[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
the_scientist schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:35:

Wij hebben inmiddels UPC opgezegd. Eind juli zijn we van ons contract af, en gaan de schermen, de telefoonlijn en de internetverbinding op zwart. Wij wilden ook gebruik gaan maken van een abonnement bij de KPN. Van de week zijn we dan ook langsgereden bij de winkel van Glashart in de veronderstelling dat internet, telefonie en televisie binnen een week zouden kunnen worden aangesloten.

Niet dus! Vanwege een grote landelijke storing enkele weken geleden, hebben ze een enorme achterstand opgelopen met het aansluiten van alle glasvezelpakketten. Tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie: een half jaar 8)7 Dat is natuurlijk flink balen, we hebben UPC immers al opgezegd en kunnen het ons niet veroorloven om 5 maanden afgesloten te zijn van de buitenwereld, temeer omdat mijn ouders een eigen zaak hebben, waarbij de telefoon van absolute noodzaak is. Balen natuurlijk.
Wat bezielt mensen die zo afhankelijk zijn van telefoon om de boel op te zeggen zonder ook maar enig onderzoek te doen hoe snel de volgende partij kan leveren ???
Één ding weet ik zeker, ik zeg XS4ALL voor ADSL en UPC voor de kabel pas op op het moment dat de nieuwe verbinding daadwerkelijk opgeleverd is.
Ik betaal liever een maand dubbel dan dat ik geruime tijd zonder televisie en/of internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:56:
[...]

Wat bezielt mensen die zo afhankelijk zijn van telefoon om de boel op te zeggen zonder ook maar enig onderzoek te doen hoe snel de volgende partij kan leveren ???
Waar maak je dat uit op? In de folder beweren ze binnen een week te kunnen leveren, 3 weken dubbel leek meer dan zat! Bovendien praten we over een jaarcontract dat met een jaar verlengd diende te worden, een jaar dubbel is wel erg veel van het goede, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
the_scientist schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Waar maak je dat uit op? In de folder beweren ze binnen een week te kunnen leveren, 3 weken dubbel leek meer dan zat! Bovendien praten we over een jaarcontract dat met een jaar verlengd diende te worden, een jaar dubbel is wel erg veel van het goede, niet?
Sinds 1 juli is een (stilzwijgende) verlenging van een jaar niet meer toegestaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal de wet is aangepast en iedereen heeft nog maar een maand opzegtermijn na verlopen van het huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Lichtelijk off-topic: bij ongeveer iedere reclame beweert ongeveer iedere provider een snelheid te halen van zoveel MB, terwijl dit de snelheid in MBit is. Hoe denken jullie hierover? Is dit niet gewoon pure oplichting?
Daarom heet het ook reclame: "Het doen geloven dat iets werkelijkheid is". Het is aan jou als consument daarin scherp en alert te zijn en zodoende de voor jouw beste keuze te kunnen maken. Voel je, je iegen oplicht dan ben je blijkbaar niet scherp en alert geweest.
Edit: de reden dat er weinig concurrentie van andere aanbieders op het glasvezelnetwerk is, is omdat de gemeente kapitalen schijnt te rekenen voor het gebruik hiervan. Dit is ook de reden geweest dat UPC niet meedoet.
Heb je daarvoor aantoonbaar bewijs of zijn er stukken van gepubliceerd die hier op duiden. Want het vreemde ervan is dat voor zover bekend de infrastructuur en dus de aanleg wordt gedaan door reggefiber en niet door de gemeente?!

Daarnaast heeft de NMa zich al bemoeit met het toelaten van andere aanbieders op het glasvezelnetwerk, dus heb lichtelijk het vermoeden dat het gemeente verhaal een beetje broodje aap verhaal zal zijn.

http://www.bnr.nl/artikel...-joint-venture-reggefiber

[ Voor 11% gewijzigd door chocka op 05-07-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Daarvoor had mijn opa vroeger een gezegde: "Gooi je oude schoenen niet eerder weg dan dat je nieuwe hebt" Dus had je contract niet eerder hoeven op te zeggen dan op het moment dat KPN was aangesloten en je had ook maar een maand dubbel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Bewijs heb ik daar niet van. Ik stond in de winkel van UPC en vroeg wat ze aan glasvezeldiensten konden leveren, toen kreeg ik dit antwoord. Of dit klopt durf ik je niet te zeggen.

Het valt allemaal mee hoorde ik vanavond van m'n moeder. Het KPN-verhaal klopte niet volgens de telefoniste, en binnen 2 maanden komen ze langs voor een afspraak. Internet en televisie wordt in de tussentijd per maand verlengd bij UPC, en telefonie nemen we al af bij KPN. Was ook zo'n vaag iets: pakket genomen voor telefonie, tv en internet bij UPC, maar nooit het telefoonnummer om laten zetten van KPN naar UPC |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
the_scientist schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:25:
Bewijs heb ik daar niet van. Ik stond in de winkel van UPC en vroeg wat ze aan glasvezeldiensten konden leveren, toen kreeg ik dit antwoord. Of dit klopt durf ik je niet te zeggen.
Ik betwijfel het ten zeerste. Maar ach, zoals zo vaak dat UPC met onzin verhalen komt. Zo dachten ze mij te uitleggen dat het betalen van de 16.70 euro voor het analoge pakket naast DTV, een soort indirecte kijk en luistergeld zal zijn. Daarom moet iedereen die betalen en wordt dit niet geheven via de belastingdienst. Ahum?!

Maar als we over door gaan komen we erg off topic terecht dus dat zal ik maar niet gaan doen. Het is al netjes te noemen dat UPC het contract heropend heeft en deze op maand basis door laat doorlopen tot je ouders wel de definitieve aansluiting heeft van KPN. En wees blij dat achteraf blijkt dat het nummer nooit geporteerd is, dat scheelt je nu een hoop ellende met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Dat is aan jullie of het erg veel van het goede is 8)
Het is belangrijk voor de zaak of niet en de mate van belang bepaalt hoe lang je wel of niet dubbel wilt cq kunt betalen.
Kwestie van inkomsten en uitgaven tegenover elkaar zetten.

Als je zakelijk zo afhankelijk bent lijkt het me niet meer dan logisch dat je net een stapje verder gaat dan alleen afgaan op de informatie in een folder.
Maar goed, ieder z'n mening uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:05:
[...]

Nee, alleen 798 is nu beschikbaar op de settop box. 797 is nu weg.

Hier een filmpje
klopt kanaal 798 is nu NED 1 HD alleen dat was dus hier voor brava kanaal dat niet meer uitzond
ik heb full HD tv dus heb gisteren ff naar de tour zitten kijken .. maar ziet er gelikt uit ..
echt scherper dan digitaal .nu hopen dat kpn ook de andere HD zenders snel gaat door geven.:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:22:
[...]

klopt kanaal 798 is nu NED 1 HD alleen dat was dus hier voor brava kanaal dat niet meer uitzond
ik heb full HD tv dus heb gisteren ff naar de tour zitten kijken .. maar ziet er gelikt uit ..
echt scherper dan digitaal .nu hopen dat kpn ook de andere HD zenders snel gaat door geven.:)
Ja, maar 797 (discovery) is nu wel weg. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:09:
[...]

Ja, maar 797 (discovery) is nu wel weg. Beetje jammer.
shit is dat echt zo ? ga ik straks ff kijken dat is zeker kloten ga ik maandag ff bellen .
:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit antwoord kreeg van KPN over de HD kanalen :

Op 2 juli jongstleden heeft u ons een e-mail gestuurd met daarin het verzoek om duidelijkheid omtrent HD- kanalen.

In antwoord op uw vraag kan ik u mededelen dat het vanaf dit weekend mogelijk is, om met KPN Glasvezel Nederland 1 in HD- kwaliteit te ontvangen. Wij zijn echter van plan in de toekomst meer kanalen aan te bieden in HD. Wij kunnen alleen nog niet precies vertellen wanneer. U ontvangt daarover bericht als u bij ons bent aangesloten en voor klanten die nog geen KPN Glasvezel- klant zijn, wordt het één en anders op onze website gepubliceerd.

Ik vertrouw erop u hierbij naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Vandaag maar weer eens Online gebeld, om te weten te komen hoe het ervoor staat. Nu blijkt als je belt dat je niet bij Online uitkomt, maar een extern callcenter. En zij hadden alleen de info dat het nadere order was uitgesteld. Het lag inderdaad in de bedoeling eind juni iets te ondernemen, maar daarop hadden zij niets meer gehoord. En doorverbonden worden met iemand van Online was niet mogelijk. Verder heb ik hun wel gemeld dat het ronduit vervelend is dat je, je gegevens, achterlaat op hun website met de melding dat je op de hoogte wordt gehouden en vervolgens geen zak hoort. Maar vooralsnog weinig geluid van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
tja,das online.zelfs als je problemen hebt,hoor je niets van ze.Dat is dus de rede waarom online er bij mij niet meer inkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Afgelopen week de brief van Glashart ontvangen dat ze binnenkort bij mij in de straat (Bloemenbuurt, Almere Buiten) glasvezel komen aanleggen, en de vraag of ik toestemming geef om een aftakking tot m'n voordeur te laten maken.

Zie het wel hoe het verder gaat uitpakken. Zal in ieder geval niet meteen op de glasvezel-trein stappen. Wil eigenlijk eerst wachten tot er daadwerkelijk concurrentie op het glas-net zit, en je uit verschillende aanbieders kunt kiezen, zoals je nu nog alleen via de telefoon uit verschillende aanbieders kunt kiezen. Heb op het moment nog ADSL2+ over m'n (KPN) ISDN-1 lijn. Niet supersnel, maar wel met een goede Usenet server inclusief. Het schijnt dat KPN over een aantal jaar de oude telefoonlijnen (POTS en ISDN) gaat stoppen. Tegen die tijd maar eens kijken wat dan de beste combinatie van TV, telefonie en Internet is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Haay schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:35:
Afgelopen week de brief van Glashart ontvangen dat ze binnenkort bij mij in de straat (Bloemenbuurt, Almere Buiten) glasvezel komen aanleggen, en de vraag of ik toestemming geef om een aftakking tot m'n voordeur te laten maken.

Zie het wel hoe het verder gaat uitpakken. Zal in ieder geval niet meteen op de glasvezel-trein stappen. Wil eigenlijk eerst wachten tot er daadwerkelijk concurrentie op het glas-net zit, en je uit verschillende aanbieders kunt kiezen, zoals je nu nog alleen via de telefoon uit verschillende aanbieders kunt kiezen. Heb op het moment nog ADSL2+ over m'n (KPN) ISDN-1 lijn. Niet supersnel, maar wel met een goede Usenet server inclusief. Het schijnt dat KPN over een aantal jaar de oude telefoonlijnen (POTS en ISDN) gaat stoppen. Tegen die tijd maar eens kijken wat dan de beste combinatie van TV, telefonie en Internet is. :)
Groot gelijk hoor. Ik zou het wel aanlaten sluiten (want dat is nu gratis). In de toekomst moet je er eventueel voor betalen. Glas was voor mij de enige keuze aangezien ik gremlins op mijn bestaande lijnen had. Zware overspraak op beide aderparen (dus max 4 mbit adsl). Ook televisie was crap (zware storing die ziggo ook niet 123 kon fixen zonder kabels uit de grond te halen). Dus ik was vrij blij dat er een alternatief kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Adlermann schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:51:
Groot gelijk hoor. Ik zou het wel aanlaten sluiten (want dat is nu gratis). In de toekomst moet je er eventueel voor betalen. Glas was voor mij de enige keuze aangezien ik gremlins op mijn bestaande lijnen had. Zware overspraak op beide aderparen (dus max 4 mbit adsl). Ook televisie was crap (zware storing die ziggo ook niet 123 kon fixen zonder kabels uit de grond te halen). Dus ik was vrij blij dat er een alternatief kwam :)
Ja, uiteraard laat ik het nu wel gratis tot in de meterkast aansluiten. Niet laten aansluiten terwijl de rest van de straat het wel doet zal de waarde van je huis geen goed doen wanneer je het ooit zou willen verkopen! :P

Mijn Internet verbinding is overigens niet supersnel. Wel ADSL2+, maar dan over ISDN, en hoger dan ongeveer 13 Mbit/s downloaden (vanaf Usenet) kom ik niet en m'n upload is best wel traag met max 70 kbit/s. Maar ja, daar betaal ik, inclusief Nieuwsgroep (!) minder dan 21 euro per maand voor. (TweakDSL).

Wanneer er op termijn een leuk aanbod komt van triple-play Internet+telefonie+TV met een aantal interessante HD-kanalen voor een schappelijke prijs, dan ga ik daar serieuzer over denken. Voorlopig voldoet Digitenne nog wel voor simpele TV en als ik iets echt leuk vind om te kijken dan download ik het wel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Vandaag een aanbieding van UPC in de bus gehad met weer het typische UPC gedrag erin:
  • De prijs van het standaard abonnement wordt weggelaten uit de prijs (waardoor dit 58 euro t.o.v. 110 euro is)
  • Er wordt 'vergeten' te vermelden dat KPN er voor die prijs live eredivisie voetbal bij levert
  • Er wordt gemeld dat geen analoge tv levert (wat niet waar is met in de KPN glasvezel tot in huis variant (FttH)
  • Het UPC digitale pakket wat veel uitgebreider is als bij KPN wordt weer niet genoemd (terwijl ze daar juist op kunnen scoren)
Ik heb geen problemen met prijsvergelijkingen en UPC is ook gewoon goedkoper als KPN maar dan moeten ze wel een reële vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een een nieuwe mail van kpn over het draadloos internet :

In antwoord op uw vragen kan ik u mededelen dat het niet waar is dat er geen € 85, - hoeft worden te bepaald voor draadloos internet. Onze router/modem is standaard voorzien van een draadloze functie. Echter is het mogelijk om uw computer via het Devolo-systeem (www.devolo.nl) aan te laten sluiten door onze monteur. Hierdoor kan een netwerk min of meer draadloos worden gezien. Er wordt doormiddel van het elektriciteitsnetwerk een verbinding gecreëerd tussen bijvoorbeeld uw computer en de router/modem. Normaliter wordt een netwerk aangesloten via een netwerkkabel (UTP cat. 5). Het voordeel van het Devolo-systeem is dat u geen draden hoeft weg te werken. Voor een Devolo-set betaald u € 85, -.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Wel weer even leuk ter illustratie....

Vanmiddag op bezoek geweest bij de broer van m'n vriendin in Deventer. Daar hebben ze glasvezel (dacht van Concepts ICT) voor 50 euro per maand. Voor dat betrag hebben ze geen digitale TV, maar wel een behoorlijk groot pakket analoge zenders en dat tegen een kwaliteit waardoor ik bijna dacht dat ze digitale TV hadden (op een 80 cm. LCD). En 35/35 mbit voor internet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
joop99 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:19:
Vandaag een aanbieding van UPC in de bus gehad met weer het typische UPC gedrag erin:
  • De prijs van het standaard abonnement wordt weggelaten uit de prijs (waardoor dit 58 euro t.o.v. 110 euro is)
  • Er wordt 'vergeten' te vermelden dat KPN er voor die prijs live eredivisie voetbal bij levert
  • Er wordt gemeld dat geen analoge tv levert (wat niet waar is met in de KPN glasvezel tot in huis variant (FttH)
  • Het UPC digitale pakket wat veel uitgebreider is als bij KPN wordt weer niet genoemd (terwijl ze daar juist op kunnen scoren)
Ik heb geen problemen met prijsvergelijkingen en UPC is ook gewoon goedkoper als KPN maar dan moeten ze wel een reële vergelijking maken.
Je bent vergeten te melden,dat upc vergeten te melden is dat er nog 16,37 ofzoiets aan standaard kosten bij komen.Dat hadden ze niet in het foldertje vermeld(de slimmerikken).Maar upc komt er toch niet in bij mij.Iets te veel nadelen voor iets wat ze niet waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:02
vincedd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:30:
[...]

Je bent vergeten te melden,dat upc vergeten te melden is dat er nog 16,37 ofzoiets aan standaard kosten bij komen.Dat hadden ze niet in het foldertje vermeld(de slimmerikken).Maar upc komt er toch niet in bij mij.Iets te veel nadelen voor iets wat ze niet waar kunnen maken.
welke nadelen en wat kunnen ze niet waarmaken...?

ben het met je eens dat ze moeten vermelden dat je vastrecht moet betalen maar ze kunnen hun up/down speed goed waarmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:49:
Wel weer even leuk ter illustratie....

Vanmiddag op bezoek geweest bij de broer van m'n vriendin in Deventer. Daar hebben ze glasvezel (dacht van Concepts ICT) voor 50 euro per maand. Voor dat betrag hebben ze geen digitale TV, maar wel een behoorlijk groot pakket analoge zenders en dat tegen een kwaliteit waardoor ik bijna dacht dat ze digitale TV hadden (op een 80 cm. LCD). En 35/35 mbit voor internet.
Een vriend van me heeft dat ook in enschede via concepts. Het internet is idd prima. Maar televisie is echt behoorlijk belabberd bij hem.
Maar hij gaat verhuizen. Mooie is. Hij moet nu van 35/35 naar 2mbit adsl haha

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 09-07-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Televisie bij die mensen in Deventer is prima :). Wel gek, ik hoor dat het analoge signaal van KPN hier in Almere ook zo belabberd is. Vraag me dan af hoe dat komt.

Ik weet hoe slecht een LCD tv kan werken met een slecht analoog signaal maar daar in Deventer is het echtt perfect. Geen spikkeltje ruis. Ook een vriend va nme in Best is dik tevreden met analoog over glas.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:10:
Televisie bij die mensen in Deventer is prima :). Wel gek, ik hoor dat het analoge signaal van KPN hier in Almere ook zo belabberd is. Vraag me dan af hoe dat komt.

Ik weet hoe slecht een LCD tv kan werken met een slecht analoog signaal maar daar in Deventer is het echtt perfect. Geen spikkeltje ruis. Ook een vriend va nme in Best is dik tevreden met analoog over glas.
Nu KPN de interactieve televisie zut minder brak heeft gemaakt is digitale televisie goed kijkbaar. Dus ik kijk geen analoge KPN pruttel meer :P

De nieuwe patch heeft reactiesnelheid echt redelijk goed gemaakt. Nederland 1 HD en HD films bij interactieve televisie toegevoegd en betere beeldverhoudingen (4:3 uitzending default op 4:3 formaat, niet meer uitrekken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:16:
[...]

Nu KPN de interactieve televisie zut minder brak heeft gemaakt is digitale televisie goed kijkbaar. Dus ik kijk geen analoge KPN pruttel meer :P

De nieuwe patch heeft reactiesnelheid echt redelijk goed gemaakt. Nederland 1 HD en HD films bij interactieve televisie toegevoegd en betere beeldverhoudingen (4:3 uitzending default op 4:3 formaat, niet meer uitrekken)..
ik heb dat ook .. alleen nu ander probleem aangezien ik een full HD tv van samsung heb 46 ince
heb nu bij hoop zenders een 4:3 sinaal over de hdmi kabel .. ik vindt het echt waardeloos heb met de scart btw geen last er van .. kpn gebeld maar die zeggen dat het aan mijn tv ligt mooi dus niet legt aan de nieuwe patch
voor deel wel is dat de afstandbediening stukken sneller werkt en ik kan nu teletext zien in hdmi . alleen vindt het tv gebeuren maar kloten heb veronica ,net 5 animal planet allemaal in 4:3
van boven en zijkanten zwarten balken sucks :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:09:
[...]

ik heb dat ook .. alleen nu ander probleem aangezien ik een full HD tv van samsung heb 46 ince
heb nu bij hoop zenders een 4:3 sinaal over de hdmi kabel .. ik vindt het echt waardeloos heb met de scart btw geen last er van .. kpn gebeld maar die zeggen dat het aan mijn tv ligt mooi dus niet legt aan de nieuwe patch
voor deel wel is dat de afstandbediening stukken sneller werkt en ik kan nu teletext zien in hdmi . alleen vindt het tv gebeuren maar kloten heb veronica ,net 5 animal planet allemaal in 4:3
Michien kun jij dat niet maar ik kan de beeldverhoudingen op mijn plasma gewoon aanpassen met AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dit heeft KPN gedaan vanwege reacties van klanten (en ook via andere wegen, heb ik gelezen) dat het uitvoeren van 4:3 uitzendinge in zelf naar eigen goeddunken al dan niet opgerekte formaten onwenselijk is.

Nu output de ontvanger dus gewoon 4:3 als ie 4:3 moet outputten (dwz, ik neem aan dat de door jou genoemde zenders ook gewoon native in 4:3 formaat uitzenden).

KPN heeft dus gelijk: Je moet de oprek functie van je tv gebruiken als jij 'm beeldvullend wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:09:
[...]

volgens mij heb je dan een instelling verkeerd staan in je decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:01:
KPN heeft dus gelijk: Je moet de oprek functie van je tv gebruiken als jij 'm beeldvullend wil krijgen.
Dit kan je decoder ook al doen. Gaat hier gewoon prima. TV op " juist (bij samsung heet dat just scan" . Beeldverhouding op 16:9 IN de decoder. 4:3 is 4:3 en 16:9 is gewoon beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:40:
[...]

Dit kan je decoder ook al doen. Gaat hier gewoon prima. TV op " juist (bij samsung heet dat just scan" . Beeldverhouding op 16:9 IN de decoder. 4:3 is 4:3 en 16:9 is gewoon beeldvullend.
nou probleem is onder scart EXE heb ik geen last op moment dat ik naar hdmi ga daar zit het probleem .. bij nl uitzendingen heb ik op de samsung geen last maar als dan buitelandse serie door krijg gaat hij over naar 4:3
is ook niet op alle zenders
vreemde is dat ik ook op de samsung niet onder hdmi hem op auto kan zetten .. hij geeft daar de opties niet door dus kan er niks verandren ik denk dat het een hdmi probleem is en heb dat gekregen na de nieuwe update :(
ik zal mijn tv opties even door geven mischien dat er iemand een idee heeft :)
samsung LE-46A656 lcd 117 cm of wel 46 ince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:40:
[...]

nee heb ik na gekeken staat op 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien proberen om nieuwe firmware op je tv te zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
computerjunky schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:16:
[...]

welke nadelen en wat kunnen ze niet waarmaken...?

ben het met je eens dat ze moeten vermelden dat je vastrecht moet betalen maar ze kunnen hun up/down speed goed waarmaken...
Wat dacht je van trafficshaping in de piekuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
vincedd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:08:
[...]

Wat dacht je van trafficshaping in de piekuren
Daar is in principe niet veel mis mee. Het internet wordt teveel misbruikt voor piraterij tegenwoordig. Maar dat is weer een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:00:
Mischien proberen om nieuwe firmware op je tv te zetten ??
hmmm dat zou een mogelijk kunnen zijn :) goede tip bedankt .. ga daar es achter aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wohooo. Discovery HD is terug. Nu zowel discovery als nederland 1 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
Volgens mij dwalen we af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal ik het topic maar een schopje geven. Heb gister KPN glasvezel besteld, was al enige tijd in mijn meterkast -Waterwijk-. Levertijd ongeveer 12wkn ivm de problemen met interactieve TV op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:56:
dan zal ik het topic maar een schopje geven. Heb gister KPN glasvezel besteld, was al enige tijd in mijn meterkast -Waterwijk-. Levertijd ongeveer 12wkn ivm de problemen met interactieve TV op moment.
Mag het hopen voor je :-( heb het pakket al in februari aangevraagd en bij mij zal het nu waarschijnlijk ook nog 2 a 3 maanden duren want ze hebben een achterstand met mensen die problemen haden met de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:38:
[...]

Mag het hopen voor je :-( heb het pakket al in februari aangevraagd en bij mij zal het nu waarschijnlijk ook nog 2 a 3 maanden duren want ze hebben een achterstand met mensen die problemen haden met de aansluiting.
vandaar het dringende advies om vooral nog niks op te zeggen van andere providers ;) Als online in de tussentijd met iets anders komt is dat altijd nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik wacht ook al een hele tijd.
Begin juni zou de glasvezel naar binnen gaan bij mij thuis.
Helaas was de glasvezel in het hele huizenblok verkeerd naar de gevel geschoten.
Nu komen ze volgens hun site ergens in september de glasvezel naar binnen brengen.
Ik heb me al begin april aangemeld voor het brons pakket.
Ik weet niet of dit al bindend is want ik heb geen zin om weer heel lang te wachten voordat ze alles bij mij thuis komen installeren. (ik lees wachttijden van een half jaar) En upc wordt ook steeds interessanter. Ze hebben nu ook leuke aanbiedingen lopen waardoor ik ga twijfelen of ik wel verder wil met het glasvezel.

Voor de gene die net op glasvezel aangesloten zijn:
Zijn jullie tevreden en was het het lange wachten waard?
Is de kwaliteit van telefoon en televisie goed? (t.o.v. de digitale tv van upc?)
Internet is super als ik het zo hoor maar we hebben nog twee pakketjes wat misschien nog wel belangrijker is.

Ik hoor daarom graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het wel even gehad met het glasvezel gebeuren.
heb het in februari aangevraagd en kreeg na veel bellen in juni een brief dat ik met 2 weken aangesloten zou worden.
vorige week kreeg ik een brief dat het allemaal iets langer ging duren ivm drukte en opstart problemen.
geschatte aansluit maand word nu september,oktober.
ik hoop dat online voor die tijd een goed pakket heeft want kpn bakt er niet veel van.
de mensen die het hier in de straat wel al hebben (6 aansluitingen) zijn het alweer een beetje zat.
modems,glasvezelkastjes die vervangen worden tv kwaliteit die het niet haalt bij upc digitaal.
geen kiestoon bij bellen,in gesprek zijn als mensen je proberen te bellen terwijl je niet aan het bellen bent.
monteurs die 3 dagen bezig zijn om het geactiveerd te krijgen en dan zeggen het ligt aan uw pc.
terwijl ze eht zelf fout doen.
we wachten het maar af ,maar vertrouwen erin ........... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:36:
ik heb het wel even gehad met het glasvezel gebeuren.
heb het in februari aangevraagd en kreeg na veel bellen in juni een brief dat ik met 2 weken aangesloten zou worden.
vorige week kreeg ik een brief dat het allemaal iets langer ging duren ivm drukte en opstart problemen.
geschatte aansluit maand word nu september,oktober.
ik hoop dat online voor die tijd een goed pakket heeft want kpn bakt er niet veel van.
de mensen die het hier in de straat wel al hebben (6 aansluitingen) zijn het alweer een beetje zat.
modems,glasvezelkastjes die vervangen worden tv kwaliteit die het niet haalt bij upc digitaal.
geen kiestoon bij bellen,in gesprek zijn als mensen je proberen te bellen terwijl je niet aan het bellen bent.
monteurs die 3 dagen bezig zijn om het geactiveerd te krijgen en dan zeggen het ligt aan uw pc.
terwijl ze eht zelf fout doen.
we wachten het maar af ,maar vertrouwen erin ........... :X
Ik begin me toch wat zorgen te maken over de kwaliteit.
Ik denk dat ik toch maar ga bellen om te vragen of ik er af kan komen.
Dan toch maar upc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
goldvinger schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Ik begin me toch wat zorgen te maken over de kwaliteit.
Ik denk dat ik toch maar ga bellen om te vragen of ik er af kan komen.
Dan toch maar upc??
ik snap zoiezo niet dat mensen nu voor glasvezel kiezen het is simpelweg duurder dan upc de kwalitijd van glasvezel service nog niet megerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
computerjunky schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:16:
[...]

ik snap zoiezo niet dat mensen nu voor glasvezel kiezen het is simpelweg duurder dan upc de kwalitijd van glasvezel service nog niet megerekend.
Om nog maar niet te spreken van de 'kwaliteit' van UPC............
De vlag gaat hier bij wijze van spreken uit als het allerlaatste stukje UPC (kabel TV bij gebrek aan een fatsoenlijk alternatief) eindelijk de deur uit kan.
De narigheid en het gedoe wat wij met UPC meegemaakt hebben voor wat betreft bellen en internet maakt dat ik heel graag wat extra betaal en men moet nog heel wat zaken fout doen op glasvezelgebied wil men ook maar in de buurt komen van mijn negatieve gedachten over UPC.

Zit overigens net te kijken bij UPC en het is nog maar de vraag of het zoveel scheelt qua geld.
Fibre power 30, onbeperkt + Europa en royaal maakt samen 48 euro.
Komt nog bij het standaardpakket wat onderaan in de kleine letters staat a 16 euro en je komt in totaal op 64 euro.
(Mogelijk dat ik nu eea over het hoofd zie, moet even snel want ik sta op het punt om te vertrekken naar m'n werk)

[ Voor 20% gewijzigd door ninjazx9r98 op 20-07-2009 07:23 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
ninjazx9r98 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 07:19:
[...]

Zit overigens net te kijken bij UPC en het is nog maar de vraag of het zoveel scheelt qua geld.
Fibre power 30, onbeperkt + Europa en royaal maakt samen 48 euro.
Komt nog bij het standaardpakket wat onderaan in de kleine letters staat a 16 euro en je komt in totaal op 64 euro.
...
Bij KPN kun je niet onbeperkt in europa bellen (maar in nederland altijd gratis naar vaste nummers hebben ze weer wel). Verder hangt het erg van de situatie af, bij KPN zijn bijvoorbeeld de digitale decoders relatief goedkoop (5 euro). Als het om de kosten van internet gaat dan zijn de zware abbonementen van UPC weer goedkoper. En ja bij UPC ben je altijd die 16 euro zoveel extra kwijt waarmee de prijzen van UPC ineens heel anders liggen en bij KPN heb je natuurlijk ook analoge tv erbij.

Bij mij zijn trouwens net de monteurs weg die het kastje hebben opgehangen, de kabel schijnt goed te zijn maar in de centrale zit waarschijnlijk een foute las. Ik ben benieuwd wanneer dat opgelost wordt. De defecte vezel is trouwens de groene en dat is toch alleen maar het analoge tv signaal.

[ Voor 24% gewijzigd door joop99 op 20-07-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
(Mogelijk dat ik nu eea over het hoofd zie, moet even snel want ik sta op het punt om te vertrekken naar m'n werk)
[/quote]

Verdorie,toen was ik al 20 minuten aan het werk en al een uur van huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:26
computerjunky schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:16:
[...]

Eh, UPC is een K*T bedrijf, ik wil er iig zo snel mogelijk van af, enne, het is sowieso, kwaliteit en meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ASS-Ware schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:55:
[...]

Eh, UPC is een K*T bedrijf, ik wil er iig zo snel mogelijk van af, enne, het is sowieso, kwaliteit en meegerekend.
nog nooit problemen met ze gehad en heb al kabel sinds 1997.

iedereen klaagd wel maar ga eens bij kpn forums kijken daar is het forum nog actiever dan het upc forum en volgens mij hebben ze ook nog eens minder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:10
Zo heeft iedereen wel een nare ervaring met een provider. UPC zal er bij mij ook nooit meer inkomen.
Ik heb in het verleden een keer in een vlaag van verstandsverbijstering UPC genomen.
Eerst werd internet aangelegd, telefonie zou een kleine 2 weken later afgemonteerd worden.
Na een week had ik ineens geen internet meer, kon niet meer mailen, helemaal niets.
Ik kreeg nog wel een IP-adres van UPno, maar verder niets, dus UPC bellen.
Wonder boven wonder kreeg ik direct iemand aan de lijn, welke een standaard riedeltje afliep en tot slot van het gesprek adviseerde om het modem gedurende langere tijd uit te schakelen (een uur of 6) zodat het geheugen volledig gewist zou worden. ??????? Daar het 's-avonds was heb ik dat gedaan, volgende ochtend om 6 uur modem weer aan, maar wederom geen internet.
Die middag weer gebeld, krijg je e.o.a. snotaap aan de lijn welke wederom het riedeltje begint af te steken.
Conclusie van zijn kant: "Aan UPC-zijde is niets mis, het ligt aan uw PC!!!". Dat was de druppel, alle zooi van UPno uit de kast getrokken, ADSL-modem weer opgehangen (was gelukkig nog niet afgesloten, en binnen een kwartier was ik weer online.
Kortom, UPC is voor mij een absolute UPNO geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
computerjunky schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:36:
[...]

ga eens bij kpn forums kijken
Heb je een linkje?

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Terwijl ik dit tik wordt een en ander afgemonteerd in de meterkast.
Gaat op zich prima zou je denken maar de afspraak was anders....
De afspraak stond in eerste instantie voor maandag 27 juli in de ochtend.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een telefoontje van een vriendelijke dame met de vraag of de afspraak verzet kon worden naar maandagmiddag.
Op zich geen probleem maar vanwege een prive afspraak waarvoor we uiterlijk om tien voor vier de deur uit moesten moest het wel vroeg in de middag gebeuren.
Geen enkel probleem, vanaf 12:00 uur konden we iemand verwachten en er werd rekening mee gehouden.
Vanmiddag om tien over half vier parkeer ik voor de deur en zie een paar jonge jongens in onze gang die net gaan beginnen met hun werkzaamheden.
Vrouw over de rooie, mijn schuld 'uiteraard' en een van de jongens moet bekennen dat er totaal niet naar tijden en dergelijke gekeken is.
Al met al lekker geregeld, vrouwlief is nu alleen naar onze afspraak en beneden lopen wat jonge jongens te geinen en een en ander af te monteren.
Straks toch maar eens naar de planning bellen en ze bedanken voor het nakomen van de gemaakte afspraak.

Edit : uiteindelijk was men klaar net na half vijf, mede veroorzaakt door een te hoge waarde die gemeten werd op blauw waardoor de las opnieuw gemaakt moest worden.
Geen idee of het van invloed is op het verdere verloop maar op het formulier heeft men aangekruisd dat er geen 230 WCD aanwezig is in de meterkast.
Beetje vreemd aangezien er in dezelfde meterkast een FritzBox! staat waarvan de adapter gewoon netjes aangesloten zit op een dubbele WCD in de meterkast _/-\o_

PS
Geen idee wat de ervaringen van andere mensen zijn maar het leek hier wel de zoete inval.
Denk dat er een man of zes in totaal in de straat aan het werken was en ons huis werd een soort van verzamelpunt aangezien wij de laatste klus van de dag waren.
Gevolg was dat de een na de ander hier vrolijk de gang binnenliep om een praatje met de nog werkende collega(s) te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door ninjazx9r98 op 27-07-2009 18:40 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik ben het zat.
Na een fout van glashart Almere, of gemeente almere (kabel verkeerd naar de gevel geschoten) is binnen in de meterkast nog steeds niks aangesloten.Binnen een week was de kabel alsnog op de goede manier naar de gevel geschoten. Maar nu de installatie in mijn meterkast nog.
ze zouden eerst in Juli komen maar dat werd al gauw augustus en toen zelfs oktober. Vorige week stonden we gepland in december en vandaag staan we aangemeld op januari 2010. :(
Heb kpn gebeld en hun verzocht om mijn order aanvraag er uit te halen.
Ze vonden het heel vervelend maar dit schijnen ze niet in de hand te hebben.
Mijn verzoek wordt gelukkig ingewilligd.
Ik zit nu op een twee strijd.
Of wachten tot alle kinderziektes er uit zijn. (ik lees hier en daar dat er nogal wat problemen zijn waardoor het ook allemaal verschrikkelijk lang duurt voordat je echt alles hebt, en dan is het nog maar afwachten of alles probleemloos werkt)
Of ik neem een abbo bij upc. Die hebben nu ook leuke aanbiedingen en die doen kwa prijs absoluut niks onder bij het glasvezelpakket.
En ze hebben nu een leuke hd zenders voor maar €8,- extra.
Het goedkoopste pakket kost €48, plus €8,- voor de hd zenders. Er komen natuurlijk wel €16,- bij voor het annoloog signaal maar dan kom ik nog maar uit op €72,- t.o.v. het glasvezel bronspakket €65,-. Maar voor die €7,- meer heb ik wel hd zenders.
Wat is jullie mening hierover?
Ik twijfel zo erg dat ik haast geen keus kan maken tussen deze twee opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja... KPN schijnt ook erg welwillend te zijn om HD zenders aan het standaard pakket toe te voegen (dat zie je met Ned. 1, 2 en 3 in HD en Discovery HD). Dus over HD zenders zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Maar over de rest wel :P. Ik kreeg vanavond ook zo'n knakker aan de deur voor KPN. Hij droop echter snel af toen ik liet merken op de hoogte te zijn van alle perikelen en bovendien wilde wachten op de concurrentie (hij deed zelfs nieteens een poging om te vertellen dat KPN voorlopig nog alleenheerser is :P).

In ieder geval: Die kinderziekten zijn wat mij betreft KPN-specifiek en niet per se inherent aan het medium glasvezel (dat wel gesteld met mijn huidige kennis van zaken).

Het enige probleem is dat niet-KPN aanbieders voorlopig nog steeds uit lijken te blijven. Zelfs na 2 weken vakantie tussendoor nog helemaal niks van online :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Onbegrijpelijk dat het zolang moet duren is het eerste wat in me opkomt als je om een mening vraagt.
Als ik hier kijk hoe relatief soepel het tot nu toe gaat qua doorlooptijd ben ik voorlopig nog positief.

Met UPC heb ik echter in het verleden vervelende ervaringen.
Films bestellen met zo'n kastje : de paar keer dat we dat geprobeerd hebben weigerde het kastje dienst en moest op afstand actie ondernomen worden met als resultaat dat we niet meer tijdig de film konden inschakelen.

Telefonie : grote witte kast op de muur in de woonkamer over de KPN aansluiting heen, met grote regelmaat totaal onbereikbaar, regelmatig andere gesprekken op de lijn.

Verhuizen, dat was een heel avontuur op zich :
Onmogelijk, we zouden geen abonnee zijn. Technisch waren we abonnnee, administratief ineens niet meer dus geen verhuizing mogelijk. Wel enkele dagen later een monteur voor de deur om internet aan te sluiten, vriendelijk verzocht om het modem naast het reeds aanwezige en werkende modem te plaatsen waarna hij hoofdschuddend vertrok.
Afspraak gemaakt om dat telefonie ding weg te halen zodat de volgende bewoner gewoon KPN kon gebruiken voor de telefoon.
Monteur is niet komen opdagen, vanwege drukte was een nieuwe afspraak pas vele weken later mogelijk.
De UPC oplossing was een nieuwe afspraak maken (na de overdracht) en ffies melden aan de nieuwe bewoner dat die witte kast nog weggehaald zou worden en dat men dus gewoon niet kon bellen. (de kast zat immers over de KPN aansluiting heen gemonteerd)
Kast zelf weggehaald en afgeleverd in het centrum waar letterlijk een hele stapel van die dingen lag _/-\o_

Na de verhuizing : nette en vriendelijke monteur die meegeholpen heeft om een UTP kabel via de buis van de CAI naar boven te krijgen en internet werkte prima.
Volgende ochtend, geen internet meer.
Dit heeft letterlijk drie weken geduurd met vele telefoontjes naar de helpdesk.
Standaard antwoord was een reset van het modem of deze een uur of 10 van het lichtnet los te koppelen.
Uiteindelijk op een zaterdag iemand aan de lijn met een vriendje bij systeembeheer en die had binnen een kwartier geconstateerd dat we onterecht een dag na aansluiting afgesloten waren :z
Vijf minuten later waren we online maar vergeleken met het 'oude' huis was het zo traag als dikke stront de helling op.
Dit een aantal weken aangekeken en toen besloten om over te stappen naar ADSL en UPC zoveel mogelijk te vermijden.

Al met al zeer negatief dus maar eerlijk is eerlijk, ik hoor vooral de laatste tijd in m'n omgeving best veel positieve verhalen.

@eymey :
Welke kinderziekten bedoel je, technische of meer perikelen rond het aansluiten ?
Het laatste hebben ze volgens mij zelf weinig tot geen invloed op.
Alle communicatie loopt in eerste instantie via Glashart Almere, graafwerk en dergelijke is uitgevoerd door meerdere partijen, voor het verzetten van de afspraak werd ik gebeld door Schuuring maar de jongelui die vandaag in de straat bezig waren hadden kleding aan van minstens drie andere bedrijven.
Wat dat betreft lijkt het wel totaal uit de hand te lopen qua onderaannemers.

[ Voor 9% gewijzigd door ninjazx9r98 op 27-07-2009 21:14 . Reden: Typo en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen,

Een kpn medewerker belde mij op om te vragen waarom ik alles gecanceld hebt.
Ik weer het hele verhaal zoals hierboven beschreven uitgelegd.
Hij zij dat hij hiervan baalde en dat dit ook absoluut niet kon.
Hij zou glashart benaderen om onze straat naar voren te trekken.
Ik zei daarop dat alles leuk en aardig is maar dat ik niet ook nog eens ruim een half jaar op mijn definitieve aansluiting ga wachten.
Ik zei dat ik dan liever naar upc zou gaan.
Ik kon merken dat hij dat absoluut niet leuk vond.
Toen zei hij dat als ik zou blijven 3 mnd niet zou hoeven te betalen.
Ik zij daarop dat ik daarin zou meegaan als kpn mij beloofd dat ik nog voor 2010 gebruik zou kunnen maken van het glasvezel pakket.
Hij beloofde mij dat en ik vroeg hem om een schrijven waar alles duidelijk omschreven zou staan wat we besproken hebben. De korting en mijn eis wil ik gewoon zwart op wit hebben.
Hij beloofde mij dit te mailen.
Even afwachten dus hoe het verder gaat lopen.
Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na eerst een brief te hebben gehad dat de aansluiting pas in sept okt zou gebeuren,na het in feb. te hebben aangevraagd.
werd ik gisteren gebeld dat ze 2e week augustus kunnen aansluiten,ze gaan een inhaalslag maken.
na gezegd te hebben dat ik twijfel ivm perikelen in de buurt werden ook meteen extra gratis maanden uit de kast getrokken en 6 maanden zilver voor de prijs van brons.
nu kan ik tot een dag voor de aansluiting beslissen of ik het doe of niet.
ze willen wel erg graag abbonees hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:12:
na eerst een brief te hebben gehad dat de aansluiting pas in sept okt zou gebeuren,na het in feb. te hebben aangevraagd.

na gezegd te hebben dat ik twijfel ivm perikelen in de buurt werden ook meteen extra gratis maanden uit de kast getrokken en 6 maanden zilver voor de prijs van brons.
hahaha dat is de standaardaanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard is 1 maand gratis en toen ik het aangevraagd had was die actie van zilver voor de prijs van brons nog niet.
dus 2 maanden gratis en zilver voor brons is dan beter dan eerst.
en zolang online maar niet komt met zn pakket,word het denkelijk toch eerst maar kpn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ninjazx9r98 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:58:

@eymey :
Welke kinderziekten bedoel je, technische of meer perikelen rond het aansluiten ?
Het laatste hebben ze volgens mij zelf weinig tot geen invloed op.
Alle communicatie loopt in eerste instantie via Glashart Almere, graafwerk en dergelijke is uitgevoerd door meerdere partijen, voor het verzetten van de afspraak werd ik gebeld door Schuuring maar de jongelui die vandaag in de straat bezig waren hadden kleding aan van minstens drie andere bedrijven.
Wat dat betreft lijkt het wel totaal uit de hand te lopen qua onderaannemers.
Hiermee reageer ik juist op de term "kinderziekten" die ik anderen hier en om me heen in Almere vaak hoor bezigen. Ik deed een poging die term wat meer te relativeren, voordat onder mensen een algemeen idee ontstaat dat het fenomeen "glasvezel" in het algemeen nog te onbetrouwbaar is.

Dit is dus ook in mijn ogen niet waar: De techniek op zichzelf is denk ik de betrouwbaarste van allemaal (iig betrouwbaarder dan ADSL via de telefoonlijn of Coax). Maar het ligt inderdaad aan de bedrijven en instanties die het moeten aanleggen danwel ermee moeten werken:

1. De soms slechte communicatie tussen Glashart en de Gemeente / ontwerpers/bezitters van huizen. Waardoor je graaf- en gevelproblemen krijgt.

2. KPN, die een wanstaltige infrastructuurlijkt te hebben waardoor het aansluiten/activeren van abonnees dus zelden in 1 keer goed lijkt te gaan en de abonnee opgezadeld zit met een dikke logge experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Heeft kpn eigenlijk al HD zenders voor het bronspakket?
Of duurt dat nog even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32279067
Voor de gene die net op glasvezel aangesloten zijn:
Zijn jullie tevreden en was het het lange wachten waard?
Is de kwaliteit van telefoon en televisie goed? (t.o.v. de digitale tv van upc?)
Internet is super als ik het zo hoor maar we hebben nog twee pakketjes wat misschien nog wel belangrijker is.

Ik hoor daarom graag jullie bevindingen.
Sinds april aangesloten, Eerst eindeloze problemen met schieten van de kabel die ze tot 4 x toe niet konden vinden, garage alle keren opengebroken. Eindelijk aangesloten, monteur vergeet 1 kabeltje, geen telefoon. Opnieuw monteur en telefoon werkt. Na vier maanden glasvezel, diverse keren monteurs over de vloer, diverse nieuwe apparatuur werkt het nog steeds niet naar behoren. Laatste drie dagen ongeveer 5 x per dag geen telefoon, geen TV en geen internet. "even resetten maar weer"
Maandag komt monteur nummer zoveel!
Internet is "super"! De beloofde snelheid van 30 Mb nog nooit gehaald!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:36:
Heeft kpn eigenlijk al HD zenders voor het bronspakket?
Of duurt dat nog even?
Ja die hebben ze inderdaad maar daar de TV regelmatig uitvalt hebben we er nog niet veel aan, net als het bericht dat we nu ook van teletekst gebruik konden maken, heeft drie dagen gewerkt en nu niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:04:
[...]

Ja die hebben ze inderdaad maar daar de TV regelmatig uitvalt hebben we er nog niet veel aan, net als het bericht dat we nu ook van teletekst gebruik konden maken, heeft drie dagen gewerkt en nu niet meer!
Welke wijk woon je, ik zelf woon in muziekwijk en zit al vanaf februari te wachten,
Maar hoor steeds meer negative dingen dan positive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:04:
[...]

Ik woon in Enschede (hogeland) en daar werkt het (gelukkig) wel prima. Technisch gezien nog geen problemen (alleen m'n standaard issues met KPN :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:40:
[...]

Ik woon in Enschede (hogeland) en daar werkt het (gelukkig) wel prima. Technisch gezien nog geen problemen (alleen m'n standaard issues met KPN :) )
Dan word het toch maar verhuizen naar enschede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon zelf sinds een aantal maanden in Noorderplassen Oost. Daar ligt al een poosje glasvezel via AFP (dus direct van UNET). Sinds de verhuizing is de Digitenne ontvangst nogal brak geworden. Ik moet dus iets anders.
Overweeg digitale TV af te gaan nemen van Unet, maar het is niet duidelijk wat Unet aan apparatuur biedt.
Het gezin is verwend geworden met een 250Mb PVR met twintuner. Ik vraag me af of ik b.v. zelf een Humax PVR of zo kan gebruiken om voor de digitale TV ontvangst. Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Over een paar weken komt de monteur bij mij (Almere, Filmwijk) alles aansluiten op glasvezel. Nu hoor ik verhalen over kabels die getrokken moeten worden vanaf het nieuwe kastje in de meterkast naar de TV-ontvanger. Ik had gehoopt dat er slechts een nieuwe kabel vanaf mijn antenne-aansluiting in de woonkamer naar de TV-ontvanger zou lopen. Dus ter vervanging van de huidige coax-kabel.
Weet iemand hier al iets meer van?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ze komen in ieder geval een Experiabox (gewoon thomson speedtouch modem) bij je monteren, waarschijnlijk ook in de meterkast of ergens in de woonkamer. In beide gevallen gaat er minimaal een UTP kabel naar je TV hoek, aangezien de digitale tv over IP loopt.

Daarnaast kan je er ook nog voor kiezen om een Coax kabel van het " nieuwe kastje" naar je woonkamer te laten trekken om ook nog analoog signaal te hebben (bv. voor fm radio).

De antenne/coax aansluiting laten ze dus waarschijnlijk met rust omdat de kans groot is dat die van UPC is. Als je mazzel hebt komt UPC binnen in je meterkast en is de woonkamer aansluiting vanuit je meterkast gevoed. Dan kan men die op het analoge signaal dat uit je glasvezel kastje komt aansluiten. Maar voor digi tv moeten ze dus sowieso ook een UTP gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Is er al meer informatie over andere aanbieders naast KPN? Online en Unet zouden ook pakketten aan gaan bieden, maar vooralsnog lees ik er weinig over.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Laatst online: 08-01 14:50
RiDo78 schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:00:
Ik heb inmiddels mijn glasverbinding stabiel weten te krijgen.

De oorzaak was dat het Genaxis kastje het niet zo fijn vind als je in de switch de snelheid van de ethernet-verbinding op 100Mbit Full Duplex vast zet. Daar schrikt hij blijkbaar zo van dat hij terug knalt naar 10 Mbit, dat merk je meteen in het TV signaal dat onderbroken wordt als je een webpagina binnenhaalt.

Ook heb ik een probleem met multicasts verminderd door GEEN gebruik te maken van IGMP snooping. Dat lijkt een beetje vreemd dus waarom dat is ga ik nog even naar kijken.

Overigens heb ik nu een derde switch in gebruik die ik als 'DMZ' switch in zet. Dit maakte de verbinding helemaal stabiel en lijkt me bovendien iets veiliger dan dat je de ruwe VLAN's van KPN door dezelfde switch hebt lopen als je geNAT-te LAN verkeer.

Mijn opstelling is nu als volgt:

Genaxis --> Linksys DMZ switch (1)

Linksys DMZ switch (2) --> vlan 4 (TV) untagged --> Interne switch beneden
Linksys DMZ switch (3) <-- management vlan untagged <-- Interne switch beneden
Linksys DMZ switch (4) --> vlan 6 (internet) untagged --> D-Link router --> internet switch beneden
Linksys DMZ switch (5) --> vlan 7 (telefonie) tagged --> Thomson (Experiabox)

De hele setup lijkt nu prima te vliegen met snelheden rond de 43 - 45 Mbit down en 4 - 5 Mbit up.

Ik heb ook gekeken naar de SIP-gegevens. Het username is je telefoonnummer, maar het wachtwoord is inderdaad encrypted. Dus die Experiabox kun je helaas niet zomaar achterwege laten als je via KPN wilt kunnen bellen. Of je moet een manier hebben om alsnog achter die gegevens te komen.
Zelf heb ik sinds een paar weken ook glasvezel van KPN hier in Almere. Nu heb ik getracht de door jou uitgevonden opstelling na te bootsen, ipv de D-Link heb ik Linksys WRT54G's (1 met DD-WRT en 1 zonder), om eea werkend te krijgen.
IPTV werkt, telefoon werkt via de EB, maar ik krijg internet niet aan de gang via Linksys WRT54G's.
Wanneer ik de EB voor test aan de SLM2008 hang om te zien of ik de poort juist heb geconfigureerd (VLAN 6 untagged) dan wordt terstond de internet verbinding keurig opgezet.
Nu heb ik dus middels een port mirror op de SLM met wireshark gemonitoord wat er zoal verstuurt word. Dus, een keer met de EB op VLAN 6 enkel, erna met de WRT54G (zowel met/zonder DD-WRT). Als ik met wireshark monitoor, zie ik wel dat de Linksys een PPPoE discovery doet, maar het krijgt nimmer een antwoord. Als ik beide snifs naast elkaar leg, zie ik dat in het discovery pakket wel een verschil zit mbt PPPoE Tags en payload length.
Just in case heb ik voor PPPoE login het mac adres van de EB gebruikt, ook Mac Address Clone op de WRT54G aangezet met EB Mac Adress... helaas zonder resultaat.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

[ Voor 11% gewijzigd door hvandrie op 03-08-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
marko77 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:22:
Is er al meer informatie over andere aanbieders naast KPN? Online en Unet zouden ook pakketten aan gaan bieden, maar vooralsnog lees ik er weinig over.
Unet werd in het begin wel genoemd door Almeernet, maar is vrij snel uit beeld verdwenen. Van Online betwijfel ik of die ooit nog met iets zinnigs gaan komen. OF ze worden dwars gezeten door KPN / Glashart, OF het gaat ze toch allemaal net iets teveel moeite kosten om iets commercieel aantrekkelijks te verzinnen.

Ik wacht wel af...... Hopelijk komt er voor maart 2010 (als m'n KPN + iTV contract via ADSL afloopt) iets leuks, anders ga ik wel weer naar iets anders uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:47:
Hallo,

Over een paar weken komt de monteur bij mij (Almere, Filmwijk) alles aansluiten op glasvezel. Nu hoor ik verhalen over kabels die getrokken moeten worden vanaf het nieuwe kastje in de meterkast naar de TV-ontvanger. Ik had gehoopt dat er slechts een nieuwe kabel vanaf mijn antenne-aansluiting in de woonkamer naar de TV-ontvanger zou lopen. Dus ter vervanging van de huidige coax-kabel.
Weet iemand hier al iets meer van?
Alvast bedankt!
Wanneer heb jij de glasbox in huis gekregen en wanneer heb je het pakket aangevraagd ??
Word het lange wachten een beetje zat.
Ga maar weer eens bellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:45:
[...]

Wanneer heb jij de glasbox in huis gekregen en wanneer heb je het pakket aangevraagd ??
Word het lange wachten een beetje zat.
Ga maar weer eens bellen denk ik
Die glasbox was volgens mij een half jaar geleden. Toen was het nog niet direct mogelijk om aan te vragen. Weer een maand later kon ik het aanvragen. Al met al heeft er tussen aanvraag en afspraak zo een 4 maanden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:19:
Ze komen in ieder geval een Experiabox (gewoon thomson speedtouch modem) bij je monteren, waarschijnlijk ook in de meterkast of ergens in de woonkamer. In beide gevallen gaat er minimaal een UTP kabel naar je TV hoek, aangezien de digitale tv over IP loopt.

Daarnaast kan je er ook nog voor kiezen om een Coax kabel van het " nieuwe kastje" naar je woonkamer te laten trekken om ook nog analoog signaal te hebben (bv. voor fm radio).

De antenne/coax aansluiting laten ze dus waarschijnlijk met rust omdat de kans groot is dat die van UPC is. Als je mazzel hebt komt UPC binnen in je meterkast en is de woonkamer aansluiting vanuit je meterkast gevoed. Dan kan men die op het analoge signaal dat uit je glasvezel kastje komt aansluiten. Maar voor digi tv moeten ze dus sowieso ook een UTP gaan trekken.
Ik heb dezelfde vraag ook bij kpn neergelegd. Die bevestigen ook jouw antwoord. Ik heb momenteel een experiabox op de 1ste etage staan. Dit wil ik graag zo houden ivm verbinding op zolder. Dat zou waarschijnlijk wel opgelost kunnen worden met devolo-plugins (netwerk via de elektriciteitskabel). Gaat dat niet ten kosten v/d kwaliteit? was mijn vraag. Mwa, het is wat storingsgevoeliger, zei men.

Dus....ik heb het hele zaakie maar afgeblazen. Ik kijk de kat nog wel een half jaartje uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de HD zenders.
Momenteel schijnt het bij UPC héél erg slecht te zijn.
Veel haperingen in beeld en geluid.
Hoe is dat bij het glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Je stelt de vraag verkeerd. Bij KPN: ook schokkerig. Maar de laatste dagen gaat het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10
Is er al iets bekend over de beschikbaarheid van Online's pakketten?
Kan ik deze info vertrouwen?

Als op de site staat dat ik november 2009 (regenboogbuurt) aan de beurt ben, waneer zou ik dan ongeveer daadwerkelijk kunnen internetten?

Ik denk dat ik Online eens ga bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:12:
...
Als op de site staat dat ik november 2009 (regenboogbuurt) aan de beurt ben, waneer zou ik dan ongeveer daadwerkelijk kunnen internetten?
...
Als je op dit moment KPN belt dan zeggen ze dat je 0-4 maanden moet wachten. Ik ga dan maar van 4 maanden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:24
P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:12:
Is er al iets bekend over de beschikbaarheid van Online's pakketten?
Kan ik deze info vertrouwen?
Ik zou zeggen van niet, aangezien hun persbericht en de info op hun site elkaar al tegenspreekt (HDTV aanbieden en snelheden tot wel 100Mbit volgens persbericht en bij de veel gestelde vragen vervolgens melden dat het allemaal nog niet duidelijk is).

Daar komt bij dat ze zelf melden "in het voorjaar" en ergens anders "voor de zomer" om te komen met informatie & pakketten, maar als ik naar buiten kijk, denk ik dat ze dan niet 2009 bedoelden (en inderdaad ze hebben geen jaartal genoemd, dus ze hebben altijd gelijk 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Eindelijk is het aangesloten bij mij, gisteren ochtend wel te verstaan.
Is toch een klus van 3 uur ongeveer, kabels onder de grond door trekken, kastje ophangen enz.

Ben aardig tevrede met mijn verbinding heb het goudpakket genomen.
Tv mag nog wel iets scherper maar daar zijn ze ook mee bezig bij kpn vertelde de monteur mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/538227284.png

Internet is super snel alleen jammer dat ik niet echt de 60 haal.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vraag me af of er uberhaupt mensen van Online zijn die bv. ook dit topic kennen of andere discussies.... en of ze zich niet afvragen hoe ongelofelijk ongeloofwaardig ze zich wel niet maken nu.

Kom dat op z'n minst met IETS maar er verandert zelfs geen enkele letter op die site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:10:

Groetjes,
Dat internet zou ik me niet al te druk om maken als ik jou was. Het is niet alsof speedtest.net toonaangevend is ofzo. Bovendien moet je je realiseren dat over de 50 mbit al ontzettend snel is, laat staan dat heel veel servers je 60 mbit gaan geven.

Ik zou tekenen voor deze snelheden, als de tarieven niet zo belachelijk waren en als ik kon opteren om geen telefoon af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:10:
Hoi,

Eindelijk is het aangesloten bij mij, gisteren ochtend wel te verstaan.
Is toch een klus van 3 uur ongeveer, kabels onder de grond door trekken, kastje ophangen enz.

Ben aardig tevrede met mijn verbinding heb het goudpakket genomen.
Tv mag nog wel iets scherper maar daar zijn ze ook mee bezig bij kpn vertelde de monteur mij.

[afbeelding]

Groetjes,
Dit is wel ongeveer het maximale. Je modem traint in op precies 60mbit. Minus tcp overhead e.d zit je dan wel ongeveer op 53mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Het is en blijft een getunnelde verbinding, ookal zit je op een medium dat ook direct op de genexis al een UTP met daarop een publiek gerouteerd IP kan hebben.

Is makkelijker voor KPN, maar eigenlijk gewoon gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

per 1 januari 2010 gaat kpn glasvezel geen analoog signaal meer doorgeven,maar alleen digitaal.
dus voor elke tv een kastje.
eerste 2 kastjes gratis en daarna 5 euro per kastje per maand.
zijn ze niet verplicht om ook een analoog signaal door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope, dat denk ik niet :). Van oudsher geldt dat nog wel voor de kabelaars geloof ik, maar weet zelfs niet of dat voor hen nu nog wel geldt.

Bij KPN kan ik het me niet voorstellen. Als je alleen digitenne of IPTV via adsl bij ze afneemt is het technisch nieteens mogelijk om een analoog signaal te hebben :).

Maar het is en blijft wel een gemiste kans voor KPN denk ik, om het analoge signaal te stoppen. Dit zal veel huisihoudens met meerdere tv's weer in de armen van UPC drijven denk ik..... totdat die ook besluiten om het analoge signaal te stoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 14-08-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg een brief vandaag waar dit in aangekondigd werd.
het is idd denk ik geen slimme actie,bijv mijn buren met 4 kinderen ,6 tv's in huis.
word dan een dure hobby om tv te kijken,hij heeft ook glasvezel van kpn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:48:
ik kreeg een brief vandaag waar dit in aangekondigd werd.
het is idd denk ik geen slimme actie,bijv mijn buren met 4 kinderen ,6 tv's in huis.
word dan een dure hobby om tv te kijken,hij heeft ook glasvezel van kpn.
compleet offtopic:

6 tv's in 1 huis is natuurlijk ook compleet van den zotte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 tv`s is ook wel erg veel idd.

Heb er zelf 5 :D kids allebei een. een in onze slaapkamer en een op zolder voor mijn zus. Die woont hier.

Maar onze slaapkamer is niet echt erg. Want word bijne niet gekeken daar.

En als je goed kijkt. is dit digitaal gebeuren beter dan die analoog. Kpn heeft het keurig opgelost met mij wat betreft aansluiting. Want eerst was het 4 kabels naar boven. Ok eigenlijk 3, want een draad loos apparaat. Maar nu is het net als bij de coax 1 draad naar boven. en dan vanaf daar alles splitsen.

Dus alles word er beter op. Mooi beeld. Geen gare stekkers. En die 10 euro per maand extra is pas volgend jaar. En voordat je het weet zijn er weer nieuwe aanbieders op glasvezel ;)

Veel succes.

Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben zeer teleurgesteld met deze domme actie. Ik heb een mediacenter met 4 anologe tuners, ik weet het is ouderwets maar het werkt perfect. Deze vervangen voor digitale tuners is geen optie omdat je dan met smartkaarten moet gaan werken en die worden volgens KPN niet ondersteund.
Voor mij is door deze aktie het glasvezelverhaal over.

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is ook gewoon zo hoor. En het verschild met gezin met wat je hebt en blij mee bent. Ik heb ruim 30 min met de medewerker gesproken. En ik zeg al, geef ons de optie 10 euro meer te betalen. Dan zal er ook veel accoord gaan.

Nu is er gewoon een grote kans dat mensen gaan overstappen. Bedoel voor mij is het redelijk opgelost. En meer ook dat de lijnen open gaan dit jaar. En dan kan ok na een maand overstappen als er wat mooiers komt. En als ik naar UPC zou gaan. Want meer is er niet in flevo. Dan mag ik weer een jaar wachten. Daarom dan dit.

Maar in jou geval is dit ook naar. Want door de analoge signaal heb je niks meer aan je mediacenter. En ouderwets of niet. Je bent er blij mee.

Mederwerker vertelde ook dat ze een vragen lijst hebben van de mensen. En dat meerdere het oude signaal neit zouden missen. En dat ze dit allemaal overwogen hebben als er mensen weg zouden gaan. Maarja wat is nou zo een ramp aan een analoge signaal ? kan toch niet veel kosten ? Tja wij weten het niet. Ze zullen daar boven bij kpn het wel weten. Bedoel als je kijkt wat UPC aanbied aan kanalen. Dan is daar zo een grote keus is. En ik heb het echt overwogen hoor naar upc te gaan. Maar het heeft mij hier gelaten nogmaals dat de lijnen open gaan voor iedereen. en ik hoop dat er wat moois gaat uitkomen. Want 50 of 30 mbit. ik hoef niet meer dan dat. die 120 bijv van upc wat moet ik ermee ? heb je een goede pc voor nodig. Anders komt mijn hdtje van mijn lappie er wel uit trillen :D

Naja, hopelijk komen ze erop terug. Maar denk het niet.

Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee is het een zeer domme zet om het analoge signaal stop te zetten per 01 januari 2010.

Wij hebben gekozen voor glazvezel i.v.m. het snelle internet i.c.m. analoge televisie met als extra iptv.

De iptv van KPN is gewoon nog niet voldoende ontwikkeld:

- Zeer traag zenders verwisselen.
- Tuner menu's botertraag.
- Matige beeldkwaliteit HDMI in vergelijking met satelliet (scart).
- HDTV blijft vaak hangen.

Los eerst deze (en andere) problemen een op voordat je iedereen opzadeld met een product dat nog vol kinderziektes zit.

Bij ons thuis moet ik nu voor mijn kinderen (2 stuks) een digitale tuner nemen € 5,00 p/st p/mnd. (12 mnd gratis) terwijl ik net ben aangesloten op glasvezel. Persoonlijk vind ik het misleiding en een dooddoener dat je tot 10 september mag opzeggen. Ik hoop dat KPN dit nog eens goed overdenkt voordat zij dit plan uitvoeren.

Je wordt ook niet gelukkig van de oplossing die KPN levert om de tuners aan te sluiten! Dit wordt gedaan met een homeplug en extra router voor in de meterkast, waardoor er weer stroomvreters moeten worden aangesloten. Daarnaast zijn deze homeplugs niet echt betrouwbaar (eigen ervaring) als je deze op een stekkerdoos aansluit, dus los dit maar weer op met de beperkt beschikbare wandcontactdozen in de slaapkamers.

Al met al een lekker zooitje in de meterkast:

- Glasvezel modem
- Thomson modem (prut apparaat)
- 2 x router (1 x netwerk en 1 x iptv)
- 1 x Devolo homeplug

Je zou toch denken dat dit alles een stuk eenvoudiger kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou inderdaad hoor je hebt een goede punt. En geloof mij dat ik dat ook besproken heb in die 30 min. Allemaal extra spul en dan alleen voor een analoog signaal !

Zal wel een geld kwestie zijn. En dat heb ik hem ook verteld. en antwoord was ook dat kpn er natuurlijk op vooruit zou gaan. Ja logich want 10 euro extra over een jaar.

En idd de kastjes werken voor geen meter. Teminste, ik heb er een. En ik hoop dat als ik de nieuwe krijg beter werken.

In mijn geval ga ik niet achteruit. Want als het allemaal nog niet lekker werkt. Dan kan ik zo opstappen. Ik ben er zins november vorig jaar. En ik kan dt nog wel even uitzingen. Beter dan bij UPC.

ook een stelletje tuig daar hoor. Ik belde dus nadat ik die brief en eerste contact had gemaakt van kpn naar upc. En ow wat waren ze blij mij erbij te krijgen. Logich hoor maar dan zijn ze netjes en beleeft. Totdat ik wou doorgeven om KPN te stoppen. Kwam ik dus met een oplossing. En dacht ok upc afbellen. Nou toen waren ze niet meer zo beleeft !!!!!

Waarom wilt u stoppen. en toen ik vertelde waarom. Ow ok nou verbind je door hoor.

Naja blijft nog zonde dat we weinig keus hebben hier in Almere. Is alleen Upc of Kpn.

En waar ik ook nog van baal, is de balken van het kpn beeld. ppff heb een 104 cm tv beeld. Dan zijn de balken groot hoor !! maarja hopelijk dat de lijnen snel open gaan :D

Ray'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@chasu: Qua hoe ingewikkeld het allemaal wel niet wordt in de meterkast ben ik het deels wel mee eens.

Ga voor de grap ook eens het stroomverbruik meten van je IPTV tuner en dat thomson modem. Beiden zijn in bedrijf samen verantwoordelijk voor bijna 35 watt aan stroomverbruik (thomson 18 watt) en ook de tuner doet nog steeds 12 watt in standby. DAT vind ik nou echt onbegrijpelijk zeker zo'n Experiabox (die je verplicht MOET gebruiken wil je van KPN's beldienst gebruik kunnen maken). Terwijl een fatsoenlijk apparaat, zoals een Fritzbox 7270 router, modem en DECT basisstation is in 1 apparaat en dat alles met gemiddeld 7 watt kan.

Overigens, een "router" voor je extra IPTV kastjes... ik neem aan dat KPN gewoon een simpele hub/switch heeft geinstalleerd hiertoe en geen complete 'router'? Verder is het natuurlijk wel logisch dat je met IPTV voor iedere tuner 1 of ander splitsings mechanisme nodig hebt :P. En die homeplug, tsja.... daar heb je zelf voor gekozen... je had ook gewoon een kabel kunnen doen ;) hihi.

Voor wat betreft hdtv: tsja, KPN adverteert het voor zo ver ik kan zien nog niet officieel, het is in test stadium.

Maar verder ben ik het met je eens. In gebieden zoals Best (onsbrabantnet) en Deventer (concepts) kan je ervoor kiezen om alleen maar analoge tv te nemen. Dat is dan ook van een fenomenale kwaliteit die UPC NOOOOOIT kan evenaren. Maar ja, KPN he.... je eerst ergens mee lekker maken en het vervolgens niet 'goed' kunnen krijgen en dan schrappen ze het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Het is inderdaad een nadeel dat je bij KPN gebruik moet maken van de experiabox, aan de andere kant zit hier natuurlijk ook een veiligheid-aspect aan. Door het laten lopen van het telefoon verkeer over een apart vlan is de kans op inbraak hierop wel aanzienlijk kleiner. Het was alleen natuurlijk leuk geweest als ze deze splitsing in het genexis modem hadden gedaan en niet in de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De homeplug is bijna noodzaak (daarom krijg je deze gratis bij extra tuners) daar je anders per kamer 2 x bekabeling moet aanleggen of de truuk moet uithalen om met een splitter de lijn te delen. IPTV en Internet gebruiken namelijk beiden een ander signaal.

Het analoge signaal is zeer goed en voor de kids en slaapkamer zeer gebruiksvriendelijk i.p.v. dat IPTV ding met allemaal functies (herrie als je slaapt) waarop je in deze ruimtes niet zit te wachten. Per saldo gooit je de tuners straks zo dicht voor de kids dat het gelijk staat aan analoog maar dan omslachtiger (meer van; pap mijn tv werkt niet....)

Al met al moet je veel investeren om een goed netwerkje voor elkaar te krijgen. En dat in een tijd dat je draadloos ook een hoop kan bereiken zoals met mij Sony televisie met draadloze tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet dat je voor IPTV en Internet 2 aparte UTP's hebt (heb zelf ITV, dus hetzelfde pakket als glasvezel maar dan over ADSL en zonder de telefonie). Als je op iedere kamer ook internet wil afleveren zul je dus idd 2 utp's naar iedere kamer moeten regelen.

Maar formeel gezien als je alleen naar IPTV kijkt heb je dus gewoon alleen een UTP per ITV tuner extra nodig ;). Maar ben het met je eens. Homeplug zou goed moeten kunnen werken, maar wat ik ervan heb gelezen is het inderdaad zo dat je echt mazzel moet hebben met je bekabeling.

In het ene huis werkt het perfect, zelfs achter verdeeldozen en door groepen heen en in het andere huis werkt het alleen zowat op dezelfde wandcontactdoos.

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste