[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Ok, en wat vind je van het GPU blok: Aqua-Computer AquagratiX R600? Aangezien de temps van de graka ook niet heel laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Zoek eens op reviews, dat is beter dan hoe het blokje eruit ziet.

Succes

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:04
Ik heb bij mijn oom wel een flink WC projectje gehad, veel fouten gemaakt (maar heel veel van geleerd). Toen was ik niet bewust van wat belangrijk was, nu al een stuk meer.
Ik ga dus een nieuwe waterkoeling bouwen bij hem, een vrij extreme (binnenkort zal ik hier meer over vertellen/vragen), maar ik zit met 1 ding: de pomp.
Er worden in totaal zes circuits gemaakt, nu is dat op zich niet een heel groot probleem maar het probleem is dat er twee pc’s gekoeld worden: een Gaming PC beneden en een server boven.
Nu willen we graag veel flow voor goede koeling, het liefst 1 pomp. Alle koeling staat afgesloten (waterchiller en meerdere radiatoren), de pomp zal daarbij staan en zo staat dus ook de pc verder weg.
Door het hoogteverschil en eventueel afstandverschil ging ik naar sterkere pompen kijken, nu hebben we 2x een Eheim 1250 (in het oude systeem) wat niet helemaal bevalt. Laing lijkt een goede keus maar ik weet niet of deze echt bestand is tegen zoveel weerstand (beter dan Eheim maar oké) en vooral het hoogteverschil.
Ik heb al gekeken naar Iwaki pompen, deze leken mij erg goed (maar wel een hoog verbruik). Ze hebben grote schroefgaten maar convertertjes zijn vast wel ergens te krijgen (als iemand een tip heeft graag).
Maar nu zag ik op extremeoverclocking een topic dat de Dangerden D4 misschien beter zou presteren, nu zie ik die pomp nergens meer te koop daarom lastig.
Weet iemand misschien high-end, eventueel industriële pompen die niet teveel lawaai maken (geen kettingzaag, beetje kan wel) en waar je ze kan kopen en heeft iemand ervaring met grote afstanden en meerdere Pc’s (en veel circuits)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een Gaming PC beneden en een server boven.
Hier gaat het denk ik compleet fout als je met 1 pomp wilt werken voor beide PC's. 2 PC's op 1 verdieping lijkt mij al niet makkelijk maar als er 4 meter hoogte verschil in zit wordt het bijna onmogelijk.

Mijn advies is dan ook om minmaal 2 aparte pompen te nemen, sowieso 1 per PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

4 Meter moet goed te doen zijn, maar dan moet je heb je niet genoeg aan een huis tuin en keuken pomp. Ga eens langs bij de betere vijver shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:34:
[...]

Hier gaat het denk ik compleet fout als je met 1 pomp wilt werken voor beide PC's. 2 PC's op 1 verdieping lijkt mij al niet makkelijk maar als er 4 meter hoogte verschil in zit wordt het bijna onmogelijk.

Mijn advies is dan ook om minmaal 2 aparte pompen te nemen, sowieso 1 per PC.
Zoiets had ik eerst ook al bedacht, vooral omdat je ook veel pompkracht nodig hebt, maar we gaan een waterchiller gebruiken (het effect is iets anders dan een radiator, hij "garandeert een watertemp) daarom wouden we het liefst de pomp(en) voor de chiller hebben zodat het water weer koud in het systeem komt.

Ook is een beetje het probleem als je veel splitters gebruikt dat het water niet evenwijdig verdeelt wordt over alle circuits, vooral als er een server bovenstaat.

Eigenlijk omdat het zo'n groot systeem is moeten we denk ik denken aan andere dingen dan standaard water splitters.

Als pomp dacht ik zoiets als dit klik, op het advies van sky om een vijverpomp te nemen. Probleem is dat hij wel veel stroom verbruikt en wellicht veel warmte toe voegt aan het circuit.

Weet iemand een bedrijf dat splitters levert die zorgen dat overal even veel water heen gaat, zal ondertussen zelf ook flink gaan zoeken.

edit: eentje gevonden die ik eerder ook geraadpleegd had voor kogelkranen voor intergratie van het watersysteem in zijn huis: klik

[ Voor 5% gewijzigd door The_Ownman op 16-05-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56

Zenix

BOE!

The_Ownman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Zoiets had ik eerst ook al bedacht, vooral omdat je ook veel pompkracht nodig hebt, maar we gaan een waterchiller gebruiken (het effect is iets anders dan een radiator, hij "garandeert een watertemp) daarom wouden we het liefst de pomp(en) voor de chiller hebben zodat het water weer koud in het systeem komt.

Ook is een beetje het probleem als je veel splitters gebruikt dat het water niet evenwijdig verdeelt wordt over alle circuits, vooral als er een server bovenstaat.

Eigenlijk omdat het zo'n groot systeem is moeten we denk ik denken aan andere dingen dan standaard water splitters.

Als pomp dacht ik zoiets als dit klik, op het advies van sky om een vijverpomp te nemen. Probleem is dat hij wel veel stroom verbruikt en wellicht veel warmte toe voegt aan het circuit.

Weet iemand een bedrijf dat splitters levert die zorgen dat overal even veel water heen gaat, zal ondertussen zelf ook flink gaan zoeken.
Ik zou een Iwaki nemen :) Kijk eens of je die kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Zenix schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:04:
[...]

Ik zou een Iwaki nemen :) Kijk eens of je die kan vinden :)
Ja dat dacht ik ook, maar wat is het verschil tussen een vijverpomp en een Iwaki? Die vijverpomp ziet er ook wel goed uit, maar het lijkt alsof je uit ervaring spreekt dus vraag ik je om uitleg.

edit: ondertussen zoiets gevonden maar volgens mij zijn die niet "slim" maar ik denk dat waterverdeling het grootste probleem is, ik ga die "ventielen" bestuderen misschien kunnen die er wat aan doen.

[ Voor 28% gewijzigd door The_Ownman op 16-05-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Ownman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:12:
[...]

Ja dat dacht ik ook, maar wat is het verschil tussen een vijverpomp en een Iwaki? Die vijverpomp ziet er ook wel goed uit, maar het lijkt alsof je uit ervaring spreekt dus vraag ik je om uitleg.
Iwaki is gewoon zo'n beetje het beste spul. Wordt volgens mij ook veel in de industrie gebruikt. Erg sterk en degelijk, maar helaas ook erg duur.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:13:
[...]

Iwaki is gewoon zo'n beetje het beste spul. Wordt volgens mij ook veel in de industrie gebruikt. Erg sterk en degelijk, maar helaas ook erg duur.
Prijs is niet zo'n hele grote issue, hoe los je de grootte van de uitgang van de pomp op? Zien er zeker goed uit, maken ze veel herrie of is het acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor een iwaki... Dat zijn de beste pompen die er te krijgen zijn!
Zijn ook heel erg bertrouwbaar, daarom worden ze juist voor industriele toepassingen gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Vraaje over snelkoppelingen.
Ik wil deze gebruiken omdat het makkelijk is bij onderhoudswerkzaamheden.
Maar...zoals ik op de foto's kan zien blijkt dat het doorstroomgat een stuk kleiner is i.verg.m. een gewone koppeling. Krijg je hierdoor een remmend effect op de flow? Hoop het niet, in ieder geval.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Als de doorgang het zelfde als met reguliere fittings dan niet. Zelf ben ik geen voorstander van snelkoppelingen, maar goed het is een persoonlijke keuze.

Zelf gebruik ik gewoon pilaren (1/2") en moet zeggen dat wanneer ze vast zitten ze ook echt vast zitten, zoals ik vanmiddag wel achter kwam toen ik mn waterkoeling veranderd had. Heb de loop wat logischer gemaakt imo. Bijvullen en drainen is nu geen hell meer :p

[ Voor 8% gewijzigd door sky- op 17-05-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Hoi,

Ik heb sinds kort een Reserator 1 Plus waterkoelingset. Ik had twee jaar geleden ook al waterkoeling, maar toen ben ik ermee gestopt omdat ik het te ingewikkeld vond met het verwisselen van onderdelen in de PC.

Ik heb het nu in de meest basis vorm geinstalleerd, maar de temperaturen zijn nu al lager dan ik vooraf had gedacht. :) Ik boot nu mijn Q6600 op 3 GHz (9x333) met een Vcore in cpu-z idle van 1,344V. Dit draait uitstekend stabiel.

Omdat mijn Reserator 2e hands is gekocht had ik hem eerst nog grondig schoongemaakt en gister uitgebreid getest (12 uur testdraaien zonder PC). Vandaag heb ik hem ingebouwd, en de temperaturen zijn echt goed voor een Q6600. In de BIOS stond ie op 15 graden met een half litertje demiwater erin. Toen ging ik hem verder vullen en daarbij daalde de temperatuur van de core naar 13C. Voldoende zekerheid om Windows op te starten dus :)

Resultaat bij booten:
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/reserator-temp-boot.jpg
core #0: 23 C
core #1: 23 C
core #2: 15 C
core #3: 19 C

Resultaat bij ruim 6 minuten Orthos op alle vier cores:
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/reserator-temp-load.jpg
core #0: 47 C
core #1: 47 C
core #2: 40 C
core #3: 42 C

_/-\o_

Ter vergelijking: Mijn Cooler Master Gemini met 2x120mm op 700rpm haalde idle niet lager dan 35C met deze omgevingstemperatuur. Onder full-load zat ik vaak rond de 60 graden, op warme dagen zelfs op 66C voor de eerste twee cores.

[ Voor 13% gewijzigd door frankknopers op 18-05-2008 14:25 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Die 15 graden kan niet kloppen. Dat betekend dat je onder kamertemperatuur zou zitten en dat is vrijwel onmogelijk met waterkoeling.

Probeer eens wat andere programma's die je temperatuur uitlezen, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je sensor brak is, maar die temperaturen kloppen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

sky- schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:46:
Die 15 graden kan niet kloppen. Dat betekend dat je onder kamertemperatuur zou zitten en dat is vrijwel onmogelijk met waterkoeling.

Probeer eens wat andere programma's die je temperatuur uitlezen, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je sensor brak is, maar die temperaturen kloppen gewoon niet.
Kan wel, het demiwater zat in een jerrycan van 5 liter en die heeft bij ons op de berging gestaan. Ik heb dat water opgehaald en gelijk in de koeltoren op mijn kamer gegoten. Het water was toen dus echt koud, net zoals het bij ons in de berging altijd koud is. ;)

De koudste core komt nu niet meer lager dan 20C, wat wel goed overeenkomt met de buitentemperatuur. Mijn balkondeur naar buiten staat open dus dan is mijn kamer ook ongeveer die temperatuur.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/waterkoeling/img_5425.jpg
Totaalshot

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/waterkoeling/img_5427.jpg
Close-up

[ Voor 22% gewijzigd door frankknopers op 18-05-2008 15:06 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
frankknopers schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:01:
[...]

Kan wel, het demiwater zat in een jerrycan van 5 liter en die heeft bij ons op de berging gestaan. Ik heb dat water opgehaald en gelijk in de koeltoren op mijn kamer gegoten. Het water was toen dus echt koud, net zoals het bij ons in de berging altijd koud is. ;)

De koudste core komt nu niet meer lager dan 20C, wat wel goed overeenkomt met de buitentemperatuur. Mijn balkondeur naar buiten staat open dus dan is mijn kamer ook ongeveer die temperatuur.

[afbeelding]
Totaalshot

[afbeelding]
Close-up
Dat lijkt me ook niet erg positief, water onder kamertemperatuur is al onwenselijk, je CPU al helemaal (mits je geen maatregelen hebt genomen), Ivm condensvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Zo koud was het water nou ook weer niet hoor :P Na een paar uurtjes draaien heeft de CPU het water al weer een beetje opgewarmd naar een normaler niveau. Idle zit ik nu rond de 39 graden en onder load is het ongeveer 50C. Dit wel bij een hogere overklok naar 9x370 (3,34GHz) op mijn Q6600 en met een hoger voltage. Bij 9x333 heb ik genoeg aan 1,4 in BIOS, voor 9x370 heb ik al meer dan 1,43 in bios nodig.

Ben er wel tevreden over zo. Twee fans minder in de PC, lagere temperaturen en veel stiller.

Er komt nog een Cosmos S en een triple 120 radiator aan, kijken wat de temperaturen dan gaan doen bij het overklokken. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
frankknopers schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:54:
Zo koud was het water nou ook weer niet hoor :P Na een paar uurtjes draaien heeft de CPU het water al weer een beetje opgewarmd naar een normaler niveau. Idle zit ik nu rond de 39 graden en onder load is het ongeveer 50C. Dit wel bij een hogere overklok naar 9x370 (3,34GHz) op mijn Q6600 en met een hoger voltage. Bij 9x333 heb ik genoeg aan 1,4 in BIOS, voor 9x370 heb ik al meer dan 1,43 in bios nodig.

Ben er wel tevreden over zo. Twee fans minder in de PC, lagere temperaturen en veel stiller.

Er komt nog een Cosmos S en een triple 120 radiator aan, kijken wat de temperaturen dan gaan doen bij het overklokken. :)
Ja maar alles onder kamertemp zorgt voor condens maar ook te weinig wellicht, ik vind het cker nice temps ik haal met mijn Thermochill PA.120.3 en fans op zachtst (dat ze kunnen beginnen met draaien) zoiets als 47 graden max op mijn E6750@3.2 met stock volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Weten jullie misschien een UV merk wat een echte rode kleur geeft. Ik heb nu Feser One kant en klaar rood erin, maar het heeft meer de kleur van oranje dan van rood :(

edit:
Misschien even voor de duidelijkheid. Ik doel eigenlijk meer op gebruikerservaring. Want merken zijn er genoeg natuurlijk :)

[ Voor 29% gewijzigd door ShaquilleMoreno op 18-05-2008 22:57 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
sky- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:27:
Als de doorgang het zelfde als met reguliere fittings dan niet. Zelf ben ik geen voorstander van snelkoppelingen, maar goed het is een persoonlijke keuze.

............................................................................................................................................
Heb deze gevonden en die zullen zeker geen restrictie veroorzaken met mijn 8x1 slangen, gelijk besteld. :) Bracket is mooi meegenomen omdat mijn rad. en pomp extern gaan.
http://www.koolance.com/w...t_info.php?product_id=677

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
hosee schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:08:
[...]

Heb deze gevonden en die zullen zeker geen restrictie veroorzaken met mijn 8x1 slangen, gelijk besteld. :) Bracket is mooi meegenomen omdat mijn rad. en pomp extern gaan.
http://www.koolance.com/w...t_info.php?product_id=677
Nog meer snelkoppelingen. hier

Heb deze plastic dingen ook gehad bij mijn Thermaltake Symphony Mini. Beviel super. Vindt ze alleen wel prijzig voor stukjes plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Die van plastic wou ik ook eerst aanschaffen maar die van koolance hebben een groter doorstromingsgat, gelijk aan die van de reguliere koppelingen van dezelfde maat en ben je dus zeker dat er geen flowrestrictie kan optreden.
Kijk maar eens naar de metalen varianten van 10/8mm, denk dat het doorstromingsgat net de 3 mm haalt. Die van kunststof zien er inderdaad beter uit qua binnendiameter maar kunnen niet tippen aan die van koolance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Even een klein vraagje.. voor mijn casemod heb ik hele mooie fans met een zwarte aluminium behuizing. Als radiator heb ik ooit een BlackIce GTS 360 gekocht, maar de alu fans blijken net iets groter dan standaard fans, waardoor deze niet netjes naast elkaar op de radiator passen. Klopt het dat bij de Thermochill PA120.3 de fans verder uit elkaar zitten dan bij andere radiatoren? Dat zou mijn probleem namelijk verhelpen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jups dat klopt!

Zit net ff wat ruimte tussen de fans, daarom waren er eerst ook geen radgrilz voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:17:
Jups dat klopt!

Zit net ff wat ruimte tussen de fans, daarom waren er eerst ook geen radgrilz voor ;)
Ik was van plan om die zelf te maken, dus dat is niet zo'n probleem ;) Bijkomend voordeel wat ik me ineens bedacht, ik heb nog rubberen trildempers liggen voor 120mm fans, die passen waarschijnlijk ook wel op die Thermochill radiator :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Goede dag iedereen,

Ik heb een vraagje over water cooling voor grafische kaarten.

Ik heb zelf 2 MSI NX8800GT 512MB OC videokaarten in SLI.
Deze kaarten produceren een hoop warmte in mijn kast (waardoor alles een stuk warmer word in mijn PC) omdat de stock coolers de lucht niet uit de kast blazen.
En aangezien dat beide kaarten ook aardig warm zijn/worden (60-70 idle en load weet ik atm niet :p) zat ik te denken om water cooling op deze 2 kaarten te plaatsen.
Ik heb op de Thermaltake site de Tide Water Plus zien staan en dit lijkt mij precies wat ik zoek.

Alleen ik heb enorm veel problemen om bruikbare informatie over dit product te vinden, zo heb ik geen idee of ze op mijn kaarten zullen passen (ok ik bedenk mij nu terplekke dat ik ook losse blokjes voor de kaarten kan kopen), maar ook heb ik geen goed beeld kunnen vinden van de koel prestaties.

Dus kan iemand mij helpen met of eventuele extra informatie over dit product of misschien weet je wel een beter product (dat natuurlijk niet extreem veel extra geld kost).

Bij voorbaat dank,

Eon Thomassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk omdat niemand het spul ook daadwerkelijk koopt...
Het is namelijk niet echt super spul van TT.
Bijna iedereen zal je iets anders aanraden dan TT...

Mijn advies, stel zelf een setje samen!

Koelprestaties van dit ding zullen niet super zijn, zeker niet met SLI.
Je moet voorstellen dat het kleine oppervlakte van de radiator alle hitte van beide kaarten kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Daar was ik idd. al bang voor, maar vanwegen de weinige informatie had/heb ik toch nog enige hoop. :p

En aangezien ik eigenlijk geen zin heb om een aparte rad, pomp en resevoir ergens in mijn kast te proppen (ik wil de cooling gewoon in mijn PC hebben) en ook nog alle warme lucht naar buiten zien te werken zonder mijn kast (exteem) te moeten modden zou ik natuurlijk liever iets goeds in deze richting willen hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door SECURITEH op 19-05-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt vrij gemakkelijk een fan in zijkant plaatsen met een duct.
Zo kom je vrij gemakkelijk van wat warmte af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 22:58
Waterkoeling wordt tegenwoordig een standaard, als je iets of wat een deftig systeem koopt zit er 9/10 al van de fabrikant uit een waterkoeling systeem in. TT kan je hiermee niet vergelijken laat staan de zelfsamengestelde setjes, Het is echt niet veel werk vaak is het plug and play als je het simpel houd. Je hebt echter ook setjes van zalman/koolance/innovatek... die ook goed functioneren zo heb ik ervaring met de zalman reserator en koolance exos 2 ik was over deze producten zeer te spreken voor de exos, degelijke materialen/grootkoeloppervlak... . Na enkele standaard setjes te hebbe gestest ben ik begonne met setjes zelf samen te stellen door reviews te lezen en andere tweakers te hebben gevolgd, uiteindelijk zit ik nu al aan men 2de zelfbouw en ben hier zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Even een kleine vraag tussendoor:

Ik draai nu al een hele poos waterkoeling en lig al een ig tijd de denken aan 2 lopen namelijk:

Innovatek fass-o-matic-> Liang dcc 1RT plus -> cpu -> black ice gt240 -> vga -> black ice gt240

Nu ben ik vanplan omdeze te veranderen naar :

Fass-o-matic-> Dcc 1RT plus -> Cpu -> Black ice GT240
Fass-o-matic-> Dcc 1RT plus -> Vga -> Black ice GT240

Zoude jullie dit overwegen of is het overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03
Het zou wel een beetje helpen, maar denk niet dat het het geld waard is (de extra pomp, want de pomp is al behoorlijk sterk).

Zou beter investeren in een goede laing pomp top als je die nog niet had.

[ Voor 10% gewijzigd door Akuma2000 op 20-05-2008 23:13 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
YPSUN schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:10:
Het zou wel een beetje helpen, maar denk niet dat het het geld waard is (de extra pomp, want de pomp is al behoorlijk sterk).

Zou beter investeren in een goede laing pomp top als je die nog niet had.
Die heb ik nog niet ;) zal je advies zeker opvolgen:) Thx voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
ShaquilleMoreno schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:28:
Weten jullie misschien een UV merk wat een echte rode kleur geeft. Ik heb nu Feser One kant en klaar rood erin, maar het heeft meer de kleur van oranje dan van rood :(

edit:
Misschien even voor de duidelijkheid. Ik doel eigenlijk meer op gebruikerservaring. Want merken zijn er genoeg natuurlijk :)
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
alleen dit soort fluids is echt rood, kon zo snel het merk niet vinden in dat topic, er zijn nog een paar project logs op bit-tech die dezelfde fluid gebruiken.
Ik dacht dat dit de feser one fluid is, maar volgensmij is deze niet uv reactief. uv reactieve fluids geven snel een roze of oranje kleur idd.

edit: deze ook nog gevonden, daar heeft ie het over FluidXP+ ziet er heel erg rood uit maar schijnt niet zo goed te koelen volgens de posters. hier de test van bit-tech zelf met verschillende fluids.

[ Voor 32% gewijzigd door Flythe op 21-05-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Ik heb dit product http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=4930&c=93 in men setup , als deze opgelicht wordt is het knal orangje en gwn roze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
Schijnbaar moeilijk te maken echt rood UV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vermeldingswaardig, een lichtelijke gloria bij het hebben van de stock-temps.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2cx83dk.gif

1/2 tygon
DangerDen TDX am2
Vario D5
Thermochill pa120.3 + shroud
3 keer Scythe S-FLEX ventilatoren vol vermogen en absoluut stil en op zuigen.

Wachtend nu op een Innovatek HDM hardeschijf koeler plus het feit dat m'n micro reservoire van swiftech de deur uit gaat en ik naar een fillport ga.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De laatste tijd toen het erg warm was kwam ik er achter dat ik toch wel wat meer radiator oppervlakte kon gebruiken. Omdat ik perse alles intern wil hebben waren er maar weinig plekken om een extra rad kwijt te kunnen. Wat ik wel over had was voldoende 5,25" bays.

Ik had nog een Lian-Li EX-34B liggen voor HDD's die ik toch niet meer gebruikte dus ben ik daar mee aan de slag gegaan.

Op de volgende foto staat die Lian-Li EX-34B zoals ie standaard is.
Afbeeldingslocatie: http://www.tdjdata.se/images/gtek_EX34B_1.jpg

Vervolgens heb ik het gedeelte voor de HDD's er af gezaagd zodat er ruimte over was voor een 120mm rad.

Na wat verder modden is het volgende het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/e0eh3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2poawrp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2m7i4ap.jpg

En in de PC ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/o5xp1j.jpg

Wat het qua temps precies scheelt weet ik nog niet, zou ik wat verder voor moeten testen.

Ik ben er zelf erg tevreden mee. Op deze manier heb ik toch nog een extra rad er bij zonder dat deze buiten de kast hoefte te komen. Totaal heb ik nu samen met mijn andere rad 4x120mm aan oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Laatst online: 13-09 10:41
Zouden mensen wat tips kunnen geven over mijn systeem? Mijn processor wordt (veel) te warm voor het mooie.

Het spul:

NexXxoS XP vernickelt cpu blok
HW Labs ICE Radiator GT Xtreme 240 Blue 2 X 120 Mm fans
Alphacool Laing DDC Pump 12 Volt 3/8 Inch (welke versie precies weet ik niet zo... je had er 3, standaard, snellere en een ultra dacht ik. Volgens mij heb ik de 2e.)
Innovatek Graph-O-Matic rev 1of 2? vga blok
Innovatek Tank-O-Matic reservoir.
Dit alles met 9 mm slangen.

Het probleem:
cpu 6750 op 3.92 met 1.46 V wordt te warm, zelfs idle is hoog +/- 50 graden volgens speedfan. ( Hij is gevlakt! of zou dit juist verkeerd zijn gegaan........? ) Stressed max 73 graden.( Wel 100% stabiel)

Dit is naar mijn mening niet de te hoge voltage. Er zit koelpasta tussen het blok, zit er naar mijn mening goed stevig op( al paar keer opnieuw gemonteerd).
De temperatuur van het vloeistof bedraagt 37 graden onder het stressen. Het is toch een sterke pomp met maar 2 blokjes, een rad en een reservoir dat moet zorgen voor een goede, voldoende flow? Er zitten geen knikken of dergelijk in.

Makeert er iets aan het blok? flow of is dit normaal ???Het verschil tussen idle en stressed horen toch niet zo groot te zijn met waterkoeling indien het contact goed is? Bij mijn videokaart werkt dat wel zo namelijk.

alle tips en idee en welkom !. Ik kan het helaas pas van het weekend uitproberen.

[ Voor 6% gewijzigd door wortelsky op 26-05-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@wortelsky.

Aangezien het water niet eens echt heet is denk ik dat het waterblok de warmte niet goed opneemt. Je draait ook wel met een behoorlijk hoog voltage. Ik denk dat als je een beter waterblok koopt het al een stuk beter is. Als het contact tussen CPU en waterblok goed is blijft eigenlijk alleen het waterblok zelf nog over.

Aan je waterflow ligt het denk ik sowieso niet. De warmte van de CPU komt gewoon weg niet in het water terecht. Dat kan maar aan 2 dingen liggen en dat is het contact of het waterblok zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een gigantische luchtbel in je loop hebben staan, wanneer deze een paar centimeter is scheelt dat ook weer een aantal graden,mocht dat zo zijn en je weet het weg te halen met wat schudden aan je rad. komt er dan zeker wel een graad of 5 reducering in je loop te staan.

Ik heb het zelf namelijk gehad, ik ben toen als een hevige gaan schudden aan het rad. en de bellen dwarrelde door m'n reservoire waarna een oplossen van de bellen kwam.

Misschien een suggestie.

@Pilatus

Ik vind het nog steeds knap dat je Eheim 1048 het allemaal nog kan trekken. In de tijd dat ik met een 1a coolings-set waarin een 1048 zat kreeg ik met de artikelen wier bestonden uit een cpu, nb, gpu, ramfreezers bar slechte temps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Pilatus

Ik vind het nog steeds knap dat je Eheim 1048 het allemaal nog kan trekken. In de tijd dat ik met een 1a coolings-set waarin een 1048 zat kreeg ik met de artikelen wier bestonden uit een cpu, nb, gpu, ramfreezers bar slechte temps
Ik had eigenlijk wel een beetje verwacht dat nu met deze extra 120mm rad de pomp niet meer voldoende zou zijn. Ik dacht als het niet goed werkt dan koop ik gewoon gelijk een Laing. Toch heb ik nog steeds een behoorlijke flow over. Het water in het reservoir beweegt nog behoorlijk en luchtbellen schoten door de slangen heen met het ontluchten.

Ik denk alleen dat jouw ramfreezers veel meer de flow verpesten dan de onderdelen waar ik mee draai. Ik denk dat als ik het RAM geheugen zou waterkoelen dat echt de druppel zou zijn waardoor er vrijwel geen flow meer over is. Tot nu toe werkt het nog steeds prima.

De temps zijn trouwens aardig gedaalt met die extra rad. Stessed scheelt het toch iets van 4 graden en idle ongeveer het zelfde. Geeft toch wel aan dat die 3x120mm rad het niet meer helemaal goed aan kon.

Ik ben trouwens wel een uur aan het schudden geweest met de kast tot alle lucht er uit was. 1 uur schudden is nog niet eens overdreven. Omdat de aansluitingen van de nieuwe rad onder op zitten gaat boven in de rad toch veel lucht zitten. Ik had het HDD rek er nog niet in zitten dus flink schudden en tikken was geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Laatst online: 13-09 10:41
Dat met lucht klinkt goed om te proberen. De cpu zit niet als hoogste in het circuit, dat is me reservoir maar het zou best kunnen. Ik zal het proberen thuis. Toen ik eerst een stress poging deet was de temperatuur ook perfect, alleen later, na een 6 minuten ofzo was hij idle zelfs al hoger dan toen stressed....... Ik zal het proberen weg te krijgen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik heb afgelopen weekend met Wiethoofd (ook een GoTter) mijn PC en ook waterkoeling zitten fixen.

Nogmaals mijn systeem:

E6750 @ 3200Mhz @ 1.35 Vcore
Gigabyte P35-DS4 Rev. 1.0
Sapphire 2900XT @ stock
Corsair 2048MB PC6400C4
Samsung Spinpoint T166
Thermaltake Toughpower 750 watt
Thermaltake Soprano

XSPC Delta V2 Cpu Blok
Dangerden Maze 5 GPU blok (cheapass Thermaltake ram en vrm blokjes)
Eheim 1048 met 1Acooling res combo
Thermochill PA.120.3 met 3xPapst F4412/2GL
Alles met 10/8 slangen verbonden.

Onder andere de radiator bovenop gemonteerd zodat ik geen 90 graden schroefverbindingen meer hoefde te gebruiken en dat de fans met de natuurlijke "flow" meegaan (zuigen van onder naar boven).

Kast geïsoleerd met noppenschuim, op bijna alle mogelijke plaatsen voor een mooie look en geluidsisolatie.

Hardeschijf opgehangen in elastieken om vibratie- en geluidsoverdracht aan de kast te minimaliseren.

CCFLtjes geplaatst voor de looks.

Nu het belangrijke gedeelte voor de waterkoeling: CPU blok gemonteerd met kleinere schroeven en andere backplate, vleugelmoeren erop gedaan, koelpasta vervangen.

Drie van de vier 90 graden hoekverbindingen eruit gehaald, loop aangepast zodat de laatste hoekverbinding op de ingang van het reservoir zit en niet de uitgang van de pomp.

Andere gaten gemaakt in het casefan gat achterin de kast zodat de slangen zo kort mogelijk gemaakt konden worden.

Dit allemaal heeft echter wel een paar kleine en grotere problemen opgeleverd:

Ten eerste staat nu mijn GPU voor mijn CPU (geen groot probleem) waardoor de CPU denk ik iets warmer wordt maar dat is marginaal en niet goed te vergelijken als de koelpasta ook vervangen is.
Loop is nu RAD-GPU-RES-POMP-CPU-RAD. CPU liever eerst maar dit was een klein probleem wat ook moeilijk op te lossen is kwa pomp-res combo.

Een "iets" groter probleem, ik denk dat mijn pomp zo'n beetje aan zijn einde is wellicht, hij maakt al meer herrie dan eerst (hij heeft genoeg water, het hele reservoir zit al bijna vol). Maar ik denk vooral dat de pompkracht verloren is gegaan, want toen ik mijn radiator op de zijkant had heb ik het ontluchtingsgat opengedraait en gewacht tot er water uit kwam, dat spoot er met een klein straaltje uit en toen hem ik hem maar gauw dichtgemaakt. Nú echter kan ik gewoon het ontluchtingsgat open laten, er komt niks uit en als ik een beetje zuig krijg ik de koelvloeistof in mijn mond (een heel klein beetje) maar komt het er vervolgens niet uit.

Tot slot een paar foto's van voor en na:

Vóór, een beetje een troep.
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/100_0149.jpg

Hier moesten we nog de voeding erin doen, isolatie aan de bovenkant en de radiator moest er nog op.
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/100_0153.jpg

Na, erg bewogen en/of camera niet op goede stand
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/100_0175.jpg

Kast dicht
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/100_0177.jpg

Ik hoor graag jullie reacties, tips en misschien hulp bij mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben nooit zo'n fan van een extern rad. maar ziet er verder prima uit :)

Edit: Vragen over het hoofd gezien. De eerste vraag: je volgorde maakt geen bal uit in een normale setup. Het water stroomt te snel om verschillen in een kleine loop te hebben.

2e vraag: Je pomp is niet de sterkste maar zou het wel gewoon goed moeten doen, helemaal met zo'n setup. Als er dus bijna geen kracht achter zit en ie ratelt weet je dat er iets fout zit. Verder moet je er wel rekening mee houden dat ie geen lucht kan aanzuigen als je hem buiten de loop test.

[ Voor 76% gewijzigd door TEAMIKKE op 26-05-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
TEAMIKKE schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:59:
Ik ben nooit zo'n fan van een extern rad. maar ziet er verder prima uit :)
Liever niet natuurlijk, als eerste waterkoel set had ik een Thermaltake Rocket, mooi stil maar moeilijk te sjouwen (moest je altijd met zen 2en doen) dit is tenminste 1 ding, dat de rad uitsteekt heb je niet heel veel last van.

edit: Antwoord op edit

Ik heb hem dus in mijn loop getest (niet echt getest gewoon finale setup) en toen het schroefje opengedraait, kwam niks uit, hij deed het eerst wel reservoir zit helemaal vol bijna.

[ Voor 20% gewijzigd door The_Ownman op 26-05-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je denkt dat ie echt snel kapot gaat zou ik em zo snel mogelijk vervangen. Als jij even een uurtje weg bent en hij stopt er mee is je videokaart zo kapot. Mijn pomp heeft ooit eens 5 min uit gestaan door iemand anders en toen was mijn 6800LE core door gebrand.

De pomp is toch het belangrijkste onderdeel van de waterkoeling, gaat ie kapot is het vrij zeker dat er onderdelen van je PC ook kapot gaan.

Persoonlijk zou ik em eens goed testen buiten de PC of ie daar wel goed werkt. Heb je al wel de Eheim teflon mod gedaan met deze pomp ? Dat zou het geluid kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:43:
Als je denkt dat ie echt snel kapot gaat zou ik em zo snel mogelijk vervangen. Als jij even een uurtje weg bent en hij stopt er mee is je videokaart zo kapot. Mijn pomp heeft ooit eens 5 min uit gestaan door iemand anders en toen was mijn 6800LE core door gebrand.

De pomp is toch het belangrijkste onderdeel van de waterkoeling, gaat ie kapot is het vrij zeker dat er onderdelen van je PC ook kapot gaan.

Persoonlijk zou ik em eens goed testen buiten de PC of ie daar wel goed werkt. Heb je al wel de Eheim teflon mod gedaan met deze pomp ? Dat zou het geluid kunnen verklaren.
Mijn broer was eens vergeten de pomp aan te zetten toen dat nog mogelijk was, pc heeft zich gewoon afgesloten np. Ik houd de temp ook constant in de gaten maar er itten geen vreemde waardes bij. Nog geen teflon mod gedaan, ga misschien een Laing doen voor de flow en compactheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Ik denk alleen dat jouw ramfreezers veel meer de flow verpesten dan de onderdelen waar ik mee draai. Ik denk dat als ik het RAM geheugen zou waterkoelen dat echt de druppel zou zijn waardoor er vrijwel geen flow meer over is. Tot nu toe werkt het nog steeds prima.
M'n ramfreezers zijn al maanden inactief dit nadat ik wat begon te beraden en eigenlijks zag dat een stille 80 mm ventilator ook zou volstaan. Ik zit nu alleen nog met een kokend heet zijnde raptor die helemaal boven in een 5,25" bay en zonder enkele vorm van luchtflow daar zit te zijn. Daarom ben ik eens gaan kijken naar een koelingsoplossing. Een Innovatek HDM leek me een geschikte beweging met mogelijk het laten zakken van de temperatuur van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:27:
[...]

M'n ramfreezers zijn al maanden inactief dit nadat ik wat begon te beraden en eigenlijks zag dat een stille 80 mm ventilator ook zou volstaan. Ik zit nu alleen nog met een kokend heet zijnde raptor die helemaal boven in een 5,25" bay en zonder enkele vorm van luchtflow daar zit te zijn. Daarom ben ik eens gaan kijken naar een koelingsoplossing. Een Innovatek HDM leek me een geschikte beweging met mogelijk het laten zakken van de temperatuur van de schijf.
Die Raptor kan je eigenlijk toch net zo goed koelen met een fan als het RAM geheugen. Neem bijvoorbeeld zo'n HDD rek dat ik gemod heb voor die 120mm rad. Zet daar een stille 120mm fan in en laat die op 6 volt draaien. Kost bijna niets en is ook bijna niet te horen. Een 120mm fan op 6 volt kan 3 Raptors makkelijk koel houden en 1tje al helemaal.

Ik vind waterkoeling voor HDD's een beetje overkill en niet nodig. Het is wel leuk maar met lucht kan het net zo goed en stukken goedkoper zonder dat het veel herrie moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima mod (had ik nog niet gezegd) echt niets op aan te merken, alleen gaat zo een hdd-rek in mijn kast niet lukken. De bays zijn allemaal in gebruik. 1 voor een fancontroller, 1 voor een ht-vision lcd scherm en een brander.

Het originele hdd-rek op de bodem van m'n LianLi PC70 kast heb ik weg gehaald om zo plaats te geven aan de D5 Vario.

Ook de 3,44" bays zijn in gebruik, ook weer door een fancontroller waarmee ik de fans die op de rad. zitten af te regelen.

Ik zie zo geen andere oplossing om de schijf te koelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je een plaatje kan posten van je kast zie ik misschien een oplossing voor die HDD. Was het trouwens echt nodig om het orginele HDD rek weg te halen ? Mijn Eheim 1048 staat er net naast en dat past nog prima. Jouw D5 Vario is denk ik nog net wat kleiner dan mijn 1048 met magnetische afscherming.

Wel grappig op zich. We hebben beide de zelfde kast en die kast is eigenlijk enorm groot, toch komen we beide ruimte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:35:
Als je een plaatje kan posten van je kast zie ik misschien een oplossing voor die HDD. Was het trouwens echt nodig om het orginele HDD rek weg te halen ? Mijn Eheim 1048 staat er net naast en dat past nog prima. Jouw D5 Vario is denk ik nog net wat kleiner dan mijn 1048 met magnetische afscherming.

Wel grappig op zich. We hebben beide de zelfde kast en die kast is eigenlijk enorm groot, toch komen we beide ruimte te kort.
Zoals je kunt zien staat de D5 op de plek van het hdd-rek, net met het rek in de hand ben ik wat aan het schuiven en meten gegaan, maar mooi plaatsend gaat niet lukken heb ik al wel gezien.

Toch maar even wachten op de Innovatek HDM die precies in een 5.25" bay gaat zitten..

De kast is inderdaad vrij groot, vooral nu met dat rek eruit. Eigenlijks had die ruimte op een andere plaats gevormd moeten worden in mijn geval dan toch misschien wel de 5,25" bays om m'n schijf met een hdd-rek vanuit je mod te mounten

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/34pjr4x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nu snap ik waarom je ruimte te kort komt. Ik heb een PC-71 (Eigenlijk een PC-70 maar dan in het zwart daar staat die 1 voor) maar jij hebt geen PC-70 maar een PC-60. Dat scheelt nogal in de afmetingen. Mijne is een big-tower en de jouwe is een midi-tower.

Afbeeldingslocatie: http://www.hibit.it/shopping/foto/big/ll.pc-70.jpg
De PC-70.

Afbeeldingslocatie: http://www.hibit.it/shopping/foto/big/ll.pc-60.jpg
De PC-60.

Da's nogal een verschil :P

Toch denk ik dat die Raptor wel onder het 3,5" rek past. Als je wat beugels aan dat rekje vast zou maken kan je em daar aan hangen en zit ie ook nog eens voor de intake fan.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee een misverstand, ik heb dus wel degelijk een pc70, op jouw plaatje zie je 3 floppy-bezels en ik heb de variant met 2 floppy-bezels.

kast

Men zegt pc7A classic.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:44:
Nee een misverstand, ik heb dus wel degelijk een pc70, op jouw plaatje zie je 3 floppy-bezels en ik heb de variant met 2 floppy-bezels.

kast

Men zegt pc7A classic.
Dan is het dus een PC-7A, geen PC-70. Tis dan ook niet echt een PC-60 maar heeft wel de maten van de PC-60. Ik dacht dat je een kast had die net zo groot was als die van mij maar hij is dus een stuk kleiner.

Maar denk je niet dat je die Raptor netjes onder het 3,5" rek kan hangen ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je vinding eigenlijks helemaal niet slecht gezien van je, vier stripjes is aan te komen, alleen het hele stille wat de schijf nu heeft doordat die in stieken hangt zou ik moeten inleveren. Maar dat is weer op te vangen met wat rubber ringen lijkt me.

Nah ik heb die hdd-cooler al bestelt :| en men zegt ervan dat die de raptor ook in geluid laat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:19
Oke ik ga nu klinken als een uber naab, maar met waterkoeling.. dan moet je toch niet de socket er afhalen? Want dan kan je nergens je CPU kwijt.. right? Wil een beetje voorbereid zijn als ik waterkoeling haal. :P

*Denk dat ik het al weet. Schaamde mij al kapot toen ik het vroeg :$

[ Voor 14% gewijzigd door tiswat op 28-05-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:22:
Oke ik ga nu klinken als een uber naab, maar met waterkoeling.. dan moet je toch niet de socket er halen? Want dan kan je nergens je CPU kwijt.. right? Wil een beetje voorbereid zijn als ik waterkoeling haal. :P

Nu in het nederlands :S

dan moet je toch niet de socket er halen? Das geen NL namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:46:
[...]

Nu in het nederlands :S

dan moet je toch niet de socket er halen? Das geen NL namelijk....
Sorry, was het woordje af vergeten ;( Als ik soms te snel typ, sla ik net weer een woord over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als je dat nog niet weet dan zal ik er nog maar niet aan beginnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
TEAMIKKE schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:55:
Als je dat nog niet weet dan zal ik er nog maar niet aan beginnen :X
tiswat schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:22:
Dus, ik weet het al hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dan alsnog: Als je jezelf dat soort dingen afvraagt moet je eerst beter inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
TEAMIKKE schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:20:
Dan alsnog: Als je jezelf dat soort dingen afvraagt moet je eerst beter inlezen.
Ik koop ook eerst een complete kit, dus een handleiding. Maakt het wat makkelijker, daarna verdiep ik mezelf erin. Was het zelfde met pc's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiswat schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Ik koop ook eerst een complete kit, dus een handleiding. Maakt het wat makkelijker, daarna verdiep ik mezelf erin. Was het zelfde met pc's. ;)
Andersom lijkt me handiger ;)
Vooral met waterkoeling...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:59:
[...]

Andersom lijkt me handiger ;)
Vooral met waterkoeling...
Precies. Niet direct om je te ontmoedigen maar er zijn wat dingen die wel handig zijn om te weten. Sowieso is het eigenlijk jammer van je geld om een kant-en-klare set te kopen. Als je eerst de startpost eens doorneemt, wat andere topics en een weekje meeleest dan snap je er al enrom veel van. Vervolgens kun je een set samenstellen en hier nog even laten controleren. Betere prestaties en minder geld kwijt + een hoop extra kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
TEAMIKKE schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Precies. Niet direct om je te ontmoedigen maar er zijn wat dingen die wel handig zijn om te weten. Sowieso is het eigenlijk jammer van je geld om een kant-en-klare set te kopen. Als je eerst de startpost eens doorneemt, wat andere topics en een weekje meeleest dan snap je er al enrom veel van. Vervolgens kun je een set samenstellen en hier nog even laten controleren. Betere prestaties en minder geld kwijt + een hoop extra kennis!
Begin gewoon met een standaard setje, ik verdiep mezelf er dan echt wel in. Begin niet met Thermaltake enzo, hoorde juist dat die slecht was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

het lijkt me juist logischer dat je alle onderdelen precies op elkaar afstemt en wat duurdere onderdelen gebruikt voor je setup om zo de beste koel- en/of overklokresultaten te behalen, dit scheelt in de aanschafkosten (je hebt in 1x het goede spul) en ook weer in de resultaten die je kan behalen.

en dat zeg ik, iemand die geen waterkoeling heeft ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:36:
het lijkt me juist logischer dat je alle onderdelen precies op elkaar afstemt en wat duurdere onderdelen gebruikt voor je setup om zo de beste koel- en/of overklokresultaten te behalen, dit scheelt in de aanschafkosten (je hebt in 1x het goede spul) en ook weer in de resultaten die je kan behalen.

en dat zeg ik, iemand die geen waterkoeling heeft ;)
Als je in een keer goede kwaliteit componenten koopt, kan je haast niet meer "upgraden" omdat het dan weinig toegevoegde waarde heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontwerp van een waterblokje gemaakt en ik vroeg me af of jullie er eens naar zouden kunnen kijken en of jullie nog advies hebben.

Het is de bedoeling dat dit blokje op de NB van mijn asus striker II formula komt. Ik heb op school de mogelijkheid om een CNC freesbank te gebruiken en ik kan zelf de freesprogramma's schrijven dus over de productie hoef ik me geen zorgen te maken :)

De beperking die de freesbank heeft is dat de kleinste frees 2 mm is wat dus gelijk de minimale breedte van mijn kanalen is.

HIer staan de solidworks/.u3d/parasolid bestanden
klik!

Ik heb ook nog een paar plaatjes gemaakt voor de mensen die geen 3d programma hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/NB%20blokje/overview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/NB%20blokje/isometric.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/NB%20blokje/onderkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/NB%20blokje/overview.jpg

Mijn idee van de verhoogde ring is dat deze voorkomt dat het water in een keer doorstroomt naar de uitgang zonder veel warmte op te nemen.

Ik heb hier ook wat floworks simulaties op losgelaten en deze waren ook veel belovend. Als iemand dat graag wil kan ik ze in het weekend wel posten.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 10:17 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Je mag deze wel eens poste, het ziet er veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:35:

Jouw D5 Vario is denk ik nog net wat kleiner dan mijn 1048 met magnetische afscherming.
Ik heb misschien wel een oplossing mbt de schijf gevonden wier misschien tot uitvoeren gerekend kan worden.

Als ik nl. de inlet slang wat verkort en de pomp wat verder naar voren schuif kan ik er misschien wel een IBL® Box HDD neerzetten. Alleen weet ik niet of de D5 elektromagnetisme uitstraalt en m'n schijf gaat beinvloeden zo pal naast elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:29:
[...]

Ik heb misschien wel een oplossing mbt de schijf gevonden wier misschien tot uitvoeren gerekend kan worden.

Als ik nl. de inlet slang wat verkort en de pomp wat verder naar voren schuif kan ik er misschien wel een IBL® Box HDD neerzetten. Alleen weet ik niet of de D5 elektromagnetisme uitstraalt en m'n schijf gaat beinvloeden zo pal naast elkaar..
Bij mij was het probleem met die pomp niet de HDD maar de pomp zelf. De pomp ging constant ratelen als de PC aanstond. Zodra ik de PC uit deed ging het ratelen weg met een pomp herstart. Dan kon de pomp gewoon uren draaien zonder te ratelen maar zodra ik de PC weer aan deed ding ie binnen 2 min weer ratelen door de HDD's. Een metalen plaat loste dat wel op maar dat was niet echt netjes en handig, vandaar die behuizing om de pomp heen.

Ik heb in die tijd verder geen last gehad van data corruptie of verlies door de afwezigheid van die magnetische afscherming. Ik werd alleen helemaal stront ziek van het ratelende geluid.

Dat probleem van mij komt ook maar weinig voor dus de kans dat jij er problemen mee krijgt is erg klein.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Ben momenteel mn wc aan het testen of ie niet lekt. Heb gedemineraliseerd water gebruikt en dan van dat corrosion blocker. Ben benieuwd hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:54:
Ik heb ontwerp van een waterblokje gemaakt en ik vroeg me af of jullie er eens naar zouden kunnen kijken en of jullie nog advies hebben.

Het is de bedoeling dat dit blokje op de NB van mijn asus striker II formula komt. Ik heb op school de mogelijkheid om een CNC freesbank te gebruiken en ik kan zelf de freesprogramma's schrijven dus over de productie hoef ik me geen zorgen te maken :)

De beperking die de freesbank heeft is dat de kleinste frees 2 mm is wat dus gelijk de minimale breedte van mijn kanalen is.

HIer staan de solidworks/.u3d/parasolid bestanden
klik!

Ik heb ook nog een paar plaatjes gemaakt voor de mensen die geen 3d programma hebben:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn idee van de verhoogde ring is dat deze voorkomt dat het water in een keer doorstroomt naar de uitgang zonder veel warmte op te nemen.

Ik heb hier ook wat floworks simulaties op losgelaten en deze waren ook veel belovend. Als iemand dat graag wil kan ik ze in het weekend wel posten.
Ziet er heel nice uit man, ik ben zeer benieuwd naar de prestaties.

Ik had een algemenere vraag aan de hand van jouw ontwerp, is er kwa ontwerp veel verschil tussen een CPU blok en een mobo blok? Hij lijkt mij eerder dat een mobo blok niet zo flow restrictief mag zijn als een CPU blok. Anders leek dit me ook op zich een mooi idee (misschien "beter" uitgewerkt, maar ik zou niet weten hoe, een paar aanpassingen om koelprestaties te vergroten ten koste van andere blokken in de loop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word totaal niet gallisch, maar wat ik nu beleef met m'n setup. Ik heb van het weekend nl. een Fillport aangebracht en het reservoire van Swifftech aus gewerpt. Het geval nu is, m'n D5 maakt een rot herrie doordat er enorm veel lucht in m'n loop zit. Het geheel draait nu vanaf gisteren avond en er is weinig tot geen verandering mbt ontluchting gaan staan.

Wat ik ook doe, m'n rad. schudden, pomp nogal heftig aan een schudden geholpen, maar lucht oplossing krijg ik niet voor elkaar...

Weet iemand even wat raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:14:
Ik word totaal niet gallisch, maar wat ik nu beleef met m'n setup. Ik heb van het weekend nl. een Fillport aangebracht en het reservoire van Swifftech aus gewerpt. Het geval nu is, m'n D5 maakt een rot herrie doordat er enorm veel lucht in m'n loop zit. Het geheel draait nu vanaf gisteren avond en er is weinig tot geen verandering mbt ontluchting gaan staan.

Wat ik ook doe, m'n rad. schudden, pomp nogal heftig aan een schudden geholpen, maar lucht oplossing krijg ik niet voor elkaar...

Weet iemand even wat raad?
Je fillport open...
En dan setup aan/uit.

Mis te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

hoe zit je t-line in je setup?
als een dwarsverbinding, of als een "rechtdoor, waar de flow rechtsaf gaat"
dat laatste werkt, hebt ik begrepen, een stuk beter met ontluchten...
The_Ownman schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:09:
Ik had een algemenere vraag aan de hand van jouw ontwerp, is er kwa ontwerp veel verschil tussen een CPU blok en een mobo blok? Hij lijkt mij eerder dat een mobo blok niet zo flow restrictief mag zijn als een CPU blok. Anders leek dit me ook op zich een mooi idee (misschien "beter" uitgewerkt, maar ik zou niet weten hoe, een paar aanpassingen om koelprestaties te vergroten ten koste van andere blokken in de loop).
een blok voor op je moederbord (northbridge) hoeft ten eerstte lang niet zoveel warmte af te voeren, en ten 2e is de northbridge over het algemeen zelf veel groter dan de processor (er zijn uitzonderingen 2 kanten op) daarom heb je dus een blok wat met relatief "magere" koelcapaciteit, de northbridge uitstekend koelt, omdat er van een grote oppervlakte weinig energie hoeft te worden weggekoeld.
daar tegenover de processorblokken.. processoren worden steeds kleiner, en gebruiken veel meer energie. dus al die energie moet uit 1 "punt" in het waterblock verwijdert worden, en de methodes die dat het beste doen, hebben vrij veel stromingsweerstand. (denk aan stroomversnelling, turbulentie, micropinnetjes en gaatjes, en weetikveel wat, om het water zo optimaal mogelijk met een superklein gebiedje contact te laten maken.)

[ Voor 79% gewijzigd door AlexanderB op 02-06-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een schetsie gemaakt van de situatie.

In de setup heb ik vlak voor de inlet van de D5 een Y-stuk geinstalleerd. Het water wat de route heeft afgelegd gaat dus weer rechtsaf de inlet in. Maar hoe gaan de vele luchtbellen de fillport in om vervolgens daar te verdwijnen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/oj06sl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das logisch toch dat de lucht niet weg gaat!!!
Kijk hoe je het hebt aangesloten!!! OMG :S
De mensen nemen niet voor niet een T stuk...
Bij een T stuk komt de flow mooi erlangs en kan de lucht opstijgen.
Dat lukt niet echt met een T stuk.
Of je moet je Y stuk anders aansluiten en een stuk van de Y echt omhoog laten richten.

Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/Zinloos.jpg

Sry, maar ik zou het opnieuw aansluiten als ik jou was met een T stuk.
Werkt beter en het ziet er beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.aquatuning.de zie ik dat er bij de 10/8mm G1/4 schroefkoppelingen nu ook dergelijke koppelingen beschikbaar zijn maar dan van een "Type 2" :?

Wat is er daar verschillend aan t.o.v. de gewone koppelingen :?
Mainen doutch ist nicht so good ... snappie ;)

http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c45_10-8mm--8x1-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:15:
Das logisch toch dat de lucht niet weg gaat!!!
Kijk hoe je het hebt aangesloten!!! OMG :S
De mensen nemen niet voor niet een T stuk...
Bij een T stuk komt de flow mooi erlangs en kan de lucht opstijgen.
Dat lukt niet echt met een T stuk.
Of je moet je Y stuk anders aansluiten en een stuk van de Y echt omhoog laten richten.

[afbeelding]

Sry, maar ik zou het opnieuw aansluiten als ik jou was met een T stuk.
Werkt beter en het ziet er beter uit!
Ha, deze jongen met z'n Y-stuk heeft toch maar eventjes de boel luchtvrij gekregen. De menscheid wier dus met T-stukken in de weer zijn hebben evenredigheid gekregen met m'n Y-stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf tygon slang gebruikt in mijn wc, deze zijn echt een verademing t.o.v van pur, ze zijn stukken flexibeler, twee uitersten ten opzichte van elkaar zeg maar, let wel op tygon slangen zijn dikker qua buitendiameter dus moet je in het geval van inschroefverbingen andere kopen!

Ik heb geen foto's, maar mn pc ligt naast mn bureau op de grond wegens werkzaamheden dus word ook niks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:11:
Ik heb zelf tygon slang gebruikt in mijn wc, deze zijn echt een verademing t.o.v van pur, ze zijn stukken flexibeler, twee uitersten ten opzichte van elkaar zeg maar, let wel op tygon slangen zijn dikker qua buitendiameter dus moet je in het geval van inschroefverbingen andere kopen!

Ik heb geen foto's, maar mn pc ligt naast mn bureau op de grond wegens werkzaamheden dus word ook niks |:(
Ik vind het voor dat kleine beetje geld ook zeker een goed idee om voor tygon te gaan. Het zijn dan wel dure slangen maar als je uitrekend hoeveel % het extra kost tegen over het totaal van een hele set kost het eigenlijk bijna niets. Ik raad ook zeker iedereen die slangen aan voor die paar euro extra.

Het zijn ook gewoon de beste slangen die er zijn en ik heb ze allemaal gehad. Moet zeggen dat sillicone ook nog wel goed werkt maar die zijn niet doorzichtig en nemen heel snel de kleur aan van de vloeistof, dat laatste doet tygon trouwens ook wel.

Ik heb een nogal krappe bocht van CPU blok naar NB blok, die is denk ik ook alleen met tygon goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik ben meer tevreden over Clearflex dan over Tygon hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een update deze keer voor het southbridge/SLI chip blokje, ik heb deze gemodeleerd met 100W van de SB en 50W van de SLI chip. Dit is natuurlijk veel te veel maar anders krijg je hele kleine temperatuursverschillen.
Deze keer zitten er floworks berekeningen bij:

Hele blokje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/sb%20totaal.jpg

Koperen gedeelte
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/sb%20overview.jpg

Onderkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/sb%20onderkant.jpg

Snelheid van het water
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/SB%20snelheid.jpg

Flow van het water
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/SB%20flow.jpg

Temperatuur van de bodem van het blokje (contactoppervlak met het water)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/SB%20temperatuur.jpg

Temperatuur recht boven de southbridge, doorsnede
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/sb%20temperatuur%20doorsnede.jpg

Temperatuur boven de SLI chip, doorsnede
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje/sb%20doorsnede%202.jpg

Hier is het duidelijk dat het erg nadelig is dat er geen water rechtstreeks over de chip stroomt. Ik moet de chip nog even precies localiseren en dan kan ik kijken wat ik hieraan kan doen. Ik denk dat als ik het blokje nog een beetje aanpas naar de locatie van de chips dat het goed is.

Of zal ik het nog zodanig aanpassen dat er geen water mee over de SLI chip stroomt en dat de warmte door het koper zijn weg naar het water moet vinden? Ik ga dit nog eens simuleren en ik laat jullie de resultaten zien als ik klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update met het nieuwe blokje:

Overview van het nieuwe blokje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/overview.jpg

Globale temperatuur
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/temperatuur.jpg

Temperatuur van het koper
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/solidtemp.jpg

Watertemperatuur
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/watertemp.jpg

Watersnelheid
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/watersnelheid.jpg

Temperatuurdoorsnede bij de SB chip
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/temp%20doorsnede.jpg

Temperatuurdoorsnede bij de SLI chip
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zld0/SB%20blokje%202/temp%20doorsnede2.jpg

Hier zie je wel dat het erg warm wordt bij de SLI chip maar dit is de temperatuur bij een warmteaanvoer van 50 W. Dat haalt zo'n chip natuurlijk nooit. Ik ben wel erg benieuwd naar wattages die ik aan kan houden voor de SB en de SLI chip. Weet iemand hier meer van? Dan kan ik namelijk mijn te verwachten temperaturen berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hoeft dat niet eens...
Temps zullen denk beter zijn dan de stock koeling!
Blok wordt zelf ook koel, alleen al omdat er water doorheen stroomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Oke ik heb mijn waterkoeling set pas een week. Nja ietsjes langer, ik heb eindelijk goede vloeistof.
Nu heb ik het al een aantal keer moeten drainen wegens aanpassingen. En dat is overigs echt een HEL.

Zou het verstandig zijn om er gewoon een reservoir bij te hangen, en dan met een Y-stuk een link te maken? Zodat ik (wat ik drain) in het 2de reservoir terrecht komt. ;) (dmv een kraantje)
Situatie nu:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/fcme6v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1zcn4wn.jpg

Het is een standaard kit 'XSKIT1 XSPC X20 Pro'
Nadeel is dat het een antec 900 kast is, toen ik de kast kocht. Wilde ik nog geen waterkoeling, dus een RAD probleem. Misschien dati k zelf nog wat ga aanpassen dat ik een 2de rad er bij kan zetten. :)

[ Voor 29% gewijzigd door tiswat op 08-06-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:45:
Oke ik heb mijn waterkoeling set pas een week. Nja ietsjes langer, ik heb eindelijk goede vloeistof.
Nu heb ik het al een aantal keer moeten drainen wegens aanpassingen. En dat is overigs echt een HEL.

Zou het verstandig zijn om er gewoon een reservoir bij te hangen, en dan met een Y-stuk een link te maken? Zodat ik (wat ik drain) in het 2de reservoir terrecht komt. ;) (dmv een kraantje)
Situatie nu:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het is een standaard kit 'XSKIT1 XSPC X20 Pro'
Nadeel is dat het een antec 900 kast is, toen ik de kast kocht. Wilde ik nog geen waterkoeling, dus een RAD probleem. Misschien dati k zelf nog wat ga aanpassen dat ik een 2de rad er bij kan zetten. :)
Als ik het goed zie is het mogelijk om het reservoir/pomp uit te kast te halen ? Als dat zo is zou ik die gewoon in een bak zetten en dan kan je de slangen gewoon los halen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
PilatuS schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:06:
[...]

Als ik het goed zie is het mogelijk om het reservoir/pomp uit te kast te halen ? Als dat zo is zou ik die gewoon in een bak zetten en dan kan je de slangen gewoon los halen zonder problemen.
Is een extra reservoir met een kraantje niet makkelijker? Toch bedankt, vond het vandaag rete irritant om het er uit te krijgen. ;( Overigs wil ik binnekort wel een reservoir dat hangt.. scheelt weer ruimte onderin. :) Maar eerst nog een modulaire voeding, word echt gek van die kabels. :/

[ Voor 15% gewijzigd door tiswat op 08-06-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Is een extra reservoir met een kraantje niet makkelijker? Toch bedankt, vond het vandaag rete irritant om het er uit te krijgen. ;( Overigs wil ik binnekort wel een reservoir dat hangt.. scheelt weer ruimte onderin. :) Maar eerst nog een modulaire voeding, word echt gek van die kabels. :/
Ik snap het nut van dat extra reservoir niet helemaal ? Waarom wil je dat, en hoe bedoel je dat precies ? Het water dat je er uit haalt kan je toch net zo goed opvangen in een broodtrommel of ander plastic bakje ? Een reservoir van 30 euro voor alleen af en toe drainen vind ik een beetje duur. Als je toch voor een nieuw reservoir gaat zet dan gewoon een T-stukje ergens onder in met een stukje slang met daar in een dop oid. Dan kan je gewoon die dop er uit trekken voor het drainen.

Qua kabels is veel mogelijk met een beetje prutsen. Ik heb zelf geen modulaire voeding maar bijna geen kabels te zien bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 08-06-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
PilatuS schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:38:
[...]

Ik snap het nut van dat extra reservoir niet helemaal ? Waarom wil je dat, en hoe bedoel je dat precies ? Het water dat je er uit haalt kan je toch net zo goed opvangen in een broodtrommel of ander plastic bakje ? Een reservoir van 30 euro voor alleen af en toe drainen vind ik een beetje duur. Als je toch voor een nieuw reservoir gaat zet dan gewoon een T-stukje ergens onder in met een stukje slang met daar in een dop oid. Dan kan je gewoon die dop er uit trekken voor het drainen.

Qua kabels is veel mogelijk met een beetje prutsen. Ik heb zelf geen modulaire voeding maar bijna geen kabels te zien bij mij.
Die 30 euro vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Ik doe het wel met een dop dan, koop ik over een paar maandjes wel een nieuwe pomp + reservoir. :) thank you. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:47:
[...]
Die 30 euro vind ik niet zo'n probleem eigenlijk. Ik doe het wel met een dop dan, koop ik over een paar maandjes wel een nieuwe pomp + reservoir. :) thank you. :>
Misschien is het volgende handig.

http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=2468&c=185

Aan de T doe je dan een stukje slang met daar in een dop. Wel goed opletten dat je het goed afsluit ivm de druk van het water dat er op staat.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 08-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
PilatuS schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:56:
[...]

Misschien is het volgende handig.

http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=2468&c=185

Aan de T doe je dan een stukje slang met daar in een dop. Wel goed opletten dat je het goed afsluit ivm de druk van het water dat er op staat.
Hardstikke bedankt, heb nog wel wat slang over. Dus dat komt wel goed. :)

Overigs heb ik sowieso een nieuwe voeding nodig, heel het nut van waterkoeling is bijna weg. De voeding is niet bepaald stil (Coolermaster RealPower 550w) veruit de grootste lawaai-maker in mijn kast. En modulair, ach het is handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tiswat schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:05:
[...]
Hardstikke bedankt, heb nog wel wat slang over. Dus dat komt wel goed. :)

Overigs heb ik sowieso een nieuwe voeding nodig, heel het nut van waterkoeling is bijna weg. De voeding is niet bepaald stil (Coolermaster RealPower 550w) veruit de grootste lawaai-maker in mijn kast. En modulair, ach het is handig :+
Graag gedaan hoor :)

Bij deze PC had ik eerst ook een Coolermaster voeding gekocht maar die was hier erg snel weg. Was een iGreen 500W en die maakte net zoals bij jou echt veel te veel lawaai. Heb nu een heerlijke Zalman 460W die prima past bij een stille watergekoelde PC.

Zodra je van luchtkoeling naar waterkoeling gaat valt zo'n luidruchtige voeding pas op. Persoonlijk raad ik je Corsair of Zalman aan. Zijn beide ook te krijgen in modulaire uitvoering en zijn ook heerlijk stil. Verder beide ook van erg goede kwaltiteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
PilatuS schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:30:
[...]

Graag gedaan hoor :)

Bij deze PC had ik eerst ook een Coolermaster voeding gekocht maar die was hier erg snel weg. Was een iGreen 500W en die maakte net zoals bij jou echt veel te veel lawaai. Heb nu een heerlijke Zalman 460W die prima past bij een stille watergekoelde PC.

Zodra je van luchtkoeling naar waterkoeling gaat valt zo'n luidruchtige voeding pas op. Persoonlijk raad ik je Corsair of Zalman aan. Zijn beide ook te krijgen in modulaire uitvoering en zijn ook heerlijk stil. Verder beide ook van erg goede kwaltiteit :)
Hehe inderdaad, ik hoor dat dingen echt brommen. Nu wil ik misschien een Corsair of toch nog Coolermaster halen, maar dan de modulaire versie uiteraard. Die blijken aardig stil te zijn. :)

Je pc is trouwens echt wel tof, alleen beetje hoge kast. :o

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 09-06-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:37:
[...]
Hehe inderdaad, ik hoor dat dingen echt brommen. Nu wil ik misschien een Corsair of toch nog Coolermaster halen, maar dan de modulaire versie uiteraard. Die blijken aardig stil te zijn. :)
De nieuwste Coolermaster schijnen nog wel aardig stil te zijn idd. Ik weet zelf dat zowel Zalman als Corsair voedingen echt stil zijn uit ervaring. Zalman heeft ook echt leuke voedingen met heatpipes er in en ook nog een modulair, zijn alleen wel wat duurder dan Coolermaster denk ik.
Je pc is trouwens echt wel tof, alleen beetje hoge kast. :o
Tnx :)

Mijn vorige PC kast was wat kleiner maar daar had ik geen zin meer in met een nieuwe PC. Ik heb er op zich geen last van dat ie echt groot is maar het werkt zo enorm fijn als je met waterkoeling alle ruimte hebt ipv dat het krap is.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste