[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 275.262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

Milo.

klik

Wijnands,
Het meeste is wel al gezegd, zelf vind ik de lucht en dergelijke niet zo heel erg, dat heeft wel een leuk contrast met de rest.. mits de onderkant niet zo verschikkelijk donker was.

PowerUp,
Met Markie eens, het is een leuk aangezicht maar weinig spannend. Ik zou eens kijken wat je allemaal met compositie kan bereiken want er is volgensmij veel meer uit te halen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Het is bijzonder moeilijk om tegenlicht goed vast te leggen en ik vind dat PowerUp daar heel goed in geslaagd is. Inderdaad, een grazend hert op de voorgrond had de foto veel beter gemaakt, maar dat is er niet en ik weet ook niet hoeveel meer er gedaan had kunnen worden.

Ofwel: schitterend licht, mooie foto, niet heel spannend, maar vooral een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wijnands:
De foto was denk ik iets rustiger geweest als de horizon op gelijke hoogte van het plateau had gelegen. Verder wel erg donker maar het kan ook zijn dat ik de zwart-wit conversie niet mooi vind.

@PowerUp:
Qua compositie niet de meest spannende foto maar de invallende lichtstralen weten de aandacht goed vast te houden en technisch prima gelukt.

Rhagoletis alternata:
Afbeeldingslocatie: http://www.pwiv.nl/GOT/SC/022_r0_e0.png

1000px
http://www.pwiv.nl/GOT/SC/022_r0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gezien de reacties in het testcasetopic had ik deze beter gelijk hier kunnen plaatsen...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6156/6246677234_d1c352556e_z.jpg
Horror... by Marcel Tuit, on Flickr

@Imagine: Ik vind het beestje net aan de verkeerde kant van de foto zitten. Nut zit er rechts zo'n 'nutteloze' lege ruimte(omdat het beestje naar links kijkt). Ook jammer dat het kopje net in de schaduw lijkt te vallen.

@powerup: Mooi licht, mooie lichtstralen. Vind voor het mooie de voorgrond wel iets te leeg... Ik had wellicht de stam wat naar voren gelegd.

@Wijnands: Nette compo. Vind alleen de zwart/wit bewerking iets te heftig.

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 25-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Wow, mooi sfeervol shot! nette compositie ook met de bomen en struikgewas. Het enige dat mij ietsjes stoort is het ?vogeltje? in de nevel.. die zou ik wel weghalen omdat het net niet duidelijk genoeg is wat het is. Maar zeker showcase waardig in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vogeltje stoort me niet, het is een prachtige foto, alleen jammer dat de bomen op de voorgrond zo zijn dichtgelopen met de oever die daar nog hard doorheen komt. Dit maakt het iets kunstmatig, dat is jammer, want het is verder een prachtige foto (mooie timing) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Omdat ik wat te zeggen heb over foto's op deze pagina :P:
@Ravnoss: Mooie foto, heel sfeervol, maar zoals iemand eerder aangegaf, zou ik de achtergrond egaal maken. Misschien zelfs wel compleet duotoon.

@Armada: Kleuren vind ik erg mooi, maar de scheefheid, uitgebeten wit, en het hek op de voorgrond maken het net te slordig om te boeien.

@wijnands: Op zich aardige foto, maar het onderwerp op/in de horizon plaatsen is zelfden een goed idee.

@powerup: Erg mooi, ik zou hem zelf echter ietsje "warmer" kleuren, maar dat kan ook met m'n calibratie te maken hebben.

@imagine:Mooi, ik heb alleen het gevoel dat hij ietsje scherper kan nog.

@marceltuit: Geweldig, de sfeer, het moment, er kan elk moment een monster achter de bomen wegkomen waar het hert voor wegrend. 1 of a kind _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 17-10-2011 10:25 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Wow, Marcel geweldige shot!!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Vind zelf eigenlijk wel dat nu mijn foto als hotshot kandidaat genomineerd is, ik hem ook best in het showcasetopic mag zetten ;)

Mijn foto: Ik ben tijdens een gebedsdienst geprobeerd te gaan voor een shot recht van boven. Door een zwart/wit foto te maken, hier weinig contrast in te gebruiken en bepaalde delen ietwat buiten focus te houden heb ik geprobeerd een etherisch, dromerig sfeertje op te roepen. Dat als vertaling van het ongrijpbare van een gebed.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6188/6136870245_25563f723a_z.jpg

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Milo: Het vogeltje heb ik eigenlijk bewust laten zitten, vond het wel iets hebben. Mij stoorde het iig niet.

@Neographikal: Wat betreft de struiken rechts, ik heb de foto bewust wat donkerder gemaakt. Dat het zwart van de struiken dan overloopt in het zwart van de oever heb ik toen maar voor lief genomen.

@de rest: tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@PowerUp: prachtig licht. Alleen oogt de foto een tikkie scheef? Ook de voorgrond vind ik mooi. Niet overdreven speciale foto maar kijkt wel heerlijk weg.
@Imagine: lekkere kleuren en mooie close up!
@marceltuit: mooi moment en prachtige sfeer
@cheiron: niet mijn soort foto, dus ook erg moeilijk om er iets van te zeggen.

Gezien de positieve reacties uit het landschappen topic, hierbij mijn eerste bijdrage aan dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6177/6195919352_0a1be48f74_z.jpg
The road back home by Theo R., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Inderdaad, wat een mooie plaat! zeer zeker showtopic waardig!!
Het contrast van alles maakt het wel een speciale foto. Goed vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bos, snelweg, woonwijk, heuvels in de achtergrond, zon, bewolking. Jezus wat een plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Linkinted: Prachtig! Vanaf welk standpunt is dit gemaakt? Luchtballon?

Zelf gisteren gemaakt (na wat ruzie met een Sherrif O-) ). Arizona, Bush Highway.

www.xan.nu/upload/sunset.jpg

En Zoefff heeft de foto voor eeuwif verziekt door te zeggen dat die cactus hem the finger geeft... Nu zie ik dat elke keer als ik de foto zie :( :P

[ Voor 2% gewijzigd door Universal Creations op 08-11-2011 11:59 . Reden: Maximaal 640pixels breed op GoT! ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

en wij nu ook! Wat een kutfoto!
:P
ff serieus...
Mooi sfeervol hoor. Ik hou wel van dat warme silhouet. Geen rare vlekken/halo's. Ik vind em goed!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

superplaat, dit is een plaat die niet snel verveelt. Mooi licht, lekkere curve van de weg, dreigende lucht.

nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:39
Naar aanleiding van een reactie in het winterverzameltopic door Deatchant werd ik eraan herinnerd dat dit topic er ook nog ergens was. Wie weet komt dit topic weer wat vaker naar boven drijven na een nieuwe post.
Hopelijk bevalt hij. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7048/6913090743_5867d65c1f_z.jpg
flickr-0338 by walletje-w, on Flickr

In groter formaat:
1920x1200 | 1920x1080

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Jammer dat die onscherpe tak voor de zon zit.

• walletje-w
  • Laatst online: 17-09 11:39
Toff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 01:08:
Jammer dat die onscherpe tak voor de zon zit.
Misschien kan ik hem wel weg photoshoppen.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@walletje: kleuren van de achtergrond zijn wel nice, maar die 2 takjes hadden van mij niet gehoeven. die vind ik niet zo interessant...

Deze viel in het beestentopic nogal in de smaak geloof ik; en hij was ook als hotshot genomineerd in het vorige kwartaal dus ik denk dat hij hier wel terecht kan:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6218/6258171886_48ca25b119_z.jpg
More horror... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

@ walletje-w

Wat mij betreft een mooie plaat met warme kleuren! inderdaad misschien een kleiner diafragma moeten gebruiken om alles scherp te krijgen.

@marceltuit
Terecht dat deze plaat genomineerd is! vooral die nevel houd het beeld spannend maar toch rustig. Alleen vind ik de kop iets aan de donkere kant, maar dat is niet anders.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

@cheiron Mooie foto, alleen jammer dat de bovenste 3 er maar half op staan en er ook niet eenvoudig afkunnen.
@LinkinTED Prachtig! God rays en de subtiele vorm van de weg.
@walletje-w Ik vind het nog steeds een van de mooiste hotshots van Q1.
@marceltuit Mooi met die mist/nevel, lijkt wel alsof het hert jou heeft opgemerkt en nu twijfelt het water in te gaan.

Deze foto is al wat ouder, maar nadat ik hem geschoten had werkelijk geen idee hoe ik hem moest nabewerken (ziet er namelijk out-of-camera erg smerig uit), maar nu met LR4 toch een poging gewaagd en ben erg tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7122/6937841628_c81a0d08c1_z.jpg

Zonder vignettering

[ Voor 6% gewijzigd door G-Tus op 17-04-2012 13:33 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ik vind het een heel mooi gezicht, maar de vignetting vind ik toch wel wat aan de hevige kant. Die heb je achteraf toegevoegd? Zo ja, dan zou ik 'm ook wel eens met wat minder heftige vignetting willen zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 16-04-2012 23:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik vind het hier wel mooi passen. Zo "doemt" de brug opeens op voor je neus. Alsof je net je ogen open doet en er een brug naar de (verre) overkant in de mist loopt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Het is dat ik persoonlijk een voorkeur voor (zware) vignettering heb, maar voor diegene die daar niet van houden hier de versie zonder lensvignettering en toegevoegde vignettering: http://farm8.staticflickr...85289827_fd9f5a0b9a_b.jpg

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de versie "zonder" 3x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind vignetting soms best wat hebben, maar in de rechterbovenhoek vond ik het gewoon te zwaar. Zonder vind ik het weer net wat te licht, dus ik zou het er tussenin zoeken eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

prachtig! Terecht showcase!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind hem ook mooier zonder vignetting :). Mooie foto hoor!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 28-08 12:46
Zonder vignetting is het een foto van een brug. Met vignetting vind ik dat er veel meer sfeer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Ik vind de foto van Walletje er echt uitspringen. Knap beeld, goed opgebouwd met schitterend licht en kleuren.

Dit is wellicht de meest spectaculaire plaat die ik meebracht van m'n safari in februari.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7036/6825824100_46b474a6d0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zeker geen verkeerde foto, maar de "safari" is helaas niet meer te zien. Als je "dierentuin" had geschreven, had ik het ook geloofd. Soms is context wel belangrijk, mogelijk in een serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:59
Ben ik het niet mee eens, een portret van een luipaard is een portret van een luipaard. In portretten met heftige bokeh zit toch eigenlijk nooit een context of omgeving? Het gaat om het prachtige dier, of die nu in de dierentuin is of op safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Gelukkig mag dat en in het algemeen heb je mogelijk gelijk, maar wanneer de fotograaf schrijft:
Dit is wellicht de meest spectaculaire plaat die ik meebracht van m'n safari in februari.
dan vind ik context wél belangrijk. Niks mis met de foto, maar IMHO zo losstaand géén representatieve safarifoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
maar wel prachtig!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Toff schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:14:
[...]

Gelukkig mag dat en in het algemeen heb je mogelijk gelijk, maar wanneer de fotograaf schrijft:

[...]

dan vind ik context wél belangrijk. Niks mis met de foto, maar IMHO zo losstaand géén representatieve safarifoto.
Het is niet een plaat waar je safari aan afziet nee, maar hij heeft wel een schitterend plaatje mee terug genomen van zn Safari, die ik zonder een seconde twijfelen direct 3x2 meter groot uit zou laten printen en aan mn muur hangen. BAM! :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
Toff schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:14:
[...]

[...]

Jeetje wat ben jij moeilijk. Ik blijf erbij: het is de beste luipaardfoto die ik op safari nam. Wil jij per se een luipaard met context? Dan kun je die krijgen: hier, hier, hier, hier en hier. Tevreden?

Ja, het is dichtbij, en je ziet geen habitat. Maar ik daag je uit om een foto te vinden van een dierentuinluipaard waar teken op de kop te zien zijn. Het zit soms in de details. Wie moeite doet ziet dat dit beest écht geleefd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je plaatst een foto hier, dan mag Toff ook best zijn onderbouwde mening daar over geven. Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar ik zou het niet als moeilijk doen beschrijven :) Mooie foto overigens, zeker showcasewaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

FLuKee schreef op woensdag 18 april 2012 @ 02:07:
[...]

Jeetje wat ben jij moeilijk. Ik blijf erbij: het is de beste luipaardfoto die ik op safari nam. Wil jij per se een luipaard met context? Dan kun je die krijgen: hier, hier, hier, hier en hier. Tevreden?

Ja, het is dichtbij, en je ziet geen habitat. Maar ik daag je uit om een foto te vinden van een dierentuinluipaard waar teken op de kop te zien zijn. Het zit soms in de details. Wie moeite doet ziet dat dit beest écht geleefd heeft.
Ben het met je eens, je zegt dat je hem op safari hebt gemaakt. Je zegt nergens dat je dat ook naar voren wilt laten komen uit je foto.

Top foto.

Sommige mensen willen per se dat je kunt zien waar een foto gemaakt is maar begrijpen niet dat het in dit geval om het dier gaat en niet de context waarin het dier zich bevindt.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Los van de safari/burgerzoo kwestie vind ik het een super mooie en showcase waardige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Wow FluKee, wat een plaat. Wie interesseert het nou waar dit geschoten is? Al heeft ie dit beest in z'n achtertuin rondlopen :o .

Vond je macro's altijd al super maar ook van iets verder af komen er dus fraaie platen uit je handen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 13:34
@FluKee, werkelijk prachtig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
Bedankt iedereen. Er is natuurlijk ook heel wat geluk mee gemoeid; deze dame ging op het perfecte (open & verhoogd) plekje gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Gisteren ter experiment even op pad geweest, last minute 2 modellen kunnen regelen. Uitgekomen wat ik in gedachten had, nabewerking is her en der stevig aangezet maar vind ik persoonlijk goed bij de plaat passen, echter is niet naar ieders smaak.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5040/6948180596_f764ac4dd5_z.jpg
Spontaneous abduction by ThunderNet, on Flickr

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De bewerking kan ik wel waarderen, maar de pose van het mannelijke model - een voetzool tegen de auto - komt nogal vreemd bij mij over. Verder vind ik een trekhaak op een auto ongeveer het ergste (burgerlijke truttigheid) wat er is en daarom absoluut niet passen bij wat je probeert uit te beelden. Wegshoppen dus, dat kreng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Wow, aparte nabewerking, ik vind m mooi, kan je vertellen wat je ermee gedaan hebt precies? En ik vind trekhaken juist stoer, helemaal als het een auto met beetje vermogen is. Je hebt dat vermogen toch niet voor niks, zorg dan dat het iig gebruikt kan worden om flink wat kg's voort te zeulen. Onder de BMW X5, en audi Q7's is een trekhaak imho verplicht bvb :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is dat Bakkert? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik had hem zelf wellicht iets dichter op het object willen zien. Er zit vrij veel 'lege' grond in de foto, waardoor het hoofdonderwerp wat kleiner wordt. Door iets dichterbij te staan heb je ook dat de man wat meer naar links beweegt en de guldensnede beter raakt.

Verder is de bewerking en belichting bijzonder cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Lijkt er inderdaad wel een beetje op! :+ Ik hoorde dat hij nu Tjebakka heet ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die memo heb ik niet gekregen, dus voor mij is het gewoon nog Bakkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Congratz met interfacelift :) Vind trouwens ook de versie zonder toegevoegde vignetting mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
ThunderNet schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:45:
Gisteren ter experiment even op pad geweest, last minute 2 modellen kunnen regelen. Uitgekomen wat ik in gedachten had, nabewerking is her en der stevig aangezet maar vind ik persoonlijk goed bij de plaat passen, echter is niet naar ieders smaak.
lekker resultaat en een gedurfde bewerking. Minpunt: het mannelijke model. Zijn houding past wel (doet me beetje aan het film noire genre denken, lekker overacted), maar hij past niet helemaal in de foto nu. De rest ziet er half cgi / half echt uit, hij lijkt qua belichting erin geplakt.

Heb je hem trouwens ook eens geprobeerd te bewerken met wat grauwer beeld, donkerder ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

TranceSetter schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:33:
[...]

Congratz met interfacelift :) Vind trouwens ook de versie zonder toegevoegde vignetting mooier :)
Bedankt! Ben blijkbaar niet de enige die vaak op Interfacelift.com kijkt naar wallpapers. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door G-Tus op 21-04-2012 00:47 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@FluKee: gave plaat. Mooi scherp, mooie houding vna de kop en hele gave kleuren. Als er dan iets is waar ik over moet zeuren, dan is het het kleine stukje zwart rechtsachter in de achtergrond.

en who cares dat je er niet aan af ziet dat hij in de dierentuin of op safari genomen is.

@G-tus: strakke plaat. Wel vind ik de lucht wat saai. Ook de vignetting vind ik too much, de versie zonder is stukken prettiger om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

I'm here for you
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/576545_2102852426728_1707991775_994556_1839681391_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi Deathchant, fijne kleurtonen. Enige wat ik wat minder vind is de vignetting onder en boven in beeld. bewust toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dankje :) yes, ik heb wat met vignetting de laatste tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Wat vignettering gebruiken om de aandacht naar het onderwerp te trekken heb ik geen probleem mee, maar omdat het oog van de rechter olifant in dit geval zo'n beetje in het donkere deel staat vind ik het een beetje misplaatst. Verder is het een erg mooie plaat :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

MBV

Ik vind het geen probleem: de aandacht ligt op de kleine olifant, niet de grote. Mooie foto :) Waar komt die zwarte rand bovenaan de rug van de kleine olifant vandaan, verscherping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@wormaap. dat kan :) ik zal proberen de olifant rechts wat lichter te maken, zodat de focus op ze allebei ligt, maar idd de focus lag op de kleine.
@MBV: Rand?? Ik weet niet wat je bedoelt, maar het zal waarschijnlijk de stro zijn (die ze veelvuldig over zichzelf heen wierpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat zwarte is haar. Olifanten hebben, zeker op jonge leeftijd, veel haar over hun hele lichaam.(Kina is van 10-11-2009)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het zou haar kunnen zijn. Het zag er in eerste instantie uit als teveel verscherping, maar op de rest van de plaat is het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik vind de paal achter de kleine olifant vrij storend. Die herinnert je er wel erg aan dat het in een dierentuin is. Ook ligt er net te weinig nadruk op het oog van de moederolifant.

Hij is wel mooi van kleur en scherpte.

Daarnaast zou verboden moeten worden om je foto een naam te geven en in het bijzonder een Engelstalige naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jullie hebben gelijk wat betreft de belichting op de moederolifant. Ik zal kijken of ik dit wat kan verbeteren.
De paal kon ik toch echt niks aan doen. Het ging zich mij om het shot zelf. Helaas kun je olifanten niet vragen dezelfde pose aan te nemen en dan niet voor de paal.
Wellicht een kleine uitleg: aan die paal hing een grote bal waar ze aan kunnen rammelen. Hier valt dan eten uit, dus die paal heeft voor hun dezelfde functie als de rookpaaltjes voor rokers in de rookzones op stations :)
m.a.w. hangplek :)

Over de naam vd foto (of bedoel je watermerk?) zullen we maar niet al te veel dicussieren. Het lijkt me dat de focus moet liggen op de emotie die de foto overbrengt en fotografische details ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47

Don Quijote

El Magnifico

Toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en direct een foto plaatsen in het showcase topic. Dit op basis van veelal positieve kritieken op andere plaatsen en omdat ik er zelf ook tevreden ben met het resultaat. Mocht ik desondanks iets te optimistisch zijn geweest, schroom niet om hem terug te schoppen naar het solo-testcase topic.

Enfin, de foto. Afgelopen maand genomen in een van de slot canyons in Arizona, US. Vroeg in de ochtend statief met camera neergezet, en vervolgens enkele uren wachten totdat de zon zo stond dat de achtergrond ipv overbelicht, goud/geel oplichtte.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8166/7481250724_a00cca4b85_z.jpg
The light at the end... by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Heel gave plaat! :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwestie van geduld, wat een schone plaat dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
Gave plaat! Staat daar nou iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Prachtig Ravnoss! Niet alleen de vormen en kleuren, maar ook nog het silhouet van die klimmer ver in de achtegrond. Ontzettend mooi

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Inderdaad, die klimmer benadrukt hoe geweldig groot de canyon moet zijn geweest. Super :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 13:34
WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Na veel positieve reacties in het testcase topic, post ik mijn foto toch ook maar hier, spannend! :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8144/7706511346_50b8965a31_z.jpg
Tides of time, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Mooi en simplistisch, op mijn monitor wel erg duidelijke paarsachtige ruis onder in de hoeken wat wel jammer is, verder kijkt hij wel lekker in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

wat ik ook al in het testcase topic zei: simpel, maar less is more. Hele aangename foto en zeker showcasewaardig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 22:04

Bonbridge

35-85

@ Deathchant, Opzich een mooie foto, al had ik persoonlijk graag iets meer van de olifanten willen zien. De uitsnede is te klein vind ik. Qua nabewerking vind ik hem nog niet speciaal genoeg. Ik denk dat je hem nog net wat boeiender kan maken daarmee. De vignitting vind ik onder niet zo erg. Aan de bovenkant valt hij wel iets te veel op in mijn ogen. Maar verder een leuke foto!

@ Ravnoss, Mooie kleuren, fijne uitsnede. Mooie foto!

@ RobB_W, Strakke foto. Bij dit soort foto's vind ik het dan weer een beetje jammer dat het strand mij teveel opvalt omdat het daar erg druk is qua beeld. Een strak vlak strand zou deze foto in dit geval nog strakker en mooier maken.

Ik heb al heel lang geen foto meer op dit forum gepost dus hier eentje van mij.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8431/7662958058_0c920678d6.jpg
Long Time no Sea! by MG Photography., on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14

YSK

Gave zomerse kleuren.Vignetting rechtsboven had van mij eruit gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Horizon staat een tikkie scheef, maar verder een prima foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Tenzij de foto al is aangepast is dat gezichtsbedrog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
@Bonbridge: Mooie zomerse foto. Heerlijke kleuren.
@Ravnoss: Niets op aan te merken. Geweldige plaat. De klimmer (die je wel even moet zoeken) maakt het een top foto.

Na het testcase topic probeer ik het hier in het showcase topic. Gemaakt in Thailand (helaas niet in het wild) met een 50D en 50mm 1.8 @ f/5:
Afbeeldingslocatie: http://bramderoos.nl/fotos/IMG_9961_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
YSK schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:34:
Gave zomerse kleuren.Vignetting rechtsboven had van mij eruit gemogen.
Mee eens, de vignetting rechtsboven is jammer. Mooie foto verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Laatst online: 17-09 18:43
Lapras schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:51:
Horizon staat een tikkie scheef, maar verder een prima foto.
Waarschijnlijk denk je dat vanwege de verschillen in de leuningen links er rechts.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

treative schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Waarschijnlijk denk je dat vanwege de verschillen in de leuningen links er rechts.
Waarschijnlijk wel. Mooie illusie. Oftewel: ik heb geen commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brammel Fantastische plaat. Gave kleuren en mooi licht!

Tijdje geleden wat mountainbikers gefotografeerd. Hier een voorbeeldje.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7091/7242290774_3240b1c5f0_z.jpg

Hier zijn nog meer foto's te vinden: https://www.facebook.com/...31.257075687670478&type=3

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Gave serie, zit een mooi contrast in de foto's en het flitsen komt erg goed tot zijn recht in het bos.

Heb je alles strobist geflitst?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
@Brammel: Cool, doet me wel erg denken aan zo'n standaard wallpaper wat vroeger de ronde deed. Lastig om wat dat betreft origineel te zijn, maar wel mooie foto. Kleur blijft betoverend, saturatie zelf nog wat aangepast?
@Nostra: Gaaf gedaan, mooi dynamisch en het licht is echt goed gedaan! Jammer dat rechtsonder een van je flitsbronnen in beeld is...

Eigen foto van mij, geschoten van DJ op Lakedance, een festival in Best. Heerlijk om met natuurlijk licht te werken, jammer dat de zon deze zomer zich zo weinig heeft laten zien.

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard! schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:48:
Gave serie, zit een mooi contrast in de foto's en het flitsen komt erg goed tot zijn recht in het bos.

Heb je alles strobist geflitst?
Thx! Iets meer dan de helft is met flitslicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto hoort niet thuis in de solo showcases....

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:43:
foto hoort niet thuis in de solo showcases....
Misschien handig, als je aangeeft over welke foto je het hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aangezien 'ie z'n post 94% aan heeft gepast gok ik z'n eigen foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Het was inderdaad zijn eigen foto (met verhaaltje erbij).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:04

SomerenV

It's something!

Gisteren was hier in Someren de huldiging van Mink vd Weerden (topscoorder van het Nederlands hockey team tijdens de Olympische Spelen). Was er om te filmen voor de lokale omroep maar heb aan het einde even snel wat foto's geschoten (moest wachten tot we een interview af konden nemen). Deze plaat was best leuk gelukt :)

http://i.imgur.com/4uoCI.jpg?1

De bewegingsonscherpte komt overigens door mijn ND-filter. Die gebruikte ik voor het filmen (720p60).
Instellingen waren dan ook niet op optimaal voor foto (1/30 sec sluitertijd bijvoorbeeld) maar ondanks dat is ie toch aardig gelukt imo. Hier de grote versie.

Mijn eigen impressie-montage van de huldiging kun je overigens hier bekijken :+

[ Voor 1% gewijzigd door Moby op 21-08-2012 07:58 . Reden: Geen showcase, zoals je zelf ook al vond. ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Maar om nou te zeggen dat het een showcasefoto is.. ;)
Ik zie het niet in ieder geval: jeej een handtekening, een beetje donker, geen bijzonder licht, kleuren of compositie, je kunt de ogen van de onderwerpen niet echt goed zien, er is geen emotie, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
maar in dit topic worden platen verwacht die perfect zijn en niet alleen 'best goed gelukt'. Volledig eens met het commentaar hierboven, dit is een testcase foto; geen showcase.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

@Brammel: gave plaat, mooie intense kleur op en egale zwarte achtergrond spreekt mij wel erg aan. Ben wel benieuwd hoe die druppels op die slang komen?

@NoStra: bizar hoeveel effect het opstellen van een paar flitsers kan hebben op een dergelijke foto. Geweldig!

@KleineAap: mooie foto, heb je nog veel moeten croppen of is de foto eigenlijk zoals hij geschoten is?

Zelf in Zwitserland deze plaat geschoten met een bizarre instelling op de tilt-shift lens:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8434/7863200584_9aa3dec54f_z.jpg

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Mooie foto G-Tus, fijne kleurtjes. De berg links geeft wel mooi evenwicht met de stijger rechts. De wolken en het contrast in kleuren maken het mooi af. Ik vind de stijger er wel wat vreemd op staan, erg dun en uitgerekt onderin. Ook vind ik het net iets minder dat deze niet helemaal in de hoek is geplaatst. Dan zou je de aandacht van de kijker mooi in een lijn vanuit de hoek iets meer naar het midden kunnen trekken*

*) Aan de andere kant bedenk ik me nu, het mooiste gedeelte is waar de stijger nu naar toe loopt (het meer is licht daar en de wolken zijn daar). Het midden/links is wat donkerder en minder interessant :P

[ Voor 19% gewijzigd door Nordlys op 27-08-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
@G-Tus: Mooie foto, al ben ik zelf niet zo'n fan van de vignetting... Of denk ik maar dat je die toegevoegd hebt? Fijne kleuren, compositie had ik misschien juist de steiger in het midden geplaatste zodat je de kijker uitnodigt om als het ware de stijger op te lopen... Wat betreft mijn foto; behalve 16:9 crop is er verder niets aan gecropped. Dichtbij gestaan met een 135mm lens.

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

KleineAap schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:37:
@G-Tus: Mooie foto, al ben ik zelf niet zo'n fan van de vignetting... Of denk ik maar dat je die toegevoegd hebt? Fijne kleuren, compositie had ik misschien juist de stijger in het midden geplaatste zodat je de kijker uitnodigt om als het ware de stijger op te lopen... Wat betreft mijn foto; behalve 16:9 crop is er verder niets aan gecropped. Dichtbij gestaan met een 135mm lens.
http://apps.nrc.nl/stijlboek/steiger-stijger

We hebben het over een steiger.

Ik vind het eigenlijk wel mooi zo; de steiger maakt de foto interessanter dan een kaal landschap zou zijn, maar belemmerd tegelijk het zicht op de rest van het uitzicht niet ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@G-Tus

Geslaagde foto. Kleuren zijn in orde en de verdeling van informatie is voor mij oke, wellicht nog een lichte vignettering zou hem helemaal af maken.

@Kleineaap

Dit vind ik wel een hele gave plaat zeg. Prachtig dat zachte licht. Gewoon niks op aan te merken.

Interieurshot van een fototentoonstelling een tijd geleden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8421/7876070832_27faa67b4b_c.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vind de witte waas op de vloer (spiegeling van de muur o.i.d.) niet echt mooi overkomen. En verder is het een folder-foto, doet mij niet veel.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Let op:
Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.

Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.