[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 24.727 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 11:30
http://www.tomshardware.c...le_core_phenom/index.html

Interessant. De conclusie is eigenlijk dat de 4e core geen tot weinig nut heeft. Des te interessanter wordt de Tri-core! Slimme zet van AMD zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:01

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Gromba schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:12:
AMD unprocessed

Je kan daar nu alles vragen over het puma platform en die gast beantwoord ze meteen :)
[reminder]
press conference, zelfde link
[/reminder]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

GENETX schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:03:
http://www.tomshardware.c...le_core_phenom/index.html

Interessant. De conclusie is eigenlijk dat de 4e core geen tot weinig nut heeft. Des te interessanter wordt de Tri-core! Slimme zet van AMD zo te zien.
Ik zie anders duidelijk performanceverschillen in die benchmarks tussen triple & quad. Als de 4e core echt geen nut zou hebben dan zou men in de toekomst niet met 8 corezaken aan komen zetten. De 4e core heeft in ieder geval nut bij raytracing.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ray tracing is toch de job van de GPU ?
Heeft één van jullie nog geinformeerd naar Lasso waar destijds iedereen ook zo enthousiast over was ?
Zoniet, GRRRRR >:)

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD shows off 45nm wafers at CeBIT

Despite recent setbacks in its microprocessor business, AMD appears to be making progress. Yesterday, we learned that the company has started shipping samples of TLB erratum-free, revision B3 quad-core Opteron processors to partners, and that the first servers based on the chips are scheduled for early in the second quarter. Today at the ongoing CeBIT trade show in Germany, AMD gave members of the press their first sneak peek at its forthcoming 45nm processors.

The peek involved wafers and samples rather than actual working systems, but AMD is nonetheless flaunting pictures of 45nm chip dies on its website (see our image gallery below). AMD says it demonstrated both its "Shanghai" server core, which will show up in 45nm quad-core Opterons, and its "Deneb" desktop core, which will appear in quad-core Phenoms. In a Q&A document (PDF) on its press page, AMD says it's on track to ramp production of 45nm CPUs in the first half of this year and to have 45nm processors available in the second half of the year. "Shanghai" and "Deneb" will be the first to make use of the new process technology, AMD adds.

The statement regarding 45nm ramps suggests AMD hasn't changed its schedule recently, despite what CEO Hector Ruiz suggested during AMD's fourth-quarter financial results conference call. Ruiz then said he was looking forward to the 45nm ramp taking place in the second half of the year (although he was later contradicted by President and COO Dirk Meyer). According to recent reports on rumor sites, 45nm Phenoms may show up as early as the third quarter of this year.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/gallery/img.x?sz=gallery_full&id=26873

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/gallery/img.x?sz=gallery_full&id=26875

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
...Yesterday, we learned that the company has started shipping samples of TLB erratum-free, revision B3 quad-core Opteron processors to partners, and that the first servers based on the chips are scheduled for early in the second quarter....
Volgens het mannetje van AMD (je weet wel waar je vragen aan kon stellen over het Puma platform) zijn ze op dit moment honderdduizenden B3 opterons aan het verschepen en bezig met de productie van zowel Barcelona (@B3) en Phenom (@B3). Op B3 gebasseerde opterons kunnen we als consument in Q2 kopen en op B3 gebasseerde Phenoms kunnen we in Q3 krijgen (volgens mij zei die Q3, maar weet het niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD lets loose the Athlon X2 4850e

In addition to releasing the low-power 55nm RS780 chipset AMD has also brought forward another energy efficient pile 'o transistors under the name of Athlon X2 4850e. The new dual-core CPU is based on the Brisbane core, manufactured using the 65nm process and it is clocked at 2.5 GHz.

Equipped with 1MB of L2 cache the X2 4850e has a TDP of just 45W and will hit the stores soon at prices around $89.

AMD Launches "Puma" Mobile Platform

Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/7474_large_powerxpress_1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 04-03-2008 20:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

achtbaanfreak schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:08:
Volgens het mannetje van AMD (je weet wel waar je vragen aan kon stellen over het Puma platform) zijn ze op dit moment honderdduizenden B3 opterons aan het verschepen en bezig met de productie van zowel Barcelona (@B3) en Phenom (@B3). Op B3 gebasseerde opterons kunnen we als consument in Q2 kopen en op B3 gebasseerde Phenoms kunnen we in Q3 krijgen (volgens mij zei die Q3, maar weet het niet zeker).
Dit gaat toch niet waar zijn he? Ik kan me dit echt niet voorstellen (dat het nog zo lang duurt). Als dit zo is ga ik nu gelijk een B2 kopen.

Is die TLB bug trouwens in de praktijk ook een probleem? M.a.w. kan je je L3 gewoon aanzetten zonder vastlopers? Of is dit niet aan te raden?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 04-03-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Opzich is de kans gering. De ene neemt de gok, de ander niet. Ik zou de gok wel nemen, er is nog niemand geweest die er last van heeft gehad voor zover ik weet. De kans is dus heel klein dat de bug optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar trouwens dat 2 zaken in NL hem (de 9500) voor 125 euro aanbieden. Als ik internationaal kijk (of op andere Nederlandse sites) zie ik een minimum prijs van ~160 euro / 190 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:17
Vraag me eigenlijk af of het de moeite waard is om die 9500 voor die prijs aan te schaffen. Heb een X2 5000+ die rustig op 3.2Ghz loopt hoger heb ik nog niet echt geprobeerd. Misschien toch maar tot Q3 wachten en hopen dat die 45nm op snelheden richting de 3Ghz uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:52:
Raar trouwens dat 2 zaken in NL hem (de 9500) voor 125 euro aanbieden. Als ik internationaal kijk (of op andere Nederlandse sites) zie ik een minimum prijs van ~160 euro / 190 dollar.
Opzich niet, 1 euro is meer als $1,50 atm. Dus dat is 125+63= 188 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:11:
Opzich niet, 1 euro is meer als $1,50 atm. Dus dat is 125+63= 188 dollar.
Ja, maar die dollar prijs is een kale prijs (dus excl. belastingen). Die 160 euro (incl. BTW) matcht echt wel aan die dollar prijs (die sowieso doorgaans iets lager is). Maar het valt me dus op dat 2 zaken in NL voor veel minder dan die 160 euro aanbieden. Erg netjes, maar ik vroeg me dus af hoe dit kan en of dit een voorbode is van een prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:45:
Is die TLB bug trouwens in de praktijk ook een probleem? M.a.w. kan je je L3 gewoon aanzetten zonder vastlopers? Of is dit niet aan te raden?
Volgens mij is die bug geen probleem. Ik heb laatst een phenom 9500 systeem in elkaar gezet en mijn computer draait tot nu toe stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De AMD 780G wordt positief ontvangen (zoals verwacht):
The AMD 780G chipset is probably the most exciting integrated chipset launch I have covered in my 8+ years of writing about the tech industry. This is the first time that the GPU in the chipset isn't based on a previous generation of technology thus crippling it right from the start. And of course, the ability to stretch that performance even further by adding in a discrete GPU and taking advantage of Hybrid CrossFire really allows system builders and DIYers to make a system for themselves or family that can actually play games for a relatively low price. The meat of the chipset is also strong with the new SB700 picking up a lot of the slack that held back previous ATI chipsets. If you are on the lookout for a new motherboard for an HTPC that can do some gaming as well while remaining quiet and cool, the Gigabyte MA78GM-S2H using the AMD 780G chipset is the perfect option.
http://www.pcper.com/article.php?aid=527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Hekking schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:36:
Ray tracing is toch de job van de GPU ?
Heeft één van jullie nog geinformeerd naar Lasso waar destijds iedereen ook zo enthousiast over was ?
Zoniet, GRRRRR >:)
Crap vergeten :( Sluit nu wel een bij Hybrid CF aan de andere kant als je HD3870 mobility's hebt straks is het niet echt een probleem.
Jack Walsh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:51:
[...]

Volgens mij is die bug geen probleem. Ik heb laatst een phenom 9500 systeem in elkaar gezet en mijn computer draait tot nu toe stabiel.
Standaard is er een fix actief waardoor de performance 10-20% lager wordt. Kun je uit schakelen met die AMD Tool echter heb je dan kans op het probleem. Dus het valt te proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 05-03-2008 09:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Astennu schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:12:
Standaard is er een fix actief waardoor de performance 10-20% lager wordt. Kun je uit schakelen met die AMD Tool echter heb je dan kans op het probleem. Dus het valt te proberen.
Ik weet niet of er een fix actief is op mijn moederborden. Ik dacht dat die AMD Tool alleen voor 7xx-chipsets werkten en die zitten niet op mijn mobo's.

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 05-03-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die fix moet in de BIOS zitten, maar de kans dat je fabrikant een fix uitbrengt voor een AM2 bord is kleinder als bij een AM2+ bord. Dat moet je dus ff kijken bij de BIOS release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jack Walsh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Ik weet niet of er een fix actief is op mijn moederborden. Ik dacht dat die AMD Tool alleen voor 7xx-chipsets werkten en die zitten niet op mijn mobo's.
Ik dacht ook op de RD580 maar weet dit niet zeker. Je moet wel een AMD chipset hebben om de fix uit te zetten. En die zit in de bios ik neem aan dat elke hardware fabricant die fix uitgebracht heeft om zigzelf in te dekken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:50:
[...]

Ik dacht ook op de RD580 maar weet dit niet zeker. Je moet wel een AMD chipset hebben om de fix uit te zetten. En die zit in de bios ik neem aan dat elke hardware fabricant die fix uitgebracht heeft om zigzelf in te dekken.
Ligt aan de versie van overdrive, de eerste versie werkte prima op mijn Nforce 570 ultra chipset. Maar de latere versies krijg je een melding dat je een AMD 700 chipset nodig heb.

Onzin, maar amd heeft er voor gekozen om hem alleen met AMD 700 chipsets te laten installeren.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Laatst online: 06-12-2024
[...]

Dit gaat toch niet waar zijn he? Ik kan me dit echt niet voorstellen (dat het nog zo lang duurt). Als dit zo is ga ik nu gelijk een B2 kopen
...
Zoals ik al zei weet ik het echt niet zeker en verder stond hij volgens mij voor eind Q2 begin Q3 geplant, dus het valt opzich nog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
[...]

Dit gaat toch niet waar zijn he? Ik kan me dit echt niet voorstellen (dat het nog zo lang duurt). Als dit zo is ga ik nu gelijk een B2 kopen.

Als je nu weer op die link klikt van het mannetje, dan zie je de gehele video waarin hij vragen beantwoord. Wat hij zei was het volgende: "Phenom komt in Q2 en Barcelona wordt in servers verwacht in Q3".

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

achtbaanfreak schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:12:
[...]

Zoals ik al zei weet ik het echt niet zeker en verder stond hij volgens mij voor eind Q2 begin Q3 geplant, dus het valt opzich nog best mee.
De eerste lichting B3 bareclona's zijn toch al verscheept afgelopen week? Of heb je het daar niet over? Dell heeft in het 2Q al servers gepland, en denk dat je dan aan begin 2Q moet denken voordat de Dell servers gereed zijn en getest voor verkoop.
AMD heeft laten weten dat de quad-core Barcelona Opteron processor deze week naar de leveranciers wordt gestuurd. Dell en HP verwachten dat de op Barcelona gebaseerde servers in het tweede kwartaal te koop zijn. De B3-revisie lost de bij AMD bekende TLB bug op, die we ook al bij de Phenom tegenkwamen. De grotere OEM-partners wilde deze bug eerst opgelost zien voordat ze de bewuste processor wilden verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 05-03-2008 15:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:14:
AMD lets loose the Athlon X2 4850e

In addition to releasing the low-power 55nm RS780 chipset AMD has also brought forward another energy efficient pile 'o transistors under the name of Athlon X2 4850e. The new dual-core CPU is based on the Brisbane core, manufactured using the 65nm process and it is clocked at 2.5 GHz.

Equipped with 1MB of L2 cache the X2 4850e has a TDP of just 45W and will hit the stores soon at prices around $89.

[...]
Dat is sneller dan ik had verwacht. Het is zelfs al hier en daar te merken bij de shops:
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 BE-2300
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 BE-2350
pricewatch: AMD Athlon X2 BE-2400
De prijzen zijn iets aan het dalen en sommige shops hebben al langere voorraadindicaties. Zou de Athlon X2 BE-2xxx nu al worden uitgefasseerd?

offtopic:
In de PW staat nog steeds de benaming fout van 2 van deze processors. Het is (zoals we allemaal weten) de Athlon X2 BE serie en niet de Athlon 64 BE serie... Heb al eens eerder een melding daarvan gemaakt en zojuist nog maar eens want het staat er nog steeds niet goed. :/

Edit:
Nieuwsberichtje: AMD Releases New Chipsets with Hybrid Graphics
Previewtje: AMD 780G Chipset and Athlon X2 4850e Preview

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 05-03-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

In het Intel-topic reageert niemand dus ik vraag het hier maar...

AMD's Phenom B3 komt eraan, okee, de B2 Quads gaan voor bodemprijzen over de toonbank. Heeft Intel nog plannen om een Penryn met gehalveerde cache uit te brengen? Zoals je nu de 2x3MB cache Penryns hebt, komen er dan ook 2x1.5MB en 2x0.75MB-cachers uit? Die zouden véél goedkoper zijn en toch hoog te klokken, bedient Intel meteen de onderkant van de markt en dat is een reële bedreiging voor AMD (wat is op dit moment nu géén bedreiging voor AMD? Nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jejking schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:29:

AMD's Phenom B3 komt eraan, okee, de B2 Quads gaan voor bodemprijzen over de toonbank. Heeft Intel nog plannen om een Penryn met gehalveerde cache uit te brengen? Zoals je nu de 2x3MB cache Penryns hebt, komen er dan ook 2x1.5MB en 2x0.75MB-cachers uit? Die zouden véél goedkoper zijn en toch hoog te klokken, bedient Intel meteen de onderkant van de markt en dat is een reële bedreiging voor AMD (wat is op dit moment nu géén bedreiging voor AMD? Nofi)
Dacht het niet, de Pentium en de Celeron serie blijft gewoon die markt bedienen met de 65nm core cpu's. (althans de komen de tijd)

Edit/
Regeneration schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:33:

offtopic:
In de PW staat nog steeds de benaming fout van 2 van deze processors. Het is (zoals we allemaal weten) de Athlon X2 BE serie en niet de Athlon 64 BE serie... Heb al eens eerder een melding daarvan gemaakt en zojuist nog maar eens want het staat er nog steeds niet goed. :/
Ik heb het even opgegeven dat het verkeerd stond vermeld, kan je ook zelf doen de volgende keer. Links staat een link om het te verbeteren, deze word dan zo snel mogelijk na gekeken en als het klopt dat het niet de juiste info vermeld stond word dit veranderd door een van de medewerkers van de pricewatch.

Ik heb het dus al geregeld voor die twee, je hoeft het dus niet nog eens op te geven, maar mocht je in de toekomst nog iets vinden graag even melden, dan werken we allemaal mee aan de correctheid van de PW. ;)

Edit/

8)7 Ik moet even verder lezen dan de eerste zin, staat dat je dat al heb gedaan. Lekker dom, ja dat krijg je als je dronken bent op je verjaardag. :P Ga maar weer verder met zuipen want lijk me dat dat wat verstandiger is dan lezen en typen op dit moment. :P :+ (ook de cache is niet correct van de Athlon x2 2300, staat 512KB ipv 1MB)

[ Voor 46% gewijzigd door mad_max234 op 05-03-2008 22:53 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189947

Mocht je zo'n 780 bordje nu hybride draaien met een 3xxx kaart, waar lof over gesproken wordt, kan je dan nog max. 4 monitoren aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 189947 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:33:
Mocht je zo'n 780 bordje nu hybride draaien met een 3xxx kaart, waar lof over gesproken wordt, kan je dan nog max. 4 monitoren aansturen?
Eerste link in google, schijnbaar niet de moeite genomen om te zoeken. :o

Weet alleen niet of de tweede kaart in slaap stand gaat of dat deze volledig blijft werken als er vier monitors zijn aangesloten. Maar 4 is zelfs niet de max, als je dus een moederbord zou hebben met IGP en 4 PCI-e 16x sloten zou je dus totaal van 10 monitors kunnen aansturen. (allen zijn er nog geen IGP borden met vier 16x sloten, nog niet :) )

ATI SurroundView™ Technology

ATI Hybrid Graphics technology enables ATI SurroundView™ which provides support for 4 independent monitors when an integrated graphics processor is combined with a discrete graphics processor. Each additional discrete GPU supports 2 or more independent monitors. Experience superior productivity with ATI SurroundView™. The integrated graphics processor and the discrete graphics processor work in parallel to drive multiple displays.

http://ati.de/technology/hybridgraphics/index.html

[ Voor 70% gewijzigd door mad_max234 op 06-03-2008 03:14 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jejking schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:29:

Intel gaat helemaal geen moeite doen je kunt wel 45nm krijgen maar dan in de vorm van QX9770 en QX9650 super duur dus. Die 9450 zie ik voorlopig nog niet verkrijgbaar. (Intel schijnt probs te hebben met de productie van 45nm).

Maar goed B3 is dan wel interessant net als de 45nm opvolger. Voor Nehalem moet je weer nieuw mobo en nieuw geheugen want dat is allemaal DDR3.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 06-03-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 04-06 23:35
mad_max234 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 02:58:
[...]

Eerste link in google, schijnbaar niet de moeite genomen om te zoeken. :o

Weet alleen niet of de tweede kaart in slaap stand gaat of dat deze volledig blijft werken als er vier monitors zijn aangesloten. Maar 4 is zelfs niet de max, als je dus een moederbord zou hebben met IGP en 4 PCI-e 16x sloten zou je dus totaal van 10 monitors kunnen aansturen. (allen zijn er nog geen IGP borden met vier 16x sloten, nog niet :) )

ATI SurroundView™ Technology

ATI Hybrid Graphics technology enables ATI SurroundView™ which provides support for 4 independent monitors when an integrated graphics processor is combined with a discrete graphics processor. Each additional discrete GPU supports 2 or more independent monitors. Experience superior productivity with ATI SurroundView™. The integrated graphics processor and the discrete graphics processor work in parallel to drive multiple displays.

http://ati.de/technology/hybridgraphics/index.html
780 in hybride met 4 schermen:
http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/page6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Men is in die review positief over die nieuwe 780G chipset. In het kort presteerd hij beter én is hij zuiniger. Klinkt veelbelovend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik vind het trouwens heel erg vreemd dat toms hardware weinig tot geen aandacht geeft aan AMD bij de CeBIT. Ik doel hierbij niet op de chipset of grafische dingen, maar ik doel op B3, 45nm en de shanghai core. Lijkt haast wel of ze het opzettelijk doen, maar het kan natuurlijk nog komen....

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Regeneration schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:20:
[...]

Men is in die review positief over die nieuwe 780G chipset. In het kort presteerd hij beter én is hij zuiniger. Klinkt veelbelovend. :)
Inderdaad. Quote van "Tom"
Rival Intel is put to shame by AMD's chipset in every single one of these categories.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 614 op 06-03-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is echt heel erg indrukwekkend: Deze integrated chip maakt nog gehakt van mijn GeForce 8400M G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Lijkt me duidelijk dat dit de ondergang van intel op het budget segment is

Nou ja, eigenlijk niet natuurlijk aangezien computerfabrikanten toch wel de overpriced rotzooi van intel gebruiken voor hun "goedkope" PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 179986 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:06:
Lijkt me duidelijk dat dit de ondergang van intel op het budget segment is

Nou ja, eigenlijk niet natuurlijk aangezien computerfabrikanten toch wel de overpriced rotzooi van intel gebruiken voor hun "goedkope" PC's.
Hoe kom je daar nu weer bij dat dit de ondergang is van intel in het budget segment? Weer zo een uitspraak waar de onderbouwing bij mist en waar we niet veel mee kunnen, ik kan je verzekeren dat dat niet het geval gaat zijn.

En rotzooi? Overpriced ben ik het wel mee eens, maar rotzooi is het niet en is gewoon niet het snelste van het snelste in dat segment, maar dat maakt het nog geen rotzooi. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD details schedule for new Phenoms, platforms

X-bit labs was on the scene, and it has compiled the information here. The site says AMD plans to unveil its "Perseus" mainstream business platform either late this month or in early April, followed with erratum-free B3 Phenoms some time in the first half of April. B3 chips will include the 2.2GHz Phenom 9550 and 2.3GHz Phenom 9650. In the same time frame, AMD will also release B2-based triple-core Phenoms clocked at 2.1GHz and 2.3GHz.

After that, X-bit labs says AMD plans to let loose its "Cartwheel" mainstream consumer platform. Like "Perseus", "Cartwheel" will combine freshly released Phenom chips and older Athlon X2 chips with 780G core logic and optional Radeon HD discrete graphics, although it won't have any of the same fancy business-oriented management features as "Perseus". The following month, AMD reportedly plans to release higher-clocked triple- and quad-core Phenoms. According to X-bit labs, we can look forward to quad-core Phenoms running at up to 2.5GHz and triple-core models running at up to 2.4GHz.

Lees de rest maar in de bron. :)

http://techreport.com/discussions.x/14302

[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 07-03-2008 23:58 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:55

EaS

Een verse die-analyse betreffende Nehalem en Shanghai (Hans de Vries):

Afbeeldingslocatie: http://chip-architect.com/news/Shanghai_Nehalem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat een lomp groot plaatje. :P En je link gaat niet naar het artikel maar naar een of andere site.

Maar ik dacht dat de Nehalem groter zou zijn, maar hij is gewoon net zo klein. En valt me op dat re geen triple chanel is voor deze Nehalem.

En 4 HT links? 3 is toch al zat voor 8way, waarom nog een 4e link? Of waren het altijd al 4 HTlinks bij de 8way chips?

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 08-03-2008 01:24 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:55

EaS

mad_max234 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:22:
Wat een lomp groot plaatje. :P En je link gaat niet naar het artikel maar naar een of andere site.
Hmmm, tja.... Afbeeldingslocatie: http://www.vtm.be/auto/forum/images/smilies/old/icon_mrgreen.gif. Die paar keer per jaar dat Hans de Vries een 'die' analyse post, is er meestal geen link vanaf z'n eigen site te vinden (lees: via z'n eigen site te benaderen/vinden). Deze giga plaat komt in dit geval vanaf hier. Een van de sites waar hij zo af en toe post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

EaS schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 01:46:
[...]

Hmmm, tja.... [afbeelding]. Die paar keer per jaar dat Hans de Vries een 'die' analyse post, is er meestal geen link vanaf z'n eigen site te vinden (lees: via z'n eigen site te benaderen/vinden). Deze giga plaat komt in dit geval vanaf hier. Een van de sites waar hij zo af en toe post.
Lomp en groot plaatje?

Op 1680x1050 hou ik het overzicht.

Hoe zit het dan met de AMD? Waarom zit de cache aan een zijde? Bij de intel lijkt de core toch sneller toegang te hebben tot de L3 cache zoals ik het bekijk.

Tja, RIP losse northbridge :) Ik zit al 2 jaar met een in de core gebakken NB.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 08-03-2008 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Deze afbeelding is 1034 * 1864 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

Uit de FAQ:
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG (.JPG) bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's. PNG (.PNG) en GIF (.GIF) bestanden hebben de voorkeur voor screenshots, lijntekeningen, schema's, enzovoort.

Ja op mijn 22" is het geen probleem, maar mijn laptopje en monitoren van andere tweakers die hebben daar wel last van en zou GoT het plaatje niet kleiner maken zou het ook nog eens de hele layout verneuken. ;)
Hoe zit het dan met de AMD? Waarom zit de cache aan een zijde? Bij de intel lijkt de core toch sneller toegang te hebben tot de L3 cache zoals ik het bekijk.
Alleen 1 verschil dat is de L2 cache bij de intel chip die onderin zit en bij amd L3 cache dat aan de rechterkant zit, de L2 cache van amd zit tussen de twee core. ;) Intel heeft geen L3 cache

Bij AMD zit de L2 cache dus net zo dichtbij als de L2 cache van Intel, alleen is die van intel gedeelt over 2 cores en die van amd is per core apart.

Even iets anders als ik naar de shanghai kijk, dan valt me ook op dat de L2 cache van de shanghai maar 512KB is die zou 1MB worden, of vergis ik me nu?

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 08-03-2008 13:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:24:
Alleen 1 verschil dat is de L2 cache bij de intel chip die onderin zit en bij amd L3 cache dat aan de rechterkant zit, de L2 cache van amd zit tussen de twee core. ;) Intel heeft geen L3 cache

Bij AMD zit de L2 cache dus net zo dichtbij als de L2 cache van Intel, alleen is die van intel gedeelt over 2 cores en die van amd is per core apart.

Even iets anders als ik naar de shanghai kijk, dan valt me ook op dat de L2 cache van de shanghai maar 512KB is die zou 1MB worden, of vergis ik me nu?
Nope, de L3 cache zit bij de Intel's onder de core, de 256KB L2 cache zit net als bij AMD direct bij de core. Kijk nog maar eens goed.

Ik denk dat bij AMD de reden is geweest dat ze op deze manier makkelijk het L3 stuk er af kunnen slopen voor de goedkopere CPU's eerlijk gezegd. Maar denk dat het in performance toch niet heel veel uitmaakt.

Wat me opvalt: Heeft deze Intel opeens niet meer grote brokstukken L2 cache nodig? 1MB totaal is helemaal niks vergeleken met de huidige QUADS.. De L3 zal dat dus wel opvangen bij Intel, maar AMD krijgt dus meer geheugen direct bij de Core dan Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

GENETX schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:43:
[...]

Nope, de L3 cache zit bij de Intel's onder de core, de 256KB L2 cache zit net als bij AMD direct bij de core. Kijk nog maar eens goed.

Ik denk dat bij AMD de reden is geweest dat ze op deze manier makkelijk het L3 stuk er af kunnen slopen voor de goedkopere CPU's eerlijk gezegd. Maar denk dat het in performance toch niet heel veel uitmaakt.

Wat me opvalt: Heeft deze Intel opeens niet meer grote brokstukken L2 cache nodig? 1MB totaal is helemaal niks vergeleken met de huidige QUADS.. De L3 zal dat dus wel opvangen bij Intel, maar AMD krijgt dus meer geheugen direct bij de Core dan Intel.
Huh, een core wordt toch in één stuk gebakken op een wafer? Eraanplakken?
Intel geen L3 cache? Ik zie er 4 :)

Dat was dus een beetje mijn punt. De Intel ziet er gestroomlijnder uit de en AMD heeft de cores aan een kant zitten en de cache rechts gezet. Dan zou ik de cache in het midden zetten want elke nanoseconde in de CPU meer is er een teveel.
Zo was Intel ook met haar lange pipeline de sigaar want het werkte in de theorie fantastisch, maar developers zagen er geen heil in zodat Intel alsnog flopte. Was dat niet met de Presscott?

Als ik al bekijk hoeveel verschil het maakt op mijn systeem tussen 1T en 2T op DDR1 dan wil ik graag wteen hoeveel het scheeld als je een CPU op-ti-maal ontwerpt. Die gaat vliegen.
Lange lijnen in een CPU is geen goed plan. Het liefst zou ik de 4 cores in het midden zien met daaromheen het L2 en L3 systeem en niet ergens aan de rechtekant.
Core 0 en Core 2 hebben dus een langere wachttijd tot de L3 cache en moeten de overige cores ook wachten op een instructie uit nul, dus core 1 en 3 moeten wachten. Het verschil is al snel 20mm in lengte voor de 2 linkse cores en dat is de wachttijd. Je zou het L2 en L3 cache systeem zo kunnen plaatsen dat ze maximaal 5mm van elke core afstaan. Ik bedoel als een cirkel om de cores heen.

Nah, ik ben geen chipontwerper, maar ik denk puur uit logica.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 08-03-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

Thandor

SilverStreak

^^ :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.