Klinkt gek misschien, maar vraag jezelf eens even goed "Wat wil ik nou eigenlijk op de foto zetten?" Een foto is meer dan alleen het onderwerp zelf.rGz schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:49:
Ik was zelf ook op Emporium, super feestje, op de regen na. Met mijn party-hand-cameraatje op pad natuurlijk.
Ik durf ze bijna niet te posten met al die superfotografen hier, maar vooruit, verwacht er niet teveel van.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Buiten de comments "betere camera kopen" na zou ik graag feedback willen hebben.
Foto's zijn geschoten met een Casio Exillim Z5 en zijn volledig onbewerkt.
Bij het eerste shot vraag ik me toch echt af wat er nou te zien valt. Een lege tent. Wat probeerde je over te brengen? De leegte? Die ene eenszame bezoeker die lekker los gaat? Je hebt als fotograaf de vrijheid om de kijker een bepaalde kant op te sturen. Hier doe je dat niet echt.
Foto twee kan inderdaad wel wat nabewerking hebben, vooral wat lichter maken en wat meer contrast. Ook hier geldt: Wat wil je laten zien? Alleen die gast? Die gast in z'n omgeving? Of ging het je om de tekst op z'n shirt? Dat laatste gaat een beetje mis omdat de onderkant er vanaf valt. Door het perspectief van onderen is de achtergrond ook niet zo interessant. Een stuk van het podium in plaats van de licht trussen had misschien beter geweest als invulling.
Foto drie kent ook het achtergrond probleem. Beetje bijdraaien en je had geen saai hekwerk rechts in beeld. Ook beter opletten met wat de rand van de foto raakt. Dingen nèt-niet op de foto (in dit geval haar voeten) kan storen.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE