[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
En dan dus geen fatsoenlijke DNS meer in je EIGEN thuisnetwerk hebben, maar statische IP adressen voor je apparaten moeten 'raden' in de hoop dat ze niet gaan conflicteren met de Experiabox z'n DHCP pool, geen extra DHCP opties zoals boot servers en zo geven.....

NAH, dacht ut niet. ;-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08
Glorificationer426 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:41:
Óf je doet gewoon niet zo moeilijk en gebruikt de experiabox :)
Ja, en dan krijgen mijn clients een IP adres van een DHCP server die ik niet beheer en worden mijn clients niet in mijn DNS server geregistreerd etc etc.
Het IP adres van een ePO server aan willen passen is al vragen om problemen.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:06
ASS-Ware schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:30:
[...]

Ja, en dan krijgen mijn clients een IP adres van een DHCP server die ik niet beheer en worden mijn clients niet in mijn DNS server geregistreerd etc etc.
Het IP adres van een ePO server aan willen passen is al vragen om problemen.
Wat boeien de interne ip-adressen nu :)

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Kijk, ik ben maar een noob. Althans, want ik begrijp wel waar het over gaat. Maar als ik dit voor elkaar zal willen krijgen moet ik wel iemand gaan raadplegen, want daarin ontbreekt mijn kennis. Zoals eerder gezegd kom ik uit een XMS glasvezel netwerk, waarin alles het gewoon deed omdat ikzelf met een eigen router mijn netwerk kon opzetten. Dus ook bvb voipbuster gewoon werkte. Maar nu ik naar Almere ben verhuisd, ben ik gewoon op zoek naar een manier om dat weer te kunnen evenaren. Ik gebruik nu ook weer voipbuster, maar dan zolang via de PC. Wat overigens prima gaat. Maar eigenlijk wil ik er weer naar toe dat ik mijn IP450 (Siemens) telefoon weer stand alone kan gaan gebruiken. Maar het probleem met de huidige ADSL aansluitingen blijkt te zijn dat het gebruik van een eigen netwerk waarin een voipbuster SIP account is opgenomen, niet meer gaat lukken omdat wegens het mogelijke verlies wat "ze" er aan lijden dit helemaal dicht gespijkerd is. En of het nu een EB van KPN is of een 1616 van Alice. Zo gemakkelijk als ik het had zal niet meer gaan lukken. Dus ik blijf zoeken. Met de stille hoop dat Online een gelijkwaardig pakket zal aanbieden zoals ik de laatste drie jaar ervaren heb met XMS. Ik heb er gewoon een afgrijselijk hekel aan om als consument gebonden te moeten worden aan een partij als (bvb) KPN. Zij bieden internet, maar ik bepaal hoe ik ermee ga en dat kan nu niet door die EB.

• eymey
Adlermann schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:48:
[...]

Wat boeien de interne ip-adressen nu :)
Die boeien dus ontzettend veel als je een aantal server-achtige apparaten gebruikt zoals een NAS, een DECT basisstation met VOIP functionaliteit, etc.

Voor een gewone gebruiker die 1 pc' tje en een laptopje heeft en daar af en toe onder windows eens wat torrentjes op draait e.d. missschien niet zo boeiend, maar voor iedereen die iets meer uit z'n verbinding wil halen wel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
@Chocka: Wil je echt complete vrijheid om je netwerk op te zetten: Neem dan gewoon een redelijke verbinding bij XS4ALL zolang de glasvezel nog geen optie is.

Bij KPN of Het Net is ook een optie... volgens mij ben je bij beiden vrij in keus van je eigen modem zolang je geen bellen van ze gebruikt, de gegevens om een ADSL verbinding op te zetten zijn namelijk gewoon openbaar.

• ASS-Ware
chocka schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:29:
Kijk, ik ben maar een noob. Althans, want ik begrijp wel waar het over gaat. Maar als ik dit voor elkaar zal willen krijgen moet ik wel iemand gaan raadplegen, want daarin ontbreekt mijn kennis. Zoals eerder gezegd kom ik uit een XMS glasvezel netwerk, waarin alles het gewoon deed omdat ikzelf met een eigen router mijn netwerk kon opzetten. Dus ook bvb voipbuster gewoon werkte. Maar nu ik naar Almere ben verhuisd, ben ik gewoon op zoek naar een manier om dat weer te kunnen evenaren. Ik gebruik nu ook weer voipbuster, maar dan zolang via de PC. Wat overigens prima gaat. Maar eigenlijk wil ik er weer naar toe dat ik mijn IP450 (Siemens) telefoon weer stand alone kan gaan gebruiken. Maar het probleem met de huidige ADSL aansluitingen blijkt te zijn dat het gebruik van een eigen netwerk waarin een voipbuster SIP account is opgenomen, niet meer gaat lukken omdat wegens het mogelijke verlies wat "ze" er aan lijden dit helemaal dicht gespijkerd is. En of het nu een EB van KPN is of een 1616 van Alice. Zo gemakkelijk als ik het had zal niet meer gaan lukken. Dus ik blijf zoeken. Met de stille hoop dat Online een gelijkwaardig pakket zal aanbieden zoals ik de laatste drie jaar ervaren heb met XMS. Ik heb er gewoon een afgrijselijk hekel aan om als consument gebonden te moeten worden aan een partij als (bvb) KPN. Zij bieden internet, maar ik bepaal hoe ik ermee ga en dat kan nu niet door die EB.
Eh, als de client het wel doet op de PC, dan verwacht ik dat je SIP telefoon het ook moet kunnen doen.
Krijgt je Siemens wel een net IP adres ?
Alle settings goed gecontroleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:57:
[...]

Die boeien dus ontzettend veel als je een aantal server-achtige apparaten gebruikt zoals een NAS, een DECT basisstation met VOIP functionaliteit, etc.

Voor een gewone gebruiker die 1 pc' tje en een laptopje heeft en daar af en toe onder windows eens wat torrentjes op draait e.d. missschien niet zo boeiend, maar voor iedereen die iets meer uit z'n verbinding wil halen wel.
Maar die units kun je toch ook gewoon in hetzelfde iprange hangen? Welke machine de dhcpadressen levert zou geen zak uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
jawel, want met twee DHCP servers in je netwerk (die van Experiabox kan je niet uitschakelen) weet je nooit welke er als eerste een dhcp offer terug schreeuwt. Vaste IP adressen geven aan de apparaten zelf kan wel, maar je weet nooit of de Experiabox ineens besluit erover heen te dragonderen door hetzelfde IP aan een ander apparaat te geven.

edit: Bovendien kan je dus niet ook dhcp-opties toevoegen, zoals een pxe-bootserver.

Allemaal dingen die gewone gebruikers wrs ook niet zullen doen, maar zeggen dat ook gevorderde gebruikers "maar niet moeilijk moeten doen" is een beetje kort door de bocht....

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 04-09-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Adlermann schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:07:
[...]

Maar die units kun je toch ook gewoon in hetzelfde iprange hangen? Welke machine de dhcpadressen levert zou geen zak uit moeten maken.
De Experiabox kan geen WINS settings meegeven, kan de clients niet in DNS registreren, etc.
Het maakt dus wel degelijk wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ASS-Ware schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:20:
[...]

Eh, als de client het wel doet op de PC, dan verwacht ik dat je SIP telefoon het ook moet kunnen doen.
Krijgt je Siemens wel een net IP adres ?
Alle settings goed gecontroleerd ?
Via de software van Voipbuster op mijn PC, maak ik geen gebruik van een SIP account zoals deze wel ingevoerd wordt in de Siemens telefoon. Maar aanzich is het proberen waard, om de Siemens telefoon op een andere LAN poort van de EB te hangen en zo te zien of dat die ook werkt?! Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Via de software van Voipbuster op mijn PC, maak ik geen gebruik van een SIP account zoals deze wel ingevoerd wordt in de Siemens telefoon. Maar aanzich is het proberen waard, om de Siemens telefoon op een andere LAN poort van de EB te hangen en zo te zien of dat die ook werkt?! Wordt vervolgd.
Het is inmiddels een tijdje geleden dat ik mijn Siemens VOIP ding geconfigureerd heb, maar je voert toch je user ID en password in, die je ook in je client invoert ?
Ik krijg het vermoeden dat de client ook gewoon SIP babbelt.

Kijk eens of je hem kan pingen en of je in de config pagina kan, daar kun je ook in je accounts pagina zien of hij verbinding maakt met voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
In de categorie domme vragen: Hoe ga ik die voipsoftware pingen. Alweer zolang niet gepingd. Iets met cmd toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
chocka schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:23:
In de categorie domme vragen: Hoe ga ik die voipsoftware pingen. Alweer zolang niet gepingd. Iets met cmd toch?!
Ik vind het geen domme vraag :-)
Je moet het IP adres zien te achterhalen, en er vervolgens naar pingen c.q. browsen.
Het adres is meestal wel te vinden in de tabel van uitgegeven adressen in je DHCP server (zit vaak in je ADSL modem/router).
Na CMD is het (bijv) PING 192.168.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat klopt, maar dan ping ik mijn PC en niet de voipsoftware en daar was het juist om te doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
chocka schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:36:
Dat klopt, maar dan ping ik mijn PC en niet de voipsoftware en daar was het juist om te doen?!
Ik typte ook "Je moet het IP adres zien te achterhalen" en ik typte "Het adres is meestal wel te vinden in de tabel van uitgegeven adressen in je DHCP server".

Hoeveel apparaten heb je in je netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat was al wel duidelijk, want zoals de Thomson van KPN 192.168.1.254 is, dan is de PC bijvoorbeeld 192.168.1.83 en deze moet je dan pingen. Maar vervolgens zie alleen maar dat er 4 pakketjes worden verzonden. Maar wat betreft de voipsoftware zie ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
chocka schreef op zondag 06 september 2009 @ 08:27:
Dat was al wel duidelijk, want zoals de Thomson van KPN 192.168.1.254 is, dan is de PC bijvoorbeeld 192.168.1.83 en deze moet je dan pingen. Maar vervolgens zie alleen maar dat er 4 pakketjes worden verzonden. Maar wat betreft de voipsoftware zie ik er niets van.
Nee, die moet je niet pingen, je moet je Siemens apparaat pingen.

• ASS-Ware
En toen viel de discussie stil ...

• eymey
:-) Tsja... niet zo veel te melden he op glasvezel front.......

• eymey
Of toch wel..... :D

Naast "internetten en bellen", dus zonder tv, lijkt KPN nu ook alleen "internetten en tv" aan te bieden!

http://www.kpnglasvezel.n...e-huis/Internet-en-TV.htm

Dat begint er voor mij eindelijk op te lijken! 55 euro p/mnd vind ik nog steeds best duur, maar aan de andere kant ben ik nu ook al 47,50 per maand kwijt voor Hetzelfde pakket via ADSL, alleen dan met 8/1 mbit.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Goed gevonden; ik vind het wel prijzig hoor. Ik zou best wel de 60Mbit willen, maar dan zonder de rest van de meuk. En dat kan ik nu nergens vinden. Laat ik even het asynchrone van de verbinding buiten beschouwing, want dat is niet nodig bij glas. (heb liever 30/30 dan 60/6)

Ook de slogan "nu met gratis installatie" vind ik "vervelend" en zelfs "misleidend". Ze verzegelen het kastje met de verbinding (heb net op dinsdag de aansluiting in de meterkast doorgetrokken gekregen), dus je kan/mag het niet eens zelf doen. Zou dan een mooie worden als je voor de installatie moet gaan betalen, terwijl je geen keuze hebt.

Ook Online is een mooie. Krijg ik van de mensen van Glashart door dat Online in Q4 of Q1 met prijzen en produkten komen, lees ik in de krant dat ze in het voorjaar met prijzen komen (dat is Q2). Geeft mij niet veel vertrouwen.

Ik zeg: mooi produkt glasvezel, ik werk er zakelijk al jaren mee. Maar voor de consumenten markt hebben de partijen hun zaakjes nog lang niet op orde. Ik rommel nog wel een jaartje door met ADSL door en zie dan wel weer hoe het er voor staat. (Voor de goedbedoelde adviezen over UPC: die gasten komen er bij mij niet in vanwege persoonlijk wantrouwen jegens deze partij)

I play my enemies like a game of chess...

• eymey
Ben het wel met je eens, Angelfire. Ben benieuwd of de volgende stap van KPN nu zal worden om ook nog een abbo voor alleen maar internet te introduceren :-).

Qua installatie: Ze zouden natuurlijk ook nog de variant kunnen doen dat ze alleen gratis de fiber aansluiting van een Genaxis komen voorzien en dat je verder alles zelf mag doen (die variant zou ik wel oren naar hebben).

Maar goed... ik denk er nog even over. Ik ben wel erg genegen om toch voorlopig gewoon eens de brons variant met alleen internet en TV te gaan kiezen. Het kost niet erg veel meer dan wat ik nu per maand betaal en de extra snelheid en mogelijkheid voor HD-tv zijn toch wel leuk meegenomen :).

Wel moet ik dan nog ff een PM naar RiDO78 sturen of zijn oplossing met de level2-switch om het VLAN verkeer te untaggen nog steeds naar tevredenheid werkt, aangezien ik dus niet die Experiabox meer wil.

Maar voor mij is het dan iig een jaartje speleln met nieuwe techniek en hopen dat er over een jaar wel leuke nieuwe partijen actief zijn.

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:44
eymey schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:52:

Naast "internetten en bellen", dus zonder tv, lijkt KPN nu ook alleen "internetten en tv" aan te bieden!

Dat begint er voor mij eindelijk op te lijken! 55 euro p/mnd vind ik nog steeds best duur, maar aan de andere kant ben ik nu ook al 47,50 per maand kwijt voor Hetzelfde pakket via ADSL, alleen dan met 8/1 mbit.
Of wat dacht je van alleen internetten!
http://www.kpnglasvezel.n...t-in-je-huis/Internet.htm
Sneller kan je niet krijgen! /sarcasme mode off

PVoutput---->3825wp

• eymey
Die slaan inderdaad nergens op! Maar kan je zo te zien ook in Almere niet krijgen (na postcodecheck krijg ik 'm iig niet als optie).

Nee.... zoals een betoog van een andere GoT-er hier al een paar maanden terug: KPN ziet het glasvezel netwerk vooralsnog als een verlengstuk van z'n ADSL-netwerk. Dus voor dezelfde prijzen als de adsl-pakketten vergelijkbare snelheden en pas daarboven een beetje snelheidsvoordeel. Ze vinden het kennelijk van geen enkel belang om echte diensten met een mooi "wow-factor" aan te bieden.

Maar goed, blijft wel staan dat het 30/3 aanbod samen met TV best wel mooi is. Alleen jammer dat het internet-only 30/3 aanbod dus nauwelijks goedkoper is. Had dit nou 35 of 40 euro gekost, dan was ik voor tv misschien wel weer terug gestapt naar Digitenne of misschien zelfs sateliet :D

• Adlermann
CyberFR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:39:
[...]

Dat is alleen voor VDSL.

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:44
Volgens mij staat er duidelijk op de pagina dat het om "Glasvezelpakketten: Internet" gaat.
Dus geen VDSL, en anders moet het ergens in de kleine letters staan die ik niet zo 123 heb gevonden.

PVoutput---->3825wp

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
het is wel vdsl.de 2 eerste snelheden zijn adsl snelheden.die 3/30 is het hoogste pakket.Bij kpn glas is de 3/30 het laagste pakket,daarna 5/50 en dan 6/60.En die prijzen liggen ook wat hoger

• chocka
eymey schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:52:

Als ik jou was zal ik kat nog eens goed uit de boom blijven kijken. Misschien niet alleen vanwege het prijsverschil, maar ook de narigheid die het met zich mee kan brengen. Wat je nu hebt doet het, maar het is maar weer afwachten of je na de overstap zonder problemen je ding kan blijven doen.

Je weet mijn XMS achtergrond en blijf van mening dat KPN nog steeds de consument aan het uitmelken is. En je weet ook hoe open het almere net is. Dus zolang er geen andere aanbieders zijn, is en blijft KPN vooralsnog koning Monoply. Misschien blijf ik achterdochtig, maar als ik in Arnhem al ruim vier jaar via XMS op eenzelfde aangelegde netwerk van Reggfiber, glasvezel kan gebruiken tegen een prijs van 50 euro voor Internet; telefonie en TV, waarom zal een KPN dat dan niet kunnen. En staar je eigen niet dood op HDTV, want merendeels is alleen maar ge-upscalde SD content, los van dat handje vol HD zenders (1;2;3; discovey en NGC)

Dus ook ik blijf vooralsnog op ADSL van KPN ad 28 euro per maand voor 8/1, overigens zonder TV. Mogelijk zal ik binnenkort overstappen naar Alice of Online voor een 20Mb lijn ad 20 euro/maand. En voor de TV heb ik intussen een Visiosat HD klaar staan waar nog wat LNB's op moeten plus een Dreambox 800HD. Is even een investering, maar zodra die operationeel is, heb ik alleen maar interesse in snel internet via glas of elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, ach... een shotel zal er bij ons waarschijnlijk nooit gaan komen (vriendin heeft er echt een aversie tegen) en ik ben bang voor de toekomst, als wellicht canal digitaal ook Ziggo- of BBC-achtige dingen gaat flikken zoals het gebruik van dreamboxen e.d. onmogelijk maken door CI+ in te voeren. Dan is het voordeel van sat (qua vrije apparatuur keuze en onbeperkt opnemen e.d.) ook afgelopen.

en wat dat KPN monopoly betreft: Ach, het contract is voor een jaar, daarna kan ik altijd nog weer switchen :-). Zeker als ik zie dat de oplossing van Rido78 op zijn glasvezel aansluiting nog steeds prima werkt, dan heb ik er wel vertrouwen in. Het gaat mij ook om het idee weer eens wat anders uit te proberen en als het niet goed werkt, dan gaat KPN er een harde dobber aan krijgen om mij bij ze te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo.... toch maar besteld :-). Wel zit er dus nog steeds een levertijd van een half jaar op glasvezel in Almere :(.

Nou ja, de meneer aan de telefoon had me iig wel verzekerd dat ik, zolang het nog niet geleverd is, er altijd nog van kan afzien.

Wat dat betreft snap ik KPN ook echt niet: Ze willen graag klanten trekken, sturen hier zelfs huis-aan-huis verkopers voor op pad, maar leveren (en dus de klanten ook echt laten betalen) kunnen ze pas na 6 maanden :S. Met nu dus wel het risico dat, mocht Online toch nog met iets heel erg interessants komen voor q2 van 2010, dat ze me alsnog misschien voortijdig kwijt zijn als klant.

Ah well, we zullen zien :). Heb iig nog ruim de tijd om te zorgen voor een stroomvoorziening in de meterkast e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Serieus? 6mnd?
Ik heb nog geen folder of huis aan huis verkoper gezien. en ik heb dat glasvezel kastje al sinds vorig jaar september/oktober in huis

Schop ze toch weg, daar niet van... maar toch :P

[ Voor 14% gewijzigd door RoRoo op 18-09-2009 12:55 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
chocka schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:57:
[...]

Je weet mijn XMS achtergrond en blijf van mening dat KPN nog steeds de consument aan het uitmelken is. En je weet ook hoe open het almere net is. Dus zolang er geen andere aanbieders zijn, is en blijft KPN vooralsnog koning Monoply. Misschien blijf ik achterdochtig, maar als ik in Arnhem al ruim vier jaar via XMS op eenzelfde aangelegde netwerk van Reggfiber, glasvezel kan gebruiken tegen een prijs van 50 euro voor Internet; telefonie en TV, waarom zal een KPN dat dan niet kunnen. En staar je eigen niet dood op HDTV, want merendeels is alleen maar ge-upscalde SD content, los van dat handje vol HD zenders (1;2;3; discovey en NGC)

Dus ook ik blijf vooralsnog op ADSL van KPN ad 28 euro per maand voor 8/1, overigens zonder TV. Mogelijk zal ik binnenkort overstappen naar Alice of Online voor een 20Mb lijn ad 20 euro/maand. En voor de TV heb ik intussen een Visiosat HD klaar staan waar nog wat LNB's op moeten plus een Dreambox 800HD. Is even een investering, maar zodra die operationeel is, heb ik alleen maar interesse in snel internet via glas of elders.
Inderdaad. De KPN moet eerst zijn prijsniveau maar eens verlagen tot dat van bijv. OnsBrabantnet. (met dezelfde diensten natuurlijk) voordat ik er aan denk om over te stappen.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Komt vanzelf, maar het komende jaar waarschijnlijk niet. En aangezien ik toch al niet al te goedkoop zit (door specifieke wensen van mijn kant e.d.) geeft KPN me door telefonie te skippen genoeg reden om eens een jaartje aan glasvezel te snuffelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
Cosimo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:25:
[...]

Inderdaad. De KPN moet eerst zijn prijsniveau maar eens verlagen tot dat van bijv. OnsBrabantnet. (met dezelfde diensten natuurlijk) voordat ik er aan denk om over te stappen.
KPN zal nooit voor een bodemprijs gaan als onsbrabantnet, als je de huidige prijzen ziet dan is duidelijk dat deze zorgvuldig afgestemd zijn op de kabelaars en als je dan een dure kabelaar als UPC hebt dan zie je dat ze qua prijs vergelijkbaar zijn. Als we hier in Almere nu Ziggo hadden gehad dan was het een andere verhaal... Ik hoop dat KPN zijn prijzen wel landelijk hetzelfde houd voor glasvezel en deze afstemt op ziggo en niet op UPC

Je kunt er op verschillende manieren aan rekenen, hier een voorbeeld:
UPC 30 Mb met basis telefonie en basis DVR
40 euro voor het totaalpakket + 16,70 voor het standaard abonnement. Als ik dan nog een keer Nederland 1,2,3 in HD wil zien (is nu tijdelijk gratis bij KPN, bij Ziggo permanent) dan betaal ik 65,70. En dan heb ik het gratis bellen van KPN niet meegerekend, laat staan als ik meerdere digitale decoders ga nemen (die bij KPN veel goedkoper zijn 5 euro per maand versus 18 euro per maand voor een HDDVR box of 9 euro voor de standaard box).

Nu alleen hopen dat ze snel gaan aansluiten, ik heb al bijna 5,5 maanden geleden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
joop99 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:56:
[...]
KPN zal nooit voor een bodemprijs gaan als onsbrabantnet, als je de huidige prijzen ziet dan is duidelijk dat deze zorgvuldig afgestemd zijn op de kabelaars en als je dan een dure kabelaar als UPC hebt dan zie je dat ze qua prijs vergelijkbaar zijn.
Even een simpel reken sommetje. OnsBrabantNet bestaat intussen alweer ruim vijf jaar. (als al niet langer) Ook dat glasvezelnetwerk is destijds aangelegd door cq iov Reggfiber, waarvan KPN intussen voor 41% aandeelhouder is geworden. Toen was glasvezel nog heel bijzonder en vele male duurder om aan te leggen dan vandaag de dag. En ondanks dat was het toen al mogelijk bij OnsBrabantNet, dergelijke abonnementsprijzen te vragen. Dus wat heeft het nu vijf later zoveel duurder gemaakt dat het KPN niet zal lukken dergelijke bodemprijzen te kunnen vragen voor het gebruik van dergelijk glasvezelnetwerk??? Daarop luidt maar een antwoord WINST. Daarnaast heeft KPN ook nog het probleem dat zij uit de ADSL hoek komen. Daardoor zie je dat je upload niet asynchroon is met je download snelheid, want simpel gezegd kan het systeem van KPN dat nog niet aan. Dus ook daarin zullen zij nog moeten investeren om dat op gelijke voet te kunnen trekken met andere aanbieders.

En wat betreft UPC, daarin is niets vergelijkbaar omdat het nog altijd een ander systeem blijft dan het FTTH systeem. Daarnaast zit de Consumentenbond nu ook weer eens lekker op UPC, want het knijp gedraag begint nu eindelijk eens media aandacht te krijgen. Dus ook dat zal weer zijn staartje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
chocka schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:39:
[...]

... Dus wat heeft het nu vijf later zoveel duurder gemaakt dat het KPN niet zal lukken dergelijke bodemprijzen te kunnen vragen voor het gebruik van dergelijk glasvezelnetwerk??? Daarop luidt maar een antwoord WINST.
Ik weet dat onsbrabantnet op een handige manier van een aantal subsidie potjes gebruik heeft gemaakt bij de aanleg, maar dat zou na 5 jaar niet meer het verschil moeten maken. Het feit dat KPN winst moet maken heeft er ongetwijfeld meer mee te maken. Mijn beeld is dat de prijs gebaseerd is op de concurrenten, niet op de kosten.
...
Daarnaast heeft KPN ook nog het probleem dat zij uit de ADSL hoek komen. Daardoor zie je dat je upload niet asynchroon is met je download snelheid, want simpel gezegd kan het systeem van KPN dat nog niet aan. Dus ook daarin zullen zij nog moeten investeren om dat op gelijke voet te kunnen trekken met andere aanbieders.
Ik denk dat KPN pas synchrone verbindingen aan gaat bieden als de markt ze daar toe dwingt (concurrentie dus), ik weet niet of het een technische beperking is of gewoon een truc om de markt van hun zakelijke glas verbindingen te beschermen (dat laatste verwacht ik eerder en is denk ik een heel belangrijke reden). Als het prijsverschil tussen zakelijk en prive glas erg groot wordt bij dezelfde synchrone snelheden dan wordt het verhaal van de service/up-time zeker in de MKB markt wel erg zwak.
...
En wat betreft UPC, daarin is niets vergelijkbaar omdat het nog altijd een ander systeem blijft dan het FTTH systeem. Daarnaast zit de Consumentenbond nu ook weer eens lekker op UPC, want het knijp gedraag begint nu eindelijk eens media aandacht te krijgen. Dus ook dat zal weer zijn staartje krijgen.
Het systeem is anders maar de diensten blijven hetzelfde, ik zal zelf in ieder geval niet snel met UPC in zee gaan en ik hoop dat ze gedwongen worden te stoppen met het knijpen of hier eerlijk over te zijn.Op deze manier gooien ze hun eigen ruiten in en wordt UPC nooit als een betrouwbare leverancier gezien.

Aanvulling 19-9:
Zojuist weer een nieuw aanbod van UPC ontvangen (zouden ze de order status database van KPN leegtrekken?). Het gaat om het totaalpakket 60Mbit, bel onbeperkt europa en dtv royaal met HD recorder en standaard radio tv voor 74,70 per maand. Koopje toch vergeleken met KPN (110 euro)?
Naar mijn idee zou je bij UPC de 9,95 voor eredivisie live uit de KPN goud aanbieding erbij op moeten tellen. Als ik extra HD decoders neem (ok bij KPN is HD tijdelijk gratis) dan is het prijsverschil zo weg (18 euro HD recorder + 9 euro HD voor de eerste recorder). Het analoge signaal was bij UPC ook al lang weg geweest als ze de kans hadden gehad. Helaas voor UPC ben ik niet wanhopig genoeg om ze binnen te laten.

[ Voor 15% gewijzigd door joop99 op 19-09-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here :-). Had er van de week nog wel over na zitten denken om dan toch maar UPC te nemen ( :? :+ ), aangezien je ong. 46 euro p/mnd kwijt bent als je nu FiberPower 30/1 neemt en dan basis radio/tv erbij optelt.

Echter, dan heb ik wel weer een (in Almere) matig TV beeld terwijl ik nu met IPTV van KPN gewoon dik tevreden ben. Bovendien willen m'n vriendin en ik ook nog wel eens regionale TV- en radiozenders uit andere regio's ontvangen. KPN biedt ze allemaal aan, ongeacht waar je woont! Dat heb je bij geen enkele andere provider (behalve de schotel, dan).

Er staat me wel iets bij dat UPC het ook doet/deed, maar ja.. dan ben je ook nog weer extra geld kwijt aan digitale TV. En dan is het prijsverschil met de 46 euro p/mnd die ik nu voor ITV + ADSL 8/1, of straks 55 euro p/mnd voor ITV + Fiber 30/3 betaal alweer kwijt.

Nee... ook UPC prijs naar mijn mening op dit moment dus steeds precies op de KPN-concurrentie. Het zou kunnen dat KPN en UPC straks uiteindelijk nog zo wanhopig gaan worden dat ze drastisch omlaag gaan prijzen, zeker als er alternatieve aanbieders op de glasvezel komen, maar dit alles zie ik het komende jaar gewoon nog niet gebeuren.

Al is het alleen nog maar omdat KPN op dit moment er gewoon een half jaar over doet om glasvezel aan je te leveren en je bij UPC nu kan besluiten om het aan te vragen en het dan ook binnen enkele weken binnen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 20-09-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:14
Wat ik niet helemaal kan plaatsen is het gedoe over synchroon versus asynchroon.
Er wordt nu net gedaan of dat zo'n big deal is maar voor misschien wel 95% van de internetgebruikers is dat een non-issue.
Tenzij je een server thuis draait of graag veel wilt uploaden heb je meer dan zat aan de asynchrone snelheden die de KPN te bieden heeft.
De enkeling die daadwerkelijk een veel hogere upload nodig heeft (danwel denkt te hebben) zullen ze zich vast niet druk over maken aangezien die totaal wegvalt tegen het aantal mensen dat alleen snel wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Wat meer upload zou ik graag willen hebben,aangezien ik veel foto's ftp naar en van mijn huis en ik thuis nogal wat torrents down/upload.Met 1 Mbit up over adsl schiet dat niet erg op.Ik woon ook in Almere(buiten stripheldenbuurt),en zit eigenlijk op iets snellers te wachten.Upc wil ik niet en hoger dan 10 Mbit down kan ik met adsl niet komen.Dus die glasvezel is een optie voor me,maar dan mogen voor mij de upload omhoog en de prijzen wel wat meer naar beneden,aangezien ik een standpunt heb dat ik niet meer dan 50 euro in de maand ga betalen voor mijn internet.Dus als kpn het glas uitgerold heeft hier en er concurrentie op komt zal ik eens kijken.Oja en online over glas gaat het ook niet worden(te veel negatieve ervaring mee )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, misschien doen ze het op Glas wel heel erg goed (online) :-) en heb je hun servicedesk als het werkt helemaal niet meer nodig :D. Criterium voor mij om hen wel of niet te nemen zal de prijs-snelheid verhouding zijn maar vooral hoe ze het internet gedeelte routeren (verplicht een box zoals bij KPN of, zoals bij XMS, een IP routed tot aan je genexis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Dat is het probleem bij online.als het niet werkt moet je met die ellendige servicedesk bellen.En daar heb ik zeer negatieve ervaringen mee gehad en ben dus na 2 maanden een nieuw produkt van hun te hebben gehad na 5 jaar met ze gestopt.Dus vandaar voor mijn geen online,ook niet op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Grappig :-). Ik dacht gisteravond ineens "Goh, laat ik nog eens wat providers mailen, o.a. met info over het feit dat de lokale Almeerse politiek zegt te garanderen dat het Glashart-netwerk ECHT open is".

Ik heb o.a. Solcon gemaild (die o.a. in Dronten glasvezel gaan aanbieden) en vanochtend al een mail terug! :o

De strekking van hun antwoord is dat ze zeker best in Almere zouden willen beginnen ('het staat op hun netvlies') maar dat er in Almere 32 POP's zijn waar ze een infrastructuur tussen zouden moeten realiseren en dat dat een dusdanige investering en inspanning met zich meebrengt dat het vooralsnog niet in de planning staat om hiermee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik fietste gisteravond langs de Paarlemoervijver, daar zijn ze al bezig geweest, en de lantaarnpalen deden het niet. Zouden ze een kabel geraakt hebben?

Ik (regenboogweg) ben in oktober aan de beurt... Ik hoop dat online serieus met een aanbod komt dat lijkt op wat ik hier al een paar keer lees:
usenditto schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:35:
Een 3 in 1 pakket : Internet 50 Mb DL/UL + Digitale TV/Radio + Telefonie :Kosten 60 Euro p/mnd
VS.
UPC zegt:
Fiber Power 60 (€40) + Telefonie standaard (€10) + Televisie starter (gratis, normaal €9,50) + basispakket (€16,70) = €66,70
Ik weet het dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
P.E.T.E.R. schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:53:
Ik fietste gisteravond langs de Paarlemoervijver, daar zijn ze al bezig geweest, en de lantaarnpalen deden het niet. Zouden ze een kabel geraakt hebben?

Ik (regenboogweg) ben in oktober aan de beurt... Ik hoop dat online serieus met een aanbod komt dat lijkt op wat ik hier al een paar keer lees:

[...]

VS.

[...]
Ik weet het dan wel...
en bij KPN word niet gecapped op torrents ,ftp,en nieuwsgroepen tussen bepaalde tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
vincedd schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:11:
[...]

en bij KPN word niet gecapped op torrents ,ftp,en nieuwsgroepen tussen bepaalde tijden
Volgens mij valt dat errug mee, ik haal met torrents een goede snelheid.
Ik gebruik transmission en een uPNP router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als ik op de site van KPN glasvezel kijk dan zie ik dat Almere hier verdwenen is als plaats waar je glasvezel kunt bestellen. Dit zou natuurlijk een "ongelukje" kunnen zijn of ze willen even geen nieuwe aanmeldingen meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
CyberFR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:39:
[...]

Sja, 30/3 voor 50 euro, met 5 euro er bij heb je TV er bij ... dat zijn geen eerlijke prijzen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Voor dat brons en zilver pakket kan je beter adsl nemen :D
adsl is aan z'n einde. Die kpn-paketten gaan het niet lang overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik zit me ook af te vragen of het bestuur van KPN de laaste 4 jaar niet in slaap is gesukkeld.Er gebeurt bij KPN weinig op breedband gebied.Het all ip project staat stil.Glasvezel word weer eens veels te duur aangeboden,en de concurrentie lacht zich rot.Eerst Ziggo en UPC en nu begint Tele2 ook al met vdsl.En KPN er maar achteraan sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week dinsdag hebben wij eeeeeiiiiiiiiindelijk glasvezel en ik moet zeggen ik ben erg tevreden.
De snelheid is vrij constant en zonder signaal onderbrekingen.
De monteur was zo aardig om ook nog even 3 kabels naar de boven slaapkamers te trekken en alles is geinstalleerd zoals ik het precies wilde.

Enigste - punt is dat ik nog zit te wachten op 2 tv decoders voor in de slaapkamers waarvan 1 wireles moet gaan werken,wat volgens de monteur geen enkele probleem zou zijn.
Alleen ben ik opzoek naar een wireless adapter voor dat 1e kastje,bij kpn kost ie 89 euro.

In vergelijking met digitene vind ik het tv beeld veel zuiverder en nog maar te zwijgen over het aanbod.
Downloaden (newsleecher) is lekker snel,al heb ik wel het idee dat de snelheid gesplitst word want zonder tv signaal onderbreking kom ik niet hoger dan 30mb,en dan zal de overige 20 wel voor de tv's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:40:
...
In vergelijking met digitene vind ik het tv beeld veel zuiverder en nog maar te zwijgen over het aanbod.
Downloaden (newsleecher) is lekker snel,al heb ik wel het idee dat de snelheid gesplitst word want zonder tv signaal onderbreking kom ik niet hoger dan 30mb,en dan zal de overige 20 wel voor de tv's zijn.
Ik had begrepen dat TV buiten internet zou moeten zitten, de verbinding is in wezen 100mbit maar het internet gedeelte is gecapped. Bij 60 mbit is er 40 voor tv gereserveerd had ik begrepen.

@Xandorra
Hoe lang heb je trouwens moeten wachten na de aanvraag? KPN roept tegen mij 6 maanden maar dat gaan ze niet halen tenzij ze heel erg snel gaan worden.

Verwijderd

joop99 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:08:
[...]

Ik had begrepen dat TV buiten internet zou moeten zitten, de verbinding is in wezen 100mbit maar het internet gedeelte is gecapped. Bij 60 mbit is er 40 voor tv gereserveerd had ik begrepen.

@Xandorra
Hoe lang heb je trouwens moeten wachten na de aanvraag? KPN roept tegen mij 6 maanden maar dat gaan ze niet halen tenzij ze heel erg snel gaan worden.
Ik heb er vrij lang op moeten wachten.
Op 12 december 2008 aangevraagd,en op 15 september eindelijk aangesloten.
Dat het zo lang heeft geduurd schijnt te komen omdat ze er achter kwamen dat er toch nog problemen waren met de technologie en dat ze eerst dat moesten oplossen voordat mensen werden aangesloten.
Ook de monteur vertelde mij dat ze het ontzettend druk hebben,en dat het nu inderdaad 7 tot 8 maanden kan gaan duren voordat mensen worden aangesloten.

• joop99
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb er vrij lang op moeten wachten.
Op 12 december 2008 aangevraagd,en op 15 september eindelijk aangesloten.
Dat het zo lang heeft geduurd schijnt te komen omdat ze er achter kwamen dat er toch nog problemen waren met de technologie en dat ze eerst dat moesten oplossen voordat mensen werden aangesloten.
Ook de monteur vertelde mij dat ze het ontzettend druk hebben,en dat het nu inderdaad 7 tot 8 maanden kan gaan duren voordat mensen worden aangesloten.
Ok dank je dat geeft weer duidelijkheid, woon je in almere-stad of in almere-haven? Ik weet dat ze pas sinds april in stad (woon ik zelf) bezig zijn met daadwerkelijk diensten leveren .
Ik zag vandaag dat ze bij mij in de buurt ook nog grondwerk bij het glasvezelhuisje aan het verrichten waren dus dat belooft niet veel goeds.
Mijn indruk, als je het callcenter belt is dat ze geen informatie kunnen/mogen geven, alleen de status van je order. Daarnaast heb je nog het fenomeen dat Almere als glasvezelgemeente op de kpnglasvezel site van de kaart verdwenen is, ook daar zal dan denk ik toch wel een redenen voor zijn. Correctie, ik zie nu dat we er weer op staan.

[ Voor 11% gewijzigd door joop99 op 23-09-2009 17:41 ]

Verwijderd

joop99 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:37:
[...]

Ok dank je dat geeft weer duidelijkheid, woon je in almere-stad of in almere-haven? Ik weet dat ze pas sinds april in stad (woon ik zelf) bezig zijn met daadwerkelijk diensten leveren .
Ik woon in Stad,filmwijk zuid om precies te zijn.

• ASS-Ware
Daardoor zie je dat je upload niet asynchroon is met je download snelheid
En, "niet synchroon" bedoel je, neem ik aan ?
want simpel gezegd kan het systeem van KPN dat nog niet aan
Waar concludeer je dat uit ?
Zou het niet gewoon de wens van KPN zijn om uploads te beperken ?

• eymey
:-) Dat "het systeem synchrone uploads nie taan kan" zou ik inderdaad ook wel een beetje vreemd vinden. Er zit misschien wel een kern van waarheid in, maar dat is dan puur omdat KPN het gewoon vertikt om voor glasvezel een fatsoenlijke infrastructuur op te zetten en blijkbaar voor een groot deel de mensen gewoon weer in de infrastructuur achter hun adsl-netwerk willen prikken. En die is misschien inderdaad niet voorbereid op zoveel upload-geweld.

Aan de andere kant, als dit zo zou zijn.. waarom hebben ze dan zo'n ontiegelijke moeite met nieuwe abonnees aangesloten krijgen? Ook weer hun eigenwijsheid.

Ik heb in principe helemaal geen monteur nodig, bv. Alleen voor het aansluiten van de genexis, maar voor mijn part komt KPN dat ding ophangen, test 'm, laat een Experiabox achter en klaar (of zelfs die niet :+ ). De benodigde SVIP 1960 heb ik namelijk ook al staan.

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:08:
Ik heb in principe helemaal geen monteur nodig, bv. Alleen voor het aansluiten van de genexis, maar voor mijn part komt KPN dat ding ophangen, test 'm, laat een Experiabox achter en klaar (of zelfs die niet :+ ). De benodigde SVIP 1960 heb ik namelijk ook al staan.
Je hebt wel een monteur nodig omd e volgende reden: het online aanmelden van nieuwe gebruikers werkt nog niet goed. Dat gaat ongeveer 50% mis. Daardoor moet de servicemonteur naar een speciaal service nummer bellen die het systeem gaat rebooten. Dit is wat de monteur bij mij zei iig. Het ging bij mij ook mis namelijk. Toen konden we 3 uur koffie drinken en om om 18:00 werkte het :).

• eymey
Dat vind ik dus ook zoiets raars. Ze hebben al een complete provisioning infrastructuur voor de ADSL-gebruikers in place waar alles al dagen van te voren wordt geprepareerd en per brief gecommuniceerd, vervolgens krijg je je modem en tuner pakket opgestuurd en kan je aan het werk....

Als ze dan toch op oude techniek blijven hangen (experiaboxen, ppp tunnels voor voip en internet, etc.), dan moe thet bij glasvezel toch ook gewoon een kwestie zijn van VOOR je naar de klant gaat de gebruikers activeren, in de POP de goede fiber aansluiten en draaien met die hap.

• chocka
Kent iemand deze site http://www.unet.nl/?consument?

En wat betreft dat KPN nog niet (vooralsnog) de geschikte systemen heeft om glasvezel te kunnen draaien, zal ik even terugzoeken. Maar even beknopt gezegd heeft KPN een systeem wat op ADSL is gebouwd, wat wel Glasvezel kan draaien maar daarmee niet de upload synchroon aan de download kan laten verlopen.

• eymey
Deze aanbieder ken ik ja :-).

Het bedrijf waar ik werk neemt glasvezeldienst van hun af. 10 mbit synchroon met een latency naar de AMS-IX van slechts 1 ms. en super stabiel.

Helaas leveren ze alleen glasvezel in de wijken waar Almere ooit een pilot-netwerk heeft laten leggen. Er was in het begin sprake van dat zij ook op Almeernet zouden komen maar helaas, dit is afgeketst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Maar wat maakt het deze aanbieder zo duur??? 45 euro per maand voor een 12/20-1 abonnement, oftewel zij bieden dan 12~20Mb download. Fijn zo'n aanbieder die van te voren eerlijk aangeeft dat de download nogal kan variëren en voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
UNET meldt:

Fiber Almere KPN Eilandenbuurt en Tussen de Vaarten
Hartelijk dank voor uw interesse in een UNET aansluiting op het KPN glasvezelnetwerk in Almere. Helaas kunnen wij geen nieuwe bestellingen meer aannemen. De reden hiervoor is dat KPN de gebruikte netwerkapparatuur gaat vervangen en er daarom op de huidige infrastructuur geen nieuwe aansluitingen meer worden gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt. In Eilandenbuurt en Tussen de Vaarten heeft KPN ook al een tijdje een glasvezelnetwerk geexploiteerd (een stuk terug in dit topic staat er geloof ik ook al een discussie over... Sprint heette het, dacht ik). Maar dat heeft dus ook niet lang geduurd.

Nee... je zou kunnen zeggen dat Almeernet / Glashart almere eigenlijk pas de echte gestructureerde uitrol is en dat die andere projectjes een soort oefen-projectjes waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:19
Indische Buurt (aan de Evenaar) is ook in Oktober aan de beurt :)
Ik heb vorige week contact gehad met Online over glasvezel en gezegd dat ik vond het raar vond dat ze niks lieten weten over de status. Een half jaar geleden hebben ze gezegd dat ze snel met prijzen komen en nog steeds niks. Maar helaas hadden ze niks nieuws te melden.
Ik snap niet zo goed waarom alle aanbieders wegblijven? Voorlopig blijf ik bij mijn Online 20mbit, waarvan ik er 16 haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:14
Enige wat ik me voor kan stellen is dat het een mega investering is en dat men die niet zondermeer wil doen.
Geen idee of ze bijv inzage hebben in het aantal mensen dat toestemming geeft om de verbinding af te laten monteren maar ook dan heb je nog geen zekerheid of die mensen ook diensten willen afnemen.
Van een kennis uit Dronten (volgens mij is het daar Solcon ? ) begreep ik dat daar gewerkt werd met een minimum aantal inschrijvingen voor men uberhaupt glas liet aanleggen.

[ Voor 0% gewijzigd door ninjazx9r98 op 28-09-2009 18:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
ninjazx9r98 schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:41:
Enige wat ik me voor kan stellen is dat het een mega investering is en dat men die niet zondermeer wil doen.
Geen idee of ze bijv inzage hebben in het aantal mensen dat toestemming geeft om de verbinding af te laten monteren maar ook dan heb je nog geen zekerheid of die mensen ook diensten willen afnemen.
Van een kennis uit Dronte (volgens mij is het daar Solcon ? ) begreep ik dat daar gewerkt werd met een minimum aantal inschrijvingen voor men uberhaupt glas liet aanleggen.
Ik kan me voorstellen dat ze liever eerst in kleinere plaatsen beginnen zoals Dronten, de investering is dan kleiner en je komt er dan achter hoe succesvol het is voor je een plaats als Almere doet. Ik kan me voorstellen dat het geen optie is om bijvoorbeeld maar een deel van almere te doen, dat staat dan erg slecht naar je (potentiële) klanten en ik kan me voorstellen dat glashart almere niet eens een contract afsluit voor een deel van almere. Ik denk dat het percentage mensen dat de verbinding af laat monteren erg hoog is, we zijn ten slotte nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag aan ervaren gebruikers in dit Topic.
Binnen nu en 2 a 3 maanden wordt als het goed is bij mij het glasvezelpakket aangesloten (hoop ik!!)
Ik heb nu als hobby een paar websites draaien bij Hostingbedrijven maar wil deze zelf gaan draaien vanaf een
Synology 209 NAS. Weet iemand of dit kan achter de EB van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, dat kan :) (is trouwens ook al meerdere keren besproken).

Het enige probleem dat je kan krijgen is dat de EB op dit moment nog zo buggy is dat je de kans loopt dat hij je Synology niet herkent op het netwerk (zeker als je z'n IP statisch instelt, wat je waarschijnlijk wil) en dat dan ook het port mappen niet lukt... of dat port mappen uberhaupt niet werkt.

Maar volgens KPN zou het moeten kunnen ;)

Alleen een eigen mailserver kan je niet draaien.... poort 25 inbound en outbound mag alleen via de bsmtp-server van KPN

Overigens, ik twijfel nog steeds of ik m'n bestelling bij kpn glasvezel weer zal terug draaien, aangezien uit berichten op www.ipbforum.nl blijkt dat KPN niet echt staat te springen om snel met een oplossing te komen voor de slechtere beeldkwaliteit van TV sinds overstap naar mpeg4....... In ieder geval, van de kant van KPN blijft het stil.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 29-09-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:34:
Ik heb een vraag aan ervaren gebruikers in dit Topic.
Binnen nu en 2 a 3 maanden wordt als het goed is bij mij het glasvezelpakket aangesloten (hoop ik!!)
Ik heb nu als hobby een paar websites draaien bij Hostingbedrijven maar wil deze zelf gaan draaien vanaf een
Synology 209 NAS. Weet iemand of dit kan achter de EB van KPN?
hmm, als je heel veel geluk hebt werkt portforwarden:) Ik zou die EB zo snel mogelijk vervangen door iets anders (EB alleen nog maar voor bellen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hebben jullie trouwens nog steeds klachten over de beeldkwaliteit sinds vorige week? Op ipbforum.nl wordt hier druk over gediscusseerd....

http://www.ipbforum.nl/ex...=14&t=3213&p=26881#p26881

zie enigszins naar onderen, de 'oplossing' van de kpnwebcare meneer voor de oplossing van het beeldkwaliteit probleem dat er sinds de mpeg4 overgang is.....

We hebben te maken met het fenomeen "datacompressie" en moeten de ontvanger maar weer via SCART aansluiten (via welk overigens dezelfde kwaliteitsverslechtering zichtbaar is). OF we moeten onze televisie maar beter instellen want die kan beeld van een mpeg4 signaal blijkbaar slechter weergeven dan van een mpeg2 signaal (ookal is de 1960 verantwoordelijk voor het decoderen hiervan......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:11:
Hebben jullie trouwens nog steeds klachten over de beeldkwaliteit sinds vorige week? Op ipbforum.nl wordt hier druk over gediscusseerd....

http://www.ipbforum.nl/ex...=14&t=3213&p=26881#p26881

zie enigszins naar onderen, de 'oplossing' van de kpnwebcare meneer voor de oplossing van het beeldkwaliteit probleem dat er sinds de mpeg4 overgang is.....

We hebben te maken met het fenomeen "datacompressie" en moeten de ontvanger maar weer via SCART aansluiten (via welk overigens dezelfde kwaliteitsverslechtering zichtbaar is). OF we moeten onze televisie maar beter instellen want die kan beeld van een mpeg4 signaal blijkbaar slechter weergeven dan van een mpeg2 signaal (ookal is de 1960 verantwoordelijk voor het decoderen hiervan......)
Ik had het ook al gelezen en het komt niet lekker over, ik kijk even hoe het zich ontwikkelt maar anders ga ik mijn bestelling annuleren. Ik verwacht toch een serieuze vervanging voor kabel-tv anders valt voor mij persoonlijk de hele "business case" onder KPN glasvezel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... in ITV (via adsl danwel via ftth) zag ik tot nu toe 100% een vervanging voor kabel TV aangezien het beeld gewoon super goed was voor een erg fijne prijs. Maar nu is het beeld dus een stuk minder geworden plus vaak een hangende tuner (ook via scart). Het is denk ik nog steeds beter dan analoog via UPC en dan Digitenne, maar toch een stuk minder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb al Glasvezel van kpn en het liep in het begin echt als een trein.
Maar nu heb ik last dat in de avond uren de internet snelheid behoorlijk naar beneden gaat.
En heb daar s;morgens of in de middag geen last van lijkt wel of ze meer Mb naar de TV gooien.

Nu net in de avond.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/578125661.png

En deze van vanmorgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/577573367.png

Heb al een bericht naar de hulplijn gestuurt die ik ook nog af moet wachten.
Hebben meer mensen hier last van ???

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
Pfff, het moet toch niet gekker worden:
- stroomslurpende kastjes
- aansluiting pas over 6 maanden
- monopolie van KPN
- analoog signaal binnenkort eruit
- beperkt aanbod met hoge prijzen
- asynchrone download/upload
- en nu ook nog knijpen in de avonduren

Ik was aanvankelijk erg enthousiast over glasvezel, maar twijfel nu toch daadwerkelijk of ik niet over zal gaan naar UPC... |:(

• Adlermann
Ik denk niet dat het afknijpen is.

• joop99
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:28:
Hoi,

Maar nu heb ik last dat in de avond uren de internet snelheid behoorlijk naar beneden gaat.
En heb daar s;morgens of in de middag geen last van lijkt wel of ze meer Mb naar de TV gooien.

Nu net in de avond.
[afbeelding]

En deze van vanmorgen.
[afbeelding]

Heb je het al eens s'ochtends en s'avonds geprobeerd door bestanden van de volgende KPN site te downloaden?

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

Hier staan ook grote bestanden bij die veel geschikter zijn om met glasvezel te testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:28:
Hoi,

Nu net in de avond.
[afbeelding]

En deze van vanmorgen.
[afbeelding]

Ik heb contact gehad met KPN, deze heeft het doorgespeeld aan de tech. dienst.
Werd ik vanavond terug gebeld, met de melding dat er niks aan de hand is met de lijn.
En dat het aan het internet verkeer kan liggen, als u via nieuwsgroepen download zal u zien dat u de normale snelheid heeft.
Ik zeg okee ga het nog wel even testen dan maar ik zeg gelijk ik merk het ook gewoon aan het interneten zelf dat hij gewoon trager is. Dit kan liggen aan de drukte op het internet zelf.

Kijk het nog wel even aan en zal het testen voordat ik weer terug ga bellen.

Verwijderd

joop99 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:36:
[...]

Heb je het al eens s'ochtends en s'avonds geprobeerd door bestanden van de volgende KPN site te downloaden?

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

Hier staan ook grote bestanden bij die veel geschikter zijn om met glasvezel te testen.
Deze site is zeer traag met downloaden van 100mb kom ik niet een boven de 1Mb/s het zou iets van 22 minuten duren.

• Adlermann
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/579096468.png

Hier is alles nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Voor diegene die nog steeds zo goed gelovig zijn in de resultaten van Speedtest.net, mogen mijn snelheid analyseren. RARA, wat voor lijn heb ik???

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/580132408.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
PS wegens voorkennis is Eymey uitgesloten van deelname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:02:
Upload valt tegen zeg... :)
KPN-Goud opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
chocka schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:00: [...] RARA, wat voor lijn heb ik???
Een brakke??? :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als het goud is dan zou de download toch overeenkomen met de cijfers die KPN in zijn presentaties heeft genoemd (60-100 mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:40:
[...]

Ik heb contact gehad met KPN, deze heeft het doorgespeeld aan de tech. dienst.
Werd ik vanavond terug gebeld, met de melding dat er niks aan de hand is met de lijn.
En dat het aan het internet verkeer kan liggen
Dan zou iedereen daar last van moeten hebben, mijn XS4ALL ADSL lijntje is op elk moment van de dag even snel, 17,5 MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:02:
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mss een snelle conclusie mijnerzijds dat er twee keer over goud wordt gesproken, veronderstel ik dat diegene het goudpakket bedoelde van KPN Glasvezel. Die brakke zal waarschijnlijk iets te betekenen hebben met mijn upload.

Maar hierbij de oplossing:

1. Speedtest.net is een indicatie die alleen maar voor betrouwbaar genomen kan worden als je die test bijvoorbeeld 25x uitvoert. De hoogste en laagste afwijking wegneemt en de rest deelt 23x, zodat je een gemiddelde krijgt waarmee je mogelijk kan stellen dat er wel/niet iets met je lijn aan de hand is. Daarnaast zal een provider nooit gauw reageren dat er iets aan de hand is. Want zoals je mogelijk weet (en het is hier toch tweakers.net) spelen er velen andere factoren mee die een bepaalde afwijking kunnen stellen.

Want:

2. Ik heb namelijk een ADSL pakket van HetNet voor 28 euro met 8Mb down en 1Mb upload, welke per maand opzegbaar is. Zodat mocht Online morgen met een spetterende aanbieding komen, of een andere aanbieder (KPN en UPC zijn uitgesloten). Dat ik niet gebonden ben aan een jaarcontract en zo alsnog kan overstappen over glasvezel.

Ja, want als ruim vier jaar oude XMS gebruiker uit Arnhem, wil heel graag weer glasvezel gebruiken zoals ik dat ooit gewend was voordat ik vier maanden geleden verhuisde van Arnhem naar Almere. (vanwege mijn werk, snik)

En Eymey heb ik persoonlijk mogen leren kennen, dus zodoende was hij/zij uitgesloten van deelname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik zit het terug te lezen. En kom met de vraag waartoe het dan mogelijk is om met een 8Mb ADSL (HetNet) lijntje dergelijke gegevens van Speedtest.net te verkrijgen.

1. Toont dit aan dat Speedtest.net niet werkt, of

2. Staat er een instelling in de netwerkadministratie bij KPN (HetNet) fout waardoor ik een dergelijke downloadsnelheid verkrijg???

En ja, die snelheid is werkelijkheid, want usenet komt ook met 6~7 MB binnen........

Wie o Wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm ik ken de meetmethode en webtechnieken niet waarop speedtest.net gebouwd is, maar het zou misschien kunnen dat je browser per ongeluk nog content van de vorige speedtest ge-cached heeft staan ofzo, waardoro hij in feite dus die data van "localhost" haalde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben overigens benieuwd wanneer onze (ook mede GoT' er) Dijaru z'n belofte op het forum van Almare inlost en ons komt gek maken met wat mooie pic's en specs van het nieuwe modem dat nu blijkbaar onder een handvol glasvezel klanten wordt getest en wat de nieuwe standaard moet worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:01:
Ben overigens benieuwd wanneer onze (ook mede GoT' er) Dijaru z'n belofte op het forum van Almare inlost en ons komt gek maken met wat mooie pic's en specs van het nieuwe modem dat nu blijkbaar onder een handvol glasvezel klanten wordt getest en wat de nieuwe standaard moet worden ;-)
nieuwe modem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
Dijaru heeft het op het forum van de Almare (echo.nl: Wethouder Visser: 'Glasvezelnet wordt écht een open netwerk') over een nieuw modem bij 25 testgebruikers en nieuwe snelheden bij KPN.
Scroll naar onderen naar vrijdag 2 oktober 2009 10:58 uur. Typenummer volgens Dijaru "TG789vn"

[ Voor 14% gewijzigd door esvedebe op 03-10-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
chocka schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:31:
Ik zit het terug te lezen. En kom met de vraag waartoe het dan mogelijk is om met een 8Mb ADSL (HetNet) lijntje dergelijke gegevens van Speedtest.net te verkrijgen.

1. Toont dit aan dat Speedtest.net niet werkt, of

2. Staat er een instelling in de netwerkadministratie bij KPN (HetNet) fout waardoor ik een dergelijke downloadsnelheid verkrijg???

En ja, die snelheid is werkelijkheid, want usenet komt ook met 6~7 MB binnen........

Wie o Wie
Ik denk dat je Mb en MB door elkaar haalt.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

esvedebe schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:07:
[...]

Dijaru heeft het op het forum van de Almare (echo.nl: Wethouder Visser: 'Glasvezelnet wordt écht een open netwerk') over een nieuw modem bij 25 testgebruikers en nieuwe snelheden bij KPN.
Scroll naar onderen naar vrijdag 2 oktober 2009 10:58 uur. Typenummer volgens Dijaru "TG789vn"
En daarnaast heeft hij het ook over een op handen staande snelheidsupgrade voor het "Goud" profiel naar 100mbit/10mbit, waarvoor men deze modem (of liever gezegd: router) wil gaan toepassen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) Dat onderwerp dus :). Sorry voor niet vermelden van de link, typte het bericht enigszins gehaast en met de gedachte dat ik deze of vorige pagina ook al een keer naar die site verwezen heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal
wou even kwijt morgen wordt de eerste klant getest op 100/10

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:51:
hallo allemaal
wou even kwijt morgen wordt de eerste klant getest op 100/10

grt
Mooi, maar als ze nou ook nog eens gingen leveren bij mij na 6 maanden wachten (of in ieder geval de bestelling in behandeling namen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad, same here.

Wel grappig overigens: Het lijkt erop dat de kabel markt ook weer enigszins in beweging komt, in ieder geval de kabelnetten waarop Caiway actief is. Die gaan over een jaar het analoge kabelsignaal stoppen en dan heb je het basispakket dus alleen nog maar (hopelijk blijvend) FTA op dvb-c. Als UPC dat laatste nou ook zou doen (basispakket FTA op dvb-c), dan zou ik msschien nog wel weer UPC nemen....... gezien het feit dat onze TV nu ook een dvb-c tuner heeft :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hé Eymey, waar blijven de foto's van Dijaru, we zijn wel reuze nieuwsgierig!!! _/-\o_
Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste