In
Mag schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:17:
Na al die jaren heb ik nog steeds niet de PM functie gevonden op Tweakers, ik neem aan dat die er niet is.
Dus ik vraag het hier nog maar even, ik ben nog niet compleet overtuigd en zoek nog wat rond maar ik kom toch telkens weer terug bij de Cowon D2.
Kan je vanaf je PC, als je je Cowon aansluit met een usb kabel, de ingebouwde geheugen EN je sdhc kaartje zien en er bestanden op/af slepen?
Wat ik voornamelijk zelf doe is nummers per Artiest afspelen, dus ik selecteer een Artiest en druk play op shuffle-repeat. Is dit zo ook te doen op de Cowon D2 of moet ik dan een playlist aanmaken oid (wat je in het andere geval in principe ook doet door simpelweg play te drukken bij de artiest)?
Ik lees (ook in het Cowon D2 topic) veel commentaar op het gebruiksgemak en de interface, en veel bugs in het algemeen, is dit gefixed/te fixen met de laatste firmware en/of met custom firmware en skins?
De SDHC kaart en het Intern geheugen zijn beide via de D2 te vullen, het zijn echter wel 2 apparte schijfletters dus het is niet zo dat je bij 16GB intern en 16GB SDHC geheugen 32GB hebt om te vullen, het vullen zal je dus afhankelijk van elkaar moeten doen, de database van de D2 zorgt er vervolgens voor dat het virtueel vanaf 1 locatie allemaal beschikbaar is.
Het nadeel wat ik persoonlijk bij artiesten ervaar is het volgende.
Neem als voorbeeld Daft Punk, op sommige CD's hebben deze samenwerkingen aangegaan met Anderen, je krijgt dan dus Daft Punk & Pietje Puk (of Daft Punk Vs. Pietje Puk, of Daft Punk Ft. Pietje Puk). Dit heeft als nadeel dat je in je artiesten lijst dus
- Daft Punk
- Daft Punk & Pietje Puk
ziet staan en dat de samenwerkingen dus niet standaard worden meegenomen.
Dit is echter op te lossen door bijvoorbeeld een Albumartiest toe te voegen. En schijnbaar ook via de ; methode (Daft Punk; Pietje Puk), dit heb ik zelf echter nooit gebruikt gezien ik die in mijn Afspeellijsten niet mooi over vind komen.
Je kan er ook voor kiezen om zelf mappen aan te maken van de Artiesten, Je kan namelijk via de ID tags een afspeel "map" kiezen, dit gaat dan op Album of artiets oid. maar je kan ook gewoon door de Mappen structuur heen lopen die je zelf hebt aangemaakt, dit geniet mijn persoonlijke voorkeur.
De skins werken in mijn ogen Prima, de Flashskins kunnen nog net wat beter uitgewerkt worden maar ik denk dat dit in toekomstige FirmWare wel goedkomt.
Tevens las ik in de MediaMarkt folder dat de Sandisk Sansa Fuse verkocht werdt met gratis SD kaart ter verdubbeling van het Intern geheugen (neem als voorbeeld een Sansa Fuse 4GB, deze wordt dus geleverd met gratis SD kaart van 4GB).
Ik dacht ik meld het maar even, zou balen zijn als je er naderhand spijt van zou krijgen als je het niet wist
EditV2: Op iBood is vandaag de Cowon iAudio 7 16GB in de aanbieding, deze is niet uitbreidbaar maar is kwalitief volgens mij ongeveer gelijkwaardig, pin me er niet op vast (A).
Linkje
[
Voor 12% gewijzigd door
JunkieXP op 10-01-2009 00:13
. Reden: Informatie toegevoegd ]