Dat kun je nooit zeker weten. Wel een regel is zeker bij ATi, maar ook bij nVdia dat de kaart beter zal worden wanneer de drivers voor spellen worden ver beterd.
Bijv in een week:
Uit het artikel van Anandtech
Today's launch was actually supposed to happen last week, on January 23rd. At the last minute we got an email from AMD stating that the embargo on 3870 X2 reviews had been pushed back to the 28th and we'd receive more information soon enough.
The reason for the delay was that over the weekend, before the launch on the 23rd, AMD was able to fix a number of driver issues that significantly impacted performance with the 3870 X2. The laundry list of fixes are as follows:
• Company of Heroes DX10 – AA now working on R680. Up to 70% faster at 2560x1600 4xAA
• Crysis DX10 – Improves up to ~60% on R680 and up to ~9% on RV670 on Island GPU test up to 1920x1200.
• Lost Planet DX10 – 16xAF scores on R680 improved ~20% and more. AF scores were horribly low before and should have been very close to no AF scores
• Oblivion – fixed random texture flashing
• COJ – no longer randomly goes to blackscreen after the DX10 benchmark run
• World in Conflict - 2560x1600x32 0xAA 16xAF quality=high we get 77% increase
• Fixed random WIC random crashing to desktop
• Fixed CF scaling for Colin McRae Dirt, Tiger Woods 08, and Blazing Angels2
• Fixed WIC DX9 having smearable text
With a list like that, we can understand why AMD pushed the NDA back - but most importantly, the Radeon HD 3870 X2 went from not scaling at all in Crysis to actually being competitive.
toon volledige bericht
Ik denk dat je nog veel kan verwachten.
Ook interessant, die scores van UE3 met AA enabled. De performance van een HD3870 op 1600x1200 8xAA/16xAF 4 frames meer dan een Ultra.
De inkakker van vooral de HD3870 X2 van 90 frmaes naar 37 frames op 2560x1600 wanneer er van 1x naar 4 keer word overgeschakeld.
Erg inconsistent tot nu toe. Je ziet vaak wanneer AA word enabled er een grote fps drop optreedt, maar wanneer er meer, bijv van 4x naar 8x word gegaan de drop niet erg toeneemt. Vooral ten op zichte van de concurrent. Alleen dan die gekke uitschieters of droppers in sommige resoluties.
Astennu, Idd een nieuw mobo is beter, immers je blijft op oude tech zeven, gaat er iets kapot dan zit je weer.

Alleen dan wil men, zoals ik ook maar meteen nieuw CPU, en MEM etc. Toch leuk dat er nog cores worden gebruikt voor AGP. Iets sneller op de markt mocht idd wel. Prijs zal nog wel droppen, deze prijzen lijken me niet helemaal realistisch.
CJ, Ja over die game devs en nVidia's way van AFR, is dat niet een beetje geluk hebben. Want voor hetzelfde geld zou nVidia mss wel een anders soort AFR willen toepassen (want ik geloof dat dit over het algemeen de meest efficiente manier van dual gpu renderen was). Dus het lijkt me ook gedeeltelijk een gok.
Ieder bedrijf haar prioriteiten van waar het budget naar toe gaat natuurlijk. Het is wel zo dat als je eenmaal weet hoe ATi te werk gaat, je er wel op aan kunt dat de drivers en patches wel goedkomen. nVidia kiest er gewoon voor om devs meer geld ter beschikking te stellen om hun GPU's on release lekker te laten lopen hand in hand met goede reclame natuurlijk voor BEIDE partijen. ATi kiest de wat meer technologische weg lijkt het. Wat meer future proof.
Ok dus die chip is een soort veredelde CF connectie, met wrs wat meer functies aangezien de kaart zelf zijn setup regelt en de beste rendering methode kiest of zelfs maar 1 GPU aan te sturen wanneer een game niet suppport. Werkt wel netjes tot nut toe. Dit is toch wel de meest officiele ATi dual GPU oplossing tot nu toe.