Acties:
  • 0 Henk 'm!
ssj3gohan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:11:
Alle focuspunten kunnen snellere lenzen gebruiken dan hun rating, maar de accuracy is niet beter dan f/2.8 voor een f/2.8 punt en f/5.6 voor een.. you get the point. Wat mjtdevries schrijft is helemaal correct en verklaart ook wat eerder gezegd is (incl. mijn AI servo-voor-snelle-lenzen-truc)
Ik heb niet zo over de nauwkeurigheid, maar eerder over de snelheid waarbij er gefocust wordt. Door die extra gevoeligheid (vanwege de cross sensor) van het middelste focuspunt gaat het focussen met een f/2.8 lens een stuk sneller dan met een f/4 lens.
Ik weet dat mijn puntje wat offtopic was, maar het ging mij over het "in 1 richting" stukje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
universal creations schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:32:
[...]
Ik heb niet zo over de nauwkeurigheid, maar eerder over de snelheid waarbij er gefocust wordt. Door die extra gevoeligheid (vanwege de cross sensor) van het middelste focuspunt gaat het focussen met een f/2.8 lens een stuk sneller dan met een f/4 lens.
Ik weet dat mijn puntje wat offtopic was, maar het ging mij over het "in 1 richting" stukje.
De center AF sensor van de 450D bestaat uit
f/5.6 sensor in horizontale richting
f/5.6 sensor in vertikale richting
f/2.8 sensor in vertikale richting

Helaas is Canon altijd extreem onduidelijk hierover. Ze noemen het een cross AF sensor met extra gevoeligheid. En dat klopt ook wel, want bij 2.8 heb je in 1 richting extra gevoeligheid.
Maar daarmee kan je geen onderscheid maken met de center cross AF van de 40D en 50D:
f/5.6 sensor in beide richtingen
f/2.8 sensor in beide richtingen. (de 2.8 sensors staan 45 graden gedraaid, dus als een X)

In de handleiding van de camera ga je dit niet zo gedetailleerd terug vinden. Dit soort zaken staat alleen in de whitepapers van Canon, en helaas staan die niet op hun website.
Ik kan op het moment geen whitepaper van de 450D vinden. Ik heb er hier wel eentje van de 400D:
http://www.robgalbraith.c...Rebel_XTi_White_Paper.pdf
Onderaan op pagina 10 zie je datgene wat ik hier vertel.
Het AF systeem van de 450D is daarin niet anders. Maar dat zul je dus van me moeten aannemen...

Helaas werken de marketing termen van Canon hier zo goed dat de meeste review sites nooit aandacht besteden aan deze verschillen. (Volgens mij hebben de meesten niet eens in de gaten dat het zo zit)

Voor de snelheid van het focusen maakt het niet uit.
De extra gevoeligheid van een 2.8 sensor betekent alleen maar dat de sensor een stuk langer is. Dat is nodig om gebruik te maken van het grotere diafragma. Maar de focus meting en de berekeningen zelf zijn exact gelijk.
Als je verschil merkt in de snelheid waarmee een f/2.8 lens of een f/4 focused dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de motor in de lens.
Dat is altijd de grootste factor en daarin zit per lens het nodige verschil.
Niet alleen tussen de el-cheapo focusmotor, micro usm en ring usm. Maar zelfs tussen ring-usm lenzen onderling. (zo is bv bekend dat de 400mm f/5.6 L prime sneller focust dan de 100-400 L, terwijl ze allebei ring-usm gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjtdevries schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:04:
Als je verschil merkt in de snelheid waarmee een f/2.8 lens of een f/4 focused dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de motor in de lens.
Heb je dat weleens in de praktijk getest? Ik wel en dan wel met de Canon 70-200 f/4 IS USM en de Sigma 50-150 f/2.8 HSM. Soortgelijke motor dus, maar onder dezelfde slechte lichtomstandigheden, hunte de 70-200 als een gek op mijn 450D, terwijl de Sigma direct een lock had. En dat meerdere keren achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

mjtdevries had moeten zeggen: onder gelijke lichtomstandigheden en bij gelijk maximaal diafragma :) Focusprestaties hebben (uiteraard) te maken met de hoeveelheid licht die op de sensor valt.

edit: bij goed licht hoort elk verschil dus door de motor te komen. Tussen de regels lees ik ook dat mjtdevries dit bedoelt, maar het staat wat knullig in die ene zin. En nu ik naar mijn verwoording kijk zie ik dat ik het even knullig de andere kant op heb opgeschreven. Naja.

[ Voor 43% gewijzigd door mux op 16-12-2009 21:39 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• mjtdevries
universal creations schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:03:
[...]

Heb je dat weleens in de praktijk getest? Ik wel en dan wel met de Canon 70-200 f/4 IS USM en de Sigma 50-150 f/2.8 HSM. Soortgelijke motor dus, maar onder dezelfde slechte lichtomstandigheden, hunte de 70-200 als een gek op mijn 450D, terwijl de Sigma direct een lock had. En dat meerdere keren achter elkaar.
Helaas kun je aan "snel focusen" een heleboel verschillende uitleggen geven.

Met snelheid van focusen bedoel ik: de tijd die verstrijkt tussen het moment waarop de camera 1 meting doet en het moment dat motor in de lens de lens in de juiste stand heeft gedraaid.

Op het moment dat je 450D met je 70-200 aan het hunten slaat is er wat anders aan de hand. De camera kan dan geen focus krijgen en probeer het een aantal keren opnieuw totdat ie wel een focus heeft of het op geeft.
Het is dan niet zozeer dat je f/5.6 er langer over doet om een meting uit te voeren, maar doordat ie geen resultaat krijgt moet ie het een aantal keren opnieuw doen.

Ik heb tegenwoordig een 50D dus ik heb niet zoveel last meer van hunten bij weinig licht. Op dat punt zit er echt een gigantisch verschil tussen een xxxD model en een xxD model.
Ik heb ooit een 400D en 40D op dat punt in exact gelijke omstandigheden getest. Waar de 400D zat te hunten of het compleet opgaf, had de 40D geen enkel probleem. (weer iets dat je zelden in reviews terug ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
mjtdevries schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:00:
[...]Ik heb tegenwoordig een 50D dus ik heb niet zoveel last meer van hunten bij te weinig licht.
Wat doet jouw 50D dan, bij te weinig licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
ok ok, ik heb het woordje "te" weg gehaald... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Paar weken geleden heb ik de Canon 450d aangeschaft. Nu ben ik van de week op wintersport geweest en heb ik de beperkingen van de Kit lens ervaren. De zoom van deze lens is minimaal en zou toch een extra lens willen hebben waarmee ik verder kan inzoomen. Nu ga ik van de zomer op rondreis door Amerika en dan zal ik in vee nationale parken en steden komen waar een beetje zoom geen kwaad kan.

Iemand die mij kan adviseren welke lens ik het beste kan nemen voor mijn 450d. Ik neig zelf sowieso naar een ... - 200 mm lens. Momenteel heb ik de Kit lens welke 18 - 55 mm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41

Daan_

Alles op zijn tijd !!

wat is je budget?
de canon 55 250 IS is een goede optie en de 70 300 IS ;)

Zelf heb ik de 55 250 en ben er erg tevreden mee

[ Voor 25% gewijzigd door Daan_ op 28-02-2010 19:21 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 23:07
Anoniem: 44718 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:59:
Iemand die mij kan adviseren welke lens ik het beste kan nemen voor mijn 450d. Ik neig zelf sowieso naar een ... - 200 mm lens. Momenteel heb ik de Kit lens welke 18 - 55 mm is.
Geen twijfel: de Canon 55-250 IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 22:18

Milo.

klik

Er is een mooi canon lenzen topic die je vraag wel kan beantwoorden. Kijk daar eens naar de ef-s 55-250mm IS, dit is een mooie aansluiting op je 18-55mm kitlens. (volgensmij staat/stond er toevallig eentje in de V&A)

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44
Kijk eens naar de Canon EF-S 55-250mm. Deze lens heb ik zelf ook vorig jaar gekocht om extra bereik te hebben op vakantie (in dit geval Rome). De IS werkt prima op deze lens en de foto's waren gewoon prima. Voor rond de Euro 200 ben je dan mooi op weg (zie ook het Canon Mount V10 topic voor info). Mocht je wat meer kunnen uitgeven en geen IS nodig hebben omdat je zelf stabiele handen hebt of gaat fotograferen in lichte omgevingen (zonnig zuid-west Amerika bijvoorbeeld), dan is de 70-200 F/4 ook nog een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Bedankt voor jullie reacties. Heb zelf de gedachte om een lens te nemen welke van 18 mm tot 200 mm kan zodat ik niet van lens hoef te wisselen, hoe is jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zoek eens op her forum en je hebt je antwoord. Je zult hier uiteindelijk spijt van krijgen ;)

Wisselen van objectieven hoort er bij, bij een DSLR.

[ Voor 23% gewijzigd door Daan_ op 01-03-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Superdaantje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:16:
zoek eens op her forum en je hebt je antwoord. Je zult hier uiteindelijk spijt van krijgen ;)

Wisselen van objectieven hoort er bij, bij een DSLR.
Daar zijn de meningen ook weer over verdeeld... er zijn ook wel gebruikers die tevreden zijn met hun 18-200. Het is maar net wat je belangrijk vind

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyK
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-02 13:00
Anoniem: 44718 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:54:
Bedankt voor jullie reacties. Heb zelf de gedachte om een lens te nemen welke van 18 mm tot 200 mm kan zodat ik niet van lens hoef te wisselen, hoe is jullie gedachten hierover?
Ik heb op 07-2009 een Canon 18-200mm IS lens gekocht. (klik)
Ik heb zeker geen spijt van deze lens. Het voordeel is inderdaad wat je ook aangeeft, dat je niet van lens hoeft te verwisselen.

Paar foto's gemaakt met een 18-200mm :
Foto 1: klik
Foto 2: klik (was best lastig om een vliegend object te fotograferen)
Foto 3: klik

Suc6 met het zoeken van een geschikte lens.

Grt. Davey

ps. Ben ook in het bezit van een EOS 450D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

DaveyK schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:55:

Mooie fotos, heb je de kleuren erg opgekrikt via photoshop? ik heb zelf ook een 450D maar heb niet vaak zulke scherpe kleuren :S

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

sapphire

Die-hard pruts0r

ik gok op verzadiging ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Superdaantje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:16:
wat zijn de grote nadelen dan? :D

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Want hoe leuk het bereik ook is, datzelfde bereik betekend dat je concessies moet doen aan de kwaliteit. Zelf erg veel spijt gehad van de Tamron 18 200. Prijs technisch erg aantrekkelijk, maar merk het verschil echt met bij voorbeeld de 55 250. Die niet veel duurder is. De canon variant nooit getest kan ik ook niks overzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345893

DaveyK schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:55:
[...]

Ik heb op 07-2009 een Canon 18-200mm IS lens gekocht. (klik)
Ik heb zeker geen spijt van deze lens. Het voordeel is inderdaad wat je ook aangeeft, dat je niet van lens hoeft te verwisselen.

Paar foto's gemaakt met een 18-200mm :

Suc6 met het zoeken van een geschikte lens.

Grt. Davey

ps. Ben ook in het bezit van een EOS 450D
Redelijk off topic: Maar wat een mooie foto's! Ik wil ook zulke mooie kleuren in mijn foto's. Ik ben echter nog een beginner en heb geen idee. Heeft iemand een link ofzo naar waar ik moet beginnen met lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 345893 op 09-03-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Speel eens met je camera, beetje onderbelichten en anders aan het saturation schuifje trekken in PS/Lightroom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyK
  • Laatst online: 10-02 13:00
@ sommige reacties hierboven.... (sorry voor mijn late reactie :$ )

Zelf ben ik een hobby fotograaf. Zelf ben ik al 2,5 jaar bezig met photoshop. Ik heb alles geleerd d.m.v. tutorials en uitleg van mijn oom. ( Mijn oom is tevens ook (hobby)fotograaf )

Het antwoord hoe ik die foto zo krijg is al verteld door sapphire. Ik gebruik o.a. verzadiging. Verder is het een beetje mixen/schuiven met alle balkjes totdat hij naar je wensen voldoet.

Misschien een handige site met tutorials... http://www.shootnshop.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik was net even aan het spelen met camera + flitser (430EXII) op statief, en had mirror lockup + 2s zelfontspanner geactiveerd. Het viel me op dat de flitser 2x getriggered werd, 1x direct na het indrukken van de ontspanknop (waarna de spiegel dus opklapt), en nog een keer zodra de zelfontspanner afloopt en de foto dus wordt gemaakt. Ik heb even zitten zoeken maar kan niks vinden over dit fenomeen, heeft dit een reden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 24-06 23:13
De eerste keer is om flitslicht te meten (de preflash), vervolgens flitst die nog een keer om de foto te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Aanvullende info: dit is normaal. Echter, normaal gesproken gebeurt dit zo snel achter elkaar dat je het niet merkt. Het enige waar je het aan kan merken, is dat sommige mensen er erg gevoelig voor zijn en hun ogen sluiten op de pre-flash, waardoor zij met gesloten ogen op de foto staan (is erg onhandig, mijn vriendin is helaas zo'n geval). De oplossing hiervoor is om de flitsmeting afzonderlijk (handmatig) te doen. Je doet dit door de knop * in te drukken en ingedrukt te houden. Dan is de meting gedaan en op het moment dat jij de foto maakt, vindt er geen preflash meer plaats. In dat geval staat je onderwerp dus met de ogen open op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem met mijn 450D (dec 2009).
Sinds kort lijkt het alsof de spiegel niet met automatisch opklapt. In de Automatische standen werkt de camera normaal. Alleen in de standen P, TV, AV, M en A-DEP werkt de camera niet meer goed. Want als ik afdruk om de foto te maken (niet in live view) dan hoor ik de klik dat de spiegel op klapt, maar verder gebeurt er niks. Pas de 2e keer dat ik op de ontspan knop druk hoor ik de klik van het maken van de foto en wordt de foto daadwerkelijk gemaakt en zie ik het resultaat op het lcd scherm. Ook de continue opname stand werkt niet! Dus voor iedere foto moet ik nu 2x drukken, wat zeer vervelend is.
Staat de camera echter in live-view, dan kijk ik op het scherm, en maakt ie gelijk de foto als ik de ontspanknop indruk.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 03:24
Tandarts,

ik vermoed dat je je mirror lock up aan heb staan. Staat bij mijn 350d bij persoonlijke voorkeuren op het tweede instellingen tabblad. (spiegel opklappen)
Dan gaat je spiegel eerst omhoog, zodat de trilling daarvan er niet voor zorgt dat je foto bewogen is.
En die optie zal gewoonweg niet beschikbaar zijn in de automatisch stand, vandaar dat hij het daar wel gewoon doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ties Brants op 04-04-2010 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 12:58
Dit is een instelling op je camera.

Bij je persoonlijke voorkeuren (C.Fn) -> Persoonlijke voorkeuze 7, deze staat dan geactiveerd.

Hiermee kun je bewegingsonscherpte door het opklappen van de spiegel vermijden, voor de meeste foto's eigenlijk helemaal niet interesant.

Edit: Ties was me voor

[ Voor 4% gewijzigd door pickboy op 04-04-2010 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tnx! Hij doet het weer normaal. Ik maakte me al zorgen.
Het rare is wel dat ie dat van de ene op de andere foto deed, zonder dat ik aan de instellingen heb gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Welke is beter/nieuwer: 450D of de 1000D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Dennis Lammers schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:48:
Welke is beter/nieuwer: 450D of de 1000D?
Nieuwer: 1000D
Beter: 450D

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

GuidoH,

Kun je dan eens aangeven waarom de 450D dan zoveel beter is dan de 1000D ??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nogmaals:

a) je kunt dit allemaal terugvinden op dpreview.com met de feature side-by-side comparison
b) verschillen tussen 1000D en 450D:
- Continuous snelheid in RAW: 1.8fps (1000D) vs 3fps (450D)
- eye level sensor (scherm gaat uit als je je hoofd tegen de OVF houdt)
- marginaal groter scherm op de 450D
- marginaal meer megapixels op de 450D
- IR-oogje op de 450D voor afstandsbediening
- 9-punts AF ipv 7-punts (maar dezelfde gevoeligheid verder)
- Iets betere grip door rubberachtig spul bij de duim op de 450D

Maak je betere foto's met de 450D ipv 1000D? Nee. Boeien de verschillen? Nee, behalve in het hele specifieke geval dat je heel snel achter elkaar foto's in RAW wilt maken, en dan nog is 1.8fps eigenlijk prima voor 90% van de gevallen. Waarom moet je dan een 450D kopen en niet een 1000D? Omdat bij de 450D een 18-55IS wordt geleverd in de kit en bij de meeste 1000D kits de non-IS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 22:41
ergonomie van de 450d is ook alweer een stuk beter dan de 1000d.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
freddyathlon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:02:
GuidoH,

Kun je dan eens aangeven waarom de 450D dan zoveel beter is dan de 1000D ??
check deze pagina: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page2.asp
groter scherm, betere focus, spot meting, (meer MP's)
Je zult zelf moeten kiezen of je dit de meerprijs waard vind..
Henkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:34:
Volgens mij is de 1000D nieuwer en zo goed als even groot als de 450D met alle knoppen op dezelfde plek, ergonomie is naar mijn idee geen argument

[ Voor 36% gewijzigd door Prulleman op 27-04-2010 10:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:35:

Volgens mij is de 1000D nieuwer en zo goed als even groot als de 450D met alle knoppen op dezelfde plek, ergonomie is naar mijn idee geen argument
Ik heb zelf de 450D en een kennis heeft de 1000D, moet toch zeggen dat de 450D een stuk fijner in de hand ligt, de 1000D is namelijk een stukje kleiner. Dat merk je vooral als je grote handen hebt zoals ik.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Henkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:34:
Met hierboven: De body is exact, maar dano ok exact hetzelfde. Enige soort van verschil is een klein stukje rubber bij je duim en - heel twijfelachtig of je dit nog uberhaupt tot ergonomie mag rekenen - de eye-level sensor.

Als je betere ergonomie zoekt, koop een 40D. Of een 30D, of een 20D. Of een 50D. Of een 7D. Of een 1-serie. Of een 5D.

[ Voor 13% gewijzigd door mux op 27-04-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:45:
[...]

Ik heb zelf de 450D en een kennis heeft de 1000D, moet toch zeggen dat de 450D een stuk fijner in de hand ligt, de 1000D is namelijk een stukje kleiner. Dat merk je vooral als je grote handen hebt zoals ik.. :+
plaatjes en getalletjes
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/page4.asp
Canon EOS 1000D 126 x 98 x 62 mm 502 g
Canon EOS 450D 129 x 98 x 62 mm 524 g

Ik betwijfel ernstig of je een hoogte verschil van 3 mm en 20 gram merkt..

Misschien dat het gebruikte plastic (+ het rubber grip ding) anders is en dat de 450d daarom beter aanvoelt, maar ook dat betwijfel ik.. als je een betere ergonomie wilt moet je een xxD nemen

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 27-04-2010 11:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
ergonomie is meer dan afmetingen. 450d ligt véél fijner in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, ik had het idee dat mijne groter was, dat klopt dus ook, maar 3mm is wel erg weinig... :+ Weet niet waar het dan aan ligt, maar naar mijn mening ligt de 450D inderdaad veel fijner in de hand. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Henkie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:11:
ergonomie is meer dan afmetingen. 450d ligt véél fijner in de hand.
Ik geloof er nog steeds niks van, alle knoppen zitten op dezelfde plek, lens mount zit op de zelfde plek.
Het is bij de 100d - 450d echt alleen het materiaal (en dan waarschijnlijk alleen het stukje rubber)

Dan mag jij mij vertellen wat er zoveel beter is aan de ergonomie van de 450d.
Als het véél fijner is moet dit niet zo moelijk zijn toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 27-04-2010 12:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:43:
[...]

Ik geloof er nog steeds niks van, alle knoppen zitten op dezelfde plek, lens mount zit op de zelfde plek.
Het is bij de 100d - 450d echt alleen het materiaal (en dan waarschijnlijk alleen het stukje rubber)

Dan mag jij mij vertellen wat er zoveel beter is aan de ergonomie van de 450d.
Als het véél fijner is moet dit niet zo moelijk zijn toch?
Hou ze eens naast elkaar, probeer het eens uit, dan zul je het merken.. :)

Verschillen zijn hier goed te zien:
http://a.img-dpreview.com...d/images/allroundview.jpg
http://a.img-dpreview.com...D/Images/allroundview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
sorry hoor, maar ik zie de verschillen echt niet... Ik geloof best dat het allemaal anders aanvoelt, maar de verschillen kunnen nooit groot zijn.
Noem eens een paar concrete verschillen als ze zo goed te zien zijn.. Het enige wat ik zie is dat de programma dial iets meer gekanteld is. Verder zit de shutter, instelwieltje, iso en alle andere knoppen op precies dezelfde plek + de vorm van de recherkant is van boven en opzij gelijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:33:
sorry hoor, maar ik zie de verschillen echt niet... Ik geloof best dat het allemaal anders aanvoelt, maar de verschillen kunnen nooit groot zijn.
Noem eens een paar concrete verschillen als ze zo goed te zien zijn.. Het enige wat ik zie is dat de programma dial iets meer gekanteld is. Verder zit de shutter, instelwieltje, iso en alle andere knoppen op precies dezelfde plek + de vorm van de recherkant is van boven en opzij gelijk
De knoppen zitten zeker niet precies op dezelfde plek, bij de 1000D zitten ze verder van de rechter kant af. Verder zit dat modus draai wieltje schuiner bij de 1000D. Verder is het gedeelte waar je vast houdt bij de 450D een stuk breder dan bij de 1000D, ik denk dat dat het meeste verschil maakt. :9

Maar laat me raden, jij hebt een 1000D? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
nee hoor, ik heb een 450d. Verder de knoppen die je tijdens het maken van een foto, met de camera voor je oog nodig hebt zitten op dezelfde plek.
Stuk breder betwijfel ik nog steeds, want ik zie het echt niet op de foto, maar misschien dat het genoeg is om anders aan te voelen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
het is ook niet iets wat je vergelijkt op fotos en specsheets. loop naar een willekeurige winkel en houd ze beide vast. dan snap je wat we bedoelen. verder totaal niet aanvallend bedoeld hoor.

zou zelf voor de écht betere ergonomie wel over willen stappen naar een (x)xD, maarja eerst nog maar wat meer glas halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
+1 voor Prulleman

Het is gewoon niet zo dat de 450D merkbaar groter is. als jij relatief grote handen hebt houdt de 450D net zo belabberd vast als een 1000D. Het enige goed merkbare verschil is de rubberen grip. Maar de grootte is gewoon gelijk.
Jullie hebben OF nog nooit een xxD vastgehad, of nog nooit een 1000D en willen jullie zelf toch nog even troosten door te zeggen dat de 450D wel veel beter vasthoud en dat je een goede aankoop gedaan hebt. ;(

Komop jongens, dit is gewoon niet zo.........eeeehmmm ja, ik heb een 1000D.....maar ken ook mensen met een 450D en 50D en heb ze allemaal in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
toch nog 1 medestander ;)
volgens mij sla je de spijker op zijn kop, de discussie hierboven is wat uit de hand gelopen, maar het komt er op neer dat vergeleken met het verschil 450D - 50D het verschil tussen de 1000D en de 450D te verwaarlozen is.
Verder is het allemaal goedpraterij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nouja, ik heb een 1000D gehad (kapoet gegaan) en daarna een 450D gekocht. Geen verschil gemerkt, ergonomie is bij allebei relatief slecht vergeleken met de hogere bodies, maar ontzettend goed vergeleken met alle compactcamera's. Mierenneuken op kleine verschilletjes is onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Scirocco schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:07:
+1 voor Prulleman

Het is gewoon niet zo dat de 450D merkbaar groter is. als jij relatief grote handen hebt houdt de 450D net zo belabberd vast als een 1000D. Het enige goed merkbare verschil is de rubberen grip. Maar de grootte is gewoon gelijk.
Jullie hebben OF nog nooit een xxD vastgehad, of nog nooit een 1000D en willen jullie zelf toch nog even troosten door te zeggen dat de 450D wel veel beter vasthoud en dat je een goede aankoop gedaan hebt. ;(

Komop jongens, dit is gewoon niet zo.........eeeehmmm ja, ik heb een 1000D.....maar ken ook mensen met een 450D en 50D en heb ze allemaal in handen gehad.
Ik ben het niet eens met jou. Ik heb zelf inderdaad een 450D. Ik koos hiervoor oa voor de ergonomie. Het toestel houdt echt wel aangenamer vast, het voelt gewoon ietsje degelijker. Het verschil is niet zo gigantisch (zeker niet zoals het verschil met een xxD), maar wel merkbaar in mijn ogen. De 450D biedt ietsje meer plaats voor je handen. Bij mij kwam dat juist uit bij de 450D, ik kon net al mijn vingers op de grip zetten. Bij de 1000D ging dat net niet, dan zweefde mijn vinger een beetje. Bovendien als je kijkt op de site van dpreview zie je dat de grip van de 450D iets breder is waardoor je hand niet zo gekrompen zit.
Ik ben het wel met je eens dat het verschil niet zo groot is, maar het is wel merkbaar.

Ons troosten dat we een goede aankoop hebben gedaan met de 450D? Er is nog wel een aantal andere verschillen hoor! Het scherm is echt wel aangenamer (groter, beter contrast en lichter), meer fps in raw (3.5 bps vs 1.8 bps). Lichtjes betere ISO prestaties, 9 point AF met een f2.8 cross type sensor in het midden, spot meting. Er zijn wss nog verschillen, maar dit zijn diegene die mij over de streep hebben getrokken.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
freddyronny schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Ik ben het niet eens met jou. Ik heb zelf inderdaad een 450D. Ik koos hiervoor oa voor de ergonomie. Het toestel houdt echt wel aangenamer vast, het voelt gewoon ietsje degelijker. Het verschil is niet zo gigantisch (zeker niet zoals het verschil met een xxD), maar wel merkbaar in mijn ogen. De 450D biedt ietsje meer plaats voor je handen. Bij mij kwam dat juist uit bij de 450D, ik kon net al mijn vingers op de grip zetten. Bij de 1000D ging dat net niet, dan zweefde mijn vinger een beetje. Bovendien als je kijkt op de site van dpreview zie je dat de grip van de 450D iets breder is waardoor je hand niet zo gekrompen zit.
Ik ben het wel met je eens dat het verschil niet zo groot is, maar het is wel merkbaar.

Ons troosten dat we een goede aankoop hebben gedaan met de 450D? Er is nog wel een aantal andere verschillen hoor! Het scherm is echt wel aangenamer (groter, beter contrast en lichter), meer fps in raw (3.5 bps vs 1.8 bps). Lichtjes betere ISO prestaties, 9 point AF met een f2.8 cross type sensor in het midden, spot meting. Er zijn wss nog verschillen, maar dit zijn diegene die mij over de streep hebben getrokken.
over dat troosten en aankoop redenen etc:
Klopt hoor, allemaal hele fijne features. Maar ik had t geld gewoon niet voor een 450D :)
Het ging mij vooral om de grip:
De rubberen grip maakt het misschien iets dikker dan de mat zwarte verf op de 1000D, maar het ging mij erom dat er gezegd werd dat de 450D veel beter vast houd... no way. Pak eens een xxD of xD vast, dan pas weet je wat wèl goed vasthoud. ;)

Ik heb al meerdere malen een 450D vastgehouden en je vingers zitten net zo bekrompen. Dat je pink bij de 450D NIET en bij de 1000D WEL er onder komt is ook gewoon niet waar, tenzij je een pink hebt van een halve millimeter. (450D is een halve mm hoger dan de 1000D)

Conclusie:
- JA de rubberen grip is toch wel lekker.
- Het houd nog steeds bekrompen vast, net als elke xxxD en Dxxxx (als je eens een xxD vast hebt gehouden weet je pas wat je mist)

koop anders eens een grip voor de 450D, die zijde houd ook al 24 keer beter vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Scirocco schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:08:
[...]

over dat troosten en aankoop redenen etc:
Klopt hoor, allemaal hele fijne features. Maar ik had t geld gewoon niet voor een 450D :)
Het ging mij vooral om de grip:
De rubberen grip maakt het misschien iets dikker dan de mat zwarte verf op de 1000D, maar het ging mij erom dat er gezegd werd dat de 450D veel beter vast houd... no way. Pak eens een xxD of xD vast, dan pas weet je wat wèl goed vasthoud. ;)

Ik heb al meerdere malen een 450D vastgehouden en je vingers zitten net zo bekrompen. Dat je pink bij de 450D NIET en bij de 1000D WEL er onder komt is ook gewoon niet waar, tenzij je een pink hebt van een halve millimeter. (450D is een halve mm hoger dan de 1000D)

Conclusie:
- JA de rubberen grip is toch wel lekker.
- Het houd nog steeds bekrompen vast, net als elke xxxD en Dxxxx (als je eens een xxD vast hebt gehouden weet je pas wat je mist)

koop anders eens een grip voor de 450D, die zijde houd ook al 24 keer beter vast.
Uiteraard houdt een xxD of een xD duizend maal beter vast, maar daar had IK het geld niet voor :) Je vingers zitten echt wel ietsje minder bekrompen op een 450D, mijn pink kan er bij de 450D net bij, bij de 1000D hangt hij er stukje over waardoor het niet meer comfortabel is en ik mijn pink dus eronder zou moeten doen. Ik bedoelde uiteraard niet dat heel mijn pink erop kon bij de 450D en helemaal niet bij de 1000D. Het is eerder een verschil van juist wel en juist niet ;)
Ik moet idd ooit eens een grip kopen, maar voor het moment geef ik liever mijn geld aan andere zaken uit. Ik wil liever een lichtsterke prime kopen dan een grip. Een grip kost namelijk al evenveel als de 50mm f1.8. Voor mij persoonlijk is dat al vrij veel geld (niet voor een lens) waar ik een poosje voor moet sparen hoor. Dus een grip komt er bij mij na de 50mm f1.8 en de flitser ;) Of mss tegen dan gwn een xxD

[ Voor 11% gewijzigd door LaurentS op 05-05-2010 15:42 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
zullen we er maar over ophouden.... ik denk niet dat we het eens worden over de wel of geen verschillen tussen de 1000D en de 450D

/edit,
om er geen andere post meer aan te wijden, @ hieronder... ja zo kan je het ook zeggen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Prulleman op 07-05-2010 08:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 15:17
Prulleman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:53:
zullen we er maar over ophouden.... ik denk niet dat we het eens worden over de wel of geen verschillen tussen de 1000D en de 450D
Iets scherper gezegd: er zijn verschillen maar niet iedereen vindt ze even relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Maloney schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:02:
[...]

Iets scherper gezegd: er zijn verschillen maar niet iedereen vindt ze even relevant.
Hier ben ik het helemaal mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 07:06
freddyronny schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:40:
[...]

Uiteraard houdt een xxD of een xD duizend maal beter vast, maar daar had IK het geld niet voor :) Je vingers zitten echt wel ietsje minder bekrompen op een 450D, mijn pink kan er bij de 450D net bij, bij de 1000D hangt hij er stukje over waardoor het niet meer comfortabel is en ik mijn pink dus eronder zou moeten doen. Ik bedoelde uiteraard niet dat heel mijn pink erop kon bij de 450D en helemaal niet bij de 1000D. Het is eerder een verschil van juist wel en juist niet ;)
Ik moet idd ooit eens een grip kopen, maar voor het moment geef ik liever mijn geld aan andere zaken uit. Ik wil liever een lichtsterke prime kopen dan een grip. Een grip kost namelijk al evenveel als de 50mm f1.8. Voor mij persoonlijk is dat al vrij veel geld (niet voor een lens) waar ik een poosje voor moet sparen hoor. Dus een grip komt er bij mij na de 50mm f1.8 en de flitser ;) Of mss tegen dan gwn een xxD
Mee eens :)
Ik heb voor de ergonomie een battry pack er voor aangeschaft. houd hierdoor veel beter het toestel vast. ook het balans bij grotere lenzen wordt hier veel beter mee!!

anyway..
Wat ik nu heb vind ik echt heel naar. en dat is vuil in de zoeker.. iemand een idee hoe ik dit beste zelf kan oplossen?
heb al geprobeerd met alchol en wate staafje maar dat werkt niet!!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Stiekum kun je uitstekende grips op dealextreme en ebay vinden voor ~40 euro. IMO een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
To_Tall schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:22:
[...]

Mee eens :)
Ik heb voor de ergonomie een battry pack er voor aangeschaft. houd hierdoor veel beter het toestel vast. ook het balans bij grotere lenzen wordt hier veel beter mee!!

anyway..
Wat ik nu heb vind ik echt heel naar. en dat is vuil in de zoeker.. iemand een idee hoe ik dit beste zelf kan oplossen?
heb al geprobeerd met alchol en wate staafje maar dat werkt niet!!!
Met een blowertje?
Anders zit het binnen in je camera op je matglas, moet je die eens schoon maken met een blowertje.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik ben er over aan het nadenken om toch nu maar een grip te kopen. Het wordt een 3rdparty omdat de originele gewoonweg te duur is. Zijn er hier mensen met een 3rdparty grip zodat ik een beetje kan weten welke aan te raden zijn en welke juist niet. :)
Dan nog een vraagje, kunnen de originele batterij en een 3rdparty batterij (zoals bvb de Phottix Titan) te samen gebruikt worden in éénzelfde grip of moeten het dezelfde batterijen zijn die er in zitten? Dus maw mag ik de originele batterij mengen met een 3rdparty zoals bvb de Phottix Titan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

freddyronny schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:33:
Ik ben er over aan het nadenken om toch nu maar een grip te kopen. Het wordt een 3rdparty omdat de originele gewoonweg te duur is. Zijn er hier mensen met een 3rdparty grip zodat ik een beetje kan weten welke aan te raden zijn en welke juist niet. :)
Dan nog een vraagje, kunnen de originele batterij en een 3rdparty batterij (zoals bvb de Phottix Titan) te samen gebruikt worden in éénzelfde grip of moeten het dezelfde batterijen zijn die er in zitten? Dus maw mag ik de originele batterij mengen met een 3rdparty zoals bvb de Phottix Titan?
Jep, ik heb de goedkoopste ($50) van Dealextreme met 2 dealextreme batterijen. Geen klachten, werkt perfect.
Tja, je levert iets in qua kwaliteit, maar voor mij is het meer dan voldoende. Ik besteed mn geld liever aan goed glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
J_V_D_L schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:42:
[...]

Jep, ik heb de goedkoopste ($50) van Dealextreme met 2 dealextreme batterijen. Geen klachten, werkt perfect.
Tja, je levert iets in qua kwaliteit, maar voor mij is het meer dan voldoende. Ik besteed mn geld liever aan goed glas :)
Zou je een link kunnen geven naar het artikel, ik vind het immers niet op Dealextreme, ze zijn allemaal minimum 65$ als ik de zoekfunctie gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.leeuwen
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 08:42
freddyronny schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:33:
Sinds een paar dagen heb ik nu ook een Phottix grip met één originele accu en één Jupio accu en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

freddyronny schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:45:
[...]

Zou je een link kunnen geven naar het artikel, ik vind het immers niet op Dealextreme, ze zijn allemaal minimum 65$ als ik de zoekfunctie gebruik :)
Astu

Edit: als ik zo de reviews lees, vind ik ze eigenlijk nog wat negatief! Ik heb er echt geen klachten over, heerlijk ding! Het kan ook zijn dat de een wat bulkeriger is dan de ander en dat ik toevallig net een mooie te pakken heb :)

[ Voor 25% gewijzigd door J_V_D_L op 25-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Laatst online: 23-06 23:07
Ik heb ook een Phottix grip. Enige min puntje eraan is dat het draaiwieltje (bij mij) van wat mindere kwaliteit is (draaiwieltje om instellingen te veranderen dus, niet het draaiwiel om 'em vast te schroeven). Maar hij doet het verder prima, dus is echt een goede koop.

[ Voor 21% gewijzigd door richair op 26-05-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb precies meer vertrouwen in de grips van Phottix dan in die van Dealextreme, is dit gegrond, of maakt dat eig echt niet uit? Ik heb gekeken op ebay en de prijs valt me wel goed mee, zo'n 60$ inclusief 2 extra batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302362

Er loopt hier ook een andere discussies over die grips, zie:
[Ervaringen] Grips voor dSLR's

Ik heb nu ook een 'namaak' grip voor mijn EOS 450D gekocht bij eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Ik heb even een vraagje.

Hoe kan ik een foto afdrukken met een datum? ik wil een aantal foto's laten ontwikkelen met datum. Ik zie de datum wel digitaal maar niet op de foto.

Mvg,

Xanthus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

http://www.bordermaker.nl/ kan dit bijvoorbeeld. Het kan niet rechtstreeks in de camera.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
xanthus666 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:36:
Ik heb even een vraagje.

Hoe kan ik een foto afdrukken met een datum? ik wil een aantal foto's laten ontwikkelen met datum. Ik zie de datum wel digitaal maar niet op de foto.

Mvg,

Xanthus
Waarom zou je dit willen?? Ik kan me alleen voorstellen dat je foto's voor een project of een werk gerelateerd iets met een datum zou willen afdrukken, bij "mooie" foto's verpest het het hele plaatje.

Volgens mij kan je opgeven dat de datum afgedrukt wordt als de printer PDOF ondersteund, (zie manual http://www.gebruikershand...oad.asp?download_id=38938)
Verder kan je natuurlijk ook software matig een datum toevoegen, waarschijnlijk kan dit al met irfanview of zo (niet getest).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
Prulleman schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Waarom zou je dit willen?? Ik kan me alleen voorstellen dat je foto's voor een project of een werk gerelateerd iets met een datum zou willen afdrukken, bij "mooie" foto's verpest het het hele plaatje.

Volgens mij kan je opgeven dat de datum afgedrukt wordt als de printer PDOF ondersteund, (zie manual http://www.gebruikershand...oad.asp?download_id=38938)
Verder kan je natuurlijk ook software matig een datum toevoegen, waarschijnlijk kan dit al met irfanview of zo (niet getest).
Ik heb helaas geen PDOF printer en wil graag laten afdrukken, alleen kan ik niet vinden waar ik een datum op de foto geprint kan hebben door de camera of bijgeleverde software.

De foto worden verspreid naar oudere mensen die geen verstand van computers hebben en liever alles analoog willen hebben. Belangrijkste is daarbij de datum, ze willen weten wanneer de foto's gemaakt zijn. Ik zal even kijken of het met ifranview werkt.

gr. Xanthus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
breinonline schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:39:
http://www.bordermaker.nl/ kan dit bijvoorbeeld. Het kan niet rechtstreeks in de camera.
Ik dacht al dat het niet kon in de camera. Heb de hele manual onder handen genomen en niks gevonden behalve dat DPOF, maar dat stond al aan en correct ingesteld. Maar achteraf bleef dat je zelf een DPOF printer moest hebben. Ik wilde juist laten ontwikkelen. ik zal bordermaker even testen! hopelijk werkt het! :D

Gr. Xanthus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 18:22
xanthus666 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:01:
[...]
Ik zal even kijken of het met ifranview werkt.
Met Irfanview kan je zowieso tekst aan foto's toevoegen. Als je de "batch" opties doorpluist zal je zien dat je ook grote hoeveelheden foto's automatisch kan bewerken.

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
xanthus666 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:04:
[...]

Ik dacht al dat het niet kon in de camera. Heb de hele manual onder handen genomen en niks gevonden behalve dat DPOF, maar dat stond al aan en correct ingesteld. Maar achteraf bleef dat je zelf een DPOF printer moest hebben. Ik wilde juist laten ontwikkelen. ik zal bordermaker even testen! hopelijk werkt het! :D

Gr. Xanthus
Ik heb een tijd geleden ook met een automatische fuji ontwikkel machine gewerkt (bij MyCom Breda). Dit was dus echt ontwikkelen en niet afdrukken. Deze ondersteunde ook een aantal PDOF opties, datum meeprinten weet ik niet, wel werd er standaard iets op de achterkant meegeprint, (filename en afdruk datum)

Als een datum op de achterkant ook goed is, is het wellicht ook een optie op de filenames in batch aan te passen naar de opname datum + volgnummer. Je moet dan alleen kijken of de toko waar je ze laat ontwikkelen ook wat meeprint op de achterkant (soort dotmatrix lint printertje voor de achterkant van het fotopapier)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb een probleempje met mijn 450D. Er zit een vrij groot vuiltje op mijn matglas. Ik krijg het er niet eenvoudig af, ik heb geprobeerd met een blaasbalgje en met een microvezeldoekje, maar het plakt precies stevig vast... Ik zou het matglas eruit willen halen, maar ik heb een beetje schrik om iets te beschadigen... Ik heb gezocht op youtube voor een tutorial voor de 450D, niet gevonden. Ik heb wel eentje gevonden via google, maar ik vind het allemaal wat risicovol. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of je al hier bent geweest, maar met een pincet kom je al een heel eind. Ik heb toentertijd mijn matglas vervangen door eentje van focusingscreen.com en het ging erg makkelijk met een pincet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Dat heb ik idd al gezien :) Maar ik heb niet zo'n pincet met dunne uiteinden, die van mij is zeker zo'n 3mm breed. Toch bedankt, maar het probleem is intussen al opgelost adhv een wattenstafje gedrenkt in brillenprodukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 11:09

Royz

Kleurenblind!!

Tunboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:38:
Ik heb mijn 450D nu toch al een tijdje en ontdekte net iets zeer vervelends... Ik ben geregeld 'party-fotograaf' en gebruik hiervoor een 430EXII, het handige aan dit ding is dat die AF-hulplicht heeft, om ook in het donker scherp te kunnen stellen, maar, nu komt het:
Gelijk welke instelling ik doe, op de modes A, F, M en P schakelt hij het hulplicht uit en kan je dus niet automatisch scherpstellen bij complete duisternis!
Waarom is dit!? En is er een manier om dit te veranderen. Of moet ik echt naar de "easy" mode telkens iemand in het donker gefotografeerd moet worden?
Afgelopen weekend had ik toch een paar foto's die niet scherp waren, handmatig scherpstellen in het donker is met mijn ogen al helemaal niet mogelijk...
Is dit jou al gelukt? Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem nu, met dezelfde setup. Ik krijg wel dat rode AF-licht maar ik wil eigenlijk dat hij gewoon kort flitst om scherp te stellen. Hij staat bij mij wel op One-Shot. Of kan ik dit alleen testen in het donker? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Vraagje, hoe kan ik mijn EOS 450D direct aan mijn PC/laptop hangen zodat wanneer ik foto's maak deze direct zichtbaar zijn op het beeldscherm. Dit zie je altijd in studio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 23:32
Zoek even op lightroom tethered shooting in google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:26
Als het goed is heb je een CD bij de 450D gekregen met Canon EOS utilities, op die CD staat ook een programma om tethered shooting mee te doen, die is uitgebreider dan die in Lightroom 3 ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

En heb ik dan ook nog een speciaal kabeltje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:17:
En heb ik dan ook nog een speciaal kabeltje nodig?
Lees je geen handleiding van je camera? Zo niet, zoek daar maar eens op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:40
Het rubbertje dat om zoeker zit ben ik kwijt. Iemand een idee of je die los kan kopen? Zo ja, hoe noem je zoiets?

Gevonden, heet een oogschelp....

[ Voor 15% gewijzigd door kw_nl op 10-06-2011 13:17 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

kw_nl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:14:
Het rubbertje dat om zoeker zit ben ik kwijt. Iemand een idee of je die los kan kopen? Zo ja, hoe noem je zoiets?

Gevonden, heet een oogschelp....
Ik heb er een paar gekocht uit china, kost 1,50 ofzo en die zit veel beter :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Laatst online: 10:13
Royz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Ik heb er een paar gekocht uit china, kost 1,50 ofzo en die zit veel beter :P
Heb je een URL toevallig? Ben die van mij ook kwijt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
theturtle schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:29:
[...]

dealextreme.com verkoopt ze o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

theturtle schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:29:
[...]

Idd via DE: http://www.dealextreme.co...-400d-500d-dslr-slr-26729

Deze valt er niet meer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 02:05
Heeft iemand zijn 450d al laten converteren naar puur IR fotografie? En weet misschien wie deze conversie kan uitvoeren. Ik weet dat er IR filters zijn, maar deze camera kan ik goed gebruiken als dedicated setup voor IR foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Moet je dan de coating van je sensor schuren ofzo?

Ik heb hier één IR-foto aan de muur en die was nogal prijzig, incl. administratiekosten CJIB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

http://www.lifepixel.com/...d-diy-tutorials/canon-20d

Dit is wel de 20D maar ik vermoed dat als je deze tutorial volgt je een heel eind komt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 02:05
breinonline schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:03:
http://www.lifepixel.com/...d-diy-tutorials/canon-20d

Dit is wel de 20D maar ik vermoed dat als je deze tutorial volgt je een heel eind komt.
Ja dat klopt, die had ik al gevonden. Hier nog twee links, maar daar heb je wel een handigheid voor nodig.
http://ir-photo.net/index.html
http://ghonis2.ho8.com/rebelmod450d1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
Ik had gisteren een probleem met de shutter van m'n Canon 450D (incl. 18-55 kitlens)
Er was geen reactie, geen scherpstelling, .. kortom er gebeurde niets.
On/Off bracht geen resultaat. Nadat ik de lens had verwijderd, contacten terug schoongemaakt was er nog steeds geen reactie. Daarna maar de batterij er uitgehaald, eventjes gewacht er terug in werkte hij weer wel fatsoenlijk.

Echter vind ik wel dat m'n lens niet meer zo soepel is met het automatisch scherpstellen hierna. Kan dit?
Is dit voorval soms een voorteken van lens die stuk is of zelfs m'n camera? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ooit met een 350D 2x hetzelfde meegemaakt. De oplossing was ook "batterij eruit".
Mogelijk heb je de lenscontacten minder goed "schoongemaakt", wat de AF zou kunnen beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07 23:26
Onze Canon 450D meld de hele tijd 'BUSY' en duurt even voordat je een foto kunt maken. Ik dacht eerst dat het aan het SDHC kaartje kon liggen, deze vervangen en nog steeds het zelfde probleem. Waar kan dit aan liggen, lees de accu, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:45:
Onze Canon 450D meld de hele tijd 'BUSY' en duurt even voordat je een foto kunt maken. Ik dacht eerst dat het aan het SDHC kaartje kon liggen, deze vervangen en nog steeds het zelfde probleem. Waar kan dit aan liggen, lees de accu, kan dat?
Krijg je die melding altijd, ook bij het nemen van een enkele foto bijvoorbeeld?
Geheugenkaartje heb jezelf al uitgesloten, wat je kan proberen is de camera terug naar fabrieksinstellingen zetten. batterij er even uit halen. Kijken of het daarmee verholpen is?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:59

Emiel1984

Made in NL

Terryb47 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:28:
[...]

Krijg je die melding altijd, ook bij het nemen van een enkele foto bijvoorbeeld?
Geheugenkaartje heb jezelf al uitgesloten, wat je kan proberen is de camera terug naar fabrieksinstellingen zetten. batterij er even uit halen. Kijken of het daarmee verholpen is?
Dat en geef even aan welk type geheugenkaart je had en je er nu in hebt zitten. Misschien is de geheugenkaart die je gebruikt gewoon niet snel genoeg om de al genomen foto's weg te schrijven dan je nieuwe maakt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07 23:26
Bedankt voor jullie snelle reactie/input.

Ik heb de problemen alleen als ik snel achter elkaar meerdere foto's wil maken, dus 1X foto schieten en kort daarna nog een, dan gaat het dus mis. Het is vaak niet meteen bij de eerste foto.

Terug brengen naar de 'fabrieksinstellingen' heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik zeker nog doen.

Recent heb ik het volgende geheugenkaartje aangeschaft: SanDisk SDHC 16.0GB ULTRA CLASS 10

Hoe zit het met de accu, kan dat ook nog het probleem zijn? Ik lees dat namelijk op internet. Deze is al enkele jaren oud.

Dan nog ene vraag over de firmware, is er ook en nieuwe firmware beschikbaar voor de Canon EOS 450D en waar kan ik die vinden? Op de canon site kan ik helemaal geen firmware vinden.
Kan nu even niet nakijken welke firmware er op staat, maar zal dat vanavond nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:01:
Bedankt voor jullie snelle reactie/input.

Ik heb de problemen alleen als ik snel achter elkaar meerdere foto's wil maken, dus 1X foto schieten en kort daarna nog een, dan gaat het dus mis. Het is vaak niet meteen bij de eerste foto.

Terug brengen naar de 'fabrieksinstellingen' heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik zeker nog doen.

Recent heb ik het volgende geheugenkaartje aangeschaft: SanDisk SDHC 16.0GB ULTRA CLASS 10

Hoe zit het met de accu, kan dat ook nog het probleem zijn? Ik lees dat namelijk op internet. Deze is al enkele jaren oud.

Dan nog ene vraag over de firmware, is er ook en nieuwe firmware beschikbaar voor de Canon EOS 450D en waar kan ik die vinden? Op de canon site kan ik helemaal geen firmware vinden.
Kan nu even niet nakijken welke firmware er op staat, maar zal dat vanavond nakijken.
Geheugenkaartje is snel genoeg. Schiet je foto's in RAW (of RAW+JPG)? Want dan moet de camera in een burst van een aantal shots redelijk wat data wegschrijven. Maar dan zou de camera nog wel gewoon moeten functioneren, hooguit dat je nog maar 1 foto per seconde kunt schieten en niet meer op volle snelheid.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste