Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:59:
Eerst wil ik je bedanken voor het uitleg , mijn doel is mooie foto's maken en met mooi bedoel ik dat als ik de foto achteraf ga bekijken dat ik dan wat kwaliteit in de foto's wil zien.

Ik hou ervan om veel foto's te maken maar met een simpele fototoestel krijg ik niet alles zoals ik het wil vooral met de scherpte van de beelden enzo. Ik zal er een voorbeeld van geven : Ik wil iets fotograferen maar de achtergrond moet wazig uitzien maar het onderwerp waar het foto op staat wil ik er scherp op hebben. Dit soort dingen wil ik eigenlijk doen.

Hoop hierbij wat duidelijker te zijn
Ik weet niet wat voor toestel je hebt gebruikt maar er zijn 'simpele' camera's op de markt die wel scherpe foto's kunnen maken. Je hebt websites als dpreview waarop een hele database van foto's te vinden is van een heel aantal toestellen. Voordat ik besloot een SLR te kopen heb ik foto's (dag, middag, nacht) van camera's a tot z vergeleken met elkaar. Omdat ik daarbij op zoek was naar een leuke hobby\vrijetijdbesteding voor op mijn vrije dagen heb ik een toestel gekocht waarmee ik wat meer zou kunnen om er niet al te snel op uitgekeken te zijn. De eerste 2 maanden (3000 foto's) kon ik amper een echt mooie foto met de camera toveren. Daarna is het steeds beter gegaan en nu zijn pas de foto's in het algemeen ook echt mooier dan ik met een nieuwe 'standaard camera' van een A-merk kan maken.

Je moet dus pas een SLR kopen als je het ook echt leuk vind om alles uit te zoeken of minstens een korte cursus willen nemen om er sneller gevoel voor te krijgen. Maak je enkel af en toe is een foto dan kan je denk ik beter naar een leuke 'standaard camera' kijken en de scherpte-diepte (wazige omlijsting) op die enkele foto in photoshop toevoegen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als ik zoiets koop ook een kleine cursus ga volgen want ik wil er veel uithalen , ik heb straks genoeg tijd en daarom wil ik er een hobby van maken.

Ik ga straks voor een lange tijd op vakantie ( ik wil heel Turkije rondreizen ) en daarom wil ik een beetje '' professioneel'' fotos maken maar zoals ik het al eerder heb aangeven ik heb nooit zo een toestel gebruikt en weer daarom vroeg ik mezelf en jullie ervaren mensen af of het ideaal wat om zo een toestel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:42:
Ik denk dat als ik zoiets koop ook een kleine cursus ga volgen want ik wil er veel uithalen , ik heb straks genoeg tijd en daarom wil ik er een hobby van maken.

Ik ga straks voor een lange tijd op vakantie ( ik wil heel Turkije rondreizen ) en daarom wil ik een beetje '' professioneel'' fotos maken maar zoals ik het al eerder heb aangeven ik heb nooit zo een toestel gebruikt en weer daarom vroeg ik mezelf en jullie ervaren mensen af of het ideaal wat om zo een toestel te kopen.
In principe is een 450D dan een mooi toestel hiervoor. Ik zou in jou geval er dan bv. een 18-200 lens bij kopen, vanwege de functionaliteit. Dan hoef je niet iedere keer lenzen te wisselen, tenzij je dit geen probleem vindt. Als dit het geval is zou ik een 450D met 18-55 en 55-250 kopen.

Maar ik denk dat deze discussie het beste voortgezet kan worden in het 'Ik wil een DSLR, wat nu?' topic.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:08:
[...]

In principe is een 450D dan een mooi toestel hiervoor. Ik zou in jou geval er dan bv. een 18-200 lens bij kopen, vanwege de functionaliteit. Dan hoef je niet iedere keer lenzen te wisselen, tenzij je dit geen probleem vindt. Als dit het geval is zou ik een 450D met 18-55 en 55-250 kopen.

Maar ik denk dat deze discussie het beste voortgezet kan worden in het 'Ik wil een DSLR, wat nu?' topic.
Kijk dit motiveert me om deze toestel te kopen :)

Ik was ook van plan om het met een lens erbij te kopen , ik wil je bedanken voor je antwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Professioneel foto's maken heeft veel meer met compositie (en eventuele nabewerking) te maken dan met je camera. Met een dSLR heb je wel meer speelruimte natuurlijk (snelheid, scherptediepte, etc is allemaal beter) en bij wat moeilijkere lichtomstandigheden kan je langer bruikbare foto's blijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Ik heb ook al een tijdje een 450D met de kitlens. Ik merk dat ik als het wat donkerder is wat mis.

Maar ik zit te twijfelen, zal ik een 50 mm 1.8 gaan kopen of een flitser (430 EXII) .

Waar ga ik het meeste plezier van hebben?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Bij de 50mm zal je de zoom missen, verder een mooie lichtsterke lens. Je kan er creatief mee fotograferen. Een flitser is natuurlijk heel wat anders. Maar misschien wel een interessantere oplossing/idee, Kost ook wel iets meer dan de lens maar ik denk dat je daar meer aan zult hebben. Vooral in de toekomst als je het flitsen een beetje machtig bent.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Vraagje op Bol.com hebben ze een:
Canon EOS 450D 18-55mm voor € 549,00
http://www.bol.com/nl/p/e...00000005981323/index.html

en een

Canon EOS 450D Body voor € 569,00
(http://www.bol.com/nl/p/e...00000005981322/index.html)

Weet iemand waarom de camera met lens goedkoper is? Ik wil dus een camera kopen, maar ik snap dus niet waar alleen de body duurder is.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Poeh, dat zijn ook wel flinke prijzen voor die dingen! Je kunt dan beter naar mediamarkt gaan, daar is het een paar tientjes goedkoper.

Dat de body duurder is is gewoon raar. Vraag maar aan bol waarom ze deze vreemde versie van 'less is more' toepassen...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Les 1 fotoapparatuur kopen: Bol.com is een no-no.. bijna de duurste grote webshop die er is. Je kunt dan beter bij Kamera-Express, Foto Konijnenberg of Digital-Street bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Let er bij Digitalstreet op dat je maar 1 jaar garantie hebt. Dus wat de nl regels ook zijn ze houden zich aan 1 jaar want dat staat in hun voorwaarden.

Ik ben nu met ze in conclaaf over een Panasonic fz8 van 1 en driekwart jaar oud waarvan op het ccd een rij pixels uitvalt.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Btje schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:40:
Let er bij Digitalstreet op dat je maar 1 jaar garantie hebt. Dus wat de nl regels ook zijn ze houden zich aan 1 jaar want dat staat in hun voorwaarden.

Ik ben nu met ze in conclaaf over een Panasonic fz8 van 1 en driekwart jaar oud waarvan op het ccd een rij pixels uitvalt.
Jup, maar op het moment dat jij gaat dreigen met een consumenteninstantie dan geven ze je die 2 jaar wel. Er staat een mooi stuk op onemorething.nl over garantie bij Mac-stores (daar doen ze ook vaak moeilijk). Grotendeels gaat dat ook wel op voor Digitalstreet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

RobbieB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:40:
Les 1 fotoapparatuur kopen: Bol.com is een no-no.. bijna de duurste grote webshop die er is. Je kunt dan beter bij Kamera-Express, Foto Konijnenberg of Digital-Street bestellen.
Bij bol.com heb ik ook een camera gekocht en ging vrij prima. Het was misschien 2 of 3 tientjes duurder, maar goed. Dat is niet heel veel. En ze hadden het op voorraad.
Extra lenzen heb ik bij DigitalStreet gekocht. Dat is om de hoek :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Ik vindt de prijs ook wel mee vallen bij bol.com. Als je op pricewatch kijkt:
pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit
dan zie je dat ze op de 2e plaats staan als goedkoopste. Dus ik denk niet dat je kunt zeggen dat ze bijna de duurste grote webshop zijn.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Verder zou ik ook niet weten wat er mis is met Bol. Een 'no-no' vind ik nergens op slaan. De prijzen zijn inderdaad niet altijd even laag als de concurrentie, maar ze hebben toch wel veel redelijke aanbiedingen in hun electronica assortiment. Om het naast KE of Konijn te zetten lijkt me meer om de naam te gaan.. Ik zou zo een camera halen bij de Etos ofzo als deze een betere prijs zou hanteren dan een 'fotozaak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Bij Apollo in Almere is ie nu in de aanbieding t/m 6 juni voor 519 euro compleet met de 18-55 lens,en een gratis tas.Verder ken ik deze tent niet zo,maar doet me erg aan de Media markt denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

vincedd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:07:
Bij Apollo in Almere is ie nu in de aanbieding t/m 6 juni voor 519 euro compleet met de 18-55 lens,en een gratis tas.Verder ken ik deze tent niet zo,maar doet me erg aan de Media markt denken.
bij de mm in almere en amsterdam arena staat tie voor 499

ik vind de apollo maar niets in almere

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
DancePlaza schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:11:
[...]

bij de mm in almere en amsterdam arena staat tie voor 499

ik vind de apollo maar niets in almere
Ik had het over de aanbieding van Apollo en dat ik het een soort media markt vind.Maar de aanbieding staat ook niet op de site van Apollo,maar in een folder die in Almere is rondbracht.

[ Voor 16% gewijzigd door vincedd op 27-05-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
RobbieB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Jup, maar op het moment dat jij gaat dreigen met een consumenteninstantie dan geven ze je die 2 jaar wel. Er staat een mooi stuk op onemorething.nl over garantie bij Mac-stores (daar doen ze ook vaak moeilijk). Grotendeels gaat dat ook wel op voor Digitalstreet denk ik.
Helaas heb ik geprobeerd met wat hulp van consuwijzer. Ze geven geen krimp.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Btje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:03:
[...]
Helaas heb ik geprobeerd met wat hulp van consuwijzer. Ze geven geen krimp.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver je zelf wilt gaan. Ik zelf zou dat ook nooit doen, omdat ik er simpelweg niet de tijd en moeite in wil steken om het echt ver door te voeren. En dat weten ze bij zo'n zaak natuurlijk ook. Maar als je echt problemen hebt met bv. een lens van 1000 euro of iets dergelijks, dan zou ik het zeker verder door gaan voeren.. maar voor bv. een 50 1.8 ofzo, tsja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Omdat hier niet al te veel 'goede foto's' worden gepost van gebruikers post ik nu een foto die ik vanmiddag nog heb gemaakt. Hiermee kunnen potentieel geintereseerden van de 450D wellicht wat meer indruk krijgen van wat je 'standaard' al met de camera kan bereiken, wanneer je niet zoveel kennis hebt van SLR camera's en alles op gevoel probeert ;) .

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0395/ShareWallpaper1Juni09.jpg
Links naar een 1680x11xx foto.

Gemaakt met geheel standaard 450D + 18-55 kitlens. Uit de hand gefotografeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 02-06-2009 00:54 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ik snap alleen niet waarom je je ISO op 800 hebt gezet met een sluitertijd van 1/200?? Waarom niet ISO 400 en 1/100e.. of nog lager.. want dat moet makkelijk kunnen op 24mm. Nu zit er nogal wat (onnodig) ruis in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

RobbieB schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:37:
Ik snap alleen niet waarom je je ISO op 800 hebt gezet met een sluitertijd van 1/200?? Waarom niet ISO 400 en 1/100e.. of nog lager.. want dat moet makkelijk kunnen op 24mm. Nu zit er nogal wat (onnodig) ruis in de foto.
Heb je gelijk in maar moest de camera ver boven me houden en ze zaten nou ook niet echt stil :p. Op 1\100 kreeg ik wat minder scherp beeld. Zal de volgende keer idd maar gewoon wat meer foto's maken op een lagere ISO en langere sluitertijd.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht meteen hetzelfde, maar toen zag ik dat jij al dit berichtje had geplaatst. Overigens kan meer dan 1/100ste seconde al wat problemen geven, vanwege het onderwerp. IS zorgt wel voor de stabilisatie van jezelf, maar niet van het kwetterende vogeltje.

edit: spuit11....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Inderdaad. Wel redelijk nuttige informatie voor de beginner, de focal length=shutter time rule. Hier komen soort-van rekensommetjes:

Neem je brandpuntsafstand
doe die x1.6 (voor canon)
1 gedeeld door dat getal is je langste sluitertijd waarbij een relatief stationair onderwerp scherp op de foto komt.

Je hebt IS in je lens zitten, en deze verbetert de situatie wat dat betreft nog eens. Je kunt met de 18-55 gerust je sluitertijd nog eens keer 4 doen voordat het onscherp wordt. Als we dit in een rekenvoorbeeld stoppen:

24mm x 1.6 ~ 40mm --> 1/40 sec
met IS: 1/40 keer 4 = 1/10 sec

Je hebt nu: ISO 800 bij 1/200
zonder IS kun je 1/40 sec, dat is 5x zo langzaam als waarop je geschoten hebt, rond het af, dan had je dus op 1/40 sec bij ISO 200 kunnen schieten, zelfs met IS uitgeschakeld of met een andere lens zonder IS op dezelfde brandpuntsafstand.

Dankzij IS kun je zelfs op 1/20 bij ISO 100 schieten. Lager dan 100 gaan de ISOs niet op je 450D, maar als dat wel zo was had je in dit geval nog op ISO 50 bij 1/10 sec kunnen schieten. Je foto had dus véél ruislozer kunnen zijn, en dus van nog betere kwaliteit.

Schieten we nu voorbij aan de bedoeling van je post :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
ssj3gohan schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:49:
Je hebt nu: ISO 800 bij 1/200
zonder IS kun je 1/40 sec, dat is 5x zo langzaam als waarop je geschoten hebt, rond het af, dan had je dus op 1/40 sec bij ISO 200 kunnen schieten, zelfs met IS uitgeschakeld of met een andere lens zonder IS op dezelfde brandpuntsafstand.
Je gaat uit van een 2 stops beeldstabilisatie (want je zegt 4x). Dan is 2 stops wel 1/50 sec ipv 1/40 tov 1/200 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Emiel1984: Eerlijkgezegd geen reclame voor een 450D. Waarom zou je een soortgelijke opname niet kunnen maken met een willekeurige compactcamera? Je legt de lat voor jezelf wel erg laag zo. Dat nest is er nog wel even, dus waarom geen trapje of een stoel oid erbijgehaald? Kan je tenminste zien wat je doet. Iets hoger standpunt geeft ook een fijnere kijk in het nest. Als je goed kan scherpstellen, kan je diafragma(getal) ook omlaag. Dan krijg je een onscherpe voor- en achtergrond, waardoor je onderwerp mooier uitkomt. Daarmee - en door minder ruis, bij normale ISO's ;) - kan je een DSLR-foto onderscheidend laten zijn van een uit een compactje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 02:13:
Dan krijg je een onscherpe voor- en achtergrond, waardoor je onderwerp mooier uitkomt. Daarmee - en door minder ruis, bij normale ISO's ;) - kan je een DSLR-foto onderscheidend laten zijn van een uit een compactje.
Dat was voor mij ook een belangrijk argument, scherptediepte is een gewedige manier om een mooie foto te maken. Vandaar dat mijn 450D meestal op Av staat.
Je moet voor de gein trouwens eens opletten hoeveel mensen er met een dSLR rondlopen (vaak nog veel duurder dan een 450D) en hem dan gewoon op de stand 'auto' hebben staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:37:
[...]

Dat was voor mij ook een belangrijk argument, scherptediepte is een gewedige manier om een mooie foto te maken. Vandaar dat mijn 450D meestal op Av staat.
Je moet voor de gein trouwens eens opletten hoeveel mensen er met een dSLR rondlopen (vaak nog veel duurder dan een 450D) en hem dan gewoon op de stand 'auto' hebben staan. 8)7
Camera kopen die geen auto stand heeft, probleem opgelost! :P

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:37:

Je zou eens moeten kijken naar de hoeveelheid wannabees op straat die denken dat ze beter fotograferen dan de mensen die op auto fotograferen omdat bij hen de camera op Av staat vast te roesten. Imho is dit gewoon de volgende stap in de evolutie van je camera leren kennen. Tot over een jaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ toch heb ik al van meerdere professionele fotografen gelezen dat 65% op Av geschoten word, 25% op TV en dan nog wat M en P. Ik ben zelf een foton00b maar het lijkt me dat dit wel iets zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Maakt het zoveel uit. Zolang je foto's maar goed zijn. Techniek kan daar veel bij helpen, maar ik ken genoeg mensen die op de standaard standen ook mooie foto's maken. Zoals al eerder is gezegd, compositie is al de helft van je foto.. en daar kan geen stand op je camera je bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
ligt het niet gewoon aan het type onderwerp...? neem aan dat de meeste sport fotografen het meerdendeel op T schieten.. moet zeggen dat ik op dit moment ook het meeste op A schiet, maar misschien komt dat ook wel omdat DOF een relatief eenvoudig, maar mooi concept is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Prulleman: Er is geen standaardrecept. Ik schiet veel voetbalfoto's met een cropcam en een 70-200/300. Prio heeft bij mij de sluitertijd: minimaal 1/500, liefst 1/640. Diafragma is nr 2: van vol open (f4) tot f8. Isowaarde liefst 320 of desnoods 640, komt op de 3e plek bij mij. Verder belicht ik meestal 1/3 tot 2/3 stop onder, maar omstandigheden kunnen andere waarden eisen. Eigenlijk maakt het niet uit of mijn cam op Av of Tv staat, ik pas voortdurend aan, zodat de combinatie binnen de door mij gestelde waarden valt. Ik zou me er helemaal niet voor schamen om op "auto" te schieten, als ik vooraf de grenzen van de afzonderlijke instellingen kon instellen. Sowieso zijn Av en Tv eigenlijk ook automatische standen, maar tenzij je bij bijvoorbeeld studio-opnamen met een losse belichtingsmeter het opvallend licht gaat meten, is de praktische toepassing van de manuele stand IMHO minder dan dat sommigen (doen) denken. Of je moet gaan flitsen natuurlijk, dat moet gewoon op manual. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan de 450D de tussenstappen in de ISO wel native doen? Ik hou bij de meeste Canon's het rijtje 100-200-400-800-1600 aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
neographikal schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:35:
Kan de 450D de tussenstappen in de ISO wel native doen? Ik hou bij de meeste Canon's het rijtje 100-200-400-800-1600 aan :)
Hm, m'n 40D en 50D schijnen, net als de 5D, toch op 320-640 etc. te zitten, kwa optimale isowaarden, maar sowieso is wat ik schrijf mijn verhaal en niet de bijbel ofzo. Afronden op de dichtsbijzijnde haalbare waarden is toegestaan hoor. ;) Als ik voor de verandering het publiek ook eens scherp op de foto wil hebben, op de achtergrond, draai ik het diafragma ook gewoon dicht en bij een avondwedstrijd gaat de ISO naar 6400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Toff schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:46:
[...]

Hm, m'n 40D en 50D schijnen, net als de 5D, toch op 320-640 etc. te zitten, kwa optimale isowaarden, maar sowieso is wat ik schrijf mijn verhaal en niet de bijbel ofzo. Afronden op de dichtsbijzijnde haalbare waarden is toegestaan hoor. ;) Als ik voor de verandering het publiek ook eens scherp op de foto wil hebben, op de achtergrond, draai ik het diafragma ook gewoon dicht en bij een avondwedstrijd gaat de ISO naar 6400...
De 450D heeft die tussenstappen niet, maar de 40D en 50D 'officieel' ook niet, maar dat wordt softwarematig aangepast (onder- en overbelichten e.d. technisch verhaal etc.. corrigeer me als ik het fout heb)..
Overigens ben ik al sinds de aanschaf onder de indruk van de ISO-prestaties van de 450D.. ISO800 is nog echt goed bruikbaar voor normale afdrukken. (en natuurlijk presteert een 40D daarin beter (alleen al vanwege de lagere resolutie) maar zo vaak heb ik het dan ook niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Ik zie het niet bij pricewatch staan, maar Canon EOS450D incl. 18~55mm IS objectief is bij BCC 529 euro. Lijkt me geen rare prijs.
http://www.bcc.nl/product...ncl--18-55mm-is-objectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Staat zeker wel in de PW, pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit. Hier hebben we trouwens een mooi topic voor: [Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Aah ok dank je wel, dan zal ik daar inderdaad de prijzen gaan plaatsen. Maar.. ik zie echt niet bcc er tussen staan met jouw linkje... Maar misschien kijk ik er steeds overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

TheKillingBean schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:09:
Aah ok dank je wel, dan zal ik daar inderdaad de prijzen gaan plaatsen. Maar.. ik zie echt niet bcc er tussen staan met jouw linkje... Maar misschien kijk ik er steeds overheen.
toestel staat er wel tussen maar BCC als winkel niet. Maar de mediamarkt staat er ook niet tussen als winkel. Maar bij de mediamarkt is 499 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Heb deze dag (dag na foto1) nog wat foto's genomen op een lagere iso. Hierbij vond ik de onderstaande foto het beste naar voren komen in scherpte en hoeveelheid ruis. Had ditkeer wel een stoel gepakt maar moest nog de camera boven me houden ;) . Gelukkig hebbben we liveview _/-\o_ .

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/t/0961/ShareWallpaper2Juni09.jpg
ISO200
sluitertijd 1/10
Diafragma 5.7
Maximale zoom 55mm

De reactie van ssj3gohan vond ik erg nuttig ! Maakte het in ieder geval allemaal een stuk logischer en sneller in te stellen. Moet toegeven dat ik nog best een beginner ben, wellicht dat ik met een andere (meer lichtdoorlatende) lens minder moeite ga krijgen om scherpe foto's te schieten :) . Binnenkort maar is op zoek naar een xx mm - 2xx mm lens met minimale F van 3.5.

[ Voor 5% gewijzigd door Emiel1984 op 05-06-2009 16:53 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er al eens stuk beter uit, maar je hebt volgens mij scherpgesteld op de voorkant van het nestje, want die is scherper dan de vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Lekker bezig Emiel1984!
Als scherpsteltip wil ik je meegeven dat het naar mijn ervaring meestal het beste werkt om te kiezen voor één scherpstelpunt (liefst het middelste), omdat de automatische keuze mog wel eens net niet de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

universal creations schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:53:
Ziet er al eens stuk beter uit, maar je hebt volgens mij scherpgesteld op de voorkant van het nestje, want die is scherper dan de vogels.
Idd zag ik ook achteraf. Met liveview was het nog lastig om dit zelf goed in te stellen. Had me gericht om scherp te stellen op de eerste vogel.

Maar met een sluitertijd van 1\10 en al die beweging is het best lastig. Het was namelijk vrij schemerig en pas bij ISO800 kon de sluitertijd zo scherp (>1/50) worden gesteld dat ik geen rekening meer hoefde te houden met al deze bewegingen. Er was weinig tot geen wind waardoor het nest net als de bladeren links achter het nest wel scherp zijn, Dus wellicht lijkt het enkel dat de scherpstelling niet helemaal goed was. Maar volgens mij waren ze gewoon iets te actief om echt scherpe foto's te kunnen maken zonder extra verlichting.

Ik had de foto in Digital Photo Professional nog wat extra licht gegeven en de witbalans op 6500k gezet zodat het lijkt alsof de zon volop aan het schijnen was ;) .

@Toff Heb handmatig scherpgesteld met behulp van liveview.

Edit: De vogels zijn sinds vandaag 'gevlogen' :) dus helaas is nu het 'testmodel' weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Emiel1984 op 05-06-2009 19:16 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

Emiel1984 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:51:
[...]

Heb deze dag (dag na foto1) nog wat foto's genomen op een lagere iso.
Gast, kudo's!
Wat mij betreft een hele mooie foto. Ik ben ook een totale beginner maar dit ziet er echt goed uit.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik vind het knap dat je 'm zo scherp hebt gekregen met een sluitertijd van 1/10, dat zou mij niet gelukt zijn denk ik :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Emiel1984 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:51:
Binnenkort maar is op zoek naar een xx mm - 2xx mm lens met minimale F van 3.5.
Canon 70-200 F4.0? Of ligt die buiten budget?
Rond de 550 euro.

Hij heeft geen F3.5, maar wel 4.0 over het hele bereik en aangezien je met een telezoom toch vaak tussen de 150-200mm schiet is je F waarde op het maximale bereik beter om naar te kijken dan minimaal.

Dit is ook een veel gebruikte lens en wat goedkoper:
Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO voor 180 euro.

Maar dan zou ik toch de Canon overwegen... Die is echt veel sneller, zit er nagenoeg nooit naast qua scherpstellen en dat kun je van de sigma niet zeggen.
Daarbij zijn de kleuren, het contrast en de scherpte van een hoger niveau.

Maar dat hangt van je budget af...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:16:
[...]

Maar dan zou ik toch de Canon overwegen... Die is echt veel sneller, zit er nagenoeg nooit naast qua scherpstellen en dat kun je van de sigma niet zeggen.
Inderdaad, en dat is (voor mij) een vereiste op het telewerk. Super snelle en correcte autofocus. Niks geen gestoek met de lens. (dat heb ik nog wel eens met mijn Sigma macro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Ik ben eindelijk eigenaar geworden van een 450d met een 18-55mm lens erbij. Nu wil ik in de toekomst ook een 55-250mm lens erbij kopen. Maar ik moet nog een tas erbij kopen, weet iemand een goeie tas waar camera + 2 lensen inpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Prulleman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:39:
ligt het niet gewoon aan het type onderwerp...? neem aan dat de meeste sport fotografen het meerdendeel op T schieten.. moet zeggen dat ik op dit moment ook het meeste op A schiet, maar misschien komt dat ook wel omdat DOF een relatief eenvoudig, maar mooi concept is
Als je sluitertijd voor jou belangrijker is, dan dwing je de minimale sluitertijd af en de diafragma volgt wel. Bij sport wil je geen te lange sluitertijd, anders heb je een hoop bewogen foto's. Liever onderbelicht, dan onscherp.

Bij concerten bewegen de moving heads en ze kunnen recht in je objectief schijnen. Bij Av kan de diafragma ver open staan om licht te vangen, de sluitertijd knalt de hoogte in en een bijna zwarte foto (de moving head is voorbij). Met Tv kan je een sluitertijd afdwingen en er zit ook een harde grens voor maximale diafragma/belichting.

Met M kan je het podium meten en weten dat er voor verschillende posities op het podium verschillende instellingen is. Je weet dat als de artiest naar positie a gaat instellingen x, positie b instellingen y,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bcc besteld in almere,

Canon eos 450d incl kit lens 18-55mm( €499 ) met 8 gb sd ultra II van sandisk ( € 25.99 ) en een schoudertasje van canon zelf ( € 44.99 )

totaal dus circa: € 570,-

Deze set voor 500 euro!

nieuw! word binnen 1 week geleverd ( a.s. vrijdag )

goede deal ofniet?

echter, ik ben een beginner weet nog niets van apertures, sluitertijden etc.. is dit echt wel de juiste camera voor mij?
Ik heb de D60 van nikon in me handen gehad en voelde erg rot aan, de 1000d van canon vond ik toch een tree te laag ivm stabilisatie etc. ( bijna even duur met stabilisatie als de 450d )

Heb ik nog andere dingen nodig? filter? echt nodig?
een kap voor op je kitlens? nodig?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel. 450d + kitlens staat in de prijswatch voor 534.
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:02:
is dit echt wel de juiste camera voor mij?
Wat je nog niet weet kan je wel gaan leren. Dus waarom zou het niet de goede camera voor je zijn?

Filter, nee niet echt nodig.
Zonnekap, is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Best wel
echter, ik ben een beginner weet nog niets van apertures, sluitertijden etc.. is dit echt wel de juiste camera voor mij?
Je kan hem altijd nog op automatisch zetten, de rest komt later wel, als je het zelf wilt.
de 1000d van canon vond ik toch een tree te laag ivm stabilisatie etc. ( bijna even duur met stabilisatie als de 450d )
Geen idee wat je bedoelt, de stabilisatie zit bij Canon in de lenzen, niet in de bodies
Nee, tot het virus je echt te pakken krijgt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

@Toff, westergas, Hahn Bedankt!

@dfrenner Moet op dat moment zelf even een onderzoekje doen maar als hobbyfotograaf vind ik 550 euro een hele berg geld. Ik denk dat het daarom een 2e hand lens wordt en of een 'b-merk'. De 2xxmm specificatie is ook meer en wens. Als deze veel duurder zijn neem ik liever een beter lens met minder bereik. Heb echter het idee dat de 2xx mm lenzen steeds betaalbaarder worden. Zal dpreview iig geval even in de gaten houden de komende tijd, wellicht komt er iets leuks voorbij. Het heeft geen haast op dit moment.

@ TheKillingBean Ik heb zelf een tas van Lowepro en daar past met gemak een 450D met daarop een 18-55 kitlens in. Ze zijn niet goedkoop maar erg sterk. Ze hebben veel verschillende cameratassen.
http://products.lowepro.com/

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:25
[...]

[...]

Als het goed is, zit er een voucher bij voor een 1-daagse workshop en anders kan ik je dit boek aanbevelen:
Bewuster & beter fotograferen met de Canon Eos 450D

Wat nog meer handig is? Bij mij was dat een statief. Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Okay ff een vraagje over SDHC geheugen.

Ik las Extreme III over te top was voor de 450d en dat je beter je geld kan uitgeven voor een ultra II geheugen.
Maar hoe zit het tussen de Ultra II 8gb en de Kingston SDHC 8gb. Het enige verschil is de class, namelijk class 4 (Ultra II) en class 6 (Kingston). Kan ik dan beter voor de Kingston gaan of beter voor de Ultra II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Bij Bcc besteld in almere,

Canon eos 450d incl kit lens 18-55mm( €499 ) met 8 gb sd ultra II van sandisk ( € 25.99 ) en een schoudertasje van canon zelf ( € 44.99 )

totaal dus circa: € 570,-

Deze set voor 500 euro!

nieuw! word binnen 1 week geleverd ( a.s. vrijdag )

goede deal ofniet?

nice deal, maar als het goed krijg je een voucher erbij dat je een workshop kan volgen. Deze schijnt heel goed te zijn voor beginnende fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:07:
Ik ben eindelijk eigenaar geworden van een 450d met een 18-55mm lens erbij. Nu wil ik in de toekomst ook een 55-250mm lens erbij kopen. Maar ik moet nog een tas erbij kopen, weet iemand een goeie tas waar camera + 2 lensen inpassen?
Ik heb een Crumpler Muffin Top 3000, voor 50 euro gekocht. Past een camera met lens in en een extra lens. Je hebt hem ook nog in kleinere en grotere maten en verder nog andere soorten. Het zijn leuke sportieve tassen.
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=71&sg_id=2553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

DancePlaza schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:29:
Ik las Extreme III over te top was voor de 450d en dat je beter je geld kan uitgeven voor een ultra II geheugen.
Maar hoe zit het tussen de Ultra II 8gb en de Kingston SDHC 8gb. Het enige verschil is de class, namelijk class 4 (Ultra II) en class 6 (Kingston). Kan ik dan beter voor de Kingston gaan of beter voor de Ultra II
Sandisk Ultra II geeft gewoon Class 4 aan, en Extreme III class 6 aan op de etiket. Eigenlijk klopt het niet helemaal, want Ultra II kan al 9 MB/s schrijven en Extreme al helemaal sneller. Class betekent niet dat de kaart OP die snelheid schrijft. Het geeft slechts aan als MINIMALE schrijfsnelheid. De kaart mag dus sneller gaan, maar moet niet langzamer gaan, dan voldoet het niet aan de class.

Op oudere Sandisk Ultra II kaarten zit zelfs Class 2 opgedrukt, wat erg vreemd is. Schrijven is nog steeds 9MB/s. Dat is op nieuwe kaarten gecorrigeerd tot class 4. Het is niet fout, maar misschien kan het misgaan als sommige camera's selectief op class kiezen en kaart dan weigert terwijl het goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 08-06-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

MrDummy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:59:
[...]

Sandisk Ultra II geeft gewoon Class 4 aan, en Extreme III class 6 aan op de etiket. Eigenlijk klopt het niet helemaal, want Ultra II kan al 9 MB/s schrijven en Extreme al helemaal sneller. Class betekent niet dat de kaart OP die snelheid schrijft. Het geeft slechts aan als MINIMALE schrijfsnelheid. De kaart mag dus sneller gaan, maar moet niet langzamer gaan, dan voldoet het niet aan de class.

Op oudere Sandisk Ultra II kaarten zit zelfs Class 2 opgedrukt, wat erg vreemd is. Schrijven is nog steeds 9MB/s. Dat is op nieuwe kaarten gecorrigeerd tot class 4. Het is niet fout, maar misschien kan het misgaan als sommige camera's selectief op class kiezen en kaart dan weigert terwijl het goed is.
nou als ik dit artikel lees: http://www.dslr.nl/?cat=workshops&id=1318

lees ik dat sandisk dit gedaan heeft vanwege het feit dat class 4 te duur werd en gingen ze class 2 verkopen om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
@dfrenner Moet op dat moment zelf even een onderzoekje doen maar als hobbyfotograaf vind ik 550 euro een hele berg geld. Ik denk dat het daarom een 2e hand lens wordt en of een 'b-merk'. De 2xxmm specificatie is ook meer en wens. bla...

Ga niet voor een B-merk, je lenzen/glas bepalen je foto, beknibbel niet te veel daar op. Een 2e hands L lens is natuurlijk oke ;)

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Hoi,

kan iemand voor mij opmeten wat de totale hoogte is van een 450d plus een

55-250 lens en een 70-300 lens.

Alvast bedankt.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
De 450D en 55-250 is 17.5 cm

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ik ben sinds vorige vrijdag eigenaar van dit toestel. Vandaag viel me ineens iets op in de zoeker tijdens het nemen van foto's. Er leek een stofdeeltje op de lens te zitten. Toen ik ging controleren bleek het echter op of achter de binnenzijde van het zoekergedeelte te zitten.

Ik heb al geprobeerd om het er af te blazen maar zonder succes. Als ik schud lijkt het heel af en toe te bewegen. Is dit een reden om terug te gaan naar de winkel (garantie of ruilen?)? Dit stukje zelf zuiver maken lijkt me redelijk lastig en aangezien het toestel nog geen week oud is begin ik daar liever niet aan. Ik kan jammer genoeg geen duidelijke foto nemen, maar onderstaande is een indicatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicdesign.be/stofje

Dit heeft echter geen invloed op de foto's, maar is wel zeer irritant.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is absoluut geen reden voor iets als garantie oid. Valt in de categorie gebruikersellende ;) en cosmetische "schade".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Dus je bedoelt dat ik gewoon pech heb en er niks aan kan laten doen? Ik ga deze week toch nog eens bij de MM langs om eens te vragen, want ik geloof niet dat Canon en/of MM dit soort mankementen zomaar mag negeren.

Zijn er hier eigenaars die soortgelijke problemen met het toestel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:37

breinonline

Are you afraid to be known?

Stof kan altijd op je matglas komen, schoonmaken is de enige remedie. Als de MM hem al omruilt dan heb je kans dat je over een half jaar weer een stofje hebt op je matglas. Een echte oplossing is dat omruilen dus niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me, er zullen er nog vele volgen in de toekomst :) Het kan geheel geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
breinonline schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:34:
Stof kan altijd op je matglas komen, schoonmaken is de enige remedie. Als de MM hem al omruilt dan heb je kans dat je over een half jaar weer een stofje hebt op je matglas. Een echte oplossing is dat omruilen dus niet.
Hoe kan ik het schoonmaken als het aan de achterzijde van het glas zit? Ik heb geen zin om het toestel helemaal uit elkaar te gaan draaien na 3 dagen gebruik... Dan kan ik de garantie helemaal op mijn buik schrijven. Als je een oplossing hebt, dan hoor ik het graag!

@mig29: Ik geloof wel dat het geen kwaad kan, maar het is wel zeer irritant om steeds een vette zwarte punt te zien in de zoeker. Stof op de lens kan ik nog wel begrijpen, maar intern in de zoeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hobbles schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:06:
[...]

Hoe kan ik het schoonmaken als het aan de achterzijde van het glas zit? Ik heb geen zin om het toestel helemaal uit elkaar te gaan draaien na 3 dagen gebruik... Dan kan ik de garantie helemaal op mijn buik schrijven. Als je een oplossing hebt, dan hoor ik het graag!

@mig29: Ik geloof wel dat het geen kwaad kan, maar het is wel zeer irritant om steeds een vette zwarte punt te zien in de zoeker. Stof op de lens kan ik nog wel begrijpen, maar intern in de zoeker?
Bekijk deze foto's en zie dat je makkelijk het matglaasje met een pincet kunt verwijderen, schoonmaken en weer terugplaatsen.

Edit: dan moet ik natuurlijk wel een link plaatsen...
http://www.focusingscreen.com/work/450den.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 15-06-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hobbles schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:29:
Ik ben sinds vorige vrijdag eigenaar van dit toestel. Vandaag viel me ineens iets op in de zoeker tijdens het nemen van foto's. Er leek een stofdeeltje op de lens te zitten. Toen ik ging controleren bleek het echter op of achter de binnenzijde van het zoekergedeelte te zitten.

Ik heb al geprobeerd om het er af te blazen maar zonder succes. Als ik schud lijkt het heel af en toe te bewegen. Is dit een reden om terug te gaan naar de winkel (garantie of ruilen?)? Dit stukje zelf zuiver maken lijkt me redelijk lastig en aangezien het toestel nog geen week oud is begin ik daar liever niet aan. Ik kan jammer genoeg geen duidelijke foto nemen, maar onderstaande is een indicatie:
[afbeelding]

Dit heeft echter geen invloed op de foto's, maar is wel zeer irritant.
Alle opmerkingen tot nu toe zijn ook waar, maar je hebt bij de MM 14 dagen omruilgarantie toch? Gewoon lekker terugbrengen dat ding en meteen een nieuwe kopen met 16% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
Als de 16% actie vandaag nu ook nog zou lopen zou dat een optie zijn. Zoals ik al zei ga ik deze week even bij de MM langs, kijken wat ze zeggen. Als ze het niet willen verhelpen moet ik de link maar eens gaan uitvoeren.

Jammer dat dit voorvalt maar helaas. Ik heb wel antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 14:00
Beetje raar, maar mijn pc kan m'n canon 450d niet vinden... Het installatie programma op de cd heeft deze driver geïnstalleerd : WIA_5D_RAPI driver. ik heb alles al een keer verwijderd en opnieuw erop gezet maar dat helpt ook niet. op internet kan ik geen 450d driver vinden.de pc de camera niet in Eos Utility maar ook niet in de "deze computer" map...

ik weet het eigenlijk niet meer haha...

misschien dat er hier nog ideeën zijn.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Herkend, ten eerste.

Verder: het is sowieso aan te raden om een kaartlezer te kopen. Dat is sneller en je bespaart er de batterij van je camera mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjov
haha oeps foutje... klopt maar deze heb ik nog niet en het zou toch handig zijn als het gewoon zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Weet je zeker dat het een driver probleem is, voor zelfde geld werkt de usb poort niet, of is de kabel kaduuk of moet je iets in je 450d instellen voor usb/pc connectie ofzo?
Check dat even en meld dat erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjov
Ik heb 6 usb poorten en het zou raar zijn als ze nu in eens allen stuk zijn. ik heb de camera zaterdag aangeschaft en de kabel et uit plastic gehaald, maar als ik de kabel in de usb poort stop krijg ik wel het bekende geluidje te horen dat er een hardware apparaat is aangesloten.

instellingen op de camera wat betreft aansluiting naar de pc zijn er volgens mij niet. of ik moet daar overheen hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Zie je hem bij apparaatbeheer?

[ Voor 22% gewijzigd door Teun_2 op 15-06-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Fridtjov schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:23:
Ik heb 6 usb poorten en het zou raar zijn als ze nu in eens allen stuk zijn. ik heb de camera zaterdag aangeschaft en de kabel et uit plastic gehaald, maar als ik de kabel in de usb poort stop krijg ik wel het bekende geluidje te horen dat er een hardware apparaat is aangesloten.

instellingen op de camera wat betreft aansluiting naar de pc zijn er volgens mij niet. of ik moet daar overheen hebben gekeken.
Heb je niet een kennis in de buurt waar je de camera kan testen? zo kan je uitsluiten of het de camera of de pc is.

Zijn de drivers trouwens noodzakelijk voor communicatie tussen camera en pc? Nee, probeer het dan zonder drivers. Ik weet dat je sommige camera's zo kan aansluiten zonder installatie van software.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

1. waarom gebruik je msn smileys in je topic title?..
2. waarom kon dit niet gewoon in het algemen 450D topic?

Maar misschien toch nog een idee:
kan jeje camera instellen als mass storage device?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

"help! 450d word niet door de pc herkent" topic --> merge naar 450d topic

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridtjov
Zoutvat schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:30:
Zie je hem bij apparaatbeheer?
nee, hier staat hij niet tussen..
Edit: hij ziet hem nu wel bij apparaartbeheer maar meer niet. in eos utility niet en niet bij deze computer
ChojinZ schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:32:
[...]

Heb je niet een kennis in de buurt waar je de camera kan testen? zo kan je uitsluiten of het de camera of de pc is.

Zijn de drivers trouwens noodzakelijk voor communicatie tussen camera en pc? Nee, probeer het dan zonder drivers. Ik weet dat je sommige camera's zo kan aansluiten zonder installatie van software.
ik heb het al zonder drivers geprobeerd. Ook dit werkte helaas niet.
Beta schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:32:
1. waarom gebruik je msn smileys in je topic title?..
2. waarom kon dit niet gewoon in het algemen 450D topic?

Maar misschien toch nog een idee:
kan jeje camera instellen als mass storage device?
1. geen idee misschien een slechte gewoonte.
2. heb ik niet zien staan mijn excuses.

ik heb alleen geen idee waar dat kan en aangezien de camera niet bij apparaatbeheer staat kan dit denk ik ook lastig worden.

gr.

[ Voor 4% gewijzigd door Fridtjov op 15-06-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

OK ik ben dus hard aan het proberen mooie foto´s uit de 450d te trekken. Heb een hoop gelezen en snap redelijk waar ik op zou moeten letten. Toch ben ik al meerdere malen wat teleurgesteld teruggekomen na een dag fotograferen. Oorzaken:
  1. Foto overbelicht, vooral buiten verlies ik regelmatig alle details in de wolken en in de lucht. Ik heb gelezen dat ik dan 1/3 á 2/3 stop moet onderbelichten. Dit werkt een hoop beter maar heeft als nadeel dat je onderwerp wat onderlicht blijft. Is dit alleen maar op te lossen met nabewerking?
  2. Onscherpe foto's. Zelfs bij kleinere sluitertijden heb ik foto's die niet zo scherp zijn als sommige voorbeelden die ik online zie staan op foto sites. Uiteraard scheelt het enorm om een statief te gebruiken (of de camera gewoon neer te zetten). Maar het moet toch te doen zijn foto's gewoon wat scherper te krijgen uit de hand. Ik heb hier trouwens vooral last van bij closeups.
  3. AWB is waardeloos. automatische witbalans geeft soms foto's op dezelfde plek genomen heel andere kleurtemperaturen, hoe werken jullie hier praktisch mee? Kies je altijd zelf een instelling?
  4. Nabewerking, ik krijg steeds meer het idee dat een foto nemen maar de helft is van een mooie foto hebben. Croppen voor compositie, curves voor contrast, levels voor kleuren zijn eigenlijk allemaal basistechnieken die bij alle 'goede/mooie' fotos gebruikt worden. Ik weet: er zijn fotografen zonder digitaal spul die nog steeds schitterende foto's maken, maar over het algemeen wordt er (denk ik) veel gesoept. Kan het echt niet zonder of moet ik er gewoon meer tijd in steken om goed te leren photoshoppen?
Bonus vraag: Het lijkt me leuk om macrofotografie te leren. Kan dit alleen maar na de aanschaf van een betere (dure) macrolens?

Oja ik heb de 450d met alleen maar de kitlens 18-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

• Foto overbelicht, vooral buiten verlies ik regelmatig alle details in de wolken en in de lucht. Ik heb gelezen dat ik dan 1/3 á 2/3 stop moet onderbelichten. Dit werkt een hoop beter maar heeft als nadeel dat je onderwerp wat onderlicht blijft. Is dit alleen maar op te lossen met nabewerking?
Op een heldere dag zit je al snel tegen het maximale dynamische bereik van je camera aan. Dan moet je kiezen om of details te houden in de lucht/wolken of in de donkere schaduwpartijen. Iets dat kan helpen is om de foto's op RAW formaat te schieten. De JPEG engine in DSLRs kan niet het hele dynamische bereik van de sensor gebruiken, dus je verliest wat DR als je JPEG schiet.
• Onscherpe foto's. Zelfs bij kleinere sluitertijden heb ik foto's die niet zo scherp zijn als sommige voorbeelden die ik online zie staan op foto sites. Uiteraard scheelt het enorm om een statief te gebruiken (of de camera gewoon neer te zetten). Maar het moet toch te doen zijn foto's gewoon wat scherper te krijgen uit de hand. Ik heb hier trouwens vooral last van bij closeups.
Post eens een voorbeeld?
• Nabewerking, ik krijg steeds meer het idee dat een foto nemen maar de helft is van een mooie foto hebben. Croppen voor compositie, curves voor contrast, levels voor kleuren zijn eigenlijk allemaal basistechnieken die bij alle 'goede/mooie' fotos gebruikt worden. Ik weet: er zijn fotografen zonder digitaal spul die nog steeds schitterende foto's maken, maar over het algemeen wordt er (denk ik) veel gesoept. Kan het echt niet zonder of moet ik er gewoon meer tijd in steken om goed te leren photoshoppen?
Nabewerking is inderdaad een belangrijk onderdeel van digitale fotografie (iig, als je verder gaat dan standaard point-and-shoot werk). Wat met curves en levels spelen kan een flink verschil uit maken. Overigens is het niet zo dat er tijdens het film tijdperk niet aan nabewerking werd gedaan: in de doka kon er ook flink geknutseld worden aan een foto, het was alleen een stuk omslachtiger dan even met een slidertje schuiven in Photoshop.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Lt. Marx schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:12:
OK ik ben dus hard aan het proberen mooie foto´s uit de 450d te trekken. Heb een hoop gelezen en snap redelijk waar ik op zou moeten letten. Toch ben ik al meerdere malen wat teleurgesteld teruggekomen na een dag fotograferen. Oorzaken:

[list=1]
• Foto overbelicht, vooral buiten verlies ik regelmatig alle details in de wolken en in de lucht. Ik heb gelezen dat ik dan 1/3 á 2/3 stop moet onderbelichten. Dit werkt een hoop beter maar heeft als nadeel dat je onderwerp wat onderlicht blijft. Is dit alleen maar op te lossen met nabewerking?
beter onderbelicht dan overbelicht. uit een onderbelichte foto zijn meer details te halen en zoals species zegt, weinig aan te doen, en RAW maakt wel iets uit
• Onscherpe foto's. Zelfs bij kleinere sluitertijden heb ik foto's die niet zo scherp zijn als sommige voorbeelden die ik online zie staan op foto sites. Uiteraard scheelt het enorm om een statief te gebruiken (of de camera gewoon neer te zetten). Maar het moet toch te doen zijn foto's gewoon wat scherper te krijgen uit de hand. Ik heb hier trouwens vooral last van bij closeups.
kijk eens of je niet een te krappe dof kiest (groot diafragma / laag f nr)
• AWB is waardeloos. automatische witbalans geeft soms foto's op dezelfde plek genomen heel andere kleurtemperaturen, hoe werken jullie hier praktisch mee? Kies je altijd zelf een instelling?
Als je in RAW schiet kan je dit doe je dit per definitie achteraf is is je foto dus niet gelijk verpest als de AWB het een keer mis heeft
• Nabewerking, ik krijg steeds meer het idee dat een foto nemen maar de helft is van een mooie foto hebben. Croppen voor compositie, curves voor contrast, levels voor kleuren zijn eigenlijk allemaal basistechnieken die bij alle 'goede/mooie' fotos gebruikt worden. Ik weet: er zijn fotografen zonder digitaal spul die nog steeds schitterende foto's maken, maar over het algemeen wordt er (denk ik) veel gesoept. Kan het echt niet zonder of moet ik er gewoon meer tijd in steken om goed te leren photoshoppen?
[/list]
sja... echt mooie plaatjes zit toch meestal wel wat meer werk in dan alleen maar schieten, zeker in het begin :)
Bonus vraag: Het lijkt me leuk om macrofotografie te leren. Kan dit alleen maar na de aanschaf van een betere (dure) macrolens?

Oja ik heb de 450d met alleen maar de kitlens 18-55.
zonder gelijk een macro lens aan te schaffen is een beetje zoom wel lekker.
Als je toch al een zoom lens zoekt zou ik hiermee beginnen en later verder kijken
Ik heb zelf een 18-200 van canon en kan hier redelijke macro's mee schieten. maar eigenlijk is de minimale scherp stel afstand te groot (0.45 volgens boekje, praktijk +/-0.35). Ik denk dat er wel wat 55-200/300 lenzen te vinden zijn die voldoen om macro fotografie te ontdekken
Wat ik bedoel is dat je met een redelijke zoom lens ook wel leuke macro plaatjes kan schieten. Als je geen behoefte hebt aan een zoomlens en echt specifiek voor macro fotografie kiest moet je natuurlijk gewoon een goede macro lens kopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bonus vraag: Het lijkt me leuk om macrofotografie te leren. Kan dit alleen maar na de aanschaf van een betere (dure) macrolens? Oja ik heb de 450d met alleen maar de kitlens 18-55.
Je kan beginnen met een voorzetlensje. Zoek eens op "Raynox", daar hebben veel mensen goede ervaringen mee, of kijk voor de grap eens in een 1 euro-bak voor een vergrootglazensetje. Ik heb er zelf een, bestaande uit 1 gewone "loep" met een steeltje en 1 die scharnierend in een soort etui gaat. Die laatste past precies klem over m'n 58mm filtermaat objectief.

Een echte macrolens is wel heel goed voor macro, maar verder meestal weinig bruikbaar, terwijl je met de meeste normale lenzen en een voorzetlens of een set tussenringen ook heel goed macrofoto's kan maken. Je moet wel heel enthousiast macrofotgraaf zijn, om een zo specialistische lens te willen aanschaffen, imo. Zelf kan ik goed zonder, maar mijn foto's komen sowieso niet in de buurt van wat sommigen hier laten zien: [Verzamel] Macro foto's deel 6

Een (lichte) telelens kan handig zijn, om afstand te houden van je onderwerp, maar @55mm lukt het ook wel hoor, Canon maakt zelfs een 60mm macrolens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Prulleman schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:55:(...) maar eigenlijk is de minimale scherp stel afstand te groot (0.45 volgens boekje, praktijk +/-0.35). Ik denk dat er wel wat 55-200/300 lenzen te vinden zijn die voldoen om macro fotografie te ontdekken
Even een opmerkinkje tussendoor: scherpstelafstand wordt gemeten vanaf focal plane (dus je sensor). Een lange lens zit dus alsnog erg dicht op het onderwerp met een korte scherpstelafstand. Maar verder is dit volledig offtopic, ik denk alleen dat dat je opmerking over 0.45 vs 0.35 m verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Ben sinds het weekend ook in het bezit van de 450D met een 18-200 IS, kon de verleiding niet meer weerstaan. Tot nu toe zeer tevreden met de aankoop, maar heb nog wel een vraag. Wil de lens wel beschermen, maar wat voor filter kan ik er dan het beste voor kopen? Een UV-filtertje of een CPL? Was even aan het kijken op Ebay en kwam deze http://cgi.ebay.nl/72-mm-...4.c0.m14.l1262&_trkparms=|301%3A1|293%3A1|294%3A30 en http://cgi.ebay.nl/72-mm-...d=p4634.c0.m14&_trkparms=|301%3A1|293%3A1|294%3A30 tegen.

Weet alleen niet of dit wat is. Ik ben een hollander en wil dus het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Maar dat moet niet ten koste gaan van de bescherming / nut / toepassing. Dus gewoon waar voor mijn geld. Is zo'n filtertje dat ik als link gaf dan slecht en kan ik beter een filter kopen bij MM/broer konijn voor 25-40 euro?

Thanks alvast en als ik wat post waardige foto's heb, dan zal ik het niet na laten om dat ook te doen :D

[ Voor 10% gewijzigd door anthonycd op 15-06-2009 21:10 . Reden: Haze UV filter link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

anthonycd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:04:
Ben sinds het weekend ook in het bezit van de 450D met een 18-200 IS, kon de verleiding niet meer weerstaan. Tot nu toe zeer tevreden met de aankoop, maar heb nog wel een vraag. Wil de lens wel beschermen, maar wat voor filter kan ik er dan het beste voor kopen? Een UV-filtertje of een CPL? Was even aan het kijken op Ebay en kwam deze http://cgi.ebay.nl/72-mm-...4.c0.m14.l1262&_trkparms=|301%3A1|293%3A1|294%3A30 en http://cgi.ebay.nl/72-mm-...d=p4634.c0.m14&_trkparms=|301%3A1|293%3A1|294%3A30 tegen.
Een UV filter heeft behalve bescherming geen enkel effect bij dagelijks gebruik. Een circulair polarisatie filter (CPL) heeft wel degelijk een merkbaar effect: reflecties worden onderdrukt en kleuren zijn dieper. Daarnaast laat het filter niet al het licht door, wat een invloed heeft op je sluitertijden. Het is dus niet de vraag welke soort beter is, ze hebben beiden een duidelijk ander doel. Een UV filter laat je eigenlijk altijd op de lens zitten, terwijl een CPL er voor specifieke doeleinden opgeschroeft wordt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Species5618 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:15:
[...]

Een UV filter heeft behalve bescherming geen enkel effect bij dagelijks gebruik. Een circulair polarisatie filter (CPL) heeft wel degelijk een merkbaar effect: reflecties worden onderdrukt en kleuren zijn dieper. Daarnaast laat het filter niet al het licht door, wat een invloed heeft op je sluitertijden. Het is dus niet de vraag welke soort beter is, ze hebben beiden een duidelijk ander doel. Een UV filter laat je eigenlijk altijd op de lens zitten, terwijl een CPL er voor specifieke doeleinden opgeschroeft wordt.
Ja hier was ik me wel bewust van. Ben me eigenlijk al een jaar aan het oriënteren en globaal aan het 'inlezen' en het een en ander volgen. Maar het gaat mij met name om de kwaliteit van die filters. Of maakt dat verder niet uit. Een filter is een filtert (UV dan) 5 euro of 40 euro. Beschermen doen ze allebei, maar die van 40 is misschien net iets beter 'gebouwd'. Wat raden jullie aan... trail and error of gewoon safe voor die 18-200 lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

"Goedkope" filters willen nog wel eens de kwaliteit van de fotos verslechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:12

ik ben ook maar een beginner. maar mij is vertelt tijdens de cursus van canon dat je de histogram moet gebruiken.
het grafiekje moet ongeveer in het midden zitten.
teveel naar rechts dan is hij overbelicht. teveel naar links in hij onderbelicht.

bij teveel overbelichting zullen veel vlakken knipperen op de foto naast het histogram.
bij een goed genomen foto zullen een aantal echt witte delen knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
rp87 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:20:
het grafiekje moet ongeveer in het midden zitten.
teveel naar rechts dan is hij overbelicht. teveel naar links in hij onderbelicht.
Ik ben ook maar een prutzer, maar volgens mij zegt het histogram alleen iets over de totale gemiddelde waarden van je foto. Om een extreem voorbeeld te geven: Waarom zou een foto van de maan "gemiddeld correct" belicht moeten zijn? Ik kijk er nooit naar iig en dat enge knipperen heb ik uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 15-06-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^
Wellicht beetje offtopic, alhoewel handig voor mensen die net deze camera hebben aangeschaft: Heb je het over de cursus die je erbij krijgt en hoe was deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Lt. Marx schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:31:
^^
Wellicht beetje offtopic, alhoewel handig voor mensen die net deze camera hebben aangeschaft: Heb je het over de cursus die je erbij krijgt en hoe was deze?
Bij de MM zat die er niet bij... Misschien van de week even langs gaan en oppikken maar, lijkt me wel een aardige cursus, maar mensen met ervaringen idd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

8 juli zal ik de cursus volgen in Haarlem. Mijn ervaringen zal ik daarna hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Lt. Marx schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:31:
^^
27 juni volg ik hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Onscherpe foto's. Zelfs bij kleinere sluitertijden heb ik foto's die niet zo scherp zijn als sommige voorbeelden die ik online zie staan op foto sites. Uiteraard scheelt het enorm om een statief te gebruiken (of de camera gewoon neer te zetten). Maar het moet toch te doen zijn foto's gewoon wat scherper te krijgen uit de hand. Ik heb hier trouwens vooral last van bij closeups.
Een voorbeeld zou handig zijn.
Wat noem je trouwens 'kleine sluitertijd'? Noem eens een waarde. Weet je zeker dat het geen bewegingsonscherpte is?
Misschien vergelijk je je foto wel met een foto zoals je hem gewend bent uit een compactcamera?
In vergelijk daarmee moet je de foto's van een dSLR vaak wat meer verscherpen. De meeste compactcamera's verscherpen de foto's behoorlijk.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste