Ben overigens wel erg benieuwd in hoeverre dat nieuwe modem tg789vn, gewoon een modem blijft waaraan jezelf je eigen router kan hangen???
Dijaru heeft wat foto's ergens geplaatst van het tg789vn modem...
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R
Verder helaas nog geen verdere info, bv. wat betreft instelbaarheid, stabiliteit, etc.
Oftewel, ik zou nergens van uit gaan, @chocka ;-)
Het heeft KPN 3 experiabox generaties lang niets geboeid of een handjevol users wel of niet zonder bijkomende fratsen hun eigen router kan aansluiten of LAN-gerelateerde instellingen wijzigen, dus ik ga er ook niet van uit dat ze daar in dit modem wel ineens een oplossing voor hebben....
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R
Verder helaas nog geen verdere info, bv. wat betreft instelbaarheid, stabiliteit, etc.
Oftewel, ik zou nergens van uit gaan, @chocka ;-)
Het heeft KPN 3 experiabox generaties lang niets geboeid of een handjevol users wel of niet zonder bijkomende fratsen hun eigen router kan aansluiten of LAN-gerelateerde instellingen wijzigen, dus ik ga er ook niet van uit dat ze daar in dit modem wel ineens een oplossing voor hebben....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Zo eindelijk zijn alle problemen weer voorbij en draait het weer op volle snelheid.
Over de klantensevice ben ik zeer tervreden bellen netjes terug om je op de hoogte te houden, en ben zelf gebeld door de tecniche dienst. Alleen toen was het probllem alweer opgelost.
Groet,
Erik.
Over de klantensevice ben ik zeer tervreden bellen netjes terug om je op de hoogte te houden, en ben zelf gebeld door de tecniche dienst. Alleen toen was het probllem alweer opgelost.
Groet,
Erik.
Ondanks alle tegenberichten, heb ik gisteren de S450IP volledig operationeel aan de Experiabox kunnen hangen. En jawel, we kunnen er ook mee bellen en gebeld worden. Dus dat het niet zal lukken, kan ik nu volledig tegenspreken. Overigens heb ik hier nog wel over KPN ADSL.
@Chocka: Mooi om te horen!
.
Waarschijnlijk, als je provider een goede SIP proxy server heeft, zal het dan inderdaad ook gewoon goed werken. Sommige voip providers hebben dit echter niet en dan -kan- je pech hebben als de Experiabox de standaard sip poorten bezet houdt
.
Waarschijnlijk, als je provider een goede SIP proxy server heeft, zal het dan inderdaad ook gewoon goed werken. Sommige voip providers hebben dit echter niet en dan -kan- je pech hebben als de Experiabox de standaard sip poorten bezet houdt
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@chocka,chocka schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:46:
Ondanks alle tegenberichten, heb ik gisteren de S450IP volledig operationeel aan de Experiabox kunnen hangen. En jawel, we kunnen er ook mee bellen en gebeld worden. Dus dat het niet zal lukken, kan ik nu volledig tegenspreken. Overigens heb ik hier nog wel over KPN ADSL.
Mooi om te horen, ik wou het zelf ook eens gaan proberen als KPN eindelijk gaat leveren (6,5 maand en nog steeds "aanvraag ontvangen").
Ik neem aan dat je de experiabox als proxy gebruikt? Welke experia box heb je en welke instellingen in de SIemens? Ik heb overigens een S675IP maar volgens mij zijn al deze basis stations toch hetzelfde (alleen met of zonder antwoord apparaat). Ik had altijd al het vermoeden dat het gewoon moet kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 18-10-2009 20:40 ]
Voor zover ik weet gebruikt Chocka voipbuster, en dus geen bellen van KPN. Oftewel, bellen (en dus de experiabox) staat hier gewoon buitenspel
Proxy? geen idee. Ik heb een Thomson speedtouch 780 en heb het basisstation op lan poort 2 aangesloten. En aangezien ik in Arnhem deze telefoon ook al gebruikte, stonden alle instellingen er nog in van Voipbuster. Ik heb alleen de firmware van telefoon laten updaten. En verder eigenlijk niets bijzonder gedaan, ook geen enkele verandering aan de Thomson verricht. En het werkt gewoon tot plezier van zowel mijn vrouw als ikzelf. Hoeft ze tenminste niet langdurig de PC bezet te houden als "weer" eens zit te bellen.
Wij krijgen een deze maanden ook glasvezel echter is ons huis nogal krom ontworpen. Het is niet mogelijk vanuit de kruipruimte onder de meterkast te komen omdat er een muur zit tussen het gedeelte met het luik naar de kruipruimte en het gedeelte onder de meterkast. Wil je dus bij de meterkast komen moet je eigenlijk van buitenaf het huis binnen komen. Erg vreemd voor een huis dat nog geen 4 jaar oud is. De meterkast zit ook niet aan de zijkant van het huis maar een goede anderhalve meter van de buitenmuur af.
Ik neem aan dat ze daadwerkelijk in de kruipruimte moeten zijn, hoe komen ze dan onder de meterkast? En zal dit door KPN/Reggefiber opgelost worden of moeten we hier zelf een oplossing voor bedenken?
Ik neem aan dat ze daadwerkelijk in de kruipruimte moeten zijn, hoe komen ze dan onder de meterkast? En zal dit door KPN/Reggefiber opgelost worden of moeten we hier zelf een oplossing voor bedenken?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik mag aannemen (of beter gezegd, hopen voor je) dat het installatiebedrijf hier een oplossing voor gaat zoeken.... desnoods vanuit de kruipruimte zo dicht mogelijk bij de meterkast omhoog en vanaf daar met een deugdelijke goot erheen ofzo....
Pas er maar mee op, want in Leiden werden er bij nieuwbouw huizen gewoon een gat in de muur geboord naast de voordeur, zodat de kabel vervolgens naar de meterkast werd getrokken. Zorg dat je er zelf bij bent, want bij dergelijke installaties zijn men vaak liever lui dan moe. En sta er op dat ze doen wat/hoe jij het wilt. Het kan allemaal wel, maar dan moeten ze even moeite doen.
Sorry hoor, maar als die gasten al het idee hebben dat je moeilijk gaat doen, pakken ze hun spullen en gaan ze weer.chocka schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:20:
Pas er maar mee op, want in Leiden werden er bij nieuwbouw huizen gewoon een gat in de muur geboord naast de voordeur, zodat de kabel vervolgens naar de meterkast werd getrokken. Zorg dat je er zelf bij bent, want bij dergelijke installaties zijn men vaak liever lui dan moe. En sta er op dat ze doen wat/hoe jij het wilt. Het kan allemaal wel, maar dan moeten ze even moeite doen.
Zal dan nog wel leuk worden. In de buurt omhoog komen gaat sowieso betekenen dat de vloer opengehaald moet worden wat ook flinke kosten met zich mee brengt. Naja we shall see. Zal wel zorgen dat ik er hoogst persoonlijk bij zal zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ze zijn nu bij mij (regenboogbuurt) bezig. Foto's hierzo (sorry voor m'n vinger): http://peter-server.homelinux.net/glasvezel/
Goedemorgen
Ze zijn momenteel op meerdere plekken bezig in Almere er wordt in hoog tempo gewerkt om nog voor de vorst begint het grootste en laatste gedeelte van Almere (Almere Buiten) klaar te hebben.
In de Regenboogbuurt waar jij woon zijn ze ook al bezig om de vezel naar binnen te brengen in de woonhuizen(meterkast)
Dus het lijkt nu allemaal wat vlotter te gaan.
Wel positief lijkt mij.
mvg
Ze zijn momenteel op meerdere plekken bezig in Almere er wordt in hoog tempo gewerkt om nog voor de vorst begint het grootste en laatste gedeelte van Almere (Almere Buiten) klaar te hebben.
In de Regenboogbuurt waar jij woon zijn ze ook al bezig om de vezel naar binnen te brengen in de woonhuizen(meterkast)
Dus het lijkt nu allemaal wat vlotter te gaan.
Wel positief lijkt mij.
mvg
Ik neem aan dat de in verhouding dunne buis die naar elk huis loopt overgaat in een buis voor meerdere straten/huizen. Heeft iemand daar een foto van , bij mij in de straat heb ik geen las doos kunnen ontdekken.
onder de stoep liggen een soort zwarte boxen waar de dunne kabels op de glasvezel die door een dikkere buis wordt geblazen aangesloten zit. Enige weken nadat de kabel in de straat ingegraven is komt iemand de lassen in deze box maken. Ik dacht dat er hier een keer foto's van op de site gestaan hebben.Dukejohn schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:22:
Ik neem aan dat de in verhouding dunne buis die naar elk huis loopt overgaat in een buis voor meerdere straten/huizen. Heeft iemand daar een foto van , bij mij in de straat heb ik geen las doos kunnen ontdekken.
Bij mij voor de deur lag dinsdag een oranje kabel met een doorsnee van zo'n 10 cm voor mijn deur, half ingegraven. De kabel op de foto is 1cm in doorsnee. Misschien kan ik morgen ergens anders in de buurt nog wat plaatjes schieten... (ben toch vrij)
Je hebt verschillende versies, hier in Zeewolde een foto van alle leidingen die bij de City POP (hoofdcentrale) uitkomen.

Hieronder een foto van 3 verschillende diktes, alleen de "huisversie" ontbreekt.
Hieronder een foto van 3 verschillende diktes, alleen de "huisversie" ontbreekt.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Weet niet wat je gedaan hebt, maar ik zie geen foto's.
Dat komt doordat de foto's van mijn NAS afkomen, en die staat 's nachts tussen 0:00 en 5:30 uit
.
Haha, ook nog zo'n nachtelijke NAS uitzetterd
.
Mooie foto's, @The Wizard.
Ben wel benieuwd wanneer nou eens nieuwe providers zich gaan melden... ik hoor het aan alle kanten gonzen van de geruchten en ken zelf mensen die ook bij andere Glashart projecten betrokken zijn en die zeggen "wacht maar, er komt hoogstwaarschijnlijk iets aan wat jullie erg leuk gaan vinden..." . Maar verder....
Mooie foto's, @The Wizard.
Ben wel benieuwd wanneer nou eens nieuwe providers zich gaan melden... ik hoor het aan alle kanten gonzen van de geruchten en ken zelf mensen die ook bij andere Glashart projecten betrokken zijn en die zeggen "wacht maar, er komt hoogstwaarschijnlijk iets aan wat jullie erg leuk gaan vinden..." . Maar verder....
Tuurlijk, wie zit er nou 's nachts op mijn NAS te koekeloeren
...
Ik hoop het wel voor jullie, Hier in Zeewolde hebben we 2 providers, XMS en Solcon. Tevens voor het bedrijfsleven een 3e provider, ComOne, dus een echte open netwerk.
Zo gauw alle aansluitingen in Almere gereed zijn gaan vast andere aanbieders ook komen. Kan me voorstellen dat ze nog willen wachten totdat alles werkend is.
Ik hoop het wel voor jullie, Hier in Zeewolde hebben we 2 providers, XMS en Solcon. Tevens voor het bedrijfsleven een 3e provider, ComOne, dus een echte open netwerk.
Zo gauw alle aansluitingen in Almere gereed zijn gaan vast andere aanbieders ook komen. Kan me voorstellen dat ze nog willen wachten totdat alles werkend is.
[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 01-11-2009 12:54 ]
Wat zo her en der te lezen valt is dat er in Almere geen andere aanbieders zijn vanwege de enorme hoeveelheid kosten die het met zich mee brengt in een dusdanig grote stad.The Wizard schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:53:
Solcon schijnt aangegeven te hebben dat er 32 POP's zijn in Almere waartussen een infrastructuur aangelegd dient te worden als men hier diensten wil aanbieden en dat dat gezien de investeringen en inspanning die dat met zich meebrengt voorlopig niet in de planning zit.
Ook Online die eerder dit jaar aangaf nog dit jaar diensten aan te bieden is oorverdovend stil geworden en XS4ALL laat ook totaal niets meer van zich horen.
ik wacht ook al bijna een jaar op Online, ze zeggen nog steeds "dit (welk) voorjaar" met concrete informatie te komen...
http://glasvezel.online.nl/
Ook staan ze hier vermeld, dus dat ze iets gaan aanbieden lijkt me vrij zeker. Zie ook Online Glasvezel pakketten (dat klinkt wel errug mooi!)
http://glasvezel.online.nl/
Ook staan ze hier vermeld, dus dat ze iets gaan aanbieden lijkt me vrij zeker. Zie ook Online Glasvezel pakketten (dat klinkt wel errug mooi!)
Ik zag in de presentatie analisten van het derde kwartaalverslag van vorige week dat KPN nog steeds aangeeft op slide 22 dat de trage uitrol aan reggefiber ligt maar beter wordt (er staat het volgende onder het kopje status rollout: "Focus on converting homes into homes activated", met daaronder "improvements in scalability of fiber operator in Q3"). Ik kan me voorstellen dat dit echt beter moet willen er meerdere aanbieders van het netwerk gebruik kunnen maken. Ik ben zelf op het punt aangeland dat ik op ga zeggen als ze na 7 maanden nog geen redelijke schatting kunnen geven wanneer ze gaan leveren.
Mja, is inderdaad wel een aardig interessant vraagstuk.
Bedoelen ze met "trage uitrol" het feit dat Almere Buiten nog niet klaar is, of het feit dat mensen die al een aansluiting in hun huis hebben het nog niet geactiveerd kunnen krijgen. Of zou Reggefiber zichzelf verslikken in dat laatste, m.b.t. de grootte van Almere?
Ik weet/hoor namelijk van ander dorpen (Zeewolde of Deventer, toch ook geen klein gebied) dat mensen nagenoeg op hetzelfde moment dat de Fiber in hun meterkast gebracht wordt deze ook geactiveerd kunnen krijgen met een abbo op de provider van hun keuze.
Bedoelen ze met "trage uitrol" het feit dat Almere Buiten nog niet klaar is, of het feit dat mensen die al een aansluiting in hun huis hebben het nog niet geactiveerd kunnen krijgen. Of zou Reggefiber zichzelf verslikken in dat laatste, m.b.t. de grootte van Almere?
Ik weet/hoor namelijk van ander dorpen (Zeewolde of Deventer, toch ook geen klein gebied) dat mensen nagenoeg op hetzelfde moment dat de Fiber in hun meterkast gebracht wordt deze ook geactiveerd kunnen krijgen met een abbo op de provider van hun keuze.
Klopt, in Zeewolde is de planning strak. Eerst wordt er gegraven in de straat, tegelijk wordt de kabel naar de woning geschoten. Dan wordt binnen 4 weken de kabel afgemonteerd in de woning waarna binnen 24 uur de verbinding in de lucht is.
Oftewel: Natuurlijk is Almere wat groter en zal het wat meer moeite voor een aspirant-aanbieder kosten om de 32 pop's aan te sluiten op hun netwerk, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat, als glashart en/of de gemeente in plaats van alleen maar op KPN te wedden ook gewoon meerder providers erbij hadden betrokken vanaf het begin, dat het hier dan ook makkelijker en soepeler had kunnen verlopen.
Want het is toch tekenend dat KPN de eerste tijd ook nog zo ontzettend aan het modderen is met allerlei voortborduur techniekjes op hun bestaande ADSL infrastructuur met haperende TV (met net zo weinig bandbreedte als over ADSL) en met tests met Experiaboxen e.d..
Terwijl je bij providers als XMS in Zeewolde gewoon een genexis in je meterkast krijgt die modulair is aangesloten met:
1x coax
1x rj11 voor telefoon
1x utp voor iptv
1x utp met je PUBLIEKE ip adres voor internet, waar je gewoon je eigen router aan kan hangen.
En dat ze dat ook nog eens binnen 24 uur geactiveerd weten te krijgen.
Want het is toch tekenend dat KPN de eerste tijd ook nog zo ontzettend aan het modderen is met allerlei voortborduur techniekjes op hun bestaande ADSL infrastructuur met haperende TV (met net zo weinig bandbreedte als over ADSL) en met tests met Experiaboxen e.d..
Terwijl je bij providers als XMS in Zeewolde gewoon een genexis in je meterkast krijgt die modulair is aangesloten met:
1x coax
1x rj11 voor telefoon
1x utp voor iptv
1x utp met je PUBLIEKE ip adres voor internet, waar je gewoon je eigen router aan kan hangen.
En dat ze dat ook nog eens binnen 24 uur geactiveerd weten te krijgen.
Precies, en dat werkt ook uitstekend
... De IPTV bandbreedte is 8 Mbit voor de Nederlandsche zenders (SD), Het beeld is echt goed, met geen artefacten.
voor HD weet ik het zo niet, volgens mij is dat dynamisch met MPEG4...
voor HD weet ik het zo niet, volgens mij is dat dynamisch met MPEG4...
Zucht... als men in Zeewolde nou gewoon goede treinverbindingen had ;-). Dan was dat dorp voor mij ook een optie geweest.
Magoed, dan zou het vast niet zo betaalbaar zijn als Almere en om nou het al dan niet aanwezig zijn van leuke glasvezel als criterium te nemen.... is zo "not done'
.
Magoed, dan zou het vast niet zo betaalbaar zijn als Almere en om nou het al dan niet aanwezig zijn van leuke glasvezel als criterium te nemen.... is zo "not done'
Hehehe, tsja, dat is waar
...
Hier in Zeewolde schiet het mooi op, 1 wijk is bijna compleet aangesloten, nog 2 wijken te gaan waar ze al een tijdje bezig zijn. Met een zachte winter kunnen de graafwerkzaamheden voor 2010 wel klaar zijn (mijn persoonlijke ruwe inschatting
).
Hier in Zeewolde schiet het mooi op, 1 wijk is bijna compleet aangesloten, nog 2 wijken te gaan waar ze al een tijdje bezig zijn. Met een zachte winter kunnen de graafwerkzaamheden voor 2010 wel klaar zijn (mijn persoonlijke ruwe inschatting
Ik heb het nu begrepen, KPN wou gewoon het goede voorbeeld geven aan Belgacom in Almere, dan weten we ook weer waar we aan toe zijn, wachten tot 2012 dus.
Via het Online Gebruikers.EU forum kwam ik volgende reactie tegen:
"Ik heb maar eens een mail naar de klantenservice van online gestuurd. Met de vraag wanneer online nu komt met de aanbieding voor glasvezel? Als antwoord kreeg ik dat ze inderdaad een pilot hadden opgezet maar dat deze alweer is stopgezet. Ik heb er nu weinig vertrouwen in dat online nog op het glasvezel netwerk in Almere komt." (Reactie dateert van 19 oktober 2009)
Tsja, dat is duidelijk.
En aangezien ik om een vreemde ook al geen 20Mb abonnement kan afsluiten, ondanks dat de buren dit wel hebben. Zit ik hard over na te denken om maar eens achteraan te sluiten in de rij KPN "Ik wacht op mijn aansluiting"? Ok! ben wat duurder uit voor alleen internet, maar in vergelijking tot mijn huidige ADSL snelheid van 8/1 voor 28 euro en glasvezel 30/3 voor 50 euro (1e 6 mnd voor 35 euro), heb zekers nog 8 maanden de tijd om definitief te besluiten gezien de aansluittijd.
Alhoewel ik het wel gevaarlijk vind dat er staat tot 30Mb, wat kan inhouden dat het zomaar minder kan wezen??? En de eventuele narigheid daarbij niet vergeten. Dan kan het zomaar zijn dat ik achteraf achter mijn oor krab en denk had ik het maar niet gedaan en was ik blij gebleven met mijn adsl-tje van 8/1
Tsja, en dat is nog niet helemaal duidelijk....
"Ik heb maar eens een mail naar de klantenservice van online gestuurd. Met de vraag wanneer online nu komt met de aanbieding voor glasvezel? Als antwoord kreeg ik dat ze inderdaad een pilot hadden opgezet maar dat deze alweer is stopgezet. Ik heb er nu weinig vertrouwen in dat online nog op het glasvezel netwerk in Almere komt." (Reactie dateert van 19 oktober 2009)
Tsja, dat is duidelijk.
En aangezien ik om een vreemde ook al geen 20Mb abonnement kan afsluiten, ondanks dat de buren dit wel hebben. Zit ik hard over na te denken om maar eens achteraan te sluiten in de rij KPN "Ik wacht op mijn aansluiting"? Ok! ben wat duurder uit voor alleen internet, maar in vergelijking tot mijn huidige ADSL snelheid van 8/1 voor 28 euro en glasvezel 30/3 voor 50 euro (1e 6 mnd voor 35 euro), heb zekers nog 8 maanden de tijd om definitief te besluiten gezien de aansluittijd.
Alhoewel ik het wel gevaarlijk vind dat er staat tot 30Mb, wat kan inhouden dat het zomaar minder kan wezen??? En de eventuele narigheid daarbij niet vergeten. Dan kan het zomaar zijn dat ik achteraf achter mijn oor krab en denk had ik het maar niet gedaan en was ik blij gebleven met mijn adsl-tje van 8/1
Tsja, en dat is nog niet helemaal duidelijk....
Haha, die Chocka
.
Bedenk wel: Veel van de mensen die nu KPN glasvezel hebben zijn best tevreden over de gehaalde snelheden (ong. wat is beloofd). Dus dat zal vast wel goed komen. Zelf sta ik ook nog steeds in de rij....
Waar haal je die 1e 6 maanden 30/3 voor 35 euro trouwens vandaan?
. Is dat een nieuwe aanbieding?
Dan is KPN gekke sprongen aan het maken....
Bedenk wel: Veel van de mensen die nu KPN glasvezel hebben zijn best tevreden over de gehaalde snelheden (ong. wat is beloofd). Dus dat zal vast wel goed komen. Zelf sta ik ook nog steeds in de rij....
Waar haal je die 1e 6 maanden 30/3 voor 35 euro trouwens vandaan?
Met de rij heb ik op zich niet zoveel problemen, kan gebeuren en ik kan me voorstellen dat KPN niet een berg monteurs hiervoor op de plank heeft liggen. Ik heb wel problemen met het totale gebrek aan inzicht in de wachtrij, ik verwacht toch eigenlijk bordjes als bij de efteling met "nog 45 minuten", "nog 90 minuten" dan weet je waar je aan toe bent. Ik heb trouwens al een dikke 7,5 maand geleden aangevraagd.eymey schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:00:
Haha, die Chocka.
Waar haal je die 1e 6 maanden 30/3 voor 35 euro trouwens vandaan?. Is dat een nieuwe aanbieding?
Hmmm, dan heb ik nog ff te gaan
. Heb in september aangevraagd.
Nou ja, nog genoeg kans voor concurrenten om zich te melden.... als we nou maar een tipje van de sluier konden krijgen....
Nou ja, nog genoeg kans voor concurrenten om zich te melden.... als we nou maar een tipje van de sluier konden krijgen....
Het was weer even zoeken, maar toch gevondeneymey schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:00:
Haha, die Chocka.
Waar haal je die 1e 6 maanden 30/3 voor 35 euro trouwens vandaan?. Is dat een nieuwe aanbieding?
http://www.kpnglasvezel.n...jk-overzicht/Internet.htm
https://www.kpnglasvezelaanvragen.nl/VDSL/singleplay/goud
Maar ondanks dat blijft het twijfelen. Even los van de aanbieding is glas 50 euro voor 30/3 en anders ADSL 20 euro voor 20/1. Beide kunnen de aangeboden snelheden niet garanderen en 30 euro verschil voor 10Mb, zie ik als prijsverschil toch behoorlijk veel voor een dergelijk "klein" verschil.
[ Voor 21% gewijzigd door chocka op 10-11-2009 20:56 ]
Maar dit zijn de VDSL2 aanbiedingen en geen glasvezel tot in huis, waar ik woon (in Almere) hebben we glasvezel tot in huis (met in de toekomst ook nog internet hieroverchocka schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:25:
[...]
Het was weer even zoeken, maar toch gevonden
http://www.kpnglasvezel.n...jk-overzicht/Internet.htm
https://www.kpnglasvezelaanvragen.nl/VDSL/singleplay/goud
Maar ondanks dat blijft het twijfelen. Even los van de aanbieding is glas 50 euro voor 30/3 en anders ADSL 20 euro voor 20/1. Beide kunnen de aangeboden snelheden niet garanderen en 30 euro verschil voor 10Mb, zie ik als prijsverschil toch behoorlijk veel voor een dergelijk "klein" verschil.
langzaamste ftth abbo is ook 30/3,dan 50/5 en dan 60/6,waarbij de goedkoopste 65 euro per maand is
Inderdaad... dat zijn de VDSL (fttc) abonnementen, chocka ;-)
In Almere mag je gewoon bij de glasvezel abonnementen kijken. En je kan, als je postcode check uitwijst dat je al glasvezel kan krijgen, ook zien dat er ook nog semi-modulaire abonnementen zijn. Je hebt namelijk ook nog de "Internet + TV" variant en de "Internet + bellen" variant. Ik ga zelf voor Internet + TV brons, dat dan 55 euro p/mnd moet gaan kosten.
In Almere mag je gewoon bij de glasvezel abonnementen kijken. En je kan, als je postcode check uitwijst dat je al glasvezel kan krijgen, ook zien dat er ook nog semi-modulaire abonnementen zijn. Je hebt namelijk ook nog de "Internet + TV" variant en de "Internet + bellen" variant. Ik ga zelf voor Internet + TV brons, dat dan 55 euro p/mnd moet gaan kosten.
OK, das dan jammer. Dan wordt het maar een telfort ADSL abonnementje zolang 20/1 voor 25 euro, waarvan 1ste 6 mnd 10 euro. En zien we over een jaar wel weer verder.
Tja.. ik had snel ADSL (20mbit) en heb deze laten terugzetten naar 10mbit.. mijn maximale snelheid lag bij mij in de straat op max 11mbit... voor 20 betalen en max 11 krijgen scheelt ook weer veel.
dus dan is de 20 euro meer voor 30mbit ipv (mijn max)11mbit wel leuk... (eigelijk voor 28 euro meer 30mbit ipv 10).
20mbit klinkt leuk in Almere, maar 40% van de huizen in Almere komt niet boven de 15mbit uit.
Ik moet nog even wachten op glas.. en dan de wachtrij.. maar wij zijn pas in Feb.2010 aan de beurt
Ongeveer als laatste ...
dus dan is de 20 euro meer voor 30mbit ipv (mijn max)11mbit wel leuk... (eigelijk voor 28 euro meer 30mbit ipv 10).
20mbit klinkt leuk in Almere, maar 40% van de huizen in Almere komt niet boven de 15mbit uit.
Ik moet nog even wachten op glas.. en dan de wachtrij.. maar wij zijn pas in Feb.2010 aan de beurt
Ongeveer als laatste ...
tja,dat probleem heb ik ook,stripheldenbuurt word ook als 1 van de laatste aangesloten
OK, maar ik betaal nu 28 euro voor 8/1 bij KPN. Dus 25 euro voor 20/1 is mij allicht goedkoper ondanks dat de snelheid maar op ~15 uitkomt. Altijd nog dubbel zo snel als een 8/1 abonnement.badnews.nl schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:58:
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld en gevraagd hoe e.a. ervoor staat en ze hebben aangegeven dat nog een half jaar wachten niet ondenkbaar is (na 7 maanden !!). Ik moet er nog even over denken maar dit is voor mij het punt waarop KPN zijn geloofwaardigheid verliest.
Ik heb gisteren per mail een klacht ingediend betreffende de gang van zaken en heb vandaag onderstaand antwoord gekregen:
Oftewel, een antwoord waar je geen r**t aan hebt.Geachte heer *** *****,
Op woensdag 11 november heeft u ons een e-mail gestuurd waarin u uw ongenoegen uit omtrent de communicatie met betrekking tot uw bestelling voor Glasvezel van KPN.
In antwoord hierop kan ik u meedelen dat het nog steeds niet mogelijk is om u een datum of termijn te noemen waarop het mogelijk is om u aan te sluiten. Heel vervelend dat u is verteld dat u bij de glashart winkel meer informatie over uw bestelling kon krijgen. Excuses hiervoor. Wij begrijpen dat u graag aangesloten wilt worden, wij vragen u dan ook nog even om geduld tot er contact met u opgenomen wordt door de monteurafdeling.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Glasvezel van KPN
Ik zit op dit moment op 16 mbit bij KPN (ADSL2+) waarvan ong. 6-8 mbit gereserveerd is voor interactieve televisie (met voor ADSL begrippen een prima beeldkwaliteit, maar helaas glasvezel onwaardig).
In ieder geval.... ik blijf nog in de rij staan bij KPN maar hoop eigenlijk ergens (zo'n voorgevoel) dat we begin 2010 wel eens iets leuks kunnen gaan zien..... wishful thinking
In ieder geval.... ik blijf nog in de rij staan bij KPN maar hoop eigenlijk ergens (zo'n voorgevoel) dat we begin 2010 wel eens iets leuks kunnen gaan zien..... wishful thinking
De website http://glasvezel.online.nl/ wordt nu doorgelinkt naar http://www.online.nl/
Helaas kan ik op de website zelf er nog niets over vinden...
Helaas kan ik op de website zelf er nog niets over vinden...
Ik zelf heb echt het idee dat we Online kunnen afschrijven....
KPN heeft waarschijnlijk zijn zin gekregen en het voor elkaar gekregen dat als externe partij op het glasvezelnet komen zoooo moeilijk is (ookal 'kan' het formeel) dat het niet meer interessant is.
KPN heeft waarschijnlijk zijn zin gekregen en het voor elkaar gekregen dat als externe partij op het glasvezelnet komen zoooo moeilijk is (ookal 'kan' het formeel) dat het niet meer interessant is.
of externe partijen hebben geen zin om in apparatuur te investeren die in de 32 pop lokaties moeten komen.Maar online zou geen partij voor mij worden.Liever meer betalen dan weer het gepruts van online te moeten aanzien bij mij thuis.
Dit is echt te zot voor woorden.
De keuze bestaat nu dus uit: KPN?
keuze uit 1 is geen keuze, we zijn hier in Almere dus weer blij gemaakt met een dode mus.
Met dit tempo van aanbieders en aansluiten heeft Zimbabwe nog eerder een werkend glasvezel netwerk dan Almere. Met recht hebben wij de leus "Het kan in Almere" (aan het lijntje gehouden worden, valse beloften, onduidelijk communiceren, etc.)
Ik heb net maar even een mailtje naar glashart gestuurd. Ben benieuwd of en welke reactie daar op komt.
Op een eerdere vraag (27-8) had ik dit antwoord gekregen:
"Goedemiddag Meneer,
De aanbieders op het glasvezel netwerk zijn inderdaad KPN en Online.
Kpn is op dit moment al actief op het netwerk. Online zal dat in het laatste kwartaal van dit jaar nog zijn of begin volgend jaar.
Er op vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Glashart | Almere"
Daar heb ik nu deze vraag over gesteld:
"Enige tijd geleden heb ik u een vraag gesteld waar netjes een antwoord op kwam. Dat antwoord heb ik even bijgevoegd in het attachment. Echter de website http://glasvezel.online.nl
Doet het niet meer (de link op uw website gaat naar de homepage van Online). Wanneer ik op Online probeer te zoeken, dan vind ik daar geen enkele verwijzing meer naar glasvezel producten. Betekend dit nu dat KPN nog maar de enige aanbieder is? En dat het antwoord welke door Online is gegeven niet waar is?"
Ben heel erg benieuwd.
De keuze bestaat nu dus uit: KPN?
keuze uit 1 is geen keuze, we zijn hier in Almere dus weer blij gemaakt met een dode mus.
Met dit tempo van aanbieders en aansluiten heeft Zimbabwe nog eerder een werkend glasvezel netwerk dan Almere. Met recht hebben wij de leus "Het kan in Almere" (aan het lijntje gehouden worden, valse beloften, onduidelijk communiceren, etc.)
Ik heb net maar even een mailtje naar glashart gestuurd. Ben benieuwd of en welke reactie daar op komt.
Op een eerdere vraag (27-8) had ik dit antwoord gekregen:
"Goedemiddag Meneer,
De aanbieders op het glasvezel netwerk zijn inderdaad KPN en Online.
Kpn is op dit moment al actief op het netwerk. Online zal dat in het laatste kwartaal van dit jaar nog zijn of begin volgend jaar.
Met vriendelijke groet,
Glashart | Almere"
Daar heb ik nu deze vraag over gesteld:
"Enige tijd geleden heb ik u een vraag gesteld waar netjes een antwoord op kwam. Dat antwoord heb ik even bijgevoegd in het attachment. Echter de website http://glasvezel.online.nl
Doet het niet meer (de link op uw website gaat naar de homepage van Online). Wanneer ik op Online probeer te zoeken, dan vind ik daar geen enkele verwijzing meer naar glasvezel producten. Betekend dit nu dat KPN nog maar de enige aanbieder is? En dat het antwoord welke door Online is gegeven niet waar is?"
Ben heel erg benieuwd.
I play my enemies like a game of chess...
KPN biedt wel hdtv aan op het glasnet.HaZee schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:40:
KPN wel dan ....
Hebben maanden wachttijd en niet eens HD TV
Doe mij dan maar Online !
Hey kerel,eymey schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:53:
Ik zelf heb echt het idee dat we Online kunnen afschrijven....
Ik was het ook van plan te nemen, maar dan niet van KPN, de kans bestaat dus nu dat alleen KPN het recht krijgt op het glas en dat bevalt me dus niet.
Kijk maar naar vroeger met hun hoge tarieven e.d. zonder concurrentie zullen ze die glasprijzen echt niet naar beneden gooien.
Ook is in die flat van mij het glas nog steeds niet doorgetrokken naar boven, dus ik kan er vanuit gaan dat het nog 1 jaar duurt voordat ik uberhaubt iets hier van gaat zien. (Wij zijn dan allang verhuisd, maar toch)
Ik hou het gewoon bij UPC alles in 1, betaal ik net zoveel en is tot nu toe (8 maanden) maar 1 keer offline geweest.
Verwijderd
Gewoon je huidige abbo houden, en niets doen. Dan kan je per maand opzeggen als er iets anders komt. Als je nu iets nieuws afsluit, en in Januari blijkt dat online ofzo toch komt, zit je nog 10 maanden te balenVorkie schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:35:
[...]
Hey kerel,
Ik was het ook van plan te nemen, maar dan niet van KPN, de kans bestaat dus nu dat alleen KPN het recht krijgt op het glas en dat bevalt me dus niet.
Kijk maar naar vroeger met hun hoge tarieven e.d. zonder concurrentie zullen ze die glasprijzen echt niet naar beneden gooien.
Ook is in die flat van mij het glas nog steeds niet doorgetrokken naar boven, dus ik kan er vanuit gaan dat het nog 1 jaar duurt voordat ik uberhaubt iets hier van gaat zien. (Wij zijn dan allang verhuisd, maar toch)
Ik hou het gewoon bij UPC alles in 1, betaal ik net zoveel en is tot nu toe (8 maanden) maar 1 keer offline geweest.
Hey DudeVorkie schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:35:
[...]
Yep, ik blijf voorlopig ook nog zitten waar ik zit. Hmmm... en dat is al bij KPN

Misschien moeten we met z'n allen eens mevrouw Visser gaan mailen:
http://www.echo.nl/al-bu/...rdt.cht.een.open.netwerk/
Glashart is gewoon de werkmaatschappij van Reggefiber voor consumenten FttH netwerken (waar KPN voor 40% in zit). Die gaan je echt niets nieuws vertellen... Die illusie had ik ook tot een tijdje terug. Het is gewoon allemaal 'politiek'.
Het is voor de meeste providers op dit moment gewoon te duur om tussen alle 32 pops een eigen infrastructuur te gaan leggen om hun diensten bij de eindgebruikers te krijgen en om voor dit doel gebruik te maken van de infrastructuur van Reggefiber zelf heeft blijkbaar nogal wat voeten in de aarde (dan komen de aandeelhouders van KPN meteen morren, want die zien ook wel dat KPN het op dit moment zelf ook niet te makkelijk heeft om een fatsoenlijk dienstaanbod van de grond te krijgen).
De enige hoop die we nog hebben misschien is XMSNet.... dat was al een provider gelieerd aan Reggefiber nog voordat KPN om de hoek kwam kijken. Maar helaas hebben zij al eens aangegeven dat Almere ook een groot project voor ze zou worden. Het enige wat we zouden kunnen doen is misschien massaal hen mailen.
Maar goed. Als het moet, dan moeten we ook onze fijne wethouder nog maar eens goed aan haar woord gaan houden om stevig toezicht te houden op de openheid van het netwerk... Kan me niet voorstellen dat een gemeente, die ook geld in dit netwerk investeert, erg amused is dat de enige provider waar ze op dit moment mee in zee gegaan zijn er zo'n rampenplan van maakt.
http://www.echo.nl/al-bu/...rdt.cht.een.open.netwerk/
Glashart is gewoon de werkmaatschappij van Reggefiber voor consumenten FttH netwerken (waar KPN voor 40% in zit). Die gaan je echt niets nieuws vertellen... Die illusie had ik ook tot een tijdje terug. Het is gewoon allemaal 'politiek'.
Het is voor de meeste providers op dit moment gewoon te duur om tussen alle 32 pops een eigen infrastructuur te gaan leggen om hun diensten bij de eindgebruikers te krijgen en om voor dit doel gebruik te maken van de infrastructuur van Reggefiber zelf heeft blijkbaar nogal wat voeten in de aarde (dan komen de aandeelhouders van KPN meteen morren, want die zien ook wel dat KPN het op dit moment zelf ook niet te makkelijk heeft om een fatsoenlijk dienstaanbod van de grond te krijgen).
De enige hoop die we nog hebben misschien is XMSNet.... dat was al een provider gelieerd aan Reggefiber nog voordat KPN om de hoek kwam kijken. Maar helaas hebben zij al eens aangegeven dat Almere ook een groot project voor ze zou worden. Het enige wat we zouden kunnen doen is misschien massaal hen mailen.
Maar goed. Als het moet, dan moeten we ook onze fijne wethouder nog maar eens goed aan haar woord gaan houden om stevig toezicht te houden op de openheid van het netwerk... Kan me niet voorstellen dat een gemeente, die ook geld in dit netwerk investeert, erg amused is dat de enige provider waar ze op dit moment mee in zee gegaan zijn er zo'n rampenplan van maakt.
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 15-11-2009 19:17 ]
Als Glashart mede schuldig zou zijn aan het feit dat er tot op de dag van vandaag nog steeds slechts één aanbieder is in Almere, waarom hebben andere gemeenten waar Glashart actief is wel keuze uit meerdere providers of is KPN helemaal niet actief ??
Dronten - Solcon
Zeewolde - Solcon & XMS
Hilversum - KPN & XMS
Wat heeft overigens de wethouder van doen met dit alles ?
Lijkt mij dat men niet meer kan doen dan het netwerk open stellen en als blijkt dat er voorlopig slechts één partij geinteresseerd is houdt het verder op.
Je hoeft echt niet de illusie te hebben dat een wethouder in de vingers knipt en dat er vervolgens meerdere partijen op staan die bakken met geld gaan investeren om 32 pops met elkaar te verbinden.
Dronten - Solcon
Zeewolde - Solcon & XMS
Hilversum - KPN & XMS
Wat heeft overigens de wethouder van doen met dit alles ?
Lijkt mij dat men niet meer kan doen dan het netwerk open stellen en als blijkt dat er voorlopig slechts één partij geinteresseerd is houdt het verder op.
Je hoeft echt niet de illusie te hebben dat een wethouder in de vingers knipt en dat er vervolgens meerdere partijen op staan die bakken met geld gaan investeren om 32 pops met elkaar te verbinden.
Verwijderd
Het is wel interessant hoeveel speculatie tot totaal ongegronde conclusies kan leiden soms.
Reggefiber levert een product wat via Glashart aangeboden wordt aan wholesalepartijen, wat door de OPTA onder de telecomregulering valt. Dat betekent twee belangrijke zaken:
- Reggefiber moet haar diensten non-discriminatoir aanbieden (maw: iedere partij moet onder dezelfde voorwaarden Reggefiber's diensten af kunnen nemen)
- De OPTA heeft een bandbreedte gedefinieerd voor de prijsstelling van het aanbod van glas door Reggefiber aan wholesalepartijen; Reggefiber kan dus zelf haar prijzen niet bepalen, de prijzen moeten binnen de door de OPTA gestelde bandbreedtes vallen
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de details, lees deze PDF even. Het netwerk is dus 'open'.
Wat betekent dit voor de klant: nog helemaal niets. Commerciele marktpartijen moeten er wel voor kiezen om de diensten af te nemen. Dat is afhankelijk van commerciele overwegingen. Als Online toch geen glas gaat aanbieden, dan zal Online daar wel redenen voor hebben. Dat wil niet zeggen dat KPN er maar mee moet stoppen, toch? ADSL(2+) is end-of-life, en VDSL(2) gaat het KPN-kopernetwerk niet veel langer in leven houden. KPN moet dus met een alternatief komen, en alle andere DSL partijen doen er verstandig aan om daarin mee te gaan, willen ze niet ten onder gaan in de concurrentiestrijd tegen de kabelmaatschappijen. Maar het blijft nog steeds hun eigen keuze, en het is belangrijk om te onthouden dat het niet goedkoop is.
Oftewel: wat ninjazx9r98 zegt.
Goed te horen dat je zo principieel ingesteld bent.
Let wel, ik zit hier niet om KPN de hemel in te prijzen - integendeel. Maar ik kon het toch even niet laten om hierop te reageren.
- Reggefiber moet haar diensten non-discriminatoir aanbieden (maw: iedere partij moet onder dezelfde voorwaarden Reggefiber's diensten af kunnen nemen)
- De OPTA heeft een bandbreedte gedefinieerd voor de prijsstelling van het aanbod van glas door Reggefiber aan wholesalepartijen; Reggefiber kan dus zelf haar prijzen niet bepalen, de prijzen moeten binnen de door de OPTA gestelde bandbreedtes vallen
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de details, lees deze PDF even. Het netwerk is dus 'open'.
Wat betekent dit voor de klant: nog helemaal niets. Commerciele marktpartijen moeten er wel voor kiezen om de diensten af te nemen. Dat is afhankelijk van commerciele overwegingen. Als Online toch geen glas gaat aanbieden, dan zal Online daar wel redenen voor hebben. Dat wil niet zeggen dat KPN er maar mee moet stoppen, toch? ADSL(2+) is end-of-life, en VDSL(2) gaat het KPN-kopernetwerk niet veel langer in leven houden. KPN moet dus met een alternatief komen, en alle andere DSL partijen doen er verstandig aan om daarin mee te gaan, willen ze niet ten onder gaan in de concurrentiestrijd tegen de kabelmaatschappijen. Maar het blijft nog steeds hun eigen keuze, en het is belangrijk om te onthouden dat het niet goedkoop is.
Oftewel: wat ninjazx9r98 zegt.
Bullocks, verzinsels, speculaties, en onzin.eymey schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:53:
Is dat je mening, feitelijke kennis, of denk je simpelweg dat eymey gelijk kan hebben?Vorkie schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:35:
de kans bestaat dus nu dat alleen KPN het recht krijgt op het glas
Ah, fantastische keuze, UPC is tenminste geen monopolist.Ik hou het gewoon bij UPC
Let wel, ik zit hier niet om KPN de hemel in te prijzen - integendeel. Maar ik kon het toch even niet laten om hierop te reageren.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 20:44 ]
Waar haal je dat vandaan? Ik zie hier nl. niets staan over HD-zenders ....
(als de link niet werkt; deze pagina en dan klikken op zenderoverzicht)
Ik weet niet precies meer waar ik het eerder heb gelezen, maar ik heb wel gelezen dat KPN voorlopig de HD-zenders gratis aanbiedt tot ze een definitief (en wat uitgebreider) HD aanbod hebben. Ik heb zelf nu nog ITV via adsl en daar zie ik de HD zenders ook al in m'n zenderlijst staan (kan ze uiteraard niet kiezen).HaZee schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:17:
[...]
Kwestie van Google met de trefwoorden 'kpn glasvezel hd' en je weet binnen een paar seconden dat er weldegelijk HD beschikbaar is.HaZee schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:17:
[...]
http://www.kpnglasvezel.nl/web/zowerkthet/televisie/hd.htm
http://www.kpnglasvezel.nl/hdtv
@ninjazx9r98 en Kryz: Ik geef toe dat het gebrek aan meerdere providers waarschijnlijk op dit moment gewoon vooral zal liggen aan de terughoudendheid om 32 POP's met elkaar te verbinden, maar ik en meerdere mensen op dit forum hebben de laatste tijd/jaren genoeg informatie uit betrouwbare en wellicht minder betrouwbare bronnen gekregen waardoor ik gewoon -op zijn minst- me niet aan de indruk kan onttrekken dat KPN hier toch wel zich een beetje in het Almeerse netwerk heeft genesteld:
* Het feit dat ongeveer een jaar terug, na een vraag van mij aan XMSnet of ze niet ook in Almere diensten wilden aanbieden, zij hier kwamen vertellen dat hun diensten portfolio niet op dat van KPN is afgestemd (lees: alles was ' beter' en 'goedkoper'), dus dat ze niet met die diensten op dit netwerk mochten komen. En tsja, klinkt het ook niet een beetje logisch dat een provider die diensten wil komen aanbieden op een netwerk dat ook 40% eigendom is van KPN zelf, en een veel interessanter aanbod biedt dan KPN, een beetje angst oproept bij KPN?
* Het feit dat allerlei monteurs en ook colporteurs de afgelopen tijd constant riepen dat KPN de komende 1 a 2 jaar het alleenrecht op de Almeerse glasvezel hebben. Glashart/Almeernet was er altijd wel als de kippen bij om dit 'officieel' te ontkrachten maar toch... waar rook is is vuur, denk ik dan
* Het feit dat Online, inmiddels bijna een jaar na dato, de handdoek in de ring LIJKT te gooien terwijl men in het voorjaar nog vol zelfvertrouwen zelfs klanten naar ADSL lokten met een migratie naar glasvezel in het vooruitzicht. Waarschijnlijk is het gewoon Online zelf die het niet voor elkaar krijgt, maar toch
* Het feit dat partijen als UPC zich genoodzaakt zien om juist compleet tegen KPN te gaan ageren in hun lokale advertenties in Almere, terwijl kabelaars in andere steden waar ook grotendeels glas wordt aangelegd (met direct al meerdere providers) zich relatief koest houden en desnoods hun aanbod erop aanpassen?
@ninjazx9r98: Je kan het ook andersom zien: Waarom zie ik in andere Glashart gebieden veelal XMS tussen de partijen staan (bijna standaard) en in Almere niet? Nou is Almere wel groot, maar in bv. Deventer kon het ook met meerdere aanbieders. Ik durf bijna te wedden (zeker als ik naar huidige XMS aansluitingen in andere steden kijk) dat XMS alles sneller en beter aan het werk zal hebben dan KPN. Vooral de bitrates van de IPTV dienst en de snelheden van internet zetten het aanbod van KPN te schande, tegen een lagere prijs. XMS lijkt mij dus een veel meer innovatieve partij en al met meer ervaring op het gebied van FttH diensten dan KPN.
Het is nu al duidelijk dat KPN zich gewoon heeft verslikt in het project door maar te denken dat ze FttH wel even kunnen laten aansluiten op hun oude infrastructuur met bv. een IPTV dienst die gebaseerd is op dezelfde infrastructuur (en lage bitrates) die ze ook op ADSL2+ gebruiken en de leverproblemen.
Maar goed, ik ben hoop dat je gelijkt heb, Kryz en dat deze gedachten inderdaad alleen maar gebaseerd bleken te zijn op onderbuik gevoelens Dus ik ben benieuwd wat de nabije toekomst gaat brengen ;-).
* Het feit dat ongeveer een jaar terug, na een vraag van mij aan XMSnet of ze niet ook in Almere diensten wilden aanbieden, zij hier kwamen vertellen dat hun diensten portfolio niet op dat van KPN is afgestemd (lees: alles was ' beter' en 'goedkoper'), dus dat ze niet met die diensten op dit netwerk mochten komen. En tsja, klinkt het ook niet een beetje logisch dat een provider die diensten wil komen aanbieden op een netwerk dat ook 40% eigendom is van KPN zelf, en een veel interessanter aanbod biedt dan KPN, een beetje angst oproept bij KPN?
* Het feit dat allerlei monteurs en ook colporteurs de afgelopen tijd constant riepen dat KPN de komende 1 a 2 jaar het alleenrecht op de Almeerse glasvezel hebben. Glashart/Almeernet was er altijd wel als de kippen bij om dit 'officieel' te ontkrachten maar toch... waar rook is is vuur, denk ik dan
* Het feit dat Online, inmiddels bijna een jaar na dato, de handdoek in de ring LIJKT te gooien terwijl men in het voorjaar nog vol zelfvertrouwen zelfs klanten naar ADSL lokten met een migratie naar glasvezel in het vooruitzicht. Waarschijnlijk is het gewoon Online zelf die het niet voor elkaar krijgt, maar toch
* Het feit dat partijen als UPC zich genoodzaakt zien om juist compleet tegen KPN te gaan ageren in hun lokale advertenties in Almere, terwijl kabelaars in andere steden waar ook grotendeels glas wordt aangelegd (met direct al meerdere providers) zich relatief koest houden en desnoods hun aanbod erop aanpassen?
@ninjazx9r98: Je kan het ook andersom zien: Waarom zie ik in andere Glashart gebieden veelal XMS tussen de partijen staan (bijna standaard) en in Almere niet? Nou is Almere wel groot, maar in bv. Deventer kon het ook met meerdere aanbieders. Ik durf bijna te wedden (zeker als ik naar huidige XMS aansluitingen in andere steden kijk) dat XMS alles sneller en beter aan het werk zal hebben dan KPN. Vooral de bitrates van de IPTV dienst en de snelheden van internet zetten het aanbod van KPN te schande, tegen een lagere prijs. XMS lijkt mij dus een veel meer innovatieve partij en al met meer ervaring op het gebied van FttH diensten dan KPN.
Het is nu al duidelijk dat KPN zich gewoon heeft verslikt in het project door maar te denken dat ze FttH wel even kunnen laten aansluiten op hun oude infrastructuur met bv. een IPTV dienst die gebaseerd is op dezelfde infrastructuur (en lage bitrates) die ze ook op ADSL2+ gebruiken en de leverproblemen.
Maar goed, ik ben hoop dat je gelijkt heb, Kryz en dat deze gedachten inderdaad alleen maar gebaseerd bleken te zijn op onderbuik gevoelens Dus ik ben benieuwd wat de nabije toekomst gaat brengen ;-).
Verwijderd
Voordat ik op je punten inga: KPN heeft zich niet zomaar in het Almeerse netwerk genesteld. KPN is 41% eigenaar van Reggefiber. De OPTA regulering is nog maar recent van kracht, dus de kans is groot dat KPN tot die tijd een hand gehad heeft in de keuzes over waar Reggefiber ging leveren.eymey schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:44:
@ninjazx9r98 en Kryz: Ik geef toe dat het gebrek aan meerdere providers waarschijnlijk op dit moment gewoon vooral zal liggen aan de terughoudendheid om 32 POP's met elkaar te verbinden, maar ik en meerdere mensen op dit forum hebben de laatste tijd/jaren genoeg informatie uit betrouwbare en wellicht minder betrouwbare bronnen gekregen waardoor ik gewoon -op zijn minst- me niet aan de indruk kan onttrekken dat KPN hier toch wel zich een beetje in het Almeerse netwerk heeft genesteld:
Ik vraag me af wie dat gezegd heeft, hoe correct dat is, en of daar eventueel nuances in aan te brengen zijn. Ik vind het een sterk verhaal.* Het feit dat ongeveer een jaar terug, na een vraag van mij aan XMSnet of ze niet ook in Almere diensten wilden aanbieden, zij hier kwamen vertellen dat hun diensten portfolio niet op dat van KPN is afgestemd (lees: alles was ' beter' en 'goedkoper'), dus dat ze niet met die diensten op dit netwerk mochten komen.
Nee, KPN pretendeert nooit de goedkoopste in de markt te zijn. Ze hebben soms wel prijsvechtersmerken in de markt, maar onder hun eigen vlag is de goedkoopste zijn niet de strategie.En tsja, klinkt het ook niet een beetje logisch dat een provider die diensten wil komen aanbieden op een netwerk dat ook 40% eigendom is van KPN zelf, en een veel interessanter aanbod biedt dan KPN, een beetje angst oproept bij KPN?
Tsja, of je wilt gewoon graag in een conspiracy theory geloven.* Het feit dat allerlei monteurs en ook colporteurs de afgelopen tijd constant riepen dat KPN de komende 1 a 2 jaar het alleenrecht op de Almeerse glasvezel hebben. Glashart/Almeernet was er altijd wel als de kippen bij om dit 'officieel' te ontkrachten maar toch... waar rook is is vuur, denk ik dan
Ik zou me hier inderdaad richten op je 'Waarschijnlijk...' statement.* Het feit dat Online, inmiddels bijna een jaar na dato, de handdoek in de ring LIJKT te gooien terwijl men in het voorjaar nog vol zelfvertrouwen zelfs klanten naar ADSL lokten met een migratie naar glasvezel in het vooruitzicht. Waarschijnlijk is het gewoon Online zelf die het niet voor elkaar krijgt, maar toch
Dat zegt alleen maar dat UPC alleen KPN als serieuze concurrent op gebied van glasvezel ziet. En dat is niet zo gek, aangezien UPC openlijk aangeeft alleen KPN als concurrent te zien.* Het feit dat partijen als UPC zich genoodzaakt zien om juist compleet tegen KPN te gaan ageren in hun lokale advertenties in Almere, terwijl kabelaars in andere steden waar ook grotendeels glas wordt aangelegd (met direct al meerdere providers) zich relatief koest houden en desnoods hun aanbod erop aanpassen?
Gast, je bent gewoon aan het speculeren. Almere is simpelweg het eerste gebied waar KPN en Reggefiber over afgesproken hebben om samen de rollout te doen. Daarom is ook de positie van XMS anders in die setup. Het is toch niet gek dat KPN daarover onderhandeld heeft? En als Reggefiber daarmee akkoord gegaan is, dan zal dat voor hun een commerciele overweging geweest zijn. En dat zegt vervolgens niets over regulering: onafhankelijke marktpartijen kunnen nog steeds dat netwerk op.@ninjazx9r98: Je kan het ook andersom zien: Waarom zie ik in andere Glashart gebieden veelal XMS tussen de partijen staan (bijna standaard) en in Almere niet? Nou is Almere wel groot, maar in bv. Deventer kon het ook met meerdere aanbieders. Ik durf bijna te wedden (zeker als ik naar huidige XMS aansluitingen in andere steden kijk) dat XMS alles sneller en beter aan het werk zal hebben dan KPN. Vooral de bitrates van de IPTV dienst en de snelheden van internet zetten het aanbod van KPN te schande, tegen een lagere prijs. XMS lijkt mij dus een veel meer innovatieve partij en al met meer ervaring op het gebied van FttH diensten dan KPN.
Iedereen weet dat IPTV op ADSL(2+) onzin is, maar KPN moest wat, want een andere infrastructuur hebben ze niet. Ja, Digitenne, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. Dus moet er fiber komen. Daarbij is je redenering in de bovenstaande quote volledig doorspekt van speculaties.Het is nu al duidelijk dat KPN zich gewoon heeft verslikt in het project door maar te denken dat ze FttH wel even kunnen laten aansluiten op hun oude infrastructuur met bv. een IPTV dienst die gebaseerd is op dezelfde infrastructuur (en lage bitrates) die ze ook op ADSL2+ gebruiken en de leverproblemen.
Dat lijkt me nou eens een zeer constructieve houding. Wait and see. In ieder geval een stuk beter dan totaal ongefundeerde scenarios als feit de wereld in te helpen. Daar heeft niemand wat aan.Maar goed, ik ben hoop dat je gelijkt heb, Kryz en dat deze gedachten inderdaad alleen maar gebaseerd bleken te zijn op onderbuik gevoelens Dus ik ben benieuwd wat de nabije toekomst gaat brengen ;-)
denan in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:48:
[...]
Ik vraag me af wie dat gezegd heeft, hoe correct dat is, en of daar eventueel nuances in aan te brengen zijn. Ik vind het een sterk verhaal.
Toch maar even opgezocht :-)
Tsja, lees dit topic maar eens door vanaf het beginTsja, of je wilt gewoon graag in een conspiracy theory geloven.
We'll seeGast, je bent gewoon aan het speculeren. Almere is simpelweg het eerste gebied waar KPN en Reggefiber over afgesproken hebben om samen de rollout te doen. Daarom is ook de positie van XMS anders in die setup. Het is toch niet gek dat KPN daarover onderhandeld heeft? En als Reggefiber daarmee akkoord gegaan is, dan zal dat voor hun een commerciele overweging geweest zijn. En dat zegt vervolgens niets over regulering: onafhankelijke marktpartijen kunnen nog steeds dat netwerk op.
Well, IPTV op ADSL(2+) is nieteens echt onzin, in die zin dat ik daar zelf op dit moment gebruik van maak en dat ik het voor die 9 euro per maand extra bovenop m'n internet abonnement nog nieteens zo slecht vind. Het is iig beter dan Digitenne, veel zenders, uitzending gemist en veel goedkoper dan UPC (waar je pas bij 16 euro p/mnd voor slecht analoog beeld begint). Echter, het beeld is duidelijk wel veel slechter dan het digitale aanbod van dat zelfde UPC. En er is niks speculatie aan om te vermelden dat dat helaas voor KPN Glasvezel dus ook gewoon geldt. Ga maar bij een willekeurige KPN glasvezel abonnee in Almere kijken en je zal zien dat het zo is... en dat het beeld slecht is. En DAT is wel mijn probleem ermee. KPN mag van mij best wat duurder zijn dan de rest, maar bied op je FttH diensten dan ook wat fatsoenlijks aan als je pretendeert concurrerend met de kabel te zijn. En er is bovendien ook niets speculatie aan dat er op dit moment wachttijden van tussen de 6-9 maanden zijn voor je daadwerkelijk aangesloten bent.Iedereen weet dat IPTV op ADSL(2+) onzin is, maar KPN moest wat, want een andere infrastructuur hebben ze niet. Ja, Digitenne, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. Dus moet er fiber komen. Daarbij is je redenering in de bovenstaande quote volledig doorspekt van speculaties.
Tsja, ik ben trouwens echt niet de enige hoor die gelooft in een 'complot'. Nogmaals, lees dit topic en het artikel waar ik naar linkte, een paar reacties terug nog maar eens door ;-)Dat lijkt me nou eens een zeer constructieve houding. Wait and see. In ieder geval een stuk beter dan totaal ongefundeerde scenarios als feit de wereld in te helpen. Daar heeft niemand wat aan.
BTW, ik vraag me wel af (je bent volgens je website werkzaam bij een 'klein telecom consultancy bedrijf') in wat voor rol je hier zo ontzettend fel ageert tegen de speculaties.
But anyway, laten we hopen dat er volgend jaar toch echt serieus een andere provider bijgeschreven kan worden op http://www.glashart.nl/almere/index.php?pagina=aanbieders die ook daadwerkelijk wat aanbiedt en met een ander aanbod dan dat van KPN... dan is de geloofwaardigheid van de openheid van het net iig gered
Verwijderd
Daar staat iets HEEL anders dan jij denkt dat er staat volgens mij.eymey schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:09:
denan in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"
Toch maar even opgezocht :-)
Da's echt niet nodig hoor, geloof mij maar.Tsja, lees dit topic maar eens door vanaf het begin
Volgens mij onderschat jij mijn kennis net zo goed.We'll seeIk heb meer connecties bij (aspirant) andere providers dan jij denkt en ik hoor toch iedere keer als het over Almere gaat weer het woord 'politiek' en 'kpn' in 1 zin vallen.... Maar goed, daar hebben we idd de OPTA regulering voor
Dat is leuk en aardig, maar je kan het op ADSL2+ niet betrouwbaar landelijk dekkend aanbieden. Voor individuele klanten kan het prima werken, maar er zijn ook gewoon gebieden waar het niet geleverd kan worden door kabelkwaliteit en -lengte problematiek. Dat, plus het door jou genoemde kwaliteitsverschil met kabel maakt het een lapmiddel, en geen daadwerkelijk concurrerend product.Well, IPTV op ADSL(2+) is nieteens echt onzin, in die zin dat ik daar zelf op dit moment gebruik van maak en dat ik het voor die 9 euro per maand extra bovenop m'n internet abonnement nog nieteens zo slecht vind. Het is iig beter dan Digitenne, veel zenders, uitzending gemist en veel goedkoper dan UPC (waar je pas bij 16 euro p/mnd voor slecht analoog beeld begint). Echter, het beeld is duidelijk wel veel slechter dan het digitale aanbod van dat zelfde UPC.
Je zei:En er is niks speculatie aan om te vermelden dat dat helaas voor KPN Glasvezel dus ook gewoon geldt. Ga maar bij een willekeurige KPN glasvezel abonnee in Almere kijken en je zal zien dat het zo is... en dat het beeld slecht is. En DAT is wel mijn probleem ermee. KPN mag van mij best wat duurder zijn dan de rest, maar bied op je FttH diensten dan ook wat fatsoenlijks aan als je pretendeert concurrerend met de kabel te zijn. En er is bovendien ook niets speculatie aan dat er op dit moment wachttijden van tussen de 6-9 maanden zijn voor je daadwerkelijk aangesloten bent.
KPN heeft zich niet verslikt, KPN heeft nog nooit een accessdienst gehad waarop ze televisie konden leveren op hogere bandbreedtes dan wat ze op ADSL2+ konden bieden. Ze zijn vast wel bezig met een betere dienst, maar je denkt toch niet dat ze een heel platform up and running hebben op het moment dat de eerste zoveel duizend klanten aangesloten worden? Je zet niet 'eventjes' een HD dienst op hoor.Het is nu al duidelijk dat KPN zich gewoon heeft verslikt in het project door maar te denken dat ze FttH wel even kunnen laten aansluiten op hun oude infrastructuur met bv. een IPTV dienst die gebaseerd is op dezelfde infrastructuur (en lage bitrates) die ze ook op ADSL2+ gebruiken en de leverproblemen.
Ik reageer fel (valt nog wel mee overigens hoor, moet je mijn andere postings, over zaken waar ik me echt druk om kan maken, eens zienTsja, ik ben trouwens echt niet de enige hoor die gelooft in een 'complot'. Nogmaals, lees dit topic en het artikel waar ik naar linkte, een paar reacties terug nog maar eens door ;-)
BTW, ik vraag me wel af (je bent volgens je website werkzaam bij een 'klein telecom consultancy bedrijf') in wat voor rol je hier zo ontzettend fel ageert tegen de speculaties.
Dat is nou net het punt: de openheid is helemaal geen vraagstuk mbt geloofwaardigheid, alleen voor mensen die geen inzicht hebben in de daadwerkelijke openheid. Maar die hebben toch niets aan die kennis: er zijn ook nog commerciele beperkingen, en die wegen op dit moment veel zwaarder.But anyway, laten we hopen dat er volgend jaar toch echt serieus een andere provider bijgeschreven kan worden op http://www.glashart.nl/almere/index.php?pagina=aanbieders die ook daadwerkelijk wat aanbiedt en met een ander aanbod dan dat van KPN... dan is de geloofwaardigheid van de openheid van het net iig gered
Tsja... ik krijg in de meeste gevallen ook een beetje rechtop staande haren van complottheorieën (bv. m.b.t. zorg, overheid, ov-chipkaart, etc.) en dan noemt men mij altijd naief als ik daar tegen te keer ga 
Het is ook nooit goed
Blijft wel staan dat, of het nou om glasvezel gaat of belangrijkere zaken, je tegenwoordig gewoon steeds minder er van op aan kan WIE je nou moet geloven: De 'officials' of de complotdenkers..... Het knaagt wel aan mijn basale vertrouwen in de goedheid en integriteit van mensen (wederom nogaleens bestempeld als "naief")....
Het is ook nooit goed
Blijft wel staan dat, of het nou om glasvezel gaat of belangrijkere zaken, je tegenwoordig gewoon steeds minder er van op aan kan WIE je nou moet geloven: De 'officials' of de complotdenkers..... Het knaagt wel aan mijn basale vertrouwen in de goedheid en integriteit van mensen (wederom nogaleens bestempeld als "naief")....
Ik heb net een reactie van glashart gekregen, uitzonderlijk snel dit keer.
Goedemorgen meneer,
Geen idee waarom Online het van zijn website heeft gehaald, zover wij weten gaat Online diensten aan bieden op ons netwerk, alleen is bij ons niet bekend wanneer dit zal gaan plaatsvinden.
Met vriendelijke groet,
Glashart | Almere
Dus volgens glashart gaat Online wel diensten aanbieden, maar weten ze nu niet meer wanneer, terwijl er in Augustus is gezegt "einde van dit jaar, begin volgend jaar". Einde dit jaar wordt wat moeilijk als je nu nog geen productinformatie aanbiedt, begin volgend jaar kan ik alleen maar op hopen.
Ik hoop in elk geval dat er snel meerdere aanbieders komen.
Goedemorgen meneer,
Geen idee waarom Online het van zijn website heeft gehaald, zover wij weten gaat Online diensten aan bieden op ons netwerk, alleen is bij ons niet bekend wanneer dit zal gaan plaatsvinden.
Met vriendelijke groet,
Glashart | Almere
Dus volgens glashart gaat Online wel diensten aanbieden, maar weten ze nu niet meer wanneer, terwijl er in Augustus is gezegt "einde van dit jaar, begin volgend jaar". Einde dit jaar wordt wat moeilijk als je nu nog geen productinformatie aanbiedt, begin volgend jaar kan ik alleen maar op hopen.
Ik hoop in elk geval dat er snel meerdere aanbieders komen.
Achja we kunnen iig zeggen dat we een glasvezelaansluiting hebben in de meterkast
* wacht nog steeds op een goed aanbod met 100/100mbit en HD-TV.
* wacht nog steeds op een goed aanbod met 100/100mbit en HD-TV.
Verwijderd
Je moet dit ook aan Online vragen. Glashart zal geen uitspraken doen over Online's commerciele keuzes, als dat de onderliggende reden is vanwege uitstel / afstel. Maar goed, als Online geen officieel statement gemaakt heeft over dit onderwerp, dan is de kans klein dat ze dit op individuele basis wel doen. Maar ze zijn wel de enigen die hier uitsluitsel over kunnen geven.
Als jij een email adres hebt van Online, dan wil ik het prima aan ze vragen. Op de site hadden ze een informatie formulier staan. Heb ik drie keer ingevuld, nooit reactie gehad.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:31:
Je moet dit ook aan Online vragen. Glashart zal geen uitspraken doen over Online's commerciele keuzes, als dat de onderliggende reden is vanwege uitstel / afstel. Maar goed, als Online geen officieel statement gemaakt heeft over dit onderwerp, dan is de kans klein dat ze dit op individuele basis wel doen. Maar ze zijn wel de enigen die hier uitsluitsel over kunnen geven.
Ik heb alle gangbare adressen een email gestuurd. Nooit antwoord (info@online.nl; support@online.nl; helpdesk@online.nl;servicedesk@online.nl) gekregen.
En principieel: ik ben een mogelijke nieuwe klant, en ik kan alleen een betaal nummer bellen, waar ik 7-8 minuten in de wacht hang, om dan afgescheept te worden met een discussie over het feit dat ik geen klant ben, en ik geen klant wil worden maar alleen informatie wil.
De "helpdesk" die je belt is een call center en is niet van Online, maar wordt ingehuurd (werd mij toen aan de telefoon verteld), en doorverbinden naar 2e lijn of marketing kan (willen?) niet.
Het is dus niet zo dat ik enorm veel vertrouwen in die club heb, maar het is voor mij al snel beter dan KPN (persoonlijke motieven).
Schijnbaar gaat Online geen glasvezel aanbieden in Almere, want zonder ook maar iemand te informeren is de website die daarvoor was verdwenen?!
[ Voor 12% gewijzigd door chocka op 17-11-2009 18:52 ]
Vers van de pers!
Tweede provider op glasvezelnet Almere
"Vooralsnog start XMS met leveren in een aantal buurten in Almere Buiten .........
K**, K**, K** !!! Eindelijk een oude vertrouwde XMS ook in Almere, gaan ze VOORALSNOG alleen in Almere buiten leveren. Nee, helaas daar woon ik niet.
Tweede provider op glasvezelnet Almere
"Vooralsnog start XMS met leveren in een aantal buurten in Almere Buiten .........
K**, K**, K** !!! Eindelijk een oude vertrouwde XMS ook in Almere, gaan ze VOORALSNOG alleen in Almere buiten leveren. Nee, helaas daar woon ik niet.
[ Voor 74% gewijzigd door chocka op 17-11-2009 19:00 ]
Internet
Met het Internetpakket heeft u supersnel internet
* 50 Mb/s ontvangen én verzenden
* 5 e-mailboxen.
* Tot maximaal 25 e-mailadressen (5 aliassen per e-mailbox).
* Antivirusservice. Uw binnenkomende post wordt automatisch gescand op virussen.
* Spamfilter
* Newsserver van 512Kbit/s; upgrade mogelijk.
* 100 Mb ruimte om uw eigen internetsite op onze server te plaatsen. Desgewenst kunt u uw website ook op uw eigen computer publiceren, de verbinding is er snel genoeg voor.
* Upgrade naar 100 Mb/s mogelijk.
Dit pakket kost u € 42,50 per maand.
Met het Internetpakket heeft u supersnel internet
* 50 Mb/s ontvangen én verzenden
* 5 e-mailboxen.
* Tot maximaal 25 e-mailadressen (5 aliassen per e-mailbox).
* Antivirusservice. Uw binnenkomende post wordt automatisch gescand op virussen.
* Spamfilter
* Newsserver van 512Kbit/s; upgrade mogelijk.
* 100 Mb ruimte om uw eigen internetsite op onze server te plaatsen. Desgewenst kunt u uw website ook op uw eigen computer publiceren, de verbinding is er snel genoeg voor.
* Upgrade naar 100 Mb/s mogelijk.
Dit pakket kost u € 42,50 per maand.
Internet, Telefoon en RTV Dit pakket kost u € 54,95 per maand. Profiteer nu van onze aanbieding en betaal de eerste 3 maanden slechts € 34,95 per maand.
Tsja, en dat vergeleken met KPN. 50Mb down en 5Mb up, voor de geweldige prijs van 80 euro per maand, waarvan de 1e 6 maanden 65 euro.
Dus 1 jaar XMS kost 599 euro terwijl KPN je 271 euro meer gaat kosten, oftewel 870 euro.
Dat gaat een fijne oorlog worden!!!
Tsja, en dat vergeleken met KPN. 50Mb down en 5Mb up, voor de geweldige prijs van 80 euro per maand, waarvan de 1e 6 maanden 65 euro.
Dus 1 jaar XMS kost 599 euro terwijl KPN je 271 euro meer gaat kosten, oftewel 870 euro.
Dat gaat een fijne oorlog worden!!!
[ Voor 4% gewijzigd door chocka op 17-11-2009 19:27 ]
@Chocka, nogmaals bedankt voor deze "lead", kerel

Alleen jammer dat ik in Stedenwijk woon
Besef je trouwens wel even dat het mogelijk zou -kunnen- zijn dat XMSnet in Almere (wederom 'vooralsnog') een andere prijsstelling en pakketsamenstelling zou kunnen kiezen
.
En nou iedereen die eigenlijk wacht op een nieuwe provider nog even op http://www.xmsnet.nl de postcodecheck invullen (die negatief zal uitpakken) en vervolgens je gegevens achterlaten. XMSnet stuurt, als ze eenmaal in een stad zitten, heel erg op de belangstelling dus kom maar op
Alleen jammer dat ik in Stedenwijk woon
Besef je trouwens wel even dat het mogelijk zou -kunnen- zijn dat XMSnet in Almere (wederom 'vooralsnog') een andere prijsstelling en pakketsamenstelling zou kunnen kiezen
En nou iedereen die eigenlijk wacht op een nieuwe provider nog even op http://www.xmsnet.nl de postcodecheck invullen (die negatief zal uitpakken) en vervolgens je gegevens achterlaten. XMSnet stuurt, als ze eenmaal in een stad zitten, heel erg op de belangstelling dus kom maar op
Goedemorgen
Geweldig nieuws maar wat voor termijn en wat voor prijzen.
Met andere woorden wanneer kan ik aangesloten worden of gaat dit weer zo,n lijdensweg worden net als bij KPN?
En wat voor pakket kan ik krijgen?
Ben erg benieuwd
mvg
Geweldig nieuws maar wat voor termijn en wat voor prijzen.
Met andere woorden wanneer kan ik aangesloten worden of gaat dit weer zo,n lijdensweg worden net als bij KPN?
En wat voor pakket kan ik krijgen?
Ben erg benieuwd
mvg
Jammer dat ik niet in Buiten woon maar in Stad. In ieder geval mijn gegevens achter gelaten en nu maar hopen........
XMS biedt nu ook diensten aan in Almere. Wanneer u zich via onderstaand formulier aanmeldt voor één of meerdere diensten van XMS zal Glashart Almere contact met u opnemen om uw aansluiting gereed te maken voor het afnemen van de diensten van XMS.
Springendallaan XXX , 1333 XX te ALMERE
Yeah!!!!!!!! Almere-Buiten Landgoederenbuurt op high speed.
Trouwens jammer dat Online het laat afweten. Ik heb op dit moment Online en had toch stilletjes verwacht dat Online met een leuke aanbieding zou komen voor de bestaande ADSL+ klanten.
Een gemiste kans van Online als je het mij vraagt. Misschien heeft de terugtrekking te maken met die aanbieding de aanbieding die ze doen icm Canal Digitaal
Springendallaan XXX , 1333 XX te ALMERE
Yeah!!!!!!!! Almere-Buiten Landgoederenbuurt op high speed.
Trouwens jammer dat Online het laat afweten. Ik heb op dit moment Online en had toch stilletjes verwacht dat Online met een leuke aanbieding zou komen voor de bestaande ADSL+ klanten.
Een gemiste kans van Online als je het mij vraagt. Misschien heeft de terugtrekking te maken met die aanbieding de aanbieding die ze doen icm Canal Digitaal
@Thijs1: Reken op 50/50 mbit voor in de 40 euro p/mnd en voor meerprijs ook nog TV erbij. Het schijnt dat, als je op www.xmsnet.nl een postcode check doet op een 'leverbare' postcode (ergens in de in Almare genoemde wijken van Almere Buiten dus), dat je dan een overzicht kan verkrijgen van de pakketten.
Ik ben heel benieuwd hoe XMSnet de eerste aansluitingen gerealiseerd gaat krijgen. Voor wat betreft Almere Stad en Haven: De enige manier om XMSnet te laten weten dat er massale belangstelling is, is postcode check doen en daarna het formulier in te vullen, ook als het nog niet leverbaar is. Des te sneller zullen ze verder uitrollen.
Overigens ben ik ook heel benieuwd hoe KPN hierop gaat reageren. In Son&Breugel worden ze inmiddels ook al ingehaald door "OnsBrabantNet" met 150 mbit voor rond de 60 euro per maand, dus zij MOETEN dit toch haast wel gaan beantwoorden.....
Ik ben heel benieuwd hoe XMSnet de eerste aansluitingen gerealiseerd gaat krijgen. Voor wat betreft Almere Stad en Haven: De enige manier om XMSnet te laten weten dat er massale belangstelling is, is postcode check doen en daarna het formulier in te vullen, ook als het nog niet leverbaar is. Des te sneller zullen ze verder uitrollen.
Overigens ben ik ook heel benieuwd hoe KPN hierop gaat reageren. In Son&Breugel worden ze inmiddels ook al ingehaald door "OnsBrabantNet" met 150 mbit voor rond de 60 euro per maand, dus zij MOETEN dit toch haast wel gaan beantwoorden.....
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 18-11-2009 11:41 ]
De tarieven staan gewoon op de XMS website hoor, zie hier: http://www.xmsnet.nl/61_Kies_uw_pakket.html en kies dan je pakket.
edit, zie ook http://www.xmsnet.nl/181_Almere.html
edit, zie ook http://www.xmsnet.nl/181_Almere.html
[ Voor 17% gewijzigd door schaduw op 18-11-2009 11:58 ]
Ik heb besloten (enschede) mijn kpnglasvezel op te gaan zeggen. Het is gewoon niet goed genoeg voor teveel geld. Ik kan pas in mei er onderuit. maar voor 48,95 heb ik bij Ziggo hetzelfde abonnement.. Ik betaal nu 80 euro. Helaas KPN, je bent te duur.
Verwijderd
Zou even wachten met opzeggen tot je weet wanneer je aangesloten gaat worden.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:13:
Geweldig! Ik ga meteen mijn Telfort ADSL opzeggen en XMS nemen
Yep. Lezen jullie mee, KPN?: "Jullie bieden te weinig, te laat, voor VEEL te veel geld".Adlermann schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:15:
Ik heb besloten (enschede) mijn kpnglasvezel op te gaan zeggen. Het is gewoon niet goed genoeg voor teveel geld. Ik kan pas in mei er onderuit. maar voor 48,95 heb ik bij Ziggo hetzelfde abonnement.. Ik betaal nu 80 euro. Helaas KPN, je bent te duur.
Middag
zijn allemaal positieven geluiden leuke prijzen MAAR !!
Wanneer leverbaar?
Eigenlijk is dit de balangrijkste vraag als we nu een gemiddelde levertijd hebben van een halfjaar.
Wat gaat XMS dan doen?
Dus even pas op de plaats maken voor er meer duidelijk is.
Ik heb XMS al gemaild hierover want ook in wil zsm mogelijk aangesloten worden en ook ik woon in Buiten.
Tot op heden heb ik nog niets van ze vernomen dus ik
weet nog niet zo goed wat ik hier van moet denken.
mvg
zijn allemaal positieven geluiden leuke prijzen MAAR !!
Wanneer leverbaar?
Eigenlijk is dit de balangrijkste vraag als we nu een gemiddelde levertijd hebben van een halfjaar.
Wat gaat XMS dan doen?
Dus even pas op de plaats maken voor er meer duidelijk is.
Ik heb XMS al gemaild hierover want ook in wil zsm mogelijk aangesloten worden en ook ik woon in Buiten.
Tot op heden heb ik nog niets van ze vernomen dus ik
mvg
Ik weet het niet, maar xms meldt op de links die hierboven gepost zijn dat ze zelf verwachten de eerste aanvragers al in december aan te kunnen sluiten
December ???
Kan je dat bericht
even doorlinken !
Want dat zal wel heel positief zijn.
mvg
Kan je dat bericht
mvg
Verwijderd
Uhm, op de linkjes klikken en lezen, zou ik zeggen.Thijs1 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:38:
December ???
Kan je dat berichteven doorlinken !
mvg
Ik heb net even gebeld met XMS want ik was wel benieuwd.
In de pilotbuurten dus Almere Buiten is het mogelijk om vanaf het eerste kwartaal 2010
aangesloten te worden.
Meer info hierover volgens XMS bij Glashard.
mvg
In de pilotbuurten dus Almere Buiten is het mogelijk om vanaf het eerste kwartaal 2010
aangesloten te worden.
Meer info hierover volgens XMS bij Glashard.
mvg
Ik kon er vorige ma and nog onderuit (ivm wijzigen algemene voorwaarden). Ik heb zo'n spijt dat i kdat niet heb gedaan. Nu zit ik er tot mei aan vast. Ik ga wel downgraden naar brons. Toch weer zo'n 15 euro.eymey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:21:
[...]
Yep. Lezen jullie mee, KPN?: "Jullie bieden te weinig, te laat, voor VEEL te veel geld".
[edit]
Dit moet er wijzigen wil ik blijven:
1) ontvanger moet veel sneller reageren. Hij loopt nu echt regelmatig vast en de tvgids gebruiken is onmogelijk
2) betere kwaliteit SD zenders, sommigen zijn om te huilen.
3) meer HD zenders, aantal zenders in basispakket.
4) prijs moet minimaal15-20 euro lager
[ Voor 27% gewijzigd door Adlermann op 18-11-2009 17:53 ]
Dat is zeker goed nieuws.
Ik woon in Almere-Buiten (Indische Buurt) en heb vandaag een flyer gehad van XMS. Volgens de website kan ik me al aanmelden.Ik zit echter met een aantal vragen. Televisie die ze aanbieden lijkt vooralsnog analoog te zijn. Er is weinig info over wat je precies krijgt voor die 55 euro. Ik bel nu gratis met online en heb 20mbit voor 30 euro per maand. Maar voor die 55 euro kan je niet gratis bellen naar vaste nummers voor zover ik het begrijp en de televisie is vooralsnog analoog. Die 50mbit d/u is wel weer fijn natuurlijk.
Maar eerst even afwachten tot er meer informatie is over de tarieven
Ik woon in Almere-Buiten (Indische Buurt) en heb vandaag een flyer gehad van XMS. Volgens de website kan ik me al aanmelden.Ik zit echter met een aantal vragen. Televisie die ze aanbieden lijkt vooralsnog analoog te zijn. Er is weinig info over wat je precies krijgt voor die 55 euro. Ik bel nu gratis met online en heb 20mbit voor 30 euro per maand. Maar voor die 55 euro kan je niet gratis bellen naar vaste nummers voor zover ik het begrijp en de televisie is vooralsnog analoog. Die 50mbit d/u is wel weer fijn natuurlijk.
Maar eerst even afwachten tot er meer informatie is over de tarieven
Het internet van XMS is super. Het grote voordeel ervan is dat er alleen een DRG in de meterkast komt waarop het signaal binnenkomt, alles wat je erachter hangt is vrij te doen en laten hoe en wat je wilt.
Telefoon kan aardig zijn, maar ik heb de ervaring dat ik die er na 2 maanden al uit heb gegooid.
DTV is volledig SD op een bandbreedte van 8Mb, zij werken met de Amino 110 of de 130m voor HDTV. Echt HDTV biedt XMS niet want ze hebben geen zenders, voordeel van 130m boven de 110 is wel dat die betere weergave geeft op 1080P schermen. Het lijkt mij sterk dat ze nog voor analoog kiezen op glasvezel.
Mocht er iemand zo dadelijk XMS hebben, nodig dan eens iemand uit die KPN heeft. En laat diegene kwijlen bij het zien van DTV, want die is vele malen beter dan KPN.
Telefoon kan aardig zijn, maar ik heb de ervaring dat ik die er na 2 maanden al uit heb gegooid.
DTV is volledig SD op een bandbreedte van 8Mb, zij werken met de Amino 110 of de 130m voor HDTV. Echt HDTV biedt XMS niet want ze hebben geen zenders, voordeel van 130m boven de 110 is wel dat die betere weergave geeft op 1080P schermen. Het lijkt mij sterk dat ze nog voor analoog kiezen op glasvezel.
Mocht er iemand zo dadelijk XMS hebben, nodig dan eens iemand uit die KPN heeft. En laat diegene kwijlen bij het zien van DTV, want die is vele malen beter dan KPN.
Eensch! 8 mbit digitale TV is echt veel beter dan het IPTV aanbod van KPN dat, ook op glasvezel, slechts 2,5 - 3 mbit is. Terwijl 8 mbit gewoon overeen komt met een deftig gecodeerde DVD.
Trouwens, als XMS een analoog signaal goed scherp weet door te geven zou ik waarschijnlijk dat zelfs gewoon gebruiken voor day to day TV kijken, en de Amino alleen aanzetten voor zenders die analoog niet te ontvangen zijn en programma gemist.
Nee, ik zou het wel weten als XMS komt.... Telefonie zou ik dan niet nemen, want dat wil ik gewoon bij een SIP provider gebruiken.
Overigens @Chocka: Volgens m'n collega is XMS wel hard bezig met HDTV. We zijn nu natuurlijk ook wel weer ff een stukkie verder dan toen je nog in oud-xms gebied woonde
. Zij zullen HDTV echt nie tvoorbij laten gaan....
Trouwens, als XMS een analoog signaal goed scherp weet door te geven zou ik waarschijnlijk dat zelfs gewoon gebruiken voor day to day TV kijken, en de Amino alleen aanzetten voor zenders die analoog niet te ontvangen zijn en programma gemist.
Nee, ik zou het wel weten als XMS komt.... Telefonie zou ik dan niet nemen, want dat wil ik gewoon bij een SIP provider gebruiken.
Overigens @Chocka: Volgens m'n collega is XMS wel hard bezig met HDTV. We zijn nu natuurlijk ook wel weer ff een stukkie verder dan toen je nog in oud-xms gebied woonde
Lijkt mij duidelijk, Ik ben, gezien het prijsniveau op ADSL, nu best tevreden met iTV (hoewel de kwaliteit, voordat ze met dat mpeg4 gezeur gingen klooien stukken beter was) maar ze moeten zich eigenlijk schamen dat ze dit zelfde gepruts ook op glasvezel aan durven te bieden!Adlermann schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:51:
[...]
Ik kon er vorige ma and nog onderuit (ivm wijzigen algemene voorwaarden). Ik heb zo'n spijt dat i kdat niet heb gedaan. Nu zit ik er tot mei aan vast. Ik ga wel downgraden naar brons. Toch weer zo'n 15 euro.
[edit]
Dit moet er wijzigen wil ik blijven:
1) ontvanger moet veel sneller reageren. Hij loopt nu echt regelmatig vast en de tvgids gebruiken is onmogelijk
2) betere kwaliteit SD zenders, sommigen zijn om te huilen.
3) meer HD zenders, aantal zenders in basispakket.
4) prijs moet minimaal15-20 euro lager
Het is dat de "programma gemist" dienst van kpn altijd stukken beter qua kwaliteit is dan via internet, dus het trage navigeren van de ontvanger nemen m'n vriendin en ik voor lief... maar anders hadden we het gewoon nog in XBMC gedaan.....
Ik moet wel 1 ding erkennen. De HD kanalen zijn nu prachtig. Superstrak. Veel beter dan bijvoorbeeld Ziggo. Helaas zijn het er maar 4. Als KPN straks ook nog geld gaat vragen voor de HD kanalen (let op, ik betaal al 80 euro) dan ga ik helemaal flippen. Dan gaat er bij iemand van KPN een decoder overdwars op een plek waar de zon nooit schijnteymey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:01:
[...]
Lijkt mij duidelijk, Ik ben, gezien het prijsniveau op ADSL, nu best tevreden met iTV (hoewel de kwaliteit, voordat ze met dat mpeg4 gezeur gingen klooien stukken beter was) maar ze moeten zich eigenlijk schamen dat ze dit zelfde gepruts ook op glasvezel aan durven te bieden!
Het is dat de "programma gemist" dienst van kpn altijd stukken beter qua kwaliteit is dan via internet, dus het trage navigeren van de ontvanger nemen m'n vriendin en ik voor lief... maar anders hadden we het gewoon nog in XBMC gedaan.....
Dat lijkt me heeeel sterk gezien de grootte van die krengen
. That statement is worthless without pics
Ned 1, 2 en 3 zijn inmiddels in HD te zien bij XMS. Analoog is ook van zeer goede kwaliteit en erg handig als je meerdere tv's in huis hebt.chocka schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:12:
Het internet van XMS is super. Het grote voordeel ervan is dat er alleen een DRG in de meterkast komt waarop het signaal binnenkomt, alles wat je erachter hangt is vrij te doen en laten hoe en wat je wilt.
Verwijderd
Ach... sommige mensen hebben 2 internetverbindingen en kunnen er eentje best een paar maanden missenVerwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:16:
[...]
Zou even wachten met opzeggen tot je weet wanneer je aangesloten gaat worden.