Een uitdaging ga ik niet uit de wegeymey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:47:
Dat lijkt me heeeel sterk gezien de grootte van die krengen. That statement is worthless without pics
Morning
Ik heb helaas 3 weken terug al een ab bij KPN afgesloten ik vraag mij nu af zou ik hier nog vanaf kunnen en alsnog naar XMS gaan?
Iemand een idee of dat kan?
mvg
Ik heb helaas 3 weken terug al een ab bij KPN afgesloten ik vraag mij nu af zou ik hier nog vanaf kunnen en alsnog naar XMS gaan?
Iemand een idee of dat kan?
mvg
Als jij alleen nog maar aangevraagd hebt via www.kpnglasvezel.nl (je kan orderstatus checken) en er is nog geen officiele bevestiging verzonden en het is ook nog niet geinstalleerd, dan kan je ze gewoon bellen en zeggen dat je er van af ziet.
Dat hebben meerdere mensen me bij KPN iig verzekerd...... Het contract gaat pas in als het spul werkend is opgeleverd of op het moment dat vlak voor oplevering het papierwerk binnen is.
Dat hebben meerdere mensen me bij KPN iig verzekerd...... Het contract gaat pas in als het spul werkend is opgeleverd of op het moment dat vlak voor oplevering het papierwerk binnen is.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ben destijds bij Glashard geweest daar zat ook KPN bij in zelfde gebouw.
Eerste reactie; Waarom Almere Buiten?
In bijvoorbeeld Eilandenbuurt zijn ze nog bezig met het aanleggen van glasvezel, terwijl volgens mij heel almere stad al is voorzien van glas tot de meterkast. Ik woon zelf in Tussen de Vaarten, dat is dus een paar honderd meter van Almere Buiten vandaan. Hoop dat XMS inziet dat ze overal die abonnementen moeten gaan aanbieden, zeker dat iedereen KPN dan links laat liggen.
In bijvoorbeeld Eilandenbuurt zijn ze nog bezig met het aanleggen van glasvezel, terwijl volgens mij heel almere stad al is voorzien van glas tot de meterkast. Ik woon zelf in Tussen de Vaarten, dat is dus een paar honderd meter van Almere Buiten vandaan. Hoop dat XMS inziet dat ze overal die abonnementen moeten gaan aanbieden, zeker dat iedereen KPN dan links laat liggen.
Verwijderd
Lijkt mij omdat het grootste deel van de mensen in Almere-Buiten nog geen werkende verbinding heeft en dus makkelijk naar XMS kan gaan? Uiteraard pure speculatie van mijn kant.
Mja volgens mij zijn er ook nog volksstammen in Almere Stad en Haven die het inmiddels (bij gebrek aan alternatieven) wel aangevraagd zullen hebben bij KPN maar nog in de 8 maanden wachtrij staan. Oftewel, die moeten er nog allemaal makkelijk van af kunnen en alsnog naar XMS.
Maar goed, misschien is XMS wel zo "sociaal" naar KPN toe om hen nog de kans te geven alsnog een paar werkende verbindingen op te leveren
.
Maar goed, misschien is XMS wel zo "sociaal" naar KPN toe om hen nog de kans te geven alsnog een paar werkende verbindingen op te leveren
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Vestzak, broekzak. XMS is van Reggefiber waarvan KPN voor 40% deel van uitmaakt. Reggefiber wil opbrengsten sneller zien binnenkomen, dan dat KPN het mogelijk voor elkaar gaat krijgen. Dus zet Reggefiber hun eigen product in om deze te genereren.
Yep. Echter hoop ik waarlijk niet dat dit dan toch een 'onderonsje' blijkt te zijn tussen KPN en Reggefiber. Zo van "Aangezien wij niet kunnen leveren mag XMS voorlopig Almere Buiten voor z'n rekening nemen" en dat vervolgens Reggefiber/XMS hier mee akkoord gaan (wetende dat die 40% bijdrage van KPN toch wel belangrijk is).
Dus ik hoop wel dat XMS bij succes ook echt de intentie heeft verder uit te rollen. En dat vind ik dan weer gek, want zowel XMS als KPN moet dan eigenlijk wel haast kunnen voorspellen dat KPN het niet zal gaan redden tegenover het aanbod van XMS. Of KPN moet puur varen op hun "naam".
Dus ik hoop wel dat XMS bij succes ook echt de intentie heeft verder uit te rollen. En dat vind ik dan weer gek, want zowel XMS als KPN moet dan eigenlijk wel haast kunnen voorspellen dat KPN het niet zal gaan redden tegenover het aanbod van XMS. Of KPN moet puur varen op hun "naam".
Even pas op de plaats maken kan geen kwaad.
Niet alles is positief als je de aanbieding van XMS bekijk.
Bv het tv pakket wordt door een externe partij aangeboden.
Het pakket is in beginsel analoog Digitaal kan ook maar dan zonder HDMI aansluiting .
Het zenderaanbod is niet geweldig en bijzonder 30 tv zenders, een evt digitaal pakket is niet meer dan het UPC pakket.
Wat ook iets om over na te denken is PVR (personal video rec) wordt niet aangeboden bij XMS.
Video On Demand wordt ook niet aangeboden.
Verder mis je dus een HDMI aansluiting wat toch belangrijk is voor mensen met een flatpanel zoals plasma of lcd.
Ook belangrijk de setopbox zo heet dit apparaat bij XMS (decoder en PVR bij KPN) daarvoor moet bij XMS 89 euro betaald worden.
Dit zijn dus wel zaken die men bij KPN gewoon in het pakket heeft zitten of beter voor elkaar heeft.
Nou ben ik ook niet blij met die belachelijke lange wachtijden van KPN maar bovenstaande zaken zijn natuurlijk wel iets om over na te denken.
Misschien als XMS inderdaad zoals zij zeggen 50 mb up en download gaan bieden en goed werkend kunnen krijgen.
de keus misschien wat makkelijker is om alsnog voor XMS te kiezen.
De prijs is natuurlijk zeker positief maar ook hier zijn nog wat kosten extra bv de telefoonkosten.
Voorlopig denk ik dat ik even ontwikkelingen af ga wachten en ben ik benieuwd naar de eerste aansluitingen en hun bevindingen.
Het blijft natuurljk vooralsnog afwachten.
Het pakket is in beginsel analoog Digitaal kan ook maar dan zonder HDMI aansluiting .
Het zenderaanbod is niet geweldig en bijzonder 30 tv zenders, een evt digitaal pakket is niet meer dan het UPC pakket.
Wat ook iets om over na te denken is PVR (personal video rec) wordt niet aangeboden bij XMS.
Verder mis je dus een HDMI aansluiting wat toch belangrijk is voor mensen met een flatpanel zoals plasma of lcd.
Ook belangrijk de setopbox zo heet dit apparaat bij XMS (decoder en PVR bij KPN) daarvoor moet bij XMS 89 euro betaald worden.
Dit zijn dus wel zaken die men bij KPN gewoon in het pakket heeft zitten of beter voor elkaar heeft.
Nou ben ik ook niet blij met die belachelijke lange wachtijden van KPN maar bovenstaande zaken zijn natuurlijk wel iets om over na te denken.
Misschien als XMS inderdaad zoals zij zeggen 50 mb up en download gaan bieden en goed werkend kunnen krijgen.
de keus misschien wat makkelijker is om alsnog voor XMS te kiezen.
De prijs is natuurlijk zeker positief maar ook hier zijn nog wat kosten extra bv de telefoonkosten.
Voorlopig denk ik dat ik even ontwikkelingen af ga wachten en ben ik benieuwd naar de eerste aansluitingen en hun bevindingen.
Het blijft natuurljk vooralsnog afwachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Thijs1 op 19-11-2009 17:25 ]
Verwijderd
Daar noem je zeker hele sterke punten, maar die zullen niet voor iedereen belangrijk zijn. Om een voorbeeld te geven, mijzelfThijs1 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:44:
Ik ben het wel met je eens, wat jij hierboven opnoemt zal voor een hoop mensen wel interessant zijn om te weten.
Even iets uitzoeken voordat je deze niet correcte opmerkingen plaatst zou wel prettig zijn.Thijs1 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:44:
XMS biedt een Animo 130m aan die gewoon een HDMI aansluiting heeft, en HDTV mogelijkheden aanwezig zijn.
Standaard levert XMS 40 kanalen analoog. Ze gaan volgend jaar een veel uitgebreidere digitale pakket uitbrengen. Zie http://www.soestopglasvezel.nl/zenderoverzicht voor de zenders.Het zenderaanbod is niet geweldig en bijzonder 30 tv zenders, een evt digitaal pakket is niet meer dan het UPC pakket.
Vergeet niet de kwaliteit, de nederlandse zenders zijn 8 Mbit/s, en dit levert een mooi, strak beeld op. Tevens is het analoge signaal van betere kwaliteit dan UPC.
Nog niet, hier zijn ze nog mee bezig. VOD bieden ze ook (nog) niet aan, maar wel andere mogelijkheden zoals RTL gemist, Hyves enz.Wat ook iets om over na te denken is PVR (personal video rec) wordt niet aangeboden bij XMS.
Bij KPN betaal je dit ook, maar dan in de vorm van een (duurdere) abbo.Ook belangrijk de setopbox zo heet dit apparaat bij XMS (decoder en PVR bij KPN) daarvoor moet bij XMS 89 euro betaald worden.
Ik noem dat niet veel beter voor elkaar, XMS laat de gebruiker vrij, zodat hij zelf kan bepalen waarvoor hij wil betalen, dat kun je bij KPN niet zeggen, daar krijg je een asymmetrische internetverbinding, een dichtgetimmerde router/modem die je niet kunt weigeren. Tevens heb je geen analoge TV meer, waardoor je dus verplicht bent om digitaal te kijken.Dit zijn dus wel zaken die men bij KPN gewoon in het pakket heeft zitten of beter voor elkaar heeft.
Het lijkt mij dus dat XMS de boel beter voor elkaar heeft.
50 Mbit/s up en down worden in alle XMS gebieden gewoon gehaald, dus dat zal in Almere niks anders zijn.Misschien als XMS inderdaad zoals zij zeggen 50 mb up en download gaan bieden en goed werkend kunnen krijgen.
De telefoonkosten zijn gewoon te vinden op de XMS site, anders kun je gewoon onbeperkt bellen aanschaffen voor 9,95 per maand extra.de keus misschien wat makkelijker is om alsnog voor XMS te kiezen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ook dat is niet helemaal correct.The Wizard schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:08:
[...]
Even iets uitzoeken voordat je deze niet correcte opmerkingen plaatst zou wel prettig zijn.
XMS biedt een Animo 130m aan die gewoon een HDMI aansluiting heeft, en HDTV mogelijkheden aanwezig zijn.
Standaard wordt er een AmiNet 110 aangeboden en volgens de site is er een optie om een HD settopbox te bestellen die ook wat duurder is en EUR 199 moet kosten.
HDTV is dan ook geen onderdeel van de standaard pakketten en wordt ook apart genoemd op de website.
http://www.xmsnet.nl/61_Kies_uw_pakket.html
[ Voor 0% gewijzigd door ninjazx9r98 op 19-11-2009 19:07 . Reden: Aanpassing nav Schaduw en The Wizard ]
Standaard wordt er helemaal niets geleverd
Wil je radio of TV, dan kun je gebruik maken van de analoge aansluiting en/of de digitale aansluiting. Als je DTV wilt, kun je de gewone settopbox bestellen voor 89 euro of de HDTV settopbox voor 199 euro.
Precies, er wordt niks geleverd, en de decoders kun je kopen als je DTV wil. HDTV (1,2,3 NL) is gewoon te ontvangen bij een 130m zonder meerkosten. Het hele pluspakket is nog steeds gratis te ontvangen, dat wordt ergens begin volgend jaar een betaalde service.
Klopt, jullie hebben beide gelijk 
Was iets te snel en onnauwkeurig met mijn reactie.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat er bij de diverse pakketten alleen de settopbox van eur 89 wordt genoemd, de duurdere variant wordt alleen zichtbaar als je kijkt bij de optie HDTV.
http://www.xmsnet.nl/90_I...,_Radio_en_Televisie.html
Was iets te snel en onnauwkeurig met mijn reactie.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat er bij de diverse pakketten alleen de settopbox van eur 89 wordt genoemd, de duurdere variant wordt alleen zichtbaar als je kijkt bij de optie HDTV.
* voor het bekijken van Digitale Televisie is een settop box (€89,-) vereist
[ Voor 23% gewijzigd door ninjazx9r98 op 19-11-2009 19:10 ]
Ik heb in elk geval de aanvraag voor XMS de deur uit gedaan. Dit zijn de aanbiedingen / abbo's waar ik op hoopte. Jammer KPN, jammer Online, jammer Tweak.. XMS here we come!
Klein vraagje die ik niet bij de FAQ van XMS kan vinden. Weet iemand of alle poorten openstaan bij XMS, om dus eigen mail, ftp, smtp server(s), etc. te draaien?
Klein vraagje die ik niet bij de FAQ van XMS kan vinden. Weet iemand of alle poorten openstaan bij XMS, om dus eigen mail, ftp, smtp server(s), etc. te draaien?
I play my enemies like a game of chess...
Ja, alles staat open.
XMS is zalig en met pijn in mijn hart heb ik afgelopen juli 2009 mijn abonnement moeten stopzetten na ruim vijf jaar lid te zijn geweest van die club. Want ik verhuisde van Arnhem naar Almere.
Ik heb zelfs de 110 liggen. Dus laat maar doorkomen. En wat betreft Thijs, veel plezier bij KPN.
Ik heb zelfs de 110 liggen. Dus laat maar doorkomen. En wat betreft Thijs, veel plezier bij KPN.
Yep :-). Thijs heeft best valide punten hoor, daar niet van. Je zou misschien kunnen concluderen dat voor meneer "john farmer whistles" (
) KPN wat meer een "kant en klaar" pakket biedt met gewoon een Experiabox en 2 digitale tuners (die nog rete instabiel zijn en slecht beeld geven, maar dat mag inmiddels bekend zijn), etc.
XMSnet is gewoon voor de mensen die zelf precies op maat willen afnemen:
* 50/50 mbit met eigen router naar keuze
* De keus om analoog af te splitsen naar weet ik hoe veel tv's
* De keus om digitaal te kijken en daartoe een Amino aan te schaffen
Ik denk dat je zelfs met aanschaf van een Amino en een hogere abonnementsprijs voor het flatfee bellen nog steeds minder abonnementskosten betaalt dan bij KPN (zeker in vergelijking met hun 50/5 pakket) en die extra investering in die Amino er dus al in enkele maanden uit hebt, afhankelijk of je HD of SD wil.
Het enige wat ze dan nog missen tov. KPN is video on demand (maar wel weer veel langere periode uitzending gemist) en de mogelijkheid om op te nemen.
En stiekem hoop ik nog dat ze net als KPN uiteindelijk alle regionale zenders ook in het digitale pakket door zullen geven.
XMSnet is gewoon voor de mensen die zelf precies op maat willen afnemen:
* 50/50 mbit met eigen router naar keuze
* De keus om analoog af te splitsen naar weet ik hoe veel tv's
* De keus om digitaal te kijken en daartoe een Amino aan te schaffen
Ik denk dat je zelfs met aanschaf van een Amino en een hogere abonnementsprijs voor het flatfee bellen nog steeds minder abonnementskosten betaalt dan bij KPN (zeker in vergelijking met hun 50/5 pakket) en die extra investering in die Amino er dus al in enkele maanden uit hebt, afhankelijk of je HD of SD wil.
Het enige wat ze dan nog missen tov. KPN is video on demand (maar wel weer veel langere periode uitzending gemist) en de mogelijkheid om op te nemen.
En stiekem hoop ik nog dat ze net als KPN uiteindelijk alle regionale zenders ook in het digitale pakket door zullen geven.
edit:
On second thought: De zaak tussen XMS en KPN hangt natuurlijk vooral af van de vraag of je symmetrische snelheden en 50 mbit download belangrijk vindt. Als je genoeg hebt aan 30/3 en je hebt geen hinder van de Experiabox en slechts 1 of 2 tv's, dan is KPN misschien nieteens zo oninteressant. BEHALVE... nog steeds die prijs van 65 euro per maand. Bijna iedereen om me heen vindt dat echt een belachelijk bedrag voor slechts ietsje meer bandbreedte tov. ADSL en met het gegeven dat de overige diensten behalve HD televisie niets meer bieden dan wat je ook al via ADSL bij kpn kan krijgen..... Wat dat betreft biedt XMS tegen een vergelijkbaar hoog bedrag op z'n minst nog een zekere "coolness factor" (50 mbit symmetrisch)
On second thought: De zaak tussen XMS en KPN hangt natuurlijk vooral af van de vraag of je symmetrische snelheden en 50 mbit download belangrijk vindt. Als je genoeg hebt aan 30/3 en je hebt geen hinder van de Experiabox en slechts 1 of 2 tv's, dan is KPN misschien nieteens zo oninteressant. BEHALVE... nog steeds die prijs van 65 euro per maand. Bijna iedereen om me heen vindt dat echt een belachelijk bedrag voor slechts ietsje meer bandbreedte tov. ADSL en met het gegeven dat de overige diensten behalve HD televisie niets meer bieden dan wat je ook al via ADSL bij kpn kan krijgen..... Wat dat betreft biedt XMS tegen een vergelijkbaar hoog bedrag op z'n minst nog een zekere "coolness factor" (50 mbit symmetrisch)
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 19-11-2009 21:50 ]
Ik heb vorig jaar voor bijna 8 maanden een pilot mogen draaien met XMS om de 130 uit te testen. Ondanks de meerprijs van ruim 100 euro, is dat zeker de moeite waard omdat die 130 meer aansluitingen heeft, waaronder HDMI en componenten aansluiting. Bovendien zit er op de 130 een USB aansluiting zodat er op termijn mogelijkheden kunnen komen dat je er een HD aan kan hangen en zo alsnog een PVR functie kan creëren. Daarnaast is de upscaling in de 130 super zodat alle SD kanalen er op 1080P uitkomen op je scherm. XMS heeft toen nog de optie gesteld om de 130 te verrekenen in het abonnement voor 5 euro per maand ipv 199 in een keer te moeten betalen.
Ik heb de flyer van XMS ook binnen en ben ze aan het bellen.
Sta al een kwartier in de wacht ... jammer.
Als ze mij vertellen dat een eigen web- en mailserver zijn toegestaan, dan ga ik over ;-)
Sta al een kwartier in de wacht ... jammer.
Als ze mij vertellen dat een eigen web- en mailserver zijn toegestaan, dan ga ik over ;-)
Als ze nu eens opschieten met dat glasvezelkabeltje. Zit natuurlijk precies in de stripheldenbuurt die als laatste wordt aangelegd. Dan nog de binnenhuisinstallatie oplossen en dan bij XMS aanvragen. 50mbit up is gewoon zeer netjes, fatsoenlijk full HD streamen naar elke plek met genoeg download snelheid.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb hetzelfde probeem:ook ik zit in de stripheldenbuurtTsurany schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:46:
Als ze nu eens opschieten met dat glasvezelkabeltje. Zit natuurlijk precies in de stripheldenbuurt die als laatste wordt aangelegd. Dan nog de binnenhuisinstallatie oplossen en dan bij XMS aanvragen. 50mbit up is gewoon zeer netjes, fatsoenlijk full HD streamen naar elke plek met genoeg download snelheid.
Ik kan je vertellen dat je met dat kabeltje er niet bent hoor... Ik kan het kastje in de meterkast afstoffen maar daar heb je het zo'n beetje mee gehad. Ik hoop voor jullie dat XMS wat harder gaat als KPN, 3 december is het 8 maanden geleden dat ik de aanvraag heb ingediend. Als XMS in mijn buurt (verzetswijk) actief was dan had ik KPN al opgezegd en de prijs-kwaliteit klinkt goed.Tsurany schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:46:
Nou als ik de verhalen uit andere steden/dorpen moet geloven, dan zal XMS zeker sneller zijn dan KPN. Van een collega weet ik dat in zeewolde de genexis bij wijze van spreken al zowat actief gemaakt kan worden op het moment dat de glasvezel kabel naar binnen is gebracht en afgemonteerd.
KPN heeft gewoon z'n zaakjes niet goed voor elkaar..... maar goed, dat is puur mijn persoonlijke mening.
Wat ik bij XMS overigens wel hoop (maar goed, ze rollen niet voor niets voorzichtig uit) dat ze hun eigen backbone capaciteit richting internet wel laten meegroeien met het aantal aansluitingen.....
KPN heeft gewoon z'n zaakjes niet goed voor elkaar..... maar goed, dat is puur mijn persoonlijke mening.
Wat ik bij XMS overigens wel hoop (maar goed, ze rollen niet voor niets voorzichtig uit) dat ze hun eigen backbone capaciteit richting internet wel laten meegroeien met het aantal aansluitingen.....
Het heeft nogal wat weg van appels en peren als je de snelheid waarmee mensen in Zeewolde aangesloten worden gaat vergelijken met de snelheid waarmee dat in Almere plaats vindt.
Als XMS in Zeewolde vele malen sneller was qua aansluiten dan KPN in Zeewolde zou het nog iets kunnen zeggen maar KPN levert helemaal niet in Zeewolde.
Eerst maar eens zien hoe lang het bij XMS gaat duren als mensen massaal gaan aanmelden voor een aansluiting.
Als XMS in Zeewolde vele malen sneller was qua aansluiten dan KPN in Zeewolde zou het nog iets kunnen zeggen maar KPN levert helemaal niet in Zeewolde.
Eerst maar eens zien hoe lang het bij XMS gaat duren als mensen massaal gaan aanmelden voor een aansluiting.
Even een paar vraagjes omdat ik de infomatie op de website van XMS nogal onduidelijk vind:
Bied XMS is dit pakket ook analoge Televiesie?
Word de modem door hun geleverd? (de non-HDTV)
Bied XMS is dit pakket ook analoge Televiesie?
Word de modem door hun geleverd? (de non-HDTV)
Ja, gewoon analoge TV.
De Settopbox, ik denk dat je dat bedoeld, wordt geleverd door XMS (de Amino 110).
De Settopbox, ik denk dat je dat bedoeld, wordt geleverd door XMS (de Amino 110).
Ik probeer via een Linksys WRT54GS de Speedtouch van KPN er tussenuit te halen, zoals wel meerdere mensen hier gelukt is.
Op de WRT54GS staat de laatste versie van DD-WRT mega. De instellingen zijn helemaal standaard, behalve het wachtwoord en de WLAN beveiliging.
De volgende instellingen heb ik voor de VLAN's:

M'n TV werkt, de telefonie werkt via gewoon via de Speedtouch van KPN. Is er nog een mogelijkheid om dit werkend te krijgen via een eigen voip adapter? Dan heb ik een apparaat minder nodig...
Maar helaas, het belangrijkste werkt niet, het internet zelf. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar iets doe ik niet goed, kennelijk. Wat zou ik moeten instellen zodat het wel werkt?
TNX alvast.
Op de WRT54GS staat de laatste versie van DD-WRT mega. De instellingen zijn helemaal standaard, behalve het wachtwoord en de WLAN beveiliging.
De volgende instellingen heb ik voor de VLAN's:

M'n TV werkt, de telefonie werkt via gewoon via de Speedtouch van KPN. Is er nog een mogelijkheid om dit werkend te krijgen via een eigen voip adapter? Dan heb ik een apparaat minder nodig...
Maar helaas, het belangrijkste werkt niet, het internet zelf. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar iets doe ik niet goed, kennelijk. Wat zou ik moeten instellen zodat het wel werkt?
TNX alvast.
Zoals al meer gezegd is in dit topic heeft KPN de VOIP verbinding beveiligd met een eigen user/pass combo, dus als je telefonie via KPN wil laten lopen moet dat verplicht via de Speedtouch.martinweb.nl schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:42:
Is er nog een mogelijkheid om dit werkend te krijgen via een eigen voip adapter? Dan heb ik een apparaat minder nodig...
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Daar was ik al 'bang' voor. Maar dat is niet het belangrijkste, ik doe iets verkeerd met de vlan voor het internet. Wat doe ik fout of vergeet ik?mindcrash schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:49:
[...]
Zoals al meer gezegd is in dit topic heeft KPN de VOIP verbinding beveiligd met een eigen user/pass combo, dus als je telefonie via KPN wil laten lopen moet dat verplicht via de Speedtouch.
Ik overzie de screenshot niet helemaal duidelijk (geen ervaring met jouw firmware), maar ik weet wel dat je ervoor moet zorgen dat je een PPP-tunnel opbouwt via het V-LAN voor internet.... Het username en wachtwoord voor die tunnel moet je kunnen sniffen met wireshark als je tussen de experiabox en de Genexis gaat sniffen (via een 'ouderwets' hubje dat al het verkeer over alle poorten kopieert, een linux-doos met twee netwerkkaarten in bridge modus of zelfs een professionele netwerk-tap
)
Ik was vergeten dat je een PPPoE verbinding naar het internet nodig hebt met [mac]@direc-adsl en kpn als wachtwoord. Dus dit moet het zijn dacht ik, maar toch maakt de WRT54GS geen verbinding... Iemand nog een idee?
Zoals eymey al schreef dus.
Zoals eymey al schreef dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Martin?81 op 22-11-2009 23:35 ]
Ik zag laatste in Almere Vandaag staan dat XMS nu ook naar Almere komt. Hoewel ik de website afgrijselijk vind moet ik zeggen dat het er interessant uitziet, zeker voor dat geld. Als UPC nog veel blijft rommelen dan ga ik tegen het einde van het jaarcontract echt de overstap overwegen.
Liege, liege, liegebeest!
Het is zeker het overwegen waard! Het enige waar ik me dan wel weer een beetje zorgen over maak is dat, zowel hier op het forum als ook op andere plekken, er nogal wordt geklaagd over de onbetrouwbare telefoonverbinding bij XMS en het regelmatig storen van de analoge TV.
Overigens is daar XMS niet de enige in, want ook bij klanten van Ons Brabant Net is die klacht aanwezig (zowel bij OBN als bij XMS wordt de analoge tv ook door dezelfde leverancier verzorgd).
Maar goed, ik zou zelf toch alleen voor digitale TV en internet gaan: Analoog is als backup voor boven op een usb-stickje dus ik zelf kan nog steeds niet wachten tot XMS verder uitbreidt.
Overigens is daar XMS niet de enige in, want ook bij klanten van Ons Brabant Net is die klacht aanwezig (zowel bij OBN als bij XMS wordt de analoge tv ook door dezelfde leverancier verzorgd).
Maar goed, ik zou zelf toch alleen voor digitale TV en internet gaan: Analoog is als backup voor boven op een usb-stickje dus ik zelf kan nog steeds niet wachten tot XMS verder uitbreidt.
Zo nu en dan regent het storingen bij XMS. Voor meer info kijk hier maar eens. Maar waar regent het geen storingen, zijn KPN of UPC daar beter of anders in? Je kan het natuurlijk ook gewoon op de KPN manier doen en de klant maanden laten wachten voordat die kan worden aangesloten, zodat die geen last van storingen heeft. Of zoals XMS vaak doet, heel snel aansluiten met gevolg dat je de storingen soms wel ervaart. Maar tussen de storingen door wel lekker van de dienst kan genieten. Maar inderdaad zoals op die andere topic zal kunnen lezen, welke alweer deel 6 is, zal je vooral tegen komen dat er op TV en telefoon gebied vaak nogal eens wat fout gaat.
Een laat het gros van de tweakert nu net glasvezel nemen voor het internet, tv kijken en bellen doen we veel minder 
Ik heb iig gisteren bij xms eea aangevraagd, ben benieuwd hoe snel ze e.e.a. rond kunnen krijgen.
Weet iemand hier of een 'standaard' speedtouch 510 gebruikt kan worden als router hiertussen? Wat ik zo even las in het xms topic is dat je wel een router nodig hebt met een goed lan-wan throughput (om de 50mbit wel te halen). Op de referende sites om dat te controleren kon ik de speedtouch echter niet vinden, terwijl die volgens mij wel als router te 'mis'bruiken is.
Ik heb iig gisteren bij xms eea aangevraagd, ben benieuwd hoe snel ze e.e.a. rond kunnen krijgen.
Weet iemand hier of een 'standaard' speedtouch 510 gebruikt kan worden als router hiertussen? Wat ik zo even las in het xms topic is dat je wel een router nodig hebt met een goed lan-wan throughput (om de 50mbit wel te halen). Op de referende sites om dat te controleren kon ik de speedtouch echter niet vinden, terwijl die volgens mij wel als router te 'mis'bruiken is.
Een speedtouch 510????marko77 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:59:
Een laat het gros van de tweakert nu net glasvezel nemen voor het internet, tv kijken en bellen doen we veel minder
Dat ding is een 8-jaar-oud ADSL1 modem, waarbij de meeste ook al zijn overleden door lekke condensatoren. Ik durf bijna te garanderen dat die nevernooitniet 50Mbit zou halen.
net nog even gekeken, dat klopte idd niet, het is een 5x6 als ik in de modem config kijk.
Die van mij is geloof ik 5 jaar oud, ik heb daarnaast ook nog een nieuwere zyxel P-2602HW-D1A liggen, die zou het zeker wel moeten trekken als ik het goed heb.
Die van mij is geloof ik 5 jaar oud, ik heb daarnaast ook nog een nieuwere zyxel P-2602HW-D1A liggen, die zou het zeker wel moeten trekken als ik het goed heb.
Dan is de uitrolstrategie van KPN wel beter. Alles valt of staat met het imago bij KPN en KPN probeert zich als solide partner te positioneren (het lukt niet helemaalchocka schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:45:
Zo nu en dan regent het storingen bij XMS. Voor meer info kijk hier maar eens. Maar waar regent het geen storingen, zijn KPN of UPC daar beter of anders in? Je kan het natuurlijk ook gewoon op de KPN manier doen en de klant maanden laten wachten voordat die kan worden aangesloten, zodat die geen last van storingen heeft. Of zoals XMS vaak doet, heel snel aansluiten met gevolg dat je de storingen soms wel ervaart. Maar tussen de storingen door wel lekker van de dienst kan genieten. Maar inderdaad zoals op die andere topic zal kunnen lezen, welke alweer deel 6 is, zal je vooral tegen komen dat er op TV en telefoon gebied vaak nogal eens wat fout gaat.
Ik denk dat op zich de uitrolstrategie van KPN wel goed bedoeld is, maar ik ben bang dat de frustratie van het wachten zwaarder gaat wegen dan het 'genot' dat de dienst het altijd doet. Overigens, over de beschikbaarheid van KPN heb ik idd niet te klagen! Helaas wordt dat plezier dan weer gestoord door de compleet brakke iTV settopbox die echt nog compleet niet 'af' is.
Maar goed, ik ben wel toe aan wat nieuws en vooral iets wat qua prijs-kwaliteit (of prijs-snelheid?) beter is dan KPN en waar ik zelf m'n infrastructuur vanaf de Genexis kan opbouwen.
Op zich heb ik er wel vertrouwen in dat XMS de huidige problemen de komende tijd goed zal gaan aanpakken. Ik gun ze in ieder geval het voordeel van de twijfel. En ik hoop echt dat de rest van Almere nog anywhere Q1 of Q2 uitgerold zal gaan worden. Vanaf maart kan ik iig van KPN af
Maar goed, ik ben wel toe aan wat nieuws en vooral iets wat qua prijs-kwaliteit (of prijs-snelheid?) beter is dan KPN en waar ik zelf m'n infrastructuur vanaf de Genexis kan opbouwen.
Op zich heb ik er wel vertrouwen in dat XMS de huidige problemen de komende tijd goed zal gaan aanpakken. Ik gun ze in ieder geval het voordeel van de twijfel. En ik hoop echt dat de rest van Almere nog anywhere Q1 of Q2 uitgerold zal gaan worden. Vanaf maart kan ik iig van KPN af
Ik vanaf mei
Ik denk dat de keuze van KPN inderdaad gericht is op stabiliteit van de dienst voor de klanten en dat lijkt me terecht. Wat ik alleen is mis is de communicatie over wat je als (potentiele) klant kunt verwachten. Ik heb ervaring met KPN als een van de eerste 2000 IPB klanten en daar ging ook van alles fout, nou was dat helemaal niet erg in het begin want dat werd keurig opgelost, er werden mailtjes verstuurd en je wist waar je aan toe was (en er werd ook geen rekening verstuurd). Het ging alleen fout toen ze veel te snel gingen opschalen en zelfs de meest simpele storingen een week duurde om op te lossen (waarbij ik zelfs op eerste kerstdag door KPN-ers werd opgebeld die met mijn storingen bezig waren) terwijl er op dat moment wel het volle bedrag betaald moest worden.eymey schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:31:
...
Ik denk dat op zich de uitrolstrategie van KPN wel goed bedoeld is, maar ik ben bang dat de frustratie van het wachten zwaarder gaat wegen dan het 'genot' dat de dienst het altijd doet.....
Als ik nu zou weten dat de lijst zo lang is dat er een jaar gewacht moet worden, kies dan een alternatief (bijvoorbeeld alleen aansluitingen op uitnodiging). Nu laat het alleen een hele vervelende smaak achter en als ik dan genoeg heb van het wachten en de boel annuleer zal ik zeker niet snel terugkeren. Op basis van het personeel en het aantal aanvragen moet KPN zeker in staat om een schatting te geven wanneer er aangesloten kan worden maar vermoedelijk wordt dat om "commerciële" redenen niet vrijgegeven.
@Joop99: Helemaal mee eens. KPN pakt het gewoon niet handig aan.
Kan je ook een andere (goedkopere) decoder dan de Amino 110/130 gebruiken? €90 is wat veel denk ik...
Dat denk ik niet... los van de uitdaging die ik bij deze aan jou geef om een goedkopere te vinden ;-).
Ik snap niet wat mensen duur vinden aan 90 euro.... als je in de doelgroep valt om sowieso al meer te betalen om glasvezel te nemen of om digitale tv bij bv. UPC te nemen....
In ieder geval: XMS zal (net als bijna iedere IPTV of digitale tv aanbieder) een aantal settop boxen als basis nemen en daar hun firmware met instellingen op hun netwerk op zetten....
Ik snap niet wat mensen duur vinden aan 90 euro.... als je in de doelgroep valt om sowieso al meer te betalen om glasvezel te nemen of om digitale tv bij bv. UPC te nemen....
In ieder geval: XMS zal (net als bijna iedere IPTV of digitale tv aanbieder) een aantal settop boxen als basis nemen en daar hun firmware met instellingen op hun netwerk op zetten....
Heeft iemand enig idee of je bij aanmelding bij XMS pas bericht krijgt als ze daadwerkelijk op korte termijn e.e.a. kunnen aansluiten? Ik heb me vorige week aangemeld, maar nog geen bevestiging gehad via email of brief.
Ik heb dat na gevraagd:
In Almere is net begonnen met de campagne. Echter zullen de daadwerkelijke aansluitingen pas in 2010 starten. Er zal geleidelijk ook meer informatie over naar buiten komen als de planning zekerder word. U zult dan ook nog een papieren bevestigingsbrief naar u toegestuurd worden.
Mocht u nog vragen hebben hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Emiel, XMS Webteam
En:
Geachte heer ****,
Wegens een systeemfout, kunnen er momenteel geen bevestigingsemails verzonden worden. Onze excuses voor dit ongemak, uw aanvraag is verder goed verwerkt.
Wanneer bekend is in welke periode uw glasvezelmodem geplaast zal worden, ontvangt u van ons nog een papieren bevestiging en neemt er een aannemer contact met u op voor een afspraak. In de Bloemenbuurt zal eind januari gestart worden met het aansluiten van woningen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
XMS servicedesk.
Goedendag,marko77 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:56:
Heeft iemand enig idee of je bij aanmelding bij XMS pas bericht krijgt als ze daadwerkelijk op korte termijn e.e.a. kunnen aansluiten? Ik heb me vorige week aangemeld, maar nog geen bevestiging gehad via email of brief.
In Almere is net begonnen met de campagne. Echter zullen de daadwerkelijke aansluitingen pas in 2010 starten. Er zal geleidelijk ook meer informatie over naar buiten komen als de planning zekerder word. U zult dan ook nog een papieren bevestigingsbrief naar u toegestuurd worden.
Mocht u nog vragen hebben hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Emiel, XMS Webteam
En:
Geachte heer ****,
Wegens een systeemfout, kunnen er momenteel geen bevestigingsemails verzonden worden. Onze excuses voor dit ongemak, uw aanvraag is verder goed verwerkt.
Wanneer bekend is in welke periode uw glasvezelmodem geplaast zal worden, ontvangt u van ons nog een papieren bevestiging en neemt er een aannemer contact met u op voor een afspraak. In de Bloemenbuurt zal eind januari gestart worden met het aansluiten van woningen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
XMS servicedesk.
Ah das mooi
ik woon ook in de Bloemenbuurt
Je zit vast aan de Amino producten waar XMS zelf de software voor ontwikkeld. De software is nog steeds een probleem, je mist gewoon functies die bij de kabeldecoders al jaren gangbaar zijn. Zo werkt het schermvullend weergeven van een letterboxuitzending niet; het kiezen van een audio- of ondertitelspoor is niet mogelijk; geen instelmogelijkheden voor native video en/of audio doorvoer; geen EPG; geen opnamefunctionaliteit.P.E.T.E.R. schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:54:
Kan je ook een andere (goedkopere) decoder dan de Amino 110/130 gebruiken? €90 is wat veel denk ik...
Hmmm ach dat vind ik op zich ook niet zo belangrijk, @chocka. In mijn geval heeft de LCD tv ook een EPG mogelijkheid via internet en ach, ook bij KPN is de instelling voor "letterbox schermvullend weergeven" er pas sinds kort. Trouwens, die laatste functie kan ik missen als kiespijn want ik houd niet van uitgerekte hoofden
. En audio- en ondertitel spoor los heb ik bij gangbare tv-zenders ook nog nooit kunnen ontdekken op ziggo of UPC
(hoogstens voor on demand films).
Nee... het belangrijkste voor mij is digitale kwaliteit en uitzending gemist
. En waarschijnlijk als analoog acceptabel is, dat m'n oude pvr-150 tv kaart ook weer z'n rentree gaat doen in de mediacenter pc.
Nee... het belangrijkste voor mij is digitale kwaliteit en uitzending gemist
Ik had dit topic even een tijdje niet gevolgd. In de tussentijd is er inmiddels glas in de straat gelegd (Eliandenbuurt), nog niet in mijn woning aangesloten, maar dat is gepland voor december. En ineens is daar XMS als aanbieder bijgekomen, woei! Weliswaar staat de Eilandenbuurt nog niet op hun site, maar ik heb toch maar even de postcodecheck en het vervolgformuliertje ingevuld, ben erg benieuwd.
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Ondertiteling zit bij bijna elk programma, maar dat is gewoon hetzelfde als teletext 888. misschien dat je bij eurosport oid andere audiosporen kan kiezen...eymey schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:44:
... audio- en ondertitel spoor los heb ik bij gangbare tv-zenders ook nog nooit kunnen ontdekken op ziggo of UPC(hoogstens voor on demand films)...
* Peetz0r gaat eurosport kijken.
Edit:
Bij eurosport (202) kan ik engels/nederlands geluid kiezen.
Bij extreme sports (203) kan ik uit veel talen ondertiteling krijgen.
Bij nederlandse zenders is er zowiezo alleen nederlands of engels geluid en ondertiteling alleen via teletext 888. Maar dat ligt dus aan de zenders.
[ Voor 24% gewijzigd door Peetz0r op 27-11-2009 16:57 ]
Goedemiddag
Ik heb lang nagedacht of ik ook in moet gaan op de aanbieding van XMS.
Na lang wikken en wegen en wat lezen hier op dit forum ga ik niet in op de aanbieding van XMS.
En neem ik de wachttijd van KPN even voor lief en hoop ik op betere tijden.
Mijn redenen zijn de volgende:
-Analoog en Digitaal TV pakket zeer onder de maat.
-Apparatuur zoals die aangeboden gaat worden de z.g setopbox Animo is van een twijfelachtig niveau.
-Geen PVR
-Geen EPG
-Geen programma gemist (of nog niet overal)
-Veel storingen met telefoon zie topic terug n dit forum.
-Aanschaf van 89 of 189(HD) euro voor decoder
Verder vraag ik mij af of de 50/50 snelheid gehaald gaat worden het is en blijft best effort.
Al zou het natuurlijk fantastische zijn als dat gaat lukken.
Ik vind het hardstikke goed dat er een tweede ISP bij gekomen is wat dat betreft prima maar men moet wel realistische blijven dus niet alleen naar de snelheid kijken die in principe aangeboden kan worden.
Niemand weet nog of men daadwerkelijk snel aangesloten kan worden dus eind jan 2010.En of dat dan zonder problemen gaat!
Het zg prijsvoordeel valt eigenlijk ook wel weer mee als men bedenkt dat de aanbieding van 54,95 ex bel kosten is.
Dus als men onbeperkt willen bellen komt daar nog eens 9,95 bij en dan zit men dus alweer op het prijsniveau van het bronspakket van KPN (65 euro)
Voor de mensen die de snelheid belangrijk vinden is XMS als dit gaat lukken een perfecte ISP.
Voor de mensen die daar naast ook een leuk en uitgebreid TV pakket willen met wat mogelijkheden is XMS
welicht nog niet de juiste ISP,deze mensen kunnen dus beter net als ik nog even afwachten.
Dus ik wacht even tot de eerste mensen zijn aangesloten en wat hun bevindingen dan zijn.
Welicht gaat deze kritische klant dan ook nog over.
Ik heb lang nagedacht of ik ook in moet gaan op de aanbieding van XMS.
Na lang wikken en wegen en wat lezen hier op dit forum ga ik niet in op de aanbieding van XMS.
En neem ik de wachttijd van KPN even voor lief en hoop ik op betere tijden.
Mijn redenen zijn de volgende:
-Apparatuur zoals die aangeboden gaat worden de z.g setopbox Animo is van een twijfelachtig niveau.
-Geen PVR
-Geen EPG
-Geen programma gemist (of nog niet overal)
-Veel storingen met telefoon zie topic terug n dit forum.
-Aanschaf van 89 of 189(HD) euro voor decoder
Verder vraag ik mij af of de 50/50 snelheid gehaald gaat worden het is en blijft best effort.
Ik vind het hardstikke goed dat er een tweede ISP bij gekomen is wat dat betreft prima maar men moet wel realistische blijven dus niet alleen naar de snelheid kijken die in principe aangeboden kan worden.
Niemand weet nog of men daadwerkelijk snel aangesloten kan worden dus eind jan 2010.En of dat dan zonder problemen gaat!
Het zg prijsvoordeel valt eigenlijk ook wel weer mee als men bedenkt dat de aanbieding van 54,95 ex bel kosten is.
Dus als men onbeperkt willen bellen komt daar nog eens 9,95 bij en dan zit men dus alweer op het prijsniveau van het bronspakket van KPN (65 euro)
Voor de mensen die de snelheid belangrijk vinden is XMS als dit gaat lukken een perfecte ISP.
Voor de mensen die daar naast ook een leuk en uitgebreid TV pakket willen met wat mogelijkheden is XMS
welicht nog niet de juiste ISP,deze mensen kunnen dus beter net als ik nog even afwachten.
Dus ik wacht even tot de eerste mensen zijn aangesloten en wat hun bevindingen dan zijn.
Welicht gaat deze kritische klant dan ook nog over.
[ Voor 9% gewijzigd door Thijs1 op 29-11-2009 15:05 ]
Voor mij is het dus precies andersom..
ik hoef geen digitale televisie via glas. Ik heb een sat ontvanger staan (HD) en ben daar meer dan tevreden over.
En dan is ineens KPN heel duur, want alleen goedkoopste pakket heeft internet only (30/3). Als je sneller internet wilt, moet je de rest ook nemen.
Bij XMS kan ik alleen internet afnemen, op 50/50... alleen doet XMS nog niets in onze wijk (maar wij moeten dan nog aangesloten worden).
Hopelijk is XMS wel bij ons beschikbaar over 4 maanden .. want al die zooi (net als UPC trouwens, ook niet zonder kabelaansluiting te nemen met basispakket) erbij hoef ik niet.
ik hoef geen digitale televisie via glas. Ik heb een sat ontvanger staan (HD) en ben daar meer dan tevreden over.
En dan is ineens KPN heel duur, want alleen goedkoopste pakket heeft internet only (30/3). Als je sneller internet wilt, moet je de rest ook nemen.
Bij XMS kan ik alleen internet afnemen, op 50/50... alleen doet XMS nog niets in onze wijk (maar wij moeten dan nog aangesloten worden).
Hopelijk is XMS wel bij ons beschikbaar over 4 maanden .. want al die zooi (net als UPC trouwens, ook niet zonder kabelaansluiting te nemen met basispakket) erbij hoef ik niet.
Analoge pakket is completer dan die van UPC, en digitaal is nu redelijk gevuld, maar begin 2010 op vergelijkbaar niveau als UPC.Thijs1 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:59:
Graag een linkje waarbij dit duidelijk wordt, de Amino is van goede kwaliteit en werkt zeer goed, snelle reactie met de afstandsbediening, dat is wat KPN nog niet heeft, en tevens is de digitale kwaliteit beter (8 Mbit/s streams)-Apparatuur zoals die aangeboden gaat worden de z.g setopbox Animo is van een twijfelachtig niveau.
Nog niet, waarschijnlijk in de toekomst. Hier thuis geen noodzaak, met Uitzending gemist en RTL gemist.-Geen PVR
Zit er gewoon in...-Geen EPG
Uitzending gemist en RTL gemist is gewoon aanwezig, en ook overal waar XMS zit, dus weer een onderbouwde opmerking.-Geen programma gemist (of nog niet overal)
Verschilt ook, hier in Zeewolde nog geen enkel probleem gehad, en we bellen regelmatig en worden regelmatig gebeld.-Veel storingen met telefoon zie topic terug n dit forum.
Valt mee, KPN is duurder en je betaald daar ook indirect mee aan je eigen decoder. Tevens heeft KPN geen analoog pakket, dus bij meer dan 2 tv's moet je ook al decoders kopen.-Aanschaf van 89 of 189(HD) euro voor decoder
Dat wordt gewoon gehaald, zoals je waarschijnlijk wel in de XMS topic hebt gelezen. Tuurlijk is het wel afhankelijk van de andere servers enz, maar het interne netwerk tot in de AMS-IX is gewoon 50 Mbit/s up/down, dus genoeg capaciteit.Verder vraag ik mij af of de 50/50 snelheid gehaald gaat worden het is en blijft best effort.
Precies, realistisch kijken ipv zomaar punten opnoemen die gewoon niet op waarheid berusten.Ik vind het hardstikke goed dat er een tweede ISP bij gekomen is wat dat betreft prima maar men moet wel realistische blijven dus niet alleen naar de snelheid kijken die in principe aangeboden kan worden.
Dan heb je 30/3, kun je nog beter UPC nemen met stabielere decoders en analoge tv. De mensen nemen ook glasvezel voor 50/50, dat is de kracht van glasvezel. KPN is gewoon te duur in een directe prijsvergelijk.Dus als men onbeperkt willen bellen komt daar nog eens 9,95 bij en dan zit men dus alweer op het prijsniveau van het bronspakket van KPN (65 euro)
Iedereen moet natuurlijk zelf weten welke provider hij/zij kiest, maar onderbouw dan wel je theorieën, zodat de mensen ook een goede keuze kunnen maken.
Ik heb altijd UPC gehad, en nooit problemen, en zou UPC ook aanbevelen. Maar nu ik glasvezel heb, bevalt me dat gewoon nog beter.
Morning
Volgens mij zijn deze bezwaren niet die alleen van mij maar van meer mensen lees maar eens terug in dit forum.
Maar wil er best wel een aantal toelichten hoor:
-De verstoringen bv lees even een stuk terug in dit forum klanten met problemen met TV en telefoon signaal.
-De aanschaf van de Decoder bv 89 voor een standaard of 189 voor een HD decoder die ook overigens zonder HDMI aansluiting is.De kosten zijn bij KPN niet even duur maar de eerste 2 zijn gratis de volgende die men daarna wil aanschaffen kost 5 euro per mnd.
-PVR niet bij XMS waarschijnlijk gaat dit komen (waarschijnlijk misschien ook wel niet)
-Video On Demand niet bij XMS
Dit zijn toch wel zaken die al jaren normaal zijn bij andere ISP,s zoals UPC,Ziggo of noem maar op.
-De snelheid 50/50 is misschien realische maar blijft best effort en inderdaad sneller dan KPN maar ik heb ook nooit gezegd dat dat niet het geval is.
Sterker nog ik heb gezegd voor mensen die snelheid willen bij een ISP is XMS misschien wel een goede keus.
Of die snelheid in Almere gehaald gaat worden moeten we afwachten.
-Dan het tarief 54,95 plus 9,95 (voor onbeperkt bellen )euro is precies 10 cent goedkoper dan bij KPN brons
Dus zoveel goedkoper is dit nou ook weer niet.
Dus realische ben ik zeker wel, wil men snelheid moet men glavezel de vraag is alleen neemt men de wachttijd voor lief bij KPN en de stabiliteit ) of gaat men voor een snellere aansluiting (best effort) en misschien een snellere aansluiting (planning jan 2010) bij XMS.
Ik ben dus zeker positief maar het is niet allemaal hosanna wat XMS gaat brengen eerst maar eens afwachten tot de eerste aansluitigen geraliseerd zijn.
mvg
Volgens mij zijn deze bezwaren niet die alleen van mij maar van meer mensen lees maar eens terug in dit forum.
Maar wil er best wel een aantal toelichten hoor:
-De verstoringen bv lees even een stuk terug in dit forum klanten met problemen met TV en telefoon signaal.
-De aanschaf van de Decoder bv 89 voor een standaard of 189 voor een HD decoder die ook overigens zonder HDMI aansluiting is.De kosten zijn bij KPN niet even duur maar de eerste 2 zijn gratis de volgende die men daarna wil aanschaffen kost 5 euro per mnd.
-PVR niet bij XMS waarschijnlijk gaat dit komen (waarschijnlijk misschien ook wel niet)
-Video On Demand niet bij XMS
Dit zijn toch wel zaken die al jaren normaal zijn bij andere ISP,s zoals UPC,Ziggo of noem maar op.
-De snelheid 50/50 is misschien realische maar blijft best effort en inderdaad sneller dan KPN maar ik heb ook nooit gezegd dat dat niet het geval is.
Sterker nog ik heb gezegd voor mensen die snelheid willen bij een ISP is XMS misschien wel een goede keus.
Of die snelheid in Almere gehaald gaat worden moeten we afwachten.
-Dan het tarief 54,95 plus 9,95 (voor onbeperkt bellen )euro is precies 10 cent goedkoper dan bij KPN brons
Dus zoveel goedkoper is dit nou ook weer niet.
Dus realische ben ik zeker wel, wil men snelheid moet men glavezel de vraag is alleen neemt men de wachttijd voor lief bij KPN en de stabiliteit ) of gaat men voor een snellere aansluiting (best effort) en misschien een snellere aansluiting (planning jan 2010) bij XMS.
Ik ben dus zeker positief maar het is niet allemaal hosanna wat XMS gaat brengen eerst maar eens afwachten tot de eerste aansluitigen geraliseerd zijn.
mvg
Analoog is beter dan UPC en Digitale TV wordt steeds completerThijs1 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:59:
Ik nodig je uit om bij mij thuis een biertje te komen drinken (of gewoon een bak koffie of thee) en te komen 'genieten' van die -kuch- geweldige settopbox van KPN. Ik durf nu bijna op voorhand al te wedden dat die Amino het beter zal doen.-Apparatuur zoals die aangeboden gaat worden de z.g setopbox Animo is van een twijfelachtig niveau.
PVR functionaliteit van KPN is zeeeer beperkt bruikbaar. EPG: Ach......-Geen PVR
-Geen EPG
Programma gemist bij XMS is, volgens een collega van mij, beschikbaar en over een langere periode dan waarna KPN de uitzendingen laat vervallen. Of te wel: beter-Geen programma gemist (of nog niet overal)
Yep, daar mogen ze zeker nog wel wat aan doen maar ik zou sowieso geen telefonie van ze afnemen omdat ik bewust voor telefonie bij een provider zit waa rik gewoon een SIP account krijg.-Veel storingen met telefoon zie topic terug n dit forum.
Die heb je er zo uit, als je de lagere abonnementsprijs bij dezelfde downstream met de abonnementsprijs van KP nvergelijkt.-Aanschaf van 89 of 189(HD) euro voor decoder
Naar wat ik heb gehoord wordt het nu heel aardig gehaald.Verder vraag ik mij af of de 50/50 snelheid gehaald gaat worden het is en blijft best effort.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, dat je kritisch moet blijven en XMS heeft zeker nog een aantal punten waar ze heel zwak in zijn, maar ik kan je wel vertellen dat ondanks deze mitsen en maren, het waarschijnlijk nog steeds een aantrekkelijker aanbod is dan KPN. Want los van het feit dat je KPN helemaal kant en klaar opgeleverd krijgt en het met een beetje mazzel dan ook gewoon werkt, heb je verder:
* Abominabel beeld op de SD zenders. (vergeleken bij XMS digitaal of UPC digitaal)
* Een Experiabox achter je genexis waar je nog net port forwards op in kan stellen, maar andere dns servers gebruiken of een ander subnet voor je LAN kiezen, etc. kan je vergeten. Plus dat het een stroomvreter is
* De settopbox is tergend langzaam. PVR functie is erg beperkt tot programmeren vanuit de EPG (als die klopt) die maar een paar dagen in de toekomst gaat. Even voor de vakantie wat opnames op tijd, datum en kanaalnummer schedulen is er dus niet bij.
Vooral het punt van de Experiabox is voor mij overwegend om toch eerder voor XMS te gaan. Je kan hun dienst gewoon gebruiken met de middelen die jij wil (alleen aan de Amino zit je vast voor digitale TV). En de prijs-snelheidsverhouding is wel in proporties, in tegenstelling tot KPN.
edit: @Thijs: Ik zie net je meest recente post: Die HD ontvanger bij XMS heeft WEL hdmi!
En van XMS insiders weet ik dat ze met de TV dienst heel hard aan het werk zijn. Ze zitten in enkele gemeenten nu nog op een 'slechte' headend (dezelfde toeleverancier die bv. ook Ons Brabant Net heeft en die kampen ook vaak met verstoringen, oftewel: Die toeleverancier moet vervangen worden).
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 30-11-2009 09:15 ]
Morning
Thanks voor je reactie.
Ik ben het ook met je eens dat tenminste als je de berichten mag geloven is XMS wel bezig zich te verbeteren op TV en telefoniegebied dat klinkt dus wel veelbelovend.
Ook ben ik met je eens dat het huidige Analoge signaal van UPC zeer onder de maat is.
Het digitale pakket van UPC is echter wel compleet en uitgebreid incl PVR en Video On Demand.
Dus dat is wel positief al blijft UPC verder een vreselijk bedrijf en wil ook ik er zsm vanaf.
Van de Experiabox van KPN weet ik niets omdat ik net als de meeste mensen op mijn KPN aansluiting zit te wachten,dus dat ga ik nog ervaren.
Verder denk ik nog steeds dat als XMS inderdaad zijn snelle signaal kan waarmaken en zijn snelle aansluitingen dus vanaf medio jan 2010 dat dit een prima alternatief kan zijn.
Dus het gaan spannende tijden worden dat is zeker.
mvg
Thanks voor je reactie.
Ik ben het ook met je eens dat tenminste als je de berichten mag geloven is XMS wel bezig zich te verbeteren op TV en telefoniegebied dat klinkt dus wel veelbelovend.
Ook ben ik met je eens dat het huidige Analoge signaal van UPC zeer onder de maat is.
Het digitale pakket van UPC is echter wel compleet en uitgebreid incl PVR en Video On Demand.
Dus dat is wel positief al blijft UPC verder een vreselijk bedrijf en wil ook ik er zsm vanaf.
Van de Experiabox van KPN weet ik niets omdat ik net als de meeste mensen op mijn KPN aansluiting zit te wachten,dus dat ga ik nog ervaren.
Verder denk ik nog steeds dat als XMS inderdaad zijn snelle signaal kan waarmaken en zijn snelle aansluitingen dus vanaf medio jan 2010 dat dit een prima alternatief kan zijn.
Dus het gaan spannende tijden worden dat is zeker.
mvg
Absoluut
. Het is gewoon een groot luxe probleem 
UPC: Inderdaad erg compleet maar voordat je iets hebt wat daar ook maar een beetje in de buurt komt ben je al 20-25 euro p/mnd bij ze kwijt, en dat dan alleen nog maar voor digitale televisie (vind ik onacceptabel want zooo belangrijk vind ik TV ook weer niet... wil gewoon zo goed mogelijk beeld voor zo weinig mogelijk, maar zonder m'n eigen apparatuurkeuze vrijheid te verliezen).
KPN: Te duur voor wat men extra biedt tov. UPC en met name de TV dienst is nog erg instabiel en slecht (zeker gezien de duurdere prijs die je betaalt). Oh ja, was ik vergeten te vermelden dat uitzending gemist bij KPN alleen maar Ned. 1, 2 en 3 betreft? En zeker als je het belangrijk vindt om je eigen router te gebruiken, moet je bij KPN glasvezel of adsl allemaal hacks doen met eigen modems (of in het geval van Glasvezel V-LAN switches) om dat te bewerkstelligen.
XMS: Qua prijs-aanbod verhouding het meest interessant, op telefonie na en het digi TV pakket moet nog up to speed komen.
UPC: Inderdaad erg compleet maar voordat je iets hebt wat daar ook maar een beetje in de buurt komt ben je al 20-25 euro p/mnd bij ze kwijt, en dat dan alleen nog maar voor digitale televisie (vind ik onacceptabel want zooo belangrijk vind ik TV ook weer niet... wil gewoon zo goed mogelijk beeld voor zo weinig mogelijk, maar zonder m'n eigen apparatuurkeuze vrijheid te verliezen).
KPN: Te duur voor wat men extra biedt tov. UPC en met name de TV dienst is nog erg instabiel en slecht (zeker gezien de duurdere prijs die je betaalt). Oh ja, was ik vergeten te vermelden dat uitzending gemist bij KPN alleen maar Ned. 1, 2 en 3 betreft? En zeker als je het belangrijk vindt om je eigen router te gebruiken, moet je bij KPN glasvezel of adsl allemaal hacks doen met eigen modems (of in het geval van Glasvezel V-LAN switches) om dat te bewerkstelligen.
XMS: Qua prijs-aanbod verhouding het meest interessant, op telefonie na en het digi TV pakket moet nog up to speed komen.
Kijk hoe je het wend of keert, maakt niet uit. Een ieder zal subjectief zijn eigen keuze behouden. In de afgelopen tien jaar heb ik alle drie de aanbieders gehad. Respectievelijk 2 jaar KPN; 3 jaar UPC en uiteindelijk 5 jaar XMS. En met deze achtergrond ben ik van mening dat (los van de uitrol) XMS voor mij de beste papieren in handen heeft. Maar waarom?
Simpelweg, omdat UPC een netwerk blijft en ondanks al die jaren van ervaring er nog steeds geen vooruitgang in zit zodra je in een wijk woont met meerdere "heavy" users en dat merkbaar is op je snelheid. Daarbijkomende dat je bij iedere pakket nog altijd gebonden bent aan de betaling 16~17 euro voor het standaard pakket. En niet te vergeten ondanks het eurodocis principe er vanaf de POP tot aan je huis nog altijd coax blijft liggen.
Dus dan blijven er maar twee glas aanbieders bestaan, KPN of XMS. Natuurlijk zullen er tussen deze twee zowel kwalitatief als kwantitatief een hoop verschillen op te noemen zijn. Maar naar mijn idee heeft XMS daarin de grootste pre en wel omdat zij een modulair pakket aanbieden, waarbij je tenminste nog keuze vrijheid krijgt in hetgeen je mag kiezen. En bij KPN blijft het alleen maar of alles of niets (OK! bijna dan)
Dus nee, ik hoef niet wachten op reacties van XMS gebruikers. Ik hoef alleen maar te wachten wanneer ze die DRG in mijn meterkast komen hangen, zodat ik er weer gebruik van kan gaan maken.
Simpelweg, omdat UPC een netwerk blijft en ondanks al die jaren van ervaring er nog steeds geen vooruitgang in zit zodra je in een wijk woont met meerdere "heavy" users en dat merkbaar is op je snelheid. Daarbijkomende dat je bij iedere pakket nog altijd gebonden bent aan de betaling 16~17 euro voor het standaard pakket. En niet te vergeten ondanks het eurodocis principe er vanaf de POP tot aan je huis nog altijd coax blijft liggen.
Dus dan blijven er maar twee glas aanbieders bestaan, KPN of XMS. Natuurlijk zullen er tussen deze twee zowel kwalitatief als kwantitatief een hoop verschillen op te noemen zijn. Maar naar mijn idee heeft XMS daarin de grootste pre en wel omdat zij een modulair pakket aanbieden, waarbij je tenminste nog keuze vrijheid krijgt in hetgeen je mag kiezen. En bij KPN blijft het alleen maar of alles of niets (OK! bijna dan)
Dus nee, ik hoef niet wachten op reacties van XMS gebruikers. Ik hoef alleen maar te wachten wanneer ze die DRG in mijn meterkast komen hangen, zodat ik er weer gebruik van kan gaan maken.
Ik hoorde vandaag een gerucht dat de levering door KPN in almere momenteel stil ligt, heeft iemand het beeld of er nog uitgeleverd wordt of niet.
Zoals je in dit topic veelvuldig kan lezen heeft KPN op dit moment grote problemen met het leveren van de dienst of durven ze het nog niet aan om in grote getallen nieuwe abonnees aan te sluiten (ze zijn o.a. bezig eerst een nieuw modem te introduceren dat met de toekomst mee kan).
Dus er zit een levertijd van maanden op de dienst. Of ze helemaal stoppen? Het zou me hoogst verbazen, ook omdat het vooralsnog niet zeker is of XMS ook echt in heel Almere zal gaan uitrollen.
Dus er zit een levertijd van maanden op de dienst. Of ze helemaal stoppen? Het zou me hoogst verbazen, ook omdat het vooralsnog niet zeker is of XMS ook echt in heel Almere zal gaan uitrollen.
Ze zullen echt niet stoppen (tenzij ze voor het bankroet willen gaan omdat ze de boot missen). Dat ze moeite hebben om te leveren was ook al duidelijk. Het gerucht dat ze op het moment niet leveren (als het waar is) zou betekenen dat ze in echt zwaar weer zitten, daarom was ik benieuwd of iemand anders hier meer over weet.eymey schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:50:
Zoals je in dit topic veelvuldig kan lezen heeft KPN op dit moment grote problemen met het leveren van de dienst of durven ze het nog niet aan om in grote getallen nieuwe abonnees aan te sluiten (ze zijn o.a. bezig eerst een nieuw modem te introduceren dat met de toekomst mee kan).
KPN zal niet stoppen, hooguit een tijdelijke pauze in nieuwe aanvragen accepteren tot de oude geleverd zijn, maar of dat verstandig is betwijfel ik dan. Immers de concurrent komt er aan en die kan snel zijn slag slaan als KPN geen nieuwe aanvragen meer accepteert.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
levert xms eigenlijk ook in de reeds aangelegde wijken in almere Stad?
@Meulugar: Welkom in dit topic! Hij is er ook helemaal voor u om gelezen te worden 
Genoeg links naar artikelen en info hier te vinden...
ik heb de postcode check gedaan op de website van XMS en daar even rond gesnuffeld. Daar kon ik alleen delen van almere buiten vinden. Verder heb ik op de website van glashart even gekeken en daar staan xms, online en kpn. Online heb ik mij ooit eens ingeschreven voor meer info maar deze nooit ontvangen. Als ik nu de xms synchrone abonnement zie dan lijkt mij dat wel een interessante optie.eymey schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:23:
@Meulugar: Welkom in dit topic! Hij is er ook helemaal voor u om gelezen te worden
XMS is zeker een interessante optie en online lijkt praktisch "dood". Maar lees nou gewoon eens de laatste 3-4 pagina's van dit topic rustig door. Allemaal links naar artikelen op de website van Almare, ja zelfs links naar de site van xmsnet.nl specifiek ook over Almere.
Dan zou je kunnen lezen dat enkele wijken in Almere Buiten voorlopig pilot gebied zijn en afhankelijk van de belangstelling daar en aanmeldingen uit de rest van Almere bekeken zal worden of ze verder gaan uitrollen. Oftewel: Vooral de postcode check doen en daar ook je gegevens achter laten!
Dan zou je kunnen lezen dat enkele wijken in Almere Buiten voorlopig pilot gebied zijn en afhankelijk van de belangstelling daar en aanmeldingen uit de rest van Almere bekeken zal worden of ze verder gaan uitrollen. Oftewel: Vooral de postcode check doen en daar ook je gegevens achter laten!
Ik heb me 2 weken terug aangemeld via hun website en heb niks gehoord. Geen brief, geen mail, geen telefoon. Vraag me af of de piolot niet gewoon een truc is om te kijken hoeveel aanmeldingen er gaan komen en dat ze zich alsnog gaan terug trekken als het tegen valt.
Woon je wel in het gebied dat aan de pilot mee gaat doen? Zo niet, dan is het niet vreemd dat je niets terug krijgt. De bevestiging op de website moet dan voldoende vertrouwen geven dat het aangekomen is 
Als je wel in het pilot gebied woont zullen ze je vast wel snel terug berichten. Maar wat hier ook al is gezegd: Begin 2010 gaat het wrs. pas beginnen.
Als je wel in het pilot gebied woont zullen ze je vast wel snel terug berichten. Maar wat hier ook al is gezegd: Begin 2010 gaat het wrs. pas beginnen.
Vanzelfsprekend is dat exact wat ze aan het doen zijn. Wat dacht jij dan?K3ke schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:06:
Ik heb me 2 weken terug aangemeld via hun website en heb niks gehoord. Geen brief, geen mail, geen telefoon. Vraag me af of de piolot niet gewoon een truc is om te kijken hoeveel aanmeldingen er gaan komen en dat ze zich alsnog gaan terug trekken als het tegen valt.
Ze zijn helemaal niet verplicht om in Almere te leveren. Als uit de pilot blijkt dat er nauwelijks inschrijvingen zullen zijn gaan ze echt geen grof geld uitgeven om alsnog de dienst in heel Almere mogelijk te maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 04-12-2009 08:23 ]
Het voordeel van XMS is dat het van Reggefiber is, dus daarvoor hoeft XMS niet eens grof geld uit te geven. En XMS is intussen dermate populair geworden als tegenhamger van menig aanbieder, dat die pilot weinig to geen inhoud heeft tot de keuze van de uitrol.
Tsja, blijft wel staan dat XMS heel erg op z'n tellen moet passen. In XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VI lees ik soms dingen (zoals hun recente actie in Leiden, zie pagina waar ik naar link) dat ik denk van "tsjongejongejonge, letten jullie ook nog wel op professionaliteit en communicatie?).
Straks leveren ze een hele stoere dienst maar krijgen ze tevens een slecht imago, deels door hun eigen succes
Straks leveren ze een hele stoere dienst maar krijgen ze tevens een slecht imago, deels door hun eigen succes
het voordeel van xms vind ik dat zij wel sync lijnen aanbieden. 50mbit is voor mij meer dan zat als d/l snelheid maar ik ben juist geintresseerd in de hoge upload snelheid. xms is de enige provider die dit aanbied in almere.chocka schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:03:
Het voordeel van XMS is dat het van Reggefiber is, dus daarvoor hoeft XMS niet eens grof geld uit te geven. En XMS is intussen dermate populair geworden als tegenhamger van menig aanbieder, dat die pilot weinig to geen inhoud heeft tot de keuze van de uitrol.
Zelf zeggen ze dat ze de eersten in December al gaan aansluiten.eymey schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:45:
Woon je wel in het gebied dat aan de pilot mee gaat doen? Zo niet, dan is het niet vreemd dat je niets terug krijgt. De bevestiging op de website moet dan voldoende vertrouwen geven dat het aangekomen is
Middag
Correctie eind december gaat niet lukken.
nieuwe planning is eind januari 2010.
(Bron)XMS
Correctie eind december gaat niet lukken.
nieuwe planning is eind januari 2010.
(Bron)XMS
Ja anders had ik me niet aangemeld. Ondertussen zijn we bijna een maand verder en ik heb nog steeds niks gehoord. Ik heb er geen vertrouwen meer in iig.eymey schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:45:
Dan bel je toch ff?
Weet iemand wanneer glasvezel in almere poort wordt opgeleverd?
Wees'ns wat specifieker? Bedoel je XMS? Want dan kan je nog wel even wachten. Bedoel je KPN? Als het glas er al ligt, dan kan het gewoon al.
@Barry457: Dat vroeg ik me laatst ook af :-). Leuk dat de bestaande wijken in Haven, Stad en Buiten nu zijn aangesloten maar wat gaat men doen met de wijken die in ontwikkeling zijn of nog gaan komen? Je zou bijna aannemen dat juist nu het moment is om die infra direct aan te leggen, net als coax en telefoon....
Mijn huis wordt in februari opgeleverd in poort, maar toen ik net aan het zoeken was bleek dat er nog helemaal geen glasvezel ligt. Het is een nieuwe wijk, dus lijkt me slim om dat meteen te doen, maar ja wie zijn wij.
XMS weet ik. Deze begint eerst in buiten.
Voor de mensen die het interesseert:
Als het goed is worden vandaag 8 adressen aangesloten in Almere buiten. kan ook eventueel morgen worden.(van XMS dus)
Als dat goed gaat zal de rest natuurlijkerwijs volgen. (wanneer precies durf ik nog niet te zeggen)
Als ik nog belangrijk nieuws ontvang zal ik dat hier ook wel posten.
Als het goed is worden vandaag 8 adressen aangesloten in Almere buiten. kan ook eventueel morgen worden.(van XMS dus)
Als dat goed gaat zal de rest natuurlijkerwijs volgen. (wanneer precies durf ik nog niet te zeggen)
Is de rest als in "de rest in Almere Buiten", of ook andere wijken?Yogoi schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:31:
nee als in de rest van het "pilot" gebied.
De rest als in de rest van Almere zal echt nog langer duren (als het door gaat tenminste, dat is natuurlijk nog niet helemaal duidelijk)
De rest als in de rest van Almere zal echt nog langer duren (als het door gaat tenminste, dat is natuurlijk nog niet helemaal duidelijk)
@Barry457: XMS of het feit dat die in buiten beginnen heeft hier i.p. niets mee te maken: Die maken gebruik van de infrastructuur die inmiddels 'overal in almere' is gelegd... behalve in de nieuwe wijken dus. Dat XMS vooralsnog in Almere Buiten begint heeft alleen te maken met het feit dat ze stap voor stap hun eigen netwerk via de "pops" gaan verbinden met de netwerkjes naar de huizen toe.....barry457 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:06:
Mijn huis wordt in februari opgeleverd in poort, maar toen ik net aan het zoeken was bleek dat er nog helemaal geen glasvezel ligt. Het is een nieuwe wijk, dus lijkt me slim om dat meteen te doen, maar ja wie zijn wij.
Misschien moeten we Martine Visser eens vragen hoe ze dit ziet.....
Ik snap dat ze van de infra gebruik maken die hier gelegd is. Dat bedoelde ik niet. Sorry als het zo over kwam.
Laat ik het anders formuleren. Ik heb op de site gekeken van almeernet. Daar hebben ze via google maps een overzicht waar de infra is aangelegd. Tot mijn verbazing zag ik dat Almere Poort hier niet in voorkomt. Terwijl deze nu toch open ligt, kunnen ze dat meteen meepakken(hadden ze al moeten doen in mijn veronderstelling).
Ik hoopte dat iemand hier iets meer over wist of dat er een tijdbestek is wanneer dit aangesloten gaat worden.
Laat ik het anders formuleren. Ik heb op de site gekeken van almeernet. Daar hebben ze via google maps een overzicht waar de infra is aangelegd. Tot mijn verbazing zag ik dat Almere Poort hier niet in voorkomt. Terwijl deze nu toch open ligt, kunnen ze dat meteen meepakken(hadden ze al moeten doen in mijn veronderstelling).
Ik hoopte dat iemand hier iets meer over wist of dat er een tijdbestek is wanneer dit aangesloten gaat worden.
Ach hier heeft de straat ook een tijd open gelegen, niks van glasvezel aangelegd. Onze wijk is max 3 jaar oud, had wel verwacht dat er al glasvezel zou liggen maar viel ook tegen.
Als ik nog belangrijk nieuws ontvang zal ik dat hier ook wel posten
Morning
Erg benieuwd hoe dit gaat hou ons op de hoogte!!!!
mvg
Als ik nog belangrijk nieuws ontvang zal ik dat hier ook wel posten
Morning
Erg benieuwd hoe dit gaat hou ons op de hoogte!!!!
mvg
Ik ben benieuwd in hoeverre de uitrol in Almere nog last gaat krijgen van KPN's besluit om het rustiger aan te doen met glas.
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1260876831.jpeg
Kijk dat ziet er goed uit, nu wil ik wel bij kpn krijgen. Syncrhone snelheden!
Kijk dat ziet er goed uit, nu wil ik wel bij kpn krijgen. Syncrhone snelheden!
@oehoe: KPN zou gek zijn om nu uit de bestaande gebieden te stappen, maar saillant is het idd wel. Trouwens, in een ander topic lees ik net dat KPN in al hun glasvezel gebieden (o.a. Enschede) dezelfde leverproblemen/-traagheid heeft.
Ze zullen iig niet meer als deelnemer in nieuwe projecten stappen, maar er staat wel dat Reggefiber/Glashart wel degelijk door gaat met uitrolprojecten op kleine schaal.
Ze zullen iig niet meer als deelnemer in nieuwe projecten stappen, maar er staat wel dat Reggefiber/Glashart wel degelijk door gaat met uitrolprojecten op kleine schaal.
Hmmm, dat overzicht met paketten ziet er wel interessant uit! Jammer dat FttC er zo bekaaid van af komt (alleen qua upload wordt het iets beter dan ADSL) maar voor FttH.... als ik 30/30 synchroon zou krijgen zou ik misschien alsnog KPN overwegen te verkiezen tov. XMS....
Maar ik zie ook wel verschillen en achteruitgangen op niet-internet gebied, zoals niet meer standaard PVR en ook niet meer standaard onbeperkt bellen bij brons....
Maar ik zie ook wel verschillen en achteruitgangen op niet-internet gebied, zoals niet meer standaard PVR en ook niet meer standaard onbeperkt bellen bij brons....
Ik heb iig twee gratis pvr units thuis staan van kpn. (bestaande klant). Als ze dat wijzigen mag ik iig wel per direct opzeggeneymey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:45:
Hmmm, dat overzicht met paketten ziet er wel interessant uit! Jammer dat FttC er zo bekaaid van af komt (alleen qua upload wordt het iets beter dan ADSL) maar voor FttH.... als ik 30/30 synchroon zou krijgen zou ik misschien alsnog KPN overwegen te verkiezen tov. XMS....
ik kan op de website van Online (http://www.online.nl/alle-producten/internet/snel-internet/) niet ontdekken wat de upstream is van hun internet-pakket. Ze adverteren met max 20MBIT (gemiddeld zal dat zo'n 17 zijn) maar alle voorbeelden bij het testje betreffen downloads.
Iemand een idee wat de upload-snelheid is bij Online?
Iemand een idee wat de upload-snelheid is bij Online?
d:)b
Gewoon de maximale upload die je op je ADSL lijn kan halen? 
Er staat op hun site nergens iets over glasvezel....... Ik ben bang dat we online ook kunnen afschrijven
Er staat op hun site nergens iets over glasvezel....... Ik ben bang dat we online ook kunnen afschrijven
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 15-12-2009 19:29 ]