• nicobeemster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
nicobeemster schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:00:
De D2 toont de albumart ook netjes bij het afspelen van de tracks. Mijn vraag is echter: is het op dit moment mogelijk om in de musiclist de covers weer te geven? Dat browsed wat makkelijker dan text-based.. Firmware versie 2.57.
Firmware geupgrade naar 3.57, geskinned, ziet er erg strak uit.

Maar afgezien van een zelfgebakken Flash-player die op rudimentaire wijze de albumart in een browser kan tonen heb ik niets gevonden. Dat ding ben ik ook niet van plan te gebruiken, aangezien ik mijn albumart embed in de MP3's en niet per album een jpg in de desbetreffende map heb staan (zo werkt die zelfgebakken browser dus)

Misschien moet ik geduldig zijn tot Cowon nieuwe firmware released waar dit inzit. Misschien moet ik Flash maar eens goed induiken en proberen zelf een kekke browser te bouwen die de albumart uit de MP3's haalt.

Iemand enig idee of wat ik wil (album-art browser die de embedded art gebruikt) op officiële wijze mogelijk gaat worden (middels een fw release door Cowon)??

Iemand een ander idee?

Alvast bedankt!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:15
nicobeemster schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:40:
[...]

Iemand enig idee of wat ik wil (album-art browser die de embedded art gebruikt) op officiële wijze mogelijk gaat worden (middels een fw release door Cowon)??
Dat is al mogelijk. Althans, de flash-skin die ik gebruik (waarvan ik op dit moment helaas de naam even niet weet, maar hij komt van het iaudiophile forum, al van een tijdje geleden) pakt netjes de ingebakken albumart van mijn muziek. Ik denk dat het dus aan je huidige flash skin ligt, en niet aan de firmware.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

Freak187

geen

Inderdaad, de mijne pakt ook de embedded artwork mee.

Kia Niro-EV 2024

• nicobeemster
Ga ik even op het iaudiophile-forum rondneuzen. Bedankt voor de reacties!

Edit: ik denk niet dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Als ik een track afspeel, wordt de cover art netjes getoond. Ik heb een paar coole flash skins gevonden, o.a. Vertical en CoverSlide zien er tof uit.

Maar dat is niet mijn punt; denk aan CoverFlow van een iPod waarbij je visueel door alle albums heen kunt bladeren. Nu hoeft het van mij niet zo flashy, maar als in de filebrowser de coverart (van dus alle albums) getoond zou kunnen worden zou dat erg fijn zijn.

Ik heb wel een skin gevonden die dat kan, maar die maakt geen gebruik van het embedded artwork. Dan moet je dus in elke albummap "cover.jpg" gaan zetten. Redundant aangezien de art al embedded is in de MP3's, en niet echt handig..

[ Voor 83% gewijzigd door nicobeemster op 21-08-2008 21:07 ]

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Er is er inderdaad ook maar 1 die dat kan.. misschien kan je de maker vragen of hij dat aan kan passen.. of kan je hem om de .fla vragen, en de code uit een andere skin kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
iCowon 3.0!

De .FLA is nog niet beschikbaar, omdat het nog een RC is. Pas als hij stable is released hij de broncode. Met een paar folders uitgeprobeerd, werkt wel erg cool. Jammer alleen van de alphanumerieke sortering van tracks in albums, ipv op album-volgorde.

Heb daarnaast een script gevonden dat embedded art uit MP3's kan trekken. Die heb ik nog niet aan de praat gekregen (vanavond uiit werk weer een poging), maar dan is het appeltje-eitje. :D

Zelf iets bakken kan ook, maar sowieso ben ik bang dat al te zware flash-apps het arme procje van de Cowon ernstig over de zeik zullen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste
Na een ervaring met de 2G iPhone, wil ik terug overstappen op een PMP en gsm appart. In eerste instantie heb ik mijn 2G iPhone weggedaan om een 3G te kopen, maar die prijs is mij juist iets te hoog, en voor op stap te gaan is een iPhone eigenlijk te delicaat. Vandaar mijn keuze voor de Cowon iAudio D2. Nu wil ik goed voorbereid zijn. Ik heb gehoord dat het scherm nogal krasgevoelig is. Klopt dit? En hoe zit het met de aanraakgevoeligheid van het scherm indien ik een screenprotector (bvb die van dealextreem) gebruik? Ik ben namelijk niet van plan de meegeleverde stylus te gebruiken. En is er ondertussen al een mogelijkheid om m3u playlists te gebruiken? Ik neem aan van niet. En neemt hij gewoon .srt bestanden mee bij videos? Alvast bedankt voor de uitleg!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:53:
Beste
Na een ervaring met de 2G iPhone, wil ik terug overstappen op een PMP en gsm appart. In eerste instantie heb ik mijn 2G iPhone weggedaan om een 3G te kopen, maar die prijs is mij juist iets te hoog, en voor op stap te gaan is een iPhone eigenlijk te delicaat. Vandaar mijn keuze voor de Cowon iAudio D2. Nu wil ik goed voorbereid zijn. Ik heb gehoord dat het scherm nogal krasgevoelig is. Klopt dit?
Nee, imo niet gevoeliger dan andere schermen.
En neemt hij gewoon .srt bestanden mee bij videos? Alvast bedankt voor de uitleg!
Nee, die moet je er handmatig in bakken, zie bijvoorbeeld: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Nee, imo niet gevoeliger dan andere schermen.
Wil dit zeggen dat het scherm even stevig is dan dat van de iPhone/iPod Touch? Want deze schermen zijn toch wel enorm krasbestendig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Nee, het scherm van de iPhone is van glas en die van de D2 van kunststof waardoor het scherm van de D2 wel krasgevoeliger is dan die van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik bedoelde meer dat de D2 niet krasgevoeliger is dan een willekeurige andere PMD. Als je er gewoon fatsoenlijk mee omgaat zul je waarschijnlijk geen last van krassen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:29:
Ik bedoelde meer dat de D2 niet krasgevoeliger is dan een willekeurige andere PMD. Als je er gewoon fatsoenlijk mee omgaat zul je waarschijnlijk geen last van krassen krijgen.
Ja okee, zo willekeurig is een iPod Touch weer niet nee :) Denk toch dat ik er maar een screenprotector bij ga kopen. Kosten nu niet zoveel geld, en een beetje meer zekerheid kan geen kwaad. Heeft iemand trouwens een idee waar ze het goedkoopst zijn? Op pricewatch staat mp3shop.nl, maar misschien zijn er binnenkort nog ergens acties oid? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ik heb mijn D2 al bijna een jaar, en gebruik mijn vingers al ruim een half jaar... geen krasje... niks. Prima scherm dus.

Maar voor de prijs kan een screen protector geen kwaad. Op de iAudiophile.net fora zeggen ze dat die van dealextreme prima is. Goedkoop en goed.. een van de weinige goede dingen op DX.

Daarbij kan ik je ook een carrying case aanbevelen. Een scheur in het scherm, wat bij mijn vorige Cowon speler twee keer voor is gekomen, valt niet onder de garantie. Bij sommige sites (mp3spelers.nl bijvoorbeeld) geven ze er zelf gratis een bij. Absoluut geen overbodige luxe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laropo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:51:
Ik heb mijn D2 al bijna een jaar, en gebruik mijn vingers al ruim een half jaar... geen krasje... niks. Prima scherm dus.

Maar voor de prijs kan een screen protector geen kwaad. Op de iAudiophile.net fora zeggen ze dat die van dealextreme prima is. Goedkoop en goed.. een van de weinige goede dingen op DX.

Daarbij kan ik je ook een carrying case aanbevelen. Een scheur in het scherm, wat bij mijn vorige Cowon speler twee keer voor is gekomen, valt niet onder de garantie. Bij sommige sites (mp3spelers.nl bijvoorbeeld) geven ze er zelf gratis een bij. Absoluut geen overbodige luxe!!
ik er ook een Carrying case bij en die bevalt heel goed (alleen heb ik toch een krasje, geen idee hoe dus nu maar een screenprotector erbij met anti glare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een album gedownload en deze op mn D2 gezet. Nu komen al deze nummers los in de map te staan. Als ik nu een ander album download komen die nummers er ook bij en staat alles door elkaar. Is het niet mogelijk om mapjes te maken voor de verschillende albums? Dat ik bijv kan kiezen uit het album van Jan Smit, of het album van Marco Borsato..Nu is het 1 lange lijst met nummers, dit werkt niet ideaal en is erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:33:
[...]

ik er ook een Carrying case bij en die bevalt heel goed (alleen heb ik toch een krasje, geen idee hoe dus nu maar een screenprotector erbij met anti glare)
Waar vind je die anti glare screenprotectors? En wat kosten die? Ik heb die van boxwave gevonden, 15 dollar voor 3 stuks. Nu, spiegelt het scherm zo erg om die anti glare screenprotectors te halen ipv die van dealextreme? Die zijn namelijk 10 dollar goedkoper, zonder de verzending van nog een 10 dollar (dus 20 dollar in totaal goedkoper) Is het dus de moeite anti glare te halen? Dat is de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:07:
Ik heb zojuist een album gedownload en deze op mn D2 gezet. Nu komen al deze nummers los in de map te staan. Als ik nu een ander album download komen die nummers er ook bij en staat alles door elkaar. Is het niet mogelijk om mapjes te maken voor de verschillende albums? Dat ik bijv kan kiezen uit het album van Jan Smit, of het album van Marco Borsato..Nu is het 1 lange lijst met nummers, dit werkt niet ideaal en is erg onoverzichtelijk.
Je kunt gewoon op folder browsen. Als je ID3 tags gewoon goed staan dan kun je trouwens gewoon op album browsen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:10:
[...]

Waar vind je die anti glare screenprotectors? En wat kosten die? Ik heb die van boxwave gevonden, 15 dollar voor 3 stuks. Nu, spiegelt het scherm zo erg om die anti glare screenprotectors te halen ipv die van dealextreme? Die zijn namelijk 10 dollar goedkoper, zonder de verzending van nog een 10 dollar (dus 20 dollar in totaal goedkoper) Is het dus de moeite anti glare te halen? Dat is de vraag :)
Ik heb er een gevonden op screenprotector.nl maar ik weet niet of die goed is. Die andere zijn uit amerika, ik heb geen ervaring met kopen uit de Vs dus ik weet niet hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:05:
[...]

Ik heb er een gevonden op screenprotector.nl maar ik weet niet of die goed is. Die andere zijn uit amerika, ik heb geen ervaring met kopen uit de Vs dus ik weet niet hoe dat gaat.
Met Brando screenprotectors heb ik goede ervaring, deze zit op mn PDA. (nog niet op de D2).
De PDA heeft ook een touch screen en de folie heeft geen invloed op het aanraken van het scherm. De duurzaamheid is ook prima.
Kortom, als je niet te veel rompslomp met bestellen uit de USA wil kun je ook in NL terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, het gaat nu echt wel tussen de iAudio D2 ofwel de Samung YP P2 8GB. Iemand argumenten waarom voor de D2 te kiezen? De Samsung heb ik al eens bekeken in de Mediamarkt, en deze staat me wel aan. De D2 kan ik echter nergens vinden. Kan iemand we een winkel in Belgie (liefst Limburg) aanwijzen die de D2 heeft liggen, zodat ik hem eens int echt kan zien? Dan kan ik mijn keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:34:
Okee, het gaat nu echt wel tussen de iAudio D2 ofwel de Samung YP P2 8GB. Iemand argumenten waarom voor de D2 te kiezen? De Samsung heb ik al eens bekeken in de Mediamarkt, en deze staat me wel aan. De D2 kan ik echter nergens vinden. Kan iemand we een winkel in Belgie (liefst Limburg) aanwijzen die de D2 heeft liggen, zodat ik hem eens int echt kan zien? Dan kan ik mijn keuze maken...
Lees maar eens de nodige info door, en je zal zien dat wat betreft geluid, beeld, etc, gewoon superieur zijn aan welke mp3 speler dan ook. Lijkt me reden genoeg :P

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
+1, daarom heb ik ook voor een D2 gekozen.

Aangezien hij al een tijdje uit is, is hij ook nog eens erg vriendelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Nou zit ik al zo lang min of meer bijna zo'n D2 te bestellen, lees ik dit vandaag:
nieuws: Cowon introduceert mediaspelers met touchscreen
Die O2 lijkt ongeveer hetzelfde te gaan bieden als de D2, ik vraag me af of er FM-radio mee te ontvangen gaat zijn (eigenlijk stiekem wel een grote pre voor mij), en er gaat een speaker ingebouwd zijn, dat is wel leuk op zich.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Let wel op.. de O2 is meer dan 2 keer zo groot als de D2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Is ook wel iets om mee te nemen inderdaad. Ik ga even in de gaten houden wat de prijzen gaan zijn. Het grootste voordeel van die O2 is zo te zien het uiterlijk. Ik vind de zwarte D2's niet echt mooi, de witte weer wel maar die is er niet in 16GB om de een of andere onverklaarbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:44:
Is ook wel iets om mee te nemen inderdaad. Ik ga even in de gaten houden wat de prijzen gaan zijn. Het grootste voordeel van die O2 is zo te zien het uiterlijk. Ik vind de zwarte D2's niet echt mooi, de witte weer wel maar die is er niet in 16GB om de een of andere onverklaarbare reden.
Je weet dat de O2 een schermformaat van 4,3" heeft? Daarmee wordt ie toch wel een slagje groter dan de D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:11:
[...]

Je weet dat de O2 een schermformaat van 4,3" heeft? Daarmee wordt ie toch wel een slagje groter dan de D2.
Ja laropo wees me er ook al op. :+
Op zich geen ramp, ik ben niet van plan zo'n ding te gebruiken als player die je effe in je zak steekt, als ie wat groter is mag dat natuurlijk ook wel. :)

Ik ga ze gewoon naast elkaar zetten als de specs helemaal volledig zijn, en er een prijs is. Als de D2 significant goedkoper is ga ik daar toch voor denk ik, omdat ie behoorlijk goed bij wat ik ervan wil aansluit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen prijzen bekend over de nieuwe toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dat vraag je hier? :? Dit topic gaat alleen over de D2, en is geen algemeen Cowon-topic :)

Ik zal eens kijken of ik tijd kan vinden om een topicje of wat aan te maken, tenzij iemand anders plannen heeft en me voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je je D2 synced met Jetaudio, want dit lukt me gewoonweg NIET :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Je hoeft Jetaudio niet te gebruiken.. en uh.. ik raad 't aan om 't ook gewoon niet te doen...

Tenzij je het echt graag wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Heb net de iAudio D2 een paar in huis en hij bevalt me erg goed. Je kan er echt zoveel mee tweaken :)
Ben nu nog een beetje met de equalizer aan het spelen en dat zal ik nog wel langer blijven doen, ook i.c.m. BBE en Mach3Bass.

Hoeveel mensen gebruiken een aparte amplifier? Ik zat er zelf ook nog over te denken er die ook eentje bij te kopen. (C&C Box+).

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:02
Hij bevalt mij ook erg goed, heb een exemplaar gekocht via de faillissementsverkoop van Progress (de een z'n brood... O-) ), 4 Gb versie voor 80 euro. Ik heb er het hoesje van cowon bijgekocht, echt een chique combi zo.
Verder een nike-philips duro koptelefoon gekocht voor tijdens het hardlopen

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Pas wel op met het hoesje van Cowon. Dat magneetjes, heeft mij al enkele bankpasje gekost. Op den duur heb ik het lipje met het magneetje erin maar af geknipt. Nu geen kapotte bankpasjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Knud Gosens schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:37:
Heb net de iAudio D2 een paar in huis en hij bevalt me erg goed. Je kan er echt zoveel mee tweaken :)
Ben nu nog een beetje met de equalizer aan het spelen en dat zal ik nog wel langer blijven doen, ook i.c.m. BBE en Mach3Bass.

Hoeveel mensen gebruiken een aparte amplifier? Ik zat er zelf ook nog over te denken er die ook eentje bij te kopen. (C&C Box+).
Een amp(je) zou ik niet doen!!..kwaliteit van de D2 is goed genoeg. Plus het volume is een gevaar voor je gehoor. heb zelf een Cmoy versterkertje maar doe er niks mee...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
_Rayman_ schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:45:
Pas wel op met het hoesje van Cowon. Dat magneetjes, heeft mij al enkele bankpasje gekost. Op den duur heb ik het lipje met het magneetje erin maar af geknipt. Nu geen kapotte bankpasjes meer.
Daar heb ik dus echt nooit last van gehad... en ik heb beiden vrijwel dagelijks in mijn broekzak zitten (al een jaar lang).

Heb jij je bankpasje los in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
laropo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:33:
[...]

Daar heb ik dus echt nooit last van gehad... en ik heb beiden vrijwel dagelijks in mijn broekzak zitten (al een jaar lang).

Heb jij je bankpasje los in je broekzak?
Misschien tijd voor een hoesje voor je bankpasjes?
(met magneetjes ...) :P

Ik heb ook een lederen hoesje + magneetsluiting.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ik denk dat je eerder een probleem met je pasjes hebt. Slechte kwaliteit.
Er zijn banken die niet zulke geweldige pasjes hebben. Dat is bekend.

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Al tijd heb ik een telefoon met mp3speler en radio in 1 gehad, maar nu ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het handiger is om een losse mp3 speler te hebben. Simpelweg omdat als je veel muziek luistert, je batterij erg snel leeg gaat en dat je dan niet meer kan bellen (wat soms wle handig is met een telefoon :P)

Na een heel groot deel van dit topic door gelezen te hebben, samen met de topic van de Samsung YP-P2 ben ik al heel wat opgeschoten. Nu is de Cowon iAudo D2 wel goedkoper dan de Samsung.
Na de Pricewatch geraadpleegd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de 8GB net zo duur is als de 4 GB (Bij mp3shop 4 gb voor 140 euro en bij Bol.com 8 gb voor 140 Euro). Bij Mp3spelers.nl krijg je een 4 gb voor €138 i.c.m. een beschermhoesje. Dit lijkt me best goedkoop aangezien je een Ipod (4GB) hebt voor €130 ongeveer, maar nu krijg je nu een beschermhoes en een touchscreen en 2x zoveel geheugen! :)

Nu vraag ik mij af, wat kan je het beste doen? Een 8 GB kopen of een 4 GB (met hoesje, lijkt me imo een mooie oplossing om je speler mooi te houden) of toch een 4 GB met een losse screenprotector?

[ Voor 7% gewijzigd door Vincitore op 04-09-2008 12:59 ]

Stats

• Vihaio
Dat ligt helemaal aan wat je zelf wilt. Heb je 8GB nodig of is 4GB ook wel genoeg? Blijft die 4GB dan voorlopig ook genoeg? En als de 4GB met hoesje even duur is als de 4GB zonder hoesje zie ik eigenlijk geen regen om die niet te kopen, je kan de speler dan een tijdje met hoesje gebruiken om er zo achter te komen of je het niet te onhandig of te lomp vind.

• Vincitore
Daar heb je helemaal gelijk in. Een hoesje lijkt mij persoonlijk wel handig aangezien de iAudio D2 toch weer €140 is en zonde als het beschadigd. Daarnaast kan je op een 4 GB ook wel aardig veel nummers kwijt. Daarnaast is €140 niet eens zo gek duur voor zo'n mooie PMP. Ik vind het beter als een Ipod :P

Maar met zo'n hoesje erom, dan werkt de touchscreen nog wel goed toch? Iemand die hier wat (meer) over kan vertellen?

/edit: Misschien dat ik vandaag wel even wat in de stad ga neuzen op zoek naar deze speler en eventueel nog de Samsung Yp-P2. Ben bijna jarig, dus is wel een mooi cadeau om (deels) te krijgen :D

/edit 2: Ja, dat is inderdaad een hele goede keuze van Cowon geweest voor deze PMP vind ik persoonlijk! De Samsung YP-P2, waar eerst mijn voorkeur naar uit was, heeft dit niet en dan zit je vast aan de GB's. Daarentegen gebruikt de D2 een SD slot, en die kaartjes zijn ook niet meer zo gek duur :)

[ Voor 37% gewijzigd door Vincitore op 04-09-2008 14:06 ]

Stats

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt trouwens ook rekening houden met de cardreader van de D2. Als je nu zat hebt aan 4GB, maar later wat meer nodig hebt, steek je er gewoon een kaartje in.

• laropo
Ik zal 't kort houden.

Beschermhoes is hoogst aanbevolen, zeker als hij niks extra's kost. Het breken van je scherm is niet gedekt door de garantie en gaat je minimaal 90 euro kosten. En een gebroken scherm is toch echt een issue dat regelmatig voor komt op iAudiophile. Ik raad een carrying-case iedereen aan.

Samsung vs Cowon.. tja het ligt aan wat je wilt, maar als de D2 zelfs goedkoper is, zou voor mij de keuze nog makkelijk gemaakt zijn. De D2 is in mijn ogen toch op vrijwel alle (voor een mp3speler belangrijke) vlakken beter dan de P2.

De touchscreen van de D2 kan ik in een woord omschrijven: perfect.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cyphax schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:04:
Je kunt trouwens ook rekening houden met de cardreader van de D2. Als je nu zat hebt aan 4GB, maar later wat meer nodig hebt, steek je er gewoon een kaartje in.
8GB met kaartjes is nog leuker :+ Als je die dingen bij bosjes over hebt zou ik zeggen gooi ze er direct in. zo heb ik ook een 2 GB kaartje in mijn 8GB D2 zitten gewoon omdat ik die nog had liggen. Op die manier direct bijna 10 GB straks nog eventjes kijken of ik goedkoop een 4 of 8 GB kaartje erin kan proppen. Dan heb ik mijn ideale schijfruimte( 15 GB voor onderweg is voor mij genoeg namelijk)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Vincitore
laropo schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:36:
Ik zal 't kort houden.

Beschermhoes is hoogst aanbevolen, zeker als hij niks extra's kost. Het breken van je scherm is niet gedekt door de garantie en gaat je minimaal 90 euro kosten. En een gebroken scherm is toch echt een issue dat regelmatig voor komt op iAudiophile. Ik raad een carrying-case iedereen aan.

Samsung vs Cowon.. tja het ligt aan wat je wilt, maar als de D2 zelfs goedkoper is, zou voor mij de keuze nog makkelijk gemaakt zijn. De D2 is in mijn ogen toch op vrijwel alle (voor een mp3speler belangrijke) vlakken beter dan de P2.

De touchscreen van de D2 kan ik in een woord omschrijven: perfect.
Ik ben vanmiddag even bij de Mediamarkt geweest en heb de D2 even uitgeprobeerd samen met de Samsung YP-P2. De D2 vond ik stukken beter met het scherm (reageerde wel beter dan de Samsung en de kleuren zien er ook mooi uit). Daarnaast is de D2 klein! Ik had hem veel groter voorgesteld door de foto's (weer een meevaller :P).

Wat wel jammer is bij de Mediamarkt is dat de 8 GB €169 kost en de 4 GB €149. Als je deze via Inet zou bestellen dan scheelt het je óf €30 voor de 8 GB óf €35 voor de 4 GB (€10 korting en €25 voor de beschermhoes).

edit:
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:34:
Je kunt even bij de Mediamarkt kijken, daar ben ik vanmiddag dus ook geweest en die heeft zowel de D2 als de P2!

edit 2: Zijn er verder nog zaken die de Cowon D2 verkopen (in Groningen evt.), met uitsluiting van de Mediamarkt? Ook heb ik al gekeken op de websites van Expert, Dixons, Kijkshop en Dynabyte :(

[ Voor 24% gewijzigd door Vincitore op 04-09-2008 21:07 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

silitek schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:38:
[...]

Een amp(je) zou ik niet doen!!..kwaliteit van de D2 is goed genoeg. Plus het volume is een gevaar voor je gehoor. heb zelf een Cmoy versterkertje maar doe er niks mee...
Okee, bedankt.
Maar, als je een degelijke amplifier gebruikt, wordt het geluid dan ook niet wat "voller"

Heb hem nu een klein weekje in gebruik en de D2 bevalt erg goed. Zou hem ook iedereen aanraden die een goede mp3/ogg speler wilt hebben :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Infinitytron schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:53:
[...]

Ik ben vanmiddag even bij de Mediamarkt geweest en heb de D2 even uitgeprobeerd samen met de Samsung YP-P2. De D2 vond ik stukken beter met het scherm (reageerde wel beter dan de Samsung en de kleuren zien er ook mooi uit). Daarnaast is de D2 klein! Ik had hem veel groter voorgesteld door de foto's (weer een meevaller :P).

Wat wel jammer is bij de Mediamarkt is dat de 8 GB €169 kost en de 4 GB €149. Als je deze via Inet zou bestellen dan scheelt het je óf €30 voor de 8 GB óf €35 voor de 4 GB (€10 korting en €25 voor de beschermhoes).

edit:

[...]

Je kunt even bij de Mediamarkt kijken, daar ben ik vanmiddag dus ook geweest en die heeft zowel de D2 als de P2!

edit 2: Zijn er verder nog zaken die de Cowon D2 verkopen (in Groningen evt.), met uitsluiting van de Mediamarkt? Ook heb ik al gekeken op de websites van Expert, Dixons, Kijkshop en Dynabyte :(
Je zou bij de Saturn kunnen kijken in Groningen. Voor de rest is er jammer genoeg weinig op mobiel afspeelgebied wat er in Groningen uberhaupt is. Maar ik zelf heb hem besteld bij bol.com en ik weet dat MP3shhop hem ook heeft. Dus wat dat betreft laten die genoeg ruimte over om hem te bestellen daar via Internet
Knud Gosens schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:18:
[...]

Okee, bedankt.
Maar, als je een degelijke amplifier gebruikt, wordt het geluid dan ook niet wat "voller"

Heb hem nu een klein weekje in gebruik en de D2 bevalt erg goed. Zou hem ook iedereen aanraden die een goede mp3/ogg speler wilt hebben :)
Wacht maar totdat je FLAC gaat gebruiken :9 Dat is voor alles wat je nu op CD hebt aan te raden om in te rippen en op je D2 zetten. Ook vooral downloaden in FLAC is aan te raden. Je merkt direct dat het geluid beter is dan een MP3. Zowiezo ogg is meer aan te raden als MP3 maar ik heb zelf toch liever FLAC. :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Touchdomex schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:25:
[...]

Je zou bij de Saturn kunnen kijken in Groningen. Voor de rest is er jammer genoeg weinig op mobiel afspeelgebied wat er in Groningen uberhaupt is. Maar ik zelf heb hem besteld bij bol.com en ik weet dat MP3shhop hem ook heeft. Dus wat dat betreft laten die genoeg ruimte over om hem te bestellen daar via Internet
Ja, Saturn is net zoals Mediamarkt met wel redelijk hetzelfde assortiment/prijs gok ik. Als ik hem neem dna is het wel via Internet met die mooie draaghoes gratis :P

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Infinitytron schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:36:
[...]

Ja, Saturn is net zoals Mediamarkt met wel redelijk hetzelfde assortiment/prijs gok ik. Als ik hem neem dna is het wel via Internet met die mooie draaghoes gratis :P
Ja dat klopt wel met de Saturn. De aanbieding zijn over het algemeen zelfs hetzelfde :+ 8)7
Maar ik zou zelf als je zeker weet dat je hem gaat kopen gewoon kijken naar het pakket wat je zelf graag wilt. Als daar een hoesje bij zit dan is dat alleen maar mooi meegenomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja, Saturn is een onderdeel van Mediamarkt. En Saturn heeft zelfs ook een nog een paar MM's onder zijn hoede :P

Ja, je hebt verschillende aanbiedingen zoals ik al eerder vermeldde. Het draaghoesje spreekt me wel erg aan omdat ik al vaak genoeg heb meegemaakt dat producten krassen zonder iets er omheen:P.
Nu alleen nog even wachten tot dat ik jarig ben voordat ik hem krijg... wie weet kan ik hem eerder bestellen :P

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Bij Mp3spelers.nl komt de iAudio D2 4 gb in de aanbieding op 10-09! De 8 gb (incl. draaghoes) komt ook in de aanbieding (de 12e meende ik).

Kijk op deze datum voor de dagprijs!
iAudio D2 4 GB Black Inclusief iAudio D2 draaghoes.

Als je het zou bestellen op deze dag, zou het dan veel schelen?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij mp3spelers.nl de d2 8gb inclusief draaghoes voor 158 Euro. Is dat de aanbieding die je bedoelt of komt er op 12 september nog een betere aanbieding voor de d2 8gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Voor morgen 10-09 is de D2 4GB in de aanbieding (nu is die €138 incl. draahoes) maar ik vroeg me dus af of er morgen dus nog meer geld af ging. De 8 GB is de 13e aan de beurt in de dagaanbieding. Nu is die nog €158 inderdaad, en dan mss minder...?

edit
iRiver Lplayer 8 GB Pink is nu de dagaanbieding voor €98.. gisteren kostte die €108. Dus als het telkens €10 scheelt, is dat weer mooi meegenomen en heb je de D2 4 GB al voor €128 met draaghoes van €25!

[ Voor 30% gewijzigd door Vincitore op 08-09-2008 11:18 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in diverse forums dat de Cowon een filelimiet hanteert (4000 intern/ 4000 extern geheugen bij gebruik meest actuele firmware, versie 2.57). Ik heb op mijn computer ca. 600 geripte cd's in WMA bestand opgeslagen. (gebruik geheugen ca. 16GB). Uitgaande van ca. 12 tracks per cd is totaal aan tracks ca. 7200 tracks. Betekent dit nu dat ik mijn tracks niet allemaal op het interne geheugen van de D2 kan zetten? (m.a.w. moet ik het totaal aantal tracks van 7200 spreiden over het interne geheugen en het externe geheugen/sdkaart met als consequentie dat het interne geheugen niet optimaal wordt gebruikt)

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Hoe zit het met de filelimiet?
Cowon ondersteunt officieel maximaal 3000 files op de speler en 3000 op de SD-kaart. Dit zijn alle files, dus ook jpg's tellen mee. Sommigen hebben geen problemen met meer files, anderen wel. Als je je muziek in een formaat van hoge kwaliteit opslaat, kom je de limiet waarschijnlijk niet tegen, tenzij je een erg grote SD-kaart koopt. Met ingang van firmware x.57 is de filelimiet verhoogd naar 4000/4000!

Dit staat er in de openingspost... Dus je moet ze inderdaad spreiden over het interne geheugen (hoeveel is dat eigenlijk?) en je SD(HC) kaart.
Je interne geheugen wordt wel max gebruikt toch als je alle files erop pleurt?

/edit: En welkom op GoT trouwens... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vincitore op 08-09-2008 12:07 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinitytron schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:00:

Dit staat er in de openingspost... Dus je moet ze inderdaad spreiden over het interne geheugen (hoeveel is dat eigenlijk?) en je SD(HC) kaart.
Je interne geheugen wordt wel max gebruikt toch als je alle files erop pleurt?

/edit: En welkom op GoT trouwens... ;)
Ik bedoel de Cowon D2 met 16 GB. Simpel gezegd: Als ik al mijn 7200 muziektracks (ca 15 à 16 GB) op het interne geheugen van de speler wil zetten, betekent dit dan dat de tracks wel geladen worden op het interne geheugen, maar dat de speler niet alle tracks kan lezen/benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Cowon ondersteunt officieel maximaal 3000 files op de speler en 3000 op de SD-kaart.
Zoals de openingspost al zegt (volgens mijn idee ;)) is dat je maximaal 4000 files kunt opslaan op je geheugen (intern) en 4000 op je externe geheugen. Hierbij moet je wel firmware x.57 hebben... anders zijn het 3000 files!

7200 files op het interne geheugen lijkt me dus niet te kunnen, omdat er dus een max op zit van 4000 (als ik het goed begrijp). Je kan het anders altijd even navragen bij een winkel of bij Cowon zelf

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Infinitytron schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:04:
[...]

Zoals de openingspost al zegt (volgens mijn idee ;)) is dat je maximaal 4000 files kunt opslaan op je geheugen (intern) en 4000 op je externe geheugen. Hierbij moet je wel firmware x.57 hebben... anders zijn het 3000 files!

7200 files op het interne geheugen lijkt me dus niet te kunnen, omdat er dus een max op zit van 4000 (als ik het goed begrijp). Je kan het anders altijd even navragen bij een winkel of bij Cowon zelf
You are correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Morgen is de D2 4Gb in de aanbieding bij Mp3spelers.nl met een gratis draaghoes. Ik gok dat die morgen €128 kost omdat er meestal €10 vanaf gaat nog. Al met al een goede prijs dacht ik zo...

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Dit is niet de bedoeling. Probeer het eens via V&A.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 09-09-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Infinitytron schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:04:
[...]

Die max. 4000 files is wel een veel gehoord probleem.
Vooral omdat de grootte van de opslag toeneemt, zowel intern geheugen als SD kaartjes.
Zo is het best mogelijk om 20 GB aan opslag te hebben.

Het is dat ook te hopen dat Cowon die limiet aanpast.
Meestal is dat met een firmware upgrade goed op te lossen omdat limieten in de software zitten en niet in de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Misschien komt het in de volgende firmware al uit :) Zou wel mooi zijn als je 32 GB SDHC kaart, en dat je dan max. 4000 files er op kan plakken :( Beetje zonde om nu dan zon grote kaart te hebben...

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Reken er maar niet op. Als Cowon die file limit weg wou hebben hadden ze het al lang gedaan. Wat dat betreft zijn het een stelletje stumperds daaro in ZK.

20 GB is trouwens best mogelijk.. maar uuh de D2 haalt de 48 al gewoon hoor. :)

Overigens kan de file limit in de verre toekomst misschien wel verdwijnen met de komst van Rockbox!

[ Voor 24% gewijzigd door laropo op 09-09-2008 23:18 ]

• Vincitore
Ik hoor veel over dat rockbox in dit topic.. maar wat is het nu precies? Heb al wat geGoogled maar kwam er op neer dat het een nieuwe versie is voor je Mp3/PMP om liedjes af te spelen maar wat is het nut daarvan?

Daarnaast moeten ze de filelimiet wel verwijderen lijkt me als je je PMP aanbiedt met capaciteit tot en met 32 gb! Dat zijn echt geen 4000 liedjes hoor, of je liedjes moeten 8mb p.s. zijn :S

Stats

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Rockbox is firmware dat door andere mensen dan de mensen van Cowon wordt gemaakt. Rockbox heeft de naam hele intiutieve menu's te hebben een een doordachte bediening. Momenteel zijn ze nog volop bezig om de Rockbox op de D2 te kunnen draaien.
Wat de limiet betreft, je koopt een mediaspeler die velen kopen omdat hij zo veel codecs ondersteunt en daarbij een zeer hoge kwaliteit biedt. Waarom blijft je dan op (lage kwaliteit) mp3'tjes zitten?

De CSL/OT kroeg !

• Vincitore
Ja, ik ken bijna niks anders als MP3 tegenwoordig te luisteren dus weet het verschil niet echt goed tussen die OGG, FLAC etc. Wat is het nu het beste en hoe kan je je liedjes omtoveren naar OGG/Flac. Gewoon een MP3 to *** converter gebruiken?

Stats

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Infinitytron schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:49:
Ja, ik ken bijna niks anders als MP3 tegenwoordig te luisteren dus weet het verschil niet echt goed tussen die OGG, FLAC etc. Wat is het nu het beste en hoe kan je je liedjes omtoveren naar OGG/Flac. Gewoon een MP3 to *** converter gebruiken?
Als je van MP3 naar OGG of FLAC gaat converteren ga je geen verschil horen. MP3 en OGG zijn lossy formaten. Als je audiofiele geluidskwaliteit wil moet je je CD's rippen naar het FLAC formaat hetgeen lossless is. De bestanden zijn dan ook in veel gevallen een stuk groter dan een MP3'tje omdat FLAC gebruik maakt van rekenkundige compressie en dus geen geluiden weglaat die je zogezegd toch niet hoort.

• Vincitore
Kenw00t schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:57:
[...]

Als je van MP3 naar OGG of FLAC gaat converteren ga je geen verschil horen. MP3 en OGG zijn lossy formaten. Als je audiofiele geluidskwaliteit wil moet je je CD's rippen naar het FLAC formaat hetgeen lossless is. De bestanden zijn dan ook in veel gevallen een stuk groter dan een MP3'tje omdat FLAC gebruik maakt van rekenkundige compressie en dus geen geluiden weglaat die je zogezegd toch niet hoort.
Oke, nu begrijp ik het :) Dus als je een losse MP3 hebt dan heb je er niks aan om hem naar een ander formaat te converteren. Je moet ze dus echt al als een FLAC formaat hebben, wil je verschil horen.

Stats

• RoD
  • Niet online
Inderdaad. Mp3 mist bepaalde tonen. Als je die naar FLAC gaat converteren dan verschijnen ze niet weer spontaan ineens. Je blijft ze dus missen. Het is dus ook een beetje jammer dat veel bronnen van muziek (legaal of illegaal) inferieure codecs aanbieden. Geef dan in ieder geval de keuze voor FLAC...

• Vincitore
Net een Cowon iAudio D2 4GB besteld bij Mp3spelers.nl. Hoop dat ik hem morgen en anders vrijdag al binnen krijg :). Ben benieuwd naar hoe die bevalt (vast erg goed:D).

Daarnaast.. hoe zit het eigenlijk met de 'isolatie' van de oordopjes? Dus in hoeverre hoor je de muziek nog als je de oordopjes uit je oren haalt/in je oren hebt en de omgeving het hoort :P

Stats

• Freak187
  • Laatst online: 13:17

Freak187

geen

Infinitytron schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:59:
Net een Cowon iAudio D2 4GB besteld bij Mp3spelers.nl. Hoop dat ik hem morgen en anders vrijdag al binnen krijg :). Ben benieuwd naar hoe die bevalt (vast erg goed:D).

Daarnaast.. hoe zit het eigenlijk met de 'isolatie' van de oordopjes? Dus in hoeverre hoor je de muziek nog als je de oordopjes uit je oren haalt/in je oren hebt en de omgeving het hoort :P
Het lijkt me dat dat aan je oordopjes ligt.

Ik ben sinds eind juli trotse bezitter van de D2, erg tevreden mee. Het touch screen werkt gewoon erg lekker en snel en even onderweg een playlist maken is lekker makkelijk. Ik ben heel tevreden met de mogelijkheden en de kwaliteit van de speler. En ook leuk dat je album art in je schermpje ziet. Oh en in de bijna 2 maanden dat ik heb nu heb, heb ik hem hooguit 4 keer hoeven opladen :D Nu was het wel vakantie dus heb ik hem wat minder vaak gebruikt, maar toch :)

Kia Niro-EV 2024

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Infinitytron schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:59:

Ik zou als je toch direct een goeie speler koopt ook redelijk dopjes kopen. Ik heb zelf nu de Creative EP830en ik kan vertellen dat die voor de prijs( 26 euro) voor goedkope in ear plugs erg goed zijn :9

• Vincitore
Touchdomex schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:41:
[...]

Ik zou als je toch direct een goeie speler koopt ook redelijk dopjes kopen. Ik heb zelf nu de Creative EP830en ik kan vertellen dat die voor de prijs( 26 euro) voor goedkope in ear plugs erg goed zijn :9
Ik had hiervoor de EP-630 van Creative en die bevielen ook erg goed. Het nadeel was dat ik ze na 4-5 maand ofzo weer terug moest sturen omdat 1 kant het bijna niet meer deed. Daarnaast was TNT slordig en is het pakketje nooit! aangekomen bij Bol en heb ik me geld weer teruggestort gekregen, dat is dan wel weer netjes :) Maar de EP-830 zijn zeker weer net iets beter of niet? Ik ga dat topic even lezen op GoT.

Ik zie net ook dat me bestelling onderweg is:D Dus morgen even uitproberen en maar eens kijken wat ik met die oordopjes kan, en anders nog even snel een paar nieuwe erbij :)

Stats

• laropo
De stock buds kan je meteen weg gooien, dat is troep. Dat geldt trouwens voor elke mp3speler (al beginnen de makers dat nu ook te begrijpen en begint dit te veranderen).

[ Voor 9% gewijzigd door laropo op 10-09-2008 20:34 ]

• Vincitore
Ja, is het echt zo erg dat het helemaal niet lekker is? Ik ga ze morgen even proberen en anders toch maar voor de opvolger van de EP-630 gaan, de Ep-830 :) Hoor hier op GoT dat ze beter zijn qua geluid dan zijn kleine broer :)

Stats

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Infinitytron schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:24:
[...]

Ik had hiervoor de EP-630 van Creative en die bevielen ook erg goed. Het nadeel was dat ik ze na 4-5 maand ofzo weer terug moest sturen omdat 1 kant het bijna niet meer deed. Daarnaast was TNT slordig en is het pakketje nooit! aangekomen bij Bol en heb ik me geld weer teruggestort gekregen, dat is dan wel weer netjes :) Maar de EP-830 zijn zeker weer net iets beter of niet? Ik ga dat topic even lezen op GoT.

Ik zie net ook dat me bestelling onderweg is:D Dus morgen even uitproberen en maar eens kijken wat ik met die oordopjes kan, en anders nog even snel een paar nieuwe erbij :)
De constructie van de EP-830 is anders en persoonlijk vind ik het geluid net wat beter klinken al helemaal als ze een beetje zijn ingespeeld( 50 uur muziek minimaal) Tot nu toe bevallen ze perfect. Misschien een idee om ze bij de dixons te kopen want daar heb ik ze gekocht voor 26 euro dus :+

• Vincitore
Morgen krijg ik mijn D2 binnen met de post en denk dat ik ze morgen/vrijdag nog even haal bij de Dixons. Moet toch naar de stad voor kleding dus dat komt mooi uit :P
Dus op 10 door laten spelen en dan gaan ze dus beter werken, ik ga het deze week dus even in praktijk brengen en bedankt voor het antwoord:)

Stats

Verwijderd

vandaag ook mijn D2 ontvangen. Grootste angst was dat de fotokwaliteit en videokwaliteit net zo bagger zou zijn als de Creative Zen.

Wat was ik blij verrast!! Beelkwaliteit is echt geweldig. Dat de photoviewer alleen jpg aankan, vind ik absoluut geen bezwaar

• Vincitore
We gaan het weer over de D2 hebben, oordopjes kunnen inderdaad wel in een ander topic :P

Ik had goede hoop dat mijn D2 vandaag nog zou komen maar dat is helaas niet zo denk ik :(

Zending gesorteerd in sorteercentrum 11-09-2008 Zwolle , intern transport pakketten. Daar is hij net op gekomen, dus dan denk ik dat hij vrijdag komt :( Wat ik wel jammer vind, want had me er aardig op verheugt.

/edit: Ja, heb me er toch op verkeken en hij komt vandaag :P Het is eigenlijk een verjaardagscadeau voor de 27e maar wil hem zo graag. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Vincitore op 11-09-2008 12:55 ]

Stats

Verwijderd

ik ben van plan een d2 16gb te kopen, maar vroeg me iets af; als je de d2 aansluit aan je tv(krijg je de kabel die je daarvoor nodig hebt, er gratis bij?) wat is de kwaliteit daarvan dan? Dit beïnvloed mijn keuze niet, maar hier ben ik wel erg nieuwsgierig naar..is het bijvoorbeeld mooi om een film met je d2 op tv af te spelen, of is dit eigenlijk zo lelijk dat ze het hadden mogen skippen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen..

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Die kabel krijg je er niet bij, maar kun je wel los bestellen voor een of twee tientjes.
Aangezien de D2 een resolutie van 320x240 gebruikt, moet je hem niet op een tv laten afspelen met een te hoge resolutie. Dan wordt het blokkerig. Ik heb een gewone tv en heb regelmatig South Park gekeken vanaf de D2, dat is prima te doen.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

ok daar kan ik wat mee, want dan bestel ik dat kabeltje wel(lijkt me wel een leuke extra)
misschien dat ik wel ff wacht op de O2, die vind ik qua design toch wel wat mooier..

• RoD
  • Niet online
Ik heb de discussie over het inspelen van oordopjes naar Nieuwe oordoppen inspelen gemoved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een D2. Eindelijk! Deze heb ik overgenomen van Skuzz, welke hem heel netjes behandeld heeft en hem stuurde met leuke extra's. Bedankt Skuzz!!

Icm met mijn Bose InEar buds de ideale speler om mijn eigen producties, maar natuurlijk ook andere muziek, te beluisteren. Ben tot dusver erg tevreden over de speler en hij haalt ook het beste uit mijn Bose dopjes, die gewoon een goeie speler nodig hebben. En mooi, helder en dynamisch geluid met helder hoog en zuiver laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Hoe zit het eigenlijk met die wekker functie? IK had hem laatst op een tijd ingesteld maar toen was die tijd al geweest en heb ik hem niet eens gehoord. Moet je die speciaal instellen ofzo?

Wat ik wel lastig vind is dat er geen handleiding bij zit over dit soort dingen en ook niet opde Cowon site is te vinden :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinitytron schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:16:
Hoe zit het eigenlijk met die wekker functie? IK had hem laatst op een tijd ingesteld maar toen was die tijd al geweest en heb ik hem niet eens gehoord. Moet je die speciaal instellen ofzo?
Uhm, volgens mij gaat de D2 dan gewoon op de ingestelde tijd aan en begint met spelen.
Wat ik wel lastig vind is dat er geen handleiding bij zit over dit soort dingen en ook niet opde Cowon site is te vinden :(
Tja, zoeken is natuurlijk ook een kunst...
Cowonglobal.com -> Support -> Dan staat daar heel mooi 'manuals'
Ook kun je natuurlijk google proberen en zoeken op 'handleiding cowon d2'

Waarom zou je een boekje drukken als je het ook gewoon op internet kan zetten, waar toch iedereen wel bij kan tegenwoordig???

(overigens moet ik zeggen dat ik de handleiding wel verwachtte bij de pagina over de D2...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:52:
[...]

Uhm, volgens mij gaat de D2 dan gewoon op de ingestelde tijd aan en begint met spelen.

[...]

Tja, zoeken is natuurlijk ook een kunst...
Cowonglobal.com -> Support -> Dan staat daar heel mooi 'manuals'
Ook kun je natuurlijk google proberen en zoeken op 'handleiding cowon d2'

Waarom zou je een boekje drukken als je het ook gewoon op internet kan zetten, waar toch iedereen wel bij kan tegenwoordig???

(overigens moet ik zeggen dat ik de handleiding wel verwachtte bij de pagina over de D2...)
Ik heb op de nederlandse site gekeken van Cowon (http://www.tu-and-tu.com/....titel.Handleidingen.aspx). Maar daar zie ik het dus echt niet staan. Ik zal de Engelse site ff checken :)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Euh, heb je hem toen wel aan externe boxjes oid gekoppeld? Er zit geen interne speaker in ofzo die gaat piepen, je zal het geluid via iets anders te horen moeten krijgen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Ik heb nu 2 dagen een D2 8GB Black, vooral de geluidskwaliteit bevalt me. Een dingetje echter, als ik m'n video's converteer met het JetAudio programmaatje wil de D2 ze alleen afspelen als er audio onder zit. Nou wilde ik m'n 3D animaties erop zetten en is het niet zo'n probleem om er een muziekje onder te zetten, alleen vraag ik me nou wel af of het een bekend mankement is of dat ik toch iets verkeerd doe met converteren.

Ik heb al verschillende programma's geprobeerd en heb nu sterk de indruk dat het wel/niet afspelen bepaald wordt door de audio. Mocht iemand nou wel een video zonder audio kunnen afspelen dan ga ik nog even verder prutsen met de convert-progs, bespaart me toch weer een extra bewerking :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
JetAudio en al die andere zooi moet je gewoon van afblijven.

Zoek op het forum van www.iaudiophile.net naar een programma genaamd iLove, van de user elviselvis.

Of anders D2video van MAXST.

[ Voor 8% gewijzigd door laropo op 15-09-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49
Ik kan Ilove nergens meer downloaden, alle links lopen op een dood spoor :'( Hoe kan dat opeens... 8)7

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
roelieboelie schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:21:
Ik kan Ilove nergens meer downloaden, alle links lopen op een dood spoor :'( Hoe kan dat opeens... 8)7
Ik heb hem net gedownload van Softpedia :)
laropo schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:57:
JetAudio en al die andere zooi moet je gewoon van afblijven.

Zoek op het forum van www.iaudiophile.net naar een programma genaamd iLove, van de user elviselvis.

Of anders D2video van MAXST.
Dat ILove werkt trouwens wel geweldig :P . Interface is wat minder helder in het begin maar converteren doet hij als de beste. Had een beetje eroverheen gelezen in de startpost 8)7 .

[ Voor 41% gewijzigd door -j-k- op 15-09-2008 22:12 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door -j-k- op 15-09-2008 22:12 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

l102212 schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:58:Dat ILove werkt trouwens wel geweldig :P . Interface is wat minder helder in het begin maar converteren doet hij als de beste. Had een beetje eroverheen gelezen in de startpost 8)7 .
Die interface is inderdaad om te huilen. Doozichtig, scrollende werkbalk, trayicon, bevestigingen als dat niet nodig is, waarschuwingen als subtitles aanstaat maar ook als het aanstaat en dan met een gekleurde balk in de interface maar ook met een grote ballon in het beeld. Na de werkende functionaliteit achter de schermen is de maker helemaal losgegaan op de interfacecode en heeft er echt alles ingebouwd wat maar mogelijk was. Neemt niet weg dat hij het erg goed zijn werk doet. Onlangs mijn eerste filmpjes geconverteerd en ze doen het echt top gewoon. Beter dan die meuk van cowon zelf (sorry iaudio :P). Zou nou al niet meer zonder iLove willen :D

misschien dat de maker dit leest en hij er wat mee doet. kleine kans natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Goed.. het interface is niet ideaal, maar de functies daarentegen! Het is echt een briljant simpel en goed programma!

Anyway, bij vragen of opmerkingen, de maker heeft een eigen topic op iaudiophile. Hij is gewoon actief en is altijd open voor input!

Overigens is hij er volgens mij wel mee bezig. Hij wilt het programma omzetten in C++ of C# (weet ik zo ff niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Heb net mijn D2 laten vallen en nu is het aan en uit schuifknopje compleet lam.
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Waarom is het relevant dat iemand anders dat ook heeft gehad? Jouw knopje wordt er niet minder lam van denk ik zo. Wel erg vervelend... valt ook niet binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Nou in de hoop dat iemand een oplossing heeft bedacht om hem weer vast te zetten.

Inderdaad erg vervelend want de mp3 speler is op deze manier waardeloos.
Maar het is toch een hardware matig probleem, dat binnen de garantie moet vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Nee, als jij de speler laat vallen is het jou schuld en niet die van de fabrikant.

• RoD
  • Niet online
Mja, als jij de speler tegen een betonnen muur aansmijt heb je ook gegarandeerd een hardware-probleem. Betekent niet dat de fabrikant daarvoor op moet draaien ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste