[Ervaringen] Partyfotografie deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste
Acties:
  • 135.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:51:
Iemand vrijdag zin om mee te gaan naar Planet Delsin in Club 11 (A'dam) met o.a. Joris Voorn? Club 11 is lastig te schieten (vind ik), tips/gezelligheid is altijd leuk!

klikkerdeklik voor flyer
club 11 vond ik altijd wel leuk qua fotografie, zie alhier mijn impressies
http://www.thehospages.co...hp?page=galleries&urlid=7

en nog even uit de oude club 11 doos monica electronica :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-06-01-club11/thumb2/image17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:23:
[...]

club 11 vond ik altijd wel leuk qua fotografie, zie alhier mijn impressies
http://www.thehospages.co...hp?page=galleries&urlid=7
Het ziet er op die foto's idd nog sfeervol uit; leuke kleuren. Vorige keer dat ik daar was begon het goed met het licht, maar daarna hadden ze de zaal in 2'en gedeeld met een zwart doek en daarbij ook meteen het licht praktisch uitgezet. Het *kan* heel erg licht zijn, maar vorige keer helaas niet :(

Bouncen is lastig (op het plafond) gezien de hoogte.

Van de vorige keer een paar voorbeelden toen er nog licht was:

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.215/163750001-163800000/163777001-163777100/163777089_6_3ZSB.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.215/163750001-163800000/163777001-163777100/163777091_6_0jL9.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.215/163750001-163800000/163777001-163777100/163777078_6_LbAG.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.215/163750001-163800000/163777001-163777100/163777073_6_sikf.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://85.17.151.215/163750001-163800000/163777001-163777100/163777071_6_fisb.jpeg

Sluitertijden zijn voor mijn doen al vrij hoog soms (0,3" op F/3.2 & ISO 1600). Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Diafragma dichtdraaien zodat je harder flitst, blacklights teh suck :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:44:
[...]

Het ziet er op die foto's idd nog sfeervol uit; leuke kleuren. Vorige keer dat ik daar was begon het goed met het licht, maar daarna hadden ze de zaal in 2'en gedeeld met een zwart doek en daarbij ook meteen het licht praktisch uitgezet. Het *kan* heel erg licht zijn, maar vorige keer helaas niet :(

Bouncen is lastig (op het plafond) gezien de hoogte.

Van de vorige keer een paar voorbeelden toen er nog licht was:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sluitertijden zijn voor mijn doen al vrij hoog soms (0,3" op F/3.2 & ISO 1600). Nog tips?
Gewoon niet bouncen maar direct recht naar voren flitsen doe ik meestal, maar ja wie ben ik :+

en of een st-e2 aan je canon meuk toevoegen, ook altijd wel grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:17:
[...]

Gewoon niet bouncen maar direct recht naar voren flitsen doe ik meestal, maar ja wie ben ik :+

en of een st-e2 aan je canon meuk toevoegen, ook altijd wel grappig :+
Juh heb ik vorige keer ook gedaan, recht naar voren. Ik ga 2 flitsers meenemen, 550 en 430.. eens
experimenteren bij de DJ booth... Helaas geen STE-2 :)
neographikal schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:45:
Diafragma dichtdraaien zodat je harder flitst, blacklights teh suck :X
Op zich een goed punt, maar zal dat ook niet het effect hebben dat er veel omgevingslicht verdwijnt? Of zal de relatatief lange sluitertijd en hoge ISO dat voorkomen? Wat voor diafragma denk je dan aan, 4? 5.3? of nog hoger?

Is natuurlijk een kwestie van experimenteren, dan begrijp ik ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat vind je erger? iets minder achtergrondlicht of die paarse/blauwe blowouts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Nik schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:56:
[...]

@ jules: Cruise Terminal \o/ Leuk schieten daar :)
't Is goed te doen, leuke collega's ook :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

neographikal schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:00:
Wat vind je erger? iets minder achtergrondlicht of die paarse/blauwe blowouts? :)
Juh het is natuurlijk idd kiezen of delen :) De eerste ben ik wel tevreden over, maar bij de laatste is het zeker storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:07:
[...]

Juh het is natuurlijk idd kiezen of delen :) De eerste ben ik wel tevreden over, maar bij de laatste is het zeker storend.
zorg dan ook dat het koppie van haar tussen jou en de lichtbron staat bij de laatste, dan krijg je leuke halo om haar heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

11 kan ook behoorlijk donker zijn moet ik zeggen. Ik heb er 2x op minimal feestjes geschoten, en soms leuk, soms minder. Komende vrijdag kan ik helaas niet, anders had ik me misschien wel gemeld.
En wat pics er bij voor het scrollen:
# (Static, 29/12) Lekker overbelichte vage mensen
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2197/2149342579_454cdf609b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2314/2150137040_2d4267e081.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2090/2150136492_28e48c8210.jpg
# Nathan fake, afgelopen weekend
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2299/2220771382_e6f1be36bb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2005/2219975939_85e193ece9.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@Samo: Toch knap gedaan met zo weinig licht, lekker contrastvol maar dat is waarschijnlijk de PP?
Wat voor settings heb jij gemiddeld met zulke omstandigheden daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Die laatste is lekker samo! :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Echt gemiddelde settings weet ik niet, soms probeer ik wat vaker. Dus het kan vanalles zijn. In ieder geval vaak wide-open en lange sluiter op iso 200 tot 800... Kwestie van blijven proberen :)

Thanks Floris!

[ Voor 4% gewijzigd door samo op 30-01-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik zit vrijdag zowaar in haarlem in het patronaat
weer eens lekker onderdompelen in heftige muziek

http://www.patronaat.nl/o...t&eventId=4877190#4877190

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik zal zaterdag en zondag hier rondlopen. Dus mocht iemand in Rotterdam zijn en zich vervelen, kom mij vervelen! (Waarschijnlijk niet zo fotogeniek helaas... Maarja, voor famillie doe je veel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

dodge_911 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:15:
Maarreeuhm, 't is jammer dat ik een heel stuk uit de buurt zit voor de meesten van jullie, anders zou ik zeggen : kom eens een avondje meedoen hé :)
150km...
dan kom je hier es een andere belg tegen...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond Juicy at The Loft (Aalst)
Morgen Dj Koen 30's B-day at Tropicana (Geraardsbergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Leuk, vanavond bij mij thuis een biertje voor je naar The Loft gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een ander afspraakje er voor, toch bedankt voor aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze trouwens net tegen tussen de foto's van afgelopen weekend (Treetz, zaterdag), vond de belichting bij nader inzien wel tof :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2281/2234783620_03c12d6cc4.jpg?v=0

Wat vinden jullie?

Wel een extra reden om een flitskabel of wireless unit te kopen, flitser iets meer naar onder en hij was mooier geweest denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Om eerlijk te zijn, ik vind er weinig aan. Achtergrond overbelicht, dame heeft een vreemde huidskleur, staat er oncharmant op, vreemd afgesneden net boven d'r borsten, foto ziet er contrastloos uit. Ik heb veel beter/leuker materiaal van jouw handen gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:08:
Om eerlijk te zijn, ik vind er weinig aan. Achtergrond overbelicht, dame heeft een vreemde huidskleur, staat er oncharmant op, vreemd afgesneden net boven d'r borsten, foto ziet er contrastloos uit. Ik heb veel beter/leuker materiaal van jouw handen gezien :)
Ja dat klopt allemaal :) , maar ik zou (qua belichting) wel willen dat iedere peopleshot die ik doe zo'n belichting heeft, mooi een kant van het gezicht goed geflitst en de ander belicht door mooi zacht licht, lekker wazige maar flink belichte achtergrond, van die Link2Party foto's zeg maar ;)
(maar dan natuurlijk wel met iets betere compositie, lief lachende onderwerpen en diepe décolleté's)
Ik zou vanavond eigenlijk naar LOS gaan in het Paard, maar Soulmax heeft niks meer van zich laten horen dus ik ga denk ik bij nader inzien maar bij m'n dinnetje op de bank zitten :P Morgen Dirty Dutch in The Sand, kom ik daar nog iemand tegen...? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
LOS staat er hier om bekend maar heel weinig partysites toe te staan. Je ziet er bijna alleen maar Patrick Savalle. Gerard schijnt er ook wel es rond te hobbelen als bekende van Patrick. Wel ben ik es gevraagd om er te schieten, wat ik heb moeten laten schieten (al andere opdrachten) en toen is neo uiteindelijk gegaan.
Vorig jaar zomer en die zomer daarvoor zelf een paar keer naar die feesten geweest als bezoeker, maar wat me opvalt, 't is veelal 16-21 jarig publiek. Als je Sneakerz laatst al kut publiek vond hebben zal je dit helemaal irritant vinden. Niet voor niets dat ik een date daar heb afgezegd. Als bezoeker zijnde is het er niet te pruimen iig. Maar goed, andere club staat vanavond op de planning ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik vond de achtergrond juist onderbelicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
jules schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:43:
LOS staat er hier om bekend maar heel weinig partysites toe te staan. Je ziet er bijna alleen maar Patrick Savalle. Gerard schijnt er ook wel es rond te hobbelen als bekende van Patrick. Wel ben ik es gevraagd om er te schieten, wat ik heb moeten laten schieten (al andere opdrachten) en toen is neo uiteindelijk gegaan.
Vorig jaar zomer en die zomer daarvoor zelf een paar keer naar die feesten geweest als bezoeker, maar wat me opvalt, 't is veelal 16-21 jarig publiek. Als je Sneakerz laatst al kut publiek vond hebben zal je dit helemaal irritant vinden. Niet voor niets dat ik een date daar heb afgezegd. Als bezoeker zijnde is het er niet te pruimen iig. Maar goed, andere club staat vanavond op de planning ;).
Ik heb 5x de LOS-feesten van Soulmax gedaan maar niet als bekende van Patrick :? Patrick en ik staan gewoon los van elkaar, maar soms hebben we dezelfde opdrachtgevers (Soulmax, Chuckie, Strandclub Wij etc) en heel soms spelen opdrachten naar elkaar toe als we geen tijd hebben. Maar beide doen we steeds minder party-party-feestjes en richten we ons meer op andere dingen; Patrick op ICT/lesgeven/Web 2.0 en qua fotografie de extremere dingen en ik qua fotografie op artiesten, reclame/drukwerk/advertenties en modellenwerk. Daarom zie je ons nog amper op feestjes. Hell, m'n eerste feest is pas Trance Energy en zelfs dan ben ik er niet voor het feest maar voor twee record-labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:43:
Nou gelukkig dat vanavond niet doorgaat dan :D
Sneakerz was qua publiek op zich wel prima, ik denk vooral dat het aan de locatie (Paard) ligt, als het daar ook maar een klein beetje richting druk begint te neigen begint iedereen als een idioot te springen en om zich heen te beuken. Sommige mensen vinden dat geweldig maar ik hou daar ook niet zo van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

dame heeft een vreemde huidskleur
racist!
vreemd afgesneden net boven d'r borsten
zonde...

sorry, kon het niet laten :p

dit weekend foto's van een fuif die we zelf voor de eerste keer organiseren, zal niet veel voorstellen vrees ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
:Y) Ik heb maar weer eens een weekendje club Vie. Kleine club, en veel fotografen walgen ervan (het licht is niet echt makkelijk), maar ik heb het er altijd dík naar mijn zin, en dat licht krijg je ook wel door ;)

Najah, enjoy!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2221/2236067459_5b56598a08.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2069/2236866210_39c84b9b75.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2399/2236063341_40405c6a95.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel licht is juist makkelijk, alleen moet je dan wel goed flitsen want het ziet eruit alsof de dames erin geplakt zijn in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Henk schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:46:
:Y) Ik heb maar weer eens een weekendje club Vie. Kleine club, en veel fotografen walgen ervan (het licht is niet echt makkelijk), maar ik heb het er altijd dík naar mijn zin, en dat licht krijg je ook wel door ;)
Jij wil gewoon dat wij zeggen: "Wow Henk! Dat heb je heel netjes gedaan met dat rotlicht daar!"

En dat heb je ook. Dus: Wow! Dat heb je mooi opgelost 8) nice. Die laatste is alleen wel erg UWA :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:59:
veel licht is juist makkelijk, alleen moet je dan wel goed flitsen want het ziet eruit alsof de dames erin geplakt zijn in de foto.
Niemand zei dat het veel licht was ;) Het probleem met vie is vooral dat het heel veel directe, snel zwaaiende en knipperende spots zijn, dat werkt nogal lastig...
Josh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:00:
[...]

Jij wil gewoon dat wij zeggen: "Wow Henk! Dat heb je heel netjes gedaan met dat rotlicht daar!"

En dat heb je ook. Dus: Wow! Dat heb je mooi opgelost 8) nice. Die laatste is alleen wel erg UWA :P.
Thx :P

enne... UWA? 20mm dude... ze heeft gewoon _benen_ O+

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 02-02-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:59:
Mwah, die danseressen in Vie zijn gewoon Niet belicht dus daardoor komt dat misschien. Ik vind ze nog wel netjes.
Henk schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:07:
[...]

Damn! :D Maar 't komt wel een beetje door de pose ook. Anyway, nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Mag d'r weer zijn Henk. Ik ken de toko niet, maar vind de plaatjes wel lekker (#3 is relaxed). #2 mis ik een vleugje Henk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

iemand wel eens gehoord van tomparty? maken foto's in een discotheek bij mij in de buurt, en zoeken een fotograaf, geen eigen materiaal nodig, en een "opleiding" :+
Aan de ene kant lijkt het mij wel grappig, maak nu 6x per jaar ofzo partypics, en dat bevalt altijd wel (lurk dit topic mee :P ) dus het lijkt me leuk om dat vaker te doen.
om ze daarna met hoge compressie op 300x450 in het fotoalbum terug te zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje mina zeg, wat haal ik mezelf op de hals met die expositie. moet nu 346 feestjes doorploegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
_ferry_ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:25:
iemand wel eens gehoord van tomparty? maken foto's in een discotheek bij mij in de buurt, en zoeken een fotograaf, geen eigen materiaal nodig, en een "opleiding" :+
Aan de ene kant lijkt het mij wel grappig, maak nu 6x per jaar ofzo partypics, en dat bevalt altijd wel (lurk dit topic mee :P ) dus het lijkt me leuk om dat vaker te doen.
om ze daarna met hoge compressie op 300x450 in het fotoalbum terug te zien :X
Locomotion of de Nox zeker? Tja, je kan er voor kiezen om een "leerling" te zijn van Tom Piller, maar mocht hij zijn foto's hier laten zien dan lacht iedereen in dit topic hem uit. Oftewel; die opleiding klinkt leuk, maar vind je hem nou echt goede foto's maken en wil je "net zo goed" als hem worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:26:
[...]

Locomotion of de Nox zeker? Tja, je kan er voor kiezen om een "leerling" te zijn van Tom Piller, maar mocht hij zijn foto's hier laten zien dan lacht iedereen in dit topic hem uit. Oftewel; die opleiding klinkt leuk, maar vind je hem nou echt goede foto's maken en wil je "net zo goed" als hem worden?
Google --> 1e hit --> 1e gallery --> 3 pagina's doorgeklikt....

DAMN! hoe word ik zo goed? die gast klopt jou for sure! je bent gewoon jaloers!

Ik ga me aanmelden...

:+

Maar even serieus: ik vraag me af hoe, behalve de basisbeginselen die deze toch al 9-delentellende partytopics meer dan uitgebreid genoeg behandelen, je nog meer partyschieten kan 'leren'. Dat is ook gewoon echt een groot deel gevoel, inspelen op de situatie en een stuk nabewerking die je allemaal zelf uit moet vogelen, dat is voor ieder weer anders. Meer dan wat veilige 'basis' settings en tips meegeven kan je volgens mij niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Henk op 02-02-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

GerardHenninger schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:26:
[...]

Locomotion idd, kom er zelf bijna nooit.
IDD, voor die opleiding doe ik het niet, uiteindelijk is het de basics, en daarna is het toch echt gewoon een hoop trial & error. Dat heb ik al gemerkt. (en wordt hier ook elke keer wel weer aangehaald "er is geen standaard instelling")
Heb wel een mailtje gestuurd, al is het maar om de vermoedens te bevestigen. Ik vermoed namelijk dat het zo zal zijn dat je daar een beetje foto's mag gaan maken en aan het einde van de avond je kaartje in moet leveren ofzo. Nergens zie je naamsvermeldingen terug namelijk. Als hij IDD een "meester" is, dan mogen zijn skills wel eerst omhoog, wat jij en andere hier plaatsen is echt way mooier, al is het maar omdat jullie een factor 4 langer met de flits batterijen doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 02-02-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Henk schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:07:
[...]

Niemand zei dat het veel licht was ;) Het probleem met vie is vooral dat het heel veel directe, snel zwaaiende en knipperende spots zijn, dat werkt nogal lastig...
Kan ik beamen. Kwestie van gewenning en er mee om leren gaan. Wellicht dat de meeste fotografen dan net wat te luit zijn en dan maar uiteindelijk wegblijven? ;)
[...]

en lekkere zo te zien :9~. Maar uhmz, laat het dan wa zijn zonder de u. Die vertekening (rechterbeen, voor de kijker links) oogt helaas niet natuurlijk. Verder puik shot in mijn ogen ;). Thumbs up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik heb vandaag zonder dat ik het wist zowaar iemand van hier in opdracht van 3 voor 12 zien schieten/heen en weer rennen voor zijn objectieven in almere! mooi spul had je daar. ben benieuwd naar de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo weer even 3 feesies op een avond :+ nou eerst even slapie doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Lekker shot kerel. Jammer dat ik niet mee was...
Meulugar schreef op zondag 03 februari 2008 @ 03:05:
ik heb vandaag zonder dat ik het wist zowaar iemand van hier in opdracht van 3 voor 12 zien schieten/heen en weer rennen voor zijn objectieven in almere! mooi spul had je daar. ben benieuwd naar de foto's
Misschien eerder wat voor [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc, maar bij wie was het? En wat vond je er van?
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 04:29:
zo weer even 3 feesies op een avond :+ nou eerst even slapie doen :z
Pfff, slapie doen wat is dat nou? Ik mis alle feestjes dus ik wil foto's zien! ;)

Dit weekend zit ik in Rotterdam, voor mijn tante een benefiet-sportdag te schieten. Geen partypics dus maar zwetende mensen en hier en daar een bn-ner... Wel apart, donderdag Osdorp Posse voor de lens, zaterdag J.P. Balkenende. Dus mijn party-pic van dit weekend is:
Afbeeldingslocatie: http://sportenvoorsophia.nl/foto2008/zatedag1/Zaterdagblok1/svs006.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door samo op 03-02-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
_ferry_ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:37:
[...]

IDD, voor die opleiding doe ik het niet, uiteindelijk is het de basics, en daarna is het toch echt gewoon een hoop trial & error. Dat heb ik al gemerkt. (en wordt hier ook elke keer wel weer aangehaald "er is geen standaard instelling")
Heb wel een mailtje gestuurd, al is het maar om de vermoedens te bevestigen. Ik vermoed namelijk dat het zo zal zijn dat je daar een beetje foto's mag gaan maken en aan het einde van de avond je kaartje in moet leveren ofzo. Nergens zie je naamsvermeldingen terug namelijk. Als hij IDD een "meester" is, dan mogen zijn skills wel eerst omhoog, wat jij en andere hier plaatsen is echt way mooier, al is het maar omdat jullie een factor 4 langer met de flits batterijen doen ;)
Ik ken je situatie en je gear niet, maar ik denk persoonlijk dat je er wijzer van wordt als je met je eigen camera aan de slag gaat en wat mailtjes stuurt naar diverse partysites met de vraag of je voor hun kan schieten. Als je in Locomotion foto's moet maken met de camera's die TomParty je geeft dan loop je snel tegen twee nadelen aan :
- Iedere keer dezelfde toko; je gaat je op den duur vervelen met iedere keer hetzelfde soort publiek en dezelfde omgeving
- Je krijgt een (Nikon) camera die niet van jou is; je wordt beperkt met de objectieven die je te leen krijgt.

En daarnaast ben ik niet echt onder de indruk van Tom z'n werk, zowel wat betreft partypics als z'n andere werk. Misschien ook de reden dan hij me niet zo mag ;)

Als je een leerling wil worden van een Zoetermeerse fotograaf dan zou ik voor Patrick Savalle gaan :P

Voor de mensen die geen idee hebben waar we het over hebben :
Deze partysite van deze fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Dat zal Floor-is zijn geweest. Die schiet voor 3voor12/Flevoland en heeft erg mooi spul ja ;)

Gelukkig vind hij Hiphop wel leuk (en zijn er meerdere fotografen), anders had ik er vast rondgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ja die patrack savalle is 8)
_ferry_ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:37:
[...]

Ik vermoed namelijk dat het zo zal zijn dat je daar een beetje foto's mag gaan maken en aan het einde van de avond je kaartje in moet leveren ofzo. Nergens zie je naamsvermeldingen terug namelijk. Als hij IDD een "meester" is, dan mogen zijn skills wel eerst omhoog, wat jij en andere hier plaatsen is echt way mooier, al is het maar omdat jullie een factor 4 langer met de flits batterijen doen ;)
Gezien de kwaliteit van de fotos op die site zou je vermoeden best wel eens bewaarheid kunnen worden :w

hmmm misschien moet ik ook maar eens cursussen hosfotografie gaan geven :+
eh wacht eens volgens mij doe ik dat al O-)
disclaimer:
Resultaten zoals samo die behaald zijn echter geen garantie voor de toekomst en fotografische kwaliteiten van andere cursisten :w

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die Tomparty geen last van het feit dat zijn fotos slecht gecomprimeerd zijn?

En wat vinden jullie van Tilllate dan? Die zijn hier (omgeving Parijs) wel populair aangezien ik hun fotos vaak op profielpagina's enzo zie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:50:
Heeft die Tomparty geen last van het feit dat zijn fotos slecht gecomprimeerd zijn?

En wat vinden jullie van Tilllate dan? Die zijn hier (omgeving Parijs) wel populair aangezien ik hun fotos vaak op profielpagina's enzo zie.
wat ik zo zie van Tomaprty zit er gewoon ontzettend weinig kleur in de foto's.. Dat heeft niks te maken met comprimeren maar met de verkeerde instellingen..

Sinds wanneer is de populariteit van foto's af te meten aan profielpagina's..? De meeste partysites schieten bergen people-pix en hebben dus ook veel hits.. Logisch dus dat je die fotos terugziet op de profielpagina's.. Dat zijn echter ook vaak juist niet de fotografen die voor organisaties werken en er geld mee verdienen.. Dus het is maar net wat jij ziet als "populair"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat verstond ik onder populair. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Even wat snaps van gisteren, vage muziek en vaag publiek, maar wel erg lekker. :9 Ben trouwens eens wat aan het klooien geweest met de optie op de 30D om de WB een bepaalde kant op te compenseren. M'n vaste toko heeft veeeeelll rood licht waardoor de WB eigenlijk altijd wat afweek.

Dit scheelt me een hoop schuifjes trekken :P 't was allemaal wat rauwer dan normaal, dus ik heb er wat z/w's doorheen gemikt :)

1
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5345/600

2
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5346/600

3
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5347/600

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5348/600

5
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5349/600

6
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5350/600

7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5351/600

8
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5352/600

9
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5353/600

10
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/show_photodb/5354/600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Hee neo, dat is een heel leuk setje! Mooi met die lichtbundels gespeeld. Maar als je het over je witbalans hebt zou ik even nog een keer naar #6 kijken want die is toch wel erg rood. Jammer dat #7 scherpte mist en ik zou even dat vignet weghalen. Bovendien zou ik #10 er tussenuit halen. Verder een hele leuke set.

[ Voor 18% gewijzigd door Josh op 03-02-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmm #6 had idd een tikje minder rood gekund. Meestal ga ik voor die goudgelige uitstraling, doet het met name ernstig goed bij blonde dames :9 Ach, #10 was gewoon schattig, leuke meid dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Eigenlijk te krap gecropt (maar het is dan ook weer niet zo dat ik ruimte had :P ), maar kvond hem toch wel wat hebben:

Ace on Sax @ Club Vie:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2175/2239435878_bbddb7a3a3.jpg?v=0

En zonde van die 'balk' onderin. Misschien maar eens klootviolen met vierkant, of iig anders croppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 03-02-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Reng Deng Deng in de Waerdse Tempel. De muziekstijl laat zich raden :9

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/reng01.jpg
Wie is z'n schoonmoeder kwijt?

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/reng02.jpg
Hummm...

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/reng03.jpg
I love my job!

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/reng04.jpg
Uitzicht vanaf de draaitafels

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/reng05.jpg
Op de uitkijk naar Joran van der Sloot (joehoe, kijk eens linksboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat was ik, maar die foto's komen niet in dit topic. Eenvoudigweg omdat het geen party was, maar bandjes... Dus in dit topic zal ik ze gaan plaatsen. (Moet helaas eerst toestemming krijgen van Extince, die wil zelf bepalen welke foto's wel en niet gebruikt mogen worden...)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:55:
[...]

wat ik zo zie van Tomaprty zit er gewoon ontzettend weinig kleur in de foto's.. Dat heeft niks te maken met comprimeren maar met de verkeerde instellingen..
Een goede foto houd veel meer in dan de juiste camera instellingen te gebruiken. Compositie, moment, uitdrukking van mensen, houding van de geportretteerde, standpunt/ooghoek en ga zo maar door. Niet dat ik hem wil goedpraten, want ook dat vind ik toch wel missen in z'n shots.
Sinds wanneer is de populariteit van foto's af te meten aan profielpagina's..? De meeste partysites schieten bergen people-pix en hebben dus ook veel hits.. Logisch dus dat je die fotos terugziet op de profielpagina's.. Dat zijn echter ook vaak juist niet de fotografen die voor organisaties werken en er geld mee verdienen.. Dus het is maar net wat jij ziet als "populair"
Kreeg laatst te horen of iemand de genomen foto wel hyves waardig genoeg vond. Partypeople zijn er toch zeker weten mee bezig om te kijken of ze er goed opstaan of niet. Meer een gevoels kwestie waar ze naar kijken dan of er sfeer op de achtergrond te zien is. Daarnaast is de populariteit ook afhankelijk van hoeveel fotografen van een site die in een bepaalde omgeving rondlopen. Bij een hoge bezettingsgraad kom je ze gewoon meer tegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

samo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 09:31:
[...]

Lekker shot kerel. Jammer dat ik niet mee was...

[...]

Misschien eerder wat voor [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc, maar bij wie was het? En wat vond je er van?

[...]

Pfff, slapie doen wat is dat nou? Ik mis alle feestjes dus ik wil foto's zien! ;)

Dit weekend zit ik in Rotterdam, voor mijn tante een benefiet-sportdag te schieten. Geen partypics dus maar zwetende mensen en hier en daar een bn-ner... Wel apart, donderdag Osdorp Posse voor de lens, zaterdag J.P. Balkenende. Dus mijn party-pic van dit weekend is:
[afbeelding]
Volgens mij floris_ was bij Extince.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Meulugar schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:30:
[...]

Volgens mij floris_ was bij Extince.
En mijn nick fout en een enorm wierd-ass zin :P

Ik was donderdag in de Panama met Marty26, waar Samo ook was. Was erg gezellig (heb ik ook nog geen plaatjes van in het bandjes-topic gezien trouwens...), bovendien weet samo dat ik bij Extince was, want daar hadden we het donderdag nog over gehad. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:10:
[...]

Een goede foto houd veel meer in dan de juiste camera instellingen te gebruiken. Compositie, moment, uitdrukking van mensen, houding van de geportretteerde, standpunt/ooghoek en ga zo maar door. Niet dat ik hem wil goedpraten, want ook dat vind ik toch wel missen in z'n shots.
om dan nu eens het them uitdrukking te benadrukken hier nog wat van pacificparc :+
1
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-01-pacificparc/thumb2/image32.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-01-pacificparc/thumb2/image29.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-01-pacificparc/thumb2/image38.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-01-pacificparc/thumb2/image39.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Floor-is schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:53:
[...]

Ik was donderdag in de Panama met Marty26, waar Samo ook was. Was erg gezellig (heb ik ook nog geen plaatjes van in het bandjes-topic gezien trouwens...), bovendien weet samo dat ik bij Extince was, want daar hadden we het donderdag nog over gehad. :)
Tsja, ik wou er niet mee opscheppen (al genoeg op irc gedaan)... Die foto's komen snel, ik heb even wat anders te doen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
samo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:37:
[...]

Tsja, ik wou er niet mee opscheppen (al genoeg op irc gedaan)... Die foto's komen snel, ik heb even wat anders te doen :w
Imho heb jij de laatste tijd alle recht om op te scheppen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier dan nog wat van chocolateclub

wijsheid van de avond
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image06.jpg

sluikreclame van de avond
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image03.jpg

voor haar projectje 31 mei
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image12.jpg

gezonde drankje van de avond
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image19.jpg

bewegwijzering van de avond..
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image07.jpg

zithouding van de avond
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image26.jpg

danseres van de avond (helaas wel al flink gecropt :'( )
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-02-02-chocolateclub/thumb2/image32.jpg

en de rest
http://thehospages.com/pi...2008-02-02-chocolateclub/
:w

pff en dan nog 2 feesies uit te zoeken 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbare foto Gerard? :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/djchristophe/RichardDurand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wat denk je zelf? 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme link?

Ik kwam die affiche tegen, en wist dat Gerard de foto gemaakt had voor Durand.
Dacht wel dat Gerard het leuk zou vinden te weten waarvoor de pics allemaal gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog steeds met het blauwe spa flesje op de achtergrond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:10:
[...]

Hier worden mijn woorden toch een beetje uit zijn verband getrokken.. ik heb het niet over een goede/slechte foto.. Wat ik aangeef is dat er in de foto's op die site over het algemeen erg weinig kleur zit, en dat heeft volgens mij voor het grootste gedeelte juist wel met instellingen te maken..
Los daarvan laten zijn compositie, moment etc etc idd ook te wensen over..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 16:16 . Reden: typen blijft lastig.. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:09:
Domme link?

Ik kwam die affiche tegen, en wist dat Gerard de foto gemaakt had voor Durand.
Dacht wel dat Gerard het leuk zou vinden te weten waarvoor de pics allemaal gebruikt worden?
Vind ik zeker leuk. Thanks :)

Normaal krijg de linkjes/het drukwerk van de artiesten of platenmaatschappijen, maar deze had ik nog niet gezien. Wel grappig dat m'n foto('s ?) nu ook ergens op Link2Party staan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Lijkt wel een filmposter Gerard..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Haha, dat dacht ik ook al :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 05-02-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Floor-is schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:53:
[...]

was nog niet helemaal wakker bedoelde: , het was bij extince.. je nick fout komt door je collega daaro die zei: "floris_.nl"

[ Voor 0% gewijzigd door Meulugar op 05-02-2008 18:58 . Reden: Nog een enorme typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33
Personeelsfeestje.. Raad het thema ;)
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/party/20080204_personeelsfeestje/20080205_01h25m_DSC_5827.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/party/20080204_personeelsfeestje/20080205_02h03m_DSC_5901.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wild western ;)

Die tweede is cool! Had je zelf ook je cowboy hoed opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#2 is héél mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Western indeed ;)
Zelf had ik pas 2 uur na de start beslist om te gaan.. Dus geen hoed nee. Uit eerdere ervaringen wist ik ook al dat zo een hoed vervelend is icm een flitser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
#2 is indeed nice. Klein puntje van kritiek dat de hoed eraf gecropt is, en ook rechts bij de loop van het geweer nogal krap afgesneden is (imho, maar ik hou van ruim). De hand lijkt íets overexposed, maar ik zit op het moment naar een laptopscherm te gluren, dus daarover krijg je vanavond meer repliek als ik weer achter mijn goede scherm zit :)

Bij #1 is de DoF wat te krap... een scherpere loop en een idee van wat er op de achtergrond gebeurt (nu is het blonde hoofd echt een raadsel :P ) zou de plaat een stuk beter maken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Henk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:31:
#2 is indeed nice. Klein puntje van kritiek dat de hoed eraf gecropt is, en ook rechts bij de loop van het geweer nogal krap afgesneden is (imho, maar ik hou van ruim). De hand lijkt íets overexposed, maar ik zit op het moment naar een laptopscherm te gluren, dus daarover krijg je vanavond meer repliek als ik weer achter mijn goede scherm zit :)

Bij #1 is de DoF wat te krap... een scherpere loop en een idee van wat er op de achtergrond gebeurt (nu is het blonde hoofd echt een raadsel :P ) zou de plaat een stuk beter maken imho.
Dat die dof te krap was had ik zelf ook al door, maar niks aan te doen nu :) Dat blonde kopje doet ff niet terzake :+

Over #2: Hand kan overexposed zijn, ligt dan aan mijn bewerking.. Was origineel perfect exposed. Ik hou niet van dat ruime.. dacht dat je dat al wist ;)

Straks misschien nog wat, als er nog iets mooi tussenzit.

[ Voor 3% gewijzigd door Arrigi op 05-02-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_3358.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_3411.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_3425.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_3427.jpg

Mijn eerste bijdrage aan dit topic... Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het 'hier moet je bijzijn'-gevoel straalt nou niet echt van die 4 foto's af...
Ik verwacht lachende mensen, kleurtjes, drukte, etc. als ik aan partyfotografie denk.

[ Voor 35% gewijzigd door Tom op 05-02-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pascal Saul schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit kan aan het scherm zitten waar ik nu achter zit, maar de witbalans neigt naar de koude kille kant wat mij betreft. Tikkie warmer zou geen kwaad kunnen.

Verder missen de shots (en de serie als geheel) de setting, ik mis omgeving, licht, aankleding enz. Maar dat kan aan mijn verwachtingspatroon liggen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2e vind ik nog het beste, maar zoals gezegd nogal kil. was het een rustig feesie en heb je daarom geen totaal sfeer fotos ?? of heb je alleen een extreme zoomlens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Ik heb vrij veel gecropt bij sommige ja...en het feestje was idd rustig in verhouding met andere ja...

Voor mij was het een soort van eerste grote duik in de 'partyfotografie'. Of beter gezegd onder totaal andere lichtomstandigheden en condities.

Zo te horen moet ik nog meer spelen met de warmere tonen in LR....

Het is met een 24-105 gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_3421.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Pascal Saul op 05-02-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal Saul schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:54:
Ik heb vrij veel gecropt bij sommige ja...

Zo te horen moet ik nog meer spelen met de warmere tonen in LR....

Het is met een 24-105 gemaakt.

[afbeelding]
en als het toch een vampier feesie is kan je die schuifjes misschien beter doortrekken zodat het compleet overdone is en de kleurstelling helemaal in het thema past
zwart wit ervan maken met wat rood er doorheen of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmm, ISO 400, f/4 en 1/100e... Ik zie ruimte voor verbetering. ISO 800 kan best en ook (omdat je flitser toch de beweging grotendeels bevriest en IS) kan je ook nog dik 1 a 2 stops in sluitertijd erbij trekken, richting 1/25e.

Met 2 tot 3 stops meer licht hoeft je flitser veel minder hard af te gaan en zo krijg je al veel natuurlijker platen. [/open deur :+ ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Een 24-105 is sowieso imho een van de minder geschikte lenzen voor partyFG... niet echt lichtsterk, maar vooral vanwege de missende groothoek.

Maar dat is ieder voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
@hos, ik zal eens spelen met LR :)

@JS, dat ga ik de volgende keer eens proberen, thx voor de tip.

@Henk, je hebt gelijk maar ik kan niet duizenden euro's in de glasbak pompen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Niet noodzakelijk het grootste probleem, die 17-40 doet z'n werk hier nog altijd prima, maar idd
, maar vooral vanwege de missende groothoek.

Ik had de 24-105 van Fairy er eens op in een club. Die lag er binnen vijf minuten van af :+ Voor de rest ligt het in dit geval eerder aan de man achter de camera met z'n instellingen dan aan de lens. Inhoudelijk: meer sfeer, let op gelaatsuitdrukkingen, etc :) Sorry Paksal :* :P

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 05-02-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Los van de techniek, lenzen en gebruikte ISO/sluitertijden zou ik eerst kijken naar wat je op de foto zet. Ik zie liever een foto waar mensen op een leuke manier opstaan, die iets uitstralen. Ook al is de foto verder technisch kut :)
Met de kitlens kom je zelfs al een heel eind.. zou het met een lens die bij 24mm begint niet redden.

Ik ga zaterdag weer eens wat partyfotografie doen als het goed is. Is al lang geleden (laatste keer is een half jaar terug, hopelijk niet verleerd, tevens voor het eerst met de 40D). Dus ben benieuwd, heb er wel zin in, al is het wel weer even eng in een vreemde tent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pascal Saul schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:23:
@JS, dat ga ik de volgende keer eens proberen, thx voor de tip.
Sluitertijd langer maken/forceren om zo minder te hoeven flitsen is nou juist dat "Dragging the shutter" verhaal dat in de topicstart genoemd wordt. Oftewel dat had je zelf ook uit kunnen vogelen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Henk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:11:
Een 24-105 is sowieso imho een van de minder geschikte lenzen voor partyFG... niet echt lichtsterk, maar vooral vanwege de missende groothoek.

Wat zal jij dan gebruiken Henk!? Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bijna 2 jaar lang alleen maar met 28mm geschoten in partyland :P
(ok als ik terugkijk dan zijn de resultaten er ook naar :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Neefdave schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:38:
[...]

Iets in de range 17-xx, F/2.8 (hoewel je met een F/4 ook prima weg komt), zoals de EF-S 17-55, Tammy 17-50, Canon 17-40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
[...]

Ik schiet (voornamelijk) 17-55/2.8IS op een 30D met een 580EX II :) De 17-55 heeft één zwakte bij partyFG, en dat is namelijk dat hij niet altijd even flare-resistent is (alsin: niet 17-40-like). Aan de andere kant heb ik flares eigenlijk alleen voor zien komen in situaties/shots waarbij mijn foto anyhow in de vuilnisbak terecht zou komen, omdat de lichtbron dan per definitie te hinderlijk is. En ik zou de stop lichtsterkte t.o.v. de 17-40 niet willen of kúnnen missen, mijn laatst paar shots in dit topic waren op F/4 gewoon een stuk minder of zelfs niet mogelijk geweest :P

Moet ik wel bij zeggen dat je púúr voor partywebsite-shotjes ook met een 24-XX af kunt, die ppl-portretjes kun je makkelijk schieten met die range. Maar ik doe graag meer dan dat :+

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 06-02-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

Ik had het een tijdje in mijn sig staan, nu niet meer geloof ik...

Als je per sé met zoomlenzen wil werken, dan kan je er niet echt onderuit: f/2.8 is een verplichting.
Dan wil je het liefst dekken vanaf 28mm effectief tot ±100mm effectief en dus moet je denken aan ±17mm tot ergens rond de 60mm en dat op f/2.8 -> EF S 17-55 is dan ideaal eigenlijk

Ga je voor primes, dan wil je iets wijds, iets met ±50mm effectief en als je wat meer afstand werkt iets met ±100mm effectief en zelfs >200mm effectief. Dus dan kom je uit op iets als:
15fish, 30/1.4 Sigma, 85/1.8 (en een 135/2 als je het echt leuk wilt doen).

Ik zelf heb een dekking van 15-200mm op f/2.8 (19,5 tot 260mm effectief) en op f/4 kan ik door tot 280mm (364mm effectief)

Flitsers zijn belangrijk, vooral dat je die nog een beetje bij kunt stellen (harder/zachter inflitsen) en kunt richten natuurlijk. Zo'n omnibounce plasticje vind ik persoonlijk compleet overbodig, maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat ik toch geen mensen fotografeer. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ligt er ook een beetje aan wat je doet. Voor overzichten pak ik al snel de 15/2.8 (niet vast te flitsen :+ ), maar voor peopleshots voldoet de 17-40 met z'n F/4 meer dan. Je hebt dan zoveel marge met de sluitertijden icm een kleine flits dat het zelfs in de donkere tenten geen problemen geeft.

't Is maar net waar je staat en wat je doet. F/2.8 is prettig en het kan nooit kwaad, maar het is wel een afweging of je er zoveel geld aan wilt verspijkeren (16-35II oid). Hoewel een Tamron 17-50 je de kop niet kost; die heb ik ook nog overwogen als raglens :)

Ranzig snel glas als een 30/1.4 of 50/1.4 levert weer een ander probleem op: vaak kan je flash niet zacht genoeg 8)7 Daardoor stop ik vaak de Sig in clubs nog wat af en gebruik ik hem overdag nog eerder wideopen. Daarnaast speelt ook mee dat je DOF flinterdun is en bezopen mensen niet echt stil staan. Leuk als je iemand hebt die meewerkt, maar dat is vrij zeldzaam :)

[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 06-02-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:53:
Ligt er ook een beetje aan wat je doet. Voor overzichten pak ik al snel de 15/2.8 (niet vast te flitsen :+ ), maar voor peopleshots voldoet de 17-40 met z'n F/4 meer dan. Je hebt dan zoveel marge met de sluitertijden icm een kleine flits dat het zelfs in de donkere tenten geen problemen geeft.

't Is maar net waar je staat en wat je doet. F/2.8 is prettig en het kan nooit kwaad, maar het is wel een afweging of je er zoveel geld aan wilt verspijkeren (16-35II oid). Hoewel een Tamron 17-50 je de kop niet kost; die heb ik ook nog overwogen als raglens :)

Ranzig snel glas als een 30/1.4 of 50/1.4 levert weer een ander probleem op: vaak kan je flash niet zacht genoeg 8)7 Daardoor stop ik vaak de Sig in clubs nog wat af en gebruik ik hem overdag nog eerder wideopen. Daarnaast speelt ook mee dat je DOF flinterdun is en bezopen mensen niet echt stil staan. Leuk als je iemand hebt die meewerkt, maar dat is vrij zeldzaam :)
de 30.1.4 gebruik ik eigenlijk alleen voor available light shots van de dj, maar meestal blijft die in de tas en kan ik het ook met 2.8 af en of is het ook onmogelijk om met available light te schieten op 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yup, idem hier, ik druk hem alleen volledig open als het licht een beetje redelijk is of als ik het flitslicht ver genoeg kan dimmen :) Als het lukt is het trouwens wel een gruwelijk fijn ding. Alles valt volledig weg in de achtergrond :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

god damnit, doe een mens anders nog wat meer twijfelen tussen een 17-55/2.8 en een 17-40/4L :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ppFreddy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:28:
god damnit, doe een mens anders nog wat meer twijfelen tussen een 17-55/2.8 en een 17-40/4L :p
Tja, het is een kwestie van gewenning denk ik. Ik zou de stap van F/2.8 naar 4.0 niet willen missen. Maar misschien dat een persoon met een 17-40 daar makkelijker omheen werkt. Ik ontwijk misschien wel onbewust directe spots ómdat ze raar flaren, en met een 17-40 niet/minder. Hoewel ik het met mijn 10-22 niet anders doe :+ En op F/4 de 17-55 al een stuk flareresistenter is, maarrrrr, veel tests testen helaas alleen wide-open ;)

Ik zou niet anders meer willen dan lichtsterkte. Niet alleen om de foto zelf, maar ook om de autofocus, die waardeert dat extra stopje in die donkere prutomstandigheden ten zeerste ;)

Het is heel simpel:

Wat is belangrijker voor je?

- Flare-resistantie
- Bouw
- Uitbreidmogelijkheid naar FF
Dan de 17-40L kiezen.

- Lichtsterkte
- IS
- Bereik
Dan de 17-55/2.8 kiezen.

Bij mij was voor de 17-55 het eerste punt al de enige doorslaggevende :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 06-02-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Schieten jullie dan echt zo vaak op f/2.8? Ik schiet dan misschien geen mensen, wel andere zoogdieren etc. En ik merk dat f/2.8 heerlijk is ivm AF en bv gebruik van een extender. Echter schiet ik (bijna?) nooit of f/2.8 omdat de DoF dan simpelweg te klein is. F/4 of f/5.6 is dan een stuk beter, ook al krijg ik dan soms sluitertijden van 1/10 op > 150 mm.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ajhaverkamp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:42:
Schieten jullie dan echt zo vaak op f/2.8? Ik schiet dan misschien geen mensen, wel andere zoogdieren etc. En ik merk dat f/2.8 heerlijk is ivm AF en bv gebruik van een extender. Echter schiet ik (bijna?) nooit of f/2.8 omdat de DoF dan simpelweg te klein is. F/4 of f/5.6 is dan een stuk beter, ook al krijg ik dan soms sluitertijden van 1/10 op > 150 mm.
Bij artiesten en acts is lichtsterkte én isolerend vermogen gewoon meester :) Zoals ik al zei, de foto's van mij op de vorige pagina's waren niet mogelijk met minder lichtsterk glas (of met een ook maar íets slechtere sensor m.b.t. ruis, had ik nog D50 geschoten, dan had die jammerlijk gefaald :P ).

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 06-02-2008 16:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.