[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.060 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Je ziet dat in de presentatie dat ze maar 800 adressen per week doen (voor alle fiber gebieden) en dat dit op moet schalen naar 5000 per week in 2010. Dat roept de vraag op hoeveel ze nu in almere halen (150 ?) en hoe lang al. Als ik even de snelle gok doe dat er nu in Almere 45000 adressen een glasvezel aansluiting hebben en dat 10 procent daarvan een abonnement nemen dan kost ze dat dus 30 weken om aan te sluiten. Waarom zijn er dan nog van die ellenlange wachttijden?

Correctie, zie net dat in Almere haven 19% een abonnement heeft genomen dan moet ik met 57 weken rekenen

[ Voor 10% gewijzigd door joop99 op 15-12-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

eymey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:28:
Gewoon de maximale upload die je op je ADSL lijn kan halen? ;)

Er staat op hun site nergens iets over glasvezel....... Ik ben bang dat we online ook kunnen afschrijven
vreemd dat glashart wel adverteert met Online als aanbieder waar een abonnement kan worden afgesloten http://www.glashart.nl/almere/index.php?pagina=aanbieders

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Yogoi schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:31:
Voor de mensen die het interesseert:

Als het goed is worden vandaag 8 adressen aangesloten in Almere buiten. kan ook eventueel morgen worden.(van XMS dus)
Als dat goed gaat zal de rest natuurlijkerwijs volgen. (wanneer precies durf ik nog niet te zeggen)

Als ik nog belangrijk nieuws ontvang zal ik dat hier ook wel posten.
Hé Emiel, leuk dat ook hier je neus gaat laten zien. Keep us posted! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Adlermann schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1260876831.jpeg

Kijk dat ziet er goed uit, nu wil ik wel bij kpn krijgen. Syncrhone snelheden!
Ahum, wacht nog wel ff op XMS. Dezelfde snelheid voor bijna de helft minder. 50Mb voor 42.50 ipv 80 bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

chocka schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:58:
[...]
Ahum, wacht nog wel ff op XMS. Dezelfde snelheid voor bijna de helft minder. 50Mb voor 42.50 ipv 80 bij KPN.
jammer dat KPN internet niet los verkoopt. Ik wil namelijk TV gescheiden houden zodat internet-dataverkeer en televisie-data elkaar niet beïnvloeden en als er storing is op de lijn ik niet gelijk afgesloten ben van internet èn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 11:19
Eindelijk een brief ontvangen vandaag van XMS.
Hierin zeggen ze dat mijn aanmelding binnen is gekomen en dat ze in januari opnieuw contact gaat opnemen om de aansluiting klaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

K3ke schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:43:
Eindelijk een brief ontvangen vandaag van XMS.
Hierin zeggen ze dat mijn aanmelding binnen is gekomen en dat ze in januari opnieuw contact gaat opnemen om de aansluiting klaar te maken.
dus de bevestiging van de aanmelding duurt 2 maand. Lijkt mij een voorteken voor ellenlange vertraging en uitstel bij de realisatie van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

oehoe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:06:
Ik ben benieuwd in hoeverre de uitrol in Almere nog last gaat krijgen van KPN's besluit om het rustiger aan te doen met glas.
Dat is precies waar de vertraging vandaan is gekomen. De geldkraan zit dicht vanuit KPN. Fiber4all heeft 2/3 van de capaciteit weg moeten saneren.

• joop99
DizzyWeb schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:05:
[...]

Dat is precies waar de vertraging vandaan is gekomen. De geldkraan zit dicht vanuit KPN. Fiber4all heeft 2/3 van de capaciteit weg moeten saneren.
Ik dacht dat fiber4all alleen de aanleg deed (als dochter van schuring), niet het activeren (op het moment dat je een abonnement bij KPN of xms neemt). Gezien de afronding in Almere en het op een laag pitje zetten van de aanleg van nieuwe netwerken door KPN kan ik me voorstellen dat fiber4all nu met minder werknemers toe kan maar het is geen verklaring voor de vertragingen in het aansluiten.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Dat denk ik ook niet. De vertraging van het daadwerkelijk activeren zit 'm nu gewoon puur in het feit dat KPN z'n netwerk en product portfolio nog niet op orde heeft. Zeker als ze dat nu zo drastisch aan het veranderen zijn kan ik me wel voorstellen dat KPN niet hard mensen aan het aansluiten is.

Kijk maar naar XMS... OK die laten ook een maand op zich wachten na aanvragen maar dat is altijd nog veeeeel sneller dan KPN. Als je eenmaal een voor XMS geschikte Genexis in je meterkast hebt kan je binnen enkele uren geactiveerd worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
XMS heeft inderdaad even de tijd nodig om de Area POP (wijk kast) gereed te maken en daarna worden de Genexis modemsgeplaatst.

1e adres is aangesloten maar loopt technisch nog niet helemaal automatisch door.
Ik laat het weten als het helemaal goed gaat.

• eymey
Ben benieuwd :-). Ook naar de ervaringen van deze mensen. Hoop nog steeds stiekem dat XMS hier gaat vliegen. KPN wordt (als ze echt de nieuwe snelheden gaan aanbieden die ze nu aankondigen) steeds meer acceptabel, zeker omdat ik het toch zonder telefoon wil, maar XMS houdt toch zeker de voorkeur omdat je gewoon geen noodzaak meer hebt voor nog een modem/gateway achter de Genexis en je zonder hackery je eigen router kan gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Yogoi
De aangesloten klant download nu op 12.3 MB/sec
Technisch is internet al actief maar loopt neit door dus het 50mbit limiet staat er nog niet op ;)

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Nette snelheid hoor de volle 100Mb wordt dus volledig gehaald,
nu maar hopen voor die bewoners dat jullie ze vergeten te cappen. :P
Heb trouwens ook een brief gekregen van XMS dat ik ergens in Januari meer hoor over de aansluit datum. baal baal dat ik er niet rond de kerst dagen van kan genieten.

PVoutput---->3825wp

• jedego
  • Laatst online: 14-08 00:35
Woewie... 100mbps!!!
laat ze AUB in almere poort ook glas aanleggen... dan kan ik in de zomer bij het krijgen van de sleutel meteen heel internet leeg slurpen. Uiteraard via XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Gister gebeld met de glaswinkel in almere. Deze vertelde me dat er nog geen glas wordt aangelegd in Almere Poort. Dit komt omdat er nog geen toestemming is verkregen. :?
Beetje belachelijk omdat er wel gezegd wordt dat heel almere glas krijgt, maar Poort nu weer niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Morgen

Sorry hoor maar ik begrijp het even niet!!

De opmerking 100MB waar ?

Ik zie alleen dat de eerste aansluiting opgeleverd is door XMS met gemiddelde download van 12,3
Dit is dus ver onder de maat en waar ik al bang voor was dat het gewoon niet realische is
de aangeboden snelheid van 50/50 te realiseren.

Ik snap dus even de opmerking niet van 100 MB wellicht vergist men zich met 100 mb (mega bits)
dit is dus wel iets anders dan 100MB.

Als men inderaad 100 MB aan zou bieden welke ISP dan ook zou dat baanbrekend zijn.
Voor zover weet worden hier alleen nog maar proeven meegedaan.

Ik hoop dat de volgende aansluitingen wel naar de 50/50 gaan zoals beloofd als dit niet gaat lukken
zie ik persoonlijk niet de meerwaarde van een ISP als XMS.

Maar goed laten we het positief blijven en ervan uit dat dat binnenkort XMS de gevraagde snelheden gaat halen.En dat dit nog wat kinderziektes zijn.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Thijs dit is 12,3MB/sec wat overeen komt met ongeveer 98.5Mbit

Het is 50Mb (of Mbit) en 100Mb (of Mbit) wat XMS aanbied. 100MB (MByte) is echt wat anders. Er zit ongeveer een factoor 8 verschil tussen namelijk.

en geloof mij, de 50/50Mbit en 100/100Mbit word gewoon gehaald. (als jouw domein goed is ingesteld en de juiste apperatuur gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ok

Dan is het inderdaad een ander verhaal.
Bedankt voor je uitleg.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thijs1 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:31:
Morgen

Sorry hoor maar ik begrijp het even niet!!

De opmerking 100MB waar ?

Ik zie alleen dat de eerste aansluiting opgeleverd is door XMS met gemiddelde download van 12,3
Dit is dus ver onder de maat en waar ik al bang voor was dat het gewoon niet realische is
de aangeboden snelheid van 50/50 te realiseren.

Ik snap dus even de opmerking niet van 100 MB wellicht vergist men zich met 100 mb (mega bits)
dit is dus wel iets anders dan 100MB.

Als men inderaad 100 MB aan zou bieden welke ISP dan ook zou dat baanbrekend zijn.
Voor zover weet worden hier alleen nog maar proeven meegedaan.

Ik hoop dat de volgende aansluitingen wel naar de 50/50 gaan zoals beloofd als dit niet gaat lukken
zie ik persoonlijk niet de meerwaarde van een ISP als XMS.

Maar goed laten we het positief blijven en ervan uit dat dat binnenkort XMS de gevraagde snelheden gaat halen.En dat dit nog wat kinderziektes zijn.

mvg
Dude, doe eens rustig. Er wordt bij die aansluitingen dus 100 megabit gehaald, wat 12,2 megaBYTE per seconde is.

Dus die 50/50 wordt dubbel en dwars gehaald (met de nadruk op dubbel).

edit:
Gelukkig, je bent rustig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Let wel op, die werd dubbel gehaald omdat het limiet er nog niet opgezet was.
Momenteel zou het limiet er op moeten staan waardoor de 50mbit weer max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Zojuist een email van KPN gekregen dat de symmetrische snelheden voor iedereen voor zomer 2010 gerealiseerd gaan worden. Klinkt prachtig maar als ze nu eens de aansluiting die ik 8 maanden geleden aangevraagd heb op gaan leveren dan is dat nog mooier. Nu is mijn glasvezelsnelheid al synchroon, de snelheid is namelijk 0 ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Morning

Ja die mail heb ik ook gekregen van KPN voor volgend jaar.
Ik heb echter ook begrepen uit een persbericht in de krant vorige week dat ze wat vaart willen zetten mbt het aansluiten van klanten.

zijn dus positieve berichten.
nu maar hopen dat ze inderdaad eens wat gaan opschieten.

mvg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Thijs1 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:41:
Morning

Ja die mail heb ik ook gekregen van KPN voor volgend jaar.
Ik heb echter ook begrepen uit een persbericht in de krant vorige week dat ze wat vaart willen zetten mbt het aansluiten van klanten.

zijn dus positieve berichten.
nu maar hopen dat ze inderdaad eens wat gaan opschieten.

mvg
:)
Geduld is een schone zaak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb vandaag post gekregen van KPN (fysieke post dus), en ik moet zeggen dat ze gevoel voor humor hebben. In april 2009 heb ik glasvezel aangevraagd, in juli is het kastje geplaatst en nu geven ze per brief aan dat ze helaas minder klanten hebben kunnen aansluiten als de bedoeling is. Ze geven nu aan dat ze verwachten ergens in de eerste helft van 2010 mijn aansluiting te kunnen realiseren. Als ik als (toekomstig) klant een dergelijke brief krijg dan is er maar 1 conclusie mogelijk als ik serieus genomen wil worden door een leverancier en dat is annuleren. Zeker als je bedenkt dat er nu door XMS in Almere buiten (waar later glasvezel aangelegd is) nu al mensen aangesloten worden.

[ Voor 10% gewijzigd door joop99 op 19-12-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
joop99 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:29:
Ik heb vandaag post gekregen van KPN (fysieke post dus), en ik moet zeggen dat ze gevoel voor humor hebben. In april 2009 heb ik glasvezel aangevraagd, in juli is het kastje geplaatst en nu geven ze per brief aan dat ze helaas minder klanten hebben kunnen aansluiten als de bedoeling is. Ze geven nu aan dat ze verwachten ergens in de eerste helft van 2010 mijn aansluiting te kunnen realiseren. Als ik als (toekomstig) klant een dergelijke brief krijg dan is er maar 1 conclusie mogelijk als ik serieus genomen wil worden door een leverancier en dat is annuleren. Zeker als je bedenkt dat er nu door XMS in Almere buiten (waar later glasvezel aangelegd is) nu al mensen aangesloten worden.
KPN sluit weldegelijk mensen aan, alleen niet zo gek veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Kpn is zich met deze houding op alle fronten in zijn vingers aan het snijden.Toekomstige klanten laten wachten met het aansluiten op het glasnetwerk,waardoor klanten weglopen.Ipv landelijk glas aanbieden,gaat KPN de telefoonlijn nog verder uitmelken met vdsl met daarbij de hoop dat ze klanten van upc en ziggo terugkrijgen.Dat zal niet gaan gebeuren,aangezien de prijs te hoog is en de snelheid tov ziggo en upc te laag.De oudere adsl klanten zullen niet snel overstappen naar vdsl,aangezien het gros van de mensen een budgetaccount hebben om alleen te mailen en een beetje internet.Ik denk dat als KPN deze houding aanhoud een hoop klanten in de toekomst gaat kwijtraken aan anderen partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Adlermann schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:12:
[...]

KPN sluit weldegelijk mensen aan, alleen niet zo gek veel :)
Ik zeg ook niet dat KPN niet aansluit, ik vindt het alleen vreemd dat zo'n brief bijna 9 maanden na aanvraagdatum komt (de moeite met leveren kan niet een verrassing voor KPN zijn geweest). Als ik iets dergelijks in een project bij een klant zou doen dan wordt ik afgeserveerd. Als KPN nou van de zomer een dergelijke brief had gestuurd dan kan ik daar nog mee leven, maar een dergelijke brief stuur je niet na bijna 9 maanden wachten van de klant waarbij je ook nog mededeelt dat de levertijd tot dik meer dan een jaar kan oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

toen ik mijn aanmelding introk bij KPN vanwege de groeiende levertijd deden ze het aanbod dat ik de eerste 3 maanden geen abonnementsgeld zou betalen. Echter wilde ik serieus van KPN af en heb de annulering doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ga ze morgen ook maar eens afbellen. Ik kreeg ook zo'n stomme slome brief als reactie op m'n aanmelding (die was dan in September 2009, maar 3 maanden reactietijd vind ik ook al waaay too late). Ook ik kan "ergens in de 1e helft van 2010" aangesloten worden.

Nou, ik hoop stiekem dat XMS ergens in Q1 2010 tot inzicht zal komen dat de rest van Almere ook aangesloten kan worden en dan hoeft KPN van mij niet meer... zelfs incl. nieuwe upload snelheden. XMS biedt nog steeds meer voordelen (eigen router gebruiken zonder complicaties, default analoge rtv met digitaal als optie), los van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:46
Thijs1 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:09:
Middag

Correctie eind december gaat niet lukken.
nieuwe planning is eind januari 2010.
(Bron)XMS
Ze komen toch echt op 29 december hier de boel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MrJayMan schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:12:
toen ik mijn aanmelding introk bij KPN vanwege de groeiende levertijd deden ze het aanbod dat ik de eerste 3 maanden geen abonnementsgeld zou betalen.
Konden ze daarbij niet vertellen welke maanden die moesten gaan worden? 8)7 |:( :z O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb 'm nog sterker: Ik belde vanmiddag ook het 0900 nummer van KPNglasvezel om op te zeggen... en "het zou doorgezet worden naar de afdeling die daarover gaat en die zouden met me contact opnemen voor meer info want zij kon zelf ook niet achterhalen wat m'n orderstatus is". :o

Nou, ik ben benieuwd :D. Ik wil wel door ze terug gebeld worden hoor, dan zal ik ze piekfijn uitleggen waarom ik van ze af wil.

Nou alleen hopen dat XMS door zal gaan in de rest van Almere. Ik las toevallig net in "Almere deze week" een advertentie van ze en een artikel over het feit dat de eerste klanten in Buiten actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
eymey schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:27:
Ik heb 'm nog sterker: Ik belde vanmiddag ook het 0900 nummer van KPNglasvezel om op te zeggen... en "het zou doorgezet worden naar de afdeling die daarover gaat en die zouden met me contact opnemen voor meer info want zij kon zelf ook niet achterhalen wat m'n orderstatus is". :o

Nou, ik ben benieuwd :D. Ik wil wel door ze terug gebeld worden hoor, dan zal ik ze piekfijn uitleggen waarom ik van ze af wil.

Nou alleen hopen dat XMS door zal gaan in de rest van Almere. Ik las toevallig net in "Almere deze week" een advertentie van ze en een artikel over het feit dat de eerste klanten in Buiten actief zijn.
Bij mij het zelfde verhaal.
Ik heb ook geannuleerd.
Alleen bij mij was het nog erger.
Ze hadden mij in september beloofd dat ik voor 2010 gebruik kon maken van de glasvezeldiensten en dat ik vanwege de vele blunders van kpn 1 mnd gratis van glasvezel gebruik kon maken.

In december had ik nog steeds niks van hun gehoord.
Belde begin december dus maar op met de vraag hoe het er voor stond.
Ze vertelde mij dat ze een tekort aan monteurs hadden en dat het nog wel even kon duren voordat ik werkelijk aangesloten kon gaan worden.
Ik vertelde dat ik keiharde afspraken met hun hadden gemaakt, en dat ik de mails nog heb waar die keiharde afspraken in staan.
Ze vertelde mij dat ze niks in haar computer had staan en dat ze mij niet verder kan helpen.
En hoe zit het dan met die mnd korting vroeg ik beleefd.
Meneer zij zij toen, ik zeg u al dat ik niks in de computer heb staan dus ook daarmee kan ik u niet helpen.
Ik begon langzaam te koken en ik heb de boel geannuleerd.
Is goed hoor zij zij toen.
Ze zou het doorgeven aan de afdeling en die zou telefonisch contact met mij opnemen.
Op dat telefoontje zit ik nog steeds te wachten want ik vertel graag dat ik momenteel de kots van kpn heb

Ik heb de mails naar kpn gemaild waar de keiharde afspraken in staan.
Maar ze hebben geeneens het fatsoen om daarop te reageren.
Met zulke lui wil ik geeneens zaken doen.

Ik wacht wel af op andere aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL, dat is pas echt erg :o

Ik ben wel vandaag door "de betreffende afdeling" terug gebeld ter controle, dus netjes binnen nog geen 24 uur. Er werd gevraagd naar de reden van opzegging en toen was het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heb net gelezen in het lokale krantje (Almere Deze Week ofzoiets) dat XMS is begonnen om de eerste aansluitingen gereed te maken.

Heeft hier iemand al een aanvraag ingediend? Ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 13:52
Ik ga binnenkort in Nesselande nabij Rotterdam wonen. Daar kunnen we ook glasvezel krijgen, dus heb ik daar naar gekeken. Maar het valt me op dat de kosten per maand een stuk hoger liggen dan voor dezelfde snelheid via Ziggo bijvoorbeeld. Toen ik dat zag vond ik dat raar, omdat ik dacht dat het voor de provider een stuk makkelijker is om hoge snelheden te halen middels glasvezel dan via de kabel.

Hoe zijn die ervaringen qua kosten bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met de lokale kabel-concurrent hier (UPC), zelfs KPN is dan nieteens zo'n heel slecht aanbod. Maar goed: Het is een nieuwe techniek, aanleg is een redelijk hachelijke operatie (de straat ziet er op sommige plekken niet uit) en de netwerkpartij wil z'n investeringen dus wel terugverdienen.

Dus zelfs al wil een aanbieder: Voorlopig zal er niet echt enorm gestunt worden op glasvezel, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
mindcrash schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:15:
Heb net gelezen in het lokale krantje (Almere Deze Week ofzoiets) dat XMS is begonnen om de eerste aansluitingen gereed te maken.

Heeft hier iemand al een aanvraag ingediend? Ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen :)
Ik heb vorige week een bevestiging van mijn aanmelding gehad, volgende maand nemen ze contact op om de boel af te ronden. Ik ben benieuwd ;)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Laatst online: 14-09 13:35
4 januari krijg ik mijn kastje (regenboogbuurt), dus vanaf 5 januari kan ik 50/50 krijgen!
Nu nog mijn ouders zover krijgen dat ze willen opschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waarmee moeten ze opschieten dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Mijn vader denkt dat het zin heeft om "af te wachten..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:32:
in het algemeen is dat verstandig bij een nieuw product: pas aanhaken als de ergste kinderziektes eruit zijn en het service niveau op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
MrJayMan schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:36:
[...]

in het algemeen is dat verstandig bij een nieuw product: pas aanhaken als de ergste kinderziektes eruit zijn en het service niveau op orde is.
Hij denkt vooral dat het "goedkoper" is om bij UPC te bijven... Alsof €70 minder is dan €55, en je krijgt er nog meer voor ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ergens snap ik je vader wel (ik weet niet in hoeverre hij zelf thuis is in computers en moderne technologie en zo). Waarschijnlijk werkt wat jullie hebben nu goed (of in ieder geval in zijn ogen, in de zin van "het doet het toch?" en is hij daarom huiverig om over te stappen naar iets wat nieuw is.

Voor ons is dat vanuit technisch oogpunt onterecht omdat we weten dat met name het internet veel sneller is en de tv kwaliteit -in theorie- ook beter, maar zelfs wij moeten erkennen dat er ook nog wel het e.e.a. fout gaat (zowel bij KPN als XMS).

Tsja, ik heb dan de 'luxe' om al een eigen huishouding te voeren dus voor mij is het gewoon iets nieuws waar ik in stap, waar ik ook best geld aan wil uitgeven en waarbij ik evt. de kinderziektes bewust op de koop toe neem, zolang de partij waar ik de dienst afneem maar laat zien dat ze er keihard aan werken. Ik heb alleen een vriendin voor wie het bedienen van dit alles niet ingewikkelder moet worden dan het nu al is en die het niet zo leuk zou vinden om van alles te moeten doen om op iets anders terug te vallen als bv. internet of tv of telefoon gestoord is :D

[ Voor 0% gewijzigd door eymey op 27-12-2009 11:23 . Reden: typo's :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 05:40
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:04:
[...]
Hij denkt vooral dat het "goedkoper" is om bij UPC te bijven... Alsof €70 minder is dan €55, en je krijgt er nog meer voor ook...
*kuch*afkopen van je contract bij UPC*kuch* Dus ja, het heeft zin om eerst het einde van je UPC contract af te wachten.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
cailin_coilleach schreef op zondag 27 december 2009 @ 07:53:
*kuch*afkopen van je contract bij UPC*kuch* Dus ja, het heeft zin om eerst het einde van je UPC contract af te wachten.
Het is al jaren geleden dat er iets aan ons contract is gedaan, dus we kunnen elk moment over.
eymey schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:18:
Tsja, ergens snap ik je vader wel (ik weet niet in hoeverre hij zelf thuis is in computers en moderne technologie en zo). Waarschijnlijk werkt wat jullie hebben nu goed (of in ieder geval in zijn ogen, in de zin van "het doet het toch?" en is hij daarom huiverig om over te stappen naar iets wat nieuw is...
Hij snapt het allemaal wel (denk ik), maar hij heeft er gewoon geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
mindcrash schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:15:

Ja ik.
Ze zouden hier vandaag om 08:30 zijn, maar er ging wat mis met het vastleggen van de planning, geen monteur.
Gebeld en ze komen om 12:30.
Vandmiddag weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ze zijn geweest.
XMS huurt andere bedrijven in voor het aansluiten en activeren, in mijn geval was dat Schuring uit Harderwijk.
Schuring heeft gerommeld, gebeld, getest etc, de glasvezel is goed, maar waarschijnlijk verkeerd gepatcht en de centrale is niet te openen omdat de sleutel bij een collega ligt die nu vrij is.
Morgen hoor ik meer.

In ieder geval geen onzin verhaal of rotsmoesjes, dat is wel een plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Momenteel hebben we hier Teflort 20Mb maar doordat de centrale een paar kilometer verderop zit haal ik slechts 8,5Mb. Opzich werkt het allemaal prima alleen wil ik gewoon sneller internet. Vooral de ping moet omlaag. Gister was m'n vader aan het downloaden en ik was MW2 aan het spelen. Ging dus niet echt lekker omdat hij z'n downloadsnelheid niet had gelimiteerd. Wordt dus gewoon tijd voor snel glasvezel internet. 50/50 zou al voldoende zijn, maar 100/100 zou helemaal lekker zijn. Kan ik tenminste goed hosten en tegelijkertijd downloaden e.d.

Het glasvezel is al tot aan de meterkast aangebracht, (tussen de vaarten) alleen nu nog wachten op bijvoorbeeld XMS. Hoop dat ze snel ook in Stad gaan aanbieden. Woon slechts een paar honder meter van Buiten vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zucht.... "sleutel ligt bij collega".... wat een organisatie, dat Schuring :S. Sorry, heb zelf geen goede ervaringe met ze... of iig enkele personen van hen toen ze een zakelijke Unet aansluiting moesten doortrekken in het pand waar ik hier in Almere werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:32:
Afwachten heeft vrijwel altijd zin. De begindagen van ADSL (MXStream) waren dramatisch.. eerst een VPN naar je speedtouch modem, vervolgens op een webpage inloggen voordat je uberhaupt op internet kon..

en kijk nu wat een gemak. je sluit een modem/router aan en hups je hebt internet.

Ik wacht ook nog wel ff af.. zullen zat kinderziektes inzitten.
Slimme vader O-)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Laatst online: 14-09 11:19
Ook ik heb vandaag contact gehad met Schuring, ze komen mijn glasvezel 13 jan aansluiten. Ik ben benieuwd.
Mijn huidige ADSL contract loopt tot mei 2010, ik ga denk ik mijn glasvezel per 1 april actief maken. Dan heb ik een maand lang 2 internet verbindingen en beperk ik de kans dat ik even zonder internet zit door gepruts bij de providers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Schuring deed het dinsdag prima hier, afgezien van het feit dat ze de sleutel van de patchkast niet hadden.
De kabelleggers, niet Schuring, had mij op de verkeerde poorten gepatcht, maar de "juiste" poorten waren wel geactiveerd.
Enfin, het werkte donderdag na een half uur zoeken en ik haal bij microsoft.com vandaan iets meer dan 6 MB/Sec met een 50/50 XMSnet lijntje.
Vrij snel wel he ?

Linksys WRT320N router er tussen en alle werkstations lopen nu via glas, de servers nog niet, die houden we nog ff op ADSL (met vast IP adres).

DE BESTE WENSEN ALLEMAAL !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Iedereen hier ook van mij de beste wensen!!!

@Ass-ware: Zou bijna eens bij je willen komen buurten om het zelf mee te maken, die snelheid.. haha :D. Nu maar hopen dat XMS in 2010 ook de rest van Almere komt verblijden. En dan hopen dat mijn Fritzbox 7270 modem/routertje die snelheden ook een beetje kan trekken.

Klinkt overigens nog steeds best 'bedrijfkundig': "Workstations" en "servers" in een huis situatie :D

Edit: Was overigens met O&N bij m'n ouders, die in een klein dorp in de buurt van Apeldoorn wonen. Ze hebben al sinds ik daar nog woonde UPC Classic internet (vroeger Chello) voor een veel te hoog bedrag per maand. Eergisteren maar eens laten omzetten voor ze naar FiberPower 25 :D. Moet toch wel zeggen dat qua internet UPC het tegenwoordig ook prima doet (zij halen iig de volle 25/1.5 sinds ik een WRT54gl router bij ze heb geinstalleerd).

Maar ja, XMS is beter met een betere prijs-kwaliteitsverhouding voor tv :P

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 02-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:11:
Iedereen hier ook van mij de beste wensen!!!

Edit: Was overigens met O&N bij m'n ouders, die in een klein dorp in de buurt van Apeldoorn wonen.
Emst, Vaassen, Epe, Heerde? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Gelukkig en een gezond 2010 voor iedereen.

mvg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Adlermann schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:16:
[...]

Emst, Vaassen, Epe, Heerde? :P
Lieren (Beekbergen) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Aah de andere kant van apeldoorn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
En zijn er al pilots actief in Almere-Buiten via XMS? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je even gelezen had, dan had je zelfs hier al mensen kunnen treffen die er inmiddels op zitten. Ook in de "Almere deze week" van kerst stond een heel stukje over dat de eerste klanten zijn aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Door die prut winter kunnen ze natuurlijk de laatste wijken in Almere Buiten niet aansluiten. Zit nog steeds op mijn kabel te wachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Benieuwd wanneer ze de rest van Almere ook gaan aansluiten. Zit echt te wachten op 50Mb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:49:
Als je even gelezen had, dan had je zelfs hier al mensen kunnen treffen die er inmiddels op zitten. Ook in de "Almere deze week" van kerst stond een heel stukje over dat de eerste klanten zijn aangesloten. :)
Lees jij die dan?
die meuk gaat bij mij zo het ronde archief in.. :+

Ik hou ze wel effe in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vind die lokale krantjes wel interessant, juist om een beetje te zien wat er allemaal binnen de stad waar ik woon speelt. Almere Vandaag vind ik dan nog het minst leuk: Dat is 70% copypaste nieuws, 20% reclame en 10% lokaal, maar Almare en Almere deze week mag ik graag lezen als ik ff niets beters te doen weet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
quicksilvernet schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:34:
En zijn er al pilots actief in Almere-Buiten via XMS? Ben benieuwd
Scroll even omhoog en lees daar eens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
[b][message=33199980,noline]@Ass-ware: Zou bijna eens bij je willen komen buurten om het zelf mee te maken, die snelheid.. haha :D. Nu maar hopen dat XMS in 2010 ook de rest van Almere komt verblijden. En dan hopen dat mijn Fritzbox 7270 modem/routertje die snelheden ook een beetje kan trekken.
Je zal toch een router moeten hebben, die Fritz is een modem/router, ik weet niet of je die als gewone router in kan zetten, de WAN poort zal een ADSL verbinding op willen zetten, lijkt me.
Klinkt overigens nog steeds best 'bedrijfkundig': "Workstations" en "servers" in een huis situatie :D
Klopt, eenmanszaak, kantoor aan huis.

[ Voor 5% gewijzigd door ASS-Ware op 05-01-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope, die Fritzbox is ook een prima router!!! LAN poortje 1 kan gewoon als WAN poort fungeren om 'm als DHCP- of PPPoE client te gebruiken :D. Het enige wat dus in de weg zou kunnen staan is de cpu capaciteit van dat ding. Maar op zich is die CPU wel redelijk krachtig. M.b.v. DNSMASQ functioneert hij nu ook reeds als DNS- en DHCP server (met PXE boot en tftp server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
eymey schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:40:
Nope, die Fritzbox is ook een prima router!!! LAN poortje 1 kan gewoon als WAN poort fungeren om 'm als DHCP- of PPPoE client te gebruiken
Ik geloof je graag, maar er komt geen PPPeE kijken bij glas van XMSnet en DHCP is niet zo heel erg interessant.
Hoe wil je routeren van poort 1 naar de overige poorten als poort 1-2-3-4 onderdeel van een switch zijn ?
Ik mis vast iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DHCP client he.. Geen server.

Gewoon kabel inprikken dus. En dan stel je op de Fritzbox in dat hij routeert maar poort 1 als wan poort gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
akimosan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:28:
DHCP client he.. Geen server.

Gewoon kabel inprikken dus. En dan stel je op de Fritzbox in dat hij routeert maar poort 1 als wan poort gebruikt.
Hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 05:40
Zoals elke andere router met een ingebouwde switch? Ik snap je verwarring niet?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik snap de verwarring wel. Als je de Fritz!box niet goed kent, dan denk je ook dat dat ding gewoon een uber-featured ADSL modem is zonder WAN poort.

Echter, de Fritz!box 7170 en 7270 (en wrs ook anderen) hebben in de web interface een optie bij je internet instellingen om het adsl-gedeelte uit te schakelen en ethernet poort 1 uit de switch te trekken en als WAN poort aan te wenden. Oftewel: Die 4 ethernetpoorten zitten niet op een 'domme' hardwarematige switch maar zijn door de kernel in de firmware nader te configureren, apart van elkaar.

De reden dat ik hier ff PPPoE aanhaalde is omdat dat bv. voor KPN glasvezel van belang kan zijn als je per se niet hun Experiabox wil gebruiken en telefonie je niet boeit... of als je ADSL hebt en de Fritz alleen als PPP client wil gebruiken terwijl een ander apparaat het modem is.

De DHCP client is in zoverre interessant omdat ook bij XMS een IP dat je via DHCP krijgt volgens mij de standaard is (en bij 9 van de 10 abbo's voor kabel internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

klinkt als een goed apparaatje......
toch maar es over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben er best tevreden mee, vooral het geintegreerde DECT basisstation. Het enige nadeel is dat er in de huidige stabiele firmware een bug zit waardoor veel dingen zoals "gemiste oproepen" e.d. op handsets van bv. Siemens niet goed werken. Magoed, minor issue wat hopelijk snel opgelost wordt.

En wil je de ingebouwde dhcp- en dns server wat meer naar believen configureren (andere dns servers zoals opendns, hostnames in je netwerk, static ip, pxe boot, etc.) dan zul je moeten gaan modden....

Oh ja en nogmaals: Of ie die 50 mbit up en down aan gaat kunnen, dat zal ook ik moeten gaan avonturen :).

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 06-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
cailin_coilleach schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 05:46:
Zoals elke andere router met een ingebouwde switch? Ik snap je verwarring niet?
Ik wel :-)
Poort 1, 2, 3 en 4 zijn poorten van een switch.
Hoe wil je instellen dat je tussen die poorten kan routeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat heb ik dus uitgebreid beschreven op de vorige pagina :-). Het lijkt een "switch", maar zoals met wel meer routertjes het geval is, zijn die poorten eigenlijk gewoon losse devices, of iig los adresseerbaar en softwarematig ge-bridged. De fritzbox kan hier dus mee manipuleren (via de officiele lan1<=>wan optie en via een software mod nog specifieker).

Heerlijk, dat Linux :D. Er is niets lekkerder dan zo veel flexibiliteit en mogelijkheden in een klein, relatief zuinig, kastje te hebben. Samen met een Synology NAS is het een super duo als core van m'n infra thuis :P

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 06-01-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
eymey schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:18:
Echter, de Fritz!box 7170 en 7270 (en wrs ook anderen) hebben in de web interface een optie bij je internet instellingen om het adsl-gedeelte uit te schakelen en ethernet poort 1 uit de switch te trekken en als WAN poort aan te wenden. Oftewel: Die 4 ethernetpoorten zitten niet op een 'domme' hardwarematige switch maar zijn door de kernel in de firmware nader te configureren, apart van elkaar.
Helder, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
eymey schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:30:
Ik ben er best tevreden mee, vooral het geintegreerde DECT basisstation. Het enige nadeel is dat er in de huidige stabiele firmware een bug zit waardoor veel dingen zoals "gemiste oproepen" e.d. op handsets van bv. Siemens niet goed werken. Magoed, minor issue wat hopelijk snel opgelost wordt.
Dat laat ik liever aan mijn Siemens VOIP centrale over.
En wil je de ingebouwde dhcp- en dns server wat meer naar believen configureren (andere dns servers zoals opendns, hostnames in je netwerk, static ip, pxe boot, etc.) dan zul je moeten gaan modden....
Daar heb ik een Windows SBS 2003 server voor :-)
Oh ja en nogmaals: Of ie die 50 mbit up en down aan gaat kunnen, dat zal ook ik moeten gaan avonturen :).
Ik heb het over gelaten aan een Linksys router, gaat prima hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha tsja, ik wil gewoon niet meer zo'n dijk van een infra thuis hebben.... Windows als thuis server (en tot op zekere hoogte voor bedrijf, tenzij het echt om windows-only databases of applicaties gaat) is voor mij uit den boze, zeker voor taken die ook veel economischer kunnen met Linux. Maar los daarvan dan ook nog een aparte DECT centrale en een aparte router...

Nee... ik maak er nu een sport van om met zo weinig mogelijk apparatuur toch m'n infrastructuur zo te bouwen dat ik alles ermee kan wat ik wil .Een Siemens ip-DECT station heb ik ook nog liggen, maar die kon met maar 1 VOIP account overweg en de Fritz! kan ook dingen zoals de slaapkamer-DECT 's nachts niet over laten gaan of zelfs alle radiotransmissie 's nachts te kappen.

Maar goed, dit is natuurlijk strikt persoonlijk :). Als je windows gewend bent voor DHCP en DNS taken, prima maar ik zelf heb niet zo de behoefte aan een systeem waar je alles met klikken moet doen. Geef mij de BASH (of evt. busybox) shell maar ;). Overigens , jij met je bedrijf hebt natuurlijk ook wel wat meer middelen om de benodigde windows licenties e.d. in huis te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:13:
Haha tsja, ik wil gewoon niet meer zo'n dijk van een infra thuis hebben.... Windows als thuis server (en tot op zekere hoogte voor bedrijf, tenzij het echt om windows-only databases of applicaties gaat) is voor mij uit den boze, zeker voor taken die ook veel economischer kunnen met Linux. Maar los daarvan dan ook nog een aparte DECT centrale en een aparte router...

Nee... ik maak er nu een sport van om met zo weinig mogelijk apparatuur toch m'n infrastructuur zo te bouwen dat ik alles ermee kan wat ik wil .Een Siemens ip-DECT station heb ik ook nog liggen, maar die kon met maar 1 VOIP account overweg en de Fritz! kan ook dingen zoals de slaapkamer-DECT 's nachts niet over laten gaan of zelfs alle radiotransmissie 's nachts te kappen.

Maar goed, dit is natuurlijk strikt persoonlijk :). Als je windows gewend bent voor DHCP en DNS taken, prima maar ik zelf heb niet zo de behoefte aan een systeem waar je alles met klikken moet doen. Geef mij de BASH (of evt. busybox) shell maar ;). Overigens , jij met je bedrijf hebt natuurlijk ook wel wat meer middelen om de benodigde windows licenties e.d. in huis te hebben ;)
ben het met je eens.. de periode van m'n huis volbouwen heb ik wel gehad. zit nu op een nas, router (dsl + telefonie) accesspoint,gbit switch, media player en notebook.. wil dat nog terugbrengen naar router, nas mediaplayer en notebook :)

en als jouw ding goed werkt met de glasvezel dan ben ik er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier is het nog (om precies te zijn)

* Simpel adsl-modem (speedtouch 540) voor verbinding met het DSL netwerk en bridging van KPN settopbox met hun IPTV netwerk

* Fritz!box 7270 als router, dns server, dhcp server en DECT telefooncentrale

* Gbit switch

* Synology DS107+ nas.

* mediacenter

* vaste pc + netbookje

Magoed, enigszins offtopic :D. Dat ADSL modem kan iig weg zodra er glasvezel is (al komt daar dan wel weer een Genexis kastje voor in de plaats, maar dat verbruikt hopelijk minder stroom dan dat modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Maar goed, dit is natuurlijk strikt persoonlijk :). Als je windows gewend bent voor DHCP en DNS taken, prima maar ik zelf heb niet zo de behoefte aan een systeem waar je alles met klikken moet doen.
Diverse klanten hebben ook W2K3 staan en als ik het zelf heb draaien, dan kan ik op mijn eigen omgeving wel eens wat proberen.
Bovendien heb ik ook Exchange en heb ik de mail/agenda/contacten op webmail, Outlook en op de iPhone via pushmail.
Ik vind dat handig, ik vind het leuk en ik geniet er echt van.
Al jaren.

Overigens draaien alle system hier op ESX, dus veel fysieke ruimte kost het niet :-)
Overigens , jij met je bedrijf hebt natuurlijk ook wel wat meer middelen om de benodigde windows licenties e.d. in huis te hebben ;)
Mocht je je af vragen of ik alle licenties legaal heb, ja, anders zou ik er niet publiekelijk over praten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ESX Rulez :D. Op m'n werk ook op div. ontwikkelservers in gebruik, ookal is de 'officiele' bedrijfsstandaard XEN of 1 van de derivaten.

Ennehm, van mij mag je Windows blijven gebruiken hoor, kan me voorstellen dat je daarvan geniet ;). Ik zelf geniet weer van m'n low power small footprint setupje thuis, maar dan gebaseerd op Linux (met ong. dezelfde features die jij beschrijft).

Gelukkig is er tegenwoordig keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
XMSnet in de bocht ...

Ik lees de e-mail handleiding en er wordt een aantal e-mail clients genoemd waarbij je steeds voor SMTP de authenticatie aan moet zetten.
Jammer, ik ben gewend dat dat niet nodig is als je op het netwerk van de provider zit.
Lees ik wat verder, dan blijkt het voor Outlook express niet nodig te zijn.
Toch maar even proberen ... nee, werkt niet, Relaying denied.

Aangezien ik (na een week online te zijn) nog steeds geen user ID en password heb ontvangen, pak ik mijn user ID en password van X4ALL maar en ik kan via smtp.xs4all.nl inderdaad mailen, met de authenticatie aan.

Ik hou me dom en vraag de helpdesk waarom ik niet kan mailen met mijn mail client.
Antwoord :
Waarschijnlijk als u een mailclient vermijdt en direct via het webmail adres gaat versturen moet het wel lukken.

En hoe ga ik dat doen met mijn mailserver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL dat is idd wel erg makkelijk van ze, gewoon klanten die problemen hebben verwijzen naar de webmail :P. Als ik jou was zou ik me iets minder van de domme houden en gewoon aan ze vragen wanneer je eindelijk je account gegevens krijgt.

Waarom ze voor het eigen netwerk de mailserver niet gewoon helemaal op zetten? Tsja... misschien te veel administratief werk ofzo :S. Ik zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben aangezien ik al een tijd geen eigen mailserver meer draai thuis, maar kan me voorstellen dat het lastig is voor je.

Edit: Hoe bevalt het verder? Verbinding nog steeds stabiel? En hoe is de kwaliteit van analoge tv, als je dat gebruikt?

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 09-01-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Voor de SMTP server van XMS heb je geen verificatie nodig, hij werkt hier gewoon (Zeewolde). smtp.xmsnet.nl.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

The Wizard schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:28:
Voor de SMTP server van XMS heb je geen verificatie nodig, hij werkt hier gewoon (Zeewolde). smtp.xmsnet.nl.
Je hebt wel verificatie nodig, als je mailt met je xs4all account. Dan moet je dus je XMS gegevens invoeren ter verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ik gebruik ook niet het XMS e-mail adres, ik heb een eigen domeinnaam, en gebruik ook gewoon de SMTP server van XMS, zonder verificatie. Misschien werkt het niet voor XS4all e-mail adressen, dat is dan een vreemde situatie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
The Wizard schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:28:
Ik blijkbaar wel, helaas, want ik kan niet mailen via die smtp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
schaduw schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Je hebt wel verificatie nodig, als je mailt met je xs4all account. Dan moet je dus je XMS gegevens invoeren ter verificatie.
Dan moet je die wel hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
The Wizard schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:04:
Ik gebruik ook niet het XMS e-mail adres, ik heb een eigen domeinnaam, en gebruik ook gewoon de SMTP server van XMS, zonder verificatie. Misschien werkt het niet voor XS4all e-mail adressen, dat is dan een vreemde situatie.
Ik gebruik geen XS4ALL e-mail adressen ;-)
Ik wil gewoon SMTP-en, das alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Edit: Hoe bevalt het verder? Verbinding nog steeds stabiel?
De verbinding is heel snel en ook stabiel, nix te klagen.
En hoe is de kwaliteit van analoge tv, als je dat gebruikt?
Ik heb een schotel en dat bevalt me prima ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

ASS-Ware schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 02:09:
XMSnet in de bocht ...

Ik lees de e-mail handleiding en er wordt een aantal e-mail clients genoemd waarbij je steeds voor SMTP de authenticatie aan moet zetten.
Jammer, ik ben gewend dat dat niet nodig is als je op het netwerk van de provider zit.
Lees ik wat verder, dan blijkt het voor Outlook express niet nodig te zijn.
Toch maar even proberen ... nee, werkt niet, Relaying denied.

Aangezien ik (na een week online te zijn) nog steeds geen user ID en password heb ontvangen, pak ik mijn user ID en password van X4ALL maar en ik kan via smtp.xs4all.nl inderdaad mailen, met de authenticatie aan.

Ik hou me dom en vraag de helpdesk waarom ik niet kan mailen met mijn mail client.
Antwoord :
Waarschijnlijk als u een mailclient vermijdt en direct via het webmail adres gaat versturen moet het wel lukken.

En hoe ga ik dat doen met mijn mailserver ?
dat is je straf omdat je je dom gehouden hebt.. domme mensen moeten voor hun eigen veiligheid op de webmail zitten O-)

Officieel gezien moet je zonder authenticatie op de mailslurfer van je ISP kunnen mailen, gebruik je wel de correcte server? want als het bij OL express zou moeten werken, zou het ook met iedere andere client kunnen werken..
Heb nl. nog nooit eerder gehoord dat een ISP filtert op client.. En dan JUIST de meest onveilige client toegang verlenen :?

Ik lach me ziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Officieel gezien moet je zonder authenticatie op de mailslurfer van je ISP kunnen mailen, gebruik je wel de correcte server?
Nee joh, ik doe maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Maar dat moet je ook met je Siemens telefoon, althans als dat uberhaupt mogelijk is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Inmiddels meerdere keren aan de lijn gehangen met ze en ik word het zat.

Moest de router er tussenuit halen, moest mijn xmsnet.nl e-mail adres gebruiken ipv mijn eigen domein, mijn outlook profiel verwijderen, niets helpt.

Ook een commandline SMTP tool kan niet mailen via hun smtp server.

Heb uitgelegd dat SMTP via een andere provider prima werkt, mits je authenticatie aan zet, ik krijg via smtp.xmsnet.nl steeds weer de melding :
"550 5.7.1 <emailadres> ... Relaying denied for ipadres
en dat betekent dus dat ik op mijn IP adres hun SMTP server niet mag gebruiken.

Ondertussen is het gesprek meerdere malen spontaan verbroken ... ik heb steeds weer terug gebeld.
Maar aan hun ligt het niet hoor.

Denk dat ik ze dr maar uit gooi, krijg niet het idee dat ze verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand enig idee wanneer ze de laatste delen van Almere Buiten gaan aansluiten? Op de planning stond eind 2009, dat redden ze natuurlijk niet meer. Enig idee wanneer de graafwerkzaamheden weer van start gaan?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
ASS-Ware schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:09:
Inmiddels meerdere keren aan de lijn gehangen met ze en ik word het zat.

Moest de router er tussenuit halen, moest mijn xmsnet.nl e-mail adres gebruiken ipv mijn eigen domein, mijn outlook profiel verwijderen, niets helpt.

Ook een commandline SMTP tool kan niet mailen via hun smtp server.

Heb uitgelegd dat SMTP via een andere provider prima werkt, mits je authenticatie aan zet, ik krijg via smtp.xmsnet.nl steeds weer de melding :
"550 5.7.1 <emailadres> ... Relaying denied for ipadres
en dat betekent dus dat ik op mijn IP adres hun SMTP server niet mag gebruiken.

Ondertussen is het gesprek meerdere malen spontaan verbroken ... ik heb steeds weer terug gebeld.
Maar aan hun ligt het niet hoor.

Denk dat ik ze dr maar uit gooi, krijg niet het idee dat ze verstand van zaken hebben.
Klinkt als een helpdeskert die behalve zn lijstje afwerken verder geen inhoudelijke kennis heeft. Wat heeft je outlook profiel of mailprogramma te maken met een relaying fout? An-sich kan dat wel, maar als je hetzelfde krijgt met direct telnetten (en al aangeeft dat je dat getest hebt) dan heb je vrij snel door dat de persoon aan de telefoon (klant) wel de kennis heeft om niet met zulke loze testen aan te komen.

XMS zal ongetwijfeld de juiste kennis hebben, maar niet op de helpdesk... (of niet de juiste procedures om bij gebrek aan kennis/mogelijkheden je door te schakelen naar een nivo hoger binnen de hd)

Solcon is wat dat betreft (kennis van helpdesk) uniek in z'n soort. Daar krijg je iemand die 't snapt aan de lijn. (en zelf ook fatsoenlijk wat kan testen). Vroeger was XS4all ook zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
XMS zal ongetwijfeld de juiste kennis hebben, maar niet op de helpdesk... (of niet de juiste procedures om bij gebrek aan kennis/mogelijkheden je door te schakelen naar een nivo hoger binnen de hd)

Solcon is wat dat betreft (kennis van helpdesk) uniek in z'n soort. Daar krijg je iemand die 't snapt aan de lijn. (en zelf ook fatsoenlijk wat kan testen). Vroeger was XS4all ook zo..
Je zegt het goed, vroeger ...
Pagina: 1 ... 13 ... 47 Laatste