Ofwel: schitterend licht, mooie foto, niet heel spannend, maar vooral een mooie foto.
Verwijderd
De foto was denk ik iets rustiger geweest als de horizon op gelijke hoogte van het plateau had gelegen. Verder wel erg donker maar het kan ook zijn dat ik de zwart-wit conversie niet mooi vind.
@PowerUp:
Qua compositie niet de meest spannende foto maar de invallende lichtstralen weten de aandacht goed vast te houden en technisch prima gelukt.
Rhagoletis alternata:

1000px
http://www.pwiv.nl/GOT/SC/022_r0.png

Horror... by Marcel Tuit, on Flickr
@Imagine: Ik vind het beestje net aan de verkeerde kant van de foto zitten. Nut zit er rechts zo'n 'nutteloze' lege ruimte(omdat het beestje naar links kijkt). Ook jammer dat het kopje net in de schaduw lijkt te vallen.
@powerup: Mooi licht, mooie lichtstralen. Vind voor het mooie de voorgrond wel iets te leeg... Ik had wellicht de stam wat naar voren gelegd.
@Wijnands: Nette compo. Vind alleen de zwart/wit bewerking iets te heftig.
[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 25-10-2011 20:43 ]
Verwijderd
@Ravnoss: Mooie foto, heel sfeervol, maar zoals iemand eerder aangegaf, zou ik de achtergrond egaal maken. Misschien zelfs wel compleet duotoon.
@Armada: Kleuren vind ik erg mooi, maar de scheefheid, uitgebeten wit, en het hek op de voorgrond maken het net te slordig om te boeien.
@wijnands: Op zich aardige foto, maar het onderwerp op/in de horizon plaatsen is zelfden een goed idee.
@powerup: Erg mooi, ik zou hem zelf echter ietsje "warmer" kleuren, maar dat kan ook met m'n calibratie te maken hebben.
@imagine:Mooi, ik heb alleen het gevoel dat hij ietsje scherper kan nog.
@marceltuit: Geweldig, de sfeer, het moment, er kan elk moment een monster achter de bomen wegkomen waar het hert voor wegrend. 1 of a kind
[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 17-10-2011 10:25 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Mijn foto: Ik ben tijdens een gebedsdienst geprobeerd te gaan voor een shot recht van boven. Door een zwart/wit foto te maken, hier weinig contrast in te gebruiken en bepaalde delen ietwat buiten focus te houden heb ik geprobeerd een etherisch, dromerig sfeertje op te roepen. Dat als vertaling van het ongrijpbare van een gebed.

Flickr PSN ID= cheironnl
@Neographikal: Wat betreft de struiken rechts, ik heb de foto bewust wat donkerder gemaakt. Dat het zwart van de struiken dan overloopt in het zwart van de oever heb ik toen maar voor lief genomen.
@de rest: tnx
@Imagine: lekkere kleuren en mooie close up!
@marceltuit: mooi moment en prachtige sfeer
@cheiron: niet mijn soort foto, dus ook erg moeilijk om er iets van te zeggen.
Gezien de positieve reacties uit het landschappen topic, hierbij mijn eerste bijdrage aan dit topic:

The road back home by Theo R., on Flickr
Zelf gisteren gemaakt (na wat ruzie met een Sherrif

www.xan.nu/upload/sunset.jpg
En Zoefff heeft de foto voor eeuwif verziekt door te zeggen dat die cactus hem the finger geeft... Nu zie ik dat elke keer als ik de foto zie
[ Voor 2% gewijzigd door Universal Creations op 08-11-2011 11:59 . Reden: Maximaal 640pixels breed op GoT! ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ff serieus...
Mooi sfeervol hoor. Ik hou wel van dat warme silhouet. Geen rare vlekken/halo's. Ik vind em goed!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
nice!
Hopelijk bevalt hij.

flickr-0338 by walletje-w, on Flickr
In groter formaat:
1920x1200 | 1920x1080
Misschien kan ik hem wel weg photoshoppen.Toff schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 01:08:
Jammer dat die onscherpe tak voor de zon zit.
Deze viel in het beestentopic nogal in de smaak geloof ik; en hij was ook als hotshot genomineerd in het vorige kwartaal dus ik denk dat hij hier wel terecht kan:

More horror... by Marcel Tuit, on Flickr
Wat mij betreft een mooie plaat met warme kleuren! inderdaad misschien een kleiner diafragma moeten gebruiken om alles scherp te krijgen.
@marceltuit
Terecht dat deze plaat genomineerd is! vooral die nevel houd het beeld spannend maar toch rustig. Alleen vind ik de kop iets aan de donkere kant, maar dat is niet anders.
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
@LinkinTED Prachtig! God rays en de subtiele vorm van de weg.
@walletje-w Ik vind het nog steeds een van de mooiste hotshots van Q1.
@marceltuit Mooi met die mist/nevel, lijkt wel alsof het hert jou heeft opgemerkt en nu twijfelt het water in te gaan.
Deze foto is al wat ouder, maar nadat ik hem geschoten had werkelijk geen idee hoe ik hem moest nabewerken (ziet er namelijk out-of-camera erg smerig uit), maar nu met LR4 toch een poging gewaagd en ben erg tevreden met het resultaat.

Zonder vignettering
[ Voor 6% gewijzigd door G-Tus op 17-04-2012 13:33 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 16-04-2012 23:23 ]
The devil is in the details.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Gelukkig mag dat en in het algemeen heb je mogelijk gelijk, maar wanneer de fotograaf schrijft:Snuurtje schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:08:
Ben ik het niet mee eens
dan vind ik context wél belangrijk. Niks mis met de foto, maar IMHO zo losstaand géén representatieve safarifoto.Dit is wellicht de meest spectaculaire plaat die ik meebracht van m'n safari in februari.
Het is niet een plaat waar je safari aan afziet nee, maar hij heeft wel een schitterend plaatje mee terug genomen van zn Safari, die ik zonder een seconde twijfelen direct 3x2 meter groot uit zou laten printen en aan mn muur hangen. BAM! :-pToff schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:14:
[...]
Gelukkig mag dat en in het algemeen heb je mogelijk gelijk, maar wanneer de fotograaf schrijft:
[...]
dan vind ik context wél belangrijk. Niks mis met de foto, maar IMHO zo losstaand géén representatieve safarifoto.
Jeetje wat ben jij moeilijk. Ik blijf erbij: het is de beste luipaardfoto die ik op safari nam. Wil jij per se een luipaard met context? Dan kun je die krijgen: hier, hier, hier, hier en hier. Tevreden?Toff schreef op woensdag 18 april 2012 @ 01:14:
[...]
Gelukkig mag dat en in het algemeen heb je mogelijk gelijk, maar wanneer de fotograaf schrijft:
[...]
dan vind ik context wél belangrijk. Niks mis met de foto, maar IMHO zo losstaand géén representatieve safarifoto.
Ja, het is dichtbij, en je ziet geen habitat. Maar ik daag je uit om een foto te vinden van een dierentuinluipaard waar teken op de kop te zien zijn. Het zit soms in de details. Wie moeite doet ziet dat dit beest écht geleefd heeft.
Ben het met je eens, je zegt dat je hem op safari hebt gemaakt. Je zegt nergens dat je dat ook naar voren wilt laten komen uit je foto.FLuKee schreef op woensdag 18 april 2012 @ 02:07:
[...]
Jeetje wat ben jij moeilijk. Ik blijf erbij: het is de beste luipaardfoto die ik op safari nam. Wil jij per se een luipaard met context? Dan kun je die krijgen: hier, hier, hier, hier en hier. Tevreden?
Ja, het is dichtbij, en je ziet geen habitat. Maar ik daag je uit om een foto te vinden van een dierentuinluipaard waar teken op de kop te zien zijn. Het zit soms in de details. Wie moeite doet ziet dat dit beest écht geleefd heeft.
Top foto.
Sommige mensen willen per se dat je kunt zien waar een foto gemaakt is maar begrijpen niet dat het in dit geval om het dier gaat en niet de context waarin het dier zich bevindt.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Vond je macro's altijd al super maar ook van iets verder af komen er dus fraaie platen uit je handen.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Spontaneous abduction by ThunderNet, on Flickr
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verder is de bewerking en belichting bijzonder cool.
Lijkt er inderdaad wel een beetje op!
If it aint fixed, it's broken.
Congratz met interfacelift
lekker resultaat en een gedurfde bewerking. Minpunt: het mannelijke model. Zijn houding past wel (doet me beetje aan het film noire genre denken, lekker overacted), maar hij past niet helemaal in de foto nu. De rest ziet er half cgi / half echt uit, hij lijkt qua belichting erin geplakt.ThunderNet schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:45:
Gisteren ter experiment even op pad geweest, last minute 2 modellen kunnen regelen. Uitgekomen wat ik in gedachten had, nabewerking is her en der stevig aangezet maar vind ik persoonlijk goed bij de plaat passen, echter is niet naar ieders smaak.
Heb je hem trouwens ook eens geprobeerd te bewerken met wat grauwer beeld, donkerder ?
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Bedankt! Ben blijkbaar niet de enige die vaak op Interfacelift.com kijkt naar wallpapers.TranceSetter schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:33:
[...]
Congratz met interfaceliftVind trouwens ook de versie zonder toegevoegde vignetting mooier
[ Voor 6% gewijzigd door G-Tus op 21-04-2012 00:47 ]
en who cares dat je er niet aan af ziet dat hij in de dierentuin of op safari genomen is.
@G-tus: strakke plaat. Wel vind ik de lucht wat saai. Ook de vignetting vind ik too much, de versie zonder is stukken prettiger om te zien.

Ticking away, the moments that make up a dull day
@MBV: Rand?? Ik weet niet wat je bedoelt, maar het zal waarschijnlijk de stro zijn (die ze veelvuldig over zichzelf heen wierpen)
This footer is intentionally left blank
Hij is wel mooi van kleur en scherpte.
Daarnaast zou verboden moeten worden om je foto een naam te geven en in het bijzonder een Engelstalige naam.
De paal kon ik toch echt niks aan doen. Het ging zich mij om het shot zelf. Helaas kun je olifanten niet vragen dezelfde pose aan te nemen en dan niet voor de paal.
Wellicht een kleine uitleg: aan die paal hing een grote bal waar ze aan kunnen rammelen. Hier valt dan eten uit, dus die paal heeft voor hun dezelfde functie als de rookpaaltjes voor rokers in de rookzones op stations
m.a.w. hangplek
Over de naam vd foto (of bedoel je watermerk?) zullen we maar niet al te veel dicussieren. Het lijkt me dat de focus moet liggen op de emotie die de foto overbrengt en fotografische details
Enfin, de foto. Afgelopen maand genomen in een van de slot canyons in Arizona, US. Vroeg in de ochtend statief met camera neergezet, en vervolgens enkele uren wachten totdat de zon zo stond dat de achtergrond ipv overbelicht, goud/geel oplichtte.

The light at the end... by Ravnoss, on Flickr
Ticking away, the moments that make up a dull day
Flickr PSN ID= cheironnl
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Tides of time, on Flickr
@ Ravnoss, Mooie kleuren, fijne uitsnede. Mooie foto!
@ RobB_W, Strakke foto. Bij dit soort foto's vind ik het dan weer een beetje jammer dat het strand mij teveel opvalt omdat het daar erg druk is qua beeld. Een strak vlak strand zou deze foto in dit geval nog strakker en mooier maken.
Ik heb al heel lang geen foto meer op dit forum gepost dus hier eentje van mij.

Long Time no Sea! by MG Photography., on Flickr
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
@Ravnoss: Niets op aan te merken. Geweldige plaat. De klimmer (die je wel even moet zoeken) maakt het een top foto.
Na het testcase topic probeer ik het hier in het showcase topic. Gemaakt in Thailand (helaas niet in het wild) met een 50D en 50mm 1.8 @ f/5:

Mee eens, de vignetting rechtsboven is jammer. Mooie foto verder!YSK schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:34:
Gave zomerse kleuren.Vignetting rechtsboven had van mij eruit gemogen.
Waarschijnlijk denk je dat vanwege de verschillen in de leuningen links er rechts.Lapras schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:51:
Horizon staat een tikkie scheef, maar verder een prima foto.
Sig
Waarschijnlijk wel. Mooie illusie. Oftewel: ik heb geen commentaar.treative schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:31:
[...]
Waarschijnlijk denk je dat vanwege de verschillen in de leuningen links er rechts.
Verwijderd
Tijdje geleden wat mountainbikers gefotografeerd. Hier een voorbeeldje.

Hier zijn nog meer foto's te vinden: https://www.facebook.com/...31.257075687670478&type=3
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 13:39 ]
Heb je alles strobist geflitst?
@Nostra: Gaaf gedaan, mooi dynamisch en het licht is echt goed gedaan! Jammer dat rechtsonder een van je flitsbronnen in beeld is...
Eigen foto van mij, geschoten van DJ op Lakedance, een festival in Best. Heerlijk om met natuurlijk licht te werken, jammer dat de zon deze zomer zich zo weinig heeft laten zien.
Verwijderd
Thx! Iets meer dan de helft is met flitslicht!Richard! schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:48:
Gave serie, zit een mooi contrast in de foto's en het flitsen komt erg goed tot zijn recht in het bos.
Heb je alles strobist geflitst?
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 18:43 ]
Misschien handig, als je aangeeft over welke foto je het hebt...Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:43:
foto hoort niet thuis in de solo showcases....
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
http://i.imgur.com/4uoCI.jpg?1
De bewegingsonscherpte komt overigens door mijn ND-filter. Die gebruikte ik voor het filmen (720p60).
Instellingen waren dan ook niet op optimaal voor foto (1/30 sec sluitertijd bijvoorbeeld) maar ondanks dat is ie toch aardig gelukt imo. Hier de grote versie.
Mijn eigen impressie-montage van de huldiging kun je overigens hier bekijken :+
[ Voor 1% gewijzigd door Moby op 21-08-2012 07:58 . Reden: Geen showcase, zoals je zelf ook al vond. ]
Ik zie het niet in ieder geval: jeej een handtekening, een beetje donker, geen bijzonder licht, kleuren of compositie, je kunt de ogen van de onderwerpen niet echt goed zien, er is geen emotie, enz.
maar in dit topic worden platen verwacht die perfect zijn en niet alleen 'best goed gelukt'. Volledig eens met het commentaar hierboven, dit is een testcase foto; geen showcase.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
@NoStra: bizar hoeveel effect het opstellen van een paar flitsers kan hebben op een dergelijke foto. Geweldig!
@KleineAap: mooie foto, heb je nog veel moeten croppen of is de foto eigenlijk zoals hij geschoten is?
Zelf in Zwitserland deze plaat geschoten met een bizarre instelling op de tilt-shift lens:

*) Aan de andere kant bedenk ik me nu, het mooiste gedeelte is waar de stijger nu naar toe loopt (het meer is licht daar en de wolken zijn daar). Het midden/links is wat donkerder en minder interessant
[ Voor 19% gewijzigd door Nordlys op 27-08-2012 00:04 ]
http://apps.nrc.nl/stijlboek/steiger-stijgerKleineAap schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:37:
@G-Tus: Mooie foto, al ben ik zelf niet zo'n fan van de vignetting... Of denk ik maar dat je die toegevoegd hebt? Fijne kleuren, compositie had ik misschien juist de stijger in het midden geplaatste zodat je de kijker uitnodigt om als het ware de stijger op te lopen... Wat betreft mijn foto; behalve 16:9 crop is er verder niets aan gecropped. Dichtbij gestaan met een 135mm lens.
We hebben het over een steiger.
Ik vind het eigenlijk wel mooi zo; de steiger maakt de foto interessanter dan een kaal landschap zou zijn, maar belemmerd tegelijk het zicht op de rest van het uitzicht niet
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Geslaagde foto. Kleuren zijn in orde en de verdeling van informatie is voor mij oke, wellicht nog een lichte vignettering zou hem helemaal af maken.
@Kleineaap
Dit vind ik wel een hele gave plaat zeg. Prachtig dat zachte licht. Gewoon niks op aan te merken.
Interieurshot van een fototentoonstelling een tijd geleden.

Het is hier geen testcase
Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij
Onderbouw kritiek op andermans foto. Dat geldt óók voor positieve kritiek!
Eén foto per post! Dus ook niet binnen een kort tijdsbestek meerdere posts achter elkaar.
Houd rekening met de breedte van het forum, maximaal 800px! Eventueel linken naar een grotere versie.
Foto weg? Dan is hij waarschijnlijk verplaatst naar Solo testcasefoto's - om van te leren of verwijderd omdat 'ie breder dan 800px was.