Ik weet niet wat voor toestel je hebt gebruikt maar er zijn 'simpele' camera's op de markt die wel scherpe foto's kunnen maken. Je hebt websites als dpreview waarop een hele database van foto's te vinden is van een heel aantal toestellen. Voordat ik besloot een SLR te kopen heb ik foto's (dag, middag, nacht) van camera's a tot z vergeleken met elkaar. Omdat ik daarbij op zoek was naar een leuke hobby\vrijetijdbesteding voor op mijn vrije dagen heb ik een toestel gekocht waarmee ik wat meer zou kunnen om er niet al te snel op uitgekeken te zijn. De eerste 2 maanden (3000 foto's) kon ik amper een echt mooie foto met de camera toveren. Daarna is het steeds beter gegaan en nu zijn pas de foto's in het algemeen ook echt mooier dan ik met een nieuwe 'standaard camera' van een A-merk kan maken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:59:
Eerst wil ik je bedanken voor het uitleg , mijn doel is mooie foto's maken en met mooi bedoel ik dat als ik de foto achteraf ga bekijken dat ik dan wat kwaliteit in de foto's wil zien.
Ik hou ervan om veel foto's te maken maar met een simpele fototoestel krijg ik niet alles zoals ik het wil vooral met de scherpte van de beelden enzo. Ik zal er een voorbeeld van geven : Ik wil iets fotograferen maar de achtergrond moet wazig uitzien maar het onderwerp waar het foto op staat wil ik er scherp op hebben. Dit soort dingen wil ik eigenlijk doen.
Hoop hierbij wat duidelijker te zijn
Je moet dus pas een SLR kopen als je het ook echt leuk vind om alles uit te zoeken of minstens een korte cursus willen nemen om er sneller gevoel voor te krijgen. Maak je enkel af en toe is een foto dan kan je denk ik beter naar een leuke 'standaard camera' kijken en de scherpte-diepte (wazige omlijsting) op die enkele foto in photoshop toevoegen.
[LTS][MTS][HTS]