[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:28:
Mijn X2 6400 wordt met 1.5vcore op 3400mhz nu stressed (orthos) 49 graden (beide cores) en de temp komt niet hoger.
Opzich vind ik het best hoog voor wc; ondanks dat het met lucht hoger was.
Zou het lonen om een 3x120 rad ertussen te doen zonder fans?
(of de twee fans verdelen over de beide radiatoren)
Hangt af van of je rad nu warm is en of het water warm is. Is de rad heet en het water heet heeft een extra rad nut. Is het beide niet heet dan zit de 'hoge' temp in het blokje of in het contact met de CPU.

Als de boel niet heet is dan heeft het geen zin om een extra rad toe te voegen omdat de hoge temp niet in de koeling zit.

Toch is dit zelfs voor WC een erg normale temp hoor. Zeker met OC is er niets mis mee. Mijn Q6600 @ 3.1GHz zit met gamen ook rond de 50 graden. Ik koel dan alleen een hoop meer dan alleen de CPU en mijn water en rad zijn dan ook behoorlijk warm. In mijn geval zal het zeker zin hebben om een extra rad toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:33:
[...]

Hangt af van of je rad nu warm is en of het water warm is. Is de rad heet en het water heet heeft een extra rad nut. Is het beide niet heet dan zit de 'hoge' temp in het blokje of in het contact met de CPU.

Als de boel niet heet is dan heeft het geen zin om een extra rad toe te voegen omdat de hoge temp niet in de koeling zit.

Toch is dit zelfs voor WC een erg normale temp hoor. Zeker met OC is er niets mis mee. Mijn Q6600 @ 3.1GHz zit met gamen ook rond de 50 graden. Ik koel dan alleen een hoop meer dan alleen de CPU en mijn water en rad zijn dan ook behoorlijk warm. In mijn geval zal het zeker zin hebben om een extra rad toe te voegen.
Rad is niet echt warm te noemen (240mm met twee fans bovenop mn kast)
En ik heb ook nog mn nb en gpu ermee gekoeld.
Zal er wel aan liggen dat die x2 gewoon een heethoofd is met zn tdp van 125watt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik ga gamen is de rad en het water niet warm maar gewoon echt heet. Als het bij jou stressed redelijk warm is maar niet echt heet dan heeft een extra rad geen zin omdat de huidige het makkelijk aan kan. Zou je echt betere temps willen is een ander blokje misschien wat. Persoonlijk vind ik net onder de 50 graden full stressed met die OC erg netjes en zou ik het zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :)
En nog bedankt voor al je advies _/-\o_
Daardoor wist ik wat ik moest kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

PilatuS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:41:
Als ik ga gamen is de rad en het water niet warm maar gewoon echt heet. Als het bij jou stressed redelijk warm is maar niet echt heet dan heeft een extra rad geen zin omdat de huidige het makkelijk aan kan. Zou je echt betere temps willen is een ander blokje misschien wat. Persoonlijk vind ik net onder de 50 graden full stressed met die OC erg netjes en zou ik het zo laten.
Als je radiateur heet wordt dan het je toch een capaciteits probleem. Of er stroomt te weinig lucht doorheen. Het water aan het einde van m'n loop is 35-38 graden en in de radiator wordt dat nog afgekoeld. Die koelt nu voorlopig alleen een quadcore en een videokaart, het is dan ook maar een 240mm rad. Maar heet worden is echt niet handig hoor. Hoe kouder alles is hoe beter. Mijn water komt net iets boven kamertemperatuur m'n rad weer uit. Daarna begint de loop weer opnieuw. Als je water steeds warmer wordt betekent het dat je meer warmte toevoert dan afvoert. Bij een groter temperatuursverschil zal je meer warmte kwijtkunnen en daarom worden sommige radiators erg heet. Als je genoeg oppervlak neemt waar voldoende lucht overheen stroom kan je het water gewoon dicht bij kamertemperatuur houden. :)

Ik heb nu op mij rad 2 straaljagers geinstalleerd. Die zijn 120mm breed/hoog en 38mm dik. Die draaien op 3000 toeren. M'n quadje die 3600Mhz draait is daardoor wel maar 43 graden @ fullload. Die fans draaien nu nog zo hard omdat ik nog geen regelaar heb, die komt er nog aan. Maar het punt is, het spul moet koelen, niet alle warmte vasthouden.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De reden dat het bij mij erg warm wordt is omdat ik de waterkoeling heb voor de stilte en niet voor de temps. Ik draai met 3x 120mm Papst op de radiator en die verplaatsen op 12V al niet veel lucht en ik draai ze alle 3 op 7V. Als ik ze op 12V zet wordt de boel niet echt heet. Maar ik vind die 12V teveel herrie. Ben gewoon gewend dat de PC erg stil is en van die 3 fans op 12V wordt ik helemaal niet blij.

Verder heb ik 4x 80mm Papst voor de in en out take en die draaien ook op 7V. Stilte is voor mij gewoon heel veel belangrijker dan temps. Ik heb liever de CPU stressed op 55 graden dan op 45 graden met herrie.

De radiator kan de warmte op 7V gewoon niet echt goed kwijt maar wel voldoende.

De Papst fans die ik gebruik maken 18 dBA op 12V wat ik al te veel vind. Op 7V zitten ze denk ik rond de 10 dBA en dat bevalt mij een stuk beter. De HDD's maken in mijn PC het meeste geluid en dat zijn allemaal stille Samsung schijven.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 03-02-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:24
Ik wil mee eerste waterkoelingssetje gaan kopen en nu was ik benieuwd of jullie het er een beetje mee eens waren. Ik heb ik een cpu,gpu en nb block liggen (tweedehands) dus dat scheelt weer. Dat is ook de rede dat ik maar 2 slangtulles nodig heb. En ik heb trouwens maar plaats voor een 240 rad. Verder was ik beniewd of het een beetje in te schatten is of er veel verschil in de uiteindelijke temperatuur zal zitten als ik 1/2" slang gebruik ipv 11/8. Ik zou zeggen schiet er maar op los.

2 8mm Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring
2 O-Ring Bundle 10 Stück: 11 x 1,6mm (für G1/4)
1 Swiftech MCRES-Micro AGB
1 Yate Loon D12SL-12 4-Fach Bundle (4xLüfterpaket)
1 Laing DDC-Pumpe 12V Ultra Light
1 MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
3 Schlauch PVC 11/8mm glasklar
1 AT-Protect-UV-blue 1000ml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:31
Ik zou voor 1/2" (highflow) slangen + fittingen gaan, als je een nieuwe setup gaat bestellen.

En ipv MagiCool ---> Black Ice GT Stealth 240

Voor de rest wel ok.

ps. neem een kijkje bij de shop in mijn sig :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grotere diameter levert je niet echt iets op kwa koeling.
Je zou het alleen kunnen nemen als je het bv beter uit vind zien...
Zelf zou ik gewoon de slang houden die je hebt en schroef koppelingen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Je hebt wel prestatie winst hoor :)

Die schroefkoppelingen heb ik ook, maar achter af gezien, baal ik er wel van.
Die dingen zijn lastig, als je iets weer los wilt halen.
Ook bij het aanschroeven, verdraaid de slang helemaal, waardoor er een knik in komt -_-
En als je het stevig vast houdt, om de draai/knik te voorkomen, dan kan je niet goed aandraaien of je beschadigd de slang :S

Hebben jullie daar misschien ook last van?

Mijn volgende waterkoelingsetup zal gewoon slangpilaar worden met slangklem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slangen gebruiken die dikker zijn scheelt weinig tot niets in de temps.

Sommige schroefkoppelingen hebben iets waardoor het moeilijker gaat. Sommige die ik heb draaien in 1x perfect vast en bij andere krijg je idd dat de slang mee gaat draaien. Oplossing daar voor is gewoon de slang een stukje de verkeerde richting in draaien voor dat je em vast gaat draaien. Op die manier als de slang gaat mee draaien draait ie juist goed. Is soms ff een rot werk maar het is mij altijd nog goed gelukt.

Het probleem met die schroefkoppelingen dat de slang mee draait zit em in de ring. Sommige ringen hebben er compleet geen last van en andere wel. De ringen die het niet hebben draaien de slang pas vast helemaal aan het einde. Ringen die het wel hebben pakken de slang erg snel waar door je het draaien van de slangen krijgt.

Het vreemde is dat als ik 10 van die dingen bestel er 3 of 4 last van hebben en de rest niet. Dit terwijl ze gewoon door de zelfde fabrikant gemaakt zijn en uit de zelfde batch komen. Erg vreemd en soms erg frustrerend probleem maar met wat werk zijn ook de slechte goed te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 04-02-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ja klopt, zo had ik het ook gedaan, eerst andere kant op en dan draaien en hopen dat je genoeg "de andere kant" op hebt gedaan :D

Daarom voor mij de volgende keer gewoon een slangklem hoor :P

Op vele andere fora's lees ik dat highflow verbindingen/slangen wel een beetje scheelt.
Alle beetjes helpen!! :D
Ziet er ook bruter uit.
Maar ligt vooral aan persoonlijke voorkeur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Wat ook helpt tegen het draaien van de slangen is ze gewoon een beetje nat maken aan de buitenkant.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
@YPSUN: Enkele graden verschilt het zeker niet. Hier een kortere samenvatting van dit draadje op Xs. Hier wordt verschillende data gecombineerd tot een model waarmee je kunt zien wat de verschillen zijn tussen de verschillende diktes van slangen en hun invloed op de temperatuur. Die verschillen zijn te klein om als performance overweging mee te nemen in slangkeuze. Het visuele en de buigzaamheid bv zijn belangrijkere overwegingen dan het temp verschil.

Gebruik ook eens dit:
MartinsFlowRateEstimator
Vul hier wat voor set up dan ook in en verander de slangdikte. Het verschil in flow tussen dik en dun is ook hier klein en zal dus een zeer geringe invloed hebben op de temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je ergens in de setup een stukje hebt zitten van zeg 7mm dan hebben slangen dikker dan dat eigenlijk bijna geen zin. Met een doorgang van 7mm kan je net zo goed overal 7mm hebben. Het water stroomt maar zo snel als wat door het kleinste punt kan. Vrijwel elke setup heeft wel ergens een stuk zitten waar het maar 7mm is tewijl je misschien op 10 andere plekken 9mm hebt.

Als je dingen zoals de NB of SB gaat koelen zijn grote slangen niet aan te raden omdat het erg moeilijk wordt ze goed te krijgen. Ik vind persoonlijk kleine slangen wel mooi en goed werken. Hoewel ik alleen CPU en GPU met 15mm slangen ook wel erg vet vind :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 04-02-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Mijn vorige post aangepast :)

"Het visuele en de buigzaamheid bv zijn belangrijkere overwegingen dan het temp verschil."

Helemaal correct.

Ik vind die 1/2" er erg stoer uit zien.
Die 7/16" zien er echt uit als kabouters vergeleken met 1/2 :D

Mijn volgende setup gaat 1/2" worden voor de CPU en GPU loop.
En 7/16" voor de mobo loop.
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Slangkeuze maakt idd _vrijwel_ niets uit.

Gewoon kiezen wat je zelf het mooiste vind.
Pilatus, 7MM is wel erg groot , de lamellen/"tunnels" in je radiator zijn wel wat kleiner ;).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Als je ergens een vernauwing hebt zitten wil dat niet zeggen dat je hele loop opeens die weerstand krijgt. Als je bvb een buis van 1 meter hebt van 22mm en aan het eind verloopt deze naar 15 mm. Dan zou de buis alsnog minder weerstand hebben dan een buis die over de hele diameter maar 15mm is. De truuk van die vernauwing gaat dus niet helemaal op. Theoretisch zouden bredere slangen dus wel degelijk minder weerstand op kunnen leveren. Alleen of je dat ooit gaat merken? Nee :)

Het is trouwens ook helemaal niet relevant. Met slangen van 8mm haal ik al niet verbeterbare temperaturen. Tenzij ik het water ga koelen met iets kan het niet kouder. Dat is met een setupje van 100 euro. Op mijn cpu zit een alphacool blok van 30E en die houdt dat ding op 3600MHz ongeveer 43 graden. Ik vind veel geld uitgeven aan dikke pompen/blokken/radiators daarom ook een beetje onzin.

Als je bvb alleen je cpu wilt koelen vind ik dit ideaal, lekker goedkoop en de prestaties kunnen eigenlijk niet veel beter.

rad - http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=4600&c=47
pomp- http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=316&c=46
blok - http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1903&c=43

Werkt perfect en kost erg weinig, die dure onderdelen hebben helemaal geen meerwaarde imo. Je betaald een berg meer voor wat patsfactor en dan houdt het ook wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 04-02-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Laatst online: 31-12-2024
Dit met 1/2" en ik zie m'n mobo niet meer B) . Maar met een CPU only loop vind ik ook een 1/2" of 7/16" slang mooier, maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Maar @VIPaul: Hier een review waar het rad van je keuze in opgenomen is(wel een 3x120 maar dar is in verhouding vergelijkbaar). Op lage fansnelheden is dit een erg goede radiator, maar bij hogere fansnelheden laat i het een beetje afweten. Echt een ding voor mensen die een goedkoper rad willen, stilte en goede performance (doet het in die test net iets minder dan een thermochil op die fansnelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb nog van de koelvloeistof van Aquatuning in mijn loop zitten.
UV-Blauw.

Maar het UV was al na 2/3 weken al helemaal eruit!
Nu is het bij mij gewoon doorzichtbaar water.

Is dat normaal?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:52
mijn setupje

mijn "setup" samengesteld
DD7752 Danger Den MC–TDX 775 (1 maal)
CPX1 Danger Den DD–CPX1 12V pomp (1 maal)
SLNG31 Masterkleer 19/13mm clear (1/2) (4 meter liever teveel dan te weinig)
BLI09 Black ICE Radiator GT Stealth 240 – blue (1 maal)
B103 Danger Den 1/4 naar 1/2" perfect seal (3 maal)
DDR05 Danger Den Fillport reservoir (1maal)
DDR04 Danger Den Fillport rood metallic (1 maal)
DDR04 Danger Den Fillport zilver metallic (1 maal)
B106 Danger Den T–stuk 1/2 Poly (1 maal)
B108 Danger Den Y–stuk 1/2 Poly (1 maal)
Feser one 1l UV Purple vloeistof (2 maal )
en nog wat klemmetjes etc voor de slangen.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/j.siebers/WC/zeikantdichterbij.jpg

rad zit momenteel ff klote vast ivm ik die nog goed moet monteren maar geen zin meer :+

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

LaMaGRa schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:12:
mijn setupje

mijn "setup" samengesteld
DD7752 Danger Den MC–TDX 775 (1 maal)
CPX1 Danger Den DD–CPX1 12V pomp (1 maal)
SLNG31 Masterkleer 19/13mm clear (1/2) (4 meter liever teveel dan te weinig)
BLI09 Black ICE Radiator GT Stealth 240 – blue (1 maal)
B103 Danger Den 1/4 naar 1/2" perfect seal (3 maal)
DDR05 Danger Den Fillport reservoir (1maal)
DDR04 Danger Den Fillport rood metallic (1 maal)
DDR04 Danger Den Fillport zilver metallic (1 maal)
B106 Danger Den T–stuk 1/2 Poly (1 maal)
B108 Danger Den Y–stuk 1/2 Poly (1 maal)
Feser one 1l UV Purple vloeistof (2 maal )
en nog wat klemmetjes etc voor de slangen.

[afbeelding]

rad zit momenteel ff klote vast ivm ik die nog goed moet monteren maar geen zin meer :+
Waarom heb je zoveel filports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Psst.. [WC] Post je WC systeem topic O-)
Zenix schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:15:
[...]

Zijn er eigenlijk maar 2 trouwens, 1tje zou wel bleeden andere fillen zijn. Je hebt namelijk 1 normale fillport nodig voor een fillport reservoir anders werkt 't niet super. Het lijkt dus dat het er 3 zijn maar in werkelijkheid maar 2 ;-).

[ Voor 71% gewijzigd door sky- op 04-02-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:52
Zenix schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:15:
[...]

1tje om te fillen uiteraard (on top of case)

en 1tje om te drainen erg handig imho... hehehe

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

coolfris schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:31:
Dit met 1/2" en ik zie m'n mobo niet meer B) . Maar met een CPU only loop vind ik ook een 1/2" of 7/16" slang mooier, maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Maar @VIPaul: Hier een review waar het rad van je keuze in opgenomen is(wel een 3x120 maar dar is in verhouding vergelijkbaar). Op lage fansnelheden is dit een erg goede radiator, maar bij hogere fansnelheden laat i het een beetje afweten. Echt een ding voor mensen die een goedkoper rad willen, stilte en goede performance (doet het in die test net iets minder dan een thermochil op die fansnelheden)
Ik heb de koeling in een dichte kast zo onopvallend mogelijk weggewerkt. Die plexi zijkanten etc vind ik niks. Wat voor slang er dan op zit maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Met die dikke slang ziet je pc er meteen zo vol uit. Het mooie van waterkoeling vind ik dat je je moederbord en al die andere hardware goed kan zien zitten als je de kast openmaakt. Ook een cpu vervangen met een waterblok is veel makkelijker dan met een dikke luchtkoeler. Het hoeft dus niet mooi te zijn als het maar goed koelt en praktisch is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@R-O-Y.

Ik heb het zelfde blokje gehad voor de CPU als die jij nu hebt. Bij mij is het plexi bij de out take gaan scheuren na anderhalf jaar. Hoeft bij jou natuurlijk niet te gebeuren maar ik zou het blokje wel in de gaten houden. Het plexi is op die plek maar iets van 3mm en is erg gevoelig voor scheuren omdat het zo dun is.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-02-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

ik hou dat spul ook goed in de gaten. Dat is nu even het enige blok in m'n pc vanwege een nieuw bord/videokaart. Voorlopig werkt dat ding nog prima. Heb heb blok ook aan beide zijden gevlakt. Mocht het plexi ooit minder worden maak ik op school gewoon een nieuwe bovenplaat. Dat koperen plaatje blijft gelukkig wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Ik heb een 2 X 120mm rad waaraan ik aan beide zijde fans wil plaatsen (push and pull). Vanwege ruimtegebrek aan de onderzijde wil ik daar iets plattere fans plaatsen dan de reguliere. Meestal zijn ze 2,5cm dik (of dikker), maar ik zoek iets van rond de 2cm. Weet iemand of zoiets bestaat en zo ja welk merk of zaak welke ze verkoopt? Ik ben behoorlijk aan het zoeken geweest maar kan ze niet vinden. Ik begin toch wel te betwijfelen of ze überhaupt wel bestaan.

Edit:

Heb al gevonden wat ik zocht. Ze bestaan toch. Alleen nu nog in Nederland.
Yate Loon maakt ze (misschien o.a.) Typenummers met een C erachter.

[ Voor 15% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 05-02-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Let wel dat de Yate Loons een "lang busje" hebben waar de schroef doorheen gaat...

Wat is B&G computers langzaam zeg. Meteen betaalt met giro, ging naar giro dus ze hadden het direct op hun rekening. Paar dagen later een mailtje met ontvangst van betaling bevestiging :? Nu weer een paar dagen later en nog steeds niets ontvangen...sjees... kan nu niet echt verder zo ;(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:14:
Let wel dat de Yate Loons een "lang busje" hebben waar de schroef doorheen gaat...

Wat is B&G computers langzaam zeg. Meteen betaalt met giro, ging naar giro dus ze hadden het direct op hun rekening. Paar dagen later een mailtje met ontvangst van betaling bevestiging :? Nu weer een paar dagen later en nog steeds niets ontvangen...sjees... kan nu niet echt verder zo ;(
Die hebben, net zoals vele andere webshops, het veel te druk met succesen boeken waardoor ze zichzelf in de vingers snijden. Kwaliteit en service gaat omlaag > deel v/d klanten naar nieuwe webshop en het begint weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Wat is B&G computers langzaam zeg..... ;(
Ik heb ook een aantal keren spulletjes besteld bij en snelheid is inderdaad nu niet hun sterkste punt, maar kan je ze niet bellen dan?

Zelfde trouwens ook bij freezinghardware gehad. Ik kreeg een mail dat het verstuurd zou worden omdat alles binnen was. Een paar dagen later nog steeds niks ontvangen. Ze gebeld en het bleek daar nog gewoon te liggen :'( Pas twee dagen daarna het bestelde in huis. Maar als ik niet had gebeld wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja inderdaad, ze hebben opzich wel een breed assortiment en zijn niet duur, maar die webshop is niet echt je van het... :? Heb ze wel gebeld, maar ze nemen blijkbaar niet op als het druk is, zeggen ze ook op hun site vandaar dat ik ze maar gemailed heb. Maargoed, we wachten af. Misschien moeten ze de spullen toch bestellen, ook al zijn bijna alle producten op hun site groen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ze houden toch zelf geen voorraad. Het is slechts een indicatie of hun leverancier het snel kan leveren. En dan nog klopt die ook niet altijd. Een van de onderdelen die ik de vorige keer besteld had was niet eens eens meer leverbaar door hun leverancier. Ze zouden er wellicht niet slecht aan doen om een beetje meer te automatiseren.

Op zich hebben ze mijn problemen wel redelijk netjes opgelost. De verkeerde fittingen mocht ik houden en de nieuwe werden redelijk vlot opgestuurd. Helaas was ook een CCFL kapot, die heb ik echter gelaten voor wat het is aangezien dat ding minder waard is dan de verzendkosten.

Nu hoop ik de boel toch wel snel af te maken. Volgens mij heb ik alles wel compleet nu. Het enige wat ik nog moet doen is de schroefgaten voor de radiator boren. Echter daarvoor zal mijn kast wel eerst leeg moeten. Ik ben in ieder geval blij dat de boel nu waterdicht is, mijn eigen reservoir werkt ook, daar lagen mijn grootste zorgen toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14

Kreeg jij meteen een ordernummer? Ik heb daar nu vorige week maandag oid besteld en nog steeds geen ordernummer gekregen, vindt het wel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
----

[ Voor 100% gewijzigd door Akuma2000 op 08-02-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Het is niet de bedoeling om voor jezelf reclame te maken YPSUN, dat kan je via de Pricewatch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering zeg... Das al de 2e keer in 2 pagina's :S

Ik zou het gewoon bij bg-computers houden...
Mis dat ze wat sloom zijn, maar voor rest is het een prima winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
excuses. was niet direct bedoeld als reclame, maar als tip.
Maar tis te begrijpen, heb link uit mijn post verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik heb een mail naar BG gestuurd en ze hadden geen order van me ontvangen (btw binnen 25 min antwoord op mijn mail!) omdat ik een pic mee had gestuurd wat ik had besteld hadden ze zelf voor mij de order geplaatst en meteen het ordernummer gestuurd. Daarna heb ik een zelf een bedankmailtje gestuurd en weer binnen 15 min antwoord!

Ik zie mensen klagen maar ik voel me daar zowat enige klant! ;)

Misschien laten ze jullie in de kou staan, of gaan ze alleen hard aan het werk als een klant klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee, mijn ordernummer moest ook via mail komen wat erg lang duurde :?

Ik ben dus een beetje gaan klagen van wat duurt dat lang enzo, nu melden ze me via mail dat het spul opgestuurd is en morgen of volgende week aankomt met de GLS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Morgen komt het sowieso niet. GLS bezorgd niet op zaterdag. Mijn pakketje van BG was ook verzonden op vrijdag maar ik kreeg het pas op dinsdag. Maandag GLS gebelt en ze vertelden mij dat de bezorging 1 dag uitgestelt was, geen idee waarom maar balen was het wel.

Heb net zelf ook een bestelling gedaan bij BG maar deze keer gekozen voor TNT. GLS vind ik echt niet opschieten. Ook hebben ze mijn pakketje toen bij de buren afgegeven zonder dat mij te laten weten. Buurman is em komen brengen maar had ie dat niet gedaan was mijn pakketje dus gewoon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Spullen net ontvangen, ziet er super uit. nou nog ff naar halfords en de kruitvat.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er aan de hand met de site van www.aquatuning.de :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Wat is er mis mee?

Hier doet ie het gewoon.

[ Voor 43% gewijzigd door BTS op 12-02-2008 09:07 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Voor die vragen kan je naar een ander onderdeel van Gathering.tweakers.net (Netwerken), Xplod. Oneliners hebben zowiezo geen toevoeging aan dit topic en al helemaal niet jouw bericht.
Ik wil dus absoluut niet de moderator uithangen, maar komop topic vervuiling heb je ook niets aan.

Ik ga trouwens binnenkort eens een nieuwe radiator aanschaffen aangezien ik denk dat mijn huidige radiator het allemaal niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:06:
Wat is er mis mee?

Hier doet ie het gewoon.
Ik kreeg zo'n vreemd bericht dat ik mijn pagina moest herladen ofzo.
Met Ctrl+R in Firefox is het weer ok gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Heb eindelijk mijn setup compleet geinstalleerd.

Onderdelen zijn:
Black Ice Extreme 240 rad
Dangerdan 120 rad
Cpu Apogee GTX
Pomp is een Laing DDC-1Plus met OCLabs XP plexi top.
alle verbindingen zijn 1/2" met 1/4" schroef aansluiting.
slang is masterclear, had 2 meter besteld en was net genoeg :D

Fotos verkleind voor de azijnpissers :P

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202842218-040.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202842218-051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202842218-052.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202842218-054.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202842218-055.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202842218-066.jpg

Bovenin en onderin heb ik 2 radgrillz geplaats.
Ik kan eventueel op verzoek nog wel specifieke fotos maken :)

Ik ben iig hardstikke blijk 8)

[ Voor 102% gewijzigd door BTS op 12-02-2008 19:53 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn :|
Wat een bende :P
Ik zou zeggen aan kant maken die boel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Bedoel je het snoerwerk of de slangen, want de slangen kan niet meer, zit vast, en de rest heb net ff snel gedaan dus ben nog niet helemaal klaar.

En het reservoir zit op een strategische plek, nou kan ik em makkelijk bijvullen, wat nog nodig is.
Ook zat ik een beetje met slang tekort waardoor ik dus even moest improviseren.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kan je de plaatjes even resizen. 1632 pixels breed is aardig wat meer dan de 570 breed die de bedoeling is.

Verder mooi dat het in elkaar zit en goed werkt maar ik zou idd ook de boel wat netter maken. Waarom maak je het reservoir en de pomp niet gewoon vast aan de kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

bij mij resized die automatisch hier op de site

Maar het is inderdaad dat je denkt wow, veel slang weinig pc.
Het was in het begin ook de bedoeling dat het reservoir bovening ergens zou komen, dit kon later weer niet door dat ik een stukje slang verknipt had en dus eigenlijk te kort kwam, door improviseren is dit opgelost en is nog makkelijk ook vind ik dan.

achja met een window ervoor ziet het er volgens mij nog wel aardig uit.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Wat een grafbak zeg :x.

Maarja, je mag idd wel even resizen. Voor de rest wel leuke setup maar 't kan netter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

OI,
Ik ben me ook aan het verdiepen in de waterkoeling scene :P
Nu had ik even een vraagje:

Ik bezit een Coolermaster Stacker STC-01 en die heeft zon mooie opening onderin de kast.
Veel mensen plaatsen hier ook een 240 of 360 rad.

Wat is nu het beste om de fans te laten doen: De koele lucht van onderen halen en de warme de kast in blazen ...
Of de lucht uit de kast zuigen door de rad zodat de warme lucht onderuit de kast ontsnapt.

Kan de warme lucht dan wel goed weg onder de kast? Hij staat dan wel op wieltjes maar toch twijfel ik een beetje .

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Aanzuigen, aangezien warme lucht opstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dus de warme lucht onderuit de kast blazen?

EDIT:

Maakt het dan nog veel uit waar je de fans plaatst? Tussen de bodem van de kast en de rad of op de rad?

[ Voor 56% gewijzigd door dreameater op 12-02-2008 20:03 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dreameater schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:01:
Dus de warme lucht onderuit de kast blazen?

EDIT:

Maakt het dan nog veel uit waar je de fans plaatst? Tussen de bodem van de kast en de rad of op de rad?
Hij bedoelt de fans boven de rad doen en laten zuigen door de rad heen. Er gaat dan koele lucht door de rad heen die de fan er door heen zuigt. Je krijg dan alleen alle warme lucht in je PC kast. Je kan de fans er ook op de zelfde plek op doen maar dan idd laten blazen door de rad heen de kast uit.

Op zich is zuigen beter dan blazen maar ik zou al die warme lucht niet in mijn PC kast willen krijgen dus ik zou voor blazen gaan.

Het beste lijkt mij beide even proberen. Je hoeft dan alleen de fans om te draaien. Dan gewoon ff een tijdje mee draaien om te zien wat het beste is.

Als je de fans laat zuigen moeten ze op de rad en niet er onder.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 12-02-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Owjah en ik zie hier heel vaak de term ""fill port '' langskomen, nu snap ik wel dat dit een stukje gereedschap is waarmee je handig je WC setup kan bijvullen .. maar hoe werkt dit principe eigenlijk?

Moet je iets indrukken ofzo waardoor je er onder hoge druk iets vloeistof bij in kunt ''spuiten''?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
een fill port is niets meer dan een fitting met een dopje erop waar je dan een trechter in kan doen en je water bijvullen.

zo omzeil je de meestal moeilijk/onmogelijk te bereiken resevoirs.

edit: kheb nog even een plaatje opgezocht voor je http://www.dangerden.com/...roductid=244&cat=6&page=1

[ Voor 24% gewijzigd door Flythe op 12-02-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

je kan het ook T-line noemen T stukje met een stuk slang eraan om bij te vullen. Ik heb hier ook setup staan met T-line en gewoon zelf gemaakte dop simpel en goedkoop, ook goedkoper dan fillport. Filport is in principe een mooie oplossing als dop voor een t-line.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 13-02-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:05:
[...]

Hij bedoelt de fans boven de rad doen en laten zuigen door de rad heen. Er gaat dan koele lucht door de rad heen die de fan er door heen zuigt. Je krijg dan alleen alle warme lucht in je PC kast. Je kan de fans er ook op de zelfde plek op doen maar dan idd laten blazen door de rad heen de kast uit.

Op zich is zuigen beter dan blazen maar ik zou al die warme lucht niet in mijn PC kast willen krijgen dus ik zou voor blazen gaan.

Het beste lijkt mij beide even proberen. Je hoeft dan alleen de fans om te draaien. Dan gewoon ff een tijdje mee draaien om te zien wat het beste is.

Als je de fans laat zuigen moeten ze op de rad en niet er onder.
Warme lucht in je kast is minder wenselijk, maar ik denk dat lucht naar beneden je kast uitblazen ook geen goed idee is. Aangezien warme lucht altijd wil stijgen zul gewoon met de "flow" moeten meegaan. Als je je videokaart en cpu waterkoelt dan heeft alleen je mobo hier last van, in dat geval is de ramp te overzien.

Zelf heb ik hier een 2x120mm rad zitten die bij de intake van mijn kast zit en mijn mobo wordt helemaal niet warm (<40 graden load, maar dan wel met een kilo koper erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Bedankt voor de reacties,

Ik ga in eerste instantie alleen mijn CPU = E6600 @ 3.4 en mijn 3870 waterkoelen...
Wel koop ik de wat ''betere'' onderdelen zodat ik ook nog eens een Nb block kan toevoegen als dat nodig mocht zijn voor hogere clocks.

Ik heb een stacker dus kan er ook voor kiezen om de radiator voorin verticaal te plaatsen, alleen dan zul je ook nog steeds ''verwarmde'' lucht je kast in blazen..

Opzich zijn bovenin of achterin de kast dus wel de meest ideale oplossingen, maar ik heb niet zon zin om grote gaten in mijn kast te dremelen :+

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:39:

Ik ga in eerste instantie alleen mijn CPU = E6600 @ 3.4 en mijn 3870 waterkoelen...
Wel koop ik de wat ''betere'' onderdelen zodat ik ook nog eens een Nb block kan toevoegen als dat nodig mocht zijn voor hogere clocks.

Ik heb een stacker dus kan er ook voor kiezen om de radiator voorin verticaal te plaatsen, alleen dan zul je ook nog steeds ''verwarmde'' lucht je kast in blazen..

Opzich zijn bovenin of achterin de kast dus wel de meest ideale oplossingen, maar ik heb niet zon zin om grote gaten in mijn kast te dremelen :+
Ga jij voor 1 of voor 2 loops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
YPSUN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:53:
[...]

Ga jij voor 1 of voor 2 loops?
Waarom zou je voor 2 loops gaan met maar 2 onderdelen gekoeld ? Zelfs als ie het hele moederbord er bij pakt is 1 loop nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:39:

Ik heb mijn rad gewoon onderin in mijn stacker dat kan ook nog. Moet je gat alleen iets groter maken in de bodem werkt perfect. En bij mij werkte de beste fans opsteling de fans onder het rad laten zuigen en dus blazen naar de grond.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 13-02-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:07:
Bedoel je het snoerwerk of de slangen, want de slangen kan niet meer, zit vast, en de rest heb net ff snel gedaan dus ben nog niet helemaal klaar.

En het reservoir zit op een strategische plek, nou kan ik em makkelijk bijvullen, wat nog nodig is.
Ook zat ik een beetje met slang tekort waardoor ik dus even moest improviseren.
Beide...

Als ik jou was zou ik ff nieuwe slang halen...
Eerst ff je kabels lekker in orde maken en dan de waterkoeling pas installeren ;)
Dan krijg je een mooier geheel :)
Is je waterkoeling namelijk wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zenix schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:43:
[...]

Ik heb mijn rad gewoon onderin in mijn stacker dat kan ook nog. Moet je gat alleen iets groter maken in de bodem werkt perfect. En bij mij werkte de beste fans opsteling de fans onder het rad laten zuigen en dus blazen naar de grond.
En die warmte gaat wel gewoon goed weg onder je kast?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:36:
[...]

Beide...

Als ik jou was zou ik ff nieuwe slang halen...
Eerst ff je kabels lekker in orde maken en dan de waterkoeling pas installeren ;)
Dan krijg je een mooier geheel :)
Is je waterkoeling namelijk wel waard!
Het kan wel wachten, heb net mijn mobo rma gedaan :'( hij ging plots alleen nog maar herstarten en kwam niet eens in de buurt van de bios.
Maar je hebt gelijk, misschien na de vakantie.
Maar het is wel zo dat de kast eigenlijk best klein is voor 2 rads en redelijk reservoir, heb flink moeten snijden, om ook maar enigzins het een beetje passen te maken (onder andere hele mobotray omgedraaid, en voeding onderop gedaan. :*)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:20:
[...]

Het kan wel wachten, heb net mijn mobo rma gedaan :'( hij ging plots alleen nog maar herstarten en kwam niet eens in de buurt van de bios.
Maar je hebt gelijk, misschien na de vakantie.
Maar het is wel zo dat de kast eigenlijk best klein is voor 2 rads en redelijk reservoir, heb flink moeten snijden, om ook maar enigzins het een beetje passen te maken (onder andere hele mobotray omgedraaid, en voeding onderop gedaan. :*)
Idd, scheelt je res kun je best goed weg proppen ;)
Pomp is vaak het meest lastige...

Naja als mobo weg is dan zou ik het helemaal doen!
Je moet dan toch alles opnieuw aansluiten en alles.
Slang is nou ook weer niet zo fucking duur...
Lijkt mij iig wel de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ik had juist dat ik bijvoorbeeld in een gevalletje als dit mijn hele WK loop eruit kan halen zonder ook maar iets van slang los te koppelen, dit heb ik dus ook gedaan. maar ik haal het waarschijnlijk wel uit elkaar vanwege nieuw slang maar dat komt na de vakantie.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je neemt weer luchtkoeling zoals ik ;) LOL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:15:
[...]

En die warmte gaat wel gewoon goed weg onder je kast?
Jazeker, ik heb ook de wieltjes eronder gezet zodat die ook iets hoger ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[advertisement]Iemand interesse in some high quality hose?[/advertisement] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Het is niet de bedoeling hier reclame te maken voor de dingen die je wilt verkopen. Alleen in V&A zetten is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Dat van warme lucht in de kast heb ik ook last van :(

Ik heb 2 thermochill 120.3 die behoorlijk wat warmte afgeeft.
Die warme lucht wordt nu over mijn moederbord getrokken, waardoor mijn mobo een hogere temp heeft als normaal (40 graden).

Het geeft geen problemen, maar had de warme lucht toch liever uit mijn kast gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
YPSUN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:20:
Dat van warme lucht in de kast heb ik ook last van :(

Ik heb 2 thermochill 120.3 die behoorlijk wat warmte afgeeft.
Die warme lucht wordt nu over mijn moederbord getrokken, waardoor mijn mobo een hogere temp heeft als normaal (40 graden).

Het geeft geen problemen, maar had de warme lucht toch liever uit mijn kast gehouden :)
Dat is de reden dat mijn rad boven in de kast zit. De warme lucht gaat direct naar buiten en het werkt zowel met blazen als zuigen. Enige nadeel daar aan is dat de lucht die door de rad gaat uit de kast komt en dus al een beetje warm is. Maar de lucht in mijn kast is bijna niet warm omdat het meeste watergekoeld is.

De pomp moet alleen wel wat harder werken om het water boven in de big-tower te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Mijn 8800 ultra's geven nog steeds veel warmte af, ondanks dat het watergekoeld is.
En de WD Raptors worden ook best warm.
Dat was bij mij de reden om de lucht uit mijn kast niet door de rads te laten stromen.

Ik heb dus een Mountainmods UFO Horizon kast.
Ze hadden eigenlijk de moederbord tray (die horizontaal ligt) iets hoger moeten maken.
Zodat die boven de radiatoren ligt. En dan het stukje van mobo tot rad afsluiten.
Dan zou de warme lucht uit de radiatoren ONDER mijn mobo doorstromen!
Dat zou ideaal zijn geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sorry, was meer een joke, maar de nieuwe (juiste) slang is wel een verademing zeg, past perfect zonder draaien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik ben ook eindelijk klaar met bouwen, inbouwen en lek testen etc.

Het heeft me een maandje of 3 gekost sinds ik de eerste onderdelen bestelde:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/lxA37836.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/9EF37871.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/CG437901.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Ah937921.jpg

Het ziet er nog veel beter uit dan op de foto's. Het enige waar ik niet tevreden over ben is de UV dye van Feser. Zoals je ziet heeft het erg weinig effect.

De onderdelen:

Thermalchill PA 120.3
Laing DDC Ultra T1 18w pomp met OCLabs pro top
Ek Supreme cpu blok
Handgemaakt reservoir (zit echt heel veel tijd in).
2,5m Masterkleer slang
San Ace 120x38mm fans

Ik ben er echt super tevreden mee :)

Idle is de CPU nu 27 graden, maar ik heb geen idee wat de kamertemperatuur is. Load ga ik zo dadelijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ziet er goed uit hoor! Vind alleen die neon niet zo mooi op de een of andere manier, misschien kun je die ook zo mooi afschermen zoals je met je pomp doet? Waar gaat die slang daarboven heen, naar de voeding? :? En werkt dat goed zo, de fans die blazen??

Hierbij mijn systeempje, heb 'm wat aangepast met de nieuwe slang die ik vandaag ontvangen heb. De liquid neon zat er niet bij, die leveren ze na ;( Maargoed, nu zit de pomp ook een heel stuk mooier en had ook wat minder slang nodig overal omdat de loop nu wat strakker is. Ben er ook wel tevreden mee zo :)

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5615/pc1lf0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/5338/pc2qe2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/9293/pc3yw9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/1968/pc4zp0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Sp33dFr34k schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:50:
Ziet er goed uit hoor! Vind alleen die neon niet zo mooi op de een of andere manier, misschien kun je die ook zo mooi afschermen zoals je met je pomp doet? Waar gaat die slang daarboven heen, naar de voeding? :? En werkt dat goed zo, de fans die blazen??

Hierbij mijn systeempje, heb 'm wat aangepast met de nieuwe slang die ik vandaag ontvangen heb. De liquid neon zat er niet bij, die leveren ze na ;( Maargoed, nu zit de pomp ook een heel stuk mooier en had ook wat minder slang nodig overal omdat de loop nu wat strakker is. Ben er ook wel tevreden mee zo :)
Bij jou zuigen die fans dus ook de warme lucht van de RAD onderuit de kast.
Ga je die Crossfire setup nog waterkoelen dan?
En hoe heb je die pomp precies geplaatst en welke pomp is het...

Btw echt bedankt voor je pics .. nu heb ik een beetje een beeld hoe ik het ook wil gaan doen alleen dan ook mijn VGA gekoeld met water ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Die ene CCFL ga ik wellicht nog wegwerken, de vraag is hoe. Verder zuigen de ventilatoren gewoon de lucht de kast in. De slang bovenin maakt een bocht en komt dan weer aan de bovenkant van het reservoir uit.

Het water verwarmt trouwens nauwelijks onder load. Ik heb zojuist een half uur gestrest. De CPU kwam tot 36 graden. Toen ik het programma stopte was de CPU binnen een seconden 28 graden.

[ Voor 16% gewijzigd door Aapenootjes op 13-02-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:01:
[...]

Bij jou zuigen die fans dus ook de warme lucht van de RAD onderuit de kast.
Ga je die Crossfire setup nog waterkoelen dan?
En hoe heb je die pomp precies geplaatst en welke pomp is het...

Btw echt bedankt voor je pics .. nu heb ik een beetje een beeld hoe ik het ook wil gaan doen alleen dan ook mijn VGA gekoeld met water ;)
Yep. De CF setup wordt waarschijnlijk niet watergekoeld, ik verander te vaak van graka('s) en dan vind ik het zonde dat ik weer een ander (duur) blokje daarvoor moet kopen. Bij een CPU is het anders, die kun je steeds weer gebruiken...

De pomp zit in een Sharkoon Vibe Fixer, dat is zeg maar zo'n metalen huls en daarin zit de pomp vast met elastieken. Wilde 'm eerst in een HDD kooi monteren, maar dat is erg lomp en het oogt ook nog eens lomp. Dit is veel makkelijker/mooier vind ik. Het is een Laing Pro 12V DDC1T.

Graag gedaan :)
aapenootjes schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Die ene CCFL ga ik wellicht nog wegwerken, de vraag is hoe. Verder zuigen de ventilatoren gewoon de lucht de kast in. De slang bovenin maakt een bocht en komt dan weer aan de bovenkant van het reservoir uit.
Die fans zuigen? Krijg je dan geen warme lucht je kast in of valt dat wel mee? En ja idd, toen ik nog een keer keek was het eigenlijk wel duidelijk, dom van me... |:( Die CCFL aan de zijkant, kan je die niet gewoon wegdoen? Of vind je eentje niet voldoende?

[ Voor 23% gewijzigd door Sp33dFr34k op 13-02-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Die fans zuigen? Krijg je dan geen warme lucht je kast in of valt dat wel mee? En ja idd, toen ik nog een keer keek was het eigenlijk wel duidelijk, dom van me... |:( Die CCFL aan de zijkant, kan je die niet gewoon wegdoen? Of vind je eentje niet voldoende?
Die zuigen gewoon lucht van onder de kast door de radiator de kast in, dat is dus koele lucht. Ik weet nog niet wat ik met die ccfl doe, maar weg gaat ie niet. Het scheelt heel erg veel als ik die uit doe. Er zitten er overigens zelfs 3 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

aapenootjes schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Die zuigen gewoon lucht van onder de kast door de radiator de kast in, dat is dus koele lucht. Ik weet nog niet wat ik met die ccfl doe, maar weg gaat ie niet. Het scheelt heel erg veel als ik die uit doe. Er zitten er overigens zelfs 3 in.
Haha idd, scherp ben ik he (not... :/ ). Ik vind het persoonlijk een beetje te veel van het goede, hoewel ik er zelf ook zoveel had van die kleur. Doe er nog een liquid neon in het blauw in en dan vind ik het wel goed met die dingen.

Maar als die lucht aanzuigen van beneden de kast, gaat de lucht door het rad en wordt het toch warm? Hoewel ik eigenlijk nooit warme lucht van een rad voel komen, maar misschien is dat bij jou wel anders...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Gebruiken jullie wel fanfilters?

Als de rads onder zitten en je hebt tapijt, dan hoopt het stof zich snel op in de radiatoren.

Ik heb zelf ook tapijt, en mijn rads zitten aan de voorkant.
Ik moet nu om de 2 weken even een stofzuiger langs mijn fanfilters gaan, ben blij dat al dat stof niet tussen de lamellen van mijn rads zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Wellicht dat ik die nog eens inbouw, ik kijk het eerst even aan.
Maar als die lucht aanzuigen van beneden de kast, gaat de lucht door het rad en wordt het toch warm? Hoewel ik eigenlijk nooit warme lucht van een rad voel komen, maar misschien is dat bij jou wel anders...?
Mwah, waarschijnlijk word de lucht wel iets verwarmt. Maar ik denk niet dat het een probleem is.

• The_Ownman
aapenootjes maken die fans op je rad veel herrie? Of heb je ze zachtjes staan? Ziet er heel erg netjes uit en die rad+fans is echt gruwlijk.

Morgen kan ik bij het GLS depot mijn spullen ophalen zodat ik het oud koper wat ik nu als radiator gebruik eruit kan gooien en mijn Thermochill PA.120.3 kan installeren.

• Aapenootjes
Ik heb ze slechts op 5v draaien, dus ik hoor ze eigenlijk niet eens. Wat temperatuur maakte het niet eens veel uit. Eigenlijk wil ik nog een fanbus ervoor hebben, echter vind ik de meeste te lelijk en de voorkant van mijn kast verknallen.

Ik heb de ventilatoren nog niet op vol vermogen geprobeerd, dat geeft vrij veel herrie in ieder geval. Het zal ongetwijfeld ook wel een paar graden schelen maar nooit veel.

[ Voor 26% gewijzigd door Aapenootjes op 14-02-2008 20:42 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

aapenootjes schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:40:
Ik heb ze slechts op 5v draaien, dus ik hoor ze eigenlijk niet eens. Wat temperatuur maakte het niet eens veel uit. Eigenlijk wil ik nog een fanbus ervoor hebben, echter vind ik de meeste te lelijk en de voorkant van mijn kast verknallen.

Ik heb de ventilatoren nog niet op vol vermogen geprobeerd, dat geeft vrij veel herrie in ieder geval. Het zal ongetwijfeld ook wel een paar graden schelen maar nooit veel.
Scheelt echt bijna niets, dus lekker op 5v laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo dat reservoir van swiftech staat daar best netjes, maar eens kijken of dat in mijn setup vast te maken is. Want hij valt dan precies voor mijn window.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.com/Zycban/R6yApv_GVzI/AAAAAAAAALk/28mjqJYCyCE/s400/IMAGE_038.jpg

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ik vraag mij af hoe effecient deze coolers zijn.
Ik vind er vrij weinig op google over, en anders is het wel een taal waar ik niks uit kan maken. (plaatjes kijken is leuk maar niet genoeg :9 )

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aapenootjes schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:40:
Eigenlijk wil ik nog een fanbus ervoor hebben, echter vind ik de meeste te lelijk en de voorkant van mijn kast verknallen.
Je kan de meeste fancontrollers modden met een orgineel plaatje van je kast. Dan past zo'n controller perfect bij de rest van de PC. Heb zelf 2 Sunbeam Rheobus fancontrollers in mijn PC gemod met zo'n plaatje en dat vind ik er toch prima uit zien.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 15-02-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat is eventueel wel een optie, hoewel dat niet zo heel makkelijk is met een stacker denk ik. Echter ik kan geen fatsoenlijke fancontroller vinden die een output per kanaal kan leveren van 18w (1,5A) en daarbij ook tot 5v of nog lager terug kan. Veel controllers hebben slechts een bereik van 7 tot 12 volt.

Ow, die rheobus van sunbeam kan dat dus wel. Stom van me, was hem niet in de pricewatch tegen gekomen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Aapenootjes op 15-02-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

aapenootjes schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:56:
Dat is eventueel wel een optie, hoewel dat niet zo heel makkelijk is met een stacker denk ik. Echter ik kan geen fatsoenlijke fancontroller vinden die een output per kanaal kan leveren van 18w (1,5A) en daarbij ook tot 5v of nog lager terug kan. Veel controllers hebben slechts een bereik van 7 tot 12 volt.

Ow, die rheobus van sunbeam kan dat dus wel. Stom van me, was hem niet in de pricewatch tegen gekomen :P
Kan best met een stacker, je kan ook gewoon een zalman nemen met zo n blauw fontje die zijn goedkoop en dan zelf kleur spuitend ie je mooi vind ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
BTS schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:
Ik vind er vrij weinig op google over, en anders is het wel een taal waar ik niks uit kan maken. (plaatjes kijken is leuk maar niet genoeg :9 )
Er staat bij dat hij voor 800watt koelt en 400 watt gebruikt wat leuk is, en ook het water afkoelt tot 4 graden. Het klinkt goed en ik denk dat het zeker koeler water oplevert dan een radiator. Niet gekeken naar het stroomverbrijk van een radiator en zo'n ding wat toch wel zo'n factor 100 verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aapenootjes schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:56:

Die Rheobus fancontrollers zijn echt super. 25W per kanaal van 0 tot 12V. Alleen staan ze idd niet meer in de PW omdat ze volgens mij helaas niet meer gemaakt worden. Als je ze 2e hands kan vinden zou ik zeker voor die gaan. Je kan er zelfs een Laing pomp aan hangen.

Modden is ook erg makkelijk. Je vervangt gewoon het orginele metaal door een plaatje van de PC kast.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 15-02-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Modden is ook erg makkelijk. Je vervangt gewoon het orginele metaal door een plaatje van de PC kast.
Ja dat snap ik wel. Alleen zijn de CM stacker frontjes niet recht maar krom en vrij dik. Dat maakt het wellicht wat lastiger. Maar op zich is een uitdaging leuk 8)

Ik heb hem overigens hier gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door Aapenootjes op 15-02-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
BTS schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:
Wat een ding :D

Dadelijk koelt ie zo goed, dat temp van water onder kamertemperatuur gaat.
Dan krijg je straks condensvorming :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat ding werkt gewoon als een soort water chiller lijkt mij. Ik vraag me alleen af of het niet goedkoper is om zoiets te laten maken. Bovendien kun je hem dan met een beetje geluk in je kast kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

YPSUN schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Wat een ding :D

Dadelijk koelt ie zo goed, dat temp van water onder kamertemperatuur gaat.
Dan krijg je straks condensvorming :o
Vraag me dan alleen af of mijn Quad dat toelaat want dat is een heethoofd.
Maar zoals aapennootjes zegt, misschien laten maken, alhoewel ik daar echt geen verstand van heb door wie of wat. :|

www.highflow.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste