Diafragma knijpen geeft sterretjes..LittleWan schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:44:
Vette foto's !!! idd hoog niveau.
Gebruik jij soms een starfilter of iets dergelijks? (nummer 9 en 13)
Anoniem: 206663
Over smaken en kleuren valt veel te discuteren maar ik denk wel dat de reeks van Mittnick in deze stijl gezien mag worden. Ik heb ook al betere reeksen van hem gezien, qua kleur dan. Maar toch mag ze er zijn. Wat Hos als een wereldplaat ziet, zien andere mss niet zo en anders om net hetzelfde. Dat maakt het forum hier net zo boeiend.
Anoniem: 94901
VissershoeT nog wel?
http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=vissershoet&meta=
niet goet voor je naam eeh
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 94901 op 18-06-2008 15:23 ]
@LittleWan
Diafragma knijpen idd, dan krijg je vanzelf die sterretjes, daar heb je dus geen filter voor nodig
(wel fixed btw..
)
Volgende week kan ik hier als het goed eens een paar Spaanse Partypics neerzetten, ik vlieg vrijdag naar Barcelona toe om het 'Sonar Festival' in beeld te gaan brengen. Strandfeesten, Clubs etc...
Wie is waar aankomend festivalseizoen te vinden? Even een kleine note; vooral met outdoor-festivals; clean je sensor! Ik heb mezelf er op betrapt een paar vlekjes op mn sensor te spotten...
Diafragma knijpen idd, dan krijg je vanzelf die sterretjes, daar heb je dus geen filter voor nodig
Hoed/Hat.. gewoon een ordinaire tiepvaudAnoniem: 94901 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:21:
VissershoeT nog wel?
Volgende week kan ik hier als het goed eens een paar Spaanse Partypics neerzetten, ik vlieg vrijdag naar Barcelona toe om het 'Sonar Festival' in beeld te gaan brengen. Strandfeesten, Clubs etc...
Wie is waar aankomend festivalseizoen te vinden? Even een kleine note; vooral met outdoor-festivals; clean je sensor! Ik heb mezelf er op betrapt een paar vlekjes op mn sensor te spotten...
Anoniem: 206663
Iemand te vinden op Summerfestival in Domein de Lilse Bergen?
Veel plezier daar in Spanje Mittnick! Lijkt me super job.
Veel plezier daar in Spanje Mittnick! Lijkt me super job.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 18-06-2008 21:57 ]
Weet niet precies wanneer je er naar toe gaat , maar de 21ste is het San Joan.Mittnick schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:54:
Feestje snachts over het hele strand(iets van 12KM) , vol met strandtentjes en feestjes met vuurwerk etc.
Moet je naast SONAR ook zeker meemaken
www.degroot-it.nl
Ja ik weet dat je door het diafragma dicht te knijpen stervorming krijgt, maar het was me nog niet zo hard opgevallen.
Normaal gezien zal ik wel aanwezig zijn op Summerfestival !
Normaal gezien zal ik wel aanwezig zijn op Summerfestival !
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Ben zelf zeker van Solar Festival, Extrema Outdoor, Dancevalley probably. Wil ook graag naar Mysteryland, maar dan ook echt om zelf te feesten....al zal de verleiding om de camera mee te nemen erg groot zijnMittnick schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:54:
@LittleWan
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Anoniem: 35517
Ah ik vroeg me al af wat er voor speciaals in Almere was toen ik met de trein naar Lelystad ging en de trein opeens bij Almere Strand stopte
Vooral #16 en #17 van Mittnick vind ik erg spectaculair 
Ik baal als een stekker echt opeens deed m'n flitsert het niet meer
(430EX) morgen even opsturen naar CameraNu... heb morgen nog 2 andere feesten waar ik moet schieten dus moet maar eventjes lenen ofzo :\ Opklapflitser is echt teh suxxor maar heb het de rest van de avond maar daarmee gedaan...
Wel een mooie (vind ik dan) plaat geschoten zonder flitsert:
Ik baal als een stekker echt opeens deed m'n flitsert het niet meer
Wel een mooie (vind ik dan) plaat geschoten zonder flitsert:

voor summerfestival heb ik geen mail gestuurd en daar is het nu waarschijnlijk wel al te laat voor ook 
binnen een goeie maand ben ik echter wel aanwezig op Tomorrowland (normaalgezien toch, hoewel ik vind dat die id&t kerel wat fishy doet, hij wou mn foto's van sensation hebben zonder watermerk om "op het bureau te tonen" welja, groter dan 400*600 krijgt hij ze niet...)
edit: en binnen 2 weken mag ik weer naar Yoko-Ono, vorige editie was in een kerk, deze zou normaalgezien doorgaan in Daskalides te Gent (chocoladefabriek) maar de organisator mailde me deze week dat de locatie veranderd is, ik ben benieuwd
binnen een goeie maand ben ik echter wel aanwezig op Tomorrowland (normaalgezien toch, hoewel ik vind dat die id&t kerel wat fishy doet, hij wou mn foto's van sensation hebben zonder watermerk om "op het bureau te tonen" welja, groter dan 400*600 krijgt hij ze niet...)
edit: en binnen 2 weken mag ik weer naar Yoko-Ono, vorige editie was in een kerk, deze zou normaalgezien doorgaan in Daskalides te Gent (chocoladefabriek) maar de organisator mailde me deze week dat de locatie veranderd is, ik ben benieuwd
[ Voor 24% gewijzigd door ppFreddy op 19-06-2008 06:58 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Heb gisteren in Patronaat Haarlem eens een (imitatie) Lightsphere geprobeerd. T zag er een beetje lomp uit (stootte mezelf er ook een paar keer aan, zo groot isie
) maar ik heb m er het hele feest opgehouden, geeft erg mooie gelijkmatige belichting:

Je zwartgrens mag wat mij betreft wel iets omhoog, nu lijkt er zo'n grijze waas over te hangen. Je krijgt daardoor ook net iets meer contrast.Anoniem: 35517 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:09:
Heb gisteren in Patronaat Haarlem eens een (imitatie) Lightsphere geprobeerd. T zag er een beetje lomp uit (stootte mezelf er ook een paar keer aan, zo groot isie) maar ik heb m er het hele feest opgehouden, geeft erg mooie gelijkmatige belichting:
[afbeelding]
... Ben ik heel erg bot als ik zeg dat ik de foto én de belichting alles behalve bijzonder vind?
Heb inderdaad een beetje de verkeerde foto gekozen, zoals je misschien op de achtergrond kunt zien is er kort voordat de foto is genomen rook de zaal in gespoten...-DG- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:21:
[...]
Je zwartgrens mag wat mij betreft wel iets omhoog, nu lijkt er zo'n grijze waas over te hangen. Je krijgt daardoor ook net iets meer contrast.
Neuh, al het commentaar is welkomHenk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:34:
... Ben ik heel erg bot als ik zeg dat ik de foto én de belichting alles behalve bijzonder vind?
Mjah, en dat vind ik dus wel meevallen tbhAnoniem: 35517 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:18:
Neuh, al het commentaar is welkomfoto zelf vind ik ook niet bijzonder, had wat meer moeten regisseren en ze voor een boeiendere achtergrond moeten zetten en wat strakker moeten kaderen maar ik vind de belichting toch wel een stuk beter eruitzien dan als ik het flitslicht bounce (recht vooruit dan, in feite bounce je nu gewoon alle kanten op)
Dat je alle kanten op bounced doet erg weinig in een grote club, het gaat meer om het vergroten van je flitsoppervlak naar voren...
[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 20-06-2008 19:23 ]
Enkele platen van vorige week zaterdag, lokaal fuifje in de buurt alweer, ingericht door een café van dat dorp, budget was dus niet veel en dat merkte je aan de belichting, veel publiek was er ook niet gezien de examens enzo...
Licht was dus ruk om het zacht uit te drukken, maar toch nog enkele platen eruit getrokken die nog redelijk gelukt zijn.
1 Wat snipen met de 70-200 vanaf het 1e verdiep van de loods, op de projectie werd een animatie getoond van een schaars geklede danseres...

2 De tap was wel goed verlicht...

3 de dansvloer bij momenten bijna niet...

4 en soms weer wel...

5 Er waren een paar dames

6 Er was een DJ die voor een zwarte doek stond...

7 En er liep iemand rond met zo'n t-shirt dat reageert op geluid, die mocht ook niet ontsnappen aan het telesnipen

8 En nog 1tje

hopelijk dit weekend wat beter licht op de lokale fuiven
Licht was dus ruk om het zacht uit te drukken, maar toch nog enkele platen eruit getrokken die nog redelijk gelukt zijn.
1 Wat snipen met de 70-200 vanaf het 1e verdiep van de loods, op de projectie werd een animatie getoond van een schaars geklede danseres...

2 De tap was wel goed verlicht...

3 de dansvloer bij momenten bijna niet...

4 en soms weer wel...

5 Er waren een paar dames

6 Er was een DJ die voor een zwarte doek stond...

7 En er liep iemand rond met zo'n t-shirt dat reageert op geluid, die mocht ook niet ontsnappen aan het telesnipen

8 En nog 1tje

hopelijk dit weekend wat beter licht op de lokale fuiven
@Gangsteroo: vind wel dat je ziet dat het flitslicht anders verstrooit is dan met een normale recht-toe-recht-aan flits.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ik dus niet.... alleen al dit shot:

en dan dit shot:

Dan vind ik het met die diffuse verspreiding wel meevallen, het kan/zal ook aan de gebruiker liggen, maar de plaat van freddy is wat betreft belichting zelfs egaler....
En als je wilt heb ik ook nog wel wat shots waarbij ik je 100% kan garanderen dat ze direct geflitst zijn...

en dan dit shot:

Dan vind ik het met die diffuse verspreiding wel meevallen, het kan/zal ook aan de gebruiker liggen, maar de plaat van freddy is wat betreft belichting zelfs egaler....
En als je wilt heb ik ook nog wel wat shots waarbij ik je 100% kan garanderen dat ze direct geflitst zijn...
[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 21-06-2008 19:54 ]
ik flits direct, zonder diffuser
Anoniem: 112308
Hoe diffuus het licht is hangt ook wel van 1 en ander af, vooral rook kan nog wel eens veel (nadeling naar mijn idee) effect hebben. Rook is een enorme lichtverspreider.
Ff iets anders tussendoor als het mag
Ik zat vanmiddag even mijn canon 17-55 IS te werken, dat ding loopt alleen te hunten op de meest vage dingen, autofocus op een vlakke muur etc werkt ook niet meer. Soms na 4 seconden pas een focus, maar 9 van de 10 keer zit hij ernaast. Probleem zelfs op F2.8 en met name bij object die vrij dichtbij staan (ca 0,5-1 meter). Dat was wel anders... Iemand enig idee hoe het kan komen? Of IS nou aan of uit staat maakt in ieder geval niet uit. Etbass zegt opsturen die lens, maar daar heb ik nog even geen zin in eigenlijk.
Wel handig als het vanavond beter werkt dan nu, als ik nog weg ga. Ik hoop dat iedereen dus ff zit te gotten in de pispauze
Die belgen kijken ook vast niet naar nederland
Ff iets anders tussendoor als het mag
Wel handig als het vanavond beter werkt dan nu, als ik nog weg ga. Ik hoop dat iedereen dus ff zit te gotten in de pispauze

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 21-06-2008 21:45 ]
Focus je wel op een punt met genoeg contrast en licht?Anoniem: 112308 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:44:
Hoe diffuus het licht is hangt ook wel van 1 en ander af, vooral rook kan nog wel eens veel (nadeling naar mijn idee) effect hebben. Rook is een enorme lichtverspreider.
Ff iets anders tussendoor als het magIk zat vanmiddag even mijn canon 17-55 IS te werken, dat ding loopt alleen te hunten op de meest vage dingen, autofocus op een vlakke muur etc werkt ook niet meer. Soms na 4 seconden pas een focus, maar 9 van de 10 keer zit hij ernaast. Probleem zelfs op F2.8 en met name bij object die vrij dichtbij staan (ca 0,5-1 meter). Dat was wel anders... Iemand enig idee hoe het kan komen? Of IS nou aan of uit staat maakt in ieder geval niet uit. Etbass zegt opsturen die lens, maar daar heb ik nog even geen zin in eigenlijk.
Wel handig als het vanavond beter werkt dan nu, als ik nog weg ga. Ik hoop dat iedereen dus ff zit te gotten in de pispauzeDie belgen kijken ook vast niet naar nederland
Genoeg licht zeker, contrast valt over te twisten. In ieder geval heeft mijn Sigma 18-50 totaal geen problemen met dit soort dingen. Naar mijn idee is er iets ineens goed mis met mijn lens, maar ik snap niet hoe dat ineens kan. Enige wat ik zie is wat kleine stofjes in de lens, volgens Etbass kon dat niet echt het probleem zijn?-DG- schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 22:30:
[...]
Focus je wel op een punt met genoeg contrast en licht?
Vanavond maar ff niet weg, tzal niet echt party worden

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 21-06-2008 23:21 ]
Dat zeg jij, ons dorp hier kleurde meer oranje dan enkele nederlandse dorpen vlak over de grensAnoniem: 112308 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:44:
Die belgen kijken ook vast niet naar nederland
Daarstraks in een frituur zelfs een aantal personen in't oranje gezien die ene of andere oostbloktaal aan't praten waren. In België.
kom net terug van euphoria, was wel geinig feestje... held van de avond; Luna

Geen dancefeest met grote namen, gewoon Rockrally Vlijtingen met wat coverbands.
Mijn eerste "partyfotografie" probeersel.

Groter en meer op Flickr
Mijn eerste "partyfotografie" probeersel.

Groter en meer op Flickr
This space intentionally left blank.
Geen slecht begin
Alleen zit er een flare op die tweede z'n hoofd ofzo?
The devil is in the details.
't was een kale NederlanderHahn schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:37:
Geen slecht beginAlleen zit er een flare op die tweede z'n hoofd ofzo?
Maar euhm dat is dus geen partyfotografie, meer bandjes... Dus je zou het hier moeten plaatsen
Bericht hierboven
Ik ben wel benieuwd naar die shots danHenk schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:51:
Ik dus niet.... alleen al dit shot:
[afbeelding]
en dan dit shot:
[afbeelding]
hoor ik daar een fan? 
nja, en ik vind dus van mezelf dat ik brakplaten schiet
edit: enkele van gisteren waar wel tevreden over ben:
1 Enkele mensen met een fleurige foutfit

2 dame die het ook een goed feestje vond

3 enkele dames die wat poseren doen

4 spijtig van de totale onscherpte, maar ik vond em toch wat hebben (hos-thinking?)

5 iets van krap kaderen ofzo...

6 sluikreclame van de week, the drunken fish is back!

en nu bbq
nja, en ik vind dus van mezelf dat ik brakplaten schiet

edit: enkele van gisteren waar wel tevreden over ben:
1 Enkele mensen met een fleurige foutfit

2 dame die het ook een goed feestje vond

3 enkele dames die wat poseren doen

4 spijtig van de totale onscherpte, maar ik vond em toch wat hebben (hos-thinking?)

5 iets van krap kaderen ofzo...

6 sluikreclame van de week, the drunken fish is back!

en nu bbq

[ Voor 84% gewijzigd door ppFreddy op 22-06-2008 19:05 ]
True, raar dat ik dat topic niet eerder gezien heb/had.Floor-is schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:53:
Maar euhm dat is dus geen partyfotografie, meer bandjes... Dus je zou het hier moeten plaatsen
Vandaag voor het eerst met de D300 een festival gedaan. Ik blijf me echt VERBAZEN hoe gigantisch goed die AF-unit is
Slechts een keer deed de focus raar, door m'n eigen fout.....
We waren dus op de Dancetour Tilburg
#1 Welkom!

#2 Er waren dreigende wolken ( die ineens hagel en een flinke plas regen spuwden
)

#3 De DJ was echter onverstoorbaar...

#4 En zijn moeder zal blij zijn met de was....prachtig moment

#5 Er waren echter ook mooie meiden

#6 Gasten die kusjes kwamen halen...

#7 Ze sliepen op een FatBoy...

#8 Maar meiden voerden de boventoon

#9 Maar er waren ook nog meer vaders...

#10 Ook maatjes

#11+ #12 En Marco V spinde zijn plaatjes, heerlijk

#13 Een hoofdtelefoon hielp niet tegen de decibellen! Wazeggie? BOENK BOENK!

#14 En uiteindelijk....
We waren dus op de Dancetour Tilburg
#1 Welkom!

#2 Er waren dreigende wolken ( die ineens hagel en een flinke plas regen spuwden

#3 De DJ was echter onverstoorbaar...

#4 En zijn moeder zal blij zijn met de was....prachtig moment

#5 Er waren echter ook mooie meiden

#6 Gasten die kusjes kwamen halen...

#7 Ze sliepen op een FatBoy...

#8 Maar meiden voerden de boventoon

#9 Maar er waren ook nog meer vaders...

#10 Ook maatjes

#11+ #12 En Marco V spinde zijn plaatjes, heerlijk

#13 Een hoofdtelefoon hielp niet tegen de decibellen! Wazeggie? BOENK BOENK!

#14 En uiteindelijk....

Nabewerkt neem ik aan..?
Leuke plaatjes maar vind persoonlijk de huidskleur 'te warm'...
Leuke plaatjes maar vind persoonlijk de huidskleur 'te warm'...
Lekkere plaatjes allstarted1! Sommigen wat overdone en je heb een gele prut over je foto heen, maar dat wist je al
.
Ok, ik heb ook wat plaatjes. Was bij Gerard in Bloomingdale en Henk was bij Vroeger. Gezellig!
#1 De lieverds van de avond

#2 en #3 Portretje en Gerard in floor-is mode.

#4 Op 't strand werd je gezandstraald. Oh, en inclusief ranzige flare.

#5 Henk was bij de buurtjes! En ik zei toch dat 't lieverds waren? #6

#7 Ringflitserd kwam weer uit de tas natuurlijk. #8 "ff denken hoor, wat nu?"

#9 Test lalala

#10 en #11 Random portretjes tussendoor

#12 Onbekende DJ, wie herkent hem? #13 Chuckie draait een plaatje en steekt een sigaartje op

#14 Even het plaatje goedkeuren

#15 Lieveling(sfoto)!

#16 en #17 Meer van de lieverds! En een heel verlegen Gerard

#18 Baco'tje tussendoor

#19 en #20 Deze twee hadden het wel naar hun zin

#21 Ik moest er zelf ook aan geloven

#22 Zucht, iets met prettig gestoord?

#23 Afsluiterd: Gerard doet een jules shot
Ok, ik heb ook wat plaatjes. Was bij Gerard in Bloomingdale en Henk was bij Vroeger. Gezellig!
#1 De lieverds van de avond

#2 en #3 Portretje en Gerard in floor-is mode.

#4 Op 't strand werd je gezandstraald. Oh, en inclusief ranzige flare.

#5 Henk was bij de buurtjes! En ik zei toch dat 't lieverds waren? #6

#7 Ringflitserd kwam weer uit de tas natuurlijk. #8 "ff denken hoor, wat nu?"

#9 Test lalala

#10 en #11 Random portretjes tussendoor

#12 Onbekende DJ, wie herkent hem? #13 Chuckie draait een plaatje en steekt een sigaartje op

#14 Even het plaatje goedkeuren

#15 Lieveling(sfoto)!

#16 en #17 Meer van de lieverds! En een heel verlegen Gerard

#18 Baco'tje tussendoor

#19 en #20 Deze twee hadden het wel naar hun zin

#21 Ik moest er zelf ook aan geloven

#22 Zucht, iets met prettig gestoord?

#23 Afsluiterd: Gerard doet een jules shot

[ Voor 89% gewijzigd door Josh op 23-06-2008 04:39 ]
ziet er gezellig uit daar aan het strand
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
/me Henk zit op het moment @ work te revalideren....
Maar ik MOET gewoon even onderstrepen dat het gisteravond in Bloemendaal weer té gezellig was
edit: owja, ik had al één shot online staan
Maar ik MOET gewoon even onderstrepen dat het gisteravond in Bloemendaal weer té gezellig was

[ Voor 30% gewijzigd door Henk op 23-06-2008 10:23 ]
Eindelijk, nu ben ik ook een keer gecopieerd/geimiteerd !!!

Betekent dat dat ik nu ook een signature shot heb?
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
!Henk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:12:
/me Henk zit op het moment @ work te revalideren....
[afbeelding]
Anoniem: 167065
wow henk dat is een leuk moment dat je daar te pakken hebt. weer eens wat anders dan de geposeerde shots die nogal veel langskwamen. dat contrastshot van iworx vind ik ook heel gaaf ook al zit die in het verkeerde topic 
zo net terug van ruigoord. pfff helemaal gaar

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 23-06-2008 12:48 ]
ok hier dan alvast 1 uit de categorie hos experimenteerd even met de mogelijkheden van zijn sb800
(dus dit is geen double exposure)
(dus dit is geen double exposure)

ThxAnoniem: 167065 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:48:
wow henk dat is een leuk moment dat je daar te pakken hebt. weer eens wat anders dan de geposeerde shots die nogal veel langskwamen. dat contrastshot van iworx vind ik ook heel gaaf ook al zit die in het verkeerde topic
Not really, dit was een danseresje die oogcontact stond te maken met haar collegaatjeAnoniem: 206663 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:30:
Lijkt me een pose naar een andere fotograaf?
Maar idd mooi shot!
thanks, doe natuurlijk mijn best om hossig te blijven
oh en hier uit de categorie 'groetjes uit ruigoord'

zo en nog wat meer, de enige echte puddingbroodjes man. die komt altijd bij elk festival op ruigoord met zijn puddingbroodjes voor het lieve bedrag van 50 eurocent kan je er 1 kopen

weer even kutten met double exposure

om in te lijsten

de chaishopjes en winkeltjes

hela er komt licht uit zijn voorhoofd

bij het kampvuur

ok dan ook nog maar een portretje tussendoor

en nog 1 van het buurmeisje op de camping

sommige deden even een tukje

capirinha bar geopend

overzichtje

sommige kregen het koud

shit vingertopjes er net af

het einde

oh en hier uit de categorie 'groetjes uit ruigoord'

zo en nog wat meer, de enige echte puddingbroodjes man. die komt altijd bij elk festival op ruigoord met zijn puddingbroodjes voor het lieve bedrag van 50 eurocent kan je er 1 kopen

weer even kutten met double exposure

om in te lijsten

de chaishopjes en winkeltjes

hela er komt licht uit zijn voorhoofd

bij het kampvuur

ok dan ook nog maar een portretje tussendoor

en nog 1 van het buurmeisje op de camping

sommige deden even een tukje

capirinha bar geopend

overzichtje

sommige kregen het koud

shit vingertopjes er net af

het einde

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 23-06-2008 15:23 ]
Geniale double exposures weer hos! Ik dacht ff wat heeft die dj nou weer op zn hoofd zitten, moet beter lezen
mooie platen HOS-die skintones- zag je post op DPR en kwam toch ff kijken of jij het idd was
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
http://www.josvanderplas....JosvanderPlas.nl-7166.jpg
Ze heeft vast Shari of niet
Tjah, of je daar nou vrolijk van moet worden...
Ze heeft vast Shari of niet
Anoniem: 185505
@allstarted1
niet dat het heel boeiend is maar volgens is die rechtse op foto 5 Tiffany van afgelopen Idols.
http://www.rtl.nl/shows/idols4/components/liveshows/bio3/images/tiffany_theater3.jpg
niet dat het heel boeiend is maar volgens is die rechtse op foto 5 Tiffany van afgelopen Idols.
http://www.rtl.nl/shows/idols4/components/liveshows/bio3/images/tiffany_theater3.jpg
Was ik gisteren al achter gekomen via Josh. Ikzelf had haar niet herkend ofzo en een maatje van me ook niet. Maar we waren allebei zwaar gecharmeerd van d'rAnoniem: 185505 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:46:
@allstarted1
Om de post nog wat nuttiger te maken. Hier zie je de diehard feestbeesten gewoon verder gaan in een hagelbui. En het hoosde!

[ Voor 15% gewijzigd door allstarted1 op 23-06-2008 20:55 ]
Anoniem: 244262
@allstarted: Marco V heeft ineens wel een hoop haar gekregen op foto 12 en snel een ander shirt aangedaan..
WhoepsAnoniem: 244262 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:55:
@allstarted: Marco V heeft ineens wel een hoop haar gekregen op foto 12 en snel een ander shirt aangedaan..
Volgens mij was het dan Bart Claessen..

tuurlijk was ik het natuurlijkShark.Bait schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:10:
mooie platen HOS-die skintones- zag je post op DPR en kwam toch ff kijken of jij het idd was
hela en gaan er nog luitjes van hier naar de afterparty van awakenings ?? zo ja dan ga ik ook kijken of ik langs ga
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 23-06-2008 22:31 ]
Ik ga waarschijnlijk naar "een" afterparty van Awakenings, weet niet of er meerdere afterparties zijn? In ieder geval fotograferen voor een soort DJ+band-iets genaamd Earwax.Anoniem: 167065 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:30:
[...]
tuurlijk was ik het natuurlijk
hela en gaan er nog luitjes van hier naar de afterparty van awakenings ?? zo ja dan ga ik ook kijken of ik langs ga
op de awakenings site staat er maar 1tje http://www.awakenings.nl/index.php?s=7Wilko schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:16:
[...]
Ik ga waarschijnlijk naar "een" afterparty van Awakenings, weet niet of er meerdere afterparties zijn? In ieder geval fotograferen voor een soort DJ+band-iets genaamd Earwax.
Hm ik laat het nog wel even weten dan, weet er verder nog niet zoveel over 
offtopic:
ik dacht trouwens dat je niet van techno hield?
[ Voor 33% gewijzigd door Wortelsoep op 23-06-2008 23:23 ]
ach als er niks beters te doen is en het is toch hier om de hoek dan ben ik er nog wel voor te porrenWilko schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:20:
Hm ik laat het nog wel even weten dan, weet er verder nog niet zoveel over
offtopic:
en ik ga nu ook maar Adobe Suite CS3 bestellen. via mijn werk kost dat maar 35 pleuro nu

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 24-06-2008 10:56 ]
in die eerste vind ik teveel wit zitten, ofja, de overgang wit >> donker gaat me te snel. Lastig uit te leggen 
Maar die 2de... damn wat een gave plaat!
Maar die 2de... damn wat een gave plaat!
Anoniem: 139225
even een vraagje. hoe zit het met DSLR's en awake festival zijn ze makkelijk als je een request indient ??
er lopen zoveel fotograven altijd rond op dit festival
Mail and find out?Anoniem: 139225 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:15:
even een vraagje. hoe zit het met DSLR's en awake festival zijn ze makkelijk als je een request indient ??
Iemand nog naar Off_Corso geweest afgelopen weekend?
Bij Lucien Foort en Eric-E.. Er werdt goed gedraaid..
A Soldiers manual and a pair of boots.
Wat mag dat voor soort licentie zijn dan hos, lijkt me ook wel watAnoniem: 167065 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:10:
[...]
en ik ga nu ook maar Adobe Suite CS3 bestellen. via mijn werk kost dat maar 35 pleuro nu![]()
![]()
To_Tall schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:03:
Iemand nog naar Off_Corso geweest afgelopen weekend?

gewoon via www.surfspot.nlAnoniem: 112308 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:34:
[...]
Wat mag dat voor soort licentie zijn dan hos, lijkt me ook wel wat

Dat prijzen voor medewerkers goedkoper zijn dan die voor studenten wist ik wel.
Maar dat dat gewoon een factor 10 scheelt bij CS3 is toch vrij fors.
Ik mag namelijk 350 euro neerleggen (ook al goedkoop, dat wel).
ah dat wist ik niet, dacht dat het altijd landelijk ging die prijsafspraken van de universiteiten met de softwareleveranciers. hmm heeft de VU een goeie deal geslotenWilko schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:35:
Verschilt ook per instelling.

@wilmocs: mooie foto's! lekker contrast. Weer eens wat anders als de standaard shots
Anoniem: 139225
lekker onduidelijk zijn zeHenk schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:17:
[...]
Mail and find out?Dat de grotere partysites toevallig tegelijkertijd op één feest aanwezig zijn, samen met nog wat fotografen die door de organisatie/dj's ingehuurd worden, wil niet zeggen dat er een makkelijke doorpolicy is. Het zegt wél iets over de appeal van een event
op de site staat geen profi
via de laatste mail zeggen ze alleen geen video camera's
een reactie op een mail van mij waarin ik vroeg of een spiegel reflex camera toegestaan was kreeg ik als antwoord als het er maar niet profecioneel uit ziet
Garantie is er gewoon niet. Als je aan de deur beveiliging treft met erhh ... wat lager dan gemiddeld IQ (of wel slim, maar gewoon in een pis-humeur) dan is iedere dSLR een professionele camera.Anoniem: 139225 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:03:
[...]
een reactie op een mail van mij waarin ik vroeg of een spiegel reflex camera toegestaan was kreeg ik als antwoord als het er maar niet professioneel uit ziet(bestaan die niet professioneel uitziende DSLR's ?)
Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat je niet met een camera met grip, een grote toeter van Canon in typisch gebroken wit en flinke externe flitser mag komen aanhobbelen. Of soortgelijks van Nikon. Een D40/400D achtig iets met kitlensje daarintegen zal waarschijnlijk wel doorgelaten worden.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
wilmocs fotografeert al niet zo standaardJoepv schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:27:
@wilmocs: mooie foto's! lekker contrast. Weer eens wat anders als de standaard shots
Had dus een flitskabel gekocht en anderhalve week geleden dus ook wat geexperimenteerd. Is heel anders als mijn normale available light werk. Er is ook veel mislukt en ben nog niet helemaal tevreden. Deze wilde ik toch even delen:
1.

2.
1.

2.

lekker shot!
ook van euphoria veronderstel ik? Of pas je dezelfde nabewerking toe op een andere reeks?
edit: sneller typen, minder tv kijken, commentaar was voor wilmocs
@ henk: coole pose
ook van euphoria veronderstel ik? Of pas je dezelfde nabewerking toe op een andere reeks?
edit: sneller typen, minder tv kijken, commentaar was voor wilmocs
@ henk: coole pose
[ Voor 32% gewijzigd door ppFreddy op 25-06-2008 23:07 ]
is inderdaad ook van euphoria, was het even vergeten te melden..
het is weer aardig dol met de regels voor dance valley:
Ben erg benieuwd wie hier aan toe gaat geven...!?Beste persrelatie,
Bij deze ontvang je de officiële uitnodiging voor “Dance Valley Festival 2008”, gehouden op
zaterdag 12 Juli 2008 in recreatiegebied Spaarnwoude, georganiseerd door UDC.
Graag verzoek ik je deze brief, voorzien van een handtekening van een tekenbevoegde, mee te
nemen naar het evenement waar je je kunt melden bij de PERS-ingang waar je een persbandje
zult ontvangen. Dit bandje geeft kosteloos toegang tot het evenement.
Je staat +1 op de perslijst.
Met de ondertekening en inlevering van deze brief geef je toestemming om de tijdens het
evenement gemaakte foto’s ter beschikking te stellen voor de organisatie t.b.v. commerciële
doeleinden zoals plaatsing op www.dancevalley.com, www.udc.nl en de Dance Valley dvd. Na
het evenement zullen de gemaakte foto’s (minimaal 800x600 pixels / niet voorzien van een
watermerk en website url’s!) voor de organisatie beschikbaar worden gesteld.
Foto’s kunnen gemaakt worden op het podium, in overleg met en na goedkeuring van de
dienstdoende stagemanager. Volg dus te allen tijde de aanwijzingen op van de stagemanager ter
plekke!
Bij voorgaande edities hebben teveel persleden (70/80%) na het evenement de foto’s/films niet
ingeleverd bij het perscentrum/productie. Gevolg hiervan is dat wij weken hebben moeten
nabellen voor het materiaal. Om deze reden wordt bij binnenkomst en ondertekening van dit
formulier verzocht een identiteitsbewijs achter te laten als borg. Het identiteitsbewijs zal worden
teruggegeven na inlevering van het materiaal. Dit wil zeggen wanneer de foto’s/films afgeleverd
zijn bij Productie, en op een opslagmedium gezet zijn.
Deze uitnodiging is naamsgebonden, dus neem ook hiervoor ter bewijs je paspoort/ID-kaart mee,
toegang is alleen mogelijk met deze uitnodiging en je ID-kaart.
Verdere informatie omtrent dit feest kan je vinden in het bijgevoegde persbericht en op de
websites: www.dancevalley.com en www.udc.nl.
Tot de 12ste!
En precies daarom werk ik niet meer voor UDC (en meerdere bekende GoT'ers hier).Anoniem: 244262 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:22:
het is weer aardig dol met de regels voor dance valley:
[...]
Ben erg benieuwd wie hier aan toe gaat geven...!?
Omfg... hell no dat ze dat OOIT van mij zouden krijgen... Leuk als je als DJ een fotograaf mee wil nemen, en die haakt vervolgens af omdat ie tegen zulke belachelijke voorwaarden aanloopt.
Begrijpelijk ja, erg vreemd dit!GerardHenninger schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:25:
[...]
En precies daarom werk ik niet meer voor UDC (en meerdere bekende GoT'ers hier).
Ik zou waarschijnlijk gewoon 20 mislukte foto's schieten, en de rest gaat "via via" mee naar buiten.. Snap werkelijk de gedachtengang hierachter niet..
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 26-06-2008 14:32 ]
Kostenbesparing? Gemak?Anoniem: 244262 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:31:
[...]
Begrijpelijk ja, erg vreemd dit!
Ik zou waarschijnlijk gewoon 20 mislukte foto's schieten, en de rest gaat "via via" mee naar buiten.. Snap werkelijk de gedachtengang hierachter niet..
Kijk maar op UDC.nl in het fotoarchief : in het begin zie je de bekendere partyfotografen en dan eind 2006/begin 2007 zie je alleen nog maar partysites bij de naamsvermelding, precies rond die tijd kwamen ze met die rare voorwaarden. Hoe zou dat nou komen?
Sowieso vind ik de grotere organisaties wat arrogant/verwend. Kreeg twee weken geleden een mailtje van ID&T met het verzoek foto's te schieten op Sensation White.... Leuk bedrag, goed geregeld.... MAAR... ik moest m'n foto's rechtenvrij afleveren. Niets mis mee, maar dan wordt de factuur x3 en dat wilde ze niet. Ik mocht mijn eigen foto's niet meer gebruiken voor een bedrag waar je net een 40D voor haalt. Dan toch niet. Dus dan geen Sensation White. Dat weekend lekker met Dodge/Dotsj/DocGonzo nerden
Begrijp ik hier uit dat je niet kan nabewerken, maar meteen bij de uitgang je kaartje mag legen om je ID terug te krijgen?
Heb altijd gedacht dat grote jongens als UDC en ID&T hun eigen fotograaf hebben (die op de loonlijst staat) en dat ze daar naast wat freelance/partysite fotografen binnen laten.

Heb altijd gedacht dat grote jongens als UDC en ID&T hun eigen fotograaf hebben (die op de loonlijst staat) en dat ze daar naast wat freelance/partysite fotografen binnen laten.
Vervelend is ook vooral dat er uiteindelijk altijd wel iemand is die het wel onder die voorwaarden gaat doen, al is het maar puur omdat die denken "€800.- is mooi meegenomen, dan maar de rechten afdragen". Zelfs een hoop fotografen die het voor niks doen en hopen op die manier bij grotere organisaties binnen te komen.. Erg jammer dat het zo gaat natuurlijk want dat geeft die organisaties een soort macht die ze niet verdienen.GerardHenninger schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:37:
[...]
Kostenbesparing? Gemak?
Kijk maar op UDC.nl in het fotoarchief : in het begin zie je de bekendere partyfotografen en dan eind 2006/begin 2007 zie je alleen nog maar partysites bij de naamsvermelding, precies rond die tijd kwamen ze met die rare voorwaarden. Hoe zou dat nou komen?
Sowieso vind ik de grotere organisaties wat arrogant/verwend. Kreeg twee weken geleden een mailtje van ID&T met het verzoek foto's te schieten op Sensation White.... Leuk bedrag, goed geregeld.... MAAR... ik moest m'n foto's rechtenvrij afleveren. Niets mis mee, maar dan wordt de factuur x3 en dat wilde ze niet. Ik mocht mijn eigen foto's niet meer gebruiken voor een bedrag waar je net een 40D voor haalt. Dan toch niet. Dus dan geen Sensation White. Dat weekend lekker met Dodge/Dotsj/DocGonzo nerden
Anyway, ben benieuwd heo dit gaat aflopen.. Want iedere fotograaf zet gewoon een handtekening die niet van hem/haar is onder de brief, en schiet wat troep en levert dat in terwijl de eigen kaartjes via een omweg naar buiten worden geloodst. Gevolg: hoop gedoe en iedere fotograaf heeft uiteindelijk toch zijn eigen pics.. Als ze geen correcte handtekening hebben, kunnen ze niks lijkt me.
Je mag best naberwerken, denk niet dat je je kaartje hoeft te wissen.. Maar dan heeft UDC het originele materiaal, en kunnen ze eventueel zelf nabewerken en er dan van alles mee doen. Zoals Gerard aanhaalt, de betaalde fotografen weigeren afdracht te doen van hun rechten, dus zullen de organisaties andere truucjes moeten bedenken..Joepv schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:55:
Begrijp ik hier uit dat je niet kan nabewerken, maar meteen bij de uitgang je kaartje mag legen om je ID terug te krijgen?![]()
Denk dat ze wel wat kunnen, want je moet je legitimeren bij het afhalen van het persbandje, dus de handtekening moet stroken met die op je ID. Of de beveiligingsman/vrouw moet wel heel dom zijn. Maar dan nog kun je na afloop niet publiceren denk ik. Ze hebben op jouw naam dan een perskaart uitgegeven die iemand anders heeft afgehaald, maar jij bent er toch geweest en hebt foto's gemaakt. Denk dat dit heel moeilijk kan worden als het uit de hand loopt
Ze zullen als ze echt willen misschien wel pressie kunnen zetten dmv de combinatie van paspoort, handtekening en formulier wat op naam wordt uitgegeven.. Maar dan nog denk ik niet dat er echt veel fotografen zijn die hiermee accoord zullen gaan behalve ( met alle respect ) de wat simpele partysites die toch alleen schieten voor hits op de website, en dus alle reclame kunnen gebruiken ( bronvermelding op dancevalley.com etc etc )
Er zijn altijd mensen die (al dan niet gratis) fotograferen. Dat was ook het probleem bij de popfotografen. Die willen ook een boycot omdat ze maar een paar minuten krijgen om hun plaatjes te maken en ook nog aan het begin van de show, wanneer er nauwelijks iets te zien is. Paul Bergen mocht een hele tijd terug bij een concert van Beyonce vanuit de middenstip van de Arena maar 40 seconden fotograferen! Maar dit blijft gebeuren, omdat er altijd wel mensen zijn die toch fotograferen. Te zot voor woorden eigenlijk, want wij fotografen zorgen juist voor reclame.
Dat Dance Valley-probleem lost zich vanzelf op, al gaat dat (heeeel) langzaam. De organisatie komt er vanzelf achter dat in fotografieland rechtenbewustheid hand-in-hand gaat met kwaliteit en prijs.
kennelijk zijn ze bij dance valley van mening dat er helemaal geen probleem is als ze het nog verder gaan aanscherpen
nog wel kijken of ik naar dance valley wil als ik zo'n papiertje moet gaan ondertekenen
en herelam bij concert fotografie zijn die regels echt nog historisch zo bepaald en waarom ze er nog zijn weet denk ik niemand heb ik zo het idee. maar als individu kan je je helemaal suf schieten bij concerten. ben nog niet bij een concert geweest waarbij ik mijn camera niet mee mocht nemen

nog wel kijken of ik naar dance valley wil als ik zo'n papiertje moet gaan ondertekenen
en herelam bij concert fotografie zijn die regels echt nog historisch zo bepaald en waarom ze er nog zijn weet denk ik niemand heb ik zo het idee. maar als individu kan je je helemaal suf schieten bij concerten. ben nog niet bij een concert geweest waarbij ik mijn camera niet mee mocht nemen
Ik denk dat je iemand anders bedoelt, ik hou m'n mondAnoniem: 167065 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:05:
en herelam ...
Anoniem: 112308 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:09:
[...]
Ik denk dat je iemand anders bedoelt, ik hou m'n monden zit met verbazing het Dance Valley verhaal te lezen... Zelfs als ik voor een partywebsite zou schieten zou ik het nog belachelijk vinden, ik werk dan toch niet voor hun, beetje regels ok maar zoiets...
als ik ga schiet ik gewoon alleen voor mijn eigen portfolio, en krijgt udc alleen een paar gare people pics. Tiesto en Ferry Corsten back2back levert op voorhand natuurlijk wel leuk materiaal op..
Ik was vorige week op een mooie Nikon dag bij Kamera Express waar ook de directrice van Burafo aanwezig was om het een en ander te vertellen over Auteursrecht en Portretrecht. Ze vertelde o.a. dat de algemene voorwaarden van de fotografen federatie door iedere fotograaf gebruikt mag worden. Maak er daarom aub ook gebruik van! En ga ajb niet voor nop werken of mee in dit soort wurgcontracten. Ga je er in mee dan maak je de branche alleen maar rotter voor jezelf en voor je collega's. Uiteindelijk blijft er voor beide partijen niks meer over. Goede fotografen kappen ermee omdat er toch niks meer te behalen valt zodat er voor de organisaties weinig goede fotografen meer over blijven. Duidelijk geen win-win situatie voor zowel opdrachtgevers als ons fotografen!
Natuurlijk kun je er met zo'n instelling heen gaan. Maar dan komen ze volgend jaar alleen maar met strengere maatregelen. Ik kan ook m'n kaartjes leegtrekken voordat ik naar buiten loop. Sterker nog, een format uitvoeren en als ik thuis ben alles recoveren. Er zijn zat mogelijkheden. Het is echter niet reëel wat ze van ons fotografen verwachten. Jij "werkt" er een hele dag (al is het maar vrijwillig werk voor een partysite) en een commerciële partij gaat vervolgens onbetaald met jouw foto's aan de haal. Je weet niet waarvoor ze gebruikt worden. Sterker nog, als jij iemand op de foto gezet hebt die achteraf niet happy is met de foto, dan word jij daar ook op aangesproken. Maar omdat je niks verdient hebt kun je je er ook nog geeneens tegen weren. Je behoort er gewoon een reële vergoeding voor te krijgen!Anoniem: 244262 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:28:
als ik ga schiet ik gewoon alleen voor mijn eigen portfolio, en krijgt udc alleen een paar gare people pics. Tiesto en Ferry Corsten back2back levert op voorhand natuurlijk wel leuk materiaal op..
[ Voor 38% gewijzigd door jules op 26-06-2008 23:43 ]
U mag verder in [Ervaringen] Partyfotografie deel 10
Dit topic is gesloten.
Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.