Onbegrijpelijk dat het zolang moet duren is het eerste wat in me opkomt als je om een mening vraagt.
Als ik hier kijk hoe relatief soepel het tot nu toe gaat qua doorlooptijd ben ik voorlopig nog positief.
Met UPC heb ik echter in het verleden vervelende ervaringen.
Films bestellen met zo'n kastje : de paar keer dat we dat geprobeerd hebben weigerde het kastje dienst en moest op afstand actie ondernomen worden met als resultaat dat we niet meer tijdig de film konden inschakelen.
Telefonie : grote witte kast op de muur in de woonkamer over de KPN aansluiting heen, met grote regelmaat totaal onbereikbaar, regelmatig andere gesprekken op de lijn.
Verhuizen, dat was een heel avontuur op zich :
Onmogelijk, we zouden geen abonnee zijn. Technisch waren we abonnnee, administratief ineens niet meer dus geen verhuizing mogelijk. Wel enkele dagen later een monteur voor de deur om internet aan te sluiten, vriendelijk verzocht om het modem naast het reeds aanwezige en werkende modem te plaatsen waarna hij hoofdschuddend vertrok.
Afspraak gemaakt om dat telefonie ding weg te halen zodat de volgende bewoner gewoon KPN kon gebruiken voor de telefoon.
Monteur is niet komen opdagen, vanwege drukte was een nieuwe afspraak pas vele weken later mogelijk.
De UPC oplossing was een nieuwe afspraak maken (na de overdracht) en ffies melden aan de nieuwe bewoner dat die witte kast nog weggehaald zou worden en dat men dus gewoon niet kon bellen. (de kast zat immers over de KPN aansluiting heen gemonteerd)
Kast zelf weggehaald en afgeleverd in het centrum waar letterlijk een hele stapel van die dingen lag
Na de verhuizing : nette en vriendelijke monteur die meegeholpen heeft om een UTP kabel via de buis van de CAI naar boven te krijgen en internet werkte prima.
Volgende ochtend, geen internet meer.
Dit heeft letterlijk drie weken geduurd met vele telefoontjes naar de helpdesk.
Standaard antwoord was een reset van het modem of deze een uur of 10 van het lichtnet los te koppelen.
Uiteindelijk op een zaterdag iemand aan de lijn met een vriendje bij systeembeheer en die had binnen een kwartier geconstateerd dat we onterecht een dag na aansluiting afgesloten waren
Vijf minuten later waren we online maar vergeleken met het 'oude' huis was het zo traag als dikke stront de helling op.
Dit een aantal weken aangekeken en toen besloten om over te stappen naar ADSL en UPC zoveel mogelijk te vermijden.
Al met al zeer negatief dus maar eerlijk is eerlijk, ik hoor vooral de laatste tijd in m'n omgeving best veel positieve verhalen.
@eymey :
Welke kinderziekten bedoel je, technische of meer perikelen rond het aansluiten ?
Het laatste hebben ze volgens mij zelf weinig tot geen invloed op.
Alle communicatie loopt in eerste instantie via Glashart Almere, graafwerk en dergelijke is uitgevoerd door meerdere partijen, voor het verzetten van de afspraak werd ik gebeld door Schuuring maar de jongelui die vandaag in de straat bezig waren hadden kleding aan van minstens drie andere bedrijven.
Wat dat betreft lijkt het wel totaal uit de hand te lopen qua onderaannemers.
[
Voor 9% gewijzigd door
ninjazx9r98 op 27-07-2009 21:14
. Reden: Typo en toevoeging ]