80 euro valt idd wel mee ja, maar voor 20 tot 50 euro extra heb je iets dat vele malen beter is. De pomp van de Bigwater is niet echt sterk en de blokjes zijn ook niet geweldig. Geef je iets meer uit en neem je gelijk een 2x120mm rad kan je later zonder problemen de GPU mee koelen en hoef je daar alleen een blokje voor te kopen. Als je bijvoorbeeld een Eheim 1048 neemt heb je een pomp van erg goede kwaliteit. Ik heb 4 jaar gedraait met een Eheim 1046 wat op zich de zelfde pomp is als een 1048 en die doet het nu bij iemand anders nog steeds goed. Ding doet het dus al zo'n 6 jaar zonder enige problemen. De pomp is toch zo'n beetje het belangrijkste onderdeel van de waterkoeling en een Eheim is veel betrouwbaarder dan de pomp van een Bigwater setje.tiswat schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:43:
[...]
Bedankt voor je reactie, ga het meteen lezen.Ik begin eerst gewoon met wat simpels, daarna ga ik mij er veel verder in verdiepen zo is het eigenlijk ook gegaan met pc's bij mij. Gaande weg leer ik steeds meer, en wat is nou 80 euro? Dat heb ik er dan wel voor over.
Veel mensen beginnen met een Bigwater setje en dat bevalt vaak best goed. Maar zodra ze naar een zelf samengestelde set gaan zien ze pas het verschil in kwaliteit en willen dan nooit meer terug.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 22-04-2008 20:00 ]