[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
highflow forum :D Je nick was hetzelfde.

Dus jij hebt die originele gaten gebruikt om je fans op te monteren? En in je MDF gaten gemaakt om de thermochill te bevestingen? Heb ik dat juist? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik zal er niet meer posten hoor.

Alleen deze twee nog zodat je kan zien wat ik gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/Thermo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/Paula88/IMG_6034Small.jpg
De rad zou met 12 schroeven vast moeten zitten, maar 4 ervan zitten op dezelfde plek waar ook de gaatjes van de fans zitten. Ik heb deze dus maar overgeslagen Hij zit nu met 8 gaatjes vast en het lijkt mij genoeg. Het ging trouwens om de middelste 4 gaatjes.

De Thermochil zit vast met de meegeleverde schroefjes aan de ene kant van het hout en aan de andere kant zitten de fans aan het het hout vast met boutjes i.c.m inslagmoeren met daartussen het frame van de kast natuurlijk.

Ik probeer alles origineel te laten zo ook bij deze kast. Er zit geen extra gaatje in wat er niet in hoort.
Zoals je misschien wel weet verkoop ik nogal eens wat en dat zou het niet zo handig zijn als de kast vol met geboorde gaten zit.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Dus als ik het goed voorheb dan zijn die zwarte lijnen die de gaatjes op je mdf aanduiden overeenkomstig met je schroefdraad die getapt is in je case, waarop je je rad aan vastmaakt, en de witte lijnen die de gaatjes aanduiden op je mdf die komen overeen met je gaatje die staan zoals ze op je rad geboord en getapt zijn?

Moeilijk he ?:D

btw hoe dik is die mdf? 18mm?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
't is precies andersom.

Zoals ie nu ligt wordt hij aan het rad geschroefd (zwarte lijnen) en daarna wordt het rad met mdf tegen de bovenzijde, binnenkant van de kast aangehouden. De fans op hun plek leggen aan de buitenzijde van de case en dan de 12 imbusboutjes gebruiken om fans aan de mdf plaat (de witte lijnen) vast te maken.

Mdf is trouwens 12mm dik.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb een klein probleempje, ik zoek namelijk swiftech F fittingen. En deze kan ik helemaal niet in Nederland vinden. Heeft iemand enig idee waar zulke fittingen verkrijgbaar zijn?

Het gaat dus om dit soort dingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cool-z.com.au/zenshop/images/f-fittings-series.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn temps zijn aan de hoge kant voor de cpu (50 graden full load met SOB).
En de slangen met water voelen ook warm aan.
De lucht die van mn rad afkomt voelt ook echt warm gewoon :(
Is een 240 rad toch te weinig voor een cpu+nb+gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:40:
Het is wel wat veel ja, tegenwoordig moet je eigelijk een 360mm rad nemen voor dat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:40:
Als alles echt heet is dan is de rad idd niet voldoende. Hangt natuurlijk ook wel van de fans af. Met mijn fans op 7 volt wordt mijn CPU idle rond de 48. Zet ik de fans op 12 volt dan daalt dit naar 43 graden. Als ik ga gamen kan ik de CPU stressed op 52 graden houden met de fans op 12 volt. Laat ik de fans met gamen op 7 volt loopt de CPU temp op naar 58 graden.

Mijn rad is wel wat groter maar ik koel ook meer. Ook mijn lucht uit de rad is echt warm. Aangezien ik mijn setup voor de stilte heb maakt het mij niet echt uit. CPU/GPU/NB is wel wat veel voor een 2x120mm rad. Een upgrade naar een 3x120mm rad zou betere temps moeten geven. Of anders de fans harder laten draaien of andere fans kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 06-04-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

aapenootjes, gewoon BG/FHW mailen of ze het kunnen bestellen. Doen ze meestal niet moeilijk over lijkt me. Anders haal je het gewoon uit USA en vraag je of ze het in een enveloppe kunnen doen.

Boerenlater, valt mee. Maar ik zou je fans wat harder zetten, al vertel je er niet bij hoe hard je fans draaien. Ik draai sinds vandaag eigenlijk weer met een Dual Heatercore en moet zeggen dat het me goed bevalt. Gruwelijk groot zijn die dingen :D Heeerlijk.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
aapenootjes schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:16:
Ik heb een klein probleempje, ik zoek namelijk swiftech F fittingen. En deze kan ik helemaal niet in Nederland vinden. Heeft iemand enig idee waar zulke fittingen verkrijgbaar zijn?

Het gaat dus om dit soort dingen:
[afbeelding]
ik heb er nog wel een paar liggen die weg mogen:
V&A aangeboden: OCZ DDR2 PC2-9200 FlexXLC Edition

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik zal er aan denken, ik heb al bij Highflow.nl gevraagd naar die fittingen en hun hebben hun leveranciers al gemaild. Ik wacht heel even een antwoord af, want ik vind het anders wel lullig voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ze hebben de F-fittingen bij besteld, en hebben ook meteen 1/4" slang besteld. Goede service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

sinds kort draai ik weer WC! :) Echter blijft mijn temp vrij hoog onder load.
De lucht uit de rad is koud en het rad zelf ook eigenlijk ( fans @ max )
Het blockje zelf ( inc koppelingen ) voelt licht warm.

De specs:
Intel C2D E6850 @ 3Ghz 1.2V
Alphacool HP pro
Alphacool X1950 full cover block met 2 x 90graden screw
Laing DCC-1 met Alphacool Plexitop invoer @ TOP
Black Ice GT STEALTH 360
3 x Papst F/2GL
Swiftech MCRES-MICRO
8/10 PVC met standaard screw koppelingen

Idle temp: 28 graden
load temp: 40 gtaden

Kan dit simpel weg lucht in de rad betekenen? ik krijg er nix meer uit...
Zou een ander block veel veranderen?
Moet ik me der maar gewoon bij neer leggen dat dit een goede temp is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:03:
Moet ik me der maar gewoon bij neer leggen dat dit een goede temp is? :+
Jeps...

Enige wat zou helpen is idd een beter block.
Zou dat pas gaan doen als je bv serieus wil gaa oc-en ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
pff men eheim pomp is net kapot gegaan :(
2 van de 6 schoepen van de "propellor" (of hoe je het noemt) zijn afgebroken
Weet iemand of je zo een "propellor" kunt apart kopen? En wat kost die?
Kga alvast morgen is kijken in een aquariumshop ofzo.

fototje:

Afbeeldingslocatie: http://lancoholic.be/forum/pompklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben ze hem iig hier:
http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c126_Ersatzteile.html

14.99E ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
thx, maar ik ga toch eerst is kijken in ne aquarium winkel. Dit laten opsturen zou bijna evenveel kosten dan een nieuwe pomp :)

als ik de pomp terug in mekaar steek, zou ze nog genoeg flow kunnen leveren voor te koelen, er zit just een CPU,NB blok en 360RAD in men setup

[ Voor 36% gewijzigd door speedy090 op 07-04-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:30:
[...]

Jeps...

Enige wat zou helpen is idd een beter block.
Zou dat pas gaan doen als je bv serieus wil gaa oc-en ofzo.
Voorheen had ik een Coolplex 25 res. Echter te groot om intern kwijt te kunnen in mijn case.
Hierin zag ik mooi het water "dansen" nu met de Swiftech MCRES-MICRO zie ik het water totaal niet bewegen.....bij het vullen natuurlijk wel :D

Een beter block, wat zou je aan raden? de cpu heeft ruimte zat en meer snelheid is natuurlijk gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

De ek supreme, de swiftech apogee GTX heb ik zelf en koelt mijn 2160 @ 3ghz niet boven de 40 graden stressen, heb mijn oude q6600 er niet mee kunnen testen, net verkocht voordat ik dit binnen kreeg.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
speedy090 schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:46:
thx, maar ik ga toch eerst is kijken in ne aquarium winkel. Dit laten opsturen zou bijna evenveel kosten dan een nieuwe pomp :)

als ik de pomp terug in mekaar steek, zou ze nog genoeg flow kunnen leveren voor te koelen, er zit just een CPU,NB blok en 360RAD in men setup
Als er dingen vanaf liggen betekent dat dat de as in onbalans komt door het extra gewicht aan één kant, ik denk dat de impellor gaat aanlopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet de D-tek fuzion ;)
Das een toppertje!

Dat EK block is idd super, maar word meer aangeraden in een enkele loop zonder andere componenten...
D-tek fuzion is wat dat betreft een betere keuze...
Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:04
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:45:
Je vergeet de D-tek fuzion ;)
Das een toppertje!

Dat EK block is idd super, maar word meer aangeraden in een enkele loop zonder andere componenten...
D-tek fuzion is wat dat betreft een betere keuze...
Just my 2 cents ;)
Wat zeg jij van dat nieuwe blok op Aquatuning? Klik Ziet er erg uit als de fuzion en wordt vergeleken met de Supreme, meer flow minimaal beter temps en zelfde prijs als de Fuzion, lijkt mij ook te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij idd een rip-off van de fuzion...
Dus kwa koeling etc zal het wel goed zitten!

Blok zelf ziet er netjes uit... Zelf ben ik alleen niet zon fan van plexi.
Maar das persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:11:
volgens mij idd een rip-off van de fuzion...
Dus kwa koeling etc zal het wel goed zitten!

Blok zelf ziet er netjes uit... Zelf ben ik alleen niet zon fan van plexi.
Maar das persoonlijk ;)
Eens, plexi gaat gewoon kapot als je ff iets verkeerds zegt, er zijn ook andere versies met een "Nero" top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Lijkt meer een TDX met een grote nozzle..

Als die Ybris net zo duur is als een Fuzion kies je natuurlijk de D-Tek.. of de EK-Supreme.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Volgens een test van iemand presteerde hij net zo goed als de EK-Supreme, echter gaf het blok wel veel minder weerstand in de loop. Maarja, ik blijf wel lekker bij mijn EK. De F-fittingen komen na de CPU, zodat het geheugen ook niet voor een flow restrictie kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook weer eens handenarbeiden. Zojuist m'n laing ddc-1rt bij de v&a gezet en ga samen met een D5 en een quad 9850 eens in de weer gaan.

M'n D-Tek Fuzion ga ik niet weg doen, (ik zie het block weer eens voorbij komen) dit block heeft zich meer als bewezen in de prestaties die geleverd werden. Prima block.

Er komen nu dan van die 1/2 tubes in de kast en wil ook wel eens weten waarom men 1/2 gebruikt. Ik heb hier op A4 een soort en met van overzichtje met verschillende htt's / vcores / vdimms...Kort gezegt komt het er op neer dat de situatie van zonder quad en D5 in kaart is zodat de verschillen naar voren komen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:56:
Er komen nu dan van die 1/2 tubes in de kast en wil ook wel eens weten waarom men 1/2 gebruikt.
Omdat men dat er mooi uit vind zien ;)
Ik zweer bij mn 11/8 tygon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb deze week Realtemp eens gedownload en die geeft hele andere temps dan de meeste andere proggies. Is er hier iemand die weet welke temp nou de juiste is ?

CoreTemp: 42
Realtemp: 35
TAT: 42
Speedfan: 25
Asus Probe: 31

Dit zijn de idle temps van de verschillende proggies voor de eerste core.

Speedfan moet het sowieso fout hebben en Asus Probe eigenlijk ook wel. Vraag ik me alleen af of de temp van TAT en Coretemp de juiste is of die van Realtemp. De temp van Realtemp lijkt mij wel prima maar met de spullen die ik draai kan ik me de temp TAT en Coretemp ook wel voorstellen.

Heb hier wel eens gelezen dat Realtemp de juiste moet zijn maar lees ook wel dat TAT en Coretemp de juiste waardes moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd coretemp...
Zal vanaaf is voor de gein kijken wat realtemp doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op zich klinkt Realtemp wel aannemelijk met een idle temp van 35. Maar aan de andere kant is de laagste temp gemeten net na de boot 22 graden. Die 22 vind ik dan wel weer erg laag. Maarja het water is dan nog helemaal koud. Het water moet dan gewoon de temp van de kamer hebben wat ongeveer 19 graden is. Dus is 22 idle mogelijk met een watertemp van 19 graden ?

Die 22 is trouwens niet voor de eerste core maar voor de 4e die niets aan het doen is. Voor de eerste core is het 26 graden net na de boot.

Ik gebruikte eerst altijd TAT. Maar 42 idle vind ik wel erg hoog voor mijn setup.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je kan wel blijven gokken, maar de enige manier om de juiste temperatuur te meten is gebruik maken van een sensor op je CPU.

Ik heb het gemeten en moet zeggen dat Realtemp het dichtste bij de echte temperaturen komt. (~0.3C speling ong.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:24:
Op zich klinkt Realtemp wel aannemelijk met een idle temp van 35. Maar aan de andere kant is de laagste temp gemeten net na de boot 22 graden. Die 22 vind ik dan wel weer erg laag. Maarja het water is dan nog helemaal koud. Het water moet dan gewoon de temp van de kamer hebben wat ongeveer 19 graden is. Dus is 22 idle mogelijk met een watertemp van 19 graden ?

Die 22 is trouwens niet voor de eerste core maar voor de 4e die niets aan het doen is. Voor de eerste core is het 26 graden net na de boot.

Ik gebruikte eerst altijd TAT. Maar 42 idle vind ik wel erg hoog voor mijn setup.
Je moet maar rekenen dat na de boot (hele korte tijd) de cpu zelf niet is opgewarmt (dus het water helemaal niet maar de casing van de cpu), volgens mij duurt het heel kort voordat de CPU zeg 5 graden warm is en als het water dan op normale temp is de cpu nog 5 graden warmer is. Everest geeft ongeveer de zelfde temp als coretemp (zeg 1-2 graden verschil max, lastig te vergelijken want everest reageert laat). Als laaste geeft intels TAT temperaturen idle van ongeveer 13-16 graden en ongeveer 30 stressed dus die valt ook af.

edit: Test net even het realtemp programmatje, alles afgesloten (max 1% cpu gebruik) en sensor test gedaan, 19 graden idle (coretemp 27-30) en 37 load (coretemp 42). Dit alles bij een kamertemp van 17.2 graden en een watertemp van 22-22.5. Misschien is het een goede tool voor de E8400 maar bij mijn E6750 werkt het niet echt dus.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Ownman op 09-04-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
edit: Test net even het realtemp programmatje, alles afgesloten (max 1% cpu gebruik) en sensor test gedaan, 19 graden idle (coretemp 27-30) en 37 load (coretemp 42). Dit alles bij een kamertemp van 17.2 graden en een watertemp van 22-22.5. Misschien is het een goede tool voor de E8400 maar bij mijn E6750 werkt het niet echt dus.
Wat bij mij met Realtemp aardig lijkt te kloppen heeft bij jou weer een totaal ander resultaat. Bij jou klopt Realtemp voor geen meter aangezien je CPU temp lager is dan de watertemp.

Bij jou lijkt Cortemp het beste te kloppen van alle proggies. Wel balen dat de resultaten overal anders zijn. Bij sky lijkt Realtemp het beste te kloppen van allemaal, maar bij jou klopt er weer helemaal niets van.

Erg onhandig al die verschillende temps van het zelfde proggie bij iedereen. Er lijkt gewoon geen proggie te zijn dat bij iedereen de juiste temps weergeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

toch een grote steek die intel laat vallen neem ik zo aan...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeVM schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:04:
toch een grote steek die intel laat vallen neem ik zo aan...
Het is gewoon jammer dat je temps niet met iemand anders kan vergelijken. Als iemand zegt mijn CPU is 30 idle hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Ik kan zeggen mijn CPU is 25 idle als ik de Speedfan temp pak. Maar als ik de TAT temp pak is ie 42 idle. Nou is die 25 idle niet realistisch maar is de 42 dat dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Het kan wel, maar daarvoor moet je een "echte" sensor op je CPU gebruiken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sky- schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:16:
Het kan wel, maar daarvoor moet je een "echte" sensor op je CPU gebruiken :>
Aangezien bijna niemand dat heeft schiet dat natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Tja, maar om nu elke keer te kijken welk programma nu het beste is terwijl de temperatuur per CPU weer scheelt, waardoor je dus nooit de juiste temperatuur krijgt is natuurlijk ook onbegonnen werk.

Kortom; ga nooit zomaar van software uit, wil je het zeker weten: meet het, weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sreenie van een tal progs bij mij op pc...

http://i133.photobucket.c...76/Yozzman/TempScreen.jpg

Meestal gebruik ik dus coretemp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen opeens geknetter, een vlam en veel rook!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:05:
En toen opeens geknetter, een vlam en veel rook!!! :X
verklaar je nader? lek? verkeerd aangesloten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flythe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:11:
[...]

verklaar je nader? lek? verkeerd aangesloten? :P
Voeding hoop ik van maand oud.
Ik heb nog niks durven aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het vullen van mijn setup, zag ik netjes het water door het resje stromen. (Swiftech mcres-micro)
Nu zit het helemaal vol en zie ik het niet meer stromen, totaal niets (de vloeistof lijkt stil te staan)
Voorheen zag ik het water netjes bewegen op en neer. (coolplex 25)

Zit er iets verkeerd in de setup (minder flow?)

zie specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Is er iets mis met je temps? zijn die omhoog gegaan in vergelijking met je vorige setup, zo nee -> waar maak je je zorgen over? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Flythe op 10-04-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de oorzaak gevonden.
Mn mobo :/
Dat zijn zeker de spanningsregulatoren voor de cpu?
Lijkt me een goede reden voor een rma, aangezien volgens Asus een x2 6400 gewoon ondersteund wordt.

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08155/mobo297.jpg.xs.jpg
Zie de zwartgeblakerde plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:52:
Bij het vullen van mijn setup, zag ik netjes het water door het resje stromen. (Swiftech mcres-micro)
Nu zit het helemaal vol en zie ik het niet meer stromen, totaal niets (de vloeistof lijkt stil te staan)
Voorheen zag ik het water netjes bewegen op en neer. (coolplex 25)

Zit er iets verkeerd in de setup (minder flow?)

zie specs :)
Niks mis mee. Is gewoon heel goed reservoir waardoor er geen kolken etc ontstaan.
Dat is het nadeel van die coolplex dingen, er onstaat bijna altijd een draaikolk.
Knijp bv heeeeeeel kort ff slangetje in voor of na je pomp, dan merk je gelijk dat ie wel degelijk heel hard stroomt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:44:
Inmiddels de oorzaak gevonden.
Mn mobo :/
Dat zijn zeker de spanningsregulatoren voor de cpu?
Lijkt me een goede reden voor een rma, aangezien volgens Asus een x2 6400 gewoon ondersteund wordt.

[afbeelding]
Zie de zwartgeblakerde plek
Zijn inderdaad een paar MosFets uit elkaar geklapt. Doet me meteen hieraan denken:
Dat een moederbord geschikt is voor de Phenom-processorfamilie wil niet zeggen dat álle Phenoms ondersteund worden, bleek tijdens de review van AMD's 780G-chipset. Anandtech constateerde dat vier van de zeven 780G-moederborden met de 125W high-end Phenoms in de processorvoet de geest gaven. Ook het plaatsen van een oudere 6400+ X2 bleek funest voor de low-end moederborden. De meeste 780G-moederborden kunnen de 125W die de Phenoms verstoken niet aan, omdat fabrikanten ervanuit zijn gegaan dat hun producten met minder veeleisende cpu's gecombineerd zouden worden. Ze hebben er daarom voor gekozen de energietoevoer van de moederborden met goedkope componenten te regelen. Het probleem is dus niet de 780G-chipset van AMD zelf.
Artikel staat op de frontpage tussen het nieuws
http://core.tweakers.net/...g-budgetmoederborden.html

Maar goed, dit wordt wel erg offtopic.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
Hij heeft een Asus M3A (net als ik) met een 6400+ (geen Phenom). De M3A heeft een AMD770 chipset.

Dit artikel op Fudzilla is relevanter
[quote]We were quite surprised to hear "there is no support for 125W TDP CPUs."[/quote]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:52:
[...]

Niks mis mee. Is gewoon heel goed reservoir waardoor er geen kolken etc ontstaan.
Dat is het nadeel van die coolplex dingen, er onstaat bijna altijd een draaikolk.
Knijp bv heeeeeeel kort ff slangetje in voor of na je pomp, dan merk je gelijk dat ie wel degelijk heel hard stroomt! ;)
Helaas gebeurd er niets in het reservoir :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
volgensmij zegt ramius ook dat er niets hoort te gebeuren in het reservoir, maar in die coolplex buizen juist wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd!

Denk dat je het niet helemaal snapt hoe of wat je huidige reservoir werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak me lekker niet druk, m'n dfi 790fx is hoe dan ook bestand heb ik de indruk na vele reviews..

PS: M'n reservoire van swifftech had ook altijd een kolk , dit wel voor de helft gevuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, mis ligt het aan de pomp en aansluitingen ;)

Ik zelf heb een laing DDC met een alphacool top icm 11/8 slang...
En dan zie je dus eigenlijk niks aan je res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mn Swiftech nb koeler weglaat (nieuw mobo heeft flinke heatpipes die ik ook niet wil slopen) dan zou een 240mm rad toch zeker wel de cpu en gpu aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:04:
Als ik mn Swiftech nb koeler weglaat (nieuw mobo heeft flinke heatpipes die ik ook niet wil slopen) dan zou een 240mm rad toch zeker wel de cpu en gpu aankunnen?
Dat moet idd wel lukken. Misschien dat de temps met OC wat hoog zijn maar op zich moet het gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:21:
Ze hebben de F-fittingen bij besteld, en hebben ook meteen 1/4" slang besteld. Goede service! :)
Heb m'n F-fittings nu ook binnen. Had bij High Flow ook 1/4 slang besteld en net klaar met inbouwen. Met UV ziet het er wel vet uit. :) HighFlow is btw echt een top toko!. Erg vriendelijk en meedenkend pesoneel

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/7767/kastdichtwb9.jpg

Ja ik weet het, de slangen zijn vrij lang, maar zo heb ik des te meer flexibiliteit als ik m'n systeem uitelkaar wil halen, wat geregeld voorkomt :) Voor de flow maakt het niet uit want ik heb twee Eheim 1048's in serie staan. Het water spuit hier tegen de onderkant van de deskel van m'n reservoir

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/5031/wateryf9.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-04-2008 16:28 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Demon_eyez vette setup man, ik heb zelf ook een Eheim 1048, was van plan hem binnenkort te gaan vervangen, hoe heb je je loops gemaakt? Dat spuiten duidt op veel flow of dat je pomp voor je reservoir omhoog pompt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@The_Ownman.

Waarom zou je die vervangen ? Ik heb zelf 5 waterblokken en een 3x120mm rad waar de Eheim 1048 nog voldoende voor is. Meer flow heeft vaak helemaal geen nut.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 13-04-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:35:
@The_Ownman.

Waarom zou je die vervangen ? Ik heb zelf 5 waterblokken en een 3x120mm rad waar de Eheim 1048 nog voldoende voor is.
Ik krijg ook een beetje het idee dat mijn pomp niet helemaal lekker meer is, ik heb hem sinds kort op een spons gezet en als ik nu mijn oor op tafel leg hoor ik hem nog steeds vrij goed (pc staat op de tafel), en ook als mijn pc uitstaat en de pomp aan is hij wel redelijk goed te horen. Tevens is er best wel een hoogteverschil tussen mijn pomp en rad + dat mijn rad op zijn zij ligt met 2 90 graden aansluitingen. Ik ga wel mijn rad zo neerleggen dat ik die niet meer nodig heb, dat scheelt al.

Ik heb in totaal 4 90 graden aansluitingen, nekt dit echt heel erg je flow of valt het wel mee. Ik heb er ook eentje op de uitgang van mijn pomp zitten.

Waarom ik verder dacht dat het wel goed zou zijn mijn pomp te upgraden is dat ik een excel bestand had gevonden (in deze topic denk ik, met link naar een site) waarin je je flow kon berekenen. Toen ik daarin keek zag ik dat met de goedkoopste laing (nog steeds duur) mijn flow twee keer zo goed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:40:
[...]

Ik krijg ook een beetje het idee dat mijn pomp niet helemaal lekker meer is, ik heb hem sinds kort op een spons gezet en als ik nu mijn oor op tafel leg hoor ik hem nog steeds vrij goed (pc staat op de tafel), en ook als mijn pc uitstaat en de pomp aan is hij wel redelijk goed te horen. Tevens is er best wel een hoogteverschil tussen mijn pomp en rad + dat mijn rad op zijn zij ligt met 2 90 graden aansluitingen. Ik ga wel mijn rad zo neerleggen dat ik die niet meer nodig heb, dat scheelt al.

Ik heb in totaal 4 90 graden aansluitingen, nekt dit echt heel erg je flow of valt het wel mee. Ik heb er ook eentje op de uitgang van mijn pomp zitten.

Waarom ik verder dacht dat het wel goed zou zijn mijn pomp te upgraden is dat ik een excel bestand had gevonden (in deze topic denk ik, met link naar een site) waarin je je flow kon berekenen. Toen ik daarin keek zag ik dat met de goedkoopste laing (nog steeds duur) mijn flow twee keer zo goed wordt.
Qua geluid vind ik het beste toch van die rubberen schroeven. Dan zit de pomp ook gelijk helemaal vast aan de kast en dat dempt het geluid erg goed. Als alleen mijn pomp aan staat hoor ik een hele lichte brom. Je moet echt met je oor bij de PC komen wil je het goed horen. Dat de pomp te horen is betekend niet dat er iets mis mee is.

Die 90 graden koppelingen vallen wel mee. Het kost wel wat flow maar heel erg is het niet. Ik heb er zelf 6 van in mijn setup zitten.

Het kan goed dat met een Laing de flow 2x zo groot wordt maar de vraag is heb je er wat aan. Meer flow betekend lang niet altijd betere temps.

Als je pomp niet meer helemaal goed is kan je prima voor Laing gaan. Is ie nog wel helemaal goed en heb je niet al te veel blokken in je setup zitten is die Laing niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:48:
[...]

Qua geluid vind ik het beste toch van die rubberen schroeven. Dan zit de pomp ook gelijk helemaal vast aan de kast en dat dempt het geluid erg goed. Als alleen mijn pomp aan staat hoor ik een hele lichte brom. Je moet echt met je oor bij de PC komen wil je het goed horen. Dat de pomp te horen is betekend niet dat er iets mis mee is.

Die 90 graden koppelingen vallen wel mee. Het kost wel wat flow maar heel erg is het niet. Ik heb er zelf 6 van in mijn setup zitten.

Het kan goed dat met een Laing de flow 2x zo groot wordt maar de vraag is heb je er wat aan. Meer flow betekend lang niet altijd betere temps.

Als je pomp niet meer helemaal goed is kan je prima voor Laing gaan. Is ie nog wel helemaal goed en heb je niet al te veel blokken in je setup zitten is die Laing niet echt nodig.
Die rubberen schroeven klinken me goed, heb je daar een linkje van? En ik heb toen ik de pomp net had overgekocht van een vriend ff gecheckt hoe hij werkte, toen maakte hij bijna geen geluid. Hij stond eerst op een soort zuignappen die in mijn plaatje gingen waarop mijn pomp + res staat, dit heb ik dus vervangen door een spons die ik vastgelijmd heb.

Die 90 graden koppelingen leken mij ook niet een te groot probleem maar als ik ze kan verwijderen zal ik dat zeker doen.

De laing zal ik denk ik nemen als deze nog meer verslechtert.

P.S. nog een plaatje van mijn pomp/res combo: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:11:
[...]

Die rubberen schroeven klinken me goed, heb je daar een linkje van? En ik heb toen ik de pomp net had overgekocht van een vriend ff gecheckt hoe hij werkte, toen maakte hij bijna geen geluid. Hij stond eerst op een soort zuignappen die in mijn plaatje gingen waarop mijn pomp + res staat, dit heb ik dus vervangen door een spons die ik vastgelijmd heb.

Die 90 graden koppelingen leken mij ook niet een te groot probleem maar als ik ze kan verwijderen zal ik dat zeker doen.

De laing zal ik denk ik nemen als deze nog meer verslechtert.

P.S. nog een plaatje van mijn pomp/res combo: klik
Hier de link naar die schroeven.

http://shop.freezinghardw...sp?Pagina=00003&i=446&c=0

Ze zijn eigenlijk bedoelt voor alleen de pomp dus zonder dat reservoir er aan. Maar ik denk dat het bij jou met dat reservoir ook wel moet gaan werken. Je moet dan alleen 4 gaatjes boren in de kast en ff kijken hoe je het vast maakt aan de pomp.

Als ik jou was zou ik de pomp eens optillen als ie draait. Dan kan je goed horen welk geluid ie echt maakt. Als ie tegen de kast of iets anders aan komt veranderd het geluid sowieso. Als je em in de lucht hebt maakt ie het geluid wat ie echt maakt.

Mocht er echt iets mis zijn met de pomp zou ik em gelijk vervangen. Een overleden pomp is vaak ook een overleden PC bij waterkoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 13-04-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:15:
[...]

Hier de link naar die schroeven.

http://shop.freezinghardw...sp?Pagina=00003&i=446&c=0

Ze zijn eigenlijk bedoelt voor alleen de pomp dus zonder dat reservoir er aan. Maar ik denk dat het bij jou met dat reservoir ook wel moet gaan werken. Je moet dan alleen 4 gaatjes boren in de kast en ff kijken hoe je het vast maakt aan de pomp.

Als ik jou was zou ik de pomp eens optillen als ie draait. Dan kan je goed horen welk geluid ie echt maakt. Als ie tegen de kast of iets anders aan komt veranderd het geluid sowieso. Als je em in de lucht hebt maakt ie het geluid wat ie echt maakt.

Mocht er echt iets mis zijn met de pomp zou ik em gelijk vervangen. Een overleden pomp is vaak ook een overleden PC bij waterkoeling.
Dank je voor de link, hoe werkt het precies? Je schroeft hem stevig vast aan je kast waardoor er geen plaats is voor trilling of absorberen die stukjes rubber de vibraties?

Leuk dat je zegt dat ik hem op moet tillen, heb ik wel gedaan en dan gaat het geluid vrijwel gelijk weg, het probleem is misschien wel (als je op het plaatje kijkt) dat de schroeven van het reservoir los zijn, misschien dat die dan lekker gaat trillen en de rest in beweging zet (zit redelijk vol dus zou kunnen). Ik zal die binnenkort ff vastzetten.

Mijn temps zijn prima maar misschien kunnen ze beter, 30 idle 45 stressed op cpu en 35 idle op gpu 48 stressed. Dus ik weet niet of dat aan de pomp ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:22:
[...]

Dank je voor de link, hoe werkt het precies? Je schroeft hem stevig vast aan je kast waardoor er geen plaats is voor trilling of absorberen die stukjes rubber de vibraties?

Leuk dat je zegt dat ik hem op moet tillen, heb ik wel gedaan en dan gaat het geluid vrijwel gelijk weg, het probleem is misschien wel (als je op het plaatje kijkt) dat de schroeven van het reservoir los zijn, misschien dat die dan lekker gaat trillen en de rest in beweging zet (zit redelijk vol dus zou kunnen). Ik zal die binnenkort ff vastzetten.

Mijn temps zijn prima maar misschien kunnen ze beter, 30 idle 45 stressed op cpu en 35 idle op gpu 48 stressed. Dus ik weet niet of dat aan de pomp ligt of niet.
Je maakt 4 gaten in de kast waar je die schroeven in doet. De andere kant van die schroeven maak je vast aan de pomp. Omdat het middelste stuk van rubber is worden de trillingen volledig bij de pomp gehouden en komen ze niet bij de kast. Op die manier zit je pomp gewoon muur vast in de kast maar kunnen de trillingen niet bij de kast komen.

Als het bij optillen weg is dan trilt er gewoon iets mee met de pomp. Het lijkt dat er dan verder met de pomp zelf niets mis is.

Met de temps die je nu hebt denk ik niet dat flow veel verschil maakt. Misschien dat er 2 of 3 graden af gaan maar waarschijnlijk is het verschil zo klein dat het niets uitmaakt. Jij koelt alleen CPU en GPU met die pomp als ik het zo lees en ik pak met 3 blokken het hele moederbord er nog bij. Voor mij voldoet de flow prima dus voor jou al helemaal.

Op het volgende plaatje kan je goed zien hoe de pomp precies zit met die schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/6ylesp.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 13-04-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je kan gerust je pomp vervangen hoor. Ik heb nu ook maar 2 blokken in mn setup en draai "gewoon" met een laing, je moet vooral doen wat je zelf wilt. Groot voordeel van een Laing pomp is dat het veel meer druk kan geven en vooral makkelijker weg te werken is in je kast. (Boren hoeft dus niet ;))

"Met de temps die je nu hebt denk ik niet dat flow veel verschil maakt. Misschien dat er 2 of 3 graden af gaan maar waarschijnlijk is het verschil zo klein dat het niets uitmaakt."
2 / 3 graden op 30 graden is toch (bijna) 10%, dus het verschil is dus wel aanzienlijk groot. Kijk, dat het bij jou goed draait; fantastisch en "spread the word", maar met een pomp die meer druk kan leveren gaan ook jou prestaties omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sky- schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:45:
Je kan gerust je pomp vervangen hoor. Ik heb nu ook maar 2 blokken in mn setup en draai "gewoon" met een laing, je moet vooral doen wat je zelf wilt. Groot voordeel van een Laing pomp is dat het veel meer druk kan geven en vooral makkelijker weg te werken is in je kast. (Boren hoeft dus niet ;))

"Met de temps die je nu hebt denk ik niet dat flow veel verschil maakt. Misschien dat er 2 of 3 graden af gaan maar waarschijnlijk is het verschil zo klein dat het niets uitmaakt."
2 / 3 graden op 30 graden is toch (bijna) 10%, dus het verschil is dus wel aanzienlijk groot. Kijk, dat het bij jou goed draait; fantastisch en "spread the word", maar met een pomp die meer druk kan leveren gaan ook jou prestaties omhoog!
Tuurlijk kan ie gerust zijn pomp vervangen. Maar als er niets mis is met die Eheim is het eigenlijk gewoon weggegooid geld.

3 graden is idd 10% ja. Maar ik zeg er bij: "misschien 2 of 3 graden". En dan: "waarschijnlijk maakt het zelfs niets uit". 30 of meer euro uitgeven voor een pomp waar je niets mee op vooruit gaat is nogal zonde van het geld. En ook voor 2 of 3 graden is het in mijn mening zonde van het geld. Je hebt qua temps veel meer aan een betere of extra radiator wat ongeveer het zelfde kost. Als je dan toch betere temps wilt hebben doe dat dan.

Het zou best kunnen dat bij mij er een paar graden vanaf gaan. Maar meer dan 40 euro uitgeven voor een goede Laing voor 2 graden vind ik nogal erg duur. Dat afgezien van het feit dat mijn setup voor de stilte is en 2 of zelfs 5 graden mij helemaal niets boeien.

Als er iets mis is met die Eheim zou ik zeker naar een andere pomp gaan en dan gelijk ook een Laing en geen Eheim 1048. Als er niets mis is mijn zijn pomp, waar het nu zeker op lijkt dan is 30 of 40 euro toch enorm veel geld voor iets waar je waarschijnlijk niets aan hebt of anders een paar graden verschil. Hij wou zijn pomp vervangen omdat ie dacht dat er iets mis was met de huidige. Als er niets mis mee is waarom dan vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Jullie maken ff een foutje: van 30 naar 27 is geen 10% maar (300/303) ongeveer 1%. Natuurlijk kan je ook zelf zeggen wat je aan je setup gaat veranderen maar ik koop graag pas iets nieuws als het echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeu duikelt er even een 1A-cooler deel op. Poos niet gezien zeg, was toendertijd het pomp + reservoire combo hier in het systeem. Toch zeker al weer twee jaar terug. Ik deedt het aanschaffen nadat ik klaar was met instappen bij een ThermalTake BW-geval. Prima krachtsbron die combo die wat delen betreft in de contexten der hittebronnen het net koel hield allemaal.

Situatie toen met die 1048 + res.
CPU
GPU
NB
Ram-freezers (die MIPS gevallen)

Ik moet het toch zeggen, tijdens installatie en operationeel merkbaar een verhoogde temps die kwamen staan. De combi kon de hitte niet echt goed verdrijven. De 240mm rad wier onderdeel was van de set aus dahr gaf dus ook net niet de capaciteits aanwezigheid richting koelen zoals ik die wou. Hete lucht van de propellors, hete slangen en alles werd heet door de 1048 + res. met 240 rad. Door dat gedoe ben ik verder gaan kijken en kwam ergens in topics ddc's tegen waar mee ik richting reviews ging. Het leek me voor mijn situatie daarom dus beter dat ik voor de ddc zou gaan.

Ik heb een hele poos gedraaid met bovengenoemde opstelling icm een ddc en kan vertellen dat er echt veel graden vanaf gingen.

240 mm kan dus wel goed gaan enkel met een cpu en gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:28:
Jeu duikelt er even een 1A-cooler deel op. Poos niet gezien zeg, was toendertijd het pomp + reservoire combo hier in het systeem. Toch zeker al weer twee jaar terug. Ik deedt het aanschaffen nadat ik klaar was met instappen bij een ThermalTake BW-geval. Prima krachtsbron die combo die wat delen betreft in de contexten der hittebronnen het net koel hield allemaal.

Situatie toen met die 1048 + res.
CPU
GPU
NB
Ram-freezers (die MIPS gevallen)

Ik moet het toch zeggen, tijdens installatie en operationeel merkbaar een verhoogde temps die kwamen staan. De combi kon de hitte niet echt goed verdrijven. De 240mm rad wier onderdeel was van de set aus dahr gaf dus ook net niet de capaciteits aanwezigheid richting koelen zoals ik die wou. Hete lucht van de propellors, hete slangen en alles werd heet door de 1048 + res. met 240 rad. Door dat gedoe ben ik verder gaan kijken en kwam ergens in topics ddc's tegen waar mee ik richting reviews ging. Het leek me voor mijn situatie daarom dus beter dat ik voor de ddc zou gaan.

Ik heb een hele poos gedraaid met bovengenoemde opstelling icm een ddc en kan vertellen dat er echt veel graden vanaf gingen.

240 mm kan dus wel goed gaan enkel met een cpu en gpu.
Okee buitengewoon toepasselijk verhaal op mijn situatie maar je conclusie weer minder. Denk jij dat de 1A-Cooling pomp/res combo niet "chill" is? (Ik wil niet bewijzen of het tegendeel bewijzen, gewoon kijken of een upgrade voor mij echt gaat helpen). Ik heb zelf een goed doorvloeiend 360mm rad dus dat is het probleem niet. Is na het inbouwen van de DCC je temp zwaar gedaalt? (dat haal ik we uit je verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Demon_Eyez schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:10:
[...]
Heb m'n F-fittings nu ook binnen. Had bij High Flow ook 1/4 slang besteld en net klaar met inbouwen. Met UV ziet het er wel vet uit. :) HighFlow is btw echt een top toko!. Erg vriendelijk en meedenkend pesoneel.
Ik ben het volledig met je eens wat betreft Highflow, super winkel!

Ik had hem vrijdag avond ook af. Ik heb alleen alles op een LAN-party in elkaar moeten zetten wat uiteraard veel bekijks trok. Helaas had ik daar geen internet, dus alsnog de pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/8cu79012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/RN979127.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/hy979142.jpg

Het ziet er in het donker nog veel gaver uit. Helaas is 1 schakelaar voor de ccfl's kapot waardoor er nu maar 1 ccfl aan staat. Op de LAN-party zijn wel veel foto's gemaakt denk ik, hier wacht ik ook nog op.

Er zit ook nieuwe vloeistof in. Eerst had ik gedestileerd water met feser UV dye en wat anti corrosie en algen spul. Helaas kreeg ik hiermee toch nog algengroei in mijn reservoir. Dat was echt een gore zooi om schoon te maken. Omdat ik mijn reservoir niet uit elkaar kan halen (zelf gebouwt) heb ik het uiteindelijk schoon weten te krijgen met bruistabletten om kunstgebitten schoon te maken. Nu heb ik gewoon kant en klare Feser UV blauw. Ik vind het er toch een stuk beter uit zien dan de UV clear.

Helaas zijn mijn buizen niet bepaald helder meer. Gelukkig valt dit haast niet op als de kast dicht is en de UV vol aan. Ik zit ik er ook aan te denken om wat UV Leds achter het reservoir te plaatsen, zodat dit in zijn geheel oplicht.

De stroom en sata kabel die een beetje uit de kast hangen zijn trouwens aangesloten op mijn oude moederbord wat gewoon naast de pc ligt. Dat is dus niks permanent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Demon_eyes Ziet er goed uit je setup wil ik wel even zeggen, maar wat ik aan wil geven is dat een 1048 + res. combi zoals jij hebt moeite had onderstaande te koelen.

cpu
gpu
nb
ram-freezers.

Hetzelfde maar dan met een ddc deedt 5 graden naar beneden zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapenootjes schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:33:
[...]

Ik ben het volledig met je eens wat betreft Highflow, super winkel!

Ik had hem vrijdag avond ook af. Ik heb alleen alles op een LAN-party in elkaar moeten zetten wat uiteraard veel bekijks trok. Helaas had ik daar geen internet, dus alsnog de pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het ziet er in het donker nog veel gaver uit. Helaas is 1 schakelaar voor de ccfl's kapot waardoor er nu maar 1 ccfl aan staat. Op de LAN-party zijn wel veel foto's gemaakt denk ik, hier wacht ik ook nog op.

Er zit ook nieuwe vloeistof in. Eerst had ik gedestileerd water met feser UV dye en wat anti corrosie en algen spul. Helaas kreeg ik hiermee toch nog algengroei in mijn reservoir. Dat was echt een gore zooi om schoon te maken. Omdat ik mijn reservoir niet uit elkaar kan halen (zelf gebouwt) heb ik het uiteindelijk schoon weten te krijgen met bruistabletten om kunstgebitten schoon te maken. Nu heb ik gewoon kant en klare Feser UV blauw. Ik vind het er toch een stuk beter uit zien dan de UV clear.

Helaas zijn mijn buizen niet bepaald helder meer. Gelukkig valt dit haast niet op als de kast dicht is en de UV vol aan. Ik zit ik er ook aan te denken om wat UV Leds achter het reservoir te plaatsen, zodat dit in zijn geheel oplicht.

De stroom en sata kabel die een beetje uit de kast hangen zijn trouwens aangesloten op mijn oude moederbord wat gewoon naast de pc ligt. Dat is dus niks permanent ;)
En nu kabelmanagement! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zo erg is het niet hoor:

- De kabels boven zie je niet met de zijkant tegen de kast.
- De stroomkabel aan de rechterkant is te kort om verder weg te werken
- De kabelzooi aan de linkerkant is van een harde schijf die dus is aangesloten op een oud mobo wat naast de kast ligt. Dat gaat dus wel weg.
- De ATX stroomkabel zal ik proberen iets meer naar achteren te werken. Zodat ie bijna naast het reservoir komt.

Maar de foto's zijn wellicht wat ongelukkig genomen met betrekking tot de kabelzooi.

Ik heb wel 1 groot probleem. Bij mijn oude moederbord stonden de SATA poorten geween recht op het moederbord. Bij mijn nieuwe liggen ze als het ware. Het probleem is dat nu mijn reservoir in de weg zit voor de bovenste poorten. Als oplossing had ik gedacht aan sata kabels met een haakse connector, hier heb ik er wel genoeg van. Helaas zijn deze precies verkeerd om, ze hoek wijst met die kabels richting het moederbord in plaats van er van af, dat werkt uiteraard niet. Weet iemand of er ook sata kabels bestaan waarbij die "hoek" precies andersom is?

Anders pas ik gewoon de mounting van mijn reservoir aan zodat deze iets naar voren komt.

[ Voor 39% gewijzigd door Aapenootjes op 14-04-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:07:
@Demon_eyes Ziet er goed uit je setup wil ik wel even zeggen, maar wat ik aan wil geven is dat een 1048 + res. combi zoals jij hebt moeite had onderstaande te koelen.

cpu
gpu
nb
ram-freezers.

Hij heeft 2 Eheim 1048's in serie staan. Niet 1 pomp maar 2 de zelfde dus. Het zou best eens kunnen dat 2 van die Eheim's meer flow en druk geven dan 1 Laing.

@aapenootjes.

Vette setup hoor. Nu zie ik ook waarom je die F-stukken nodig had. Is wel mooi gedaan zo om het geheugen mee te pakken voordat je naar de CPU gaat.

Nu nog waterkoeling op de GPU misschien ? :P

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Het is precies andersom, eerst CPU, dan geheugen ;)
Niet dat het veel uitmaakt, ik denk niet dat de vloeistof te sterk opwarmt in de cpu om het geheugen nog goed te koelen.

Waterkoeling op de GPU heb ik zeker aan zitten denken, bovendien is die nu het lawaaierigste onderdeel uit mijn pc. Echter kost een blok voor deze GPU (2900XT) toch zo'n €100. Dat vind ik weer teveel van het goede, ook omdat de GPU wellicht relatief vaak ge-upgrade word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
aapenootjes schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:28:
Niet dat het veel uitmaakt, ik denk niet dat de vloeistof te sterk opwarmt in de cpu om het geheugen nog goed te koelen.

Waterkoeling op de GPU heb ik zeker aan zitten denken, bovendien is die nu het lawaaierigste onderdeel uit mijn pc. Echter kost een blok voor deze GPU (2900XT) toch zo'n €100. Dat vind ik weer teveel van het goede, ook omdat de GPU wellicht relatief vaak ge-upgrade word.
Het water warmt toch bijna niet op als het door een blok gaat dus dat is geen probleem. Voor de GPU zou je ook voor een core-only blokje kunnen gaan. Ik las een tijdje terug een post van iemand die een core-only blokje al op 4 kaarten heeft gehad. Iets van X800 tot 8800GT met daar nog 2 kaarten tussen. Een core-only blokje heb je al voor 20 euro. Heb hier nog een X1900 full-cover blok liggen maar die zal wel niet op de 2900XT passen.

Ik geloof zeker wel dat de GPU nu het meeste lawaai maakt. Voor de rest is alles door de waterkoeling behoorlijk stil en dan komt die GPU hard boven de rest uit.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman

Ja dat dacht ik ook, heb ook een 2900XT. Ik had op meerdere plaatsen gelezen dat een dangerden maze 5 paste en die heb ik er zelf ook opgedaan. Kostte 32 euro met wat ram blokjes etc. zeg 50 euro en je kan er mee upgraden. Koelt verder prima, GPU komt nooit boven de 50 graden (met een Thermochill PA.120.3 en een Eheim 1048).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:22:
Demon_eyez vette setup man, ik heb zelf ook een Eheim 1048, was van plan hem binnenkort te gaan vervangen, hoe heb je je loops gemaakt? Dat spuiten duidt op veel flow of dat je pomp voor je reservoir omhoog pompt :P
Thanx. M'n setup heeft een hoge flow, m'n pompen staan na m'n reservoir. M'n loops zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://i291.photobucket.com/albums/ll294/DemonEyez_01/loop.jpg
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:07:

cpu
gpu
nb
ram-freezers.

Zoals Pilatus aangeeft heb ik inderdaad twee Eheim 1048 pompen in serie staan. Ik had hiervoor een EK waterblok voor op m'n X1950XT. Dat blok is behoorlijk flow restrictief en dat kan ik nu net niet hebben met met D-Tek White Water die een hoge flow nodig heeft en m'n twee Black Ice Xtreme radiatoren die parallel staan.
...

Dan moet je een Swiftech MCW60 nemen. Dat blok past nagenoeg op elke nVidia of Ati kaart, door het basic ontwerp en extra mounting plates. Oke, hij koelt alleen je GPU, maar paar mooie ramsinks erop en klaar is kees. Ik heb dat blok en heatsinks en was in totaal 50 euro kwijt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Demon_Eyez op 14-04-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Demon_Eyez schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:16:
[...]
Thanx. M'n setup heeft een hoge flow, m'n pompen staan na m'n reservoir. M'n loops zijn als volgt:

plaatje

[...]
Zoals Pilatus aangeeft heb ik inderdaad twee Eheim 1048 pompen in serie staan. Ik had hiervoor een EK waterblok voor op m'n X1950XT. Dat blok is behoorlijk flow restrictief en dat kan ik nu net niet hebben met met D-Tek White Water die een hoge flow nodig heeft en m'n twee Black Ice Xtreme radiatoren die parallel staan.
Ik zou 1 van je pompen na al je blokken zetten omdat je nu denk ik vrij weinig winst hebt van je tweee pomp (het kan beter denk ik). Ik hoor ook dat DangerDen helemaal niet zo flow restrictive is (GPU waterblokken ,fullcover). Dan worden de componenten op de videokaart iets slechter gekoelt maar ik denk dat je door flow ook weer koelprestatie wint.

edit: De spons onder mijn pomp was nogal hard geworden (gg) dus heb ik maar wat andere sponsen gepakt en wat rubber. En deze onder mijn pomp geplakt, ook het reservoir goed vastgemaakt (met 1 schroefje maar wel op de goede plek) en hij lijkt een stuk stiller.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Ownman op 14-04-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
No offense, maar het maakt echt niet uit waar die tweede pomp zit, hij zorgt wel degelijk voor winst zoals het nu zit, de flow is aanzienlijk verhoogd tov het draaien met 1 pomp en m'n temps zijn prima.
Ik vind het vreemd dat jij vanachter je bureau kan zien dat ik blijkbaar weinig winst heb. Waar baseer je dat op? :)

Full cover blokken hou ik voor gezien, heb er drie gehad maar ze zijn echt veel te duur. Dangerden met z'n belachlijk hoge prijzen ivm andere merken laat ik zowiezo links liggen. (maar ze zijn inderdaad minder flow restrictive)

[ Voor 25% gewijzigd door Demon_Eyez op 15-04-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met m'n no game mental heb al pozen plezier van een Alphacool NexXxoS core only block. M'n x1650 ati blijft daarom ook bijzonder koel.

En ja nu ik zie hoe je je setup hebt staan is dat wel het bewijs van een technisch inzicht, mooi hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:16:
[...]

[afbeelding]

[...]
Waarom eigenlijk de rad's niet in serie?
Lijkt mij iets logischer...

Wel lekker 2pompen in serie :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:23:
...

En ja nu ik zie hoe je je setup hebt staan is dat wel het bewijs van een technisch inzicht, mooi hoor..
M'n systeemj draait ook prima met jouw Swiftech MCW30 NB blokje ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:33:
[...]

Waarom eigenlijk de rad's niet in serie?
Lijkt mij iets logischer...

Wel lekker 2pompen in serie :*)
De rad's staan parallel omdat als je ze in serie plaatst het koelvernogen van de tweede rad nauwelijks benut zal worden. Het water zal niet veel meer afkoelen als het eenmaal in de eerste rad is geweest als je het in serie plaatst.
Op OCW forum ProCooling.com hebben ze het paar jaar geleden uitvoerig getest, ook met combo's van verschillende rad's ook,( heb alleen de link niet meer.) Zij kwamen ook tot de conclusie dat het parallel plaatsen een groter koelvermogen heeft dan in serie. Moet je alleen wel een sterke flow hebben (vandaar ook m'n dubbele pomps)

[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 15-04-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:12:
[...]

M'n systeemj draait ook prima met jouw Swiftech MCW30 NB blokje ;)

[...]
De rad's staan parallel omdat als je ze in serie plaatst het koelvernogen van de tweede rad nauwelijks benut zal worden. Het water zal niet veel meer afkoelen als het eenmaal in de eerste rad is geweest als je het in serie plaatst.
Die BlackIce Xtreme radiatoren koelen ook zo goed om dat de lamellen van de radiator het water ook parallel transporteren.
Op OCW forum hebben ze het paar jaar geleden uitvoerig getest, ook met combo's van verschillende rad's ook,( heb alleen ff niet de link.) Zij kwamen ook tot de conclusie dat het parallel plaatsen een groter koelvermogen heeft dan in serie. Moet je alleen wel een sterke flow hebben (vandaar ook m'n dubbele pomps)
Interessant! Nooit eerder gehoord eigenlijk...
In principe zou de plaats van je rads iig niet moeten uitmaken als het geheel in serie staat.
Maar parallel dus wel! Komt maar met die link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Kan het niet meer terugvinden op ProC ooling , was ook een artikel uit 2001-2002
Wat ik nog wel weet is dat Cathar, de maker van de White Water en nagenoeg een Guru op WC gebied, ook tot de conclusie kwam dat parallel aansluiten van de twee rads een hoger koelvermogen oplevert.
Voorwaarde is wel dat als je van 1 naar 2 rad's parallel gaat, je wel zorgt voor een pomp die sterk genoeg is (dus eheim1048 -> eheim1250) of er één extra neemt (dus 1x eheim1048 -> 2x eheim1048)

[ Voor 26% gewijzigd door Demon_Eyez op 15-04-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een situatieverandering ondergaan. Had ik eerst een laing ddc wier als krachtbron het water door de toenmalige 3/8 tygon duwdde heb ik nu een D5 met tygon highflow 1/2 die de sfeer met efficientie moet maken.

Echter valt het me op dat tijdens het vullen van m'n setup het water tergend langzaam stroomt. De molexstekker van de pomp zit naarmijn weten goed. Ik bedoel, er staat geen 7 volt op de pomp en het schakelaartje achterop de pomp staat ook op 5. Is hier iemand bekent met dit?

M'n ddc leek meer kracht te hebben dan wat nu het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dat het water langsamer stroomt is niet vreemd. Dat is te verklaren aan de hand van de dikkere slang, de doorsnede is zo'n 75% groter. Tergend langzaam zou echter niet horen, bij mij stroomt het water met een Laing DDC 1 ofzo best vlot door mijn 1/2" slang (en er zit dan ook nog een EK supreme in de loop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapenootjes schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:55:
Dat het water langsamer stroomt is niet vreemd. Dat is te verklaren aan de hand van de dikkere slang, de doorsnede is zo'n 75% groter. Tergend langzaam zou echter niet horen, bij mij stroomt het water met een Laing DDC 1 ofzo best vlot door mijn 1/2" slang (en er zit dan ook nog een EK supreme in de loop).
Maar de wetenschap die ik uit conclusies trok leert dat de d5 krachtiger moet zijn dan een ddc.

De d5 met z'n 1400lpu tegenover een ddc met 400lpu zou in feite het water sneller door de loop moeten stuwen.

Maar goed, het zal dan idd. de 75% zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
He? Het kan zijn dat ik nog niet wakker ben maar de doorsnede is toch niet 75 % groter?
Je gaat van 3/8" (10mm) naar 1/2" (12mm) da's nevernooitniet 75%

Heb je je blok(en) al nagekeken? misschien zijn ze verstopt door troep oid dat is losgekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-04-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:50:
He? Het kan zijn dat ik nog niet wakker ben maar de doorsnede is toch niet 75 % groter?

Heb je je blok(en) al nagekeken? misschien zijn ze verstopt door troep oid dat is losgekomen.
Je hebt helemaal gelijk, een wel zeker geval van een klakkelositeit in de context vant aanvaarden water werd gezegd.

Ik dacht er dus duidelijk op vooruit tegaan met de 1/2 tubes. pfft, weer helemaal loshalen..hetzij zo..

ps:mooi datje plezier hebt van het blokje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Demon_Eyez schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:50:

Heb inderdaad een rekenfoutje gemaakt, vond het zelf ook al veel. Moet zo'n 45% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag zo een beetje heel m'n setup open gehaald, de blokken nagelopen..flink uitgespoelt met azijn, alles weer gemonteerd zit ik nog met erge hoge temps.

Mijn plan nu, een nieuw blok halen en de huidige D-Tek maar weg doen. Nu was ik wat aan het kijken naar een Dangerden Maze ozid. Dit omdat ik dat merk van vroeger wat ken. Kan iemand hier een Dangerden aanbevelen bijvoorbeeld? En dan vooral welk type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

De nieuwe TDX blijkt goed te zijn. Ik zit nog met het oude type van de TDX775 maar de nieuwe blijkt dus betere temperaturen te halen. Een maze is er niet meer voor de CPU volgens mij, wel voor op GPU en eventueel voor op chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht er echt op vooruit te gaan met een D5, 1/2 Tygon. Maar de realiteit vermeld wat minder. Even ter verduidelijking, mijn huidige processor hier (een Phenom 9850BE) die nogal wat hitte produceert door de eigenschap dat deze cpu in het bezit is van een hoog staande 125Watt

.Ik zit Stressed met deze cpu @2950Mhz op 61Graden celcius wat me te hoog is. Ik wil daarom een drastische verbetering zien te realiseren door toch maar een tdx van Dangerden te installeren om zodoende de temps misschien wat te reduceren. Zal mij benieuwen. De reviews van het blok laten goede prestaties zien..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar je gedachte was door meer flow te creeeren dat je betere koelprestaties zou krijgen?
Dat is dus zowiezo niet relevant, een verdubbeling aan flow geeft geloof ik mis 0.3graden verbetering...
Is ergens uitgekauwt op XS... ;)

En je moet je ff goed beseffen dat die TDP op de stock snelheid is en met stock voltage.
Jij gaat hem nog eens OCen dus reken maar dat er een bak met warmte vanaf komt!!!
Daar ga je echt geen 10graden ofzo vanaf halen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 18:59
Zou ik mijn pc kunnen koelen met een Thermaltake Bigwater 745 of haal ik het al met een Thermaltake Bigwater 735. Wil alleen mijn CPU koelen, de rest hoeft voorlopig niet!

Specs:
Intel C2D E6750 @ 3.3ghz
MSI P35 Neo2-FIR
x 1GB G.E.I.L. PC6400 800Mhz CL4
2x ASUS HD2600XT
Cooler Master Real Power 550W
Antec Nine hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te opportunistisch misschien, maar jeu een verschil tussen idle en load van 31 graden noem ik toch wel veel.

Idle: 32c
load:61c uurtje Prime95

Ik stress met prime95 en al de 4 cores worden daarmee 100% belast. Gelukkig dan maar dat m'n 790fx van dfi niet moeilijk doet en voldoende kracht levert.

Toch maar aan de slag met de tdc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tiswat schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:26:
Zou ik mijn pc kunnen koelen met een Thermaltake Bigwater 745 of haal ik het al met een Thermaltake Bigwater 735. Wil alleen mijn CPU koelen, de rest hoeft voorlopig niet!

Specs:
Intel C2D E6750 @ 3.3ghz
MSI P35 Neo2-FIR
x 1GB G.E.I.L. PC6400 800Mhz CL4
2x ASUS HD2600XT
Cooler Master Real Power 550W
Antec Nine hundred
Voor alleen de CPU zal een Bigwater 735 ook wel voldoen. Alleen niemand hier zal je een Bigwater setje aanraden. Hier zitten toch de mensen met zelf samengestelde setjes. Een Bigwater setje voor alleen CPU is op zich wel ok maar het blijft een beetje B kwaliteit. Een goede zelf samengestelde set is vele malen beter maar ook wat duurder. Als je later toch nog bijvoorbeeld de GPU er bij wil pakken zou ik geen Bigwater setje kopen.

Zie dat die Bigwater 735 voor rond de 80 euro te koop is. Voor iets wat meer geld heb je al een goede zelf samengestelde set die veel beter is.

Kijk bijvoorbeeld eens naar het budget setje in het volgende topic.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Zou je voor een paar euro extra nog voor een 2x120mm rad kunnen gaan of wat andere dingen aanpassen. Op zich is een Bigwater setje leuk om mee te beginnen en echt afraden doe ik het ook niet, maar voor iets meer geld heb je gewoon veel beter spul.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 22-04-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 18:59
PilatuS schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:48:
[...]

Voor alleen de CPU zal een Bigwater 735 ook wel voldoen. Alleen niemand hier zal je een Bigwater setje aanraden. Hier zitten toch de mensen met zelf samengestelde setjes. Een Bigwater setje voor alleen CPU is op zich wel ok maar het blijft een beetje B kwaliteit. Een goede zelf samengestelde set is vele malen beter maar ook wat duurder. Als je later toch nog bijvoorbeeld de GPU er bij wil pakken zou ik geen Bigwater setje kopen.

Zie dat die Bigwater 735 voor rond de 80 euro te koop is. Voor iets wat meer geld heb je al een goede zelf samengestelde set die veel beter is.

Kijk bijvoorbeeld eens naar het budget setje in het volgende topic.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Zou je voor een paar euro extra nog voor een 2x120mm rad kunnen gaan of wat andere dingen aanpassen. Op zich is een Bigwater setje leuk om mee te beginnen en echt afraden doe ik het ook niet, maar voor iets meer geld heb je gewoon veel beter spul.
Bedankt voor je reactie, ga het meteen lezen. ;) Ik begin eerst gewoon met wat simpels, daarna ga ik mij er veel verder in verdiepen zo is het eigenlijk ook gegaan met pc's bij mij. Gaande weg leer ik steeds meer, en wat is nou 80 euro? Dat heb ik er dan wel voor over. :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste