@ Mobyrick ; Aha!! Nog een nuance "van deze prijsklasse". Nogmaals, mijn schuld, heb me niet helemaal goed ingelezen in analoog/digitaal bij Canon. En moet toegeven, heb de camera gekocht een beetje van, "oh mijn lenzen/flitser werken en het is een Canon SLR dus zal wel goed zijn". Die vergissing maak ik niet nog een keer

. 50e is toch echt anders dan een 450/50d. 5d d700 komt meer in de buurt.
Dacht ff snel wat RAW foto's te uploaden bij xs4all, ging weer vreselijk mis, dus heb het even opgegeven voor vanavond. En nee, vooralsnog geen groot formaat prints, maar wel extreem kunnen croppen om details uit foto's te gebruiken voor andere doeleinden, maar die moeten dan wel pixel perfect zijn.
@ Prulleman ; Nee dat snap ik ook, maar had ik ervaren wat het verschil was, had ik me alleen geconcentreerd op FF camera's, heb me een beetje laten misleiden door de reclames

. En ja, je kunt nette platen schieten met crop camera's, als ik die niet gezien had, had ik er nooit een gekocht, maar, wat je daar niet aan ziet (vaak) is ISO prestatie en dergelijke. Ik zal van het weekend wel ff snuffelen in mijn foto's en ook wat posten van gisteravond van beide camera's. Maar die D700 op f13 iso3200 geeft beter beeld dan mijn 450 op f 3,5 iso 200/400, sluitertijd bij beide 1/100 (en dezelfde flitser instellingen, alleen de remote overgezet op andere camera).
Als het nog een keertje zonnig wordt binnenkort zal ik wel ff naar buiten lopen met mijn 50mm op f9 om ff wat te schieten, maar ik kan je nu wel haast garanderen dat het niet scherp is. Heb nog geen foto's rond de F8 met die lens, heel veel rond 2,2 2,5 tot 5 en rond de 22, maar ga wel ff proberen.
Die foto is wel zo ongeveer de scherpte die ik zoek, maar dan met veel minder licht en met meer beweging in het onderwerp.
edit:
Ja maar wacht even, dat is een lens van €1500, als ik die nodig heb om mijn 450 te laten doen wat ik wil, kan ik net zo goed de €2K uitgeven om mijn 5d te kopen, lol, heb ik ook meteen een veel betere AF, alleen nog steeds niet de on camera AF assist beam van de D700
Zo weer even genoeg geleuterd, nog ff beetje genieten van weekend

, Canon lastigvallen over een reparatie, maar eerst even mijn minions vertellen wat ik van ze wil....
PS. Ja als blijkt dat ik wel kan met een 450 wat ik er van wil, dan was het allemaal erg kort door de bocht

. Ach en anders stop ik weer lekker een rolletje in mijn 50e muhaha.
PPS. Overigens heb ik die onscherpte ongeacht licht, sluitertijd, dia, iso, beweging, beweging onderwerp, lens (heb er zelf 5 en met 7 lenzen gefotografeerd waaronder de 70-200 F4 IS USM en mijn lenzen zijn allemaal scherp op 50e en 5d, niet getest op D700

)
edit:
Hehe, een kort berichtje zit er geloof ik niet in van mij over dit onderwerp. Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bij bedoeling... lalalalala
edit:
Briljant, edit 3, ik kan het gewoon niet kort houden... Nog een belangrijk verschil is de Dynamic Range, ben nog ff snel door de foto's van gisteren aan het rennen, en echt het zijn twee werelden een zon en een maan van verschil, had natuurlijk wel vier verschillende kleuren op de flitsers en nog wat straatlicht..
[
Voor 13% gewijzigd door
widget op 21-07-2009 23:42
]
Don't tread on me.