[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kheb zelf ook een centurion 5, je kan gewoon de rad bovenin maken, door de dvd drive wat lager te plaatsen, dan past het wss wel. Dan kom je ook wat beter uit met je slangen als je je pomp voor de HD bays zet. zeker met 1/2" slangen die toch al wat stug zijn zal het wat makkelijker in te bouwen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1440.JPG/PICT1440-large.JPG

zo heb ik het gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door Flythe op 24-01-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Centurion 5 en die maakt plaats voor een grotere :P
Ik was bang dat het wel erg krap binnen zou worden.
Zeker omdat ik 4 hds heb en ook allemaal pci kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
PilatuS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:58:
@Demon_Eyez. Anders zelf maken ? Moet op zich niet zo moeilijk zijn toch zo'n plaatje maken. Als je ook nog bevestigingsmateriaal nodig hebt voor socket 775 heb ik nog wel wat voor je.
Thanx voor het aanbod! Maar ben daar ik in voorzien. Zelf maken lukt ook wel, maar het oog wil ook wat. Dus zo'n polished holddownplaat van DTek op Swiftech was wel strak geweest.
Gewoon irritant want ze hebben die krengen gewoon in het assortiment.
Zenix schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Ik heb de holdown plate wel, maar die zit op mijn D-Tek Whitewater. Dus als ik hem wegdoe is die eigelijk alleen geschikt voor socket A. Zelf holdown plaat maken is niet zo moelijk.
ik heb dus ook wel een plaat, maar die is voor m'n socket S939 en ziet er zo uit.:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/5162/plaatfg5.jpg

Dus m'n huidge kan ik niet modden. Da's jammer want dat is zo'n polished geval.

[ Voor 32% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-01-2008 11:42 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
*dubbelpost*

[ Voor 97% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-01-2008 11:41 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:52
welke cpu block is beter? voor waterkoeling..

gebasseerd op danger den pomp 1/2

DD7752 Danger Den MC–TDX 775
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e105_15.jpg

SWIF02 Swiftech Apogee GTX Extreme 775
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e105_3.jpg

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
LaMaGRa schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:58:
welke cpu block is beter? voor waterkoeling..

gebasseerd op danger den pomp 1/2

DD7752 Danger Den MC–TDX 775
plaatje

SWIF02 Swiftech Apogee GTX Extreme 775
plaatje
Ik denk de apogee maar ik zou persoonlijk de EK Supreme nemen, deze is wel wat flow restricief maar volgens mij heeft deze de beste koelprestaties en een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:58:
Mijn kruidvat koelvloeistof is op basis van Monoethyleen Glycol; ik neem aan dat dat ook goed is?
En daar kan ik zonder problemen flesje van 50ml AntiCorrosie vloeisof aan toevoegen?

Overigens kan ik morgen beginnen met inbouwen van mn setje; dan is mn kast binnen + allemaal modspul :)
Ik ga veel foto's maken voor dit topic.
Kijk eens op de fles of het ook beschermt tegen corrosie die koelvloeistof. Bij die van de Halfords staat dat er namelijk op en hoef je verder alleen water toe te voegen. Nog iets extra toevoegen doet misschien meer kwaad dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Maakt niet uit Lamagra, de Swiftech zou denk ik net iets beter presteren.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
@Lamagra:
Ik heb die swiftech Apogee GTX, nog nooit zo tevreden geweest over 'n WC-blokje ;). Verder geen ervaring met de dangerden, maar ik zeg pak die Swiftech die is echt het geld waard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou ook eerder voor de Swiftech gaan. Met die DD heb je ook nog eens dat de koppelingen in plexiglas zitten en dat het plexiglas zou kunnen scheuren. Dat heb ik met mijn Alphacool blokje gehad en daar wordt je niet blij van. Vreemde was dat het bij mij pas na anderhalf jaar ging scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Heeft iemand dit al gelezen? Link. Klinkt heel intressant, als dat doorgevoerd gaat worden, gaat waterkoeling misschien nog wel eens standaard worden en OC'en als een gek voor tweakers natuurlijk :P. Vloeistof koeling dan wel, eerst je cpu 100 graden laten worden en dan nog een keer goed gaan koelen lijkt me ook niet handig.

[ Voor 20% gewijzigd door The_Ownman op 25-01-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
ey mensen,

ik heb mijn hele wc setup al een tijdje nu..

en nu is het net alsof er vloeistof ergens weg lekt..

ik heb het idee dat het waterpeil wat gezakt is.. en een stukje hout wat onder mijn computer staat.. (vraag me niet waarom:P) die is ook helemaal verkleurt.. (zou kunnen gebeurd zijn bij het vullen...?)

nu is dat natuurlijk geen ramp.. en maak ik me ook niet druk om...

maar ik kan helemaal geen plek vinden waar eventueel iets weg zou kunnen lekken.. :S

alles zit goed aangesloten, en ik kan nergens een lek of wat dan ook vinden..

is het normaal dat het vloeistof na 2 weken ongeveer een halve cm is gezakt? lijkt me niet toch?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

furian88 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:47:
ey mensen,

ik heb mijn hele wc setup al een tijdje nu..

en nu is het net alsof er vloeistof ergens weg lekt..

ik heb het idee dat het waterpeil wat gezakt is.. en een stukje hout wat onder mijn computer staat.. (vraag me niet waarom:P) die is ook helemaal verkleurt.. (zou kunnen gebeurd zijn bij het vullen...?)

nu is dat natuurlijk geen ramp.. en maak ik me ook niet druk om...

maar ik kan helemaal geen plek vinden waar eventueel iets weg zou kunnen lekken.. :S

alles zit goed aangesloten, en ik kan nergens een lek of wat dan ook vinden..

is het normaal dat het vloeistof na 2 weken ongeveer een halve cm is gezakt? lijkt me niet toch?
Had ik ook zo, water is een paar mm gezakt de eerste week ofzo. Overal alles nagevoeld, maar er lekt niets. De laatste dagen/weken is het peil echter constant gebleven dus het zal wel verdampt zijn...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Laatst online: 12-09 07:55
okej.. najah ik vond het zo raar.. want het houtblok zat ook dus onder de gekleurde vloeistof.. en toen heb ik hem omgedraait.. en sinsdien is hij niet meer verkleurt.. maar het peil is voor mijn gevoel wel gedaalt.. majah goed. het kan ook zijn toen ik mijn moederbord verving (stom:P) dat er toen wat aan de bovenkant is uitgelekt ofzo.. of dat er nog wat op de dop van mijn res. lag...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Er komt de eerste paar weken steeds nog lucht uit je Rad/blokjes ;) als je het echt niet vertrouwt gewoon bij iedere koppeling 'n stukje wc papier neerleggen en dan weet je snelgenoeg óf je setup lekt en wáár. Je kunt ook 'n streepje op je reservoir zetten met potlood ofzo om te controleren of je waterniveau zakt. Verdamping van je koelvloeistof komt ook voor, dan moet je kijken of je reservoir wel goed dicht zit.. In princip zou er namelijk niks uit je WC-setup hoeven te verdampen en is het gewoon 'n gesloten systeem waar dus ook gassen (je koelvloeistof in gasvorm dus) moeten kunnen bestaan, als je reservoir dan niet goed luchtdicht is kan dit gas ontsnappen ;).

Maar ik denk dat jouw houtblok verkleurd is bij het bijvullen, hoeveel gekleurde vloeistof heb je nodig om 'n houtblok te laten verkleuren ? Ik gok toch wel 'n behoorlijk scheut en 'n scheut koelvloeistof mis je best snel uit je reservoir hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Zit met een probleempje.
Heb net mijn cpu blokje uit elkaar gehaald, was nodig zat rotzooi in, maar nou is dus 1 schroefgat doorgedraaid.

Is het mogelijk om een niewe stukje (alleen onderste gedeelte) te vragen aan aquatuning, of eventueel aan de fabrikant (alphacool). Het gaat om een NexXxus XP.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@BTS. Aanvragen is altijd mogelijk. Het krijgen is een ander verhaal. Je kan het proberen maar ik denk niet dat het je voor elkaar krijgt. Maarja niet geschoten is altijd mis.

Ik heb hier een soortgelijk blokje liggen waar het plexi van kapot is maar het koper is nog helemaal goed. Het is alleen een blokje dat iets anders is waardoor ik niet weet of het goed gaat werken. De gaten voor de koppelingen zitten op een andere plek.

Mijn blokje is een Alphacool NexXxoS HP Pro. Als je er wat aan hebt kan je em wel overnemen voor weinig als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
beetje Off-topic maar is dat Glycol ook niet de basis van GHB? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

PilatuS schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:17:
@BTS. Aanvragen is altijd mogelijk. Het krijgen is een ander verhaal. Je kan het proberen maar ik denk niet dat het je voor elkaar krijgt. Maarja niet geschoten is altijd mis.

Ik heb hier een soortgelijk blokje liggen waar het plexi van kapot is maar het koper is nog helemaal goed. Het is alleen een blokje dat iets anders is waardoor ik niet weet of het goed gaat werken. De gaten voor de koppelingen zitten op een andere plek.

Mijn blokje is een Alphacool NexXxoS HP Pro. Als je er wat aan hebt kan je em wel overnemen voor weinig als je wilt.
Volgens mij is het dezelfde afmeting ik ga ff google misbruiken, en dan geef ik wel een gil. :>

Edit: zien er precies hetzelfde uit, ik mail je wel even. bedankt iig ook al past het niet. 8)
Sorry, voor het mega slechte nederlands Pilatus O-)

[ Voor 8% gewijzigd door BTS op 26-01-2008 16:51 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

BTS schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:02:
Zit met een probleempje.
Heb net mijn cpu blokje uit elkaar gehaald, was nodig zat rotzooi in, maar nou is dus 1 schroefgat doorgedraaid.

Is het mogelijk om een niewe stukje (alleen onderste gedeelte) te vragen aan aquatuning, of eventueel aan de fabrikant (alphacool). Het gaat om een NexXxus XP.
Waarom tap je het niet gewoon op?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Misschien omdat ik graag een rede wil voor een nieuw blokje en gelijk andere onderdelen meebestellen O-)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:23:
beetje Off-topic maar is dat Glycol ook niet de basis van GHB? :S
Top! Dan zorg ik dat ik wat overhoud na het vullen! :D

FF serieus nu: ik twijfel nog over de volgorde van mn loop.
Zelf dacht ik aan:

Pomp/res->cpu->nb->gpu->rad->pomp/res.

Kan dat nog beter?

En ik heb mn Thermaltake Armor VA8000BWS binnen; wat een bakbeest zeg, als het daar niet meer inpast weet ik het ook niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Top! Dan zorg ik dat ik wat overhoud na het vullen! :D

FF serieus nu: ik twijfel nog over de volgorde van mn loop.
Zelf dacht ik aan:

Pomp/res->cpu->nb->gpu->rad->pomp/res.

Kan dat nog beter?

En ik heb mn Thermaltake Armor VA8000BWS binnen; wat een bakbeest zeg, als het daar niet meer inpast weet ik het ook niet meer :+
Volgorde maakt helemaal niets uit voor de temps. (Of je moet echt 10 blokken hebben) Het water is misschien 0,2 graden warmer als het uit een blok komt omdat het water zo snel stroomt. Het beste is om de loop zo kort mogelijk te houden en zo min mogelijk slang te gebruiken want dat is goed voor de flow.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 26-01-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:39
Question:
Ik heb een Zalman resorator 1v2 waarvan gisteren ongemerkt de stroom is uitgeschakeld (kinderen ;) )
De pc is vervolgens na een paar minuten uitgevallen, maar na het weer aanzetten van de koeling lijkt deze volledig normaal te werken.

De resorator koelt:
met een zalman ZM-WB4 Gold de CPU een C2D 6400 (bevond zich om moment van het gebeurde op stock instellingen)
Met een ZM-WB1NB de Northbridge (op een asus P5N-E Sli (nVidia 650i chipset)
en met een ZM-GWB3 de GPU van een 7900GT

Het CPU koelblok lekt nu echter. Dit is het standaard met de resorator meegeleverde koelblok.
Tussen de vergulde koperen onderkant en de polycarbonaat bovenkant lekt nogal wat koelwater.
Ook dit lekwater lijkt tot nu toe geen verdere schade veroorzaakt te hebben, toen het gezien werd (na 10 min ontstond er een plas water onderin de kast) is de pc door een gebruiker afgesloten.

Nu heb ik twee vragen:
1 Kan ik schade aan mijn computer verwachten, door die hoge temperatuur die er geweest is? (waterschade verwacht ik niet, alleen de videokaart is nat geworden).

2 Wat kan ik doen met dit koelblok, repareren, garantie (net 1 jaar volgens de factuur van de resorator 2 jaar garantie) of een ander blok zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als er schade was door de hoge temp zou je PC nu al niet meer werken. Dat er later nog iets kapot gaat lijkt mij sterk. Ik zou wel al het water goed weg halen voordat je verder gaat met de PC.

Zodra een blok lekt zou ik em persoonlijk vervangen en niet meer gebruiken. Repareren kan wel maar ik zou het niet aanraden. Garantie claimen kan je altijd proberen maar ik denk dat je niet veel kans maakt. Het is niet de fout van Zalman dat er iets verkeerd is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:55:
Als er schade was door de hoge temp zou je PC nu al niet meer werken. Dat er later nog iets kapot gaat lijkt mij sterk. Ik zou wel al het water goed weg halen voordat je verder gaat met de PC.

Zodra een blok lekt zou ik em persoonlijk vervangen en niet meer gebruiken. Repareren kan wel maar ik zou het niet aanraden. Garantie claimen kan je altijd proberen maar ik denk dat je niet veel kans maakt. Het is niet de fout van Zalman dat er iets verkeerd is gegaan.
Mee eens. Ik ben wel benieuwd of die schade dan ook ontstaan is door die hoge temp. Dat er iets is uitgezet waardoor een naad is gesprongen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah net een test setup gemaakt en meteen begon het te lekken :(
Je moet zeker die fittingen/koppelingen echt muurvast schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:56:
Bah net een test setup gemaakt en meteen begon het te lekken :(
Je moet zeker die fittingen/koppelingen echt muurvast schroeven?
Waar lekt het en welke koppelingen heb je ? De koppelingen in de blokken moeten gewoon hand vast zitten. Zeker niet met een tang die aan gaan draaien. Als de koppelingen een O-ring hebben is hand vast voldoende.

Als je schroefkoppelingen hebt moeten die ringen wel echt erg vast zitten. Ze zitten goed zodra het niet mogelijk is de slang los te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:39
Bedankt voor jullie reacties PilatuS en TEAMIKKE.
Ik ben blij dat jullie verwachten dat de pc er geen schade aan over gaat houden, dat is toch het ergste wat kan gebeuren.
Wanneer ik alles weer werkend heb zal ik hem eens goed testen.

Ik snap ook niet hoe het kan dat dat ding zo gaat lekken. Uitzetting door hitte is toch minimaal en zou niet tot zo'n lekkage mogen leiden. Of misschien is er een of andere gebruikte lijm of iets dergerlijks die niet tegen hitte kan. Zoiets hoort toch niet mogelijk te zijn. :'(

Nu ja, ik zal de winkel eens vragen, ik heb nog bijna een jaar garantie, wie weet...
Ik zal me nu in iedergeval eens goed oriënteren op de verschillende koelblokken, in iedergeval niet meer hetzelfde model.

Ook moet er nu maar een betere flow-indicator in, want die aan die van zalman is nauwelijks iets te zien. (kan zijn dat die van mij brak is, maar dat ding doet echt weinig)
Moet nog maar even kijken of ik iets kan vinden/bedenken dat er een alarm afgegeven wordt wanneer de pomp stopt. Dat lijkt me ook beter voor de pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien dat de boel zo heet geworden is dat de O-ring gesmolten is of iets anders dat het blok waterdicht houd. Als het water richting het kookpunt gekomen is kunnen er vreemde dingen gebeuren.

Misschien dat het uit te vinden is door het blok uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes hij lekt niet na 1 minuut :D
Ik word alleen gek van het piepen van het mobo tijdens het testen :( :X
Helaas moet het wel via het mobo omdat het een pomp met molex aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:32:
Yes hij lekt niet na 1 minuut :D
Ik word alleen gek van het piepen van het mobo tijdens het testen :( :X
Helaas moet het wel via het mobo omdat het een pomp met molex aansluiting is.
Je kan de voeding ook aanzetten door 2 punten in de ATX stekker even kort te sluiten met een stukje metaal.

Is via Google wel te vinden welke 2 je moet hebben. Dan heb je ook alleen de voeding nodig en een stukje metaal om de pomp aan te zetten. Een paperclip werkt hier het beste mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:34:
[...]

Je kan de voeding ook aanzetten door 2 punten in de ATX stekker even kort te sluiten met een stukje metaal.

Is via Google wel te vinden welke 2 je moet hebben. Dan heb je ook alleen de voeding nodig en een stukje metaal om de pomp aan te zetten. Een paperclip werkt hier het beste mee.
Je bedoelt in de stekker die je in je mobo moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:42:
[...]

Die idd ja. De grote 24 pins stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Hey ik wou graag de top van petra kopen voor de laing dcc van petrastechshop alleen ik weet niet of ik dit nou wel moet doen. is er iemand die ervaring heeft met onderdelen kopen bij http://www.petrastechshop.com/ ?? geen onzin praat aub, iemand die in nl al een keer heeft besteld bij petra, laat aub je ervaring horen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Xtremesystems is ie erg goed.
doet ook als gift versturen en mindere waarde op het pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test setup :)
Één keer wat koelvloeistof bijgedaan om te zien hoesnel het gaat; en het gaat nog snel ook.
Ook door het fullcover blok van de 8800GT.
Afbeeldingslocatie: http://xs223.xs.to/xs223/08040/dscn0057610.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik zou graag 8 stuks Ram koelertjes willen aanschaffen, maar de prijzen variëren en ik weet niet wat te kiezen

1:Enzotech 14.95
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e88_4.jpg

2:Thermaltake: 4.95
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e88_9.jpg

3: Xilence 7.95
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e88_6.jpg

4: Zalman: 7.95
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e88_8.jpg

5: Thermalright HR-09 S TYPE2: 17.25
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e49_16.jpg

Mijn voorkeur gaat uit naar de Xilence versie,
omdat deze het mooiste zal passen op mijn moederbord (Black PCB)
of de thermalright Mosfet cooler, maar deze vind ik nogal een 'dure' oplossing

ohja, ze dienen om op mijn Mosfets te hangen,

[ Voor 12% gewijzigd door MikeVM op 27-01-2008 22:26 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:42:
[...]

Je kunt er ook een contrastekker voor kopen, mocht je dat niet weten.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/smartImages/7170-c_w225_h180.jpg

Bij www.ikbenstil.nl zag ik hem, maar de stekker doorlussen kan natuurlijk ook en is gratis.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik had op 21 januari een post gedaan over mijn probleem van Aquastream XT pomp i.c.m. met een Thermaltake Aquabay M1 waterreservoir. Heb het probleem ondertussen nog niet echt goed kunnen oplossen vandaar maar nog een keer, maar deze keer met vragen :)

Mijn probleem is dat de waterstraal die in het reservoir komt simpelweg gewoon te hard is en lucht aan de vloeistof toevoegt. Ik heb het reservoir ondertussen alle kanten gedraaid zonder resultaat. Ook heb ik uit het reservoir bijna alle lucht weggehaald, ook zonder resultaat. Gelukkig kan ik de pomp softwarematig zachter laten lopen, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Helemaal omdat de temp af en toe behoorlijk oploopt (momenteel 43C). De pomp draait nu ongeveer op 1/3 snelheid.

Ik zit er aan te denken om de Aquabay er uit te halen en een normaal (groot) reservoir te nemen.

Maar zal een ander reservoir het probleem oplossen?
Kan iemand misschien een goed groot reservoir aanraden, voordat ik weer een miskoop doe?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
MikeVM schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:19:

..

Puur esthetisch dus die heatsinks :P het is opzich niet nodig om je mosfets extra te koelen (kan geen kwaad om het wel te doen zeg ik altijd ;)). Opzich zijn al die heatsinks goed, en ik zou idd zwarte heatsinks pakken als je mobo zwart is ;).

Ik raad trouwens niet aan om je mosfets niet te koelen hoor ;) maar het is niet per se nodig (ik heb toen ook 'n hele tijd rondgelopen met dezelfde vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

overigens overweeg ik dit te bestellen

Laing 12V DDC 1 plus 64.00
EK waterblocks EK–Supreme Acetal universal 46.00
Arctic Cooling MX–2 6.95 (hoeveel blokjes kan ik hiermee insmeren?)
Aqua Computer Acfluid Anti corrosiebescherming 5.10 (samenvoegen met gdest. water>> goed genoeg?)
Innovatek knikveer 12cm voor 8x1 slang *5 (heb ik dit eigelijk nodig?)
AC Ryan RadGrillz HEXX 2x120mm black

dit om bij men bestaande set te voegen.
- nexxos extreme III rad
- coolplex Pro 10
- 1/4 naar 8mm aansluitingen
- 8/10mm slang (innovatek)

voor dezelfde prijs als die pomp kan ik de lagere versie van pomp kopen met een andere top
ik wist niet welke beter presteerde.
maar ik weet zeker dat deze nog altijd kan uitbreiden later met een betere top

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik heb op het moment het volgende systeem:

E6750 @ 3.2Ghz
Gigabyte P35-DS4 Rev1.0
Corsair Twin2X2048-6400c4
Sapphire 2900XT

En daarvan waterkoel ik de:
E6750 met een XSPC Delta
2900XT met een DangerDen Maze 5

Waterkoeling spullen:
XSPC Delta
Dangerden Maze 5
Eheim 1048 Pomp + 1A-cooling reservoir
1A-cooling 1x120mm radiator met een Papst 4412 F/GL
Black Ice Pro II 2x120mm radiator met 2 Papst 4412F/2GL
Alles verbonden met 8x1 slang
~50/50 Longlife/Gedestileerd water als vloeistof

Nu ben ik niet helemaal tevreden met de temperaturen, maar dat is te verwachten met zulke radiators. Daarom heb ik een Thermochill PA120.3 aangeschaft (ik dacht: laat ik het meteen goed doen) om de boel wat beter te koelen. Nu zie ik dat er voor deze Thermochill veel accesoires zijn, zoals bijvoorbeeld de shroud. Nu was mijn vraag: is deze shroud goed om op de radiator te hebben of is het geldverspilling?

Mijn keuze van fans voor de nieuwe radiator was tot nu toe vrij duidelijk: de Yate Loon D12SL, totdat ik de Scythe Ultra Kaze zag, dikkere fans die voor meer druk moeten zorgen. Ik had gelezen in een review van OC3D dat ze daar goed in slagen. Nu weet ik van andere reviews, bijvoorbeeld deze van effizientzgurus, dat de Thermochill niet heel veel weerstand heeft en dat hij daarom ook met fans op laag rpm goed werkt, in tegenstelling tot de Black Ice radiatoren die er ook staan, die alleen goed werken met veel airflow. Hier wederom de vraag, wat is de beste keuze?

Ook zat ik bij deze upgrade te denken aan dikkere slangen, mede omdat het er vet uitziet en voor betere flow moet zorgen (in theorie, dus vooral dat eerste). Ik vraag me af: maakt een dikkere slang veel verschil of moet ik gewoon bij mijn 8x1 slang blijven? Ik lees op meerdere plekken dat het wel een verschil maakt maar dat het onmerkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
ik zou graag 8 stuks Ram koelertjes willen aanschaffen, maar de prijzen variëren en ik weet niet wat te kiezen

[afbeelding]
Ga je voor de looks dan zou ik zwart nemen. Ga je voor koel performance dan zijn die van Enzo Tech de beste! Heb ze zelf ook btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah net alles ingebouwd; gaat ie niet aan :/
Ik hoop niet dat mn mobo dood is; omdat er wat water tijdens het testen op is gekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:36:
Ik hoop niet dat mn mobo dood is; omdat er wat water tijdens het testen op is gekomen :X
Niet weer aandoen, laten drogen/helpen drogen met huis tuin en keuken föhn van je zus oid.
en leaktesten volgende keer voor het aansluiten lijkt me

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online

[afbeelding]

2:Thermaltake: 4.95
[afbeelding]

3: Xilence 7.95
[afbeelding]

4: Zalman: 7.95
[afbeelding]

5: Thermalright HR-09 S TYPE2: 17.25
[afbeelding]

Ik heb de goedkoopste en werkt perfect. Om daar dus meer aan uit te geven lijkt me onzin.
ShaquilleMoreno schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:16:
Ik had op 21 januari een post gedaan over mijn probleem van Aquastream XT pomp i.c.m. met een Thermaltake Aquabay M1 waterreservoir. Heb het probleem ondertussen nog niet echt goed kunnen oplossen vandaar maar nog een keer, maar deze keer met vragen :)

Mijn probleem is dat de waterstraal die in het reservoir komt simpelweg gewoon te hard is en lucht aan de vloeistof toevoegt. Ik heb het reservoir ondertussen alle kanten gedraaid zonder resultaat. Ook heb ik uit het reservoir bijna alle lucht weggehaald, ook zonder resultaat. Gelukkig kan ik de pomp softwarematig zachter laten lopen, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Helemaal omdat de temp af en toe behoorlijk oploopt (momenteel 43C). De pomp draait nu ongeveer op 1/3 snelheid.

Ik zit er aan te denken om de Aquabay er uit te halen en een normaal (groot) reservoir te nemen.

Maar zal een ander reservoir het probleem oplossen?
Kan iemand misschien een goed groot reservoir aanraden, voordat ik weer een miskoop doe?
De Swiftech Micro Res. is uitermate geschikt voor zware pompen. Ook vind ik persoonlijk de verticale buizen (Coolplex ed.) altijd goed werken :) Maar de Swiftech is klein en werkt altijd.
MikeVM schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:45:
overigens overweeg ik dit te bestellen

Laing 12V DDC 1 plus 64.00
EK waterblocks EK–Supreme Acetal universal 46.00
Arctic Cooling MX–2 6.95 (hoeveel blokjes kan ik hiermee insmeren?)
Aqua Computer Acfluid Anti corrosiebescherming 5.10 (samenvoegen met gdest. water>> goed genoeg?)
Innovatek knikveer 12cm voor 8x1 slang *5 (heb ik dit eigelijk nodig?)
AC Ryan RadGrillz HEXX 2x120mm black

dit om bij men bestaande set te voegen.
- nexxos extreme III rad
- coolplex Pro 10
- 1/4 naar 8mm aansluitingen
- 8/10mm slang (innovatek)

voor dezelfde prijs als die pomp kan ik de lagere versie van pomp kopen met een andere top
ik wist niet welke beter presteerde.
maar ik weet zeker dat deze nog altijd kan uitbreiden later met een betere top
Pomp lijkt me goed. Aan 1 verpakking koelpasta heb je genoeg voor een stuk of 5 a 10 blokjes denk ik wel. Ik iig wel dus jij wss ook :P Die fluid is prima idd, ook een tijd mee gedraait :) Als je een op glycolbasis kan vinden, dan zou ik echter die nemen. Dat smeert je pomp en dat hoor je direct. Bij mijn Laing iig wel. Ik heb: Swiftech Heavy Duty spul oid. Gifgroen gevalletje. Ook iets van €5,- en werkt zeer goed. Was te krijgen bij Sallend en FH dacht ik.
Die anti-knikveren zijn alleen nodig als je neit zoveel ruimt hebt om bochten te maken. Opzich wel handig.
Waarom een 2x120mm radgrill btw? Je hebt een 360. rad, right? Ziet er verder goed uit.
The_Ownman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:29:

Nu was mijn vraag: is deze shroud goed om op de radiator te hebben of is het geldverspilling?

Mijn keuze van fans voor de nieuwe radiator was tot nu toe vrij duidelijk: de Yate Loon D12SL, totdat ik de Scythe Ultra Kaze zag, dikkere fans die voor meer druk moeten zorgen. Ik had gelezen in een review van OC3D dat ze daar goed in slagen. Nu weet ik van andere reviews, bijvoorbeeld deze van effizientzgurus, dat de Thermochill niet heel veel weerstand heeft en dat hij daarom ook met fans op laag rpm goed werkt, in tegenstelling tot de Black Ice radiatoren die er ook staan, die alleen goed werken met veel airflow. Hier wederom de vraag, wat is de beste keuze?

Ook zat ik bij deze upgrade te denken aan dikkere slangen, mede omdat het er vet uitziet en voor betere flow moet zorgen (in theorie, dus vooral dat eerste). Ik vraag me af: maakt een dikkere slang veel verschil of moet ik gewoon bij mijn 8x1 slang blijven? Ik lees op meerdere plekken dat het wel een verschil maakt maar dat het onmerkbaar is.
De shroud zorgt ook voor geluidsvermindering doordat de fans niet direct op de vinnen staan te blazen. Of het je dat waard is, ligt aan jou natuurlijk.

Yate Loon's hebben zich bewezen. De Scythe kunnen ook goed zijn alleen staar je idd. niet blind op specs. Persoonlijk zou ik gewoon voor de Yate loons gaan.

Dikkere slangen hebben in praktijk geen invloed op de prestaties. Zoals je zelf al zei is uiterlijk belangrijker idd.
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:36:
Langer laten drogen en even met pure alcohol een beetje schoonmaken. Kan zijn dat er wat chemicaliën van het water op de baantjes zijn gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door TEAMIKKE op 28-01-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
TEAMIKKE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:19:

[...]

De shroud zorgt ook voor geluidsvermindering doordat de fans niet direct op de vinnen staan te blazen. Of het je dat waard is, ligt aan jou natuurlijk.

Yate Loon's hebben zich bewezen. De Scythe kunnen ook goed zijn alleen staar je idd. niet blind op specs. Persoonlijk zou ik gewoon voor de Yate loons gaan.

Dikkere slangen hebben in praktijk geen invloed op de prestaties. Zoals je zelf al zei is uiterlijk belangrijker idd.
Wat ik van jou begrijp is dat die shroud niks uitmaakt voor de koelingprestaties? En als je de fans door je rad heen laat zuigen, heeft het dan zin (dus geluidsproductie) om zo'n ding erop te zetten?

Ik denk wel aan die Yate Loons ja, maar die Scythes zien er ook goed uit in die review, hogere druk, vraag me af of dat veel effect heeft.

Dikkere slangen laat ik dan nog maar ff zitten, deze dunnere zijn ook met geschroef en voelt wat veiliger aan.

Wat ik atm gewoon het belangrijkst vind is dat men temps wat beter worden, CPU en GPU zaten laatst (wel beide 100%) stressed op 55 graden, vind ik teveel voor Waku. Gaat wel beter worden met zo'n rad.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Ownman op 28-01-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
The_Ownman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:37:
[...]

Wat ik van jou begrijp is dat die shroud niks uitmaakt voor de koelingprestaties? En als je de fans door je rad heen laat zuigen, heeft het dan zin (dus geluidsproductie) om zo'n ding erop te zetten?

Ik denk wel aan die Yate Loons ja, maar die Scythes zien er ook goed uit in die review, hogere druk, vraag me af of dat veel effect heeft.

Dikkere slangen laat ik dan nog maar ff zitten, deze dunnere zijn ook met geschroef en voelt wat veiliger aan.

Wat ik atm gewoon het belangrijkst vind is dat men temps wat beter worden, CPU en GPU zaten laatst (wel beide 100%) stressed op 55 graden, vind ik teveel voor Waku. Gaat wel beter worden met zo'n rad.
Zuigen zou niet heel veel uit mogen maken. Ik heb een 480. rad met 4 Nocuta's erop zuigend, zonder shroud, en die hoor je idd. niet. Dan zou ik hem dus achterwege laten.

En met die radiator krijg je iig. zeker wel beter temps :P Hoewel je Videokaart opzich wel een heethoofd is natuurlijk.
Worden je radiators ook warm btw? Anders zou het ook nog wel kunnen zijn dat je blokjes niet goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
TEAMIKKE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:54:
[...]

Zuigen zou niet heel veel uit mogen maken. Ik heb een 480. rad met 4 Nocuta's erop zuigend, zonder shroud, en die hoor je idd. niet. Dan zou ik hem dus achterwege laten.

En met die radiator krijg je iig. zeker wel beter temps :P Hoewel je Videokaart opzich wel een heethoofd is natuurlijk.
Worden je radiators ook warm btw? Anders zou het ook nog wel kunnen zijn dat je blokjes niet goed contact maken.
Blokjes zitten er goed op denk ik, onverroerbaar in ieder geval, CPU zeer strak aangedraaid (moederbord buigt een klein beetje) en videokaart koeler ook strak (buigt ook). Maar water temp is zo max 35 graden met die cpu en gpu temps dus lijkt me prima contact, wat zeg jij van zulke CPU/GPU vs water temps?

Maar mijn rads zijn volgens mij ook hopeloos verouderd, dus vond ik het niet gek.

Ik kijk nu: CPU temp 32 graden, water temp 25 graden, lijkt me prima verhouding, radiatoren kunnen warmte denk ik gewoon niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Ownman op 28-01-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Laatst online: 12-09 18:36
ik heb een probleempje met mijn enheim 1048

Afbeeldingslocatie: http://www.dekschrobbers.nl/ab/fotos/case/DSC01689.JPG

ik denk dat mijn plaatje wel genoeg zegt 8)7

het pompje werkt wel alleen maakt nogal veel lawaai. ik zou graag jullie mening willen over het vervangen van de as. ik zat te denken aan een rvs lasdraadje van 2,5 dik(is namelijk de bestaande asdikte) maar zou dat geen problemen kunnen opleveren omdat de bestaande as van kunstof is, kwa sluitage enzo?

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een Eheim 1048 is een pomp die magnetisch werkt. Daarom zal die as ook wel van kunstof zijn. Die gaan vervangen door iets van metaal zou ik niet doen Grote kans dat de pomp dan niet meer werkt of slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Laatst online: 12-09 18:36
PilatuS schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:38:
Een Eheim 1048 is een pomp die magnetisch werkt. Daarom zal die as ook wel van kunstof zijn. Die gaan vervangen door iets van metaal zou ik niet doen Grote kans dat de pomp dan niet meer werkt of slecht werkt.
tja rvs is ook niet magnetisch dus opzig zou ik dat kunnen proberen denk ik. op de as zitten wel sporen van kunstof van het schoepje misschien dat dat door rvs eerder gaat slijten?

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat de ontwerpers van de pomp niet voor niets kunstof gekozen hebben. Er zal vast een goede reden voor zijn om dit niet van metaal of iets anders te maken.

Je kan het natuurlijk altijd proberen maar ik zou toch voor kunstof gaan als je dat ergens kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
The_Ownman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:09:
[...]

Blokjes zitten er goed op denk ik, onverroerbaar in ieder geval, CPU zeer strak aangedraaid (moederbord buigt een klein beetje) en videokaart koeler ook strak (buigt ook). Maar water temp is zo max 35 graden met die cpu en gpu temps dus lijkt me prima contact, wat zeg jij van zulke CPU/GPU vs water temps?

Maar mijn rads zijn volgens mij ook hopeloos verouderd, dus vond ik het niet gek.

Ik kijk nu: CPU temp 32 graden, water temp 25 graden, lijkt me prima verhouding, radiatoren kunnen warmte denk ik gewoon niet aan.
Lijkt me idd. een logische redenatie.
hood schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:17:
ik heb een probleempje met mijn enheim 1048

[afbeelding]

ik denk dat mijn plaatje wel genoeg zegt 8)7

het pompje werkt wel alleen maakt nogal veel lawaai. ik zou graag jullie mening willen over het vervangen van de as. ik zat te denken aan een rvs lasdraadje van 2,5 dik(is namelijk de bestaande asdikte) maar zou dat geen problemen kunnen opleveren omdat de bestaande as van kunstof is, kwa sluitage enzo?
Ik zou voor een nieuwe gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TEAMIKKE, die alcohol kan je zeker halen bij de apotheek :?
Morgen maar weer alles uit elkaar halen :(
De voeding is het niet; met een paperclip in de atx stekker start die gewoon op en loopt de wc ook.
Ik hoop echt zo dat het mobo weer levend wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:50
Ik zag laatst dat je ook deze asjes bij een webshop los kon bestellen. (heb een beetje het zelfde probleem) maar kan de site niet meer vinden. Weet 1 van jullie waar je een eheim 1048 as kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
sjimmel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:44:
Ik zag laatst dat je ook deze asjes bij een webshop los kon bestellen. (heb een beetje het zelfde probleem) maar kan de site niet meer vinden. Weet 1 van jullie waar je een eheim 1048 as kan bestellen?
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Overigens, wat is BG-computers traag met verzenden. Ik had de 19e een bestelling geplaatst en betaald van onderdelen die allemaal op voorraad waren. En ze verzenden het vandaag pas.

In ieder geval kan ik morgen dan eindelijk mijn waterkoeling af gaan maken. Tenminste, dat hoop ik dan maar. Als het is gelukt zal ik zeker wat foto's posten :)

Als er iemand trouwens interesse heeft in een Eheim 1060 (2200 l/h 3,10m opvoerhoogte) dan laat het weten. Hij lekte wel een beetje zoals ik eerder verteld hebt maar dit is wellicht te verhelpen. Verder is hij ook gemod met een 12v relais. Dat kun je trouwens ook allemaal in dit topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je ongeveer voor je pomp hebben dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Tja, noem een leuk bedrag. Ik had hem voor €40 overgekocht van de vorige eigenaar. Mijn modificaties eraan hebben minstens €10 gekost. De fittingen, die je erbij mag hebben, ook zoiets. De nieuwprijs van dat ding is rond de €130.

Maar goed, met €30 ben ik tevreden, gezien het feit dat hij lekt.

Verder is hij ook niet meer als dompel pomp bruikbaar is. Het snoer is namelijk kapot geschuurd, dat was het al toen ik hem kreeg. Echter, mijn relais is ook niet volledig waterdicht weggewerkt, dus onderdompelen is hoe dan ook niet aan te raden :P

Mocht je echt interesse hebben, dan maak ik er nog wel wat foto's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gaf mn mobo een lange piep toen ik er stroom op aansloot en de power sw kortsloot. :)
Alleen met de cpu 4 pins erin doettie niks. Terwijl een Antec NeoHe 430 niet slecht ofzo is. :/
Alleen mijn mobo wil wel 1x8/2x4 pins hebben.
Hopen dat het niet daaraan ligt.
Alles weer uit elkaar halen en vanavond voorzichtig en langzamer weer in elkaar zetten.

Als wc noob heb ik al heel wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik zit me eigenlijk ook iets af te vragen. Nu heb ik wel een mooie Laing 12v pomp. Alleen hoe kan ik mijn systeem op lekke testen zonder de pc aan te zetten? Met mijn eheim had ik tenminste een schakelaar die het relais omzeilde.

Als het niet anders kan, kan ik wel een 2e voeding pakken en die aanzetten door de pinnen te verbinden. Maar hoe doen jullie dat normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aapenootjes schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:
Ik zit me eigenlijk ook iets af te vragen. Nu heb ik wel een mooie Laing 12v pomp. Alleen hoe kan ik mijn systeem op lekke testen zonder de pc aan te zetten? Met mijn eheim had ik tenminste een schakelaar die het relais omzeilde.

Als het niet anders kan, kan ik wel een 2e voeding pakken en die aanzetten door de pinnen te verbinden. Maar hoe doen jullie dat normaal gesproken?
Het beste voor zulk soort dingen is een oude AT voeding. Die hebben nog gewoon een knop om ze aan en uit te zetten. Je kan die voedingen vaak gratis of anders voor een paar euro kopen. Is ook handig om andere dingen te testen zoals verlichting.

Anders moet je bijna wel een andere voeding gebruiken en daarvan de pinnen kort sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:53:
[...]

Het beste voor zulk soort dingen is een oude AT voeding. Die hebben nog gewoon een knop om ze aan en uit te zetten. Je kan die voedingen vaak gratis of anders voor een paar euro kopen. Is ook handig om andere dingen te testen zoals verlichting.

Anders moet je bijna wel een andere voeding gebruiken en daarvan de pinnen kort sluiten.
Inderdaad doe ik ook altijd :)
Ik ga ook waterkoeling voor mn broer maken wacht op d-tek fuzion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woepsie; er zat te weinig water in werd ie 105 graden (de cpu) in het bios :X
Stonk naar verbrand plastic dus snel maar wat water bijgedaan, zakte gelukkig snel.
Maar ik heb wel beeld nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
.... volgens mij heb je toch ergens mega kortsluiting. 105C.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
aapenootjes schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:

Tja dat moet je eigenlijk doen wat elke Tweaker zou moeten hebben (is wel heel handig): een regelbare voeding :P. Eigenlijk niet te missen als je eens een fannetje wil testen ofzo, maar is voor heel veel toepassingen handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmmm, mijn nozzle kit voor de D-Tek Fuzion is binnen. Nu nog de vraag welke ik zal installeren...

Ik heb een CPU only loop en een Laing DDC 1T Pro pomp met een Thermochill 120.2 rad. Zat te denken aan een 4.4 of is dat te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Misschien nog groter zelfs. Zelf had ik er een 4.4 in zitten en merkte geen verschil. Kan aan mij gelegen hebben, omdat ik hem slechts twee keer geremount had.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168551
CPU only loop - Install the most restrictive nozzle that gives you the best possible temps. High powered pumps like the Iwakis may favor the 3.6 or 4.4mm nozzle. More mainstream pumps may favor one of the slightly larger nozzles. It may turn out the 4.4mm nozzle is best for Iwaki/CPU setups, and the 5.5 is best for D5/DDC CPU only setups.

[ Voor 74% gewijzigd door coolfris op 29-01-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mn radiator het bete in mn kast inbouwen?
Ik heb wel wat plek aan de bovenkant + een aantal lege 5.25 inch plekken.
Helaas is onderin geen optie.
Mn pomp+res past wel mooi in het hd kooitje bovenin mn kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

coolfris schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:34:
Misschien nog groter zelfs. Zelf had ik er een 4.4 in zitten en merkte geen verschil. Kan aan mij gelegen hebben, omdat ik hem slechts twee keer geremount had.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168551

[...]
Thanks, dus 5.5 zou beter zijn, ga ik dat ff mooi proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:54:
Hoe kan ik mn radiator het bete in mn kast inbouwen?
Ik heb wel wat plek aan de bovenkant + een aantal lege 5.25 inch plekken.
Helaas is onderin geen optie.
Mn pomp+res past wel mooi in het hd kooitje bovenin mn kast :D
Je kan boven in de kast een paar gaten maken met de rad en fans daar onder. Bij mij houden de 3 fangrills de rad vast en daar onder zitten weer 3 fans aan de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
aapenootjes schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:56:
Overigens, wat is BG-computers traag met verzenden. Ik had de 19e een bestelling geplaatst en betaald van onderdelen die allemaal op voorraad waren. En ze verzenden het vandaag pas.

blablabla
Zucht, heb nu ook nog verkeerde fittingen ontvangen, kan ik weer niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
aapenootjes schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Zucht, heb nu ook nog verkeerde fittingen ontvangen, kan ik weer niet verder...
Altijd balen, Freezing heeft kleiner assortiment en weinig voorraad, BG is dan al beter maar opsturen duurt lang en je moet overmaken ipv iDeal. Aquatuning is buitenland en overmaken en zijn langzaam.

Waarom is er niet gewoon een Next-Day waterkoelingshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Altijd balen, Freezing heeft kleiner assortiment en weinig voorraad, BG is dan al beter maar opsturen duurt lang en je moet overmaken ipv iDeal. Aquatuning is buitenland en overmaken en zijn langzaam.

Je kan als shop gewoon niet alles op voorraad hebben. Zeker waterblokken voor moederborden worden zo weinig verkocht dat op voorraad hebben gewoon niet werkt. BG heeft ook niet alles op voorraad ook al staat er 1 tot 5 werkdagen. Het assortiment van BG is wel lekker groot en de levertijden zijn ook best netjes. Ik heb mijn mobo WC set bij FH besteld en dat duurde best lang maar met zulk soort dingen heb ik niet echt haast.

Op zich hebben we het tegenwoordig erg goed met WC spullen en de winkels die ze verkopen. Toen ik mijn eerste WC set bestelde waren er maar 2 winkels in NL die spullen verkochten en waren er bijna geen merken die WC spullen maakte. Toen was bijna alles van Swiftech en DangerDen.

Ik ben toch erg tevreden met wat er tegenwoordig aan WC spul te krijgen is ook al kost het aardig wat tijd om de spullen thuis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik begrijp wel dat ze niet zo veel voorraad hebben, daar is deze markt toch net wat te klein voor. Maar ze zouden dan wel wat meer aan service mogen doen zoals een orderstatus en iets sneller antwoorden op emails. Dat vind ik de grootste nadelen van BG.

Zojuist heb ik overigens een goede manier gevonden om plak (in mijn geval van schilders tape) van plexiglas af te krijgen (zat op mijn reservoir). Nadat enkele uren in heet water met afwasmiddel dompelen niet werkte heb ik de allesreiniger gepakt in combinatie met een elektrische tandenborstel. Werkte perfect :D

[ Voor 38% gewijzigd door Aapenootjes op 30-01-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb hier een busje stickerverwijderaar staan. Ruikt naar sinaasappel en werkt echt perfect. 1x een beetje er op doen en je veegt al het plaksel zo weg. Is ook niet echt duur en werkt echt super goed. Soms was ik wel eens een half uur bezig om iets er goed af te krijgen en met dat spul is het 10 sec werk.

Het lost het plaksel van stickers gewoon op zodat je het makkelijk weg veegt.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Toch moet je met dat soort spul oppassen, jij heb dan geluk dat je goed spul hebt. Maar ik heb eens van dat spul gehad wat plexiglas helemaal mat maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:48:
[...]

Je kan boven in de kast een paar gaten maken met de rad en fans daar onder. Bij mij houden de 3 fangrills de rad vast en daar onder zitten weer 3 fans aan de rad.
Hoe bedoel je precies?
Ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:10:
[...]

Hoe bedoel je precies?
Ik snap het niet helemaal.
Op het volgende plaatje zie je dat de fans onder aan de rad vast gemaakt zijn. Die blazen door de rad heen naar buiten toe.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/6s5op1.jpg

Op dit plaatje zie je dat de 3 fangrills vast geschroeft zijn. Al die 4 schroeven per fangrill zitten weer in de rad geschroeft. Op die manier houden de fangrills de rad vast en de rad houd de fans weer vast.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/k0mrk3.jpg

Je kan natuurlijk ook voor andere fangrills gaan. Ook zou je de fans boven de rad kunnen maken zodat ze zuigen ipv blazen.

Hierbij is het erg belangrijk dat de schroeven die de rad vast houden niet te lang zijn. Ik heb ze allemaal op maat moeten maken omdat ze te lang waren. Zijn ze te lang dan raken ze de rad waardoor die lek gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

The_Ownman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Edit: Kijk wat er onder dit berichtje staat :9

Ik zit nou even zonder waterkoeling, geen vloeistof meer en ben te lui om te fietsen naar kruitvat en halfords morgen misschien even, ben nou ook zelf een kastje aan het maken. word klein maar fijn, met, hoe kan het ook anders, waterkoeling :D

[ Voor 6% gewijzigd door BTS op 31-01-2008 00:12 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Is het normaal dat ik geen orderbevestiging krijg van bg computers? Nu heb ik er nog niets aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:41:
Is het normaal dat ik geen orderbevestiging krijg van bg computers? Nu heb ik er nog niets aan :X
Kan soms even duren. Bij mijn bestelling kreeg ik em de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Kan soms even duren. Bij mijn bestelling kreeg ik em de volgende dag.
OK, ik heb 'm gisteravond verstuurd en heb nu nog niets mogen ontvangen. Best wel vreemd toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja, dat is normaal bij hun :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik gok erop dat het Faktuur systeem niet geautomatiseerd is :). Iets wat bij grotere shops wel is.

Groot voordeel hier van is, is dat je weet dat alles goed is. Nadeel is echter de snelheid. Gewoon even afwachten dus :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Nieuwe onderdelen onderweg. hoop dat ik hiermee een tijdje door kan gaan.

Swiftech MCRES-Micro AGB

13MM (1/2") High Flow Slang aansluiting, inschroef G1/4"

Laing DDC-1Plus 12V

Trechter

Arctic Silver 5 Koelpasta (3.5g)

Masterkleer 1/2" 19/13MM Clear

Swiftech Apogee GTX

TFC Herbie Clip / Slangklem (1/2") kunststof Zwart

Yate Loon D12SL-12 Zwart - 120x120x25mm

OCLabs XPTop Laing DDC Plexi Top Transparent

EK-Backplate CPU LGA 775

Flinke update, maar ik hoop dat de pomp wat stiller is en dat het cpublokje beter de warmte afvoert.
De rest was gewoon een luxeprobleem :p

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier de foto's van mijn allereerste wc ervaring :)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/oud319.jpg.xs.jpg
Zo begon ik: dikke luchtkoeling (Scythe Infinity)

Als eerste voorzichtig beginnen met loshalen van het spul.
Aangezien dat niet bijster interessant is; post ik daar niet teveel van ;)
En ik ben ook een slechte fotograaf; dus mislukte heb ik weggegooid :P
CPU en NB is niet zo spannend...

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/vidkaart1909.jpg.xs.jpg
Het slachtoffer wat naakt moet! >:)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/vidkaart3475.jpg.xs.jpg
Wat een zooi op de standaardkoeler!!!

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/vidkaart2325.jpg.xs.jpg
Zo willen we het hebben (ik heb het hierna schoongemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/vidkaart5869.jpg.xs.jpg
De G92 onscherp ondanks macro :(

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/vidkaart6860.jpg.xs.jpg
WC blok erop! Mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/testsetup1629.jpg.xs.jpg
Begint erop te lijken :) een loop uitdenken

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/tessetup1-2664.jpg.xs.jpg
Eerste keer testen; spannend :P
Hoop gescheld en gevloek omdat het lekte :( :( :(
Na een aantal keer proberen lekt het niet meer.
Wat zat ik in de rats omdat ik bang was dat mn mobo dood was :X

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/testsetup2384.jpg.xs.jpg
Nu ingebouwd in de kast.

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/testsetup2-1231.jpg.xs.jpg
Weer in de kast; wat een zooi :o

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/pompresinkast486.jpg.xs.jpg
Zo heb ik mn pomp+res verstopt: in het tweede hd kooitje naast de voeding :)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/setup1362.jpg.xs.jpg
Alles ingebouwd en geprobeerd de kabels te ordenen (wat ben ik daar slecht in)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/cpuklaar313.jpg.xs.jpg
Cpu blok van dichtbij :)

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/gpu-nb201.jpg.xs.jpg
De gpu en nb

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/rad574.jpg.xs.jpg
De radiator: zit bovenop mn kast. Ik moet alleen nog fangrills hebben.

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08055/kastklaar849.jpg.xs.jpg
De allerlaatste foto; met deurtje dicht :+

Het heeft aardig wat tijd gekost en een hoop frustratie (en 300 euro) maar ik ben trots op mijn resultaat van mijn allereerste keer waterkoeling bouwen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

sky- schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:25:
Ik gok erop dat het Faktuur systeem niet geautomatiseerd is :). Iets wat bij grotere shops wel is.

Groot voordeel hier van is, is dat je weet dat alles goed is. Nadeel is echter de snelheid. Gewoon even afwachten dus :).
Inderdaad, nu pas ontvangen :X Maar het zag er wel netjes uit, inclusief pdf'je :)

@boerenlater: Mooie reportage, ziet er goed uit. Vind jij dat het de moeite waard is nieuwe pasta tussen de koeler en graka te stoppen?

[ Voor 14% gewijzigd door Sp33dFr34k op 01-02-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een dikke plak opzit wel ja.
Mijn 8800GT wordt idle nu 34 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Demon_Eyez schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:32:
Ga je voor de looks dan zou ik zwart nemen. Ga je voor koel performance dan zijn die van Enzo Tech de beste! Heb ze zelf ook btw.
Vraagje : Heb je dit uit een Review of zelf getest ofzoiets ?? Ik ben namelijk ook op zoek naar replacements eventueel :)

Alvast bedankt!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Net mijn Thermochill PA 120.3 radiator binnengekregen, paar deuken in de voorkamer en één aan de zijkant maar lijkt mij verder prima... Hebben jullie ook vaak problemen met ruige verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:54:
Net mijn Thermochill PA 120.3 radiator binnengekregen, paar deuken in de voorkamer en één aan de zijkant maar lijkt mij verder prima... Hebben jullie ook vaak problemen met ruige verzending?
Ik heb behoorlijk wat PC spul op internet besteld maar tot nu toe is alles nog perfect aangekomen. Met zowel WC onderdelen als andere PC spullen zoals HDD's nog nooit problemen gehad.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:51:
[...]

Ik heb behoorlijk wat PC spul op internet besteld maar tot nu toe is alles nog perfect aangekomen. Met zowel WC onderdelen als andere PC spullen zoals HDD's nog nooit problemen gehad.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.
Zending uit Engeland, 99% van de vinnen is in orde, vooral optisch denk ik. Zat ook alleen maar ingepakt in 2 lagen bubbeltjes plastic en een hoesje karton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het ozo mooie en functionele Thermochill pa 120.3 rad weer passeren en kon het niet laten men te laten zien hoe hier de setup is. Uitermate tevreden over de koelprestaties icm dit rad plus het Dtek fuzion cpublock een Swifftech MCW30 nb en een alphacool gpu blokkie.De temps liegen erniet om, op het moment bezig een 4000+x2 tot een 2950Mhz te brengen en zit idle op 28 graden celcius bij een 2800Mhz.

Tevreden op het moment al komen er vanzelfsprekend altijd wel weer dingetjes in me op die ik kan gaan toepassen....

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/10ctfu9.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:35:
[...]

Zending uit Engeland, 99% van de vinnen is in orde, vooral optisch denk ik. Zat ook alleen maar ingepakt in 2 lagen bubbeltjes plastic en een hoesje karton.
Als is zo verpakt is vind ik het niet vreemd dat ie beschadigt is. Een rad is toch erg gevoelig voor schokken van buiten af. Als er dan maar 2 laagjes bubbeltjes plastic en een hoesje karton om zit is het logisch dat ie beschadigt raakt tijdens vervoer.

Een rad moet eigenlijk gewoon in een grote doos met een paar cm schuimpjes of luchtzakjes er tussen. De winkel heeft het verpakken in mijn mening gewoon slecht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:42:
[...]

Als is zo verpakt is vind ik het niet vreemd dat ie beschadigt is. Een rad is toch erg gevoelig voor schokken van buiten af. Als er dan maar 2 laagjes bubbeltjes plastic en een hoesje karton om zit is het logisch dat ie beschadigt raakt tijdens vervoer.

Een rad moet eigenlijk gewoon in een grote doos met een paar cm schuimpjes of luchtzakjes er tussen. De winkel heeft het verpakken in mijn mening gewoon slecht gedaan.
Klopt, maar het was e-bay. Altijd moeilijk om dan verpakking te blamen, zal dan weer de verzending zijn geweest imo zijn die ook gewoon te ruw met dat soort dingen, verpakking is ook te mager in dit geval.

Als BG ordernummer verstuurt kan ik geld overmaken voor de aansluitingen en kan ik hopelijk volgend weekend inbouwen, en kijken of ie nog naar behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
nero355 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:44:
[...]

Vraagje : Heb je dit uit een Review of zelf getest ofzoiets ?? Ik ben namelijk ook op zoek naar replacements eventueel :)

Alvast bedankt!
Ik heb ze zelf en ze koelen echt beter als alu heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn X2 6400 wordt met 1.5vcore op 3400mhz nu stressed (orthos) 49 graden (beide cores) en de temp komt niet hoger.
Opzich vind ik het best hoog voor wc; ondanks dat het met lucht hoger was.
Zou het lonen om een 3x120 rad ertussen te doen zonder fans?
(of de twee fans verdelen over de beide radiatoren)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste