Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Aha, dat is alweer een stuk genuanceerder. Dat de sensor er toe doet is logisch (ik heb ook niet voor niets een FF camera gekocht). De dikgedrukte delen van prulleman ben ik nog steeds wel benieuwd naar overigens.
Ik vind namelijk dat de technisch correcte (daar is hij weer) 450D gewoon precies doet wat je mag verwachten van een camera van deze prijsklasse.

Ik ben vooral benieuwd naar foto's die volgens jou niet goed zijn. Ik ken heel wat mensen die op pixel niveau zitten te klooien/zeuren maar ondertussen geen foto's in een groot formaat gaan afdrukken. Waar heb je het dan over vraag ik mezelf dan af. Dit is overigens niet aan jou gericht.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
widget, je kan een een 450D van 450 euro niet vergelijken met een FF D700 van 2000 euro, dat is meer dan 4 x zo duur!!
Ik ken ook iemand met de d700, en heb zelf de 450D en ik kan inderdaad beamen dat er inderdaad een verschil in kwaliteit zit. Als dit niet zo zou zijn, zou er natuurlijk ook geen markt meer zijn voor de duurdere FF camera's.

Schiet es gewoon een plaatje met je 50mm 1.8, stukje dicht zetten op F8 ofzo, lekker buiten, camera liefst op statief, kortom zoveel mogelijk uitsluiten waardoor de foto kan mislukken. Als deze inderdaad blurry/onscherp is zou ik dit wel willen zien.

check ook deze full res foto:
http://a.img-dpreview.com...es/originals/img_3767.jpg
DPREVIEW SAMPLES Canon EOS 450D (4 of 36), 112 mm equiv, ISO 100, 1/500 sec, F9.0, +0.0 EV, Canon EF 70-200mm F2.8L IS USM
Naar mijn idee niks mis mee. Als je scherper verwacht zul je toch echt aan de FF en L lenzen moeten

Als je camera kapot is, sja, dan moet ie gemaakt worden, dan is het lekker kort door de bocht van beide kanten ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Toff schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:27:
@ Tunboy: Als eerder tips niet werken, zou het ook wel eens aan de methode van AF kunnen liggen. AF-assist werkt (bij mijn Canons iig) alleen bij One-shot AF en dus niet in de AI en de Servo mode. Is ook wel logisch, want dan zou je continu een beam c.q. een strobe moeten blijven sturen.
oooooh, dat klinkt inderdaad logisch, ga ik straks eens uitproberen, stond inderdaad heel de avond op servo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
@ Mobyrick ; Aha!! Nog een nuance "van deze prijsklasse". Nogmaals, mijn schuld, heb me niet helemaal goed ingelezen in analoog/digitaal bij Canon. En moet toegeven, heb de camera gekocht een beetje van, "oh mijn lenzen/flitser werken en het is een Canon SLR dus zal wel goed zijn". Die vergissing maak ik niet nog een keer ;). 50e is toch echt anders dan een 450/50d. 5d d700 komt meer in de buurt.
Dacht ff snel wat RAW foto's te uploaden bij xs4all, ging weer vreselijk mis, dus heb het even opgegeven voor vanavond. En nee, vooralsnog geen groot formaat prints, maar wel extreem kunnen croppen om details uit foto's te gebruiken voor andere doeleinden, maar die moeten dan wel pixel perfect zijn.

@ Prulleman ; Nee dat snap ik ook, maar had ik ervaren wat het verschil was, had ik me alleen geconcentreerd op FF camera's, heb me een beetje laten misleiden door de reclames ;). En ja, je kunt nette platen schieten met crop camera's, als ik die niet gezien had, had ik er nooit een gekocht, maar, wat je daar niet aan ziet (vaak) is ISO prestatie en dergelijke. Ik zal van het weekend wel ff snuffelen in mijn foto's en ook wat posten van gisteravond van beide camera's. Maar die D700 op f13 iso3200 geeft beter beeld dan mijn 450 op f 3,5 iso 200/400, sluitertijd bij beide 1/100 (en dezelfde flitser instellingen, alleen de remote overgezet op andere camera).
Als het nog een keertje zonnig wordt binnenkort zal ik wel ff naar buiten lopen met mijn 50mm op f9 om ff wat te schieten, maar ik kan je nu wel haast garanderen dat het niet scherp is. Heb nog geen foto's rond de F8 met die lens, heel veel rond 2,2 2,5 tot 5 en rond de 22, maar ga wel ff proberen.

Die foto is wel zo ongeveer de scherpte die ik zoek, maar dan met veel minder licht en met meer beweging in het onderwerp.
edit:
Ja maar wacht even, dat is een lens van €1500, als ik die nodig heb om mijn 450 te laten doen wat ik wil, kan ik net zo goed de €2K uitgeven om mijn 5d te kopen, lol, heb ik ook meteen een veel betere AF, alleen nog steeds niet de on camera AF assist beam van de D700 >:)

Zo weer even genoeg geleuterd, nog ff beetje genieten van weekend ;), Canon lastigvallen over een reparatie, maar eerst even mijn minions vertellen wat ik van ze wil....

PS. Ja als blijkt dat ik wel kan met een 450 wat ik er van wil, dan was het allemaal erg kort door de bocht ;). Ach en anders stop ik weer lekker een rolletje in mijn 50e muhaha.

PPS. Overigens heb ik die onscherpte ongeacht licht, sluitertijd, dia, iso, beweging, beweging onderwerp, lens (heb er zelf 5 en met 7 lenzen gefotografeerd waaronder de 70-200 F4 IS USM en mijn lenzen zijn allemaal scherp op 50e en 5d, niet getest op D700 >:) )

edit:
Hehe, een kort berichtje zit er geloof ik niet in van mij over dit onderwerp. Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bij bedoeling... lalalalala

edit:
Briljant, edit 3, ik kan het gewoon niet kort houden... Nog een belangrijk verschil is de Dynamic Range, ben nog ff snel door de foto's van gisteren aan het rennen, en echt het zijn twee werelden een zon en een maan van verschil, had natuurlijk wel vier verschillende kleuren op de flitsers en nog wat straatlicht..

[ Voor 13% gewijzigd door widget op 21-07-2009 23:42 ]

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Dinsdag 220 ploaties gemaakt in Burgers Zoo - na de vakantie effe extern hosten - Zelfs door 50 mm dik glas nog een goed resultaat.
Moet alleen wel rekening houden met deelmeting/spotmeting/ etc - er was nu wel wat te LightRoom'en terwijl dat niet nodig was geweest. 8)7

Gisteren UV-filter en zonnekap gehaald ; ik denk dat ik nu mijn setup wel aardig compleet heb.
Kreeg gisteren bij Foka ook achteraf nog de canon-workshop aangeboden - verkoper was dat bij de aanschaf van de camera vergeten mee te geven. }:| Meteen geboekt; wegens succes verlengd tot 31 dec.
Komende 2 weken mooie plaatjes maken in Frankrijk :Y

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
widget schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:22:

Ja maar wacht even, dat is een lens van €1500, als ik die nodig heb om mijn 450 te laten doen wat ik wil, kan ik net zo goed de €2K uitgeven om mijn 5d te kopen, lol, heb ik ook meteen een veel betere AF, alleen nog steeds niet de on camera AF assist beam van de D700 >:)
Gast.... zwakste schakel etc... feit dat het dus mogelijk is met een 450 om zo'n plaat te schieten wil zeggen dat de camera scherpe platen kan maken. En ook al is de 50mm een budget lensje... qua scherpte iets afgestopt doet deze niet veel onder t.o.v duurdere lenzen. Qua scherpte (waar jij de meeste problemen mee hebt) moet dit dus haalbaar zijn met je huidige spullen

(ja ik weet dat er meer verschillen zijn, bouwkwaliteit, AF snelheid, ca, distortion etc. ik heb het nu puur over scherpte en die zou dus prima met je 50mm te checken zijn, zeker als je zegt dat deze op andere camera's iig scherp is)

Verder moet je je ook beseffen dat je met analoge foto's niet vaak op "pixel" niveau zit te kijken, vaak zijn het stapels 10*15 afdrukken en af en toe een vergroting. Met digitaal ga je zo makkelijk even inzoomen op je scherm, beetje croppen etc. Wanneer zit je nu met je analoog op het equivalent van een 100% crop????
(dit laatste stuk kan ik ook mis hebben als je een eigen doka hebt etc....)

Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je gewoon een zak geld open moet trekken en lekker 4000 euros uitgeven voor een FF en een set 1.8 /2.8 lenzen. succes

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 23-07-2009 14:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Prulleman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:17:
[...]

Gast.... zwakste schakel etc... feit dat het dus mogelijk is met een 450 om zo'n plaat te schieten wil zeggen dat de camera scherpe platen kan maken. En ook al is de 50mm een budget lensje... qua scherpte iets afgestopt doet deze niet veel onder t.o.v duurdere lenzen. Qua scherpte (waar jij de meeste problemen mee hebt) moet dit dus haalbaar zijn met je huidige spullen
Heb er een 70-200 2,8 L opgeschroefd, zelfde probleem.
Heb nu een nieuwe body gaat alweer vele malen beter, sensor bleek bol te staan... Verkeerd gemonteerd ofzo.
Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je gewoon een zak geld open moet trekken en lekker 4000 euros uitgeven voor een FF en een set 1.8 /2.8 lenzen. succes
Maar dat is toch bijna per definitie wat je als tweaker wilt, of niet?

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik ben van plan om een Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS te kopen, nu hoor ik dat het verstandig is om ook een lenshood erbij te kopen. Maar wat raden jullie mij aan? Als ik op ebay kijk dan zie ik lenshood vanaf 5 euro tot wel 150 euro. Natuurlijk is de 150 euro veel te duur voor zo'n lens. Maar is wel een redelijke lenshood.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
TheKillingBean schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:11:
Ik ben van plan om een Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS te kopen, nu hoor ik dat het verstandig is om ook een lenshood erbij te kopen. Maar wat raden jullie mij aan? Als ik op ebay kijk dan zie ik lenshood vanaf 5 euro tot wel 150 euro. Natuurlijk is de 150 euro veel te duur voor zo'n lens. Maar is wel een redelijke lenshood.
deze zou moeten passen want die wordt ook in een bundel verkocht met die lens:
http://www.foto-konijnenb...canon_zonnekap_et-60.html

ken het filter niet wat in deze bundel zit, maar misschien dat de bundel ook interessant is:
http://www.foto-konijnenb...s_55-250mm_f-4-56_is.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
TheKillingBean schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:11:
dealextreme lenshood doet het bij mij prima. De lens is ook zeer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Freezerator schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:22:
[...]
dealextreme lenshood doet het bij mij prima. De lens is ook zeer fijn.
Heeft die vilt aan de binnenkant? Mijn DX versie voor de 10-22 heeft het niet, die gebruik ik echter ook nooit (meer). De orginele Canon's heb ik op al mijn andere lenzen zitten en er zit toch wel degelijk een verschil in (vilt & pasvorm).

En dan nu weer ontopic over de 450D.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 19:43
Heeft iemand ervaring met een namaak Batterygrip voor de 450D?
Ik vind de orginele wat aan de prijzige kant...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
kw_nl schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:30:
Ik heb de Phottix grip met 2 extra accu's: bevalt me prima - accu's gaan net zo lang mee als de originele: aanrader. (zoek maar op phottix in deze thread..)

[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 27-07-2009 21:18 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
widget schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:09:
Als harwarde nerd wel ja :+ . Maar het ideale moment, het ideale licht of gewoon het zien van De Heilige CompositieTM kan net zoveel, zo niet meer waard zijn, ware het niet dat je niet alles kan kopen. :7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
kw_nl schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:30:
Ook een Phottix hier (met twee extra accu's). Zeker aan te raden. Ik heb het gevoel dat mijn accuduur nu eeuwig is, en dan nog heb je een derde accu als backup.

Enige mindere aan de grip is dat het wieltje naast de ontspanknop van wat mindere kwaliteit is (klikt minder lekker dan die op de body zelf), maar daar zou ik em niet voor laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Top, bedankt. Maar zijn die Phottix grips ook in Nederland te koop? Ik kan ze bij me reguliere webshops niet vinden...
Google levert ook niet veel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Alleen ebay volgens mij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Aq4u heeft hem: http://www.aq4u.nl/catalo...Path=2_40&products_id=143 Betrouwbare shop, veel mensen hebben een extra accu via hun :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
breinonline schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:17:
Aq4u heeft hem: http://www.aq4u.nl/catalo...Path=2_40&products_id=143 Betrouwbare shop, veel mensen hebben een extra accu via hun :)
Voor de prijs zou ik het dan toch via E-bay doen... voor de prijs van één losse accu bij Aq4u, had ik er via E-bay 2 incl. verzendkosten... De grip incl. 2 accu's doet nu ongeveer 70-75 USD en dat is een 49-52 euro... (http://stores.shop.ebay.c...?_nkw=lp-e5&submit=Search)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja met een vergrote kans op rommel. Nee, dan liever 5 euro meer betalen en via AQ4U. 15 euro voor een accu lijkt me niet zo'n probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:51:
Tsja met een vergrote kans op rommel. Nee, dan liever 5 euro meer betalen en via AQ4U. 15 euro voor een accu lijkt me niet zo'n probleem!
Dat valt reuze mee :) Altijd bij ebay kijken wat de reviews zijn van een verkoper. 94294 artikelen verkocht met een score van 99.6 is erg goed.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Je moet altijd voorzichtig zijn met internetaankopen. maar altijd dat overdreven (nederlandse) achterdochtigheid daar word ik soms niet goed van.

Niet om reclame te maken, maar etefore is daaraantegen wel betrouwbaar en een fenomeen in de online photosupplies wereld. aq4u rekent dus voor een grip met 2 accus' bijna 80euro, terwijl je het op ebay voor amper 55euro kan krijgen. Keuze lijkt me snel gemaakt :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet eens gekeken naar de verkoper. Een aantal positieve feedbacks zegt ook niets aangezien die tegenwoordig worden gekocht met gratis producten/ extreme kortingen!

Als er inderdaad een ebay zaak is die goed bekend staat dan zou ik er zeker voor gaan. Bij mij gingen de haren overeind van het woordje ebay zonder verdere onderbouwing (noem dan alleen de naam van de verkoper en geef de link naar ebay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
widget schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:22:
@ Mobyrick ; Aha!! Nog een nuance "van deze prijsklasse". Nogmaals, mijn schuld, heb me niet helemaal goed ingelezen in analoog/digitaal bij Canon. En moet toegeven, heb de camera gekocht een beetje van, "oh mijn lenzen/flitser werken en het is een Canon SLR dus zal wel goed zijn". Die vergissing maak ik niet nog een keer ;). 50e is toch echt anders dan een 450/50d. 5d d700 komt meer in de buurt.
Dacht ff snel wat RAW foto's te uploaden bij xs4all, ging weer vreselijk mis, dus heb het even opgegeven voor vanavond. En nee, vooralsnog geen groot formaat prints, maar wel extreem kunnen croppen om details uit foto's te gebruiken voor andere doeleinden, maar die moeten dan wel pixel perfect zijn.
Ik schiet inmiddels zo'n 3-4 jaar met een instap slr en heb me wel een beetje ingelezen in het e.e.a. aan technische achtergronden (heb ook wel eens geschoten met practisch elke instapper van elk merk). Ik ben van mening dat met practisch alle instappers van 3-4 jaar of jonger prima resultaten te halen zijn. Dus dat een 450D niet zou voldoen en een D700 kwa IQ wel voldoet snap ik niet helemaal.

Maar wat is nouw precies je probleem.
  1. Onder wat voor omstandigheden schiet je en doet het probleem zich het meeste voor?
  2. Laat eens wat voorbeelden zien van foto's met het probleem en zonder.
  3. Zijn het alle foto's niet goed?
  4. Zijn sommige foto's niet goed?
  5. Is het iso afhankelijk?
  6. Welke lenzen + diafragma waarden heb je geprobeerd en hebben wel of geen last?
  7. Hebben we het over raw's of over jpegs?
  8. In het geval van jpeg's wat zijn de oncam nabewerkings instellingen van de camera?
  9. In het geval van raw's wat doe je aan nabewerking?
  10. Wanneer valt het probleem op bij belijken op de computer? alleen op > als 100% bekijken, of ook bij verkleiningen die achteraf weer verscherpt zijn?
  11. Is de focus correct?
Over extreem croppen: is het dan niet handiger als je probeert om meteen in te buurt te komen van het resultaat dat je wil hebben? Met film zat eindeloos croppen zonder kwaliteitsverlies er ook niet in (zeker niet met een wat gevoeliger film). Is voor croppen een 24MP D3x geen beter idee?

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
martijn_tje schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 23:20:
[...]

Ik schiet inmiddels zo'n 3-4 jaar met een instap slr en heb me wel een beetje ingelezen in het e.e.a. aan technische achtergronden (heb ook wel eens geschoten met practisch elke instapper van elk merk). Ik ben van mening dat met practisch alle instappers van 3-4 jaar of jonger prima resultaten te halen zijn. Dus dat een 450D niet zou voldoen en een D700 kwa IQ wel voldoet snap ik niet helemaal.
*knip
volgens mij is het al gefixed en was het idd een defecte camera:
widget schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:09:
[...]

Heb er een 70-200 2,8 L opgeschroefd, zelfde probleem.
Heb nu een nieuwe body gaat alweer vele malen beter, sensor bleek bol te staan... Verkeerd gemonteerd ofzo.

[...]

En widget, ik ben het niet eens met je laatste zin, ik hou niet zo van zware spullen ;) Ik heb liever iets lichters (450D + gem lens = +/- 1 kg) wat ik vaker meeneem, dan een D700 van 1kg en een lens van 1.5kg (70-200 2.8)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
Voutloos schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:29:
[...]
Als harwarde nerd wel ja :+ . Maar het ideale moment, het ideale licht of gewoon het zien van De Heilige CompositieTM kan net zoveel, zo niet meer waard zijn, ware het niet dat je niet alles kan kopen. :7
ROFL @ De Heilige Setup _/-\o_ erm, compositie ;)

En nee, je kan niet alles kopen, maar had het probleem dat die paar echt leuke momente waar je al zo weinig tegen aan loopt ook nog eens verknirt werden door mijn camera....

@ Martijn_tje

Ik weet nauwelijks waar te beginnen over waar een D700 beter is dan een 450D, is natuurlijk ook geen vergelijk als je de prijs erbij betrekt. Maar ik had het voornamelijk over low light, al dan niet met flitser(s), schieten. En ja dan, is een D700, vele malen beter. Geldt uiteraard ook bijna integraal voor een 5D natuurlijk. Al was het alleen maar vanwege de high ISO prestaties, of de Dynamic Range die op deze modellen beter is. Zoals al eerder door mij wel eens gezegd, heb samen met een maat van mij een keer gewoon voor de lol wat geschoten met 4 flitsers en drie verschillende kleuren op de flitsers, en ook nog twee grote buitenlampen, die de scene ook een beetje verlichtten. Als je dan ziet wat het verschil is tussen de helderheid en de sprankeling die van een onbewerkte RAW uitgaat tussen de 450D en de D700, dan is daar een behoorlijk verschil tussen, nog los van het feit dat mijn body stuk was, je kan het alleen al aan de kleuren zien. Maargoed, blijft wel het 450 topic hier.
Ik wil nog wel even op punt 11 van je vragen reageren, de rest is denk ik niet meer zo relevant. Nee, er was dus af en toe focus en meestal niet, maar had daar blijkbaar niet zo heel veel invloed op, had ook het probleem dat foto´s in de viewfinder en vaak ook op de LCD van de camera scherp leken, en bij bekijken op groot scherm, gewoon wazig.

En nee, ik wil niet eindeloos croppen, maar gewoon 100%, soms kun je even niet dichterbij je onderwerp komen, of heb je geen macro lens bijdehand om op korte afstand te kunnen focussen, en dan wil je dus wat meer kunnen croppen, maar zelden meer dan 100%, en 100% moet gewoon scherp zijn, zie ook de plaat die prulleman hier eerder gelinked heeft, dat is scherp. Dat trok mijn vorige body niet.

@ Prulleman

Hehe, was ook een beetje een opmerking die ik twee kanten op kon uitleggen. Een beetje tweaker probeert eerst uit zo min mogelijk zo veel mogelijk te halen, maarja, ik loop tegen een aantal natuurkundige grenzen op wat betreft licht enzo ;). Dan komt het andere tweaker doel in beeld, namelijk altijd de geilste gear hebben ;). En heb idd nog even overwogen om een 70-200 2.8 te kopen vorige week, maar heb het even een uurtje geprobeerd, maar dat is echt ranzig zwaar, dus misschien met een monopod (wat wel weer bruikbaar is voor paarden), maar daar ga ik toch echt niet mee rondlopen op mijn 450, misschien met een zwaardere body. Voor mij worden het dus eerst nog een paar primes en dan weer verder. En kan nu met mijn nieuwe 430EX tenmiste focussen in het donker ;), yay.
En ik zag dat je in het Canonmount topic ook al van leer trok tegen mensen die over scherpte 'zeurden', maar ik denk dat ik je nu wel begrijp. Op zich is een 450 plenty scherp (als 'ie goed is), en bij daglicht.

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
https://www.dynabyte.nl/artikel/7106015/
Is die SDHC kaart goed genoeg voor de 450D, of is 'ie dan erg traag of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
denk dat je minimaal wel class 4 nodig heb. class 2 is denk ik niet genoeg.
Heb zelf een class 6 voor me 1000d genomen wel overkill maar had geen zin dat dat de beperkende factor kan zijn en aangezien de prijs van het geheugenkaartje in het niets valt bij de prijs van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpartanArmada schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:58:
https://www.dynabyte.nl/artikel/7106015/
Is die SDHC kaart goed genoeg voor de 450D, of is 'ie dan erg traag of zo?
Kijk eens in de pricewatch. Voor dat geld heb je ook een 8GB Ultra II kaartje en die is sowieso sneller.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
/verhuist zich naar het d700 en 5d topic na toch extreem ontevreden te zijn met een goed werkende (Volgens Canon) 450D... Je vraagt je af en toe af of ze meer bezig zijn met geld besparen, geld verdienen, of met
De Heilige Compositie
foto's maken bij die tent...

Ps, jaja weet het, weer te tendentieus, maar ben er wel een beetje klaar mee. Probeer het te vergelijken met een fotocentrale die je je foto's met strepen en andere artefacten op je foto's terug geeft en dan beweert dat die negatiefen al beschadigd waren toen je ze inleverde. En dat ze er ook niks aan kunnen en willen doen.

Wat doe je dan met je door hen beschadigde negatiefen? Niets, want beschadigde negatiefen kun je weggooien..

Success en veel plezier met jullie Canons gewenst, ik hoop dat jullie ervaring beter is. (en jullie foto's uiteraard, daar doen we het voor.)

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je verhuist meer naar het D700 en 5D topic en je geeft enorm af op Canon.... Ik begrijp je commentaar op Canon volledig, maar dan is je keuze voor een Canon 5D op zijn minst wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
universal creations schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 03:06:
Je verhuist meer naar het D700 en 5D topic en je geeft enorm af op Canon.... Ik begrijp je commentaar op Canon volledig, maar dan is je keuze voor een Canon 5D op zijn minst wat vreemd.
Hehe, ja, maar heb jaren tot volle tevredenheid analoog met canon gefotografeerd, dus ga nog 1 poging doen met een 5d of 1d, hoewel ik eigenlijk wel weet dat het toch een d700 of d3 uiteindelijk gaat worden, tenzij er nog een verassing komt. Maar ik vind canon ergens, waarschijnlijk emotioneel, toch wel een fijn merk met, normaal gesproken, fijne producten. Ik snap alleen sommige ontwerpkeuzes van ze niet. Die zijn volgens mij niet genomen vanuit het oogpunt van een fotograaf, maar vanuit kostenbesparing of whatever... De belangrijkste voor mij in deze is het ontbreken van een AF-assist beam in de body. En als tweede dat je een 430 EX II alleen maar als slave kan gebruiken met een 580 EX II als master, hij kan niet op licht slaven. Dus heb weer vrolijk een lichtsensor kunnen kopen. Nikon en andere merken hebben wel flitsers die op licht kunnen slaven. Ja, had dus beter een SB900 oid als tweede flitser kunnen kopen....

Overigens met de 430 op mijn body wel weer erg leuke foto's gemaakt met omnibounce. goeie flitser, maar beperkt in features.
En dat gevoel begin ik zo langzamerhand over de hele canon digitale line-up te krijgen, ziet er leuk uit, werkt redelijk, maar is op zo een rare manier beperkt in features en mogelijkheden om zaken zelf in te stellen, heel apart...

En heb nog niet uitgebreid met een 5d of 1d kunnen spelen, dus ga dat binnenkort even doen, tussen het vliegen door, wanneer ik er een kan stelen voor een paar dagen. Maar op basis van de specs van canon zelf en de ervaringen her en der op fora, gaat dat niet goedkomen.

Oh, en overigens vind ik de lenzen van canon wel weer briljant, daarop heb ik indertijd analogg canon uitgekozen.

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 13-09 14:27
Koop dan gewoon meteen eventjes die D700 met bijpassende lenzen en flitsers. Voor 6k heb je vast al wel een leuk compleet setje denk ik.

Ik ben allang blij dat ik begrepen heb dat ik AF Assist Beam op m'n 450D wel moet aanzetten, ook al heb ik er m'n Metz-48 flitser opgeschroefd. Jammer dat ik daar pas na mijn vakantie achterkwam. Heb ook op vakantie een battery-grip aangeschaft, wat is dat lekker vasthouden zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Ik heb vanmiddag de Canon EOS450D gekocht.
Ga hem vanavond ophalen. en heb er meteen een 4gb SD kaartje bij gedaan.

Na een tijdje met een Eos400D te hebben gespeeld van een vriend, nu eindelijk zelf ook maar eens een eos gekocht. :P

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• widget
@ Arnold-D : Veel plezier met je nieuwe camera ;).

Bon, wat is het rustig hier... Nouja maar even een foto van vanavond met mijn 450 en 2 flitsers. En ja ik weet dat het eigenlijk in het huisdieren topic hoort, maar wilde even laten weten dat ik nog steeds wat doe met mijn 450 (like anyone cares). En mijn horde beeldschone bikini modellen was zomaar verdwenen. En als je hier wat mee kan is mijn missie geslaagd ;), hoewel ik geen Dustin Diaz ben..

Afbeeldingslocatie: http://i278.photobucket.com/albums/kk81/lowlanderr/Tweakers/IMG_4838.jpg

Foto is lichtjes bewerkt in LR 2.4, maar ik weet koud wat van LR, dus stel je daar niet te veel van voor, dit is voornamelijk de camera en wat voorbereiding. En mijn geliefde 50mm@1,8 (totdat mijn 1,2 binnen is)

Happy photography!!

Oh en @ Markclausing, voor 6K ga je geen fatsoenlijke Nikon set kunnen kopen, 10K is realistischer. Met een D700 at least, in het hogere segment kost het nog wat meer. En dan moet je fucking smart shoppen..
Zie hier voor wat knap flitswerk en gewoon goeie fotography http://photography.dustindiaz.com/365/10/1.
Overigens Nikon, maar hij doet het net zo leuk met de 5DMk2 van zijn vrouw.

En overigens snapt Canon wel een klein beetje de problemen, de 7D heeft een integrated flash remote trigger. Nog steeds geen fatsoenlijke AF assist though.

Ah well, shit will keep cumming out of Canon >:)

Don't tread on me.

Je foto is nergens scherp en zelfs met f/1.8 zou die ergens scherp moeten zijn.
Of ben je alvast aan het oefenen voor de focus-shift van de 50L ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Universal Creations op 03-09-2009 22:52 ]

• widget
universal creations schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:50:
Ah, zie mijn probleem met low-light fotografie met een 450... Zelfs met AF-assist van een 430EXII, krijg je dit dus, hoewel ik het een mooie foto vind...

En nee, heb nu een D700 en een 5DII en een D3 rondslingeren met wat knappe lenzen om te proberen, maar heb geen tijd om ze te leren, dus vandaar de foto met de 450, die ken ik van binnen en van buiten, en vond dat ik weer even wat moest fotograferen vanavond. En die PW's snap ik nog helemaal geen K** van, gaat altijd mis, misschien het boekje maar eens lezen ;).

No point in having a camera when you're not using it.

[ Voor 3% gewijzigd door widget op 03-09-2009 23:10 ]

Don't tread on me.

• widget
universal creations schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:50:
Oh, and tell me it's a crappy photo, I dare ya

Don't tread on me.

Ik heb daar totaal geen last van met snelle lenzen (f/2.8 of sneller). Met mijn 70-200 f/4 heb ik daar wel last van, want dan gaat ie hunten. Heb je toevallig een ander focuspunt gekozen dan middelste? Alleen het middelste AF-punt is namelijk extra gevoelig, voor meer punten heb je een betere camera nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
widget schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:15:
[...]
Leg jij anders eens uit wat deze foto meer maakt dan een mislukte? Als je nou dit soort foto's hebt van vosjes op de waddeneilanden, dan kan je jezelf nog iets rechtvaardigen, maar een foto van je eigen huisdier mag echt wel wat scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
widget schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:15:
[...]

Het zou een mooie foto geweest zijn als ie ergens scherp was... Kijk nou eens goed naar het oogje van dat beest, daar zou je focus naar mijn idee moeten liggen.

Ziet eruit als ernstige front focus, of misschien heb je wel te lang gewacht tussen focussen en doorklikken. Ik betrap mezelf daar ook weleens op, vooral met kinderen is dat ook een probleem, dan focus je al en wacht je op een goeie compo of pose. Maar als ondertussen je focus afstand veranderd krijg je dus ook dit.
Kan me voorstellen dat dit bij beesten ook een probleem kan zijn. Dus voor je gaat lopen schelden dat deze 450d ook gaar is en dat alle canons slecht focussen, check eerst eens dit soort dingen
widget schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:44:
Oh en @ Markclausing, voor 6K ga je geen fatsoenlijke Nikon set kunnen kopen, 10K is realistischer. Met een D700 at least, in het hogere segment kost het nog wat meer. En dan moet je fucking smart shoppen..
BS...
#ProductPrijsSubtotaal
1Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED€ 1.457,50€ 1.457,50
1Nikon AF-S 70-200mm f/2.8 G IF-ED VR€ 1.748,-€ 1.748,-
1Nikon D700€ 1.928,-€ 1.928,-
1Nikon SB-900€ 308,-€ 308,-
ImporterenTotaal€ 5.441,50

Neem er nog 1-2 primes bij naar keuze en je komt nog niet in de buurt van de 10K

[ Voor 54% gewijzigd door Prulleman op 04-09-2009 09:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voeg hier nog de briljante 14-24 aan toe en je hebt een hele dikke Nikon set voor 7K.

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb de indruk dat de ik niet automatisch kan focussen bij mijn nieuwe 450D met 18-55IS kitlens. Ik volg de procedure zoals in het boekje, eerst het middelste afpunt selecteren, dan liveview opstarten en op het * duwen. Dan gebeurt er niets bij mij. Het zou ook de bedoeling moeten zijn dat er in mijn vierkantje een kleiner vierkantje staat, dat van het afpunt, dat is ook niet het geval. Ik heb alleen het grote vierkant.
Moet ik terug naar de winkel of staat er gewoon ergens iets fout?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
freddyronny schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:33:
Ik heb de indruk dat de ik niet automatisch kan focussen bij mijn nieuwe 450D met 18-55IS kitlens. Ik volg de procedure zoals in het boekje, eerst het middelste afpunt selecteren, dan liveview opstarten en op het * duwen. Dan gebeurt er niets bij mij. Het zou ook de bedoeling moeten zijn dat er in mijn vierkantje een kleiner vierkantje staat, dat van het afpunt, dat is ook niet het geval. Ik heb alleen het grote vierkant.
Het sterretje ingedrukt houden in liveview, dan zou hij moeten scherpstellen. Maar handiger is om gewoon door de zoeker te kijken ;)

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• mennovanw
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

freddyronny schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:33:
RTFM (staat voor dat je het handleidinkje moet lezen)

Je moet autofocus tijdens liveview in de custom functions activeren..

Custom Functions III (AF-Drive) en dan nummertje 8.

Pagina 102 van je handleiding.. ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• LaurentS
Amstel76 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:40:
[...]

Het sterretje ingedrukt houden in liveview, dan zou hij moeten scherpstellen. Maar handiger is om gewoon door de zoeker te kijken ;)
Dat doe ik, ik zit in liveview,ik zie het grote witte vierkant en als ik op sterretje duw (de linkse zoomknop dus), verandert er niets, ook niet als ik dat 10 seconden lang doe.
Wat is trouwens 'meettimer' in het live view instellingenmenu?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• LaurentS
mennovanw schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:41:
[...]

RTFM (staat voor dat je het handleidinkje moet lezen)

Je moet autofocus tijdens liveview in de custom functions activeren..

Custom Functions III (AF-Drive) en dan nummertje 8.

Pagina 102 van je handleiding.. ;)
Ah zo, ok dankjewel!! Daar had ik overgelezen in de handleiding :+

• Prulleman
freddyronny schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:45:
[...]
Wat is trouwens 'meettimer' in het live view instellingenmenu?
ff googlen kan natuurlijk ook:
http://www.google.com/sea...GGL_enNL283NL283&ie=UTF-8

maar omdat ik zelf ook wel nieuwsgierig was heb ik het even opgezocht.

Hiermeee stel je in hoelang de camera de lichtmeting vasthoud na het loslaten van de shutter.
(als je meet op een licht vlak en vervolgens op een donker stuk richt veranderd er dus niks aan je sluiter/diafragma gedurende de ingestelde tijd)

Strava

• JAMF

JAMF

Na ong. 800 foto's heb ik een positief beeld van de 450D

De workshop 'leer spelen' die er met korting bijkwam is ook heel goed bevallen - er was een goede docent die leuk kon vertellen en niet alleen de menuopties uitlegde.

Zelfs positief verrast over mijn 'oude' flitser (380EX) - die wordt ook goed aangestuurd.
Van 523 foto's op een jubileum feestje zijn er 481 overeind gebleven (dikke koppen voor de lens - scherp op de verkeerde punten - toch nog 8,1 % ) - en dat was het betere point'n'shoot werk met de flits op de P-stand

Ik heb nu een grip (phottix) met extra accu (niet echt nodig - 1/3 leeg na 500 foto's) besteld, want ik heb gemerkt dat ik toch te grote handen heb - bovendien makkelijker in de portrait-stand.
Ook nog een diffuser besteld , omdat ik een aantal van mijn partypics vrij hard belicht vond.

En bij een abonnement op Zoom.nl krijg je nu een redged statief kado - dus die komt er ook binnenkort aan.

Nu nog eens inversteren in een boek of een cursus/workshop Photoshop & Lightroom en me verdiepen in taggen en rubriceren

Setup heb ik voor hetgeen wat ik ermee doe, nu wel aardig in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
the real JAMF schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:22:
Ik heb nu een grip (phottix) met extra accu (niet echt nodig - 1/3 leeg na 500 foto's) besteld, want ik heb gemerkt dat ik toch te grote handen heb - bovendien makkelijker in de portrait-stand.
Ook nog een diffuser besteld , omdat ik een aantal van mijn partypics vrij hard belicht vond.
Ik heb eergisteren mijn eerste SLR binnengekregen. 450D natuurlijk. Heb hiernaast nog een powershot g9 wat ik erg prettig vind.

Maar ik was dus opzoek naar een grip en dan kom je al heel snel 'immitatie' grips tegen. Ik was eigenlijk wel benieuwd wat je van je phottix vind. Voelt hij solide aan? en hoeveel AA batterijen passen erin? (meestal 6 dacht ik). 6 dus.

Ben benieuwd.

Ps. Is het niet handiger om een grip te vullen met 6 Sanyo Eneloop batterijen. hebben 2000mah per batterij. en staan bekend om dat ze hun spanning lang vasthouden. :)

pss. en goedkoper. LP e5 kost volgens pricewatch bijna 50 euro incl. verzendkosten. 2 is dan bijna 100 euro.
de eneloop kosten per 8 ongeveer 20 euro incl verzendkosten op samenkopen.

[ Voor 18% gewijzigd door The System op 01-10-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als je een phottix grip neemt zou ik even zoeken in deze ebay shop,
http://stores.shop.ebay.com/Hong-Kong-Supplies

staat erg goed bekend en heeft mooie aanbiedingen met phottix grip+accu's:
bv: BP-450D Grip for Canon 450D XSi 1000D XS BG-E5 /2 LP-E5 voor $ 65,-

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf een grip en 2 namaakaccu's bij dealextreme.com gekocht en ik ben er na 6 maanden nog steeds erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

De mijne wordt denk ik morgen bezorgd - ik heb em bij aq4u betsteld

edit:

Vandaag geleverd:
past goed, ook qua kleur, knopjes doen het allemaal.
wieltje voelt idd wat 'chineser' aan dan het wieltje op de camera
opdruk van de knopjes is wat slordiger dan op de cam.

maar het gevoel van de grip is goed, ik heb het idee dat ik meer balans heb;
komt uiteraard door het extra gewicht maar dat vindt ik wel prettig.

nu nog wachten op de diffuser voor de flitser (backorder) en het statief van zoom.nl

[ Voor 77% gewijzigd door JAMF op 02-10-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Wat ik mij afvroeg, waarom kiest mijn 450D nooit voor 100 ISO tenzij het niet haalbaar is met 200 ISO? Is dat geen native ISO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Interessante vraag. Het viel mij afgelopen zomer in een zonovergoten Zuid Frankrijk ook al op dat dat ding consequent op ISO200 of nog hoger bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Misschien dat ik nu echt onzin blaat, maar volgens mij is ISO100 geen 'standaard' ISO-waarde, maar een interpolatie (of juist extrapolatie?). Je ziet heel vaak bij specificaties bijvoorbeeld dat er 'ISO: 200-6400' staat, maar dan ook dat 100 en/of 12800 mogelijk zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Mute schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:38:
Misschien dat ik nu echt onzin blaat, maar volgens mij is ISO100 geen 'standaard' ISO-waarde, maar een interpolatie (of juist extrapolatie?). Je ziet heel vaak bij specificaties bijvoorbeeld dat er 'ISO: 200-6400' staat, maar dan ook dat 100 en/of 12800 mogelijk zijn.
Een sensor kan een bepaald "ISO-bereik" native halen. Daarnaast is het mogelijk om een foto een stop onder te belichten (dus 2x kortere sluitertijd) en vervolgens digitaal (in de camera processor) die stop er weer bij op te doen. Het effect hiervan is een 2x kortere sluitertijd bij gelijkblijvende belichting - dus effectief een extra stop hoge ISO. Idem met overbelichten en lage ISO. Op deze manier kun je het "uitgebreide" ISO-bereik van een camera aanspreken. Dit komt wel ten koste van extra ruis (hoge ISO uitbreiding) of sneller opgeblazen highlights (uitbreiding naar beneden toe). Dus voor de beste resultaten blijf je gewoonlijk bij de native ISO waarden.

Tegenwoordig hebben een redelijk aantal camera's een native bereik dat begint bij ISO 200, met mogelijke uitbreiding naar ISO 100. De 450D heeft native ISO 100, maar hij heeft ook een functie die "Highlight Tone Priority" heet, die de metering aanpast om details in de highlights te beschermen. Volgens DPReview.com werkt die functie alleen vanaf ISO 200. Wellicht dat deze functie aanstond.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 450D heeft volgens DP-Review minder ruis bij iso100 dan bij iso200, wat mij het idee geeft dat de iso100 gewoon native is i.p.v. geëxtrapoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is het ook. Alle Canon camera's met CMOS sensoren zijn al tijden ISO 100 native. Dat zegt Species5618 ook. Alleen als je highlight Tone Priotity aanzet gaat de camera maar tot ISO 200. Blijkbaar gebruikt hij de ISO 100 dan voor verzamelen van extra informatie in de highlights.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Species5618 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

Een sensor kan een bepaald "ISO-bereik" native halen. Daarnaast is het mogelijk om een foto een stop onder te belichten (dus 2x kortere sluitertijd) en vervolgens digitaal (in de camera processor) die stop er weer bij op te doen. Het effect hiervan is een 2x kortere sluitertijd bij gelijkblijvende belichting - dus effectief een extra stop hoge ISO. Idem met overbelichten en lage ISO. Op deze manier kun je het "uitgebreide" ISO-bereik van een camera aanspreken. Dit komt wel ten koste van extra ruis (hoge ISO uitbreiding) of sneller opgeblazen highlights (uitbreiding naar beneden toe). Dus voor de beste resultaten blijf je gewoonlijk bij de native ISO waarden.

Tegenwoordig hebben een redelijk aantal camera's een native bereik dat begint bij ISO 200, met mogelijke uitbreiding naar ISO 100. De 450D heeft native ISO 100, maar hij heeft ook een functie die "Highlight Tone Priority" heet, die de metering aanpast om details in de highlights te beschermen. Volgens DPReview.com werkt die functie alleen vanaf ISO 200. Wellicht dat deze functie aanstond.
Neen, deze functie staat niet aan. Ik merk als ik in Tv-modus zit en ik de sluitertijd ga variëren, dat hij het snelste diafragma (bij mij f/3.5 bij 18mm) kiest tot iso 200, als ik dan de sluitertijd nog langer maak, als hij op f/3.5 en iso 200 zit, dan gaat hij het diafragma verkleinen ipv naar iso 100 te gaan. Er staat geen speciale functie aan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Dit komt omdat de auto-iso functie alleen maar tussen de 200-800 range kiest. Je zult hem dus handmatig op 100 of in de tegenovergestelde richting 1600 moeten zetten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
RobbieB schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:00:
Dit komt omdat de auto-iso functie alleen maar tussen de 200-800 range kiest. Je zult hem dus handmatig op 100 of in de tegenovergestelde richting 1600 moeten zetten.
Maar 100 ISO zou dus betere resultaten moeten opleveren dan 200? Dus als ik bvb op iso 200 1/250 zit en een stilstaand onderwerp fotografeer, kan ik beter zakken naar iso 100 1/125s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
freddyronny schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:15:
[...]
Maar 100 ISO zou dus betere resultaten moeten opleveren dan 200? Dus als ik bvb op iso 200 1/250 zit en een stilstaand onderwerp fotografeer, kan ik beter zakken naar iso 100 1/125s?
Dat hangt af van de beweging van je onderwerp en de lengte van je objectief (ivm bewegingsonscherpte). Het verschil qua ruis zal niet dramatisch zijn. Auto-iso is wel handig, wanneer je de point-and-shoot methode hanteert, maar meestal wil je meer controle over sluitertijd (soms wil je bewust bewegingsonscherpte) of diafragma (ivm scherptediepte). Een extra variabele als ISO kan je dan missen als kiespijn. Verder zou ik graag zien dat gevoeligheid, sluitertijd en diafragma afzonderlijk begrensd zouden kunnen worden in een semi-auto modus. Bijvoorbeeld: gevoeligheid 100-400, sluitertijd 500-800, diafragma 4-8. Zolang dat niet zo is, stel ik de ISO handmatig en schiet ik afwisselend op Av en Tv, bij sportfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
freddyronny schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

Mwoa.. ISO 200-400 geeft echt al goede resultaten. Ik ben tot nu toe nog maar 1x uit mezelf naar ISO100 gegaan en dat was toen ik op 2.8 wou schieten en de 450D aangaf dat 1/4000 al zou overbelichten (in de volle zon :P).. uiteindelijk ISO 100 en 3.5 waardoor hij nog steeds overbelichtte, maar er in RAW nog wat te recoveren was. Foto was achteraf toch niet zo goed gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

RobbieB schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:09:
[...]

Mwoa.. ISO 200-400 geeft echt al goede resultaten. Ik ben tot nu toe nog maar 1x uit mezelf naar ISO100 gegaan en dat was toen ik op 2.8 wou schieten en de 450D aangaf dat 1/4000 al zou overbelichten (in de volle zon :P).. uiteindelijk ISO 100 en 3.5 waardoor hij nog steeds overbelichtte, maar er in RAW nog wat te recoveren was. Foto was achteraf toch niet zo goed gelukt..
Waarom niet het diafragma dan ook 'verhoogt' op dat moment ? Of brengt dat nadelen met zich mee ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emiel1984 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:20:
[...]

Waarom niet het diafragma dan ook 'verhoogt' op dat moment ? Of brengt dat nadelen met zich mee ?
Als je een hele kleine scherptediepte wil in je foto, kom je in de problemen op een zomerse dag. Een grijsfilter kan daarbij wel helpen om de sluitertijd wat omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb de indruk dat ik een probleem heb ontdekt bij mijn 450D, het grootste deel van mijn foto's zijn een beetje scheef. Zou het kunnen dat mijn spiegel scheef staat en ik hierdoor een lichtjes ander beeld krijg in mijn zoeker en hierdoor scheve foto's krijg?
Is er een sluitende manier om dit te onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Eerlijk gezegd komt dat denk ik door je zelf, je zou het kunnen testen natuurlijk.
Maar de meeste gemaakte fout is toch wel de scheve horizon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freddyronny schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:04:
Ik heb de indruk dat ik een probleem heb ontdekt bij mijn 450D, het grootste deel van mijn foto's zijn een beetje scheef. Zou het kunnen dat mijn spiegel scheef staat en ik hierdoor een lichtjes ander beeld krijg in mijn zoeker en hierdoor scheve foto's krijg?
Is er een sluitende manier om dit te onderzoeken?
Dit is denk ik wel zelf te controleren. Zet je camera op statief, zet hem zo recht mogelijk met de zoeker, zet de camera op liveview en controleer met behulp van het grid of het ook echt recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik heb het getest volgens de manier die je zei, en inderdaad mijn spiegel staat toch goed :). Het scheef zijn van de foto ligt niet aan mij, maar aan distortion van mijn 18-55IS op 18mm en nadien croppen :) daarom leek het alsof te foto een beetje scheef was. Is het eigenlijk mogelijk om via Lightroom distortion aan te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Photoshop in ieder geval, met behulp van lens correction (in het filter-departement).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freddyronny schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:35:
Ik heb het getest volgens de manier die je zei, en inderdaad mijn spiegel staat toch goed :). Het scheef zijn van de foto ligt niet aan mij, maar aan distortion van mijn 18-55IS op 18mm en nadien croppen :) daarom leek het alsof te foto een beetje scheef was. Is het eigenlijk mogelijk om via Lightroom distortion aan te verbeteren?
Ik heb het nog nooit gezien in Lightroom, maar goed, ben ook geen LR-expert (gebruik het wel vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Beetje off topic, maar kan zeker wel:

In DEVELOP op R drukken, dan verschijnt er links een liniaal, de rest spreekt voor zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
kw_nl schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:57:
Beetje off topic, maar kan zeker wel:

In DEVELOP op R drukken, dan verschijnt er links een liniaal, de rest spreekt voor zich...
Hiermee kun je alleen de horizon recht zetten, maar niet (barrel/pincussion)distortion wegwerken.. toch? Ik ben het iig nog nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
RobbieB schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:41:
[...]

Hiermee kun je alleen de horizon recht zetten, maar niet (barrel/pincussion)distortion wegwerken.. toch? Ik ben het iig nog nooit tegen gekomen.
Idd robbie je kan hier enkel de horizon mee recht zetten. Dan moet ik dus photoshop *aanschaffen* als ik pincushion e.d. wil wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
freddyronny schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:23:
Dan moet ik dus photoshop *aanschaffen* als ik pincushion e.d. wil wegwerken?
Of PaintShopPro. Mogelijk zijn er meer (en goedkopere) programma's die het kunnen, maar het gaat altijd ten koste van de randen. Je verliest dus beeldhoek ahw. Kan je dus evengoed op - zeg - 22mm schieten, met minder vervorming als op 18mm waarna de randen afvallen tgv de correctie. Beter investeer je in een objectief met minder vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

[...]

Idd robbie je kan hier enkel de horizon mee recht zetten. Dan moet ik dus photoshop *aanschaffen* als ik pincushion e.d. wil wegwerken?
Nee, eigenlijk nog een plugin daarvoor of een programma als PTlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Toff schreef op maandag 09 november 2009 @ 02:09:
[...]

Of PaintShopPro. Mogelijk zijn er meer (en goedkopere) programma's die het kunnen, maar het gaat altijd ten koste van de randen. Je verliest dus beeldhoek ahw. Kan je dus evengoed op - zeg - 22mm schieten, met minder vervorming als op 18mm waarna de randen afvallen tgv de correctie. Beter investeer je in een objectief met minder vervorming.
Maar als je op 22mm schiet ipv 18mm mis je ook een stukje dieptewerking die je krijgt bij (U)WA. Zelf ben ik ook niet zo van de correctie van de distortion, maar een beetje kan soms geen kwaad. Je laatste zin is idd wel waar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RobbieB schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:58:
Maar als je op 22mm schiet ipv 18mm mis je ook een stukje dieptewerking die je krijgt bij (U)WA.
Was perspectief dan niet een functie van de afstand? De door jou bedoelde dieptewerking ontstaat omdat je vaak dichter op je onderwerp kruipt met een grotere beeldhoek. Als je op dezelfde plaats blijft als fotograaf - en ik ga er even vanuit dat je niet verder achteruit kan, wanneer je op 18mm schiet met een objectief dat vervormt - zal de dieptewerking gelijk blijven, ongeacht de focale afstand, dacht ik. Maar ik geef toe, m'n theorie is een beetje weggezakt, ik schiet al te lang op m'n gevoel, dus ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Ik heb eens een vraag m.b.t het laten afdrukken van je foto's

nu heb ik 2 camera's de Canon powershot S5is en de Canon 450D.
Wat mij opvalt en als vervelend word ervaren is dat al sik foto's laat afdrukken van bijde camera's ze altijd verschillen van formaat.

Laatste keer heb ik profotonet gebruikt en de S5 foto's waren 11x15 en de 450D 10x15.
Waar ligt dit aan en hoe maak ik dat alle foto's gelijk zijn van formaat.

Thx voor jullie reactie.

Grtz R

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

BakkerBolletje schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:20:
Ik heb eens een vraag m.b.t het laten afdrukken van je foto's

nu heb ik 2 camera's de Canon powershot S5is en de Canon 450D.
Wat mij opvalt en als vervelend word ervaren is dat al sik foto's laat afdrukken van bijde camera's ze altijd verschillen van formaat.

Laatste keer heb ik profotonet gebruikt en de S5 foto's waren 11x15 en de 450D 10x15.

Thx voor jullie reactie.

Grtz R
Een compact camera (en het Olympus / Panasonic fourthirds-systeem) maken gebruik van een sensor met een verhouding van 4 staat tot 3 (een typische computer-verhouding). Een reflex-sensor maakt gebruik van een 3 staat tot 2 verhouding, eenzelfde verhouding die film had.

Je kan dit alleen oplossen door van tevoren bij te snijden, in bijv. Lightroom kan je een verhouding invoeren (dit gaat uiteraard ten koste van een gedeelte van je foto wat je dus weg zal moeten snijden, niet precies op de randen van je foto je compositie bepalen is dus het advies ;))

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
mennovanw schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:27:

Je kan dit alleen oplossen door van tevoren bij te snijden, in bijv. Lightroom kan je een verhouding invoeren (dit gaat uiteraard ten koste van een gedeelte van je foto wat je dus weg zal moeten snijden, niet precies op de randen van je foto je compositie bepalen is dus het advies)
Je hoeft natuurlijk niet perse Lightroom te gebruiken Picasa heeft er ook een functie voor die goed geneog is en de verhoudingen zijn op verschillende camera's ookal vooraf in te stellen, dan snijd ie er gelijk een gedeelte vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
BakkerBolletje schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:20:Laatste keer heb ik profotonet gebruikt en de S5 foto's waren 11x15 en de 450D 10x15.
Met een schaar of een eenvoudig snijapparaat kom je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

mennovanw schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:27:
[...]

Een compact camera (en het Olympus / Panasonic fourthirds-systeem) maken gebruik van een sensor met een verhouding van 4 staat tot 3 (een typische computer-verhouding). Een reflex-sensor maakt gebruik van een 3 staat tot 2 verhouding, eenzelfde verhouding die film had.
2/3 = 0,6666666667
10/15= 0,6666666667
Dat snap ik

3/4 = 0,75
11/15 = 0,7333333

0,7333 / 0,75 = 0,97777777

Raak je zomaar 2,23 % kwijt (en welke 2,23% is dat dan?)

zou die foto uit de compact dan niet op 12x16 moeten staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maten zijn omgerekend uit inches(6"x4").
Als ik het me goed kan herinneren (heb lang geleden bij mycom breda een ontwikkel apparaat bediend) was een rol foto papier voor een fuji ontwikkel apparaat 152 mm. Je kon dan zelf instellen wat de hoogte van de foto was, ik geloof dat die op 10.2 voor 3:2 stond en op 11.4 voor 4:3.

Dan klopt de 4:3 helemaal 114/152 = 0.75.
102/152 = 0.67 komt ook in de buurt.

Of je dus een deel van je foto kwijtraakt hang af van de exacte maat waar je ze laat afdrukken. Als dit precies 11x15 is dan mis je inderdaad een stukje van je foto. Meestal een strookje van 2 mm onder en boven.

Waar je verder ook rekening mee moet houden is dat als je een stuk papier belicht dat je de foto iets groter projecteerd dan het papier. Beter een mm eraf dan een mm wit op je foto. Hier raak je dus rondom ook al 1 of 2 mm kwijt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 02:37
Bedankt voor de reactie's
zal eens een lightroom tutorial moeten zoeken hoe ik die maat voering kan invoeren

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
universal creations schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:20:
[...]

Dit is denk ik wel zelf te controleren. Zet je camera op statief, zet hem zo recht mogelijk met de zoeker, zet de camera op liveview en controleer met behulp van het grid of het ook echt recht is.
Misschien een heel domme vraag maar waar zit die grid op de 450D?
Ik hoop dat RTFM er niet aan komt O-) :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rikske_007 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:53:
[...]

Misschien een heel domme vraag maar waar zit die grid op de 450D?
Ik hoop dat RTFM er niet aan komt O-) :)
Het 5de tabje in je menu bevat "Live View function settings" en in dat submenu staat "Grid display".

• TheKillingBean
universal creations schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:16:
[...]

Het 5de tabje in je menu bevat "Live View function settings" en in dat submenu staat "Grid display".
Jammer dat je de "Grid display" alleen in de Live View kan gebruiken. Het was ook wel handig geweest als je het normaal hebt staan.

• Prulleman
ik geloof dat je wel een onderdeel in je camera kan vervangen zodat je altijd een grid hebt (matglas..? correct me if im wrong)

Strava

Verwijderd

Klopt, een ander matglas of een Nikon kopen :)
Of een 7D. Maar met een ander matglas kan het inderdaad ook. Kun je ook meteen eentje nemen waarmee je fatsoenlijk kunt manueel focussen met snelle lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
universal creations schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:16:
[...]

Thx voor de feedback, en idd spijtig dat het enkel in live view is, gebruik dit nooit :9
Doorsparen voor de 7D dus ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
http://www.focusingscreen...Path=21_85&page=1&sort=3a
(is goedkoper dan een 7d ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 27-11-2009 11:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Goedkoper dan een 7D, maar nog steeds behoorlijk aan de prijs voor een snippertje glas.

Wat maakt zo'n ding 70-80 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maloney schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:26:
[...]

Goedkoper dan een 7D, maar nog steeds behoorlijk aan de prijs voor een snippertje glas.

Wat maakt zo'n ding 70-80 dollar?
Je kunt ook een FSX nemen, die kost heel wat minder. Overigens zijn ze niet van glas, maar van plastic. Ze moeten heel nauwkeurig gemaakt worden, anders klopt er geen hout van met het focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Nu we het toch (een beetje) over Live View hebben, ik krijg dat ding niet aan het scherpstellen (AF dus) tijdens liveview. Ik heb al in de C.Fn zitten neuzelen en daar staat ook wel iets over Live View, maar het lijkt niks uit te maken als ik het wijzig. Wat zijn jullie instellingen mbt Live View?

Niet dat ik liveview heel vaak gebruik, maar soms als je m aansluit op de PC is het wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Gebruik je wel de juiste knop om scherp te stellen?
Aim the selected AF point over the subject, and hold down the <x> button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, je kunt het perfect met Canon's software doen. DPP (digital photo professional) wordt gratis bij je DSRL gelevert, en je kunt dan de laatste update gratis downloaden van Canon.

In de laatste DPP versies zit een optie om lens distortie en vignetting weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

RAJH schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:37:
Gebruik je wel de juiste knop om scherp te stellen?

[...]
:$ nee dus. Ik ken mn camera door en door, behalve het live view gedeelte dus :) . Thnx!
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste