Afgelopen zaterdag bij Loveland Festival deze gemaakt, vind 'm wel aan de showcasewaardige kant

Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Macsylver op 06-08-2008 00:21 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
[ Voor 13% gewijzigd door J3roen op 06-08-2008 00:32 ]
Thanx voor je comment!J3roen schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:31:
@maurice: Je bent lekker bezig, en het is zeker een mooie foto. Echter vind ik het persoonlijk geen showcase. Wat mij stoort is dat de horizon onnodig scheef staat en ook maar een klein beetje. Ik zou of extreem doen of gewoon recht. Belichting is nice maar wellicht iets te heftig (uitgebeten).
Edit: Wat is er met haar hand? Is die gewoon huge of komt dat door de compositie/edit oid?
[ Voor 4% gewijzigd door Macsylver op 06-08-2008 00:41 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Een late reactie, maar beter laat dan nooit: ik heb je advies proberen te volgen. Ik zal de foto niet dubbelposten, maar zou het leuk vinden een terugkoppeling te krijgen over de (geringe) aanpassing:Get!em schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:44:
@C4m1
Soort van product fotografie, maar dan spannend proberen te maken. De ogen zijn normaal iets waar een mens zich op richt in een beeld met iets menselijks/dierlijks. Jammer dat die juist helemaal zwart zijn. (kleine twinkeling was al leuk geweest)
Orange & Red
IMO kan je beter "rechtzetten" op centrale vertikale lijnen, zoals de kolom die "uit haar schouder groeit". Zoals eerder opgemerkt is het licht nogal hard, maar wat mij het meeste opvalt is het gebrek aan expressie in gezicht en houding van het model. Die hand op haar buik? Heeft ze buikpijn? Heus geen verkeerde foto, maar ik mis dat beetje "extra" om hem bijzonder te laten zijn. "Gewoon" een 50mm lens en dan recht-toe-recht-aan geschoten, dat voegt ook al weinig toe aan de foto. Ga eens plat op de grond ofzo, dan krijg je al een andere foto (en niet zo'n megahand in beeld).Macsylver schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:40:
[...]
Horizon wat meer recht gezet (parkeervak uitgelijnd)
Orange & Red
|>
top man. De lichtval is helemaal goed.simon schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:54:
Macsylver, hmm, mij te geflitst, ze komt helemaal los van de achtergrond..
[afbeelding]
Ergens in de trein van Rajkot naar Junagadh (klik voor groter, groter = beter)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 09-08-2008 22:11 ]
|>
En dat waren niet de eerste aan de scheefte te zien.Danny schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:50:
Stonden er zomaar twee biertjes voor m'n neus!
[afbeelding]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
|>
[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 10-08-2008 22:51 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
KNIP, op de man spelen doen we niet. Ik heb je foto omgezet naar een linkje, omdat ook ik vind dat je foto niet showcase waardig is.J3roen schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:18:
@sies34: Ok, een zonnewijzer die niet helemaal in beeld staat. Beetje bot wellicht, maar wat vind jij hier showcase waardig aan?
[ Voor 34% gewijzigd door Nomad op 10-08-2008 00:06 ]
ehm.. ik wil niet vervelend zijn, maar er staat, ik vind... dat verander jij niet voor mij. ik vind 'm veel beterWijnands schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:09:
Veel beter, nee. Beter ja en vooral origineler.
|>
Nou nou, anders gaan we even op de man spelen
[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 10-08-2008 00:06 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ziet er goed uit, alleen de gebouwen aan de onderkant lijken een beetje onscherp, maar dat kan ook aan de compressie liggen?Wacky schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:25:
@sies34: wat is dat voor steek onder water? Je foto komt gewoon wat te kort als showcase.
Anyway, hier nog een bijdrage van mij.
[afbeelding]
(klik voor groter)
Zonsondergang boven Eindhoven. Resultaat bereikt door -2 EV en 0 EV te combineren.
Heerlijke foto, dit soort foto's zijn mijn favorieten. Heerlijk om naar te kijken!simon schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:54:
Macsylver, hmm, mij te geflitst, ze komt helemaal los van de achtergrond..
[afbeelding]
Ergens in de trein van Rajkot naar Junagadh (klik voor groter, groter = beter)
Lekker speels!Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:55:
Afgelopen zaterdag bij Loveland Festival deze gemaakt, vind 'm wel aan de showcasewaardige kant![]()
[afbeelding]
Ik ga mee met de andere.. Iets te hard ingeflitst!Macsylver schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 00:19:
@ Danny = Lekkere kleuren zou er zo dorst van krijgen
@ qadn= Mooi overzicht gecreëerd, lekkere kleuren stoor me alleen beetje aan het randje links onder.
@ HereIam = op de wat donkere gezichten / ogen na mooie plaat.
@ eeerik = Zomerse kleuren, mooie scherpte diepte met achtergrond! Leuk moment vastgelegt
Vandaag weer eens verder geoefend, hoop dat jullie het showcase waardig vinden.
[afbeelding]
Klik voor grote versie!
Tips / verbeteringen zijn nog altijd welkom!
Wellicht van de week een complete testcase (showcase?)
[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 10-08-2008 00:00 . Reden: Wrong picture. ]
Verwijderd
Is dit een grapTomino schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:48:
Ik plaats nooit wat in showcase , mijn bloemetjes en bijtjes halen het niet bij die van jullie
[afbeelding]
Grote versie:
Klikkerdeklik
Benieuwd..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 23:56 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Heb het aangezet, ben zeer benieuwd.ThunderNet schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:39:
Leuke foto, maar kan door wat bewerking nog wat sterker uitkomen denk ik. Jammer dat je je DM niet aan hebt, heb namelijk suggestie bewerking voor je
[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 19-08-2008 01:19 . Reden: omgezet naar linkje, geen showcase kwaliteit ]
Etuuuuuh!
Verwijderd
Je hoeft natuurlijk niet te photoshoppen, maar een foto kan in de meeste gevallen wel wat nabewerking gebruiken. Ik vind deze niet showcasewaardig, kleuren lijken wat grijzig en compositie vind ik niet 100%. Bladeren links storen me een beetje, de kikker viel me zelfs wat laat op. Ik denk dat je meer uit dit moment had kunnen halen. Had misschien beter gepast in het testcase-topic.Crypter schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:53:
Ik gooi er maar weer eens 1 tegenaan! is het ook de bedoeling dat er gephotoshopt wordt in de foto's? zo ja, dan zet ik deze even neer;
[afbeelding]
|>
Verwijderd
Sowieso schrijf je zo!
Hmm.. Wat will je laten zien?Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:41:
@Crypter: Vind het eigenlijk een typische huis-tuin-en-keuken huisdierfoto. Dat is niet erg of bespottelijk ofzo, maar showcase waardig wordt het daar niet mee. Probeer het misschien nog eens, maar dan spannender. Dat kan op heel veel manieren.
Voorproefje op een case van mijn vakantie in de duitse alpen en de omgeving daar. Haventje bij de Bodensee:
[afbeelding]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Dat lijkt me nog het minst moeilijke om te bedenken bij deze foto vind ik zelf.
Verwijderd
|>
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 13:20 ]
|>
The devil is in the details.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Festina lente
|>
[ Voor 12% gewijzigd door qadn op 15-08-2008 11:38 ]
![]() |
|>
[ Voor 37% gewijzigd door Laurens op 19-08-2008 22:47 ]
Orange & Red
Verwijderd
Verwijderd
Die blauwe waas komt van de met opzet gekozen blauwe flitsdeugtniet schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:19:
@hierboven
Het silhouet van jou (?) vind ik niet heel mooi, heb je er ook 1 gemaakt waar deze er niet op staat? ook stoort de achterkant van de gang me en de blauwe waas in het midden. Verder wel een hele chille sfeer die erin zit, mooie kelder ook
Alles lukt, zolang je er maar in gelooftDe_Bastaard schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:57:
[...]
De schaduw heb ik niet zonder me, ik heb het geprobeerd om weg te shoppen maar dat lukt niet. Van de ene kant vind ik het ook wel wat hebben, zorgt een beetje voor 'n creepy sfeertje
Beetje teveel gesharpened, tenminste op mijn monitor (en heb niet vaak dat ik dat zie, dus ik denk dat je echt wat te hard verscherpt hebt, of compressie ofzo, maar die snorharen hakkelen bijvoorbeeld).
|>
Bij mij werd alles wat ik deed dodgen, roodpauldegroot schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:40:
[...]
Alles lukt, zolang je er maar in gelooft![]()
Ik zag het als een uitdaging maar na 10 min had ik geen zin meer.
Het is wel degelijk mogelijk
ja ik weet dat de kleur niet 100% is
[ Voor 84% gewijzigd door Pakjebakmeel op 08-09-2008 10:58 ]
Welke lens en camera set-up heb je hier voor gebruikt? Ik wil ook graag meer macro doen namelijk.SiNisTrAD schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:22:
Zaterdag met mijn nieuwe lens de hei opgeweest, kwam deze jongen tegen:
[afbeelding]
erg goed gelukt moet ik zeggen (ben er zelf erg blij mee iig)
O Rly?Pakjebakmeel schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:05:
Liep dit beestje ineens tegen het lijf, ben blij met het resultaat. Vinden jullie dit wat? Ik heb nog een paar andere fotootjes van het beestje..
*raa linkje doet irritant.. Komt er zo aan.
[afbeelding]
Ik gebruik een Nikon D70 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro lens, verder niks bijzonders gebruikt. Ik was iig erg blij verrast met de macro capabilities van de lensPakjebakmeel schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:02:
[...]
Welke lens en camera set-up heb je hier voor gebruikt? Ik wil ook graag meer macro doen namelijk.
[ Voor 46% gewijzigd door Amplified op 08-09-2008 18:30 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 11-09-2008 14:39 ]
Wat een ontzettend mooie foto en beestachtig mooi dier!
Coole video, kende 'm nog niet maar 't is zeker interessant. Ik heb bewust wat licht onder de bumper gelaten, 't is inderdaad wel weinig maar het lijkt inderdaad wel een beetje te zweven.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:34:
@mcdronkz: deed me denken aan een videotutorial die ik pas geleden zag op prophotolife waar ze ook een flitser in de auto leggen voor de interieur verlichting.
Mooie foto, maar ik vind dat ie iets te veel afsteekt in het duister, onder de bumper mist hij wat licht, want nu lijkt de carrosserie te zweven
Ik gebruik inderdaad dezelfde techniek, werkt erg lekker als je maar één flitser hebt.fooker schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:37:
mcdronkz, mischien moet je even op strobist iets meer lezen over highlights en het belichten van metaal enzo. Hij doet't hem voor mij net niet
Zie bijv: Moosehd2's foto's volgens mij gebruik je dezelfde techniek
[ Voor 34% gewijzigd door Timo op 11-09-2008 15:33 ]
Ik denk dat een kader om de foto('s) veel goed maakt.mcdronkz schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:20:
@ Pakjebakmeel: Leuk, onderwerp is scherp maar komt in mijn ogen niet zo goed los van de achtergrond, is lastig te omschrijven.
Mjah of helemaal geen trap en dan landscape of zou tof zijn als er iets meer diepte in had gezeten door die trap iets met groothoek te nemen. Vind het wel een te gekke locatie voor een moderne fashionshoot, bedankt voor t melden van de locatiethalyric schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:42:
ja precies ... zou iets minder van de trap laten zien
Ik ben er mee bezig geweest en besloten er maat een apart topic van te makensavale schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:09:
[...]
Mjah of helemaal geen trap en dan landscape of zou tof zijn als er iets meer diepte in had gezeten door die trap iets met groothoek te nemen. Vind het wel een te gekke locatie voor een moderne fashionshoot, bedankt voor t melden van de locatie
Ik vind hem ook niet heel bijzonder.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq