Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Abbadon schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:40:
[...]

Je zou ook voor een 1st gen model kunnen kijken, 2e hands moeten die nu toch voor een redelijke prijs te krijgen zijn me dunkt. En ondanks het snellere 2008 model is het 2006 model nog steeds vreselijk snel; ik heb de mijne nu dik twee jaren en hij is nog steeds meer dan snel zat (mits voldoende geheugen en handig ingedeelde vlotte HDD's). Voor gebruik zonder zgn. killerapps is het inderdaad overkill, maar dat mag geen reden zijn jezelf ervan te weerhouden iets leuks te kopen :)
Dat is inderdaad ook een goed idee, ga ik even bekijken. Dankje. :)
Dancing_Animal schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:41:
[...]

Ik gebruik mijn Mac Pro ook voornamelijk voor 'normale' dingen, maar ik wil weleens een uitstapje maken naar Final Cut Pro en Motion :)
Jammer van dat stof in je scherm. Als je de standaard Mac Pro te veel overkill vindt kun je hem eventueel op de site ook downgraden naar een quad core. Dan begint ie niet bij 2499 maar bij 2059 euro.
Dat vind ik leuk om te lezen. Volgens mij zag ik laatst iemand op internet van een jaar of 15 die ook een Mac Pro had dus het moet in principe wel kunnen ja. 8-cores heb ik niet nodig dus die zou ik sowieso al downgraden denk ik. :P Ik ga even doorsparen, ben er alleen nog niet uit of ik dan ook een Cinema Display neem of een Samsung scherm of iets dergelijks. Ook bedankt voor je input. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 23:59
Mud.Starrr schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:28:
Ze zijn net begin dit jaar geïntroduceerd, en normaal duurt het toch gemiddeld zo'n 2 jaar voor een upgrade.
LOL, gemiddeld 2 jaar?

De Mac Pro zag op 7 augustus 2006 het levenslicht (als opvolger van de PowerMac G5). Op 4 april 2007 (8 maanden later) kreeg de Mac Pro een update (van 2x Dual Core naar 2x Quad Core). En op 8 januari (9 maanden later) van dit jaar werd de Mac Pro voor de laatste keer geüpdate (Penryn processors).
Januari 2009 (12 maanden na de laatste update) lijkt me dan ook helemaal geen vreemd moment voor een nieuwe update. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik keek meer naar het gemiddelde en reken de Powermac serie ook mee.
Maar je hebt denk ik gelijk...met de Mac Pro gaan de updates sneller dan met de powermac's.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik denk dat dat gewoon afhankelijk is van de ontwikkelingen op processor-gebied. (Wat bij Intel veel sneller gaat dan het bij IBM ging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

ben benieuwd of de prijzen van de huidige mac pro ook zo enorm gaan dalen wanneer de het nieuwe model geïntroduceerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als ik het me goed herinner kon je bij Pro Warehouse een standaard 2,66 GHz Mac Pro krijgen voor 1499 euro toen de huidige werd geïntroduceerd (maar dat kan ik fout hebben). Ik hoop dan ook dat ik een leuk model kan scoren als er nieuwe modellen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 16:02
De volgende mac pro zal iig een videokaart met displayport krijgen :P

Moet zeggen dat mijn huidige quad 3ghz nog steeds voldoet..... wel gaat het bij elk nieuw aangekondigd model jeuken. Damn you apple! :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Frietsaus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:06:
Als ik het me goed herinner kon je bij Pro Warehouse een standaard 2,66 GHz Mac Pro krijgen voor 1499 euro toen de huidige werd geïntroduceerd (maar dat kan ik fout hebben). Ik hoop dan ook dat ik een leuk model kan scoren als er nieuwe modellen komen. :)
Ja die prijs werd bij meerdere winkels gebruikt.
Maar ja of dat nu weer zo is hangt af van hoe groot het verschil in prestaties is denk ik.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 15:01
Prestaties hebben daar bij Apple minder invloed op. Architectuur en design zijn van veel meer invloed want die maken een vorig model ineens veel meer verouderd. Qua design is er sinds de G5 in 2003 niks veranderd. Qua architectuur is het verschil tussen model 2006 en 2008 ook nagenoeg niet aanwezig. Het volgende model zal meer architecturele veranderingen kennen (Nehalem EP/Gainestown met normaal DDR3 i.p.v. DDR2 FBDIMM's) en na meer dan vijf jaar ook vast een nieuw jasje krijgen (vast iets met zwarte accenten zoals de huidige line-up).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frietsaus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:06:
oei dat is wel heel erg interessant dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

die displayport is idd leuk, maar volgens mij alleen van toepassing als je ACD's wil gebruiken, toch? Ik ben meer van de Eizo's, dus dat zou geen issue zijn.

Heb onlangs bij een leverancier eens geinformeerd naar wat er gebeurt met huidige modellen als er een nieuwe line up wordt gepresenteerd, maar het schijnt ook erg afhankelijk te zijn van de voorraden; dealers houden geen massale voorraden mac pro's aan (of helemaal niet) en met een beetje goed voorraad management hoeven ze nauwelijks machines tegen een dumpprijs weg te doen.

Maar goed, een mac pro koop je natuurlijk ook om de prestaties en als de nieuwe versie inderdaad interessante ontwikkelingen heeft meegemaakt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 22:15
Ik zit op het moment in Shanghai en heb thuis een Mac Pro staan. Heeft iemand enig idee of het interesant is om hier geheugen te kopen? Heb wat gegoogled, maar kan weinig vinden.
Vooralsnog ben ik weinig tegen gekomen. Wel een Apple store waar de prijzen aanzienlijk hoger zijn dan in Nederland. Dus dat is geen optie. Tot zover geen serieuze hardwarezaken gezien. Iemand hier ervaring mee?

• lowfi
Krijgt iemand al geluid uit zijn externe speakers in bootcamp? Ik gebruik xp64...

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 19:45
Ja zeker. Nadeel is wel dat de interne speaker ook mee beweegt maar dat is zo opgelost door een 3.5 mm plug in de voorzijde te steken. Verder werkt het prima. Ik gebruik ook XP trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door carfreak02 op 13-11-2008 22:46 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

lowfi schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:38:
Krijgt iemand al geluid uit zijn externe speakers in bootcamp? Ik gebruik xp64...
Was geen enkel probleem met Vista x64, inpluggen en het werkt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Vandaag het geheugen van mijn Mac Pro vervangen. Had 6GB (4x1+4x512) en dit heb ik vervangen door 16GB (8x2GB). Heb al een test gedraaid en krijg gelukkig geen errors.

Heb op Vraag & Aanbod de oude geheugen modules te koop staan, mocht iemand interesse hebben.

Heb het de laatste tijd erg druk met mijn werk, maar kan niet wachten om het te testen met Final Cut...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Zware Unit ik heb een vraag.

Ik heb nu zelf ook 6gb ik vraag mij af of de verdeling ook uitmaakt.
Ik heb nu in slot 1-2 van riser a en b 512 zitten en in slot 3-4 1gb.
Is dat de beste verdeling of zou ik beter 4x512 op een kaart kunnen doen en 4x 1gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Hier kun je lezen hoe ze het beste geplaatst kunnen worden: http://manuals.info.apple.com/en/MacPro_MemoryDIMM_DIY.pdf

Ik zou de grootste FBDIMM's in de slots 1&2 doen van beide risers en de kleinsten in slots 3&4 van beide risers. Één riser bevat twee kanalen van elk maximaal twee FBDIMM's (1&3 en 2&4) en de theorie is hoe korter het kanaal hoe beter. Wanneer je de grootste FBDIMM's in de eerste slots van een kanaal steekt betekent dit dus een iets lager aantal geheugenbenaderingen naar de tweede FBDIMM in dit kanaal en daarmee dus een iets betere performance.
Let wel, deze performanceverschillen zijn onmerkbaar, maar als je het goed wilt doen, dan is dat de manier :)

• Zware Unit
Heb sinds gisteren Vista Business Sp1 64bit draaien onder bootcamp en VMware. Echt een verbetering ten opzichte van XP en de 32bit versie van Vista. Kan nu alle 4 cores en 16gb gebruiken. Echt een flinke prestatie verbetering.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Heeft iemand enig idee hoe het werkt als je een 3rd party RAID controller (Highpoint) inbouwt in je Mac Pro? Kan je dan nog wel die HD schachten gebruiken die bovenin je Mac Pro zitten? Ik dacht namelijk dat de SATA aansluitingen direct op het moederbord vastzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
kan iemand me even vertellen OF en HOE ik in kan stellen dat ik mn macbook pro dicht kan klappen en dan op een monitor / tv scherm kan werken / kijken.. of moet ik em' altijd een klein stukje open laten staan!?

thnx alvast!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Rosmalen schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:47:
kan iemand me even vertellen OF en HOE ik in kan stellen dat ik mn macbook pro dicht kan klappen en dan op een monitor / tv scherm kan werken / kijken.. of moet ik em' altijd een klein stukje open laten staan!?

thnx alvast!
Dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
dat kan wel maar het is niet het goede topic om het te vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 35517 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:47:
Heeft iemand enig idee hoe het werkt als je een 3rd party RAID controller (Highpoint) inbouwt in je Mac Pro? Kan je dan nog wel die HD schachten gebruiken die bovenin je Mac Pro zitten? Ik dacht namelijk dat de SATA aansluitingen direct op het moederbord vastzitten...
Kijk eens hier zou ik zeggen:
http://www.maxupgrades.co...ct.display&product_id=158
Rosmalen schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:47:

thnx alvast!
Ja dat kan, maar alleen als je een monitor EN toetsenbord + muis aansluit.
Met het toetsenbord kun je dan de mac weer wakker maken.
Overigens zit je in het Mac Pro topic, en niet in het Macbook Pro.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
spijt me heel erg, maar toch super bedankt voor de reacties :D

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Power adapter moet ook... tenminste bij mijn powerbook. Neem aan dat dat niet verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

lowfi schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:22:
Power adapter moet ook... tenminste bij mijn powerbook. Neem aan dat dat niet verandert is.
Hoeft niet :).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225918

Heeft iemand ook nog een tip voor een website waar ik het goedkoopst nieuwe RAM kan kopen voor mijn Pro (Early 08)? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 225918 schreef op zondag 28 december 2008 @ 04:49:
Heeft iemand ook nog een tip voor een website waar ik het goedkoopst nieuwe RAM kan kopen voor mijn Pro (Early 08)? Thanks!
Hier heb ik het gehaald:
http://eshop.macsales.com/shop/memory/Mac-Pro-Memory

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225918

Zijn er geen importkosten dan? Lijkt me beetje gedoe uit het buitenland bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb mijn nieuwe geheugen bij MacSales besteld en moest vorige week 70 Euro BTW heffing betalen. Soms heb je geluk, maar meestal mag je echt afrekenen aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Momenteel (met de gunstige dollar-euro koers) controleren ze meer dan normaal.
Maar ze blijven steekproefsgewijs werken, je moet dus een beetje geluk hebben.
Maar officieel moet je wel betalen inderdaad.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Nou Nou zeker wel 29 hele procenten snelheids winst..en dan alleen nog maar bij video coding, bij sommige games is er zelfs een "performance drop"

Ik denk dat 99% van de Mac pro gebruikers zijn huidige machine niet eens voor 35% belast krijgt...
maar goed het is alweer een jaartje geleden dat deze op de markt kwam dus weer tied voor een cpu upgrade.

Ik hoop eigenlijk stiekum op een nieuwe graka voor de mac pro of een inbouw blu-ray lezer/brander

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 29-12-2008 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 14:22
Zijn er geen importkosten dan? Lijkt me beetje gedoe uit het buitenland bestellen...
Hier zie je een overzicht betreffende Douanerecht (vroeger invoerrechten) en BTW.

Heb zelf ook van het weekend bij MacSales geheugen voor m'n Mac Pro besteld. Ook al wordt het pakket door de douane er tussenuit gehaald dan betaal ik (in mijn geval) hooguit 27 euro aan BTW. Nog steeds de moeite waard dus om het vanuit Amerika te laten komen :)

Hier nog een geheugen snelheidstest voor de early-2008 Mac Pro's qua plaatsen van de FB-Dimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Vergeet ook niet dat wanneer je importbelasting moet betalen, de Douane zo vriendelijk is om nog eens € 16,75 administratiekosten in rekening te brengen. Het is me al twee keer overkomen dat ik dat lievelijke bedrag er bovenop moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
iRaptor schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:36:
Vergeet ook niet dat wanneer je importbelasting moet betalen, de Douane zo vriendelijk is om nog eens € 16,75 administratiekosten in rekening te brengen. Het is me al twee keer overkomen dat ik dat lievelijke bedrag er bovenop moest betalen.
Wat gek, ik had een iPhone scherm a 150 euro besteld en hoefte maar 8,50 te betalen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
iRaptor schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:36:
Vandaag geheugen binnengekregen van MacSales. FedEx heeft zijn best gedaan: 29ste verstuurd (omgeving Chicago) en vanochtend bezorgt. Verder geen extra kosten zoals importbelasting of BTW :)

Had 2Gb en nu 10Gb, heb verder nog niks getest oid maar wat wel opvalt is dat alles veel lekkerder loopt en veel sneller start. Kan het iedereen aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

EevvBB schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:24:
[...]

Vandaag geheugen binnengekregen van MacSales. FedEx heeft zijn best gedaan: 29ste verstuurd (omgeving Chicago) en vanochtend bezorgt. Verder geen extra kosten zoals importbelasting of BTW :)

Had 2Gb en nu 10Gb, heb verder nog niks getest oid maar wat wel opvalt is dat alles veel lekkerder loopt en veel sneller start. Kan het iedereen aanraden ;)
Het is sowieso aan te raden minimaal 6GB te hebben in een Mac Pro.
Ik merk zelfs dat ik met veel werken in Photoshop en mijn fotodatabase al snel mijn 6GB vol krijg (zeker nu ik met 24 megapixel foto's werk).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:40
Wil over niet al te lange tijd wellicht een Mac Pro kopen en vroeg me af of het huidige aanbod aan grafische kaarten straks ook gebruikt kan worden in combinatie met CL in Snow Leopard. Ik lees alleen maar info daarover dat het kan met de laatste NVidia kaarten in de MacBooks. En geld dit dan alleen voor NVidia kaarten of ook voor de ATI kaarten die nu worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
richard-5 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:18:
Wil over niet al te lange tijd wellicht een Mac Pro kopen en vroeg me af of het huidige aanbod aan grafische kaarten straks ook gebruikt kan worden in combinatie met CL in Snow Leopard. Ik lees alleen maar info daarover dat het kan met de laatste NVidia kaarten in de MacBooks. En geld dit dan alleen voor NVidia kaarten of ook voor de ATI kaarten die nu worden aangeboden.
Wat versta jij onder "niet al te lange tijd"? Ik vraag dit omdat Intel op 29 maart met de nieuwe Xeon processors (gebaseerd op de Nehalem architectuur) komt. Ik verwacht dat Apple zo'n 2 à 3 maanden later dan ook met een nieuwe Mac Pro (rond mei of juni) op de Proppen komt en er dus ook nieuwe videokaarten zullen worden gebruikt. Wellicht dat je nog even een paar maandjes wilt wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:40
iRaptor schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 03:10:
[...]

Wat versta jij onder "niet al te lange tijd"? Ik vraag dit omdat Intel op 29 maart met de nieuwe Xeon processors (gebaseerd op de Nehalem architectuur) komt. Ik verwacht dat Apple zo'n 2 à 3 maanden later dan ook met een nieuwe Mac Pro (rond mei of juni) op de Proppen komt en er dus ook nieuwe videokaarten zullen worden gebruikt. Wellicht dat je nog even een paar maandjes wilt wachten. ;)
Ik verwacht ook nieuwe Mac Pro's de komende maanden en daar kan ik wel op wachten, alleen is de huidige generatie meer dan krachtig genoeg voor mij en wellicht is het te proberen om na de introductie van de nieuwe Pro's de huidige versie wat goedkoper te krijgen. Natuurlijk allemaal afhankelijk van het prijs/prestatie verschil, maar ik vroeg me af of de huidige gen. dan ook goed gebruik kan maken van OpenCL met de huidige video kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik heb een klein probleem met mijn Mac Pro: Meestal als ik gewoon firefox of iTunes heb aanstaan, dan begint de Mac een ratelend geluid te maken. Dat houdt dan op na een paar seconden, en begint dan weer. Ik heb al een schijfcontrole uitgevoerd, en die geeft aan dat alle schijven in orde zijn. Dus ik denk dat het iets met de fans te maken heeft. Maar waar zitten de fans in een Mac Pro? En hoe kan ik die interne behuizing verwijderen om aan de fans te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
RHochstenbach schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:03:
Ik heb een klein probleem met mijn Mac Pro: Meestal als ik gewoon firefox of iTunes heb aanstaan, dan begint de Mac een ratelend geluid te maken. Dat houdt dan op na een paar seconden, en begint dan weer. Ik heb al een schijfcontrole uitgevoerd, en die geeft aan dat alle schijven in orde zijn. Dus ik denk dat het iets met de fans te maken heeft. Maar waar zitten de fans in een Mac Pro? En hoe kan ik die interne behuizing verwijderen om aan de fans te komen?
Heb je de hardware test al gedraaid (bijgeleverde CD)?
Deze controleert alle onderdelen in de MacPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 22:15
Kijk eens met SMCfancontrol 2 of je het een en ander kan ontdekken door de fanspeeds aan te passen.

http://homepage.mac.com/h...smcfancontrol2/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmm

Ik heb last gehad van een tik in een fan. Ik hoop voor je dat je nog garantie hebt want zon (echte apple :'( ) fan kost al snel 80 dollar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een 30" scherm en de stock 2600xt wil de spellen nog wel trekken maar met weinig fps. Nou wil ik dus de upgrade kit halen voor de mac pro maar ik had een vraag.

Weet iemand of je de mac opnieuw moet installeren om de nieuwe kaart erin te mogen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nee dat is niet nodig. :) De drivers zitten allemaal sowieso al in OS X, dus je hoeft niets te (her)installeren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Zoals --MeAngry-- al zegt:
Gewoon oude kaart er uit, nieuwe erin, opstarten en gaan.
Je kan ook de oude verplaatsen naar een ander slot, handig als je meer dan 2 schermen wilt gebruiken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
k, bedankt. maar uhh gaat dat wel goed als je 2 verschillende kaarten erin zet van 2 verschillende fabrikanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat is een kwestie van uitproberen of opzoeken. Ik heb er in ieder geval geen ervaring mee. In theorie moet het kunnen en zou de kans op conflicten zoals onder Windows een stuk kleiner moeten zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu de nieuwe mac pro uit is...
Heeft iemand de ``oude`` al ergens voor een belachelijk lage prijs gespot? O-)
Dit vraag ik omdat bij de introductie van de nieuwe macbook(pro), de oude altijd voor een erg lage prijs weg gaan.
Heb al gekeken bij pro warehouse maar daar schijnen ze nu alleen nog nieuwe te leveren, misschien de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 14-06 11:01
Anoniem: 143942 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:47:
Nu de nieuwe mac pro uit is...
Heeft iemand de ``oude`` al ergens voor een belachelijk lage prijs gespot? O-)
Dit vraag ik omdat bij de introductie van de nieuwe macbook(pro), de oude altijd voor een erg lage prijs weg gaan.
Heb al gekeken bij pro warehouse maar daar schijnen ze nu alleen nog nieuwe te leveren, misschien de mediamarkt?
De oude Mac Pro heeft standaar 8 kernen t.o.v. de nieuwe Mac Pro met standaard 4 kernen. Verwacht dus geen dumpprijzen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flatwhite schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:57:
[...]

De oude Mac Pro heeft standaar 8 kernen t.o.v. de nieuwe Mac Pro met standaard 4 kernen. Verwacht dus geen dumpprijzen o.i.d.
maar de nieuwe heeft wel een Nehalem processor, en dat maakt toch echt wel het verschil tussen de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het videokaarten aanbod is op zijn minst bebroevend te noemen. Zou dat te maken hebben met display port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

lowfi schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:47:
Het videokaarten aanbod is op zijn minst bebroevend te noemen. Zou dat te maken hebben met display port?
Dat, en dealtjes met Ati/nVidia :)
Die HD4870 is wel nice trouwens; is dat niet de high-end gaming videokaart van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
lowfi schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:47:
Bij de eerste Mac Pro was er ook maar 3 kaarten beschikbaar. Low-end nVidia, kleinbeetje high-end Ati x1900 en dan gelijk een jump naar een nVidia Quadro kaart.
Vrij karig maar wat doe je er tegen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik verbaas me daar sinds het begin al aan. Waarom niet over de hele linie quadros/firegls. Die heb je ook van lowend tot highend.

Nee game kaarten. Joepie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
Anoniem: 111703 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:22:
[...]

Dat, en dealtjes met Ati/nVidia :)
Die HD4870 is wel nice trouwens; is dat niet de high-end gaming videokaart van vandaag?
is idd de game kaart van het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Heeft iemand misschien eens geprobeerd een Mac Pro zonder schijven te bestellen?

De 2 schijven waar je uit kan kiezen bij het samenstellen zijn beide niet wat ik wil. Graag zou ik de Mac Pro bestellen met raid pro raid kaart en er dan zelf 4 raptors insteken izm raid 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-06 17:36
Anoniem: 40104 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:08:
Heeft iemand misschien eens geprobeerd een Mac Pro zonder schijven te bestellen?

De 2 schijven waar je uit kan kiezen bij het samenstellen zijn beide niet wat ik wil. Graag zou ik de Mac Pro bestellen met raid pro raid kaart en er dan zelf 4 raptors insteken izm raid 10.
Belletje naar Apple's telefonische aankooppunt? 0800 0200570. Kost niks en levert je vast een antwoord op :)

[ Voor 5% gewijzigd door JottemJ op 13-03-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou die HD4870 ook los te koop zijn ?

Kzie um niet op de site staan namelijk

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 13-03-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Anoniem: 110871 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:25:
Zou die HD4870 ook los te koop zijn ?

Kzie um niet op de site staan namelijk
...Beter zoeken... =P

Link

[ Voor 4% gewijzigd door iRaptor op 13-03-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brillie nodig 8)7

Thanks ik zocht alleen op de nl site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Het viel me zo op, dat er op de site bij het hogere model mac pro deze opties worden aangeboden voor de processor.

Two 2.26GHz Quad-Core Intel Xeon
Twee 2,66-GHz quad-core Intel Xeon-processors [+ € 1.260,00]
Twee 2,93-GHz quad-core Intel Xeon-processors [+ € 2.340,00]

Lijkt dat nou zo, of betaal je voor dezelfde processors 1260 euro meer?
Het is ook wel apart dat je bij het lagere model, 450 euro meer betaald voor een 2,93 ghz model en bij het hogere model 2300 eurie meer, in plaats van 900

[ Voor 19% gewijzigd door sergev op 14-03-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
sergev schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:06:

Lijkt dat nou zo, of betaal je voor dezelfde processors 1260 euro meer?
Beter kijken, de goedkoopste is 2,26GHz, die van €1260 meer is 2,66GHz :)

Hetzelfde geldt voor jouw '2300 Euro meer' opmerking, dat is nml. ten opzichte van de 2,26GHz. Ten opzichte van de 2,66GHz is het 1080 Euro (vrij dicht bij die 900 die je verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:14
Volgens mij zijn de single quad-core processors een andere serie dan de dual Quad-core Xeon's. Als ik het lijstje zo bekijk dan klopt dit wel. In mijn single quad-core Mac Pro zit de Xeon W3520 (2,66Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
Oeps :+ Normaal gesproken ben ik wel scherper dan dat.
Ga dan maar voor het instapmodel mac pro, wel jammer dat er maar 8 GB geheugen in kan, maar moet voor nu wel genoeg zijn lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die ATI Radeon HD 4870 is toch ook al weer een klein jaartje oud of mis ik iets ?
Tenminste ik zie reviews van minsterns 6-8 maanden oud

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 15-03-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

En welke kaart had dat dan moeten zijn volgens jou? :) Crossfire of SLI wordt in OS X namelijk niet ondersteund. En als je alleen maar Windows gaat draaien kun je er gewoon een willekeurige PCIe videokaart in proppen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds ik de apples gebruik ben ik een beetje "uit de scene" van videokaarten maar als een videokaart richting een jaar oud gaat is dat toch nog steeds redelijk bejaard neem ik aan. ?..

Die 512 zou wel eens de beperkend factor kunnen zijn, ik zie veel kaarten met 1024MB.
Zou dit echt een grote opwaardering zijn tov mijn 8800 GT 512 MB vraag ik me dan af

Even over windows....

Dus je kan een willekerige pci-e kaart naast de 8800 GT stoppen en deze wel in xp aanspreken en dat deze
door OSX wordt genegeerd ?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 15-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Nu ik een tijdje op een MacBook Pro heb gewerkt heb ik ook besloten om mijn PC thuis weg te doen en deze te gaan vervangen voor een Mac. Nu zit ik alleen nog heel erg te twijfelen of dit een iMac of Mac Pro moet gaan worden.

Als ik zou kiezen voor de iMac, dan wordt het sowieso de 24" 3,06GHz met een Ati 4850, 4gb ram en 1tb HD (Prijs € 2.014,67 met standaard studentenkorting).

Daarnaast kijk ik ook naar het instapmodel van de Mac Pro 2,66GHz met een Ati 4870, 3gb ram en 1tb HD (Prijs € 2.155,20 met ADC 20% korting).

Daarnaast zal natuurlijk voor de Mac Pro een 24" Led Cinema Display de prijs een stuk omhoog laten schieten (ook via ADC met 20%) maar die wil ik even terzijde laten aangezien ik nu echt de systemen zelf wil vergelijken.

Ik twijfel dus nog echt tussen deze 2 omdat ik met de Mac Pro makkelijker kan uitbreiden maar met de iMac voorlopig ook wel uit de voeten kan. Daarnaast met de iMac geen draden meer en een superstil systeem. De Mac Pro heeft dan weer iets betere specificaties. Gamen doe ik eigenlijk nooit meer, maar foto en videobewerking (HD) weer wel. Misschien heeft iemand van jullie nog argumenten waarmee ik de knoop door kan hakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De iMac heeft iets meer beperkingen qua geheugen uitbreiding, ik meen dat je er maximaal 8GB in kan steken. Als de videokaart en cpu genoeg zijn voor jouw gebruik dan is er weinig reden om voor een Mac Pro te gaan.

Het verschil zit hem met name in de uitbreidingsmogelijkheden van de MacPro.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 18-03-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Het instapmodel van de Mac Pro kan ook max 8GB aan toch? Al denk ik dat dat wel voldoende is voor de komende tijd. Met de Mac Pro zal ik denk ik wel een mooier scherm hebben (de 24" Led Cinema) tov van de oudere panelen in de nieuwe iMacs (geen led).

Is er een groot performance verschil tussen de videokaarten Ati HD 4850 en 4870? en de processoren Quad Core 2,66 tov de C2D 3,06.

De uitbreidingsmogelijkheden van de Mac Pro zijn zeker ook interessant. De videokaart kan eventueel ook geupgrade worden zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Executor16 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:17:
Het instapmodel van de Mac Pro kan ook max 8GB aan toch?
Klopt.
Executor16 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:21:
Daarnaast zal natuurlijk voor de Mac Pro een 24" Led Cinema Display de prijs een stuk omhoog laten schieten (ook via ADC met 20%) maar die wil ik even terzijde laten aangezien ik nu echt de systemen zelf wil vergelijken.
Ik ben niet zo zeker of je met ADC ook 20% korting op het scherm zal krijgen. Volgens de voorwaarden zou je dat wel mogen verwachten, Apple schrijft immers in de voorwaarden dat 'een systeem' gelijk is aan één CPU en één monitor. In het ADC-topic heb ik echter al een paar keer gelezen dat ze aan de telefoon weigeren om 20% op een scherm te geven, maar slechts 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik kan trouwens nergens een vergelijking vinden tussen de 2,66GHz en de 2,93GHz Quad Core Processor. Ik denk zelf dat het prijsverschil groter is dan het performanceverschil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Executor16 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:09:
Ik kan trouwens nergens een vergelijking vinden tussen de 2,66GHz en de 2,93GHz Quad Core Processor. Ik denk zelf dat het prijsverschil groter is dan het performanceverschil :D
Link

...Een kleine vergelijking tussen de 2.93GHz en de 2.66GHz en alle andere processoren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Heb afscheid genomen van mijn imac en heb ook de instap Mac Pro gekocht met de ati 4870 kaart.
Moet voldoende zijn voor videos bewerken en XP gaming. Kan niet wachten tot die binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wat heb je voor scherm erbij? Ik zit ook aan dat model te denken wat jij hebt aangeschaft. Alleen als de Cinema Display erbij moet is het een poepie duurder dan een 24" iMac :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Executor16 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:25:
Wat heb je voor scherm erbij? Ik zit ook aan dat model te denken wat jij hebt aangeschaft. Alleen als de Cinema Display erbij moet is het een poepie duurder dan een 24" iMac :D
Ik heb de LED 24" ACD erbij besteld. Ben blij met de ingebouwde isight, gebruik het namelijk regelmatig. Heb 10% korting gekregen op mijn bestelling, blijft een hoop geld..maar ach we leven maar een keer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hoe kom je aan die 10% dan, via Surfspot ofzo? Ik zit te kijken om het via ADC te doen, dan krijg je volgens mij 20% korting op de Mac Pro + Scherm?

Wat zijn je gekozen opties allemaal en wat ben je in totaal kwijt als ik vragen mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Executor16 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:13:
Hoe kom je aan die 10% dan, via Surfspot ofzo? Ik zit te kijken om het via ADC te doen, dan krijg je volgens mij 20% korting op de Mac Pro + Scherm?

Wat zijn je gekozen opties allemaal en wat ben je in totaal kwijt als ik vragen mag :)
Ja Surfspot, en trouwens het is 12% korting! :) Harde Schijven en RAM ga ik zelf later uitbreiden.

Mac Pro
One 2.66GHz Quad-Core Intel Xeon 065-8313
Apple Mighty Mouse 065-7938
COUNTRY KIT,MAC PRO-INT Z065-7963
3GB (3x1GB) 065-8642
Apple Keyboard met numeriek toetsenblok (Nederlands) & Gebruikershandleiding N065-7943
ATI Radeon HD 4870 512MB 065-8316
Eén 18x SuperDrive 065-7923
640GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s 065-8537
AirPort Extreme Wi-Fi Card with 802.11n Z065-7926
1 Eur 1.866,00 Eur 1.866,00

Apple LED Cinema Display (24" flat panel)
Bestelnummer: MB382ZM/A 1 Eur 628,00 Eur 628,00

Subtotaal bestelling: Eur 2.494,00
Gratis geleverd: Eur 0.00
BTW: Eur 473,86

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal: Eur 2.967,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ibix schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:45:
Apple LED Cinema Display (24" flat panel)
Bestelnummer: MB382ZM/A 1 Eur 628,00 Eur 628,00
Dan heb jij meer dan 12% korting gekregen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Shiverzz schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:59:
[...]

Dan heb jij meer dan 12% korting gekregen toch?
Dan heb jij niet goed gelezen ;) 628 excl. btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb minder korting via Surfspot (ik kom namelijk op € 3.035,69 met jou config) :(
Dan is het via ADC toch interessanter, kom dan namelijk op zo'n € 2698,- (plus de 79,- ofzo voor ADC abo).

[ Voor 51% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Een HDD upgrade van Apple kost altijd meer dan wanneer je een HDD met dezelfde grootte elders besteld/koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ook van dell, hp & co. Niks nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Welke Sata schijven zijn aan te raden? Standaard komen ze vaak met Hitachi's toch? En hoe zit het met geluidsproductie, zitten de disks nog in een soort bay die dempt en koelt ofzo? Kwam in dit topic namelijk tegen dat de schijven soms nog aardig hoorbaar zijn (ratel) bij de vorige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB

WD heeft over het algemeen wel goede schijven naar mijn mening. En als je stilte wilt zou ik voor de eco schijven gaan. Wel 5400 rpm, maar bijna net zo snel als hun 7200 rpm tegenhangers. Gewoon een kwestie van voorkeur denk ik zo. Harde schijven en geheugen moet je eigenlijk niet bij apple halen. Zou gewoon voor een 4tal 5400 rpm schijven gaan van WD of samsung en die in raid zetten. Lekker stil, snel en veilig (als je tenminste geen raid 0 doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Of de nieuwe WD20EADS, 2TB schijven. Heb je straks 8TB in je Mac Pro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta op het punt om ook een Mac Pro aan te schaffen samen met een 24" LED Cinema Display.

Een van de dingen die ik er toch graag zelf in wil bouwen is de raidkaart en de bijbehorende schijven. Zo is de door apple geleverde "Mac Pro - Raidcard" erg aan de prijzige kant en heb ik in mijn huidige systeem een vrij nieuwe Areca-1210 met 4 velociraptors beschikbaar die ik wil migreren naar de nieuwe mac.

Op de Areca website zijn er drivers beschikbaar voor de MacPro dus ik ga er vanuit dat het mogelijk is maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf een raidkaart in de mac pro hebben gestoken en of/hoe dat werkt.

Na telefonisch contact met apple bleek het niet mogelijk een Mac Pro te bestellen zonder in ieder geval 1 harde schijf, dus daar zit ik zoieso aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 01-06 20:14
Je moet wel de EFI firmware op je Areca controller flashen voordat je van de Areca controller kan booten. Ikzelf heb een Mac Pro en zowel een 1210 als een 1220 Areca controller, maar die zitten niet in de Mac Pro.

Hier kun je wat vinden over dat je de iPass connector los moet maken en in de controller moet steken. Maar dit ziet eruit als een Mini-sas SFF-8087 connector. Dit zou betekenen dat je een verloop kabel moet gebruiken om een Areca-1210 aan te kunnen sluiten. Of dit in deze vorm bestaat durf ik niet te zeggen. De Areca 1212 kaart heeft in ieder geval 1x SFF-8087 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
iRaptor schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:27:
Een HDD upgrade van Apple kost altijd meer dan wanneer je een HDD met dezelfde grootte elders besteld/koopt.
Daarover kwam ik nog een aardig verhaal tegen welke dan meer voor drives in de ADM die je in een Xserve terugvindt gaat, desalniettemin licht het de nodige zaken toe: Going Deep Inside Xserve Apple Drive Modules [TidBITS].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 21:43
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de te korte mini-displayport kabel van de led 24" cinema display?
Die is namelijk echt wel te kort als je die wil aansluiten aan een mac pro je moet je scherm echt naast de mac pro zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

dionys0s schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:49:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor de te korte mini-displayport kabel van de led 24" cinema display?
Die is namelijk echt wel te kort als je die wil aansluiten aan een mac pro je moet je scherm echt naast de mac pro zetten
Er zijn meer alternatieven:

deze montagebeugel, scheelt ook in het stofhappen
http://www.sonnettech.com/product/maccuffpro.html

nog goedkoper, zet de Mac Pro op .... :)
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/6852/balkbankirai.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
Die montagebeugel kost ook al een liefelijke $ 129,95. :| Best een dure oplossing voor een te korte kabel als je het mij vraagt. :P
Face it, de 24" LED Cinema Display is gewoon niet praktisch genoeg om te worden gebruikt i.c.m. een Mac Pro (die MagSafe-aansluiting zal er tevens voor noppes bij hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Ik stoor mij totaal niet aan een losse aansluiting aan de achterkant of de lengte van het snoertje:
de Mac Pro komt op het bureau, veels te mooi design om weg te stoppen onder tafel :9

Het zou mij niet verbazen als Apple nieuwe schermen standaard met een macsafe adapter gaat uitvoeren.
Unisex uitvoering voor zowel Mac Pro en MacBooks. Het wachten is nog op de 30" LED Cinema's.

Voor mij is het wachten inmiddels bijna over, heb deze combi nu in bestelling staan bij de online Apple Store..
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/8949/nahalemmacprolcd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

Ik vind het nogal onprofi van apple dat er al een tijdje enkel in principe ongeschikte en verouderde beeldschermen worden aangeboden bij een professionele desktop als de mac pro. Wat moet ik nou met een scherm met een te korte draad en andere aansluitingen die ik nooit ga gebruiken, in de markt gezet voor laptops aan mijn desktop met als enige alternatief een 30" beeldscherm met een verouderd ontwerp en een verouderde lcd. Nog even een magazijntje leeg verkopen voordat hij geupdate wordt waarschijnlijk, nou ik wacht nog even met aanschaffen, adios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Anoniem: 296131 schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:40:
Ik stoor mij totaal niet aan een losse aansluiting aan de achterkant of de lengte van het snoertje:
de Mac Pro komt op het bureau, veels te mooi design om weg te stoppen onder tafel :9

Het zou mij niet verbazen als Apple nieuwe schermen standaard met een macsafe adapter gaat uitvoeren.
Unisex uitvoering voor zowel Mac Pro en MacBooks. Het wachten is nog op de 30" LED Cinema's.

Voor mij is het wachten inmiddels bijna over, heb deze combi nu in bestelling staan bij de online Apple Store..
[afbeelding]
Hij kan ook op je bureau staan met een lang touwtje. Het omgekeerde kan niet. Ik vind dit ook storend. Even wachten op de chinezen die vast wel een keer met een mini DP verlang kabeltje komen dan maar? :S
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste