[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.038 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

geweldig :P ze kunnen je nog niets vertellen :+ nah rustig afwachten maar,eens kijken of het beter wordt dan kpn ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Nu nog wat andere aanbieders na KPN en Online en er komt misschien ook wel een prijsverschil in pakketten en misschien verschillende snelheden en pakketten.Maar het zal voorlopig net zals KPN adsl in de beginjaren worden.Alles ongeveer de prijs en de snelheid die KPN toen ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemorgen

Lijkt mij een normale zaak dat Orange ik bedoel Online met een aantrekkelijker aanbod komt dan KPN nu heeft anders heeft het geen zin om daarin te stappen als ISP lijkt mij.
Je moet tenslotte wel klanten kunnen trekken lijkt mij met een interessant aanbod.
Als derde ISP zal waarschijnlijk XSL4 gaan instappen al is dit natuurlijk ook KPN maar dit is wel waarschijnlijk dat dit gaat gebeuren.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Tsja, xs4all heeft 'destijds' ook gezegd in te zullen stappen (het heeft tijden op Almeernet gestaan) maar heb niks meer gehoord van ze... Persoonlijk denk ik dat XS4ALL met een echt "wowwwww" aanbod moet komen, willen ze nog enig bestaansrecht over houden.
Op ADSL zijn ze hun meerwaarde al tijden kwijt (slechte helpdesk, niet stabieler of onstabieler dan geodkopere providers).

Overigens lijkt het erop dat je in Almere Stad pas vanaf medio juli kan instappen, ookal heb je de fiber nu al in huis. Ik had KPN wat vragen gemaild over overstappen op glas zonder je huidige KPN adsl contract af te hoeven kopen en het antwoord luidde dat ik vanaf juli een abonnement kan aanvragen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Morning

Ben met je eens dat de uitrol van de glasvezel in Almere absoluut geen schoonheidsprijs verdiend.
Volgens mij klopt er geen enkele prognose tenminste als je de planningen bij gehouden heb.
Waarom dit zo lang moet duren is mij totaal onduidelijk.
Persoonlijk zou ik zeggen in deze tijden staan er volgens mij genoeg bedrijven te trappelen om te assisteren met de aanleg.
Lijkt mij ook dat hoe eerder dit glasvezelnet klaar is hoe eerder er geld mee verdiend kan worden.
Waarschijnlijk zal ik dit het met mij hollandse nuchterheid het wel totaal verkeerd gezien en gaan we er lekker lang over doen.
We zijn helaas genoodzaakt het rustig af te wachen en wie weet wat er nog gebeurd.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, dat ben ik niet met je eens :-).

Ik denk dat het, voor een stad met de omvang van Almere, best redelijk voorspoedig gaat. Almere Haven ligt voor zover ik weet al en in stad is men voor zover ik weet ook hard op weg (Stedenwijk ligt, Literatuurwijk ligt, Filmwijk en Kruidenwijk dacht ik ook al...). Ben alleen benieuwd wat ze bv. in Tussen de Vaarten gaan doen waar ook al een net ligt.

Nee... ik denk dat je met nog meer ploegen niet zo veel op schiet (die kosten namelijk ook geld).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:07:

Ik denk dat het, voor een stad met de omvang van Almere, best redelijk voorspoedig gaat. Almere Haven ligt voor zover ik weet al en in stad is men voor zover ik weet ook hard op weg (Stedenwijk ligt, Literatuurwijk ligt, Filmwijk en Kruidenwijk dacht ik ook al...). Ben alleen benieuwd wat ze bv. in Tussen de Vaarten gaan doen waar ook al een net ligt.

Nee... ik denk dat je met nog meer ploegen niet zo veel op schiet (die kosten namelijk ook geld).
Ze zijn op het moment in Tussen de Vaarten (noord) flink bezig met het aanleggen van glasvezel.
Het is ook maar een klein gedeelte dat al glasvezel heeft, dacht enkel bij Salandse kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
In Buiten is anders wel een planning van 1 jaar later.
Persoonlijk vind ik dat behoorlijk extreem.
Dat Haven klaar is klopt omdat Haven ook als ik eerste aan de beurt was.
Vandaar mijn vorige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:07:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In Waterwijk (Oost) Almere zijn ze met het ophogen van de wijk ook gelijk begonnen met het aanleggen van glasvezel. De aanleg hier van moet inmiddels zijn voltooid. De aanleg van mijn glasvezel aansluitpunt in huis is 2 weken geleden aangesloten. Zijn er mensen die zich afvragen als hun glasvezel goed is aangesloten die kunnen dit checken op de website van KPN. http://www.kpnglasvezel.nl/web/home.htm of mij een privé berichtje sturen om dit even te laten checken.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
As I write this zijn ze bezig met het naar binnen brengen van de glasvezel, hiero :) (Stedenwijk).

Tsja... en Almere Buiten stond gewoon als laatste op de planning. Dat betekent idd dat Buiten tot 2 jaar later dan Haven en 1 jaar later dan Stad wordt uitgerold. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evroekel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:17
Inmiddels is er een 2e aanbieder in Almere bij genaamd Online met jawel synchrone snelheden. Verder helaas nog geen info over de pakketten op de site of in het vandaag verzonden persbericht.

[ Voor 9% gewijzigd door evroekel op 15-04-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evroekel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:17
Inmiddels is er een 2e aanbieder in Almere bij genaamd Online met jawel synchrone snelheden. Verder helaas nog geen info over de pakketten op de site of in het vandaag verzonden persbericht.
Amsterdam, woensdag 15 april 2009 – Internetprovider Online en glasvezelexploitant Reggefiber tekenen vandaag een overeenkomst. Online gaat nog dit jaar glasvezeldiensten aanbieden via het netwerk van Reggefiber.

Bernard Uyttendaele, Managing Director van Online: “Wij streven naar een zo compleet mogelijk dienstenaanbod via glasvezel. Denk daarbij aan razendsnel internet, zowel down- als upload, maar ook aan telefonie, radio, televisie en video on demand-diensten. Reggefiber is hierbij een uitstekende partner.”

Bert Nijboer, algemeen directeur van Reggefiber: “Wij zijn blij dat een belangrijke partij als Online diensten wil aanbieden via glasvezel. Ons open glasvezelnetwerk biedt voldoende ruimte om de ambities van Online waar te maken.”

De eerste diensten via glasvezel zullen door Online worden aangeboden in Almere. Kijk voor meer informatie op http://glasvezel.online.nl/

Over Online
Online is zowel de jongste als één van de oudste internetaanbieders in Nederland. Het bedrijf, een dochteronderneming van T-Mobile Nederland, biedt een breed scala aan internet- en telefoondiensten voor de particuliere markt. In de afgelopen 14 jaar heeft de organisatie veel expertise opgebouwd in de Nederlandse internetbranche. Online geeft zo’n 335.000 huishoudens op eenvoudige wijze veilig toegang tot internet en vaste telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Volgens mij is dit nog niet gevraagd, maar zijn er al mensen die servers hebben draaien via de KPN aansluiting? En zo ja, werken mailservers ook (het beroemde poortje 25)?
Ik neem naturlijk aan dat je een vast IPadres hebt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
evroekel schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:11:
[...]
Waar heb jij dat zwart op wit staan dat Online synchrome snelheden over het glas gaat gooien?Ik kom het nog nergens tegen,zelfs niet op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:45:
[...]
Zijn er mensen die zich afvragen als hun glasvezel goed is aangesloten die kunnen dit checken op de website van KPN. http://www.kpnglasvezel.nl/web/home.htm of mij een privé berichtje sturen om dit even te laten checken.

Gr,
Volgens de bovengenoemde site kan ik glasvezel van KPN krijgen, volgens de inhoud van mijn meterkast niet (er hangt geen kastje, ook nog geen brief van Almeernet gehad). Ik heb het vermoeden dat de database achter de postcode check van KPN gedeeltelijk op een planning gebaseerd is. De laatste mail die ik naar Almeernet stuurde was "midden 2009" waar je dus een heleboel kanten mee op kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
vincedd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:09:
[...]
Waar heb jij dat zwart op wit staan dat Online synchrome snelheden over het glas gaat gooien?Ik kom het nog nergens tegen,zelfs niet op hun site.
Er wordt hier in het artikel door Tweakers wel verwezen naar de website van Online:
nieuws: Online gaat fiber-abonnementen leveren op Reggefiber-netwerk
...Op de website Online Glasvezel wordt gerept over symmetrische snelheden tot 100Mbps...
Ik kan het zelf echter ook niet letterlijk vinden op de site. Wel de volgende quote:
Want glas is glas en daarom is megasnel bij ons ook ècht megasnel, zowel upload als download.
PS
Trouwens al wel mijn emailadres ingevuld op de Online site, echter nog geen bericht ontvangen (zelfs niet van bevestiging). We houden het maar op een opstartfase en geen voorbode van de toekomst, maar als ik die rampverhalen zo hoor over Online :/

[ Voor 12% gewijzigd door esvedebe op 15-04-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
De intentie is er wel... Uit de FAQ:
Veelgestelde vragen
Kan ik met Glasvezel van Online net zo snel uploaden als downloaden?
Een van de grote voordelen van glasvezel is dat u met glasvezel net zo snel kunt uploaden als downloaden; de zogenaamde synchrone snelheden. Daarvan willen we iedereen laten profiteren, en daarom streven we naar optimale gebruikmaking van de mogelijkheid tot synchrone snelheden. Benieuwd naar internet via glasvezel? Meld u vrijblijvend aan, dan houden we u op de hoogte van internet via Glasvezel van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

Wel jammer dat Almere-Hout WEER niet van de partij is, wij kunnen hier zelfs maar max 8Mbit halen via ADSL. Alleen maar omdat het een "wijk-in-ontwikkeling" is - terwijl het er al 15 jaar ligt ofzo.... Zeker nu ze deel 2 gaan bouwen lijkt het me slim om meteen met aansluiting te gaan beginnen, ipv later weer alles open te graven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pffff nee he. Ik zou het echt wel raar vinden als ze de nieuw te ontwikkelen wijken niet ook meteen vol gooien met glasvezel, inclusief de bestaande delen van die wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:17:
Pffff nee he. Ik zou het echt wel raar vinden als ze de nieuw te ontwikkelen wijken niet ook meteen vol gooien met glasvezel, inclusief de bestaande delen van die wijken.
In het zuidelijkste deel van tussen de vaarten is trilink aangelegd, dan heb je nog geen glasvezel maar als dat beschikbaar komt dan hoeft de straat niet meer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Makaveli09 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:45:
Volgens mij is dit nog niet gevraagd, maar zijn er al mensen die servers hebben draaien via de KPN aansluiting? En zo ja, werken mailservers ook (het beroemde poortje 25)?

Alvast bedankt
Het is wel degelijk al eerder gevraagd (er staat zelfs meen ik iets over op de pagina hiervoor of daarvoor, geciteerd van een KPN bericht):

Nee, poort 25 wordt NIET toegelaten. Netals bij een steeds meer toenemend aantal providers (m.u.v. misschien xs4all). De reden: Een te groot gezichtsverlies voor de provider en problemen met iprange-bans wanneer jouw servertje onverhoopt een open relay mocht worden ;). Ik dacht dat KPN wel een bSMTP server heeft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:45:
[...]

In het zuidelijkste deel van tussen de vaarten is trilink aangelegd, dan heb je nog geen glasvezel maar als dat beschikbaar komt dan hoeft de straat niet meer open.
Hmm... dat is hetzelfde wat er ook in regenboogbuurt/eilandenbuurt ligt? En waar unet (www.unet.nl) ook nog een tijdje diensten op aanbood voordat ze hiermee gestopt zijn (vanwege KPN 'ontwikkelingn'). Ik mag hopen dat men dit netwerk gaat combineren met het Almeernet netwerk want volgens mij is trilink redelijk dood wat activiteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=667426
en
http://www.glasvezel.nu/n...-almeernet-van-reggefiber
Geven al wat extra info.
Wordt nog niet echt vrolijk als ik het eerste artikel over online lees.
In mei weten we meer over online(zie 2e artikel).

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Cosimo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:44:
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=667426
en
http://www.glasvezel.nu/n...-almeernet-van-reggefiber
Geven al wat extra info.
Wordt nog niet echt vrolijk als ik het eerste artikel over online lees.
In mei weten we meer over online(zie 2e artikel).
Als je het eerste artikel ziet dan vraag je je inderdaad af hoe serieus online genomen moet worden. Toch ga ik ervan uit dat het niet zoiets wordt als de begintijd van ADSL waarin alle providers klonen van elkaar waren(zelfde aanbod tegen ongeveer dezelfde prijs), kijk maar bijvoorbeeld naar telfort(als KPN dochter).

Daarnaast mag je aannemen dat zodra het glasvezel net in Almere af en actief is KPN redelijk snel een planning zal willen maken om centrales uit te kunnen gaan faseren en daarvoor hebben ze wel nodig dat bedrijven als online, bbned enz. bereid zijn om hun eigen ADSL infrastructuur in te leveren.

Als je naar de prijs van de goedkoopste glasvezel aanbieding van KPN kijkt(brons voor65 euro) en je vergelijkt dat met een internetplusbellen extra(8 mbit) met IPTV (60 euro) abonnement dan kan ik me niet voorstellen dat KPN nog internetplusbellen abonnees overhoud in Almere in de gebieden waar glasvezel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Als je naar de prijs van de goedkoopste glasvezel aanbieding van KPN kijkt(brons voor65 euro) en je vergelijkt dat met een internetplusbellen extra(8 mbit) met IPTV (60 euro) abonnement dan kan ik me niet voorstellen dat KPN nog internetplusbellen abonnees overhoud in Almere in de gebieden waar glasvezel ligt.
Heb zelf Telfort internet+bellen(=KPN) i.c.m. UPC zit ik op ± € 50. Wel wat minder snelheid, maar toch.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vanmorgen zijn de tegels van de stoep bij mij voor verwijderd.. benieuwd of ze imiddels al aan het graven zijn. Inmiddels is de kabel geschoten :>

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-04-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Makaveli09 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:45:

Alvast bedankt
Een SSH servertje draait prima, webserver ook. Maar poort 25 zit dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Ik heb inmiddels mijn glasverbinding stabiel weten te krijgen.

De oorzaak was dat het Genaxis kastje het niet zo fijn vind als je in de switch de snelheid van de ethernet-verbinding op 100Mbit Full Duplex vast zet. Daar schrikt hij blijkbaar zo van dat hij terug knalt naar 10 Mbit, dat merk je meteen in het TV signaal dat onderbroken wordt als je een webpagina binnenhaalt.

Ook heb ik een probleem met multicasts verminderd door GEEN gebruik te maken van IGMP snooping. Dat lijkt een beetje vreemd dus waarom dat is ga ik nog even naar kijken.

Overigens heb ik nu een derde switch in gebruik die ik als 'DMZ' switch in zet. Dit maakte de verbinding helemaal stabiel en lijkt me bovendien iets veiliger dan dat je de ruwe VLAN's van KPN door dezelfde switch hebt lopen als je geNAT-te LAN verkeer.

Mijn opstelling is nu als volgt:

Genaxis --> Linksys DMZ switch (1)

Linksys DMZ switch (2) --> vlan 4 (TV) untagged --> Interne switch beneden
Linksys DMZ switch (3) <-- management vlan untagged <-- Interne switch beneden
Linksys DMZ switch (4) --> vlan 6 (internet) untagged --> D-Link router --> internet switch beneden
Linksys DMZ switch (5) --> vlan 7 (telefonie) tagged --> Thomson (Experiabox)

De hele setup lijkt nu prima te vliegen met snelheden rond de 43 - 45 Mbit down en 4 - 5 Mbit up.

Ik heb ook gekeken naar de SIP-gegevens. Het username is je telefoonnummer, maar het wachtwoord is inderdaad encrypted. Dus die Experiabox kun je helaas niet zomaar achterwege laten als je via KPN wilt kunnen bellen. Of je moet een manier hebben om alsnog achter die gegevens te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Mooie setup, RiDo78. Leuk om te zien dat het verkeer zelf bij glasvezel zo relatief eenvoudig te ontleden is (op VOIP na). Het jammere nu is natuurlijk dat je wel alsnog veel apparaten hebt staan die ook allemaal stroom slurpen, maar je zit voor je LAN iig niet aan de achterlijke experiabox vast.

Over ADSL ben ik er nog steeds niet uit wat ik nou met IPTV moet. Het lijkt er toch op dat ook IPTV over een apart VPI/VCI gaat (want als ik in mijn Siemens experiabox zowel het VPI/VCI voor voip als voor internet onklaar maak door er iets ongeldigs in te vullen blijft TV het nog steeds doen).

Heb al geprobeerd om met een simpele compacte speedtouch 546 in de CLI zelf een ATM entry aan te maken, die te koppelen aan een ethernet poort en IGMP proxy aan te zetten maar goed, er zijn zoveel ATM vpi/vci combinaties, zie daar maar eens de juiste uit te pikken en dan ook nog hopen dat er niet alsnog een ppp tunnel nodig blijkt te zijn (hoewel ik dat onwaarschijnlijk vind aangezien dit bij glas ook niet zo is).

Anyway... al geprobeerd dit voor te leggen in het iTV topic maar daar komen volgen smi niet zo veel mensen die in dit soort spelerij geinteresseerd zijn :). Op internet is wel wat documentatie te vinden over hoe andere IPTV over dsl providers het doen, maar van KPN helaas niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
eymey schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:33:
:) Mooie setup, RiDo78. Leuk om te zien dat het verkeer zelf bij glasvezel zo relatief eenvoudig te ontleden is (op VOIP na). Het jammere nu is natuurlijk dat je wel alsnog veel apparaten hebt staan die ook allemaal stroom slurpen, maar je zit voor je LAN iig niet aan de achterlijke experiabox vast.

Over ADSL ben ik er nog steeds niet uit wat ik nou met IPTV moet. Het lijkt er toch op dat ook IPTV over een apart VPI/VCI gaat (want als ik in mijn Siemens experiabox zowel het VPI/VCI voor voip als voor internet onklaar maak door er iets ongeldigs in te vullen blijft TV het nog steeds doen).
Mja da's rottig. Het is ook een beetje lastig om een protocolanalyzer op je ADSL lijn aan te sluiten. Met de juiste apparatuur kan het wel natuurlijk. Probleem is alleen, vind eens iemand die die spullen heeft liggen en je kan en wil helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Wat ik me nog bedacht, er zijn ADSL routers die zelf de juiste settings detecteren, misschien dat je eens zo eentje kunt lenen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Niemand met http://www.telecomtest.com.au/index_files/ARGUS145plus.pdf in de kast? ;)

Tja, de DSL kant sniffen is iets lastiger dan een simpele hub ;)

Maar goed, misschien is dat IPTV gebeuren een beetje offtopic in het glas-in-almere verhaal.

Overigens wordt in KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) ook het aparte vci/vpi verhaal genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, inderdaad... we hoeven niet al te off-topic te gaan met het IPTV gebeuren :). Inmiddels heb ik wel weer wat meer aanknopingspuntjes via een andere weg om wat verder te experimenteren ;).

Weet iemand trouwens hoe stevig die glasvezel kabels zijn zoals ze het huis binnen komen? Ik weet dat ze redelijk stug zijn maar vraag me af in hoeverre ze het bv. .kunnen hebben als iemand er per ongeluk op gaat staan. Ik zie namelijk in de kruipruimte dat er een lus van wel bijna 3 meter ligt die erg moeilijk ergens netjes weg te werken is (oftewel, op een best slordige manier naar binnen gebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Voor alle liefhebbers. Ik heb een serie foto's gemaakt van de werkzaamheden. http://internetthought.bl...eggefiber-to-my-home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Raindeer schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:32:
Voor alle liefhebbers. Ik heb een serie foto's gemaakt van de werkzaamheden. http://internetthought.bl...eggefiber-to-my-home.html
Interessante reportage! :). Leuk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Voor iedereen die de prijs in Almere te hoog vindt bij KPN, kijk eens in de kwartaal cijfers van KPN wat je mag betalen bij FTTC (VDSL2 dus). Daar zijn de prijzen eigenlijk een vervolg op die van ADSL:

Brons: 3mbit down/0,5mbit up verder vergelijkbaar met de FTTH in almere(wat betreft digitale tv en telefoon) maar dan met digitenne i.p.v analoge tv via glasvezel, kosten 45 euro

Zilver: 8mbit down/1mbit up verder vergelijkbaar met de FTTH in almere(wat betreft digitale tv en telefoon) maar dan met digitenne i.p.v analoge tv via glasvezel, kosten 60 euro

goud: 30mbit down/3mbit up verder vergelijkbaar met de FTTH in almere(wat betreft digitale tv en telefoon) maar dan met digitenne i.p.v analoge tv via glasvezel, kosten 75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
joop99 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:52:
Voor iedereen die de prijs in Almere te hoog vindt bij KPN, kijk eens in de kwartaal cijfers van KPN wat je mag betalen bij FTTC (VDSL2 dus). Daar zijn de prijzen eigenlijk een vervolg op die van ADSL:

Brons: 3mbit down/0,5mbit up verder vergelijkbaar met de FTTH in almere(wat betreft digitale tv en telefoon) maar dan met digitenne i.p.v analoge tv via glasvezel, kosten 45 euro

Zilver: 8mbit down/1mbit up verder vergelijkbaar met de FTTH in almere(wat betreft digitale tv en telefoon) maar dan met digitenne i.p.v analoge tv via glasvezel, kosten 60 euro

goud: 30mbit down/3mbit up verder vergelijkbaar met de FTTH in almere(wat betreft digitale tv en telefoon) maar dan met digitenne i.p.v analoge tv via glasvezel, kosten 75 euro
Ik heb nu adsl 8/1 en betaal daar 40 euro voor en digitenne pruts beeldkwaliteitzooi kost maar 7,50.Ik ga toch echt niet voor de zelfde snelheid meer betalen,omdat KPN de apparatuur meer naar mijn huis toe plaatst.Dan leveren de topmannen maar wat meer van hun aandeel in de netto winst inleveren.Als dit de nieuwe prijzen gaan worden,raken ze een hoop klanten kwijt.

En van welke bron heb jij dit vandaan?graag even de link plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
vincedd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:57:
[...]

En van welke bron heb jij dit vandaan?graag even de link plaatsen
@vincedd
Dit komt uit een van de presentaties van het kwartaalverslag van KPN die je hier kunt vinden (onderaan). Het gekke is dat daar voor het gold abbonement nog steeds tot 100 mbit down genoemd staat dus ik heb het gevoel dat het niet gecapped is op 60 in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, vanochtend waren ze in de buurt van het Velsenpad (Stedenwijk) weer opnieuw met hulzen voor fiber en met kabels aan het goochelen.

Laatst vertelde de monteur die de glasvezel bij mij in de meterkast kwam brengen al dat het op dit moment een behoorlijke chaos is met veel kapotte fibers. En iemand van dit forum met wie ik wat PM over mijn ADSL + iTV 'avontuur' en die blijkbaar meer weet van hoe het er aan toe gaat vertelde ook al dat "drama" slechts een understatement is als het gaat om de voortgang van aanleg van fiber in Almere.

Zouden zij dan toch gelijk hebben?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
joop99 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 07:57:
[...]

@vincedd
Dit komt uit een van de presentaties van het kwartaalverslag van KPN die je hier kunt vinden (onderaan). Het gekke is dat daar voor het gold abbonement nog steeds tot 100 mbit down genoemd staat dus ik heb het gevoel dat het niet gecapped is op 60 in dat geval.
Je kunt ook hier kijken op mijn blog, waar ik KPN Glasvezel vergelijk met UPC Fiber Power. Vindt je ook de postcodes om zelf wat analyse te doen: http://internetthought.blogspot.com Bonus is dat er ook foto's staan van de werkzaamheden voor Almeernet bij mij in de straat. Vanavond nog wat afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Raindeer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:13:
[...]

Je kunt ook hier kijken op mijn blog, waar ik KPN Glasvezel vergelijk met UPC Fiber Power.
Als je de prijzen van KPN glasvezel ziet dan lijken ze zich op de kabel georiënteerd te hebben, gezien de wholesale prijzen (12,50-17,00voor het lijntje bij glas, bij koper is dit 7,83) verwacht ik dat er nog wel wat ruimte in zit en dat ze waarschijnlijk wel gedeeltelijk meegaan als de prijs omlaag gaat bij UPC. Als het goed is dan weet KPN dat de groep die glas wil hebben omdat het glas is klein is maar dat het voor de meeste klanten gewoon om prijs, kwaliteit, dienstverlening en snelheid gaat(en daarop hebben ze als het goed is de business case gemaakt).

Ik heb persoonlijk ervaringen uit het verleden waarom ik UPC niet zie zitten(ik weet dat e.a. tegenwoordig wel redelijk ok is) en zal daarom niet snel met ze in zee gaan maar eerder met een van de glasaanbieders. Als ik op basis van de prijs kijk dan is mijn beeld dat UPC met de zware abonnementen goedkoper is maar met de trage abonnementen duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door joop99 op 30-04-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Sommige "eisen" van de mensen hier vind ik toch wel ver gaan, zoals de meneer die post dat hij graag een grotere hd wil inbouwen in de tuner, of diepgaande netwerkinstellingen wil wijzigen in het modem. De monteurs die het installeren krijgen ook maar een korte startcursus mee lijkt mij om het allemaal zsm aan te sluiten dus die hebben ook niet alle informatie om die reden.
Het is overigens allemaal maar een particulier abonnement dus ik adviseer diegenen toch om eens te gaan kijken voor zakelijke abonnementen als het echt zo belangrijk is om de netwerk instellingen zo diep te wijzigen dat het wel mogelijk is en dat er daarom ook geen reden is om KPN zelf af te vallen. Valt een beetje onder het "voor dubbeltje op de eerste rij willen zitten" allemaal.. :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ben ik niet met je eens!

Fatsoenlijk poorten kunnen forwarden zodat games werken en de dhcp-range of ip adres iets aanpassen is echt totaal niet diep-gravend te noemen en moet gewoon kunnen. Als KPN zelf geen toegang wil verlenen tot het modem, dan wel via een web dashboard zodat ze het weer middels TR-069 door kunnen sturen naar het modem. Dat heeft niks met zakelijk gebruik te maken.

Ook zou het voor KPN appeltje eitje moeten zijn om bv. een knopje in te bouwen waarmee je het internet gedeelte van het modem in bridge modus zet (zodat je met iedere huis tuin en keuken router die PPPoE ondersteunt je publieke IP kan verkrijgen). Dan hoeft het modem alleen nog maar iptv- telefoon en internet bridge te zijn.

Dat " voor een dubbeltje op de eerste rij" is trouwens ook niet echt juist. KPN is bepaald niet "voor een dubbeltje", daar zou je ook service bij mogen verwachten. Er zijn goedkopere providers die je gewoon vertellen wat je ATM settings moeten zijn en waar je zelf ieder modem kan kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 01-05-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Glorificationer426 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:26:
Sommige "eisen" van de mensen hier vind ik toch wel ver gaan, zoals de meneer die post dat hij graag een grotere hd wil inbouwen in de tuner, of diepgaande netwerkinstellingen wil wijzigen in het modem. De monteurs die het installeren krijgen ook maar een korte startcursus mee lijkt mij om het allemaal zsm aan te sluiten dus die hebben ook niet alle informatie om die reden.
Het is overigens allemaal maar een particulier abonnement dus ik adviseer diegenen toch om eens te gaan kijken voor zakelijke abonnementen als het echt zo belangrijk is om de netwerk instellingen zo diep te wijzigen dat het wel mogelijk is en dat er daarom ook geen reden is om KPN zelf af te vallen. Valt een beetje onder het "voor dubbeltje op de eerste rij willen zitten" allemaal.. :)
bullsh*t!

Zo diepgaand zijn die instellingen niet hoor. Stel je voor dat je in je huidige setup al een draadloze 802.11n router hebt zitten voor je laptops. De wlan in de experiabox is een tragere 802.11g variant. Nu hebben routers de mogelijkheid om IP-adressen uit te delen en die staat standaard aan. Gevolg? je hebt 2 apparaten die IP adressen uitdelen. Een daarvan kun je naar wens instellen, dat is je eigen router. De ander is de experiabox van KPN.

Nu wordt je door KPN gedwongen om een IP adres van de Experiabox af te nemen, ookal is de andere router een veel betere oplossing. Je loopt een zeer grote kans dat alle apparatuur andere IP adressen krijgt. Niet eenmalig, nee elke keer als de machine opnieuw start. Handig als je je eigen servertje hebt draaien, of een printer die op een IP-adres is vastgezet.

En dan heb ik het nog nieteens over mensen die van hun eigen DHCP/DNS servers afhankelijk zijn omdat ze bepaalde computercursussen doen in hun vrije tijd. Of zie je dergelijke cursussen onder zakelijk gebruik? En zou je verplicht een zakelijk abbonnement af moeten sluiten als je deze cursussen wilt doen? Kom op, het moet niet gekker worden.

En ach, als dat nog niet genoeg is... de experiabox heeft nogal wat moeite met het detecteren (vinden) van machines. Je kunt wel poorten openzetten, maar enkel voor bekende machines of een vast IP-adres. Wacht even, een vast IP-adres zeg je?? Juist! IP adressen die dus net zo vast zijn als een elastiekje; elke keer als je je PC opnieuw opstart kan hij een ander adres hebben. Dus als je favoriete online-applicatie het niet doet dan moet je eerst kijken of die port-forwarding nog wel actueel is. Ohh ja, je kunt in de experiabox wel aangeven dat een machine altijd hetzelfde IP adres moet hebben. Maar dan moet de experiabox de machine wel eerst detecteren.

Dus voor een dubbeltje op de eerste rang?? Welnee, ik heb er in totaal bijna 500 euro aan uit gegeven om mijn netwerk zo onafhankelijk mogelijk te maken van KPN. Ik verwacht enkel dat *IK* de baas ben over *MIJN* netwerk en dat de invloed van KPN beperkt blijft tot het kastje wat het signaal van glas omzet naar koper. En het liefst vervang ik die ook nog door mijn eigen apparatuur, maar dat ding is het officiele (en verzegelde) toegangspunt, dus waar de KPN lijn ophoudt en je eigen lijn begint.

KPN moet zich gewoon niet bemoeien met mijn netwerk, ze hebben er ook niets op te zoeken. Besef ook dat jouw netwerk vrij toegankelijk is voor iedereen die op die router kan inloggen. En ik zit er niet op te wachtten als een of andere verveelde KPN netwerkengineer eens wat privenetwerkjes af gaat struinen op zoek naar leuk privemateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

RiDo78 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:39:
Nu wordt je door KPN gedwongen om een IP adres van de Experiabox af te nemen, ookal is de andere router een veel betere oplossing. Je loopt een zeer grote kans dat alle apparatuur andere IP adressen krijgt. Niet eenmalig, nee elke keer als de machine opnieuw start. Handig als je je eigen servertje hebt draaien, of een printer die op een IP-adres is vastgezet.
Servers zet je over het algemeen gewoon op een vast ip hoor. en printers al helemaal. Je wil niet hebben dat je ineens gebeld wordt dat niemand meer kan printen omdat de printer ineens een ander ip gekregen heeft. Dat is werk voor jezelf verzinnen toch?
En ach, als dat nog niet genoeg is... de experiabox heeft nogal wat moeite met het detecteren (vinden) van machines. Je kunt wel poorten openzetten, maar enkel voor bekende machines of een vast IP-adres. Wacht even, een vast IP-adres zeg je?? Juist! IP adressen die dus net zo vast zijn als een elastiekje; elke keer als je je PC opnieuw opstart kan hij een ander adres hebben. Dus als je favoriete online-applicatie het niet doet dan moet je eerst kijken of die port-forwarding nog wel actueel is. Ohh ja, je kunt in de experiabox wel aangeven dat een machine altijd hetzelfde IP adres moet hebben. Maar dan moet de experiabox de machine wel eerst detecteren.
Ook hier weer.. Waarom poorten forwarden naar een apparaat wat op DHCP staat? Dat is vragen om ellende.
Dus voor een dubbeltje op de eerste rang?? Welnee, ik heb er in totaal bijna 500 euro aan uit gegeven om mijn netwerk zo onafhankelijk mogelijk te maken van KPN. Ik verwacht enkel dat *IK* de baas ben over *MIJN* netwerk en dat de invloed van KPN beperkt blijft tot het kastje wat het signaal van glas omzet naar koper. En het liefst vervang ik die ook nog door mijn eigen apparatuur, maar dat ding is het officiele (en verzegelde) toegangspunt, dus waar de KPN lijn ophoudt en je eigen lijn begint.

KPN moet zich gewoon niet bemoeien met mijn netwerk, ze hebben er ook niets op te zoeken. Besef ook dat jouw netwerk vrij toegankelijk is voor iedereen die op die router kan inloggen. En ik zit er niet op te wachtten als een of andere verveelde KPN netwerkengineer eens wat privenetwerkjes af gaat struinen op zoek naar leuk privemateriaal.
Ik ben het met je eens dat je totale controle over je eigen netwerk dient te kunnen hebben. En dat komt ook vanzelf wel. Eerst zal KPN een degelijke concurrent moeten krijgen. tot die tijd is het huilen met de pet op. Net zoals met alle marktleiders, als er geen gedegen concurrent is, waarom dan verbeteren? mensen gebruiken je spullen toch wel.. Ze kunnen nergens anders heen.

Mijn ervaring is dusdanig met KPN dat het inderdaad zo werkt bij hun.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
RoRoo schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:27:
Servers zet je over het algemeen gewoon op een vast ip hoor. en printers al helemaal. Je wil niet hebben dat je ineens gebeld wordt dat niemand meer kan printen omdat de printer ineens een ander ip gekregen heeft. Dat is werk voor jezelf verzinnen toch?
Klopt, maar KPN blijkbaar niet.Die maken het je een beetje lastiger omdat de experiabox niet alle apparaten wil (her-)kennen en je zodoende geen reservering neer kunt zetten. Ik heb niet getest of de experiabox eerst een pingtest uitvoert alvorens een IP adres toe te kennen, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je wel eens tegen een IP-conflict aan kunt lopen als je zelf een machine statisch vast zet.
Ook hier weer.. Waarom poorten forwarden naar een apparaat wat op DHCP staat? Dat is vragen om ellende.
Beats me... nitwit logica van KPN. In theorie zou het best kunnen werken, een apparaat vraagt een DHCP lease aan en er wordt een MAC-hostname mapping aangelegd. Vervolgens kunnen de mappings op MAC-adres opgeslagen worden. Mocht er dan een request op die poort binnen komen dan kan aan de hand van de hostname en het MAC-adres via de DHCP-leases opgezocht worden bij welk IP adres je moet zijn.

Maar goed, dat is in de zelfde orde van idioterie als het misbruiken van een USB poort voor je netwerktoegang, iets waar KPN zich ook een tijd aan schuldig gemaakt heeft.
Ik ben het met je eens dat je totale controle over je eigen netwerk dient te kunnen hebben. En dat komt ook vanzelf wel. Eerst zal KPN een degelijke concurrent moeten krijgen. tot die tijd is het huilen met de pet op. Net zoals met alle marktleiders, als er geen gedegen concurrent is, waarom dan verbeteren? mensen gebruiken je spullen toch wel.. Ze kunnen nergens anders heen.

Mijn ervaring is dusdanig met KPN dat het inderdaad zo werkt bij hun.
Zjah..... Ik heb inmiddels een SIP-boxje met PPPoE ondersteuning besteld, eens kijken of we die aan de gang krijgen. Als dat lukt dan ben ik helemaal van die idiote experiabox af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
RiDo78 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:09:
[...]

Klopt, maar KPN blijkbaar niet.Die maken het je een beetje lastiger omdat de experiabox niet alle apparaten wil (her-)kennen en je zodoende geen reservering neer kunt zetten. Ik heb niet getest of de experiabox eerst een pingtest uitvoert alvorens een IP adres toe te kennen, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat je wel eens tegen een IP-conflict aan kunt lopen als je zelf een machine statisch vast zet.
Ik heb het, toen ik nog de TG787 aangesloten had staan, zelf ondervonden! Had een apparaat een vast IP gegeven en binnen de kortste keren was er een IP conflict omdat die sukkelbox dus toch gewoon nog doodleuk een IP uit deelde.

Verder ben ik benieuwd naar de bevindingen met je SIP-boxje :). Op zich zou het in theorie moeten werken want ik heb het vermoeden dat de VOIP ppp tunnel ook gewoon een generiek wachtwoord heeft (kpn@voip / kpn) ?. Maar dan nog die SIP toegang... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:25:
[...]

Verder ben ik benieuwd naar de bevindingen met je SIP-boxje :). Op zich zou het in theorie moeten werken want ik heb het vermoeden dat de VOIP ppp tunnel ook gewoon een generiek wachtwoord heeft (kpn@voip / kpn) ?. Maar dan nog die SIP toegang... ;)
In wezen is het gewoon IPB over glas en daar was het sip wachtwoord geen generiek wachtwoord (tenzij je natuurlijk de experia box als sip proxy gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
joop99 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:58:
[...]
In wezen is het gewoon IPB over glas en daar was het sip wachtwoord geen generiek wachtwoord (tenzij je natuurlijk de experia box als sip proxy gebruikt)
Doel is juist om die irritante experiabox eruit te tiefen, en dat rotding als sip-proxy misbruiken kan niet. Het enige wat je er mee kan doen is er met een auto overheen rijden of van een hoog gebouw laten vallen om te zien hoe dat ding er uit ziet na het gesloop. Verder heeft dat onding geen waarde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:58:
[...]

Ik heb het ook niet over het SIP wachtwoord, maar over de aanmeldgegevens van de PPPoE tunnel (en PPPoA in het geval van internetplusbellen over ADSL) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Ach die TG787's en (ST 780 ook al) zijn in principe super machines, zeg maar soort ferrari's. Alleen KPN heeft de wielen eraf gehaald en het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:37:
:) Ach die TG787's en (ST 780 ook al) zijn in principe super machines, zeg maar soort ferrari's. Alleen KPN heeft de wielen eraf gehaald en het stuur.
Kan best... De motor is er nog wel, maar veel meer dan dat niet.

Als je kijkt naar wat ze zoal doen en wat voor snelheden ze halen dan zijn het best leuke hebbedingetjes. Maar ze zitten zo enorm dicht dat er echt geen land mee te bezeilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:40
Glorificationer426 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:26:
Sommige "eisen" van de mensen hier vind ik toch wel ver gaan, zoals de meneer die post dat hij graag een grotere hd wil inbouwen in de tuner, of diepgaande netwerkinstellingen wil wijzigen in het modem.
Een grotere HD, omdat ik meer dan 30-40 uur wil kunnen opnemen, lijkt mij niet teveel gevraagd.
Ik kon vroeger ook onbeperkt videobanden kopen en dit apparaat moet de VCR vervangen.

Een ander subnet is niet diepgaand en ik heb al gemeld welke reden ik heb, meerderen met mij zullen dit tegenkomen.

Dat jij het niet zinnig vindt, wil niet zeggen dat het niet zinnig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Servers zet je over het algemeen gewoon op een vast ip hoor. en printers al helemaal.
Ja en nee.
Je kan ze op DHCP zetten en in de DHCP server een IP adres reserveren.
Mocht je je subnet aan willen passen, dan hoef je niet elk device af te gaan, maar kun je alles wijzigen in je DHCP server.
Nee hoor, dat gaat bij diverse klanten perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Leuk om te zien dat we nu in Almere ook kunnen kiezen voor Online over glas ;-)
http://glasvezel.online.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

ASS-Ware schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:56:
Ja en nee.
Je kan ze op DHCP zetten en in de DHCP server een IP adres reserveren.
Mocht je je subnet aan willen passen, dan hoef je niet elk device af te gaan, maar kun je alles wijzigen in je DHCP server.
Ik heb dat de afgelopen 13 jaar toch regelmatig fout zien gaan. MAC adres reserveringen etc. maar toch de DHCP server wat een ander adres uitkeert..

Ik ben door schade en schande wijzer geworden.. Ik pas liever 1x in de zoveel jaar een x al mijn vaste ip's aan mocht het unieke geval een x optreden dat ik in een andere range wil/moet gaan zitten, dan dat ik met enige regelmaat een ander ip op een printer oid krijg.

Blijft toch een risico inbouwen. Ik vertrouw nooit op de stabiliteit van een iets wat je eigenlijk niet onder controle hebt. Maar dat ben ik natuurlijk he :)

Vandaag ook weer.. Klant heeft een MPIX staan. Ding is door onze voorganger ingesteld. Bleek dat ie de WAN port op DHCP had geplaatst. Routed subnet met 3 ip adressen beschikbaar.
Word ik dus gebeld dat hun VPN, webmail etc niet meer werkt, blijkt die router ineens op een ander ip adres geschoten is.. Terwijl er toch echt in het modem (KPN) een reservering stond..

Heeft eigenlijk mijn hele stelling weer bewezen. (voor mij dan :) )

Maar eigenlijk is dat een discussie die hier niet op z'n plek is :+ Snap de andere punten wel.. maar ik werk liever niet op die manier.

Ik ga es op die online site kijken.. heb nog nooit bericht gekregen terwijl ze vorig jaar sept. bij mij "opgeleverd" hebben..
edit:

Weinig info nog:
Helaas is nog niet bekend wat bla bla bla
maar effe aangemeld voor nieuwsbrief :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoo op 08-05-2009 20:40 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
blijkt die router ineens op een ander ip adres geschoten is.. Terwijl er toch echt in het modem (KPN) een reservering stond..
En dus wordt het tijd om die troep opzij te gooien en een knappe DHCP server te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Er blijkt toch nog iets te veranderen in de database onder de postcode check van almeernet, ik sta nu op juli 2009 i.p.v. september 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetgene wat aangeboden wordt is onderzocht op hetgene wat de gemiddelde mens nodig denkt te hebben, zo te zien hoor jij bij de 1% die graag overal in snuffelt en zn eigen markering achterlaat en dat zou bij heel veel mensen die er geen verstand van hebben een zooitje worden waardoor kpn a) slechte mond op mond reclame krijgt en b) heel veel storingswerk opleveren terwijl dat nu bespaard blijft door die modems aan te passen. Vanuit het bedrijfsperspectief is het makkelijk te begrijpen in ieder geval, en om nu paranoide te zijn dat kpn op je netwerk gaat rondsnuffelen, tja :z

En zo te zien heb je het al opgelost door er zelf een router tussen te plaatsen, dus het probleem is niet meer. Iedereen tevreden lijkt me. Mocht het echt niet bevallen zou je gewoon even geduld moeten hebben tot er andere providers zijn maar het lijkt me stug dat die een andere strategie toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het bedrijfsperspectief van KPN begrijp ik ook zeker, maar ze zouden zich gewoon echt onderscheidend maken door voor advanced users (desnoods tegen een kleine meerprijs) toch gewoon een modem aan te bieden dat wel een stukje meer open staat... OF op z'n minst, dat zou namelijk ook alles oplossen, door een setting te bieden zodat je er een router achter kan hangen zonder dat je met dubbele NAT moet gaan klooien en zo.

Heel fijn dat de klanten geholpen zijn met een standaard modem, maar de bemoeizucht van die EB's zorgt er ook nog eens voor dat je internet ervaring wel degelijk enorm vertraagd wordt (zelfs met mijn 10 mbit ADSL bij KPN + iTV al te merken). Sinds ik een ander modem alleen nog maar als bridge gebruik voor ITV en voor PPPoE vanuit een router voor internet gaat surfen echt DRAMATISCH soepeler. Die traffic interception op de EB zorgt echt voor vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:28:
Hetgene wat aangeboden wordt is onderzocht op hetgene wat de gemiddelde mens nodig denkt te hebben, zo te zien hoor jij bij de 1% die graag overal in snuffelt en zn eigen markering achterlaat en dat zou bij heel veel mensen die er geen verstand van hebben een zooitje worden waardoor kpn a) slechte mond op mond reclame krijgt en b) heel veel storingswerk opleveren terwijl dat nu bespaard blijft door die modems aan te passen. Vanuit het bedrijfsperspectief is het makkelijk te begrijpen in ieder geval, en om nu paranoide te zijn dat kpn op je netwerk gaat rondsnuffelen, tja :z

En zo te zien heb je het al opgelost door er zelf een router tussen te plaatsen, dus het probleem is niet meer. Iedereen tevreden lijkt me. Mocht het echt niet bevallen zou je gewoon even geduld moeten hebben tot er andere providers zijn maar het lijkt me stug dat die een andere strategie toepassen
Wat is de gemiddelde mens? Zijn we hier in een of ander communistisch land dat iedereen hetzelfde krijgt ongeacht de intresses en kennisgebieden? Leuk dat KPN op support wil bezuinigen, maar geef mensen tenminste een keus.

Die experiabox kunnen ze inrichten als VLAN-switch, dat doen ze al met het IP-TV vlan, die zonder routering of iets doorgezet wordt. Doe dat ook met het internet-vlan en zie daar, iedereen is vrij in de keuze van een eigen router. Natuurlijk, als je problemen hebt dan wordt enkel de EB ondersteund, maar zo is het ook met ADSL providers die geen dual/trippleplay aanbieden. Daar kun je een standaardmodem krijgen maar je bent ook vrij in de keuze van je eigen apparatuur waar je dan ook zelf verantwoordelijk voor bent.

Ik zie het gewoon als een electriciteitsaansluiting; de meterkast zelf is tot de energiemeter van het energiebedrijf; alles wat na de meter komt is van mij. Als ik besluit om een extra fornuisgroep aan te leggen dan doe ik dat gewoon omdat ik er de kennis van heb. Zou ik de kennis niet hebben, dan huur ik iemand in die die kennis wel heeft, maar zolang de hoofdzekering intact blijft ga ik niet bij het energiebedrijf lopen janken.

Met de internetverbinding is het precies zo. De telefoonlijn is na het ISRA-punt van mij en ik wens gewoon te beslissen wat ik er mee doe. ADSL of niet. Dualplay of niet. Net als de glasvezel. Er zit hier een mooi verzegeld kastje waar de glasvezel in gaat en 4 utp-poortjes uit komen. Dat kastje is verzegeld, dat is van KPN. Wat er na komt is van mij. Dus als ik geen experiabox wil dan moet ik op zijn minst die keuze krijgen... als ik dan geen support krijg op mijn eigen hardware, prima! Heb ik toch niet nodig. Maar als de verbinding uitvalt, dan sluit ik de experiabox aan. Doet de verbinding het dan nog niet, is het KPN's probleem. Doet de verbinding het dan wel? dan is er met mijn zooi wat mis.

En er zijn zat redenen waarom je geen experiabox zou willen hebben. Met een beetje fatsoenlijke router kun je ook met een PS/2 of PS/3 op internet. Met 2 tegelijk als het zou moeten! Maar met die experiabox is het geluk hebben. Ten eerste moet dat ding toevallig die PS vinden (hij heeft nogal wat moeite met het detecteren van de apparatuur op de lan-aansluitingen) en ten tweede is het forwarden van een of meerdere poorten een ramp. Je kunt immers ook geen apparatuur op een vast IP adres zetten, dus waar moet je naartoe forwarden??

Had KPN nu een degelijke router in de markt gezet dan was het misschien nog iets, maar dit ding zit gewoon TE VER dichtgetimmerd. Je kunt er echt *NIETS* mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben het helemaal met je eens RiDo78.

Dit is beyond "1% aan GoT computer nerds die lopen te janken omdat ze niet de hele speedtouch CLI kunnen uitdiepen". Dit gaat om consumenten die meer willen aansluiten dan alleen hun STB en draadloze laptop of die een ander lokaal subnet willen omdat ze anders eventueel met routering bij gebruik van een thuiswerk-VPN in de problemen komen. Of omdat de Experiabox al het surfverkeer vertraagt omdat ie het loopt te scannen.

De optie om het inernet VLAN (glasvezel) of VPI/VCI 8.48 (ADSL) ongerouteerd door te geven aan een eigen router zou perfect acceptabel geweest zijn voor iedereen. De 'domme' gebruiker kan er gewoon afblijven of desnoods op een reset button rammen zodat het modem weer compleet KPN supported wordt en de andere gebruikers kunnen ook uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:22
De planning gaat overigens als een jojo heen en weer.
Ongeveer een jaar geleden was de planning hier in Almere Buiten mei 2009.
In de loop der tijd liep dat op naar oktober 2009.
Neem zojuist een kijkje op almeernet.nl en nu is het juli 2009.
Nu alleen nog kijken of en wanneer XS4ALL ook diensten gaat aanbieden aangezien ik die nu ook heb voor ADSL en een mailserver thuis heb draaien wat zo te zien bij de andere aanbieders niet toegestaan is.
Of overstappen naar een hosting club voor de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ninjazx9r98 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:56:
De planning gaat overigens als een jojo heen en weer.
Ongeveer een jaar geleden was de planning hier in Almere Buiten mei 2009.
In de loop der tijd liep dat op naar oktober 2009.
Neem zojuist een kijkje op almeernet.nl en nu is het juli 2009.
Nu alleen nog kijken of en wanneer XS4ALL ook diensten gaat aanbieden aangezien ik die nu ook heb voor ADSL en een mailserver thuis heb draaien wat zo te zien bij de andere aanbieders niet toegestaan is.
Of overstappen naar een hosting club voor de mail.
:) Ach, mail thuis draaien (of zelfs colo, wat ik ook nog doe voor een paar domains) vind ik al lang niet meer leuk en interessant :). Kost te veel onderhoud, tijd, etc. Maar goed, dat zijn prioriteiten die je op een gegeven moment in je leven gaat stellen :). Ik host nu mijn prive- en familiedomain bij Google Apps :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
eymey schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:53:
[...]

:) Ach, mail thuis draaien (of zelfs colo, wat ik ook nog doe voor een paar domains) vind ik al lang niet meer leuk en interessant :). Kost te veel onderhoud, tijd, etc. Maar goed, dat zijn prioriteiten die je op een gegeven moment in je leven gaat stellen :). Ik host nu mijn prive- en familiedomain bij Google Apps :).
Even nuanceren, dat zijn prioriteiten die JIJ in JOUW leven gaat stellen.
In mijn leven bepaal ik graag mijn eigen prioriteiten en het onderhouden van een server (mail, web, antispam, anitivirus enz) is voor mij een hobby en een van de kenmerken van een hobby is dat het tijd kost ;)
Hosten bij Google is overigens wel een van de laatste dingen die ik zou doen, ik heb het niet zo op Google als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiDo78 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:00:
[...]

Wat is de gemiddelde mens? Zijn we hier in een of ander communistisch land dat iedereen hetzelfde krijgt ongeacht de intresses en kennisgebieden? Leuk dat KPN op support wil bezuinigen, maar geef mensen tenminste een keus.

Die experiabox kunnen ze inrichten als VLAN-switch, dat doen ze al met het IP-TV vlan, die zonder routering of iets doorgezet wordt. Doe dat ook met het internet-vlan en zie daar, iedereen is vrij in de keuze van een eigen router. Natuurlijk, als je problemen hebt dan wordt enkel de EB ondersteund, maar zo is het ook met ADSL providers die geen dual/trippleplay aanbieden. Daar kun je een standaardmodem krijgen maar je bent ook vrij in de keuze van je eigen apparatuur waar je dan ook zelf verantwoordelijk voor bent.

Ik zie het gewoon als een electriciteitsaansluiting; de meterkast zelf is tot de energiemeter van het energiebedrijf; alles wat na de meter komt is van mij. Als ik besluit om een extra fornuisgroep aan te leggen dan doe ik dat gewoon omdat ik er de kennis van heb. Zou ik de kennis niet hebben, dan huur ik iemand in die die kennis wel heeft, maar zolang de hoofdzekering intact blijft ga ik niet bij het energiebedrijf lopen janken.

Met de internetverbinding is het precies zo. De telefoonlijn is na het ISRA-punt van mij en ik wens gewoon te beslissen wat ik er mee doe. ADSL of niet. Dualplay of niet. Net als de glasvezel. Er zit hier een mooi verzegeld kastje waar de glasvezel in gaat en 4 utp-poortjes uit komen. Dat kastje is verzegeld, dat is van KPN. Wat er na komt is van mij. Dus als ik geen experiabox wil dan moet ik op zijn minst die keuze krijgen... als ik dan geen support krijg op mijn eigen hardware, prima! Heb ik toch niet nodig. Maar als de verbinding uitvalt, dan sluit ik de experiabox aan. Doet de verbinding het dan nog niet, is het KPN's probleem. Doet de verbinding het dan wel? dan is er met mijn zooi wat mis.

En er zijn zat redenen waarom je geen experiabox zou willen hebben. Met een beetje fatsoenlijke router kun je ook met een PS/2 of PS/3 op internet. Met 2 tegelijk als het zou moeten! Maar met die experiabox is het geluk hebben. Ten eerste moet dat ding toevallig die PS vinden (hij heeft nogal wat moeite met het detecteren van de apparatuur op de lan-aansluitingen) en ten tweede is het forwarden van een of meerdere poorten een ramp. Je kunt immers ook geen apparatuur op een vast IP adres zetten, dus waar moet je naartoe forwarden??

Had KPN nu een degelijke router in de markt gezet dan was het misschien nog iets, maar dit ding zit gewoon TE VER dichtgetimmerd. Je kunt er echt *NIETS* mee.
Na het lezen van het "communistische" ben ik maar opgehouden, KPN is een bedrijf en geen regering.. Je hoeft geen abonnement af te nemen hoor, er zijn genoeg andere mogelijkheden in Almere (UPC bijvoorbeeld) die dezelfde soort diensten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ninjazx9r98 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Even nuanceren, dat zijn prioriteiten die JIJ in JOUW leven gaat stellen.
In mijn leven bepaal ik graag mijn eigen prioriteiten en het onderhouden van een server (mail, web, antispam, anitivirus enz) is voor mij een hobby en een van de kenmerken van een hobby is dat het tijd kost ;)
Hosten bij Google is overigens wel een van de laatste dingen die ik zou doen, ik heb het niet zo op Google als bedrijf.
Mea Culpa, ik bedoelde het niet als kritiek op jouw hobby (die ik voorheen dus ook heb gehad)... alleen als nuancering voor het feit dat tegenwoordig XS4ALL nog zo'n beetje de enige lijkt te zijn die poort 25 naar jouw publieke IP direct toestaat :). Maar daar was ik onvolledig in.

offtopic:
En ach... google biedt mij een compleet pakket van een bijna 100% accuraat werkende spam filtering, secure imap toegang, een geweldig werkende web interface. Sommige diensten van Google vind ik ook discutabel maar hun hosted maildienst is echt het laatste waar ik me zorgen ove rmaak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
ASS-Ware schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:37:
Leuk om te zien dat we nu in Almere ook kunnen kiezen voor Online over glas ;-)
http://glasvezel.online.nl/
Beetje jammer, die website van Online.
Zit me een slag in de rondte te zoeken en heb eindelijk de "Mail de helpdesk" optie gevonden, maar die kun je alleen gebruiken als je op die site in kan loggen.
En als ik nou es een vraag wil stellen vóór ik lid word ?
Stelletje klojo's.
Nee, laat maar, weer zo'n amateurenclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Morming

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor je klikt gewoon op HOU MIJ OP DE HOOGTE !!
Vul je mailadres in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Zojuist een brief ontvangen van de gemeente.
Onze buurt staat in de planning voor juni 2009.

Wat er ook nog in de brief staat is dat er een naamswijziging komt.
Almeernet wordt Glashart Almere.

Edit :
Kennelijk komt er ook een informatiepakket met een antwoordkaart die binnen acht dagen terug gestuurd dient te worden.
In verband met vakantie zal dat niet gaan en Almeernet geeft telefonisch aan dat het een probleem is als er niet binnen acht dagen gereageerd wordt.
Telefonisch aangeven dat eea aangelegd dient te worden kan echter ook, men neemt nu contact met ons op zodra we terug zijn van vakantie om meteen een afspraak in te plannen.

[ Voor 53% gewijzigd door ninjazx9r98 op 14-05-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
ninjazx9r98 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:20:
Zojuist een brief ontvangen van de gemeente.
Onze buurt staat in de planning voor juni 2009.
Woon je bij mij in de straat ofzo ?
Kep de brief ook gisteren gekregen.
Kennelijk komt er ook een informatiepakket met een antwoordkaart die binnen acht dagen terug gestuurd dient te worden.
In verband met vakantie zal dat niet gaan en Almeernet geeft telefonisch aan dat het een probleem is als er niet binnen acht dagen gereageerd wordt.
Handig ... hadden ze beter voor 4 weken kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Thijs1 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:01:
Morming

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor je klikt gewoon op HOU MIJ OP DE HOOGTE !!
Vul je mailadres in en klaar.
Ik typte : "En als ik nou es een vraag wil stellen vóór ik lid word ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
ASS-Ware schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:24:
[...]

Woon je bij mij in de straat ofzo ?
Kep de brief ook gisteren gekregen.
Volgens de brief zijn in juni de Landgoederenbuurt, Faunabuurt en Bouwmeesterbuurt aan de beurt.
De brief zal dus ongetwijfeld naar veel meer straten gegaan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik heb het helemaal gehad met KPN. De monteur is dinsdag geweest en heeft alles aangelegd (niet zoals gewenst, maar goed) Helaas was er een storing, waardoor het hele systeem niet aangemeld kon worden. De monteur is dus weggegaan, itt wat ze beweren met de slogan "de monteur vertrekt pas als alles werkt". Nu mogen wij als klant kpn gaan bellen voor een nieuwe afspraak om de boel te activeren 8)7. natuurlijk is kpn niet te bereiken en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, je hebt nooit de juiste persoon aan de lijn natuurlijk |:(. Ik wou hier even m'n frustraties uiten, want ik kan nergens heen, en radar gaat denk ik niet in op 1 klacht ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat een prutsers, zeg! En dat terwijl een goed opgezet glasvezel netwerk zo veel simpeler werkend te krijgen moet zijn dan bv. een ADSL lijn. Maar ja, als KPN allemaal contraptions moet gaan opzetten om een simpel verbinkje live te krijgen.....

Ik blijf voorlopig nog wel bij ADSL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Het lijkt snel te gaan, inmiddels is de maand op de site van juli naar juli gegaan, zal bij thuiskomst maar eens in de meterkast gaan kijken of ik iets gemist heb. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
joop99 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:51:
Het lijkt snel te gaan, inmiddels is de maand op de site van juli naar juli gegaan, zal bij thuiskomst maar eens in de meterkast gaan kijken of ik iets gemist heb. :) .
1. Van juli naar juli gegaan ?
2. Denk je dat ze van buiten in je meterkasr kunnen komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
ASS-Ware schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:08:
[...]

1. Van juli naar juli gegaan ?
2. Denk je dat ze van buiten in je meterkasr kunnen komen ?
Dat was een typo, ik ben van juli naar juni gegaan binnen een week. Van buiten kunnen ze niet bij mijn meterkast komen(was ook niet serieus bedoeld). Ik vindt het verbazingwekkend dat ze ineens in een week twee keer hun planning updaten, een keer van september naar juli en dan van juli naar juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
joop99 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:39:
[...]

Dat was een typo, ik ben van juli naar juni gegaan binnen een week. Van buiten kunnen ze niet bij mijn meterkast komen(was ook niet serieus bedoeld). Ik vindt het verbazingwekkend dat ze ineens in een week twee keer hun planning updaten, een keer van september naar juli en dan van juli naar juni.
Het is mooi graafweer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zit hier nu ongeveer 2 weken met een oranje spriet in m'n voortuin. Hoelang duurt het ongeveer voordat ze het glas naar de meterkast brengen? (Ben nog niet gebelt voor een afspraak of wat dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Huig schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:36:
Ik heb het helemaal gehad met KPN. De monteur is dinsdag geweest en heeft alles aangelegd (niet zoals gewenst, maar goed) Helaas was er een storing, waardoor het hele systeem niet aangemeld kon worden. De monteur is dus weggegaan, itt wat ze beweren met de slogan "de monteur vertrekt pas als alles werkt". Nu mogen wij als klant kpn gaan bellen voor een nieuwe afspraak om de boel te activeren 8)7. natuurlijk is kpn niet te bereiken en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, je hebt nooit de juiste persoon aan de lijn natuurlijk |:(. Ik wou hier even m'n frustraties uiten, want ik kan nergens heen, en radar gaat denk ik niet in op 1 klacht ;)
Ik leef met je mee. Ik had bijna hetzelfde probleem (met m'n ftth). De aanmeldserver/activatieserver lag eruit. Die gast zei, ik sluit de toko aan en ik ga vanuit huis maar proberen je aan te melden. Net toen hij de boel had ingepakt en de deur uit wilde gaan, kon het apparaat zich aanmelden. En toen moest de arme monteur nog tot half 6 blijven om het af te maken. helaas geen vroeg weekend voor hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:24:
Ik zit hier nu ongeveer 2 weken met een oranje spriet in m'n voortuin. Hoelang duurt het ongeveer voordat ze het glas naar de meterkast brengen? (Ben nog niet gebelt voor een afspraak of wat dan ook)
Ik werd ook ongeduldig na 2 weken; ze kwamen echter wel na 3 a 4 weken. Nu hebben ze de boel wel aangesloten tot in de meterkast, maar nu kan ik geen aansluiting aanvragen. De postcodecheck geeft sinds die tijd (al weer 4 weken geleden) aan dat er op mijn adres geen glasvezel is 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Ook best leuk hoe verschillend alle huizen in Almere blijkbaar zijn. Toen ze in mijn straat in Stedenwijk de kabel naar het huis hebben geblazen lag ie ook echt in de kruipruimte (zonder dat ze bij mij binnen zijn geweest :D). Een paar weken later kwam een monteur de kabel de meterkast in brengen.

Wel ligt er nu nog een enorme lus van misschien wel 6 meter in de kruipruimte. Moet ik nog eens een beetje zien wg te bergen, voor er een keer iemand van de woningbouw in moet zijn :S.

edit: Oh ja, bij mij wist iemand van KPN per mail te vertellen dat ik heb pas vanaf juli kan aanvragen. Zijn er nu eigenlijk uberhaupt mensen in Almere Stad (dus buiten Haven) die al glasvezel hebben? Of hangt het er van af of jouw POP al op de ring zit?

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 16-05-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:43:
....
edit: Oh ja, bij mij wist iemand van KPN per mail te vertellen dat ik heb pas vanaf juli kan aanvragen. Zijn er nu eigenlijk uberhaupt mensen in Almere Stad (dus buiten Haven) die al glasvezel hebben? Of hangt het er van af of jouw POP al op de ring zit?
Volgens mij kun je al op kpnglasvezel bestellen voor er überhaupt glasvezel ligt. Ik heb dat ook gedaan(en ze gaan pas in juni aanleggen), als de procedure goed verloopt dan zou ik een brief met de bevestiging moeten krijgen zodra er een aansluiting ligt (en dan kan ik nog steeds binnen 7 dagen opzeggen). Ik heb nu alleen een bevestiging email gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
upje schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:06:
[...]

Ik werd ook ongeduldig na 2 weken; ze kwamen echter wel na 3 a 4 weken. Nu hebben ze de boel wel aangesloten tot in de meterkast, maar nu kan ik geen aansluiting aanvragen. De postcodecheck geeft sinds die tijd (al weer 4 weken geleden) aan dat er op mijn adres geen glasvezel is 8)7 .
Kan wel eens lang duren. Bij mij lag het half december al in de grond, wordt nu bij mij eind mei pas geïnstalleerd in de meterkast. At Last! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilvernet schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:31:
[...]

Kan wel eens lang duren. Bij mij lag het half december al in de grond, wordt nu bij mij eind mei pas geïnstalleerd in de meterkast. At Last! :O
klopt de aan sluittijde zijn heel lang omdat er heel veel in almere overstappen naar GV
ik zit zelf in haven en heb GV nu vanaf november 08 ik ben er zeer tevreden over prima snelheid haal de volle 6mb/sec telefoon werkt prima . ook de tv is zeer fraai met meer dan 100 zenders
als jullie meer willen weten .. laat maar horen ..
ik ben van adsl 2 naar glasvezel gegaan geen spijt daarvan :)
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hm... net even de site van Glashart Almere gekeken. Beetje amateuristisch ingevuld. Dordrecht (?) wordt bijvoorbeeld genoemd in de content en Online is ineens als aanbieder verdwenen :s.

Weet iemand trouwens al wat meer over Online? Als die de boel net zo dictatoriaal aanleggen als KPN (ergo: geen toegang tot settings) dan gaat wat mij betreft het hele verhaal niet door. Ik weet immers zelf wel hoe ik mijn netwerk wil inrichten, dat hoeft niemand voor mij te doen ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn straat zou al deze maand aan de beurt zijn voor het aansluiten in de meterkast, maar nog niets vernomen van KPN. Wat ik zeer slecht vindt is dat de modem constant dag en nacht aan moet blijven en dat de telefonie ook via die modem moet.

Zo wordt je wel erg afhankelijk van die modem. Is het eigenlijk een oplossing om zelf een andere modem te plaatsen, eentje die je wél kan configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:51:
Mijn straat zou al deze maand aan de beurt zijn voor het aansluiten in de meterkast, maar nog niets vernomen van KPN. Wat ik zeer slecht vindt is dat de modem constant dag en nacht aan moet blijven en dat de telefonie ook via die modem moet.

Zo wordt je wel erg afhankelijk van die modem. Is het eigenlijk een oplossing om zelf een andere modem te plaatsen, eentje die je wél kan configureren?
weet niet wat het probleem is de modem is prima .. als je met dingen niet eens bent simpel dan gewoon met adsl blijfen zitten .. ik heb daar geen probleem mee .. ik heb 3 computers hier draaien en een playstation 3
op glasvezel ..met gamen heb ik een van de beste ping's . beter dan toen ik nog adsl had van tele2
en guys het zit nog beetje in de kinderschoenen .. moet bedrijf wel een jaar de kans geven om te kunnen op starten met helpdesk heb ik ook nooit problemen .. heb 2 x gebeld en prima geholpen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:53:
[...]

weet niet wat het probleem is de modem is prima .. als je met dingen niet eens bent simpel dan gewoon met adsl blijfen zitten .. ik heb daar geen probleem mee .. ik heb 3 computers hier draaien en een playstation 3
op glasvezel ..met gamen heb ik een van de beste ping's . beter dan toen ik nog adsl had van tele2
en guys het zit nog beetje in de kinderschoenen .. moet bedrijf wel een jaar de kans geven om te kunnen op starten met helpdesk heb ik ook nooit problemen .. heb 2 x gebeld en prima geholpen ..
Het is een verschrikkelijk modem. Maar goed voor de gemiddelde gebruiker is het prima. Het modem voor internet en televisie vervangen is trouwens vrij eenvoudig. Alleen voor telefonie is het bijna onmogelijk.

En over het in de kinderschoenen staan. Nee, je hoeft ze geen kans te geven. Je betaalt een volwaardige prijs, dan mag je ook een volwaardig product verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:32:
[...]

Het is een verschrikkelijk modem. Maar goed voor de gemiddelde gebruiker is het prima. Het modem voor internet en televisie vervangen is trouwens vrij eenvoudig. Alleen voor telefonie is het bijna onmogelijk.

En over het in de kinderschoenen staan. Nee, je hoeft ze geen kans te geven. Je betaalt een volwaardige prijs, dan mag je ook een volwaardig product verwachten.
ja dan ben ik vrij simple in . als ik jou was zou ik het dan niet nemen ..
gaat er om dat ik het nu 5 maanden heb en er erg tevreden mee ben met wat ik doe er mee
is voor mij geen probleem dat de modem 24 uur aanstaat .
download ook behoorlijk omdat ik full hd tv heb .. dus draai vaak bleu-ray wat ik via het netwerk naar mijn playstation 3 stuur waarna ik ze ga bekijken ..
maar mischien verwacht jij er andre dingen van .. is goed dat smaken verschillen en iedereen mag een mening hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ho, Ho. Ik heb het al (in Enschede)(. En het bevalt op zich wel aardig. Alleen het heeft zo z'n minpunten. Ik bedoel alleen maar, dat als je 80 euro per maand voor iets betaald dat je gewoon kan verwachten dat het goed werkt. Dat het in de kinderschoenen zou moeten staan maakt daar niets bij uit.

Ik ben al druk bezig om de speedtouch te vervangen. Internet en televisie is al gelukt. Alleen bellen nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:43:
Ho, Ho. Ik heb het al (in Enschede)(. En het bevalt op zich wel aardig. Alleen het heeft zo z'n minpunten. Ik bedoel alleen maar, dat als je 80 euro per maand voor iets betaald dat je gewoon kan verwachten dat het goed werkt. Dat het in de kinderschoenen zou moeten staan maakt daar niets bij uit.

Ik ben al druk bezig om de speedtouch te vervangen. Internet en televisie is al gelukt. Alleen bellen nog niet :)
dan ben je spekkoper ik betaal 110 e in de maand maar ik zit in almere ik den dat het per regio verschilt
maar denk ook dat je hier verkeert zit .. want dit gaat hier over glashart almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou ja... Als het in Enschede ook via KPNglasvezel.nl loopt, dan zijn het wel degelijk dezelfde producten!

Het prijsverschil kan 'm zitten in jullie verschillende pakketkeuzes. Anyway, ik vind zelf het goedkoopste abbonnement van KPN nog te duur. Zeker omdat ik niet wil bellen via KPN (ik wil namelijk een telefonie aanbieder waar ik WEL m'n eigen sip apparatuur kan kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:16:
[...]

dan ben je spekkoper ik betaal 110 e in de maand maar ik zit in almere ik den dat het per regio verschilt
maar denk ook dat je hier verkeert zit .. want dit gaat hier over glashart almere
Ja, ik heb dus geen "goud" abonnement. En het zijn verder exact dezelfde producten (locatie maakt niet uit). Dus zo verkeerd zit ik hier niet. Mijn argumenten blijven dus hetzelfde en staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ik ben wat dat betreft benieuwd naar wat Online gaat bieden :). Op ADSL-gebied komen ze op mij over als een ontzettend low-budget aanbieder (bv. uit ervaring van een collega weet ik dat hun mailservers absoluut niet goed om gaan met mailen naar iemand op een IPV6-enabled domain. Hun dns-servers zien een IPV6 adres, mailserver probeert hier naartoe te connecten, wat niet lukt... maar vergeet gemakshalve een fallback naar ipv4 te doen). Verder zit hun modem dat nu bij ADSL wordt geleverd echt net zo dicht getimmerd als dat van KPN, met dezelfde beperking dat als je een ander modem/router gebruikt, je VOIP kan vergeten.

Maar goed, als zij via glas iets gaan aanbieden dat vergelijkbaar is (qua prijsstelling en snelheden) met XMSNET, Concepts of Solcon, dan ga ik het zeker overwegen :). Zolang ze maar performance bieden die ze beloven, vast IP, een settopbox voor TV die ook maar een beetje beter is dan het drama ding van KPN, etc. met evt de optie om alleen TV en Internet af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:30:

Maar goed, als zij via glas iets gaan aanbieden dat vergelijkbaar is (qua prijsstelling en snelheden) met XMSNET, Concepts of Solcon, dan ga ik het zeker overwegen :). Zolang ze maar performance bieden die ze beloven, vast IP, een settopbox voor TV die ook maar een beetje beter is dan het drama ding van KPN, etc. met evt de optie om alleen TV en Internet af te nemen.
Ja de settopbox van kpn is een heel groot drama. Alleen tv kijken is prima. Zodra je op menu drukt begint de ellende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Idd, de software is meeeeega traag en radio luisteren is nauwelijks bruikbaar omdat je daarbij niet direct zendernummers kan adresseren en je dus altijd de TV aan moet zetten en via het trage menu moet navigeren.

Overigens heb ik contact met iemand die redelijk kpn-insider lijkt te zijn en die vernam van de beheerders van het iTV platform laatst dat ze binnenkort een grote iTV 'update' uit willen brengen waarin o.a. iets aan de traagheid gedaan moet worden. De grootste oorzaak van de traagheid en trage opstart lijkt te zijn dat alle data-communicatie tussen STB en server ook via 128k multicast streampjes gaat (epg, programma gemist indexen, etc.).

Aangezien iTV over adsl en TV over glasvezel bij KPN hetzelfde platform lijkt te zijn is dit misschien handig om te weten :). Maar goed.... in het KPN iTV topic zitten ook mensen die het al 3 jaar afnemen en aan wie KPN al 3 jaar belooft dat iTV nog sterk verbeterd gaat worden, dus enige scepsis is hier wel op z'n plaats :).

Maar wellicht is de toekomst van vDSL en Glasvezel voor KPN een stimulans om de settopbox nu echt eens in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usenditto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Zojuist hoorde ik van een Online medewerker dat ze de volgende pakketten voor glasvezel gaan aanbieden voor het glasvezelnetwerk in Almere (Almeernet):

1. Een 2 in 1 pakket : Internet 50 Mb Dl/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 50 Euro p/mnd
2. Een 2 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 75 Euro p/mnd
3. Een 3 in 1 pakket : Internet 50 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 60 Euro p/mnd
4. Een 3 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 85 Euro p/mnd

Wanneer de pakketten worden aangeboden is (nog) niet bekend. Overige info:
- Digitale ontvanger : N.n.b.
- Modem : Genexis (Model niet bekend)

Klinkt interessant.

[ Voor 84% gewijzigd door usenditto op 22-05-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@usenditto: Ook hier even dezelfde feedback als in je topic: Hoewel goedbedoeld was het misschien toch handiger geweest om die info gewoon in dit topic te delen, aangezien Online voorlopig alleen nog voor almere diensten heeft aangekondigd en dit in het andere topic ook niet zo duidelijk vermeld staat. Bovendien staan in dit topic ook gewoon meerdere reele en minder reele providers besproken :).

Maarehm, voor een 2 in 1 pakketje voor de door die medewerker genoemde bedragen zou ik tekenen!

Pagina: 1 ... 5 ... 47 Laatste