Wehkamp algemene voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Heb bij de wehkamp een Canon EOS 450d besteld met 18-55 lens + 55-250 lens, maar nu bleek het om een tekstfout te gaan en willen ze mij voor de prijs 579 alleen maar de 18-55 lens erbij leveren.

ZE verschuilen zich achter hun algemene voorwaarden, maar in hoevere kunnen ze zich daarachter verschuilen? anders kun je er niet van op aan als je iets bij hun besteld.

Hieronder de complete mailwisseling:

Geachte heer

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ontstane ongemak, echter wil ik u verwijzen naar onze algemene voorwaarden.Deze kunt u downloaden op onze site. Hierin kunt u vinden dat wij leveren onder voorbehoud van tekstfouten.

Mocht u besluiten om deze bestelling toch te annuleren, wil ik verwijzen naar uw persoonlijk account. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze Electronica Adviseurs 038-4264200.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice wehkamp.nl
http://www.wehkamp.nl

Original Message Follows:
------------------------
Beste,

Ik vind het erg makkelijk dat dit afgedaan wordt als een druk/tekstfout.
Ook het feit dat dit mij niet medegedeeld wordt en ik hier zelf achter moet komen is natuurlijk erg makkelijk van uw kant. Op mijn originele bestelbewijs stond dat ik een korting van 303 euro had. Gezien de adviesprijs van Canon voor deze set leek me dat een aannemelijk bedrag en bent u dus ook verplicht om mij dit product uit te leveren. Tevens mag het bestelbewijs nooit veranderd worden zonder overleg met de koper.

U bent volgens het consumenten recht verplicht om mij uit te leveren wat we zijn overeengekomen. En dat is een eos450d met 18-55 en 55-250 lens tegen het bedrag van € 579,- excl. verzendkosten.

In afwachting van uw reactie,

-----Oorspronkelijk bericht-----

Onderwerp: Antwoord op uw vraag

Geachte heer ,

Betreffende Canon EOS 450D digitale camera.
Voor de gevolgen van druk/tekstfouten kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.

De Canon EOS 450D spiegelreflexcamera wordt geleverd met een EF-S 18-55mm IS lens.

Wilt u de camera annuleren, neemt u gerust contact op met onze Elektronica Adviseurs 038-4264200

Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

wehkamp.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Marmotje op 14-03-2009 14:45 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een scan of iets van de folder? Ik ben wel benieuw hoe het precies was weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Zou je de achternamen willen anonimiseren en E-mailadressen obfuscaten tegen spambots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
heb een printscreen gemaakt van de bestelling en afgedrukt en een afdruk van de aanbeiding:

http://home.wanadoo.nl/hharreman/aanbieding%20wehkamp.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Marmotje op 14-03-2009 14:47 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fout kan gemaakt zijn, ze bieden je toch aan om de koop ongedaan te maken?

Wehkamp.nl heeft nog de intentie gehad jouw die voorwerpen voor de prijs van € 579,- te verkopen, aangezien 'de wil' er nooit is geweest vraag ik mij ook af of je eis wel reeel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De "van" prijs is ook een aannemelijke prijs voor de set, die wel degelijk als set bestaat.

http://www.wehkamp.nl/w2/...450d&Nao=2&AI=2&Ns=&N=186

Nu nog je recht krijgen he?

Merk op: De van prijs is 909 euro, dat andere product is 819.-

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 14-03-2009 15:02 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De vraag is in zo'n geval natuurlijk een beetje hoe duidelijk het is dat een geadverteerde prijs fout is. Bij een TV van 1000 euro voor 99 euro is dat vrij duidelijk. In dit geval ligt dat iets lastiger denk ik en is het dus maar de vraag of ze zich hier zomaar op een tekstfout mogen beroepen.

Uit de Canon prijslijst:
EOS 450D + EF-S 18-55 IS € 769.00
EOS 450D + EF-S18-55 IS + EF-S55-250 IS € 1,029.00
Uit onze eigen Pricewatch:
Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit € 507,-
18 Canon EOS 450D + EFS18-55IS + EFS55-250IS € 772,--
Zo opvallend als destijds bij Otto is het niet, maar 200 euro onder de pricewatch prijs is toch wel een tikkeltje dubieus imho. Van de andere kant. De vanaf prijs van 909 euro kan in mijn ogen dan weer nooit bij EOS 450D + EF-S 18-55 IS horen, gezien de adviesprijs van nog geen 800 euro. Het zal wel een foutje zijn geweest waarbij de twee producten door elkaar zijn gehaald, aanbiedingsprijs van de EOS 450D + EF-S 18-55 IS bij de dubbelzoomkit gezet.
Ik zie dat in de huidige situatie op wehkamp.nl de prijzen uit jouw screenshot bij de EOS 450D + EF-S 18-55 IS zijn gezet. Wel een idiote "vanaf prijs" dan, maargoed, dat zal nog wel de introductie prijs of zo zijn.

Fouten worden gemaakt, je kunt er mee leren leven, of je kan er proberen van te "profiteren" door ergens je gelijk te halen, gezien de aanbieding niet enorm onrealistisch was. Maar dat kost je meer moeite dan zinvol is denk ik zo, want zonder een stap naar de rechter zul je dat gelijk niet krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 14-03-2009 15:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

-Stef-

Slainthe!

"Hierin kunt u vinden dat wij leveren onder voorbehoud van tekstfouten."

Ik lees in de AV over fouten enkel:
Artikel 4 lid 2
(...) Kennelijke vergissingen of
fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Of dit een kennelijke vergissing of fout is, kan je je afvragen natuurlijk. Te meer omdat ze in je screenshot 3x vermelden dat er een 55-250mm lens wordt meegeleverd.

[ Voor 12% gewijzigd door -Stef- op 14-03-2009 15:10 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Volgens mij zou hier gelden: koop gesloten, wehkamp moet leveren. Aangezien het geen overduidelijke fout is. Ik zou eens bellen met je rechtsbijstandsverzekering, e.v.t. consumentenbond. Ze zijn ook aangesloten bij www.thuiswinkel.org, daar zeggen ze:
Van een kennelijke vergissing is sprake als u had kunnen weten of begrijpen dat de prijs veel te laag is voor het artikel dat wordt aangeboden.
Dat is volgens mij (en anderen) niet het geval, denk dat je dus vrij sterk staat.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

mocean schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:18:
Volgens mij zou hier gelden: koop gesloten, wehkamp moet leveren. Aangezien het geen overduidelijke fout is. Ik zou eens bellen met je rechtsbijstandsverzekering, e.v.t. consumentenbond. Ze zijn ook aangesloten bij www.thuiswinkel.org, daar zeggen ze:

[...]

Dat is volgens mij (en anderen) niet het geval, denk dat je dus vrij sterk staat.
Mwa, 200 euro (25%) onder de PW prijs? Dat klinkt wat mij betreft toch wel een beetje als to good to be true?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt stunt ook wel eens. Ik vind dat op zich nog niet zo onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Orion84 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:26:
[...]

Mwa, 200 euro (25%) onder de PW prijs? Dat klinkt wat mij betreft toch wel een beetje als to good to be true?
Mja het is die vanaf prijs van 909 euro waardoor het wel geloofwaardig is/was.

Zulke scherpe prijzen heeft wehkamp nooit, maar goed de vraag is natuurlijk in hoevere kan ik mijn gelijk halen zal maandag is bellen met mijn rechtsbijstandsverzekering...

[ Voor 7% gewijzigd door Marmotje op 14-03-2009 15:32 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
De van/voor prijzen bij Wehkamp zijn wel vaker met 25% of meer verschil. Ik bestelde laatst ook een afwasmachine van 369,- voor 222,- euro. Ik vind dat niet "had kunnen weten of begrijpen dat de prijs veel te laag is", meer een erg scherpe aanbieding.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:36:

Ook het feit dat dit mij niet medegedeeld wordt en ik hier zelf achter moet komen is natuurlijk erg makkelijk van uw kant.
Verklaar je even nader omtrent deze uitspraak.

Reden van bovenstaande opmerking van mij is:
Mocht het zo zijn dat jij de Wehkamp hebt gemaild met de vraag of de prijs wel klopt of iets van dienaard dan geef je zelf eigelijk al aan dat je verwacht dat de prijs niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:29:
[...]

Mja het is die vanaf prijs van 909 euro waardoor het wel geloofwaardig is/was.

Zulke scherpe prijzen heeft wehkamp nooit, maar goed de vraag is natuurlijk in hoevere kan ik mijn gelijk halen zal maandag is bellen met mijn rechtsbijstandsverzekering...
Leuk dat je je post edit maar je geeft dus aan dat je weet dat het onwaarschijnlijk is dat het klopt, en wilt er nu een slaatje uit slaan. Dat vind ik niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "Canon 450D 12MP dSLR"

Iedereen zag het aankomen en nu ben je boos.... Je weet volgens mij ook het antwoord op je eigen vraag al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Slaatje uit slaan vind ik wat te ver gaan. DE wehkamp zet iets op hun site en dat koop ik en vervolgens wijzigingen hun het artikel zonder mij op de hoogte te stellen dat vind ik niet netjes. EN natuurlijk wil ik kijken opf ik mijn gelijk kan krijgen lijkt me niet meer als logisch. Als ik tegen iemand zeg je mag mijn pc kopen met 2 videokaarten en hij komt hem ophalen en ik zeg ohja er zit er maar 1 in, dan heeft die toch ook reden om boos te worden en zijn gelijk te krijgen.

En ik ben niet boos op de wehkamp, maar wil gewoon kijken wat ik eruit kan halen. Ik vind dat als je als bedrijf iets erop zet en erachter komt dat dit een fout is je dan ook netjes de mensen op de hoogte moet stellen hiervan.

En als je er dan op aangesproken wordt niet moet verschuilen achter ja algemene voorwaarden. Dat van ik niet netjes/

[ Voor 21% gewijzigd door Marmotje op 14-03-2009 16:14 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:12:
Slaatje uit slaan vind ik wat te ver gaan.
+
maar wil gewoon kijken wat ik eruit kan halen.
= :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval je sig even aanpassen naar:

Geannuleerd door Wehkamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
klinkt wat dubieus, maar zonder enige verdere aanvulling te geven op de discussie vind ik jou bijdrage ook :S < excuses had over je post heen gelezen dus vorige opmerking kun je schrappen ;-)

Als jullie iets bestellen en de bestelling gewijzigd wordt zonder dat dit wordt meedegedeeld via mail of telefoon zou je toch ook boos worden. De orginele verkoopprijs was geloofwaardig en het verschil met de actieprijs misschien te groot to be true, maar aan de andere kant moet je als consument bij een internetwinkel er toch van kunnen uitgaan dat het klopt. Als iedereen bij elk artikel na moet vragen of dit wel klopt dan is het nut van een internetwinkel weg

[ Voor 5% gewijzigd door Marmotje op 14-03-2009 16:21 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of als je het omdraait, is het wel een erg groot ondernemersrisico om alle producten verplicht voor de geadverteerde prijs te moeten leveren. Immers, je doelgroep is extreem groot en men kan in absurde proporties profiteren van een fout in de prijs.

Ik vind de volgende zaken:
-je wist van tevoren dat deze aanbieding too good to be true was (immers als enige veel lager dan de rest van internet en ter hoogte van de normale prijs van een standaard kit).
-je hebt de gok genomen om hem toch te bestellen
-Wehkamp "annuleert" de bestelling zoals van tevoren was verwacht door een deel van de users
-je probeert tegen beter weten in Wehkamp onterecht een poot uit te draaien
-je verwacht van ons dat we het met je eens zijn en je helpen bij het vinden van manieren om ze een poot uit te draaien
-je onderneemt toch geen juridische stappen, dus kun je nu maar beter alle overige energie ergens anders in stoppen!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

"van" prijzen slaan zo'n beetje per definitie nergens op, dus opzich is het niet zo'n bijster sterk argument om die geloofwaardig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:20:
[...]

klinkt wat dubieus, maar zonder enige verdere aanvulling te geven op de discussie vind ik jou bijdrage ook :S < excuses had over je post heen gelezen dus vorige opmerking kun je schrappen ;-)

Als jullie iets bestellen en de bestelling gewijzigd wordt zonder dat dit wordt meedegedeeld via mail of telefoon zou je toch ook boos worden. De orginele verkoopprijs was geloofwaardig en het verschil met de actieprijs misschien te groot to be true, maar aan de andere kant moet je als consument bij een internetwinkel er toch van kunnen uitgaan dat het klopt. Als iedereen bij elk artikel na moet vragen of dit wel klopt dan is het nut van een internetwinkel weg
Je kan en mag nooit zomaar ergens van uit gaan, temeer omdat je redelijkerwijs kan weten dat fouten maken menselijk is en dat geldt voor websites en het personeel er achter.

Verder word er veel gewerkt met algemene voorwaarden maar de praktijk wijst uit dat 90% van de consumenten niet de moeite nemen om die even op hun gemak door te nemen waardoor er teveel onnodige discussie's ontstaan.

In dit geval heb en zal je het gelijk niet aan je zijde krijgen, eerder werd je al gewezen op een vraagprijs van Wehkamp die 25% onder de goedkoopste allround vraagprijs ligt. Dat je teleurgesteld bent kan ik me voorstellen maar anderzijds kun je ook bij je eigen denken, jammer, deze vlieger gaat helaas niet op. Soms heb je mazzel, soms niet, neem je verlies en laat het hier verder bij rusten :) En als jij vind dat Wehkamp je onheus heeft behandeld dan staat het je vrij om in de toekomst geen zaken meer met ze te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk hoor.
Ik bedoel: A, het is een aannemelijke prijs. B, zij bieden dat combinatiepakket aan voor die prijs. C, ja je mag ervan uitgaan dat als iets geprijst wordt dat men dit ook zorgvuldig doet.
Maar, ze hebben wel voorwaarden waarin ze iets in opnemen om fouten van hun kant te beschermen.
Logisch ook want als de 16 jarige stagiair of de verbitterde medewerker Wehkamp een oor wil aannaaien dan kan dat heel gemakkelijk door lucraak prijzen op de website te veranderen. (beetje raar voorbeeld maar je snapt wat ik bedoel).

Ik gun jou en de rest allemaal een leuke aanbieding. Dat staat als een dijk boven water.
Maar Wehkamp doet eigelijk niets fout.

Weet je wat een naai actie is? Dat een webshop (niet nader te noemen) artikelen aanbied waarbij een zeer aantrekkelijke prijs vermeld bij staat. En nadat men betaald heeft en het artikel in bezit heeft, van mening is dat ze een achteraf een rekening kunnen sturen omdat het artikel duurder is geworden in de tussenliggende tijd van bestellen, betalen, wachten op voorrraad en uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wet verkoop op afstand:

Er is een informatieplicht van de leverancier.

De leverancier moet, voordat de koop wordt gesloten, minimaal een aantal punten van informatie verstrekken.
Het punt waarbij het in jouw geval fout gaat is:

"de belangrijkste kenmerken van het goed of de dienst".

Als consument heb je dan herroepingsrecht:

Een van de belangrijkste bepalingen in de wet is het herroepingsrecht van de consument. Omdat de consument vooraf geen mogelijkheid heeft een goed te zien of te testen, acht de wetgever het noodzakelijk de consument een 'bedenktijd' van zeven werkdagen te gunnen waarbinnen deze het goed zonder opgaaf van redenen kan retourneren, of in het geval van een dienst, de overeenkomst kan ontbinden.

Gebruik je herroepingsrecht en steek je energie in andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:46:
Wet verkoop op afstand:

Er is een informatieplicht van de leverancier.

De leverancier moet, voordat de koop wordt gesloten, minimaal een aantal punten van informatie verstrekken.
Het punt waarbij het in jouw geval fout gaat is:

"de belangrijkste kenmerken van het goed of de dienst".

Als consument heb je dan herroepingsrecht:

Een van de belangrijkste bepalingen in de wet is het herroepingsrecht van de consument. Omdat de consument vooraf geen mogelijkheid heeft een goed te zien of te testen, acht de wetgever het noodzakelijk de consument een 'bedenktijd' van zeven werkdagen te gunnen waarbinnen deze het goed zonder opgaaf van redenen kan retourneren, of in het geval van een dienst, de overeenkomst kan ontbinden.

Gebruik je herroepingsrecht en steek je energie in andere zaken.
Dat is hier helemaal niet van toepassing, aangezien Wehkamp hem gewoon de keuze geeft om te annuleren, of om tegen de afgesproken prijs het product te kopen wat er eigenlijk bij hoorde, in plaats van de dubbelzoomkit die er per abuis bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Heb er nog is even rustig over nagedacht. En denk indd dat jullie gelijk hebben. In principe kunnen er overal fouten gemaakt worden en wettelijk gezien moeten ze mij de mogelijkheid geven om te anuleren en dat hebben ze netjes gedaan...

Was een beetje kortzichtig en inderdaad misschien een beetje teveel een slaatje slaa,n uit een fout die iemand gemaakt heeft,

Bedankt in ieder geval voor al jullie advies en nu maar wachten op een goede aanbeiding bij de mediamarkt, maar dat zal wel zonder extra lens zijn ;-)

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Uit het kleine beetje recht wat ik ooit gehad heb, kan ik me nog herinneren dat je in je recht staat als het om een aannemelijk aanbod gaat.

Een reclame als "LCD TV voor een appel en een ei" ga je niet mee krijgen als je met en appel en een ei naar de winkel gaat.

In mijn ogen is de "foutgedrukte' prijs van de aanbieding wel aannemelijk. Dat gelijk kun je echter alleen halen als je naar de rechter stapt. Dit overruled de AV van Wehkamp.

Als je het mij vraagt zou ik het er gewoon bij laten zitten, waarom al die moeite doen voor een paar honderd euro.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Het is inderdaad altijd lastig met dergelijke verkeerde prijzen. Of de prijs aannemelijk is, kan enkel de rechter oordelen. En om daar nou helemaal naar toe te gaan...sjah, tis de moeite simpelweg niet waard.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Zojuist heb ik dit topic gelezen.
Wat ik wil jammer (slecht) vind van Wehkamp, is dat ik, een besteller van de Canon, helemaal geen email heb gekregen over het feit dat er een fout is gemaakt. In mijn bevestiging staat dat ik de 2 lensen krijg. Echter wanneer ik inlog op "mijn wehkamp" zie ik een aangepaste bestelling, met daarin 1 lens.
Jammer dat ze niet de moeite namen mij te informeren over de misdruk.
Ook ik zal gebruik maken van mijn recht de order te cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
ik ga vandaag toch maar even met mijn rechtsbijstand bellen ben benieuwd wat hun ervan zeggen.

Zal de uitslag nog even melden en vragen of het scheelt als er meerdere mensen bezwaar/ een klacht indienen.

Mochten hun denken dat ik een poot heb om op te staan zonder rechtszaak dan zij het zo...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10-2024
Marmot84 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:04:
ik ga vandaag toch maar even met mijn rechtsbijstand bellen ben benieuwd wat hun ervan zeggen.

Zal de uitslag nog even melden en vragen of het scheelt als er meerdere mensen bezwaar/ een klacht indienen.

Mochten hun denken dat ik een poot heb om op te staan zonder rechtszaak dan zij het zo...
Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wehkamp kan zich niet verschuilen achter een simpele schrijffout. Meerdere malen op de pagina wordt verwezen naar de camera + 2 lenzen. Als ik het goed lees wordt zelfs verwezen naar drie lenzen (ja...probeer dat maar eens te vinden. Er staat ook een keer maar 1 lens). Het prijsverschil met de marktprijs is redelijk. Vergelijkbare camera's, kits en actie's zijn rond die prijsklasse geweest, al dan niet bij Wehkamp. De Wehkamp weet dit, maar weet ook dat je er als consument weinig aan zal doen (juridische stappen zetten is toch een zware beslissing). Zolang jij niet kan aantonen dat jij schade hebt ondervonden wordt het vrijwel onmogelijk.

Verwijzen naar de algemene voorwaarden is standaard. Degene die als eerst de klacht afhandeld heeft geen juridische scholing. Die krijgt gewoon een cursus met de standaard antwoorden die dienen te worden gegeven.

Je rechtsbijstand zal zeggen dat je geen schade hebt geleden. Ergo, zij zullen geen actie ondernemen (laat staan dat ze een grensbedrag hanteren. Tot dat bedrag keren ze jouw geleden schade zelf uit. Minder kosten).

Het wordt echter leuker als er bij een andere winkel ook een actie was en dat je van die actie, door het bestellen bij Wehkamp, geen gebruik had kunnen maken. Dan kan er wel gezegd worden dat er schade is. Dan zou je Wehkamp wel aansprakelijk kunnen stellen voor het prijsverschil tussen de marktprijs en de prijs van de andere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Hier is rechtspraak over, inzake de Stichting Postwanorder (de plasma-televisie die voor 99 euro op de OTTO-site stond). Ik weet de rechtsoverwegingen niet meer precies uit mijn hoofd. De claim van de kopers tot leverintg van de televisie voor de lage prijs is in ieder geval afgewezen, maar ik weet niet meer exact op welke gronden, ik geloof dat het toch werd gezocht in de formule dat je als consument redelijkerwijs niet mocht verwachten dat OTTO daadwerkelijk de intentie had om het product voor die prijs aan te bieden, iets in die trant.

Bij de OTTO-televisie ging het om een korting van 90% van het oorspronkelijke brdrag, hier liggen de feiten iets anders, maar ik denk dat praktisch je recht halen nog een groter probleem gaat worden dan de rechtsvraag die voorligt (namelijk of je er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat Wehkamp die cameraset voor die prijs wilde aanbieden). Realiseer je dat Wehkamp een repeat player is en zonder enige moeite gewoon een supergoeie advocaat tegenover je zet die gehakt van je maakt, dus ik denk dat het gewoon kosten in een bodemloze put gooien is. Voor Wehkamp is het sowieso ook een principekwestie, dus je gaat dit echt niet winnen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Nou nareman ;)

Denk ook niet dat het een kans van slagen heeft. Heb de rechtsbijstand gevraagd of ze een advies willen uitbrengen wat ik nu het beste kan. Dit zou binnen 2 werkdagen in mijn mailbox zitten, maar ze zei al dit soort dingen zijn altijd lastig en zeker bij grote webshops heeft het vaak geen kans.

Dat kost me allemaal nog niks en ook als ik er wel een zaak van laat maken kan dat op de kosten van mijn verzekering gezien het bedrag waar het om gaat, maar goed wacht is even rustig hun advies af, wat denk ik ook het advies zal zijn wat ik hier gekregen heb...

kijk lekker verder naar een andere aanbeiding!

[ Voor 33% gewijzigd door Marmotje op 16-03-2009 14:18 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat zou ik doen. Ik denk dat het advies van jouw rechtsbijstandsverzekering in dezelfde lijn zal liggen als wat ik je heb verteld. Overigens zal een rechtsbijstandsverzekering ook wel kijken naar de situatie: gaat het om een daadwerkelijke claim van een derde die jíj aan je broek hebt gehad (of word jíj gedwongen om te procederen omdat je anders echt gepakt wordt), of gaat het (zoals hier) eerder om een gevalletje 'jammer, was leuk geweest'. In dat laatste geval is het niet noodzakelijk te procederen en zal jouw verzekering je waarschijnlijk niet bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Nou wat mij betreft kan het topic op slot.

Rechtsbijstand geeft aan dat een rechtszaak wel zouden winnen, maar vind het bedrag te laag of ik moet erop staan dat het uitgevochten wordt. Ze hebben wel contact gezocht met Wehkamp, maar die gaf de standaard reactie. Hij heeft wel "gedreigd" met een rechtzaak, maar ze begonnen gelijk dat ze een soort gelijke zaak hadden gewonnen dus dat het verspilde moeite zou zijn. Hier was rechtsbijstand het niet helemaal mee eens, maar goed

De thuiswinkel organisatie wil zich er niet in mengen en geeft aan dat de algemene voorwaarden dit afschermen en dat we dan via de ombudsman oid ons gelijk zouden moeten halen.

Ben er nu al een paar dagen zoet mee en ben er klaar mee. Dus zoals velen al voorspelt hadden, ik ga op zoek naar een andere aanbieding ;)

zag bij foto hart ook een mooie 450d staan met kitlens koop ik die zoom lens later wel ;)

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:04
Marmot84 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:46:
De thuiswinkel organisatie wil zich er niet in mengen en geeft aan dat de algemene voorwaarden dit afschermen en dat we dan via de ombudsman oid ons gelijk zouden moeten halen.
Wil zich er niet in mengen? :? Nou moet het toch niet gekker worden, zeker als je rechtsbijstand al aangeeft dat je ws. zou winnen zou ik gewoon officieel een geschil openen. Laat ze het dan maar officieel afwijzen, dan kun je die club er vervolgens ook op aanspreken.

Tenzij je er flauw van bent natuurlijk, dan kun je idd. het erbij laten zitten ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Hoezo? De rechtsbijstandsverzekeraar zal een procesadvies hebben afgegeven, geen keiharde garantie dat de zaak gewonnen zal worden (dat doet een enkele advocaat die goed bij zijn hoofd is). Die lui kunnen het best verkeerd zien. Het zijn echt niet altijd de meest briljante juristen die bij rechtsbijstandsverzekeraars werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:46:

zag bij foto hart ook een mooie 450d staan met kitlens koop ik die zoom lens later wel ;)
Ik hoop dat ik je nog kan behoeden voor het bestellen bij foto Hart. Foto Hart heette circa 1,5 jaar geleden nog foto Huzet. Na een en ander aan gehannes hebben ze een naamswijziging/ eigennaarwissel weet ik veel wat gehad, waarmee alle garantieperikelen voor hun in 1 keer opgelost waren. Er lopen in R'dam heel wat mensen rond die niet blij zijn met deze winkel. Bestel hem liever bij Redcoon als je rond de 520 wilt betalen of haal hem gewoon bij een van de grote bekende zaken als KE of Konijn! Daar ben je als je garantie nodig hebt veel beter mee weg (KE biedt standaard 2 jaar garantie aan, dat ga je bij Hart echt niet krijgen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

coyote1980 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:57:
[...]

Wil zich er niet in mengen? :? Nou moet het toch niet gekker worden, zeker als je rechtsbijstand al aangeeft dat je ws. zou winnen zou ik gewoon officieel een geschil openen. Laat ze het dan maar officieel afwijzen, dan kun je die club er vervolgens ook op aanspreken.

Tenzij je er flauw van bent natuurlijk, dan kun je idd. het erbij laten zitten ;)
Gisteren ook contact gehad met de Wehkamp, had er 2 besteld (in de set met de tas + memory card). Na veel gehannes aan de telefoon bleven ze koppig (zelfs dreigen met consumentenbond/kassa/rechtsbijstand) maar ze wilde voor geen millimeter meewerken. Enige wat ze konden doen was de kit (met 18-55) aanbieden voor 539 (was de actie prijs van een week eerder). Ik vraag me af hoe ze zo'n stomme fout kunnen maken. Je zet toch niet per ongeluk 55-250 in de product titel. En 909 als "van prijs" voor een 450d + 18-55 vind ik wel heel asociaal. Hebben ook aangegeven dat de body + 18-55 geregeld voor 444 te koop is bij winkels als de MM en dat dus 130 euro voor een extra lens goed mogelijk was, maar dat ging er ook niet in.

Maar goed omdat we bestelden met alleen een klantnummer + postcode (oude klant tijd niets besteld) hebben we geen mail gekregen als bevestiging (en mijn ouders waren zo slim om geen print te maken). Dus het zal moeilijk worden om nu gelijk te halen. Wehkamp gaf aan ook met canon geprobeerd te hebben iets te regelen en diverse bestellers te hebben gebeld om ze te informeren, maar daar hebben wij (natuurlijk) niets van gehoord. Voor het zelfde geld had ik al betaald (en een deel van de bundel ontvangen) om over 2 weken iets te krijgen dat niet klopt met wat ik besteld heb. Prutsers.

Ik denk dat mijn rechtsbijstand hier geen zaak van gaat maken. Wehkamp gaat gewoon gooien op een druk/zetfout. De tekst was ook iets als: "Eos 450d + 18-55 + 55-250 + lens" dus kunnen ze zeggen, de 18-55 + 55-250 was wat er op zou kunnen. Ik weet eigenlijk niet wat er in de omschrijving stond. Weet iemand dat? Werd daar wel gesproken over 2 lenzen? Ik kan me voorstellen dat ze een prijs verkeerd schrijven maar een complete product omschrijving... (hoewel een tijdje geleden de BCC geloof ik aan het adverteren was met een mooie prijs voor de 450d, bleek dat het de 1000d moest zijn... Vond ik ook een vrij lompe "schrijffout".

Dus ik de order is maar geannuleerd. Dat ze hem maar houden daar bij de Wehkamp. :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
http://home.wanadoo.nl/hharreman/aanbieding%20wehkamp.jpg

heer een screenshot van de aanbeiding..

Wehkamp zal nooit meer toegeven die kijken wel uit. Dat zou een enorm gezichtsverlies zijn en ze hebben ons geld niet nodig en ons als klant al helemaal niet...

Een rechtszaak zou de enige optie zijn en dan met iedereen die camera besteld heeft en misschien zou je het wel winnen, maar dan nog tegen die tijd dat je de camera dan hebt had ik er misschien al wel 1 versleten ;) .

Wacht wel lekker op een goede aanbeiding bij de MM staan deze week weinig dslr in dus hoop dat het er volgende week vol mee staat ;-) Ook komt de zomervakantie eraan dan stunten ze altijd ook wel aardig met de camera's.

Ik heb ze een compliment gegeven voor hun standvastigheid. De mevrouiw aan de telefoon was in ieder geval blij dat ik nog ergens tevreden over was :*) dat vond ik dan wel weer grappig

[ Voor 14% gewijzigd door Marmotje op 18-03-2009 11:29 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Net gebeld door wehkamp en ze bieden mij een alternatief namelijk:

http://www.wehkamp.nl/w2/...t=18-200&Nao=0&AI=0&N=186

Ben hier mee accoord gegaan en zie wel of ik hem ga gebruiken of door verkoop. In ieder geval erg netjes van Wehkamp dat ze het alsnog zo oplossen. Ze hebben mij tevens verteld dat alle mensen die gevraagd hebben om een soort van compensatie cq. uitlevering van de extra lens op de hoogte zijn gesteld en deze aanbieding gekregen hebben.

Mocht je dus nog van niets weten kun je me eventueel een pm sturen dan zal ik het nummer dat ik gerekegen heb even terugsturen en neem aan dat jullie dan dezelfde behandeling krijgen.

Tot slot nog een welgemeend dankwoord richting Wehkamp voor het meezoeken naar een passende oplossing _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Marmotje op 20-03-2009 14:59 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met levering, ik heb de mijne de 13de besteld en nog niets gehoord. Zit er trouwens een voucher bij voor de cursus van Canon of levert wehkamp deze niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:10:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met levering, ik heb de mijne de 13de besteld en nog niets gehoord. Zit er trouwens een voucher bij voor de cursus van Canon of levert wehkamp deze niet mee?
De voucher sturen ze enkele dagen na ontvangst van de camera na.
Pagina: 1