[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Ik ben trouwens wel benieuwd wat de FUP van KPN is. Ik zit na 1 week al > 300 gig traffic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:40
Maarehm, voor een 2 in 1 pakketje voor de door die medewerker genoemde bedragen zou ik tekenen!
Jammer dat er geen internet + digitale tv pakket is, zonder telefoon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Hmmm oh ja, ik zie nu dat bij het 2+1 pakket analoog staat |:(. Dat zou echt een major bummer zijn, zeg! Ik hoef namelijk geen telefoon, maar digitale TV zou wel een pre zijn.

Dat wil zeggen, ik heb nu digitale tv via KPN (iTV) omdat ik het wel leuk vind om zo veel zenders voor weinig geld te kunnen ontvangen en dan ook met name de regionale zenders uit andere regio's.

Maar goed, zelfs met alleen analoog zou nog te leven zijn als de kwaliteit verder OK is en ze verder hun best doen het analoge spectrum zo vol mogelijk te proppen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:51:
Mijn straat zou al deze maand aan de beurt zijn voor het aansluiten in de meterkast, maar nog niets vernomen van KPN. Wat ik zeer slecht vindt is dat de modem constant dag en nacht aan moet blijven en dat de telefonie ook via die modem moet.

Zo wordt je wel erg afhankelijk van die modem. Is het eigenlijk een oplossing om zelf een andere modem te plaatsen, eentje die je wél kan configureren?
Als je een L2 switch plaatst en zonder telefonie kunt, dan kan je inderdaad een andere modem gebruiken. Zie eerdere posts van mij in dit draadje. IP-TV en internet heb ik werkend; telefonie is nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASS-Ware schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:46:
[...]

Jammer dat er geen internet + digitale tv pakket is, zonder telefoon dus.
heb je niet bij kpn wel bij online zag ik ..alleen 100mbit/100mbit is ook wel mooi .. maar als je dan weer te veel download krijg je dat gezeik weer . daarom ben ik toen ook weg gegaan bij kwello =upc
heb nu 60mbit down haal altijd de volle snelheid . never probs
denk dat kpn toch ook naar de richting 100mbit up/down zal moeten gaan .
vriend van mij heeft het ook in amersfoort 100mbit up down 60 e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

eymey schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:53:
Hmmm oh ja, ik zie nu dat bij het 2+1 pakket analoog staat |:(. Dat zou echt een major bummer zijn, zeg! Ik hoef namelijk geen telefoon, maar digitale TV zou wel een pre zijn.

Dat wil zeggen, ik heb nu digitale tv via KPN (iTV) omdat ik het wel leuk vind om zo veel zenders voor weinig geld te kunnen ontvangen en dan ook met name de regionale zenders uit andere regio's.

Maar goed, zelfs met alleen analoog zou nog te leven zijn als de kwaliteit verder OK is en ze verder hun best doen het analoge spectrum zo vol mogelijk te proppen :).
Als je pakket 1 neemt zou je bijvoorbeeld nog kunnen overwegen om je TV via bijvoorbeeld Canal Digitaal te laten lopen. 50 euro voor 50mbit is een lachertje in vergelijking met wat je voor dat geld bij een zichzelf respecterende DSL provider krijgt.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:32:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat de FUP van KPN is. Ik zit na 1 week al > 300 gig traffic...
lol ik download alleen maar bleu-ray :)
heb hd tv + psx3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
mindcrash schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:30:
[...]

Als je pakket 1 neemt zou je bijvoorbeeld nog kunnen overwegen om je TV via bijvoorbeeld Canal Digitaal te laten lopen. 50 euro voor 50mbit is een lachertje in vergelijking met wat je voor dat geld bij een zichzelf respecterende DSL provider krijgt.
Mja... TV is ook weer niet zo belangrijk voor me dat ik een hele constructie in m'n tuin wil :) (los van dat m'n vriendin het lelijk vindt, haha :P ). TV kijken doen we toch voornamelijk selectief en informatief, dus het moet wel gewoon zo simpel mogelijk blijven. Als ik tegen een schappelijk bedrag en weinig moeite veel zenders kan krijgn (zoals nu bij iTV) vind ik het prima, maar anders is het ook best :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
usenditto schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:45:
Zojuist hoorde ik van een Online medewerker dat ze de volgende pakketten voor glasvezel gaan aanbieden voor het glasvezelnetwerk in Almere (Almeernet):

1. Een 2 in 1 pakket : Internet 50 Mb Dl/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 50 Euro p/mnd
2. Een 2 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 75 Euro p/mnd
3. Een 3 in 1 pakket : Internet 50 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 60 Euro p/mnd
4. Een 3 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 85 Euro p/mnd

Wanneer de pakketten worden aangeboden is (nog) niet bekend. Overige info:
- Digitale ontvanger : N.n.b.
- Modem : Genexis (Model niet bekend)

Klinkt interessant.
Ik verwacht deze week toch wel een mailtje van Online. Ze hebben gezegd dat ze in mei met meer nieuws zouden komen.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
mindcrash schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:30:
[...]

Als je glas hebt, dan wil je toch geen satelliet die last kan hebben van het weer ?
Of is dat onzin ?
Ik heb satelliet overwogen, maar de meesten raden het me af,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoor juist dat veel mensen die sateliet hebben er tevreden mee zijn. Alleen bij erg slecht weer kan je last krijgen van storingen (sneeuw, erg harde regen/hagen, harde wind).

Maar goed, het blijft een best dure investering (als je er een beetje leuke apparatuur bij wil zoals een Dreambox of een PC sat kaart) en je moet zo'n ding aan je gevel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserpower
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 13:28
Ik ben heel blij dat ik mijn schotel heb laten hangen.
Ik heb HDTV via UPC maar via de kabel kan ik geen DSF ontvangen.
En laat nu dat de zender zijn die alle trainingen en wedstrijden van de MotoGP uitzenden.
Eurosport heeft geen uitzend rechten meer en via RTL7 is maar een deel te bekijken en vaak niet live!
Voor minder dan 100 euro heb je al een schotel setje, niet top of the bill maar goed genoeg voor vele zenders in prima kwaliteit.
Het glasvezel verhaal volg ik wel en mischien gaat UPC eruit.
Ik wil eerst wel eens weten hoeveel HD zenders KPN / Online kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik heb sat erbij, naast mn digitale TV van upc (nog).
Hierdoor kan ik BBC-HD kijken, maar ook bijvoorbeeld ITV (Live britain's got talent meekijken :O )
Met een meter schotel aan de muur heb ik nooit last van storingen in het beeld.
Schotel hang aan de schuur, en dat is geen mooi ding, maar ach, tis hobby.
Tegenwoordeig zijn er hele mooie oplossingen voor schotels. Vlakke die er niet uitzien als schotel, doorzichtige, die je dus bijna niet ziet, of met een stenemotief erop zodat hij niet zo opvalt tegen de muur.

Maar goed, ik wacht even het aanbod af van Online, 50/50Mbit klinkt wel lekker, liever als de 60/6 die ik nu van UPC heb.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWiRo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2023
Heb nu sinds twee weken glasvezel in Son en Breugel. Zo te zien in dezelfde configuratie als in Almere.
TV-kwaliteit zowel analoog als digitaal geen klagen. Ook de telefoon lijkt goed te werken. Alleen internet is niet te configureren zoals ik graag zou willen. Voor 'de gemiddelde gebruiker', zoals de KPN het noemt, zal het wel goed zijn, maar ik heb specifieke wensen, dacht ik........
Tot ik dit forum vond over Almeernet en nu blijkt dat ik zeer zeker niet de enige ben die zich groen en geel ergert aan de Thomson 787. Ondanks herhaalde pogingen is het me nog steeds niet gelukt om dit ding aan het verstand te brengen dat ik ook een NAS aan het netwerk heb hangen. In de device list een applicatie toewijzen aan een IP nummer wil ook al niet tot een werkend resultaat leiden (al is de NAS lokaal wel op IP nummer te benaderen).
Oh wat verlang ik nu al weer terug naar mijn 'oude' linksys ADSL modempje. Waarop ook bij mij de vraag boven kwam of de Thomson vervangen kon worden door mijn eigen apparatuur en zo mijn eigen router kan gebruiken. Die vraag lijkt nu beantwoord in dit forum. RiDo78 bedankt voor het delen van je ervaringen!!!.

@RiDo78: Ondanks dat mijn kennis van VLANs zo ongeveer nul is, denk ik er sterk over de door jou gevolgde werkwijze na te volgen. Als ik alles goed begrijp zou dan het volgende moeten kunnen werken: Genexis --> SLM2008 --> router (WAN zijde) + STB + T787 (alleen voor de telefoon). Klopt dit naar jou idee?
En ik heb alvast even in de handleiding van de SLM2008 gekeken, is het voldoende om de VLAN settings en de VLAN port settings in te stellen of zijn er nog meer punten om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserpower schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:42:
Ik ben heel blij dat ik mijn schotel heb laten hangen.
Ik heb HDTV via UPC maar via de kabel kan ik geen DSF ontvangen.
En laat nu dat de zender zijn die alle trainingen en wedstrijden van de MotoGP uitzenden.
Eurosport heeft geen uitzend rechten meer en via RTL7 is maar een deel te bekijken en vaak niet live!
Voor minder dan 100 euro heb je al een schotel setje, niet top of the bill maar goed genoeg voor vele zenders in prima kwaliteit.
Het glasvezel verhaal volg ik wel en mischien gaat UPC eruit.
Ik wil eerst wel eens weten hoeveel HD zenders KPN / Online kan bieden.
nog niet veel HD zendrrs ik heb in het goud pakket 1 HD zender . ze gaan wel binnenkort een HD pakket aanbieden ..hoorde dat het op 10 e extra zou gaan kosten .
maar er staan 12 kanalen in zwart dat dan voor HD is neem ik aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWiRo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:40:
Heb nu sinds twee weken glasvezel in Son en Breugel. Zo te zien in dezelfde configuratie als in Almere.
TV-kwaliteit zowel analoog als digitaal geen klagen. Ook de telefoon lijkt goed te werken. Alleen internet is niet te configureren zoals ik graag zou willen. Voor 'de gemiddelde gebruiker', zoals de KPN het noemt, zal het wel goed zijn, maar ik heb specifieke wensen, dacht ik........
Tot ik dit forum vond over Almeernet en nu blijkt dat ik zeer zeker niet de enige ben die zich groen en geel ergert aan de Thomson 787. Ondanks herhaalde pogingen is het me nog steeds niet gelukt om dit ding aan het verstand te brengen dat ik ook een NAS aan het netwerk heb hangen. In de device list een applicatie toewijzen aan een IP nummer wil ook al niet tot een werkend resultaat leiden (al is de NAS lokaal wel op IP nummer te benaderen).
Oh wat verlang ik nu al weer terug naar mijn 'oude' linksys ADSL modempje. Waarop ook bij mij de vraag boven kwam of de Thomson vervangen kon worden door mijn eigen apparatuur en zo mijn eigen router kan gebruiken. Die vraag lijkt nu beantwoord in dit forum. RiDo78 bedankt voor het delen van je ervaringen!!!.

@RiDo78: Ondanks dat mijn kennis van VLANs zo ongeveer nul is, denk ik er sterk over de door jou gevolgde werkwijze na te volgen. Als ik alles goed begrijp zou dan het volgende moeten kunnen werken: Genexis --> SLM2008 --> router (WAN zijde) + STB + T787 (alleen voor de telefoon). Klopt dit naar jou idee?
En ik heb alvast even in de handleiding van de SLM2008 gekeken, is het voldoende om de VLAN settings en de VLAN port settings in te stellen of zijn er nog meer punten om op te letten?
ik heb boven 3 computers draaien op Gv op een HUB werkt prima met elkaar en beneden nog een psx 3
meteen op GV .. goede multiplayer verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo de straten liggen hier open :) Verzetswijk,

Gaat best wel rap moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:39:
[...]

ik heb boven 3 computers draaien op Gv op een HUB werkt prima met elkaar en beneden nog een psx 3
meteen op GV .. goede multiplayer verbinding :)
Ehm.... GV? :S. Glasvezel bedoel je waarschijnlijk (meestal wordt dat aangeduid met FttH). Verder is het ook wel handig als je erbij vertelt waar je die HUB hebt hangen in je netwerk. Ik vermoed namelijk gewoon achter een LAN poort op de Experiabox/TG787 ;).

Dat is dus niet wat in het relaas waar je opreageert bedoeld wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vorkie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:42:

Hey, jouw gebruikersnaam komt me bekend voor ;-). Nu woonachtig in verzetswijk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik woon op dit moment in de Noorderplassen. We wonen er nu sinds Sebtember vorig jaar. Is er al een gedeelte van de Noorderplassen aangesloten of moet iedereen nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Mastasidaz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:17:
Ik woon op dit moment in de Noorderplassen. We wonen er nu sinds Sebtember vorig jaar. Is er al een gedeelte van de Noorderplassen aangesloten of moet iedereen nog?
Ik weet niet of Noorderplassen in de planning staat op dit moment, dat komt omdat er in het verleden ook al een fiberproject is geweest daar (Unet.nl).
Maar je komt er zo achter door op almeernet.nl je postcode in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
Vorkie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:42:

Ik sta in de verzetswijk op week 24 gepland maar als ik zie hoe ze er als een dolle doorheen gaan dan denk ik dat het volgende week wordt als het niet al morgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn nu bij ons aan het eind van de straat, ik neem aan dat ze nu richting het begin van de straat gaan werken. Is in de Faunabuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
Er steekt nu een stuk kabel uit de grond bij de voordeur.... Ik begreep dat ze de kabel rechtstreeks de kruipruimte in zouden leggen.
Bij wie is dit al aangesloten? Het stukje dat nu de grond uitsteekt haalt zeker mijn meterkast niet?!?
(+ dat ze waarschijnlijk weer een gat in mijn tuin moeten graven...)

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Oktopus schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:19:
Er steekt nu een stuk kabel uit de grond bij de voordeur.... Ik begreep dat ze de kabel rechtstreeks de kruipruimte in zouden leggen.
Bij wie is dit al aangesloten? Het stukje dat nu de grond uitsteekt haalt zeker mijn meterkast niet?!?
Ja, af afmonteren doet weer een ander bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
Oktopus schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:19:
Daar hoef je je geen zorgen over te maken.... er ligt genoeg kabel onder de grond... Gaat er alleen om dat ze weten waar de kabel precies ligt.. Bij mij thuis op dit moment precies hetzelfde... Wachten op een telefoontje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Makaveli09 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:59:
[...]

Daar hoef je je geen zorgen over te maken.... er ligt genoeg kabel onder de grond... Gaat er alleen om dat ze weten waar de kabel precies ligt.. Bij mij thuis op dit moment precies hetzelfde... Wachten op een telefoontje dus.
Bij mij staat op straat en op de deur zo'n kruisje waar het inbrekersgilde zich ook wel van bediend :P

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
joop99 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:00:
[...]

Ik sta in de verzetswijk op week 24 gepland maar als ik zie hoe ze er als een dolle doorheen gaan dan denk ik dat het volgende week wordt als het niet al morgen is.
Ik woon dan in de H. Hilgers, maar afgelopen week zijn ze er echt doorheen gevlogen, in de ochtend open en savonds dicht...

Moest wel lachen om die brief die we kregen voor toestemming te geven om in de tuin te mogen graven, ik zit op 2 hoog en heb geen tuin :P

Maar ik vraag me af hoe ze de flat doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vorkie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:46:
[...]

Ik woon dan in de H. Hilgers, maar afgelopen week zijn ze er echt doorheen gevlogen, in de ochtend open en savonds dicht...

Moest wel lachen om die brief die we kregen voor toestemming te geven om in de tuin te mogen graven, ik zit op 2 hoog en heb geen tuin :P

Bij een flat moet je een beetje oppassen!

Als je pech hebt moeten ze, om in jouw meterkast te komen, ook eerst door de meterkast of ander deel van het huis van je onderburen heen (als er niet iets van een gemeenschappelijke 'schacht' ofzo is waar de kabels doorheen naar je meterkast lopen). Als je onderburen geen toestemming geven kan je pech hebben :S

Een collega van me die een koopflat in Haven heeft, heeft de vereniging van eigenaren erbij betrokken om gewoon collectief voor de hele flat toestemming te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb alleen maar problemen met KPN om uberhaupt glasvezel geleverd te krijgen.
Afgelopen september hebben dat kastje in m'n meter kast geplaatst nadat alle werkzaamheden in mijn wijk waren afgerond (Filmwijk-zuid) en vervolgens heb ik glasvezel aangevraagd en nu nog steeds heb ik géén glasvezel.

12 December : bij de Primafoon glasvezel aangevraagd want ze hadden een mooie aanbieding,namelijk de eerste 3 maanden gratis.Alles goed en wel en de medewerker melden mij dat in ongeveer in Maart aangesloten zou worden.

Februarie : toch even dat 0900 nummer gebeld met de vraag of ik inderdaad in April aan de beurt zou zijn,nee vertelde zei mij dat wordt waarschijnlijk in April.Nou prima ik wacht nog wel ff.

April : ik bel toch nog maar even met dat 0900 nummer of alles goed gaat en ik in April wat kan/mag verwachten en ook had ik wat vraagjes over de aansluiting naar m'n woonkamer en netwerk naar de andere pc's in huis..Nou zegt de medewerker 'mevrouw u heeft helemaal geen order geplaatst,maar misschien zit u in een andere bak ik kijk wel even' Na 3 min. kwam ze terug dat ik inderdaad geen order had en ik maar een nieuwe moest aanmaken (WTF) .Ook wist zij te vermelden dat ik nu natuurlijk achter in de rij kon aansluiten wat betreft de tijd het zou gaat duren wanneer ik werd aangesloten.
2 dagen later ben ik hier naar de primafoon gegaan met de vraag wat er met m;n eerste order is gebeurd en dat ik hier geen genoegen mee nam. Ik had tenslotte alles zwart op wit en een bevestiging gehad via de mail.
Deze jongen vertelde mij dat de persoon die mijn contract had doorgevoerd (Randy) inmiddels er niet meer werkten wat hij had er een zooitje van gemaakt(Hij had zelfs mensen uit buiten glasvezel aangesmeerd terwijl die nog niet eens wat in de grond hebben liggen),maar ik moest toch maar weer even bellen met dat 0900 nummer.
Zo gezeg zo gedaan,kreeg ik een hele aardige jongen aan de telefoon die mij wist te melden dat ik inmiddel 2 orders had lopen waarvan de eerste op 12 december was aangevraagd !!! Hij zou mij een printscreen sturen van de aanvraag (heeft ie netjes gedaan) en ik moest nog eventjes geduld hebben.
In april uiteraard geen glasvezel gehad en ook aan de kant van KPN bleef het errug stil.

Mei :Ongeveer in de 2de week van mei wéér gebeld omdat ze in mijn straat (Joris Ivenslaan ) door aan deur gingen om mensen glasvezel te laten nemen,deze jongen vertelde mij dat ik naar het 'glazenhuis' moest gaan in haven en ze daar warm te maken om mij zo snel mogelijk een monteur te sturen en ik moest nog maar even dat 0900 nummer bellen hoe het nu verder stond met m'n aanvraag.
Ik kreeg een hele aardige jongen aan de lijn en ook aan hem heb ik m'n hele verhaal uitgelegd en ook even vermeld dat ze al die maanden aardig wat geld door m'n neus geboord hebben,want ik ging uit van April en per maand scheelt het mijn zo'n 75 euro met de aansluitingen die in nu heb.
Hij ging bellen met z'n 'supervisor en kijken wat hij kon doen wat het duurt toch wel erg lang,hij zou mij terug bellen en dat deed hij ook netjes.Mijn aanvraag was dezelfde dag doorgestuurd naar de monteurs en die zullen mij bellen vóór 15 juni (jaja) mocht dat niet het geval zijn dat kan ik tot dat ik glasvezel heb van hun Internet+bellen krijgen voor 30 p.m. als tegemoetkoming (MAAR IK WIL GLASVEZEL).

Vandaag had ik toch weinig te doen en ik besloot even naar het 'glazenhuis' te gaan om te vragen hoe het er mee staat,want vanuit daar werden de monteurs naar de adressen gestuurd om mensen aan te sluiten (dat had die jongen verteld die deur aan deur ging)
Deze jongen was niet erg professioneel en maakte mij uit voor leugenaar 'want niemand in stad in nog aangesloten' wel raar dat ik zowel hier lees,en van andere mensen in stad hoor dat ze zijn aangesloten.
Ook op dat mooie bord van Reggfibber staat dat mijn wijk is aangesloten (dat is al maanden zo) en hij kon en wilde niks voor mij doen.Het kwam er eigenlijk op neer dat hij net zoveel kon als de primafoon,mensen een contract geven en je kan plaatsjes kijken(heb ik lekker veel aan).Maandag toch weer even bellen wat voor een teringzooi het is,en hoe goed je als klant wordt geholpen in dat mooie huis van ze.

Eigenlijk om een lang verhaal kort te maken,ik ben bijna 6 maanden bezig om glasvezel te krijgen want ik ga er van uit dat als ik in December een contract afsluit dat het toch geen 6 maanden hoeft te gaan duren om aangesloten te worden.Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en beloftes worden niet nagekomen
Bij KPN vertelde ze mij div. keren dat wie het eerst kom wie het eerst maalt wat betreft de aansluitingen en dat ze in December er niet zo veel hadden.
Ik zit te wachten op eventuele andere aanbieders met glasvezel in almere en dat kan KPN mijn aanvraag lekker in hun reet steken.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09-2015
Bij mij (Kruidenwijk - stad) komen ze as vrijdag dan eindelijk het glasvezel aansluiten. de vezel zelf is al in november 2008 binnen gebracht en het verhaal dat het moeilijk is om ook echt Internet te krijgen herken ik. Ook ik heb herhaaldeijk gebeld, naar het de demo winkel in Haven geweest, herhaaldeijk gebeld, maar nu llijkt het toch echt te gaan gebeuren.
Als het allemaal achter de rug is vrijdag zal ik mijn ervaringen melden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk moet gaan.
Bij mij is het gewoon een kwestie van een kabeltje van de meterkast naar de huiskamer via de oude telefoon lijn/aansluiting,dat is namelijk zoals ik het wil omdat vanuit daar 2 kabels naar boven gaan voor de overige pc's en xboxen.
KPN lijkt net de belasting dienst 'leuker kunnen we het niet maken,wel moeilijker'

Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Vorkie schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:46:
[...]

Ik heb in een van de vier achterste flats gewoond in het verleden, de meterkasten zitten daar onder elkaar en allemaal gegroepeerd. Dat zal dus nog wel goed gaan, het lastige stuk komt pas als je van daaruit je flat in wil want doen moet je maar geluk hebben dat het trekken van de draden goed gaat.
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:43:
Ik snap niet waarom het allemaal zo moeilijk moet gaan.
Ik kan me twee redenen voorstellen waarom het moeilijk gaat:
  1. KPN gaat nu pas het netwerk in stad activeren en kan nu pas leveren
  2. Glasvezel wordt geleverd via een nieuw systeem, in het verleden had ieder KPN product zijn eigen leveringsstraat. Sinds een aantal jaar loopt er bij KPN een groot project dat dit op moet lossen, de KPN glasvezel (FTTH en FTTC) zijn de eerste produkten die hiermee geleverd gaan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door joop99 op 31-05-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:22
ninjazx9r98 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:20:
Zojuist een brief ontvangen van de gemeente.
Onze buurt staat in de planning voor juni 2009.

Wat er ook nog in de brief staat is dat er een naamswijziging komt.
Almeernet wordt Glashart Almere.

Edit :
Kennelijk komt er ook een informatiepakket met een antwoordkaart die binnen acht dagen terug gestuurd dient te worden.
In verband met vakantie zal dat niet gaan en Almeernet geeft telefonisch aan dat het een probleem is als er niet binnen acht dagen gereageerd wordt.
Telefonisch aangeven dat eea aangelegd dient te worden kan echter ook, men neemt nu contact met ons op zodra we terug zijn van vakantie om meteen een afspraak in te plannen.
Even mezelf gequote.
Zoals ik hierboven al schreef kwam de informatie brief net op het moment dat we op vakantie gingen maar dankzij een telefoontje zou alles toch geregeld zijn................Niet dus.
Paar uurtjes geleden thuis gekomen en meerdere brieven gevonden van glashart plus een folder dat we toch echt heel snel moeten reageren omdat we tot nu toe niets hebben laten horen en men niets in de administratie kan vinden ??
Beetje vreemd aangezien ik afgesproken heb dat men 3 juni belt om eea verder af te spreken.
Voor de zekerheid net maar via internet alsnog aangegeven dat we weldegelijk glasvezel willen en gezien het feit dat de laatste brief van 27 mei is en nog steeds over max 8 dagen praat om te reageren zouden we nog steeds op tijd moeten zijn.
Overigens waarschuwt de folder meteen voor veel hogere kosten indien men later alsnog aangesloten wil worden dus toch dinsdag maar ffies bellen om te kijken of alles nu echt in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2018
ik heb ook 5 maanden geleden glasvezel aangevraagd.
het is echter een &*&* zooi bij kpn(afdeling glasvezel). :(

[ Voor 12% gewijzigd door mike- op 02-06-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

Als ik dit zo hoor ben ik blij dat ze het in Almere-Hout nog niet aanleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik kan nu in Almere Literatuurwijk ook glasvezel aanvragen, ik wordt niet echt blij van sommige berichten maar UPC is ook niet alles :-)

Weet iemand hoe de status is dat BBC1 & BBC2 aangeboden gaat worden bij KPN? Toen ik het kasje geleverd kreeg kwam er een man aan de deur van KPN die mij vertelde dat het zo goed als zeker is dat BBC eraan komt, maar ik heb er daarna niets meer van gehoord.

Hoe is het eigenlijk als ik binnen het eerste contract jaar ga verhuizen naar een gebied waar het nog niet leverbaar is, moet het contract dan afkopen of kan ik er dan vanaf of bv overstappen op KPN internet over ADSL oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Even voor de duidelijkheid, glasvezel 'aanvragen' betekent slechts dat men het je huis binnen brengt en afmonteerd, verder niets.
Dit naar binnen brengen en afmonteren is gratis en er zijn verder geen verplichtingen om ook diensten af te nemen via die glasvezel.
Kies je er voor om eea niet aan te laten leggen maar wil je later alsnog gebruik maken van diensten zal men dus eerst werkzaamheden moeten verrichten die op dat moment NIET gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
JaWiRo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:40:
Dat werkt inderdaad op de telefonie na. KPN is in haar oneindige stugheid er in geslaagd om de T787 voor het telefonie gedeelte ook nog deels afhankelijk te maken van, jawel, het internet vlan.

En aangezien ik niet heb getest (en ook niet ga testen) wat het effect van 2 simultane PPPoE tunnels is...

En die klungels van KPN kunnen ook het SIP wachtwoord niet geven of resetten. Zogenaamd om 'hackers' tegen te gaan?! Ik ben zo langzamerhand echt in staat om de flashchip uit de experiabox te solderen en die (desnoods byte voor byte) uit te lezen. Het is alleen dat ik dat rotding (werkend) achter de hand wil houden voor het geval een of andere idioot de glaskabel kapot trekt en ik KPN moet overtuigen dat het ECHT hun probleem is. (Dan vereisen ze -terecht- toch hun eigen rommel op de lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:59:
Even voor de duidelijkheid, glasvezel 'aanvragen' betekent slechts dat men het je huis binnen brengt en afmonteerd, verder niets.
Dit naar binnen brengen en afmonteren is gratis en er zijn verder geen verplichtingen om ook diensten af te nemen via die glasvezel.
Kies je er voor om eea niet aan te laten leggen maar wil je later alsnog gebruik maken van diensten zal men dus eerst werkzaamheden moeten verrichten die op dat moment NIET gratis zijn.
Ik heb de glas aansluiting reeds in mijn huis afgemonteerd gekregen, ik kan dus een aansluiting "aanvragen" bij KPN of hoe dat dan ook heet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
Aalard99 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:13:
Ik kan nu in Almere Literatuurwijk ook glasvezel aanvragen, ik wordt niet echt blij van sommige berichten maar UPC is ook niet alles :-)

Weet iemand hoe de status is dat BBC1 & BBC2 aangeboden gaat worden bij KPN? Toen ik het kasje geleverd kreeg kwam er een man aan de deur van KPN die mij vertelde dat het zo goed als zeker is dat BBC eraan komt, maar ik heb er daarna niets meer van gehoord.

Hoe is het eigenlijk als ik binnen het eerste contract jaar ga verhuizen naar een gebied waar het nog niet leverbaar is, moet het contract dan afkopen of kan ik er dan vanaf of bv overstappen op KPN internet over ADSL oid?
Vooralsnog kan KPN nog geen BBC en BBC2 aanbieden. Dit ligt niet aan KPN, maar aan de BBC. Zoals het artikel aangeeft gaat dit echter wel veranderen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aalard99 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:09:
[...]

Ik heb de glas aansluiting reeds in mijn huis afgemonteerd gekregen, ik kan dus een aansluiting "aanvragen" bij KPN of hoe dat dan ook heet :-)
De 'slimmerds' van het huis is haven vermelden mij zaterdag dat nieuwe aanvragen ongeveer een jaar gaan duren voordat je aangesloten wordt.
Het zal misschien aan mij liggen,maar je gaat toch iets niet aanbieden als je het niet kunt leveren ? of ik zal wel simpel zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2018
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:59:
even voor de duidelijkheid ik heb een pakket 5 maanden geleden aangevraagd.
en ben nog steeds aan het wachten totdat een monteur mij opbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Vandaag zou de glasvezel bij mij binnengebracht worden. Niet dus :(
De kabel is in onze hele straat niet goed naar de woning geschoten. 8)7
Dus de monteurs konden nu niks doen.
Op de vraag hoelang het nu gaat duren konden ze geen antwoord op geven.
Dit legt aan de gemeente Almere want die moet dit op gaan lossen.
Mijn gevoel zegt dat dit wel eens lang kan gaan duren.
Baluhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
goldvinger schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:56:
@goldvinger
Waar speelt dit issue? (welke wijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
joop99 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:52:
[...]

@goldvinger
Waar speelt dit issue? (welke wijk)
Het speelt zich af in de danswijk.
Aan de overkant van de straat is het wel gelukt.
Aan onze zijde is het mislukt.
Schijnt met de fundering te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Fundering is een ramp in deze stad.

Hier in de straat (Raaltepad) is de grond al ver onder de funderingen weg gezakt. Het lijkt erop alsof men hier in de buurt daar gebruik van heeft gemaakt door de kabel er ook gewoon onder door te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Het word eens tijd dat ze eens in de stripheldenbuurt aan de slag gaan.Tegen die tijd dat het hier binnen word gebracht,kan ik 3 jaar wachten tot ik aangesloten word als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
vincedd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:27:
Het word eens tijd dat ze eens in de stripheldenbuurt aan de slag gaan.Tegen die tijd dat het hier binnen word gebracht,kan ik 3 jaar wachten tot ik aangesloten word als ik dit zo lees.
Maak je niet al teveel zorgen, KPN gaat echt wel het aansluit-tempo om hoog brengen, iedere maand dat een aansluiting niet in gebruik is kost reggefiber 17 euro, KPN dus in wezen 41% hiervan (aandeel van KPN in reggefiber). Daarnaast kost dit KPN nog eens de gemiste omzet van het abonnement. Tegen de tijd dat ze in de stripheldenbuurt zijn aangekomen dan werkt e.a. echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Denk het ook wel :). Ben ook benieuwd wat KPN gaat doen om concurrerend te blijven op het moment dat Online het echt voor elkaar gaat krijgen om flink lekkere pakketten aan te gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het aanleggen van glas in de wijk ging echt snel. (Tussen de Vaarten-Noord) Elke dag zag ik ze dichterbij komen :P Het schieten naar de voordeur enzo ging ook allemaal snel, maar nu steekt er al bijna een maand een oranje glasdraadje uit de grond. Ze zeiden dat 't ongeveer 2 weken zou duren voordat het glas naar de meterkast zou worden gelegd, helaas duurt 't toch wat langer. Ben benieuwd wanneer ze gaan bellen voor een afspraak. (Hoe gaan ze dat btw precies doen, ze leggen het glas onder de fundering en dan boren ze een gat naar de meterkast?)

Heel veel haast heeft het ook weer niet want KPN word 't toch niet, eerder Online. (of een andere aanbieder, als die nog komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vincedd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:27:
Same here. Maarten Toonder Laan ligt open en wordt flink verbouwd, lijkt mij handig om dan gelijk aan te leggen. Maar natuurlijk planning en alles die niet in orde is.
Sowieso raar, deze buurt is volgens mij hooguit een paar jaar oud, mijn gedeelte (Buitenkans) is zelfs max 3 jaar oud, hadden ze toch direct glasvezel kunnen leggen? Ik zit nu met 8mbit verbinding omdat hij bij 12mbit al lag te klapperen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Tsurany schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:36:
[...]

Same here. Maarten Toonder Laan ligt open en wordt flink verbouwd, lijkt mij handig om dan gelijk aan te leggen. Maar natuurlijk planning en alles die niet in orde is.
Sowieso raar, deze buurt is volgens mij hooguit een paar jaar oud, mijn gedeelte (Buitenkans) is zelfs max 3 jaar oud, hadden ze toch direct glasvezel kunnen leggen? Ik zit nu met 8mbit verbinding omdat hij bij 12mbit al lag te klapperen.
De (dsl) telefoon centrale staat in tegenover de regenboogbuurt,Dat gekleurde gebouw tegen een flat aan.Ik heb hier ook maar 8 Mbit.Hoger wil ik ook niet,aangezien ik dan maar een 10 tot 11 Mbit haal en ik niet bereid ben om een ander abbo bij xs4all te nemen voor die paar Mbit.
Ik heb hier al een israpunt zitten (professor Lupardistraat) die glasvezel voorbereid is,maar de vezels zitten er nog niet in.Ik heb het vermoeden dat de voorbereiding tot aan de straat vanuit huis er al ligt.Nu het graafwerk in de straat nog.
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/6135/image342q.jpg
Israpunt gesloten.Belachelijk diep israpunt.

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/4377/image343t.jpg

Israpunt open:telefonie als 1 binnenkomende lijn afgewerkt,dus bij problemen met dsl,kan lijn niet op ander aderpaar aangesloten worden.Dit staat administratief bij KPN ook als 1 binnenkomend aderpaar bekend....helaas,glasbakje voorbereiding al klaar.linksboven in de hoek ligt al een mantelpijpje voor de vezel klaar.En rechtsonderin zitten al uitbreekpoorten voor de glasconnectoren.Al betwijfel ik of KPN deze israpunten gaat gebruiken voor het glasvezel ,aangezien ik op andere foto`s heb gezien dat de vezel rechtstreeks het Genexis modem(of omzetter) ingaat.

[ Voor 34% gewijzigd door vincedd op 04-06-2009 22:55 . Reden: Ik had niet goed opgelet: foto`s stonden op zijn kant,niet elke monitor kan naar deze stand gedraait worden . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is Trilink, ook maar 1 aderpaar omdat de toekomst toch glasvezel is... Maar ja, dan moeten ze wel opschieten met glasvezeltjes bij jullie naar binnen te blazen ;)...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
The Wizard schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:09:
Dat is Trilink, ook maar 1 aderpaar omdat de toekomst toch glasvezel is... Maar ja, dan moeten ze wel opschieten met glasvezeltjes bij jullie naar binnen te blazen ;)...
Klopt,boven het isra hangt ook een sticker met uitleg over dat geval en daar stond inderdaad trilink op.Alleen baalde ik van dat ene aderpaar,omdat ik me dsl helemaal gescheiden wilde hebben van de telefonie(telefoonlijn en nummer is van een ander),en dat kon dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
vincedd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:21:
[...]

Klopt,boven het isra hangt ook een sticker met uitleg over dat geval en daar stond inderdaad trilink op.Alleen baalde ik van dat ene aderpaar,omdat ik me dsl helemaal gescheiden wilde hebben van de telefonie(telefoonlijn en nummer is van een ander),en dat kon dus niet
Ik dacht dat de trilink gebieden in Almere niet eens in de almeernet planning zaten en dat deze nog een punt van overleg waren. Als je je postcode intoetst op glashart.nl/almere krijgt je dan een datum terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat dacht ik inderdaad ook. Trilink wijken zijn o.a. volgens mij Tussen de Vaarten, Regenboogbuurt en Eilandenbuurt. UNET bood ooit, naast hun eigen AFP gebied, ook abbo's op de trilink netten aan maar is daar op een gegeven moment mee gestopt "wegens technische veranderingen bij KPN".

Mag toch voor de bewoners van die wijken hopen dat, gezien het feit dat die netten nu compleet ongebruikt liggen, ze bij Almeernet worden getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
hkraan schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:17:
Bij mij (Kruidenwijk - stad) komen ze as vrijdag dan eindelijk het glasvezel aansluiten. de vezel zelf is al in november 2008 binnen gebracht en het verhaal dat het moeilijk is om ook echt Internet te krijgen herken ik. Ook ik heb herhaaldeijk gebeld, naar het de demo winkel in Haven geweest, herhaaldeijk gebeld, maar nu llijkt het toch echt te gaan gebeuren.
Als het allemaal achter de rug is vrijdag zal ik mijn ervaringen melden......
Helaas - net als bij andere posters ging het ook bij mij mis. De servers deden het niet en er kon niet geactiveerd worden. De nieuwe afspraak moet nog gemaakt worden ..... zucht! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
goldvinger schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:56:
Toch nog vrij snel gegaan.
Gisteren (zaterdag) ging de stoep weer open om de kabel nu wel goed naar mijn gevel te schieten.
Ik sta nu voor Juli gepland om de kabel naar binnen te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
hkraan schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Helaas - net als bij andere posters ging het ook bij mij mis. De servers deden het niet en er kon niet geactiveerd worden. De nieuwe afspraak moet nog gemaakt worden ..... zucht! :(
Ik maak ook de overstap naar glasvezel.
Ik hoop maar dat bij mij wel alles goed verloopt.
En nu maar hopen dat ik er geen spijt van gaat krijgen.

Hoe lang gaat het bij jou duren voordat ze weer terug komen.
Want ondertussen zou je dan wel zonder tv, telefoon en internet zitten of heb je voldoende uitloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
eymey schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:45:
Dat dacht ik inderdaad ook. Trilink wijken zijn o.a. volgens mij Tussen de Vaarten, Regenboogbuurt en Eilandenbuurt. UNET bood ooit, naast hun eigen AFP gebied, ook abbo's op de trilink netten aan maar is daar op een gegeven moment mee gestopt "wegens technische veranderingen bij KPN".

Mag toch voor de bewoners van die wijken hopen dat, gezien het feit dat die netten nu compleet ongebruikt liggen, ze bij Almeernet worden getrokken.
Volgens planning van almeernet word er in 2010 glas aangelegt.Maar welk kwartaal staat er ook niet bij,en de postcodecheck werkt ook niet mee.Heb wel aan de buitenrand van stripheldenbuurt oranje en blauwe KPN glasbuizen in de grond gestopt zien worden.Zal wel 2011 of 2012 worden,voordat de glasverbinding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hkraan schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Dus jij hebt nu niks? Geen internet / telefonie??

Als je nu geen internet hebt, is het dan niet mogelijk om naar je oude verbinding te veranderen (oude ISRA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ikzelf ben nu aan het overwegen over te stappen van UPC naar KPN
(vorig jaar nog van KPN naar UPC omdat iTV niet goed werkte op ADSL2+ ... ze zien me weer aankomen :P )

Glasvezel ligt al in de meterkast (in het nwe isra punt) en kan volgens de website per direct aangesloten worden. UPC abo is ook verlopen, dus opzeggen maar. Niemand in de straat heeft nog een glasvezel abo, dus ik wordt de eerste... :*)

Waar ik wel een beetje huiverig voor ben is de iTV decoder...dat ding liep een jaar geleden voordurend vast EN had geen DVI of HDMI uitgang...is dat inmiddels wel zo ??? :?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Buzz_Lightyear schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:23:
Ikzelf ben nu aan het overwegen over te stappen van UPC naar KPN
(vorig jaar nog van KPN naar UPC omdat iTV niet goed werkte op ADSL2+ ... ze zien me weer aankomen :P )

Glasvezel ligt al in de meterkast (in het nwe isra punt) en kan volgens de website per direct aangesloten worden. UPC abo is ook verlopen, dus opzeggen maar. Niemand in de straat heeft nog een glasvezel abo, dus ik wordt de eerste... :*)

Waar ik wel een beetje huiverig voor ben is de iTV decoder...dat ding liep een jaar geleden voordurend vast EN had geen DVI of HDMI uitgang...is dat inmiddels wel zo ??? :?
Yep... de Motorola SVIP1960 (jij had zo te lezen nog de voorloper) heeft gewoon een HDMI uitgang die je aan kan zetten maar ook nog de SCART uitgang en optische, coaxiale en analoge audio uitgangen.

Ik zelf heb iTV via ADSL2+ en qua kwaliteit of vastlopers absoluut geen klagen (zelfs als ik met m'n switch klooi om ff de STB aan een andere kabel te krijgen pikt ie later z'n netwerkconnectie gewoon weer terug).

Wat alleen nog niet veranderd is tov de vorige versie is de tergende slakkerige traagheid in de menu's en EPG. Maar in principe doet ie z'n taak verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:47:
[...]

Wat alleen nog niet veranderd is tov de vorige versie is de tergende slakkerige traagheid in de menu's en EPG. Maar in principe doet ie z'n taak verder prima.
Het is zelfs zo traag dat ik het apparaat weiger te gebruiken. Via glasvezel krijg je van KPN ook een analoog signaal. Ik gebruik dat nu gewoon. Sterker nog, de hele tv experience is zo brak dat ik denk ik volgend jaar overstap naar kabeltelevisie + internet (ook 50mbit tegenwoordig bij ziggo)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe... ik denk dat ik sowieso, als ik glasvezel zou hebben met een analoog signaal, de digitale tuner niet meer constant onder spanning houd (alleen als ik programma gemist wil kijken of iets wil opnemen).

Maar naar UPC terug? Nee, NOOIT meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:41:
Hehe... ik denk dat ik sowieso, als ik glasvezel zou hebben met een analoog signaal, de digitale tuner niet meer constant onder spanning houd (alleen als ik programma gemist wil kijken of iets wil opnemen).

Maar naar UPC terug? Nee, NOOIT meer!
Mijn ervaringen met ziggo zijn ook al 5 jaar oud (internet gedeelte). Dat was niet positief. Maar aangezien het tegenworodig per maand opzegbaar is, misschien wel een keer te proberen. ADSL wil bij mij niet hoger dan 5 mbit, dus eigenlijk was glas de enige echte optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:14:
[...]

Het is zelfs zo traag dat ik het apparaat weiger te gebruiken. Via glasvezel krijg je van KPN ook een analoog signaal. Ik gebruik dat nu gewoon. Sterker nog, de hele tv experience is zo brak dat ik denk ik volgend jaar overstap naar kabeltelevisie + internet (ook 50mbit tegenwoordig bij ziggo)....
gewoon doen joh spreek je volgen jaar wel weer ff

"glasvezel begint waar kabel smelt" :)
:*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:02:
[...]

Das een hele mooie uitspraak,die houden we erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hang ik bij Reggefiber aan de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:02:
[...]

gewoon doen joh spreek je volgen jaar wel weer ff

Interactieve televisie van KPN is gewoon STRONT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Adlermann schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:20:
[...]

Interactieve televisie van KPN (maar die discussie is ook al in het iTV topic gevoerd) is een prima product met, zeker in de ADSL variant, een niet te kloppen prijs-kwaliteit verhouding. Het enige wat echt heel snel verbeterd wil worden omdat mensen daar terecht op afknappen is de snelheid en functionaliteit van de STB, maar verder is het gewoon een prima product.

Het loopt (bij mij althans) nooit vast, kwaliteit is prima, wat dat betreft dus niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:20:
[...]

jou mening hoor je wel meer mopperen in deze forum .. denk dat je het niet heb op kpn .. jou probleem
ik heb geen last .. alles werkt prima bij mij .. je moet gewoon lekker op de kabel gaan .. wordt leuk als je buurman gaat downloaden .. lol
ik zit de downloaden een bleu-ray film van 48 giga .6000kb/sec oftewel 6mb/sec ik ga zo ff ff gamen met een ping van 19 dat noemen ze nu glasvezel
moet jij es proberen op de kabel lmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vincedd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:31:
[...]

Volgens planning van almeernet word er in 2010 glas aangelegt.Maar welk kwartaal staat er ook niet bij,en de postcodecheck werkt ook niet mee.Heb wel aan de buitenrand van stripheldenbuurt oranje en blauwe KPN glasbuizen in de grond gestopt zien worden.Zal wel 2011 of 2012 worden,voordat de glasverbinding werkt.
Ik hoop wel eerder, tegen die tijd ben ik alweer op mezelf aan het wonen vrees ik :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als je de nieuwe UPC prijzen van a.s. maandag ziet dan zal KPN toch echt aan de bak moeten met zijn glasvezel abonnementen, UPC lijkt de druk duidelijk te voelen en voorlopig te proberen om zoveel mogelijk abonnees van ADSL weg te halen en waar het kan van glasvezel (60 Mb voor 40 euro of 30 Mb voor 30 zijn toch mooie prijzen, zelfs als je de kosten van het verplichtte standaard abonnement er bij op telt). Grootste nadeel blijft dat de extra set-top boxen bij UPC duur zijn. KPN vraagt 5 euro voor een box die bij UPC 9,50 kost (als je inschat wat vergelijkbaar is).

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 14-06-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Afgelopen week is men hier in de faunabuurt druk bezig geweest.
Tussen onze voordeur en die van de buurman zijn de stoeptegels weggehaald en is er een gat gegraven.
Vervolgens is er op dezelfde plek een gat gegraven tegen de gevel van de beide huizen.
In het eerste gat laat men een apparaat zakken wat (naar het lijkt op luchtdruk) stotende bewegingen maakt en op die manier onder de voortuin door 'graaft'
Daar gaan vervolgens weer groene buizen doorheen.
Geen idee wat er verder heeft plaats gevonden, moest op weg naar het werk en zowel de straat als de voortuin is weer dicht.
De straat is overigens weer netjes dicht gemaakt, in de voortuin zijn de stenen gewoon neergekwakt en ziet het er niet uit.
Verder staat er bij een aantal huizen een gele streep op de stoep gespoten, bij een enkeling een geel kruis en als ik het goed heb bij sommige huizen niets.
Neem aan dat op de gemarkeerde plaatsen nog werk te doen is ?
Hier voor het huis een streep dus ik neem aan dat dat betekent dat er nog een aansluiting moet komen, kruis betekent mogelijk dat men geen glasvezel wil of nog geen beslissing heeft genomen ?
Geen markering betekent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
ninjazx9r98 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:21:
...
Verder staat er bij een aantal huizen een gele streep op de stoep gespoten, bij een enkeling een geel kruis en als ik het goed heb bij sommige huizen niets.
Neem aan dat op de gemarkeerde plaatsen nog werk te doen is ?
Hier voor het huis een streep dus ik neem aan dat dat betekent dat er nog een aansluiting moet komen, kruis betekent mogelijk dat men geen glasvezel wil of nog geen beslissing heeft genomen ?
Geen markering betekent ?
...
Ik weet het ook niet precies maar mijn indruk is dat de vierkanten op de stoep aangeven waar de aansluit boxen liggen (waar dus meerdere glasvezels samengevoegd worden in een grotere buis). De kruisjes op de huizen zijn gewoon voor de richting waar de kabel onder de grond gelegd moet worden om later opgegraven en naar binnen gebracht te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door joop99 op 14-06-2009 15:54 . Reden: quote ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 09:57:
Als je de nieuwe UPC prijzen van a.s. maandag ziet dan zal KPN toch echt aan de bak moeten met zijn glasvezel abonnementen, UPC lijkt de druk duidelijk te voelen en voorlopig te proberen om zoveel mogelijk abonnees van ADSL weg te halen en waar het kan van glasvezel (60 Mb voor 40 euro of 30 Mb voor 30 zijn toch mooie prijzen, zelfs als je de kosten van het verplichtte standaard abonnement er bij op telt). Grootste nadeel blijft dat de extra set-top boxen bij UPC duur zijn. KPN vraagt 5 euro voor een box die bij UPC 9,50 kost (als je inschat wat vergelijkbaar is).
Het lijkt me inderdaad dat KPN nu wel aan de bak zal gaan MOETEN. Ik ben nog steeds overtuigd van de voordelen van glasvezel, maar KPN zal echt hun knijperige gedrag van "voor zoveel mogelijk geld de klant zo weinig mogelijk geven om zo veel mogelijk winst te maken" moeten laten varen en gewoon mee gaan in wat de markt aanbiedt (UPC over coax en andere glasvezel partijden op glas).

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat UPC met z'n coaxnetwerk altijd het onderspit zal delven als er veel abonnees komen.... ik kan me niet voorstellen dat bv. een hele straat tegelijk de volle up- en downloadsnelheid kan halen. Bij glas zal de klant ieder geval gewoon tot aan de pop z'n volle capaciteit hebben en zal de provider alleen het netwerk tussen de pops moeten upgraden bij veel vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de eenheid waarmee je het signaal over glasvezel kabel meet? Ik heb begrepen dat het signaal tussen 7 en 15 moet zijn. En wat zijn de voor/nadelen als het signaal lager of hoger is de gegeven cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 09:57:
ik ben het wel met je eens dat de prijs om laag moet ..maar is wel zo de mensen die een beetje verstand van computers en internet hebben kiezen toch echt niet voor de kabel ..
die weten wel dat het binnenkort het plafon is bereikt ..

"glasvezel begint waar kabel smelt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
goldvinger schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:26:
[...]

Ik maak ook de overstap naar glasvezel.
Ik hoop maar dat bij mij wel alles goed verloopt.
En nu maar hopen dat ik er geen spijt van gaat krijgen.

Hoe lang gaat het bij jou duren voordat ze weer terug komen.
Want ondertussen zou je dan wel zonder tv, telefoon en internet zitten of heb je voldoende uitloop.
Ik heb een nieuwe afspraak voor 30 juni, 1 dag vóór het einde van mijn andere abonnementen. Ik ga nog kijken of de opzegging daarvan een maand kan uitstellen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier komen ze de 22ste tussen 13:00 en 18:00 het glas in de meterkast aanleggen. Iemand die kan vertellen hoe lang dit ongeveer duurt en hoe dit precies in z'n werk gaat.

Der is bij ons ook een KPN meneer aan de deur geweest. (die je ook steeds in de stad ziet staan) Mijn vader begon direct op Online, maar meneer vertelde dat KPN voorlopig nog wel even de enige aanbieder zal zijn. Nu denk ik dat het gewoon een beetje grootpraat is aangezien Almeernet een open netwerk is. Ze willen natuurlijk gelijk iedereen voor een paar jaar vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:51:
Hier komen ze de 22ste tussen 13:00 en 18:00 het glas in de meterkast aanleggen. Iemand die kan vertellen hoe lang dit ongeveer duurt en hoe dit precies in z'n werk gaat.

Der is bij ons ook een KPN meneer aan de deur geweest. (die je ook steeds in de stad ziet staan) Mijn vader begon direct op Online, maar meneer vertelde dat KPN voorlopig nog wel even de enige aanbieder zal zijn. Nu denk ik dat het gewoon een beetje grootpraat is aangezien Almeernet een open netwerk is. Ze willen natuurlijk gelijk iedereen voor een paar jaar vastleggen.
Bij mij heeft het ong. een half uur tot 3 kwartier geduurd, maar ik weet niet of dit overal zo is. Bij mij lag de kabel al in de kruipruimte (bodem behoorlijk verzakt dus de kabel ging zo onder de fundering door :)).

en inderdaad: Eigenlijk zou je zo'n KPN meneer meteen moeten aanklagen voor misleiding. Almeernet heeft een open karakter en de uitspattingen van de KPN mensen zijn zelfs al onderwerp van gesprek geweest in de gemeenteraad. Reggefiber/Almeernet heeft gewoon de contractuele verplichting dat het netwerk van meet af aan open is.

Natuurlijk zou het wel zomaar kunnen zijn dat stiekem de boel toch erg vertraagd wordt dmv vuile spelletjes tov nieuwkomers op de glasvezel, maar ja...

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 16-06-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Bij mij heeft het ong. een half uur tot 3 kwartier geduurd, maar ik weet niet of dit overal zo is. Bij mij lag de kabel al in de kruipruimte (bodem behoorlijk verzakt dus de kabel ging zo onder de fundering door :)).

en inderdaad: Eigenlijk zou je zo'n KPN meneer meteen moeten aanklagen voor misleiding. Almeernet heeft een open karakter en de uitspattingen van de KPN mensen zijn zelfs al onderwerp van gesprek geweest in de gemeenteraad. Reggefiber/Almeernet heeft gewoon de contractuele verplichting dat het netwerk van meet af aan open is.

Natuurlijk zou het wel zomaar kunnen zijn dat stiekem de boel toch erg vertraagd wordt dmv vuile spelletjes tov nieuwkomers op de glasvezel, maar ja...
Glas ligt nog niet in de kruipruimte, maar dat moet niet al te veel moeite zijn. Degene die het glas hier totaan de voordeur heeft aangelegd zei dat het zo onder de fundering door kan. Maargoed ben dus niet een hele middag kwijt :P Hou 't altijd wel een beetje in de gaten wat ze uitspoken.

Verder denk ik dat we gewoon geduld moeten hebben op andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Vandaag aangesloten en even naar de KPN winkel geweest in Almere Haven.
Verhaal was goed en produkt ziet er ook goed uit, heb nu UPC totaal pakket, kost 103 euro p.mnd. Bij KPN 110 euro p.maand, ga me toch maar eens verdiepen in het verhaal en vergelijken, met UPC.
Iemand anders al ervaring?
Gr
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Rob0860 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:21:
Vandaag aangesloten en even naar de KPN winkel geweest in Almere Haven.
Verhaal was goed en produkt ziet er ook goed uit, heb nu UPC totaal pakket, kost 103 euro p.mnd. Bij KPN 110 euro p.maand, ga me toch maar eens verdiepen in het verhaal en vergelijken, met UPC.
Iemand anders al ervaring?
Gr
Rob
Het is jammer dat ik dit moet zeggen, zeker gezien mijn achtergrond, maar op dit moment lijkt UPC meer value for money te bieden dan KPN. Een 60/6 abbo is nog maar 74 euro voor triple play. Bij KPN is dit 110 euro. KPN levert dan wel weer Eredivisie live er gratis bij, maar goed, dat is voor de liefhebbers. UPC heeft daarentegen een superieur digitaal tv aanbod. Voor een vergelijking van de huidige KPN glas aanbiedingen met die van KPN kun je kijken op mijn blog http://internetthought.blogspot.com Hier staan ook foto's van de aanleg van Almeernet in Tussen de Vaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Raindeer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:26:
[...]
Voor een vergelijking van de huidige KPN glas aanbiedingen met die van KPN kun je kijken op mijn blog http://internetthought.blogspot.com Hier staan ook foto's van de aanleg van Almeernet in Tussen de Vaarten.
offtopic: zag net de foto's op je blog staan en je woont in dezelfde straat als ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
arjants schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:30:
[...]

Digitale tv wordt streaming verzonden met H.264 IPTV en met een AMINO 110 ontvangen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat het apparaat wat KPN en Online gebruiken om digitaal TV mee te kunnen kijken? Want ik kom uit Arnhem en gebruik die ook via XMS DTV. Maar kom mogelijk binnenkort in Almere te wonen en kan dan die Amino dus makkelijk meenemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:55:
[...]

jou mening hoor je wel meer mopperen in deze forum .. denk dat je het niet heb op kpn .. jou probleem
ik heb geen last .. alles werkt prima bij mij .. je moet gewoon lekker op de kabel gaan .. wordt leuk als je buurman gaat downloaden .. lol
ik zit de downloaden een bleu-ray film van 48 giga .6000kb/sec oftewel 6mb/sec ik ga zo ff ff gamen met een ping van 19 dat noemen ze nu glasvezel
moet jij es proberen op de kabel lmao
Ten eerste, leer eens spellen. Ten tweede, ik klaag hier over de kwaliteit van digitale televisie, met name over de snelheid van het apparaat. Dit is een terechte klacht, want Ziggo doet dit veel beter. Ten tweede, mijn andere klacht was over het dichttimmeren van de speedtouch. Ook een zeer terechte klacht. Ten derde, met het docsis platform wordt de verbinding niet meer gedeeld met de buren. Ten vierde, over de snelheid van kpn glasvezel heb je mij nooit horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:01:
[...]

Is dat het apparaat wat KPN en Online gebruiken om digitaal TV mee te kunnen kijken? Want ik kom uit Arnhem en gebruik die ook via XMS DTV. Maar kom mogelijk binnenkort in Almere te wonen en kan dan die Amino dus makkelijk meenemen???
Ik weet niet wat Online gaat gebruiken (ze hebben nog steeds geen nadere info en ook op de nieuwe website van Glashart Almere staan ze niet meer), maar KPN gebruikt de Motorola SVIP1960.

Los van het feit dat ik je niet wil ontmoedigen om in Almere te komen wonen (ik als Apeldoorner, gestuurd in Arnhem, heb het ook leren waarderen :+ ) maar helaas biedt KPN bij lange na niet de leuke pakketten die XMS biedt (dwz, als je ong. hetzelfde had als wat XMS in een gemiddeld FttH gebied aanbiedt).

That said, waar in Arnhem biedt XMS precies diensten aan? Ik wist niet dat daar ook glas liep :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nou al mensen die kpn glasvezel hebben ik kom nergens snelheid testen tegen.

Ikzelf zit ook al maanden te wachten en nu vanaf 11 mei op een monteur die maar niet belt.
Tewijl er binnen 2 weken in de brief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:15:
Zijn er nou al mensen die kpn glasvezel hebben ik kom nergens snelheid testen tegen.

Ikzelf zit ook al maanden te wachten en nu vanaf 11 mei op een monteur die maar niet belt.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498061104.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:54
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:51:
[...]
ik ben het wel met je eens dat de prijs om laag moet ..maar is wel zo de mensen die een beetje verstand van computers en internet hebben kiezen toch echt niet voor de kabel ..
Voorlopig ben ik heel erg tevreden met mijn kabel. Ik download met 10MB/s, kijk naar 90 digitale zenders met een flink aantal HD kanalen die ik ook in HD kan opnemen en kan gratis bellen naar vaste nummers in Nederland voor slechts 77 euro per maand. Wat heb ik aan toekomstige zaken als ik er nu geen gebruik van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
DOCSIS 3.0 zit ook nog lang niet aan z'n limit:

3.0 (4 channels) +171.52 (+152) Mbit/s +222.48 (+200) Mbit/s +122.88 (+108) Mbit/s
3.0 (8 channels) +343.04 (+304) Mbit/s +444.96 (+400) Mbit/s +122.88 (+108) Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:51:
[...]

Eh, ik denk dat andere technieken op koper veelbelovend zijn.
Een GBit netwerk op koper bestaat al een hele tijd en 100 MBit over een ADSL achtige techniek bestaat al in Australië.
Koper is nog niet afgeschreven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:29:
[...]

Ik weet niet wat Online gaat gebruiken (ze hebben nog steeds geen nadere info en ook op de nieuwe website van Glashart Almere staan ze niet meer), maar KPN gebruikt de Motorola SVIP1960.

Los van het feit dat ik je niet wil ontmoedigen om in Almere te komen wonen (ik als Apeldoorner, gestuurd in Arnhem, heb het ook leren waarderen :+ ) maar helaas biedt KPN bij lange na niet de leuke pakketten die XMS biedt (dwz, als je ong. hetzelfde had als wat XMS in een gemiddeld FttH gebied aanbiedt).

That said, waar in Arnhem biedt XMS precies diensten aan? Ik wist niet dat daar ook glas liep :).
ten 6de gewoon lekker naar ziggo gaan ..
niet zeuren wat net in kinderschoenen staan ..
zo als ik altijd als krabbel in mijn email heb staan " glasvezel begind waar kabel smelt "
echt nederlands wel alles graag hebben maar mag niks kosten.
maare ik download nog ff bleu-ray film van 30giga :0 suc6 bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:15:

ik heb het goud pakket . en haal volle bak .. snelheids testen werken niet .. heb er al op stuk of 20 gezeten ..
hebben nog nooit mijn snelheid die ik haal laten zien .. als ik op een 100mbit server download
haal ik 6000kb/sec komt op 6mb/sec dat klopt gewoon .
speedtest is ruk .. geeft hij maar 3mb/sec aan .
mijn upload en download snelheid is gewoon volle bak . en ik heb het nu vanaf nov 2008
en probleem bij kpn nu op dit moment is dat ze het heel druk met aansluiten hebben .. ik hoorde dat er een wacht tijd is van 5 maanden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:28:
[...]

Het lijkt me inderdaad dat KPN nu wel aan de bak zal gaan MOETEN. Ik ben nog steeds overtuigd van de voordelen van glasvezel, maar KPN zal echt hun knijperige gedrag van "voor zoveel mogelijk geld de klant zo weinig mogelijk geven om zo veel mogelijk winst te maken" moeten laten varen en gewoon mee gaan in wat de markt aanbiedt (UPC over coax en andere glasvezel partijden op glas).

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat UPC met z'n coaxnetwerk altijd het onderspit zal delven als er veel abonnees komen.... ik kan me niet voorstellen dat bv. een hele straat tegelijk de volle up- en downloadsnelheid kan halen. Bij glas zal de klant ieder geval gewoon tot aan de pop z'n volle capaciteit hebben en zal de provider alleen het netwerk tussen de pops moeten upgraden bij veel vraag.
tele 2 upc ziggo .. zijn een verbond aangegaan .. omdat hier in almere ze gek worden van van glasvezel
de een na de andere zegt op .. merk het ook in mijn vriendenkring .
ja ik weet niet of je weet wat het kpn kost om glas in de grond te stoppen ? er is wel wat te zeggen voor deze prijzen ze moeten toch hun kosten terug verdienen .. maar denk dat het met een jaar wel zal gaan veranderen .. dat ze goedkoper gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in de straat hebben nu iets van 6 mensen glasvezel,maar bij allemaal zijn ondertussen het modem en het kastje voor de tv vv wegens problemen met tv en snelheid internet.
de harddiskrecorder lijkt geen harddisk recorder want als de buurman de stekker er uit trekt is hij alles kwijt wat hij opgenomen heeft.
en het kastje voor tv reageert supertraag,teletekst werkt ook niet ( zijn ze mee bezig zeggen ze)
en als je al een harddiskrecorder bezit dan werkt je guide niet meer want dat signaal zenden ze niet mee (ook hier zeggen ze mee bezig te zijn)
ik sta ook op de lijst voor aansluiten maar na alle problemen die al bij de buren zijn geweest twijfel ik nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 09:25:

en het kastje voor tv reageert supertraag,teletekst werkt ook niet ( zijn ze mee bezig zeggen ze)
en als je al een harddiskrecorder bezit dan werkt je guide niet meer want dat signaal zenden ze niet mee (ook hier zeggen ze mee bezig te zijn)
KLopt, die tv unit is super brak :(
Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste