[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Als je fillport hebt, zo'n ding erbij:
http://www.dangerden.com/...oductid=214&cat=29&page=1

:)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vond T-line ontluchten juist erg makkelijk ging stuk sneller dan met mijn bay res.
Met welke slangen was dat ? Bay reservoirs zijn sowieso niet echt aan te raden. Ze zien er vaak mooi uit maar het werkt gewoon niet fijn met ontluchten in de praktijk.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:23:
[...]

Met welke slangen was dat ? Bay reservoirs zijn sowieso niet echt aan te raden. Ze zien er vaak mooi uit maar het werkt gewoon niet fijn met ontluchten in de praktijk.
1/2 Tygon de grootste en de dikste. En voor mij is het ook laatste keer dat ik die bay res gebruik. Gebruik voortaan in al mijn setup's gewoon T-line. Kost ook minder ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 28-02-2008 15:25 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Dan heb je de Bay-Res niet goed gebruikt denk ik. Ik heb er werkelijkwaar nog _nooit_ problemen mee gehad! En ja, ik gebruik ook een TLine omdat het ontluchten dan zoveel sneller gaat. Ook ontluchten zonder T-Line gaat fijn, maar ik gebruik em ook wel eens om m'n setup leeg te laten lopen.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Zenix

Zenix

BOE!

sky- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:28:
Dan heb je de Bay-Res niet goed gebruikt denk ik. Ik heb er werkelijkwaar nog _nooit_ problemen mee gehad! En ja, ik gebruik ook een TLine omdat het ontluchten dan zoveel sneller gaat. Ook ontluchten zonder T-Line gaat fijn, maar ik gebruik em ook wel eens om m'n setup leeg te laten lopen.
Ik heb er ook nooit echt problemen mee gehad, maar nu ik T-line heb geprobeerd heb ik net zoals jouw dat ontluchten gaat veel sneller en dat is voor mij wel groot voordeel.

• PilatuS
  • Niet online
Zenix schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:24:
[...]

1/2 Tygon de grootste en de dikste. En voor mij is het ook laatste keer dat ik die bay res gebruik. Gebruik voortaan in al mijn setup's gewoon T-line. Kost ook minder ruimte.
Met die slangen is een T-line idd prima. Met 8x1 zou ik het nooit aanraden.

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Heb zelf ook een T line gehad maar vond het niks en het ging prima via het reservoir. Bij mij bleef er bovenin terwijl het kraantje dicht of open stond lucht in wat ik er ook niet uit kreeg, wat ik ook deed.

@ Nou wel, en ook de eerste mail heb ik nou, maar die kwam later dan die 2de ;( :9

[ Voor 18% gewijzigd door BTS op 28-02-2008 16:31 ]

www.highflow.nl

Verwijderd

BTS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:44:
@ ragingbull, geen mail ontvangen hoor..
Nog steeds niet?

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Als je nou DM aan zet kunnen jullie beide berichten naar elkaar sturen en hoeft het niet in dit topic :)

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:38:
[...]

offtopic:
Als je nou DM aan zet kunnen jullie beide berichten naar elkaar sturen en hoeft het niet in dit topic :)
Heb je helemaal gelijk in, waar zet ik DM ergens aan?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:43:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, waar zet ik DM ergens aan?
Helemaal bovenaan bij Myreact en dan naar voorkeuren.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Idd :)
Alleen is een swifftech reservoir is gelukkig niet zo heel duur ;) 15E ofzo ;)
Waardan? -+ 20 euro so far :)

Shoppinglist nu, nieuwe swifttech res + Y stuk + zo'n vul-ontlucht-leeg-dopje. Slang lijkt niet nodig omdat ik er nu een paar lange stukken in de loop van en naar res heb zitten en nog een kort stukje gevonden heb.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Whow...
Ik wil niks verkeerds zeggen maar het nieuwe beleid heeft de WC-community echt de das om gedaan.
Zellf ga ik binnenkort upgraden na het schrijven van een paper (veiliger ;)) maar ik heb wel een keuze gemaakt.

ixl85 in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV"

Misschien dat ik mn secundaire bak blijf waterkoelen want ik vind het nog steeds echt een geweldige hobby, maar voor mn main-rig doe ik het niet meer ivm flexibiliteit. Ik doe motiongraphics en daar gaan aardig wat Gb'tjes in rond. Zelfs een HD wisselen is nu al een hel.
Jammer dat er nu geen centraal topic om weer iedereen te helpen, dat mis ik wel.
Alle vragen die ik nu vind in TC&O zijn echt met 1 zin te beantwoorden...
Jammer.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

ixl85 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:21:
Whow...
Ik wil niks verkeerds zeggen maar het nieuwe beleid heeft de WC-community echt de das om gedaan.
Zellf ga ik binnenkort upgraden na het schrijven van een paper (veiliger ;)) maar ik heb wel een keuze gemaakt.
en wat is er dan verandert?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Het zijn nu allemaal losse cellen geworden, geen samenhang, geen vaste mensen die je kunt begroeten of die je snel kan aanspreken. Geen eigen WC humor ofzo. De tijd dat die kleine celtopics leven is veel te kort. Kutvraagje - antwoord - fout antwoord - reactie dat dat fout is - verwijzing naar de eerste post en klaar.
Er word niks opgezet. Eerst hadden we samen een geweldige SP opgebouwd waar iedereen zn steentje aan bij droeg, nu kan dat me echt niet meer verrekken.
Saai.
Ik zie dat je net geregistreerd bent dus ik weet niet of je het oude topic nog hebt mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Fijn ixl85, dit is een tijd geleden ook al aangehaald en dat heeft nu geen nut zo :)

Terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:01
Beste mensen,
Weet iemand misschien welk waterkoelblok de beste vervanging is voor de standaard Physx P1 kaart.
Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/2001-2200/2144_1_image.jpg

Ik heb zelf geen idee welke maten het zijn. Maar ik heb ergens gelezen dat dit dezelfde maten zijn als van de Radeon 9800. Dit weet ik niet zeker, want die persoon wist het zelf ook niet zeker.
bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Volgensmij gingen er op die dingen Geforce4 koelers in het begin.
dwz dat elk universeelkoelblokje er op zou moeten passen.
Kijk eens bij alphacool, die hebben genoeg goedkope blokjes.

Ik heb in de watercoolingtopics nog nooit dit kaartje voorbij zien komen... Zeker weten doe ik het dus ook niet. Ik zou de mensen van die kaart even mailen voor de afstand van de mountingholes of de mensen van aquatuning. Die hebben die vraag misschien wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beste is denk ik de koeler er even af halen en kijken wat precies de afstand tussen de gaten is. Als ik die koeler zo zie lijkt het mij een standaard veel gebruikt ding wat ook op bijvoorbeeld een 6800LE zit. Als dat zo is passen er tientallen blokjes op. Ik zou het ff meten voordat je een blokje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb die Physx kaart ook nog niet :P
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, maar ik wil dus alles in 1 keer installeren, dus physx kaart erin, met waterkoelblok er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik kan je persoonlijk aanraden om de PC eerst te bouwen met luchtkoeling om te zien of ie werkt. Alleen aanzetten is dan op zich al aardig maar liever installeren en ff testen. Het kost je misschien 2 uur extra werk maar dan weet je zeker dat ie werkt zodra ie helemaal watergekoeld is. Het zou kunnen dat de GPU of iets anders DOA is. Dan bouw je een hele PC met waterkoeling om er achter te komen dat er iets kapot is. Dan moet de hele waterkoeling weer uit elkaar en dat is echt heel veel werk.

Toen ik deze PC gebouwd heb heb ik em eerst in losse onderdelen op een tafel in elkaar gezet om te zien of ie beeld gaf. Dit dan alleen wel met een losse heatsink op de CPU geduwt en iemand anders em aan en uit laten zetten. Had toen geen goede luchtkoeler dus het moest maar even zo. Toen ie beeld gaf ben ik em pas met waterkoeling gaan bouwen. Als ie dan niet werkt heb ik iets gesloopt of is er iets anders. Maar ik wist in ieder geval dat er met de onderdelen voor het echte bouwen niets mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Dit was ik ook van plan. Wel alvast de waterkoelblokken in huis. en als ie dan helemaal gebouwt is, even de standaard koelers gebruiken om te kijken of ie werkt, en daarna waterkoeling erin. Ik ben er niet nieuw mee, ik heb al zo'n 2 jaar ervaring met waterkoeling ;)

Ik ben ondertussen iets wijzer geworden.
Ik vond deze foto van de Physx kaart zonder koeler erop:
Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/4933/img4573650pixencircled2xw5.jpg

En in de rood omcirkelde gaatjes zou dan een Zalman VF900-CU gemonteerd kunnen worden in deze rood omcirkelde gaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/5650/img4645650pixencircledba1.jpg

En dan vond ik dit ook nog op de website van Zalman:

Afbeeldingslocatie: http://zalman.co.kr/images/productinfo/eng/VF900-Cu-LED_img2.jpg

Ik zou op de gaatjes 2 (de rood omcirkelde gaatjes op de 2de foto)
de volgende kaarten kunnen monteren:

NVIDIA Geforce4 Ti 4*** Series
NVIDIA Geforce Fx 5700(Ultra) Series
NVIDIA Geforce Fx 5800 Series
NVIDIA Geforce 6600 Series (except 6600 AGP Series)

Ik zou dus al kunnen kijken voor een koelblok van een van de bovenstaande kaarten. Ik moet denk ik wel de geheugen chips met passieve blokjes koelen. Ik vind dit zelf minder mooi, maar het geeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Je kan dan gewoon van die universele chipset blokjes gebruiken.

Bijvoorbeeld de DangerDen MPC-Universal Chipset Block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zo, nou heb ik eindelijk ook het recht om in dit topic te posten :)

/me Freeze_XJ net waterkoelingsspul binnen

Jammer alleen dat al die slangmaten en verloopstukjes zo verschillen, Eheim heeft al 2 verschillende aansluitingen op een pomp (1048), aan de ene kant past er 1/2" in, aan de andere kant alleen iets 3/8"-achtigs (precies de Swiftech Microres aansluiting)...

Daarnaast : EK Supreme heet restrictive te zijn... Ja, ik weet nu waarom, 1/4" binnenmaat? (ongeveer 0.85 cm) Weet iemand of hier iets op te vinden is, zoals een andere top?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Dus ?

Kwestie van goede koppelingen bestellen, niets lastigs aan als je research had gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Right, afgelopen zaterdag is dus mijn pomp overleden. 't betreft hier een Sicce Idra die na 2 jaar trouw water rond pompen(en 1 jaar spiritus/ijswater) de geest gegeven heeft...

Echter, om een of andere reden bennik al bij 3-4 diereniwnkels geweest ,maar geen had een Idra in het assorti of zelfsmaar bij de leverancier, dat zou dus importeren worden -O-

Maar voor ik mezelf financieel laat uitkleden, issier iemand die een shop kent met Sicce idra's? Want dat is altijd nog goedkoper nl :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waarom geen Eheim pomp ? Dingen zijn enorm betrouwbaar en zou ik eerder aanraden dan een pomp die na 2 jaar kapot gaat. Mijn oude Eheim 1046 doet het na meer dan 4 jaar nog steeds prima en mijn nieuwe 1048 werkt nu anderhalf jaar zonder problemen.

De pomp is toch het meest belangrijke onderdeel van waterkoeling en moet dus in mijn mening 100% betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
PilatuS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:55:
Waarom geen Eheim pomp ? Dingen zijn enorm betrouwbaar en zou ik eerder aanraden dan een pomp die na 2 jaar kapot gaat. Mijn oude Eheim 1046 doet het na meer dan 4 jaar nog steeds prima en mijn nieuwe 1048 werkt nu anderhalf jaar zonder problemen.
Voor een pomp die vér buiten zijn specificaties heeft gewerkt(rondpompen vloeistoffen van -40 graden of juist +40 graden(max was iets van 30 oid), zoutwater oplossingen, slush(water met ijs schilfers) alcoholen etc) heeft ie het met 3(en niet 2 ffs) nog best lang volgehouden...ik denk dattie een kleine 10.000 uur gedraait heeft...

Ik weer niet hoe lang een gemiddelde pomp meegaat, maar ik was allang blij dattie het zolang trok :P
PilatuS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:55:
De pomp is toch het meest belangrijke onderdeel van waterkoeling en moet dus in mijn mening 100% betrouwbaar zijn.
100% passen in het reservois en een 20mm aansluiting vind ik persoonlijk belangrijker :+ Heel leuk als je een onverwoestbarepop hebt, maar aangezien ik dompel, zallie er toch echt in moeten :P Al gaat ie maar 2-3 jaar mee, tegen die tijd is mijn PC wel weer aan vervanging toe en ga ik gewoon weer "from scratch" beginnen met 't ontwerp van een WC-gedeelte.... iig een met een ruimere kast zodat ik niet gebonden ben aan het type pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat zijn een hoop extra redenen om die pomp te nemen ja. Ik dacht al waarom wil ie perse die pomp hebben als er veel betere zijn die makkelijk te krijgen zijn. Maar goed moet dus perse die zijn.

Ding is in NL wel te krijgen trouwens.

http://www.igc-holland.nl...&cPath=67&products_id=176

http://www.theflowertower...rtower.nl/N_art_2794.html

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Well, ik zit nu achter mijn PC, met de pomp uit in zwaar ondervoltte en teruggeklokte toestand(1,4ghz @1,175 volt...ik zie de cpu temp langzaam opkruipen van +/-30 naar 38 in een kleine 20 minuten)

Zolang ik niets spectaculairs doe, that is...alle overbodige meuk zoals winbar, d-tools, overclock meuk al uit 't opstarten verwijderd, zodattie sneller op start en minder hoeft te doen :P (39 graden inmiddels)

Lang houdt ie 't dus niet uit zonder pomp, hoewel convectie wel een beetje koelt en het rad écht wel hoger staat dan de CPU, denk ik niet dat ik veel kan doen behalve browsen en muziek luisteren...misschien dattie nog een filmpje doet :+

edit:
En ja, ik had de pomp idd al gezien bij verschillende winkels in uithoeken van 't land(oa. in maastricht) dus ik ga um wel online bestellen, ook al zijn niet al die grow shops even koosjer :P Bestel er wel gelijk 2, just in case...best fucked als Sicce de lijn beindigd heeft(importeur van de discus keten kon er ook niet aan komen nl.) kan ik er beter een extra inkopen dn over 2-3 jaar helemaal frakked zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door Rey Nemaattori op 05-03-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er stilletjes aan om over te schakelen naar Intel s775 bordje,.. huidig bordje nu nog s939.

Ik zou graag mijn Alphacool NexXxoS XP Bold AMD64 hergebruiken maar ik denk dat het wat lastig zal worden om er enkel en alleen een aangepaste top-plexi en backplate voor te vinden.
Mocht er iemand tips hebben waar ik dat zou kunnen vinden .... shoot .... maar ik denk dat het beter zal zijn om meteen voor een volledig nieuw blokje te gaan samen met de geschikte boutjes en veertjes.

Ik heb eventueel de Alphacool NexXxoS XP Bold Sockel 775 (Intel Pentium) op het oog.
Klik
Qua constructie identiek aan mijn huidig blokje op mijn Opteron165 en ik ben zeer tevreden over de koelingscapaciteit van dat blokje, zeker in combinatie met mijn Laing pompje.

Vraag is of het een overclockte Quadcore Q6600 ook koel genoeg zal houden ... wat denken jullie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:12:
Ik denk er stilletjes aan om over te schakelen naar Intel s775 bordje,.. huidig bordje nu nog s939.

Ik zou graag mijn Alphacool NexXxoS XP Bold AMD64 hergebruiken maar ik denk dat het wat lastig zal worden om er enkel en alleen een aangepaste top-plexi en backplate voor te vinden.
Mocht er iemand tips hebben waar ik dat zou kunnen vinden .... shoot .... maar ik denk dat het beter zal zijn om meteen voor een volledig nieuw blokje te gaan samen met de geschikte boutjes en veertjes.

Ik heb eventueel de Alphacool NexXxoS XP Bold Sockel 775 (Intel Pentium) op het oog.
Klik
Qua constructie identiek aan mijn huidig blokje op mijn Opteron165 en ik ben zeer tevreden over de koelingscapaciteit van dat blokje, zeker in combinatie met mijn Laing pompje.

Vraag is of het een overclockte Quadcore Q6600 ook koel genoeg zal houden ... wat denken jullie :?
Backplate heb je niet nodig voor S775. Dus alleen een hold down plate is genoeg om hem geschikt te maken voor 775. :) Denk dat wel voldoende is hoor. Is volgens mij prima blokje. Zijn natuurlijk betere blokken maar die zijn ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:12:

Klik

Ik heb anderhalf jaar lang een vrijwel gelijk blok gehad van Alphacool. Alleen de base was iets anders verder eigenlijk helemaal gelijk. Hield mijn Q6600 @ 3.1GHz prima koel. Dus dat blokje dat jij wilt kopen moet ook prima werken met een overgeklokte Q6600.

Bij mij is alleen het plexiglas gaan scheuren met als gevolg een half glas vloeistof over mijn moederbord heen. Voor mij geen blokjes met plexiglas meer. Afgezien van dat vond ik het een heerlijk blokje dat erg mooi was en prima temps gaf.

Ik heb het blokje hier nog liggen met al het bevestigingsmateriaal er bij. Misschien dat je er iets aan hebt. Zit een klein scheurtje in het plexiglas maar met de base en het bevestigingsmateriaal is niets mis.

Hier een plaatje van het blokje.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/znles0.jpg

Het scheurtje zit bij de linker koppeling.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik krijg volgende week ook een Q6600 en heb het grotere broertje van dat blokje: NexXxoS XP Socket 775

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.com/images/product_images/popup_images/332_0__11710_1.jpg

Die houd op dit moment mijn E6300 net boven kamertemp. Mede dankzij mijn gigantische radiator maar goed. Ik zal dan ook even resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

PilatuS schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:35:
[...]

Ik heb anderhalf jaar lang een vrijwel gelijk blok gehad van Alphacool. Alleen de base was iets anders verder eigenlijk helemaal gelijk. Hield mijn Q6600 @ 3.1GHz prima koel. Dus dat blokje dat jij wilt kopen moet ook prima werken met een overgeklokte Q6600.

Bij mij is alleen het plexiglas gaan scheuren met als gevolg een half glas vloeistof over mijn moederbord heen. Voor mij geen blokjes met plexiglas meer. Afgezien van dat vond ik het een heerlijk blokje dat erg mooi was en prima temps gaf.

Ik heb het blokje hier nog liggen met al het bevestigingsmateriaal er bij. Misschien dat je er iets aan hebt. Zit een klein scheurtje in het plexiglas maar met de base en het bevestigingsmateriaal is niets mis.

[afbeelding]

Dit blok houdt mijn quad die 3600mhz draait op 43 graden, zijn prima blokjes. Plexiglas zal ook alleen kapot gaan van te vast aandraaien. Of van die koppelingen voor de slangen of de 4 inbusjes. Het trilt namelijk niet en word ook niet zwaar mechanisch belast. Als je gewoon voorzichtig doet gaan ze lang genoeg mee. Mijn blokje zit er ook al meer dan een jaar in en die werkt nog vlekkeloos. Heb dat ding ook pas 1x schoongemaakt :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb ook een Q6600 en moet zeggen dat de temperaturen niet omhoog gaan. Ofja, ik ben van een e6600 naar Q6600 gegaan en de temperaturen zijn +/- 37 idle. Met Heatercore en 8800G92 in de loop.

Op dit moment draai ik met een e2160, omdat mn DS3 kapot is, maar X48 on the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
R-O-Y schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:34:
[...]

Dit blok houdt mijn quad die 3600mhz draait op 43 graden, zijn prima blokjes. Plexiglas zal ook alleen kapot gaan van te vast aandraaien. Of van die koppelingen voor de slangen of de 4 inbusjes. Het trilt namelijk niet en word ook niet zwaar mechanisch belast. Als je gewoon voorzichtig doet gaan ze lang genoeg mee. Mijn blokje zit er ook al meer dan een jaar in en die werkt nog vlekkeloos. Heb dat ding ook pas 1x schoongemaakt :)
Mijn blokje heeft anderhalf jaar zonder enige problemen gewerkt tot ie begon met lekken. In al die tijd heeft ie prima gewerkt en nog geen 1 druppel gelekt. Alleen na anderhalf jaar begon ie spontaan te lekken. Ik heb niets te hard aangedraait en toch na zoveel tijd is ie gaan lekken. Die koppeling waarbij het is gaan lekken zat er ook al die tijd in en ik heb er verder nooit aangezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

@ Teamikke,

Heb hetzelfde blokje gehad op mijn Q6600 en hij koelde goed genoeg. Temps weet ik niet meer maar op een koude winterdag zat ik op 3ghz onder de 20 graden op sommige cores.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Mijn blokje heeft anderhalf jaar zonder enige problemen gewerkt tot ie begon met lekken. In al die tijd heeft ie prima gewerkt en nog geen 1 druppel gelekt. Alleen na anderhalf jaar begon ie spontaan te lekken. Ik heb niets te hard aangedraait en toch na zoveel tijd is ie gaan lekken. Die koppeling waarbij het is gaan lekken zat er ook al die tijd in en ik heb er verder nooit aangezeten.
Ik denk haast door het lichte uitzetten van opwarmen en weer ineen krimpen.
BTS schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:44:
@ Teamikke,

Heb hetzelfde blokje gehad op mijn Q6600 en hij koelde goed genoeg. Temps weet ik niet meer maar op een koude winterdag zat ik op 3ghz onder de 20 graden op sommige cores.
Ik heb een 480 Extreme radiator die passief al op kamertemp. is dus ik heb er geen twijfels over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Oke, ja ik had toendertijd 2x120 Extreme Rad en nou nog 1x120 Rad (Q6600 al verkocht btw)
Blokje vind ik wel lekker makkelijk te installeren. Vergeleken met mijn GTX die ik nou heb (met moertjes en al) heb wel het mobotray gedeeltes van uitgeslepen zodat ik makkelijk bij de achterkant van het moederbord kan en met vlindermoertjes vast gedraait

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die drukdingen vind ik persoonlijk niet echt fantastisch werken. Raakt snel weer los op de een of andere manier. Hij zit bij mij al maanden op maar 3 punten vast :P Maar gaat goed verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

PilatuS schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Hoe zat het vast dan? Ik heb namelijk ook een blokje liggen dat maar een keer vastgedraaid is. Met teflontape ertussen en net iets te strak. Daar zit dus ook een scheurtje in. Lekt (nog) niet. Maar dat ding gebruiken doe ik niet. Bij mijn blok zit het met O-ringen bij de koppelingen. Verder zal dat plexi niet vanzelf scheuren dus ik laat het voorlopig zo zitten :P Mocht je plexi niet zo leuk vinden kan je er ook een koperen huisje omheen solderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon een standaard koppeling met O-ring. Verder geen teflon of wat dan ook. Heb die koppeling er anderhalf jaar geleden in gezet en nooit aangeraakt tot ie een paar maanden terug begon te lekken. Heb de koppeling met de hand toen vast gedraait en helemaal niet erg strak omdat ik wist dat te strak met plexi problemen kon geven. Vind het nog steeds vreemd dat ie pas na anderhalf jaar is gaan lekken. Als het nou binnen 1 week was dan snapte ik het nog.

Ook mijn nieuwe 8800GT waterblok van EK heb ik genomen met Acetal top ipv plexi. Plexi ziet er erg leuk uit maar ik gebruik het niet meer voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Raar inderdaad dat het gaat lekken na zo'n tijd. Zeker als je er niks aan doet. Of het plexi is of niet maakt mij ook niet zoveel uit. Volgens mij ben ik de enige hier die geen window heeft. Mijn waterkoeling zit mooi weggewerkt. De radiator valt zelfs niet zo erg op :) Onopvallende systemen die lekker snel zijn is veel leuker vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:33:
Raar inderdaad dat het gaat lekken na zo'n tijd. Zeker als je er niks aan doet. Of het plexi is of niet maakt mij ook niet zoveel uit. Volgens mij ben ik de enige hier die geen window heeft. Mijn waterkoeling zit mooi weggewerkt. De radiator valt zelfs niet zo erg op :) Onopvallende systemen die lekker snel zijn is veel leuker vind ik :P
Ook geen raam hier :P

Ik ben zelf ook niet zon fan van plexi... Heb ook 1x gehad dat er een barstje in kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb alles van plexi, van EK-88GTX tot EK-Asus mobo set :o

Had voor plexi gekozen, omdat ik het en stuk mooier vind.
(ik heb 3 ramen in mijn kast :))

Het lekt in ieder geval bij mij nog niet :)

Alleen bij mijn pompen heb ik een hele kleine lek.
Ik heb zo'n laing pomp met externe schroefdraad.
Daar een metalen "adapter" erop en daarin de fitting.

Bij die adapter heb ik te weinig teflontape gebruikt, waardoor er heeeel klein beetje water doorkomt.
Ik heb er nu gewoon een prop papier ondergelegd en een servetje boven op de papier :P

Binnenkort ga ik over op 1/2" slangen en een OClabs XPTop op de laing pomp.
Dan ben ik gelijk af van die verrotte adapters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:35:
[...]

[afbeelding]

Een dergelijk blokje zit momenteel op mijn HD3870 en ik ben er héél erg tevreden van.

Temperaturen:
- cpu idle 25gr. stressed iets boven de 30gr.
- gpu idle 26gr. stressed max. 35gr.

Dank je alvast voor het aanbod maar een gescheurd plexi zie ik niet echt zitten.
Vroeg of laat scheurt zoiets verder,... ik heb het ooit zelf ondervonden met mijn eerste WC blokje.
Trouwens, de aansluitingen in die plexi staan niet op de correcte plaats om te passen op mijn XP-Bold.

Ik denk dat ik me maar beter meteen een nieuw blokje bestel .... zo ééntje als Teamikke,... een koppeling in een metalen omhulsel draaien is tenslotte nog altijd veiliger/steviger dan in plexi nietwaar.
Als er betere types zijn om een overclockte Q6600 koel mee te houden dan het blokje dat Teamikke aanhaald, niet te duur a.u.b. , tips zijn welkom ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Dat blokje dat pilatus gebruikt(e) heb ik ook op m'n quad. Wordt full-load 43 graden. Dat is op 3600mhz op 1.28 volt. Die dingen koelen best aardig :) Zeker voor de 30 euro die ze kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Ik heb een D-Tek Fuzion, icm met Thermochill 120.3 hou ik mijn Q6600 G0 op 3.8 koel op 38 graden (idle) :)
(zit ook nog NB en mosfets in de loop btw)

Verder zou ik kijken naar de EK-Supreme.
Die is in vele reviews goed getest en niet al te duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Akuma2000 op 07-03-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Xplod, werk eens aan je interpunctie zeg, dat leest niet fijn.

Tja, de keuze voor Plexi of een ander materiaal is persoonlijk. Ik heb altijd plexi blokken op mn CPU gehad en er heeft er nog nooit een gelekt. Dus het is gewoon ook voor een gedeelte een persoonlijke ervaring, dat is imo overal mee. Heb je ergens een slechte ervaring mee, dan is het meteen slecht. Nou, ik heb dus nooit problemen gehad met Plexi dus voor mij voldoet het super !

[ Voor 19% gewijzigd door sky- op 07-03-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik ....
verder ... een graadje meer of minder doet er niet echt toe.
Gewoon koel genoeg en stil is wat telt hier ;)
Als die plexi's dan na verloop van tijd toch zouden durven scheuren,... dan zal ik misschien maar beter ook eens mijn gpu-blokje vervangen ..... mede dat het blokje toch al 3 kaarten meegaat ... 6800GE --> 7900GT --> HD3870

sky- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:31:
offtopic:
Xplod, werk eens aan je interpunctie zeg, dat leest niet fijn.

offtopic:
Ben nog niet goed wakker, kan gebeuren, ik zal het wat aanpasen :z

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:34:
Doe ik ....
verder ... een graadje meer of minder doet er niet echt toe.
Gewoon koel genoeg en stil is wat telt hier ;)
Als die plexi's dan na verloop van tijd toch zouden durven scheuren,... dan zal ik misschien maar beter ook eens mijn gpu-blokje vervangen ..... mede dat het blokje toch al 3 kaarten meegaat ... 6800GE --> 7900GT --> HD3870
Iets kan alleen scheuren als er spanning in of op het materiaal staat. Ik weet niet hoe jij je blokjes monteerd maar ik heb er vooralsnog geen een kapot gekregen :+ Als je gewoon voorzichtig bent gaan ze niet kapot. Een blokje van metaal kan net zo goed gaan lekken, de kans is erg klein maar bij allebei toch wel aanwezig. Als je nu blokken hebt die goed werken moet je ze lekker laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het enige wat bij mij plexi is, zijn mijn zelfgemaakte reservoirs (waar ik wel vertrouwen in heb :P ) en mijn Laing top. Die top is dik 2cm dus daar vrees ik niet echt voor.
Ik heb de rest ook allemaal metaal om de bovenstaande redenen idd.
En het is idd. zoals Sky- zegt: Persoonlijke ervaring. Zelfde met slangen: De een kan prima leven met pur ;) Maar er is een ding waarbij niemand terug wil als ie eenmaal beide heeft gehad : TT ;)

[ Voor 28% gewijzigd door TEAMIKKE op 07-03-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een blokje met een plexi top die standaard bij mijn thermaltake bigwater zat. Deze heb ik vervangen voor een EK-Supreme Acetal. Heb van de week ook al mijn fittingen binnen gekregen. Vanavond heb ik eindelijk tijd om de boel in te bouwen..

Ik heb nooit problemen gehad met plexi icm watercooling, maar ik heb nu wel bewust gekozen voor een blokje wat geen plexiglas top had om te voorkomen dat 't ooit gaat scheuren. Ik denk dat je al een groter risico loopt als je watercooling gebruikt op hardware schade als er water op komt.. Daarom maak ik het risico gewoon zo klein mogelijk..

Je hangt ten slotte niet constand met je hoofd voor je pc om te kijken of er nog nergens iets drupt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een goeie addictive van kleurigheden niet alleen is het beste, men van nu is in de weer nogal met dan weer wat na wat enzo. een soort en met van veiligheid tegenwoordig. Een druppel is niet erg door ze. Heb je toch wel een poos thermaltake gehad, het block van de tt deedt het bij de meeste niet goed, overal begon het wel wat te scheuren, zo erg dat het volle topics deedt opleveren.Viel spass met je nieuwe inbouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk toegekomen om mn probleem op te lossen.
De radiator omgedraaid waardoor de aansluitingen nu bovenaan zitten en de temps zijn weer oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:52:
Eindelijk toegekomen om mn probleem op te lossen.
De radiator omgedraaid waardoor de aansluitingen nu bovenaan zitten en de temps zijn weer oke :)
Dan was het toch duidelijk een probleem met lucht boven in de rad. In ieder geval mooi dat het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Iemand hier met een core-only blokje op een 8800GT zonder mem. koeling? Ik wil volgend weekend hem weer op water zetten maar vraag me af of het nog echt nodig is om het geheugen te koelen met van die blokjes. Op m'n 7950GT had ik het wel maar vraag me af of het echt nodig is. Passief dan wel te verstaan. Er is verder weinig/geen airflow rond de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met bijna geen airflow zou ik er zeker geheugen heatsinks op doen. De stock koeler en andere koelers koelen niet voor niets het geheugen ook mee. Voor die paar euro dat die blokjes kosten zou ik het zeker gewoon doen. Kwaad kan het niet maar zonder zou wel kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Geheugen heeft -eigenlijk- airflow nodig. Die koelblokjes helpen vrijwel niet zonder airflow. Is er geen optie om een stille 120MM fan ervoor te hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zonder airflow kan ook prima gaan. Ik heb 2 jaar lang een 6800LE gehad met Zalman heatsinks voor het geheugen met een waterblok op de core zonder enige airflow. Heeft altijd prima gewerkt en die kaart doet het nu nog bij iemand anders.

Als je moet kiezen tussen geen airflow zonder heatsinks of zonder airflow met heatsinks zou ik toch zeker met heatsinks draaien want het scheelt zeker wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
PilatuS schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:29:
Zonder airflow kan ook prima gaan. Ik heb 2 jaar lang een 6800LE gehad met Zalman heatsinks voor het geheugen met een waterblok op de core zonder enige airflow. Heeft altijd prima gewerkt en die kaart doet het nu nog bij iemand anders.

Als je moet kiezen tussen geen airflow zonder heatsinks of zonder airflow met heatsinks zou ik toch zeker met heatsinks draaien want het scheelt zeker wel wat.
Echt helemaal geen airflow? Daar zijn heatsinks niet voor bedoeld. Heatsinks zorgen er alleen voor dat de lucht de warmte beter kan afvoeren. Je hebt wel minder airflow nodig dan zonder heatsinks, maar helemaal geen airflow is niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
De chips geven natuurlijk wel warmte af aan de blokjes die via het principe van warme lucht stijgt op wel enigszins gekoeld worden. Nu met stockkoeler worden ze overigens niet gekoelt. Enkel een briesje van de fan die erboven hangt. Zie ook deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20final%201/aa900339d1be9bdc874d6f4oc0.png

De VRM's worden wel gekoeld en dat blijft ook zo. Ik heb nog wel een paar blokjes van de 7950GT liggen. Plak ik die er wel op :) Maak me er verder niet zoveel zorgen om. De rest van het moederbord wordt ook nauwelijks gekoeld en die draait ook al tijden goed. Er zal ook niet ge'OC'ed worden en de temp. van de kast (intern) is ong. 30 graden. Moet haast wel goedkomen lijkt me :) En als ik ga gamen gaan de fans wel aan dus dan is er wel airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Extreme smell schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:00:
[...]

Echt helemaal geen airflow? Daar zijn heatsinks niet voor bedoeld. Heatsinks zorgen er alleen voor dat de lucht de warmte beter kan afvoeren. Je hebt wel minder airflow nodig dan zonder heatsinks, maar helemaal geen airflow is niet gezond.
Echt helemaal zonder airflow was dat. Enige wat in die PC zat was 120mm outtake voor de rad en de outtake van de voeding. Verder helemaal geen airflow voor de hele PC. CPU en GPU waren watergekoeld en die PC heeft een paar jaar prima gedraait zonder problemen.

Erg vaak hier op tweakers gehoord dat zonder airflow echt niet goed was maar die PC heeft nooit problemen gehad. Ik weet dat het niet aan te raden is maar zonder kan dus ook prima goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Deze kaarten worden natuurlijk ook gewoon gebruikt in non-tweaker bakken dus ze moeten wel het een en ander aankunnen. Als je ziet wat voor koeling, of het gebrek daaraan, sommige OEM kasten hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft iemand enig idee waar ik beschermrubbers kan vinden voor 6x1 slang?

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1458-1443.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door _TP_ op 09-03-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@_TP_

Als je ze niet kan vinden kan je altijd nog zelf iets maken. Met een stukje rubber en wat tijd moet zelf maken geen probleem zijn. Zo'n ring is maar een stukje rubber en meer niet. Je zou ook een 8x1 ring door kunnen knippen en er een stukje uithalen zodat ie past voor 6x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé guys,..

bij alphacool heb ik gevonden wat ik nodig heb om mijn XP-bold cpu-blokje om te vormen naar een s775 type door gebruik te maken van een ander plexi. ---> Klik

Nu daar staat het volgende;

- Austausch Halterung für alle NexXxoS XP Bold CPU-Kühler, um auf Intel Pentium IV Sockel 775 CPUs umzusteigen. Die CPU-Kühler Abdeckung wird mit Montagesatz ausgeliefert.

Mijn duits is niet zo best,.... staat daar dat het benodigde bevestigings-materiaal meegeleverd wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Kort maar krachtig: Ja. Mit is met. ausgeliefert is letterlijk uitgeleverd, meegeleverd.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Staat idd dat het met bevestigingsmateriaal wordt geleverd. Als het goed is zijn dat dus de 4 schroeven en veertjes enzo.

Anders heb ik hier nog wel een setje voor je liggen van mijn waterblok waar het plexi van kapot is.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 10-03-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. guys,.. tja ... ik ben het duits niet echt machtig :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wat aan het wanderen omtrent een fillport-montage. Nu is de stuatie: een liang ddc pomp met natuurlijk een in en oulet.
Logischerwijs trekt de pomp geen lucht aan via de inlet. Moet ik nu de fillport na de outlet monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:29:
Ben wat aan het wanderen omtrent een fillport-montage. Nu is de stuatie: een liang ddc pomp met natuurlijk een in en oulet.
Logischerwijs trekt de pomp geen lucht aan via de inlet. Moet ik nu de fillport na de outlet monteren?
Je moet de fillport met een T-stuk aansluiten voor de inlet. Op die manier kan je vullen en komt het water bij de inlet. Het kan zijn dat ie het water niet kan aanzuigen als er lucht voor zit maar die lucht kan je weg krijgen door in de slangen te knijpen. Zodra je de lucht uit de slangen geknepen hebt kan de pomp het water gaan pompen.

Ik moet zelf nadat ik het reservoir vol met water gedaan heb ook uit 1 slang de lucht knijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 12-03-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
_TP_ schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:53:
Heeft iemand enig idee waar ik beschermrubbers kan vinden voor 6x1 slang?

[afbeelding]
Bouwmarkten verkopen deze wel bij de afdeling elektra. Ze worden vaak gebruikt om kabels voor buitengebruik af te sluiten als ze een lasdoos of een schakelaar ingaan.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Je moet de fillport met een T-stuk aansluiten voor de inlet. Op die manier kan je vullen en komt het water bij de inlet. Het kan zijn dat ie het water niet kan aanzuigen als er lucht voor zit maar die lucht kan je weg krijgen door in de slangen te knijpen. Zodra je de lucht uit de slangen geknepen hebt kan de pomp het water gaan pompen.

Ik moet zelf nadat ik het reservoir vol met water gedaan heb ook uit 1 slang de lucht knijpen.
Het is altijd weer een geknoei met het vullen van het systeem. In eerste instantie deedt ik altijd de pomp demonteren en vervolgens de pomp op gelijke hoogte brengen met het reservoire. Hierdoor onstond een vrijwel onmiddelijke doorstroming van het water in de richting van de loop.

Vanmiddag krijg ik de onderdelen binnen en ga dan eens bezig..dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het enige wat je moet doen is zorgen dat het water bij de inlet komt. Als er lucht in de weg zit kan je dit er gewoon uitdrukken net zolang tot het water in contact staat met de inlet. Ik ben vaak 3 min bezig om alle lucht er uit te krijgen zodat de pomp het water kan aanzuigen. Tot nu toe is het me altijd nog prima gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewust maar niet een gat in het dak van de kast gemaakt, lichtelijk uit voorzorg bij een eventualiteit dat het me niet zou aanstaan.
Wel, het laatste is het geval geworden, het ging allemaal hele maal mis met dat vullen. Wat een geklojo zeg, trechtertje in de mond van de fillport, telkens met m'n hand bij de aan / uitknop van de psu en maar vullen. Het ging opzich wel goed, maar houdt het toch maar liever bij m'n reservoire die beter oogt en een betere optische stimulance geeft in het geheel...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Maar weer eens een ervaring van mijn kant :)

Laatst mijn zooitje upgegraded:

Q6600 + 8800GT

De 8800GT draaide al een tijdje op lucht maar helaas heeft Asus daar geen temp. sensor in gestopt. De fan was stil onder normaal gebruik maar bij gamen steeg de straaljager al snel op. Donderdag dan mijn Q6600 gekregen en gisteren ingebouwd. Ook de 8800GT weer op water gezet met het oude blokje van m'n 7950GT.

Waterkoeling:
-Laing DDC-1t
-Black Ice Extreme 480
-Noctua 120mm. fans
-Alphacool NexXos blokjes (geen plexie)
-8/10mm slangen

Wat gekoeld wordt:
Q6600 stock
8800GT stock
P965 chipset

Kamertemp: 19
Temps! gemeten met speedfan
Q6600 stock:

Passief Idle
31-30-27-28 (core 1,2,3,4)
Actief
25-25-24-25

Passief onder load
40-41-40-39
Actief
31-30-30-31

Chipset:
Altijd rond de 35gr. Andere omstandigheden maken weinig uit.

8800GT: Valt helaas niet te meten. Maar hij blijft het doen onder load dus hij wordt iig genoeg gekoeld ;) Ook geen koelingsblokjes op het mem. Is ook niet nodig zo blijkt.

Al met al heel tevreden :) Het enige wat ik ooit nog wil is een watergekoelde voeding maar voorlopig ben ik tevreden met m'n zelfregelende still Coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Met die temperaturen kan je jouw Q6600 nog flink overclocken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Een 8800GT zonder temp sensor? Damn dat is echt cheap! imo kunnen ze dat niet maken met zo'n kaart. Het is niet als ie de zelfde temps bereikt als een 7300le :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mee eens, maar Asus heeft verschillende versies uitgebracht. De eerste was met zo'n platte lange koeler en die heeft wel een temp. sensor. Ik heb diegene met een soort Zalman-achtige koeler. Opzich dus stil onder normaal gebruik maar gaat direct op volle toeren onder gamen. En die heeft dus geen temp. sensor maar wel zijn er een paar bugs opgelost die de eerste versie wel had.

Dus het is maar wat je liever hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

TEAMIKKE schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:22:
Mee eens, maar Asus heeft verschillende versies uitgebracht. De eerste was met zo'n platte lange koeler en die heeft wel een temp. sensor. Ik heb diegene met een soort Zalman-achtige koeler. Opzich dus stil onder normaal gebruik maar gaat direct op volle toeren onder gamen. En die heeft dus geen temp. sensor maar wel zijn er een paar bugs opgelost die de eerste versie wel had.

Dus het is maar wat je liever hebt ;)
Probeer je temps eens te meten met Rivatuner/ATITool en met HWMonitor van de mensen van CPU-Z

GPU-Z heeft ook een tempsensorregistratieietsigs deze geeft de temp op mijn 8800GT wel aan, maar dan 10°C te laag! (dit is op de singleslotskoeling, die jij hebt is de glaciator-koeling)

[edit]
Die met de 'zalmankoeling' (glaciator), heeft een core voltage van 1,1V waar de singleslots 1,05V op de core heeft staan en dus gelimiteerder is met overklokken (na m'n biosflash en een andere koeling haal ik de 720/999/1890, waar ik eerst 675/954/1750 (C/M/S) haalde) (stock: 600/900/1500)

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 16-03-2008 12:38 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Al die andere prog.'s zien ook geen sensor. Hij zit er gewoon niet op :P Zegt Asus zelf ook. Mijn score met 3Dmark05 is hetzelfde als iedereen met een stock Q6600 en stock 8800GT en dat is snel zat voor me. Er zit wel rek in heb ik reeds uitgevonden ( ;) ) maar is niet nodig. Hecht ook veel waarde aan een stille en koele pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys ...

ik heb me zonet een Gigabyte P35C-DS3R mobo besteld,.. ga er een Q6600 op prikken... wordt leuk :)

De plexi top om mijn XP-bold s939 om te bouwen naar s775 is reeds op komst.
Mijn vraag is nu of mijn huidig EK blokje die nu op de NB van mijn DFI zit ook zou passen op de NB van de Gigabyte P35C-DS3R.
Zoja .. dan gooi ik die er meteen ook op :Y

Het gaat om hetvolgende blokje,... zie pic.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xplod/afbeeldingen/Waterkoeling/EK_NB_1.jpg

edit: ja hij past maar hij staat er wel 45° verdraaid op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Meten is weten,

daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik moet een omzetstukje gaan gebruiken van G3/8 naar G1/4. Maar nu zie ik dat je twee soorten hebt. Met of zonder O-ring.

Moet waar het omzetstuk ingaat speciaal voor zo'n O-ring gemaakt zijn of is het gewoon beter en in combinatie met alles te gebruiken?

Als ik de O-ring kan gebruiken moet ik dan ook nog teflontape gebruiken of is de O-ring dan genoeg?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Doe maar gewoon met Oring, Teflon kan ook nog maar is meestal niet nodig, is je eigenvoorkeur, geeft meer zekerheid.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:04
ShaquilleMoreno schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:33:
Ik moet een omzetstukje gaan gebruiken van G3/8 naar G1/4. Maar nu zie ik dat je twee soorten hebt. Met of zonder O-ring.

Moet waar het omzetstuk ingaat speciaal voor zo'n O-ring gemaakt zijn of is het gewoon beter en in combinatie met alles te gebruiken?

Als ik de O-ring kan gebruiken moet ik dan ook nog teflontape gebruiken of is de O-ring dan genoeg?
Het is zeker op een Thermochill Radiator? Ik heb een omzetstuk gekocht zonder o ring en deze er apart op gezet, goed aangedraaid, geen enkel teken van lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Het maakt naar mij idee wel veel uit hoor. Als de "omzetstukken" niet gemaakt zijn op o-ringen, dan zullen o-ringen ook echt niet helpen en moet je wel teflon gebruiken. Een O-ring kan alleen goed werken als deze aan beiden kanten rondom goed contact maakt. Ik heb wel eens fittingen gekocht waar vrolijk O-ringen bij geleverd werden die overduidelijk geen goed contact met de fitting konden maken. In dat geval zit je toch vast aan teflon.

Waar O-ringen echter wel werken gebruik ik verder geen teflon hoor.
Het is zeker op een Thermochill Radiator? Ik heb een omzetstuk gekocht zonder o ring en deze er apart op gezet, goed aangedraaid, geen enkel teken van lekken.
Ik had voor mijn thermochill gewoon fittingen besteld van G3/8" naar 1/2" pilaar. Deze werden dus ook vrolijk met O-ringen geleverd welke echter niet onder de fitting bleven zitten als je ze aandraaide. Het gedeelte van de fitting waar de O-ring onder zit was gewoon te smal voor een O-ring. Echter vond ik het bij de radiator nog het minst vervelend om Teflon te gebruiken, je hoeft er niet echt bang voor te zijn dat je die kapot draait.

[ Voor 37% gewijzigd door Aapenootjes op 23-03-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
't is inderdaad voor een Thermochill (PA120.3) rad.

Ik heb heb net even na het bericht van BTS om 21:45 uur de koppelstukken met O-ring besteld. Ik zal in de gaten houden of ze voor de O-ringen gemaakt zijn. Zoniet gebruik ik ze niet. Met O-ring ga ik geen teflon gebruiken, maar gooi ik de ring in de prullenbak dan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Die O-ring die je besteld hebt zitten perfect om de koppelstukken.

Teflon tape lijkt mij niet nodig, tenzij jouw fitting die in de koppelstuk gaat geen O-ring heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Kwam nog een mooi stukje tegen op FreezingHardware over de Thermochill PA120.3
Deze radiator is relatief compact, nauwelijks groter dan een 120 mm. koeler, en is daardoor geschikt voor het gebruik in kleine behuizingen.
Tuurlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Foute omschrijving, mail FreezingHardware daarvoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat ze gewoon de dikte van de radiator bedoelen. Ze zetten het er alleen enorm slecht neer waardoor er niets van klopt.

Als je ze even mailed passen ze het vrijwel gelijk aan. Heb ook wel eens een mail gestuurd en na een half uur was het al veranderd.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 24-03-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag trouwens dat er bij www.bg-computers.com nu ook 140mm rad te koop waren :)
Iemand zon ding al in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
sky- schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:54:
Foute omschrijving, mail FreezingHardware daarvoor dan.
Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:22:
Ik zag trouwens dat er bij www.bg-computers.com nu ook 140mm rad te koop waren :)
Iemand zon ding al in gebruik?
Welk ding? Artikel Nr ?

Als je de Black Ice bedoelt: nee. Ik ben nog uiterst tevreden met mijn Heatercore. (Wat nog iets groter is dan 140MM ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ShaquilleMoreno schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:33:

Ik heb ook zo'n verloopjes gebruikt MET O-ring en werkt perfect, geen last van lekken.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Hey ShaquilleMoreno,

hoe gaat het met je cosmos s?

Ik was eens benieuwd welke cpu jij hebt en de temps?

Ook die thermochill 120.3 erboven ingekregen, knap gedaan! Was dat moeilijk?

Want standaard zitten die gaten voor swiftech en black ice voorgeboorde he en niet voor je thermochill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Nee draait nog niet. Ik zit te wachten op de omzetstukjes van G3/8 naar G1/4. Ik heb de Thermochill erin gekregen door een mdf plaatje te maken die aan het rad vastgemaakt is en aan de bovenzijde behuizing. Hij kan zelfs nog los als het moet.

De bruine slangen zijn al vervangen en de bovenste slangen liggen nog los. Ik hoop hem deze week af te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_6050Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_6066Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_6064Small.jpg
Maar vertel hoe weet je dat ik dit aan het maken was?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste