Ik heb me ook lang georienteerd op de 1000d en de 450d 18-55 al dan wel of niet IS van canon.
Canon is mijnsinziens de laatste tijd wel duurder geworden want,
De kit versie bij de 1000d wordt nu geleverd zonder de 18-55 IS lens, maar met de normale 18-55 lens.
De prijzen scherpste prijzen zitten nu voor de 1000d zo rond de 399,- / 389,- (BBC met vakantiegeld actie) /online webshops in de pricewatch zijn in dit geval duurder dan de mediamarkt / saturn)
en voor de 450d zo rond de 499,- (saturn/mediamarkt) Dat is wat duurder dan de prijzen die hiervoor door sommige users worden gepost.
Ik vind de prijzen (als je goed zoekt) toch nog best scherp vergeleken met een aantal jaren terug.
Desalnietemin heb ik toch gekozen voor een 2ehands oplossing
ik ben sinds kort dan ook de trotse bezitter van een d450 met een canon 18-200 mm IS lens,
De kit versie met 2 verschillende lenzen vond ik wat onhandig, dus ging ik voor het gemak in een lens.
Of ik daarbij daadwerkelijk aan kwaliteit inboet , weet ik niet , maar wat ik niet ken , kan ik ook niet missen , was de gedachte. Overigens is dit mijn allereerste spiegelreflex , heb altijd met veel plezier fotos gemaakt met de ixus series. Dus dont break my balls met deze amateur plaatjes
Ik heb de 450d 2e hands aangekocht voor 600,- met nog 11 maanden garantie (leek me wel een goede deal)
Om deze post niet helemaal nutteloos te maken heb ik ook nog een aantal plaatjes geschoten met mijn nieuwe 450d cam.
zie
http://picasaweb.google.com/xdc2000/GrasparkietSletje#
[
Voor 19% gewijzigd door
xdc op 21-05-2009 15:26
]