[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site is het ook te bezichtigen, de dye green.klik

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap van de Artic Freezer Pro 7 over naar de Zalman reserator XT. De hoofdreden is om mijn E6600 @ 3,6 naar max proberen te klokken.

Maar wil nu voor me 8800gts ( g80 versie ) ( 2 maal in sli ) ook gaan laten koelen door water en op de planning staat ook OCZ geheugen dat ook watergekoeld kan worden. En wil later ook nog is waterblokjes kopen voor de chipset van de asus striker II formula als die waterblokjes ooit op de markt komen( ik verwacht van wel )

Heb zelf nog geen ervaring met waterkoeling maar veel gegoogeld en got doorgelezen. En ben veel te weten gekomen over waterkoeling. Maar een antwoord nog niet gevonden op 1 vraag.

De pomp heeft een verplaatsing van 300 l/h en ben bang dat dit niet voldoende is als ik alle blokjes erop aan sluit dat de flowrate veel te laag is of heb ik het mis ? En als ik gelijk heb is het dan mogelijk om er een tussenpompje te plaatsen ? Daar had ik op google ook nog naar gezocht maar ik kwam alleen de aquabay tegen die bedoeld is voor de TT bigwater 760i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Nou ten eerste: van 350 euro kun je een ubersetje maken.
Ik zou eerder zelf een setje klaar maken, en dan meer het highend spul opzoeken. (Laing, EK, danger den, Thermochill)
Lees wat reviews door en je komt er gauw achter dat zelf samenstellen (eventueel met tips van t forum) meestal beter is dan een kant en klaar en overprized setje te nemen.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:55:
Nou ten eerste: van 350 euro kun je een ubersetje maken.
Ik zou eerder zelf een setje klaar maken, en dan meer het highend spul opzoeken. (Laing, EK, danger den, Thermochill)
Lees wat reviews door en je komt er gauw achter dat zelf samenstellen (eventueel met tips van t forum) meestal beter is dan een kant en klaar en overprized setje te nemen.
Daar ben ik de laatste 10 minuten ook achtergekomen als ik het allemaal doorlees op internet en dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1255726/1 [waterkoeling] externe, complete sets.

Dan ga ik even verder zoeken naar onderdelen. Ik heb ruimte zat ( CM Stacker 832 ) dus kan de hele set hopelijk in mijn kast zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Daar ben ik de laatste 10 minuten ook achtergekomen als ik het allemaal doorlees op internet en dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1255726/1 [waterkoeling] externe, complete sets.

Dan ga ik even verder zoeken naar onderdelen. Ik heb ruimte zat ( CM Stacker 832 ) dus kan de hele set hopelijk in mijn kast zetten
Voor 350 euro heb je een mooie set ja, maar als je een mobo set koopt dan komt daar nog wel 100 euro bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ik ben druk bezig met het zoeken naar een geschikt setje om mijn moederbord te voorzien van waterkoeling.

Nou heb ik dit gevonden en gelijk een niewe pomp (krachtverlies door meerdere blokjes) in dit setje meegenomen, een radiator had ik al en er komt een 120x120 rad aan.

Hier even het setje, want ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de blokjes en de pomp?

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/k14bc7.jpg

@ hierboven:
The_Ownman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:31:
[...]

Voor 350 euro heb je een mooie set ja, maar als je een mobo set koopt dan komt daar nog wel 100 euro bovenop.
maar die moeten eerst nog komen dus kun je toch nog mooi doorsparen?

[ Voor 27% gewijzigd door BTS op 20-01-2008 17:44 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
BTS schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:31:
Ik ben druk bezig met het zoeken naar een geschikt setje om mijn moederbord te voorzien van waterkoeling.

Nou heb ik dit gevonden en gelijk een niewe pomp (krachtverlies door meerdere blokjes) in dit setje meegenomen, een radiator had ik al en er komt een 120x120 rad aan.

Hier even het setje, want ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de blokjes en de pomp?

[afbeelding]
Die blokjes lijken me wel erg prijzig, voor een cpu blok betaal je evenveel voor een goede (EK Supreme) en die moet een stuk meer gekoeld worden!

En als fans zou ik Yate Loon dingen doen die ze op hun site hebben, die zijn stil en verplaatsten goenoeg lucht.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Ownman op 20-01-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Ik heb al een cpu blokje dus dat hoef ik niet meer..
En het waren de enigste voor dit moederbord, dus vandaar dat ze denk ik de prijs wat hoger maken.

@ hierboven: die fans zijn niet echt stil te noemen, ik heb namelijk de noiseblockers al en ik vind het geluid wel meevallen, ook maken die yate loon fans 28 db inplaats van 21db voor de noiseblockers.

@speedfeak ik heb lange schroeven die helemaal van boven naar beneden gaan. of bedoel je dat niet?

[ Voor 53% gewijzigd door BTS op 20-01-2008 17:53 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De Yate Loons krijg je niet aan een rad bevestigd, had er daar ook een aantal besteld, maar liggen nu in de kast weg te rotten...

Fans die wel passen zijn o.a. Zalman, Noctua, Papst etc.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Sp33dFr34k schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:48:
De Yate Loons krijg je niet aan een rad bevestigd, had er daar ook een aantal besteld, maar liggen nu in de kast weg te rotten...

Fans die wel passen zijn o.a. Zalman, Noctua, Papst etc.
Oh ik had uit een review gelezen dat ze cfm/db erg goed waren. Waarom krijg je ze niet vast? Rare schroeven/schroefdraden? Btw voor de stille variant zou ik wel de 1000 rpm versie nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Ownman op 20-01-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

The_Ownman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:03:
[...]

Oh ik had uit een review gelezen dat ze cfm/db erg goed waren. Waarom krijg je ze niet vast? Rare schroeven/schroefdraden? Btw voor de stille variant zou ik wel de 1000 rpm versie nemen.
Zijn ook erg goede fans, maar die busjes waar de schroeven in moeten zeg maar die lopen door. Dus of je moet gaan dremelen of erg lange schroeven kopen (wat niet mee valt voor die maat én zelftappend).

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Sp33dFr34k schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:14:
[...]

Zijn ook erg goede fans, maar die busjes waar de schroeven in moeten zeg maar die lopen door. Dus of je moet gaan dremelen of erg lange schroeven kopen (wat niet mee valt voor die maat én zelftappend).
waarom niet gewoon tie wraps erdoorheen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PainkillA schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:22:
[...]

waarom niet gewoon tie wraps erdoorheen doen?
Niet aan gedacht, maar vind het niet de meest mooie oplossing. Plus dat je wel errug dunne tie wraps moet hebben dan, die gaatjes in het rad zijn zo dik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@The_Ownman. BTS.

Ik heb die blokjes ook voor mijn moederbord alleen dan voor de P5W. Ze zijn behoorlijk duur maar het is wel echt goed spul. Voor het moederbord kan ik ze zeker aanraden.

Edit:Owja idd :P

Die 1x120mm rad is trouwens ook meer dan voldoende voor alleen moederbod. De pomp is alleen wel erg overkill. Een Eheim 1048 of zelfs een 1046 is meer dan voldoende. Op zich kan die Laing ook wel hoor maar nodig is het echt niet.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

@ PilatuS.

Volgens mij vroeg ik het :> maar toch bedankt ik vind ze zelf ook er strak. 8)

De loop wordt als volgt: Pomp, cpu, 120x120 rad, nb, sb, 120x240 rad, pomp.
(ik neem een fillport zodoende geen res nodig)

Voor later: videokaart erbij, en misschien nog geheugenkoeling.

Plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/24no8pi.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door BTS op 20-01-2008 22:51 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Loop ziet er prima uit op zich. Ik denk alleen dat het met die fill port daar niet gaat werken. Waar de pomp water aanzuigt is bij de slang na de 2x120mm rad. Als je de fill port op die plek doet waar ie nu zit weet ik niet zeker of je pomp zo gaat werken. De pomp kan namelijk geen lucht maar alleen water verwerken. Ik denk niet dat je het water op deze manier bij de pomp kan krijgen.

De fans laten blazen in de kast bij de 2x120mm rad is denk ik niet handig. Nu blaas je de warme lucht de kast in. Kan je ze beter naar beneden laten blazen of anders laten zuigen als je de fans onder de rad plaatst.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

PilatuS schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:57:
Loop ziet er prima uit op zich. Ik denk alleen dat het met die fill port daar niet gaat werken. Waar de pomp water aanzuigt is bij de slang na de 2x120mm rad. Als je de fill port op die plek doet waar ie nu zit weet ik niet zeker of je pomp zo gaat werken. De pomp kan namelijk geen lucht maar alleen water verwerken. Ik denk niet dat je het water op deze manier bij de pomp kan krijgen.

De fans laten blazen in de kast bij de 2x120mm rad is denk ik niet handig. Nu blaas je de warme lucht de kast in. Kan je ze beter naar beneden laten blazen of anders laten zuigen als je de fans onder de rad plaatst.
Je hebt misschien gelijk, maar op het tekeningtje heb ik een klein foutje gemaakt. het is namelijk zo dat de bovenkant van de pomp de inlet is en de voorkant/zijkant de outlet. dus bovenkant zuigt, en zijkant blaast/pompt het water er uit.
Dat moet dus even anders.

en onderin zit geen opening in de kast dus vandaar dat ik het zo heb gedaan ik kan eventueel ook gewoon zoals ik mijn radiator nu heb.

http://hyves.nl/index.php...1883393&media_secret=Hmz4

en de rest dan gewoon zo laten. *dan komt de pomp wel in 5,25" bay te zitten vanwege slang en alles.

Edit:

Hoe belangrijk is koeling van de southbridge eigenlijk?
Want als ik dat blokje weg laat scheelt dat weer een hoop kuch geld kuch O-) .

[ Voor 5% gewijzigd door BTS op 20-01-2008 23:14 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de fill port gewoon bij de inlet komt te zitten en de flow wel gelijk naar de CPU gaat is het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ligt eraan BTS, je southbridge kan goed passief gekoeld worden hoor.. Evt stille fan erboven wanneer je extreem gaat overclocken.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

BTS ga gewoon aan de blokjes voelen.. als te warm aanvoelen dan kan je het overwegen WC erop te zetten

mijn SB wordt niet eens warmer dan men HD's ik schat dat ze 20 à 30 is..

men NB wordt 40 - 50 als ik goed kan schatten...

ohja, als je met een progje de temp van je MB uitleest, waar zit die sensor meestal, op je NB?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De SB kan ook prima passief maar dat is met de NB eigenlijk het zelfde. Met een beetje goede airflow is moederbord waterkoeling eigenlijk niet echt nodig. Ik heb mijn eigen moederbord watergekoeld gemaakt omdat ik dat gewoon leuk vond om te doen en mijn airflow niet echt geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Bij mij dus hetzelfde, ik vind het leuk en mijn airflow is ook niet denderend.
Ik heb op de nb een 140mm fan gezet (beetje modding) en nou blijft die 36 graden.
Voorheen blies een 92mm fan erop en werd die al gauw 40-45 graden idle. nou is stressed niet hoger dan 36 :)
Ik wil ook een beetje gaan modden in mijn kast want ik wil bijvoorbeeld een 120mm rad onderin hebben dus dat wordt zagen.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/15y9e1z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door BTS op 21-01-2008 14:33 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem; ik krijg met geen mogelijkheid de dop open van mn res :X
ding zit echt muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:16:
ding zit echt muurvast.
Goede kant op aan het draaien? Anders >

Afbeeldingslocatie: http://www.toolspecial.com/images/5241000.jpg

Had ik ook wel een last van met mijn Eheim 1000 door de drukverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:16:
ding zit echt muurvast.
Probeer op een ander extern punt(zo ver mogenlijk van je hardware vandaan) je waterkoeling open te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik denk binnenkort (maandje) mijn waterkoeling een beetje te upgraden met een grotere rad en dan meteen wat high flow aansluitingen, 13mm binnen en 19mm buiten. Heeft iemand ervaring met goede (lekvrije) aansluitingen voor dit formaat? Schroef (wat ik gewend ben) hebben ze volgens mij voor dit formaat niet dus moet het wel een pilaar worden met een soort tie wraps om het een beetje droog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
gewoon pilaar met slang klemmen lijkt mij. Zelfs zonder slang klemmen blijven de slangen meestal wel zitten als er geen kracht op komt te staan. Maar dat wilt niet zeggen dat je ze weg moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Ownman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:24:
[...]

Probeer op een ander extern punt(zo ver mogenlijk van je hardware vandaan) je waterkoeling open te breken.
Het is nog niet aangesloten; ik wacht nog op mn nieuwe kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Het is nog niet aangesloten; ik wacht nog op mn nieuwe kast :P
Oh in dat geval is een tang geen gekke oplossing, hang er wel vanaf als je res kunstof is zou ik heel voorzichtig doen met tangen etc.
aapenootjes schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:44:
gewoon pilaar met slang klemmen lijkt mij. Zelfs zonder slang klemmen blijven de slangen meestal wel zitten als er geen kracht op komt te staan. Maar dat wilt niet zeggen dat je ze weg moet laten.
Ik zie bij Aquatuning (Link) verschillende, mij leek die linksboven van EK de beste die rechtsboven lijkt me al wat minder geschikt (weet niet hoe groot randje is tov slang diameter), de perfect seal trekt wel aan maar lijkt me moeilijk om slang overheen te krijgen en de High Flow SLI variant lijkt me ook niet te veilig. Wat zeggen jullie daarvan?

[ Voor 56% gewijzigd door The_Ownman op 21-01-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
ik heb een hele hele hele tijd terug een waterkoeling set gekocht waarvan toen der tijd de pomp is overleden..
het gaat om de Thermalthake Aquarius 2 voor p4 458 fmb2 & AMD K7 en K8

mijn vraag is.. is het intresant om een nieuwe pomp te kopen? (zo ja welke?)

en dan instaleren mits mogelijk om een C2D systeem (S775)
toekomst = wel overstappen naar Q6600

of is het dan raadzamer om een "nieuw" setje aan te schaffen??

ik ben echter een LEEK in waterkoeling... weet er erg weinig van... heb al heel erg veel gelezen..
maar ik ben wel geintreseerd... budget = laten we zeggen 150 á 200 euro...

moet passen in een pc kast van Coolermaster centurion 5... :D

kan iemand mij helpen? hehe

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
LaMaGRa schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:53:
ik heb een hele hele hele tijd terug een waterkoeling set gekocht waarvan toen der tijd de pomp is overleden..
het gaat om de Thermalthake Aquarius 2 voor p4 458 fmb2 & AMD K7 en K8

mijn vraag is.. is het intresant om een nieuwe pomp te kopen? (zo ja welke?)

en dan instaleren mits mogelijk om een C2D systeem (S775)
toekomst = wel overstappen naar Q6600

of is het dan raadzamer om een "nieuw" setje aan te schaffen??

ik ben echter een LEEK in waterkoeling... weet er erg weinig van... heb al heel erg veel gelezen..
maar ik ben wel geintreseerd... budget = laten we zeggen 150 á 200 euro...

moet passen in een pc kast van Coolermaster centurion 5... :D

kan iemand mij helpen? hehe
Zo'n setje lijkt me niet het beste voor een Core 2 Duo maar voor 150-200 euro kan je een mooie set samenstellen voor alleen CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
mja okee..mijn hoofddoel is ook CPU... ik ga ook niet overclocken... alleen dan een Quad core proc. aanschaffen...
maargoed.. ik weet me god niet wat goed is

zie wel een setje op www.freezinghardware.nl
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2497&c=67

en zelf samenstellen? heb ik ook aan gedacht.. maar ik weet niet zo goed wat t beste is om b.v. samen te nemen.. of is dat meer persoonlijke voorkeur?

ik wil wel graag dat het uitbreidbaar is... dus dat ik later b.v. een mobo ook kan wc'en en/of me vidkaart ofzo..

en welke site's kan ik het beste bestellen? of welke merken moet ik echt absoluut afblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
LaMaGRa schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:27:
mja okee..mijn hoofddoel is ook CPU... ik ga ook niet overclocken... alleen dan een Quad core proc. aanschaffen...
maargoed.. ik weet me god niet wat goed is

zie wel een setje op www.freezinghardware.nl
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2497&c=67

en zelf samenstellen? heb ik ook aan gedacht.. maar ik weet niet zo goed wat t beste is om b.v. samen te nemen.. of is dat meer persoonlijke voorkeur?

ik wil wel graag dat het uitbreidbaar is... dus dat ik later b.v. een mobo ook kan wc'en en/of me vidkaart ofzo..

en welke site's kan ik het beste bestellen? of welke merken moet ik echt absoluut afblijven?
Zelf doe ik bijna altijd alles bij Aquatuning, die hebben een groot assortiment, als je CPU wil is een goede 1x120mm radiator wel goed genoeg, 2x120mm aangeraden maar als je wilt uitbreiden zou ik een 3x120mm nemen, beetje standaard dezerdagen en de meerprijs is helemaal niet zo groot.

Tja merken waar je echt af moet blijven zijn er niet, sommige zijn gewoon beter dan de andere maar daar betaal je dan ook wel voor. Voor radiatoren is Thermochill het echte topmerk, CPU-waterblok beker staat volgens mij op het moment bij EK waterblocks en voor performance pompen moet je bij Laing aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kijk gewoon even in het volgende topic. Daar kan je prima zien wat je goed kan kopen.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Misschien is het handig om deze link ook ergens bovenaan de TS te zetten. Als mensen dan een nieuwe set willen kunnen ze eerst zelf kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 21-01-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Eindelijk na een paar weken mijn waterkoeling spulletjes binnengekregen, maar wat een werk zeg.

Ik heb een Aquastream XT i.c.m. met een Thermaltake Aquabay M1 waterreservoir. Natuurlijk zijn rad en CPU-blokje ook van de partij. Maar het probleem is de combinatie pomp en reservoir.

De waterstraal die in het reservoir komt veroorzaakt nogal wat luchtbelletjes (geen schuim) en daardoor komt er weer lucht in de slangen. De slangen worden dan troebel. De enige manier om het normaal te krijgen is het toerental van de pomp softwarematig te verlagen :P Hij draait nu op halve kracht en probleemloos. Bij normaal gebruik is het systeem rond de 31graden.

Probleem is dat de in en uitlaat van het reservoir te dicht op elkaar zitten i.c.m. de lucht in het reservoir. Maar wat ik ook probeer met kantelen van de kast het mag niet baten. Jammergenoeg kan ik het reservoir er niet heel ver uit schuiven omdat de leidingen te kort zijn daardoor kan ik het reservoir niet volledig draaien of kantelen om alle lucht er volledig uit te krijgen.

Ik denk dat ik twee opties heb. De eerste is de slangen iets te verlengen zodat het reservoir uit de pc kan worden geschoven en gekanteld (probleem is alleen dat ik geen slangen meer in huis heb) kan worden of de gehele pc toch maar proberen te kantelen. Het eerste is het meeste werk en de tweede is het zwaarst. De gehele kast zal toch wel ongeveer 25kg wegen denk ik.

Of zal de lucht er na verloop der tijd wel uitgaan door dat het steeds langs een T-aansluiting loopt (die ook als bijvuller dienst doet)?

Hij is trouwens wel lekker stil :)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vraagjes: ik wil even mijn waterkoeling setup fatsoenlijk op orde hebben en daarom even een aantal vraagjes als jullie het niet erg vinden:

1. Ik heb zo'n rubberset voor mijn Laing pomp dat ik 'm in kan bouwen in een HDD kooi. Nou wil ik niet zo'n grote lompe kooi in mijn kast voor alleen mijn pomp, vind ik niet erg handig. Ik heb van die blauwe Zalman HDD rekken, maar daar past dat ding niet in en wil geen gaten daarvoor gaan boren. Nu heb ik gezien dat er van Sharkoon de Vibe Fixer 3 is:

Afbeeldingslocatie: http://www.f-u-w.de/images/42500235_g.jpg

Heeft iemand ervaring met zo'n Sharkoon ding? Ik snap niet echt wat de bedoeling is. Het moet wel installeerbaar zijn dmv die Coolermaster rails.

2. Ik ga mijn koppelingen vernieuwen, deze zijn mij te lastig omdat de slangen meedraaien met vastdraaien etc. Ik ga er maar een aantal bij BG computers bestellen en hopen dat ik de goede krijg dit keer. Is het waar dat 90 graden koppelingen slecht zijn voor de flow? Want een hoek zou bij mij best handig zijn eigenlijk.

Nou, dat was het eigenlijk alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Laatst online: 12-06 11:37
Sp33dFr34k schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:47:
Heeft iemand ervaring met zo'n Sharkoon ding? Ik snap niet echt wat de bedoeling is. Het moet wel installeerbaar zijn dmv die Coolermaster rails.
De rails monteer je aan de kast, die rubbertje aan je hd. Die rubbertje passen in de rails en zo maak je je hd vast. Het rubber absorbeert de trillingen van de hd, zodat je geen last heb van die trillingen.
2. Ik ga mijn koppelingen vernieuwen, deze zijn mij te lastig omdat de slangen meedraaien met vastdraaien etc. Ik ga er maar een aantal bij BG computers bestellen en hopen dat ik de goede krijg dit keer. Is het waar dat 90 graden koppelingen slecht zijn voor de flow? Want een hoek zou bij mij best handig zijn eigenlijk.
Elke bocht is slecht voor de flow. Als jij een bocht van 90graden moet maken dan zou jij ook moeten afremmen. Hetzelfde gebeurt bij water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
The_Ownman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:51:
[...]

Zelf doe ik bijna altijd alles bij Aquatuning, die hebben een groot assortiment, als je CPU wil is een goede 1x120mm radiator wel goed genoeg, 2x120mm aangeraden maar als je wilt uitbreiden zou ik een 3x120mm nemen, beetje standaard dezerdagen en de meerprijs is helemaal niet zo groot.

Tja merken waar je echt af moet blijven zijn er niet, sommige zijn gewoon beter dan de andere maar daar betaal je dan ook wel voor. Voor radiatoren is Thermochill het echte topmerk, CPU-waterblok beker staat volgens mij op het moment bij EK waterblocks en voor performance pompen moet je bij Laing aanbellen.
laat m'n duits nu echt ook belabberd zijn :S pfff.... maarja.. ga wel eff zoeke.. en anders eff vriend van mij vrage hij spreekt en typt en leest wel goed "mofs" hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

bassie schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:08:
[...]

De rails monteer je aan de kast, die rubbertje aan je hd. Die rubbertje passen in de rails en zo maak je je hd vast. Het rubber absorbeert de trillingen van de hd, zodat je geen last heb van die trillingen.

[...]

Elke bocht is slecht voor de flow. Als jij een bocht van 90graden moet maken dan zou jij ook moeten afremmen. Hetzelfde gebeurt bij water.
Thanks voor je reactie.

Wat betreft de bochten; wat betekend dit in de praktijk? Ik heb alleen mijn CPU gekoeld met een Laing DDC1T met Pro top. Zal het ook daadwerkelijk "schaden" of is de flow sowieso al goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:12:
[...]

Thanks voor je reactie.

Wat betreft de bochten; wat betekend dit in de praktijk? Ik heb alleen mijn CPU gekoeld met een Laing DDC1T met Pro top. Zal het ook daadwerkelijk "schaden" of is de flow sowieso al goed genoeg?
Ik heb er een stuk of 6 90gr. koppelingen in door 3 blokjes met een Laing DDC1t. In mijn reservoirs brobbelt het alsnog als een gek dus dat valt wel mee.

@Pilatus: Gaan we doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
ik wil binnenkort een waterkoelingsetje gaan halen ik heb hier een budget van ongeveer 100 euro voor dit komt in een CM Cosmos 1000. Maar ik weet niet goed wat bij elkaar past dus ik zou graag wat advies horen. Ik koop altijd bij salland is lekker goedkoop.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
the squaler1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:53:
ik wil binnenkort een waterkoelingsetje gaan halen ik heb hier een budget van ongeveer 100 euro voor dit komt in een CM Cosmos 1000. Maar ik weet niet goed wat bij elkaar past dus ik zou graag wat advies horen. Ik koop altijd bij salland is lekker goedkoop.
Gaat je niet mooi lukken. Is net te weinig. Verder kan ik uit ervaring spreken dat Salland een ramp is met waterkoeling. Ik koop er ook altijd alles maar geen waterkoeling meer :X

Voor een euro of €150 kun je een heel mooi setje samenstellen. Verder is van belang wat je allemaal wilt gaan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
nou voor 150 euro wil ik wel waterkoeling kopen.
Zeker mijn CPU een C2D E6300 moet gekoeld worden en als het kan ook mijn X1950 pro.
Maar hij moet ook op de toekomst voorbereid zijn.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

zet em gewoon in de douche. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
the squaler1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:57:
nou voor 150 euro wil ik wel waterkoeling kopen.
Zeker mijn CPU een C2D E6300 moet gekoeld worden en als het kan ook mijn X1950 pro.
Maar hij moet ook op de toekomst voorbereid zijn.
Een leuk alphacoolblokje moet genoeg zijn. Om even iets te noemen:

klik

klik

Eheim 1046

Radiatoren

Die pomp is goed genoeg. Desnoods neem je een 1048. Vraag Pilatus maar waarom ;)

Die blokjes hebben gewoon een hele goede prijs/kwaliteit/prestatie verhouding. Een absolute aanrader. Als het bevalt kun je later wel met wat duurders bezig.

Je radiator moet je zelf even naar kijken i.v.m. de ruimte. Mss is er standaard ruimte voor een 240mm. rad in de Cosmos maar dat weet ik niet uit m'n hoofd. Anders doe je 2x 120mm. Maakt niet zoveel uit. Een 240mm. oppervlak is iig wel aan te raden ook voor de toekomst. Qua merk kun je voor Alphacool gaan. Er zijn echter nog wel meer goede presterende rads. die ook in dit topic voorkomen dus even zoeken.

Vloeistof kun je het beste een flesje anti-alg enz. nemen. Dat dan mengen met wat gedestilleerd water v/d plaatselijke supermarkt oid.

Slangen en koppelingen ed. kun je zelf wel. Alle aansluitingen zijn hier dacht ik G1/4''. De meeste beginners nemen 10/8mm als slangmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:12:
[...]

Het zal niet echt veel uitmaken denk ik, je systeem zit al vol met die 90 graden bochtjes. Elk blokje dat er in zit maakt zo'n bocht. Tussen de stangpilaren en de oppervlak van het blok zit altijd een 90 graden bocht die het water moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

willen jullie even kijken in dit topic naar mijn Eheim compact mod vraag.
Eheim compact 600 mod

ik zou de eheim compact willen modden zodat hij niet in een reservoir moet, zodat hij rechtreeks een inlet en outlet heeft.

mijn vragen
- gaat hij presteren na het modden
- gaat hij zijn warmte goed wegkrijgen
- waar moet ik op letten

wat heb ik nu al waterdicht.

- de outlet.
- de voorste zuignapjes
- het witte dopje achterop de pomp.

[ Voor 59% gewijzigd door MikeVM op 22-01-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:39
Oke weet niet 100% zeker of het hier in moet of dat ik een nieuwe topic aan moet maken maar probeer het eerst hier even.

Heb een koelblok gekocht van Aquacomputers voor een HD3870. Op het koelblok zelf staat ook RV670 dus zou moeten passen. Maar wat blijkt nu? Ik krijg hem er niet op. Een paar condensatoren zitten in de weg.

Ik heb al contact op genomen met leverancier (nog geen reactie terug). Maar weet iemand hoe dit kan? Als ik verder op internet kijk naar andere koelblokken dan zie ik dat ze er hetzelfde uitzien. En de videokaarten ook. Dus waarom zou het dan niet passen bij mij? Op de foto's hieronder zit het zwarte blokje er nog op, maar je ziet nu zonder dat die er af gehaald word dat het niet gaat passen.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Ik heb 2x een Club3d HD3870 OC videokaart
En ik heb een Aquacomputers HD3870 full cover koelblok gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/freezinghardware/P1223203.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/freezinghardware/P1223204.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/freezinghardware/P1223205.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/freezinghardware/P1223206.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/freezinghardware/P1223207.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/freezinghardware/P1223209.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
@ hierboven

Heb dat ook ooit gehad, doe je weinig aan, met een Geforce 6800 LE, met soldeerbout en super soaker(harde soldeerbout) om de elco eraf proberen te krijgen (om hem op de andere kant er weer op te zetten) maar dat mocht niet baten, je krijgt ze er niet af. Ik zou zeggen raadpleeg de winkel of zij er iets over weten en anders misschien een ander blok proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien dan Club3D de kaarten net iets anders maakt dan andere merken. Als ik naar de 2e foto kijk gaat het stuk koper helemaal rechts de mosfets ook nooit goed raken.

Ik zou eens een Sapphire PCB vergelijken met een Club3D PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja idd, misschien dat het PCB iets anders is door de OC versie? Dat is wel mooi klote inderdaad... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
Ik heb dus eff gekeken op www.aquatuning.de

en het volgende setje lijkt me wel...
kost 169,90

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/2084_0.JPG
en bevat.
Technische Daten und Lieferumfang:
. 1x Magicool Xtreme III 360 Radiator
. 1x Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T
. 1x Laing Silencer Set (Klettmatte + 60x60mm Dämmung)
. 1x Ausgleichsbehälter Magicool Plexiac 150 extern
. 1x Coolplex / Plexiac Befestigungsschrauben M4
. 3x Lüfter 120mm Yate Loon D12SL-12 mit Stecker
. 3x Adapter 4Pin (12V) auf 3Pin Molex (7V)
. 3m Schlauch PUR 10,3/7,5mm Flexible
. 1x Fertiggemisch AT-Protect-Plus 1000ml
. 6x 11/8mm (8x1,5mm) Anschraubtülle AG 1/4
. 1x CPU Kühler Alphacool NexXxoS XP Light
. 1x CPU Halter Alphacool NexXxoS XP S.775
. 1x detaillierte bebilderte Aufbau und Bedienungsanleitung

mijn duits is echter niet al te best... maar is dit zo comleet? of moet ik er nog spullen bij kopen?? :D
of heeft iemand een beter alternatief ??

ow ps.

het moet in een centurion 5 kast van coolermaster? gaat dit passen? lijkt me wel toch?
en dan nog iets.. m'n pc is blauw vd binnekant met leds etc...
dus wil de slangen mits kan gifgroen ofzo ivm contrast ? :D

[ Voor 9% gewijzigd door ShockRaver op 22-01-2008 22:05 . Reden: eff wa toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Ik denk dat het prima koelt maar misschien kan je voor die prijs wel beter krijgen, er zit wel een Laing pomp bij maar dan weer en Magicool Radiator, blokje is wel okee lijkt me en voor de rest is het een compleet setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

The_Ownman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:18:
Ik denk dat het prima koelt maar misschien kan je voor die prijs wel beter krijgen, er zit wel een Laing pomp bij maar dan weer en Magicool Radiator, blokje is wel okee lijkt me en voor de rest is het een compleet setje.
Je kan beter iets zelf samenstellen vind ik dan.

En een 360 rad gaat echt niet passen in dat kastje van jou. Je kunt hem er wel achter of aan de zijkant hangen.

Dat rad is niet slecht, pomp ook niet (ook al zou ik er een top bij nemen), PUR schijnt puin te zijn, er staan Yate Loon fans bij (die niet gaan passen op je rad) en op de foto staan Revoltec lawaaidingen. En die slang is volgens mij kleiner dan 1 1/8 koppelingen toch? :? Ik heb ook 1 1/8 koppelingen met Tygon R3603 slang en die is 11,2mm. Of zit ik gewoon fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
The_Ownman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:18:
naja ik heb er verders geen verstand van wat goed en wat minder goed is... ?

maar had al wel begrepen dat liang de betere pompen zijn ja.. vandaar dit setje me ook wel aansprak.. maar die radiator.. is troep of gewoon matig.. ofzo?
welk merk kan ik dan beter naar kijken?

is er ook mayb een nederlandse site waar ik "goede" waterkoeling spul kan bestellen??

[ Voor 6% gewijzigd door ShockRaver op 22-01-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
LaMaGRa schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:27:
[...]

naja ik heb er verders geen verstand van wat goed en wat minder goed is... ?

maar had al wel begrepen dat liang de betere pompen zijn ja.. vandaar dit setje me ook wel aansprak.. maar die radiator.. is troep of gewoon matig.. ofzo?
welk merk kan ik dan beter naar kijken?

is er ook mayb een nederlandse site waar ik "goede" waterkoeling spul kan bestellen??
Is prima, het is niet dat je pc opfikt door dat ding maar Alphacool heeft voor 10-15 euro meer mooier spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
okee...

ik zit laatste dagen echt veel te lezen over waterkoeling.. maar t blijft een vak apart... :/
vind het allemaal harstikke mooi enzo maar weet me god niet wat ik t beste kan nemen.. complete set? ( sja lekker makkelijk :D )

of zelf samenstellen.. maar.... wat hoeveel welk merk.... |:(
maarja.. mensen hebben natuurlijk altijd verschillende smaken...
maar ik zie door de bomen t bos niet meer.. hehehehe

maar is t raadzamer om een complete set te kopen? of alles zelf samenstellen?
zo ja... waar? :D

liefst heb ik a.s. vrijdag alles in huis om te bouwen... maar dat zal wel niet lukken ehehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Als je het zelf bouwt ben je iets duurder uit maar ik denk wel beter
CPU Blok: XSPC Delta 36,99 - Heb ikzelf, bevalt goed en was ook goed volgens reviews (prijs/kwaliteit)
Radiator: Alphacool NexXxos Xtreme III 360 Rev.2 50,99 - Ook redelijk geprijsd en had goede score in een review van Effziensgurus.
Fans op Rad: Yate Loon D12SL-12 3Pakket 17,99 - Goedkoop en goed stil te krijgen
Pomp + res: Eheim 600 Station II 230V 35,49 : Goedkope 2in1 en goed genoeg voor alleen CPU
Masterkleer slangen 9
Aansluitingen 15

Totaal zo'n 170 euro maar naar mijn idee heb je dan al een stuk betere set.

Ik heb zelf nog steeds een probleem met mijn pomp, hij lekt onder de aansluitadapter, nu heb ik dat verholpen door tape-die-niet-plaks om het scroefdraad heen te doen (8 lagen, fors maar leek niet te lekken, daardoor) eerst 2 lagen maar toen lekte die nog. Nu dus na 8 lagen lekt ie nog steeds een heel klein beetje, ik heb de aansluiting zelfs met tang vastgedraaid (wat eigenlijk niet mag voor het kunstof) maar met beleid gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles1122/de10.jpg

Toevallig mijn pomp + res gevonden, hij lekt dus op de linker aansluiting onder het goude gedeelte, heeft iemand dit wel eens gehad met zo'n eheim en wat heb je er aan gedaan? Ik denk zelf nu maar wat kauwgom er om heen te plakken om het lekken te stoppen.

[ Voor 34% gewijzigd door The_Ownman op 22-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
The_Ownman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:03:
Als je het zelf bouwt ben je iets duurder uit maar ik denk wel beter
CPU Blok: XSPC Delta 36,99 - Heb ikzelf, bevalt goed en was ook goed volgens reviews (prijs/kwaliteit)
Radiator: Alphacool NexXxos Xtreme III 360 Rev.2 50,99 - Ook redelijk geprijsd en had goede score in een review van Effziensgurus.
Fans op Rad: Yate Loon D12SL-12 3Pakket 17,99 - Goedkoop en goed stil te krijgen
Pomp + res: Eheim 600 Station II 230V 35,49 : Goedkope 2in1 en goed genoeg voor alleen CPU
Masterkleer slangen 9
Aansluitingen 15

Totaal zo'n 170 euro maar naar mijn idee heb je dan al een stuk betere set.
maar ik wil dus met de duur ook me vidkaart doen tege die tijd een 8800 ofzo...?
en waar kan ik dit bestellen?? met voorkeur in nederland... heheh

en b.v. fans 120 van coolermaster? incl led. want die heb ik nog liggen? hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
LaMaGRa schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:12:
[...]

maar ik wil dus met de duur ook me vidkaart doen tege die tijd een 8800 ofzo...?
en waar kan ik dit bestellen?? met voorkeur in nederland... heheh

en b.v. fans 120 van coolermaster? incl led. want die heb ik nog liggen? hehe
Je kan prima een blok toevoegen, de pomp is daar denk ik niet te weinig voor en je radiator sowieso niet, ik denk dat Freezing Hardware en/of B&G die spullen wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
The_Ownman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:03:

Toevallig mijn pomp + res gevonden, hij lekt dus op de linker aansluiting onder het goude gedeelte, heeft iemand dit wel eens gehad met zo'n eheim en wat heb je er aan gedaan? Ik denk zelf nu maar wat kauwgom er om heen te plakken om het lekken te stoppen.
Teflon of O-ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Op die plek werkt een O-ring waarschijnlijk niet. Gewoon 3 laagjes teflon er omheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
De tape-die-niet-plakt heet teflon, ben ik nu achtergekomen. Heb 8 lagen teflon eromheen, toen schroefde hij er moeilijk in wat een goed teken was. Er zit wel een o-ring om.

Ik dacht er zelf aan om gewoon een laag lijm eromheen te doen? Of is dit een te omslachtige oplossing? Iemand andere ideeën?

[ Voor 27% gewijzigd door The_Ownman op 23-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:03

Zenix

BOE!

Ik zit met klein dilemma
Ik heb 2 pompen
Swiftech MCP600 en de Swiftech MCP650
Je zou denken nieuwe versie is beter maar ik twijfel daaraan.
Voordelen van Swiftech MCP600 zijn hij is maar 9watt de MCP650 24watt, hij is stiller. Nadelen zijn hij heeft 700/l opvoerhoogte en MCP650 1200. De opvoerhoogt is wel 10cm hoger. Mijn setup Swifech storm - dangerden dual heatercore - dangerden bay res. Ik heb nu de MCP650 erin, maar ik denk dat ik toch de MCP600 erin doen omdat ie minder warm wordt dus minder warmte afgeeft aan water en stiller is, denk dat die meer liters verplaatsing niet veel uitmaakt. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Precies wat jij denkt, maakt dus niet uit.. De MCP600 geeft idd minder warmte af aan het water, nou als het je daar om te doen is: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Zenix schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:56:
Ik zit met klein dilemma
Ik heb 2 pompen
Swiftech MCP600 en de Swiftech MCP650
Je zou denken nieuwe versie is beter maar ik twijfel daaraan.
Voordelen van Swiftech MCP600 zijn hij is maar 9watt de MCP650 24watt, hij is stiller. Nadelen zijn hij heeft 700/l opvoerhoogte en MCP650 1200. De opvoerhoogt is wel 10cm hoger. Mijn setup Swifech storm - dangerden dual heatercore - dangerden bay res. Ik heb nu de MCP650 erin, maar ik denk dat ik toch de MCP600 erin doen omdat ie minder warm wordt dus minder warmte afgeeft aan water en stiller is, denk dat die meer liters verplaatsing niet veel uitmaakt. Wat denken jullie?
ik denk dat als jouw huidige pomp zoveel hitte afgeeft aan het water je naar je setup moet kijken ;). Hoe loopt jouw setup ? Res - Pomp - Rad - blokjes - res ?? of zit je rad 'voor' je pomp ?

En als je dan toch serieus nadenkt over 'n pomp switch wat zijn je temps nu ? en stoor je je erg aan het geluid (neem aan van wel anders zou je het niet vermelden in je post)? Hoeveel blokjes zitten er eigenlijk in je setup?

Nouja genoeg vragen ik denk dat je een 1200L/h wel gewoon om kunt wisselen met 'n 900 L/h pomp, knoop me er niet aan vast maar als je CPU, Mobo, GPU en 'n rad hebt om doorheen te pompen lijkt het mij niet eens gigantisch probleem om 'n klein beetje minder opvoerhogte te hebben en 300 L/h minder flow.

offtopic:
ik moet in het vervolg de korte reacties onder de vraag ook eens lezen 8-)

[ Voor 3% gewijzigd door Pilske op 23-01-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Pilske schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:55:
[...]

ik denk dat als jouw huidige pomp zoveel hitte afgeeft aan het water je naar je setup moet kijken ;). Hoe loopt jouw setup ? Res - Pomp - Rad - blokjes - res ?? of zit je rad 'voor' je pomp ?

En als je dan toch serieus nadenkt over 'n pomp switch wat zijn je temps nu ? en stoor je je erg aan het geluid (neem aan van wel anders zou je het niet vermelden in je post)? Hoeveel blokjes zitten er eigenlijk in je setup?

Nouja genoeg vragen ik denk dat je een 1200L/h wel gewoon om kunt wisselen met 'n 900 L/h pomp, knoop me er niet aan vast maar als je CPU, Mobo, GPU en 'n rad hebt om doorheen te pompen lijkt het mij niet eens gigantisch probleem om 'n klein beetje minder opvoerhogte te hebben en 300 L/h minder flow.

offtopic:
ik moet in het vervolg de korte reacties onder de vraag ook eens lezen 8-)
Hij geeft niet veel hitte af alleen meer dan de MCP600 9w MCP650 24w. Temps zijn prima 22-24 idle, 44 stressed op Q6600 @ 3,2ghz 1,375v. Loop is pomp > rad > cpu block > res. En die 10cm opvoerhoogte heeft de MCP600 juist meer dan de MCP650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Uhm, kom ik me ergens achter.. :O

Ik heb dus na kerst mijn bestelling van Aquatuning gekregen en had als klacht dat de koppelingen maar zo slecht passen. Nu heb ik op de bon gekeken en zie ik dat ik "S13 Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar" heb gekregen. Moet ik eigenlijk niet gewoon "Schlauch Tygon R3603 11/8mm klar" hebben icm 1 1/8 koppelingen? Lijkt me wel zo logisch namelijk...

Ik heb de slang wel al op maat gesneden, dus dat kan ik verder vergeten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:42:
Uhm, kom ik me ergens achter.. :O

Ik heb dus na kerst mijn bestelling van Aquatuning gekregen en had als klacht dat de koppelingen maar zo slecht passen. Nu heb ik op de bon gekeken en zie ik dat ik "S13 Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar" heb gekregen. Moet ik eigenlijk niet gewoon "Schlauch Tygon R3603 11/8mm klar" hebben icm 1 1/8 koppelingen? Lijkt me wel zo logisch namelijk...

Ik heb de slang wel al op maat gesneden, dus dat kan ik verder vergeten zeker?
Scheisse, je kan het altijd proberen, en als het niet lukt kan je een klein beetje van je slang afschaven (aan de einden) om ze te laten passen maar is ook niet al te handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

The_Ownman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:56:
[...]

Scheisse, je kan het altijd proberen, en als het niet lukt kan je een klein beetje van je slang afschaven (aan de einden) om ze te laten passen maar is ook niet al te handig.
Ja, ik krijg ze wel passend, maar met erg veel gekloot en de slangen zitten niet helemaal zoals ik wil, ook niet handig als ik alles eens los wil halen ofzo... :|

Maar dat zijn dus zeker de verkeerde en moet gewoon de 1 1/8 hebben eigenlijk?
Nu heb ik zeker het recht niet meer om de goeie te vragen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je moet 8x1,5 koppelingen hebben, geen 8x1. Teminste dat is bij Tygon R3603 11/8mm.

Die Tygon R3603 12,7/9,5mm is gewoon te groot voor 8x1,5. Voor 8x1 is het al helemaal te groot. Als je gewoon de juiste 8x1,5 koppelingen hebt zou ik gewoon bij FH ofzo een paar meter Tygon R3603 11/8mm bestellen.

[ Voor 57% gewijzigd door PilatuS op 23-01-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

PilatuS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:22:
Je moet 8x1,5 koppelingen hebben, geen 8x1. Teminste dat is bij Tygon R3603 11/8mm.

Die Tygon R3603 12,7/9,5mm is gewoon te groot voor 8x1,5. Voor 8x1 is het al helemaal te groot. Als je gewoon de juiste 8x1,5 koppelingen hebt zou ik gewoon bij FH ofzo een paar meter Tygon R3603 11/8mm bestellen.
Volgens de bon heb ik dit gekregen, dus dat klopt verder wel denk ik:

ANS 11/8mm (8x1,5mm) Anschraubtülle AG 1/4
Schlauch Tygon R3603 12,7/9,5mm klar

Dus dat 1,5 geloof ik wel.

Het is ook deels mijn fout, had het van een topic hier op tweakers overgenomen. Vervolgens op IRC aan een medewerker gevraagd of hij het wilde checken. Ja, dat paste volgens hem dus daarna maar besteld. Achteraf wel logisch dat ik de 1 1/8 Tygon had moeten hebben natuurlijk...

Dus eigenlijk is het nu beetje mijn schuld, beetje hun schuld. Ik heb de slang al kapot gesneden, dus denk dat ik het dan maar idd bij fh of bg bestel...

Geen wonder dus dat het niet paste, de slang was gewoon veelste dik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
voor een setje waterkoeling... hoeveel meter slang moet ik hebben? meterje of 3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

meter of 3 is meer dan genoeg als je niet meer dan pomp res rad cpu en gpu hebt.. en alles in je kast zet..

cpu 0.5 gpu 0.5 rad 0.5 res 0.5 pomp 0.5 cpu

een halve meter is vrij lang in een pccase..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

lol halve meter tussen elk onderdeel :x Eerder 20/30.
2 meter is voldoende, maar bestel gewoon 1 extra meter, wanneer je dan een foutje maakt is het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Wie o wie kan me aan het volgende helpen, ik zoek een holddown plate voor m'n DTek White water blok. Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8220/cpumountplatepl1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9016/dtekcpuintroductionvu5.jpg
voor dit blok

In heel f*cking Europa is die plaat gewoon niet te krijgen, echt super irritant. Heb denk ik wel zo'n alle Engelse, Duitse en Nederlandse resellers van DTek gemaild. Niemand die hem kan (of wil) leveren
DTek Amerika reageert botweg niet eens op een verzoek om zo'n plaat tegen betaling naar Nederland te sturen :(

Ik heb die holddown plaat nodig want ik ga van AMD's S939 naar Intel's S775. Iemand een idee waar ze te krijgen zijn? ik zou echt enorm geholpen zijn :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Zijn er nog andere winkels waar je UV-vloeistof kunt kopen? Ik heb namelijk 1 flesje nodig en dan zijn de transport kosten wel erg hoog.

Misschien een goeie feestwinkel? Of licht verhuur/verkoop bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Demon_Eyez. Anders zelf maken ? Moet op zich niet zo moeilijk zijn toch zo'n plaatje maken. Als je ook nog bevestigingsmateriaal nodig hebt voor socket 775 heb ik nog wel wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Een holddown is makkelijk gemaakt hoor Demon_Eyez. Er zijn altijd wel mensen in je omgeving die makkelijk met metaal zijn.

Ik weet niet welke holddown de WW standaard heeft, maar is die niet aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
ik heb een setje samengesteld alles is mijn vraag is dit goed met elkaar ivm. ik een LEEK ben hehehehe

heb t volgende samengesteld bij: http://www.bg-computers.com/

Artikel Prijs: aantal : Totaal :
  • CPX1 Danger Den DD–CPX1 12V pomp 47.50 (1x) 47.50 (pomp)
  • DD7752 Danger Den MC–TDX 775 48.50 (1x) 48.50 (cpu koelbolkje)
  • LC–RADI240 Magicool 240MM radiator Pro black 33.50 (1x) 33.50 (radiator excl fitting)
  • SLNG31 Masterkleer 19/13mm clear (1/2) 3.99 (4x) 15.96 (4 x 1meter slang liever teveel dan tekort)
  • B102 Danger Den 1/4 naar 1/2" Highflow 2.50 (2x) 5.00 (fitting voor rad?)
  • 91722 Feser FeserOne Green 1L 13.50 (2x) 27.00 (vloeistof voor proc 2 liter genoeg?)
Subtotaal: 177.46

enigste ik wil nog een een resovoir maar weet niet zo goed welke.. vind ze ook best duur..

maar is dit zo een beetje compleet of zie ik totaal iets over het hoofd?
op kan ik sommige onderdelen beter vervangen voor een ander?

budget = wel max 200 euro..

huidige systeem
E6400 C2D 2,13 stock (word een Q6600 op ze minst rond zomer)
3gig ram total
7800gt. word proll een 8800 met de tijd
2x hdd
Creative XFI geluidskaart...

pc kast Coolermaster Centurion 5 Zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Leuk setje, zeker (Ik kan meepraten over alles behalve 't reservoir). Als je budget max 200 euro is, raadt ik je een Swiftec Micro reservoir aan, daar zitten al fittingen bij. Kost 19.50 bij bg-computers. FeserOne zou ik persoonlijk niet doen, heel duur voor wat je krijgt.

Koop bij de bouwmarkt gewoon wat gedestileerd water en gooi er wat dye bij ofzo, ben je voor minder dan 4 euro per liter kwijt voor hetzelfde effect. Dan heb je eventueel ook wat meer ruimte om een wat beter (dus duurder) rad te kopen.

Maar voor de rest een leuk setje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
sky- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:10:
Leuk setje, zeker (Ik kan meepraten over alles behalve 't reservoir). Als je budget max 200 euro is, raadt ik je een Swiftec Micro reservoir aan, daar zitten al fittingen bij. Kost 19.50 bij bg-computers. FeserOne zou ik persoonlijk niet doen, heel duur voor wat je krijgt.

Koop bij de bouwmarkt gewoon wat gedestileerd water en gooi er wat dye bij ofzo, ben je voor minder dan 4 euro per liter kwijt voor hetzelfde effect. Dan heb je eventueel ook wat meer ruimte om een wat beter (dus duurder) rad te kopen.

Maar voor de rest een leuk setje :Y)
okee.. ik werk in een bouwmarkt... dus das geen probleem :P (Praxis)
(wil t namelijk echt vet gif groen hebben die koelrommel.. ivm me kast met led's etc blauw is lijkt me dat dus echt een uber geile combo... 8) )

maar dan moet ik dus van die... "91732 Feser Feser View – FV – Active UV Dye Green" erbij gooien maar dat is 50ml? wat is de aanmaak hoeveelheid kan dat namelijk nergens vinden?
50ml op 1 liter? 50 ml op 500 ml? ofzo? want zo een busje kost ook 7.95...

en hoeveel liter heb ik ong. nodig voor m'n setje..
ik wil alles 1/2 slang hebben vind dat wel mooi dat dikkere? en lijkt me ook beter? voor een c2d of Qcore systeem?

en kwa resovoir
  • DDR06 Danger Den single 5,25 bay reservoir
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e39_6.jpg

maar t moet wel makkelijk navulbaar zijn.... lijkt mij? of is dat een beetje onzin?
zoiets lijkt me dan ook wel makkelijk....
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e39_3.jpg
hehehe

en welke rad zou beter zijn?

bedoel wil wel gelijk alles goed hebben.. niet dat ik weer alles kan vervangen met een jaar ofzo.. als ik b.v. ook me vidkaart wil koelen en chipset ozfo...

maar ik kan denk niet meer dan 240mm rad kwijt in m'n kast...

[ Voor 14% gewijzigd door ShockRaver op 24-01-2008 16:21 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Demon_Eyez schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:23:
Wie o wie kan me aan het volgende helpen, ik zoek een holddown plate voor m'n DTek White water blok. Deze dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
voor dit blok

In heel f*cking Europa is die plaat gewoon niet te krijgen, echt super irritant. Heb denk ik wel zo'n alle Engelse, Duitse en Nederlandse resellers van DTek gemaild. Niemand die hem kan (of wil) leveren
DTek Amerika reageert botweg niet eens op een verzoek om zo'n plaat tegen betaling naar Nederland te sturen :(

Ik heb die holddown plaat nodig want ik ga van AMD's S939 naar Intel's S775. Iemand een idee waar ze te krijgen zijn? ik zou echt enorm geholpen zijn :)
Ik heb de holdown plate wel, maar die zit op mijn D-Tek Whitewater. Dus als ik hem wegdoe is die eigelijk alleen geschikt voor socket A. Zelf holdown plaat maken is niet zo moelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Slangmaat maakt allemaal niet uit, je moet pakken wat je zelf mooi vind. Zelf draai ik ook met 1/2". Het reservoir wat je hierboven aangeeft heb ik ook in gebruik gehad (Heb 'em nog wel liggen though) en werkt fijn alleen ik vond zoveel in mn (inmiddels oude) kast niet fijn. Nu werk ik met een Fillport (zoals je aangeeft) wat echt nog fijner is dan een reservoir vind ik. Grote voordeel is dat bijvullen zoveel sneller is.

Ik ga straks m'n PC uit elkaar halen (ook WC etc) en ik zit er over na te denken om ook weer een reservoir te gebruiken, maar ik moet eerst even zien wat het makkelijke is omdat ik er ook nog een radiator bij ga zetten, zodat -hopelijk- de temperaturen wat dalen.

In mijn setup (zonder reservoir, met Heatercore, Fillport en EK8800GT G92 blok) gaat er net geen liter in.. Dus bij jou ook ongeveer. Maar beter neem je 2 liter. Zo'n flesje is volgens mij voldoende voor 1 liter, dat staat op de verpakking. Ik zelf heb iets ander spul (ook groen UV :r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
LaMaGRa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:16:
[...]

okee.. ik werk in een bouwmarkt... dus das geen probleem :P (Praxis)
(wil t namelijk echt vet gif groen hebben die koelrommel.. ivm me kast met led's etc blauw is lijkt me dat dus echt een uber geile combo... 8) )

maar dan moet ik dus van die... "91732 Feser Feser View – FV – Active UV Dye Green" erbij gooien maar dat is 50ml? wat is de aanmaak hoeveelheid kan dat namelijk nergens vinden?
50ml op 1 liter? 50 ml op 500 ml? ofzo? want zo een busje kost ook 7.95...

en hoeveel liter heb ik ong. nodig voor m'n setje..
ik wil alles 1/2 slang hebben vind dat wel mooi dat dikkere? en lijkt me ook beter? voor een c2d of Qcore systeem?

en kwa resovoir
  • DDR06 Danger Den single 5,25 bay reservoir
[afbeelding]

maar t moet wel makkelijk navulbaar zijn.... lijkt mij? of is dat een beetje onzin?
zoiets lijkt me dan ook wel makkelijk....
[afbeelding]
hehehe

en welke rad zou beter zijn?

bedoel wil wel gelijk alles goed hebben.. niet dat ik weer alles kan vervangen met een jaar ofzo.. als ik b.v. ook me vidkaart wil koelen en chipset ozfo...

maar ik kan denk niet meer dan 240mm rad kwijt in m'n kast...
Ik heb al een paar keer op verschillende fora gelezen dat dat FeserOne sh#tspul is.. en ook nog eens veel te duur. Verkopen ze in de Praxis geen koelvloeistof? Ik zou gewoon 50/50 koelvloeistof/desti-water gebruiken, evt met een druppeltje glycol voor de pomp..

Qua res: de Danger Den Bayres & Swiftech MCRES Micro zijn allebei prima.
De MCRES werkt alleen wat makkelijker. Als je die laag in je kast hangt met met ietsie langere slangen kun je je systeem makkelijk drainen.
De Bayres zit weer met kleine schroefjes op z'n plek, dus die moet je elke keer losschroeven om bij te kunnen vullen, en je moet de pc op z'n front draaien om te kunnen drainen. De kwaliteit van de Danger Den bayres is wel wat beter dan de MCRES.

Als je al een res hebt is een fill-port alleen handig als je die kunt gebruiken om het systeem compleet te drainen..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb al een paar keer op verschillende fora gelezen dat dat FeserOne sh#tspul is.. en ook nog eens veel te duur. Verkopen ze in de Praxis geen koelvloeistof? Ik zou gewoon 50/50 koelvloeistof/desti-water gebruiken, evt met een druppeltje glycol voor de pomp..
Bij de Halfords verkopen ze Longlife koelvloeistof wat op glycol basis is. Daar draai ik zelf mee en vind het super spul. Geen algen of corrosie mogelijk. Ontluchten gaat met dat spul veel makkelijker. Eerst duurde bij mij ontluchten een paar dagen, met die koelvloeistof is het binnen een paar uur helemaal lucht vrij.

Het is alleen samen met water een beetje roze van kleur. Met blauwe leds ziet het er groen uit wat wel weer mooi is.

Dat spul samen met gedestileerdwater werkt echt super en kost bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
naja... niets in mijn pc zit in me bays vast met schroefjes.. alleen met van die plastice klem dingen van coolermaster... dus klem naar bove en naar achtere schuive en drive komt eruit... dus dat is niet zo een groot probleem hierzo...

maar die danger den reso is een goede zo te horen?
en dat ie intern zit vind ik ook wel lekker... maarja. als ie gaat lekker ben je iig zuur... hehehehe
maarja.. je kan m ook op je kast leggen.. is alleen minder mooi dan lijkt mij?

maar ff over dat water he...

ik wil dus dat het water in me systeem beetje gif groen word... ivm mij dat juist wel mooi lijkt ivm contrast met blauw (pc binne = blauw coolermaster fans... )

zo een soort groen zou ik graag willen in me slangetjes van me wc.. :9~ :9~ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.maxitmag.com/images/fullsize/reviews/bequiet/monsta_f63942f4099c2e0008efb8bc9172bf2f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/1127/dsc011641db.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ShockRaver op 24-01-2008 18:01 . Reden: voorbeeldjes toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
rabor schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:06:
[...]

De Bayres zit weer met kleine schroefjes op z'n plek, dus die moet je elke keer losschroeven om bij te kunnen vullen, en je moet de pc op z'n front draaien om te kunnen drainen. De kwaliteit van de Danger Den bayres is wel wat beter dan de MCRES.

Als je al een res hebt is een fill-port alleen handig als je die kunt gebruiken om het systeem compleet te drainen..
wat bedoel je met drainen??? systeem compleet aftappen ofzo? alle water eruit?

en kan ik de rad in de onderkant van me pc kast leggen? of is dit juist niet handig?

opzich kan ik hem denk ik wel bovenin kwijt achter me voeding in de bovenste dvd bay zeg maar... maarja... warmte stijgt.. dus word me rad warmer dan onderin de kast dacht ik zo...

edit..

kwa reso.. is deze ook niet makkelijk??
Afbeeldingslocatie: http://www.bg-computers.com/easyshopmaker/e289_5.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ShockRaver op 24-01-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:09
die res zijn van gead..... dinges alu ?

En als je koper blokken hebt?

alu en cu in dezelfde kring was toch a no go ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LaMaGRa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:05:
[...]

en kan ik de rad in de onderkant van me pc kast leggen? of is dit juist niet handig?

opzich kan ik hem denk ik wel bovenin kwijt achter me voeding in de bovenste dvd bay zeg maar... maarja... warmte stijgt.. dus word me rad warmer dan onderin de kast dacht ik zo...

edit..

[afbeelding]
Drainen is idd het water eruit laten lopen. Ik heb me rad ook onderin, werkt prima. Qua res, ik zou gewoon een plexi ding a la Swiftech nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Astratuner schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:26:
die res zijn van gead..... dinges alu ?

En als je koper blokken hebt?

alu en cu in dezelfde kring was toch a no go ?
Ligt er aan met welke vloeistof. Ik heb zelf een kleine stukje alluminium zitten in het reservoir maar dat is met die koelvloeistof geen probleem omdat het beschermt tegen corrosie. Mijn setup draait nu ongeveer anderhalf jaar en alles is nog helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ahzo,

welke vloeistof gebruik jij ? Naar wat moet je juist kijken dan ? Corrosie bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:36:
[...]

Ligt er aan met welke vloeistof. Ik heb zelf een kleine stukje alluminium zitten in het reservoir maar dat is met die koelvloeistof geen probleem omdat het beschermt tegen corrosie. Mijn setup draait nu ongeveer anderhalf jaar en alles is nog helemaal perfect.
Ik heb hetzelfde gedaan als jij, zo 50/50 me dat halfords long life spul, goed spul lijkt me maar je moet het niet binnenkrijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
PilatuS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:55:
Bij de Halfords verkopen ze Longlife koelvloeistof wat op glycol basis is. Daar draai ik zelf mee en vind het super spul. Geen algen of corrosie mogelijk. Ontluchten gaat met dat spul veel makkelijker. Eerst duurde bij mij ontluchten een paar dagen, met die koelvloeistof is het binnen een paar uur helemaal lucht vrij.

Het is alleen samen met water een beetje roze van kleur. Met blauwe leds ziet het er groen uit wat wel weer mooi is.

Dat spul samen met gedestileerdwater werkt echt super en kost bijna niets.
Ik heb ondertussen al meer dan 2 jaar hetzelfde water/mix in m'n systeem zitten.. _/-\o_

Dus Demi - Longlife & Waterwetter.. Ik had het spul een half jaar geleden ofzo een keer door zo'n groot wit koffiefilter laten lopen, omdat er wat stofdeeltjes in zaten, maar verder ziet het eruit als op de eerste dag. Alleen die kleur..

Ben nu ook net weer m'n systeem opnieuw aan het opbouwen (EK 8800GT/GTS blokje), en m'n zelfde mix gaat er gewoon weer lekker in.. ;)
LaMaGRa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:05:
[...]

edit..

[afbeelding]
Drainen is idd aftappen. Het handigst is het om op het laagste punt in de loop een aftap-punt te hebben, zodat je je kast niet op z'n kop hoeft te zetten of wat dan ook.

Je rad kan overal liggen/hangen, zolang er maar koele lucht kan worden aangezogen en de verwarmde lucht kan worden afgevoerd..

Qua reso's heb ik er een stuk of 8-9 verschillende gehad, maar de MCRES & BayRes principes met middenschot zijn gewoon de beste oplossingen.

Die geanodiseerde Alu resjes zien er leuk uit, en als dat ding buiten je kast hangt gaat je temp nog een graadje omlaag, maar als je geen luchtbellen-festijn in je loop wilt hebben zou ik een andere nemen..

Waarom neem je trouwens niet dat EK blok.. kost evenveel en koelt stukken beter. Vooral met die pomp (500Lpu) ben je volgens mij beter af met het EK blok dan met de TDX - wat een typisch hiflow blok is.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Astratuner schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:43:
Ahzo,

welke vloeistof gebruik jij ? Naar wat moet je juist kijken dan ? Corrosie bescherming?
Zoals ik hier boven al schreef is het Halfords Longlife koelvloeistof. Is op glycol basis dus goed voor de pomp. Beschermt tegen corrosie omdat het eigenlijk voor in de auto is. Algen kunnen er ook niet in leven dus heb je ook geen last van. In mijn mening echt het perfecte spul voor waterkoeling op de kleur na.
The_Ownman schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:46:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan als jij, zo 50/50 me dat halfords long life spul, goed spul lijkt me maar je moet het niet binnenkrijgen :P
Het smaakt idd nogal ranzig ja :P Heb ook wel eens wat in mijn mond gekregen bij zuigen aan een slang om de vloeistof er uit te krijgen. Daarna echt heel snel mijn mond spoelen met water :P

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 24-01-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
demi water met die longlife koelvloeistof.

Kan men er ook geen blauwe dye aan toevoegen om het van kleur te doen veranderen of gaat dat niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:57:
[...]

Zoals ik hier boven al schreef is het Halfords Longlife koelvloeistof. Is op glycol basis dus goed voor de pomp. Beschermt tegen corrosie omdat het eigenlijk voor in de auto is. Algen kunnen er ook niet in leven dus heb je ook geen last van. In mijn mening echt het perfecte spul voor waterkoeling op de kleur na.

[...]

Het smaakt idd nogal ranzig ja :P Heb ook wel eens wat in mijn mond gekregen bij zuigen aan een slang om de vloeistof er uit te krijgen. Daarna echt heel snel mijn mond spoelen met water :P
100ml is dodelijk heb ik gelezen, ik denk dat ze die smaak er expres aangeven dat je weet dat het niet goed is, antivries zit er ook in en dat smaakt zoet volgens mij is dat de 1,2-ethaandiol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Astratuner schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:01:
demi water met die longlife koelvloeistof.

Kan men er ook geen blauwe dye aan toevoegen om het van kleur te doen veranderen of gaat dat niet lukken?
Een kleurtje daaraan toevoegen zou ik niet doen. Dan zou je wel eens erg vreemde dingen kunnen krijgen. Bij de Halfords hebben ze ook blauwe koelvloeistof. Zou je ff moeten kijken of dat ongeveer het zelfde spul is en dus ook goed werkt.

@The_Ownman. Na dat spul geproeft te hebben geloof ik wel dat 100ml dodelijk is :)

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 24-01-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kruidvat koelvloeistof is op basis van Monoethyleen Glycol; ik neem aan dat dat ook goed is?
En daar kan ik zonder problemen flesje van 50ml AntiCorrosie vloeisof aan toevoegen?

Overigens kan ik morgen beginnen met inbouwen van mn setje; dan is mn kast binnen + allemaal modspul :)
Ik ga veel foto's maken voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
Ik heb ongeveer nu zo me set compleet.. en wou eff weten of dit dus goed bij elkaar past enzo volgens mij wel.. maarja.. ben en blijf natuurlijk een LEEK :'(

mijn "setup" samengesteld
  • DD7752 Danger Den MC–TDX 775 48.50 (1 maal) 48.50
  • CPX1 Danger Den DD–CPX1 12V pomp 47.50 (1 maal) 47.50
  • SLNG31 Masterkleer 19/13mm clear (1/2) 3.99 (4 maal) 15.96
  • BLI09 Black ICE Radiator GT Stealth 240 – blue 42.00 (1 maal) 42.00
  • B103 Danger Den 1/4 naar 1/2" perfect seal 2.95 (3 maal) 8.85
  • DDR05 Danger Den Fillport reservoir 24.95 (1maal) 24.95
  • DDR04 Danger Den Fillport rood metallic 12.75 (2 maal) 25.50
  • B106 Danger Den T–stuk 1/2 Poly 1.49 (1 maal) 1.49
  • B108 Danger Den Y–stuk 1/2 Poly 1.49 (1 maal) 1.49
Subtotaal: 216.24

uiteraard moet hier nog wel dan vloeistof bij... maar heb begrepen dat ik beter dat losse dye kan kopen en dan gewoon gedis. water...

ps. de slangen die ik heb de "SLNG31 Masterkleer 19/13mm clear (1/2)" zijn deze goed?
of kan ik beter de "SLNG32 Feser Tube 19/13mm UV Acid green (1/2")" kopen?
die feser zijn al groen.. wat ik dus wil... en die andere zijn gewoon doorzichtig....

fillport wil ik dus ook zoals hier... ( wel leuk.. heb precies de zelfde kast !!!!! Centurion )
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/store/files/images/tubing/fill_port/incase1_lg.jpg

en dus ook een fill resovoir...
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/store/files/images/reservoirs/fillport_res/fill_system.jpg

en zo wil ik dus ong ook me setup eruit laten zien..

alleen is een 1x 120 rad denk wat te weinig voor wat ik er mee wil??

ik heb een 2x 120 rad... en die ga ik dus bovenin me kast plaatsen mits mogelijk of evt. onderin de kast leggen....

[ Voor 12% gewijzigd door ShockRaver op 24-01-2008 20:57 . Reden: typo's ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste