Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

In mijn sig staat een link naar picasa, daar kan je wat probeersels vinden. Die close up van dat boterbloempje is gewoon niet helemaal scherp zoals ik gehoopt had bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Lt. Marx schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:52:
In mijn sig staat een link naar picasa, daar kan je wat probeersels vinden. Die close up van dat boterbloempje is gewoon niet helemaal scherp zoals ik gehoopt had bijvoorbeeld.
Heeft dit niets met je sluitertijd te maken, 1/200?
Heb zelf de 450D en ben hier zeer tevreden over.(onder ISO 400)
Werk wel niet meer met de kitlens misschien doet dit erook iets aan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:43:
Dit is absoluut geen reden voor iets als garantie oid. Valt in de categorie gebruikersellende ;) en cosmetische "schade".
Ik ben vandaag terug geweest naar de MM, zij hebben naar dit probleem gekeken en het bleek geen stof te zijn maar een "krasje op de spiegel" volgens een medewerker. Dat ik dacht dat het leek te bewegen heb ik me dan wellicht ingebeeld. Daarna hebben ze hem probleemloos geruild voor een nieuwe body. Ik ben weer tevreden. :*)

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat is service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
anthonycd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:16:
[...]

Bij de MM zat die er niet bij... Misschien van de week even langs gaan en oppikken maar, lijkt me wel een aardige cursus, maar mensen met ervaringen idd?
Ik heb em ook (vorige week vrijdag) bij de MM (Heerlen) gehaald,
en daar zat inderdaad ook geen coupon bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
patrieckske schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Ik heb em ook (vorige week vrijdag) bij de MM (Heerlen) gehaald,
en daar zat inderdaad ook geen coupon bij....
Heb vandaag de coupon opgehaald bij de MM (utrecht), ze hebben hem liggen bij de foto/video afdeling... dus als je wilt, nog even met je factuur/bon langs gaan.

Nog een vraag aan jullie.. gebruiken jullie alleen orginele Canon accu's of ook van een ander merk? En als het een ander merk is, nog voorkeuren voor een bepaald merk of heb je een willekeurige E-bay accu met hoge capaciteit? Wil zelf nog 1 of 2 accu's kopen, weet alleen niet of een 'E-Bay' chinese accu of gewoon ergens in een winkel halen... scheelt wel een bak met geld... maar ja... twijfels over de kwaliteit / levensduur accu-> camera. Of maakt dat niets meer uit?

[ Voor 37% gewijzigd door anthonycd op 20-06-2009 21:50 . Reden: vraag accu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Er is altijd een voorbehoud met die dingen, maar inmiddels zijn de namaakaccu's zo goed als even goed voor zover ik er ervaring mee heb, of beter gezegd: voor zover ik mensen heb gehoord met ervaring. Algemeen heb ik vrij veel ervaring met namaak-accu's, en met slechts één uitzondering kan ik zeggen dat ik betere ervaringen met de namaak had dan met the real deal. Ik koop dan ook meestal niet het absoluut goedkoopste crappy uitziendste ding, als de contactjes allemaal al scheef zitten weet je meteen al wel wat je voor je hebt.

Bijvoorbeeld de accu's die bij een BG-E5 namaakexemplaar worden geleverd zijn heel goed, je trekt daadwerkelijk 1000+ foto's uit de twee accu's bij elkaar (en grip+accu's zijn 60e)

edit: ohja, mijn mindere ervaringen zijn met een ebay accu van 4 dollar voor mijn telefoon. Hij werkt wel, maar hij gaat van 100 naar 80% in 1,5 uur, en daarna doet hij 4 dagen over ontladen naar 30%. Toen hij net nieuw was ging 100->80% een stuk langzamer...

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 20-06-2009 22:13 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
anthonycd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:08:
[...]

Heb vandaag de coupon opgehaald bij de MM (utrecht), ze hebben hem liggen bij de foto/video afdeling... dus als je wilt, nog even met je factuur/bon langs gaan.

Nog een vraag aan jullie.. gebruiken jullie alleen orginele Canon accu's of ook van een ander merk? En als het een ander merk is, nog voorkeuren voor een bepaald merk of heb je een willekeurige E-bay accu met hoge capaciteit? Wil zelf nog 1 of 2 accu's kopen, weet alleen niet of een 'E-Bay' chinese accu of gewoon ergens in een winkel halen... scheelt wel een bak met geld... maar ja... twijfels over de kwaliteit / levensduur accu-> camera. Of maakt dat niets meer uit?
Gebruik zelf ook zo nu en dan een reserve 'namaak' accu. Op het gebied van third party staat Phottix goed aangeschreven. Bevalt mij tot op heden prima, merk geen verschil met de originele en dat is best vernoemenswaardig want ik ben ontzettend tevreden over de accuduur! Het duurt zo ontzettend lang voordat ik er ook maar een streepje vanaf krijg... Nog nooit een accu helemaal leeg kunnen trekken... Voor de aankomende vakantie neem ik voor de zekerheid drie accu's mee (1x origineel 2x Phottix Titan) zodat het wel heel raar moet lopen wil ik zonder stroom eindigen :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Banjy schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:31:
[...]
Gebruik zelf ook zo nu en dan een reserve 'namaak' accu. Op het gebied van third party staat Phottix goed aangeschreven. Bevalt mij tot op heden prima, merk geen verschil met de originele en dat is best vernoemenswaardig want ik ben ontzettend tevreden over de accuduur! Het duurt zo ontzettend lang voordat ik er ook maar een streepje vanaf krijg... Nog nooit een accu helemaal leeg kunnen trekken... Voor de aankomende vakantie neem ik voor de zekerheid drie accu's mee (1x origineel 2x Phottix Titan) zodat het wel heel raar moet lopen wil ik zonder stroom eindigen :+
Okeej, 16 dollar voor 2 phottix titan ga ik dan denk ik maar :) 1080 mAh zag ik, had er ook al gezien met 2000 mAh, ik zeg meer is beter, maar als dit 'merk' goed aangeschreven is

En die namaakexemplaar BG-E5, is dat toevallig deze: Afbeeldingslocatie: http://usih.merchantrunglobal.com/ImageHosting/ViewImage.aspx?GlobalID=1003&MerchantID=1341&ImageID=215&DisplaySize=-1?

Zit er nog over te twijfelen of ik een grip echt nodig heb. Voorlopig gaat het zo goed. Misschien dat ik na verloop van tijd er wel achter kom dat ik iets mis en dan kan ik em altijd nog aanschaffen... voorlopig dus maar die 2 phottix titans bestellen denk ik :) Thanks voor de tips...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Jep, die bedoelde ik. Ik sta op het punt hem ook te kopen, een vriend heeft hem al en vindt hem niet verschillend van de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb zelf ook de Phottix Grip + 2 Phottix accus zoals hierboven, ik ben zeer tevreden over de grip en accu: doet niet onder aan de orginele. Ben een maand op vakantie geweest, had 1 Phottix en de originele accu bij me, heb uiteindelijk maar 1 batterij opnieuw moeten opladen, heb iets van 1700 foto's in totaal (RAW+JPEG, dus in totaal 3400 foto's) gemaakt zonder flits. Wel veel met Liveview (leren) werken, landscapes in het donker is ideaal daarvoor, maar dat gebruikt natuurlijk veel meer accu met je LCD scherm aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Terryb47 op 21-06-2009 00:02 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 17:41
Iets meer dan een half jaar geleden heb ik een 450D gekocht. Twee weken geleden ben ik op vakantie gegaan en ik heb er een week lang prima foto's mee kunnen maken. Op enig moment sta ik te fotograferen en zie ik het "focusing screen" (de exacte Nederlandse term ken ik niet, houd het maar op het matglas met de scherpstelpunten) naar beneden zakken. Vervolgens objectief van camera gehaald en wat bleek: het focusing screen en twee houders lagen los in de camera. Bij thuiskomst camera daarom maar meteen naar winkel gebracht waar ik 'm heb aangeschaft en vervolgens is de camera opgestuurd voor reparatie?

Hebben meer mensen dit wel eens meegemaakt en, zo ja, kan iemand vertellen hoe lang de reparatie ongeveer duurde?

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet meegemaakt, maar ik heb hem zelf een tijdje terug vervangen door een matglas (met prisma-cirkel en splitscreen erin). Dat kostte mij als leek ongeveer 10 minuten en dan had ik ook nog eerst dat ding verkeerd om liggen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Afgelopen week de Eos 450D met 18-55 lens aangeschaft.Met een 8Gb kaartje,extra accu,uv filter,gratis tas bij Apollo in Almere voor 582 euries.Het is mijn eerste spiegelreflex camera en heb er nu al erg veel plezier van.Moet nog wel een hoop uitzoeken,maar van de eerste 200 foto's die ik gemaakt heb,zitten er zeker 75 leuke tussen.Nu hard sparen voor een 70-300 lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Ik heb mijn camera nu al zo'n half jaar en heb nu naast de 18-55 kitlens een canon 50mm 1.8f II en een tamron 18-270vc bij met cpl en nd filter.
Ben er zeer tervreden mee, alleen de 18-270mm lens maakt het fotograferen wel minder leuk, omdat die zo zwaar is. Met de kitlens en 50mm kan ik naar mijn gevoel beter foto's maken die in mijn stijl passen, nl zoomen met je voeten.

Enige nadeel dat ik kan bedenken over deze camera is mijn gebrek aan ervaring om betere foto's te maken, maar ja. Kan ook niet alles hebben, aangezien dit pas mijn eerste dslr is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus de tamron wordt ingeruild voor een 55-250IS, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Van de mensen die de fotocursus gaan doen, wie heeft zijn coupon bij de MM vandaan van afgelopen actie? Kwam er net achter, nadat ik em speciaal ben gaan ophalen nog weer, dat deze coupon een datum heeft tot 30 maart ipv 30 juni... maakt dat nog iets uit verder of kijkt Canon daar niet naar?

En waarom zijn die cursussen op door de weekse dagen :S er zijn ook mensen die moeten afstuderen / werken :P Of moet ik het zien dat een 450D door een gepensioneerde gekocht wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door anthonycd op 22-06-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
universal creations schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:29:
een lens inruilen vanwege gewicht? als je het over een baksteen als de 24-70 hebt kan ik me nog wat voorstellen...maar dat terzijde. Ik vind zelf de plastic fantastic veel te licht.

@crashcat: wat ik je zeker kan aanraden is een grip, zorgt voor veel beter balans (vooral met zwaardere glas), maar goed ik vind 500gram niet echt zwaar. Ik hebzelf ook de Tamron, puur gekocht als vakantielens omdat ik niets anders mee wilde zeulen. Maar ik denk dat ik em nu ga houden, ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zijn verhaal zo lees, gebruikt hij het superzoom gebeuren niet echt. Dus kun je beter een lichte 18-55 erop als walkaround en die specialere gevallen de 55-250 erop schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Crashcat: Ja, "stijl", dat is natuurlijk uniek, maar ik wil jou nog wel eens zien rennen over de middencirkel van een voetbalveld bijvoorbeeld, of door de verblijfsruimte van de leeuwen in de dierentuin? Soms kom je gewoon niet dichtgenoeg bij met de benenzoom en dan ben je blij dat er protheses bestaan zoals de lens die je nu hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

anthonycd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:15:
Van de mensen die de fotocursus gaan doen, wie heeft zijn coupon bij de MM vandaan van afgelopen actie? Kwam er net achter, nadat ik em speciaal ben gaan ophalen nog weer, dat deze coupon een datum heeft tot 30 maart ipv 30 juni... maakt dat nog iets uit verder of kijkt Canon daar niet naar?

En waarom zijn die cursussen op door de weekse dagen :S er zijn ook mensen die moeten afstuderen / werken :P Of moet ik het zien dat een 450D door een gepensioneerde gekocht wordt?
volgens mij was het verlengt naar 30 juni, dat is tijd om je in te schrijven

de cursussen worden gegeven op verschillende werkdagen en de zaterdagen zitten gewoon snel vol :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:15

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

ff een vraagje, sinds afgelopen weekeind de trotse eigenaar van een 450D met 18-200 Canon EF-S IS lens. Alleen nu vandaag eens ff goed testen merk ik dat er over het gehele bereik een donkere, zwarte waas in alle 4 de hoeken zit. Niet merkbaar bij een normale compositie, maar als ik een foto maak van een A4 of witte muur is het duidelijk en storend aanwezig.

Hoort dit, lijkt mij niet en is er nog niets wat ik moet/kan checken voor ik concludeer dat mijn lens niet ok is? If so, dan moet ik binnenkort weer ff op en neer naar Singapore :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Dit verschijnsel heeft "vignetting" en komt bij elke lens voor. De mate waarin het voorkomt hangt af van de kwaliteit van de lens, de brandpuntsafstand en het diafragma-getal. Probeer eens een foto te maken waar bij je het diafragma getal omhoog gooit naar f/8 of iets in die richting. Als het goed is valt het effect dan voor het grootste gedeelte weg.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Zelfs op f/22 is het nog (duidelijk) zichtbaar. Zal kijken of ik zo even wat voorbeelden online kan gooien. Een kleine afwijking is imo acceptabel, ik weet niet hoe dit zicht verhoud tot andere lenzen...

Al is het in geval van een compositie minder opvallend, ik heb toch het idee dat dit redelijk overduidelijk aanwezig is en kan zijn...

Foto genomen op f/8

[ Voor 12% gewijzigd door deWit op 23-06-2009 14:54 . Reden: Foto erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
even ter check, heb je een (rare) zonnekap of filter erop zitten? En is het ook bij >18 mm?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Geen zonnekap of filter ;) Filter was ook het eerste waar ik aan dacht (zat een UV filter op) maar nadat ik het filter eraf gehaald heb is het net zo erg aanwezig. Bij zowel 18mm als 200mm (en alles ertussen ook)

[ Voor 51% gewijzigd door deWit op 23-06-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash = yes...

Hmmm, zet je flitser eens uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tussen de 24 en 50 mm bij > F 6.3 zou er zo goed als geen vignetting moeten zijn (<0.7 stop) volgens dpreview:
http://www.dpreview.com/l..._3p5-5p6_is_c16/page3.asp.
Ik zal vanavond eens kijken wat mijn 18-200 van een witte muur vind

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht eerst maar even op een nieuwe foto zonder flitser. Wellicht gewoon een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Heb zo geen foto online bij de hand van f/8 zonder flits. Zal ik morgen even maken overdag en dan nog ff posten, maar ook bij f/22 zonder flits was ie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:26:
Flash = yes...

Hmmm, zet je flitser eens uit!
Hij had het over "het hele bereik". Op 18mm zou je goed gelijk kunnen hebben, maar vanaf 35mm zal de meest crappy flitser toch wel een redelijk gelijkmatige dekking hebben?

Anders die 450D inruilen voor een 50D, met lenscorrectie. Je ziet het dan waarschijnlijk nog wel in de zoeker, maar niet meer op de foto zelf. Dikke kans dat we dit in meer modellen gaan terugzien, want het is puur softwarematig, dus het kost niets en het levert waarschijnlijk (heb zelf geen probleemlenzen) betere foto's op, met eigen-merk-objectieven, wat ook nog eens een goed verkoopargument voor de eigen objectieven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik zag 2 pagina's terug ook al iemand met deze vraag, maar nu van mij ook nog een met voorbeelden.

Ik heb sinds bijna 3 weken een 450D, en het valt mij vaak op dat foto's net niet scherp zijn. Soms is dit al duidelijk in de preview van lightroom en is het duidelijk beweging of verkeerd gefocussed en soms zie je het pas als je de foto op ware grootte bekijkt, maar zoals bijvoorbeeld bij de foto hieronder snap ik niet hoe het kan. Overigens is deze foto op iso800, maar heb het ook met foto's op ISO 100-200 en soms zelfs met sluitertijden van 1/1000 of nog lager.

Afbeeldingslocatie: http://i278.photobucket.com/albums/kk81/lowlanderr/Tweakers/IMG_3212-2.jpg

Opklik voor volledige Jpeg (7MB).

Overigens ligt het bij deze foto zeker niet aan het glas, zie ook de Exif in de grote foto. Is namelijk geschoten met 70-200 F/4,0L IS USM.

Dus eigenlijk is mijn vraag dus, is dit iets wat aan de camera ligt en wat ik kan laten fixen? Overigens jammer, deze foto is genomen in de Saturn, en zag deze foto's pas goed toen ik thuis was, anders had ik die mannen daar meteen even laten kijken of dit normaal is voor mijn body, of er dat echt iets niet in orde is. Ik vind het namelijk er erg op lijken dat er iets niet helemaal lekker is met de autofocus, maar weet te weinig van SLR's af om het echt te kunnen duiden. Dus ook enig advies over eventueel iets wat ik schoon kan maken/checken is welkom. Overigens maakt het niet uit welke mode ik op de camera gebruik, schiet normaal ook RAW, behalvew in bijvoorbeeld de portrait stand waar je geen keus hebt.

Ik hoop datiemand hier een goed idee heeft, anders morgen of van week weer terug naar de Saturn...

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:27
heb je het ook als je alleen het centrale focuspunt activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Ik had een tijdje geleden al een keer gelezen dat dat kon helpen om focus ellende met 450D op te lossen, dus sindsdien staat alleen het centrale focuspunt aan. En het maakt ook niet uit eigenlijk, die vage foto's blijven. Of althans, veel te vaak, procentueel kan het niet kloppen voor mijn gevoel (rond de 50%).

offtopic:
waarschijnlijk ten overvloede, maar wel briljante lens die 70-200 L. Wat misschien wat minder voor de hand ligt, maar wat ik erg prettig vond, was dat je heel comfortabel je hand op een dusdanige manier onder de lens kon houden dat je met twee vingers kan zoomen en met 1 vinger kan focussen tegelijkertijd. Ik realiseer me dat niet iedereen dit zal gebruiken, maar aan de andere kant als je dit soort gear koopt, dan zal je het misschien wel weer juist erg prettig vinden.

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
widget: heb je behalve de 70-200 IS ook nog andere lenzen waarmee je kan testen? wanneer je met een andere lens wel 'scherpe' foto's kan nemen dan zou ik zeggen dat het daaraan ligt. Wanneer je met alle lenzen wazige foto's schiet dan kan het of aan jezelf liggen of de body.

andere test: zet je camera op een tripod, ISO 100, en met timer/afstandbediening schieten zodat jejezelf kan uitsluiten >:)

als dat ook niet helpt zou ik je camera terugbrengen en proberen te ruilen. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

widget schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:31:
maar zoals bijvoorbeeld bij de foto hieronder snap ik niet hoe het kan.
Hint: het heeft te maken met de spiegel waarin je jezelf fotografeert; deze is niet helemaal vlak. Focustestjes doe je in een hoek van 45 graden op een rij boeken: je kiest een makkelijk te onthouden boek uit en focussed daarop @ 200 mm f4 en kijkt of het scherpte-diepte-veld goed ligt.

Opnames van een reflecterend onderwerp kan nooit wat zijn qua beoordeling.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Terryb47 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:15:
widget: heb je behalve de 70-200 IS ook nog andere lenzen waarmee je kan testen? wanneer je met een andere lens wel 'scherpe' foto's kan nemen dan zou ik zeggen dat het daaraan ligt. Wanneer je met alle lenzen wazige foto's schiet dan kan het of aan jezelf liggen of de body.

andere test: zet je camera op een tripod, ISO 100, en met timer/afstandbediening schieten zodat jejezelf kan uitsluiten >:)

als dat ook niet helpt zou ik je camera terugbrengen en proberen te ruilen. succes!
Ik heb zelf vier lenzen, en met alle vier zijn er teveel foto's onscherp. Deze 70-200L was de vijfde lens, en nu wist ik zeker dat het niet aan het glas lag.. Ik heb ook wel eens foto's met de timer genomen, zelfde probleem.

@ mennovanw
Ja, dat realiseerde ik me ook later, het kan aan de spiegel liggen, maar ik heb zo'n 30 foto's gemaakt met die lens, en er was er 1 scherp. Lijkt me niet zo'n fantastische score met een lens van meer dan 1000 euro. En nee, ik heb geen parkinson ofzo ;). En overigens, als ik bedenk dat ik in een reflecterend onderwerp om wat voor reden dan ook wil fotograferen, dan moet mijn camera dat gewoon goed doen, maar goed, voor een focustest misschien niet het meest geschikt.. Deze foto was ook geen focustest, gewoon even spelen met een nieuwe lens.

Maar zoals in mijn originele bericht ook gevraagd, kan het zijn dat er ergens een stofje zit wat mijn focus verknoeit? Kan ik ergens iets schoonmaken in mijn body wat zou kunnen helpen? Ik begin langzamerhand best wel zat te worden hiervan..

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een stofje doet niet veel aan je focus. Stuur je body op. Mijn 450D had last van front-focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
universal creations schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:51:
Een stofje doet niet veel aan je focus. Stuur je body op. Mijn 450D had last van front-focus.
Heh, mijn 450D heeft volgens mij last van minder goede... focus. Maar ik ben er wel een beetje uit, de body gaat terug van de week, en dan maar zien wat het wordt. En anders haal ik een 50D... Ik heb her en der inmiddels gelezen dat de 450D nogal wat focus issues heeft, en daarbij ook matige metering, dus misschien moet ik ongeacht of ze de body willen repareren gewoon wel een 50 of 5D halen...

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40D is ook nog een optie. Is qua prijs ook erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

widget schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:19:
[...]
Heh, mijn 450D heeft volgens mij last van **** focus. Maar ik ben er wel een beetje uit, de body gaat terug van de week, en dan maar zien wat het wordt. En anders haal ik een 50D... Ik heb her en der inmiddels gelezen dat de 450D nogal wat focus issues heeft, en daarbij ook matige metering, dus misschien moet ik ongeacht of ze de body willen repareren gewoon wel een 50 of 5D halen...
Ik weet niet of je eerder een SLR in je handen hebt gehad maar indien dit niet het geval is zou is iemand kunnen vragen met meer ervaring met de 450D\350D of gelijksoortig model van Canon. En ik snap dat je gefrustreerd bent.Maar om daarom meteen te gaan schelden hier op het forum lijkt mij niet de oplossing. Ik twijfelde daarom er zelf namelijk al aan of ik wel zou reageren...

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Emiel1984 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:40:
[...]

Ik weet niet of je eerder een SLR in je handen hebt gehad maar indien dit niet het geval is zou is iemand kunnen vragen met meer ervaring met de 450D\350D of gelijksoortig model van Canon. En ik snap dat je gefrustreerd bent.Maar om daarom meteen te gaan schelden hier op het forum lijkt mij niet de oplossing. Ik twijfelde daarom er zelf namelijk al aan of ik wel zou reageren...
Sorry voor het schelden, maar mijn punt was juist dat ik met andere cameras wel scherpe fotos had. Enmet de 70-200 F4 L IS USM, van de 35 foto's maar 1 foto scherp is...En vanavond evenm bezig geweest met een 50D en gewoon mooie foto's gemaakt (die allemaal wel scherp zijn, dus mijn body gaat terug...;)).

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

widget schreef op zondag 28 juni 2009 @ 04:55:
[...]

Sorry voor het schelden, maar mijn punt was juist dat ik met andere cameras wel scherpe fotos had. Enmet de 70-200 F4 L IS USM, van de 35 foto's maar 1 foto scherp is...En vanavond evenm bezig geweest met een 50D en gewoon mooie foto's gemaakt (die allemaal wel scherp zijn, dus mijn body gaat terug...;)).
Als de 450D onmogelijk scherpe foto's zou kunnen produceren zou er niemand met een 450D rondlopen ;) Je body is gewoon stuk :P En om alleen daarom gelijk een 50D te gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

universal creations schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:51:
Wat bedoel je met front focus?

Ik heb nog een keertje naar mijn foto's zitten kijken. Ik was degene die ook klaagde over regelmatig onscherpe foto's. Probleem is dat ik net begonnen ben met spiegelreflex en dus niet zeker ben van slechte body/slechte fototechniek oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik ga denk ik mijn 450D ook maar eens goed controleren op focus problemen. Kan het zijn dat die focusproblemen naderhand pas komen? Ik had namelijk het idee dat ik in het begin, toen ik hem net een paar weken had, haarscherpe foto's had, (met kitlens en 50 f 1.8). Intussen heb ik er ook een 70-300 IS USM bij, en ik heb er nog niet echt scherpe foto's mee kunnen maken. En het lijkt wel of dat met de 50mm ook niet meer lukt. Ik heb btw ook alleen mijn centrale focuspunt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Front/Back focus problemen zijn vrijwel altijd out-of-the-box. Maar goed, ik krijg er meestal kriebels van - want er wordt bijna altijd geroepen "met mn oude P&S had ik er nooit last van". Er worden geen voorbeelden met EXIF meegepost. Dan zegt 1 persoon dat er veel 450d focus problemen heeft en de andere neemt het over - met als resultaat alle 450D's hebben focus problemen! (beetje het alle xbox360 zijn stuk syndroom krijg je dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Inderdaad wel een beetje massa hysterie. :P
Terryb47 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:30:
want er wordt bijna altijd geroepen "met mn oude P&S had ik er nooit last van".
Kan best, want met genoeg compact cams is je scherptediepte dusdanig groot dat focussen amper nodig is. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is de front-focus die ik had:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PCeXrtfv6ZrqCe9NDDoY4YMO/full.jpg

Met handmatig focussen kwam ik op dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/btXu5KeckVw5m90tTTEswLYE/full.jpg

Het probleem was (uiteraard) groter op 150mm, dan met mijn 18-50 lens. Aangezien ik die 50-150 niet zoveel gebruikte, kwam ik er pas laat achter. Ik gaf eerst de 50-150 de schuld (bleek achteraf ook niet helemaal 100% te zijn), maar nadat die vervangen was, bleef het probleem. Toen ik mijn 50 f/1.4 ging halen en testen in de winkel merkte ik dat het echt aan de camera lag (de 50 f/1.4 was haarscherp op een andere body, maar niet op die van mij).

[ Voor 47% gewijzigd door Universal Creations op 28-06-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Kijk met front/backfocus wel uit voor het volgende:
- Het kan zijn dat het focuspunt niet precies op de punt van het stipje van het matglas zit maar bijv. net eronder, dan stelt hij dus op een ander gebied scherp dan dat jij denkt, dit is geen back/front focus!

- Back of front focus kan zowel aan je objectief als aan je camera liggen, ik heb met een camera wel eens back focus in de gehad en backfocus in 2 objectieven, zodat het effect bijna uitgecancelt werd!, maar ik zat wel met 2 (goedkope) objectieven met frontfocus nadat ik een andere camera kocht :( (heb dit later met meerdere camera's nagekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Heb net nog even een serie foto's gemaakt, ze lijken mij allemaal scherp. Was gewoon ff vergeten dat er ook nog IS op de 70-300 IS USM zit :P (raakte al in paniek toen ik zelfs geen scherpe foto's kreeg met deze lens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zal van de week dit documentje eens gebruiken:
http://www.focustestchart.com/focus21.pdf
en hier de results posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Radiant schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:12:
[...]

Als de 450D onmogelijk scherpe foto's zou kunnen produceren zou er niemand met een 450D rondlopen ;) Je body is gewoon stuk :P En om alleen daarom gelijk een 50D te gaan halen..
Hehe, nee hij gaat terug ter controle of ik niet overdrijf en eventueel ter reparatie, vind het verder namelijk wel een prettige camera. Overigens zijn foto's met 2 van mijn lenzen op een andere body wel scherp, maar ga nog even wat spelen met MF en dan maar eens zien.

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Even een vraagje tussendoor.
Moeten er in de BG-E5 grip perse 2 batterijen? Of werkt hij ook gewoon op 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extreme smell schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:40:
Even een vraagje tussendoor.
Moeten er in de BG-E5 grip perse 2 batterijen? Of werkt hij ook gewoon op 1?
Werkt ook op 1 :) (net getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
ok bedankt ;) een grip is wel lekker, maar 2 batterijen heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Zelfde idee had ik er ook achter, de grip is fijn maar 2 batt. gebruik ik echt niet. Zelfs al heb ik 2 studio shoots gehad, dan nog zit er genoeg batterij power in om de rest van de week ook nog plaatjes te schieten!!! Dus ja met 1 werkt het ook prima ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
En hoe is de cursus bevallen en op welke plaats heb je hem gevolgd? Anderen al ervaring met de cursus toevallig?

[ Voor 9% gewijzigd door anthonycd op 04-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKoning
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:04
Heren, ik ben eigenaar van een 450d en zou graag een aantal filter aan willen schaffen. ND Grad en kleurenfilters bijvoorbeeld. Hiervoor heb ik al een Cokin systeem gezien, maar raak een beetje de weg kwijt qua wat ik nu allemaal precies moet kopen als voorset stukjes. Ik heb de standaard 18-55 IS lens en de 55-250 IS lens. Beiden met een diameter van 58 mm meende ik.

Daarnaast wat voor een filters raden jullie aan voor met name autofotografie. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Hee KKoning, ik zou je vraag hier eens stellen: Het grote filter topic

Wij kunnen uiteraard niet zeggen wat je moet kopen als jij ons niet verteld wat je wilt bereiken dus als je dat nog even vermeld zijn er vast wel mensen die je kunnen helpen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
anthonycd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:10:
[...]

En hoe is de cursus bevallen en op welke plaats heb je hem gevolgd? Anderen al ervaring met de cursus toevallig?
Niemand die z'n ervaringen met de fotocursus post? Afgelopen week mijn 2 nieuwe Phottix accu's gekregen. Zien er top uit en werken ook prima... aanrader dus. Voor 11,65 had ik nu 2 accu's uit China... kun je zelf niet voor prutsen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Ik zou graag mijn moeder willen verrassen met een DSLR body voor haar verjaardag.
Ze heeft nu een analoge Canon EOS 10 met ( als ik mijn vader moet geloven ) een goede lens erop ( als ze weer van zee zijn zal ik even spieken welke we hebben ).
Doe ik er goed aan om een 450D te geven, of is de Eos 10 een duurdere DSLR waardig ( 1D / 50D ) ? Wat zouden jullie haar geven ( +- 500 budget voor een body ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
fluppie007 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:21:
Ik zou graag mijn moeder willen verrassen met een DSLR body voor haar verjaardag.
Ze heeft nu een analoge Canon EOS 10 met ( als ik mijn vader moet geloven ) een goede lens erop ( als ze weer van zee zijn zal ik even spieken welke we hebben ).
Doe ik er goed aan om een 450D te geven, of is de Eos 10 een duurdere DSLR waardig ( 1D / 50D ) ? Wat zouden jullie haar geven ( +- 500 budget voor een body ) ?
Hierbij een rijtje huidige Canon modellen.

1Ds Mark III: € 5995 (Fullframe, duurste model van Canon)
1D Mark III: € 3199 (APS-H - Sport-camera)

5D Mark II: € 2349 (Fullframe met HD filmen)

50D: € 828 (APS-C Prosumer model)
40D: € 659 (APS-C Prosumer model)

450D: € 464 (APS-C Consumer model)

Je zult zelf moeten bepalen hoeveel geld je wilt uitgeven. Voor reviews van de camera's kan je terecht bij http://www.dpreview.com/

Hou rekening mee dat de huidige camera 35mm is (ook wel fullframe genoemt in digitale termen) daarme heb je een crop factor van 1.0x terwel de APS-C modellen een 1.6 crop factor hebben.

Daarmee wordt een 28-135mm lens wordt dan, 44.8-216mm lens, in dit geval is je standaard-zoom lens dus een tele lens geworden. (lees voer: http://www.the-digital-pi...-of-View-Crop-Factor.aspx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat zijn vraag wat concreter is dan wat jij doet voorkomen ;)

De Eos10 is vergelijkbaar met de twee cijferige reeks van Canon. Dat betekent dus de Eos40D en de Eos50D. Ivm de robuustheid en weathersealing zijn deze modellen wel beter dan de 450D, maar qua beeldkwaliteit en mogelijkheden zal de 450D ook wel voldoen. De vraag is even waarom je moeder een Eos10 heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:03:
Ik denk dat zijn vraag wat concreter is dan wat jij doet voorkomen ;)

De Eos10 is vergelijkbaar met de twee cijferige reeks van Canon. Dat betekent dus de Eos40D en de Eos50D. Ivm de robuustheid en weathersealing zijn deze modellen wel beter dan de 450D, maar qua beeldkwaliteit en mogelijkheden zal de 450D ook wel voldoen. De vraag is even waarom je moeder een Eos10 heeft gekocht.
De huidige lens is een Canon Zoom Lens EF 35-105mm 1:3.5-4.5. Ik weet niet of deze nog bruikbaar is met de 450D als normale lens. Volgens die cropfactor zou deze nu 56-168mm worden ? Weet iemand iets over de kwaliteit van de huidige lens ? In welke range kijk ik het beste om gelijkwaardig materiaal aan te leveren ?

Wat ik op internet er kon over terugvinden:

http://www.fotoapparatuur...ens-35-105-mm-13545/pi640

http://reviews.ebay.co.uk...0QQugidZ10000000003443573

[ Voor 13% gewijzigd door fluppie007 op 12-07-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:52

breinonline

Are you afraid to be known?

fluppie007 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:35:
[...]

De huidige lens is een Canon Zoom Lens EF 35-105mm 1:3.5-4.5. Ik weet niet of deze nog bruikbaar is met de 450D als normale lens. Volgens die cropfactor zou deze nu 56-168mm worden ? Weet iemand iets over de kwaliteit van de huidige lens ? In welke range kijk ik het beste om gelijkwaardig materiaal aan te leveren ?
Het is een normale Canon lens, qua range tamelijk onbruikbaar op een crop-camera. Wil je een bruikbare lens in dezelfde kwaliteitsklasse, dan is de vergelijking met de kit-lens of de IS kitlens snel gemaakt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Wat is het verschil tussen die 2 lenzen ( IS of non-IS ) ? Ik stelde de vraag enkel maar naar aanleiding van die ebay link:

The Canon EF 35-105mm f/3.5-4.5 "One-Touch" Zoom lens works great on Canon EOS Digital SLRs!

[ Voor 25% gewijzigd door fluppie007 op 12-07-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

fluppie007 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:43:
Wat is het verschil tussen die 2 lenzen ( IS of non-IS ) ? Ik stelde de vraag enkel maar naar aanleiding van die ebay link:

The Canon EF 35-105mm f/3.5-4.5 "One-Touch" Zoom lens works great on Canon EOS Digital SLRs!
De IS heeft een betere beeldkwaliteit en IS inderdaad. Ik kan weinig testen van de 35-105 lens vinden (alleen deze). Daar levert hij gewoon behoorlijke kwaliteit, niet iets uitzonderlijks. De range is gewoon niet handig voor op crop, wellicht voor portretten schieten nog af en toe handig maar dan houdt het wel op.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
breinonline schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:00:
[...]

De IS heeft een betere beeldkwaliteit en IS inderdaad. Ik kan weinig testen van de 35-105 lens vinden (alleen deze). Daar levert hij gewoon behoorlijke kwaliteit, niet iets uitzonderlijks. De range is gewoon niet handig voor op crop, wellicht voor portretten schieten nog af en toe handig maar dan houdt het wel op.
Precies, mooie als "telelens". Samen met een 450D+kitlens (of 40D+kitlens als het iets meer mag zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feije073
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Nog even terugkomend op de front/bac focus issues. Ik vermoed dat dit ook redelijk wat met belichting te maken heeft. In slecht belichte omgevingen heb je hier meer kans op dan bij volle zon. Heb zelf een 450D met de volgende lenzen 18-55mm IS, 70-300 IS USM en 55m f1.8 en heb bij matig tot slecht licht ook zo nu en dan wel eens last van front of back focus. Kwestie van je onderwerp iets beter uitlichten en het gaat vaak wel goed.

Heb net een reis naar China achter de rug, daar ontzettend veel foto's geschoten met alle drie de lenzen en eigenlijk nooit last gehad van focus issues. Voor wat voorbeelden check: http://www.peterfeijen.nl/photos.

Wanneer je niet in staat bent om je onderwerp goed uit te lichten en je bent in het bezit van een statief (en het onderwerp is ook geschikt om met statief te fotograferen, wel zo relevant natuurlijk) wil dit ook nog wel eens wonderen doen, de camera focust makkelijker als ie stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het geval je tijd hebt voor een statief en je onderwerp staat stil, dan gebruik je live-view voor het betere focuswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Beste camera experts,

Een jaar of 10 geleden kocht ik een EOS 1000 FN kit - en daarna nog wat uitbreiding

Die heb ik een jaar of 6 tot volle tevredenheid gebruikt - toen kocht ik mijn tweede digitale compact (Powershot A80) en verdween de EOS in de kast.
digi-compact was toen net effe praktischer dan analoog SLR - daarna cameraphone (je zou bijna denken dat ik niet van mooie foto's houd 8)7 )

Nu heb ik wat meer tijd voor dit soort zaken en denk dat ik de hobby weer eens ga oppakken.
Na deze thread te hebben doorgelezen denk ik dat ik een 450d koop

Dingen die ik zou willen weten:
Is die 10 jr oude setup nog geschikt om uit te breiden met een dSLR body ? of geeft dat te veel beperkingen

Voorraad belegen cameraspul:

Canon EOS 1000 FN met 35-80 EF II (kit)
Speedlite 380 EX
Cosina 100-400 mm
simpel statief
diverse schoonmaak en onderhoud middelen (over de datum)

Zo ja, zou een losse body een goede aanvulling zijn , of is de standaard kit met de 18-55 lens dan een betere optie of de kit met de telelens ?

of is het beter om een hele verse setup te nemen en die oude in een museum te zetten

ik heb een soortgelijk bericht ook in [starters] ik wil een dSLR gezet, maar omdat ik er kwa keuze al uit ben, denk ik dat dit een betere thread is

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je 35-80 gaat een flinke beperking zijn, het is op digitaal een zichtbaar softe en contrastloze lens. Kitlens geeft je ook een beter bereik, dus die zou ik er zeker bij kopen. De cosina 100-400 ken ik niet, is wel een fijn bereik voor tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Je 35-80 wordt erg onhandig op een cropcamera, je hebt totaal geen groothoek meer over (35* 1.6=56mm, zie ook een paar posts hierboven). Over de Cosina en de flitser weet ik niets.

Ik denk wel dat je beter een kit kan kopen, kost misschien een paar tientjes extra maar je hebt wel meteen een beetje groothoek, eventueel aanvullen met de 55-250 IS en je kan er weer 10 jaar tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Heb al gevonden dat die flash het nog best doet op een dSLR (binnen bepaalde grenzen, maar het past en functioneert iig wel)

En over de Cosina lens: het was idd de vraag of zoiets nog bruikbaar is op een cropcamera
cropfactor 1.6 dus het wordt feitelijk een 160-640 lens ??? of heb ik 't mis

btw: rond 67 mm f: 1:4,5 - 6,7 voor zover ik het kan beoordelen : glas (770 gr) Groot nadeel : Hij's wit :S
ploatie van de webcam1
ploatie 2
iemand (niet ik) die em op MP zet
Ik heb geen idee, waar op een Cosina lens een typenummer te vinden is ??

Denk dat ik de Kit met dubbele lens koop - dan vult het spul wat ik heb mooi aan.
en beter 2 memcard van 8 GB dan 1x 16 GB toch ????

Effe naar Foka: klik - PWlaagste=767 *O*

[ Voor 5% gewijzigd door JAMF op 15-07-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
the real JAMF schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:04:
en beter 2 memcard van 8 GB dan 1x 16 GB toch ????
Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik heb m'n 8GB kaartje nog nooit vol weten te schieten in één dag (in m'n 50D, in jpg). Ga je 4 weken op vakantie, dan nog vraag ik me af, of je 's-avonds bij het terugkijken van je foto's niet voldoende ruimte kan maken om het met 8 GB uit te zingen. OTOH kost 8 GB SD geen drol, dus wat zeur ik eigenlijk (ik zit vast aan CF, een stuk duurder) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Toff schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:05:
[...]

Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik heb m'n 8GB kaartje nog nooit vol weten te schieten in één dag (in m'n 50D, in jpg). Ga je 4 weken op vakantie, dan nog vraag ik me af, of je 's-avonds bij het terugkijken van je foto's niet voldoende ruimte kan maken om het met 8 GB uit te zingen. OTOH kost 8 GB SD geen drol, dus wat zeur ik eigenlijk (ik zit vast aan CF, een stuk duurder) ...
Vergeet niet dat het ontzettend afhangt van wel of geen raw. Zelf wil ik aankomende vakantie alles in Raw schieten (op een paar foto's daargelaten misschien). Inmiddels heb ik dan ook 4 x 8GB en nog een 4GB kaartje liggen. Zelf heb ik bewust voor 8GB gekozen, dit geeft ongeveer 400-500 raw foto's. Dus je kunt een tijdje vooruit maar mocht je hem verliezen dan ben je natuurlijk weer minder kwijt dan met 16GB :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Toff schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:05:
[...]

Ik weet niet wat je van plan bent, [knip] (ik zit vast aan CF, een stuk duurder) ...
Ik ook nog niet, hou 't wel bij eentje, ze verkopen die dingen in Frankrijk ook (gewoon bij de super)
als ik tekort kom haal ik er gewoon eentje bij

CF is vlgs mij degelijker dan SD (kwa beschadigen van de contacten)

[ Voor 15% gewijzigd door JAMF op 16-07-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
the real JAMF schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:35:
[...]
CF is vlgs mij degelijker dan SD (kwa beschadigen van de contacten)
voor de kaart misschien, maar niet voor het slot. Heb er wel een paar voorbij zien komen met kromme pinnetjes.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Ladies and Gentlemen: We've got him..............................

Vanmiddag gehaald bij foka - met de 18-55 en de 55-250 lens. en een extreme III 4 GB kaart

Die paar fotootjes die ik gemaakt heb om te testen geven voor mij nu al aan dat het een geweldig apparaat is - zo scherp heb ik ze al een paar jaar niet meer gemaakt.

Zelfs met die ouwe Cosina lens is er best een mooi plaatje van te maken (wel op statief - je raakt heel snel gewend aan IS)

Komende week thuis lekker alle mogelijkheden ontdekken - daarna in Frankrijk mooie ploaties maken.

-- dus piccas over een week of 4 - misschien eerder als ik een mooie maak

a.s. week ook eens batterijen halen voor die flash- kan ik die ook eens testen wat dat belegen ding nog kan

Moet alleen nog kijken voor een zonnekap - mijn oude is een maatje kleiner - en miss. een filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
the real JAMF schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:04:
Ladies and Gentlemen: We've got him..............................

Vanmiddag gehaald bij foka - met de 18-55 en de 55-250 lens. en een extreme III 4 GB kaart

Die paar fotootjes die ik gemaakt heb om te testen geven voor mij nu al aan dat het een geweldig apparaat is - zo scherp heb ik ze al een paar jaar niet meer gemaakt.

Zelfs met die ouwe Cosina lens is er best een mooi plaatje van te maken (wel op statief - je raakt heel snel gewend aan IS)

Komende week thuis lekker alle mogelijkheden ontdekken - daarna in Frankrijk mooie ploaties maken.

-- dus piccas over een week of 4 - misschien eerder als ik een mooie maak

a.s. week ook eens batterijen halen voor die flash- kan ik die ook eens testen wat dat belegen ding nog kan

Moet alleen nog kijken voor een zonnekap - mijn oude is een maatje kleiner - en miss. een filter
Nice, gefeliciteerd met je aankoop! Als je nog accu's nodig hebt, ik kan je de Phottix aanraden op E-bay... voor € 11,65 had ik er 2 incl. verzenden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
anthonycd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:57:
[...]

Nice, gefeliciteerd met je aankoop! Als je nog accu's nodig hebt, ik kan je de Phottix aanraden op E-bay... voor € 11,65 had ik er 2 incl. verzenden :D
Heb je toevallig ook een direct link naar die Phottix accu's? Ik kan het niet zo snel vinden :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik zou ook ff kijken naar de Phottix Grip incl 2 accu's. De Phottix Grip schijnt kwalitatief goed te zijn, en er zitten 2 accu's bij, voor ongeveer 52 euro op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
anthonycd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:57:
[...]

Duur zeg, had er 2 voor 11,30 (incl.) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 17-07-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Crawl NL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:54:
[...]

Duur zeg, had er 2 voor 11,30 (incl.) :P
Damnit...! ;)
TheKillingBean schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:08:
[...]

Heb je toevallig ook een direct link naar die Phottix accu's? Ik kan het niet zo snel vinden :)
Extreme smell schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:47:
Ik zou ook ff kijken naar de Phottix Grip incl 2 accu's. De Phottix Grip schijnt kwalitatief goed te zijn, en er zitten 2 accu's bij, voor ongeveer 52 euro op ebay.
http://stores.shop.ebay.c...?_nkw=lp-e5&submit=Search

Daar heb ik ze besteld... staat de grip van Extreme smell als het goed is ook bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort in het bezit van een Canon 450D met een kitlens (18-55IS), maar ben eigenlijk helemaal niet zo blij meer. Het merendeel van de foto's is niet echt scherp. Nou heb ik vroeger een analoge SLR gehad en daar mee heb ik altijd scherpe foto's kunnen maken, evenals met mijn digitale compactjes van de afgelopen jaren. Ik verwachtte dus kwalitatief stukken betere foto's, maar dat valt dus erg tegen. Nou las ik iets over focusproblemen en ik vroeg me af of mijn camera/lens misschien ook die problemen heeft.

Kunnen jullie eens naar de drie foto's kijken die ik voor de gelegenheid even op Flickr hebt geplempt en zeggen wat jullie ervan denken? Zie: http://tinyurl.com/m7bk3q

Even niet kijken naar compositie en zo. Ben gewoon even aan het klikken geweest om wat instellingen uit te proberen.Ben benieuwd naar jullie reacties.

By the way, kan iemand mij een linkje sturen waar op dit forum ergens staat hoe ik foto'smet EXIF-info kan uploaden? Heb gezocht, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 02:02:
Ben sinds kort in het bezit van een Canon 450D met een kitlens (18-55IS), maar ben eigenlijk helemaal niet zo blij meer. Het merendeel van de foto's is niet echt scherp. Nou heb ik vroeger een analoge SLR gehad en daar mee heb ik altijd scherpe foto's kunnen maken, evenals met mijn digitale compactjes van de afgelopen jaren. Ik verwachtte dus kwalitatief stukken betere foto's, maar dat valt dus erg tegen. Nou las ik iets over focusproblemen en ik vroeg me af of mijn camera/lens misschien ook die problemen heeft.

Kunnen jullie eens naar de drie foto's kijken die ik voor de gelegenheid even op Flickr hebt geplempt en zeggen wat jullie ervan denken? Zie: http://tinyurl.com/m7bk3q

Even niet kijken naar compositie en zo. Ben gewoon even aan het klikken geweest om wat instellingen uit te proberen.Ben benieuwd naar jullie reacties.

By the way, kan iemand mij een linkje sturen waar op dit forum ergens staat hoe ik foto'smet EXIF-info kan uploaden? Heb gezocht, maar kan het niet vinden.
Ik heb laatst ook geklaagd over focus problemen en onscherpe foto's met mijn 450D, en ik kom ook van een analoge Canon af (50e). Ik dacht eerst dat het aan front- of backfocus lag met mijn body, maar heb vanmiddag even wat testjes gedaan (met een 50mm F/1.8) en het focuspunt ligt prima. Inmiddels ben ik meer gaan lezen over hoe het allemaal werkt met digitale camera's en de onscherpte die ik waarneem komt door de onbetrouwbare autofocus op de 450D en door de manier waarop een digitale sensor werkt. Hoewel ik moet zeggen dat zelfs tijdens mijn focus testen vanmiddag, mijn body ontzettend aan het hunten is naar focus, dus hij gaat sowieso terug naar Canon. Blijkbaar voegt een digitale sensor bijna altijd een soort van blurryness toe aan een foto, maar die zie je alleen maar als je de foto op full resolution bekijkt, of als je gaat croppen.

Ik wilde eerst overstappen naar een 50D om dit op te lossen, maar heb inmiddels gezien dat de 50D dezelfde problemen heeft, maar dan met een snellere autofocus, dus het wordt een 5D voor mij, zodra ik mijn vriendin heb overtuigd dat ik dat kan uitgeven voor een hobby (aan de andere kant, zij koopt paarden voor veel meer geld, dus zou geen prob moeten zijn). En de 450 gaat naar Canon, want wil die niet verkopen met problemen.

Voor wat ik er mee doe, veel in low light, snel bewegende onderwerpen, is het geen goede camera, en ik heb het aan mezelf te wijten dat ik me niet goed ingelezen heb voor ik een digitale body kocht, nu heb ik spijt en een hoop foto's die qua onderwerp en compositie best aardig zijn, maar eigenlijk in de vuilnisbak horen omdat ze technisch niet correct zijn. Met nabewerking probeer ik nog wat te redden, maar dat gaat lang niet voor alles lukken.

Aan de andere kant, heb ik ook wel wat lucky shots die erg leuk zijn, die ik waarschijnlijk niet gehad had met een goed functionerende body.

Maar punt blijft dat een analoge Canon betere foto's maakt dan de goedkopere digitale rommel die ze verkopen, en met goedkoper bedoel ik alles onder de full frame camera's. Het enige verschil is dat je er een paar instellingen bij krijgt met een digitale SLR tov. een compact, maar voor de qualiteit hoef je het niet te doen, blijf lekker bij analoog, of investeer in een full-frame body.

En ja, ik ben behoorlijk teleurgesteld in Canon. (En ik ben nogal veeleisend.)

Over je foto's ik kan niet doorklikken naar een grotere variant, dus ik zie niet wat je bedoelt, maar op het eerste gezicht ziet het er oke uit. Ook kan ik de exif info prima zien op Flickr. Zie overigens, zie twee pagina's terug voor een linkje met een pdf om te testen of je back/front focus issue hebt. Dit was bij mij niet het geval, maar focus hunten doet 'ie nog steeds.

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 02:02:
De foto's zijn allemaal in automode geschoten? Probeer eens de middelste focuspunt te gebruiken en een hogere F stop zoals F8 voor landschappen.

Verder een handige article voor mensen die voor het eerst een DSLR hebben gekocht:
http://www.learnslr.com/s...e/16-xsi-auto-focus-issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
universal creations schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:29:
Ik houd deze lens gewoon, omdat nu het gemak toch voorgaat.
Maar ik loop nu meer rond met een vaste 50mm om te leren een onderwerp te kiezen en daar op te concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
Terryb47 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:17:
[...]

een lens inruilen vanwege gewicht? als je het over een baksteen als de 24-70 hebt kan ik me nog wat voorstellen...maar dat terzijde. Ik vind zelf de plastic fantastic veel te licht.

@crashcat: wat ik je zeker kan aanraden is een grip, zorgt voor veel beter balans (vooral met zwaardere glas), maar goed ik vind 500gram niet echt zwaar. Ik hebzelf ook de Tamron, puur gekocht als vakantielens omdat ik niets anders mee wilde zeulen. Maar ik denk dat ik em nu ga houden, ben er zeer tevreden over.
Bedankt voor de tip, heb er wel aan gedacht. Alleen moet ik nog een goede rugzak kopen voor de spullen. Op het moment heb ik de camera op een strap op mijn schouder, omdat ik al spullen mee zeul voor colleges.
Mijn kamer is toch iets te ver om heen en terug te gaan na de colleges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:12:
[...]

De foto's zijn allemaal in automode geschoten? Probeer eens de middelste focuspunt te gebruiken en een hogere F stop zoals F8 voor landschappen.

Verder een handige article voor mensen die voor het eerst een DSLR hebben gekocht:
http://www.learnslr.com/s...e/16-xsi-auto-focus-issue
Nee hoor, ik heb juist een aantal verschillende instellingen gebruikt om te kijken wat de camera doet. Zowel de volledige automode als het landschapsprogramma, maar ook de handmatige instellingen. Maar ik vind de scherpte overal te wensen over laten. Het is nergens echt lekker scherp.

Ik heb er nog een paar foto's bijgeplaatst, ook met andere diafragma's, maar overal hetzelfde probleem.
Ik heb inderdaad nog niet geprobeerd om alleen het middelste autofocuspunt te gebruiken. Ga ik nog eens even uitproberen. Maar waarom 9 af-punten in een camera,als je er beter maar een kunt gebruiken :?

By the way, dank voor de link. Ga ik eens rustig doorlezen vanavond :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

widget schreef op zondag 19 juli 2009 @ 02:58:
[...]

Maar punt blijft dat een analoge Canon betere foto's maakt dan de goedkopere digitale rommel die ze verkopen, en met goedkoper bedoel ik alles onder de full frame camera's. Het enige verschil is dat je er een paar instellingen bij krijgt met een digitale SLR tov. een compact, maar voor de qualiteit hoef je het niet te doen, blijf lekker bij analoog, of investeer in een full-frame body.

Zie overigens, zie twee pagina's terug voor een linkje met een pdf om te testen of je back/front focus issue hebt. Dit was bij mij niet het geval, maar focus hunten doet 'ie nog steeds.
Hmm, een 5D ligt toch echt wat boven budget en ik besteed liever eerst wat geld aan mooie telelens.
Bovendien, ik vind dat ik met deze camera ook fatsoenlijke foto's moet kunnen maken. En om nou helemaal terug te gaan naar analoog (heb nog een hele oude A1 en een Canon 1000FN) vind ik ook zo wat (al heb ik nog wel wat mooie lensjes bij mijn A1).

Dat focustestje ga ik binnenkort eens even doen. Ben benieuwd. Laat het resultaat wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
widget schreef op zondag 19 juli 2009 @ 02:58:
[...]

Ik heb laatst ook geklaagd over focus problemen en onscherpe foto's met mijn 450D, en ik kom ook van een analoge Canon af (50e). Ik dacht eerst dat het aan front- of backfocus lag met mijn body, maar heb vanmiddag even wat testjes gedaan (met een 50mm F/1.8) en het focuspunt ligt prima. Inmiddels ben ik meer gaan lezen over hoe het allemaal werkt met digitale camera's en de onscherpte die ik waarneem komt door de onbetrouwbare autofocus op de 450D en door de manier waarop een digitale sensor werkt. Hoewel ik moet zeggen dat zelfs tijdens mijn focus testen vanmiddag, mijn body ontzettend aan het hunten is naar focus, dus hij gaat sowieso terug naar Canon. Blijkbaar voegt een digitale sensor bijna altijd een soort van blurryness toe aan een foto, maar die zie je alleen maar als je de foto op full resolution bekijkt, of als je gaat croppen.

Ik wilde eerst overstappen naar een 50D om dit op te lossen, maar heb inmiddels gezien dat de 50D dezelfde problemen heeft, maar dan met een snellere autofocus, dus het wordt een 5D voor mij, zodra ik mijn vriendin heb overtuigd dat ik dat kan uitgeven voor een hobby (aan de andere kant, zij koopt paarden voor veel meer geld, dus zou geen prob moeten zijn). En de 450 gaat naar Canon, want wil die niet verkopen met problemen.

Voor wat ik er mee doe, veel in low light, snel bewegende onderwerpen, is het geen goede camera, en ik heb het aan mezelf te wijten dat ik me niet goed ingelezen heb voor ik een digitale body kocht, nu heb ik spijt en een hoop foto's die qua onderwerp en compositie best aardig zijn, maar eigenlijk in de vuilnisbak horen omdat ze technisch niet correct zijn. Met nabewerking probeer ik nog wat te redden, maar dat gaat lang niet voor alles lukken.

Aan de andere kant, heb ik ook wel wat lucky shots die erg leuk zijn, die ik waarschijnlijk niet gehad had met een goed functionerende body.

En ja, ik ben behoorlijk teleurgesteld in Canon. (En ik ben nogal veeleisend.)

Over je foto's ik kan niet doorklikken naar een grotere variant, dus ik zie niet wat je bedoelt, maar op het eerste gezicht ziet het er oke uit. Ook kan ik de exif info prima zien op Flickr. Zie overigens, zie twee pagina's terug voor een linkje met een pdf om te testen of je back/front focus issue hebt. Dit was bij mij niet het geval, maar focus hunten doet 'ie nog steeds.
wat een onzin allemaal.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke is dat veeleisende mensen vaak denken dat het aan de apparatuur ligt :P Voordeel van een 5D kopen is dat je het daarna niet meer aan de apparatuur kunt wijten. Sowieso snap ik het niet, want als je dan toch teleurgesteld bent in Canon met zijn goedkope rommel, koop dan direct een Nikon D700. Ben je van alle gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Iedereen die tevreden is met de focus van de cropmodellen, is gewoon niet veeleisend en heeft geen verstand van zaken!!!1111 :/

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Ik ging ook net een heel verhaal tikken over de hoeveelheid onzin die er uit wordt gekraamd. Echt ongelooflijk. Er zijn hele volksstammen die "gewoon" goede platen uit een cropcamera kunnen halen, inclusief mijzelf. Als jij geen goede platen uit een technisch correcte cropcamera kunt halen ligt dat echt aan jezelf, ik hoop dus voor jou dat het aan de camera ligt.

De dikgedrukte delen van prulleman, kan je daar op reageren?

EDIT: ik ben ook zeer benieuwd naar foto's trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Moby op 19-07-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb mijn 450D nu toch al een tijdje en ontdekte net iets zeer vervelends... Ik ben geregeld 'party-fotograaf' en gebruik hiervoor een 430EXII, het handige aan dit ding is dat die AF-hulplicht heeft, om ook in het donker scherp te kunnen stellen, maar, nu komt het:
Gelijk welke instelling ik doe, op de modes A, F, M en P schakelt hij het hulplicht uit en kan je dus niet automatisch scherpstellen bij complete duisternis!
Waarom is dit!? En is er een manier om dit te veranderen. Of moet ik echt naar de "easy" mode telkens iemand in het donker gefotografeerd moet worden?
Afgelopen weekend had ik toch een paar foto's die niet scherp waren, handmatig scherpstellen in het donker is met mijn ogen al helemaal niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Tunboy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:38:
Ik heb mijn 450D nu toch al een tijdje en ontdekte net iets zeer vervelends... Ik ben geregeld 'party-fotograaf' en gebruik hiervoor een 430EXII, het handige aan dit ding is dat die AF-hulplicht heeft, om ook in het donker scherp te kunnen stellen, maar, nu komt het:
Gelijk welke instelling ik doe, op de modes A, F, M en P schakelt hij het hulplicht uit en kan je dus niet automatisch scherpstellen bij complete duisternis!
Waarom is dit!? En is er een manier om dit te veranderen. Of moet ik echt naar de "easy" mode telkens iemand in het donker gefotografeerd moet worden?
Afgelopen weekend had ik toch een paar foto's die niet scherp waren, handmatig scherpstellen in het donker is met mijn ogen al helemaal niet mogelijk...
Niet toevallig Custom Function menu 07: AF-assist beam firing verzet (0: Enable, 1: Disable, 2: Only external flash emits)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Moet zeker kunnen, check eens in het custom functions menu 7

/edit (spuit 11 moet iets vaker F5-en)

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 20-07-2009 21:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Tunboy: Als eerder tips niet werken, zou het ook wel eens aan de methode van AF kunnen liggen. AF-assist werkt (bij mijn Canons iig) alleen bij One-shot AF en dus niet in de AI en de Servo mode. Is ook wel logisch, want dan zou je continu een beam c.q. een strobe moeten blijven sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
*schuifelt het matje bij de directrice op*

@mig29 ; toevallig gisteravond een tijdje met een D700 doorgebracht, die AF-assist in de body wanneer je met (4) externe flitsers werkt is wel lekker. Is bij Canon ook wel op te lossen met extra HW, maar toch. Maar dit terzijde, ik heb Canon lenzen enflitser, dus Nikon zal ik niet zo snel doen...

@Voutloos ; hmmm, zo bedoelde ik het natuurlijk niet, ik heb volgens mij ook gezegd dat voor wat ik er van wil/verwacht de AF van een 450d niet toereikend is, wat voor anderen toereikend is kan iedereen alleen voor zichzelf bepalen. En daarnaast, ik had volledig verwacht tevreden te zijn met mijn 450 (anders had ik hem niet gekocht) en ben zeer ontevreden dat ik er ontevreden mee ben, ik was ook liever tevreden geweest. ;)

@ Mobyrick ; Leuk voorbehoud maak je "technisch correcte". Was er eerst van overtuigd dat het aan mij lag en onbekendheid met de camera, na 2500 foto's toch wat begonnen te twijfelen of het wel aan mij lag, toen nog wat gaan snuffelen op internet, reviews enzo en foto's van anderen bekijken en bedacht dat de body niet geschikt was voor wat ik er mee probeerde uit te halen, na bijna 4000 foto's gewoon verward en teleurgesteld. Na het schieten gisteravond met een vriend van mij en we weer thuis waren en de foto's gingen bekijken, eerst de D700 toen de 450, was zijn eerste reactie ongeveer "Hmmm, dit is niet goed hoor". Dus ik ben weer terug bij dat het aan de camera ligt, weet alleen nog steeds niet precies aan welk deel ervan, front/back focus is het niet ben ik inmiddels wel redelijk van overtuigd, maar wat dan wel, geen idee.

En ja de dikgedrukte delen van prulleman zal ik op reageren, maar nu even niet, moet dan thuis ook weer even door favorites/history rennen om mijn conclusie/uitspraken te onderbouwen. Ik heb het natuurlijk niet uit mijn duim gezogen, ik kan hoogstens ergens iets verkeerd geinterpreteerd hebben, maar wat ik hierboven zeg blijf ik achter staan. Alleen moet ik nu eerst ergens een 450 vandaan toveren waarvan ik zeker weet dat ie goed is en dan zou ik zomaar weer wat genuanceerder kunnen worden. Maar zo uit mijn hoofd kijk eens op dpreview naar de 100% crops van de 450D, 50D en 5DII of voor mijn part de 5Dmark1, dan snap je wat ik bedoel met het verschil in sensor tussen crop en full frame.

Wat voor foto's ben je benieuwd naar trouwens? (heb er zat ;) )

En aan diegenen die aanstoot hebben genomen aan bovenstaand stukje, mea culpa, zal het wat minder tendentieus houden in het vervolg.

Don't tread on me.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste