[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 79 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 18.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05
Eindhoven657 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:53:
[...]

JAJA, hebben ze ook echt nodig he na die verkopen van de 8800 series afgelopen anderhalf jaar.... Wordt een wakker man, zo gaat dit in de grotemensen wereld. Net of ATI zoiets niet zou doen... Alleen hoor je dat niet in de goed weer show van CJ.....

En ja CJ, is dit nu ATI-AMD news???? Open voor dit soort shit een AMD - ATI roddel topic....
1: ATi doet dit inderdaad niet de enige die dit doen zijn Intel en nVidia die zijn nogal agressief
2: CJ is de tenminste iemand die de waarheid niet verdraait en een hele historie hier heeft dus je mag wel een beetje respect hebben.
3: Ja het gaat over nV die ATi probeert te bashen en dingen opnoemt niet niet waar zijn dus ja het hoort hier thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 31-01-2008 13:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

heh het lijkt er op dat nVidia het niet accepteerd dat ATi nu de beste kaart op de markt heeft :')

En ja mag het een keertje zo wel zijn? dit heeft AMD nu juist zo hard mogelijk nodig, pech voor nvidia dit keer ;)
Oh dankzie CJ hebben wij zo veel te weten te komen over ATi kaarten en hoe ze inelkaar zitten echt respect voor CJ en alle anderen mensen van dit geweldig ATi Nieuws/Discussie topic.

Ik vraga me af hoe twee HD 3690's in CF het gaan doen tgen over twee GeForce 8800 GSjes aangezien dat CF beter schaalt als SLI ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 31-01-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Zo, maar eens twee X2's aangeschaft. Hopelijk komen de quad CF-drivers snel, desnoods gelekt :)

Vanavond maar eens vergelijking met m'n gewone CF (die de deur uitgaat).

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 31-01-2008 13:50 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Inq artikel geschreven door niemand minder dan... roffel roffel <raad eens>: Charlie Demerjian
Op dat moment kun je direct stoppen met lezen. Samenvatting van al zijn artikelen: AMD/ATi is uber super mega geweldig met hun leipe vette ubertoffe heerschende producten en oh ja het is ook een vet stoer tof bedrijf en nVidia maakt alleen maar verschrikkelijke waardeloze afschuwelijke slechte evil rommel en is een laag bij de gronds afschuwelijk vreselijk rotbedrijf :D

Bovendien krijgt de 8800 Ultra volgens hem prestatiewise regelmatig ongenadig pak slaag van een single 3870... net goed voor dat arrogante rotbedrijf nVidia. Als je ooit een essay moet schrijven over zelotisme kun je - zonder zelf een letter op papier te zetten - volstaan met een verwijzing naar Charlie Demerjian's artikelen over ATi/nV :D
frankknopers schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:54:
Ik dacht dat nVidia ook een dual GPU kaart wou introduceren, met dezelfde driver issues die CF kent... :P
Naar wat ik uit diverse bronnen begrepen heb zijn er met SLI toch aanmerkelijk minder issues dan met CF ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 31-01-2008 14:25 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dit stond ook al op de FP: Vergelijking tussen ATi en NV in beeldkwaliteit:

http://www.maximumpc.com/...ality_shootout?page=0%2C0

Heel anders dan normaal: Dezelfde pc's HD3870 in CF en 8800 GT in SLi. 15 mensen en 3 tests.

Game, Video en foto. Daarbij kozen de meeste mensen toch er voor dat ATi het mooiste beeld had. Natuurlijk was het merk tijdens de test verborgen. En waren er 5 controle personen die alleen maar de beelden van ATi of nVidia te zien kregen.

Grappige test dus en je zag wel dat in alle tests ATi hoger scoorde.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Hmm ik denk dat het per persoon toch anders kan liggen sommige houden van scherpere beeld kwalliteid met diepere kleuren en andere vinden dat te overdreven, ik denk dat het allebij erg overheen komen, zo'n test vind ik iets te persoonlijk, ik zelf ja nvidia kaarten hebben altijd beter image quallity gehad met OpenGL applicaties en ATi in Direct3D applicaties maar of het nu nog zo is? geen id, echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:20:
[...]
Inq artikel geschreven door niemand minder dan... roffel roffel <raad eens>: Charlie Demerjian
Op dat moment kun je direct stoppen met lezen.
Daarom postte ik ook alleen de mail, want die is geschreven door.... een hoge piet bij NVIDIA zelf. :)

Wat je conclusie dan is naar aanleiding van die mail mag iedereen voor zich bepalen. Ik weet het iig wel.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219510

Is er al iemand die weet waar je die nieuwere versie van 8.1 kan downloaden (of zijn ze nog steeds NDA) ik krijg morgen wss mijn X2 zou wel graag die drivers willen hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
[...]
Op dat moment kun je direct stoppen met lezen.
Ja leuk, post is geschreven door Cheetah, dus op dat moment kun je wel stoppen met lezen omdat het toch wel een pro-nvidia / contra-ati getinte post zal zijn.

Hij heeft gewoon een punt waar hij alles ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

edward2 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:47:
Zo, maar eens twee X2's aangeschaft. Hopelijk komen de quad CF-drivers snel, desnoods gelekt :)

Vanavond maar eens vergelijking met m'n gewone CF (die de deur uitgaat).
Gaat je 3870 CF de deur uit? Daar ben ik namelijk naar op zoek en die krengen zijn slechter leverbaar dan de X2's. Waarom geen X2 denk je dan? Omdat ik er 1 wil en m'n broertje ook. Mocht je ze wegdoen stuur me dan aub een mailtje :)

Heeft iemand enig idee waarom de HD3870 zo slecht leverbaar is?

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Als je ooit een essay moet schrijven over zelotisme kun je - zonder zelf een letter op papier te zetten - volstaan met een verwijzing naar Charlie Demerjian's artikelen over ATi/nV :D
hm, ik las het eerder als een ironische reactie op die belachelijke mail van nvidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 219510 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:58:
Is er al iemand die weet waar je die nieuwere versie van 8.1 kan downloaden (of zijn ze nog steeds NDA) ik krijg morgen wss mijn X2 zou wel graag die drivers willen hebben :p
Zijn te downloaden bij ATI voor de ingeschreven beta testers :P
Voor de consumenten is het wachten op de officiele release of een lek ...... :'(

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 22:19

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

R-O-Y schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:09:
[...]

Gaat je 3870 CF de deur uit? Daar ben ik namelijk naar op zoek en die krengen zijn slechter leverbaar dan de X2's. Waarom geen X2 denk je dan? Omdat ik er 1 wil en m'n broertje ook. Mocht je ze wegdoen stuur me dan aub een mailtje :)

Valt wel mee toch? Hier zijn ze direct leverbaar:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXSM0
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXNM1
http://www.4launch.nl/sho...d3870-oc-512mb-2xdvi-hdcp
http://www.4launch.nl/sho...n-hd3870-512mb-2xdvi-hdcp

Sallandautomatisering heeft er vier die binnen 1-5 werkdagen geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:40

Grozno

acts without consequence!

R-O-Y schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:09:
[...]

Misschien omdat al die RV670 chips in X2's worden gestopt op dit moment? O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Grozno op 31-01-2008 17:03 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250923

leonpwner1 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:01:
[...]

Ja leuk, post is geschreven door Cheetah, dus op dat moment kun je wel stoppen met lezen omdat het toch wel een pro-nvidia / contra-ati getinte post zal zijn.

Hij heeft gewoon een punt waar hij alles ontkracht.
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:10
Ik zie dat de prijzen met de dag worden verlaagd, ook al zijn ze nog niet overal de volgende dag al leverbaar....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 11:28

Apoca

Array Technology Industry

Quad Xfire Drivers startin to show....

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b359/innervisionsystems/quadxfire.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i23.photobucket.com/albums/b359/innervisionsystems/more.jpg

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=175360

Wie heeft een linkje :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yess!! Heb ik toch niet voor niets al 2 X'2 gekocht. :)

vigilante888 je hebt mail ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Kleine huishoudelijke mededeling: Het nieuwe deel komt later vannacht of anders morgen. Heb eerst nog een deadline te halen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Grozno schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:02:
[...]

Misschien omdat al die RV670 chips in X2's worden gestopt op dit moment? O-)
Haha daar heb je een punt inderdaad :P In ieder geval toen ik een kaart zocht waren ze niet leverbaar. Bij 4Launch betwijfel ik ook of ze ze snel kunnen leveren. Alternate lijkt de enige met voorraad. Staat ook gelijk 20-30 euro meerprijs tegenover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Het is ook bijna niet meer bij te houden dit topic. Deze staat er ook nog maar iets van een weekje! De 30 januari drivers zijn al klaar en wij kunnen nog niet eens bij die van 23 januari :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zou wel eens willen weten hoe tot het selecte groepje uitverkoren VIPS kan behoren om als betatester te fungeren. Of moet je het dan eerst aanpappen met de dochter van de Ceo?

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 31-01-2008 20:36 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

edward2 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:33:
Ik zou wel eens willen weten hoe tot het selecte groepje uitverkoren VIPS kan behoren om als betatester te fungeren. Of moet je het dan eerst aanpappen met de dochter van de Ceo?
Afhankelijk van die dochter is dat toch ook niet zo erg :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/database/images/2008012219490646493546596.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/database/images/2008012220000505875997429.jpg

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46424

[ Voor 47% gewijzigd door Apoca op 31-01-2008 20:48 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178896

Is het eigenlijk verstandig om nu zo een 3870X2 te kopen (ik speel op een hoge resolutie 1920*1200)? Of kun je beter wachten tot in het najaar (op de R700?), het is niet zo dringend (mijn 7900GT voldoet nog wel even) maar het jeukt wel :9~

Hoe zit het eigenlijk met de installatie op Vista? Er zijn gebruikers die zeggen dat de 2e core niet goed installeerd, maar er zijn wel reviews welke getest zijn onder Vista wat geen problemen weergeven...

Gaat zo een X2 in crossfire gewoon werken op een Crossfire moederbord of moet je een Crossfire X moederbord hebben? (Ik heb een Asus P5W DH deluxe, Excuses als deze vraag al gesteld is geweest)

Edit: Ik lees ook vrij veel over driver problemen, waardoor sommige spelletjes onspeelbaar worden?
Is dit makkelijk op te lossen of is er simpelweg geen oplossing voor (en wachten op driver update)?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 178896 op 31-01-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

CJ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:25:
[...]
Ik hoorde niemand hier over.... en volgens mij is het nog niet helemaal opgevallen.... maar deze kaart is dus gemaakt door Inno3D. En Inno3D was tot nu toe volgens mij een exclusieve nVidia partner.
Nou nV of niet, ze hebben der een webpage mee vol staan nu :*)

http://force3d.com/index.html

Inno3D has been selling NVIDIA-based graphics cards for many years. So many years that now that now that it will also sell ATI-based graphics cards, it decided to create a new brand for these cards. The mother company ASK Technology Limited, has chosen to name them Force3D, instead of Inno3D. With none or very little advertising, they've launched the new Force3D website and a series of graphics cards based on ATI's new family of GPUs.

Not surprisingly, the flagship is a reference design Radeon HD 3870 X2, and it seems like reference design cards all the way, which is, more or less, also the case with the Inno3D brand. More information on Force3D and its graphics cards can be found at the website.

http://www.nordichardware.com/news,7277.html

[ Voor 48% gewijzigd door Apoca op 31-01-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 20:08
Apoca schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:11:
[...]

Inno3D has been selling NVIDIA-based graphics cards for many years. So many years that now that now that it will also sell ATI-based graphics cards, it decided to create a new brand for these cards. The mother company ASK Technology Limited, has chosen to name them Force3D, instead of Inno3D. With none or very little advertising, they've launched the new Force3D website and a series of graphics cards based on ATI's new family of GPUs.

Not surprisingly, the flagship is a reference design Radeon HD 3870 X2, and it seems like reference design cards all the way, which is, more or less, also the case with the Inno3D brand. More information on Force3D and its graphics cards can be found at the website.

toon volledige bericht
NV heeft schijnbaar een ATI only partner overgehaald naar NV GPU's. NIet exclusief, maar wellicht een constructie net als PC Partner heeft, Sapphire = ATI, Zotac = NV. Maar not sure welke...

[edit] sorry druk, soon snowboarden en daarna bijna cebit dus nog shitload werk te doen vandaar mijn slechte zin.

[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 31-01-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:00
The Source schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:20:
[...]

NV heeft schijnbaar een ATI only partner over naar NV. Not sure welke...
hoe bedoel je dat?

offtopic:
ps ik kan je niet bereiken, source, pmmen niet mogelijk

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Iemand die eerst ATI only was is nu NV only geworden?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:45

WoutF

Hoofdredacteur
Futuremark heeft de eerste screens vrijgegeven van de volgende 3Dmark (Vista only, DX10)
http://www.futuremark.com/3dmarkvantage/ _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Apoca schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:11:
[...]

toon volledige bericht
Lekker handig he?

"Force3D Radeon HD3870X2".

Zouden ze expres het woord (Ge)Force hebben gebruikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
CJ, wanneer zullen de GDDR4 versies verwacht kunnen worden?
En zal dit 0.8ns Samsung geheugen zijn (2600Mhz :P )

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Geen idee wanneer ze verwacht worden...

Het nieuwe topic komt er zo aan. De First Post is een klein beetje opgeschoond. Ik zal het dit weekend echter aan vullen met nieuwe info en de plaatjes wat updaten. Zit nu op m'n werk en kan dus niet echt veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97942

Bij friesland-computers is de Club3D HD3870X2 ook uit voorraad leverbaar. Voor een nette prijs, 372 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
A big and hot one

We learned that Nvidia's real next generation chip codenamed GT200 is a 65nm chip. It sounds that it will be rather hot as last time we reported about it we learned that it will have more than a billion transistors.

ATI on the other hand has migrated with all its parts, low end to high end to 55nanometre but since NV30 debacle Nvidia is simply too scared to risk with the huge processor transition, and therefore it is being very cautions. Nvidia doesn’t want to fail as it has to be able to compete versus R700.

We also know that GT200 is going to be hotter than 9800GX2 dual chip card with two G92’s inside and that is quite a challenge.
Mooi nieuws voor AMD. Het lijkt er op dat de HD3870 X2 en de HD2900 XT twee opvolgers krijgen die nog meer verbruiken :) Die GT200 wordt wel heel ziek qua verbruik als hij meer gaat gebruiken dan de 9800 GX2 ik denk dat we richting de 250 watt gaan.
WoutF schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:45:
Futuremark heeft de eerste screens vrijgegeven van de volgende 3Dmark (Vista only, DX10)
http://www.futuremark.com/3dmarkvantage/ _/-\o_ :9~
Vind het wel erg veel lijken op de X3 benshmark. Alleen dan iets mooier.
Listed and expected

Microsoft now officially talks that DirectX 10.1 is the integrated part of DirectX 10.1.

The new API will enable new hardware features and according to Microsoft Service pack 1 “Adds support for Direct3D® 10.1, an update to Direct3D 10 that extends the API to support new hardware features, enabling 3D application and game developers to make more complete and efficient use of the upcoming generations of graphics hardware.” I am sure that Nvidia doesn’t likes the sound of it as it doesn’t have a support for DirectX 10.1.

The second release candidate dated 13th of January is already out and he adds a DirectX 10.1 support but currently, there are no much applications that can get the benefits of DirectX 10.1. We are sure that ATI’s demo team works hard to make some.

Service pack 1 for Vista is still scheduled for Q1 so we should see it hopefully before the last days of March as it should speed up a few things, while fixing some known bugs. You can read more at Microsoft’s TechNet here.
Ben benieuwd ik ga wel een dual boot met Vista 64 Bit maken omdat ik straks ook 4 GB heb en weer een ATi kaart dus wil die Whiteout demo nu wel eens realtime renderend zien :P Hopelijk wordt vista beter met SP1. Kans is toch groot dat ik nog steeds het meeste in XP doe alleen de dingen die alleen in vista kunnen daar zal doen.

En hopelijk een nieuwe Ruby DX10.1 demo van ATi :9~ O+

[ Voor 49% gewijzigd door Astennu op 01-02-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.