Online Glasvezel pakketten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usenditto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Zojuist hoorde ik van een Online medewerker dat ze de volgende pakketten voor glasvezel gaan aanbieden voor het glasvezelnetwerk in Almere (Almeernet):
  1. Een 2 in 1 pakket : Internet 50 Mb Dl/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 50 Euro p/mnd
  2. Een 2 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 75 Euro p/mnd
  3. Een 3 in 1 pakket : Internet 50 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 60 Euro p/mnd
  4. Een 3 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 85 Euro p/mnd
Wanneer de pakketten worden aangeboden is (nog) niet bekend. Overige info:
- Digitale ontvanger : N.n.b.
- Modem : Genexis (Model niet bekend)

Klinkt interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door usenditto op 22-05-2009 16:28 . Reden: N.a.v. de (terechte) opmerking van eymey ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat zou zeker gaaf zijn, maarja als er nergens glasvezel ligt zal het denk ik (nog) niks worden.

Prijzen zijn wel erg interessant, en als het bij mij kan stap ik over :)
Enig idee wanneer dit eraan komt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Om te beginnen richten ze zich op de Almeerse markt ([Almeernet] Glasvezel in heel Almere). @usenditto: Een goed bedoeld initiatief dit topic, maar misschien was het dan handig geweest om ook wat meer de context te omschrijven en dus het feit dat dit voorlopig voor almere is (zie ook glasvezel.online.nl ) ;-). Anders was het handiger geweest om de info over Online ook gewoon in het Almeernet topic te houden, omdat daar KPN en mogelijke andere aanbieders die ooit in beeld waren ook al besproken worden.

Anyway, als deze pakketten echt waar zijn ben ik akkuut over!!!!! :D. Zeker als Het Genexis kastje echt het enige wordt dat je nodig hebt voor internet en digitale TV (en je dus zelf je router kan kiezen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
eymey schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:01:
Om te beginnen richten ze zich op de Almeerse markt ([Almeernet] Glasvezel in heel Almere). @usenditto: Een goed bedoeld initiatief dit topic, maar misschien was het dan handig geweest om ook wat meer de context te omschrijven en dus het feit dat dit voorlopig voor almere is (zie ook glasvezel.online.nl ) ;-). Anders was het handiger geweest om de info over Online ook gewoon in het Almeernet topic te houden, omdat daar KPN en mogelijke andere aanbieders die ooit in beeld waren ook al besproken worden.

Anyway, als deze pakketten echt waar zijn ben ik akkuut over!!!!! :D. Zeker als Het Genexis kastje echt het enige wordt dat je nodig hebt voor internet en digitale TV (en je dus zelf je router kan kiezen).
De genexis die online gebruikt is gelijk aan de genexis in de XMS gebieden, dus dat is een glasvezelswitch en geen modem/router. Achter de IP verbinding kun je gewoon je eigen router hangen maar voor digitale tv is een stb nodig. Verder heeft die genexis nog een voip poort (rj11) en een analoge tv poort (coax).

[ Voor 0% gewijzigd door denan op 22-05-2009 20:24 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Dat vermoedde (en hoopte! ) ik dus al ;-)

Is alleen de vraag ff of je bij dat 2 in 1 pakket echt alleen maar analoge tv krijgt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
denan schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:23:
[...]

De genexis die online gebruikt is gelijk aan de genexis in de XMS gebieden, dus dat is een glasvezelswitch en geen modem/router. Achter de IP verbinding kun je gewoon je eigen router hangen maar voor digitale tv is een stb nodig. Verder heeft die genexis nog een voip poort (rj11) en een analoge tv poort (coax).
Ja!!!! die is veel beter dan die KPN gebruikt. Een collega van mij heeft deze Genexis ook, waar 4 switchpoorten op zitten, 2 VoiP poorten en een analoge TV poort. Het gaat dan om dit kastje: http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip

De manier van KPN is echt stom en in mijn idee ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Voor meer informatie:

http://glasvezel.online.nl/ :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb me ingeschreven voor meer info :) Wel werd er gelijk verteld dat er geen concrete plannen zijn om in mijn plaats glasvezel neer te gaan leggen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Mijn provider staat er weer eens niet bij .. :(

Verder heb ik me ook eens ingeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
pendragon1 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:42:
[...]

Ja!!!! die is veel beter dan die KPN gebruikt. Een collega van mij heeft deze Genexis ook, waar 4 switchpoorten op zitten, 2 VoiP poorten en een analoge TV poort. Het gaat dan om dit kastje: http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip

De manier van KPN is echt stom en in mijn idee ouderwets.
ga er maar vanuit,dat er gewoon de Genexis gebruikt gaat worden die KPN ook gebruikt en dat er een speedtouch achter komt te hangen.Zo ging het in de begindagen van adsl ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
ApexAlpha schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:06:
[...]

Mijn provider staat er weer eens niet bij .. :(

Verder heb ik me ook eens ingeschreven :)
Online is de enigste die buiten KPN glasvezel gaat aanbieden in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
usenditto schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:17:
Zojuist hoorde ik van een Online medewerker dat ze de volgende pakketten voor glasvezel gaan aanbieden voor het glasvezelnetwerk in Almere (Almeernet):
  1. Een 2 in 1 pakket : Internet 50 Mb Dl/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 50 Euro p/mnd
  2. Een 2 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Analoog TV/Radio :Kosten 75 Euro p/mnd
  3. Een 3 in 1 pakket : Internet 50 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 60 Euro p/mnd
  4. Een 3 in 1 pakket : Internet 100 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 85 Euro p/mnd
Wanneer de pakketten worden aangeboden is (nog) niet bekend. Overige info:
- Digitale ontvanger : N.n.b.
- Modem : Genexis (Model niet bekend)

Klinkt interessant.
Eerst maar eens kijken of het anders word dan KPN gaat aanbieden.De deskundigheid van Online medewerkers heb ik het niet zo op,die brallen er van alles uit om maar van je af te zijn.Het staat namelijk nog steeds niet op de site.Ga er maar vanuit dat er KPN snelheden prijzen aan worden geboden.Als er dan andere snelheden en prijzen worden aangeboden valt het mee.Voorlopig is het alleen maar speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
vincedd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:09:
[...]

Eerst maar eens kijken of het anders word dan KPN gaat aanbieden.De deskundigheid van Online medewerkers heb ik het niet zo op,die brallen er van alles uit om maar van je af te zijn.Het staat namelijk nog steeds niet op de site.Ga er maar vanuit dat er KPN snelheden prijzen aan worden geboden.Als er dan andere snelheden en prijzen worden aangeboden valt het mee.Voorlopig is het alleen maar speculeren.
Aangezien de bundels gemaakt worden op basis van de basis reggefiber portfolio en niet op basis van de KPN portfolio zou ik van de bovenstaande prijzen uitgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usenditto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
vincedd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:09:
[...]

Het lijkt me aannemelijk aangezien in bijgaand bericht ook wordt gerept over 100Mb :
http://glasvezelnieuws.bl...vezeldiensten-almere.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Is dat nieuw bij Online interactieve TV? Iemand die dit al heeft?
Pagina: 1