[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:04
Ik heb een vrij algemene maar toch brandende vraag:

Ik zit stressed (100% op CPU0) op 50 graden CPU, 50 graden op de GPU maar die kan dan wel wat gestressder (lichte game). Een XSPC Delta op de CPU(E6750@3.2GHZ) en een Dangerden Maze 5 op GPU(2900XT@stock), de watertemperatuur uit de GPU, gaande naar de pomp, zit dan op 33 graden (einde circuit), het water naar de CPU zit op 31.5 graden, komend uit een Black Ice Pro II. Het zijn niet heeele hoge temps maar te hoog vindt ik, voor waterkoeling.
Nu zit ik nog op mijn oude radiatoren en ga morgen hoop ik mijn Thermochill PA.120.3 installeren.

De vraag is: Wat is een goede verhouding van watertemperatuur ten opzichte van CPU/GPU temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het klopt ong. zoals jij het hebt. Het water warmt en koelt maar enkele graden af omdat het zo snel stroomt. Met een betere radiator zullen die temps nog wel lager worden. Delta van waterverschil zal ook kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Heb mijn Thermochill PA.120.3 geinstalleerd afgelopen weekend. Temps zijn zo 5 graden gedaald.
Fans draaien nu op minimaal en het zaakje is mooi stil en koel. Heb ook even gebencht, 55 graden onder 3D mark CPU test op 3.6GHZ. GPU zo 52 met max overclock.
Voor screenies en info over overclock: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
Stond er niet eerst is een schema ergens met hoe grote radiator je kon doen voor bepaalde onderdelen ? Deze lijkt wel verstopt voor mij. Het stond ergens in een topic start maar weet niet meer welke.

Iemand die dat ding nog heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Taenadar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:04:
Stond er niet eerst is een schema ergens met hoe grote radiator je kon doen voor bepaalde onderdelen ? Deze lijkt wel verstopt voor mij. Het stond ergens in een topic start maar weet niet meer welke.

Iemand die dat ding nog heeft ?
Hoe groter je radiator hoe stiller het wordt. Dus als je plek hebt gewoon lekker groot inbouwen. Kan je er veel stillere fans op monteren. Hoe kouder hoe beter ;) Mocht je ooit nog upgraden naar hardware die een slurptaks :+ vereist is je koeling nog afdoende.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je kijkt wat een rad kost en als je kijkt wat alle andere onderdelen kosten zou ik als het mogelijk is voor een zo groot mogelijke rad gaan. Een 3x120mm rad is niet zo heel veel duurder dan een 2x120mm rad en je kan de boel toch wat stiller en koeler krijgen. Als je echt alleen de CPU gaat koelen is het natuurlijk niet echt nodig.

Persoonlijk zou ik voor alleen CPU een 2x120mm rad nemen en voor CPU + GPU of meer een 3x120mm rad. Volgens mij koelen de meeste mensen wel gelijk de GPU er bij als ze voor waterkoeling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:10
Vraagje, denken jullie dat een Thermochill 120.1 of een Black Ice 120 genoeg is voor een quadcore (Q6600 B3).

Ben van plan om mijn thuisservertje alleen de CPU te laten watercoolen.
Die zit in een Coolermaster Mystique 632S.
Aan de achterkant moet als het goed is nog net een Thermochill 120.1 + Shroud passen zonder al te veel modden :)
Of een Black Ice 120 GT Stealth aan de binnenkant van de kast, dat zou helemaal mooi zijn!

-- update --
Ohja, de CPU hoeft niet overgeclocked te worden.
Dus gewoon standaard op 2.4Ghz

[ Voor 26% gewijzigd door Akuma2000 op 19-02-2008 13:05 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@YPSUN.

Dat moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
PilatuS schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:21:
Als je kijkt wat een rad kost en als je kijkt wat alle andere onderdelen kosten zou ik als het mogelijk is voor een zo groot mogelijke rad gaan. Een 3x120mm rad is niet zo heel veel duurder dan een 2x120mm rad en je kan de boel toch wat stiller en koeler krijgen. Als je echt alleen de CPU gaat koelen is het natuurlijk niet echt nodig.

Persoonlijk zou ik voor alleen CPU een 2x120mm rad nemen en voor CPU + GPU of meer een 3x120mm rad. Volgens mij koelen de meeste mensen wel gelijk de GPU er bij als ze voor waterkoeling gaan.
Ja het verschil tussen een 120 en 2 x 120 is idd zeer klein. Dat is het probleem niet. Maar als ik een 120 mm wil plaatsen moet ik of, zagen of, hem buiten mijn kast hangen. Als ik'm buiten me kast hang hoor ik meer van het lawaai. En zagen in mijn mooie case zie ik nou ook weer niet zitten.

Dan maar een nieuwe :P Het is alleen nogal lastig een grote case te vinden zonder window... Op de stacker na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taenadar schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:03:
[...]

Ja het verschil tussen een 120 en 2 x 120 is idd zeer klein. Dat is het probleem niet. Maar als ik een 120 mm wil plaatsen moet ik of, zagen of, hem buiten mijn kast hangen. Als ik'm buiten me kast hang hoor ik meer van het lawaai. En zagen in mijn mooie case zie ik nou ook weer niet zitten.

Dan maar een nieuwe :P Het is alleen nogal lastig een grote case te vinden zonder window... Op de stacker na.
Wat wil je gaan koelen dan ? Als je alleen CPU wilt koelen kan een 2x80mm rad misschien ook wat zijn. Een hoop kasten hebben 2x80mm naast elkaar zitten waar je dan zo die rad kan monteren.

Een 80mm rad is meestal nogal dik en kan best voldoende zijn voor alleen de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Minstens CPU en GPU. Misschien later nog 2x gpu, maar dat is nog onzeker. Als ik alleen m'n cpu zou gaan koelen schiet ik er nog weinig mee op imo. Als ik dan toch bezig ben wil ik het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Minstens een CPU en GPU. Alleen m'n cpu koelen lijkt me nogal zinloos. Ik wil het namelijk wel gelijk goed doen.

Ondertussen ff wat in een winkel mandje gegooid. Ik vind al die verschillende maten van koppelingen en andere stukkies maar onoverzichtelijk. Ik denk dat ik het zo ongeveer goed heb gedaan met behulp van de BBG voor waterkoeling.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ThwvcieGxeU0Gc5LYcDmZeuU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Thnx :)

Ik ga weer wat knutselen hehe :)

De coolermaster mystique heeft al standaard 2 gaten naast de voeding voor slangen.
Dat is wel handig, heb ik de mogelijkheid om de rad gewoon buiten de kast achter zetten bij de "rear exhaust" zonder gaten te boren.

Maar ik denk dat ik het toch aan de binnenkant doe, scheelt weer wat ruimte buiten de kast.
Ik ga voor de GT Stealth, die is ook heel wat dunner dan de thermochill en past heel erg mooi.

----- edit ------

@ Taenadar

Ik zou nog een "Top" bijnemen voor jouw Laing pompje.
Dat is niet zo duur en geeft toch weer dat beetje extra prestatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Akuma2000 op 20-02-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Taenadar schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:50:
Minstens een CPU en GPU. Alleen m'n cpu koelen lijkt me nogal zinloos. Ik wil het namelijk wel gelijk goed doen.

Ondertussen ff wat in een winkel mandje gegooid. Ik vind al die verschillende maten van koppelingen en andere stukkies maar onoverzichtelijk. Ik denk dat ik het zo ongeveer goed heb gedaan met behulp van de BBG voor waterkoeling.

[afbeelding]
Beetje dure radiator als je het mij vraagt, deze koelt ook prima:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=4599&c=47

De 360mm versie is maar 5 euro duurder. Die heb ik en die koelt tot kamertemp, lager kan niet dus meer geld uitgeven is zinloos. Voor de rest erg mooi spul, alleen best aan de dure kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een temperatuur verschillen zeg tussen alleen demiwater en demiwater + toevoegingen....

Ik was sowieso al van plan zeer binnenkort mijn WC setup te verschonen, ik ga 't eens proberen met alleen demiwater....

Ik heb als toevoeging 2 flesjes staan, Inovatec Protect Pro en nog een flesje, weet ff niet uit me hoofd hoe het heet... Ook wel bekend spul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met alleen gedestileerdwater heb je wel kans op algen. Om die reden zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Alleen demiwater bezorgt je gegarandeert algen. En dat is niet echt goed voor de prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
YPSUN schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:09:
[...]

@ Taenadar

Ik zou nog een "Top" bijnemen voor jouw Laing pompje.
Dat is niet zo duur en geeft toch weer dat beetje extra prestatie.
Oke, zal 'm dan maar toevoegen.
R-O-Y schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:44:
[...]

Beetje dure radiator als je het mij vraagt, deze koelt ook prima:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=4599&c=47

De 360mm versie is maar 5 euro duurder. Die heb ik en die koelt tot kamertemp, lager kan niet dus meer geld uitgeven is zinloos. Voor de rest erg mooi spul, alleen best aan de dure kant ;)
Wow dat is nogal een verschil. 30 vs 80 euro.

Klopt mijn aantal slangen en koppelingen trouwens ook een beetje ? Straks heb ik die zooi in huis en mis 2 onderdeeltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Met die thermochill ben je echter verzekerd van goede prestaties, ook in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

TEAMIKKE schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:57:
Met die thermochill ben je echter verzekerd van goede prestaties, ook in de toekomst.
Dat dure spullen beter zijn is alleen maar merk-geblaat. Deze radiatoren zijn erg goed. Je kan het water niet kouder maken dan je kamertemperatuur. Dat haal je met zo'n ding al. Wat wil je in de toekomst daar aan verbeteren? Kan niet echt veel beter lijkt mij.. ;)

Verder heb ik met een CPU blok van 30 euro mijn quadcore op 43 graden. Om goed te koelen heb je helemaal geen dure spullen nodig. Net zo min als dat je superdikke slangen en koppelingen nodig hebt.

Verder heb ik demiwater met een heel klein beetje alcohol erdoorheen in mijn setup. Koelt prima en ik heb ook geen last van algen etc. Die alcohol kwam er per ongeluk bij omdat ik dacht dat ik een bijna lege fles demiwater had. Nja, niet dus :+ Maar het werkt prima :*)

[ Voor 16% gewijzigd door R-O-Y op 20-02-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als er ruimte is zou je altijd nog voor 2x Black Ice GT Stealth Lite 240 kunnen gaan. 2 van die dingen koelen 100% zeker weten beter dan 1 Thermochill en zijn nog goedkoper ook. Niet dat ik aan raad om 2 van die rads te kopen maar het geeft aan dat Thermochill wel erg duur is.

Thermochill is wel erg goed spul maar in mijn mening echt te duur in vergelijking met andere rads. Mijn 3x120mm Alphacool rad kost maar 53 euro en koelt meer dan genoeg. Ik zou er voor dat geld geen Thermochill in zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Taenadar schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:45:
[...]

Oke, zal 'm dan maar toevoegen.
Vergeet dan niet om 2 extra fittingen erbij te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik zat net even mijn PC te stressen en mijn CPU wordt 48 graden. Ik heb sinds kort een Thermochill PA.120.3 geinstalleerd en de temps zijn 5-10 graden beter geworden maar mijn CPU wordt warm in vergelijking met mijn GPU, terwijl dat veel meer een heethoofd is.

De radiator is 27-28 graden bij deze test en water (slang) na de CPU is zo 28-30 graden.

Ik denk zelf dat mijn blokje niet goed op de CPU zit, iemand tips?

PS

Ik had bij het installeren van mijn waterblok (XSPC Delta V2) problemen met de te grote universele bracket, waardoor het blokje scheef op de CPU zit, hij zit wel strak. Als koelpasta heb ik niet al te veel AS5 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
R-O-Y schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:18:
[...]

Dat dure spullen beter zijn is alleen maar merk-geblaat. Deze radiatoren zijn erg goed. Je kan het water niet kouder maken dan je kamertemperatuur. Dat haal je met zo'n ding al. Wat wil je in de toekomst daar aan verbeteren? Kan niet echt veel beter lijkt mij.. ;)

Verder heb ik met een CPU blok van 30 euro mijn quadcore op 43 graden. Om goed te koelen heb je helemaal geen dure spullen nodig. Net zo min als dat je superdikke slangen en koppelingen nodig hebt.
Slangen geblaat is idd. onzin. Maar dure spullen staan wel garant (meestal) voor betere prestaties. Nja, niet altijd maar met goede merken zoals Thermochill, die goede prestaties leveren, heb je dat opzich wel. Of het die paar graden waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk.

Met toekomst bedoel ik: Je weet nooit of je later gaat uitbreiden, er een ander heefthoofd inkomt enz.
Goedkoop werkt ook prima :) Ben ik zelf een groot voorstander van, maar betekent niet dat duurder niet beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hangt er ook nogal vanaf waar je de waterkoeling voor hebt. Ik heb het zelf voor stilte en het maakt mij niet uit of de CPU nou 40 of 50 graden is. Wil je echt de beste prestaties en heb je het geld er voor over dan is Thermochill spul zeker aan te raden. In mijn geval boeit het bijna niets of ik nou een Alphacool of Thermochill rad heb.

@The_Ownman. Monteer je CPU blok gewoon opnieuw en dan weet je of ie wel of niet goed zat. Verder is 48 stressed een prima temp. Meet je de GPU temp idle of stressed ? Als je niet gamed is het logisch dat de CPU temp hoger is dan de GPU als je alleen de CPU aan het stressed bent. Idle in Windows heeft een GPU niets te doen en klokt ie zichzelf ook zwaar terug.

Ik denk persoonlijk dat als je CPU blok goed zit de 'hoge' temp in het CPU blokje zelf zit. Hoge tussen aanhalingstekens omdat het nou niet echt bepaald hoog is.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
GPU was stressed onder 3dmark met maximale overclock, 52 graden, als ik die test misschien zou loopen 55 graden (2900XT @ 850/950 ongeveer). CPU deed 55 graden onder 3Dmark06 CPU test op 3,6 GHz (1,45 vcore op 6750). Maar is het geen rare verhouding dat het water maar 1-2 graden opwarmt?

edit: CPU blok zit best wel strak, kan niet verder door veertjes en moederbord buigt een klein beetje.

[ Voor 15% gewijzigd door The_Ownman op 20-02-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan een CPU en een GPU blok ook niet echt vergelijken. Misschien is je GPU blok wel gewoon van betere kwaliteit als je CPU blok. Als ik plaatjes opzoek van je CPU blok vind ik em er niet echt super uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
R-O-Y schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:18:
[...]

Doordat Thermochill radiatoren de flow minder tegenhouden zul je zeker wel indirect een betere prestatie zien dan bij goedkopere radiatoren. Je kunt bijvoorbeeld af met een pompje die minder liter per uur rondpompt en dus minder hitte in je systeem dumpt. Ook zul je met een thermochill radiator minder hard lucht door de finnen moeten blazen, want deze liggen verder uit elkaar en laten de lucht dus makkelijker door en geven tevens minder windgeruis. :P

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:58:
Je kan een CPU en een GPU blok ook niet echt vergelijken. Misschien is je GPU blok wel gewoon van betere kwaliteit als je CPU blok. Als ik plaatjes opzoek van je CPU blok vind ik em er niet echt super uitzien.
Ja hij leek me prima voor die prijs, maar toen had ik de EK Supreme nog niet gezien. Maar ze zitten niet heel ver uit elkaar. Review

Edit 1:GPU blok is een DangerDen Maze 5, verwachtte er niet veel van maar koelt dus gewoon prima.

Edit 2: Wat ik ook heel raar vind in die review is een water temperatuur van 29 graden en dan CPU van 37(load op een Q6600)? Overklokt dan opeens een temp van 60 graden en water van 30.

[ Voor 20% gewijzigd door The_Ownman op 20-02-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Edit 2: Wat ik ook heel raar vind in die review is een water temperatuur van 29 graden en dan CPU van 37(load op een Q6600)? Overklokt dan opeens een temp van 60 graden en water van 30.
Een G0 Q6600 verbruikt stock 95W. Ga je die CPU op 3.5GHz draaien op 1.45V (Zoals in die review) dan is het verbruik 186W. Dat de watertemp vervolgens niet echt hoger wordt geeft aan dat de warmte van de CPU niet goed overgedragen wordt aan het water. Logisch dat die OC temp zoveel hoger is omdat het verbruik van de CPU bijna verdubbeld.

Een B3 Q6600 verbruikt met die OC zelfs 206W. (Stock is 105W)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:48:
[...]

Een G0 Q6600 verbruikt stock 95W. Ga je die CPU op 3.5GHz draaien op 1.45V (Zoals in die review) dan is het verbruik 186W. Dat de watertemp vervolgens niet echt hoger wordt geeft aan dat de warmte van de CPU niet goed overgedragen wordt aan het water. Logisch dat die OC temp zoveel hoger is omdat het verbruik van de CPU bijna verdubbeld.

Een B3 Q6600 verbruikt met die OC zelfs 206W. (Stock is 105W)
Maar de temperatuur stijgt 1 graden, bij een vermogensverdubbeling? Volgens mij klopt het niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:25:
[...]

Maar de temperatuur stijgt 1 graden, bij een vermogensverdubbeling? Volgens mij klopt het niet helemaal
Dat geeft aan dat de rad het makkelijk aan kan. (Mits het klopt wat allemaal in die test staat)

De CPU wordt veel heter en het water bijna niet, dan komt de warmte van de CPU gewoon niet goed in het water, of in ieder geval niet helemaal goed. Dan zit de hoge temp in het blok en/of in het contact met de CPU. Er zal zeker wel aardig meer warmte in het water komen wat de rad prima weg kan werken aangezien het water maar 1 graad warmer wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 20-02-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Dat geeft aan dat de rad het makkelijk aan kan. (Mits het klopt wat allemaal in die test staat)

De CPU wordt veel heter en het water bijna niet, dan komt de warmte van de CPU gewoon niet goed in het water, of in ieder geval niet helemaal goed. Dan zit de hoge temp in het blok en/of in het contact met de CPU. Er zal zeker wel aardig meer warmte in het water komen wat de rad prima weg kan werken aangezien het water maar 1 graad warmer wordt.
Ah okee, het is temperatuur van aanvoerend water, dat werpt een heel ander licht op de zaak. Dat betekent dan niet dat het blok slecht warmte afgeeft maar dat de radiator het gewoon goed wegwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een blok geeft de warmte eigenlijk altijd wel goed af aan het water. Het staat toch direct in contact met elkaar en het water komt overal in het blok. De warmte van de CPU naar het blok krijgen is een stuk moeilijker omdat je werkt met 2 stukken metaal op elkaar en niet met water op metaal. Daarom is het ook erg belangrijk dat een blok en IHS zo plat mogelijk zijn omdat ze dan goed contact maken. De koelpasta is ook belangrijk om de minuscule gaten op te vullen die heb blok en de IHS hebben.

Het probleem in die setup waarbij de CPU 60 graden wordt is de warmte van de CPU goed in het waterblok krijgen. De watertemp geeft in ieder geval aan dat het probleem niet in de rad zit.

• R-O-Y

R-O-Y

TEAMIKKE schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:18:
[...]

Slangen geblaat is idd. onzin. Maar dure spullen staan wel garant (meestal) voor betere prestaties. Nja, niet altijd maar met goede merken zoals Thermochill, die goede prestaties leveren, heb je dat opzich wel. Of het die paar graden waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk.

Met toekomst bedoel ik: Je weet nooit of je later gaat uitbreiden, er een ander heefthoofd inkomt enz.
Goedkoop werkt ook prima :) Ben ik zelf een groot voorstander van, maar betekent niet dat duurder niet beter presteert.
In dit geval betekend het dat wel. Ik heb zelfs meerdere rads liggen en die goedkopere vind ik veel netter gemaakt. Die presteert ook net zo goed als ander spul. Wat kan je verder van water op kamertemperatuur af krijgen. Niks voor zover mijn kennis rijkt. Het heeft dus ook geen zin om een dure radiator te kopen.

Over blokken ben ik het met je eens, sommige dure zijn erg goed. Al kan ik met een Alphacool blokje mijn quad die 3600MHz draait ook op 43 graden houden. Ik zou 2 of 3 graden eraf geen 50 of 60 euro meer waard vinden. Ik vind 43 graden opzich al een prestatie voor dat spul. Dus duur ziet er misschien wel een stuk beter uit, het presteert echt niet altijd beter. Radiatoren zijn daar naar mijn mening het beste voorbeeld van. Vandaar dat ik daar ook op in ging.

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuw CPU blok te kopen om mijn standaard Thermaltake BigWater 745 blok mee te vervangen. Ik ga er een Pentium 4 640 (3,2ghz) lga775 mee koelen. Ik ben zelf bijna alle waterblokjes in de pricewatch doorgelopen, en heb over elk blokje wat aan mijn eisen voldeed de reviews gelezen. Mijn eisen zijn socket 775 compatible en geen plexiglas top. Nu bleven deze 2 blokjes over, waarbij de XSPC X2O Delta een stuk goedkoper is dan de Swiftech. Swiftech is weer een heel erg goed merk.. Ik twijfel een beetje.... Iemand die mij kan helpen met het maken van een keuze?

XSPC X2O Delta
Swiftech Apogee GT

Edit, het ziet er naar uit de je de XSPC X2O Delta niet kan demonteren... Klopt dit? Ik kan namelijk nergens pics vinden van het ding aan de binnenkant..

De Swiftech daarintegen kan wel open waardoor ie makkelijker schoon te maken is..

http://lib.store.yahoo.ne.../swiftech-apogee-gt-4.jpg

http://www.overclock3d.ne.../2007/08/25070800408l.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 11:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
De Swiftech Apogee GT is sowieso een high-flow blok. Als je een pomp hebt die behoorlijk wat flow en druk kan leveren is de Swiftech zeker aan te raden. Persoonlijk vind ik de Swiftech er beter uit zien qua bouw.

Heb je een redelijk zwakke pomp heb je niet zoveel aan het Swiftech blok en kan je net zo goed voor die andere gaan.

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:40:
De Swiftech Apogee GT is sowieso een high-flow blok. Als je een pomp hebt die behoorlijk wat flow en druk kan leveren is de Swiftech zeker aan te raden. Persoonlijk vind ik de Swiftech er beter uit zien qua bouw.

Heb je een redelijk zwakke pomp heb je niet zoveel aan het Swiftech blok en kan je net zo goed voor die andere gaan.
Daar heb je wel een punt.. Ik heb nu een 600 L/u pomp die standaard bij de BigWater 745 zit. Of deze nu sterk is of niet.. ik weet wel dat mijn huidige blok een flow killer is.

Daarnaast is het altijd beter om iets in je setup te plaatsen wat beter is dan de rest (overkill) dan iets wat in verhouding is met je setup.. Stel dat mijn pomp kapot gaat en ik een betere pomp ga kopen van 1200 L/u ofzo zit ik gelijk weer goed met 't switech blokje...

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb.. De swiftech heeft nu voor mij 2 voordelen die het andere blok niet heeft.

- Makkelijk open te maken voor schoonmaak gebeuren..
- Betere waterflow

Verwijderd

Ik heb een probleem.

Mijn radiator wordt onderin vreselijk heet en bovenin blijft het koud.
Ik heb nu mijn radiator netjes geplaatst achter mn pc (en met 2 fangrills).
Het is een beetje lastig uit te leggen; maar mijn kast heeft 4 gaten speciaal voor wc aan de achterkant.
Daar heb ik nu de fittingen zitten en direct daarachter de rad.
Maar de aansluitingen zitten helemaal onderop.
Moet het andersom dat het water goed naar beneden loopt ofzo?
Kan het water niet goed omhoog worden gepompt in het rad?

hierdoor zijn mn temps om te huilen stressed

• PilatuS
  • Niet online
@boerenlater. Welke pomp heb je ? Een beetje sterke pomp zou het water toch helemaal door de rad moeten kunnen krijgen. Kan je de rad niet even horizontaal houden om te zien of het dan wel goed gaat ? (Ik ga er vanuit dat ie nu verticaal staat)

Als horizontaal houden niet helpt zou het misschien kunnen zijn dat er iets in de rad niet goed zit waardoor het water er niet helemaal door heen kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:44:
Moet het andersom dat het water goed naar beneden loopt ofzo?
Ehhh, Het water zig-zagt als het goed is in je rad. Daarmee bedoel ik dat als je het rad rechtop zet loopt het water door de kopere buisjes inwendig omhoog en omlaag loopt. als je het rad dan 180 graden draait precies hetzelfde...

Het maakt dus niet uit of je de fittingen nu boven of onder hebt zitten...

• R-O-Y

R-O-Y

Trouwens nog iets over opvoerhoogte. Dat is bij een gesloten systeem ook niet geheel van toepassing. Bij een open systeem breng je bvb water naar boven en dump je het daar. Bij een gesloten systeem verplaats je alleen water. Alles wat je naar boven drukt komt aan de andere kant weer naar beneden. Net als de CV in je huis. Kijk maar is wat daar voor pomp in zit.

Sommige mensen komen met de pomp van hun cpu al aardig in de buurt :+ Ik zal nog eens kijken of ik wat testjes met m'n pompen kan doen. Ik heb zelf een Hydor en Eheim pomp. Die werken allebei prima maar ik wil wel wat echte specs ervan hebben :)

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:00:
@boerenlater. Welke pomp heb je ? Een beetje sterke pomp zou het water toch helemaal door de rad moeten kunnen krijgen. Kan je de rad niet even horizontaal houden om te zien of het dan wel goed gaat ? (Ik ga er vanuit dat ie nu verticaal staat)

Als horizontaal houden niet helpt zou het misschien kunnen zijn dat er iets in de rad niet goed zit waardoor het water er niet helemaal door heen kan.
Toen die eerst horizontaal lag; ging alles goed. De warmte was toen netjes verspreid over de hele radiator.
Dan zal er toch wel ergens iets niet goed zitten.
Weer alles uit elkaar halen :(

• PilatuS
  • Niet online
Leg em nog eens horizontaal dan om te zien of ie dan wel goed werkt. Als ie dan wel goed werkt zou ik zeggen dat de pomp het niet aan kan.

• R-O-Y

R-O-Y

of er zit gewoon nog ergens een luchtbel, dan werkt het spul ook niet meer goed ;)

• PilatuS
  • Niet online
R-O-Y schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:13:
of er zit gewoon nog ergens een luchtbel, dan werkt het spul ook niet meer goed ;)
Het zou zelfs kunnen dat boven in de rad alleen maar lucht zit en er gewoon geen water komt. Met de rad staand en de aansluitingen onderaan is het zeker mogelijk. Voordat je de setup uit elkaar haalt leg de rad gewoon weer horizontaal en kijk of het goed gaat. Als er lucht in zit moet flink wat tikken op de rad als ie horizontaal ligt ook helpen.

Edit: Als ik er zo ff over nadenk is het best goed mogelijk wat ik hier boven aangeef. Als er nog veel lucht in de setup zat gaat het enorm ophopen in de rad als de aansluitingen onderaan zitten. De bovenkant van de rad is een stuk hoger en daar gaat de lucht natuurlijk zitten.

Als dit zo is moet je de rad net zo lang horizontaal houden tot echt alle lucht uit de setup is anders gaat het net zo hard weer in de rad zitten. Met de aansluitingen bovenaan de rad is het volgende niet mogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

HEHE, naar 1.5 jaar met pushin fitting en knaken slang van alphacool gedraait te hebben. Ben ik toch maar overgestapt naar het oude vertrouwde tygon. Wat was ik vergeten hoe soepel en zacht het spul is heerlijk samen met schroefkoppelingen was het 30m inbouw werk met vullen en alles. Eindelijk een keer geen drupjes of andere lekjes tijdens afvullen. Dus mijn tip: gebruik tygon samen met schroefkoppelingen. Niet goedkoop maar wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:16:
HEHE, naar 1.5 jaar met pushin fitting en knaken slang van alphacool gedraait te hebben. Ben ik toch maar overgestapt naar het oude vertrouwde tygon. Wat was ik vergeten hoe soepel en zacht het spul is heerlijk samen met schroefkoppelingen was het 30m inbouw werk met vullen en alles. Eindelijk een keer geen drupjes of andere lekjes tijdens afvullen. Dus mijn tip: gebruik tygon samen met schroefkoppelingen. Niet goedkoop maar wel goed
Ik gebruik ook schroef koppelingen, maar wel icm silicone slang. Dit spul vind ik persoonlijk fijner werken. Ik hoorde dat er over het algemeen 3 type slang zijn.

- silicone (zacht)
- tygon (hard/zacht)
- plastic (hard)

tygon heb ik geen ervaring mee, plastic wel. Deze zat standaard bij mijn BigWater 745. Bijna alles in mijn setup is nu silicone, slecht 1 of 2 stukje zijn nog van de orginele slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Niet goedkoop valt op zich ook wel mee. Ja het is een stuk duurder, maar als je kijkt wat de rest van een beetje leuke setup kost is het eigenlijk helemaal niet duur.

De PC die ik nu heb is de eerste met tygon en zeker niet de laatste. Ik wil echt nooit meer terug naar PVC of PUR.

Edit: Ik heb in mijn vorige PC ook siliconeslang gehad en dat werkt ook best goed. Het is alleen helaas niet doorzichtig en veranderd ook snel van kleur. Na een tijdje wordt het roze of blauw, hangt af van de kleur van de vloeistof. Mijn ervaring is dat tygon net nog wat fijner is dan silicone. Ik heb in het verleden met alle soorten slang gedraait die er maar zijn en tygon vind ik zeker het beste.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 22-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tygon heb ik nog nooit mee gewerkt, maar PUR vind ik persoonlijk gewoon niet fijn...
Je moet de slang verwarmen voordat je hem gaat plaatsen.
PVC heb ik van innovatek gehad, dit was wel erg fijn spul!
Bij volgende project ga ik ook is aan de tygon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee tygon, ik moet eventjes vermelden dat het slang hier ook niet meer in vergelijking met andere tubes ter discussie gesteld word. Het is een solide slang wat zich vormt door de kast zonder dat het gaat knikken of in lengte toeneemt na een flink aantal maanden stressen. Tis niet goedkoop, maar kwaliteit staat er tegen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Niets aan toe te voegen. Heb nooit anders gehad dan Tygon (draai pas een paar maandjes WC), maar heb er nog helemaal geen klachten over. Het is wel wat duurder ja, maar als je toch al zoveel uitgeeft aan een WC setup is die paar euro meer voor de slang ook niet veel.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PA1202 Thermochill PA120.2 240mm radiator 78.50 78.50
77590 EK waterblocks EK–Supreme Acetal universal 46.00 46.00
SWS01 Swiftech Micro AGB reservoir. 19.50 19.50
LAI27 Laing 12V DDC 1 plus 64.00 64.00
LAIP03 Laing DDC Alphacool plexikap 20.95 20.95
SLNG25 Tygon 3603 Tubing 1/2" ID 12.95 38.85
B105 Danger Den 1/4 naar 3/8" perfect seal 2.95 11.80
TTC02 Thermochill adapter G3/8 naar 1/2"slang 2.99 5.98
PS1202 Thermochill Shroud voor PA120.2 16.95 16.95
Subtotaal: 302.53

Setje wat ik voor ogen heb nog aan of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:43:
PA1202 Thermochill PA120.2 240mm radiator 78.50 78.50
77590 EK waterblocks EK–Supreme Acetal universal 46.00 46.00
SWS01 Swiftech Micro AGB reservoir. 19.50 19.50
LAI27 Laing 12V DDC 1 plus 64.00 64.00
LAIP03 Laing DDC Alphacool plexikap 20.95 20.95
SLNG25 Tygon 3603 Tubing 1/2" ID 12.95 38.85
B105 Danger Den 1/4 naar 3/8" perfect seal 2.95 11.80
TTC02 Thermochill adapter G3/8 naar 1/2"slang 2.99 5.98
PS1202 Thermochill Shroud voor PA120.2 16.95 16.95
Subtotaal: 302.53

Setje wat ik voor ogen heb nog aan of opmerkingen?
Waar ga je die B105 Danger Den 1/4 naar 3/8" perfect seal voor gebruiken? Dat zijn nl hele korte fittingen (voor 3/8" slang) die je in principe alleen gebruikt tussen 2 Danger Den VGA-blokken.
Als je 1/2"-fittingen voor de EK zoekt zou ik de B102 Danger Den 1/4 naar 1/2" Highflow nemen.

Verder zou je ook die EK backplate erbij kunnen nemen: EKBKP01 EK Water Blocks EK-Backplaatje CPU LGA 775

& de shroud heb je alleen 'nodig' als je je fans laat 'zuigen'. Het verschil tussen zuigen met shroud en blazen zonder shroud is ongeveer anderhalve graad..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
De Shroud zorgt ook voor minder geluidsproductie. Dat is wel handig als je een zo'n stil mogelijk systeem wilt hebben.

Slangklemmen en Koelvloeistof moet je ook nog hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door Akuma2000 op 22-02-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Exactemundo... ;)

Slangklemmen - uiteraard,

+ in totaal 4x G1/4 1/2"-fittingen (2 voor de EK, 2 voor de PlexiTop) & 2x G3/8 1/2" voor de Thermochill..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Je kan ook 6x G1/4 1/2"-fittingen keer nemen.

Bij de swiftech mcres reservoir zit standaard van die plastic fittingen.

Die zijn opzich prima, maar naar mijn idee kan je die beter vervangen voor metalen fittingen.
In combinatie met een slangklem, weet je dan tenminste zeker dat die fitting niet gaat breken :D

- update -

Ik zie dat je ook nog geen Fans hebt voor je radiator :)

[ Voor 14% gewijzigd door Akuma2000 op 22-02-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de snelle reactie iig ben alweer even verder wezen kijken en nu op dit uitgekomen.

Swiftech MCRES-Micro AGB
CODE: 45049
Quantity: 1 X €19,50 = €19,50

Thermochill PA 120.2
CODE: 35062
Quantity: 1 X €79,99 = €79,99

Thermochill Shroud PA120.2 Dual
CODE: 38041
Quantity: 1 X €17,99 = €17,99

Tygon R3603 19/13MM Clear 1/2"
CODE: 59005
Quantity: 3 X €11,89 = €35,67

EK-Backplate CPU LGA 775
CODE: 3830046997500
Quantity: 1 X €4,49 = €4,49

EK-Supreme Acetal
CODE: 3830046990051
Quantity: 1 X €46,00 = €46,00

EK-14MM (1/2) High Flow Fitting, inschroef G3/8 Verwijder
CODE: 3830046996107
Quantity: 2 X €2,50 = €5,00

13MM (1/2") High Flow Slang aansluiting, inschroef G1/4"
CODE: 63021
Quantity: 6 X €2,35 = €14,10

Laing Silencer Set (kleeftmat + 60x60MM dempingset)
CODE: 52027
Quantity: 1 X €4,29 = €4,29

OCLabs PlexyTop Laing DDC Top Transparent
CODE: 52052
Quantity: 1 X €13,99 = €13,99

Laing DDC-1Plus 12V
CODE: 49016
Quantity: 1 X €66,50 = €66,50

Yate Loon D12SL-12 Zwart - 120x120x25mm
CODE: D12SL12BL
Quantity: X €5,49 = €10,98

Slangklem 12MM - 20MM (7/16 - 1/2) RVS Zilver Verwijder
CODE: 68013
Quantity: 8 X €0,95 = €7,60

Feser One Cooling Fluid - Ultra Pure Water
CODE: TFC54
Quantity: X €12,95 = €12,95

Totaal kosten: €339,05

Is wel de eerste keer dat ik met waterkoeling aan de slag ga. Heb zelf zoiets van ik investeer wel in een keer in goed spul. Wil eerst mijn cpu gaan koelen en later ook videokaart en eventueel northbridge van ep35-ds4.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Niks meer aan toe te voegen, zo issie helemaal compleet.

Als je niet gaat overclocken (of niet al teveel overclocked), kan je met deze set jouw videokaart en NB wel bij pakken.

Mocht je wel dik gaan overclocken, dan zou ik voor een 360 radiator gaan.

OFFF als je later jouw videokaart + NB wilt waterkoelen, kan je een tweede loop/set erbij doen.
Maar dat is wel prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

2E loop is nutteloos YPSUN. Je weet ook niet welke kast DNA-Ghost (hoi btw :w) heeft en dat gaat daarin echt niet passen. 2e loop is leuk voor de show.

Nette set DNA-Ghost, moeten we binnenkort maar eens gaan bouwen bij je dan :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Wat voor kast heeft ie? :D

2e loop is idd niet noodzakelijk maar wel leuk :)

Ik heb bij mijn eigen PC wel 2 loops gedaan en ziet er tof uit al zeg ik het zelf hehe.
(2 kleuren vloeistof: blauw voor CPU-MOSFETS-NB-SB loop en rood voor GPU1-GPU2 loop)
Maar heb dan ook 2 8800Ultra's in SLI en goed overgeclocked.
Dan is 2 loops wel handig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een p180b, twijfel wel over de nb koeling want heb een rev 2.1 van ep34-ds4 dus het is een massief blok. Als ik al ga overclocken dan is het alleen de cpu naar 3,6ghz jagen of wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
opzich is NB waterkoeling ook niet noodzakelijk.

Vele raden het zelfs af, omdat het de flow belemmerd.

Mocht je het niet waterkoelen, is het wel belangrijk dat er een fan in de buurt is van jouw NB.
Omdat je jouw CPU waterkoeld, mist de NB de luchtstroom van de standaard CPU luchtkoeler, waardoor die warmer wordt dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten in de buurt van de northbride 2 outtake fans. Cpu + GPU is in principe voor mij ook al zat. Moet goedkomen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik wil een 360 rad gaan zetten in mijn kast maar vraag me af wat een betere set-up zal zijn:

a) Een dun rad met fans eronder en erboven (push en pull)
b) Een dik rad met fans alleen erboven in pull.

Ik zit met de dikte van het totaal dus het moet 1 v/d 2 worden.
Mijn vraag is dus alleen met welke set-up zullen de temps de laagste zijn?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johant
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 10:09
Hey allemaal !

mooie waterkoeling setjes zie ik langs komen... :P

zelf ben ik laatst ook begonnen met een bigwater 735 setje. dit heb ik uitgebreid met extra radiatoren.
(de wc koelt alleen de cpu: een q6600 b3 stepping)

heb nu:

-120mm radiator (thermaltake standaard)
-2*120mm radiator (black ice pro GT 2)
3*120mm radiator (black ice pro II)
- standaard thermaltake cpu-blokje
- standaard thermaltake ~400 l/h pomp +reservoir
(- gebruik 3/8" slangen)

hij houd de cpu wel behoorlijk goed koel, maar ik vroeg me af of het mss beter
was om de pomp door een snellere pomp te vervangen / cpu blokje door een betere (DangerDen oid?)

temps (@3.4ghz) idle: ~40-45 stress 65~70

wie heeft een goed advies voor mij ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EK-Supreme Acetal zier er echt heel goed uit! :D

Ik denk dat ik deze ga kopen in de plaats van de Swiftech Apogee GTX Extreme. De review die ik las was erg te spreken over dit waterblokje. En ik denk dat de techniek er achter ook wel goed is.. zie foto

http://www.overclock3d.ne.../2007/12/13075347100l.jpg

http://www.overclock3d.ne.../2007/12/13075349349l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
EK-Waterblocks maakt altijd goed spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 13-09 19:39
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 00:38:
De EK-Supreme Acetal zier er echt heel goed uit! :D

Ik denk dat ik deze ga kopen in de plaats van de Swiftech Apogee GTX Extreme. De review die ik las was erg te spreken over dit waterblokje. En ik denk dat de techniek er achter ook wel goed is.. zie foto

http://www.overclock3d.ne.../2007/12/13075347100l.jpg

http://www.overclock3d.ne.../2007/12/13075349349l.jpg
Waarom niet gaan voor een D-tek Fushion?
http://www.petrastechshop.com/dfuuncpubl1.html

De Ek is wel een goed blok alleen de Fushion is minder flow killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Volgens de review is de D-TEK Fusion alleen beter als je er een nozzle kit bij koopt.
En de D-TEK is al duurder dan de EK-Supreme, met de nozzle kit erbij dus nog duurder.

Qua prijs ligt de EK-Supreme veel aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YPSUN schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:15:
Volgens de review is de D-TEK Fusion alleen beter als je er een nozzle kit bij koopt.
En de D-TEK is al duurder dan de EK-Supreme, met de nozzle kit erbij dus nog duurder.

Qua prijs ligt de EK-Supreme veel aantrekkelijker.
Klopt, heb hem daarom net even besteld voor €53,- inc verzenden.

Niet duur, mooie upgrade voor mijn TT bigwater. Mischien mijn huidige cpu blok eens op mijn VGA modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aangezien mijn X1900XT wel aan vervanging toe was heb ik maar een 8800GT besteld. Met luchtkoeling is dat natuurlijk helemaal niets dus maar gelijk een EK 8800GT waterblok er op

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2wh1eu0.jpg
Kaart met orginele koeler en waterblok er naast.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2508bgk.jpg
Kaart zonder koeler en helemaal schoongemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/14s27b.jpg
Kaart met Artic Silver er op en het warmtegeleidend tape voor de mosfets.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/rm20sk.jpg
Kaart met waterblok er op.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/minp6t.jpg
En de kaart in de kast.

Idle is de core rond de 40 graden en stressed rond de 48. Standaard 3dmark06 score is dik boven de 12.000. Binnenkort maar eens wat overklokken en zien wat ie kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Netjes en een mooie upgrade voor je PC! (Zag net je ATi te koop staan in V&A)
Trekt je pomp het nog wel ? Die EK blokjes houden wel van wat flow :). Mijn 8800GTS (G92) is icm EK blok 35 graden idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pomp heeft er volgens mij geen enkel probleem mee. Alle andere temps zijn vrijwel gelijk als met de X1900XT. Als ik kijk naar het X1900XT waterblok en die vergelijk met het EK blok maakt het denk ik qua flow niet echt wat uit.

De GPU temp en eigenlijk ook alle andere temps zijn met de fans op 7V waar ze bijna altijd op draaien. Alleen als ik flink ga gamen zet ik de fans soms wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YPSUN
EK-Waterblocks maakt altijd goed spul

Hoe kun jij nu hier objectief :( over praten jij werk of bent van Highflow.
Dus het is in jouw belang dat je EK producten verkoopt.
Het is een schande dat je hier op de topic reclame zit te maken voor je zaak of je werk.
Dit komt de topic niet te goede als bedrijven hier in deze topic hun belang zitten te verkopen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Lol maak je niet druk Slofkes, de moderators merken dat ook wel en bij reclame wordt daar heus wel een melding van gemaakt. Dat kan je ook zelf doen. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:48:
YPSUN
EK-Waterblocks maakt altijd goed spul

Hoe kun jij nu hier objectief :( over praten jij werk of bent van Highflow.
Dus het is in jouw belang dat je EK producten verkoopt.
Het is een schande dat je hier op de topic reclame zit te maken voor je zaak of je werk.
Dit komt de topic niet te goede als bedrijven hier in deze topic hun belang zitten te verkopen :( .
Dat heeft er niks mee te maken :S

Ik heb in de tijd dat ik waterblokken zocht voor mijn eigen PC veel reviews gezocht en gelezen over allerlei blokken en kan daarom zeggen dat EK goed is!

Probeer jij maar een review te vinden die een negatief uitslag heeft over EK.

En er zijn veel meer die EK producten verkoopt, MOCHT het reclame zijn, dan is het reclame voor elk ander bedrijf.

En zoals eerder iemand al zei, als er reclame gemaakt moet worden, dan wordt dat gedaan via pricewatch, googleads en etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Akuma2000 op 27-02-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik denk dat hij doelde op : "EK maakt altijd goed spul".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Altijd is misschien overdreven maar ze maken zeker erg goed spul. Ik ben ook zeer tevreden over mijn net aangeschafte EK 8800GT waterblok.

offtopic:
Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat Slofkes eerste en enige post de bovenstaande is. Misschien zelf toevallig van een concurrerend bedrijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
hmm...

Die post van mij is toch gewoon algemeen, en was reactie op Ragingbull, die de positieve review had gelezen over de EK-Supreme Acetal.
Daarop zei ik dus, dat EK altijd goed spul maakt (altijd goede reviews).

Reclame is het pas, als ik post dat hij die bij Bedrijf X de supreme-acetal moet kopen.

Verbaast me niks dat Slofkes juist iemand van een ander bedrijf is en zo zijn concurrentie probeert zwart te maken, aangezien dat zijn eerste berichtje is hier op het forum.
Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben, maar ik vind het wel vreemd.

Ik hang hier al jaren rond en dit heb ik nog niet eerder meegemaakt..

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Ik heb ooit van Swifttech deze set gekocht: http://www.turnhout.net/wc/IMG_0154.jpg

Nu moet ik zowiezo de boel gaan schoonmaken (set staat sinds maart 2005) te draaien.
Ik zit alleen ook met dat het reservoir van deze set niet 100% meer sluit. Het lekt een klein beetje rond het dopje. Gelukkig is deze wat verdiept en loopt het niet over maar toch. Zit me niet lekker.

Denk dat ik gelijk naar een iets groter reservoir wil en heb dan ook nieuwe slangen nodig.
Stukje erbij tenminste :)

Volgens mij heb ik nu 3/8"? Klopt dit?

Anyway, ik ben dus in de markt voor in ieder geval stukje slang & een tip voor een reservoir

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Die slang lijkt mij inderdaad 3/8" aangezien die pomp die aansluitingen ook heeft.
Ikzelf vind de Micro Res van swiftech goed.(eigen ervaring)
Is makkelijk te ontluchten en wordt standaard geleverd met 3/8" en 1/2" aansluitingen.

En de prijs is ook niet te hoog, als je daar ook nog mee zit.

[ Voor 12% gewijzigd door BTS op 28-02-2008 09:37 ]

www.highflow.nl

• Akuma2000
Ik heb ook de mcres, superklein en doet zijn werk toch nog goed.

Maar de oude van Tazzy is een bay reservoir of niet?
Je kan zo'n bay reservoir van DangerDen of XSPC nemen, die zien er ook goed uit vind ik.
Je kan ook een rol teflon tape halen en jouw oude reservoir dichten bij het dopje :)

3/8" is het zeker weten! die pompjes waarop de slang zit wordt niet verkocht in 1/2" in formaat :)

Verwijderd

Ik heb van de week mijn EK-Supreme Acetal binnen gekregen, mooi blokje! Vanwege tijd en onderdelen gebrek alleen nog niet uit kunnen testen. Wat ik dus vergeten ben is dat er standaard geen fittingen bij geleverd worden. Nu is mijn pa gelukkig loodgieter en kon voor mij 2 inschroef fittingen meenemen van 't werk.. Hellaas is dit niet echt wat ik zou, de schroefdraad past, maer het deel waar de slang overheen moet is veel te klein. De slang klemt niet eens zit er gewoon los op, daarnaast wil ik die fittingen niet eens want het zijn enorme flow killers. Het gaatje is 2~3mm dik ofzo...

Weet iemand waar ik ergens kans maak omgeving eindhoven om bijpassende fittingen te kopen? Het hoeft niet perse inschroef te zijn, mag ook gewoon van de fittingen zijn waar een slangklem omheen moet. Liefst natuurlijk wel inschroef. ;)

edit

Deze zou volgens mij wel moeten passen, http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=2292&c=188

Is alleen weer gelijk meer dan 10 euro inc verzenden... Ik meen dat er ergens een watercooling adresje in eindhoven zat... Eens informeren bij wat maties...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 11:52 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Weet je zeker dat je niet 8x10 hebt? Dat is de meest gangbare maat. Alleen TT gebruikt kleiner dacht ik.

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:56:
Weet je zeker dat je niet 8x10 hebt? Dat is de meest gangbare maat. Alleen TT gebruikt kleiner dacht ik.
Het waterblok is voorzien van 1/4" schroefdraad en wordt zonder slangaansluitingen geleverd.

Aldus freezinghardware.nl ;)

• BTS

BTS

Hij bedoelt waar de slang op moet.

Dus wat je in je cpublokdraait is wel 1/4" maar waar de slang overheen gaat kan verschillen in maat.
Zo heb je 8x10, 6x10 Dat staat er ook op die site.

Je kan natuurlijk ook gewoon aan een shop vragen of ze die 2 fittingen in een envelop doen, is niet breekbaar, en drukt de verzendkosten.

Als het 8x10 is heb ik er genoeg van liggen :*) net overgestapt naar 1/2" :)
Wat me eigenlijk goed bevalt, met de goede slangklemmen, geen lekken, mooie look, enigste minpunt is dat mijn kast zo klein is :( wat een geprop...

[ Voor 22% gewijzigd door BTS op 28-02-2008 12:32 ]

www.highflow.nl

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:02:
[...]

Het waterblok is voorzien van 1/4" schroefdraad en wordt zonder slangaansluitingen geleverd.

Aldus freezinghardware.nl ;)
Zie BTS

En qua verzending wil FH het idd. nog wel eens in een envelop doen. Dus dat zal wel lukken. Een mede-tweaker heeft vast ook nog wel wat liggen (o.a. ik).

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
YPSUN schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:10:
Ik heb ook de mcres, superklein en doet zijn werk toch nog goed.

Maar de oude van Tazzy is een bay reservoir of niet?
Je kan zo'n bay reservoir van DangerDen of XSPC nemen, die zien er ook goed uit vind ik.
Je kan ook een rol teflon tape halen en jouw oude reservoir dichten bij het dopje :)

3/8" is het zeker weten! die pompjes waarop de slang zit wordt niet verkocht in 1/2" in formaat :)
Klopt tis een bay, maar ik heb wel de ruimte om naar iets anders over te stappen. Maakt mij eigenijk niet echt uit. Heeft het dan geen zin om naar een groter reservoir te gaan? Die mcres lijkt (heb em nog nooit irl gezien) zo klein?

Verwijderd

BTS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:11:
Hij bedoelt waar de slang op moet.

Dus wat je in je cpublokdraait is wel 1/4" maar waar de slang overheen gaat kan verschillen in maat.
Zo heb je 8x10, 6x10 Dat staat er ook op die site.

Je kan natuurlijk ook gewoon aan een shop vragen of ze die 2 fittingen in een envelop doen, is niet breekbaar, en drukt de verzendkosten.

Als het 8x10 is heb ik er genoeg van liggen :*) net overgestapt naar 1/2" :)
Wat me eigenlijk goed bevalt, met de goede slangklemmen, geen lekken, mooie look, enigste minpunt is dat mijn kast zo klein is :( wat een geprop...
8x10 is mijn slang maat in elk geval. En ik ga je even een mailtje sturen, mischien kunnen we wat regelen ;)

• Akuma2000
Tazzy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Klopt tis een bay, maar ik heb wel de ruimte om naar iets anders over te stappen. Maakt mij eigenijk niet echt uit. Heeft het dan geen zin om naar een groter reservoir te gaan? Die mcres lijkt (heb em nog nooit irl gezien) zo klein?
Ze zeggen dat een grotere reservoir sneller ontlucht.
Maar bij mij doet de mcres het ook best snel, ook al issie klein :)

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat het Swiftech micro res beter ontlucht kan die grote buis die ik heb. De lucht die bij mij in het reservoir komt wordt net zo hard weer in de loop gezogen. Bij de Swiftech heb je dit door het ontwerp een stuk minder.

Ik merk wel een enorm verschil in ontluchten sinds ik met 50% koelvloeisof draai. Wat eerst met bijna alleen water een week nodig had lukt nu in een paar uur. Geen idee waarom maar het gaat met mijn huidige vloeistoffen stukken beter.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bij mij is het hooguit een kwartier met een Micro Res, best fijn dingetje dus :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• BTS

BTS

Bij mij dus ook supersnel ontlucht ook merk ik gauw dat de kleine belletjes die aan de binnenkant van de slang zaten gauw verdwijnen (grote stuwing van de pomp?)

Heb dan wel 2 radiatoren, 1x120 en 2x120.
Raging_Bull heeft mail terug

[ Voor 9% gewijzigd door BTS op 28-02-2008 14:07 ]

www.highflow.nl

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Tazzy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Je zou ook inplaats van een Res een T-line kunnen gebruiken. Is goedkoper ;) Is maar net wat je handigste vind.

Verwijderd

Zenix schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:16:
[...]

Je zou ook inplaats van een Res een T-line kunnen gebruiken. Is goedkoper ;) Is maar net wat je handigste vind.
Idd :)
Alleen is een swifftech reservoir is gelukkig niet zo heel duur ;) 15E ofzo ;)

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat een T-line een stuk minder makkelijk ontlucht als een reservoir. Als je erg dikke slangen hebt gaat ontluchten nog wel makkelijk met een T-line maar kan me niet voorstellen dat ontluchten goed gaat met 8x1 slang.

Verwijderd

Je WC vullen via een T stukje lijkt me echt zo onhandig... daarnaast is het vrijwel inmogelijk je WC een keer door te laten spoelen met azijn water...

Ik zweer echt bij een reservoir, gewoon water er in gieten, en niet het waterpijl onder het outtake gat laten zakken dan komt 't helemaal goed.

bts, je heb weer mail by te way

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Ik heb nu ervaring met Bay res van Dangerden en een T-line
setups.

Black Ice Xtreme - Swiftech MCP600 - D-Tek FuZion - T-line
DD Dual Heatercore - Swiftech MCP650 - Swiftech Storm - DD bay res.

Vond T-line ontluchten juist erg makkelijk ging stuk sneller dan met mijn bay res.
Maar die swiftech microres is idd ook goed en handig.
En je setup doorspoelen met azijn, zou als het goed nooit nodig moeten zijn als je goeie vloeistoffen gebruikt.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste