Radeon HD 3870 X2 single slot wc!

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136863

Topicstarter
Ik was zo juist wat aan het zoeken naar waterkoeling spullen en kwam op de site CoolIT Systems het volgende tegen: single slot waterkoel element en een mooie overklok is er ook gemakkelijk mee behaald.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolitsystems.com/images/stories/pr/680-cps.jpg
YouTube, filmpje over 3Dmark06 prestatie 23,587 puntjes!

Ik vraag me af waar/wanneer dit ding te koop is. Ik kijk er naar uit! Ik hoop ook nog op een waterkoelunit + vinnen variant eigenlijk, want een 12CM zo voor de kaart is natuurlijk ook geweldig voor de temp.

btw. is dit niet nieuws artikel waardig? en waar kan ik dit posten? :O

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 136863 op 29-01-2008 19:59 . Reden: Updates.. updates.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

WOOT!!!!!!!!!!!!!!

23k met 1 zo'n kaart oc en een Q op 4.6GHz :X
Ben benieuwd wat er gebeurd met 2 van die beestjes of zelfs 4... Laat staan met een Q op 5.5 of zelfs 6GHz _/-\o_

Deze heeft ati toch wel zeer netjes gedaan :)
Oowja btw die koeler ziet er wel gelikt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het een erg slim gemaakt blok. Op deze manier worden beide core's, het geheugen en de PCI-e bridgechip goed gekoeld. Omdat die bridgechip ook gekoeld moet worden moet je wel zo'n waterblok maken. 2 losse blokjes voor de core's gaan niet werken met die bridgechip.

Dit kan trouwens beter in het Ervaringen WC topic. Een heel topic voor alleen dit is niet echt de bedoeling.

@cc_tuner. Om die CPU op 5.5 of 6GHz te krijgen voldoet waterkoeling echt niet meer. Dan moet je naar LN2 of droogijs, op zijn minst phase-change.

Hier heb je trouwens samen met de CPU een hele dikke radiator voor nodig. Alleen de GPU verbruikt al iets van 330+ watt.

Je kan het trouwens proberen om op de frontpage te krijgen door te posten in het volgende forum.

Frontpage Algemeen

Wel eerst ff de FAQ lezen :)

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 29-01-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@PilatuS: _O-
Alsof ik dat nog niet wist

Verder is het idd een mooi blokje :)
En verder ga ik hier ook niet meer op reageren, gezien het eerst verplaatst mag worden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Single slot, dat wel, maar echt mooi vind ik 'm niet. Smaken verschillen natuurlijk, maar als ik die kaart zou hebben zou ik liever deze van EK erop zetten :9~. Alleen niet single slot, ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is ook single slot hoor :P
Erg mooi ;) alleen had ik liever gehad dat het plexiplaatje ook koper was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136863

Topicstarter
Anoniem: 236479 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:37:
Die is ook single slot hoor :P
Erg mooi ;) alleen had ik liever gehad dat het plexiplaatje ook koper was....
Idd koper met vinnen tot een 2 slots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die van EK is idd een stuk mooier. Denk ook wel dat ie beter zal koelen dan die uit de TS. Vind het toch knap dat EK het altijd voor elkaar krijgt erg snel waterblokken te maken voor nieuwe videokaarten. Ze zijn meestal de eerste die een blok hebben voor een nieuwe kaart.

Dit waterblok van EK heeft alleen geen Crossfire support. Doen ze meestal wel met waterblokken. Maarja je moet ook behoorlijk veel geld hebben wil je die in Crossfire gaan draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Er is nu ook al een vernikkelde versie van 't EK blok. Is een CF versie, dus daar is ook nog keuze in. Maar als ze die top van koper zouden maken, wordt i denk ik veel te zwaar: weight: 920 g , met koperen top dus het dubbele.

Maar om een beetje OT te blijven, vraag ik me af wat die koelvinnen bij het coolit blokje eigelijk voor zijn. Bij het EK blok zit nl niets extra's op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die koelvinnen zijn voor de PCI-e bridgechip. Die chip zit tusssen de 2 core's en zorgt er voor dat die 2 core's met elkaar overweg kunnen. Het EK blok heeft die chip watergekoeld en het blok uit de TS koelt em passief. Als je kijkt naar het PCB van de kaart zonder koeler zie je die chip ook tussen de core's zitten.

Die chip zorgt er helaas ook voor dat je zelf niet met 2 waterblokken aan de slag kan gaan. Op zich zou je 2 core only blokken kunnen gebruik maar dan wordt die bridgechip koelen erg moeilijk. Wil je deze kaart watergekoeld hebben moet je bijna wel voor een duur full-cover blok gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2008 18:02 ]

Pagina: 1