Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218232

Topicstarter
Hallo,

Zojuist mijn Creative EP-630 oordoppen van Bol.com ontvangen, ik heb er nog geen geluidsgolfje doorheen laten gaan en voordat ik dat doe wil ik graag jullie advies.

Ik hoor dat hij 12 uur moet inspelen voor optimaal geluidskwaliteit en bass weergave, ik kan hem 6 uur lang aan een radio hangen oid, maar graag wil ik eerst wat tips.

Zoals hoe hard ik de bron moet zetten, hoe lang ik er geluid door moet spelen, vanaf welke bron, welke toonhoogstes etc...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Dat is echt geen hogre wiskunde. Gewoon gebruiken. Dan hoor je ook nog eens het verschil tussen ingespeeld en niet. Maar dat zal met die creative doppen wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou ze gewoon gebruiken en de eerst x uur (12 bijvoorbeeld ;)) niet meteen knoeihard zetten (sowieso is dat niet goed voor je oren ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

ehh...inspelen? Zou iemand zo vriendelijk willen zij mij uit te leggen hoe, wat en waarom? Het is toch gewoon een apparaat of spelen sommige mensen hun cpu ook in door de eerste 12 uur niet te hardcore te gamen ofzo? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
De een zegt dat je het niet moet doen, de ander zegt dat je het 12 uur lang moet doen, met zachte radioruis, en de andere zegt dat je keihard ruis moet draaien...
Ik weet het ook niet meer, volgens mij weet niemand of het echt helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Inspelen
Je haalt je dopjes van een alom geprezen type uit de verpakking, gaat luisteren maar wat een bagger! Productiefoutje? Ik denk het niet. De driver (het ding dat voor de geluidsgolven zorgt) zal nog zal nog wat soepeler in de ophanging moeten komen te zitten. Dit gaat normaal gesproken vanzelf, maar als je zo snel mogelijk plezier wilt hebben van de juiste kwaliteit, kan je gaan inspelen.
Inspelen doe je door je dopjes continu te laten spelen en, om het proces sneller te laten gaan, het liefst met een verhoogd volume. Over hoe lang je dit dan moet doen zijn de meningen verdeeld. Ik heb zelf bijvoorbeeld het idee dat 24 uur genoeg is, maar er zijn ook mensen die beweren dat de dopjes pas na 200 uur volledig ingespeeld zijn. Hier moet je dus zelf achter zien te komen. Stop als jij ze goed genoeg vind klinken. Dan kan het alleen nog maar beter worden.
Ik heb het overigens niet voor niets over verhoogd volume. Maximaal volume zal in veel gevallen namelijk schadelijk zijn voor je dopjes. Ik houd het volume aan dat je nog net naar de dopjes kan luisteren (ongeveer stand 30 met een iRiver H120 i.c.m. Sony EX71). Je weet in ieder geval zeker dat je te ver gaat als de dopjes gaan kraken en/of vervormen.
Om er voor te zorgen dan het inspelen voor alle frequenties optimaal gebeurd, moet je op alle frequenties inspelen. Dit kan je doen door een grote diversiteit aan muziekstijlen te gebruiken (ook stijlen waar je normaal niet naar luistert) of enkel ruis te spelen. Ruis bestaat namelijk uit erg veel verschillende frequenties die, ongeordend, door elkaar gespeeld worden.

Wanneer er nou ingespeeld moet worden is ook een punt van discussie. Terwijl ik erbij zweer, zijn er ook mensen die zeggen dat inspelen onzin is. Wat ik vooral merkte is dat de tonen vooral levendiger zijn geworden en dat het hoog beter vertegenwoordigd is. Voor het inspelen klonken ze eerst erg star. De bas rolde niet, maar waren tikken en het hoog was schel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:58

BCC

Anoniem: 152007 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:48:
ehh...inspelen? Zou iemand zo vriendelijk willen zij mij uit te leggen hoe, wat en waarom? Het is toch gewoon een apparaat of spelen sommige mensen hun cpu ook in door de eerste 12 uur niet te hardcore te gamen ofzo? :')
Nou, er zijn inderdaad mensen die hun CPU eerst flink laten inburnen (of dat nut heeft weet ik niet). Bij speakers is het een bekend fenomeen dat ze na een paar uur pas ingespeeld zijn en dan dus anders klinken. Bij headphones gaat dat ook op, maar ik vind het nogal veel werk om eerst je koptelefoon 12 uur te laten spelen en ze dan pas gaat gebruiken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

volgens mij kun je ze i.i.g. niet verne*ken door ze gewoon te gebruiken, alleen duurt het langer als je op normaa nivo luistert ipv inspelen op hoger nivo.

om eerlijk te zijn heb ik hier nog nooit van gehoord en alle koptelefoon die ik had, had ik niet het idee niet te voldoen aan mijn eisen direct na anakoop.

Op100% zetten zou ik sowieso nooit doen, want soms blaas je ze op (ligt eraan welke combo source met welk type oordopje)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je plaatst het in Client Software Algemeen dus gaat er van uit dat het een softwareprobleem is? Dan moet je een update installeren :P

Naah. CSA => de Consumentenelektronica mensen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, nu zullen er vast ook specale geluidfiles bestaan die vol zitten met frequenties en allerlei andere geluidsgolven voor het inspelen?

Als dat zo is hoor ik dat graag, want ik vind niks op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Iemand anders zweerde weer bij whitenoise ofzo?

[ Voor 65% gewijzigd door bóòbó op 25-10-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 22:28
Laat na het inspelen even weten of je merkt dat het geluid er beter op is geworden.
Volgens mij maakt het helemaal niks uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 25-10-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PolluxDKB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:55:
Iemand anders zweerde weer bij whitenoise ofzo?
De watte?

Thnx @ HyperioN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik had een simpel logitech setje Z4 gekocht, wat duidelijk moest inspelen. Klonk minder vol, minder zuiver en rommelig uit de doos, na een paar uur inspelen zeker verschil. Meteen na het uitpakken en aansluiten had ik de doos er al weer bij gepakt om hem in te pakken. Toch even doorgespeeld en hoorbaar beter qua verschil. Heb zeker meer dan een 2 uur moeten inspelen ervoor en het kàn natuurlijk psychologisch geweest zijn, maar wanneer ik dat in mijn achterhoofd houd, heb ik nog steeds duidelijk het gevoel dat hij na inspelen lekkerder klonk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 18:58

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

Als je gaat inspelen met whitenoise, moet je daarvoor dus niet een MP3 van x seconden gebruiken en die steeds afspelen, dan is het namelijk geen whitenoise meer (strikt gezien) Je zou dan eigenlijk een tooltje moeten hebben wat whitenoise produceert.

De reden is als volgt. Als je een mp3 op repeat zet dan herhaal je steeds een stuk "muziek" het idee achter whitenoise is dat het alle frequenties er even sterk in voorkomen, en dat er geen herhaling op treed d.w.z. de periodetijd is oneindig (dit is heel theoretische hoor :P praktische zal het niet uitmaken ;))

[ Voor 39% gewijzigd door Reinstein op 25-10-2007 19:52 ]

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reinstein schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:47:
Als je gaat inspelen met whitenoise, moet je daarvoor dus niet een MP3 van x seconden gebruiken en die steeds afspelen, dan is het namelijk geen whitenoise meer (strikt gezien) Je zou dan eigenlijk een tooltje moeten hebben wat whitenoise produceert.
Maar wat houdt dat dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

ik had er al ff een stukje bij geschreven wat vond het wat onduidelijk. Maar volgens mij maakt het niet veel uit wat je afspeelt, het moet gewoon ff inslijten, je moet iig de boel niet te hard zetten, dan sloop je ze direct.

[ Voor 1% gewijzigd door Reinstein op 25-10-2007 20:07 . Reden: typo ]

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reinstein schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:54:
ik had er al ff een stukje bij geschreven wat vond het wat onduidelijk. Maar volgens mij maakt het niet veel uit wat je afspeelt, het moet gewoon ff inslijten, je moet iig de boel niet te hard zetten, dan sloop je ze direct.
Nee doe ik niet, ik haat hard volume btw.

Maar die dingen zitten zooooooooooooooooooooo lekker!!! En het geluid is super! Eerst had ik Philips SHE9501, maar als ik ze vergelijk met standaard Apple oordoppen vind ik die Apple doppen mooier klinken. Dus ik vond het is tijd opzoek te gaan naar betere. 20 euri @ Bol.com!! Normaal zijn ze 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Dus hoe ga jij ze nu inspelen, Swing King?

Ik krijg in november mijn Sennheiser CX300's binnen, en ik weet nog niet of ik:
a) 24 uur lang steeds verschillende genres muziek, óf
b) 12 uur lang pinknoise, óf
c) 12 uur lang de ruis van mijn stereoset-radio

Wat reinstein zegt is wel waar, het is de hele tijd hetzelfde, dat pinknoise..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 22:28
PolluxDKB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:23:
Gewoon alledrie de methodes doen.
En dan nog eens herhalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

PolluxDKB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:23:
Dus hoe ga jij ze nu inspelen, Swing King?

Wat reinstein zegt is wel waar, het is de hele tijd hetzelfde, dat pinknoise..
mag ik vragen wat het in goddesnaam uitmaakt wat voor geluid je eroverheen pleurt? Die dingen gaan toch niet kapot, het kan alleen wat langer duren voordat ze helemaal ingesleten zijn. En daarnaast is het verschil volgens mij compleet verwaarloosbaar tussen Pink, white of gewoon R&B herrie, gaat erom dat die dingen even bewegen (als zoiets als inspelen al bestaat) en bij elk muziek toontje bewgen die conussen wel hoor ;), daar heeft de frequentie niet zo heel veel mee te maken. Gaat erom dat je ze mechanisch belast om de stijfheid van de rubbers en wrijving beetje weg te werken....dat kan met 50hz monotoon, of 22khz gejengel van een piano.................

Beetje zout op een slak leggen in mijn ogen.

Nofi hoor, maar er wordt hier gedaan alsof het een wereld van verschil kan gaan zijn EN alsof je ze opblaast als je het verkeerd doet :| .

I.i.g moet het zeker niet laten als je erin gelooft, maar verschillende soorten muziek 8)7

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
En als je hem dan ingespeeld hebt naar jou wensen, doe hem dan weer in het doosje en leg hem in de kast, want vanaf daar komen de drivers natuurlijk nog steeds steeds soepeler in de behuizing te zitten, en gaat de kwaliteit dus weer achteruit! als 12 inspelern nodig is, is dus na 12 24 uur het geluid weer net zo slecht als er voor!

ik vind het dus echt flauwekul dat je moet inspelen. zo slecht kan het geluid van je dopjes toch niet zijn als je ze net ingeplugd hebt?

gewoon gebruiken, en als je ze veel gebruikt dan ben je na twaalf uur gewoon luisteren net zo ver als met 12 uur inspelen.

denk dat het volume en de frequentie ner niet toe doen, het gaat er denk ik alleen om dat het inderdaad wat soepeler moet worden, wat dus eigenlijk inhoud dat het wat moet slijten het enige dat dan helpt is gebruiken. je kunt eventueel het proces versnellen door speciaal geluid te gebruiken, advies zou dan zijn gewoon iets te nemen dat je drivers de normale uitslag geeft bij een acceptabele frequentie ( dus zeg maar tussen het groene en gele gebied van je metertjes zoals je die soms wel ziet op equalizers.

maar goed. voor echt mooi geluid moet je je mp3 speler wel netjes aarden en je batterijen voorzien van filters, en de bedrading rvan vervangen door van die dikke audiokabel, anders blijft het bagger natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 13-06 18:07
Reinstein schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:47:

De reden is als volgt. Als je een mp3 op repeat zet dan herhaal je steeds een stuk "muziek" het idee achter whitenoise is dat het alle frequenties er even sterk in voorkomen, en dat er geen herhaling op treed d.w.z. de periodetijd is oneindig (dit is heel theoretische hoor :P praktische zal het niet uitmaken ;))
sjemig.. het is niet eens theoretisch gelul, want als het dat zou zijn is het nog fout ook wat je zegt
random is gewoon random. en als alles er evenveel in voorkomt komt het ook in 3 seconden evenveel voor S:

verder gaat het om slijtage van dat ding zodat het soepel wordt. vergelijk het mete en stuk staal. als je dat 1000 keer 2 cm verbuigt of 500 keer 4 cm, de slijtage zal dan gelijk zijn ( als die waarden iig een rechtevenredige verhouding hebben onderling) dus je kunt beer de maximale uitslag een korte tijd gaan doen dan een jaar lang heel weinig, bij wijze van spreken. de frequentie(s) doet er dus niet toe, maar de uitslag dus wel. hoe meer uitslag hoe sneller je klaar bent.
het rubber is immers een veer die over het hele wenselijek uitslag bereik wat moet slijten. wellicht dat de samenstelling van of stoffen in het rubber of materiaal zich nog wat anders gaan verdelen of andere samensteling gaat aannemen.

net zoals je bij autowielen, als je ze niet gebruikt drogen ze sneller uit, omdat de elastische delen( vloeistof in het rubber, die voor de soepelheid zorgt) zich in een stilstaande band niet kan verplaatsen. een band die beweegt ( ingedeukt wordt en rolt) daar wordt dit beter verdeelt ( chaos theorie) zodat het rubber langer een homogene soepele structuur zal hebben.

tijdens het gebruik zal de samenstelling van het rubber wellicht beter deze chaos situatie benaderen, en zodoende soepeler worden. een warm dopje doet het om die reden dan ook vast beter dan een koud en stug dopje. van bewegen ( = wrijving) ontstaat warmte, en dus ook de gebruiks temperatuur na verloop van tijd, en bij die temperatuur wil je ook dat ie het het beste doet.

maar goed. ik ben geen audiofiel en heb misschien een slecht gehoor, want ik heb nog nooit een verschil gemerkt tussen een warme of een koude speaker, of een ingespeeld of niet. ik mag als blij zijn als ik het verschil tussen verschillende setjes kan horen ( ok verschil hoor ik dan wel, maar ja. wat is dan beter? misschien wel de opstelling, de muziek soort, of misschien het niet mijn smaak van muziek, of horen die speakers juist warm of juist koeler te klienken....) muziek is voor mij in zoverre erg belamgrijk, dat er geluid uit mijn speakers komt als ik ze aan zet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

engelbertus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:27:
[...]

sjemig.. het is niet eens theoretisch gelul, want als het dat zou zijn is het nog fout ook wat je zegt
random is gewoon random. en als alles er evenveel in voorkomt komt het ook in 3 seconden evenveel voor S:

verder gaat het om slijtage van dat ding zodat het soepel wordt. vergelijk het mete en stuk staal. als je dat 1000 keer 2 cm verbuigt of 500 keer 4 cm, de slijtage zal dan gelijk zijn ( als die waarden iig een rechtevenredige verhouding hebben onderling) dus je kunt beer de maximale uitslag een korte tijd gaan doen dan een jaar lang heel weinig, bij wijze van spreken. de frequentie(s) doet er dus niet toe, maar de uitslag dus wel. hoe meer uitslag hoe sneller je klaar bent.
het rubber is immers een veer die over het hele wenselijek uitslag bereik wat moet slijten. wellicht dat de samenstelling van of stoffen in het rubber of materiaal zich nog wat anders gaan verdelen of andere samensteling gaat aannemen.

net zoals je bij autowielen, als je ze niet gebruikt drogen ze sneller uit, omdat de elastische delen( vloeistof in het rubber, die voor de soepelheid zorgt) zich in een stilstaande band niet kan verplaatsen. een band die beweegt ( ingedeukt wordt en rolt) daar wordt dit beter verdeelt ( chaos theorie) zodat het rubber langer een homogene soepele structuur zal hebben.

tijdens het gebruik zal de samenstelling van het rubber wellicht beter deze chaos situatie benaderen, en zodoende soepeler worden. een warm dopje doet het om die reden dan ook vast beter dan een koud en stug dopje. van bewegen ( = wrijving) ontstaat warmte, en dus ook de gebruiks temperatuur na verloop van tijd, en bij die temperatuur wil je ook dat ie het het beste doet.

maar goed. ik ben geen audiofiel en heb misschien een slecht gehoor, want ik heb nog nooit een verschil gemerkt tussen een warme of een koude speaker, of een ingespeeld of niet. ik mag als blij zijn als ik het verschil tussen verschillende setjes kan horen ( ok verschil hoor ik dan wel, maar ja. wat is dan beter? misschien wel de opstelling, de muziek soort, of misschien het niet mijn smaak van muziek, of horen die speakers juist warm of juist koeler te klienken....) muziek is voor mij in zoverre erg belamgrijk, dat er geluid uit mijn speakers komt als ik ze aan zet :p
kanttekening; opwarming van audioapparatuur (en niet alleen fliters/versterker) is wel belangrijk; niet alleen voor betere geluidsweergaven (weerstandswaarden worden significicant beinvloed door warmte) maar ook de boxen omdat de spoelen een bedrijfstemperatuur hebben die echter alleen van belang is bij groot PA geluid. Je kunt je filters/capaciteiten en spoelen slopen door van "koude" in 1 klap veel vermogen er doorheen te jagen. Daar zijn de vermogens zo groot dat stroom en opwarming een rol spelen, maar opwarming van je oordopjes is echter echt geen sprake.....die stromen zijn zo klein dat je je mag afvragen of die dingen uberhaupt wel 1 C stijgen en als is dat zo dan helpen je warme oren sowieso wel instant opwarmen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Anoniem: 152007 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:48:
Vind dat je beetje flauw doet.
Bij een cpu zijn geen bewegende delen waar dat bij oordopjes wel het geval is.

De theorie is dat als je witte ruis door je dopjes speelt je de 'conus' soepeler maakt waardoor zowel lage als hoge frequenties makkelijker en zuiverder geproduceerd kunnen worden.

En mijn bevindingen zijn dat dat inderdaad klopt. Ik heb ondertussen al 3 setjes cx300 versleten. Bij de eerste wist ik niet van de mogelijkheid tot inspelen af...mijn ervaring was toen gewoon slecht. Alles wat uit de oortjes kwam was gewoon troebel. Omdat eerste setje vrij snel kabelbreuk had heb ik een tweede setje gekocht die ik toen wel heb ingespeeld...en toen ineens leek het wel een heel andere set oortjes! Geweldige distributie hoog / mid / bass! Derde setje eerst geprobeerd zonder inspelen...weer zelfde gezeik en na 12uur ruis klonk het weer allemaal tiptop.

Dus niet zo dom doen als je er geen verstand van hebt. Iets belachelijk maken kan iedereen...iets nuttigs zeggen daarentegen....

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ja ik heb het topic gelezen hier op GoT over de EP-830 voor maar 27 euro kun je ze nu kopen :) Dat is best goedkoop voor een winkel aangezien ze op Inet pas over de toonbank gaan voor €30 excl. verzendkosten :). Dat inspelen, moet dat nog (op) een bepaalde manier/tijd gebeuren of kan je gewoon 50 uur muziek luisteren en dan doen ze het ook 'goed'?

Stats

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Infinitytron schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:17:
Ja ik heb het topic gelezen hier op GoT over de EP-830 voor maar 27 euro kun je ze nu kopen :) Dat is best goedkoop voor een winkel aangezien ze op Inet pas over de toonbank gaan voor €30 excl. verzendkosten :). Dat inspelen, moet dat nog (op) een bepaalde manier/tijd gebeuren of kan je gewoon 50 uur muziek luisteren en dan doen ze het ook 'goed'?
Ikzelf heb gewoon mijn D2 aangezet en heb alles in mijn playlist op normaal luister volume gezet( 10) en ben toen gewoon het huis uit gegaan en ben andere dingen gaan doen :+ Toen mijn D2 leeg was oplader aansluiten en vrolijk door laten pingelen en dat dus 2 a 3 dagen lang voordat ik ze pas echt in gebruik nam :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:54
Touchdomex schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:41:
[...]

De constructie van de EP-830 is anders en persoonlijk vind ik het geluid net wat beter klinken al helemaal als ze een beetje zijn ingespeeld( 50 uur muziek minimaal) Tot nu toe bevallen ze perfect. Misschien een idee om ze bij de dixons te kopen want daar heb ik ze gekocht voor 26 euro dus :+
Ik heb hier de D2 met zowel de Sennheiser CX300 als de nieuwe EP-830 aangesloten gehad.
Beiden werken prima.
De prijs/kwaliteitsverhouding van de EP-830 is prima te noemen.
Mijn eigen CX300 werken echter ook uitstekend al zijn ze iets duurder.
Beide dopjes zijn uiteraard veel beter dan de meegeleverde dopjes.

Maar goed, niet iedereen wil inear dopjes, er zullen ook wel genoeg mensen zijn die wat anders op de D2 aansluiten. Dat kan ook best omdat de D2 een hoog uitgangsvermogen heeft.
Veel hoger dan de gemiddelde (lees: iPod) spelertjes.
Infinitytron schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:27:
Morgen krijg ik mijn D2 binnen met de post en denk dat ik ze morgen/vrijdag nog even haal bij de Dixons. Moet toch naar de stad voor kleding dus dat komt mooi uit :P
Dus op 10 door laten spelen en dan gaan ze dus beter werken, ik ga het deze week dus even in praktijk brengen en bedankt voor het antwoord:)
Ik heb mijn dopjes (CX300) op een hoger volume dan 10 laten inspelen.
Iets van 18-20. Dat is redelijk hard maar het kan best.
Ipv muziek heb ik Pink Noise als geluid genomen. Niet om aan te horen maar dat hoeft ook niet!
Ergens in dit topic staat volgens mij nog een link naar het pink noise bestand wat je kunt gebruiken.

Edit, even de link uit mijn eigen post opgezocht ....:
HIER staat het bestand met Pink Noise (roze ruis).
Het is een WAV bestand dus ongecomprimeerd, van ca. 100 sec.
Als je de speler op herhalen zet kun je het uren af laten spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door HoppyF op 10-09-2008 21:39 ]

Anoniem: 265093

wat is het voordeel van pink noise, ik heb hem helemaal niet in laten spelen (heb hem nu 3 maanden) is het handig om dat toch nog te doen???

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Na 3 maanden zullen de oordopjes toch wel ingespeeld zijn. Denk niet dat het nu nog zin heeft.

• Vincitore
Wat is het voordeel van de Pink Noise zoals 360gamer al vraagt? Je kan toch ook muziek afspelen? Ik zie persoonlijk niet het voordeel voor de ruis, maar dat kan aan mij liggen. Misschien is het beter, misschien kan het ook zonder.

Stats

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat desbetreffende ruis er voor zorgt dat het hele frequentiespectrum bereikt wordt, wat ervoor zorgt dat die mechanische dingetjes in de oordopjes goed los komen. Maar zeker weet ik het niet.

Maare, zullen we het weer over de D2 hebben? Over oordopjes inspelen zijn er andere topics en anders mag er wel een nieuwe gestart worden :)

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 12:48
Pink Noise is in principe gewoon ruis. Niet erg intensief voor de oordopjes..

Zo maak je de speler soepel zonder hem meteen kapot te maken (hoog volume meteen na aanschaf is sterk afgeraden!).

Gewoon 30 min. Pink Noise en 5 minuten pauze tussendoor. En dat voor een of twee dagen.

Ik heb de goede woorden om dit goed uit te leggen niet, maar het helpt absoluut! Voor meer info moet je naar www.burninwave.com gaan!

Edit @ Infinityrtron

Dan zal hij vandaag wel komen denk ik hoor!

[ Voor 10% gewijzigd door laropo op 11-09-2008 11:46 ]

• Vincitore
Dus de ruis is het beste om te doen? Want als je muziek doet en een normaal niveau, 10 zoals eerder gezegd, is dan dus ook slecht?

Stats

• laropo
Ik ben geen expert in dit soort dingen, maar ja, ruis lijkt me beter, en gebruik zeker 10 als max!

Als je toch muziek gaat draaien, zorg ervoor dat er af en toe rust tussen zit, en ga niet boven niveau 8. Dan zit 't wel goed.

Burning in is in principe gewoon het materiaal versoepelen waardoor het minder snel stuk zal gaan en meteen vanaf het begin goed geluid geeft. Het belangrijkste is dus dat je je D2 niet te hard zet en hem ff rustig laat inspelen.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

8-10 op een schaal van 50 bij de D2? Dat lijkt mij toch niet erg luid. Hoe meer ik over inspelen lees, hoe discutabeler ik het vind, maar goed, als je erin gelooft dan werkt het ;)

Ik heb afgelopen weekend de noreve case gehaald voor mijn D2. Ik had standaard al de plastic casing eromheen zitten (die in 1,5 maand redelijk bekrast is geraakt), maar die had nog geen bescherming voor de touch-screen. Daarvoor heb ik nu dus de case en ik heb niet gekozen voor een screen-protector. Staat sjiek moet ik zeggen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• laropo
Rudedadude schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:28:
Hoe meer ik over inspelen lees, hoe discutabeler ik het vind, maar goed, als je erin gelooft dan werkt het ;)
Tja, je mag denken wat je wilt natuurlijk, maar oordopjes moeten nou eenmaal ingespeeld worden. Hoe dit gedaan wordt is misschien discutabel, maar met ruis of muziek of hoe dan ook, oordopjes zullen absoluut beter gaan klinken na een aantal uren inspelen.

• HoppyF
laropo schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:33:
[...]

Tja, je mag denken wat je wilt natuurlijk, maar oordopjes moeten nou eenmaal ingespeeld worden. Hoe dit gedaan wordt is misschien discutabel, maar met ruis of muziek of hoe dan ook, oordopjes zullen absoluut beter gaan klinken na een aantal uren inspelen.
Afspelen met roze ruis helpt zeker.
Je HOEFT het niet te doen maar het kan wel.
Gewoon afspelen om een redelijk hoog volume (iets van 18-20).
Het voordeel van ruis t.o.v. gewone muziek is dat in ruis alle frequenties zitten.
In gewone muziek zitten misschien juist veel bass tonen of hoge tonen.
Het hangt er vanaf wat voor muziek je afspeelt. Je kunt ook voor een diversiteit aan muziek kiezen. Dan is de kans groot dat ze van hoog tot laag gelijkmatig afspeelt.

Nogmaals, ik kan het niet met 100% zekerheid bewijzen maar een feit is dat de dopjes daarna prima klinken. En baat het niet dan schaad het ook niet.
Tegenstanders zullen zeggen dat het niets uitmaakt en dat je het met afspelen van gewone muziek naar een paar dagen ook kunt bereiken. In zekere zin is dat dus ook zo.

Gebruik echter ook niet een TE hoog volume, daar zou je de dopjes mee kunnen beschadigen en dat is ook niet de bedoeling. De D2 kan immers een flink hoog vermogen leveren.
Meer dan de dopjes aankunnen verwacht ik. Ik probeer de limiet liever niet uit.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Goed, om het van mijn kant af te sluiten: ik ga af op een bron van Shure (ik heb Shure oordoppen) die er zelf onderzoek naar gedaan hebben en geconludeerd hebben dat er geen verschil is. Dat het effect er bij grotere hoofdtelefoons / boxen het effect er wel is twijfel ik niet aan.

Ik heb overigens wel gemerkt dat de batterijen van de D2 een inspeel effect hebben. De eerste paar keer na aankoop nadat ik de batterij had opgeladen was deze nog relatief snel leeg, inmiddels duurt het beduidend langer en kan ik duidelijk merkbaar langer naar films kijken / muziek luisteren.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• laropo
Rudedadude schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:36:
Goed, om het van mijn kant af te sluiten: ik ga af op een bron van Shure (ik heb Shure oordoppen) die er zelf onderzoek naar gedaan hebben en geconludeerd hebben dat er geen verschil is. Dat het effect er bij grotere hoofdtelefoons / boxen het effect er wel is twijfel ik niet aan.

Ik heb overigens wel gemerkt dat de batterijen van de D2 een inspeel effect hebben. De eerste paar keer na aankoop nadat ik de batterij had opgeladen was deze nog relatief snel leeg, inmiddels duurt het beduidend langer en kan ik duidelijk merkbaar langer naar films kijken / muziek luisteren.
Omdat het wel erg of topic begint te gaan zal ik er niet te lang op in gaan, maar het fenoneem "burning in" resulteert in een verschil. Het kan inderdaad zijn dat de ene er meer baat bij heeft dan de andere, of dat de ene langer zal moeten "inbranden" dan de andere (zo heeft de shure e4c wel 1000 uur nodig voordat ze zijn "ingebrand"), maar het heeft nou eenmaal effect. Ik ben benieuwd hoe Shure hier onderzoek naar gedaan heeft. Hoe dan ook, naar mijn ervaring werkt het in ieder geval wel.

@ de weer man

Voor die prijs kan het niet zoveel kwaad, maar besef wel dat je maar 320p bij 240p hebt... das niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik denk dat er ook wel een grote component placebo-effect inzit. Dat heb je bij alle hifi-apparatuur (de beruchte 'I hear it-disease'). Zo heb ik de EP-630 gekocht en verliep het verhaal bij mij zoals bij de meeste mensen die ze zomaar gaan gebruiken. Ze klonken verschrikkelijk, dus ik leg ze aan de pink noise en laat ze een paar dagen 'inspelen'. Geen verschil te merken natuurlijk, ze klonken nog steeds als ingeblikte kaboutertjes. Daarna een Sennheiser PX100 gekocht die gewoon out of the box goed klonk, inmiddels wekenlang dagelijks wordt gebruikt en nog steeds hetzelfde klinkt. En dat geldt ook voor mijn HD565 Ovation, die inmiddels al een jaartje of 12 oud zal zijn en al die jaren echt dagelijks en intensief is gebruikt. Die klinkt nog steeds even mooi als toen ik 'm kocht.

Laten we wel wezen, iedereen die van muziek houdt gaat eerst luisteren voor-ie iets koopt, en wat zou daar het nut nog van zijn als je iets koopt dat na een korte gebruiksperiode ineens heel anders klinkt?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Alle 3 mijn EP630 hadden wél baat bij het inspelen... en dat was vóór dat ik van burning in af wist. Dat welgekende placebo effect was dus niet van toepassing.

Inmiddels ben ik geswitched naar Head-Direct RE2's, en deze hadden ook, maar veel minder, baat bij het inspelen.

• HoppyF
laropo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:25:
Alle 3 mijn EP630 hadden wél baat bij het inspelen... en dat was vóór dat ik van burning in af wist. Dat welgekende placebo effect was dus niet van toepassing.

Inmiddels ben ik geswitched naar Head-Direct RE2's, en deze hadden ook, maar veel minder, baat bij het inspelen.
Precies.
Het effect zal niet altijd met grote stappen voorwaarts te merken zijn maar het is er wel.
Een automotor moet ook eerst inlopen dus waarom oordopjes niet?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

Koppensneller

winterrrrrr

HoppyF schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:07:
[...]

Precies.
Het effect zal niet altijd met grote stappen voorwaarts te merken zijn maar het is er wel.
Een automotor moet ook eerst inlopen dus waarom oordopjes niet?
Tsja, een automotor moet inlopen, dus waarom een keukenblender niet?

8)7

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 19:36
ik heb dit zelf ook met mijn Sennheiser HD595 gehad, in het begin klonk deze niet helemaal geweldig, maar na een paar weken ging het geluid er ineens op vooruit, binnenkort nog maar eens een versterker halen en dan is hij voor mij helemaal perfect.

• HoppyF
KoppenSneller schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:09:
[...]

Tsja, een automotor moet inlopen, dus waarom een keukenblender niet?

8)7
Precies want het geluid wat die dingen maken is niet om aan te horen in het begin.
Als ze "ingespeeld" zijn klinkt het een stuk beter. :X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

nare man schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:45:
Ik denk dat er ook wel een grote component placebo-effect inzit. Dat heb je bij alle hifi-apparatuur (de beruchte 'I hear it-disease'). Zo heb ik de EP-630 gekocht en verliep het verhaal bij mij zoals bij de meeste mensen die ze zomaar gaan gebruiken. Ze klonken verschrikkelijk, dus ik leg ze aan de pink noise en laat ze een paar dagen 'inspelen'. Geen verschil te merken natuurlijk, ze klonken nog steeds als ingeblikte kaboutertjes. Daarna een Sennheiser PX100 gekocht die gewoon out of the box goed klonk, inmiddels wekenlang dagelijks wordt gebruikt en nog steeds hetzelfde klinkt. En dat geldt ook voor mijn HD565 Ovation, die inmiddels al een jaartje of 12 oud zal zijn en al die jaren echt dagelijks en intensief is gebruikt. Die klinkt nog steeds even mooi als toen ik 'm kocht.

Laten we wel wezen, iedereen die van muziek houdt gaat eerst luisteren voor-ie iets koopt, en wat zou daar het nut nog van zijn als je iets koopt dat na een korte gebruiksperiode ineens heel anders klinkt?
Exact :). Als het zoveel zou schelen en het echt zulke verschillen veroorzaakt, zou je het ook moeten kunnen meten. En laat het daar nu altijd aan schorten. Nergens maar dan ook nergens kan je een meting vinden die dit aantoont. Alleen heel veel mensen die het beweren :P.

Ow en inspelen voordat je echt hard kan spelen is nog grotere onzin :).

Overigens vind ik de EP630's wel goed klinken ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JvS schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:45:
[...]

Exact :). Als het zoveel zou schelen en het echt zulke verschillen veroorzaakt, zou je het ook moeten kunnen meten. En laat het daar nu altijd aan schorten. Nergens maar dan ook nergens kan je een meting vinden die dit aantoont. Alleen heel veel mensen die het beweren :P.

Ow en inspelen voordat je echt hard kan spelen is nog grotere onzin :).

Overigens vind ik de EP630's wel goed klinken ;).
Het is inderdaad maar de vraag of de verschillen heel groot zullen zijn.
Maar wat maakt het uit? Je kunt het "inspelen" ook gewoon overslaan als je wilt.
De dopjes zullen dan na verloop van tijd vanzelf ingespeeld raken.

Het idee van inspelen is dat je de tijdsduur tot optimaal gebruik verkort. Meer niet.

Als je iets met een meting niet kunt aantonen wil nog niet altijd zeggen dat iets niet bestaat,
Waarom denk je dat men met een een duur apparaat als de LHC deeltjesversneller bezig is?
Als men alles al wist zou het leuk zijn maar zo werkt het niet.
De discussie of wel/niet inspelen zal nog wel even doorgaan.
Je bent echter geheel vrij om in te spelen of niet, het is geen moeten maar mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Inspelen hoeft zover ik weet niet met speciale geluiden. Gewoon gebruiken en niet te hard zetten in het begin. Door ze gewoon te gebruiken merk je ook dat ze steeds beter gaan klinken. Mijn Bose InEars klonken in het begin ook minder dan dat ze nu doen. In het begin was ik ook geneigd het laag wat te punchen maar dat is iets wat absoluut niet nodig zou moeten zijn bij de dopjes. Nu moet de equalizer en dus ook het laag neutraal worden ingesteld zodat het dynamische gedeelte afgehandeld kan worden door de dopjes zelf.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als met mijn Beyer Dynamics DT770 pro's. Eerst inspelen alvorens te concluderen. Inspelen is voor zowat elk apparaat of product nodig. Auto's, fietsen, versterkers, speakers, matrassen, ga zo maar door. Zie het als inklinken van zand waarbij de onderdelen elkaar een beetje moeten vinden en in elkaar moeten gaan passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 21:50
Volgens mij moet je je hersenen inspelen, niet de dopjes.

Als ik wissel van oordopjes moet ik ze nl. weer allebei 'inspelen', dus gewoon een half uurtje luisteren en dan klinkt het weer prima.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

WeeJeWel schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:40:
Volgens mij moet je je hersenen inspelen, niet de dopjes.

Als ik wissel van oordopjes moet ik ze nl. weer allebei 'inspelen', dus gewoon een half uurtje luisteren en dan klinkt het weer prima.
Check :).

Vergelijk met een deeltjesversneller slaat natuurlijk nergens op. We hebben het hier over trillingen in lucht, niet over complexe natuurkundige waarnemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ach ja.. deze discussie kan natuurlijk heeeeeel lang door gaan.

Maar het komt er gewoon op neer dat je het wel of niet geloofd.

Ik ben er een die het wel geloofd, en dan vooral gebaseerd op eigen ervaring van voordat ik het fenomeen inspelen kende.

Overigens is inspelen toch wel een redelijk geaccepteerd iets, kijk bijvoorbeeld maar eens op een van de meest geeky headphones site www.head-fi.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JvS schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:49:
[...]

Check :).

Vergelijk met een deeltjesversneller slaat natuurlijk nergens op. We hebben het hier over trillingen in lucht, niet over complexe natuurkundige waarnemingen.
De vergelijking met de deeltjesversneller heb ik genoemd omdat ik daarmee wil zeggen dat dingen die niet meetbaar of zichtbaar zijn mogelijk WEL kunnen bestaan.

Er zijn mensen die zeggen dat inspelen onzin is omdat je het effect niet kunt meten/horen/zien.
Dat is dus maar de vraag, het effect kan er wel degelijk zijn.
Het bewijs is misschien moeilijk te leveren, maar dat wil niet zeggen dat er niets is.

Een oordopje is en blijft een elektro-mechanisch ding.
De lucht wordt in trilling gebracht door een spoel, magneet en membraan.

laropo verwijst in de bovenstaande post naar een forum.
De link naar de FAQ over "burn in" staat HIER.
Daar staat genoeg uitleg over inspelen.

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 14-09-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Ah ja, dat zocht ik.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 06:46
Ja ik vind inspelen geen onzin.. Ik heb mijn Creative EP 830 nu 2 dagen. en ze zijn echt beter gaan klinken. in het begin had ik amper bass. Nu vind ik deze redelijk goed.
Maar ik denk niet dat je pink, brown, red, gray, of white noise hoeft te gebruiken =P Gewoon muziek spelen en het komt vanzelf. Na ongeveer 4 á 5 uur spelen had ik beter resultaat. Daarna is het naar mijn gevoel niet beter geworden ;].
Ik heb een Logitech z-5500 THX Speakerset en ook daar merk je duidelijk verschil na het inspelen ;] als kan ik niet echt zeggen dat mijn Bass er beter op geworden is na langer gebruiken. Ik vind juist dat hij in het begin wat feller was. Dat vond ik juist mooi maarja ook dat is dus een kwestie van smaak ;]

Always look on the bright side of life.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Om even op de 'we weten soms niet wat we kunnen meten' zwevers in te gaan.

Neem nou deze beschreven verschillen:
clifdon schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:47:
Ja ik vind inspelen geen onzin.. Ik heb mijn Creative EP 830 nu 2 dagen. en ze zijn echt beter gaan klinken. in het begin had ik amper bass. Nu vind ik deze redelijk goed.
Dit klinkt als iemand die heel duidelijk meer laagweergave beschrijft. En als er iets wel meetbaar zou moeten zijn, dan is dat het wel. Want dat is namelijk nogsteeds gewoon anders trillende lucht. Zijn we heel goed in om te meten ;). Toch meet niemand verschil...

Dan is of de waarneming zwaar overdreven (wat al flink doet twijfelen aan de meer genuanceerde waarnemingen, als mensen die al mensen te horen) of er is iets magisch aan de hand.

Ik zal me verder niet met dit topic bemoeien, aangezien ik een tegendraadse mening heb (net als tegen alle audio lariekoek die bestaat :P). Succes met inspelen (wennen ;)) met de nieuwe dopjes!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 16:07
Ik denk (Met audiofiele achtergrond) dat inspelen een leuk idee is en (Met dynamische drivers, met electrostaten of balanced armatures niet) dat het wat helpt, maar niet dat het gleuidsbeeld totaal verandert. Het idee is dat een speakertje soepeler heen en weer gaat bewegen, dus een toon zuiverder afspeelt...

Maar met balanced armatures kan dat niet eens, want die bewegen als ik het goed begrijp zelf niet of niet zo veel. Dus: Inspelen vermijden door goede oordopjes te kopen :P

(Ikzelf heb UE-11's voor de kenners)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Even de frequentie respons van de drivers voor en na meten en in 3d plotten. Dan kan dit topic ook weer op de schop.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 17-09-2008 23:21 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 06:46
Ik had al gezegd dat ik een z-5500 set heb. maar die subwoofer ( ja dat is best een groot ding voor een setje van 250€) daar merk ik ook zeer veer verschil
Ok het verschil tussen een zo'n 40 CM grote subwoofer en een oordopje zal er zijn o.O
Maar mijn Subwoofer gaat bijvoorbeeld als ik mijn Set "Koud" aanzet langzamer in werking. eerst reageerde hij vrijwel direct en nu duurt het een aantal seconde nouja zeg een 1 tot 2 seconde ;]. Dus er is verschil.
nou denk ik zelf dat bij een oordopje er niet zo'n groot verschil is (c.c') Maar toch weet ik zeker dat ik op mijn Ipod mijn eerste nummer aanzette. Dat ik op het zelfde geluidsniveau geen bass voelde. en nadat hij volgens mij iets van 3,5 uur muziek had liggen draaien dat ik wel degelijk bass voelde.

ik had ook zo mijn vraagtekens bij het inspelen van zo'n klein speakertje >.< Maar toch heb i khet gevoel dat het wel iets verandert heeft ;]

Oohja en ik heb echt niet het geld om apparatuur te kopen om het na te meten >_< kom op het ijn dopjes van €27 en er komt geluid uit =D dus ik ben al blij als ze het doen hehe :p

Always look on the bright side of life.

Pagina: 1