[Ervaringen] Partyfotografie deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 135.201 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Ik zeg niet dat er geen partyplaten te schieten zijn met een Nikon D40 (hell, ik heb zelf met een D50 rondgelopen in mijn beginperiode), maar wél dat canon, als het gaat om output (hoge iso's) en gebruik (af-unit), gewoon veel interessantere producten op de markt heeft staan voor het budget dat hierboven genoemd wordt.
't is natuurlijk net wat je wil, als je meer eisen stelt aan een kleinere body, dan zit je bij Nikon weer net wat beter met de D40, ook al heeft ie geen schroefmotortje voor de AF. Voordeel is wel dat áls je glas koopt, dit ook vrij vlot AF-s glas is, maw, dat je snel focust.

En no way dat je onderstaand met een Canon voor elkaar kan krijgen;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/leend3rs080311L4075.jpg
Ruis een nadeel? Zie het als feature! Probeer met een Canon zonder al te veel moeite/ervaring eens zo'n rauwige sfeer neer te zetten. Lukt-je-niet.

Nogmaals, zet lekker je wensen uiteen, hang er een cijfer aan wat je belangrijk vind en kies aan de hand daarvan voor welk merk je gaat. Mensen die lukraak een merk/type noemen slaan in mijn ogen de plank mis, alsof er maar 1 weg is 8)7. Wees creatief, verbreed je horizon!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:52:
[...]
En no way dat je onderstaand met een Canon voor elkaar kan krijgen;
[afbeelding]
Ruis een nadeel? Zie het als feature! Probeer met een Canon zonder al te veel moeite/ervaring eens zo'n rauwige sfeer neer te zetten. Lukt-je-niet.
En waarom lukt dat niet? De ruis van Nikon is meer monochroom, iets netter dan de kleurtjes van Canon, maar met zo'n zwart-wit plaat als hierboven neem je dat voordeel van Nikon weer weg |:(
Geschoten met een D200? Dan schiet je zo'n plaat qua ruis met bijna iedere Canon beter, 400D, 30D, 40D, 1Dmk2, 5D etc etc. Al die Canon's hebben minder ruis dan een D200.
Nogmaals, zet lekker je wensen uiteen, hang er een cijfer aan wat je belangrijk vind en kies aan de hand daarvan voor welk merk je gaat. Mensen die lukraak een merk/type noemen slaan in mijn ogen de plank mis, alsof er maar 1 weg is 8)7. Wees creatief, verbreed je horizon!
Ik ga nu lulkraak een merk roepen : Canon (400D, 450D, 30D, 40D, 1-Series, 5D)
En nu ga ik nog een keer lulkraak een merk roepen : Nikon (D40, D300 of D3)
Nee je hebt gelijk, er is niet 1 weg, er zijn er twee.... maar de ene weg loopt wat makkelijker voor partyfotografie dan de andere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 15:24

ThunderNet

Flits!

Lijkt mij belangrijker dat je een body/camera hebt die bij je past qua handling.. Foto's maken kunnen ze allemaal, en mooie foto's maken kunnen ze ook allemaal :) Bij de een loop je wel tegen andere dingen aan dan bij de andere.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@ Gerard: Ik denk dat Jules bedoelde dat je geen equivalent hebt van de Nikkor DX 10,5 mm f/2.8 fish eye.

Lang was dat ook zo. 10,5 mm op crop, op f/2.8 was er niet voor Canon. Nu heeft Sigma echter de 10 mm f/2.8 fisheye voor crop, dus het argument gaat niet meer op.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
JumpStart schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:31:
@ Gerard: Ik denk dat Jules bedoelde dat je geen equivalent hebt van de Nikkor DX 10,5 mm f/2.8 fish eye.
Ik zie hem nergens over die fish-eye praten, maar over rauwe sfeer, ruis.. etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
GerardHenninger schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:06:
[...]

En waarom lukt dat niet? De ruis van Nikon is meer monochroom, iets netter dan de kleurtjes van Canon, maar met zo'n zwart-wit plaat als hierboven neem je dat voordeel van Nikon weer weg |:(
Geschoten met een D200? Dan schiet je zo'n plaat qua ruis met bijna iedere Canon beter, 400D, 30D, 40D, 1Dmk2, 5D etc etc. Al die Canon's hebben minder ruis dan een D200.
De ruis van een Nikon is ook anders kwa hoe het eruit ziet. Nikon lijkt meer te vlokken, bij Canon zijn het meer puntjes/pixels die ruizen. Daarnaast schiet je het bij Nikon zo'n plaat gecontolleerder dan bij Canon volgens mij.

En idd, Jumpstart heeft ook nog een puntje, die unieke fish met zijn ED glas (net wat mooier dan EX), daar kan zelfs die Sigma dus nog niet aan tippen. Plus de ondersteuning van Nikon vanuit zijn eigen software om hem te defishen. Bij Sigma heb je thirdpartie appsels die het ongetwijfeld minder goed doen of met meer moeite.

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 12-06-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

GerardHenninger schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Ik zie hem nergens over die fish-eye praten, maar over rauwe sfeer, ruis.. etc etc
Ah, okay, daar las ik overheen. Al lijkt het fish-eye verhaal wel op te gaan.

Om met Canon zo'n hard ruis effect te bereiken moet je gewoon een ISO stopje (of twee) lager schieten en een stopje (of twee) verder pushen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 21:00
ThunderNet schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:08:
Lijkt mij belangrijker dat je een body/camera hebt die bij je past qua handling.. Foto's maken kunnen ze allemaal, en mooie foto's maken kunnen ze ook allemaal :) Bij de een loop je wel tegen andere dingen aan dan bij de andere.
Precies, ik kom precies deze discussie minstens 3 keer per week tegen op dit forum en het wordt ondertussen wel een beetje kinderachtig.

Dit is geen leuke discussie meer maar is eigenlijk hetzelfde als de 'console-war' waarbij een stapel 13-jarige jongetjes verschillende consoles hebben en absoluut geen nadelen willen zien van hun, duidelijk de állerbeste, aankoop.

Wie heeft dit hier ook alweer in z'n sig staan?

"Amateurs worry about equipment, pros worry about money, masters worry about light."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:38:
[...] die unieke fish met zijn ED glas (net wat mooier dan EX), daar kan zelfs die Sigma dus nog niet aan tippen. Plus de ondersteuning van Nikon vanuit zijn eigen software om hem te defishen. Bij Sigma heb je thirdpartie appsels die het ongetwijfeld minder goed doen of met meer moeite.
Zeg he! Doe eens -1 Fanboi reactie :P

ED vs EX is echt puntige stukken ijzerdraad zoeken bij zeer geringe waterstand hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Dr-b schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Precies, ik kom precies deze discussie minstens 3 keer per week tegen op dit forum en het wordt ondertussen wel een beetje kinderachtig.
Ik vind het ook kinderachtig dat de Canonfanboys alleen maar roepen dat Canon het je van het is. Ik ken de hiaten van mijn Nikon body's en ik ga er zo goed mogelijk mee om of ik probeer ze juist uit te buiten. Ook Canon heeft zo zijn hiaten. Maar om nu te zeggen dat Canon het je van het is? Nee, dan moet ik zeggen dat men ook eens naar Nikon moet kijken, omdat deze op verschillende punten toch wel anders is dan Canon.

Daarnaast heeft het ook wel zijn voordeel dat je minder keuzes hebt. Het is veel minder moeilijk om te kiezen wat je daadwerkelijk wilt als je niet echt duidelijk hebt wat je er precies mee wilt doen. Met name bij Canon zien de beginners door de bomen het bos niet meer, en kopen ze maar wat.

Maar wat betreft merk keuze ben ik wel duidelijk, 't is Nikon of Canon, de andere merken zijn geen serieuze tegenhangers op dit moment als je wat verder wilt met fotografie.

Wat mij betreft is de discussie hiermee ook ten einde. We kunnen nog wel eindeloos hierover doorgaan. Laat die jongen/meisje maar eerst eens zijn wat specifiekere wensen neerzetten, waarop we vervolgens kunnen vertellen wat voor mount/body hij het beste kan kiezen. Want lukraak een merk/type of whatever schreeuwen kan iedereen, doe het nu eens onderbouwd op zijn eigen wensen.

[ Voor 13% gewijzigd door jules op 12-06-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Dit is geen leuke discussie meer maar is eigenlijk hetzelfde als de 'console-war' waarbij een stapel 13-jarige jongetjes verschillende consoles hebben en absoluut geen nadelen willen zien van hun, duidelijk de állerbeste, aankoop.

Wie heeft dit hier ook alweer in z'n sig staan?

"Amateurs worry about equipment, pros worry about money, masters worry about light."
Ten dele heb je gelijk hoor, maar er is één punt waarbij het ene kamp duidelijk een voordeel had ten opzichte van het andere kamp. Dat is dan geen 'fanboi' argument maar iets dat goed te onderbouwen is.

Bij dit soort fotografie is hoge ISO belangrijk en dan wint CMOS het duidelijk van CCD, wanneer het om grote dSLR sensoren gaat. (Bij kleine digicompact camera's en mobiele telefooncams is het anders) Aangezien het laatste stuk discussie over ruis en hoge ISO ging schiet je, alleen voor deze situatie, een beetje door met je console war door pre-puberaaltjes.

Overigens ben ik het oneens met de quote die je aanhaalt. Een goed fotograaf is zichzelf bewust van de beperkingen van z'n apparatuur. Betere apparatuur betekent vaak dat grenzen verder weg liggen en dus is, ook voor een meester, apparatuur niet weg te cijferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Digitalfrog: iso 200 :?

Ik blijf erbij, het blijft een kwestie van smaak, mening, wensen en stijl...

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 12-06-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 15:17
[...]Wie heeft dit hier ook alweer in z'n sig staan?

Present! :+

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

[...]

en als je een fuji hebt dan hoef je je over licht ook een stuk minder zorgen te maken :+

en ik word af en toe ook wel moe als mensen me vragen wat een goeie camera is, dan vraag ik ook altijd 'Wat je wil gaan fotograferen ?' en dan begrijpen ze het opeens niet meer }:O
net zoals dat eens schilder specifieke penselen en verf gebruikt die hij bij zijn schilderijen het beste vind passen is het met fotografie net zo.
je koopt de apparatuur waarvan je denkt dat het het beste bij jouw manier van fotograferen ligt.

net zoals dat ik nu ook de nikkor 17-55 2.8 heb aangeschaft omdat ik tegen de grenzen qua focussnelheid aanliep van mijn sigma 18-50 die ik moet doorbreken om de foto's te kunnen maken die ik graag wil maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 12-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
allstarted1 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:37:
Moet nu zelf helaas gaan wachten tot 16 juli voor ik m'n D300 met leuke accessoires als Tamron 17-50 f2.8, Tokina 12-24 f/4 en nog wat meuk kan gaan halen :( Ik baal best wel erg!
Aan de Tokina 12-24 f/4 heb ik minder goede party fotografie ervaringen. Ik heb de lens in der tijd gekocht om wat meer bereik te hebben, maar naar mijn gevoel weegt het extra bereik niet op tegen het verlies aan kwaliteit dat je hebt tegenover een 17-xx of 18-xx mm f2.8. Ik was wat teleurgesteld en heb nooit geprobeerd alles uit de lens te halen. Misschien dat de resultaten dan wel beter kunnen zijn.
Ik heb onlang een deel lenzen verkocht, maar kheb toch besloten deze nog wat te houden. Verder heeft dit objectief ook wel wat last van CA.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep zo'n uwa als de 12-24 vind ik echt lelijk in partyfotografie over het algemeen. gezichten worden lineair uit elkaar gerukt als ze beetje aan de zijkant staan. misschien leuk voor overzichten maar ik vind een fish dan toch iets vriendelijker *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 29-05 10:29
jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:38:
[...]

De ruis van een Nikon is ook anders kwa hoe het eruit ziet. Nikon lijkt meer te vlokken, bij Canon zijn het meer puntjes/pixels die ruizen. Daarnaast schiet je het bij Nikon zo'n plaat gecontolleerder dan bij Canon volgens mij.
Photoshop, layertje maken, monochromatic noise dr in, íets NR toepassen... ik denk dat je een heel eind komt. Maar de reden dat je het nooit ziet, is omdat niemand het wíl.
En idd, Jumpstart heeft ook nog een puntje, die unieke fish met zijn ED glas (net wat mooier dan EX), daar kan zelfs die Sigma dus nog niet aan tippen.
Met zulke ruis en bewerkingen blijft er ook lekker veel van die optische kwaliteiten over
Plus de ondersteuning van Nikon vanuit zijn eigen software om hem te defishen. Bij Sigma heb je thirdpartie appsels die het ongetwijfeld minder goed doen of met meer moeite.
Pics or it didn't happen: pak de sigmavis met PTLens en ik weet zeker dat ie prachtig defished, of wilde jij zeggen dat alle Nikon applicaties superieur zijn tov de 3rd party progsels, want dan weet ik nog wel wat voorbeelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
LittleWan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:39:
[...]

Aan de Tokina 12-24 f/4 heb ik minder goede party fotografie ervaringen.
Portretten is het een no go wat mij betreft, zelfs op 24mm. Wellicht eens een funnyshot of als het niet anders kan of je het express doet. Hij is sterker in overzichten, architectuur en of natuur. Al moet je hem niet verder willen knijpen dan f11, dan word ie onscherp

:w Henk (met creatief knip en plakwerk kan ik je een antwoord geven, maar ik begin het een beetje moe te worden)

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 12-06-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 07:13

allstarted1

WTRFTS

jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:25:
[...]

Portretten is het een no go wat mij betreft, zelfs op 24mm. Wellicht eens een funnyshot of als het niet anders kan of je het express doet. Hij is sterker in overzichten, architectuur en of natuur. Al moet je hem niet verder willen knijpen dan f11, dan word ie onscherp

:w Henk (met creatief knip en plakwerk kan ik je een antwoord geven, maar ik begin het een beetje moe te worden)
Jep, heb ook al even gespeeld met een 12-24, en een close-up van mn ma genomen in die zaak. Kon nou niet echt zeggen dat het geweldig is voor portretten, ook niet op 24mm, maar ik wil hem inderdaad wel inzetten voor overzichten en specials. De 18mm die ik nu als uiterste heb is gewoon te krap voor dat soort dingen.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

LittleWan schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:39:
[...]

Aan de Tokina 12-24 f/4 heb ik minder goede party fotografie ervaringen. Ik heb de lens in der tijd gekocht om wat meer bereik te hebben, maar naar mijn gevoel weegt het extra bereik niet op tegen het verlies aan kwaliteit dat je hebt tegenover een 17-xx of 18-xx mm f2.8. Ik was wat teleurgesteld en heb nooit geprobeerd alles uit de lens te halen. Misschien dat de resultaten dan wel beter kunnen zijn.
Ik heb onlang een deel lenzen verkocht, maar kheb toch besloten deze nog wat te houden. Verder heeft dit objectief ook wel wat last van CA.
CA bij partyfotografie? Komop dat is wel het laatste waar je over gaat zeuren :P. Bovendien valt het met de latere generaties 12-24 heel erg mee qua CA. Welke UWA heeft geen CA? Voor de prijs is het een knaller van een ding. Ik heb er zelf mee gewerkt, het is voor partyfotografie een heerlijk ding want hij heeft een lekker contrast en die F/4 is ook niet zo'n probleem.

Allstarted1, gewoon halen die Tokina 12-24! :) Portretten moet je er niet mee proberen inderdaad maar dat is soms zelfs op 18 mm al niet lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 12-06-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
ik ben toch ook niet enthousiast over deze lens voor overzichten. Maar je krijgt er idd wat meer op.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Josh schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:00:
[...]

CA bij partyfotografie? Komop dat is wel het laatste waar je over gaat zeuren :P. Bovendien valt het met de latere generaties 12-24 heel erg mee qua CA. Welke UWA heeft geen CA? Voor de prijs is het een knaller van een ding. Ik heb er zelf mee gewerkt, het is voor partyfotografie een heerlijk ding want hij heeft een lekker contrast en die F/4 is ook niet zo'n probleem.

Allstarted1, gewoon halen die Tokina 12-24! :) Portretten moet je er niet mee proberen inderdaad maar dat is soms zelfs op 18 mm al niet lekker.
Ach een paar magenta spots in de tent, en de CA is vervaagd :+

Ik ben ook niet van plan om me eraf te laten trappen om een 12-24 te kopen :) Misschien alleen nog eens kijken voor de Tokina 11-16. De Sig 10-20 wordt het in ieder geval niet meer :)

Helaasch duurt het nog zo lang......hmmpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 21:00
JumpStart schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:58:
[...]
Overigens ben ik het oneens met de quote die je aanhaalt. Een goed fotograaf is zichzelf bewust van de beperkingen van z'n apparatuur. Betere apparatuur betekent vaak dat grenzen verder weg liggen en dus is, ook voor een meester, apparatuur niet weg te cijferen.
Absoluut, de camera waarmee je fotografeert is eenmaal het gereedschap waarmee je werkt en dat moet niet in de weg staan van je werk/hobby.
Ik weet ook zeker dat de 'echte meesters' tot op zekere hoogte ook gearheads zijn, dat ze bepaalde voordelen van hun camera nodig hebben en ook de grenzen kennen, dit neemt echter niet weg dat in de meeste gevallen de beperkende factor niet zozeer de camera is maar diegene erachter.

Natuurlijk is nieuwe en betere apparatuur soms nodig/leuk om te kopen, we blijven tenslotte tweakers mensen, maar ik denk dat mensen hier zich iets minder moeten aantrekken van wat andere denken en doen, gewoon kiezen wat ze zelf nodig hebben of willen en daar tevreden mee zijn i.p.v. die keuze constant proberen te verdedigen.

Maar goed, Partyfotografie, we (ik) gaan ietwat off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr-b schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:05:
[...]

Absoluut, de camera waarmee je fotografeert is eenmaal het gereedschap waarmee je werkt en dat moet niet in de weg staan van je werk/hobby.
Ik weet ook zeker dat de 'echte meesters' tot op zekere hoogte ook gearheads zijn, dat ze bepaalde voordelen van hun camera nodig hebben en ook de grenzen kennen, dit neemt echter niet weg dat in de meeste gevallen de beperkende factor niet zozeer de camera is maar diegene erachter.
yep dat is wat ik nu ook merk dat ik nu opeens zelf de beperkende factor ben geworden met die 17-55 nikkor en niet meer mijn cam. moet nu echt mijn vingers en reactiesnelheid trainen om het maximale eruit te kunnen halen qua snelheid. ik ben nog nooit zo bewust met het afdruk knopje bezig geweest dan afgelopen week 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 12-06-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
allstarted1 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:06:
[...]

Ach een paar magenta spots in de tent, en de CA is vervaagd :+

Ik ben ook niet van plan om me eraf te laten trappen om een 12-24 te kopen :) Misschien alleen nog eens kijken voor de Tokina 11-16. De Sig 10-20 wordt het in ieder geval niet meer :)

Helaasch duurt het nog zo lang......hmmpf
Mocht je me eens op locatie aantreffen, heb hem meestal wel bij me, kan je hem eens op locatie testen ;).
Anoniem: 167065 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:12:
[...]

yep dat is wat ik nu ook merk dat ik nu opeens zelf de beperkende factor ben geworden met die 17-55 nikkor en niet meer mijn cam. moet nu echt mijn vingers en reactiesnelheid trainen om het maximale eruit te kunnen halen qua snelheid. ik ben nog nooit zo bewust met het afdruk knopje bezig geweest dan afgelopen week 8)7
Is het zo'n aanrader hos? Maak me nu niet jaloers :X. Hoe doet een 17-35 het eigenlijk op een D3? Of zijn er hier nog te weinig ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:28:
[...]

Mocht je me eens op locatie aantreffen, heb hem meestal wel bij me, kan je hem eens op locatie testen ;).
Ik moet toch eens wat mensen meeten van hier! Volgende maand wil ik daar eens werk van maken als de D300 in bezit is ;) Zetten we dat even in de koelkast? :D

Maar goed! Jihaa, eindelijk terug uit Club M in Breda. Zwarte muren, zwart plafond en rode spots die soms even werden afgewisseld met magenta en blauw. Ik heb m'n lol niet opgekund! >:) :|

En ow ja, verder heb ik sinds vanavond ook nog gratis verkregen: een dikke, vette, blauwe hotpixel *O*

Mgoe, plaatjes..

1# De locatie

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3058/2574859350_00c906d105_o.jpg

2# Er was een laser

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3114/2574859538_d046a69a6c_o.jpg

3# Er was een gezellige bardame

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3067/2574859786_4a82e34bfb_o.jpg

4# Ook waren er vriendinnetjes

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3181/2574035895_f0f78f3458_o.jpg

5# Hardwell kwam ook een Red Bull doen :) (zoek de smerige hotpixel)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3256/2574859884_3cfc71573e_o.jpg

6# Billy The Klit was aan het draaien in een discotheek, maar hij hoefde niet te draaien in de discotheek..... :7

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2574859676_76eaa07a97_o.jpg

7# Oogjes...misschien iets minder krap moeten croppen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3281/2574859974_a1f123019f_o.jpg

8# Vrolijkerts :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3188/2574037093_18c7b574e2_o.jpg

9# Em Cee....

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3269/2574036595_a6e7e25f29_o.jpg

10# Ventilatorpret....misschien mooier in Z/W conversie? ( roodroodrood zuigt.... -O- )

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3031/2574860344_ac0c374d39_o.jpg

De zwart/wit versie:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3145/2574914024_afc7b62f9d_o.jpg

11# En vermoeide voetjes!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3078/2574036487_8e6e130b3c_o.jpg

12# Proost! En nu inpakken en snel weg van al dat rood!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3186/2574036959_255077c498_o.jpg

Heb echt even helemaal geen zin om per foto die stinkende hot-pixel eruit te trekken. Even kijken of ik dat kleine krengetje morgen eruit krijg of dat ie het definitief begeven heeft :)

En nu eindelijk een paar uurtjes slapen...... :z

[ Voor 16% gewijzigd door allstarted1 op 13-06-2008 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:28:
[...]
Is het zo'n aanrader hos? Maak me nu niet jaloers :X. Hoe doet een 17-35 het eigenlijk op een D3? Of zijn er hier nog te weinig ervaringen mee?
ik weet niet hoe jouw lenzen zijn maar deze kan ik niet bijhouden qua focussnelheid. kon nu ook weer makkelijk terugschakelen in de settings dat die de foto pas gaat maken als die in focus is. alleen nu probeer ik uit te vinden het subtiele verschil tussen meteen doordrukken waarbij ik toch een lockup merk omdat die dan nog moet focussen en een fractie van een seconde minder snel doordrukken en dan wel direct in focus zijn.
ik zou zeggen, probeer het eens in de winkel :w of als wij elkaar weer een keertje meeten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Oh my! Hayden Panettiere look-a-like O+

Afbeeldingslocatie: http://hayden-p.com/gallery/albums/userpics/10001/haydenpic2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:36:
[...]

ik weet niet hoe jouw lenzen zijn maar deze kan ik niet bijhouden qua focussnelheid. kon nu ook weer makkelijk terugschakelen in de settings dat die de foto pas gaat maken als die in focus is. alleen nu probeer ik uit te vinden het subtiele verschil tussen meteen doordrukken waarbij ik toch een lockup merk omdat die dan nog moet focussen en een fractie van een seconde minder snel doordrukken en dan wel direct in focus zijn.
ik zou zeggen, probeer het eens in de winkel :w of als wij elkaar weer een keertje meeten natuurlijk :)
Heb inmiddels ook een stukje (stuk) glas wat jij wellicht ook leuk vind om naar te kijken. Ik weet wel bijna zeker dat het niet voor samo verstandig is om hem aan te raken :$
It was about a discussion people saying that you need only high iso's to make good pictures. But I remembered your style; shooting pics in clubs with iso 200... I only can say; respect! I have problems shooting on iso 1600 or higher with flash. Most of the times the people are to light, making the picture unusable..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Dr-b schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:05:
[...]

Natuurlijk is nieuwe en betere apparatuur soms nodig/leuk om te kopen, we blijven tenslotte tweakers mensen, maar ik denk dat mensen hier zich iets minder moeten aantrekken van wat andere denken en doen, gewoon kiezen wat ze zelf nodig hebben of willen en daar tevreden mee zijn i.p.v. die keuze constant proberen te verdedigen.

Maar goed, Partyfotografie, we (ik) gaan ietwat off-topic.
Het gaat idd om de persoon achter de camera. Ik heb de laatste tijd vaak genoeg mensen zien rondlopen met een D300 of een 40D o.i.d. met een dikke lens er op om wat fotootjes te schieten, op wat staat het dan... het meest automatische wat er op zit.

5 mei: 2 man sterk met D200 en een D300, beide een 17-55 AF-S 2.8 er op en alle sfeer kapot flitsen in de tent, jippie ka jeee!
30mei: Ik moest foto's schieten voor een eindexamenfeest als opdrachtje en er liep nog iemand rond van die zaak zelf met een 40D, 18-55IS en 430EX. Nou wat hij voor instellingen gebruikte snapte ik niets van, f12, 1-60e en alles inflitsen... Heerlijk als ik dan met me *oude ruisbak van een* D70s met 15-30 EX sigma en SB-600 er dan zoiets uit krijg terwijl het er bij hem alleen maar zwart op de achtergrond is.

Afbeeldingslocatie: http://patjuh.nl/wp-content/gallery/30_05_08_examenfeest_csw/examenfeest%20(51%20of%20155).jpg
Afbeeldingslocatie: http://patjuh.nl/wp-content/gallery/30_05_08_examenfeest_csw/examenfeest%20(38%20of%20155).jpg
Afbeeldingslocatie: http://patjuh.nl/wp-content/gallery/30_05_08_examenfeest_csw/examenfeest%20(63%20of%20155).jpg
*Dit zijn ff de onbewerkte RAW exports die ik ff plaats... zit nu ff op een tijdelijke computer waar ik me bewerkte niet voor handen heb...

Het gaat er niet echt om wat je hebt maar hoe je het gebruikt (waar hoor je dat vaker _O- O-) )... Ik heb liever een slechtere camera maar meer know-how over hoe deze werkt en dat ik de techniek beter beheers dan dat ik een dikke bak heb waar ik alles op het "A" standje schiet.
Anoniem: 167065 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Kwestie van wennen denk ik? Toen ik met een 70-200 AF-S mocht schieten een middagje had ik ook zoiets van wow :|! Toen ik daarna echter terug moest naar mijn 70-300 APO kon ik wel janken over de focus snelheid... Les van die dag: Spaar voor een 70-200 AF-S of HSM :Y) .

We're all gearheads en tweakers in the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 11:48

samo

yo/wassup

jules schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:11:
[...]
Heb inmiddels ook een stukje (stuk) glas wat jij wellicht ook leuk vind om naar te kijken. Ik weet wel bijna zeker dat het niet voor samo verstandig is om hem aan te raken :$
[...]
Echt wel! ;-)
Er is nog genoeg ruimte op mijn verlanglijstje ;)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en jules samo heeft ook al even mogen spelen met mijn 17-55 2.8 tijdes de laura shooting dus hij is al wat gewend ;)
http://www.thehospages.co...08-06-01-Laura_Stavinoha/

ps samo waar blijven jouw laura pics :P

en wat is het dan jules, fisheye 2.8 ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 13-06-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:46:
en jules samo heeft ook al even mogen spelen met mijn 17-55 2.8 tijdes de laura shooting dus hij is al wat gewend ;)
http://www.thehospages.co...08-06-01-Laura_Stavinoha/

ps samo waar blijven jouw laura pics :P

en wat is het dan jules, fisheye 2.8 ?
Gistere the Pedro Delgados in de Bitterzoet geschoten voor 3voor12, ik loop nu ruim 1000 foto's achter in selectie en nabewerking... Maar het zou nu rustiger moeten worden... ;) Dus hopelijk binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

ik heb zin om zaterdag de cam uit te halen maar er is echt geen zak te doen hier in de buurt :|

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ppFreddy schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:00:
ik heb zin om zaterdag de cam uit te halen maar er is echt geen zak te doen hier in de buurt :|
Gast, je hebt een auto? :P Geniet ervan! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
nog peoples op defqon morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
het valt me op dat veel foto's nogal onderbelicht zijn, gebruiken jullie de lichtmeter wel?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

abrakadaver schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:39:
het valt me op dat veel foto's nogal onderbelicht zijn, gebruiken jullie de lichtmeter wel?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lichtmeter ?? ik begrijp de vraag niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

abrakadaver schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:39:
Veel? Valt wel mee toch?
Wie zegt dat jouw scherm helder genoeg staat ingesteld. Ik vind de meeste foto's er prima uitzien.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 13-06-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja ja :-)

The respect is mutual my friend !
[...]
It was about a discussion people saying that you need only high iso's to make good pictures. But I remembered your style; shooting pics in clubs with iso 200... I only can say; respect! I have problems shooting on iso 1600 or higher with flash. Most of the times the people are to light, making the picture unusable..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:02:
[...]
Gast, je hebt een auto? :P Geniet ervan! :Y)
Weet je wel wat dat kost? Een D3 per jaar ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

bouwfraude schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:03:
[...]

So??? Zolang je nog fun hebt met je huidige gear heb je een D3 niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
bouwfraude schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:03:
[...]

Ik denk niet in D3's, maar in 1DIII's. >:) Verder heb ik een oud rothok, maar het ding heeft me verder nog nooit laten staan, en als ik morgen besluit dat er in locatie XYZ te ZYX een vet feest is, en lokaal niets, tuf ik lekker daarheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo gisteren even lekker voetbal wezen kijken in club 8 *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-13-I-love_nineties_at_club8/dscf6840.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244262

-O- Beetje weinig oranje daaro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
zolang de sfeer er maar is, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Het was er anders oranje genoeg met koninginnenacht... Maar gisteravond zal er een ander thema geweest zijn. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep was I smell 90's feesie en zo

ziehier de rest
http://thehospages.com/pi...smells_like_90s_at_club8/

zo en nu op naar het zwembad feesie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 28-05 14:01

thalyric

God

ok ...

hier weer nieuwes ...

danseres+light effecten
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3118/2577304575_3623dc3a75.jpg

2 vrouwkes
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2107/2578145074_537cb6df0c.jpg

nog veer vrouweks
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3275/2577311601_ab97e14db7.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door thalyric op 14-06-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Een speciale reden voor deze vreemde crops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Anoniem: 206663 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:45:
Een speciale reden voor deze vreemde crops?
vond het wel mooi lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik vind de crops wel mooi gedaan, persoonlijk crop ik vaak nog veel meer. Ik doe dat soms om een ouderwetse intieme sfeer weer te geven. Echter kom ik niet vaak op feestjes waarbij waarbij ze van die prachtige lasershows hebben dus misschien is dat ook wel een goede rede op te croppen. Zeker als de omgeving niet heel boeiend is. (met niet boeiend bedoel ik rokerig, rood licht, lelijke muren van het pand etc. etc)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@Thalyric: ik weet niet zo goed wat ik van de foto's moet vinden. Ik herken er niet echt een feest in. De kleurtjes en pose's zijn best leuk maar niet echt speciaal. Ik mis nog een beetje wat voor feest het is. Dat is wat voor mij foto's in dit topic toch speciaal maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Hier alweer ruim een maand niks meer gedaan vanwege examens :( gelukkig geslaagd dus ga volgende week weer lekker schieten :) Weet iemand trouwens wat er vannacht in de Haarlemmer Hout was?? Fietste er langs op weg naar een examenfeestje en zag er wel gezellig uit maar nergens iets van borden ofzo wat het was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo club 8 was weer gezellie alleen beetje rustig en afterparty was de stereo uitgevallen 8)7 fotos volgen nog wel nu eerst slapen en zo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

@thalyric: leuke belichting op de laatste twee :) hou zelf alleen niet zo van vierkante crops..

Net terug van de Powerzone, damn het was rustig! Maar desondanks een stuk gezelliger dan de vorige keer dat ik daar was (niet voor niks zo'n 2 jaar geleden :D ). Dinsdag op vacance en volgende maand vol festivals! Misschien Latin Village, maar in ieder geval Dance Valley, Extrema, Rockit, en in augustus Loveland *O*

[edit]
verveel me, dus even zitten spelen met LR settings :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3078/2579853772_bce065d45d.jpg?v=0

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 55933 op 15-06-2008 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Nou eeerik je hebt je foto wel lekker naar de klote geholpen, dit ziet er toch niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou hier dan alvast een paar van gisteravond :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/dscf7279.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/dscf7301.jpg

double exposure op aanraden van samo :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/dscf7393.jpg

potverdorrie als samo niet in de weg zit met zijn flitser dan doet wolf het wel 8)7
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/dscf7406.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-06-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Wat een feestje gisteren in Eindhoven. Massive Drum 'n Bass! Niet zo'n hoge opkomst, maar de hele zaal vol gas. Qua fotografie heeft het weer het uiterste van mijn camera gevraagd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~j03ev/uploads/jvnl_2773.jpg

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Omdat Gerard de wc-shots niet meer doet :(

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2965.jpg

:P

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 15-06-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Anoniem: 55933 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 06:04:
@thalyric: leuke belichting op de laatste twee :) hou zelf alleen niet zo van vierkante crops..
heheh thnx (leer snel en veel ... ook vaak van jouw pics ;-) )... de crop .. ja klopt .. weet dat niet iedereen er van hou. Maar soms heb ik zo van ... ik wil de modellen eruit hebben en niet de hinderlijke achterond erbij ... doe het niet vaak hoor ;-) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:13
Avondje op stap met hos en Samo :)

1:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12824-2/PICT9326.jpg
hos en Samo vallen de DJ lastig.

2:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12793-2/PICT9339.jpg
Het had wel wat drukker gemogen, maar zo was het wel lekker relaxed.

3:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12798-2/PICT9347.jpg
hos aan het werk

4:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12804-2/PICT9375.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12810-2/PICT9427.jpg
Mijn resultaat van het storen van hos :P

6:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12816-2/PICT9446.jpg
Hrm, juist ja...

7:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12818-2/PICT9499.jpg
Toch wel grappig zo'n scherm :)

Rest van de serie is hier te vinden: http://wolf.a61.nl/gallery2/v/party/20080614/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Henk schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:45:
Omdat Gerard de wc-shots niet meer doet :(

[afbeelding]

Hier niet nee, maar je moet eens kijken op platenhoezen :)

Wel een leuke foto btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
haha, vet op die platenhoes :)

die double exposure van hos is vet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Haha, stoer. Maar dan willen we ze hier ook wel zien ;)
Wel een leuke foto btw :)
Thx :) Dit was btw eenmalig, niet dat de indruk bestaat dat ik als één of andere G-copycat rondloop :P Het liep stomtoevallig zo, en we moeten je toch érgens mee uit je schulp lokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
zie stukje verder..

[ Voor 108% gewijzigd door wilmocs op 15-06-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Henk schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:39:
Haha, stoer. Maar dan willen we ze hier ook wel zien ;)
Maar dat zijn geen partypics ;)
Thx :) Dit was btw eenmalig, niet dat de indruk bestaat dat ik als één of andere G-copycat rondloop :P Het liep stomtoevallig zo, en we moeten je toch érgens mee uit je schulp lokken ;)
Jij copycat! Vorige week ook al met je ringflash foto's! :P
Maar goed, het uitlokken heeft gewerkt, hier nog eentje dan (off-topic)

DJ Hardwell

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/20080603_hw153.jpg

Ik vind het een kutfoto... Foto zal dan ook niet gebruikt worden door de platenmaatschappij.

Maar als je me echt uit m'n schulp wil lokken dan moet je jules gewoon weer lompe opmerkingen laten maken :P Het is altijd leuk om het tegendeel te bewijzen :)

[ Voor 7% gewijzigd door GerardHenninger op 15-06-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Lol Gerard! Leuke plaatjes trouwens :).

Ik was vrijdag nog even kort in Vie. Henk doet truukjes op z'n 1D :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.josvanderplas.nl/got/IMG_5723.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
retry; defqon1 gister;

ze poseerde
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/defqon_wspaan_-1-of-5.jpg
ze vlogen
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/defqon_wspaan_-2-of-5.jpg
ze badderde
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/defqon_wspaan_-3-of-5.jpg
ze ontspande
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/defqon_wspaan_-4-of-5.jpg
ze strekte
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/blog/wp-content/uploads/2008/06/defqon_wspaan_-5-of-5.jpg

@ hos,
die double exposure @ club 8, heel vet!

[ Voor 3% gewijzigd door wilmocs op 15-06-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou hier nog een paar dan van gisteren

de foto die ik aan het maken was die wolf zo leuk laat zien van hos at work
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/thumb2/image07.jpg

ze ziet het even niet meer zitten
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/thumb2/image21.jpg

pfff geen eer aan te behalen maar ja ze wou graag op de foto voor de ventilator dus wie ben ik om dat te weigeren :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/thumb2/image56.jpg

daarna kreeg ik van wolf een reprimande dat die veels te scherp was dus dan maar

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/thumb2/image22.jpg

de danseres (samen met vriendin) van de avond. jeetje wat waren dat een vrolijk rondspringend stel meiden *O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/thumb2/image35.jpg

hela samo flitste je nu 2 keer of zat die wolf alweer mijn shot te verstoren :Y)
ik tel toch echt 3 balletjes in dit shot :P
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-beatboutique/thumb2/image38.jpg

oh en de rest
http://thehospages.com/pi.../2008-06-14-beatboutique/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-06-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223353

Eerste poging om een feest impressie (Nederland-Frankrijk) vast te leggen,het valt niet mee in een donkere tunnel (binnen) om daar nog even behoorlijke foto's uit te trekken,zeker toen ik thuis kwam en me iso niet hoger is geweest als 200 :cry: ..... :idea: aandachtpuntje voor dinsdag.
Maar dan toch de naar mijn mening de beste eruit gevist ;) :

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.jctoet.nl/images/vlieg/ek/ek'08_@%20city%20(18).JPG

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.jctoet.nl/images/vlieg/ek/ek'08_@%20city%20(20).JPG

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.jctoet.nl/images/vlieg/ek/ek'08_@%20city%20(23).JPG

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.jctoet.nl/images/vlieg/ek/ek'08_@%20city%20(24).JPG

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.jctoet.nl/images/vlieg/ek/ek'08_@%20city%20(5).JPG

De rest is HIER te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 223353 op 15-06-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Defqon One

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def01.JPG
It's a Q-Dance party!

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def02.JPG
Wackiejacky

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def03.JPG
Irelande Douze Points

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def04.JPG
Blue area

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def05.JPG
Welke DJ zullen we nu eens gaan bekijken?

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def06.JPG
Lekker poffertjes eten

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def07.JPG
Enjoying the sun

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def08.JPG
Kruidvat zonnebrillen collectie 2005

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def09.JPG
MC Heineken

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def10.JPG
Hoeveel eieren zitten er in een dozijn? (6 toch..?)

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def11.JPG
Kuch kuch kuch... stoflongen!

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def12.JPG
DJ Luna

Afbeeldingslocatie: http://www.energyflash.nl/def13.JPG
Vuurwerk vanaf Muiderberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hier nog 1 van de afterparty :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-afterparty/dscf7486.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Sex and the City premiere-feestjes.... Leuk! :P

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2875.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2844.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080613-IMG_2587.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2876.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2961.jpg

En mannen... die waren er (bijna) niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 16-06-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool pix Henk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Yep, nice work Henk. Al neig ik er naar om het ietsje tè licht te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
whoeps sorry van de late reactie:
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:57:
lichtmeter ?? ik begrijp de vraag niet :?
Lichtmeter: in de camera ;)
Bij die 2 series boven m'n vorige post zie je dat op veel foto's de gezichten van de mensen een stop zijn onderbelicht... ik zou m'n spotmeter zo instellen dat ie een stop overbelicht en dan op de gezichten meten. Aangezien blanke huiden ongeveer een stop lichter zijn dan 18% grijs.
job schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:01:
[...]Veel? Valt wel mee toch?
Wie zegt dat jouw scherm helder genoeg staat ingesteld. Ik vind de meeste foto's er prima uitzien.
't ging met name om de laatste paar geposte series voor m'n post, als ik 't terug lees lijkt 't inderdaad of er wat anders bedoeld werd.
M'n schermpjes zijn allemaal gecalibreerd en ik zit inmiddels aardig in 't colormanagement... dus m'n scherm staat wel helder genoeg :) Daarnaast zijn dit dingen die je ook wel met een brak scherm of desnoods met een histogram kan zien.

Er zitten ook veel goede foto's tussen hoor! :) maar 't gebruik van de lichtmeter is nogal elementair om goed belichte foto's te krijgen. sunny 16 gaat denk ik niet op in een disco ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Tja die lichtmeter gaat ook niet altijd op, dat is een momentopname en het licht verandert continu (wat partyfotografie best lastig maakt). Niet dat ik die lichtmeter nooit gebruik, maar 'ik zou m'n spotmeter zo instellen dat ie een stop overbelicht en dan op de gezichten meten' gaat niet altijd op. Wat weer de reden is dat de meesten hier (denk ik) op manual schieten, ik in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Hier komt vrijdag een Eizo CG241W-BK (met calibrator). Ik ben benieuwd hoe al mijn en andere pics er dan gaan uitzien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Eéntje van mittnick tijdens Defqon.1 dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://floor-is.nl/GoT/fotos/kevin_bungy.jpg

Heeft hij zelf gemaakt, wel met mijn camera.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Grappige plaat dan, Mittnick :) Ondanks de omstandigheden erg netjes gekaderd.
Ziet er weer fijn uit, Henk. Erg licht maar wat mij betreft niet te. Zo blijf ik jouw pics nog herkennen. Inmiddels gewend aan de nieuwe camera zo te zien?
En weer een fijn shot, Hos. Lekkere focus weer.
pvdplanet: leuke shots, vooral DJ Luna shot mag ik wel.Niet allemaal doen me wat eigenlijk.
Toet007: please please please doe check images en resizen etc. Het staat tenslotte in de topic warning. Verder voor een eerste keer zeker best aardig. Alleen #5 vind ik niet zo mooi.
Wilmocs: Lekkere shots, leuke toning, leuk verhaal; lekker kort. Hier snap ik wat beter dat je zonder flits schiet :+
Wolf: coole plaatjes en leuk dat je dr was.

Hier nog wat van mijn zaterdagavond:
#1 Chique madame
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3187/2582790425_b48fa1f107.jpg
#2 Parisienne's
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3082/2583630016_5381f9e87a.jpg
#3 en natuurlijk DJs
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3179/2583661748_6ce841d5d2.jpg

Volledige set is natuurlijk weer hier te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door samo op 16-06-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en ik zit nu eigenlijk ook te wachten op de pics van floris dat die weer met zijn cam gegaffert en fisheye erop is gaan bungeejumpen :+

hmm samo vind toch dat je de focus bij de eerste beter op de top van de sigaret had kunnen leggen . je sigma kan het aan hoor zo dichtbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:29:
en ik zit nu eigenlijk ook te wachten op de pics van floris dat die weer met zijn cam gegaffert en fisheye erop is gaan bungeejumpen :+

hmm samo vind toch dat je de focus bij de eerste beter op de top van de sigaret had kunnen leggen . je sigma kan het aan hoor zo dichtbij ;)
Ik had nogal last van mijn evenwichtsorganen, heb dan ook niet gesprongen. Bovendien heb ik nog geen tijd gehad om mijn foto's uit te zoeken.. Hopelijk morgen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:29:
Dat focuspunt pakte hij toen niet goed... Ik probeerde het nog wel, maar helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
samo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:59:
Ziet er weer fijn uit, Henk. Erg licht maar wat mij betreft niet te. Zo blijf ik jouw pics nog herkennen.
Bedankt :) En rlemarec en jumpstart ook natuurlijk ;)
Inmiddels gewend aan de nieuwe camera zo te zien?
Ja \o/ Het was even vloeken en flink op mijn onderlip bijten, maar inmiddels begin ik dit beestje lekker door te krijgen en schiet ik in veel situaties al beter dan ik met mijn 30D kon :) Het blijft nog een beetje gokken met de FEC, maar langzaamaan begin ik dit ding echt lekker in de vingers te krijgen. Ik mag ook niet verwachten dat ik gelijk zo kan lezen en schrijven met een gloednieuwe body als dat ik dat kan/kon met een body kon die ik 10 maanden lang intensief gebruikt heb... denk ik O-)

Jouw platen zijn gewoon weer erg typisch 'samo'. Hos mag wel oppassen, want jouw niveau van PP begint hem toch voorbij te streven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met PP mij voorbijstreven kan elke randdebiel natuurlijk aangezien ik op gamma en contrast correctie ook niks aan PP doe :w . maar denk niet dat je het zo bedoelde ;)

en het is ook wel fijn met samo in de buurt, wordt ik toch altijd scherp gehouden :)

oh en hier nog 1 van touristfestival, naam van de dj vergeten
Afbeeldingslocatie: http://www.thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-14-touristfestival/thumb2/image83.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 16-06-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:44:
en het is ook wel fijn met samo in de buurt, wordt ik toch altijd scherp gehouden :)
Hehe, dat merk ik ook, als ik ergens met nog een andere fotograaf rondloop (littlewan :w) is het alsof ik altijd nog iets extra mijn best doe, en tis altijd heel gezellig ook natuurlijk :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh en henk, staat die canon nu op portraitsettings qua kleuren of zoiets merk dat er een hele bak roze door de gezichten zit. een kleur die je normaliter niet veel terugziet bij andere portretjes alhier gepost

voor de rest kan je kijken of je de achtergrond nog iets meer kan opblazen en de gezichten misschien onderbeflitsen, krijg je tegenovergesteld contrast tov een normale foto waarbij de achtergrond altijd donker is en de persoon te licht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:08:
oh en henk, staat die canon nu op portraitsettings qua kleuren of zoiets merk dat er een hele bak roze door de gezichten zit. een kleur die je normaliter niet veel terugziet bij andere portretjes alhier gepost
Is ook een beetje 1D denk ik, maar dit was het licht van die avond:

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2632.jpg

En dan is dit nog best een gesatureerde plaat :P Het was zegmaar, _roze_ :+
voor de rest kan je kijken of je de achtergrond nog iets meer kan opblazen en de gezichten misschien onderbeflitsen, krijg je tegenovergesteld contrast tov een normale foto waarbij de achtergrond altijd donker is en de persoon te licht :+
Tried that one:

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080614-IMG_2853.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Nette foto's weer op deze pagina. Alleen vind ik de flitsfoto's van Henk wat licht, vond het met de 30D beter, maar je zegt zelf al dat je nog aan het leren bent. Wel lekkere momenten gepakt.

Nog een paar van zaterdag, heb ze ff snel geresized voor het forum, dus mijn watermerk is wat korrelig :+

Proxima
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~j03ev/uploads/got_0001.jpg

Overzicht met One87 aan de decks
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~j03ev/uploads/got_0002.jpg

Nymfo met Peleng 8mm
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~j03ev/uploads/got_0003.jpg

Spirit met een gruwelijk brute superdope set!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~j03ev/uploads/got_0004.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Joepv op 16-06-2008 20:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henk schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Is ook een beetje 1D denk ik, maar dit was het licht van die avond:

[afbeelding]

En dan is dit nog best een gesatureerde plaat :P Het was zegmaar, _roze_ :+

[...]

Tried that one:

[afbeelding]

ah ok, had op de canon 40d gemerkt dat er een portret instelling zat en dat mensjes daar nogal roze van werden als je die optie nam ;)

oh en komend weekend komen er ook nog wat fotos van me te hangen in de kerk van ruigoord <+:)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 16-06-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Floor-is schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:19:
Eéntje van mittnick tijdens Defqon.1 dan ;)
[afbeelding]
Heeft hij zelf gemaakt, wel met mijn camera.
Hallootjes.. ik knal hier maar eventjes een post neer zodat jullie weten dat zowel de camera van floris als ikzelf het jumpen hebben overleefd ;)

DefQon.1 Festival 2008, Almere Strand
'k ben gezellig met de jongens van Q aan't knallen geweest en hebben ook qua weer niets te klagen gehad..Ook weer genoeg afgelachen; wat een figuren weer :*)

#1 - Partypeep
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_1.jpg

#2 - Mainstage (zie foto #12)
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_2.jpg

#3 - Duitser ziet Bier..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_3.jpg

#4 - Kevin onderweg naar Beneden...
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_4.jpg

#5 - Kevin onderweg naar Beneden...
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_5.jpg

#6 - Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_6.jpg

#7 - Defqon Petje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_8.jpg

#8 - Q-Dance Polsbandje + Fotograafje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_9.jpg

#9 - Mainstage @ Zon..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_10.jpg

#10 - Technoboy (jammer van de hand, die had wat lager gemoeten..)
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_11.jpg

#11 - The Prophet
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_13.jpg

#12 - Poster (zie foto 2 ;))
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_14.jpg

#13 - Mainstage
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_15.jpg

#14 - DefQon Vissershoed
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_16.jpg

#15 - Lasers
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_17.jpg

#16 - Mainstage
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_18.jpg

#17 - Mainstage
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_19.jpg

#18 - MC Flo ft. MC Ruffian
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2008/06/14/20080614_defqon/20080614_defqon_12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
DefQon.1 foto's zijn erg gaaf, idd jammer van het handje op foto 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Holy shit gast, wat een topplaten! Echt de beste platen (samen met Gerard) sinds tijden hier! #16 vind ik echt heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
Vette foto's !!! idd hoog niveau.
Gebruik jij soms een starfilter of iets dergelijks? (nummer 9 en 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm ik vind 16 juist weer suf :? . als plaatje zeker mooi maar als foto vind ik het niet echt bijzonder. :X maar ja misschien moet ik ook maaar eens naar zoiets toe om te merken hoe moeilijk het is om zoiets vast te leggen :+

dan vind ik 15 veel interesanter qua beeld en dus qua foto. mooi hoe het daar lijkt hoe iedereen gevangen zit onder de lasers en allemaal tegelijkertijd met hun mobiletje een foto aan het maken zijn. dat komt bij 15 er heel mooi uit, als er dan toch 1 wereldplaat tussezit vind ik het die wel :)
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29406840#29406840" target=_new>topicstart</a>. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de <strong>~~~[check images]</strong> knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065101/" target=_new>dit topic</a>.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.