Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne inmiddels retourgestuurd naar Wehkamp. Ze hadden daarvoor gezegd dat er een nieuwe nagestuurd zou worden. Nu krijg ik ineens te horen dat ik 3 weken (?!) moet wachten voor een oplossing. Ze sturen de camera naar de fabrikant om het defect na te kijken. Dat terwijl ik met Canon heb gebeld en zij aangeven dat hij omgeruild moet worden.
Bij Wehkamp is het zo dat je binnen 24 uur een evt. defect moet doorgeven, anders wordt het als een 'gewone artikelklacht' in behandeling genomen. Ik weet het, dat is een nadeel met online aankopen doen, maar bij de meeste (online)shops heb je toch een DOA (Dead on arrival)-termijn van 7 of 14 dagen :?

Kortom ik baal heel erg :( 8)7

Ben trouwens Prss, mn vriend stond blijkbaar nog ingelogd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet even die stelling van Canon per email vragen, die naar Wehkamp forwarden en eisen dat ie als DOA wordt afgedaan? Anders koop ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
MadButcher schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:14:
[...]

Het lijkt er op dat 160, 320, 640 en 1250 bij de 40D de native hardware-matige ISO-waardes zijn.
Owja, zoiets heb ik wel eens gezien... ik geloof dat dat toen bemeten werd aan de DR, want de ruislevels waren op 160 en 200 ongeveer hetzelfde.

Ergens idioot, maar ergens goed te verklaren. Bij een 30D was iso1600 eigenlijk iso2000, en wellicht heeft Canon middels dit trucje getracht om zich weer te conformen aan de standaard (wat de iso-waarde eigenlijk ook gewoon is).

Maar bij de 40D zijn ook de tusseniso's dus gewoon gepushte/gepull'de waarden? Das wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders dan de Wehkamp discussie van jullie. Ik ben vanmiddag even langs de Media Markt in Groningen geweest en daar is 450D met de 18-55mm kitlens voor 499 euro. Vergeleken met de prijzen uit de webshops op Pricewatch en Kieskeurig is dat wel voordelig, vergeleken met andere normale winkels waar ze 600 euro voor vragen.

Zelf heb ik de voorkeur om in winkels te kopen want dat geeft nou eenmaal een vertrouwd gevoel. Toch wil ik nog even wachten met kopen omdat ik nog kijk naar andere modellen uit dezelfde prijsklasse om de pro's en con's nog af te wegen zodat ik een DSLR heb die bij mijn smaak past. Toch ben ik bang dat dit om een tijdelijke actie gaat. Wie weet wanneer volgende week de normale prijs alweer 600 euro is? Er stond nergens op dat de 499 euro bij een korting of actie hoort, maar het kan net zogoed weer weg zijn.

Daarom wil ik hier even vragen of de 450D met kitlens voor die prijs wel voordelig is vergeleken met andere winkels (in Groningen en Leeuwarden) als ik uiteindelijk besluit om hem te kopen, en of Mediamarkt wel goed service aanbied zoals garantie, ruilmogelijkheden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:53:
Even iets anders dan de Wehkamp discussie van jullie. Ik ben vanmiddag even langs de Media Markt in Groningen geweest en daar is 450D met de 18-55mm kitlens voor 499 euro. Vergeleken met de prijzen uit de webshops op Pricewatch en Kieskeurig is dat wel voordelig, vergeleken met andere normale winkels waar ze 600 euro voor vragen.

Zelf heb ik de voorkeur om in winkels te kopen want dat geeft nou eenmaal een vertrouwd gevoel. Toch wil ik nog even wachten met kopen omdat ik nog kijk naar andere modellen uit dezelfde prijsklasse om de pro's en con's nog af te wegen zodat ik een DSLR heb die bij mijn smaak past. Toch ben ik bang dat dit om een tijdelijke actie gaat. Wie weet wanneer volgende week de normale prijs alweer 600 euro is? Er stond nergens op dat de 499 euro bij een korting of actie hoort, maar het kan net zogoed weer weg zijn.

Daarom wil ik hier even vragen of de 450D met kitlens voor die prijs wel voordelig is vergeleken met andere winkels (in Groningen en Leeuwarden) als ik uiteindelijk besluit om hem te kopen, en of Mediamarkt wel goed service aanbied zoals garantie, ruilmogelijkheden, etc.
Ehm kijk even in de PW of bovenaan in dit topic, daar staan de laagst prijzen. MM is wel goed in ruilen enzo, niet in voorlichting/info. En verder: er komt altijd een nieuwe actie die nog beter is dan deze.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:08
Hou er ook rekening mee dat waarschijnlijk morgen de 500D wordt aangekondigd. En dus zullen de prijzen van de 450D naar verloop van tijd flink dalen....

Zie http://www.canonrumors.com/category/photography/canon-500d/

[ Voor 19% gewijzigd door Aristos op 24-03-2009 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Aristos schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 07:39:
Hou er ook rekening mee dat waarschijnlijk morgen de 500D wordt aangekondigd. En dus zullen de prijzen van de 450D naar verloop van tijd flink dalen....

Zie http://www.canonrumors.com/category/photography/canon-500d/
Maar hou er ook weer niet al te veel rekening mee, er komt altijd een nieuwe camera en wachten op een camera omdat hij goedkoper wordt is echt bijna nooit nuttig. De eventuele 500D zal flink duurder wezen dan de 450D en qua prestaties niet extreem veel verschil maken, het blijft een instapper. Behalve misschien filmen dan, dat is voor de instappers misschien wel interessant. Ok ook ik heb genoeg gegeneraliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog hebben nieuwe introducties de afeglopen 3 maanden alleen maar gezorgd voor prijsstijgingen. De nieuwe producten zijn vaak honderden euro's duurder dan de producten die zij vervangen. Daarom denk ik dat je van de prijs van het 'oude' product niet teveel moet verwachten.

Voorbeeld, de Eos450D is in Rotterdam vorige maand van 499 naar 539 gegaan. Iets met een dure Yen enzo. Lees daarnaast eens het topic in het shopping forum over leveranciers (groothandels) en je weet hoe de fotohandel in elkaar steekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

De prijzen zullen de komende tijd nog meer zakken, want: de nieuwe EOS 500D is er.

Linkje: http://www.dpreview.com/news/0903/09032504canoneos500d.asp

:*)

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij de prijzen van de 500D veel hoger liggen en dat is mijn verwachting, op basis van de post boven je. Als je jouw post eens kan onderbouwen dan sta ik daar van harte voor open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Duurder zou je het wel kunnen noemen ja. €869,- voor de body! Tel er nog €100,- voor de kit met de 18-55. Prijst zichzelf aardig uit de markt vind ik, slechts €30,- goedkoper dan een 50D.

Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
Hier al wat samples van video's gemaakt met de 500D beta (Rebel T1i) :

http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-9973-9976

Preview nu ook online: http://www.dpreview.com/previews/canoneos500d/

[ Voor 21% gewijzigd door waslijn op 25-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:57:
Duurder zou je het wel kunnen noemen ja. €869,- voor de body!
Kamera express en konijnenberg vragen er 799 euro voor.

@waslijn
Kan je die linkjes niet beter in het 500d topic plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:47:
@waslijn
Kan je die linkjes niet beter in het 500d topic plaatsen?
Nou, Canon mag wel zeggen van niet, maar in de praktijk zal de 500D natuuurlijk op korte termijn wel de opvolger c.q. vervanger van de 450D blijken te zijn. Zo is de 50D in de markt gezet naast de 40D, maar de enige reden (wel een goede, daar niet van) om voor een 40D te gaan, boven een 50D, is toch vooral de prijs!
Hoe je het ook bekijkt, de 450D en de 500D zijn op zijn minst zeer goede familie van elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal best eens zo kunnen zijn. Maar het is logischer om die linkjes in het 500d topic te plaatsen omdat het daar tenslotte om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Laatst online: 11-04 13:52
Heb net een 450D zoomkit besteld, kitlens en EF-S 55-250. Wilde eigenlijk wachten tot de prijs nog iets zou gaan zakken maar kon me toch niet inhouden. Kan niet wachten tot morgen _/-\o_

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 22:38
Ik vind de sprong naar de 500 van dien aard dat ik nog wel een maandje of twee kan wachten.

Omdat ik heb zitten dubben tussen de 1000 met 2 lenzen of de toch iets betere 450 met 1 lens
maar nu ik de spec lees van de 500 waar je ook mee kan filmen . dat lijkt me een heel intersant.
als ie dat een beetje goed doet dan spaar ik me een cam uit en dan kan het me geen moer schelen dat ie nu een 2 a 300 duurder is ,, zakt wel .......

kan bewust zijn dat de 1000 de 400/450 tegen iets lagere prijs of extra accessoires en de 50 de nieuwe über instap (d)SLR word voor mensen die gewend zijn om met een compact te werken en dingen als filmpjes maken missen .......

hoop wel dat er dikke geheugen kaart in kunnen, dan

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik was zondag op het circuit van Zandvoort aan het schieten toen m'n 450D er ineens mee ophield (precies toen er voor m'n neus een auto het grind in dook, mooi gemist dus :X ). Deed helemaal niks meer, ook niet na aan/uit zetten. Na het verwijderen en weer plaatsen van de accu deed hij het weer, om even later weer uit te vallen. Weer accu even eruit gehaald en sindsdien geen problemen meer gehad. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik gebruik wel een grip (BG-E5), kan het zijn dat die niet lekker zit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loszittende grip? Slecht contact tussen de grip en de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Grip zit goed vast, contacten zien er ook allemaal goed uit.. Nouja, mocht het nog eens gebeuren maar even langs gaan bij de fotozaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lees'ers,

Ik ben al zeer lange tijd aan het kijken naar een spiegel reflex camera. Nu is mijn oog gevallen voor de canon 450D. Ik ga hem in het begin vooral gebruiken om te "leren" fotograferen met dit soort "redelijk professionele" apparatuur, en als ik wat meer ervaring heb, wil ik mij gaan richten op het fotograferen op feesten, tijdens uitgaan avonden, en dus vooral in donkere omgevingen.

Ik heb veel positieve verhalen gehoord over deze camera, en veel gelezen, hier op tweakers maar ook andere fora, tevens ook reviews en dergelijke. Toch zou ik graag willen weten of er ook "min"? puntjes zijn, waar ik eventueel op zou moeten letten, en of dit problemen of dergelijk zouden opleveren.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:09:
Ik ga hem in het begin vooral gebruiken om te "leren" fotograferen met dit soort "redelijk professionele" apparatuur
Het is een instap-DSLR en geenszins een professionele camera. Verder zal je nog flink moeten investeren in behoorlijke lenzen en een flitser, wil je sowieso aan de gang kunnen in donkerdere omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:54:
[...]

Het is een instap-DSLR en geenszins een professionele camera. Verder zal je nog flink moeten investeren in behoorlijke lenzen en een flitser, wil je sowieso aan de gang kunnen in donkerdere omgevingen.
Daarom staat het ook tussen haakjes:), omdat ik weet dat het het instap model is, maar voor mij toch best prof apparatuur is, nieuw en best prijzig ( Huidige Camera: Sony Cyper Shot 7.2 Mp. ) Ook met lenzen en flitsers ben ik aan het rond kijken weet ik ong wat ik nodig heb. Ik heb van dit weekend tijdens het uitgaan, een tijdlang met een wat professionelere fotograaf staan praten en die heeft mij het een en ander uitgelegd en verteld. Deze had zelfde Canon 40D, met de nodige toeters en bellen.

Toch bedankt voor je antwoord Toff.

Maar graag zou ik dus willen weten of er " ook "min"? puntjes zijn, waar ik eventueel op zou moeten letten, en of dit problemen of dergelijk zouden opleveren. ".

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 02:00:
[...]

Daarom staat het ook tussen haakjes:), omdat ik weet dat het het instap model is, maar voor mij toch best prof apparatuur is, nieuw en best prijzig ( Huidige Camera: Sony Cyper Shot 7.2 Mp. ) Ook met lenzen en flitsers ben ik aan het rond kijken weet ik ong wat ik nodig heb. Ik heb van dit weekend tijdens het uitgaan, een tijdlang met een wat professionelere fotograaf staan praten en die heeft mij het een en ander uitgelegd en verteld. Deze had zelfde Canon 40D, met de nodige toeters en bellen.
Tíjdens het uitgaan met een professionele fotograaf staan praten? Ze zijn er wel, maarre... met een heuse 40D joh? Welke partysite schoot ie voor? :P

Enniewee, wat vindt je vooral beperkend aan je sony-dingus? Want een dSLR kan daar soms in helpen, soms totaal niet.
Toch bedankt voor je antwoord Toff.

Maar graag zou ik dus willen weten of er " ook "min"? puntjes zijn, waar ik eventueel op zou moeten letten, en of dit problemen of dergelijk zouden opleveren. ".
Dat is ongeveer net zo subjectief als; is een donkervoort een goede vervanger voor mijn Golf VR6? Dat weet alleen jij, als je het spul echt goed bekeken hebt en weet waar je over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:09:
Toch zou ik graag willen weten of er ook "min"? puntjes zijn, waar ik eventueel op zou moeten letten, en of dit problemen of dergelijk zouden opleveren.
Aan geen enkele camera zitten min punten. De min punten stel je zelf vast en vervolgens bekijk je of de camera over een komt met jouw wensen en eisen.

Als jij niet weet waar jouw camera aan moet voldoen dan is het onmogelijk om een keuze te maken.

Bij ieder budget hoort een bepaalde camera. De een met meer features dan de ander. Oke, maar zo werkt het nou eenmaal. Dus mijn advies: ga voor jezelf na, wat je allemaal belangrijk vindt, waar jouw nieuwe camera aan moet gaan voldoen en bekijk dan welk toestel er het meest in de buurt komt bij jouw wensen, eisen en budget.

Wil je toch een soort antwoord? Ja, de 450d is een goede instapper om lekker mee te experimenteren.
Even relatief: wil je min. 15 megapixels, tja dan heb je jouw "min punt" alweer gevonden om niet voor de 450d te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Waarom is je keuze gevallen op een 450D voor partyfotografie?

Neem dit topic eens door: Ervaringen partyfotografie deel 11
Daarin vertellen sommige mensen ook met wat voor instellingen en apparatuur ze schieten. Daaruit zou je goed moeten kunnen opmaken wat voor spullen je nodig hebt.

Mocht je CyberShot een manual stand hebben zou je eerst daar eens mee moeten experimenteren, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Met een 450D met een hoop dure lenzen maak je nog niet automatisch mooie foto's ;) Daar is een stukje techniek voor nodig maar vooral gevoel. En dan weet je gelijk wat voor mogelijkheden je zoekt in je nieuwe camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Jemig wat reageren jullie allemaal afmoedigend.

Een 450D is een prima instapper als je vanaf een compact camera komt. Vooral als je niet de kitlens gebruikt maar begint met bijvoorbeeld een simpele prime zoals een 50mm f/1.8 en een externe flitser kan je al leuk beginnen om binnen foto's te maken. Alhoewel een 35mm prime waarschijnlijk lekkerder is.

Als je in het begin je geld focussed op lichtsterke goede lenzen (bij voorkeur EF) dan kan je later altijd nog de body vervangen als je daar behoefte aan krijgt. Je oude body kan je voor een aardige prijs altijd weer via marktplaats van de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ik ben sinds twee dagen ook eigenaar van de 450D met 18-55 objectief. Nou ben ik redelijk veel bezig geweest met het experimenteren met het diafragma, sluitertijden en dat soort zaken. Maar wat ik nou nog niet helemaal door heb ik de scherptedieptecontrole. Als ik die knop indruk dan lijkt net alsof er niks gebeurt. Ik doe het vast verkeerd, maar wanneer moet ik dit nou gebruiken? Sorry als dit een "RTFM" vraag is, maar ik kon het niet echt vinden.

Mochten er nog andere beginners hier voorbij komen, kan ik zeer zeker de beginners cursus op de Cannon website aanbevelen. Die is erg duidelijk en legt de basis materie ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
silentsnake schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:00:
Ik ben sinds twee dagen ook eigenaar van de 450D met 18-55 objectief. Nou ben ik redelijk veel bezig geweest met het experimenteren met het diafragma, sluitertijden en dat soort zaken. Maar wat ik nou nog niet helemaal door heb ik de scherptedieptecontrole. Als ik die knop indruk dan lijkt net alsof er niks gebeurt. Ik doe het vast verkeerd, maar wanneer moet ik dit nou gebruiken? Sorry als dit een "RTFM" vraag is, maar ik kon het niet echt vinden.

Mochten er nog andere beginners hier voorbij komen, kan ik zeer zeker de beginners cursus op de Cannon website aanbevelen. Die is erg duidelijk en legt de basis materie ook goed uit.
Stel hem maar eens in op F/16 terwijl je op 55mm op een voorwerp dichtbij focust, als je dan dat knopje indrukt zie je wel het verschil. ;)
Of je het nodig hebt is een andere vraag overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 13 april 2009 @ 02:25:

Tíjdens het uitgaan met een professionele fotograaf staan praten? Ze zijn er wel, maarre... met een heuse 40D joh? Welke partysite schoot ie voor? :P
www.partyflock.nl, en een andere fotograaf liep met een Nikon 300D met lens en flitser.

Nou als ik zo de berichten lees, maakt het dus weinig uit. Dan weet ik voldoende en wil ik iedereen bedanken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 02:00:
[...]
Ik denk dat mijn minpunten hier al werden vernoemd, voor mij waren de minpunten:
-Ergonomie (kreeg snel krampen met de 450D en ik heb kleine handen, dat is natuurlijk persoonlijk he), handstrap + grip waren maar een halve oplossing, want op het einde van de avond had ik nog steeds krampen.
-Enkel stappen van volledige stops bij iso (staat hier enkele posts voor vermeld).
-Het niet ondersteunen van het uitschakelen van flitser en behoud van AF beam bij een 430 ex(ii) model.
-Geen C knoppen om voorkeursinstellingen te bewaren en snel te kunnen switchen.
Ik ben dan na 4 maand overgestapt op een 40D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 22:38
Wat ik me afvraag nu de 500D geïntroduceerd is , zal de prijs dan van de 450D ook wat doen ?

Of zou die zo blijven omdat er nu ook de 1000 is als budget instapper maar het verschil van de 500 en de 40/50 is nog te klein ....... die moet dan wat zakken , en dan zit je met de 450 ligt voorlopig nog overal ruim op de planken ,,, maar als die te veel zakt zitten ze weer met de 1000

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Denk niet dat de 450D veel in prijs zal dalen (alhoewel de prijzen van Mediamarkt een tijdje terug van € 444 wel haalbaar moet zijn - ik had em zelf met kerst voor 488 gekocht) ik denk eerder dat de 450D langzamerhand niet meer gemaakt zal worden. anders snijdt Canon zichzelf wel heel erg in de vingers wanneer ze elke jaar een nieuw model op de markt zetten. Ik kijk zelf al uit naar de 60D, 500D en 50D sla ik mooi over :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

nog even een noob vraagje:

ik zat laatst eens door de programma modes heen te draaien en een beetje te spelen en wat mij opviel is dat de 450d in standje P een andere lichtmeting doet dan als ik hetzelfde diafragma pak in standje A of zelfde sluitertijd in standje S pak. weet iemand waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
P is volgens mij alles automatisch behalve de ISO. Dit weet ik niet zeker aangezien ik 90% op AV schiet, 5% TV en 5% M. Met lichtmeting bedoel je spot, center of gemiddeld? of zijn de foto's gewoon anders belicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Mobyrick schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:22:
P is volgens mij alles automatisch behalve de ISO. Dit weet ik niet zeker aangezien ik 90% op AV schiet, 5% TV en 5% M. Met lichtmeting bedoel je spot, center of gemiddeld? of zijn de foto's gewoon anders belicht?
de foto's zijn anders belicht. kortom als ik op F4 schiet in P, A of T krijg ik 3 verschillende sluitertijden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Meulugar schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:34:
[...]

de foto's zijn anders belicht. kortom als ik op F4 schiet in P, A of T krijg ik 3 verschillende sluitertijden erbij.
En je diafragma's zijn wel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

RonnieB82 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:21:
[...]

En je diafragma's zijn wel hetzelfde?
ja. ik denk dat het een incident geweest is want ik probeer net even de 3 modussen op een blikje uit en dan klopt het wel gewoon. ik denk dat ik toen der tijd op 2 verschillende punten gemeten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:26:
Jemig wat reageren jullie allemaal afmoedigend.

Een 450D is een prima instapper als je vanaf een compact camera komt. Vooral als je niet de kitlens gebruikt maar begint met bijvoorbeeld een simpele prime zoals een 50mm f/1.8 en een externe flitser kan je al leuk beginnen om binnen foto's te maken. Alhoewel een 35mm prime waarschijnlijk lekkerder is.

Als je in het begin je geld focussed op lichtsterke goede lenzen (bij voorkeur EF) dan kan je later altijd nog de body vervangen als je daar behoefte aan krijgt. Je oude body kan je voor een aardige prijs altijd weer via marktplaats van de hand doen.
Als je vanaf een compact camera komt, waarom zou je dan niet de kitlens erbij nemen? Deze lens maakt toch nog altijd betere foto's dan een compact..? Ik denk dat beginners de mogelijkheid van het kunnen inzoomen zullen missen, met zo'n prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik ben geinteresseerd in deze camera om voortaan van fotografie mijn hobby te maken. Is deze camera daarvoor simpel genoeg? En is deze camera daarvoor uitgebreid genoeg om een tijdje mee voorruit te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Deze camera zorgt ervoor dat fotografie je hobby wordt? Cool! En ja hij is simpel en uitgebreid genoeg. Veel plezier met je nieuwe hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor snelheid (klasse) geheugenkaart heb je tenminste nodig voor de 450D? Of welke kaarten zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
Wat je minimaal nodig hebt weet ik niet precies. Ik las laatst wel een review waar de SanDisk Extreme III goed naar voren kwam. Qua kosten valt die ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heb je de schrijfsnelheid van 30MB/s nodig, als je 3 beelden per seconde gebruikt..
Ik heb zelf een Class 6 kaartje (20MB/s) van Transcend gekocht, die was voor 8GB maar 17 euro.

Puur om mee te spelen. Zodra ik wegga koop ik nog wel de 16GB Sandisk Extreme 3 (class 6 maar dan met 30MB/s)

Het prijs verschil tussen Sandisk en Transcend is btw heel groot, hoe dat zo? Zijn de Sandisk echt zoveel kwalitatief beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07
cardinal808 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:43:
Wat je minimaal nodig hebt weet ik niet precies. Ik las laatst wel een review waar de SanDisk Extreme III goed naar voren kwam. Qua kosten valt die ook wel mee.
Ik gebruik zelf Ultra II's en die zijn goed genoeg. Onafhankelijk van de kaart kun je in JPEG gewoon door blijven bursten en in RAW heb je 6 shots tot de buffer vol zit. Deze waarden gelden ook met goedkopere kaartjes. Ben je echt serieus van plan sportfotografie e.d. te doen en lange bursts in RAW te schieten, dan heb je wel een snellere kaart nodig. Maar de vraag is dan of je 3,5 fps v/d 450D wel snel genoeg is.

De enige reden dat ik voor SanDisk kies is de betrouwbaarheid, nog nooit problemen mee gehad.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is de 450 in europa ergens in het grijs/zilver te krijgen? Die vind ik er cool uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Lt. Marx schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:58:
Is de 450 in europa ergens in het grijs/zilver te krijgen? Die vind ik er cool uitzien :)
Nope.. volgens mij zijn deze modellen sinds de 350D sowieso niet meer in het grijs/zilver verkrijgbaar. Dat was echt zo'n hype, net zoals bij de (LCD/Plasma) TV, die zijn nu ook gewoon weer terug naar het zwart..
(gelukkig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Ter info:

Firmware Version 1.1.0 incorporates the following improvements.

1. Supports the AF assist beam features of the new flash, Speedlite 270 EX, which is scheduled to be released in April 2009.

Version 1.1.0 firmware is for cameras with firmware up to Version 1.0.9. If the camera's firmware is already Version 1.1.0, it is not necessary to update the firmware.

http://web.canon.jp/imagi...eosdigital4/firmware.html

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:35:
Wanneer heb je de schrijfsnelheid van 30MB/s nodig, als je 3 beelden per seconde gebruikt..
Ik heb zelf een Class 6 kaartje (20MB/s) van Transcend gekocht, die was voor 8GB maar 17 euro.

Puur om mee te spelen. Zodra ik wegga koop ik nog wel de 16GB Sandisk Extreme 3 (class 6 maar dan met 30MB/s)

Het prijs verschil tussen Sandisk en Transcend is btw heel groot, hoe dat zo? Zijn de Sandisk echt zoveel kwalitatief beter..
De ervaring is dat transcend poep is vergeleken met sandisk (als je high-performance spul vergelijkt). Ik weet zelf niet waarom als in welk chipje dat nou veroorzaakt, maar er zit echt flink verschil in voornamelijk de levensduur en consistentie. Het lijkt ook alsof de wear levelling af en toe wel heel veel tijd nodig heeft, zomaar kan je snelheid tussendoor inkakken van 18 naar 5-8 MB/s voor een paar seconden (Transcend 16GB van 30 euro die ik in mn pda heb).

Dat wil niet zeggen dat Sandisk niet stuk gaat - een Ultra II CF-kaartje heb ik ongeveer 2 jaar geleden maar een maand kunnen gebruiken voor hij stuk ging.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Weet iemand van jullie misschien of je met de 450D ook wired kan flitsen, met kabel dus?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen handleiding gekregen bij mn 450D |:(
Heel irritant en kan geen download link vinden voor de handleiding, hoezo staat zoiets niet op de Canon site?

Edit: of je kijkt gewoon ff goed: http://software.canon-eur...l/CUG_EOS450D_NL_Flat.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 12:36 . Reden: oeps... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 11:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Donnie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:45:
Weet iemand van jullie misschien of je met de 450D ook wired kan flitsen, met kabel dus?
De build-in flitser? Je kunt in iedergeval met een afstandsbediening de focus/sluiterknop bedienen. Met de flitser omhoog gaat hij dan uiteraard ook flitsen. Ik heb mijn afstandsbediening via Ebay aangeschaft, geen spijt van gehad! Altijd leuk om te hebben en de camera (in combinatie met een statief) helemaal stil te houden bij het afdrukken. Ook de BULB mode van de afstandsbediening was erg fijn met oud en nieuw :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een flitsblokje kopen die op je schoentje past en het signaal doorgeeft aan je flitser. Op de camera zelf zit er geen aansluiting voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Volgens mij laat jouw vraag meerdere interpretaties op na 8)7
Wil je het mooi doen, dan heb je de Canon OC-E3 off shoe flash cord. Nogal prijzig, maar het geeft de ttl-signalen 1op1 door. Als je googled zijn er ook wel namaak te vinden. Andere opties zijn zojuist genoemd ^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Sinds vrijdag in het bezit van de 450D + 18-55 IS + 55-250 IS :9~

Afgelopen jaren met een Canon Powershot S2 IS gedaan, maar dit vond ik toch erg beperkt worden qua snelheid en scherpte. Vanwege de zoom die ik op de S2 best vaak gebruikte, gegaan voor de set met 55-250 IS objectief.

Het apparaat heeft m'n verwachtingen ruim overtroffen! Snelheid, scherpte, bokeh, mogelijkheden, gebruiksgemak, álles zit erin! Nu lekker gaan vogelen en oefenen, want de apparatuur kan natuurlijk niet alles ;)

@ silentsnake, 13 april: ik snapte het knopje ook niet helemaal... Maar het is me inmiddels duidelijk... als je in een 'creatieve' stand dat knopje indrukt en tegelijkertijd aan het instelwiel draait, dan zie je wat voor effect een veranderend diafragma heeft. Dat is in ieder geval mijn ervaring ;)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
Die is van slechte kwaliteit, ik heb die gekocht. De YongNuo versie is beter.... kan je ook op dx krijgen.
De non II reeksen passen er nie op, tenzij je de schoen met een schroevendraaier wat los maakt, maar dan nog heb je veel moeilijkheden om em erin te steken. De verbinding van de kabel zat al na 1 avond los en daardoor is er ook een draadje van binnen los gekomen. Na meerdere avonden is dan dat rubbertje gebroken die zorgt dat de draad flexibel kan bewegen. De Yong Nuo is veel beter, ander soort plastiek gebruikt en veel langer dan die merkloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kan iemand mij uit ervaring vertellen welke SD kaart ik het beste kan kopen voor mijn 450d. Ik ben aan het dubben tussen een Ultra 2 en een Extreme 3 kaart beide in de 16GB variant.

Ik snap dat een Extreme 3 de snelste is met zijn 30MB/s, maar heeft Joe average (wat ik ben en wat het niveau van mijn fotografie is) dit ook echt nodig?
Ik gebruik mijn camera vooral voor vakantiefoto doeleinden en een beetje hobbyfotografie in de weekenden, sportfoto's maak ik niet (heb ik nog nooit gemaakt).
Wel bewerk ik al mijn foto's, een aantal in Photoshop CS4, maar ver uit de meesten corrigeer ik (crop, verzadiging, etc.) in Picasa 3.

Op internet (http://photography-on-the.net) heb ik een vergelijking gevonden tussen de extreme 3 en de Ultra 2, en hier concludeerde men het volgende: There is no difference in speed between the Ultra II and the Extreme III. The extreme III is designed to handle a wider variety of temperatures versus the Ultra II, so in his words "Unless you're in the Sahara or the Arctic, don't spend the extra money on an Extreme III, they're not any faster than Ultra II." Obviously, with the Extreme III you do get other benefits, like a free copy of their recovery software (which he also told me works for /any/ brand of card) and priority tech support.

Ik zou graag besparen, als het kan, (en mijn geld bewaren voor een EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS USM Lens), maar als er duidelijk voordelen kleven aan het gebruik van een Extreme 3 kaart tov de Ultra 2 voor een gemiddelde fotograaf, dan hoor ik het graag.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Even zoeken? die vraag is hier al zeer vaak voorbij gekomen.

EDIT: wow iedereen is al lekker wakker en aan het werk zie ik

[ Voor 52% gewijzigd door Moby op 27-04-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Let gewoon op dat je niet de edities door elkaar haalt. Er zijn 'gewone' Ultra/Extreme kaarten, 15 MB/s edities en 30 MB/s edities. In principe kan je 450D 30 MB/s produceren (raw burst), maar eigenlijk is er geen enkele kaart die dat ook echt haalt. Ik meen ook dat ergens een heel complete benchmarklijst staat maar die ben ik vergeten... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Van de vorige (!) pagina quote ik mezelf maar even:
Ik gebruik zelf Ultra II's en die zijn goed genoeg. Onafhankelijk van de kaart kun je in JPEG gewoon door blijven bursten en in RAW heb je 6 shots tot de buffer vol zit. Deze waarden gelden ook met goedkopere kaartjes. Ben je echt serieus van plan sportfotografie e.d. te doen en lange bursts in RAW te schieten, dan heb je wel een snellere kaart nodig. Maar de vraag is dan of je 3,5 fps v/d 450D wel snel genoeg is.

De enige reden dat ik voor SanDisk kies is de betrouwbaarheid, nog nooit problemen mee gehad.
Er is hier genoeg over te vinden op het forum, dus ik kan je aanraden even de zoekfunctie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

RobbieB schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:05:
Van de vorige (!) pagina quote ik mezelf maar even:

[...]

Er is hier genoeg over te vinden op het forum, dus ik kan je aanraden even de zoekfunctie te gebruiken.
Deze passage heb ik gelezen, (daarom haal ik zelf ook het stukje sportfotografie aan in mijn post) maar ik kan/durf hieruit nog niet concluderen wat in mijn geval slim is....(ik wil gewoon bevestigd krijgen dat ik geen Extreme 3 nodig heb denk ik.) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
sjolmers schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:08:
[...]

Deze passage heb ik gelezen, (daarom haal ik zelf ook het stukje sportfotografie aan in mijn post) maar ik kan/durf hieruit nog niet concluderen wat in mijn geval slim is....(ik wil gewoon bevestigd krijgen dat ik geen Extreme 3 nodig heb denk ik.) :X
Bij deze! In de toekomst dan even aangeven dat je dat al hebt gelezen, nu komt het een beetje lui over wat dus niet het geval is. In de tijd dat je je post hebt geschreven, kan je ook 7 tabs open hebben staan met relevante info. Veel succes in ieder geval

EDIT: weer te laat @hieronder. Nu ga ik echt even de API 4000 aanslingeren

[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 27-04-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
sjolmers schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:08:
[...]

Bij deze bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ssj3gohan schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:05:
Let gewoon op dat je niet de edities door elkaar haalt. Er zijn 'gewone' Ultra/Extreme kaarten, 15 MB/s edities en 30 MB/s edities. In principe kan je 450D 30 MB/s produceren (raw burst), maar eigenlijk is er geen enkele kaart die dat ook echt haalt. Ik meen ook dat ergens een heel complete benchmarklijst staat maar die ben ik vergeten... iemand?
RAW-burst is eerder 60 MB/s. JPG-burst is wel bij te houden met een geheugenkaartje.Overigens betwijfel ik dat een Ultra-II in de praktijk net zo snel is als een Extreme III. Ik heb hier een 150x kaartje liggen dat in HD-tach ongeveer net zo snel is als de Extreme III, maar in de praktijk is dat absoluut niet het geval.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And God invented Rob Gallbraith.

Edit: heeerlijk om een discussie te kunnen beëindigen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:23:
And God invented Rob Gallbraith.

Edit: heeerlijk om een discussie te kunnen beëindigen :P
De methode die hij gebruikt zegt niets over de snelheid van het kaartje. Want met 10MB/s haal je echt geen 3,5fps jpg-burst met bestanden van rondom de 5 MB per stuk. Dan vind ik HD-tach wat nauwkeuriger qua schrijfsnelheid bepalen. Of de camera dat eruit haalt is een andere zaak, maar dat merk je alleen in een praktijk situatie. De beste test is wat DP-review wel eens doet: geluid opnemen en dan maar doorbursten, aan de hand van een simpel geluidsanalyse programma is makkelijk te achterhalen wat de snelheid is van de buffer en van het gebruikte geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zijn methode geeft aan hoe snel een bepaalde camera foto's op een kaartje kan wegschrijven. Bij de ene camera zit Ultra II al bij de snelste 10% en bij de andere camera heeft het zin om snellere kaartjes in te steken. Als het snelste kaartje 8MB/s haalt en jouw kaartje wijkt minder dan 10% of 0,8MB/s van het snelste kaartje, dan zit je meer dan snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
universal creations schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:48:
[...]

De methode die hij gebruikt zegt niets over de snelheid van het kaartje. Want met 10MB/s haal je echt geen 3,5fps jpg-burst met bestanden van rondom de 5 MB per stuk. Dan vind ik HD-tach wat nauwkeuriger qua schrijfsnelheid bepalen. Of de camera dat eruit haalt is een andere zaak, maar dat merk je alleen in een praktijk situatie. De beste test is wat DP-review wel eens doet: geluid opnemen en dan maar doorbursten, aan de hand van een simpel geluidsanalyse programma is makkelijk te achterhalen wat de snelheid is van de buffer en van het gebruikte geheugenkaartje.
Precies; juist dat wil ik weten. Hoeveel foto's kan ik in een minuut maken met een kaartje? Heeft iemand links naar een onderzoek wat op een dergelijke methode gebaseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je 6 raw's achter elkaar burst, dan kan je de grootte van de bestanden bepalen en de tijd meten. De deling geeft aantal MB/s voor een relatieve vergelijking tussen kaartjes.

Geluidsbestand van dpreview is accurater en je hebt ook een idee van het snel het eigenlijk kan bursten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar uit die site van RG haal je toch gewoon de snelheid die camera+kaart je geven. Dit kun je vervolgens terugrekenen naar burstsnelheid als je weet wat het maximale aantal beelden per seconde is en de gemiddelde grootte van iedere foto?

Daarnaast, geheel los van bovenstaande discussie, lijkt het mij een uitstekende manier van vergelijkingen maken tussen verschillende kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is niet zo'n goede vergelijking, want het geeft geen goede meting. Want hoe verklaar je dan dat je met een Extreme III kaartje kunt doorbursten in jpg nadat de buffer vol is? Dat lukt echt niet met 10MB/s of 15MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:29:
Nee, dat is niet zo'n goede vergelijking, want het geeft geen goede meting. Want hoe verklaar je dan dat je met een Extreme III kaartje kunt doorbursten in jpg nadat de buffer vol is? Dat lukt echt niet met 10MB/s of 15MB/s.
Dat verklaar ik doordat jij je mening baseert op verkeerde info. DPreview gaat uit van een gemiddelde grootte van een JPEG fine van 4,3 MB. Bron. Met 11,9 MB/s is het ineens prima verklaarbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de site van Rob Gallbraith staat 10,3MB/s voor jpg met een Extreme III 4GB. Met 3,5fps en 4,3MB gemiddeld per foto kom ik tot 15 MB/s. Dus die meting van Rob deugt niet als het gaat om absolute snelheid, maar meer om kaartjes met elkaar te vergelijken. Overigens heb ik heel vaak foto's van 5MB per stuk, dus dan zou het helemaal niet kunnen. Ik denk dat het verschil in de kaartjes in meer zit dan alleen ruwe schrijfsnelheid, anders kan ik het verschil niet verklaren tussen een willekeurig 150x kaartje en een Extreme III die ongeveer dezelfde ruwe schrijfsnelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Ik heb mijn besluit genomen en 2 Sandisk Ultra II 8GB SDHC kaartjes bij het office centre voor €15,- ex Btw. gekocht.
Goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch (BTW natuurlijk meegerekend!). Deze aanbieding is geldig tot zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Universal creations: de ruwe schrijfsnelheid klopt in zoverre niet dat je tegen een 450D niet kan zeggen 'schrijf nu zo snel als je kan 60 MB weg' - wat hij doet is simpelweg schieten, meten hoe lang het duurt en naderhand kijken hoe groot de bestanden waren. Je ziet ook tussen de verschillende camera's grote verschillen in snelheid.

De Ultra II is theoretisch echt te langzaam voor burst op de 450D. Ik ga dan ook binnenkort even uitkijken naar een 4GB Extreme III (ohja: ik heb gisteravond een 450D gekocht ter vervanging van mijn twee maanden geleden overleden 1000D). De ervaring leert dat het niet nodig is behalve voor de meest kritische shots om RAW te gebruiken (kost ook teveel verwerkingstijd) en op JPEG is 4GB ruim meer dan voldoende. Moet je er natuurlijk wel een reservekaartje bij houden, maar daar heb ik een kingston 2gb apparaatje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Laatst online: 24-08 06:41
Ik vind het toch altijd handig dat ik de raw shots heb. De standaard conversie naar jpeg vind ik net niet lekker en dan moet ik op de jpegs gaan postprocessen, dat doe ik liever at RAW

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
@ss3johan: Wat waren voor jou de redenen om toch voor de 450D te gaan i.p.v. simpelweg je 1000D te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Aanbieding bij MM was maar een paar tientjes (40 euro) meer dan ik normaal voor mn 1000D had uitgegeven - en de 1000D kit was niet op voorraad tijdens de actie. Dan vind ik 14-bit wel fijn, dan kan ik pseudo-ISO-3200 [1 stop onderbelichten op 1600] gebruiken in de kou (als er weinig ruis is dus), dat miste ik op mn 1000D en was een van de redenen om naar een 500D te kijken. Maar die laatste hakt teveel in op mn lenzenbudget.

AF performance is merkbaar beter op de 450D, en de zoeker is helderder dan de 1000D, maar dat zijn de enige dingen die me tot nu toe zijn opgevallen. Extra megapixels zijn alleen maar vervelend, gaat het bursten en bewerken langzamer (joepie, ik burst 2 RAW fotos op ISO 1600 en hij moet alweer nadenken voor high ISO NR). Verder is 450 vs. 1000D één pot nat en ik kan weinig redenen bedenken voor de arme amateur om een 450D boven de 1000D te nemen behalve het psychologische aspect dat het een 'betere' instapper zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
ssj3gohan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:37:

De Ultra II is theoretisch echt te langzaam voor burst op de 450D.
Ik heb er hier een Ultra II 4GB inzitten en heb totaal geen problemen bij een burst in JPEG L.. dus in de praktijk valt het allemaal erg mee, lijkt me..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ssj3gohan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:45:
Aanbieding bij MM was maar een paar tientjes (40 euro) meer dan ik normaal voor mn 1000D had uitgegeven - en de 1000D kit was niet op voorraad tijdens de actie. Dan vind ik 14-bit wel fijn, dan kan ik pseudo-ISO-3200 \[1 stop onderbelichten op 1600] gebruiken in de kou (als er weinig ruis is dus), dat miste ik op mn 1000D en was een van de redenen om naar een 500D te kijken. Maar die laatste hakt teveel in op mn lenzenbudget.

AF performance is merkbaar beter op de 450D, en de zoeker is helderder dan de 1000D, maar dat zijn de enige dingen die me tot nu toe zijn opgevallen. Extra megapixels zijn alleen maar vervelend, gaat het bursten en bewerken langzamer (joepie, ik burst 2 RAW fotos op ISO 1600 en hij moet alweer nadenken voor high ISO NR). Verder is 450 vs. 1000D één pot nat en ik kan weinig redenen bedenken voor de arme amateur om een 450D boven de 1000D te nemen behalve het psychologische aspect dat het een 'betere' instapper zou zijn.
De 450D kan tenminste fatsoenlijk bursten met RAW... Waarom zou je trouwens high ISO NR gebruiken, als je toch nabewerkt? Zonder dat kun je gewoon 6 RAWs bursten met 3,5fps en daarna met 1 fps met een snel kaartje (iets wat met een willekeurig 150x kaartje ook niet lukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

SmithNL schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:58:
[...]

Ik heb er hier een Ultra II 4GB inzitten en heb totaal geen problemen bij een burst in JPEG L.. dus in de praktijk valt het allemaal erg mee, lijkt me..
Daarom, theoretisch. En inderdaad, ik gebruikte nooit RAW omdat het zo oertraag is op de 1000D. Nu kan ik dat wel doen als ik dat wil, erg fijn. En de NR is inderdaad nutteloos voor RAW, maar die keren dat ik de tijd had om raw te schieten deed ik eigenlijk altijd RAW+jpeg en bewerkte ik maar... 25% van de goede shots na, dus van 75% van de goede shots gebruikte ik JPEG. Dat is vast een slechte gewoonte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RAW+JPG vind ik totaal nutteloos, tenzij je aan iemand meteen je geheugenkaartje geeft om foto's op zijn pc te bekijken zonder fatsoenlijke RAW-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is juist ideaal om bij thuiskomst van je vakantie al een deel van de foto's in een OK formaat te hebben en niet een paar duizend foto's door een RAW converter heen te hoeven halen (en als je het toch in een batch doet, wat heeft RAW dan voor zin? Standaard conversie dan wel te verstaan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:43
Een paar duizend foto's is niet ideaal, maar RAW kan je foto redden, verkeerd witbalans, overbelicht en nog veel meer kan je later makkelijk aanpassen zonder kwaliteit verlies. Ik loop ze meestal snel na, doe wat aanpassingen en laat de batch lopen. Meestal gooi ik de helft weg omdat de foto toch niet zoveel voorstelt. Mocht later blijken dat de foto toch niet helemaal is, dan heb ik altijd nog de RAW...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mig29: dan ken jij Instant JPEG from RAW nog niet. Dit programma haalt een jpg uit een raw. De tijd die het kost is de tijd die je HD nodig heeft om de data weg te schrijven. Kortom: een paar honderd raw's zijn binnen een minuut omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Laten we het weer hebben over de 450D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, goed idee. Zijn hier nog gebruikers die na maanden de 450D gebruikt te hebben opeens een "nieuwe" optie tegenkomen? Ik had dat laatst. Ik ergerde me eraan dat je slechts met 2 seconden vertraging een foto kon nemen en niet langer. Totdat ik er achter kwam dat je ook met 10 seconde vertraging een foto kon nemen... Ik heb er nu ruim 20k opzitten en nog kom ik dingen tegen waarvan ik denk: goh, dat is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
universal creations schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:31:
Ja, goed idee. Zijn hier nog gebruikers die na maanden de 450D gebruikt te hebben opeens een "nieuwe" optie tegenkomen? Ik had dat laatst. Ik ergerde me eraan dat je slechts met 2 seconden vertraging een foto kon nemen en niet langer. Totdat ik er achter kwam dat je ook met 10 seconde vertraging een foto kon nemen... Ik heb er nu ruim 20k opzitten en nog kom ik dingen tegen waarvan ik denk: goh, dat is ook wel handig.
Wat ik mij echter soms wel eens afvraag; hoe lang gaat zo een camera nou mee? Die spiegel krijgt natuurlijk best veel te verwerken ik kan mij zo voorstellen dat die maar een bepaald aantal foto's meegaat. Gezien mijn trigger happy finger ben ik bang dat dat bij mij sneller gaat dan ik in eerste instantie zou verwachten :+ 20k zit ik echter gelukkig nog niet op, ik gok eerder iets van 6-7k. Ik heb wel eens iets gehoord van 30-35k als levensduur verwachting...

[ Voor 3% gewijzigd door Banjy op 28-04-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat je ongeveer 50k als maximum kunt aanhouden en dat dan je sluiter even vervangen dient te worden. Kost je geloof ik iets van 150 euro. Uitstekende variabele kosten lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

universal creations schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:31:
Haha, ik ging het net checken en kon het maar niet op mn 450D vinden terwijl het in de 1000D direct in het menu zit - dat komt omdat de 1000D geen IR remote heeft, en dat icoontje wordt gedeeld op 450D met de 10sec-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07 23:49
Ben nu ook de trotse eigenaar van deze camera.

Kreeg bij deze 18-55 kit een UV filter en een polarisatiefilter. Nu weet ik inmiddels een beetje waar deze voor dienen maar als ik ze niet nodig heb. (binnenfotografie etc.) kan ik deze er dan gewoon op laten zitten of kan ik ze er beter afhalen.

bvd.

Jeroen

[ Voor 0% gewijzigd door mcman op 09-05-2009 13:42 . Reden: tikvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mcman schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:34:
Ben nu ook de trotse eigenaar van deze camera.

Kreeg bij deze 18-55 kit een UV filter en een polarisfilter. Nu weet ik inmiddels een beetje waar deze voor dienen maar als ik ze niet nodig heb. (binnenfotografie etc.) kan ik deze er dan gewoon op laten zitten of kan ik ze er beter afhalen.

bvd.

Jeroen
Beter afhalen. UV-filter omdat deze met name bij flits ongewenste reflecties kan opleveren. Polarisatiefilter omdat er volgens mij binnen weing te polariseren valt en deze wel 1-3 stops minder licht door laat waardoor je dus een langzamere sluitertijd moet gebruiken of een groter diafragma, hogere iso etc. Ik zou zeggen binnen; geen filter op de lens. Maar dat zegt een (nog) filterloos iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat valt nogal mee, gewoon lekker laten zitten, tenzij je een cheapass filter hebt of/en wanneer je echt nachtfotografie gaat doen. Ik fotografeer véél binnen, met flits, af en toe met wat lasers e.d.: nog nooit problemen gehad qua reflecties (17-40, 10-22, 70-200 alles met Hoya super HMC spul). Het enige moment dat m'n filter eraf gaat is wanneer ik met de camera en statief in het donker naar buiten ren of als m'n filter werkelijk te ranzig is geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
neographikal schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:51:
Dat valt nogal mee, gewoon lekker laten zitten, tenzij je een cheapass filter hebt of/en wanneer je echt nachtfotografie gaat doen. Ik fotografeer véél binnen, met flits, af en toe met wat lasers e.d.: nog nooit problemen gehad qua reflecties (17-40, 10-22, 70-200 alles met Hoya super HMC spul). Het enige moment dat m'n filter eraf gaat is wanneer ik met de camera en statief in het donker naar buiten ren of als m'n filter werkelijk te ranzig is geworden..
De hoya SHMC's flaren íets, maar niet zo erg als de B+W's. Ze hebben op precies dezelfde plek een flare, maar de hoya beperkt zich tot alleen een groenige gloed, waar de B+W's de complete lichtbron wit laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
Het is een goedkoop merk (bieide) HAMA.

Dan laat ik ze er wel af, totdat nodig met refelecties etc. Las net ergens anders dan een polarisatiefilter ook een uv filter bevat. Dan lijkt mij die losse uv filter overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewoon geen UVfilter gebruiken dan, wmb gooi je hem weg, 't vernaggelt de beeldkwaliteit van je lens...Hama is imHo gewoon troep :)

Een duur filter is zo duur dat het niet loont, al zou je lens kapot vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
neographikal schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:15:
Gewoon geen UVfilter gebruiken dan, wmb gooi je hem weg, 't vernaggelt de beeldkwaliteit van je lens...Hama is imHo gewoon troep :)

Een duur filter is zo duur dat het niet loont, al zou je lens kapot vallen :)
Ach ja, kreeg ze erbij voor nop. Maar dan is die uv filter helemaal ovebodig als deze al verwerkt zit in de polarisatiefilter. Daarbij is het wel een "veilig" idee dat er een 2e kapje voor de echte lens zit voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet als dat kapje het contrast van je lens verneukt, met die Hama, it will. Polafilter gebruik je alleen indien nodig en is daarmee dus geen vervanger voor een goed uv-filter. Een goed uv-filter is je lens alleen weer niet waard.

Ergo, UV weg, lekker fotograferen. De kans dat je je lens sloopt is near 0 en dan nog: de kitlens kost je de kop niet.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste