Knap dat Ziggo ook buiten hun leveringsgebied levert.Dat is dus onzin,want Ziggo en UPC werken niet samen op 1 netwerk.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:27:
[...]
tele 2 upc ziggo .. zijn een verbond aangegaan .. omdat hier in almere ze gek worden van van glasvezel
de een na de andere zegt op .. merk het ook in mijn vriendenkring .
Verwijderd
wat harddisk recoder betreft dat weet ik niet heb ik niet gebruik de hd van kpn .Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 09:25:
hier in de straat hebben nu iets van 6 mensen glasvezel,maar bij allemaal zijn ondertussen het modem en het kastje voor de tv vv wegens problemen met tv en snelheid internet.
de harddiskrecorder lijkt geen harddisk recorder want als de buurman de stekker er uit trekt is hij alles kwijt wat hij opgenomen heeft.
en het kastje voor tv reageert supertraag,teletekst werkt ook niet ( zijn ze mee bezig zeggen ze)
en als je al een harddiskrecorder bezit dan werkt je guide niet meer want dat signaal zenden ze niet mee (ook hier zeggen ze mee bezig te zijn)
ik sta ook op de lijst voor aansluiten maar na alle problemen die al bij de buren zijn geweest twijfel ik nog.
zo als ik al zei boven . ik zit in almere -haven was een van de eerste aansluitingen .. maar heb echt nergens last van . dat het iets trager is klopt wel met de tv . maar dat was ik al gewent van sateliet ik zit daar niet zo mee .. internet snelheid is ook perfect gewoon volle 6mb/sec .. het gebeurt wel es dat internet er een enkele keer uitlegt .. maar is nooit echt lang . is allemaal nieuw ik vindt zelf dat kpn wel de kans moet krijgen .
maar ja andere mensen hebben daar andere kijk op .. meer verwachtingen denk ik ..
teletext heb je wel gelijk in .. werkt niet onder hdmi ik heb een full HD tv 117 cm 46 ince
als ik hem nu op EXE zet via scart werkt de teletext wel is inderdaad een bug nog .
maar zulllen ze wel aan werken .
voor de rest ben ik wel tevreden .
ps: enigste wat ik shit vindt is de upload snelheid is bij goud rond de 700kb/sec dat is erg traag voor glasvezel hoop dat ze dat nog gaan veranderen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 12:46 ]
Verwijderd
hier ga ik niet verder op in als je niet leest wat er staat .vincedd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:34:
[...]
Knap dat Ziggo ook buiten hun leveringsgebied levert.Dat is dus onzin,want Ziggo en UPC werken niet samen op 1 netwerk.

Misschien dat UPC zich moet realiseren dat mensen niet perse overstappen naar glasvezel omdat het glasvezel is maar het ook doen om eindelijk eens van UPC af te zijn ?Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:27:
[...]
tele 2 upc ziggo .. zijn een verbond aangegaan .. omdat hier in almere ze gek worden van van glasvezel
de een na de andere zegt op .. merk het ook in mijn vriendenkring .
Het sluiten van een verbond heeft niet zo heel veel zin als service/kwaliteit en dergelijke dramatisch en zeer onder de maat zijn.
Wat mij betreft is het een verademing als ik eindelijk eens volledig afscheid kan nemen van UPC.
Zowel internet als telefonie hebben we in het verleden van UPC gehad en hebben we beide opgezegd vanwege de slechte kwaliteit. (telefonisch regelmatig niet bereikbaar, internet snelheid dramatisch laag)
Het is dan ook dat er wat mij betreft geen fatsoenlijk alternatief is op dit moment voor de kabel anders had ik de kabel ook allang opgezegd.
Hier gaat de vlag uit zodra er afscheid genomen van het laatste stukje UPC wat hier in huis nog aanwezig is
Ik snap jou niet. Het enige negative wat ik bespreek zijn de pijnpunten die ik ervaar. Voor 80 euro per maand verwacht ik gewoon een goed werkend product. Niet dat ik 10 seconden moet wachten op elke handeling in het menu van de tv-ontvanger. Het internet gedeelte is inderdaad prima (afzien van de waardeloze speedtouch natuurlijk), maar het totaalaanbod is misschien de 80 euro niet waard als je in een gebied woont waar er nog voldoende alternatieven zijn. Het enige wat jij doet is in slechte nederlandse spelling het aanbod van KPN zo de lucht inhemelen dat het lijkt alsof jezus wederom op aarde is gekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:38:
[...]
jouw verhaal is bekend jij zit bij upc lmao
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 20-06-2009 13:12 ]
Adlermann schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Het enige negatieve wat ik bespreek zijn de pijnpunten die ik ervaar.
Het enige wat jij doet is in slechte Nederlandse spelling het aanbod van KPN zo de lucht inhemelen dat het lijkt alsof Jezus wederom op aarde is gekomen.
Verwijderd
ik zit ook in haven,in de gouwen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:35:
[...]
wat harddisk recoder betreft dat weet ik niet heb ik niet gebruik de hd van kpn .
zo als ik al zei boven . ik zit in almere -haven was een van de eerste aansluitingen .. maar heb echt nergens last van . dat het iets trager is klopt wel met de tv . maar dat was ik al gewent van sateliet ik zit daar niet zo mee .. internet snelheid is ook perfect gewoon volle 6mb/sec .. het gebeurt wel es dat internet er een enkele keer uitlegt .. maar is nooit echt lang . is allemaal nieuw ik vindt zelf dat kpn wel de kans moet krijgen .
maar ja andere mensen hebben daar andere kijk op .. meer verwachtingen denk ik ..
teletext heb je wel gelijk in .. werkt niet onder hdmi ik heb een full HD tv 117 cm 46 ince
als ik hem nu op EXE zet via scart werkt de teletext wel is inderdaad een bug nog .
maar zulllen ze wel aan werken .
voor de rest ben ik wel tevreden .
ps: enigste wat ik shit vindt is de upload snelheid is bij goud rond de 700kb/sec dat is erg traag voor glasvezel hoop dat ze dat nog gaan veranderen.
ik neem aan dat in de toekomst als er concurrentie op de vezel komt dat de snelheden,prijzen wel aangepast gaan worden.
anders word het na een jaar gewoon overstappen.
kreeg net een brief dat we een barbeque krijgen omdat in de gouwen de meeste aansluitingen zitten.?
bbq feest voor de hele wijk,mag wat kosten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 14:56 ]
Laat de bron dan eens zien,ben het namelijk nog nergens tegengekomen.Ik kan ook wel roepen dat KPN heel nederland verglaast en Gigabit gaat leveren thuis .Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:37:
[...]
hier ga ik niet verder op in als je niet leest wat er staat .
[ Voor 14% gewijzigd door vincedd op 20-06-2009 15:22 ]
Ik woon in Arnhem Centrum in een woning van Portaal. Portaal heeft nu circa drie jaar geleden met XMS glasvezel laten aanleggen.eymey schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:29:
[...]
Ik weet niet wat Online gaat gebruiken (ze hebben nog steeds geen nadere info en ook op de nieuwe website van Glashart Almere staan ze niet meer), maar KPN gebruikt de Motorola SVIP1960.
Los van het feit dat ik je niet wil ontmoedigen om in Almere te komen wonen (ik als Apeldoorner, gestuurd in Arnhem, heb het ook leren waarderen) maar helaas biedt KPN bij lange na niet de leuke pakketten die XMS biedt (dwz, als je ong. hetzelfde had als wat XMS in een gemiddeld FttH gebied aanbiedt).
That said, waar in Arnhem biedt XMS precies diensten aan? Ik wist niet dat daar ook glas liep.
We komen medio juli in Almere te wonen en ben druk bezig met de voorbereidingen. Ik heb van de huidige huurder begrepen dat er vrijdag glas is aangelegd. Maar dat is niet helemaal vlekkeloos verlopen. Waarvan ik dan niet zal weten wat voor gevolgen (storingen) dit in de toekomst zal hebben. Het schijnt dat de kabel te kort was afgeknipt en dat de installateur een beetje onbehouden te werk is gegaan, waardoor er een breuk in de kabel is ontstaan. Deze is gerepareerd door een nieuwe las te maken. Dus naast de aansluiting zit er nog een tweede las in de kabel. Bovendien heeft de installateur de installatie van het glas zelf afgetekend voor akkoord. Omdat de huidige huurder dit niet wilde doen, want deze is binnen een week weg. Geen idee of dit nog gevolgen kan leiden?
Bovendien had de huidige huurder geen positieve ervaring met UPC, heel veel last storingen. Maar waar dat aan gelegen heeft, is mij niet bekend. Dus wat het voor mij wordt, weet ik nog niet. Online geeft nog info bekend en het nadeel van de KPN pakketten is dat die niet modulair zijn zoals ik dat bij XMS gewend was. Want anders kan het misschien een optie zijn gescheiden pakketten af te nemen van verschillende aanbieders. TV via UPC en het internet via KPN.
Ik heb even zitten kijken, maar vooralsnog blijkt UPC de meeste kans te hebben. Ondanks dat de vorige huurder heel storingen had, scheelt het op dit ogenblik erg veel geld.
60/6 internet plus starters DVR bij UPC voor 45 euro, terwijl ik bij KPN voor een 60/6 abonnement 110 euro voor moet gaan betalen.
60/6 internet plus starters DVR bij UPC voor 45 euro, terwijl ik bij KPN voor een 60/6 abonnement 110 euro voor moet gaan betalen.
Verwijderd
ja maak nog wel wat type foutjes geen zin om te verbetere je begrijpt het toch ?Adlermann schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Ik snap jou niet. Het enige negative wat ik bespreek zijn de pijnpunten die ik ervaar. Voor 80 euro per maand verwacht ik gewoon een goed werkend product. Niet dat ik 10 seconden moet wachten op elke handeling in het menu van de tv-ontvanger. Het internet gedeelte is inderdaad prima (afzien van de waardeloze speedtouch natuurlijk), maar het totaalaanbod is misschien de 80 euro niet waard als je in een gebied woont waar er nog voldoende alternatieven zijn. Het enige wat jij doet is in slechte nederlandse spelling het aanbod van KPN zo de lucht inhemelen dat het lijkt alsof jezus wederom op aarde is gekomen.
maar ik stop daar mee . als je geen kpn wil niet nemen . maakt voor mij geen moer uit
ik zeg alleen dat het mij prima bevalt ene ik betaal trouwens 110 e in de maand niet 80 dat is zilver en brons is 65 e
en ik heb er geen voordeel bij of jij nu glasvezel neemt of niet .
als je meer dingen er mee wil doen . moet gewoon wachten simple
Verwijderd
lol echt waar ? zou kunnen ik zit in de wierdenVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:04:
[...]
ik zit ook in haven,in de gouwen.
ik neem aan dat in de toekomst als er concurrentie op de vezel komt dat de snelheden,prijzen wel aangepast gaan worden.
anders word het na een jaar gewoon overstappen.
kreeg net een brief dat we een barbeque krijgen omdat in de gouwen de meeste aansluitingen zitten.?
bbq feest voor de hele wijk,mag wat kosten
idd je moet ook es kijken bij online hoorde dat hun wel 100mbit up/down gaan leveren maar de prijzen zijn niet bekend nog
niet waar want online staat gewoon op de glashart paginaeymey schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:12:
Bij Online is het wat mij betreft nu echt "eerst zien, dan geloven". De zomer is inmiddels begonnen en nog steeds niks van die lui vernomen
. Ook op glashart zijn ze niet meer te vinden. Dus OF ze worden door reggefiber/glashart tegen gewerkt, of ze hebben toch wat te vroeg geschreeuwd en hebben nog het e.e.a. te regelen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 12:59 ]
Verwijderd
kleine moeite om ff te googlenvincedd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:13:
[...]
Laat de bron dan eens zien,ben het namelijk nog nergens tegengekomen.Ik kan ook wel roepen dat KPN heel nederland verglaast en Gigabit gaat leveren thuis .
Het is nu ongeveer een week geleden dat het spul hier de grond in gegaan is.
Tegels in de tuin liggen weer netjes zoals het hoort, de straat is netjes dicht en er ligt van dat grind om de 'voegen' op te vullen.
Hoe lang gaat het nu duren voor je telefonisch danwel per post iets hoort over een afspraak met een monteur om de aansluiting in de meterkast geregeld te krijgen ?
Dat is namelijk iets waar ik nog niets van gehoord heb.
Tot het moment dat men gaat graven ed is er redelijke informatievoorziening, nu is het echter stil geworden.
Ik had wel iets van een flyer ofzo in de bus verwacht nadat het graafwerk afgerond was.
Tegels in de tuin liggen weer netjes zoals het hoort, de straat is netjes dicht en er ligt van dat grind om de 'voegen' op te vullen.
Hoe lang gaat het nu duren voor je telefonisch danwel per post iets hoort over een afspraak met een monteur om de aansluiting in de meterkast geregeld te krijgen ?
Dat is namelijk iets waar ik nog niets van gehoord heb.
Tot het moment dat men gaat graven ed is er redelijke informatievoorziening, nu is het echter stil geworden.
Ik had wel iets van een flyer ofzo in de bus verwacht nadat het graafwerk afgerond was.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Gegoogeld.....
je kraamt dus grote onzin uit om een beetje stoer te doen hier .
Niets te vinden op google,dus zorg eerst maar voor de bron,voordat je onzin op tweakers uitkraamt en andere tweakers afzeikt.
[ Voor 14% gewijzigd door vincedd op 21-06-2009 12:38 ]
@chocka Vergeet het standaard abbonement bij UPC, dat komt er nog bij (16,70) maar dan nog is UPC veel goedkoper, zeker zonder telefoon.chocka schreef op zondag 21 juni 2009 @ 09:52:
Ik heb even zitten kijken, maar vooralsnog blijkt UPC de meeste kans te hebben. Ondanks dat de vorige huurder heel storingen had, scheelt het op dit ogenblik erg veel geld.
Verwijderd
had al verwacht dat met dit zou komen .. ik heb het nieuws bericht al gevonden .vincedd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:36:
[...]
Gegoogeld.....
je kraamt dus grote onzin uit om een beetje stoer te doen hier .
Niets te vinden op google,dus zorg eerst maar voor de bron,voordat je onzin op tweakers uitkraamt en andere tweakers afzeikt.
alleen ga dat hier niet neer zetten .omdat ik hekel heb aan luie mensen .
maare onzin ? lol ik spreek je nog wel es keer als ik op mijn 1 gbt glasvezel lijn zit
ik heb gewoon een stelregel "GLASVEZEL BEGINT WAAR KABEL SMELT"
ps: is wel lekker hoor nu ff bleu-ray film te downloaden met 6000kb/sec 40 gigabyte en ga zo ff gamen met een ping van 19
suc6 bij upc
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 13:12 ]
Ben ik blij dat ik niet bij upc zit.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:09:
[...]
had al verwacht dat met dit zou komen .. ik heb het nieuws bericht al gevonden .
alleen ga dat hier niet neer zetten .omdat ik hekel heb aan luie mensen .
maare onzin ? lol ik spreek je nog wel es keer als ik op mijn 1 gbt glasvezel lijn zit
ik heb gewoon een stelregel "GLASVEZEL BEGINT WAAR KABEL SMELT"
ps: is wel lekker hoor nu ff bleu-ray film te downloaden met 6000kb/sec 40 gigabyte en ga zo ff gamen met een ping van 19
suc6 bij upc
Verwijderd
ik heb de site ff op gezocht voor je maar online staat er gewoon opeymey schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:12:
Bij Online is het wat mij betreft nu echt "eerst zien, dan geloven". De zomer is inmiddels begonnen en nog steeds niks van die lui vernomen
. Ook op glashart zijn ze niet meer te vinden. Dus OF ze worden door reggefiber/glashart tegen gewerkt, of ze hebben toch wat te vroeg geschreeuwd en hebben nog het e.e.a. te regelen.
http://www.glashart.nl/almere/index.php?pagina=aanbieders
Verwijderd
KPN maakt ook foutenjoop99 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:10:
Hebben jullie het bericht over het ordermanagement systeem van reggefiber gelezen (hier). Dit zou betekenen dat vanaf nu de verdere uitrol van glasvezel in Almere op rolletjes verloopt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 16:16 . Reden: Andere formulering ;) ]
Verwijderd
Kleine note:Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:21:
[...]
je kan je toch aanmelden ?? 124mbit haal je daar 2x zo snel als ik kan met glasvezel.
heet toch fiberpower lmao veeeeeel goedkoper
Je deelt je snelheid nog steeds met de wijk/straat, dus het is niet gegarandeerd, en UPC knijpt geloof ik ook nog eens nieuws? XMS niet in elk geval.
Note2: Wanneer haal je nou daadwerkelijk de 120 Mbit? Laat staan 100. De meeste systemen haal je het niet mee, eerder 50. Home routers kunnen het grotendeels niet volledig aan (de cheap ones), dus of je nou 100 of 120 MBit hebt, maakt dan ook niet veel uit.
Verder kan Reggefiber zodra er modems zijn die dit aankunnen, de optics in hun switches in de centrale vervangen, en dan kunnen ze de snelheid opvoeren tot 1000Mbit. Dat zie ik UPC nog niet doen
Fiberpower over de kabel.... Sorry, maar fiber is toch net even iets anders. Glasvezel zit pas aan het begin van zijn kunnen. Met die kabels die nu naar je huis liggen zijn in de toekomst snelheden tot misschien wel 100Gbps mogelijk, mits de prijs v/d optics e.d. dat toelaat, en wie weet wat er nog meer aan zit te komen op glasvezel gebied. Wat dat betreft is glasvezel nog volop in ontwikkeling
Wie zegt dat ik bij upc wil.Ik hoef niet stoer te doen naar andere tweakers toe dat ik hd dvd`s download of een snelle verbinding heb(zoals jij wel doet).Ik heb genoeg aan de verbinding die ik nu heb,en dat is geen UPC.Verder kraam ik geen onzin uit die ik op tweakers niet waar kan maken ,en als iemand mij voor de bron vraagt geef ik hem wel.Kan jij nog iets van leren.Ga je moeder vervelen en ga naar een ander forum toe.Ga eens op Nederlandse les,of intregeer eens goed,want van Nederlandse spelling heb je niet gehoord.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:21:
[...]
je kan je toch aanmelden ?? 124mbit haal je daar 2x zo snel als ik kan met glasvezel.
heet toch fiberpower lmao veeeeeel goedkoper
Je doet net alsof je een jaar of 12 bent.Gedraag je eens volwassen,zeker op tweakers
Verder ben ik klaar met je en ga je straks op ignore
[ Voor 38% gewijzigd door vincedd op 21-06-2009 17:47 ]
Sinds wanneer is Online niet meer op Glashart te vinden ??eymey schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:12:
[quote]
Edit : Oeps, berichtje over het hoofd gezien, was dus al gemeld.
[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-06-2009 18:16 ]
Dat knijpen van UPC is algemeen bekend. Torrents en usenet worden behoorlijk geknepen in de avonduren, terwijl als je die betreffende download 's morgens vanaf 06.00 uur laat lopen er niets aan de hand is en je wel je volledige snelheid hebt. Dus dat is gewoon een kwestie van anders plannen. Wat overigens gewoon nog enorm stijlloos is, want je betaald tenslotte wel voor de volle 100%.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:23:
Je deelt je snelheid nog steeds met de wijk/straat, dus het is niet gegarandeerd, en UPC knijpt geloof ik ook nog eens nieuws? XMS niet in elk geval.
XMS knijpt inderdaad niet, die heb ik nu al drie jaar gehad. Maar helemaal zuiver is glasvezel ook weer niet. Bij glasvezel ligt het er weer aan over hoeveel stations je aansluiting verloopt alvorens dat die vanaf het laatste station bij jouw het huis binnenkomt. Niet dat het verlies dan zo enorm is als dat UPC de boel knijpt. Maar enig snelheidsverlies zit er wel in.
En over dat fiberpower kwam ik het volgende tegen op een andere topic:
"Ook UPC heeft de meeste netwerken op de betuwe en veluwe na al volledig van glas.
UPC heeft dus in elk geval al de infra struktuur in de meeste gevallen tot in de wijk van glas.
Hoewel het best nog wel wat voeten in aarde zal hebben om ftth aan te leggen is dit toch een minder grote operatie dan het compleet van scrap aanleggen van netwerken hetgeen KPN/XMS/Reggefiber nu doet.
Nee die rek is bij lange na nog niet uit het koper,en zo wel dan ligt het glas vaak al om de hoek.
En dat nu de upload nog lager is dan bij XMS zal de meeste mensen een worst zijn,die downloaden toch als hoofdactiviteit."
Dus zodra die kabel gaat smelten, zal UPC mogelijk ook makkelijker kunnen overstappen naar glas.
Hehe, oeps... dat is dan echt sinds een paar dagenninjazx9r98 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:14:
[...]
Sinds wanneer is Online niet meer op Glashart te vinden ??
[quote]
Edit : Oeps, berichtje over het hoofd gezien, was dus al gemeld.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@chocka:
Ik wil best geloven dat tegenwoordig UPC het grootste deel van hun infra ook van glas heeft. Maar feit blijft dat je voor het laatste stukje (op niveau van een blok straten of zelfs een hele wijk, dat weet ik ook niet precies) nog steeds met een gedeeld medium zit (je hebt niet allemaal je eigen stukje coax richting het station dat uiteindelijk weer met glas op het netwerk zit, maar een gedeeld medium). Nou zullen technieken als Docsis 3.0 ongetwijfeld dat nadeel van shared medium een stuk kleiner hebben gemaakt, maar je kan mij niet wijs maken dat UPC iedereen op 1 headend gelijktijdig de maximale snelheid kan garanderen. En dan heb ik het niet over de overboeking omdat de bandbreedte van 1 headend naar de rest van het netwerk ook gedeeld wordt, want dat hadeel hebben alle technieken, maar ik heb het puur over het medium naar de huizen toe.
En dat "meerdere stations" voor het signaal bij jou het huis in komt, dat heeft UPC dus ook .
Nee... UPC kan hoog of laag springen, of op z'n kop gaan staan.... er zal best nog wel wat rek zitten in Coax maar je kan NIET ontkennen dat je van de POP/headend/verdeelstation, hoe je het ook noemt, bij glas echt je eigen fysieke gescheiden stukje kabel hebt waarvan de 'rek' op dit moment pas bij Gigabit eindigt (simpel te upgraden door apparatuur te vervangen).
Ik wil best geloven dat tegenwoordig UPC het grootste deel van hun infra ook van glas heeft. Maar feit blijft dat je voor het laatste stukje (op niveau van een blok straten of zelfs een hele wijk, dat weet ik ook niet precies) nog steeds met een gedeeld medium zit (je hebt niet allemaal je eigen stukje coax richting het station dat uiteindelijk weer met glas op het netwerk zit, maar een gedeeld medium). Nou zullen technieken als Docsis 3.0 ongetwijfeld dat nadeel van shared medium een stuk kleiner hebben gemaakt, maar je kan mij niet wijs maken dat UPC iedereen op 1 headend gelijktijdig de maximale snelheid kan garanderen. En dan heb ik het niet over de overboeking omdat de bandbreedte van 1 headend naar de rest van het netwerk ook gedeeld wordt, want dat hadeel hebben alle technieken, maar ik heb het puur over het medium naar de huizen toe.
En dat "meerdere stations" voor het signaal bij jou het huis in komt, dat heeft UPC dus ook .
Nee... UPC kan hoog of laag springen, of op z'n kop gaan staan.... er zal best nog wel wat rek zitten in Coax maar je kan NIET ontkennen dat je van de POP/headend/verdeelstation, hoe je het ook noemt, bij glas echt je eigen fysieke gescheiden stukje kabel hebt waarvan de 'rek' op dit moment pas bij Gigabit eindigt (simpel te upgraden door apparatuur te vervangen).
Verwijderd
En dat merk jij? Dit is zeker niet meer verlies dan bij welke enige andere providerchocka schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:20:
[...]
Bij glasvezel ligt het er weer aan over hoeveel stations je aansluiting verloopt alvorens dat die vanaf het laatste station bij jouw het huis binnenkomt. Niet dat het verlies dan zo enorm is als dat UPC de boel knijpt. Maar enig snelheidsverlies zit er wel in.
Verwijderd
kijk hier wordt ik vrolijk van hoef ik dit niet neer te gaan zetten eindelijk iemand met brains en zijn huiswerk heeft gedaan .Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Kleine note:
Note2: Wanneer haal je nou daadwerkelijk de 120 Mbit? Laat staan 100. De meeste systemen haal je het niet mee, eerder 50. Home routers kunnen het grotendeels niet volledig aan (de cheap ones), dus of je nou 100 of 120 MBit hebt, maakt dan ook niet veel uit.
Verder kan Reggefiber zodra er modems zijn die dit aankunnen, de optics in hun switches in de centrale vervangen, en dan kunnen ze de snelheid opvoeren tot 1000Mbit. Dat zie ik UPC nog niet doen
Fiberpower over de kabel.... Sorry, maar fiber is toch net even iets anders. Glasvezel zit pas aan het begin van zijn kunnen. Met die kabels die nu naar je huis liggen zijn in de toekomst snelheden tot misschien wel 100Gbps mogelijk, mits de prijs v/d optics e.d. dat toelaat, en wie weet wat er nog meer aan zit te komen op glasvezel gebied. Wat dat betreft is glasvezel nog volop in ontwikkeling
Vandaag is eindelijk het glas naar de meterkast gebracht! Nu alleen nog wachten op een provider, want KPN is niet echt goedkoop. Ik zit eerder te wachten op 100/100Mbit van Online. Ik begrijp natuurlijk dat Online het een en ander voor moet bereiden voordat ze daadwerkelijk kunnen gaan leveren. De monteur heeft overigens een aantal waarden opgeschreven tijdens het testen van de glasverbinding. Dit staat op het papier wat je dient te ondertekenen. vezel meetwaarde 1310 en 1510, dacht ik. heet het. Hij zei dat de waarde die we hier hadden perfect zijn. Kan op google niks vinden over deze waardes.
Ook vertelde hij dat het modem in het grijs/witte (verzegelde)kastje komt. Terwijl ik hier op het forum toch echt gezien heb dat er een aparte Thomsom modem komt als je glas van KPN neemt.
TV gaat over de coax werd er verteld. (wist ik al) Maar hoe zit dat dan met HD? Voor interactieve tv heb je een tuner nodig die met een utp wordt aangesloten, maar kan ik dan ook meerdere tuners aansluiten d.m.v. switch?
Ook vertelde hij dat het modem in het grijs/witte (verzegelde)kastje komt. Terwijl ik hier op het forum toch echt gezien heb dat er een aparte Thomsom modem komt als je glas van KPN neemt.
TV gaat over de coax werd er verteld. (wist ik al) Maar hoe zit dat dan met HD? Voor interactieve tv heb je een tuner nodig die met een utp wordt aangesloten, maar kan ik dan ook meerdere tuners aansluiten d.m.v. switch?
Het modem komt ook in dat kastje. De speedtouch wordt gebruikt om de vlan's uit het signaal te halen (dus na het modem). Dient dus eigenlijk allene als router voor televisie, internet en telefoon. TV gaat zowel over COAX als over IPTV. Er loopt een netwerkkabel naar de woonkamer naar je IPTV box. Hier krijg je dus je digitale televisie over. Coax wordt gebruikt voor analoge televisie (om bijvoorbeeld andere tv's aan te sluiten).Dj-sannieboy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:32:
Die vergelijking met enig ander provider heb ik niet. Ik ben van 1973. Dus mijn verleden is KPN-UPC-XMS. Daarin heb ik niets met ADSL gehad, dus daarover kan ik niets melden. Maar ja, dat verschil was bij mij te merken. Ik kwam niet hoger dan 48Mb/s omdat ik via XMS over vijf verschillende stations ging, wat maakte dat mijn snelheid dus nooit de max haalde.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:57:
En dat merk jij? Dit is zeker niet meer verlies dan bij welke enige andere provider
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Online en zij melden dat zij 27 juni 2009 kunnen gaan vertellen wat zij te bieden hebben. Ondanks dat het nog even wachten is tot 27 juni. Ben ik daar erg blij mee, want ik kom pas 15 juli in Almere te wonen. En mijn ervaringen van UPC uit het verleden zijn helaas ook niet rooskleurig te noemen. Maar 110 euro te moeten betalen bij KPN voor een vergelijkbare aansluiting zoals ik die bij XMS had, vind ik belachelijk veel geld. Hopelijk dat Online een beter aanbod heeft???
Klopt helemaal wat je zegt. Maar de essentie ontbreekt. UPC heeft een volledig glasnetwerk liggen. Dus dat, zoals jij zegt "fysieke stukje" heeft UPC nu nog niet. Kunnen zij in de toekomst wel gebruik van gaan maken. Misschien even heel economisch gezegd, maar ftth kost nu gewoon een hoop geld en dat zie je terug in de abonnementsprijzen van KPN. Op termijn zal UPC dit ook gaan doen. Wat per saldo hun minder zal gaan kosten en dan is dat "Fysieke stukje" weer gelijk aan hetgeen er nu ligt. Of zie ik het verkeerd?eymey schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:52:
Het probleem is dat de 'last mile" altijd het meeste geld kost. En wat betreft het later toevoegen, kijk naar het VDSL2 verhaal van KPN, ook daar is het niet een kwestie van eventueel later dat laatste stukje erbij leggen. Om FTTC/VDSL2 aan te leggen moet je heel ver de wijk in met glas om de straatkasten te vervangen (< 500 meter van ieder huis). Bij glasvezel worden veel minder kasten geplaatst (alleen maar de huisjes die je overal in Almere ziet die gok ik tot 2 km glasvezel tot in een huis aankunnen). De opzet is heel anders van het netwerk, ik denk dan ook eerder dat UPC versneld moet gaan afschrijven....chocka schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:56:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt. Maar de essentie ontbreekt. UPC heeft een volledig glasnetwerk liggen. Dus dat, zoals jij zegt "fysieke stukje" heeft UPC nu nog niet. Kunnen zij in de toekomst wel gebruik van gaan maken. Misschien even heel economisch gezegd, maar ftth kost nu gewoon een hoop geld en dat zie je terug in de abonnementsprijzen van KPN. Op termijn zal UPC dit ook gaan doen. Wat per saldo hun minder zal gaan kosten en dan is dat "Fysieke stukje" weer gelijk aan hetgeen er nu ligt. Of zie ik het verkeerd?
Verwijderd
ja ik vraag me eigelijk af of ze wel 100/100mbit gaan aanbieden . omdat ze dan kpn in de vingers snijdenchocka schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:49:
[...]
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Online en zij melden dat zij 27 juni 2009 kunnen gaan vertellen wat zij te bieden hebben. Ondanks dat het nog even wachten is tot 27 juni. Ben ik daar erg blij mee, want ik kom pas 15 juli in Almere te wonen. En mijn ervaringen van UPC uit het verleden zijn helaas ook niet rooskleurig te noemen. Maar 110 euro te moeten betalen bij KPN voor een vergelijkbare aansluiting zoals ik die bij XMS had, vind ik belachelijk veel geld. Hopelijk dat Online een beter aanbod heeft???
maar we zullen zien :0
Precies, de echte modem komt bij glasvezel in de kastje, alleen KPN kiest ervoor om daarachter een gewone speedtouch te hangen omdat ze deze ook al voor hun triple play over ADSL aanbod gebruiken en straks wrs. ook bij VDSL/FttC. Ze hebben dan 1 platform te beheren (alleen het medium is anders).Adlermann schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:42:
[...]
Het modem komt ook in dat kastje. De speedtouch wordt gebruikt om de vlan's uit het signaal te halen (dus na het modem). Dient dus eigenlijk allene als router voor televisie, internet en telefoon. TV gaat zowel over COAX als over IPTV. Er loopt een netwerkkabel naar de woonkamer naar je IPTV box. Hier krijg je dus je digitale televisie over. Coax wordt gebruikt voor analoge televisie (om bijvoorbeeld andere tv's aan te sluiten).
Op zich zie je het goed en denk ik dat we het eens zijn... of misschien ook helemaal niet? We denken gewoon te moeilijkchocka schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:56:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt. Maar de essentie ontbreekt. UPC heeft een volledig glasnetwerk liggen. Dus dat, zoals jij zegt "fysieke stukje" heeft UPC nu nog niet. Kunnen zij in de toekomst wel gebruik van gaan maken. Misschien even heel economisch gezegd, maar ftth kost nu gewoon een hoop geld en dat zie je terug in de abonnementsprijzen van KPN. Op termijn zal UPC dit ook gaan doen. Wat per saldo hun minder zal gaan kosten en dan is dat "Fysieke stukje" weer gelijk aan hetgeen er nu ligt. Of zie ik het verkeerd?
Ik denk dat de netwerken tot de "last mile"/ laatste "fysieke stukje" per provider niet zo verschillen... of de provider nu UPC of KPN of Online heet. Alleen het medium verschilt.
als je met "op termijn zal UPC dit ook gaan doen" op het vervangen van de last mile doelt (switchen van de koperen coax naar glas?), dan denk ik niet dat ze per saldo goedkoper uit zullen daan. Dat laatste stuk vervangen is namelijk het aller duurst. Want het netwerk hebben ze toch al liggen en om een 'ring' aan te leggen (zoals glashart nu met fiber doet) hoeft maar een relatief beperkt aantal straten open. Het gaat juist om het laatste stukje infra nara de huizen toe dat echt het duurste is, denk ik. Dus het volledige glas dat UPC nu naar hun zeggen al heeft liggen als ring, dat zal de kosten voor hun niet erg drukken denk ik .
Nee... i denk dat UPC er eerder verstandig aan doet (mochten ze toch tegen de limieten van koper aan gaan lopen) om ook gewoon aanbieder te worden op het glasvezel net dat nu aangelegd wordt. Ik twijfel trouwens wel enorm aan de stelling dat UPC over hun hele infra behalve de last mile al glas heeft liggen. Als ik bij een gemiddeld huishouden met UPC tv kom kijken, dan vind ik het beeld nog steeds erbarmelijk slecht (een teken van enorm veel versterkers/repeaters om de coax verliezen weer recht te trekkeN). Als er tot aan de headends glas zou liggen, dan had dat toch wel beter kunnen zijn.
Overigens, als Online inderdaad blijkt abbonnementen aan te kunnen gaan bieden tegen de prijzen waar nu over gespeculeerd wordt, dan bewijst dat dat het aanleggen van een compleet nieuw glasvezel netwerk, incl. last mile en 'ring', niet per definitie hoeft te leiden tot hoge KPN prijzen. Of Online moet zwaar met verlies gaan aanbieden.
Mee eens :-) Zoals ik ook al zei zal UPC dan denk ik eerder ook gewoon een glashart-aanbieder moeten gaan worden. Hoewel dat voor hun misschien nog wel een fundamentele investering zou gaan betekenen: Ze bieden nu digitale TV aan via het DVB-C protocol... en zouden voor tv helemaal een IPTV infra moete ngaan opbouwen om op glasvezel te kunnen.joop99 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:31:
[...]
Het probleem is dat de 'last mile" altijd het meeste geld kost. En wat betreft het later toevoegen, kijk naar het VDSL2 verhaal van KPN, ook daar is het niet een kwestie van eventueel later dat laatste stukje erbij leggen. Om FTTC/VDSL2 aan te leggen moet je heel ver de wijk in met glas om de straatkasten te vervangen (< 500 meter van ieder huis). Bij glasvezel worden veel minder kasten geplaatst (alleen maar de huisjes die je overal in Almere ziet die gok ik tot 2 km glasvezel tot in een huis aankunnen). De opzet is heel anders van het netwerk, ik denk dan ook eerder dat UPC versneld moet gaan afschrijven....
Of niet?... immers, over glas kan je ook gewoon UHF/VHF signalen (voor dvb-c) sturen
[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 23-06-2009 09:37 ]
Is het nu al bekend of KPN ook nederland 1,2,3 in HD gaat doorgeven? Ze mogen daar nu eindelijk wel eens mee beginnen. Bij Ziggo had ik namelijk wel vrij veel HD kanalen
DVB-C over fiber werkt prima. (heb hier @ kantoor Caiway analoge TV + dvb-c over glas en UPC kabeltv). Ik weet alleen niet (nooit getest) in hoeverre interactieve TV diensten mogelijk zijn, dat is nl ook teruggaand verkeer... En juist dat is voor een aanbieder als UPC een stuk inkomsten...eymey schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:35:
[...]
Mee eens :-) Zoals ik ook al zei zal UPC dan denk ik eerder ook gewoon een glashart-aanbieder moeten gaan worden. Hoewel dat voor hun misschien nog wel een fundamentele investering zou gaan betekenen: Ze bieden nu digitale TV aan via het DVB-C protocol... en zouden voor tv helemaal een IPTV infra moete ngaan opbouwen om op glasvezel te kunnen.
Of niet?... immers, over glas kan je ook gewoon UHF/VHF signalen (voor dvb-c) sturen. Anders was er ook geen analoog signaal mogelijk.
Maar goed, IPTV is interessanter, een goede multicaststream direct vs een DVB-C stream (die meestal hoger gecomprimeerd is)...
Verwijderd
ik heb toevallig vandaag ff gebeld met kpn maar ze zijn er nog niet mee bezig . ze kunnen ook niet zeggen waneer ze van start gaan met een HD pakket vindt dat ze daar wel es vlotter mee kunnen komen .. was al in januari geplant om HD paketten in te gaan voeren. dus we moeten nog ff geduld hebbenAdlermann schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:00:
Is het nu al bekend of KPN ook nederland 1,2,3 in HD gaat doorgeven? Ze mogen daar nu eindelijk wel eens mee beginnen. Bij Ziggo had ik namelijk wel vrij veel HD kanalen
ps: ik heb een HD kanaal van discovery maar is eigelijk een test kanaal .
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 17:36 ]
Nadat KPN een 40% belang kreeg in Reggefiber, heeft de NMA een schrijven uitgebracht waarin bepaald wordt wat en hoeveel er berekend mag worden, zodra er aanbieders zijn die van een bestaand netwerk gebruik gaan maken. Zodat Online als prijsvechter zonder de investering van de aanleg, toch zijn producten kan aanbieden. Gezien het feit dat Online mogelijkerwijs met dezelfde DRG gaan werken als XMS en met bijna nagenoeg dezelfde prijzen, heb ik lichtelijk het vermoeden dat zij ook de dezelfde STB's voor IPTV zullen gaan gebruiken, alhoewel dit op moment nog even gissen is. Bij XMS zijn dat de Amino 110 en 130M. Van de 130 ben ik de afgelopen maanden pilottester geweest. Ondanks dat de ontwikkeling bij XMS nog in de groei is, ben ik erg pro als Online dezelfde producten gaat werken, want die 130 doet vooralsnog heel goed.eymey schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:34:
Overigens, als Online inderdaad blijkt abbonnementen aan te kunnen gaan bieden tegen de prijzen waar nu over gespeculeerd wordt, dan bewijst dat dat het aanleggen van een compleet nieuw glasvezel netwerk, incl. last mile en 'ring', niet per definitie hoeft te leiden tot hoge KPN prijzen. Of Online moet zwaar met verlies gaan aanbieden.
Vooralsnog heb ik pakket afgesloten via UPC welke per medio juli wordt geleverd en waarna ik nog de keuze heb om deze definitief te maken. Dus ik zit met smart te wachten op het antwoord van Online welke zij per 27 juni willen gaan uitbrengen. Want als mijn gevoel goed is, dan gaat het hele UPC verhaal niet door en komt er gewoon Online in de hut.
En of Online met verliezen die boel gaat aanbieden, boeit eigenlijk niet. Misschien weet je nog te herinneren hoe UPC in de Nederlandse markt is begonnen, daar waren de verliezen dermate groot dat je als klant meer de angst had dat UPC niet over de kop zal gaan, maar uiteindelijk zijn ook zij weer boven op gekomen en heeft het zich alleen maar terug verdient. En dat zelfde geldt voor KPN. De tijd heeft het aangetoond en daarbij zie ik Online nu zoals Tele2 ooit begonnen is. Het is uiteindelijk alleen maar goed, geweest. Natuurlijk zal niet iedereen er blij mee geweest zijn. Maar toch het staat intussen als een huis.
Voor de liefhebbers. Vanochtend is bij mij Almeernet aangesloten. Ik heb hier weer foto's van op mijn blog gezet.
http://internetthought.blogspot.com
Wat opvalt bij jouw eerste serie foto's en ook bij de eerste foto van deze nieuwe serie is dat er een stuk fiber boven de grond uitsteekt.
Hier is van alles gegraven en gedaan maar er steekt helemaal niets boven de grond uit.
Toch van de week maar eens kijken in de kruipruimte of daar iets ligt.
Hier is van alles gegraven en gedaan maar er steekt helemaal niets boven de grond uit.
Toch van de week maar eens kijken in de kruipruimte of daar iets ligt.
Ziet er leuk uit. Maar even over jouw vraag: Dilemma KPN of UPC. Zoals ik al eerder aangaf heb ik sterk het vermoeden dat Online op nagenoeg dezelfde condities als XMS, hun product aanbieden. Alhoewel zij pas per 27 juni gaan reageren. Is het, lijkt mij, zeker de moeite waard om die paar dagen nog even af te wachten. Want als het werkelijk zo is, dan komen KPN en UPC echt niet meer voor in je woordenboek. DTV (IPTV) + telefonie en 50Mb SDSL (up en down) voor 60 euro, met een veronderstelde kwaliteit zoals ik de afgelopen jaren heb ervaren bij XMS. Daar kan geen KPN (prijstechnisch) of UPC tegenop.Raindeer schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:52:
Voor de liefhebbers. Vanochtend is bij mij Almeernet aangesloten. Ik heb hier weer foto's van op mijn blog gezet.
Dus even wachten lijkt mij een niet onverstandig besluit.
Verwijderd
oke man en bevaldt het ??Raindeer schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:52:
ik heb het vanaf november 08 ik ben er zeer tevreden over
Verwijderd
let wel op met online hogere snelheid wel als kpn maar dit staat wel op hun homepage:chocka schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:36:
[...]
Ziet er leuk uit. Maar even over jouw vraag: Dilemma KPN of UPC. Zoals ik al eerder aangaf heb ik sterk het vermoeden dat Online op nagenoeg dezelfde condities als XMS, hun product aanbieden. Alhoewel zij pas per 27 juni gaan reageren. Is het, lijkt mij, zeker de moeite waard om die paar dagen nog even af te wachten. Want als het werkelijk zo is, dan komen KPN en UPC echt niet meer voor in je woordenboek. DTV (IPTV) + telefonie en 50Mb SDSL (up en down) voor 60 euro, met een veronderstelde kwaliteit zoals ik de afgelopen jaren heb ervaren bij XMS. Daar kan geen KPN (prijstechnisch) of UPC tegenop.
Dus even wachten lijkt mij een niet onverstandig besluit.
Ben ik met Glasvezel van Online gebonden aan een datalimiet?
Nee, wij hanteren geen datalimiet, wel een Fair Use Policy (redelijk gebruik). Benieuwd naar internet via Glasvezel van Online? Meld u daarom nu vast aan zodat u op de hoogte blijft van Glasvezel van Online.
ben dan bang dat ze ook sneller gaan afknijpen ..
als je te veel data slurpt .
Ik wacht nog wel even voordat ik kies. Op dit moment heb ik nog geen aanbieding gehad om over te stappen en ik ben zeer geinteresseerd in het aanbod van Online.
@RaindeerRaindeer schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:52:
Mooie foto's, heb ik het nou goed gezien dat er tussen het moment van aanleg en de aansluiting in huis 2 maanden zitten? Met daartussen (een week of drie na aanleg) het moment waarop er glasvezels geblazen zijn en het lassen van glasvezel in boxen onder de stoep (van waaruit de kabels naar de huizen lopen)?
Wist Online een week geleden nog te melden dat zij vandaag net info naar buiten zal komen, zo heb ik net gebeld en weet de klantenservice nu nergens van?! Erg wazig.
hoe bedoel je en welke info ?chocka schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:11:
Wist Online een week geleden nog te melden dat zij vandaag net info naar buiten zal komen, zo heb ik net gebeld en weet de klantenservice nu nergens van?! Erg wazig.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Online wist mij een week geleden telefonisch te melden dat zij per 27 juni gaan melden hoe en met welke pakketten Online op het glasvezelnetwerk van Almere gaat opereren. Aangezien het vandaag de 27ste is, heb ik vanmorgen weer contact gehad. Maar nu schijnen bij Online even van nog niks te weten.mexel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:20:
hoe bedoel je en welke info ?
gewoon maandeag bellenchocka schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:48:
[...]
Online wist mij een week geleden telefonisch te melden dat zij per 27 juni gaan melden hoe en met welke pakketten Online op het glasvezelnetwerk van Almere gaat opereren. Aangezien het vandaag de 27ste is, heb ik vanmorgen weer contact gehad. Maar nu schijnen bij Online even van nog niks te weten.
en dan gelijk vragen naar de manager customer sales.
die hoort het wel te weten
of een floorwalker vragen
↓ volgende bericht hieronder ↓
Er vanuitgaande dat dit klopt (om opmerkingen te voorkomen: nee, ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet zou kloppen, maar publiekelijk op hun website(s) is nooit iets gezegd), belooft dit niet veel goeds voor Online. Eerste indruk:chocka schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:11:
Ja en nee... De eerste set foto's is van de aanleg elders in de buurt. Als ze bij je in de straat komen, dan komt de vezel tot bij de voordeur. Daarna duurt het drie tot 6 weken voordat deze aangesloten wordt. Belangrijkste reden hiervoor is, dat ze niet harder kunnen met de installatieteams. De graafteams doen lange halen gauw thuis. Installatieteams moeten komen op een afgesproken tijd en moment. Het lassen in de straat gebeurd zo snel mogelijk na de graafploegenjoop99 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 07:31:
[...]
@Raindeer
Mooie foto's, heb ik het nou goed gezien dat er tussen het moment van aanleg en de aansluiting in huis 2 maanden zitten? Met daartussen (een week of drie na aanleg) het moment waarop er glasvezels geblazen zijn en het lassen van glasvezel in boxen onder de stoep (van waaruit de kabels naar de huizen lopen)?
De straat lag vanmorgen open en nu wordt ie weer dicht gemaakt, Landgoederenbuurt Almere Buiten, de glasvezel steekt omhoog bij de voordeur.
Ik weet alleen niet of dat wel zo'n goed idee is.
Het gat bij de voordeur is vrij klein en die kabel moet straks weer terug dat gat in en dan het huis onder, dan moet ie strak gebogen worden, dat kan toch niet goed zijn ?
Het gat bij de voordeur is vrij klein en die kabel moet straks weer terug dat gat in en dan het huis onder, dan moet ie strak gebogen worden, dat kan toch niet goed zijn ?
Ik denk dat ze het gat weer wat groter maken of vanuit de kruipruimte richting de plek waar die kabel zich moet bevinden. Zal wel goed komen
Kennelijk worden er meerdere methodes gebruikt, in de faunabuurt steekt er niets omhoog bij de voordeur.
Misschien dat ze daar tijdens het graven meteen de kabel onder de fundering door konden schuiven ?
Toch heel binnenkort maar het luik eens open doen in de gang en kijken wat er ligt.
Misschien dat ze daar tijdens het graven meteen de kabel onder de fundering door konden schuiven ?
Toch heel binnenkort maar het luik eens open doen in de gang en kijken wat er ligt.
Bij mij stak ie ook omhoog.ASS-Ware schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:37:
De straat lag vanmorgen open en nu wordt ie weer dicht gemaakt, Landgoederenbuurt Almere Buiten, de glasvezel steekt omhoog bij de voordeur.
Oplevering: tegels eruit. Gat graven, boren door de fundering, kabel door de fundering en omhoog de meterkast in.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
@Ninjazx9r98: Klopt, dat vermoeden heb ik ook.
Bij mij in Stedenwijk lag de kabel ook al in de kruipruimte na de 'tuinboring' (die bij mij slechts 1 meter diep is omdat ik aan een fietspad woon, haha). In deze enorm verzakte wijk is het ook niet bepaald moeilijk om iets onder de fundering door te krijgen, er past onderhand een heel mens onderdoor
.
Bij mij in Stedenwijk lag de kabel ook al in de kruipruimte na de 'tuinboring' (die bij mij slechts 1 meter diep is omdat ik aan een fietspad woon, haha). In deze enorm verzakte wijk is het ook niet bepaald moeilijk om iets onder de fundering door te krijgen, er past onderhand een heel mens onderdoor
Verwijderd
Das apart, hier ook faunabuurt, Giraffeweg maar hier steekt hij wel uit de grond voor de voordeur. Misschien afhankelijk van de situatie.ninjazx9r98 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:05:
Kennelijk worden er meerdere methodes gebruikt, in de faunabuurt steekt er niets omhoog bij de voordeur.
Vandaag Online weer eens gebeld. Maar helaas! Nee hoor, mijn collega zal het wel verkeerd begrepen hebben. Er nog niets bekend.
Zojuist even gekeken in de kruipruimte maar er ligt helemaal niets wat met glasvezel te maken heeft.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:05:
[...]
Das apart, hier ook faunabuurt, Giraffeweg maar hier steekt hij wel uit de grond voor de voordeur. Misschien afhankelijk van de situatie.
Sprak vandaag een collega die in Almere Haven woont en bij hem stak er ook niets boven de grond uit maar lag eea 'opgerold' begraven voor het huis.
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:05:
[...]
Das apart, hier ook faunabuurt, Giraffeweg maar hier steekt hij wel uit de grond voor de voordeur. Misschien afhankelijk van de situatie.
offtopic:
Hee dat is grappig, daar heb ik nog gewerkt (op nr. 10), totdat het bedrijf er in de zomver van 2004 weg ging
Hee dat is grappig, daar heb ik nog gewerkt (op nr. 10), totdat het bedrijf er in de zomver van 2004 weg ging
Bij ons (ook landgoederenbuurt) steekt ook niets omhoog. Wel was de bestrating bij de voordeur eerst overhoop gehaald, en een dag later weer netjes dicht.
Wel handen dichtknijpen straks, want zowel bij mijn schoonouders als zwager hebben ze vervolgens de waterleiding doorgeprikt....
Wel handen dichtknijpen straks, want zowel bij mijn schoonouders als zwager hebben ze vervolgens de waterleiding doorgeprikt....
Life is what happens while you're busy making other plans
vind het jammer dat er nog niks bekend is ik heb nu upc classic en vind het pakket van kpn helemaal niks die prijs is niet normaal en ben van plan over te stappen naar 60/6 van upc met dtv maar had gehoopt dat online me nog een mooie aanbieding kon doen.chocka schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:48:
[...]
Online wist mij een week geleden telefonisch te melden dat zij per 27 juni gaan melden hoe en met welke pakketten Online op het glasvezelnetwerk van Almere gaat opereren. Aangezien het vandaag de 27ste is, heb ik vanmorgen weer contact gehad. Maar nu schijnen bij Online even van nog niks te weten.
nog maar een weekje wachten en kopen op nieuws
Ken het gevoel, alleen ben ik van UPC afgestapt omdat ik dat linesharing strontzat was. dus om nu weer terug te gaan naar upc...........computerjunky schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 04:05:
vind het jammer dat er nog niks bekend is ik heb nu upc classic en vind het pakket van kpn helemaal niks die prijs is niet normaal en ben van plan over te stappen naar 60/6 van upc met dtv maar had gehoopt dat online me nog een mooie aanbieding kon doen.
nog maar een weekje wachten en kopen op nieuws

Ik weiger ook om naar UPC te gaan.... maar ik weet niet of heel veel mensen zo principieel zijn als ik (die gaan toch voor de digitale tv met veel zenders en zullen die 16 euro in de maand voor analoog op de koop toe nemen).
Als Online niet snel met concrete pakketten komt en ze niet snel ook daadwerkelijk gaat leveren, dan kon UPC nog wel eens de lachende derde worden en wordt het hele Almeerse glasvezelnet een mislukking. Qua aanleg loopt het al niet zo voorspoedig (met erg veel kapotte vezels) en qua aanbieders komt het ook niet echt los.
KPN vraagt gewoon prijzen voor pakketten die absoluut niet vernieuwend zijn (qua snelheden en digitaal / hd aanbod biedt UPC vooralsnog meer waar, mits ze de snelheden ook waar maken) en Online komt maar niet over de brug met iets concreets.
Als Online niet snel met concrete pakketten komt en ze niet snel ook daadwerkelijk gaat leveren, dan kon UPC nog wel eens de lachende derde worden en wordt het hele Almeerse glasvezelnet een mislukking. Qua aanleg loopt het al niet zo voorspoedig (met erg veel kapotte vezels) en qua aanbieders komt het ook niet echt los.
KPN vraagt gewoon prijzen voor pakketten die absoluut niet vernieuwend zijn (qua snelheden en digitaal / hd aanbod biedt UPC vooralsnog meer waar, mits ze de snelheden ook waar maken) en Online komt maar niet over de brug met iets concreets.
Ik zit nog wel met m'n digitale tv bij UPC gewoonweg omdat ik geen ander alternatief nog gevonden heb. Aangezien UPC het analoge signaal zo brak maakt dat er niet normaal naar te kijken is.eymey schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:54:
Ik weiger ook om naar UPC te gaan.... maar ik weet niet of heel veel mensen zo principieel zijn als ik (die gaan toch voor de digitale tv met veel zenders en zullen die 16 euro in de maand voor analoog op de koop toe nemen).
KPN is leuk, maar doet me wel denken aan die goeie ouwe tijd dat we aan antennes aan het draaien waren om een programma te kunnen kijken..

Schotel is geen optie. Vind zo'n ding in de tuin/dak oid toch te lelijk dus dan blijft het UPC.. Werkt verder prima.
Internet en telefonie boeit me niet zo.. als ik maar bereikbaar ben. en dat was in mijn UPC tijd regelmatig niet het geval.
Prijzen van KPN zijn schofterig hoog voor het geringe aanbod dus ik hoop nog wat meer concurrentie te zien, want dit lijkt op monopolistisch machtsmisbruik.
Mja.... ik heb op dit moment de gulden middenweg (zo zie ik het maar
).
KPN ADSL 8 mbit, plus "interactieve tv" (iTV). Hier heb ik gratis 1 digitenne smartcard bij (overigens, dat antenne draaien valt reuze mee hoor..... werkt kinderlijk eenvoudig, 4 jaar ervaring mee gehad). En voor telefonie een accountje bij Callvoip (heerlijk zelf m'n eigen SIP apparatuur gebruiken)
KPN ADSL 8 mbit, plus "interactieve tv" (iTV). Hier heb ik gratis 1 digitenne smartcard bij (overigens, dat antenne draaien valt reuze mee hoor..... werkt kinderlijk eenvoudig, 4 jaar ervaring mee gehad). En voor telefonie een accountje bij Callvoip (heerlijk zelf m'n eigen SIP apparatuur gebruiken)
Misschien kunnen jullie mij helpen? Ik kom medio half juli in Almere te wonen. Vooralsnog heb ik een pakketje bij UPC afgesloten, alwaar ik dan nog een week bedenktijd voor krijg. En begin nu al gewetensproblemen te krijgen met UPC.
Weet iemand een ADSL aanbieder waarbij ik niet aan jaarcontract vast kom te zitten??? Want ik krijg lichtelijk het vermoeden dat het aanbod van Online heel goed kan wezen, maar nog wel even op zich laat wachten. En aangezien het toch komkommertijd is op TV, vind ik dat even niet zo belangrijk. Daarnaast zijn er genoeg internet TV zenders en uitzendinggemist sites.
Zodat ik daarmee de tijd kan overbruggen tot ik die glasvezel zal kunnen gaan gebruiken en nog niet via UPC/KPN iets zal aangaan.
Weet iemand een ADSL aanbieder waarbij ik niet aan jaarcontract vast kom te zitten??? Want ik krijg lichtelijk het vermoeden dat het aanbod van Online heel goed kan wezen, maar nog wel even op zich laat wachten. En aangezien het toch komkommertijd is op TV, vind ik dat even niet zo belangrijk. Daarnaast zijn er genoeg internet TV zenders en uitzendinggemist sites.
Zodat ik daarmee de tijd kan overbruggen tot ik die glasvezel zal kunnen gaan gebruiken en nog niet via UPC/KPN iets zal aangaan.
Kapotte vezels ?eymey schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:54:
Qua aanleg loopt het al niet zo voorspoedig (met erg veel kapotte vezels) en qua aanbieders komt het ook niet echt los.
Ik zie ze redelijk normaal met de kabels doen, maar ik zie niet alles he.
Vertel es wat meer ?
Verwijderd
Ik vermoed dat ik ook het slachtoffer ben van een kapotte vezel. Bij mij is de kabel erg scherp gebogen in de kruipruimte (meer dan 90 graden!). Glasvezel mag nooit 90 graden worden gebogen.ASS-Ware schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:05:
[...]
Kapotte vezels ?
Ik zie ze redelijk normaal met de kabels doen, maar ik zie niet alles he.
Vertel es wat meer ?
Weten die gasten niet wat ze doen of zo ?Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:52:
[...]
Ik vermoed dat ik ook het slachtoffer ben van een kapotte vezel. Bij mij is de kabel erg scherp gebogen in de kruipruimte (meer dan 90 graden!). Glasvezel mag nooit 90 graden worden gebogen.
Ik heb het uit betrouwbare bron vernomen (iemand die veel met KPN te maken heeft) en ook de monteur die bij mij de glasvezel in de meterkast kwam brengen zei, toen hij constateerde dat alles bij mij goed werkte, zoiets van "nou, u heeft geluk. Wij zien dagelijks anders!".
Ook leuk.. in Stedenwijk, zo rond de Bredaweg/Oosterhoutstaat (weet de straat niet precies) ligt nu langs 1 kant van de weg de hele grond open omdat ze er iet smet de riolering aan het doen zijn. De fiber die daar al ligt, ligt nu behoorlijk slordig opzij gegooid, inc. alle vertakkingen en zo. Ik ben benieuwd hoeveel van de vezels die toen bij die mensen wel werkten, straks niet meer werken.
Overigens ligt bij mij in de kruipruimte de fiber ook aardig bekneld, dus hoop maar dat het goed blijft gaan.
Ook leuk.. in Stedenwijk, zo rond de Bredaweg/Oosterhoutstaat (weet de straat niet precies) ligt nu langs 1 kant van de weg de hele grond open omdat ze er iet smet de riolering aan het doen zijn. De fiber die daar al ligt, ligt nu behoorlijk slordig opzij gegooid, inc. alle vertakkingen en zo. Ik ben benieuwd hoeveel van de vezels die toen bij die mensen wel werkten, straks niet meer werken.
Overigens ligt bij mij in de kruipruimte de fiber ook aardig bekneld, dus hoop maar dat het goed blijft gaan.
Even rustig aan... Glasvezel kan best een bochtje trekken.. Een perfecte 90 graden hoek is wat minder handig, dus geen bocht is wat minder handig. Echter, er zit 10 meter slack, dus ze knippen een stukje af voorbij de hoek, maken de lijn schoon en jij hebt een werkende verbinding. Mocht het ding nu echt stuk zijn, dan lassen ze er een stukje tussen. Wordt de installateur minder blij van, maar het is geen rakettenwetenschapVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:52:
[...]
Ik vermoed dat ik ook het slachtoffer ben van een kapotte vezel. Bij mij is de kabel erg scherp gebogen in de kruipruimte (meer dan 90 graden!). Glasvezel mag nooit 90 graden worden gebogen.
Zeiden ze bij mij ook. Oh geen gebroken vezels, ben ik eindelijk eens voor 6 uur thuiseymey schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:09:
Ik heb het uit betrouwbare bron vernomen (iemand die veel met KPN te maken heeft) en ook de monteur die bij mij de glasvezel in de meterkast kwam brengen zei, toen hij constateerde dat alles bij mij goed werkte, zoiets van "nou, u heeft geluk. Wij zien dagelijks anders!".
Volgens mij kan je bij Het Net ADSL nemen zonder aan een jaarcontract vast te zittenchocka schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:29:
Misschien kunnen jullie mij helpen? Ik kom medio half juli in Almere te wonen. Vooralsnog heb ik een pakketje bij UPC afgesloten, alwaar ik dan nog een week bedenktijd voor krijg. En begin nu al gewetensproblemen te krijgen met UPC.
Verder kan je eventueel voor TV voorlopig ook lekker DVB-T nemen (heb desnoods wel een kastje voor je dat ik nooit meer gebruik, waarmee je gewoon lekker Ned. 1, 2, 3 en omroep Flevoland gratis kan ontvangen).
Verwijderd
Haha, installateur moet gewoon goede diensten leveren.Raindeer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:49:
[...]
Wordt de installateur minder blij van, maar het is geen rakettenwetenschap
Dinsdag 30 juni dan toch eindelijk de diensten over glas gekregen van KPN. De vezel lag er bij mij (Kruidenwijk-Stad) al sinds november maar het heeft flink geduurd voor ik het ook kon gaan gebruiken. Ik snap nu wat beter waarom het zo lang duurt. De monteur heeft bijna drie uur in de gang gezeten, wachtend op bevestiging van de aansluiting. Uiteindelijk is hij eerst maar een andere klant gaan helpen. Gelukkig is het uit eindelijk wel gelukt, alle zaken zijn geregeld, Internet, TV en telefoon.
Internet is prachtig, heerlijk snel. Zowel de downloadsnelheid als de ping waarden, alles vliegt.
TV is goed, UPC was beter denk ik (kan het niet meer naast elkaar zetten, de coax kabel is nu aangesloten op analoog van KPN. Dat analaoog werkt, maar is wel behoorlijk slecht van kwaliteit)
Nu is het wachten op de HD kanalen bij KPN. Gezien de ontwikkelingen bij Ned 1,2 en 3 en ook de commercielen kan dat niet lang meer duren. De test kanalen zitten al op KPN, nu nog bereikbaar maken ....
Ik had al gelezen dat de box van motorola die KPN voor TV gebruikt traag reageerde. Nou dat is inderdaad zo. Ik kan me zo'n reactiesnelheid nog herinneren van de oude UPC boxen. Maar hopen dat KPN ook het licht gaat zien. Voorlopig gezien het totaal plaatje niet ontevreden over de overstap, maar ik moet toegeven dat dit vooral door Internet komt en dat kan UPC inmiddels ook snel. Ik gok op glasvezel, tenminste gok, glasvezel is de toekomst. Als KPN die toekomst nu gaat laten zien met HD over glasvezel en nog wat hogere bandbreedte dan wordt ik helemaal blij.
Internet is prachtig, heerlijk snel. Zowel de downloadsnelheid als de ping waarden, alles vliegt.
TV is goed, UPC was beter denk ik (kan het niet meer naast elkaar zetten, de coax kabel is nu aangesloten op analoog van KPN. Dat analaoog werkt, maar is wel behoorlijk slecht van kwaliteit)
Nu is het wachten op de HD kanalen bij KPN. Gezien de ontwikkelingen bij Ned 1,2 en 3 en ook de commercielen kan dat niet lang meer duren. De test kanalen zitten al op KPN, nu nog bereikbaar maken ....
Ik had al gelezen dat de box van motorola die KPN voor TV gebruikt traag reageerde. Nou dat is inderdaad zo. Ik kan me zo'n reactiesnelheid nog herinneren van de oude UPC boxen. Maar hopen dat KPN ook het licht gaat zien. Voorlopig gezien het totaal plaatje niet ontevreden over de overstap, maar ik moet toegeven dat dit vooral door Internet komt en dat kan UPC inmiddels ook snel. Ik gok op glasvezel, tenminste gok, glasvezel is de toekomst. Als KPN die toekomst nu gaat laten zien met HD over glasvezel en nog wat hogere bandbreedte dan wordt ik helemaal blij.
In de week van 15 juni is de glasvezel hier dus de grond in gegaan, vandaag een brief op de mat van glashart met een installatie voorstel op 21 juli en informatie om dit op de website te bevestigen danwel een andere datum te kiezen.
Zit dus zo'n beetje zes weken tussen het neerleggen van de kabels en het daadwerkelijke aansluiten.
Zit dus zo'n beetje zes weken tussen het neerleggen van de kabels en het daadwerkelijke aansluiten.
Verwijderd
.
Even een vraag betreft de aansluiting,wanneer heb jij deze aangevraagd ??
Heb ook al sinds November de aansluiting in huis ( Muziekwijk) maar volgens
de helpdesk van KPN kan het nog wel 2 maanden duren voordat ik word aangesloten.
Heb al in februari het abo aangevraagd
Hoi,hkraan schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:24:
Dinsdag 30 juni dan toch eindelijk de diensten over glas gekregen van KPN. De vezel lag er bij mij (Kruidenwijk-Stad) al sinds november maar het heeft flink geduurd voor ik het ook kon gaan gebruiken. Ik snap nu wat beter waarom het zo lang duurt. De monteur heeft bijna drie uur in de gang gezeten, wachtend op bevestiging van de aansluiting. Uiteindelijk is hij eerst maar een andere klant gaan helpen. Gelukkig is het uit eindelijk wel gelukt, alle zaken zijn geregeld, Internet, TV en telefoon.
de helpdesk van KPN kan het nog wel 2 maanden duren voordat ik word aangesloten.
Misschien nog een kleine note om vrolijk (?) van te worden, of niethkraan schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:24:
In het topic over Interactieve TV van KPN (a.f.a.i.k. hetzelfde product wat men nu ook over glas aanbiedt) en op de website van KPN staat dat vandaag (donderdag dus) een update naar alle Motorola 1960's verstuurd zou worden, zodat hij o.a. sneller reageert (en het mogelijk wordt om teletext te bekijken op de box zelf, ipv op de tv.).
Helaas nog geen update gekregen, maar goed... we geven ze nog even....
Ook ik heb in februari KPN eindelijk zover gekregen dat ze me wilden inschrijven. Tot die tijd verwees men steeds naar de Website met "nog even geduld". Na februari herhaaldelijk gebeld "of er al iets bekend was" en steeds ontwijkende antwoorden gekregen, vergelijkbaar met wat jij beschrijft. Het is dus echt een kwestie van lange adem. Zolang KPN het installatie proces niet soepeler krijgt zal het wel zo lang blijven duren ben ik bang.eymey schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:28:
[...]
Hoi,
Verwijderd
vandaag 4 juli komt nederland 1 HD er ook bij had een mail gehad van kpn dat ze de tour ook in HD gaan uitzenden had het kanaal al gezocht en gevonden is test kanaal B wat voorheen brava was opera kanaaleymey schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:28:
[...]
Misschien nog een kleine note om vrolijk (?) van te worden, of niet
In het topic over Interactieve TV van KPN (a.f.a.i.k. hetzelfde product wat men nu ook over glas aanbiedt) en op de website van KPN staat dat vandaag (donderdag dus) een update naar alle Motorola 1960's verstuurd zou worden, zodat hij o.a. sneller reageert (en het mogelijk wordt om teletext te bekijken op de box zelf, ipv op de tv.).
Helaas nog geen update gekregen, maar goed... we geven ze nog even....
vindt dit wel netjes van kpn kunnen we de tour ook in HD zien .
ps:alleen jammer dat NED 2 en NED 3 niet in HD worden uitgezonden er zitten kanalen zat op die vrij zijn .
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 10:16 ]
Het komt er niet bij. Het is in plaats van discovery toch? Want waar eerst discovery HD op zat, zit nu Nederland 1 HDVerwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:14:
[...]
vandaag 4 juli komt nederland 1 HD er ook bij had een mail gehad van kpn dat ze de tour ook in HD gaan uitzenden had het kanaal al gezocht en gevonden is test kanaal B wat voorheen brava was opera kanaal
vindt dit wel netjes van kpn kunnen we de tour ook in HD zien .![]()
ps:alleen jammer dat NED 2 en NED 3 niet in HD worden uitgezonden er zitten kanalen zat op die vrij zijn .
LOL als ze dat flikken zou ik opzeggen als ik jou was.Adlermann schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:24:
[...]
Het komt er niet bij. Het is in plaats van discovery toch? Want waar eerst discovery HD op zat, zit nu Nederland 1 HD
Als ik het zo lees ga ik iig KPN overslaan als provider.

Heb al sinds november dat kassie in m'n meterkast hangen, maar nog never nooit een aanbod gehad. Volgens de site is het ook nog steeds niet mogelijk om in mijn postcode gebied glasvezel te krijgen

Gaat lekker soepel.
Het kastje moet hier nog gemonteerd worden maar ik kan op dit moment gewoon al een abonnement afsluiten bij de KPN.RoRoo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:13:
[...]
LOL als ze dat flikken zou ik opzeggen als ik jou was.
Als ik het zo lees ga ik iig KPN overslaan als provider.![]()
Heb al sinds november dat kassie in m'n meterkast hangen, maar nog never nooit een aanbod gehad. Volgens de site is het ook nog steeds niet mogelijk om in mijn postcode gebied glasvezel te krijgen![]()
Gaat lekker soepel.
Heb dat toevallig van de week geprobeerd op de glasvezel site.
Na het invullen van postcode en huisnummer komt de melding dat glasvezel beschikbaar is en kun je meteen een bestelling plaatsen.
PS
Wilde net nog even kijken naar de preciese meldingen maar de site gaat nu op wit en blijft op de achtergrond laden zodra je in het postcode vakje klikt.
Ik heb een jaarcontract, dus ik zit er nog wel ff aan vast. Maar ik ga in maart 2010 wel alle opties afwegen. KPN MOET het televisie aspect van hun product verbeteren. Vergeleken met Ziggo is de kwaliteit van interactieve televisie van KPN erg matig. Beeldkwaliteit is minder, de settop box is ZEER traag en ze hebben maar een halve HD zenderRoRoo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:13:
[...]
Heb al sinds november dat kassie in m'n meterkast hangen, maar nog never nooit een aanbod gehad. Volgens de site is het ook nog steeds niet mogelijk om in mijn postcode gebied glasvezel te krijgen![]()
Gaat lekker soepel.
Verwijderd
nee komt op het brava kanaal is een opera HD kanaal daar zit hij nu op .Adlermann schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:24:
[...]
Het komt er niet bij. Het is in plaats van discovery toch? Want waar eerst discovery HD op zat, zit nu Nederland 1 HD
Verwijderd
je moet je niet zo laten naaien is niet zo .. zitten hier nu eenmaal wat kabel jongens van upc die de boel op naaien .. ik heb vanaf 2008 nov glasvezel en werkt super ..RoRoo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:13:
[...]
Gaat lekker soepel.
ik hoorde alleen dat lange wacht tijd is met aansluiten omdat kpn zo rustig heb met aansluiten ..lol
omdat glasvezel te duur is .. ik zit er zelf niet mee ik heb goud pakket van 110 e in de maand . en dik tevreden ..
maar iedereen is vrij om te nemen wat hij wil ..
Nee, alleen 798 is nu beschikbaar op de settop box. 797 is nu weg.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:36:
[...]
nee komt op het brava kanaal is een opera HD kanaal daar zit hij nu op .
Hier een filmpje
[ Voor 82% gewijzigd door Adlermann op 04-07-2009 17:17 ]
Ik geen idee wat KPN gaat doen, maar ik zie wel dat de aanbieding voor ZIlver pakket van drie maanden voor 65 euro is verlengd naar zes maanden voor 65 euro. Ondanks hun prijsstelling, vind ik het grote nadeel van KPN dat ze hun pakketten niet modulair aanbieden, zodat je als klant kan kiezen wat je wel of niet kan afnemen. Dus zodoende zit ik nog steeds met smart te wachten wat Online van plan is te gaan doen. Weerk een week verder en nog niets vernomen?!
Concurrentie lijkt niet zo eenvoudig van de grond te komen op de glasvezel infra van de KPN.
Geruime tijd geleden werd XS4ALL genoemd als tweede aanbieder op de website van AlmeerNet en meer info zou volgen.
Van de ene op de andere dag was die info verdwenen en bij XS4ALL is het oorverdovend stil als je er naar vraagt.
Nu zou dan Online de tweede aanbieder worden en op de website van Online staat het volgende :
Weet één ding zeker, zodra het kastje hier geplaatst is ga ik direct bij KPN een abonnement afsluiten en kan ik eindelijk vaarwel zeggen tegen het laatste stukje UPC wat hier nog in huis is, de kabel
Geruime tijd geleden werd XS4ALL genoemd als tweede aanbieder op de website van AlmeerNet en meer info zou volgen.
Van de ene op de andere dag was die info verdwenen en bij XS4ALL is het oorverdovend stil als je er naar vraagt.
Nu zou dan Online de tweede aanbieder worden en op de website van Online staat het volgende :
Geen idee welke planeet Online gevestigd is maar het voorjaar is ondertussen alweer een week of twee voorbijDit voorjaar bieden wij internet, digitale televisie en telefonie via glasvezel in Almere.
Weet één ding zeker, zodra het kastje hier geplaatst is ga ik direct bij KPN een abonnement afsluiten en kan ik eindelijk vaarwel zeggen tegen het laatste stukje UPC wat hier nog in huis is, de kabel
[ Voor 13% gewijzigd door ninjazx9r98 op 04-07-2009 19:35 ]
Beste Tweakers,
Wij hebben inmiddels UPC opgezegd. Eind juli zijn we van ons contract af, en gaan de schermen, de telefoonlijn en de internetverbinding op zwart. Wij wilden ook gebruik gaan maken van een abonnement bij de KPN. Van de week zijn we dan ook langsgereden bij de winkel van Glashart in de veronderstelling dat internet, telefonie en televisie binnen een week zouden kunnen worden aangesloten.
Niet dus! Vanwege een grote landelijke storing enkele weken geleden, hebben ze een enorme achterstand opgelopen met het aansluiten van alle glasvezelpakketten. Tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie: een half jaar
Dat is natuurlijk flink balen, we hebben UPC immers al opgezegd en kunnen het ons niet veroorloven om 5 maanden afgesloten te zijn van de buitenwereld, temeer omdat mijn ouders een eigen zaak hebben, waarbij de telefoon van absolute noodzaak is. Balen natuurlijk.
Wij dus weer naar UPC om te kijken wat nou precies de mogelijkheden zijn. Na een uur daar in de rij te hebben gestaan waren we eindelijk aan de beurt. Advies ingewonnen over hoe we nu het beste de contracten kunnen verlengen, en daar even gevraagd wat precies de mogelijkheden zijn met betrekking tot de glasvezelabonnementen die zij in Almere leveren. Het blijkt dus dat UPC geen glasvezeldiensten kan leveren hetgeen hier al bekend is. Wel claimen ze pakketten te kunnen leveren die sneller zijn dan de glasvezelpakketten, aangezien hun lijnen totaan de verdeelkast in de wijk bestaan uit coax, daarna gaat het over in glasvezel. Ik geloof dit niet. Coax kan naar mijn idee de snelheden van glasvezel nooit halen. Of zijn de huidige aangeboden glasvezelpakketten zo licht dat de glasvezel bij lange na niet benut wordt?
Lichtelijk off-topic: bij ongeveer iedere reclame beweert ongeveer iedere provider een snelheid te halen van zoveel MB, terwijl dit de snelheid in MBit is. Hoe denken jullie hierover? Is dit niet gewoon pure oplichting?
Edit: de reden dat er weinig concurrentie van andere aanbieders op het glasvezelnetwerk is, is omdat de gemeente kapitalen schijnt te rekenen voor het gebruik hiervan. Dit is ook de reden geweest dat UPC niet meedoet.
Wij hebben inmiddels UPC opgezegd. Eind juli zijn we van ons contract af, en gaan de schermen, de telefoonlijn en de internetverbinding op zwart. Wij wilden ook gebruik gaan maken van een abonnement bij de KPN. Van de week zijn we dan ook langsgereden bij de winkel van Glashart in de veronderstelling dat internet, telefonie en televisie binnen een week zouden kunnen worden aangesloten.
Niet dus! Vanwege een grote landelijke storing enkele weken geleden, hebben ze een enorme achterstand opgelopen met het aansluiten van alle glasvezelpakketten. Tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke installatie: een half jaar

Wij dus weer naar UPC om te kijken wat nou precies de mogelijkheden zijn. Na een uur daar in de rij te hebben gestaan waren we eindelijk aan de beurt. Advies ingewonnen over hoe we nu het beste de contracten kunnen verlengen, en daar even gevraagd wat precies de mogelijkheden zijn met betrekking tot de glasvezelabonnementen die zij in Almere leveren. Het blijkt dus dat UPC geen glasvezeldiensten kan leveren hetgeen hier al bekend is. Wel claimen ze pakketten te kunnen leveren die sneller zijn dan de glasvezelpakketten, aangezien hun lijnen totaan de verdeelkast in de wijk bestaan uit coax, daarna gaat het over in glasvezel. Ik geloof dit niet. Coax kan naar mijn idee de snelheden van glasvezel nooit halen. Of zijn de huidige aangeboden glasvezelpakketten zo licht dat de glasvezel bij lange na niet benut wordt?
Lichtelijk off-topic: bij ongeveer iedere reclame beweert ongeveer iedere provider een snelheid te halen van zoveel MB, terwijl dit de snelheid in MBit is. Hoe denken jullie hierover? Is dit niet gewoon pure oplichting?
Edit: de reden dat er weinig concurrentie van andere aanbieders op het glasvezelnetwerk is, is omdat de gemeente kapitalen schijnt te rekenen voor het gebruik hiervan. Dit is ook de reden geweest dat UPC niet meedoet.
[ Voor 5% gewijzigd door the_scientist op 04-07-2009 19:43 ]