Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02

TTZ

Beste Tweakers,

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van de EOS 450d, maar heb een probleem met de pc-verbinding (Vista).

Wellicht kan ik deze vraag beter ergens anders op GoT stellen maar ben benieuwd of meer mensen met de EOS dit probleem hebben (en wellicht een oplossing).

Concreet houdt het in dat de camera na verbinden via usb en de drivers geinstalleerd zijn deze niet herkend wordt door Vista (en bv EOS Utility). Ik weet dat ik de SD kaart gewoon in mn reader kan doen en dit werkt ook, maar wil dit graag toch werkend hebben. Hieronder verdere omschrijving van het probleem en in hoeverre ik er achter ben wat te doen:

Ik heb de software van de meegeleverde cd geinstalleerd (en geupdate), maar de camera wordt niet herkend. Tenminste, en dat is het werkelijke probleem, zodra ik de camera via de kabel verbind en aanzet, begint Vista te zoeken naar drivers. Na korte tijd vindt 'ie deze en geeft 'ie aan dat de driver succesvol is geinstalleerd (Canon 450d). Echter, zodra ik dan bv de EOS utility opstart ziet ie geen camera verbonden.

In config. scherm/apparaatbeheer staat de camera wel degelijk geregistreerd onder -Portable devices- (Canon EOS 450D) maar met een geel uitroeptekentje; kijk ik naar de properties dan staat daar "This device cannot start. (Code 10)". Ik ben niet onhandig met computers en heb werkelijk van alles geprobeerd, tevergeefs.

Waar ik net achter kwam:

Ik verwijder de camera onder apparaatbeheer. Vervolgens verbind ik de camera weer en zet deze aan. Op dat moment gaat Vista weer zoeken naar drivers, maar tegelijkertijd verschijnt de camera al wel on apparaatbeheer/portable devices. Als ik dan snel de EOS Utility opstart herkent hij de camera gewoon! Maar enkele seconden later heeft Vista de drivers gevonden en geinstalleerd en is het weer over met de pret en ben ik weer terug bij af. (device cannot start)

Heb al gezocht hoe ik Vista kan stoppen met het automatisch installeren van drivers wanneer ik het apparaat aansluit, enige mogelijkheid was in configscherm/system/advanced system settings/hardware/Windows Update Driver settings -> uitgezet / vragen wat te doen bij verbinden apparaat. Dit dus gedaan maar Vista blijft de drivers zoeken en installeren bij verbinden...

Drivers updaten/vanaf cd selecteren etc haalt ook niks uit, "best driver already installed" is de melding die ik dan krijg.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of hoe ik Vista echt kan weerhouden zelf te drivers te zoeken en installeren bij verbinden? Process staat niet in de task manager dus dat stoppen werkt ook niet.

Bij voorbaat dank voor evt reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ TTZ:

Het volgende staat in de folder bij de EOS Digital Solutions Disk: "Never connect the camera to your computer before you install the software. The software will not be installed correctly."

Mogelijk heb je eerst de camera aangesloten en ben je pas daarna de software gaan installeren?

Verder kan je op veel camera's (ik ken de 450D niet) in een van de vele menu's de communicatiemodus instellen op computer of op printer. Daar gaat het ook wel eens fout, naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Toff schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:43:
@ TTZ:

Het volgende staat in de folder bij de EOS Digital Solutions Disk: "Never connect the camera to your computer before you install the software. The software will not be installed correctly."

Mogelijk heb je eerst de camera aangesloten en ben je pas daarna de software gaan installeren?

Verder kan je op veel camera's (ik ken de 450D niet) in een van de vele menu's de communicatiemodus instellen op computer of op printer. Daar gaat het ook wel eens fout, naar het schijnt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het precies volgens het boekje gedaan, dus eerst software installed, toen camera verbonden en toen camera aan. Ook al een complete reinstall + update en dan aansluiten geprobeerd, tevergeefs.
Andere apparaten loskoppelen van USB maakt niks uit, evenals andere USB poorten. In het menu van de 450d kan ik ook niks vinden dat over de communicatie gaat, in het boekje ook niet. Zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Misschien ten overvloede, maar het kan soms uitmaken of je vanuit een administrator account een installatie uitvoert, of dat je vanuit een gebruikers account een installatie uitvoert met de optie 'als administrator uitvoeren' in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

BellySM schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:40:
Misschien ten overvloede, maar het kan soms uitmaken of je vanuit een administrator account een installatie uitvoert, of dat je vanuit een gebruikers account een installatie uitvoert met de optie 'als administrator uitvoeren' in Vista.
I know, but tnx anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
TTZ schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:10:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb het precies volgens het boekje gedaan, dus eerst software installed, toen camera verbonden en toen camera aan. Ook al een complete reinstall + update en dan aansluiten geprobeerd, tevergeefs.
Andere apparaten loskoppelen van USB maakt niks uit, evenals andere USB poorten. In het menu van de 450d kan ik ook niks vinden dat over de communicatie gaat, in het boekje ook niet. Zucht.....
Zit hier op xp pc en usb verbinding werkt ook niet.
Laptop met XP is nog niet gemaakt, dus ik kan het zelf nog niet vergelijken of het aan mijn systeem ligt.

Ik zal het even proberen te installeren op Vista die op een ander laptop zit.

-edit: heb het op een vista laptop geïnstalleerd en daar zijn geen problemen mee. Vreemd genoeg doet die het juist niet op mijn xp pc.

[ Voor 8% gewijzigd door Crashcat op 27-01-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Crashcat schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:03:
[...]

Zit hier op xp pc en usb verbinding werkt ook niet.
Laptop met XP is nog niet gemaakt, dus ik kan het zelf nog niet vergelijken of het aan mijn systeem ligt.

Ik zal het even proberen te installeren op Vista die op een ander laptop zit.

-edit: heb het op een vista laptop geïnstalleerd en daar zijn geen problemen mee. Vreemd genoeg doet die het juist niet op mijn xp pc.
Wat heb jij verder voor usb hardware aan de pc hangen die het niet doet (xp)? Ik heb een Logitech webcam en Nokia Nseries pc suite, beide uninstalled maar werkt nog steeds niet.
Rare is dat mn pc de camera herkent zodra ik m inplug, gedurende halve minuut ofzo dat Vista drivers aan het zoeken en installeren is kan ik m gewoon benaderen via EOS Utility. Heb al in config scherm ingesteld dat Vista geen nieuwe drivers moet installeren bij nieuwe hardware maar tevergeefs...een complete herinstallatie van Vista vind ik toch iets te ver gaan om dit werkende te krijgen,... jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Ik heb vandaag een 450D bij de MM gehaald voor een hele nette prijs. :) Helaas heb ik er geen voucher bij ontvangen voor de workshop van Canon.

Iemand die misschien nog een voucher over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die workshops zitten volgens mij snokkievol en lopen maar tot 1/3 dacht ik, dus of je die echt zo gaat missen die voucher is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Van de Canon site:
Voor de EOS 1000D, EOS 450D, EOS 40D en de EOS 50D gaat Canon in samenwerking met het NIDF (Nederlands Instituut voor Digitale Fotografie) inspirerende workshops verzorgen. De actieperiode loopt tot en met 31 maart 2009. Op verschillende locaties en verschillende data worden tussen 17 september 2008 en 30 juni 2009 workshops gegeven.
Als het veel moeite is om 'm nog via de MM te verkrijgen; ze worden wel eens op marktplaats aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Bij de Media Markt in Ede zitten die vouchers er wel bij, en de 450D is er aardig geprijsd. Ik ga hem morgenavond daar toch maar aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40

sapphire

Die-hard pruts0r

@ het hele aansluiten van de camera op de pc gedoe:
Waarschijnlijk niet wat jullie willen horen, maar is een simpele cardreader geen betere optie? Kost tegenwoordig geen drol meer (zeker 1 die alleen SD leest), geen gedoe emt installaties, software en kabels. Hup plug-in en klaar is de spreekwoordeijke Kees.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:29:
Bij de Media Markt in Ede zitten die vouchers er wel bij, en de 450D is er aardig geprijsd. Ik ga hem morgenavond daar toch maar aanschaffen :)
offtopic:
Wow, die avatar heb ik al lang niet meer gezien! Hulde! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:29:
Hoeveel kost het dan bij media markt in Ede ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:48:
[...]
Hoeveel kost het dan bij media markt in Ede ?
€ 529 voor de kit met de 18-55 IS en € 799 voor de kit met de 18-55 IS en 55-250 IS. Ze hadden er niet zoveel meer (twintig binnengekregen en de helft was in een dag weg, volgens de dame daar).
Aardige prijs als je de Pricewatch bekijkt, en dan kan je hem meteen mee naar huis nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook gekocht gisteren. Bij de MM in Groninen 499 voor de 18-55 IS-F kit. Snapte er niets van, goedkoper dan alle webshops. Is gewoon een NL versie met alles er op en er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:02:
Heb hem ook gekocht gisteren. Bij de MM in Groninen 499 voor de 18-55 IS-F kit. Snapte er niets van, goedkoper dan alle webshops. Is gewoon een NL versie met alles er op en er aan.
Wat ik niet snap is, dat je hem niet vorige week gekocht hebt dan, toen kostte deze kit toch een stuk minder?
Niet dat het veel uitmaakt hoor, want als deze hobby een beetje aanslaat, gaat het je nog veel meer geld kosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:47:
@ het hele aansluiten van de camera op de pc gedoe:
Waarschijnlijk niet wat jullie willen horen, maar is een simpele cardreader geen betere optie? Kost tegenwoordig geen drol meer (zeker 1 die alleen SD leest), geen gedoe emt installaties, software en kabels. Hup plug-in en klaar is de spreekwoordeijke Kees.
Ik heet Kees en mijn allereerste digitaal in 1999 gaf problemen met het verbinden.
Kaartlezer ( F 125 !!!) gekocht en niet meer afhankelijk van Mickey Mouse software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je hebt gelijk. Maar heb het toen door tentamendrukte een beetje gemist. Tis jammer van de 100 euro, maarja poep gebeurt. Ik na een paar dagen reviews lezen en lenzen kijken (en kwijlen;)) inderdaad al gezien dat het hier niet bij gaat blijven qua kosten. Verder een geweldig apparaat!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hah, ik zie nu ook dat die prijzen een week terug nog ietsje gunstiger waren ;) In Ede was de kit eergisteren nog 529, nu inmiddels 549. Maar ik heb nu de kit met extra nog de 55-250 IS en nog wat dingen erbij (Sandisk Extreme III 4GB, tas en UV-filters). Mooi spul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:02:
Ik heb mijn camera een half jaar geleden gekocht bij de Mediamarkt ook tijdens aanbieding. Dat scheelde toen ook maar een paar euro met de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al geplaatst is, maar er is een programma ,door een rus geschreven, waarmee je met de Live View video kan opnemen.

http://valexvir.narod.ru/

Aan de linker kant kan je het programma vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dit al ergens langs geweest (weet niet of het in dit topic was), maar ik geloof dat het gewoon een screencapture programma was. Je camera moest aangesloten worden op de pc en dan kon je met liveview op de pc opnemen. Niet echt wat we zoeken dus.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Sta op het punt een Canon 450D te kopen, ik vraag me alleen af of er binnenkort een opvolger wordt uitgebracht door Canon. Kan het niet echt vinden op de sites. Iemand een idee of er iets gaat uitkomen van Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Canon zich ongeveer aan zijn 18 maanden cyclus houdt, dan komt de 500D in juli/augustus van dit jaar. Maar verwacht je iets van de 500D wat echt genoeg meerwaarde heeft om daarop te wachten? Ik kan eigenlijk maar 2 dingen bedenken die mijn 450D nog zou mogen hebben: video-functie (720p is voldoende) en nog wat minder ruis. Maar dat zijn niet echt 2 dingen waar ik op zou wachten, zelfs als ik al zou weten dat dat op een 500D zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
boekenbon schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:42:
Sta op het punt een Canon 450D te kopen, ik vraag me alleen af of er binnenkort een opvolger wordt uitgebracht door Canon. Kan het niet echt vinden op de sites. Iemand een idee of er iets gaat uitkomen van Canon?
http://www.canonrumors.com/2009/01/500d-release-delayed-cr2/
Maar of dit betrouwbaar is? Geen idee.....

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Er komt altijd een nieuwe camera, gewoon 450D kopen en plezier ervan hebben. Op zijn vroegst komt ie over een half jaar (leverbaar?) en tegen die tijd heb je al zoveel lol ervan gehad. Zijn er dingen die je mist waarom je twijfelt? Meestal is dit niet zo en willen mensen gewoon het nieuwste hebben. Een half jaar is erg lang en voor de prijs hoef je het ook neit te laten denk ik.

En canonrumours, tja ik weet het niet met die site, het lijkt vaak een verzameling zeer voor de hand liggende dingen die altijd wel een keer uit kunnen komen. Soms aangevuld met echte waarheden zodat ze wel bestaansrecht hebben.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Mja, de 450D is gewoon een heel goede instapper, een goede introductie in de DSLR-wereld met een heel geode beeldkwaliteit en weinig echt grote nadelen. Hem nu kopen nu de prijs wel erg laag is, zeker met MediaMarkt acties enzo lijkt me dus ook verstandiger dan te wachten op een opvolger die in het begin nog duurder gaat zijn, waar je de nadelen op lange termijn nog niet van kent omdat hij nog niet veel op fora te vinden is etc...
De kans dat een opvolger een immense verbetering gaat worden met veel beter beeld enzo lijkt me sterk, dus ook ik raad je aan gewoon nu voor de 450D te gaan, en over twee jaar ofzo als je hem beu bent te kijken wat er dan op de markt is (misschien wel iets micro-fourthirds achtigs van Canon MET fullframe sensor ofzo? Who knows?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
universal creations schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:52:
Als Canon zich ongeveer aan zijn 18 maanden cyclus houdt, dan komt de 500D in juli/augustus van dit jaar. Maar verwacht je iets van de 500D wat echt genoeg meerwaarde heeft om daarop te wachten? Ik kan eigenlijk maar 2 dingen bedenken die mijn 450D nog zou mogen hebben: video-functie (720p is voldoende) en nog wat minder ruis. Maar dat zijn niet echt 2 dingen waar ik op zou wachten, zelfs als ik al zou weten dat dat op een 500D zou zitten.
Het wordt mijn allereerste digitale spiegelreflex en afgezien van het lezen van de reviews op oa Dpreview heb ik totaal geen ervaring met een Canon 450D. Zat eerst nog te twijfelen tussen een Nikon D60/80 en de 450D maar heb nu toch besloten om de 450D te nemen. Ben alleen erg bang dat ik nu euro 800 ga uitgeven aan een 450D kit terwijl er misschien een opvolger aan zit te komen.

Aan jullie reacties kan ik in elk geval opmaken dat er geen harde indicaties zijn dat er voor de zomervakantie een opvolger aan zit te komen. En dat duurt nog best wel lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Mobyrick schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:05:
Er komt altijd een nieuwe camera, gewoon 450D kopen en plezier ervan hebben. Op zijn vroegst komt ie over een half jaar (leverbaar?) en tegen die tijd heb je al zoveel lol ervan gehad. Zijn er dingen die je mist waarom je twijfelt? Meestal is dit niet zo en willen mensen gewoon het nieuwste hebben. Een half jaar is erg lang en voor de prijs hoef je het ook neit te laten denk ik.
Ik twijfel omdat voor mijn gevoel de 450D al een behoorlijke tijd op de markt is. Is een puur emotionele afweging overigens..

[ Voor 10% gewijzigd door boekenbon op 08-02-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekenbon schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Het wordt mijn allereerste digitale spiegelreflex en afgezien van het lezen van de reviews op oa Dpreview heb ik totaal geen ervaring met een Canon 450D. Zat eerst nog te twijfelen tussen een Nikon D60/80 en de 450D maar heb nu toch besloten om de 450D te nemen. Ben alleen erg bang dat ik nu euro 800 ga uitgeven aan een 450D kit terwijl er misschien een opvolger aan zit te komen.

Aan jullie reacties kan ik in elk geval opmaken dat er geen harde indicaties zijn dat er voor de zomervakantie een opvolger aan zit te komen. En dat duurt nog best wel lang....
De lenzen in de kit werken later ook op een opvolger, dus dan gaat het niet om 800 euro, maar meer om de 450 euro voor de 450D body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:57
Om de 18 maanden introduceert canon een nieuwe xxxD, je kunt er dus wel vanuit gaan dat deze zomer de 500D het licht zal zien.

De introductie prijs zal een stuk hoger zijn dan de huidige prijs van de 450D, nu een 450D lijkt me dus een prima deal :)

[ Voor 49% gewijzigd door - J.W. - op 08-02-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
universal creations schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:24:
[...]

De lenzen in de kit werken later ook op een opvolger, dus dan gaat het niet om 800 euro, maar meer om de 450 euro voor de 450D body.
Da's waar natuurlijk, de lenzen neem ik natuurlijk mee naar de eventuele opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
universal creations schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:24:
[...]

Bedenk je idd goed dat een 500D na introductie nog een jaar, anderhalf jaar verwijderd is van de prijzen waarvoor je nu een 450D kit koopt! Volgens mij koste de 450D bij introductie dik in de 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:10:
[...]

Bedenk je idd goed dat een 500D na introductie nog een jaar, anderhalf jaar verwijderd is van de prijzen waarvoor je nu een 450D kit koopt! Volgens mij koste de 450D bij introductie dik in de 700 euro?
Toen ik hem eind april vorig jaar kocht heb ik goed moeten zoeken voor een body voor minder dan 650 euro. Dus die 700 euro klopt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Bedankt mannen, ik ga op jacht naar een 450D set voor rond de euro 900,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uit interesse; is dat een dubbelzoomkit of een kit met 17-85 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:13:
Even uit interesse; is dat een dubbelzoomkit of een kit met 17-85 oid?
Ik zoek eigenlijk een kit met een 18-200mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-200 IS Kit

Deze? vergeet geen geheugenkaart te kopen en veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
@boekenbon:
Da's wel erg makkelijk he: jij zegt dat je twijfelt, wij zoeken alles voor je uit en maken de beslissing voor je, et voila!
Als dat geen service is!
Morgen dus flink naar Media Markt en dan maar plaatjes schieten! (en posten op GoT, dan hebben wij er ook nog wat aan).

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom eigenlijk een 18-200 lens? Heb je je goed genoeg ingelezen over deze lens/lenzen, want de keuze lijkt heel voor de hand liggend vanwege het enorme zoombereik (11x), maar er zitten nogal wat "downsides" aan. Lees maar wat commentaren in het Het grote Canonmount-objectieven-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23

Zeeuw

5.6

Waarom niet?
Ik heb zelf ook de 18-200mm kitlens en ben er reuze tevreden mee. Heb hem tijdens de -19% dag bij de MM gekocht en heb er tot nu toe alleen maar mee geoefend (eerste SLR).
Woensdag ga ik op vakantie en dat is ook de reden van de 18-200mm.
Ik hoef nu geen lenzen te wisselen en heb toch een goed bereik!
Heb een aantal reviews gelezen (ook de meningen hier op GoT) en dacht: Dit is mijn eerste SLR, ik weet nog niet waar mijn voorkeur naar uit gaat (macro, portret, zoom, etc.) en kan hiermee toch redelijk wat oefenen. Het zijn beide (18-55 & 18-200) kitlenzen, dus nadat ik mijn kennis heb uitgebreid gaat er toch wel een betere lens komen. Dan kun je IMHO beter met een 18-200 kitlens zitten dan met een 18-55.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 18-55 + 55-250 combi kost minder en presteert beter. Maar goed, als je echt niet wil wisselen, iets wat op een vakantie nauwelijks hoeft omdat je meestal toch met de 18-55 rondloopt en heel soms een telelens nodig hebt. Ik hoef zelden te wisselen met mijn lenzen als ik ergens naar toe ga. Voor dieren pak de tele, voor de rest pak ik de standaardzoom. Maar goed, ieder zo zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Tunboy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 02:21:
@boekenbon:
Da's wel erg makkelijk he: jij zegt dat je twijfelt, wij zoeken alles voor je uit en maken de beslissing voor je, et voila!
Als dat geen service is!
:p
Had alleen nog het zetje nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
universal creations schreef op maandag 09 februari 2009 @ 02:34:
Waarom eigenlijk een 18-200 lens? Heb je je goed genoeg ingelezen over deze lens/lenzen, want de keuze lijkt heel voor de hand liggend vanwege het enorme zoombereik (11x), maar er zitten nogal wat "downsides" aan. Lees maar wat commentaren in het Het grote Canonmount-objectieven-topic.
Nee, ik heb me eigenlijk helemaal nog niet ingelezen over lenzen. Het klonk wel mooi zo'n lens. Ga zometeen dat draadje nog even doornemen. Bedankt voor de tip.

edit: wauw, mooi overzicht van Canon-objectieven...

[ Voor 4% gewijzigd door boekenbon op 09-02-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
En hier gaat de 18-200 discussie weer :p

Ik heb ook heeeeeel veel gelezen en vergeleken. En ben toch ook voor de 18-200 gegaan. Weliswaar als aanvulling voor m'n Sigma 18-50 2.8, maar toch ben ik er zeer tevreden van. 18-50 als indoor en 'studio' lens. 18-200 als outdoor en vakantie lens. Zou niet meer op vakantie gaan zonder overigens.

Wat ik het ergste vind zijn de mensen die zeggen dat je met zulk een lens beter gewoon een compactje had gekocht ipv een spiegelreflex. Dat is dus niet zo, er zijn immers spiegelreflex-voordelen die niet wegvallen als je er een 18-200 op zet:
Grote lichtgevoeligheid en rustige, makkelijker weg te werken ruis dus kortere sluitertijden mogelijk.
Goed/stevig in de hand liggen.
Alles is volledig instelbaar.
Veel knopjes waardoor alles ook snel instelbaar is.
Goede ingebouwde flits en mogelijkheid tot externe flits.
Groter dynamisch bereik (in veel gevallen)
Snellere autofocus en mogelijkheid tot manuele focus.
De mogelijkheid later ook nog andere lenzen op hetzelfde toestel te gebruiken.

Het enige dat wegvalt is de superieure scherpte, vooral op sommige zoomstanden aan de randen. Het midden van de 18-200 van canon blijft naar mijn mening wel scherp genoeg om je megapixels goed te benutten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Tunboy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:11:
En hier gaat de 18-200 discussie weer :p
[...]
Het enige dat wegvalt is de superieure scherpte, vooral op sommige zoomstanden aan de randen. Het midden van de 18-200 van canon blijft naar mijn mening wel scherp genoeg om je megapixels goed te benutten...
Niet alleen de scherpte, ook vervorming, contrast, kleuren en CA zijn meestal veel slechter met zo'n superzoom. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik erger me op dit moment het meest aan... het steeds moeten verwisselen van lenzen! Ik heb als 'main' werkpaard een 24-105L (op een 30D) omdat ik hecht aan mm's, maar kom daardoor op groothoek steeds tekort en dan moet de 10-22 erop. Ik heb een 17-85 gehad, die had een perfect bereik maar scherpte en CA waren beneden de maat (vond ik).

Ik hoop dat mijn problemen straks zijn opgelost met een 5D2 (eerst nog flink sparen ;) ), dan is mijn 24-105 weer gewoon een 24-105 en de 5D2 heeft meer dan genoeg MP's om de crop-zoom te gebruiken, mocht ik aan 105mm niet genoeg hebben. Maar ik kan me de ergernis over het verwisselen van de lenzen heel goed voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:30:
[...]

Maar ik kan me de ergernis over het verwisselen van de lenzen heel goed voorstellen!
Ik eigenlijk helemaal niet.
Maar het past in de tijdgeest, laat ik het eens voorzichtig zeggen. (Ik ben 56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sinds ik met twee bodies werk, wissel ik een stuk minder objectieven. Er is voor vrijwel iedere gelegenheid wel een combinatie te vinden waar je zonder verder wisselen mee uit de voeten kan en natuurlijk bestaat altijd de mogelijkheid om toch meer lenzen mee te nemen. Gebruikte bodies brengen sowieso niet zo gek veel meer op, dus wie een upgrade doet kan imo beter zijn oude body erbij houden als "actieve" back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:43:
Sinds ik met twee bodies werk, wissel ik een stuk minder objectieven. Er is voor vrijwel iedere gelegenheid wel een combinatie te vinden waar je zonder verder wisselen mee uit de voeten kan en natuurlijk bestaat altijd de mogelijkheid om toch meer lenzen mee te nemen. Gebruikte bodies brengen sowieso niet zo gek veel meer op, dus wie een upgrade doet kan imo beter zijn oude body erbij houden als "actieve" back-up.
Het meeslepen van 2 bodies trekt me totaal niet aan (hoewel ik er wel 2 heb), maar het heeft onmiskenbaar voordelen als je geen wisseltijd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Ik behoor tot de klasse van mensen die zich ook ergert aan het constant wisselen van lenzen als je niet alleen op stap bent... het meezeulen van 2 bodies is al een even grote last in mijn opinie dus lijkt me ook geen oplossing.

Ik denk dat met de 18-200 van Canon net zo goed topplaten te maken zijn. Misschien dat de kenners bepaalde beeldproblemen wel gaat opvallen, maar het feit dat de foto op het juiste moment met de juiste zoom was geschoten gaat dan waarschijnlijk veel belangrijker zijn. En dat is enkel mogelijk als je een groot zoombereik in de aanslag hebt lijkt me.

Voor de momenten dat ik alleen op stap ben en dus niet mijn famillie of vrienden verveel met m'n lenzengewissel komt er misschien ooit nog wel eens een 100-300 en 10-24 of iets in die bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 body's lijkt mij ook handig als je 1 cropcamera hebt met een telelens erop en een FF-camera met groothoek-zoomlens. Zou ik best wel willen hoor.... nu nog een leuke prijs in de loterij winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
universal creations schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:26:
2 body's lijkt mij ook handig als je 1 cropcamera hebt met een telelens erop en een FF-camera met groothoek-zoomlens. Zou ik best wel willen hoor.... nu nog een leuke prijs in de loterij winnen.
Ik zou het dan juist andersom doen ;) Omdat je op een cropcamera meer tele kunt bereiken met dezelfde lens. Maar je kunt met een FF dus weer net meer groothoek krijgen :P, het is maar net wat je belangrijker vind.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieB schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:20:
[...]

Ik zou het dan juist andersom doen ;) Omdat je op een cropcamera meer tele kunt bereiken met dezelfde lens. Maar je kunt met een FF dus weer net meer groothoek krijgen :P, het is maar net wat je belangrijker vind.
Lees eens goed wat ik heb getypt, wij denken en schrijven namelijk exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
universal creations schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:40:
[...]

Lees eens goed wat ik heb getypt, wij denken en schrijven namelijk exact hetzelfde.
uhum.. shame on me.. inderdaad weer te snel gelezen en gedacht.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Tunboy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:23:
Ik behoor tot de klasse van mensen die zich ook ergert aan het constant wisselen van lenzen als je niet alleen op stap bent... het meezeulen van 2 bodies is al een even grote last in mijn opinie dus lijkt me ook geen oplossing.

Ik denk dat met de 18-200 van Canon net zo goed topplaten te maken zijn. Misschien dat de kenners bepaalde beeldproblemen wel gaat opvallen, maar het feit dat de foto op het juiste moment met de juiste zoom was geschoten gaat dan waarschijnlijk veel belangrijker zijn. En dat is enkel mogelijk als je een groot zoombereik in de aanslag hebt lijkt me.

Voor de momenten dat ik alleen op stap ben en dus niet mijn famillie of vrienden verveel met m'n lenzengewissel komt er misschien ooit nog wel eens een 100-300 en 10-24 of iets in die bereiken.
Kijk ook eens naar de Tamron 18-270mm VR (Image stabilization). Momenteel heb ik een Tamron 18-200mm en ben het eens met jouw stelling. Gemak geniet dan bij mij de voorkeur, zeker op reis. De 18-270mm is nog niet zo lang uit en is nog extremer in het bereik maar geniet volgens photozone.de een lichte voorkeur boven de Canon en Nikkon varianten (18-200mm) en de extra 70mm blijkt prima bruikbaar. Aangezien ik dus al de 18-200mm van Tamron (zonder IS, wat ik wel jammer vind) wil ik die 18-270mm op den duur dus denk ik kopen. Zodat ik niet enkel een nieuwe lens koop om de IS :+ Sigma heeft ook een 18-250mm met IS in de pijplijn staan voor maart geloof ik. Hopelijk gaan de prijzen dan ook weer wat naar beneden, want de 18-270mm (€500) is momenteel vrij duur, vind ik.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Heb vandaag bij de Mediamarkt Almere mijn Canon 450D gekocht. Voor euro 519 met de standaard EF-S 18-55 IS objectief. Toch maar geen 200mm kit gekocht, vond het een beetje overkill voor de huis-tuin-en-keuken-foto's die ik ga maken. Wellicht later het jaar nog een aanvulling.

Het is echt een geweldige ding, ben zo blij als een kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik ken het, heb 4 weken geleden ongeveer dezelfde aanschaf gedaan en had weer datzelfde warme gevoel als wat ik vroeger met Sinterklaas als kind had. Veel plezier met je camera. Ik heb nog geen moment spijt van aanschaf gehad. Moet nog wel met dat ding een keer echt 'naar buiten' om te oefenen doch.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik herken het bovenstaande :)

De mijne heeft wel 1 hete (rode) pixel, met de lenskap erop en dan bij een sluitertijd van 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:06:
Ik herken het bovenstaande :)

De mijne heeft wel 1 hete (rode) pixel, met de lenskap erop en dan bij een sluitertijd van 30 seconden.
Oei, dan moet je dergelijke situaties maar zien te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

M'n vriendin wilde hem eigenlijk ruilen vanwege die pixel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22

Japie.G

Colour Classic

Reinier schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:37:
M'n vriendin wilde hem eigenlijk ruilen vanwege die pixel ;)
kan hem ook remappen, grote kans dat je van je 'probleem' af bent. Heeft destijds bij mijn 350d, die er echt veel had, goed geholpen!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 noticed the appearance of a cluster of about 12 red/pink 'stuck' pixels about a fortnight ago. They appeared on all images irrespective of shutter speed used/ISO settings, etc.

Having read speculation on the EOS 5D section of this forum about the issue of stuck/hot pixels, I decided to try a cure suggested for the EOS 5D camera in that forum.

Firstly I removed the battery from my camera for 3 days. Then I put the battery back in and took a 'black' picture with the lens cap on. (You have to set A1 servo mode first, to allow the camera to take a picture without focussing). I did this to see if the 3 days without the battery in had solved the problem.

Then with the lens on the camera and the lens cap on the lens, and the lens pointing to the floor, I activated the 'Sensor Clean' function for about 30 seconds. (Obviously with a lens on, I made no effort to clean the sensor before, after or during this operation!). At the end of the 30 seconds, I switched the camera off to close the shutter and return the mirror. Afterwards, I reset the camera to its default settings and cleared the custom functions (both via the menu setting), just for the sake of enabling a general reset of the camera.

I then took a set of normal pictures to see if this process had made any difference. When I transferred the pictures to the computer to view them, the 'black' shot taken before the sensor clean clearly showed the hot pixel cluster, from which I conclude that the 3 days without a battery in, had made no difference and was just a waste of time - but it proved a point.

In the pictures taken after the sensor clean though, all the stuck/hot pixels had gone and the entire images were free from any hot/stuck pixels. The problem had been completely cured.

I suspect that the return to default settings and resetting the custom functions made no difference actually, but it did no harm.

I am now of the opinion that operating the sensor clean function with a lens on and a lens cap on the lens, causes the camera to either map out hot/stuck pixels, or to reset itself, neutralizing them. Pure speculation of course, but it solved the problem completely in 30 seconds. (N.B. I did not clean the sensor at any point and have never done so.)

EOS 350D camera, standard kit lens used, latest firmware version (1.0.3)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Japie.G schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:14:
[...]

kan hem ook remappen, grote kans dat je van je 'probleem' af bent. Heeft destijds bij mijn 350d, die er echt veel had, goed geholpen!
noticed the appearance of a cluster of about 12 red/pink 'stuck' pixels about a fortnight ago. They appeared on all images irrespective of shutter speed used/ISO settings, etc.

Having read speculation on the EOS 5D section of this forum about the issue of stuck/hot pixels, I decided to try a cure suggested for the EOS 5D camera in that forum.

Firstly I removed the battery from my camera for 3 days. Then I put the battery back in and took a 'black' picture with the lens cap on. (You have to set A1 servo mode first, to allow the camera to take a picture without focussing). I did this to see if the 3 days without the battery in had solved the problem.

Then with the lens on the camera and the lens cap on the lens, and the lens pointing to the floor, I activated the 'Sensor Clean' function for about 30 seconds. (Obviously with a lens on, I made no effort to clean the sensor before, after or during this operation!). At the end of the 30 seconds, I switched the camera off to close the shutter and return the mirror. Afterwards, I reset the camera to its default settings and cleared the custom functions (both via the menu setting), just for the sake of enabling a general reset of the camera.

I then took a set of normal pictures to see if this process had made any difference. When I transferred the pictures to the computer to view them, the 'black' shot taken before the sensor clean clearly showed the hot pixel cluster, from which I conclude that the 3 days without a battery in, had made no difference and was just a waste of time - but it proved a point.

In the pictures taken after the sensor clean though, all the stuck/hot pixels had gone and the entire images were free from any hot/stuck pixels. The problem had been completely cured.

I suspect that the return to default settings and resetting the custom functions made no difference actually, but it did no harm.

I am now of the opinion that operating the sensor clean function with a lens on and a lens cap on the lens, causes the camera to either map out hot/stuck pixels, or to reset itself, neutralizing them. Pure speculation of course, but it solved the problem completely in 30 seconds. (N.B. I did not clean the sensor at any point and have never done so.)

EOS 350D camera, standard kit lens used, latest firmware version (1.0.3)
Leesbaarder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Ik moest mijn camera wegbrengen naar de servicecenter voor een nieuwe af focusplaatje en een afstelling. Zag daar in de center een stand staan met een schoonmaakkit voor je sensor.
Blijkbaar wordt het hier aangemoedigd om je eigen sensor schoon te maken.

Filmpje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Crashcat schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:12:
Blijkbaar wordt het hier aangemoedigd om je eigen sensor schoon te maken.
Wat bedoel je met "hier"? Sowieso hoort het schoonmaken van je sensor net zo bij DSLR-fotografie als het opladen van je accu's. Vroeg of laat ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb sinds een dag een Canon EOS 450D met 18-55 mm lens en sinds vandaag werkt mijn autofocus niet meer, hij stelt ten eerste niet meer scherp en maakt geen foto's meer, welke mode ik ook kies. Bij het aanzetten van de camera kreeg ik de foutmelding "Err 01, communication between the camera and lens is faulty, clean the lens contacts. Daarna heb ik de sensorreiniging uitgevoerd.

Sindsdien kan ik wel in het menu komen, maar zodra ik een foto wil maken krijg ik steeds de melding 'Busy' zodra ik de flits aanheb en de shutter half ingedrukt hou. Indien ik de flits niet aanzet blijft de 'focus confirmation light' knipperen. Via manual focus maakt hij nog wel foto's. Ik heb de fabrieksinstellingen al gewist en de lens opnieuw bevestigd, batterij er in- en uitgehaald en SDcard ook.

Kan iemand me aub helpen? Via de zoekfunctie kon ik hierover niks vinden :- )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:50:
Hi, ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb sinds een dag een Canon EOS 450D met 18-55 mm lens en sinds vandaag werkt mijn autofocus niet meer, hij stelt ten eerste niet meer scherp en maakt geen foto's meer, welke mode ik ook kies. Bij het aanzetten van de camera kreeg ik de foutmelding "Err 01, communication between the camera and lens is faulty, clean the lens contacts. Daarna heb ik de sensorreiniging uitgevoerd.

Sindsdien kan ik wel in het menu komen, maar zodra ik een foto wil maken krijg ik steeds de melding 'Busy' zodra ik de flits aanheb en de shutter half ingedrukt hou. Indien ik de flits niet aanzet blijft de 'focus confirmation light' knipperen. Via manual focus maakt hij nog wel foto's. Ik heb de fabrieksinstellingen al gewist en de lens opnieuw bevestigd, batterij er in- en uitgehaald en SDcard ook.

Kan iemand me aub helpen? Via de zoekfunctie kon ik hierover niks vinden :- )
Dit betekend dat je de contacten moet schoonmaken, niet dat je de sensor moet schoonmaken. Misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:26:
[...]

Dit betekend dat je de contacten moet schoonmaken, niet dat je de sensor moet schoonmaken. Misschien helpt dit?
8)7 Hihi hij doet het weer na het reinigen van de lenscontacten _/-\o_ Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Laatst online: 19:43
Ik maakte net een foto met ISO op automatisch. Nu zie ik dat hij een foto op ISO640 maakte. Hoe kan dat, als je ISO wil kiezen kan ik alleen 100, 200, 400, 800 en 1600. Is er toch ergens een mogelijkheid om dit te kiezen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Op standje automatisch is het mogelijk dat hij er tussenin gaat zitten, dit is geen bug, het is een feature! Je kan dit dus niet zelf kiezen. Althans op mijn 400D niet, maar ik denk op de 450D ook niet. Waarom zou je dat willen, is jou fotografie zo kritisch dat je met halve of derde stops isowaarden wilt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
@kw_nl:
Voor jouw niet nee, voor de camera wel.
Als ze de gebruiker die keuzes ook moesten geven zou de lijst te lang worden, dus kiezen ze enkel voor de 'oude' ISO-waardes uit de analoog-tijden, in stappen van '1 stop' dus.
Niets om je zorgen over te maken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Bedankt voor de antwoorden, het was niet zo zeer een probleem, het viel me op. Aangezien ik altijd vast zit aan bepaalde waarde leek het mij handig als je wat meer te kiezen had. Volgens mij kan het bij de 40D wel.
Maar goed, vaker de AUTO stand gebruiken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
kw_nl schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:31:
Bedankt voor de antwoorden, het was niet zo zeer een probleem, het viel me op. Aangezien ik altijd vast zit aan bepaalde waarde leek het mij handig als je wat meer te kiezen had. Volgens mij kan het bij de 40D wel.
Maar goed, vaker de AUTO stand gebruiken dus!
Hmm waarom de autostand vaker gebruiken? ik weet zeker dat jij beter de ISO waarde kan inschatten dan de camera zelf, die gaat automatisch lekker hoog zitten waar dat helemaal niet nodig is. Ik zou juist willen zeggen ga lekker van de autostand af, begin met P, daarna AV en TV en daarna eventueel M. Je hebt veel meer controle (dus betere plaatjes) en het is echt veel leuker (dat is persoonlijk).

Dit was Mobyrick, front anti-autostand, terug naar de studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik moet zeggen dat ik ook redelijk anti auto-stand ben, ik heb me 450 nu 4 maanden en had hem eigenlijk nooit op auto gezet, maar de stap 400 - 800 vind ik op de 450 soms best veel verschillen, 640 zou een mooi tussen stapje zijn.
Blijft toch vaak een kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Na lang wikken en wegen toch besloten een Canon 450d te kopen.

Gister besteld bij Wehkamp onderstaande actie tegen. En voor die prijs kon ik hem natuurlijk niet laten liggen tegenover een 520 euro met alleen de kitlens bij de MM.

http://www.wehkamp.nl/w2/...=N73&ArtikelNummer=710719

Zit 1 week levertijd op dus nog even afwachten totdat die binnen is!

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Marmot84 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:39:

Gister besteld bij Wehkamp onderstaande actie tegen. En voor die prijs kon ik hem natuurlijk niet latne liggen tegenover een 520 euro met alleen de kitlens bij de MM.

Zoals al eerder vermeld blijf ik het raar vinden, als je alleen de body via die site besteld betaal je maar 30 euri minder.. :S.. Nou jah, laat maar weten als je hem binnen hebt :).. Ik vind het iig een fijne set!

ps. morgen naar de Beekse Bergen, dat wordt m'n eerste test voor m'n 55-250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
RobbieB schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:41:
[...]

Zoals al eerder vermeld blijf ik het raar vinden, als je alleen de body via die site besteld betaal je maar 30 euri minder.. :S.. Nou jah, laat maar weten als je hem binnen hebt :).. Ik vind het iig een fijne set!

ps. morgen naar de Beekse Bergen, dat wordt m'n eerste test voor m'n 55-250
Ik vind het ook vreemd en kan ook nooit kloppen, maar goed het staat zo op de site dus ze zullen hem wel moeten uitleveren, maar ga pas juichen als ik hem in huis heb ;)

succes morgen inde beeksebergen laat de foto's maar doorkomen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Marmotje op 13-03-2009 12:50 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:39:

Gister besteld bij Wehkamp onderstaande actie tegen. En voor die prijs kon ik hem natuurlijk niet laten liggen tegenover een 520 euro met alleen de kitlens bij de MM.

Het lijkt mij ook dat ze de kit: 450d + 18-55is bedoelen. De laagste prijs op pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/221360/canon-eos-450d-+-efs18-55is-+-efs55-250is.html
Maargoed, het zou een mooi foutje in jouw voordeel zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zou ook graag die aanbieding nemen van Wehkamp, maar zou t echt zo zijn dat ze hem moeten leveren omdat de productnaam (misschien) fout was?
Wanneer namelijk ik verder lees, zie ik alleen iets geschreven als: "Inclusief een verwisselbare 18-55 mm lens" niets over die 55-250. Als je beide lensen ontvangt, ga ik t pakket ook maar eens bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Scarm schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:27:
Ik zou ook graag die aanbieding nemen van Wehkamp, maar zou t echt zo zijn dat ze hem moeten leveren omdat de productnaam (misschien) fout was?
Wanneer namelijk ik verder lees, zie ik alleen iets geschreven als: "Inclusief een verwisselbare 18-55 mm lens" niets over die 55-250. Als je beide lensen ontvangt, ga ik t pakket ook maar eens bestellen :)
Het staat duidelijk in de titel en duidelijk in de advertentie zelf bij:
Typenummer: EOS 450D+EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 mm IS

Ik heb gekozen voor betalen per acceptgiro als het dus niet klopt dan betaal ik niet. Heb al wel even op de consumenten sites gesurft, en wat ik zo lees zijn ve verplicht om het uit te leveren. Er was toen ook is zo'n accefietje met die plasma's op neckerman die er voor iets van 150 euro op stonden, maar dat hebben ze toen verloren aangezien je niet kon verwachten dat je zo'n dure plasma voor zo weinig geld kon kopen.

Aangezien hier wel bij staat van 909 voor 579 lijkt het me dat ik wel een poot heb om op te staan gezien die uitspraak toen over de plasma, maar goed ben benieuwd of ik het goede geleverd krijg...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik hoop dat je gelijk hebt :)
Ik heb hem inmiddels toch ook maar bestelt, ook met acceptgiro... vol verwachting klopt mijn hart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee scarm. Mij bevalt ie uitermate goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Scarm schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:12:
Ik hoop dat je gelijk hebt :)
Ik heb hem inmiddels toch ook maar bestelt, ook met acceptgiro... vol verwachting klopt mijn hart ;)
Ik weet natuurlijk ook niet of ik gelijk heb, maar goed anders staan we met zijn 2en in ieder geval sterker als alleen ;-)

op de site van wehkamp zelf hebben mensen er ook al vragen over gesteld... dus ben benieuwd of daar een antwoord op komt

[ Voor 14% gewijzigd door Marmotje op 13-03-2009 16:41 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Ik heb hem ook besteld, zat erg tussen de 1000d en de 450d te twijfelen, maar met deze lens erbij lijkt het mij een mooie aanbieding.

En mochten ze niet willen leveren, dan denk ik dat je het ZEER aannemelijk kan maken dat dit gewoon een mooie aanbieding is, ze hebben zelfs staan dat ie van 909 afgeprijsd is. Daarnaast is het misschien een ruime 100 euro minder dan het zelf kopen van de 18-55 kit met een losse zoomlens, dus geen onmogelijk lage prijs.

[ Voor 54% gewijzigd door LordLynx op 13-03-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als koper zou ik wel een screendump van de aanbieding maken. Ik denk dat Wehkamp gewoon moet/gaat leveren voor deze mooie prijs. Gefeliciteerd alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Screendump? Ik heb een orderbevestiging in mijn mailbox staan....

Canon EOS 450D+EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 mm IS spiegelreflexcamera + lens
Bestelnummer: 867-10-719 Je krijgt hierover bericht. 1 909.- 579

Maar ook maar even een screen gemaakt, kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:28:
Als koper zou ik wel een screendump van de aanbieding maken. Ik denk dat Wehkamp gewoon moet/gaat leveren voor deze mooie prijs. Gefeliciteerd alvast!
Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat Wehkamp komende week met een correctie komt. Vervolgens komen er allerlei kwade reacties dat dat toch niet kan en het eea over juridische actie. De conclusie wordt dat Wehkamp de bestellingen annuleert en niemand juridische actie onderneemt!

My 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:31:
Screendump? Ik heb een orderbevestiging in mijn mailbox staan....

Canon EOS 450D+EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 mm IS spiegelreflexcamera + lens
Bestelnummer: 867-10-719 Je krijgt hierover bericht. 1 909.- 579

Maar ook maar even een screen gemaakt, kan nooit kwaad.
Ik had hem 3 maart 2009 ook bij Wehkamp besteld en heb alleen de 18-55 mm erbij gekregen. Ik had ze meteen opgebeld en die mevrouw zou het navragen op het hoofdkantoor, ik heb inmiddels reactie gekregen, helaas..:

De Canon EOS 450D spiegelreflexcamera staat met een foutieve vermelding op onze internetsite.Deze camera wordt enkel geleverd met een standaard 18-55 lens.Wij vinden het zeer vervelend dat u verkeerd bent ingelicht.Mocht u hierdoor de camera retour willen sturen dan kan dit wanneer de camera ongebruikt is en in originele fabrieksverpakking zit.Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met afdeling elektronica 038-4264200.Onze excuses voor het ongemak.
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:50:

Om even terug te komen op m'n probleempje m.b.t. de error1 die ik steeds kreeg, ik dacht het opgelost te hebben door de contacten schoon te maken met een wattenstaafje en alcohol, maar (nu dag 3) krijg ik iedere keer nadat ik de camera opnieuw aanzet, weer die error... Lens erafgehaald, schoongemaakt en gekoppeld, maar na gemiddeld 3 keer proberen lukt het weer om foto's te maken.. Lijkt me overigens ook niet goed om steeds die lens eraf en op te zetten.

Iemand anders dit meegemaakt? Ik ga sowieso Canon hierover bellen en misschien zelfs meteen DOA terugsturen naar Wehkamp, zodat ik een nieuwe krijg.

:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:54:

Lens erafgehaald, schoongemaakt en gekoppeld, maar na gemiddeld 3 keer proberen lukt het weer om foto's te maken.. Lijkt me overigens ook niet goed om steeds die lens eraf en op te zetten.
Dat is geen probleem natuurlijk, DSLR's zijn gemaakt om te wisselen van lens. Je error is wel een probleem natuurlijk waar ik ook geen antwoord op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:54:
[...]

Ik had hem 3 maart 2009 ook bij Wehkamp besteld en heb alleen de 18-55 mm erbij gekregen. Ik had ze meteen opgebeld en die mevrouw zou het navragen op het hoofdkantoor, ik heb inmiddels reactie gekregen, helaas..:

De Canon EOS 450D spiegelreflexcamera staat met een foutieve vermelding op onze internetsite.Deze camera wordt enkel geleverd met een standaard 18-55 lens.Wij vinden het zeer vervelend dat u verkeerd bent ingelicht.Mocht u hierdoor de camera retour willen sturen dan kan dit wanneer de camera ongebruikt is en in originele fabrieksverpakking zit.Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met afdeling elektronica 038-4264200.Onze excuses voor het ongemak.

[...]

:(
Zou jij mij misschien dat mailtje kunnen forwarden? Als ze namelijk 10 dagen lang de foutieve omschrijving laten staan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat kopers sterker staan om levering af te dwingen. En over het niet ondernemen van juridische stappen... ik betaal me scheel aan een verzekering hiervoor, doen die ook nog eens iets voor hun geld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat jullie beter in dit draadje verder kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Heb ik gedaan, dank u. Aangezien ik de aanbieding waarschijnlijk op mijn buik kan schrijven kom ik toch weer bij mijn oude dillema uit..... is een 450D de meerprijs waard tov een 1000D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

Vraagje...
Is het mogelijk om de naamgeving van de foto's standaard te verandern..
Nu is het IMGXXX.jpg, ik zou dit graag willen veranderen in bijvoorbeeld EOSxxx.jpg.

Ik heb namelijk nog een canon camera (IXUS860) en als ik dan foto's van deze 2 camera's in dezelfde directory wil plaatsen komt het soms voor dat de nrs overeenkomen.

Ik weet dat de nummering wel aan te passen is, maar vraag me af of dat ook het geval is met de naam.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
LordLynx schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:49:
Heb ik gedaan, dank u. Aangezien ik de aanbieding waarschijnlijk op mijn buik kan schrijven kom ik toch weer bij mijn oude dillema uit..... is een 450D de meerprijs waard tov een 1000D?
Als jij duidelijk kan aangeven wat je mist in de 1000D (FPS en AF schieten mij te binnen) dan wel natuurlijk. Als je denk hij praat abracadabra dan zou ik de 1000D nemen.
D75 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:00:
Vraagje...
Nu is het IMGXXX.jpg, ik zou dit graag willen veranderen in bijvoorbeeld EOSxxx.jpg.

Ik heb namelijk nog een canon camera (IXUS860) en als ik dan foto's van deze 2 camera's in dezelfde directory wil plaatsen komt het soms voor dat de nrs overeenkomen.

Ik weet dat de nummering wel aan te passen is, maar vraag me af of dat ook het geval is met de naam.
Nee dat kan niet volgens mij, dit kan wel makkelijk met andere externe programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hen nu een aantal maanden de Eos 450D en ben zeer te spreken over de kwaliteiten van deze "beginners" camera.
Het enigste wat ik tot nu toe al een minpuntje beschouw, vind ik het jammer dat je de ISO waardes niet in wat kleinere stappen kunt instellen, je gaat nu bijvoorbeel vaan ISO 800 direct naar ISO 1600, waarom geen stappen ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dat is het een nadeel van een instapcamera, je kan alleen hele stops kiezen, geen halve of derde stops zoals bij de meer geavanceerde modellen.
Op de autostand pakt hij overigens wel tussenstapjes maar dan kan je de rest weer niet instellen dus dit lijkt me ook niet wenselijk. Je kan beter zelf en ISO kiezen dan de camera vind ik, dan maar hele stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
De 'tussenstops' zijn bij de meeste camera's ook geïnterpoleerd, dus niet heel nuttig. ISO1000 op een 30D was bijvoorbeeld gewoon 800 + 1/3e, en gaf meer ruis dan iso1250 (1600-1/3e). 1000 was op die cam een soort van de duivel :P

Bij de 40D zijn ze volgens mij wél hardwarematig inmiddels, maar helemaal zeker weet ik dat niet :)

Ik merk trouwens dat ik die tussenstops zelf de laatste tijd pas wat meer gebruik. Volle stops geeft toch een wat beter gevoel ofzo :+

[ Voor 17% gewijzigd door Henk op 19-03-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
D75 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:00:
Vraagje...

Dit kan met de EOS Utility. Klik op de button 'Preferences' in de 'Home screen' en ga naar het tabblad 'File Name'. Hier kan je het aanpassen naar de benaming die jij wilt :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Kleine crosspost voor de mensen die bij wehkamp besteld hebben

Ik werdt net door ze gebelt en krijg volgende alternatief toegworpen
http://www.wehkamp.nl/w2/...t=18-200&Nao=0&AI=0&N=186

Deze lens erbij in plaats van de Canon 55-250 IS lens voor hetzelfde totaalbedrag van € 579,-

review van de lens
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=192

Niet echt een lens dus om erbij te hebben maar meer ipv en als je niet wil wisselen.

Wat zouden jullie doen ?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Henk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:43:
De 'tussenstops' zijn bij de meeste camera's ook geïnterpoleerd, dus niet heel nuttig. ISO1000 op een 30D was bijvoorbeeld gewoon 800 + 1/3e, en gaf meer ruis dan iso1250 (1600-1/3e). 1000 was op die cam een soort van de duivel :P

Bij de 40D zijn ze volgens mij wél hardwarematig inmiddels, maar helemaal zeker weet ik dat niet :)

Ik merk trouwens dat ik die tussenstops zelf de laatste tijd pas wat meer gebruik. Volle stops geeft toch een wat beter gevoel ofzo :+
Het lijkt er op dat 160, 320, 640 en 1250 bij de 40D de native hardware-matige ISO-waardes zijn.
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste