't is natuurlijk net wat je wil, als je meer eisen stelt aan een kleinere body, dan zit je bij Nikon weer net wat beter met de D40, ook al heeft ie geen schroefmotortje voor de AF. Voordeel is wel dat áls je glas koopt, dit ook vrij vlot AF-s glas is, maw, dat je snel focust.Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:26:
[...]
Ik zeg niet dat er geen partyplaten te schieten zijn met een Nikon D40 (hell, ik heb zelf met een D50 rondgelopen in mijn beginperiode), maar wél dat canon, als het gaat om output (hoge iso's) en gebruik (af-unit), gewoon veel interessantere producten op de markt heeft staan voor het budget dat hierboven genoemd wordt.
En no way dat je onderstaand met een Canon voor elkaar kan krijgen;

Ruis een nadeel? Zie het als feature! Probeer met een Canon zonder al te veel moeite/ervaring eens zo'n rauwige sfeer neer te zetten. Lukt-je-niet.
Nogmaals, zet lekker je wensen uiteen, hang er een cijfer aan wat je belangrijk vind en kies aan de hand daarvan voor welk merk je gaat. Mensen die lukraak een merk/type noemen slaan in mijn ogen de plank mis, alsof er maar 1 weg is