Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Canon EOS 450D
Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/canon450d400d-001.jpg
Specificaties

Na de EOS 300D, 350D en 400D is op 24 januari 2008 de opvolger aangekondigd: de 450D:
Canon today launches its latest D-SLR, the EOS 450D. Featuring a 12.2 Megapixel CMOS sensor, EOS Integrated Cleaning System, 3.0” LCD with Live View mode and a new 9-point AF system, the model presents consumers with an unprecedented level of image quality and versatility at this end of the market.
The EOS 450D employs features already proven in Canon’s professional EOS-1 series cameras, including the DIGIC III image processor and a redesigned menu system that enables features such as direct control of Speedlite flash units from the camera LCD. A choice of 13 custom functions allows the photographer to customise the camera to their shooting style.
PDF’s van de Nederlandse en Australische Canon site met specificaties. 450D pagina van de internationale (engels), Amerikaanse en de Nederlandse Canon website. Hieronder een samenvatting van de specificaties.
  • 12.2 megapixel (4272x2848) CMOS sensor
  • SD/SDHC cards
  • Larger viewfinder
  • Live view mode, including contrast-detect AF
  • Improved 9-point AF system
  • Spot metering
  • 3.0" LCD monitor
  • Redesigned menus (including My Menu as seen in 40D)
  • Slightly redesigned info display
  • Continuous shooting at 3.5fps for up to 53 JPEG (6 RAW)
  • ISO setting displays in viewfinder and ISO button
  • New, larger, higher capacity battery
  • 14 bit A/D converter and processing
  • Multi-shot self-timer mode
  • Highlight Tone Priority (from 40D)
  • Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting)
  • Redesigned battery grip (BG-E5)
Prijzen
Handige links

Cursussen fotografieHulpmiddelen
Externe links
De startpost layout is bijeengeraapt uit andere topics. Ik dank deze mensen natuurlijk. Als er iemand extra info heeft kan dat toegevoegd worden door te mailen naar mijn username @gmail.com.

[ Voor 57% gewijzigd door Moby op 26-06-2009 07:19 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Nog even om duidelijk te maken wat bedoeling is: totdat deze camera daadwerkelijk aangekondigd is kan er gediscussieerd worden over de te verwachten specificaties met eventueel een wensenlijstje. In dit wensenlijstje geen onzinnige dingen als 21 Megapixels, ISO 25600 etc. Ongetwijfeld zullen er dingen zijn die mensen niet aanstaan en vreemd zijn voor een DSLR (filmpjes maken?) en ook dingen die iedereen wel kan bekoren (de IS lens als kitlens?). Onthoud goed dat deze lijst voorlopig is en respecteer elkaars mening en gedachten. Zodra de opvolger er is zal ik de meest opvallende specificaties in de startpost zetten en eventueel vergelijken met de 400D. Discussieer-ze!

Inmiddels is hij daadwerkelijk aangekondigd dus speculeren hoeft niet meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 25-01-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 16:39

ThunderNet

Flits!

5fps zie ik niet gebeuren.. Dan gaat hij te veel concurreren met de 40D... Ik vind het trouwens nog wel vroeg voor een 450D, de 400D is toch nog niet zo heel oud?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:36

YellowCube

Wait...what?

edit:

crap....ik word net gewezen op de toestemming van Floor-is.
Weer open en excuus.

[ Voor 73% gewijzigd door YellowCube op 18-01-2008 12:37 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:18:
5fps zie ik niet gebeuren.. Dan gaat hij te veel concurreren met de 40D... Ik vind het trouwens nog wel vroeg voor een 450D, de 400D is toch nog niet zo heel oud?
Tussen de 350D en de 400D zat geloof ik ook niet echt veel tijd..
En de 450D moet natuurlijk naast de Nikon/Sony/andere merken DSLR's worden gezet, vandaag misschien..

Ik ben wel benieuwd naar de specificatie's, denk niet dat het echt nuttig wordt om over te stappen van mijn 400D naar de 450D.. Maar we zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Tegenwelke camera moet hij gezet worden? Er is in dat vlak niet veel interresants bijgekomen.. Enige nieuwe speler is de Sony A200.... Maar ben bang dat een 400D op veel punten nog beter scoort (als je de 350/400 kon vasthouden :P )

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwachting is eind januari...de 24ste

http://www.photographybay...-next-dslr-on-january-24/

[ Voor 61% gewijzigd door DeeJee op 18-01-2008 13:13 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
ThunderNet schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:18:
Canon heeft toch ongeveer een cyclus van ongeveer anderhalf jaar. Dus dat klopt IMHO wel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 12:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wat ik denk:
- 3fps blijft.
- Liveview komt wel
- 10mp blijft ook
- 3inch lcd inderdaad
- ISkitlens komt ook inderdaad
- 12bit digicIII
- Zoeker verbeterd, iets groter en 100% coverage
- zéker geen videomogelijkheid
- geen iso3200

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Tja, ook ik heb geen idee (en geen belang eigenlijk). Maar zou zo'n video-mogelijkheid juist niet geweldig bij een consumentenmodel passen? Ik verwacht zoiets eerder op een 400D-opvolger dan op een 1DsMk...
Daarbij vind ik dat de 5D eerst aan de beurt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:35
Ben benieuwd naar de specs, want als er veel aan de 400D wordt toegevoegd (tot een 450D) wordt 't verschil met de 40D wel erg klein... Dan zouden het vooral cosmetische verschillen (grootte/afwerking/materiaal) worden....

Nu een 450D aankondigen zou wel in lijn liggen met de 18-maands-cyclus die Canon de laatste modellen heeft gehanteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:35
Anoniem: 180355 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:19:

Daarbij vind ik dat de 5D eerst aan de beurt is :P
Daar ben ik eigenlijk ook veel benieuwder naar :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Nomad schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:25:
Wat ik denk:
- 3fps blijft. <-- maybe ietsje hoger (3,5 of 4), hoewel 20D --> 30D ook gelijk bleef
- Liveview komt wel jup
- 10mp blijft ook Dunno, een 12MP CMOS zie ik ook nog wel gebeuren, tot nog toe zijn zowel de 350D als de 400D de proeftuintjes geweest voor de sensoren :)
- 3inch lcd inderdaad Jup
- ISkitlens komt ook inderdaad Jup, maar ik denk dat er ook een non-IS bundeltje blijft bestaan
- 12bit digicIII Jup, 14bit kun je vergeten denk ik
- Zoeker verbeterd, iets groter en 100% coverage Die 100% coverage... kweet nog zo net niet tbh.
- zéker geen videomogelijkheid rofl, nee :+
- geen iso3200 Maybe... als er idd een nieuwe sensor komt is er een kansje dat ie het native gaat doen :)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ha ik ben blij dat hij weer open is. Was even schrikken dat mijn harde werk werd weggegooid. Ontopic: het is precies 18 maanden geleden dat de 400D uitkwam, zie hier
@Nomad: waarom weet je zeker dat er geen videomogelijkheid komt? Het is een instap dSLR, veel mensen komen van een compact die deze mogelijkheid vaak wel heeft en het is volgens mij niet al te moeilijk te implementeren. 5FPS twijfel ik ook aan, 3 (zoals het was) of 4 lijkt mij meer voor de hand liggen. En dat van de opvolger van de 5D, dat is weer een ander topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Alleen een ergonomische upgrade en een mooi schermpje achterop (à la d300) zou al genoeg zijn om veel mensen over de streep te trekken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

We zijn het redelijk eens dus. Die 3,5 a 4fps twijfelde ik ook over, maar de concurrentie doet ook niet meer en zo hou je een mooi verschil met de volgende marktgroep (40d).
100% coverage is iets waar nikon mee bezig is en ik verwacht dat canon daar achteraan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:46

sapphire

Die-hard pruts0r

100% coverage denk ik ook niet...al zou eht leuk zijn :)
Het enige waar ik echt op hoop is toch wel 14-bit digic III en ISO 3200 (of goede ISO 1600, maar ik weet niet hoe die is op de 400D tov m'n 300D).
Love view en al helemaal video maakt me niet uit, dat mis ik dus echt neit op een dSLR.
Scherp schermpje is ook wel leuk, maar geen pré voor mij en meer Mpix ook niet al is het nogsteeds leuk hoor.

Maar ik ga aardig emt Nomand en Henk mee qua specs, al hoop ik echt die 14-bit digic III :P

Qua egronomie denk ik dat Canon deze lijn (de 400/350D egronomie) aanhoud, omdat een kleine dSLR door veel beginners toch wel gewaardeerd word, al mag eht vanmij een stuk groter á lá x0D ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 18-01-2008 16:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
* 10,1 Megapixel CMOS sensor (niet verandert hoewel er wel enige geruchten zijn dat er een 12 Megapixel CMOS sensor in komt).

12 verwacht ik niet maar het is niet onmogelijk om het ding te laten onderscheiden van z'n voorganger.

* LiveView oftewel het gebruik van de LCD-monitor als zoeker?
* Video mogelijkheid?

Interessante combi. Aangezien er voor liveview toch al een aparte ccd chip in zal zitten zou het te doen moeten zijn.

* 3” LCD scherm?
Zou daar plek voor zijn?

* ISO 3200?
Denk 't wel, verwacht alleen niet dat die heel bruikbaar zal zijn. Ben wel heel benieuwd hoe 1600 zal zijn.

* 5 FPS?
Vast niet. Niet op een instap model

* De nieuwe EF-S 18-55 IS lens als kitlens?
Aangezien nikon ook een VR versie gaat leveren zal dit haast wel. Misschien 2 verschillende kits?

* 14 bit DIGIC III beeldprocessor uit de 40D?
Zou het verschil niet te klein worden dan? Misschien een light versie?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Denk dat er, als het om een 450D gaat, maar weinig veranderingen zullen komen.
Misschien 10-->12Mpix, 18-55 IS lens als kit optie en misschien kleine cosmetische update.

Als ze dingen als liveview gaan invoeren wordt het verschil met de 40D weer te klein, tenzij de intro prijs dusdanig hoog wordt dat de stap van 450D naar 40D niet te groot is (lees +/- 200 euro).

Ik hou het iig bij de kleine updates.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:08:
Aangezien er voor liveview toch al een aparte ccd chip in zal zitten zou het te doen moeten zijn.
waarom zal er voor liveview toch al een aparte ccd chip in de camera zitten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Precies...kleine updates maar Canon doet het onderhand alleen maar met kleine updates.

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de opvolger van de 5D. Het is m.i. nu toch een beetje achter Nikon aanhollen.

Wat zouden nou echt nieuwe revoluties ziijn?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Sirius schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:31:
Precies...kleine updates maar Canon doet het onderhand alleen maar met kleine updates.

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de opvolger van de 5D. Het is m.i. nu toch een beetje achter Nikon aanhollen.

Wat zouden nou echt nieuwe revoluties ziijn?
Nonsens... Canon heeft met de 5D iets dat nikon niet heeft: een fatsoenlijk betaalbare FF-cam. de 5DII zal juist daarom niet revolutionair veel brengen, daarvoor moet je minstens op de 5DIII wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 24-06 14:29
lateef schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:30:
[...]

waarom zal er voor liveview toch al een aparte ccd chip in de camera zitten!?
Hoe zou men het dan oplossen? Gewoon spiegel omhoog en sluiter aan de kant?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meestal wel ja. Alleen Olympus heeft/had een of meer modellen met een extra CCD chip in het pad richting de zoeker. De huidige Canon en Nikon Liveview systemen werken allemaal gewoon op de centrale sensor.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 10:09

Pat-Juh

Patrick

Wijnands schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:47:
[...]

Hoe zou men het dan oplossen? Gewoon spiegel omhoog en sluiter aan de kant?
en voor liveview heb je geen 10/12mp nodig... 0,3 is al voldoende (ruim de resolutie v/h schermpje) deze kan je dus kleiner en efficiënter maken (minder verbruik van energie) beter v/d accu en voor je main sensor (lijkt mij??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
zodoen ze dat nu in de 40D, 1D, 1Ds, D300, D3...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 18:40
Ik denk toch dat er wel ruimte is voor een aantal zaken. De 40D is namelijk niet echt véél duurder. (500 vs 1000). Die meerprijs zit voor zeker 50% in de bouw en het aantal knoppen en weathersealing. Ik denk niet dat ie meer dan 3fps wordt trouwens.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 22:45
Ik verwacht:
12 Mp
maar geen 14bit raw, om verschil te houden met de 40D
Live view
begint een standaard te worden.
3 bps
om verschil te houden met de 40D
3" lcd
begint ook een standaard te worden
iso 1600
zolang de xxD nog geen iso 6400 biedt, blijft de xxxD op iso 1600 hangen.
EFS 18-55mm IS
als kitlens, lijkt me zeer aannemelijk

Maar volgens mij het belangrijkste:

Betere grip ala D40
Omdat iedereen dit wil. ;)

Verder bedacht ik me dat een heel mooi objectiefje zou zijn: EF(S) 30mm 2.0 IS Hoeft niet eens usm te zijn, mooie 50mm eq. met IS erin, maakt de Canons nog aantrekkelijker als low-light camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238208

Kwintessens in "Canon 450D"
[b]Kwintessens schreef op vrijdag 18 januari 2008

Verder bedacht ik me dat een heel mooi objectiefje zou zijn: EF(S) 30mm 2.0 IS Hoeft niet eens usm te zijn, mooie 50mm eq. met IS erin, maakt de Canons nog aantrekkelijker als low-light camera. :)
Oh yes please, alleen dan graag f1.8 en een EF vatting mag ie ook nog een L zijn van mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 238208 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:53:

[...]

Oh yes please, alleen dan graag f1.8 en een EF vatting mag ie ook nog een L zijn van mij ook :P
kijk anders naar de sigma 30mm 1.4 heel fijn lensje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 24-06 11:22
Een 12 Megapixel CMOS lijkt me best aannemelijk. In de markt van de 450D wordt erg gekeken naar megapixels. Marketing technisch is dat dus een goede zet.

LiveView lijkt me standaard als de Digic III chip gebruikt wordt. Ik zie weinig reden om het niet te gebruiken. Het kost relatief weinig en je trekt de consument over de streep die beeld verwacht op z'n LCD. Dat de AF niet werkt komt die thuis wel achter. Wellicht dat ze in dit segment wel AF in liveview mode doen. Softwarematig kun je natuurlijk naar contrast in je beeld kijken, maar ik weet niet of een enkele Digic III dat aankan.

3" LCD kan relatief goedkoop, maar er is eigenlijk geen plek voor. Wellicht dat ze de lay-out gaan aanpassen.

ISO3200 is op de 40D een custom functie. De 40D heeft een betere sensor, dus het is gokken of het op de 450D terecht komt.

5FPS is haalbaar met een enkele Digic III, maar ik kan me voorstellen dat ze het terugdraaien om het verschil met de 40D te houden. Toch trekt Canon zich daar lang niet altijd wat van aan. Een 40D koopt die juist vanwege de bouw en ergonomie.

Nieuwe kitlens zal wel een optie worden. Het is gewoon een stuk duurder en daarmee prijst Canon zich wellicht uit de markt. Ik verwacht een normale 18-55 en een IS als duurdere kit.

14 bit processing is duurder, omdat je extra lijnen nodig hebt (tenminste dat heb ik begrepen). De meeste consumenten hebben dit niet nodig, want alleen voor RAW fotografie is dit een pluspunt. Het merendeel in dit segment schiet in JPEG is mijn ervaring.

De grotere zoeker van de 40D is super, maar ik weet niet wat dat aan extra kosten met zich meebrengt. Waarom 100% coverage zo moeilijk is weet ik niet, maar niemand laat daarvoor een 400D liggen. Dat zal het dus wel niet worden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
5 fps is niet alleen chip-wise, moet je ook wat stevigere bouw hebben.. 14 bits is niet erg relevant, zal wel niet komen.. 100% coverage komt er niet, die kleinere zoeker is expres, zodat je niet perongeluk te krap kadert.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Nog wat nieuwe info gevonden van Spencer Boerup
"increased noise and DR performance (gaining of 2 stops more or so claims Canon), support for UDMA cards, Digic3, Canon wireless master built in, improved AF performance and 4 new cross sensors around the center AF point"

Lijkt me nogal wat maarja omdat het tot nu toe toch gissen is post ik het toch maar, misschien kunnen andere mensen hier hun licht over laten schijnen. Bron.
Maar volgens mij het belangrijkste:

Betere grip ala D40
Omdat iedereen dit wil. ;)
Wil je dat de camera groter wordt of vind je dat de grip van de 400D niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mobyrick schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:29:
Nog wat nieuwe info gevonden van Spencer Boerup
"increased noise and DR performance (gaining of 2 stops more or so claims Canon), support for UDMA cards, Digic3, Canon wireless master built in, improved AF performance and 4 new cross sensors around the center AF point"
Wireless master built-in? :') daarmee zou het de enige canon zijn die dat heeft... dat zouden ze dan toch eerst introduceren in een 1D(s)III update en pas daarna in een budgetmodel als de 450D. De cross-sensoren vind ik ook wat twijfelachtig, want dat zou een 40D-equal AF-unit betekenen op dat vlak.

Dit bedoel ik btw niet als aanval op jou, enkel dat die spencer een dodo is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 18-01-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Mobyrick schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:29:
Wil je dat de camera groter wordt of vind je dat de grip van de 400D niet goed is.
Ik vind de grip niet goed. Het zou al een stuk verbeteren als deze iets breder wordt en er een degelijke rubberen bekleding op komt. Je kunt zien aan de D40 dat het niet ten koste van het formaat hoeft te gaan. Ik denk dat het juist een pré is dat de 400D klein is, de meeste kopers van camera's in deze klasse willen niet een zwaar en groot toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wat gaan we doen als de camera daadwerkelijk wordt aangekondigd? Houden we dan dit topic open? Daardoor zitten we direct met een aantal pagina's speculaties over de camera zonder inhoudelijk interessante en relevante discussies. Ik vind gele kubus zijn eerste reactie terecht en stem voor een nieuw topic na lancering van de camera.

Ik verwacht 14 bits, 3 fps, liveview, bijna identieke zoeker en 10 mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

niet dat rubber.....
Mijn fuji had ook dat rubberen profiel/reliëf en dat slijt te erg vind ik. Na veel gebruik zie je gewoon dat eht steeds vlakker word, lijkt me cosmetisch een slechte zet.

Als de specs van de 450D tegenvallen dan kan k altijd nog voor een 40D kijken :+

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 18-01-2008 23:02 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:59:
Wat gaan we doen als de camera daadwerkelijk wordt aangekondigd? Houden we dan dit topic open? Daardoor zitten we direct met een aantal pagina's speculaties over de camera zonder inhoudelijk interessante en relevante discussies. Ik vind gele kubus zijn eerste reactie terecht en stem voor een nieuw topic na lancering van de camera.

eens, behalve 14bits. Maar inderdaad ook dat we tegen die tijd een nieuw topic moeten openen, waardoor ik dit topic sowieso al niet snapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Man dit is ech geniaal! Ik was al een tijdje aan het uitkijken voor een 400D maar als de 450D een leuk prijsje heeft zal het waarschijnlijk deze worden.

Het lijkt me logisch dat de 400D nu ook in prijs zal zakken(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Eens kijken wat mijn glazen bol zegt
Nomad schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:25:
Wat ik denk:
- 3fps blijft.
- Liveview komt wel
- 10mp blijft ook in dit segment zou 12MP wel een flink verkoop punt kunnen zijn
- 3inch lcd inderdaad is er dan nog wel plek voor de knopjes? ik zou graag een scherpe 2,5" zien
- ISkitlens komt ook inderdaad
- 12bit digicIII staat leuk voor de marketing maar het maakt in een <7 MB/s schrijvende instap cam, 12 bit en 3FPS toch niks uit.
- Zoeker verbeterd, iets groter en 100% coverage zoeker blijft denk ik het zelfde, het verschil het de hoger geplaatste modellen moet zo groot mogenlijk blijven
- zéker geen videomogelijkheid
- geen iso3200
- 12 bits
- practisch zelfde AF als 400D (al zal men natuurlijk roepen dat ie 30% sneller is)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
12 bit digic III is niks nieuws martijn, het is nu 12 bit, 14 bit zou nieuwe zijn.. Ik betwijfel de komst van de 450D ten zeerste.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:16
Simon schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:39:
Ik betwijfel de komst van de 450D ten zeerste.
Ik niet eigenlijk, je kunt de klok er op gelijk zitten, de cyclus is 18 maanden :)

Hoe triviaal de upgrade ook zijn moge (of niet), een nieuw model uitbrengen is cashen, dus dat gaan ze wel doen, no worries :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
eSCe schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:15:
Man dit is ech geniaal! Ik was al een tijdje aan het uitkijken voor een 400D maar als de 450D een leuk prijsje heeft zal het waarschijnlijk deze worden.

Het lijkt me logisch dat de 400D nu ook in prijs zal zakken(?)
Dat was mijn gedachte ook.
Maar de prijzen van de 400D zullen pas na een jaar dalen denk ik.
De 350D zal hopelijk lekker goedkoop worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
sapphire schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:01:
niet dat rubber.....
Mijn fuji had ook dat rubberen profiel/reliëf en dat slijt te erg vind ik. Na veel gebruik zie je gewoon dat eht steeds vlakker word, lijkt me cosmetisch een slechte zet.

Als de specs van de 450D tegenvallen dan kan k altijd nog voor een 40D kijken :+
Ik weet niet wat er dan mis was met het rubber op je fuji, maar het soort rubber dat op de 40D grip gebruikt wordt, is volgens mij behoorlijk slijtvast. Ik heb in de afgelopen jaren met mijn dslr's geen last gehad van slijtage in ieder geval. :)
Het voelt zoveel beter dan het harde plastic dat er nu opzit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 24-06 11:22
Als de 450D werkelijk binnenkort uitkomt dan zal de productie van de 350D al wel gestaakt zijn. Canon gaat echt geen 3 modellen voeren in dezelfde range. De voorraden zullen worden opgemaakt, dus wellicht is een 350D lekker goedkoop, maar lang zal dat niet zijn. Alleen voor de betere AF zou ik al niet meer gaan voor een 350D, maar voor een 400D of wat er ook mag komen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
350D productie is al een tijdje gestaakt.. OOk de 400D productie wordt dan gestaakt.. Ze verkopen slechts oude voorraden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 14:25
Dazsur schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:20:
[...]

Dat was mijn gedachte ook.
Maar de prijzen van de 400D zullen pas na een jaar dalen denk ik.
De 350D zal hopelijk lekker goedkoop worden!
Prijzen van de 400D pas na een jaar dalen?
Ik heb de mijne begin november gekocht en ondertussen is hij al 100€ in prijs gezakt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

- J.W. - schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:14:
[...]

Ik niet eigenlijk, je kunt de klok er op gelijk zitten, de cyclus is 18 maanden :)

Hoe triviaal de upgrade ook zijn moge (of niet), een nieuw model uitbrengen is cashen, dus dat gaan ze wel doen, no worries :P
Waarom is dat dan bij de 5D niet het geval?

De 400D ligt nu prima in de markt. Voeg er live view aan toe en je ligt een stuk hoger dan de D40x en soortgenoten. Maar is dat het waard om een nieuw model voor uit te brengen?

Waarom geen opvolger van de 5D? Je hoort er iedereen over dat full frame zo geweldig is, maar wil dat interresant worden, dan moet je veel geld voor een 1D neerleggen of genoegen nemen met een 5D met oudere techniek. Stel dat ze die updaten, smijt er een full frame reclame tegenaan en de liefhebbers kopen allemaal een full frame, waardoor er weer een hoop AF lenzen extra verkocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fire69 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:38:
[...]

Prijzen van de 400D pas na een jaar dalen?
Ik heb de mijne begin november gekocht en ondertussen is hij al 100€ in prijs gezakt! :(
In anderhalf jaar tijd is de prijs van de body bijna gehalveerd en de laatste paar maanden gaat het behoorlijk rap ja. Hij zal vast nog wel iets verder zakken zodra de opvolger er is, maar niet extreem veel in een keer denk ik. Er is genoeg ruimte (tussen 400D en 40D) om de opvolger er een stuk boven te plaatsen qua prijs zonder daarvoor de 400D meteen een stuk goedkoper te hoeven maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=143361

Uiteindelijk zullen de laatste modellen (net als op dit moment met de 350D) wel tegen een hele fijne prijs verkocht gaan worden. En ja, dat gaat inderdaad nog wel meer dan een jaar duren.

[ Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 19-01-2008 11:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
_ferry_ schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Waarom is dat dan bij de 5D niet het geval?
Canon gaat er kennelijk vanuit dat mensen langer met hun 5D doen en hem minder impulsief kopen etc en dat klopt ook wel natuurlijk. De cylci van de 1D's zijn ook veel langer, maar ze verkopen er daardoor niet minder van, zolang zo'n (dure) camera niet is afgeschreven "hoort" een pro gewoon niet een nieuwe te halen. Al kan ik me haast niet voorstellen dat de 5D niet vervangen wordt in feb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
- J.W. - schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Canon gaat er kennelijk vanuit dat mensen langer met hun 5D doen en hem minder impulsief kopen etc en dat klopt ook wel natuurlijk. De cylci van de 1D's zijn ook veel langer, maar ze verkopen er daardoor niet minder van, zolang zo'n (dure) camera niet is afgeschreven "hoort" een pro gewoon niet een nieuwe te halen. Al kan ik me haast niet voorstellen dat de 5D niet vervangen wordt in feb.. :)
Is op zich een prima gedachtengang echter roept men al langer om een opvolger van de 5D, is toch een van de oudere in de serie als ik me eigen niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik denk dat de 5D zeker in februari vervangen wordt, geruchten zijn zelfs dat er een tussen model komt, maar goed, ik heb nog niets gehoord van de Canon officials..

De 400D lijkt me nu nog eigenlijk redelijk in de markt staan hoor, ik weet niet of 't februari wordt, of nou net een paar maanden later, het zou niet heel gek zijn als Canon even wat meer 'tijd' aan 't geheel geeft om wat meer marketing moment te krijgen, de 400D loopt nog heel goed..
Fonzie27 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:39:
[...]

Is op zich een prima gedachtengang echter roept men al langer om een opvolger van de 5D, is toch een van de oudere in de serie als ik me eigen niet vergis.
jep, is ook waarschijnlijk aan de beurt, is een hoop aan toe te voegen tov de 40D/1Ds/1D...

[ Voor 29% gewijzigd door simon op 19-01-2008 13:40 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:59:

Nomad schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:10:
[...]

eens, behalve 14bits. Maar inderdaad ook dat we tegen die tijd een nieuw topic moeten openen, waardoor ik dit topic sowieso al niet snapte.
Ik zal hierover tegen die tijd contact over opnemen met een moderator. Tot die tijd heeft dit topic wel bestaansrecht denk ik te zien aan het aantal (goede en nuttige) reacties. Als mensen dit nodig vinden kan ik er ook wel een algemeen topic van maken met geruchten over de 7D of 5dII of zelfs de 1DS Mk4 maar dan wordt het wel erg onoverzichtelijk denk ik. 12 Megapixels is wel zeker, 300D --> 6MP; 350D --> 8MP; 400D --> 10MP; 450D -->12MP?

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 19-01-2008 14:23 . Reden: Megapixel verhaal toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Er zouden toch 2 modellen bekend gemaakt worden oa ook de 5 D opvolger :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Lees even mijn post hierboven? Ik wil nog wel even benadrukken dat het een 450D topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Laatst online: 14-06 21:40
ongeveer een uur geleden op dpreview gelezen.
kan het niet nalaten om het toch even te vermelden (het is tenslotte de [geruchten] Canon 450D topic, hoewel je dit meer voor een feit kan aannemen.)

gepost door: tsiphoto (tot op heden 100% juist)
no 5d as i said..... but new rebel is on its way.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bent wel erg eager om topics aan te maken.....

Ik heb vandaag bevestiging gehad van de komst van een 450D naast de 400D. Deze laatste blijft dus gewoon bestelbaar en wordt de instapper. Tot voor kort was de 350D nog gewoon bestelbaar, maar die verdwijnt nu definitief. Mijn bron vertelde ook dat dit de enige dSLR introductie zou zijn op de PMA. Ik hoop dat mijn bron zich daarin vergist. Helaas geen specs.

Maar ach, over 15 uur weet de hele wereld het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Hmm interessant allemaal, als er meer bekend wordt zal ik de startpost wel aanpassen of misschien een nieuw topic openen. Wel vreemd dat er geen 5d opvolger wordt aangekondigd. Misschien komt die op de volgende show (ergens in Duitsland geloof ik over een paar maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mobyrick schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:39:
Hmm interessant allemaal, als er meer bekend wordt zal ik de startpost wel aanpassen of misschien een nieuw topic openen. Wel vreemd dat er geen 5d opvolger wordt aangekondigd. Misschien komt die op de volgende show (ergens in Duitsland geloof ik over een paar maanden).
Photokina bedoel je?
Deze is eind september in de Koelnmesse in Duitsland.
Mooi beursgebouw trouwens, ik kom er 1 keer per jaar voor de ANGA Cable trade fair

Ik ben ook wel benieuwd wat de 450D gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:18:

Ik heb vandaag bevestiging gehad van de komst van een 450D naast de 400D. Deze laatste blijft dus gewoon bestelbaar en wordt de instapper. Tot voor kort was de 350D nog gewoon bestelbaar, maar die verdwijnt nu definitief. Mijn bron vertelde ook dat dit de enige dSLR introductie zou zijn op de PMA. Ik hoop dat mijn bron zich daarin vergist. Helaas geen specs.

Opzich geen gek idee... de Canon 400D is bijvoorbeeld een erg goede cam, sensorwise beter dan de D40(x). Als canon de 400D nog wat lager gaat prijzen is het een prima concurrent, de R&D kosten zijn er ws. al dubbel en dwars uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
Mobyrick schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:39:
Hmm interessant allemaal, als er meer bekend wordt zal ik de startpost wel aanpassen of misschien een nieuw topic openen.
Volgens mij kun je morgen het topic gewoon ombouwen tot het grote Canon 450D topic. Die posts met speculaties aan het begin zijn niet zo erg, want dat zie je bij meer topics over camera's.

[ Voor 38% gewijzigd door dreamscape op 23-01-2008 22:13 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Laatst online: 20-06 20:07
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:18:

hmmm, dat bevindt zich dan toch in een redelijk krappe prijsrange tussen de 400D en 40D in IMO, moeten ze wel ècht net de juiste specs pakken om het boven een 400D boeiend te maken en toch niet in de weg van de 40D te zitten...

* iceheart weet in ieder geval zeker dat ze wel iets heel bijzonders moeten doen om z'n aanstaande update vanaf een 350D niet gewoon de 40D kit te laten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Henk schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:12:
[...]

Opzich geen gek idee... de Canon 400D is bijvoorbeeld een erg goede cam, sensorwise beter dan de D40(x). Als canon de 400D nog wat lager gaat prijzen is het een prima concurrent, de R&D kosten zijn er ws. al dubbel en dwars uit...
Indd, misschien zou 't wel verstandig zijn om een wat degelijkere body eromheen te doen, anders is 't verschil met de 400d wel heel klein.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
de 350d en 400d zitten toch ook dicht naast elkaar en dat is voor canon toch ook geen reden geweest om die twee lang naast elkaar aan te bieden.

ben benieuwd of er een 5d opvolger komt. (en Simon, wat bedoel je met geruchten over een tussenmodel, tussen 5d en 1d of tussen 40d en 5d?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
5d en 1d, maar waren extreme geruchten hoor, kan ook verwijzen naar de mogelijke 5D upgrades zoals weather sealing, maar ik heb ook idd gehoord dat er alleen maar een 450D komt, en de 5D later..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
abrakadaver schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:28:
[...]
Indd, misschien zou 't wel verstandig zijn om een wat degelijkere body eromheen te doen, anders is 't verschil met de 400d wel heel klein.
Aan de andere kant moet er natuurlijk ook verschil blijven met de 40D

5D mark II @ Photokina in september lijkt me inderdaad helemaal niet zo ondenkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door M a r c o op 23-01-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Simon schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:43:
5d en 1d, maar waren extreme geruchten hoor,
3d zou leuk zijn. maar we wachten af. ik denk overigens wel dat canon nu al met een 5d opvolger komt en niet pas in september, maar nogmaals, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Iedereen verwacht het nu, hoewel er nog steeds geen concurrent is voor de 5D, dus echt haast hebben ze niet. Ik kan me voorstellen dat ze eerst op de concurrentie wachten, dan eroverheen proberen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

iceheart schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:27:
[...]

hmmm, dat bevindt zich dan toch in een redelijk krappe prijsrange tussen de 400D en 40D in IMO, moeten ze wel ècht net de juiste specs pakken om het boven een 400D boeiend te maken en toch niet in de weg van de 40D te zitten...

* iceheart weet in ieder geval zeker dat ze wel iets heel bijzonders moeten doen om z'n aanstaande update vanaf een 350D niet gewoon de 40D kit te laten zijn...
Mwa ligt eraan, zoals gezegd met het voorbeeld met de 350D en de 400D.
Als Canon de inverstering in R&D en andere kosten er al lang uit heeft en de 400D effieciënt kunnen produceren, kunnen ze daar een goedkope instapper van maken zoals de 350D nu is. En het word qua prijs een krap stuk idd tussen de 40D en 400D maar ik denk dat er zeker een markt voor is, al kijk ik alleen al naar mijzelf. Niet arrogant bedoeld maar ik vind mezelf boven een 400D zitten qua eisen maar een 40D gebruik ik niet ten volle dus iets ertussen in zou ik niet erg vinden :)

Maarja daar zit nu ook de 30D, of is die al uit productie ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Laatst online: 20-06 20:07
@sapphire:

och, ik ben eigenlijk meer 400D publiek eerlijk gezegd, maar heb je die 40D wel eens vast gehad? jemig, en dan ook die kitlens nog zoveel goedkoper in kit dan los, tja, het wordt (zeker gezien het stukkie IQ verschil) toch best een makkelijke keus hoor :)

bedenk je wel dat omdat de 40D zo lekker vast houdt je vaak de extra kosten voor de grip bij de 400D moet tellen om ergonomisch ook maar enigszins een heeeeel klein beetje in de buurt te komen :P

edit: ooh, maar 400D kitlens en 40D kitlens is wel een wereld van verschil ;) beetje distortion, maar daar heb je dxo voor en verder is het een prachtig ding :)

[ Voor 14% gewijzigd door iceheart op 24-01-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb de 20D en 30D vast gehad.

En ik zeg ook dat ik qua eisen neit zozeer bij de 400D zit en daar is egronomie één van de grootste punten vanwant die zuigt. Ook heb ik geen behoefte aan een kit met een kitlens erin, maargoed daar gaat dit topic niet over.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Om nog maar even wat substantieels toe te voegen, bij deze. :+

DPR News
DPR Hands-on preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
baquelappe schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:49:
Om nog maar even wat substantieels toe te voegen, bij deze. :+

DPR News
DPR Hands-on preview
Op de foto's lijkt vooral de grip wat degelijker dan bij de 400D, hoewel nog steeds erg klein. Ben benieuwd, want de ergonomie van de 350D en 400D vind ik nog steeds tegenvallen.

(en nu hoeven we eigenlijk niet meer naar die persconferentie vanmiddag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Laatst online: 25-06 16:46
OMG wat zie ik nou een DirectPrint button die eindelijk dubbelt als een enigzins nuttige knop (WB) Hopelijk is hij ook nog anders in te stellen want aan white balans heb je niet zoveel als je RAW schiet. Oook is het nieuwe ISO knopje een mooie toevoeging, zeker in combi met iso in viewfinder. Canon begint misschien nu toch echt te luisteren naar de irritaties van eigenaren.

/edit/ op deze foto http://www.dpreview.com/news/0801/canon/canon450d400d.jpg zie je dat de grip toch iig iets groter/hoger is geworden, en ook het materiaal van de grips van alle andere canons heeft gekregen (rubber ipv plastic) dat voelt idd degelijker waarschijnlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Lone op 24-01-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
* 12.2 megapixel CMOS sensor
* SD/SDHC cards
* Larger viewfinder
* Live view mode, including contrast-detect AF
* Improved 9-point AF system
* Spot metering
* 3.0" LCD monitor
* Redesigned menus (including My Menu as seen in 40D)
* Slightly redesigned info display
* Continuous shooting at 3.5fps for up to 53 JPEG (6 RAW)
* ISO setting displays in viewfinder and ISO button
* New, larger, higher capacity battery
* 14 bit A/D converter and processing
* Multi-shot self-timer mode
* Highlight Tone Priority (from 40D)
* Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting)

List price (US)

• Body only: $799
• Kit: $899 (with 18-55 mm IS lens)

List price (EU)

• Body only: €749
• Kit: €849 (with 18-55 mm IS lens)

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/canon450d400d-001.jpg
verplaatst naar photobucket

[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 24-01-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
SD cards. Hmm.
Als je dan wilt upgraden en je hebt een leuke verzameling CF's opgebouwd, kun je weer nieuwe geheugen kaarten gaan kopen.
Niet dat die tegenwoordig nog zo duur zijn, maar zonde is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
't is met name lastig als je 'm voor 'erbij' koopt... dan moet je 2 soorten kaarten gaan meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Mobyrick schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:28:
Ik weet niet of ik mag deeplinken maar dat zie ik later wel
Dat vinden ze bij dpreview niet zo heel erg leuk ...

Overigens doen ze het weer slim bij Canon: de gewone gebruiker denkt dat hij een betere camera heeft dan de 40D (12 vs 10 marketingpixels) en de serieuze gebruiker weet wel beter :)

[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 24-01-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Geen CF meer in dé instap DSLR.. -O-
Is dat snel genoeg voor 3,5 FPS dan? Of zijn de snelheden tegenwoordig sowieso een beetje achterhaald met geheugenkaartjes?

De 450D ziet er wel duidelijk een mooi stukje groter uit, dat is nooit slecht.
Alleen dat menu, waar zijn alle knopjes heen? Ik keek over de knopjes heen. Scherm is mooi groot.

Ook niet duur trouwens, misschien toch een leuke opvolger voor de 400D.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door endless op 24-01-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
De specs vermelden +- 3 EV exposure compensation als nieuwe spec.
De screenshot van het scherm laten echter +- 2 EV schalen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:04
Nice update, ze weten toch steeds weer flink wat verbeteringen door te voeren. I like the 3" en LiveView. Ga niet updaten overigens, investeer wel in glas. Maar mooie camera weer!

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix, gezien het geen gerucht meer is :)

En eindelijk spotmeting en een grotere viewfinder, about time :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443

dreamscape schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:47:
[...]

Dat vinden ze bij dpreview niet zo heel erg leuk ...

Overigens doen ze het weer slim bij Canon: de gewone gebruiker denkt dat hij een betere camera heeft dan de 40D (12 vs 10 marketingpixels) en de serieuze gebruiker weet wel beter :)
Klopt wel deels, maar ga nu eens kijken in hoeverre de 450D significant verschilt met de 40D (afgezien van de grootte)?

- 3.0” LCD with Live View shooting -> 40D ook
- 9-point wide-area AF system with f/2.8 cross-type centre point -> 40d ook
- DIGIC III image processor -> 40d ook
- zit nu ook ook spotmetering op de 450d
- grotere viewfinder (was eerst ook een verschil, maar nu dus niet meer)

Het verschil zit 'm in de 14bit voor de 40D, 6.5 fps t.o.v 3.5 ftp, bediening en dan houdt het toch wel op volgens mij. Mis ik hier punten (iso prestaties daargelaten, want daar is nog moeilijk over te oordelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op Dpreview staat dat de 450D óók de 14-bit A/D converter aan boord heeft (en doet aan 14-bit processing). Dat puntje kun je ook wel weglaten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:01
Zo! Ik had niet verwacht dat de instap-serie nu alweer aan een update toe was zeg..

Als ik zo de foto's bekijk, denk ik dat dit wel een flinke stap vooruit is. De ergonomie lijkt verbeterd (zeker de grip), en de specificaties zijn niet mis voor zo'n camera :) Wel jammer van SD idd...

[ Voor 5% gewijzigd door Cyclonist op 24-01-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Anoniem: 28443 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:58:
[...]
- 9-point wide-area AF system with f/2.8 cross-type centre point -> 40d ook
40D heeft een betere AF, betere center en heeft alle focus punten cross-type.
- grotere viewfinder (was eerst ook een verschil, maar nu dus niet meer)
40D heeft grotere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Laatst online: 31-05 18:40
Ik vind het een beetje vreemde update, zo naast de 40D. 2 Megapixel meer, betere Liveview (met contrast-detectie)...alleen 3.5 FPS ipv 6.5...

Trouwens ook geen ISO 3200 zie ik.

Ik denk wel dat menig 40D zich afvraagt wat Canon nou aan het doen is. Ze stoppen features in de instapmodellen die nog niet in het hogere segment aanwezig zijn...

Keuze om naar SD te gaan is vreemd te noemen. Niet dat het erg veel uit maakt (SD is supergoedkoop) maar CF ligt toch wat professioneler in de markt met hogere capaciteiten en snellere kaarten. Tevens zijn er nogal wat problemen met de betrouwbaarheid van SD (zelf ervaring mee :( )

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

QuestionMarc schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:30:
Ik vind het een beetje vreemde update, zo naast de 40D. 2 Megapixel meer, betere Liveview (met contrast-detectie)...alleen 3.5 FPS ipv 6.5...

Trouwens ook geen ISO 3200 zie ik.

Ik denk wel dat menig 40D zich afvraagt wat Canon nou aan het doen is. Ze stoppen features in de instapmodellen die nog niet in het hogere segment aanwezig zijn...

Keuze om naar SD te gaan is vreemd te noemen. Niet dat het erg veel uit maakt (SD is supergoedkoop) maar CF ligt toch wat professioneler in de markt met hogere capaciteiten en snellere kaarten. Tevens zijn er nogal wat problemen met de betrouwbaarheid van SD (zelf ervaring mee :( )
Naja, met het grote verschil dat je een 40D fatsoenlijk kan vasthouden, en grotere zoeker heeft, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
endless schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:52:
Geen CF meer in dé instap DSLR.. -O-
hoezo? de d40(x) heeft vanaf het begin geen CF gehad. vind de keuze voor CF overigens wel een logische; goedkoper, kleiner en de standaard in de consumentenmarkt.

maar leuke update, niet schokkend, maar dat is het bij Canon natuurlijk nooit. maar zolang ze iedere anderhalfjaar gestaag door ontwikkelen is dat ook niet zo nodig.

helaas geen nieuwe FF :/ had ik sowieso graag gezien, de 5d was dan nog goedkoper geworden en wellicht was die nieuwe camera voor mij nog interessanter geworden. maar canon zal waarschijnlijk een cyclus van 3 jaar aanhouden (en geeft daarmee aan dat de updates voornamelijk marketing zijn). tot de zomer ga ik niet meer wachten. is Sony de laatste hoop (al verwacht ik daar niet veel van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dat is ook mooi zeg, nu heeft Canon me aardig in de war gebracht. De komst van de 450D leek me erg prettig, omdat ik over ongeveer twee maanden mijn eerste dSLR wil kopen. Mijn plan was om dan de 400D aan te schaffen voor een goede prijs, maar nu blijkt de 450D het nog waard om te kopen ook.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Ze willen bij canon blijkbaar niet dat men upgrade vanaf de 400d/350d.
De 450d:
Andere batterijen
Ander geheugen
Andere Grip

Geheugen kan ik nog bij komen, maar die andere twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met SD wordt het meer een consumentenbody om nog van de 40D te onderscheiden. Ik zie de nieuwe kitlens in een kit graag, de markt zal straks met goedkope kitlensjes overspoeld worden en ik ga er ook eentje goedkoop te pakken krijgen. Bij zo scherp als een L-objectief, ongeveer f/4 in groothoek, IS om het schudden met de camera weg te werken en nog een flitser erboven op. Prachtding om in zatte omstandigheden cantussen te fotograferen.

[ Voor 30% gewijzigd door rapture op 24-01-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ben vooral benieuwd of die grotere zoeker nu ook donkerder is, aangezien ze nog steeds dezelfde spiegelconstructie gebruiken. (ipv de pentaprisma's die je in de 'hogere' modellen ziet.)
lateef schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:33:
[...]
helaas geen nieuwe FF :/ had ik sowieso graag gezien, de 5d was dan nog goedkoper geworden en wellicht was die nieuwe camera voor mij nog interessanter geworden. maar canon zal waarschijnlijk een cyclus van 3 jaar aanhouden (en geeft daarmee aan dat de updates voornamelijk marketing zijn). tot de zomer ga ik niet meer wachten. is Sony de laatste hoop (al verwacht ik daar niet veel van).
Ach ja, waarschijnlijk zakt de prijs van de 5d nog gezellig effe door, met name deze zomer wanneer de 5d-opvolger toch wel een keer zal komen.

[ Voor 64% gewijzigd door abrakadaver op 24-01-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443

QuestionMarc schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:30:
Dat krijg je wanneer je verschillende lifecycles aanhoudt en deze op verschillende momenten in het jaar laat aflopen. Toch ben ik het zeker met je eens. Dit instapmodel komt nu wel erg in de buurt van de 40D (met het grote verschil dat je een 40D fatsoenlijk kan vasthouden (= persoonlijk), en grotere zoeker heeft, etc. aldus Thundernet. Waar volgens mij de etc. niet heel veel extra's toevoegd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 28443 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:59:
Waar volgens mij de etc. niet heel veel extra's toevoegd.)
etc = o.a. top lcd.

[ Voor 47% gewijzigd door ThunderNet op 24-01-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hmmm ik weet niet of ik nu heel erg blij meot zijn of niet......
Mooie specs dat zeker weten !
ALs ie geen SD en nieuw type batterij had gehad had ik hem zeker meteen gehaald, nu twijfel ik serieus.
Nouja 4 gb SDHC heb je ook al voor rond de 20 euro in de pw das das geen probleem, dan nog hopen dat die batterij ook een beetje verkrijgbaar word bij winkels als AQ4U ed. dan is het het overwegen wel waard denk.

Ik weet het gewoon echt nog niett, de feature lijst ziet er ook wel fijn uit, raw+jepeg output is ook fijn, iets groter dan de 400D, digic III en 14-bit proccesing, ect........
En dan dat oerlelijke scherm met die IR detectie oid nogsteeds en een gare knoppen lay out...nouja ik wacht voorlopig de tests wel af en de uiteindelijke prijzen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:59:

Dat krijg je wanneer je verschillende lifecycles aanhoudt en deze op verschillende momenten in het jaar laat aflopen. Toch ben ik het zeker met je eens. Dit instapmodel komt nu wel erg in de buurt van de 40D (met het grote verschil dat je een 40D fatsoenlijk kan vasthouden (= persoonlijk), en grotere zoeker heeft, etc. aldus Thundernet. Waar volgens mij de etc. niet heel veel extra's toevoegd.)
Zoals Thundernet zelf al aangeeft een LCD schermpje op de bovenkant, een tweede instelwiel (wie kan er uberhaupt zonder), weathersealing, ik neem aan een veel zwaardere accu, een joystick voor AF selectie en ik denk etc.

Nee hoor, voor consumenten lijken de specs heel erg op elkaar en mensen die veel fotograferen weten wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Als hij volledig compatible was met de 400D (geheugen, accu, grip) en ik kon met niet al te veel verlies overstappen dan had ik het misschien wel overwogen.
Er zitten enkele functies op die mij wel aanspreken.

Aan de andere kant kan ik met de 400D ook nog lang genoeg vooruit. Ik heb mijn geld net in nieuw glas en een tas gestoken, en hier laat ik het voorlopig bij.
Ik ga eerst proberen wat meer tijd in mn hobby te steken, en misschien dat ik tegen de tijd dat de 50D komt een overstap overweeg. Deze zal ook niet langer dan 1,5 jaar van nu op zich laten wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
De 40D heeft tov 450D (beetje speculatief zonder reviews, maar ja, dat geldt voor iedereen):
- betere ergonomie (als je een grip koopt voor de 450D zit je qua prijs al praktisch op 40D)
- semi-weathersealing
- scrollwiel op de body
- grotere zoeker
- betere zoeker (nl. pentaprisma)
- betere iso prestaties
- ISO 3200
- betere auto-focus
- meer FPS
- meer details (ondanks 2 MP minder)
- extra scherm boven op

Het voordeel van de 450D tov 40D is m.i. alleen de contrast focus mode in live-view, maar verder 40D >> 450D

Tja.. of je het allemaal nodig hebt is aan jezelf natuurlijk, ik vind het een nette cam. iig. (ik zou zelf voor een 40D gaan, dat wel ;))

Hier nog een zooitje sample pics gemaakt door de 450D:
klik

[ Voor 8% gewijzigd door - J.W. - op 24-01-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
abrakadaver schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:54:
Ach ja, waarschijnlijk zakt de prijs van de 5d nog gezellig effe door, met name deze zomer wanneer de 5d-opvolger toch wel een keer zal komen.
ja, maar ik blijf niet eeuwig wachten, al klinkt een model tussen de 5d en 1d wel goed
- J.W. - schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:18:
- meer details (ondanks 2 MP minder)
!??
enige waar ik wel ernstig twijfels over heb, is of het oplossend vermogen van die kitlens wel voldoende is voor 12MP.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste