Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.908 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik denk erover om mijn Yaqin 300B van nieuwe voorbuizen te voorzien. Ik heb nu ruim een half jaar naar de standaard chinese buisjes geluisterd, dus nu mag het wel eens :P
Ik denk aan de
  • 6SN7GTB Tung Sol. Eur. 28.80 per paar bij BTB
  • 6SN7GT EH. Eur. 22,80 per paar bij BTB
  • 6SN7GT EH Gold. Eur. 32,80 per paar bij BTB.
Jeep dacht dat de TungSol bij mijn muzieksmaak past. (ik houd van vooral acoustische muziek, zoals Norah Jones, Neil Young, Eric Clapton unplugged, veel klassiek). Hebben jullie nog ideeen/opmerkingen over mijn keuzen?

Nu wil ik ook de 12AT7 buisjes vervangen. BTB heeft alleen geen tungsol 12at7 buizen. Hebben jullie nog adviezen?
Is het zo dat het vervangen van de voorversterker buizen net zoveel effect heeft als het vervangen van de eindversterkerbuizen? 300B buizen vervangen is namelijk een stuk duurder.

Nu heb ik goede verhalen gehoord over de 300B Full Music. Kost wel wat euros(338 per paar). Zou dat nou veel mooier zijn dan de standaard chinese buisjes?

Wel grappig, elke keer denk ik dat het niet mooier kan, maar dan blijkt het toch mooier te kunnen _/-\o_ . Mijn CD speler klinkt na de modsessie bij Koifarm een stuk natuurlijker(of zou het tussen mijn oren zitten).

@koifarm: dank voor de link naar het schema. Ik ga proberen mijn vader zover te krijgen om me te helpen ermee. Hij was trouwens héééééél erg blij met jouw kt88.

Weet iemand het verschil tussen de Aurum Cantus LEISURE 2Deluxe en de AURUM CANTUS leisure 2 mkii ? Of zijn dat dezelfde?(ik weet dat het ooit eens op got is besproken, maar ik kon het niet meer vinden, ook niet via de zoekfunctie).

[ Voor 109% gewijzigd door hemaworst op 06-02-2008 20:30 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemaworst schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:52:
Ik denk erover om mijn Yaqin 300B van nieuwe voorbuizen te voorzien. Ik heb nu ruim een half jaar naar de standaard chinese buisjes geluisterd, dus nu mag het wel eens :P
Ik denk aan de
  • 6SN7GTB Tung Sol. Eur. 28.80 per paar bij BTB
  • 6SN7GT EH. Eur. 22,80 per paar bij BTB
  • 6SN7GT EH Gold. Eur. 32,80 per paar bij BTB.
Jeep dacht dat de TungSol bij mijn muzieksmaak past. (ik houd van vooral acoustische muziek, zoals Norah Jones, Neil Young, Eric Clapton unplugged, veel klassiek). Hebben jullie nog ideeen/opmerkingen over mijn keuzen?

Nu wil ik ook de 12AT7 buisjes vervangen. BTB heeft alleen geen tungsol 12at7 buizen. Hebben jullie nog adviezen?
Is het zo dat het vervangen van de voorversterker buizen net zoveel effect heeft als het vervangen van de eindversterkerbuizen? 300B buizen vervangen is namelijk een stuk duurder.

Nu heb ik goede verhalen gehoord over de 300B Full Music. Kost wel wat euros(338 per paar). Zou dat nou veel mooier zijn dan de standaard chinese buisje.
EH en JJ hebben betaalbare goede 300B buizen.

Kijk ook hier:

http://www.roehren-und-ho...s=0&postorder=asc&start=0

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hemaworst..kijk ook eens op ebay voor RCA 6SN7GTB..

ik heb de Tung sol hier liggen en moet zeggen dat ze tung sol wat rauw klinkt en schreeuwerig..ik heb ook de russische 6H8C (=6SN7). Ook best leuk maar die zijn iets van 2,7 watt output en dat merkte nogal. De dynamiek was enigszins weg..en dat in combinatie met je 300B buizen lijkt me geen goed idee.

Beide en met name de tung sol zijn wel een enorme vooruitgang als je de chinese buis uit eruit wil wippen.

Sinds enkele dagen heb ik dus de RCA's in de amp en man..dat pas een lekkere buis :9 . De kanaalscheiding is op een of andere manier beter en lucht rondom stemmen en instrumenten is echt geweldig..Dus dat matched, naar mijn idee, zeer goed met je muzikale voorkeuren. Ik heb gisteren via ebay nog's een keer vijf op de kop getikt..en zo worden bij de vleet aangeboden. Ik zeg het echt niet snel maar da's echt een mooie buis en zou ik absoluut aanraden :Y .(niks voor niks een tweede set gekocht ;) )

Overigens heb ik ook nog een algemene site voor je met info over de 6SN7 buizen. Er zit namelijk nogal verschil tussen bijv. de GTB en GT versie..Lees maar's (http://www.tubeseller.com/ratings.html)

Ik heb inmiddels alle buizen al een keer vervangen maar het meeste verschil (en gelijkertijd de goedkoopste oplossing) is het vervangen van de fasedraaider (de 6SN7) en de v.v.buizen. Ik heb de ECC83 EH, siemens, JJ beluisterd en was het meeste te spreken over de JJ. Ietsjes warm maar wel op een muzikale wijze. Mogelijk dat, met het oog op je muzikale voorkeur, de EH het beter doet. Die kwam wat neutraler en ingetogener over.

Ik zou overigens eerst de shuguang 300B buizen opbranden want zo kosten een godsvermogen en leveren relatief gezien het minste verschil op in klankkleur en klankbeeld. Wat betreft full music een quote van de site van quality hifi 'Erg fraai (volgens sommigen onrealistisch fraai), vooral in midden en hoog, is de mesh anode 300B, bijvoorbeeld van Full Music. Velen vinden deze Full Music nog fraaier dan het origineel van Western Electric!'. Het is maar wat je wil. Het lijkt mij niet aantrekkelijk..maar ik kan daar niet goed over oordelen want ik heb ze niet gehoord maar je mag er wel van uitgaan dat ze het beter zullen doen dan de 'made in china' buizen.

ps. zelfs op marktplaats worden RCA 6SN7GTB's aangeboden..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i17.ebayimg.com/02/i/000/d7/da/c093_12.JPG
RCA redbase 5692 B)
Er zijn op Ebay ook andere mooie buisjes te koop. Niet altijd zo duur.
6SN7GTB, improved later versions of the 6SN7GT. The 6SN7GTB has controlled heating up time
Je hoeft dus niet perse de ...GTB versie te hebben. 5692 is ook een premiumversie, de ...W is een longlifeversie. De ..GTY is een militaire versie die ook erg goed klinkt.
deze RCA blackplates lijken mij ook prima, en met $25 niet zo duur.
Deze Tung-Sol roundplates zullen denk ik niet goedkoop eindigen.

Bedenk bij het stukje van Bronco.b (tubeseller.com) ook hoeveel de stuurstroom nu bedraagt. De russische die er in zitten worden standaard lager aangestuurd.
6H8C, Russian near equivalent of the 6SN7GT. It has slightly lower maximum plate voltage (330V instead of 450 volts), can handle lower plate dissipation (2.75 instead of 4.5 watts) and has lower maximum voltage between cathode and heather (100 volts instead of 200 volts). It should do fine in any normally designed amplifier

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja..goeiemorgen ;) ..over het algemeen zijn RCA redbase dure buizen en vergeet het volgende niet:

Using the general audio application of 250 plate volts, a bias of 8 volts results in 9ma of current and a plate dissipation of 2.25 Watts, we find:
5692 - 275 Volts maximum & maximum 1.75 Watts per section
6SN7GT/WGT -- 300 Volts maximum & maximum 3.5 Watts per section
6SN7GTA/GTB - 450 Volts maximum & maximum 5.0 Watts per section

Maar verder een fijn buisje om te zien! en Thanks voor de info over de russische versie..ik had dat namelijk nog niet gevonden..Overigens heb ik zogenaamde 'tall boy' respectievelijk de 'dollarvoet' versie van de RCA 6SN7GTB. De T-plate is een andere versie en hoe die klinkt is me onbekend :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
* Boudewijn boft dat hij nog op een doos JAN (jaja mil spec) NOS 12SN7GT's zit... voor een stuk minder gekocht dan de prijzen hierboven.
Klinken ook prima, en mi makkelijker in gebruik (iets met minder stroom moeten gelijkrichten wegens hogere Vf).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hadden we al niet eens vastgesteld dat 12SN7 niet gelijk is aan 6SN7 en derhalve dus niet uitgewisseld kunnen worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:40:
Ja..goeiemorgen ;) ..over het algemeen zijn RCA redbase dure buizen en vergeet het volgende niet:

Using the general audio application of 250 plate volts, a bias of 8 volts results in 9ma of current and a plate dissipation of 2.25 Watts, we find:
5692 - 275 Volts maximum & maximum 1.75 Watts per section
6SN7GT/WGT -- 300 Volts maximum & maximum 3.5 Watts per section
6SN7GTA/GTB - 450 Volts maximum & maximum 5.0 Watts per section
Ik heb ook de RCA 5692 ipv de standaard 6SN7 die er in zat, maar heb niets aan de verdere instellingen (bias e.d.) gewijzigd. Begrijp ik het goed uit bovenstaande dat dit eigenlijk wel moet?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:18:
[...]

Magnepan is leuk maar de levensduur is zeer slecht..zo'n 5 jaar. En van de oudere modellen is vervanging zo dusdanig duur dat je met wat bijbetaling nieuwe kunt kopen. Er zit namelijk een ontwerpfout in. Het geheel is te open waardoor er onnodig veel stof tussen de ribben komt.

Quad is uiteraard duurder...heel wat duurder zelfs maar daarvan is de levensduur zo'n 15 jaar en zijn de vervangingkosten lager. Ik zou er niet snel aan magnepan's beginnen.

En electrostaten hebben, net zoals buizenbakken, een eigen groep liefhebbers..Maar da's een zeer geringe markt. Ik heb diverse electrostaten beluisterd maar ik vind het allemaal nog tam klinken en uiteraard mis ik het nodige laag. En nee...een sub is geen optie..levert altijd gezeik op met instellen, faseverschuiving, enz...
Magnepan maakt magnetostaten en voor zover ik weet geen electrostaten. Magnetostaten werken met krachtige magneten, electrostaten met hoogspanning. Goede electrostaten kunnen een onvoorstelbare transparantie laten horen. Maar goed, kennelijk worden ze nog niet in China gemaakt. Het gewicht van trafo's voor electrostaten is fors, maar niet groter dan dat van flinke versterkers, de transportkosten zullen dan ook wel meevallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry..misschien had ik het ff duidelijker moeten omschrijven..Mangepan worden ook vanwege hun open , neutraal en transparant gewaardeerd. Vaak worden ze betrokken in het rijtje van electrostaten als vergelijkingsmateriaal (en mens moet keus hebben).

Door de letterlijk open ribbons vangt de magnepan veel stof wat een zeer sterke invloed heeft op de levensduur. Verder ben ik met je eens dat een electrostaat qua gewicht redelijk mee zal vallen. Zeker wanneer de electrostaat een fractie kost van de nieuwprijs in EU. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik heb gisteren de Aurum Cantus Leisure 2 gewonnen op eBay bij Apple1917. Alhoewel ik net nieuwe speakers heb kon ik het niet laten ze toch een keer te kopen na al die goede berichten.
Ze worden per boot verstuurd aangezien dat 60 pond scheelde en ik er toch geen haast bij heb.
Ik ben errrrg benieuwd!

De communicatie met Apple1917 is trouwens erg goed verlopen. Kreeg direct een persoonlijk antwoord met de vraag of ik per lucht- of normale post wilde versturen en ook mijn betaling is keurig bevestigd. een trackingnummer krijg ik op korte termijn.
Prima zaken doen op deze manier!

[ Voor 31% gewijzigd door rhodes54 op 07-02-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 bod LOL
gefeliciteerd zal ik maar zeggen. Erg mooi klein speakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:35:
Maar hadden we al niet eens vastgesteld dat 12SN7 niet gelijk is aan 6SN7 en derhalve dus niet uitgewisseld kunnen worden??
Ik niet hoor:

http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=6SN7GT
Different filament voltage 12SN7GT, 12SN7GTA, 8SN7GTB

Ik heb het hier wel over de GT's, maar afaik kan dat ook met de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:07:
[...]

Ik niet hoor:

http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=6SN7GT
Different filament voltage 12SN7GT, 12SN7GTA, 8SN7GTB

Ik heb het hier wel over de GT's, maar afaik kan dat ook met de gewone.
6SN7 en 12SN7 type's zijn wel uitwisselbaar wat betreft functie en pin aansluiting alleen de gloeispanning moet worden aangepast. Dus een 12SN7 in een 6SN7 ontwerp werkt alleen als de gloeispanning wordt gewijzigd naar 12V.

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rhodes quanta costa voor de speakers? :) Nu begint het lange wachten.. :(

@boudewijn en Jeep..aangezien ik een redelijk technische leek. Help me out here. :? .Kan een 12SN7 op de plek van een 6SN7 zonder ook maar iets aan te passen..Loopt de buis geen vergifting op..of iets anders? Ik snap het ff niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:26:
@rhodes quanta costa voor de speakers? :) Nu begint het lange wachten.. :(
99 speakers + 98 Verzend + 35 insurance = 232 pond (= 310 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:22:
[...]

6SN7 en 12SN7 type's zijn wel uitwisselbaar wat betreft functie en pin aansluiting alleen de gloeispanning moet worden aangepast. Dus een 12SN7 in een 6SN7 ontwerp werkt alleen als de gloeispanning wordt gewijzigd naar 12V.

Ronny
Ja doh. Maar dan is het nog wel een equivalent.
De eerste (evt twee) cijfers bij US buizen geeft vaan de filamentsspanning aan.
Een 6SN7 is dus 6.3V en een 12SN7 is dus 12V... en de helft van de stroom.

Je kunt ipv een 12SN7 dus 2 6SN7's in serie zetten... en je kunt vrij makkelij kvaak ook die 6V naar 12V veranderen. Voordeel is dus dat If lager is, waardoor een eventuele gelijkrichter voor je filament dus minder stroom hoeft te verwerken... en dat is soms best fijn(heb het nu zelf ook in een ontwerpje meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Voor de tweakerts hier die een versterker hebben waar de chinese 6J8P inzit is er ook een leuk alternatief. Ik had zelf al de 6SJ7 gebruikt en dat klinkt een heel stuk beter, maar om eerlijk te zijn vind ik buizen met een stalen behuzing niet zo mooi om te zien. Dus ben ik op zoek gegaan naar equivalenten met glazen behuizing en daar kwamen de 6SJ7GT en 6SJ7WGT uitrollen.

Via E-Bay heb ik erg goedkoop een paartje NOS Raytheon 6SJ7GT buizen op de kop getikt en in een woord WOW!!!! Wat een verbetering t.o.v. de chinese buis, maar ook nog t.o.v. de 6SJ7 buis (Ik heb een setje RCA's). Nu verval je natuurlijk weer in allerlei 'vage' audio beschrijvingen, maar goed: De buis geeft een veel meer laid-back gevoel. De doortekening in het hoog is veel beter en de buis heeft iets muzikaals. Waar de 6SJ7 in mijn oren wat analytisch klonken, klinken deze buizen veel muzikaler, zonder aan detail in te boeten. Het laag is gevoelsmatig iets minder diep, maar wel veel strakker en gecontroleerder. En ze spelen pas 2 uur. Goed, natuurlijk allemaal subjectief en niet blind dubbel ABX.

Terwijl ik dit zit te tikken, zit ik te luisteren naar Gary Moore - Still Got The Blues.....En dat hoog van de bekkens...Het lijkt wel vloeibaar... Ok genoeg geneuzel...Gewoon een aanrader ! :9~

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 14-09 19:02
rhodes54 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:52:
[...]

dat is geen geld!

Ik heb vandaag mijn PIO K40's binnen gekregen van Machmat voor in de MHZS, puur om te proberen. Het is nu al niet behelpen.

[ Voor 23% gewijzigd door JTB81 op 07-02-2008 19:48 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JTB..was is PIO..ik kan geen nuttige info. En welke voordelen hebben ze ten opzichte van polypropyleen condensatoren?

En waarom geen papier in olie condensatoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:15:
@JTB..was is PIO..ik kan geen nuttige info. En welke voordelen hebben ze ten opzichte van polypropyleen condensatoren?

De russische K40 condensatoren zijn papier in olie condensatoren (P.I.O.). Heb je niet opgelet of ben je de boel aan het stangen. Ze klinken anders als polypropyleen condensatoren. Dat waren die mooi helder met strakke bas klinkende condensatoren tijdens de workshop.

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:15:

PIO == papier in olie :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ok ik heb contact gehad met richtonaudio, komt mischien idd door de vakantieperiode daar, want hij reageert maar 1x per dag op zijn mail.

ik laat iig direct een interlink met de cd33 meesturen koste 21GPB extra dus dat kan wel uit.. ik wacht nu nog op de invoice zodat ik kan betalen...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O- 7(8)7 Later uhh.. in bed bedacht ik me PIO dus papier in olie is..stom van me. En nee ik ben de boel niet aan het stangen..was gewoon moe gisteren, denk ik. :')
rhodes54 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:52:
[...]

F**king nice.. :) :) 310 x 1.24 = 385. Dus voor minder dan 400 euro een set speakers. Dat lukt je zelfs bij MM (haast) niet.
JTB81 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:48:
Ik heb vandaag mijn PIO K40's binnen gekregen van Machmat voor in de MHZS, puur om te proberen. Het is nu al niet behelpen.
Wat had je er eerst in zitten dan? Ik ga binnenkort de clarity cap vervangen voor de Papier in olie (pio dus).

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal thuis in het audio gebeuren maar ben sinds een paar dagen aan het lezen geslagen. Normaal gesproken ben ik wel een week bezig met dingen uitzoeken voordat ik iets koop maaar na geklaag van mijn vriendin, dat ik is achter die laptop vandaan moet komen, heb ik voor de verandering is een snelle beslissing genomen. Ik heb dus gisteren de Yaqin MC100-B besteld bij ecbuy voor 424,-. (inclusief) Om te zeggen dat ik het een mooi ding vindt nee....dat niet. Moet wel zeggen dat ik het klassieke mooier vindt dan het moderne tube ontwerp. Zat nog wel te twijfelen of ik de 300b moest doen...was 40 euro duurder maar de omschrijving van Bronco.b "Live experience etc." heb ik toch besloten de mc 100 te doen. Ook de omschrijving van de tubes op qualityhifi spreken mij aan. Ik luister veel naar soul en hou op ze tijd van een goede beat. Ook de basgitaar van marcus miller kan ik waarderen. Ik hoop dat mijn keuze dan een beetje klopt.

Wat ik vandaag wel tegenkwam en wat mij wat verontruste is dit:
Hi, Guys

Specially owners of the Yaqin MC-100b.

One exemplar of this amp have passed for my workbench and I have remarked that it was lethal for the operator.

The power supply electrolytic capacitors, situated outside the case, are without isolation at the top and in two of them there was the full HT rail ( ~ 500 V ).

Please inspect with a voltmeter, the voltage between the chassis and the top of the capacitors and if you measure the same voltage, make some insulation in plastic and glue it to the top of the capacitors.

A very dangerous amp...

Regards

Ik hoop dat jullie hier wat meer over wetn...Ik ben zelf een leek met dit soort dingen.

Van mijn vader heb ik een set wharfedale 507.2 (8 ohm, 100watt, sensitivity 87 db, 2 weg systeem )gekregen en hoop het een beetje past bij deze versterker...ik heb werkelijk geen idee.
Üiteraard ga ik het eerst even goed luisteren en als het echt niks is maar is verder kijken voor andere boxen. Als jullie nog een goede set weten voor deze versterker dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Luister veel muziek via de computer en mijn zwager rade mij aan om een digitaal naar analoog converter te kopen.....of raden jullie dat luisteren via de comp soweiso af.

Ik weet dat ik risico neem omdat ik nooit heb geluisterd...maar ik kom van een stom home cinema setje dus slechter dan dat kan het echt niet ;-)

Ik lees lekker verder op dit topic en hoop van jullie het een en ander op te steken.

gr. Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 14-09 19:02
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:36:

[...]

Wat had je er eerst in zitten dan? Ik ga binnenkort de clarity cap vervangen voor de Papier in olie (pio dus).
Ik heb er dus nu ook clarity caps inzitten, binnenkort eens vervangen om te kijken wat het verschil is.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:36:
[...]

Kijk hier in het eerste schema.

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4178

R15 = 33k wordt 15k en R17=56k wordt 82k, De orginele waarden staan ook op de print. Kun je ze beter vinden.

Lukt het niet stuur mij dan een mail.
Ook ik was afgelopen zaterdag bij Koifarm aan het modden, hele leuke en leerzame dag geweest! ( _/-\o_ en wat een geweldige honden heb je _/-\o_ ).

Het geluid is erg opgeknapt, alles is veel helderder en detailrijker. Alleen het laag laat het nog een beetje afweten, maar de onderdelen om daar wat aan te doen zijn in bestelling. Mijn volume knop moet ook heel ver open. Alleen ben ik (nog) te veel leek om het schema op het duitse forum te snappen. Kan ik me alvast aanmelden voor een volgende workshop??

Koifarm nogmaals bedankt voor de goede verzorging en de leuke/leerzame dag (en je vrouw voor de heerlijke spaggetti natturlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tolner..

Vreemd, die persoon zegt dus dit: 'The power supply electrolytic capacitors, situated outside the case, are without isolation at the top and in two of them there was the full HT rail ( ~ 500 V )'.

Dus dat zijn de elco's die tussen de trafo's zitten. Nou je hebt het snel genoeg door als deze geen isolatiemateriaal hebben. Maar ik heb zulke berichten echt niet eerder gehoord en tja..in hoeverre je daar waarde aan moet echter is niet te zeggen...Zowel van de persoon die dat stukje heeft geschreven dan wel wat ik erover zeg.. >:)

Als je een echt een classic soul liefhebber ben (ik heb zelf een rijkelijk collectie van het label stax aan cd en vinyl) dan vind ik de MC100-B het goed doen. De blazers teterren lekker, de bas is strak maar wel funky..Dat heb ik op menig transistor versterker niet gehoord. Wat betreft een DAC-filter zou je enkele pagina terug kunnen gaan want koifarm had namelijk een leuke gezien voor weinig! Die zou je op digitale uitgang van je geluidskaart kunnen zetten.

Ikzelf heb helemaal niets met geluid afspelen via de PC. Ik ben daarvoor te verknocht aan de cd.. :P en wat betreft je speakers. Ik heb ze even opgezocht want ik ken het merk en gemiddeld klankkleur wel maar het typenummer niet.

Qua technische specificaties gaat het prima. Mijn speakers hebben ook een 87dB gevoeligheid. De amp kan die makkelijk aan. Of de Wharfedales goeie mix zijn, is de vraag. Mijn B&W zouden in feite ook geen goeie mix moeten zijn omdat het ' warm' klinkende speakers zijn. Deels klopt dat ook maar het is alsnog wel genieten (tot de vervanging komt :*) )

Dus wat betreft de combi wharfedale (met zijn overwegend gekleurd karakter) en de amp is het gewoon een kwestie van luisteren. En eventueel valt er nog wat finetunen met buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de dac tip.

Ik ga straks eerst maar is genieten....hoop op eind volgende week.

Mijn zwager heeft trouwens deze op het oog:
http://cgi.ebay.nl/ZERO-2...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

iemand nog uit ervaring een tip voor kwalitatief goede kabels en niet te duur?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:32:

Vreemd, die persoon zegt dus dit: 'The power supply electrolytic capacitors, situated outside the case, are without isolation at the top and in two of them there was the full HT rail ( ~ 500 V )'.
Caps zonder isolatie zie je bijna niet.
Als je ze wel hebt, en je verkoopt ze ben je imo de grootste lul die er is.
Bloedlink (zeker omdat het caps zijn!). Ik speel ook met dat soort spul, maar laat het wel uit mijn hoofd die bloot te leggen; en ik vind dan dat je als verkoper (of semiverkoper) enorm onethisch bezig bent.

Fixen die handel.
Je zult maar met 1 hand die caps pakken en met je andere hand het chassis...
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:28:
iemand nog uit ervaring een tip voor kwalitatief goede kabels en niet te duur?
Wat denk je van ordinair koperdraad? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 09-02-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:34:
Luister veel muziek via de computer en mijn zwager rade mij aan om een digitaal naar analoog converter te kopen.....of raden jullie dat luisteren via de comp soweiso af.
Ligt eraan in welk formaat die muziek is opgeslagen. Is 't in FLAC of lossless AAC, dan is er geen enkel verschil met een CD, is 't in MP3 of WMA, dan is de bitrate erg belangrijk. Bij MP3'tjes onder de 192 Kb/s op een leuke installatie ga je toch al gauw merken dat MP3 dingen weghaalt die je er liever toch wel in had gehad.
Maar afgezien daarvan maakt 't niet uit of 't digitale signaal uit je PC of uit een CD-speler komt, een WAV rip op je PC bevat exact dezelfde informatie als diezelfde track op CD.

Die DAC waar je zwager mee aankwam ziet er trouwens best goed uit, zeker voor die prijs (125 euro of zo incl. verzenden?). Ga er zelf ook 's achteraan, vooral vanwege die koptelefoon trap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het encoding algoritme is deels bepalend, maar de bitrate is zeer zeker ook bepalend, eveneens als de bron....dus als je zowel bitrate als bron goed hebt is flac\ape\aac aan te raden.

Waarop atm doel? Ik kan als je wil een flac net zo slecht laten klinken als een slechte Mp3 ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Fixen die handel.
Je zult maar met 1 hand die caps pakken en met je andere hand het chassis...
Ehh hmm je maakt mij bang. Terwijl bronco mij net had gerustgesteld.
Het is dus verstandig om dit te testen met een voltmeter. Of is dit zoals bronco zei met het blote oog te zien. Ik kan verder hierover niks vinden op het internet.

[...]
Wat denk je van ordinair koperdraad? ;)
Ja oke.. ik vraag het omdat waar ik de versterker heb besteld (koper)kabels zag liggen voor 3 pond. Ergens anders betaal je rustig vijftig euro. Ik weet niet wat de regel hierin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34
Nou ik ben ook aan het tube rolling geslagen, maar is niet echt een succes geworden.
ik heb via Ebay 4 Philips ECG jan 6922 buisjes gekocht als vervanger voor mijn 6N1 buisjes voor mijn MC-5881A amp maar nu krijg ik uit een kanaal een harde brom als ik de volumeknop helemaal terug draai naar 0, veder werken ze wel maar vind de orginele 6N1 buisjes toch beter klinken
2 buisjes hebben last van microfonie, als ik er met m,n nagel tegen aan tik klinkt dit door.
dus hou de oude buisjes maar, jammer maar helaas. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die DAC waar je zwager mee aankwam ziet er trouwens best goed uit, zeker voor die prijs (125 euro of zo incl. verzenden?). Ga er zelf ook 's achteraan, vooral vanwege die koptelefoon trap...
Ja vind ik ook.

Hij had er nog een paar maar daar is wat minder over te vinden:
KECES DA 151 of de KECES DA 131
Moodlab Dice of Moodlab Concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de classic 16.6 binnen :P klinkt prachtig! Alleen ff een vraag. Want er zit een Chinese handleiding bij waar ik niks mee kan...

Ik heb het idee dat een van de buizen niet helemaal lekker is. Er zit een mogelijkheid op deze versterker om de buizen te meten via het display . Alle eindbuizen geven ongeveer dezelfde waarden tussen de 65-80 behalve één exemplaar die geeft 150 aan. Kan ik dit via die draaischroef zelf afstellen zonder een electro schok te krijgen?? Ook geeft een transformator een brom zodra de versterker helemaal is ingeschakeld. Kan dit hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dirk38
The Russian near equivalent of the ECC88 / 6DJ8 is the 6H1pi. Same pinout and nearly the same specs, only higher heater current (600 mA instead of 300 mA) and lower gm (5 instead of 12).
Als de gloeispanning in de versterker ook zo hoog staat ingesteld dan kun je dus je 6922 buisjes beschadigen. Dus ik zou voorzichtig zijn en het eerst even meten.

@Pavlof
je kunt natuurlijk ook even een paar buizen wisselen (L<>R) dan weet je of het de instelling of de buis is. En als je de handleiding niet kunt lezen moet je eens een vriendelijke chinees opzoeken. Ik zou trouwens vragen bij de verkoper of ze ook een engelse handleiding hebben.
Die draaischroef (instelpotentiometer) zit er op om dat zonder veel gedoe (dus ook geen schokken) van buiten te kunnen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn 6550 eindbuizen. ik heb gewisseld en het zit in de buis. deze staat als enige op 150 terwijl de tussen de 65 en 70 schommelt. Dat hoort denk ik ook. Tussen de de chineese tekens zie die waarden staan bij mA LA test.

Kun je aan die instelpotentiometers draaien terwijl de versterker aan staat of moet dat als de versterker uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:21:
[...]

Ehh hmm je maakt mij bang. Terwijl bronco mij net had gerustgesteld.
Het is dus verstandig om dit te testen met een voltmeter. Of is dit zoals bronco zei met het blote oog te zien. Ik kan verder hierover niks vinden op het internet.

[...]

[...]

Ja oke.. ik vraag het omdat waar ik de versterker heb besteld (koper)kabels zag liggen voor 3 pond. Ergens anders betaal je rustig vijftig euro. Ik weet niet wat de regel hierin is.
Doe maar even wat fotootjes.
Voor een gewone koperen kabel betaal je geen 50E hoor... de meerwaarde van die dure kabels staat sterk ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:41:
[...]

Ook ik was afgelopen zaterdag bij Koifarm aan het modden, hele leuke en leerzame dag geweest! ( _/-\o_ en wat een geweldige honden heb je _/-\o_ ).

Het geluid is erg opgeknapt, alles is veel helderder en detailrijker. Alleen het laag laat het nog een beetje afweten, maar de onderdelen om daar wat aan te doen zijn in bestelling. Mijn volume knop moet ook heel ver open. Alleen ben ik (nog) te veel leek om het schema op het duitse forum te snappen. Kan ik me alvast aanmelden voor een volgende workshop??

Koifarm nogmaals bedankt voor de goede verzorging en de leuke/leerzame dag (en je vrouw voor de heerlijke spaggetti natturlijk)
Vandaag een pakketje gekregen van crafty, had zelf niets besteld. Zag dat het van jouw was. Bedankt.

Waar de weerstanden zitten kan ik je wel op een foto aanwijzen. Als je dat wilt laat het mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:56:
Voor een gewone koperen kabel betaal je geen 50E hoor... de meerwaarde van die dure kabels staat sterk ter discussie.
Dat ligt maar net aan de gebruikte isolatiematerialen en opbouw. En de de pluggen. Als het zo sterk ter discussie staat waarom verwijs je dan niet naar het juiste topic in plaats van je eigen mening te verkondigen? zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2
Onder audiofielen is het lang niet zo sterk ter discussie (eigenlijk helemaal niet) of kabels belangrijk zijn. Maar we zouden hier geen oeverloze discussie over kabels houden. Daar is het andere topic voor. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:34:
het zijn 6550 eindbuizen. ik heb gewisseld en het zit in de buis. deze staat als enige op 150 terwijl de tussen de 65 en 70 schommelt. Dat hoort denk ik ook. Tussen de de chineese tekens zie die waarden staan bij mA LA test.

Kun je aan die instelpotentiometers draaien terwijl de versterker aan staat of moet dat als de versterker uit staat?
Mag als hij aan staat.
Doe het wel met verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:50:
[...]

Dat ligt maar net aan de gebruikte isolatiematerialen en opbouw. En de de pluggen. Als het zo sterk ter discussie staat waarom verwijs je dan niet naar het juiste topic in plaats van je eigen mening te verkondigen? zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2
Onder audiofielen is het lang niet zo sterk ter discussie (eigenlijk helemaal niet) of kabels belangrijk zijn. Maar we zouden hier geen oeverloze discussie over kabels houden. Daar is het andere topic voor. :)
Ik stel alleen dat het ter discussie staat, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas, ik durf met één eindbuis die waarschijnlijk lek is niet meer te draaien. (Deze 6550A-98 buis ziet er nogal verbrand uit en gloeit raar op.) Ik laat de versterker eerst maar uit staan omdat ik bang ben dat er anders een trafo uitlicht straks

balen hoor... kan ik niet eens luisteren naar mijn nieuwe aanwinst waar erg lang op heb gewacht! |:(

Ik hoop dat PA snel actie onderneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Wat gebeurt er precies qua 'raar oplichten'? Ionisatie?
Hoe is de getter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je ziet een egaal soort gloed over een wat te breed vlak.
Lastig uitleggen ik heb wel een foto maar weet ahum...niet hoe ik die kan plaatsen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:32:
@tolner..

Dus dat zijn de elco's die tussen de trafo's zitten. Nou je hebt het snel genoeg door als deze geen isolatiemateriaal hebben. Maar ik heb zulke berichten echt niet eerder gehoord en tja..in hoeverre je daar waarde aan moet echter is niet te zeggen...Zowel van de persoon die dat stukje heeft geschreven dan wel wat ik erover zeg.. >:)
@bronco

Zien ze er bij jou ook zo uit....op de onderstaande foto zit aan de bovenkant geen isolatie.
http://www.hi-end.on9mart...AI-YQ-100B/YQ-100B-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:45:
je ziet een egaal soort gloed over een wat te breed vlak.
Lastig uitleggen ik heb wel een foto maar weet ahum...niet hoe ik die kan plaatsen.. :?
Foto uploaden naar je webspace en dan de url van de foto hier tussen image tags plaatsen [img]

wel wierd dat PA de amp eerst niet getest heeft voordat ze hem versturen... maargeod je mag blij zijn datje de amp niet in china gekocht hebt... dat was nog lastiger geweest :P nu kunje het tenminste oplossen via een nederlands bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tolner, Zo ziet die er bij ook uit and I'm still alive! Dus dan mag iemand bij uitleggen wat er ongeïsoleerd aan is aangezien ze allemaal zo verkocht worden.

Ik zeg dat ze geïsoleerd zijn..anders gewoon nameten als je de amp thuis hebt staan.

@chaoss..was het inderdaad niet zo dat PA zegt alle amps te controleren voor ze geleverd worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PA heeft de amp netjes afgeleverd hier hoor. De buisjes erin gezet en het speelde mooi hebben we geconstateerd. Zelfs met een 'rotte' buis. Dat belooft nog veel goeds als er echt goede buizen in zitten :P . PA heeft alleen de buizen niet meer gemeten. (dat kan op de versterker zelf en is is erg makkelijk.)

In dit geval komt het euvel echter pas aan het licht na een kwartier branden. Dan loopt de mA waarde erg snel op naar 150 mA en krijg je dat rare 'gloeieffect'. Het valt allemaal binnen garantie. Ze gaan een nieuwe buis bestellen. Ook hebben ze een scherpe prijs neer gelegd voor een set JJ eindbuizen dus da's vOK van PA :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:45:
ik heb wel een foto maar weet ahum...niet hoe ik die kan plaatsen.. :?
shame on you!
Overzicht van UBB-codes #tag_img

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

oja dat is ook zo, PA levert alles thuis af :P magoed ik zou ook wel alle vertrouwen in PA hebben... jammer dat ze geen Shuguang amps verkopen.

Op welke speakers hebje de amp aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:10:
[...]

@bronco

Zien ze er bij jou ook zo uit....op de onderstaande foto zit aan de bovenkant geen isolatie.
http://www.hi-end.on9mart...AI-YQ-100B/YQ-100B-02.jpg
Is gewoon geisoleerd hoor.
Storm in een glas water dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:49:
Op welke speakers hebje de amp aangesloten?
Op de Scan Speak Event (transmisionline) Deze speaker heeft inmiddels een beter filter dan het standaard filter. Ook heb ik de 9300 tweeter vervangen door een Seas tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel technisch allemaal voor een eenvoudige mac gebruiker.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Op de Scan Speak Event (transmisionline) Deze speaker heeft inmiddels een beter filter dan het standaard filter. Ook heb ik de 9300 tweeter vervangen door een Seas tweeter.
Mag ik van je weten, wat jou reden is geweest, om deze te verwisselen met die van Seas?
En welk Seas type heb je er voor in de plaats gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Is gewoon geisoleerd hoor.
Storm in een glas water dus.
@tolner...kijk die persoon die het bericht heeft geschreven zal misschien best een foutief elco in zijn amp hebben gehad maar normaal gesproken zien er allemaal uit zoals op de foto.. :Y Don't worry want anders, als de amp binnen is, stuur nog's een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Die zien er idd gewoon goed uit.
Anders even meten, en je weet het zeker.

* Boudewijn legt ook gerust zijn hand op het metalen deel van een elco (aan de bovenkant dan... aan de onderkant\zijkanten is minder handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwan46 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:54:
[...]

Mag ik van je weten, wat jou reden is geweest, om deze te verwisselen met die van Seas?
En welk Seas type heb je er voor in de plaats gezet?
Tuurlijk, ik vond de SS 9300 koud, kil én klinken. Veel vrouwenstemmen zijn echt een probleem. Na vervangen door de SEAS 27TDC (noferro 550) is dit een stuk beter geworden. (Ondanks dat deze Seas veel goedkoper is dan de SS 9300). Ik vind dat deze SS9300 zijn geld echt niet waard is. Maar dat is mijn mening. O ja.. filteraanpassing in dit geval is niet eens nodig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Yaqin MC 100 bij ecbuy365 gekocht. Gelijk geld overgemaakt met paypal (7feb 22:00).

Ik heb tot op heden nog niks van hem vernomen terwijl ik bij andere lees dat ze gelijk een mail van hem ontvangen etc. Het weekend zit er natuurlijk wel tussen....hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:13:
Ik heb een Yaqin MC 100 bij ecbuy365 gekocht. Gelijk geld overgemaakt met paypal (7feb 22:00).

Ik heb tot op heden nog niks van hem vernomen terwijl ik bij andere lees dat ze gelijk een mail van hem ontvangen etc. Het weekend zit er natuurlijk wel tussen....hmmmm
7 feb. was nieuwjaars dag in china, volgens mij zitten ze daar nu in een soort van vakantieperiode... mijn communicatie met richtonaudio verliep ook wat traag... voor mijn gevoel dan want ik heb er geen ervaring mee :P maar hij tsjekte vorige week maar 1x per dag zijn mail... zelfs als ik binnen 10min reageerde duurde het weer een dag voordat ik reactie kreeg.

maakt verder ook allemaal niet uit... gister (een week na het "winnen") heeft hij bevestigd dat hij mijn betaling binnen had en de cd=speler morgen verstuurd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaoss..ik kreeg gisteren nog een mail van Machmat die mogelijk interessant is voor je (en eventuele anderen die een MHZS speler hebben en zelf niet willen/kunnen modden)

'Binnenkort komen we met een complete module om deze spelers (MHZS) te modificeren, in samenwerking met Pacific Audio. Deze module vervangt ook de buis en hele electronica eromheen.'

Mmmhhh... ;) kweet niet of ik eraan zou beginnen aangezien mijn gemodde versie het goed doet maar ben wel nieuwsgierig wat die module in gaat houden en of eventueel ook de dac wordt aangepast (er zit tenslotte een el cheapo dac in de spelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah was niet echt van plan veel geld aan de cd-speler uit te geven... die dac mag dan wel goedkoop zijn, maar als hij goed geluid levert ist prima toch? :)

eerst maar eens verder kijken naar een amp en speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien overbodig maar het is natuurlijk net het nieuwe jaar van de Rat ingegaan... Chinees nieuwjaar is ongeveer een combinatie van kerst/nieuwjaar/carnaval en een massale ontslaggolf. Heel veel mensen gaan naar huis en van alle sweatshops is bijna al het ervaren personeel weg. Daarom is de kwaliteit van veel producten van vlak na nieuwjaar van het type 'maandagmorgenapparaat' omdat er veel nieuw personeel zonder ervaring ingewerkt moet worden. Er is mij wel verteld dat die siuatie nu wel minder is. En met elektronica zoals hifi ligt dat ook wel iets anders.

Even ter verduidelijking: ze hebben dan een jaar gewerkt als een soort van gastarbeider in een verre provincie/de grote stad, hebben een hele poet geld (voor hun begrippen) en gaan voor nieuwjaar naar huis om het daar te vieren.

Je zit nu alleen met slechte communicatie. Dus het valt nog mee.
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:07:
@chaoss..ik kreeg gisteren nog een mail van Machmat die mogelijk interessant is voor je (en eventuele anderen die een MHZS speler hebben en zelf niet willen/kunnen modden)

'Binnenkort komen we met een complete module om deze spelers (MHZS) te modificeren, in samenwerking met Pacific Audio. Deze module vervangt ook de buis en hele electronica eromheen.'

Mmmhhh... ;) kweet niet of ik eraan zou beginnen aangezien mijn gemodde versie het goed doet maar ben wel nieuwsgierig wat die module in gaat houden en of eventueel ook de dac wordt aangepast (er zit tenslotte een el cheapo dac in de spelers).
Leuk. Maar het ligt natuurlijk sterk aan de prijs. Als je op een speler van €220 €200 er bovenop moet leggen wordt het toch wat anders. Voor mij dan. Neemt niet weg dat ik het een goed idee vind.

Met 'onze' modificatie kost het erg weinig, de pcb zit verder niet in de weg voor de simpele schakeling die het dan is en het resultaat is erg goed. Bovendien vind ik de 5670/2c51 type buisjes erg fijn en goedkoop ivgl met bv 12AX7 oid. Er staat niet bij wat voor buisjes het worden. Misschien wel 6922.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaoss..ja, tuurlijk. Voor het geld is het goeie speler maar daar ging het mij ook niet om. Het is wellicht interessant dat machmat in de toekomst een complete board aan gaat bieden die de huidige vervangt. Dus een met betere dac e.d. Ben benieuwd waar ie mee gaat komen en wat de quanta costa zullen zijn. That's all..
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:21:
[...]

misschien overbodig maar het is natuurlijk net het nieuwe jaar van de Rat ingegaan... Chinees nieuwjaar is ongeveer een combinatie van kerst/nieuwjaar/carnaval en een massale ontslaggolf.
Je weet het leuk te brengen! Nee da's leuk feest vieren..kun je gelijk je verdriet wegzuipen dat je ontslagen bent 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:21:
[...]

misschien overbodig maar het is natuurlijk net het nieuwe jaar van de Rat ingegaan... Chinees nieuwjaar is ongeveer een combinatie van kerst/nieuwjaar/carnaval en een massale ontslaggolf. Heel veel mensen gaan naar huis en van alle sweatshops is bijna al het ervaren personeel weg. Daarom is de kwaliteit van veel producten van vlak na nieuwjaar van het type 'maandagmorgenapparaat' omdat er veel nieuw personeel zonder ervaring ingewerkt moet worden. Er is mij wel verteld dat die siuatie nu wel minder is. En met elektronica zoals hifi ligt dat ook wel iets anders.

Even ter verduidelijking: ze hebben dan een jaar gewerkt als een soort van gastarbeider in een verre provincie/de grote stad, hebben een hele poet geld (voor hun begrippen) en gaan voor nieuwjaar naar huis om het daar te vieren.

Je zit nu alleen met slechte communicatie. Dus het valt nog mee.
hmmm oke..nou de versterker is dus ook niet meer op voorraad. Wel vriendelijke mail gehad...met wat ik nu wilde. Geld terug of dat ik wel wilde wachten. Kan 2 weken duren. Dilemma!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Bij mij duurde het ook even (een dag of 4) voordat ik reactie had. En de communicatie ging (en gaat) ook bij mij van dag tot dag. Als het goed is zit mijn spul op de airmail. maar heb het nog niet binnen.
Gewoon een geduld. Heb niet het idee dat die gast de boel aan het flessen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tolner.. >:) Tip! Op marktplaats biedt iemand op ongeveer pagina 3 een Yaqin MC100-B aan van 2 jaar oud met svetlana KT88 eindbuizen voor 550 euro (450-500 moet ook lukken, lijkt me).

Op te halen in Enkhuizen (off all places) :( . Tja..2 jaar oud, zou geen probleem moeten zijn en je weet verdomd zeker dat je geen importbelasting hoeft te betalen :*) En het voordeel dat je de amp eerst kunt beluisteren en na kunt gaan of de potmeters (volumeregelaar en selectorknop) kraakvrij zijn.

ps..zoeken op Yaqin heeft geen zin. Zijn advertentie heeft als naam buizenversterker maar ook met die term komt de amp niet snel boven water..gewoon ff de advertenties doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja en in hoeverre zijn de buizen nog okay?
Nieuwe set eindbuizen is ook weer 100E he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar die wil je toch vervangen... >:)
ik zag m ook staan op marktplaats en het lijkt me geen slecht idee.

Ik heb m'n Myr iad cd-speler verkocht. En de nieuwe is er nog niet. Zit ik mooi zonder :( Een discman klinkt toch anders (ja echt!). De boot moet onderhand zo wel ns aankomen.
Dan maar weer lekker ouderwets veel plaatjes draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn.zucht!! ;( soms snap ik Jeep zijn reacties wel..altijd wel iets negatiefs te melden..

JA! :Y eindbuizen kosten geld ALS ze op zijn. Maar met zo'n vaart zal het niet lopen..Maar goed Tolner kan voor 425 euro incl. shipping etc..de amp naar Nederland halen. Dus voor de eenvoud 424*1,24 = 526 euro incl BTW en bla, bla..

Dus beter gezegd niet meer dan 450 euro betalen voor de amp ivm vervangen KT88 eindbuizen indien deze 'op' zijn want nieuwe eindbuizen kosten zo'n 100-150 euro maar die zijn dan wel beter dan de Chinese buizen. Maar goed ik wilde enkel tolner een keus geven..
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:18:
ja maar die wil je toch vervangen... >:)
ik zag m ook staan op marktplaats en het lijkt me geen slecht idee.

Ik heb m'n Myr iad cd-speler verkocht. En de nieuwe is er nog niet. Zit ik mooi zonder :( Een discman klinkt toch anders (ja echt!). De boot moet onderhand zo wel ns aankomen.
Dan maar weer lekker ouderwets veel plaatjes draaien.
Thank god for vinyl! _/-\o_ zullen we maar zeggen..duurt lang hé zo'n sinterklaas boot <+:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok sorry dat ik kritisch ben; zal het nooit meer zijn :+.

Iemand moet toch tegenwicht bieden aan jullie ongebrijdeld optimisme?
Sowieso vind ik mezelf kritisch, maar niet per definitie negatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

enniehoe als die buizen opzijn binnen 2 jaar... had die verkoper hem dan 24/7 aan staan.. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Pff cathode poisoning?
Verkeerde voltages?

Gebeurt vaker dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Boudewijn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:35:
Sowieso vind ik mezelf kritisch, maar niet per definitie negatief!
Boudewijn probeer eens net zo kritisch naar jezelf te kijken zoals je ook naar anderen kijkt. Ik denk dat je dan al een heel eind komt.

(nieuw chinees gezegde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Boudewijn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:38:
Mja en in hoeverre zijn de buizen nog okay?
Nieuwe set eindbuizen is ook weer 100E he ;)
Ik hoor wel vaker die reden van buizen die 'op' zijn voorbij komen. De gemiddelde levensduur van een matige buis is 2000+ uur. Dat duurt ff voordat je dat opgestookt hebt. Ok defecten en verkeerde voltages daargelaten, maar een buizenamp gaat best een flinke tijd mee. En heb je kwalitatief goede buizen zijn 6000 tot 10000 uur ook mogelijk.

En trouwens, als je die amp uit china laat komen, wil je toch ook weer gaan tuberollen, omdat je het idee hebt beter te kunnen als de chinese buis die er meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bronco

Bedankt voor de tip. Ik heb toch besloten dat ik maar twee weken geduld moet hebben en als in return question aan ecbuy of hij de amp wil controleren of die perfect in orde is..Heb ook gelijk 3 kabels erbij besteld.

nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Ik hoor wel vaker die reden van buizen die 'op' zijn voorbij komen. De gemiddelde levensduur van een matige buis is 2000+ uur. Dat duurt ff voordat je dat opgestookt hebt. Ok defecten en verkeerde voltages daargelaten, maar een buizenamp gaat best een flinke tijd mee. En heb je kwalitatief goede buizen zijn 6000 tot 10000 uur ook mogelijk.

En trouwens, als je die amp uit china laat komen, wil je toch ook weer gaan tuberollen, omdat je het idee hebt beter te kunnen als de chinese buis die er meegeleverd wordt.
Ik denk dat ik met chinese buizen ook wel met mijn mond open sta...ik heb nu een stom home cinema setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
vinz98 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:07:
[...]

Boudewijn probeer eens net zo kritisch naar jezelf te kijken zoals je ook naar anderen kijkt. Ik denk dat je dan al een heel eind komt.

(nieuw chinees gezegde)
Ik ben niet kritisch naar anderen, ik ben kritisch naar de zin en onzin die zij verkondigen.
Verder stel ik voor het ontopic te houden :).

Cathode poisoning zal btw je buizenleven wel meer verkorten dan je denkt hoor... maar zou niet al te vaak moeten gebeuren (kan me echter wel mensen voorstellen die de gloei aan laten staan zonder de HV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vreemd vond ik de opmerking van Boudewijn niet. Ik meen dat Bronco's buizen toch ook al een eind op waren ondanks dat ze weinig gebruikt waren. Ook met een nieuwe uit China wil je toch ook wel de buizenspannig controleren. Als je niet elk jaar nieuwe buizen wilt moeten kopen.

Over de het gevaar van nieuwjaarsexemplaren: als je nu koop zat hij echt wel van het oude jaar zijn lijkt mij.

Ik had van Koifarm een paar 0.68uF 200V VitaminQ caps meegenomen. Na meten van de koppelcondensatoren van de Yarland 34A ,max. 140V, heb ik dus de ClarityCaps vervangen. En alweer een verbetering. De CC zijn al erg goed, de PiO blijken weer wat meer zijdeachtige klank te geven, goede ruimtelijkheid en vooral: de bas is strakker. Nu nog een paar extra ingangen en ik heb niks meer te wensen over. Of mss een afstandbediening. Dat moet ook te doen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:46:
Ik ben niet kritisch naar anderen, ik ben kritisch naar de zin en onzin die zij verkondigen.
Verder stel ik voor het ontopic te houden :).
Ja dat vind ik nou ook. Laten we het ontopic houden. En kritisch zijn overlaten aan de personen die daar het meest geschikt voor zijn.
Boudewijn schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:04:
Probleem is het feit dat de meeste audiofielen zichzelf heel erg guru vinden, maar het ze vaak aan technische kennis ontbreekt. Basale dingen als condensatoren\elco's en AC\DC (allebei hier al voorgekomen) (oh ja, en <insert persoon> die een beam tetrode (KT88) in single ended triode heeft.... 8)7).. Als je een statement wil maken over werking van je versterker omdat hij zo goed is gepimpt; zorg dan dat je de basics weet. Zonder alle audiofielen over een kam te willen scheren: een gedeelte van hen heeft die kennis gewoon niet.
Dat is ook niet persoonlijk he? ;) Want ze worden niet bij name genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nou ja die KT88's in Single ended Triode waren van jou, en die hebben me goed laten lachen. Verder: nofi, was niet naar bedoeld.
Feit is wel dat het leert relativeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:21:
Zo vreemd vond ik de opmerking van Boudewijn niet. Ik meen dat Bronco's buizen toch ook al een eind op waren ondanks dat ze weinig gebruikt waren. Ook met een nieuwe uit China wil je toch ook wel de buizenspannig controleren. Als je niet elk jaar nieuwe buizen wilt moeten kopen.
hoe controleer je die buizenspanning dan? hebje daar een speciaal apparaatje voor nodig? en wat moetje als die spanning niet klopt? direct andere buizen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:44
Ook wij (mijn vrouw en ik) zijn ons aan het orienteren om "Chinees" te gaan.
Over een paar maanden willen we een versterker kopen.

Intentie was om e.e.a. via Ornec te bestellen.
Aangezien de laatste tijd er toch problemen zijn, ben ik op zoek naar (Ebay) verkopers die deze producten in hun assortiment hebben.
Heb wel een en ander voorbij zien komen, maar is er een lijst te maken waar de verkopers bij elkaar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:21:
Nu nog een paar extra ingangen en ik heb niks meer te wensen over. Of mss een afstandbediening. Dat moet ook te doen zijn.
Kijk hieronder voor meer ingangen en afstandsbediening incl. volume regeling.

http://cgi.ebay.com/4-way...egoryZ14980QQcmdZViewItem

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/volume.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/ab.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Bergenfietsen schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:47:

Aangezien de laatste tijd er toch problemen zijn, ben ik op zoek naar (Ebay) verkopers die deze producten in hun assortiment hebben.
Heb wel een en ander voorbij zien komen, maar is er een lijst te maken waar de verkopers bij elkaar staan?
Kijk allereerst eens bij apple1917.
Als de rest ook wat namen post gooi ik ze wel in de SP; dan wordt die ook eens geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

volgens mij zijn dit de meest interessante ebay adresjes:

ebay shop - verkoper

apple1917 - apple1917
leshelemart - leshele
rich ton audio - richtonaudio
what a takhei - takhei55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Zo, ik vond het solderen bij koifarm zo leuk dat ik een oefen versterkertje heb gekocht.
Precies dezelfde als ]eep heeft( dat kleine lelijke zwarte KT88 dingetje). Kan ik mooi afkijken bij ]eep ;) .
Ik heb hem weer gekocht bij Takhei55. Via Paypal moet ik 154E betalen. Ik hoop dat hij wedereom door de douane glipt.

Nu nog even een soldeerbout bij de lidl scoren en wachten tot hij uit china komt(met de boot).

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:09:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoi, mijn vader is ook wel handig en wil een afstandbediening in de KT88. Kan dat met dit pakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:44
Chaoss schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:20:
volgens mij zijn dit de meest interessante ebay adresjes:

ebay shop - verkoper

apple1917 - apple1917
leshelemart - leshele
rich ton audio - richtonaudio
what a takhei - takhei55
Bedankt! (Ook Boudewijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb hem weer gekocht bij Takhei55. Via Paypal moet ik 154E betalen. Ik hoop dat hij wedereom door de douane glipt.

Nu nog even een soldeerbout bij de lidl scoren en wachten tot hij uit china komt(met de boot).
Is dat nou wel zo slim? Het is hoogspanning! Koop iig ook een multimeter, dan weet je iig wat je wel en niet vast moet pakken. Bespaar daar niet op.

Verder: is dat inclusief shipping?

Zullen we ook een tabel met shipping prijzen en modelletjes van verkopers in elkaar draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Boudewijn schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:01:
[...]

Is dat nou wel zo slim? Het is hoogspanning! Koop iig ook een multimeter, dan weet je iig wat je wel en niet vast moet pakken. Bespaar daar niet op.

Zullen we ook een tabel met shipping prijzen en modelletjes van verkopers in elkaar draaien?
Dat is incl. Shipping en verzekering. Wel houd ik rekening met 19% BTW en 4 % invoerrechten.
kostenopbouw: Bod Ebay + Shipping + Insurance = 17,77GBP + 78GBP + 19GB= 114,77GBP.

Wees maar niet bang, ik ga heus niet met mijn kennis(of gebrek aan) zomaar in een versterker prutsen. Ik heb wat mensen die me kunnen helpen. En die multimeter is idd een vereiste om te solderen ja.

[ Voor 4% gewijzigd door hemaworst op 12-02-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 03:27:
Nou ja die KT88's in Single ended Triode waren van jou, en die hebben me goed laten lachen. Verder: nofi, was niet naar bedoeld.
Feit is wel dat het leert relativeren :).
Altijd leuk als mensen door hun eigen ontwetendheid pret hebben.

Waarom? Je kunt tetrodes en penthodes ook in triode schakelen door de plates te verbinden. Het zijn dan weliswaar geen echte triodes maar de klank komt er wel een stuk dichterbij.
Hoe de Relyon KT88 geschakeld is ging ik er van uit dat hij triode geschakeld is, er is geen info over en ik heb het ook niet bekeken. Dat is het enige wat niet zo slim is van mij (assumption is the mother of all f*ckups). Mijn Yarland FV34A is iig wèl als triode geschakeld. De pinnen zijn aan de onderkant doorverbonden op het PCB.

Even een stukje van de site van Menno vd Veen:
In een triodeversterker (als we uitgaan van de UL40-S2, die met pentodes is uitgevoerd) wordt het schermrooster verbonden met de anode. We maken op die manier van een pentode een triode. Dat levert twee effecten op: de Ia-Vak-Vgk karakteristieken kruipen in elkaar waardoor het uitgangsvermogen afneemt, en de lijnen in deze karakteristieken gaan meer verticaal lopen waardoor de inwendige weerstand van de buis daalt (wat een hogere dempingfactor voor de luidspreker oplevert). Hoe ontstaat dit gedrag? Doordat het schermrooster (dat in wezen een zwak stuurrooster is) nu gaat tegenkoppelen. Dit is niets anders dan lokale tegenkoppeling in de eindbuis zelf.
Kijk ook even naar de datasheet van de kt88 Waarom wordt daar melding gemaakt van tetrode connection en triode connection?

Misschien is het beleefder een ander niet uit te lachen voor je begrijpt wat de ander bedoelt? En dan druk ik me mild uit.

Boudewijn schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:09:
Als de rest ook wat namen post gooi ik ze wel in de SP; dan wordt die ook eens geupgrade.
Als je mij de startpost had gelaten dan was het allang gefixt geweest. :/
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:09:

[afbeelding]

[afbeelding]
Precies; die had ik in gedachten. Tnx.
Chaoss schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:14:
hoe controleer je die buizenspanning dan? hebje daar een speciaal apparaatje voor nodig? en wat moetje als die spanning niet klopt? direct andere buizen kopen?
Met een multimeter amperes meten over de juiste weerstand en dan V/R=I. Als ik het goed zeg zo (Koifarm?). Dan ga je geen buizen vervangen maar zorgen dat die stroom in orde komt (weerstand vervangen of met een potmetertje instellen).
hemaworst schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:27:
[...]

Hoi, mijn vader is ook wel handig en wil een afstandbediening in de KT88. Kan dat met dit pakketje?
Nee, dat past niet. Te kleine behuizing.
Boudewijn schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:01:
[...]

Hoezo? Als hij nog niet aangeweest is staat er toch geen spanning op?
Je gaat toch geen verbindingen anders aan elkaar solderen ofzo. Met caps moet je wel opppassen ja. Die moet je niet aan beide polen vastpakken. En een multimeter moet je eigenlijk ook wel hebben. Al was het om te kijken of een contact goed gesoldeerd is. Maar dat had ie al gezien.

En ja, dat is inclusief. :) Dat dingetje kost echt geen drol!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
dan moet je wel stellen dat je hem als triode hebt verbonden, itt een pentode (wat een beam tetrode min of meer is).

Maar goed, laat maar zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu is een tetrode ineens een soort penthode? Mag ik nu ff lachen?
Als ik zeg dat ie als triode werkt moet ik er dan nog apart bij vermelden dat ik hem als triode verbonden heb? (wat ik niet eens gedaan heb, zo is het ontwerp nu eenmaal. Maar daar heb je natuurlijk alweer een oordeel over klaar zonder je erin verdiept te hebben). Voordat ik er KT77's ingedaan heb had ik allang eea. gecheckt mbt doorverbonden pinnen en dat meegedeeld. Dat was al in dl 1 ofzo.
Bergenfietsen schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:47:

Je hoeft niet perse via Ebay te kopen hoor. Er zijn nog andere adressen over. De betrouwbaarste is nog wel Timaudio. Die zit trouwens ook op Ebay maar daar staat niet alles bij wat hij kan leveren.
De 'echte' spullen zie je trouwens toch niet op Ebay, of tegen belachelijke prijzen.

Anders moet je maar eens zeggen wat je wel wat leek of waar je aan zit te denken, dan kijk ik wel ff waar je het kunt kopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Jump to: navigation, search

The problem of secondary emission in the tetrode tube (valve) was solved by Philips/Mullard with the introduction of a suppressor grid to produce the pentode construction. Since Philips held a patent on this design, other manufacturers were keen to produce pentode type tubes without infringing the patent.
Dit is uit een wiki artikel over de beam tetrode.
Idee is hetzelfde.

* Boudewijn gooit ]eep in negeer-mode. Ga maar lekker de alwetende audiofiel uithangen ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 12-02-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon niet hetzelfde. Een penthode heeft 3 screens, een tetrode 2 een triode 1. Je kunt wel gelijk willen hebben maar je krijgt het gewoon niet. ;)

offtopic:
gaan we weer schelden?
Ik weet niet alles, ik zeg ook nooit dat ik alles weet en een audiofiel op de manier waarop jij dat foutief interpreteert ben ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
hemaworst schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:27:
[...]

Nee, dat past niet. Te kleine behuizing.
Volgens mij is er in de yaqin mc100B ruimte geoeg. Heb hieronder de AB printen in de versterker gephotoshopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/abamp.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Voor de Yaqin 5881a bezitters die een mod op de versterker wilt uitvoeren...Met name de "hum" hier een uitleg:

http://www.slickpepper.dyndns.org/valve-tube-amps..

Ook kun je de 6n6 magic eye buisjes verwijderen...

schema's voor de Yaqin MC-84L en Yaqin MC-10L

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:25:
[...]

Volgens mij is er in de yaqin mc100B ruimte geoeg. Heb hieronder de AB printen in de versterker gephotoshopt.

[afbeelding]
Ah super! Bedankt. Ik zal het doorgeven aan mijn vader.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.