Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Henk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:19:
[...]
Wat zeg je dat weer heerlijk vriendelijk... -O-

Srsly, dit kun je toch ook anders brengen?
Sorry Henk, maar ik ben uiterst vriendelijk, afaik. Ik stel alleen wat imo terechte vragen. Mag dat ook al niet meer? Eigenlijk vind ik jouw opmerking naar mij toe nogal onvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het meeste van je post is wel vriendelijk Toff, maar uitroeptekens komen zelden vriendelijk over op deze manier:
Ik zeg niet dat je geen rotte accu hebt, maar je "bewijs"deugt niet!
Dat komt niet vriendelijk over. Vind het nou ook niet zo aanvallend dat ik het zou modereren, maar het kan vriendelijker. Ik denk dat dat is wat Henk bedoelde.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Nomad schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:12:
Het meeste van je post is wel vriendelijk Toff, maar uitroeptekens komen zelden vriendelijk over op deze manier:

[...]

Dat komt niet vriendelijk over. Vind het nou ook niet zo aanvallend dat ik het zou modereren, maar het kan vriendelijker. Ik denk dat dat is wat Henk bedoelde.
o.a., ja :) Wellicht dat je het inderdaad helemaal niet zo bedoeld Toff, maar je komt in dit geval nogal bot uit de hoek. Het zit hem in een aanvallende manier van vragen, 'krachttermen' als 'één of ander streepje' en 'vage display', aangevuld met een zwik uitroeptekens... dat komt gewoon aanvallend / onvriendelijk over. Twee smilies meer en 3 uitroeptekens minder, en je post had een hele andere toon gehad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Henk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:19:
[...]

o.a., ja :) Wellicht dat je het inderdaad helemaal niet zo bedoeld Toff, maar je komt in dit geval nogal bot uit de hoek. Het zit hem in een aanvallende manier van vragen, 'krachttermen' als 'één of ander streepje' en 'vage display', aangevuld met een zwik uitroeptekens... dat komt gewoon aanvallend / onvriendelijk over. Twee smilies meer en 3 uitroeptekens minder, en je post had een hele andere toon gehad... ;)
Sorry, ik ben te oud om die smilies nog te leren begrijpen. Er staat één uitroepteken in mijn post en dat "streepje" heb ik niet verzonnen, daar kwam de klager mee. Om dat nu "krachttermen" te gaan noemen? (chips, weer een vraagteken...). Verder mag je van mijn posts vinden wat je wilt, maar als je commentaar hebt op de "toon" en je bent geen "partij" ( ik had het niet tegen jou), dan kan je dat misschien beter via een PM duidelijk maken. Nu lijkt het eerder of je mij hier publiekelijk aan de schandpaal wilt nagelen en dat vind ik dan weer niet vriendelijk overkomen.
Kunnen we het verder weer over de 450D en al of niet imitatieaccu's hebben alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Even een korte vraag: Ik heb een 450D, maar eigenlijk ben ik er niet 100% tevreden mee. Het body is nogal klein, en ligt niet lekker in mijn rechterhand. Een grip gaat hier niet bij helpen denk ik. Daarnaast is het ding ook nog eens ontzettend licht, en heb ik daardoor nogal veel camera shake. (ik ben wat minder goed in dingen stil houden). Nou had ik een paar dagen geleden een 20D in m'n hand, en dat beviel echt gruwelijk goed. Flink wat zwaarder (vind ik dus een pluspunt) en veel fijner om vast te houden, het body is gewoon aanzienlijk breder.

Nou denk ik er aan om mijn verse 450D (nu het nog 90%+ van nieuwprijs waard is) te verkopen en een 40D te nemen (is fysiek vergelijkbaar met die 20D die ik vast had), voornamelijk vanwege netgenoemde voordelen. Daarnaast zijn de specificaties van de 40D ook een stuk beter (zo te zien, minder MP weliswaar maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit).

Goed plan? Is er een reden waarom ik niet voor die kleine meerprijs (40D body is 650 euro, mijn 450D body krijg ik wel voor 400 verkocht denk ik) de 40D zou moeten nemen? Ik kan zelf alleen maar "pro" argumenten bedenken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 23-10-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Ben je zeker dat een grip niet gaat helpen? Op mijn 400D maakt het echt een groot verschil, zowel qua grootte als gewicht.
Nu goed, zo een grip kost ook wel +-100 euro + extra batterij(voor extra gewicht). Dus als je je 450D kan verkopen voor 400euro dan kan je misschien beter die paar 100euro extra in de 40D steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Xeanor schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:21:
Even een korte vraag: Ik heb een 450D, maar eigenlijk ben ik er niet 100% tevreden mee. Het body is nogal klein, en ligt niet lekker in mijn rechterhand. Een grip gaat hier niet bij helpen denk ik. Daarnaast is het ding ook nog eens ontzettend licht, en heb ik daardoor nogal veel camera shake. (ik ben wat minder goed in dingen stil houden). Nou had ik een paar dagen geleden een 20D in m'n hand, en dat beviel echt gruwelijk goed. Flink wat zwaarder (vind ik dus een pluspunt) en veel fijner om vast te houden, het body is gewoon aanzienlijk breder.

Nou denk ik er aan om mijn verse 450D (nu het nog 90%+ van nieuwprijs waard is) te verkopen en een 40D te nemen (is fysiek vergelijkbaar met die 20D die ik vast had), voornamelijk vanwege netgenoemde voordelen. Daarnaast zijn de specificaties van de 40D ook een stuk beter (zo te zien, minder MP weliswaar maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit).

Goed plan? Is er een reden waarom ik niet voor die kleine meerprijs (40D body is 650 euro, mijn 450D body krijg ik wel voor 400 verkocht denk ik) de 40D zou moeten nemen? Ik kan zelf alleen maar "pro" argumenten bedenken. ;)
Je kan altijd vragen of je in de winkel even een Grip onder je body kan zetten. :) Weet je dat ook gelijk. En aan een 40D kan je nooit geen beul vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
DaRKie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:32:
Ben je zeker dat een grip niet gaat helpen? Op mijn 400D maakt het echt een groot verschil, zowel qua grootte als gewicht.
Nu goed, zo een grip kost ook wel +-100 euro + extra batterij(voor extra gewicht). Dus als je je 450D kan verkopen voor 400euro dan kan je misschien beter die paar 100euro extra in de 40D steken.
Met een grip heb ik niet opeens meer ruimte voor m'n vingertoppen, ik kan dan slechts mijn pink wat beter plaatsen.
NeOTheMaTriXM schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

En aan een 40D kan je nooit geen beul vallen. :+
Dat dacht ik dus ook, is er uberhaupt enig nadeel aan het overstappen naar een 40D, anders dan dat het wat geld kost...?

Volgens mij heb ik mijn keuze al gemaakt eigenlijk, en dat is overstappen. Als iemand nog een goede reden heeft waarom het niet te doen, mag ie het nog even posten. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Xeanor op 23-10-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Xeanor schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

Met een grip heb ik niet opeens meer ruimte voor m'n vingertoppen, ik kan dan slechts mijn pink wat beter plaatsen.

[...]

Dat dacht ik dus ook, is er uberhaupt enig nadeel aan het overstappen naar een 40D, anders dan dat het wat geld kost...?

Volgens mij heb ik mijn keuze al gemaakt eigenlijk, en dat is overstappen. Als iemand nog een goede reden heeft waarom het niet te doen, mag ie het nog even posten. :P
Je verliest je liveview sensor-contrast based AF? :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Je kan tot ISO3200 gaan met de 40D en je kan ook kleinere stappen kiezen ipv 800 naar 1600... das is bij mij toch een beperkende factor met die 450D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 17:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

psychodweep schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:23:
Je kan tot ISO3200 gaan met de 40D en je kan ook kleinere stappen kiezen ipv 800 naar 1600... das is bij mij toch een beperkende factor met die 450D.
iso3200 is gepusht, kan je met je 450d ook net zo goed. Gewoon iso1600 pakken en op bijv. Av 1 stop onderbelichten. Op de computer je belichting goed trekken en je hebt iso3200.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Henk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:43:
[...]

Je verliest je liveview sensor-contrast based AF? :?

:+
Dat had ik eigenlijk nog nooit gebruikt, nu wel, en het zuigt echt enorm vergeleken met de quick focus waarbij hij even het spiegeltje even terugklapt. :+ Het is retetraag. (Live View gebruik is sowieso niet trouwens)
Dat is oa. weer een van de voordelen, ISO waarden in kleinere stapjes kunnen doen. Er zijn nog meer dingen zoals met 6fps kunnen schieten ipv 3.5, en nog meer, maar ik ben hier niet om de 40D te promoten in dit topic ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
De tussen-iso's bij een 40D zijn gepushed/gepulled, dus ondanks dat je stapjes hebt, zul je voor de beste kwaliteit alsnog de 'volle' iso's willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Nomad schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

iso3200 is gepusht, kan je met je 450d ook net zo goed. Gewoon iso1600 pakken en op bijv. Av 1 stop onderbelichten. Op de computer je belichting goed trekken en je hebt iso3200.
Dat is toch nou niet hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
psychodweep schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:49:
[...]

Dat is toch nou niet hetzelfde ?
Jewel. Door een stop onder te belichten krijg je een stop snellere sluitertijd, en door achteraf weer een stop erbij te belichten krijg je de goede belichting. Je krijgt wel meer ruis en verder is het het verstandig om het alleen met Raw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen.

sinds gisteren eind van de middag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een splinternieuwe eos 450.
ik kom van een compact camera af, en wil me meer gaan verdiepen in de fotografiewereld.
ik zal nog veel moeten leren en zal daar ook mijn best voor gaan doen.
nadat ik de knoop had doorgehakt, veel wikken en wegen welke camera het zou gaan worden (nikon d80, eos 450d of de 40 d) heb ik voor de 450d gekozen.
Als kit met de 18-55 lens om mee te beginnen om op korte terijn een goede lens te kopen.
aangezien ik met honden werk (actiefotografie) en er nog niet uit ben welke lens ik moet hebben, wil ik er eerst voor zorgen dat ik de camera goed onder controle heb (wil zelf bepalen hoe ik de foto maak inplaats dat de camera dit voor me op de auto stand doet)

vol goede moed batterij opgeladen, handleiding lezen en aan de slag.
momenteel ben ik (nog geen 24 uur verder) na ongeveer 1000 foto's gemaakt te hebben erg ontevreden.
als ik de av , tv of m stand gebruik kan ik geen foto maken.
ik krijg elke keer de foutmelding err 01, foutive communicatie met lens, reinig contacten.
ook de p stand doet dit regelmatig, echter niet constant.

helaas heb ik de camera dus weer in de doos teruggestopt om deze morgen maar weer naar de winkel terug te brengen.
hebben meer mensen dit probleem gehad, of wat kan dit voor probleem zijn.?

nu twijfel ik om morgen in de winkel deze om te ruilen voor een 40d, afgezien van prijs en grootte raden jullie me dit aan of af.?

zijn er mensen die ervaring hebben met het vastleggen van honden op een afstand van +/- 50 -100 mtr, welke lens zou je adviseren.?

alvast bedankt voro jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:51:
als ik de av , tv of m stand gebruik kan ik geen foto maken.
ik krijg elke keer de foutmelding err 01, foutive communicatie met lens, reinig contacten.
ook de p stand doet dit regelmatig, echter niet constant.

helaas heb ik de camera dus weer in de doos teruggestopt om deze morgen maar weer naar de winkel terug te brengen.
hebben meer mensen dit probleem gehad, of wat kan dit voor probleem zijn.?

nu twijfel ik om morgen in de winkel deze om te ruilen voor een 40d, afgezien van prijs en grootte raden jullie me dit aan of af.?
Heb je de contacten gereinigd? Even met een doekje of een wattenstaafje met alcohol de contacten op de lens en de cameramount schoonmaken.
Wellicht dat het helpt...
zijn er mensen die ervaring hebben met het vastleggen van honden op een afstand van +/- 50 -100 mtr, welke lens zou je adviseren.?
Een hele dikke telelens?
100 meter is best ver om zo'n beest fullsize in beeld te krijgen.
Ik zou proberen om wat dichterbij te komen en een lensje als een 55-250 IS kopen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door -DG- op 26-10-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Met een nieuw toestel zou dit toch niet mogen dat je al direct vuile contacten hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:01:
[...]

Heb je de contacten gereinigd? Even met een doekje of een wattenstaafje met alcohol de contacten op de lens en de cameramount schoonmaken.
Wellicht dat het helpt...

[
ja ik heb met een schoon doekje (om lenzen en brillen meer te reinigen) geprobeert de contacten te reinigen.
geeft helaas geen resultaat.
wat me op is gevallen, als je een foto maakt hoor je een klik (opklappen en neerklappen spiegel..?)
als de foutcode in beeld verschijnt hoor je de klik niet in zijn geheel. lijkt of de spiegel blijft hangen.

mocht de spiegel een mechanisch defect hebben, waarom valt deze dan niet in storing tijdens de auto stand.?

een collega van mee heeft een 75-300 lens, de afstand is er goed mee te halen, waarschijnlijk met een lens tot 250 zou ik heel tevreden zijn. maar wat kan ik beter doen, een lens van canon, sigma, tamron of..?
en zou er nog een speciale functie op moeten zitten waar ik blij van ga worden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:21:
[...]

ja ik heb met een schoon doekje (om lenzen en brillen meer te reinigen) geprobeert de contacten te reinigen.
geeft helaas geen resultaat.
wat me op is gevallen, als je een foto maakt hoor je een klik (opklappen en neerklappen spiegel..?)
als de foutcode in beeld verschijnt hoor je de klik niet in zijn geheel. lijkt of de spiegel blijft hangen.

mocht de spiegel een mechanisch defect hebben, waarom valt deze dan niet in storing tijdens de auto stand.?

een collega van mee heeft een 75-300 lens, de afstand is er goed mee te halen, waarschijnlijk met een lens tot 250 zou ik heel tevreden zijn. maar wat kan ik beter doen, een lens van canon, sigma, tamron of..?
en zou er nog een speciale functie op moeten zitten waar ik blij van ga worden.?
Is het niet het diafragma wat blijft hangen?
Dat die op wideopen wel wil werken maar afgestopt niet?

Dat kan een beetje verklaren waarom die het op Av en Tv vooral heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 26-10-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:26:
[...]

Is het niet het diafragma wat blijft hangen?
Dat die op wideopen wel wil werken maar afgestopt niet?

Dat kan een beetje verklaren waarom die het op Av en Tv vooral heeft.
kan heel goed zijn, beetje lastig voor mij om te controleren, er is geen enkele foto te maken in die standen, en ik heb veel instellingen gewijzigd om het te proberen.
mijn conclusie is dat op deze standen de camera niet functioneerd en een defect vertoont.
misschien ligt het wel aan de lens, maar goed is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:30:
[...]

kan heel goed zijn, beetje lastig voor mij om te controleren, er is geen enkele foto te maken in die standen, en ik heb veel instellingen gewijzigd om het te proberen.
mijn conclusie is dat op deze standen de camera niet functioneerd en een defect vertoont.
misschien ligt het wel aan de lens, maar goed is het in ieder geval niet.
Heb je een kennis met een Canon EOS camera? Dan kun je daar een lens van proberen en dan kom je er wel achter of het aan de lens of de camera ligt.

Als je op Av schiet en het diafragma helemaal open zet (F/3.5 volgens mij), heeft die het dan ook? Dan ligt het waarschijnlijk niet aan het diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Maar dat wil toch verder niet zeggen dat deze camera op zichzelf een miskoop is?
Natuurlijk deugt het exemplaar dat jij gekregen hebt niet, en dus moet je hem gewoon terugbrengen en een nieuwe gaan halen. Puur garantie lijkt mij?
Op mij kom je namelijk een beetje over of is het hele fenomeen "EOS 450D" een wanproduct.. maar zo bedoel je het vast niet.

Ben overigens binnenkort ook van plan een exemplaar aan te schaffen, volg dit topic nu een tijdje, en ben erg nieuwsgierig hoe hij mij gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:49:
Maar dat wil toch verder niet zeggen dat deze camera op zichzelf een miskoop is?
Natuurlijk deugt het exemplaar dat jij gekregen hebt niet, en dus moet je hem gewoon terugbrengen en een nieuwe gaan halen. Puur garantie lijkt mij?
Op mij kom je namelijk een beetje over of is het hele fenomeen "EOS 450D" een wanproduct.. maar zo bedoel je het vast niet.

Ben overigens binnenkort ook van plan een exemplaar aan te schaffen, volg dit topic nu een tijdje, en ben erg nieuwsgierig hoe hij mij gaat bevallen :)
nee, zo bedoel ik het idd niet, canon eos, als ik de mensen hoor alleen maar lof.
vandaar dat ik ook een eos heb aangeschaft.
twijfelde wel erg tussen 450 en 40, en weet dat ik erg tevreden ga zijn met een goedwerkende camera.

het is jammer dat ik aanspraak moet maken op garantie, maar dit wil niet zeggen dat ik canon of met name de 450 de grond in wil stampen, integendeel..

en dg: ik ken mensen om me heen dit ook een eos hebben 400 en 40, maar ik zie eerder de winkel dan deze mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:07
Gister heeft mijn vriendin een 450D gekocht prachtig ding, alleen nu wil het geval dat hij in alle automatische modussen gewoon goed werkt dat wil zeggen als we de afdruk knop indrukken maakt hij meteen een foto,

Maar in alle creatieve modussen hebben we het probleem dat als we op de afdruk knop drukken de zoeker op zwart gaat dan gebeurt er niks pas wanneer we een tweede keer op de afdruk knop drukken wordt er een foto gemaakt.

Doen wij nu iets fout of is dit een camera defect?We hebben al een keer de instellingen gereset naar factory default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Retonator schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:11:
Gister heeft mijn vriendin een 450D gekocht prachtig ding, alleen nu wil het geval dat hij in alle automatische modussen gewoon goed werkt dat wil zeggen als we de afdruk knop indrukken maakt hij meteen een foto,

Maar in alle creatieve modussen hebben we het probleem dat als we op de afdruk knop drukken de zoeker op zwart gaat dan gebeurt er niks pas wanneer we een tweede keer op de afdruk knop drukken wordt er een foto gemaakt.

Doen wij nu iets fout of is dit een camera defect?We hebben al een keer de instellingen gereset naar factory default.
Custom function 9 Mirror Lockup even op 0 Disable zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-DG- schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:15:
[...]

Ja, ik zat ook al te denken, omdat hij het had over dat de spiegel blijft hangen. Maar volgens mij werken de creatieve standen dan nog gewoon zonder errors.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
-DG- schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:15:
[...]

Lol, bedankt man dit was het dus ;)Ik vragen aan mijn vriendin heb je in dit menu gezet, wat denk je dat ze zegt jaaah!! even alles uit geprobeerd lekker is dat :D.

Maar goed zou je me ook uit kunnen leggen wat dit doet en waar het voor dient, maar hij doet het dus weer goed!!

Ik merk wel dat we echt een cursusje ofzo moeten doen want zeker in creatieve modus zijn die dingen best complex

[ Voor 10% gewijzigd door Retonator op 26-10-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Retonator schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:25:
[...]

Lol, bedankt man dit was het dus ;)Ik vragen aan mijn vriendin heb je in dit menu gezet, wat denk je dat ze zegt jaaah!! even alles uit geprobeerd lekker is dat :D.

Maar goed zou je me ook uit kunnen leggen wat dit doet en waar het voor dient, maar hij doet het dus weer goed!!

Ik merk wel dat we echt een cursusje ofzo moeten doen want zeker in creatieve modus zijn die dingen best complex
:P
Dat is bedoel voor als je cam op een statief staat en je wil geen last hebben van de trilling van de spiegel. Je kunt dan namelijk eerst de spiegel omhoog laten klappen, om vervolgens als de camera een sec. later uitgetrild is de sluiter te laten bewegen. :)
Anders kun je nog steeds bewogen beelden op een statief krijgen. Ik heb verder geen ervaring ermee hoe erg het helpt of nodig is.
Qua cursus, je kunt ook bijv. deze tutorial volgen. Daar wordt naar mijn mening alles goed en eenvoudig uitgelegd en als je het allemaal begrijpt ben je echt een heel stuk verder. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door -DG- op 26-10-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
Goede uitleg over die functie nu snap ik het nut er ook van. Ga meteen die tut doornemen.

Ik had ook gewoon de Custom functions kunnen wissen maar ik dacht eigenlijk als ik de camera instellingen zou resetten alles mee zou gaan maar dit is dus niet zo, voor een volledige reset moet je en de camera en de custom functies resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live View is iets wat ik iig niet veel gebruik. Toch snap ik nog steeds niet het nut van stille modus. (ben te lui en te eigenwijs om dat boekje door te bladeren.). Maar voor dicht bij de grond fotografie is het idd weleens nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vandaag teruggegaan naar digitalstreet waar ik mijn camera heb gekocht.
na het testen door de medewerker van mijn camera viel deze wederom in storing.
er werd een nieuwe lens bijgepakt en het probleem deed zich niet voor.
in de winkel is mijn camera met lens terugingenomen, en een geheel nieuwe camera met lens aan me afgegeven.
mijn batterij werd erin gedaan en ik mocht uitgebreid de camera testen.
ik kom er geen afwijking aan waarnemen en mij werd nog een prettige dag gewenst.

mijn lens had dus het probleem, maar om alle risico's uit te sluiten werd zowel de camera als lens omgewisseld voor een ander nieuw exemplaar.

ik ben blij dat mij camera niet hoefde opgestuurd te worden en dat ik nu een werkende camera heb.

mijn ervaring is positief, zo zouden er meer moeten handelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
@jordaans:
Dat is pas service!

Ben nu zelf ongeveer een maand in het bezit van dit toestel en ben erg tevreden over de batterijduur!

Moest gaan plaatjes schieten op een gala-avond, heb 920 foto's gemaakt met de 450d + 430EXII. Heb ze nooit uitgeschakeld en beide hebben het de hele avond uitgehouden. Canon claimt zelf maar een 600 foto's dacht ik, erg mooi dus. De batterij-indicator zei zelfs dat ie nog vol was en in de GP Recyko 2200 AA's zat volgens m'n lader nog steeds 800mAh;-p

Dit is inclusief reviewen na elke foto en af en toe de hele reeks aan mensen laten zien, en ook inclusief de 430 EX af en toe als strobo gebruiken (no questions!).

Een tevreden gebruiker dus!

Ook over de ISO-ruis ben ik zeer te spreken. Hij is zeker bruikbaar op 1600 wat ism mijn f/2.8 lens al voor bruikbare sluitertijden zorgt.

Aanrader voor wie nog zou twijfelen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je de AEB functie vast kunt zetten? Als ik een hdr foto wil maken zet ik mn cam in de P-stand, zet ik in het menu de AEB range -2EV tot 2EV. Dan maak ik in de continustand 3 foto's achter elkaar. Als ik nu mn cam uit en dan weer aan zet, staat AEB niet meer aan. Is het mogelijk dat deze functie vast word gehouden, en snel toegankelijk is? Ik moet zeggen dat ik nog niet de gehele gebruiksaanwijzing door heb geploegd.. Maar misschien heeft iemand anders hier ervaring mee.

Op got verwachten we gewoon _wel_ dat je eerst de handleiding door leest en zelf op zoek gaat naar antwoorden en eveneens een google search geprobeerd hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 04-11-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

@ rvdsteen

Dat kan niet voor zover ik weet. Op het moment dat je je 450d uitzet; reset ' ie de instellingen mbt AEB.
Dus dat kun je niet vastzetten

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beerns schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:37:
@ rvdsteen

Dat kan niet voor zover ik weet. Op het moment dat je je 450d uitzet; reset ' ie de instellingen mbt AEB.
Dus dat kun je niet vastzetten
Ik kon het ook al niet vinden in de handleiding en via google, maar ik dacht: misschien heb ik iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:50:
[...]

Ik kon het ook al niet vinden in de handleiding en via google, maar ik dacht: misschien heb ik iets gemist.
Dan heb je toch niet helemaal goed gelezen, want staat er wel degelijk.
Ik heb ff de PDF erbij gepakt (UK versie) en daar staat het op pagina 81.

Daar staat lettl.: The AEB setting will be cancelled automatically if the power switch is set to OFF.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

hmm vraagje ...

Ik zag een 450D + kitlens 18-55 IS voor 496,- (http://www.fotoquelle.nl/...1/canon-eos-450d-kit.html) .. da's wel heel goedkoop (Ook bij pricewatch pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit staat ti op 1). Wat ik me afvraag ... zou dit een refurbished of een soort van "B" model zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Even bellen/mailen?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Hoe test ik op de juiste manier of de DoF-knop van mijn 450D functioneert? Ik heb handleiding doorgespit en gegoogled. Volgens de uitleg kan ik hiermee scherptediepte controleren. Daarbij wordt beeld (meestal) donkerder omdat diafragma-opening naar de instelwaarde wordt geopend. Maar zowel in live-view als via de zoeker zie ik geen verschillen als ik deze knop indruk. Moet ik deze knop bijv. ingedrukt houden of moet ik de sluiter half indrukken? Ik probeer van alles uit, maar zie geen effect met de DoF-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Zet er een lens op, draai het diafragma helemaal dicht naar bijvoorbeeld f22 en druk het knopje in. Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Camera op Av zetten, diafragma maximaal maken (f/zo laag mogelijk getal) geeft de grootste opening en het meeste licht. Als je nu de DoF knop gebruikt gebeurd er niets. Nu het diafragma naar f/16 o.i.d. draaien en dan nogmaals de DoF knop gebruiken: als het goed is zie je nu wel verschil. Je kan het trouwens ook zien als je de in de lens van de camera kijkt: je ziet dan de diafragma lamellen dichtgaan als je de knop indrukt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
BellySM schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:09:
Hoe test ik op de juiste manier of de DoF-knop van mijn 450D functioneert? Ik heb handleiding doorgespit en gegoogled. Volgens de uitleg kan ik hiermee scherptediepte controleren. Daarbij wordt beeld (meestal) donkerder omdat diafragma-opening naar de instelwaarde wordt geopend. Maar zowel in live-view als via de zoeker zie ik geen verschillen als ik deze knop indruk. Moet ik deze knop bijv. ingedrukt houden of moet ik de sluiter half indrukken? Ik probeer van alles uit, maar zie geen effect met de DoF-knop.
Als je de DoF-preview knop indrukt stopt die het diafragma af tot het ingestelde diafragma. Als je dus F/16 instelt wordt de zoeker donkerder maar krijgt het beeld ook meer scherptediepte (minder onscherpe achtergrond).
Hoe hoger het diafragma getal, hoe groter de scherptediepte wordt, maar hoe minder licht er doorheen gaat.

Echter is het effect in een cropcamera zoeker toch niet zo duidelijk dus vaak zul je die knop niet gebruiken. Bij bijv. macro fotografie kan het nog wel handig zijn.

Als je tijdens het indrukken van die knop aan het wieltje van het diafragma draait zie je het beeld ook meteen veranderen (donkerder en meer scherp <--> helderder en minder scherp).

spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
breinonline schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:19:
Camera op Av zetten, diafragma maximaal maken (f/zo laag mogelijk getal) geeft de grootste opening en het meeste licht. Als je nu de DoF knop gebruikt gebeurd er niets. Nu het diafragma naar f/16 o.i.d. draaien en dan nogmaals de DoF knop gebruiken: als het goed is zie je nu wel verschil.
Ah... vandaar, ik maak meestal closup-plaatjes binnenshuis met grote diafragma |:(
-DG- schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:33:
Als je tijdens het indrukken van die knop aan het wieltje van het diafragma draait zie je het beeld ook meteen veranderen (donkerder en meer scherp <--> helderder en minder scherp).
Ga ik vanavond maar 's ff proberen. Dank allen voor de snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
-DG- schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:33:
[...]

Echter is het effect in een cropcamera zoeker toch niet zo duidelijk dus vaak zul je die knop niet gebruiken. Bij bijv. macro fotografie kan het nog wel handig zijn.

Vannacht ff uitgeprobeerd. De knop heeft als functie een preview te geven van de scherptediepte resultaat, maar dat is op m'n 450D crop idd niet erg goed te zien in de zoeker, wel het lichter/donkerder worden bij het draaien aan de diafragma en daarmee is hopelijk het laatste 'mysterie' van m'n 450D ontrafeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Laatst online: 03-11-2020
Hallo iedereen.

Ik zal me maar kort voorstellen. Ik heb recent als cadeau van 10 vrienden die samen geld hebben gelegd een 450D met de kitlens cadeau gekregen. Ik vind het een pracht van een ding, en ben er echt super blij mee. Ik heb in ieder geval er al een UV filter voor gekocht, en die zit er nu al op.

(Dit is een beetje c & p van het stel jezelf voor topic, maar ik heb ook wat vraagjes)

Ik ben nu nog maar net begonnen, en natuurlijk zit ik al naar lensen te kijken. Ik besef al snel dat de kitlens prima is, maar als ik meer wil doen, dan moet ik glas kopen. Maar ik ben nog maar 18, en heb ook niet al te veel geld. Mijn vraag is eigenlijk wat jullie aanraden als tweede lens, die niet al te duur is (ik geef ook geen prijs, want ik weet niet wat echt 'duur' is voor een lens) maar die wel qua functionaleit en bereik een stuk groter is.

Bedankt! En ik hoop heel veel te leren!

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
boogywoogy schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:29:
Hallo iedereen.

Ik zal me maar kort voorstellen. Ik heb recent als cadeau van 10 vrienden die samen geld hebben gelegd een 450D met de kitlens cadeau gekregen. Ik vind het een pracht van een ding, en ben er echt super blij mee. Ik heb in ieder geval er al een UV filter voor gekocht, en die zit er nu al op.

(Dit is een beetje c & p van het stel jezelf voor topic, maar ik heb ook wat vraagjes)

Ik ben nu nog maar net begonnen, en natuurlijk zit ik al naar lensen te kijken. Ik besef al snel dat de kitlens prima is, maar als ik meer wil doen, dan moet ik glas kopen. Maar ik ben nog maar 18, en heb ook niet al te veel geld. Mijn vraag is eigenlijk wat jullie aanraden als tweede lens, die niet al te duur is (ik geef ook geen prijs, want ik weet niet wat echt 'duur' is voor een lens) maar die wel qua functionaleit en bereik een stuk groter is.

Tja welk bereik mis je?? Geef eens voorbeeld? (Dierentuin oid?)

Toen ik begon (klinkt al heel lang terug maar dat is het helemaal niet :X ) Vond ik juist dat 55mm niet genoeg was en ik meer wou. Nu heb ik sinds kort een 5D, en nu ga ik eigenlijk steeds wijdere lenzen gebruiken.

Een van me meest geliefde lens is nu een 50mm (omgerekend voor crop factor is dat ~ 30mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hallo iedereen.

Ga nu eerst maar eens fautaus maken, dan ontdek je vanzelf waar je eventueel tekort gaat komen. Meestal is dat eerst lichtsterkte (duur) en dan tele of wide (van betaalbaar tot ook duur, mede afhankelijk van de gewenste kwaliteit en de lichtsterkte). Geen zinnig woord van te zeggen. Als je geluk hebt, word je oud met de kitlens. Een "leuke" extra lens kost meer dan je huidige combinatie, maar of dat "duur" is?
Een EF 500mm f/4 IS USM kost "maar" een tientje per mm pricewatch: Canon EF 500mm f/4L IS USM maar als je hem niet zeer regelmatig gebruikt is het toch een flinke aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

De enige juiste tip is: ga veel foto's maken met je huidige apparatuur en kom erachter wat je mist. Dat kan niemand hier voor jou inschatten en zelf kan je dat nu ook nog niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Hoi,

ik ben op zoek naar de max schrijfsnelheid van de 450.

Als je kijk naar de sdhc kaartjes zijn deze trager dan de normale sd kaartjes.

Ik koop dus liever 2 2 gb kaartjes die zeker geen belemmering vormen voor de camera dan een 4gb die dat wel is.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Btje schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:11:
Hoi,

ik ben op zoek naar de max schrijfsnelheid van de 450.

Als je kijk naar de sdhc kaartjes zijn deze trager dan de normale sd kaartjes.

Ik koop dus liever 2 2 gb kaartjes die zeker geen belemmering vormen voor de camera dan een 4gb die dat wel is.
Yay, googlen En de bovenste link geeft meteen wat je wilt. Ongelovelijk, wat een gemak, ik denk dat ik die website google maar eens ga onthouden, is best makkelijk zeg

(Is alllemaal een grappie natuurlijk, maar zoek eerst even zelf voordat je iets vraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ik had gezocht alleen in het nl.

Dit is wat hij haalt met de verschillende kaartjes maar niet wat hij zelf zou moeten kunnen.

Al komt dat bijna op hetzelfde neer maar niet helemaal natuurlijk.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Hmm.. Dan was het voordeliger geweest als ik de class 6 cards had gehaald, aangezien de 450D niet eens boven de 20MB/s weg schrijft.

edit: Hebben jullie met de kitlens geen problemen met de pola filter, aangezien de front element draait.

[ Voor 90% gewijzigd door Crashcat op 25-11-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashcat schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:41:
edit: Hebben jullie met de kitlens geen problemen met de pola filter, aangezien de front element draait.
Ja, is erg irritant... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
Crashcat schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:41:
Hmm.. Dan was het voordeliger geweest als ik de class 6 cards had gehaald, aangezien de 450D niet eens boven de 20MB/s weg schrijft.

Voor landschap en niet al te actief bewegende voorwerpen valt het wel mee. Gewoon focussen beetje draaien en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfgw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 10:42
Japie.G schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:08:
[...]

Jup, is DoF preview. Zodra je die indrukt kun je door de viewfinder zien hoe je DoF (scherptediepte) gaat worden. Standaard kijk je door de viewfinder altijd met wide-open diafragma (dacht ik), en dus een kleine DoF.
Misschien wat laat, maar hier staat wat je nog meer met de DoF knop kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21

Japie.G

Colour Classic

Ik heb een 450d, en ik word er een beetje gek van! Bij ongeveer 1 op de 8 foto's ligt het focus er net naast. Met verschillende lenzen, onder allerlei omstandigheden, met varierende instellingen Af en toe klopt het focus gewoon niet! Ik gebruik altijd een manueel focuspunt, en eigenlijk alleen de middelste sinds het moment dat ik heb gemerkt dat het focus af en toe niet klopt. Met de middelste gaat het iets beter, maar hij blijft er af en toe naast zitten!

De camera is terug geweest naar Canon, helaas kwam hij terug met de melding 'in specs'. Wat moet ik hier nu mee? Met mijn 350d, die ik hiervoor gehad heb, heb ik hier nooit problemen mee gehad. Sinds de 450 vergaat me het plezier in fotograferen een beetje hierdoor! Ik vind het echt zwaar irritant. Iemand tips? Of weet iemand een goede testopstelling zodat ik goed kan testen waar het probleem zit? Heb ook al een hele rits foto's met externe flitsers en statief gemaakt, zodat ik een zeer korte sluitertijd kan gebruiken, om 100% zeker te weten dat het geen bewegingsonscherpte is. Maar ook dan gaat het af en toe fout!

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 14-12-2008 13:20 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Aan het feit dat je een en ander hebt uitgeprobeerd en dat je hiervoor een 350D had, ga ik even van uit dat je de werking van de 450D (en Canon camera's algemeen) goed door hebt. Heb je ook een ander lens geprobeerd? Probeer anders op een doordeweekse dag bij een goede fotozaak een andere lens uit. Misschien kan de verkoper ook even meekijken of alles wel goed gaat.
Een andere optie is even de camera laten nakijken bij Rofa in Den Haag. Als het probleem echt aan de camerabody ligt kunnen ze het wellicht als een garantie reparatie afdoen. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 14:27
Ik weet niet meer zo goed waar ik het gelezen heb, maar bij deze versie van de camera schijnt het middelste AF punt een groter gebied te zijn dan wat de viewfinder doet vermoeden. De AF probeert dan in dat (grotere) gebied het makkelijkste punt te vinden om op te focussen, wat dan ongewenste resultaten geeft.

Excuses dat ik niet meer weet waar ik dat gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Ik heb dit toestel een weekje geleden gekocht als eerste DSLR. Vanwege diverse goede reviews en net iets betere specs dan de 1000D. Nu wordt in de reviews met geen woord gerept over AF problemen maar op diverse fora kom ik toch her en der AF problemen tegen.

Nu ligt het beesje nog onuitgepakt in een mooi papiertje onder de kerstboom...hij kan zelfs nog retour afzender. Is dit AF probleem iets waar ik me echt zorgen over moet gaan maken. Ik kan me niet voorstellen dat een model wat al zo lang op de markt is zo'n groot probleem heeft zonder dat daar iets van in de reviews staat...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op maandag 15 december 2008 @ 07:47:
..
Is dit AF probleem iets waar ik me echt zorgen over moet gaan maken. Ik kan me niet voorstellen dat een model wat al zo lang op de markt is zo'n groot probleem heeft zonder dat daar iets van in de reviews staat...
Simpel antwoord: Neen.

De 450D is een geweldige DSLR, vooral als instapmodel. Ik kan je garanderen dat je er énorm veel genot aan zult hebben.

Edit: Voor de duidelijkheid, er zijn natuurlijk altijd hier en daar een paar modelletjes met een foutje in assemblage, maar dat kan bij iedere producent voorkomen en valt natuurlijk direct binnen de garantie.
Gewoon geen zorgen maken en volop genieten van je 450D.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
westergas schreef op maandag 15 december 2008 @ 07:47:
Ik heb dit toestel een weekje geleden gekocht als eerste DSLR. Vanwege diverse goede reviews en net iets betere specs dan de 1000D. Nu wordt in de reviews met geen woord gerept over AF problemen maar op diverse fora kom ik toch her en der AF problemen tegen.
Dan heb je niet goed gelezen. In verschillende reviews, ik weet zo even niet meer welke, maar verschillende van "de grote jongens" rapporteerden issues omtrend de AF.
(voor mij een van de redenen om voor de 1000D te gaan, plus dat ik de "betere specs" niet het ~30% prijsverschil vond goedmaken.
Nu ligt het beesje nog onuitgepakt in een mooi papiertje onder de kerstboom...hij kan zelfs nog retour afzender. Is dit AF probleem iets waar ik me echt zorgen over moet gaan maken. Ik kan me niet voorstellen dat een model wat al zo lang op de markt is zo'n groot probleem heeft zonder dat daar iets van in de reviews staat...
Nouja, het staat dus wel in de reviews, maar of jij daar last van zult gaan hebben... geen idee. Ik zou ervan uitgaan van niet, geen zorgen om maken maar gewoon lekker gaan fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik heb em tegenwoordig ook en ik ben er helemaal happy mee :)

Het is de bedoeling dat ik er echt mee ga leren fotograferen, heb er al een paar hele mooie foto's tussenzitten maar wil dus op en duur ervoor zorgen dat het er nog veel meer worden ;). Er zaten ook nog 4(!) bonnen bij voor de cursus van €25,- waarmee geadverteerd wordt, dus als iemand er eentje wil hebben moet ie me maar even PM'en of mailen.

De 55-250mm IS lens die ik erbij gekocht is ook echt heerlijk. Ik kan hier iig nog wel een tijdje mee uit de voeten, en dan op den duur eens kijken of ik nog meer spul nodig heb.

Ik heb er nog 0 over! _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door FailFr8er op 16-12-2008 08:05 . Reden: 0 left ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ,

Ik wil eigenlijk deze toestel ( 450 d ) kopen ..

Ik ben een beginner heb helemaal geen ervaring met zulke apparaten als deze , natuurlijk heb ik fotos gemaakt met goedkopere toestellen mijn vraag is dan is verstandig om met zoiets te beginnen ?

Is het geschikt voor een beginner ?

Waar kan ik deze toestel het goedkoopst mogelijk kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:58:
Beste mensen ,

Ik wil eigenlijk deze toestel ( 450 d ) kopen ..

Ik ben een beginner heb helemaal geen ervaring met zulke apparaten als deze , natuurlijk heb ik fotos gemaakt met goedkopere toestellen mijn vraag is dan is verstandig om met zoiets te beginnen ?

Is het geschikt voor een beginner ?

Waar kan ik deze toestel het goedkoopst mogelijk kopen ?
Een reflex op de automaat zal nogal vaak missers produceren, dus zonder wat kennis (is echt niet zoveel hoor) heeft het weinig zin, je haalt er niet uit wat erin zit.
Er is echter niks op tegen er gewoon 1 te kopen en daarmee te gaan doen wat je wil..

Prijzen: pricewatch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Laatst online: 21-01 11:25
Mensen ik wil een dSLR kopen en zit te kijken naar de Canon 450D
Ik wil hem vooral voor mijn studie Ruimtelijke Ordening en Planologie gebruiken wat inhoud dat ik veel gebouwen en openbare ruimte ga fotograferen waar moet ik dan aan denken qua lenzen of moet ik dan zoiezo een ander toestel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
NeSs schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:12:
Mensen ik wil een dSLR kopen en zit te kijken naar de Canon 450D
Ik wil hem vooral voor mijn studie Ruimtelijke Ordening en Planologie gebruiken wat inhoud dat ik veel gebouwen en openbare ruimte ga fotograferen waar moet ik dan aan denken qua lenzen of moet ik dan zoiezo een ander toestel kopen?
Ik weet niet of je al begonnen bent aan die studie, maar als je denkt dat je direct zo'n toestel nodig hebt... mwah, nee ;)

Mocht je er uiteindelijk toch aan willen, dan is een 450D + 18-55IS kit een leuke start. 18mm geeft je al lekker wat groothoek. Je kan, als je dan nog groothoek tekortkomt, een 10-22 nog overwegen, maar door de vertekening van die lens raak je zeker bij grote pleinen nogal wat details kwijt. Even snel een panorama schieten kan vaak net zo goed, zo niet beter, werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Laatst online: 21-01 11:25
Henk schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:24:
[...]

Ik weet niet of je al begonnen bent aan die studie, maar als je denkt dat je direct zo'n toestel nodig hebt... mwah, nee ;)

Mocht je er uiteindelijk toch aan willen, dan is een 450D + 18-55IS kit een leuke start. 18mm geeft je al lekker wat groothoek. Je kan, als je dan nog groothoek tekortkomt, een 10-22 nog overwegen, maar door de vertekening van die lens raak je zeker bij grote pleinen nogal wat details kwijt. Even snel een panorama schieten kan vaak net zo goed, zo niet beter, werken ;)
Ja ik ben al begonnen aan mijn studie zit nu in het tweede jaar en ben bijna elke week wel buiten aan het fotograferen, een studie genoot heeft een D400 en kan daar samen met de standaard lens al mooie plaatjes maken. En zit dus nu ook te kijken maar ben dankt voor je info iig ik ga ff kijken of dat wat voor me is.
Tuurlijk is het niet perse nodig om zon toestel te hebben maar het geeft wel mooi plaatjes en ik ga er waarschijnlijk ook nog wel andere dingen me fotograferen maar het geeft iig al meer mogelijkheden dan een gewone compactcamera

[ Voor 10% gewijzigd door NeSs op 15-12-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
Hallo allemaal,

Kleine crisis hier. Ben een beginnende fotograaf. heb sinds kort een 450D gekocht.
Ik ben vanavond begonnen met een kleine testshoot met mijn zus. camera op een statief, statief op een tafeltje (was iets te laag, vandaar de tafel) en lekker foto's maken.

Op een verkeerd moment niet goed opgelet en schiet er een pootje van de tafel. Camera valt vol op de lens. Niet slim, ik weet het, maar wel zonde. Het gaat hier om de bijgeleverde EFS-18-55 camera. Dit was een leuke lens om mee te oefenen. de basis zit in die lens. maar nu moet ik noodgedwongen, me gaan verdiepen in alle soorten en maten lenzen. Uiteraard weet ik niet waar ik moet beginnen.

Wie kan mij helpen met zoeken. Ik kom van alles tegen aan macro, zoom, vast brandpunt lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik simpelweg tweedehand een dergelijke kitlens (of iets lichtjes beter) aanschaffen om eerst en vooral daarmee te experimenteren, zoals je nu bezig was dus. Vanaf je wat meer "ervaring" hebt zul je wel snel zien wat voor fotografie net jou ding is (macro/sport/natuur/...) en dan kun je doelbewust lenzen gaan vergelijken en je echte toplens kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Duupjuh schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:06:
Wie kan mij helpen met zoeken. Ik kom van alles tegen aan macro, zoom, vast brandpunt lenzen.
Lees Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 maar goed door. Overigens zou ik de 18-55IS aanraden, ook goedkoop, maar kwalitatief beter dan de kitlens die je had. Nu je net begint en nog niet weet wat je precies wilt zou ik niet aan een duur objectief beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

breinonline schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:21:
[...]

Lees Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 maar goed door. Overigens zou ik de 18-55IS aanraden, ook goedkoop, maar kwalitatief beter dan de kitlens die je had. Nu je net begint en nog niet weet wat je precies wilt zou ik niet aan een duur objectief beginnen.
De 450D bezit al een EF-S 18-55 IS kitlens..of bedoel je anders? . Denk ook aan de 55-250 IS lens met deze 2lenzen kun je vooruit een tijdje.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupjuh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-10-2021
breinonline schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:21:
[...]

Geweldig, bedankt! dit topic had ik nog niet gezien.
Ik vind het maken van portret foto's en van landschappen heel erg mooi. dus ik ga naar die richting met experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

silitek schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:51:
[...]

De 450D bezit al een EF-S 18-55 IS kitlens..of bedoel je anders? . Denk ook aan de 55-250 IS lens met deze 2lenzen kun je vooruit een tijdje.
Ik bedoelde die kitlens ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Kleine crisis hier. Ben een beginnende fotograaf. heb sinds kort een 450D gekocht.
Ik ben vanavond begonnen met een kleine testshoot met mijn zus. camera op een statief, statief op een tafeltje (was iets te laag, vandaar de tafel) en lekker foto's maken.

Op een verkeerd moment niet goed opgelet en schiet er een pootje van de tafel. Camera valt vol op de lens. Niet slim, ik weet het, maar wel zonde. Het gaat hier om de bijgeleverde EFS-18-55 camera. Dit was een leuke lens om mee te oefenen. de basis zit in die lens. maar nu moet ik noodgedwongen, me gaan verdiepen in alle soorten en maten lenzen. Uiteraard weet ik niet waar ik moet beginnen.

Mazzeltje , de lens is het goedkoopste om de klap op te vangen:

pricewatch: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Ik heb er ook maar eentje laten komen als standaardlens op mij oude 10D (gemodificeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Hallo allemaal,

Kun je het niet verhalen op je inboedelverzekering of een of andere waardeverzekering? Daar zijn die dingen voor :)

[ Voor 0% gewijzigd door FailFr8er op 16-12-2008 08:07 . Reden: spellen is moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

*O* Yeah ik heb zaterdag eindelijk mijn eerste SLR camera gehaald. En 450D met de standaard kitlens met IS.

Natuurlijk weet ik dat die lens wat beperkingen heeft, maar om de basis mee onder de knie te krijgen is het voorlopig wel even prima. Over een apar maanden kan er altijd een extra lens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01

Emiel1984

Made in NL

Je kan natuurlijk nog dezelfde lens weer kopen. Of je moet meer willen. Als je meer wil ben je snel meer kwijt dan 100 euro. De 18-55 lens is nieuw onder de 100 euro en 2ehand voor 40 euro wel te vinden. Als je de zoom niet mist kan je wellicht wel een iets betere lens vinden zonder zoom-functie. De kitlens heeft ook een stabilisator, deze is ook niet aanwezig in elke lens.

Op dpreview kan je goede reviews vinden naar verschillende canon lenzen.Er zijn een aantal sites die je meer informatie\hulp geven bij het zoeken naar een lens. De volgende is er een van :: http://www.digital-slr-guide.com/best-digital-slr-lens.html . Suc6 met zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 22-12-2008 12:20 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:02:
[...]

Ik zie weinig in cameraspecifieke tutorials.
De bediening staat in de handleiding en verder is het essentieel dat je je wat kennis over de techniek en parameters eigen maakrt, dan kan je met iedere camera uit de voeten
En die kan je hier weer wat enigszins over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben al en paar jaar tevreden eigenaar van de 350D, maar heb het laatste half jaar toch regelmatig aan de 450D als vervanging lopen denken. De prijs stond me een beetje tegen, ook omdat ik dan mijn oude accu's, grip en geheugenkaartjes niet meer kon gebruiken.

vanmiddag liep ik door de M.M. in Den Haag en daar was hij in de aanbieding inclusief de EF-S 18-55 IS voor maar 444,-- Eurotjes. Ik kon hem niet laten liggen... :D
Nu nog ergens een Grip zien te scoren voor weinig (goedkope accu heb ik al gezien). Ga van het weekend op mijn gemak eens met alles spelen, ben benieuwd hoe hij het doet in vergelijking met mijn trouwe 350D. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een 450d met 18-55is en 55-250is kitlenzen.
Het is mijn eerste dSLR, dus het is allemaal nog wat zoeken.

Tot hiertoe heb ik enkel binnenopnames gemaakt met een 420EX Speedlite.
Niet alle foto's zijn even scherp en goed belicht, maar ik ben volop aan het leren. Ik heb mij ook een boek aangeschaft over de 450d en hoop hier veel nuttige informatie uit te halen om prachtige foto's te leren maken.

Enkele vraagjes :

Ik gebruik op mijn flash een diffuser (zelf gemaakt uit een halfdoorschijnende lege fles van gedistilleerd water), en op het eerste zicht merk ik niet zoveel verschil. Is een "echte" diffuser of omni-bounce veel beter en zijn geld waard ?

Ik zoek een deftige bescherming voor mijn lcd-scherm (geen folie, want dat heb ik al en dat komt gemakkelijk los). Liever iets in hard plastic of glas, maar dit is blijkbaar moeilijk te vinden. Weet iemand waar ik zoiets kan kopen (liefst in België) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:01:
....

Ik zoek een deftige bescherming voor mijn lcd-scherm (geen folie, want dat heb ik al en dat komt gemakkelijk los). Liever iets in hard plastic of glas, maar dit is blijkbaar moeilijk te vinden. Weet iemand waar ik zoiets kan kopen (liefst in België) ?
Ik gebruik deze:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13091
Het duurt even (bij mij een week) voordat je de bestelling thuis hebt. Hij bevalt mij erg goed iig. Ongeveer een halve mm dik gehard plastic. Deze heb ik daar ook besteld:
remote
tussenringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
De afgelopen dagen heb ik een aantal keer dat m'n 450D vast loopt, dwz ik neem een foto en het scherm zegt dan 'Bezig met wegschrijven'. Dit kan ik rustig 20 minuten laten wachten (mijn geduld ;) ), maar er verandert niets, zelfs niet als ik de camera uitzet. Het scherm blijft aan en de melding weergeven. Ik kan tussentijds geen nieuwe foto nemen. Het probleem kan ik enkel verhelpen door even de accu eruit te halen.
Nu verdenk ik de kou van deze problemen. Deze vastlopers kan ik niet reproduceren, maar ze onstaan als ik de camera buiten op een statief zet. Zo foto's uit de (geschoeide) hand is het nog niet voorgekomen. Ik vermoed dat een gemiddelde omgevingstemperatuur van -5 op zich niet zo'n probleem is, maar op statief het veel kouder aanvoelt. De bottleneck is denk ik die Li-Polymeer accu's, want verder verschillen dslr camera's niet veel van elkaar. Weet iemand of deze problemen door de extreem lage temperatuur komt en wat je er tegen kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Misschien is je SD kaart kapot ?? Ik zou em es scannen op slechte sectoren.
Als je veel fotos na elkaar neemt (vooral in RAW) op een trage SD kaart, dan zal hij nog bezig zijn met die weg te schrijven als je hem afzet. Dat duurt natuurlijk geen uren he.
Maar als hij vastzit bij jou, dan zal dat volgens mij te wijten zijn aan een slechte SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Of de SD kaart kapot is kan ik natuurlijk testen, maar voor snelheid moet het niet uitmaken denk ik. Ik neem foto's in JPG+RAW mode op 'n extreme-III kaart en vaak zelfs op burst. Als het aan de SD kaart ligt, dan moet ik 'ns een volledige format geven vanuit de camera. Momenteel doe ik steeds een quick-format vanuit de camera als ik mijn foto's in LR geleegd heb. Dus weinig kans dat dit door lage temeraturen komt? :?

Edit 1: Kom erachter dat m'n 450D alleen maar één format kent en gezien de snelheid is het een quickformat

Edit 2: Denk toch dat het de kou was, aangezien ik het niet meer kan reproduceren en omdat mijn probleem lijkt op die van Orion84

[ Voor 27% gewijzigd door BellySM op 12-01-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik ben een redelijk fanatiek fotograaf, maar schiet alles nog met een normaal digitaal cameraatje van Canon. Ik heb mezelf voorgenomen de overstap naar DSLR te maken en een Canon EOS 450D aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of dit een verstandige keuze is, en deze aanbeveling ook graag onderbouwen. Verder denk ik aan een Nikon D60 of een Sony A300 / A350.

Bedankt voor je reactie!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46

Ethirty

Who...me?

Neovo, daarvoor is het volgende topic: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een betaalbare lens voor met name macro-fotografie, maar heb hier totaal geen ervaring mee. Welke lens (lenzen) raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:12:
Ik ben op zoek naar een betaalbare lens voor met name macro-fotografie, maar heb hier totaal geen ervaring mee. Welke lens (lenzen) raden jullie mij aan?
Hier kijken, even zoeken naar macro en je vindt vast een boel :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Op DPreview zojuist de review van de Panasonic G1 verschenen en guess what... de 450 legt het af... wat vinden wij daarvan?

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcg1/
discussie op: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=30723764

quote "waw its image quality is awesome compared to the d450"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
CashMoney schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:23:
Op DPreview zojuist de review van de Panasonic G1 verschenen en guess what... de 450 legt het af... wat vinden wij daarvan?

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcg1/
discussie op: http://forums.dpreview.co...rum=1033&message=30723764

quote "waw its image quality is awesome compared to the d450"
Waar staat in de review dat de 450D het af legt tegen de G1?
(Ik zou altijd voor de 450D kiezen, al was het alleen al voor de beschikbare lenzen).

De discussies op dpreview dient men met een korrel vrachtwagen vol zout te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Laatst online: 27-12-2024
De lage verkrijgbaarheid van lenzen en accesoires zou mij toch ook nog tegenhouden om voor de G1 te gaan ipv de 450D. Met een 450D ben je misschien niet uniek, iedereen heeft er tenslotte eentje, maar ELKE website die ook maar iets van fotomateriaal verkoopt heeft ook wel iets voor de 450D. Dan denk ik niet alleen aan lenzen maar ook aan flitsers, namaak-batterijen en grips, afstandsbediening.

En inderdaad, aan 'discussies' op DP kan iedereen meedoen, ook mensen die maar wat uit hun nek lullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Met Tunboy ^^ betr. de verkrijgbaarheid van lenzen etc. Een van de belangrijkste redenen voor mij om bij Canon te blijven.
Wel een leuke ontwikkeling, dat "micro 4/3", maar zo'n G1 is niet klein genoeg voor een camera om altijd bij je te hebben en nog een stuk kleiner dan de 450D die door velen reeds als klein tot zeer klein c.q. te klein wordt gezien.
Waar zit dan de winst? Mogelijk in de nog te ontwikkelen objectieven, die waarschijnlijk relatief licht (van gewicht) en compact zullen kunnen blijven. Ik vraag me hierbij wel af, of echt lichtsterke objectieven kwalitatief op niveau zullen zijn. Het zal niet meevallen om het licht zo te buigen dat het in de beperkte ruimte netjes op de sensor gaat vallen. CA en vervorming liggen op de loer, denk ik.

Wat mij verbaast is het ontbreken van video op de G1. Juist het ontbreken van een spiegel zet de deur eigenlijk wagenwijd open voor video toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Het blijft altijd moeilijk 100% kleurloos te oordelen. Zelden een echt goed review gelezen.

In ieder geval bij de RAW vergelijking tussen de G1 en de 450D is de conclusie op DPreview "And the G1 with the Olympus 50mm F2.0 also outperforms the 450D with the 50mm F1.4 in RAW with crisp, sharp detail all across the frame. It really is getting everything it can out of each of its pixels" zie: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcg1/page30.asp

en zo staan er meer zeer positieve vergelijking van de G1 t.o.v. andere toestellen in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:51:
Het zal niet meevallen om het licht zo te buigen dat het in de beperkte ruimte netjes op de sensor gaat vallen. CA en vervorming liggen op de loer, denk ik.
Er is amper verschil met een lens voor APS-c qua grootte ,iets schaalverkleining doet het al.
Bovendien is de registerafstand zo klein dat groothoeken relatief makkelijk te berekenen en fabriceren zijn, er zijn minder kunstgrepen voor nodig.
Ik vermoed echter dat lichtsterke primes helaas er voorlopig niet inzitten , omdat het format dan toch eerst commercieel moet doorbreken en dat soort optieken toch niet populair zijn bij de massa, waarvoor deze dingen zijn bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Mensen hier nog aanbevelingen op het gebied van literatuur? Ik heb een EOS 450D sinds vrijdag en wil graag de Camera uit automatische mode halen. Heb gezien dat er veel geschreven is over deze camera en ben erg benieuwd naar meningen en ervaringen.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Deze tutorial is wel goed en behandeld ongeveer alle technische aspecten van je camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Deze site is ook wel handig.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Woensdag 19% korting op fotoapparatuur bij MM. Weet iemand of de 450D kit met 18-55 en 55-250 in Den Haag of Amsterdam te koop is? Zo ja; ook een idee van de normale prijs?
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste