Ik denk dat het een het andere niet uitsluitVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:45:
Er zitten te veel techneuten en te weinig genieters.
Ik las op pagina 1 dat er voor die A,B,X test gebruik is gemaakt van een M-Audio Audiophile 24/96 om het signaal weer om te zetten van analoog naar digitaal. Van die files zal wel veel overgebleven zijn, not....Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:45:
Ik ben op een ander forum in discussie met mensen die hebben aangetoond dat elke CD speler hetzelfde klinkt. Wij weten hier wel anders.
http://www.hififorum.nl/i...10650.msg178910#msg178910
Als je zin hebt doe mee. Er zitten te veel techneuten en te weinig genieters.
Goed A/D-en is nog moeilijker dan omzetten naar D/A dus het is niet zo gek dat niet veel mensen het verschil kunnen horen. En het spijt me, maar die Audiophile 24/96 van 100 piek zal die verschillen misschien maar voor 25% vastleggen. Dat kan ook niet anders met geluidskaarten in deze prijsklasse.
[ Voor 10% gewijzigd door rhodes54 op 01-02-2008 17:46 ]
Verwijderd
Daarom bouwen ze nu zelf een betere A/D omvormer. Wat zij doen is het frequentie gebied van een speler glad trekken met een voor die speler gecorrigeerde CD. Zodat het uitgangssignaal voor elke speler even vlak en even luid is. Als je dan gaat luisteren klinken heel veel spelers het zelfde. Wel is er verschil waar te nemen in verschillende manieren van analoge filtering en mijn toevoeging verschil in sampling frequentie. Maar gelukkig zijn niet alle spelers het zelfde en even plat in hun frequentie gebied.rhodes54 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:44:
[...]
Ik las op pagina 1 dat er voor die A,B,X test gebruik is gemaakt van een M-Audio Audiophile 24/96 om het signaal weer om te zetten van analoog naar digitaal. Van die files zal wel veel overgebleven zijn, not....
Goed A/D-en is nog moeilijker dan omzetten naar D/A dus het is niet zo gek dat niet veel mensen het verschil kunnen horen. En het spijt me, maar die Audiophile 24/96 van 100 piek zal die verschillen misschien maar voor 25% vastleggen. Dat kan ook niet anders met geluidskaarten in deze prijsklasse.
Meten is weten maar alles weten maakt niet gelukkig.
Verwijderd
Het koper kan wel eens geen koper blijken te zijn maar een verkoperde spuitgietlegering.Boudewijn schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:27:
Wat is er mis met die neppers? Het koper is geen merk-koper?
Verwijderd
Heb een chinese buizenvoorversterker aangeschaft de Doge8,
maar probleem is de ruis
De ruis is constant , de stand van de volumeknop maakt niet uit ook met Mute geen verschil.
Hoe kom ik nu van de ruis af of in ieder geval drastisch verminderen , andere buizen?
verder klinkt ie erg goed:)
maar probleem is de ruis
De ruis is constant , de stand van de volumeknop maakt niet uit ook met Mute geen verschil.
Hoe kom ik nu van de ruis af of in ieder geval drastisch verminderen , andere buizen?
Doge8 dat is toch een pre-amp? wat voor power/eind-amp gebruik je dan?
wel balen van die ruis! maar het is wel vreemd dat de ruis, constant is, onafhankelijk van volume en zelfs onafhankelijk van de mute... zal dan ookw el niet veranderen als je van input veranderd?
ligt het niet aan je bekabeling/plugs/speakers? hebje hele gevoelige speakers?
wel balen van die ruis! maar het is wel vreemd dat de ruis, constant is, onafhankelijk van volume en zelfs onafhankelijk van de mute... zal dan ookw el niet veranderen als je van input veranderd?
[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 02-02-2008 14:33 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
In dat geval heb je idd een punt, dan is die WBT plug beter.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:40:
[...]
Het koper kan wel eens geen koper blijken te zijn maar een verkoperde spuitgietlegering.
En ja de georganiseerde namaak-bendes zijn ook fout, accoord... maar het ging mij puur om het musicale deel.
Als het bekabeling is, dan zou het wss brom zijn en alleen de luidsprekerkabels moeten zijn. Geloof ik dus niet echt.Chaoss schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
Doge8 dat is toch een pre-amp? wat voor power/eind-amp gebruik je dan?
Plugs: idem.
Speakers: kan, maar ook wat raar.
Het lijkt me meer de versterker, heb je een schema of foto van de binnenkant?
Ik wil wel even kijken (ben ook geen buizen guru hoor).
wel slecht dat een amp van die prijsklasse last van ruis zou hebben ivm een verkeerd ontwerp oid.
eh crap, heb geboden op een Mhzs 33 cd speler... 20 GBP prima prijs.
dus ik denk mijn Paypal acount even activeren (had me laatst al eens aangemeld), duurt het activeren iets van 4-5 dagen, en vervolgens moet ik nog eens geld op mijn paypal rekening storten wat ook weer een paar dagen duurt.
crap.. en die veiling loopt over 2 uurtjes al af
dus ik denk mijn Paypal acount even activeren (had me laatst al eens aangemeld), duurt het activeren iets van 4-5 dagen, en vervolgens moet ik nog eens geld op mijn paypal rekening storten wat ook weer een paar dagen duurt.

Kan toch geen kwaad?
Gewoon winnen die handel en over een week betalen. Evt even mailtje naar de verkoper waarom het langer duurt, maar zelfs dat hoeft meestal niet.
Gewoon winnen die handel en over een week betalen. Evt even mailtje naar de verkoper waarom het langer duurt, maar zelfs dat hoeft meestal niet.
Gezien de specs zou het ding echt niet mogen ruisen. Doet ie dit op alle inganegn? Doet ie het ook als je de ingang kort sluit?Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:17:
maar probleem is de ruis
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
maakt niet uit hoor, ik had hem al gewonnen, en kwam tot dezelfde conclusie(shit, vergeten paypall account aan te maken). Gewoon ff een mailtje en de verkoper zei dat het ok wasChaoss schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:41:
eh crap, heb geboden op een Mhzs 33 cd speler... 20 GBP prima prijs.
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
nou kheb em gewonnen voor 19,99GBP
ben benieuwd wat voor verzendksoten er in rekening gebracht worden, bij de advertentie zelf stond namelijk 140gbp (airmail) en in het advertentie overzicht stond 110.
Maargoed zal wel 140GPB zijn... laat hem iig via airmail versturen anders duurt het mij te lang, en ik ga vragen wat het kost om er een interlink RCA kabel bij in de doos te doen... speakerkabels laat ik eerst maar achterwege door het gewicht (snel 3,5KG) zitje incl verzendkosten snel op zo'n 70GBP extra.
Maargoed zal wel 140GPB zijn... laat hem iig via airmail versturen anders duurt het mij te lang, en ik ga vragen wat het kost om er een interlink RCA kabel bij in de doos te doen... speakerkabels laat ik eerst maar achterwege door het gewicht (snel 3,5KG) zitje incl verzendkosten snel op zo'n 70GBP extra.
Verwijderd
Balen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:17:
maar probleem is de ruis
Ruis kan nooit door de speakers komen of een kabel. Dat zijn passieve elementen. Ruis is extra signaal dat gegenereerd wordt. Je hebt goed kans dat het een buis is. Het zit iig nà de volumepot en ingangskeuze. Je kunt de buizen bv eens wisselen en dan horen wat het is.
maar probleem is de ruis 
Eerst elimineren: Trek de inputs er eerst van af, luister of de ruis weg is.
Zet de volume regelaar op nul, luister of de ruis weg is.
Zet alle andere apparaten in de buurt uit, luister of de ruis weg is.
Dan weet je (iets) meer.
De mute is inderdaad verraderlijk, als dit niet hielp dan zit het in je eindversterker.
Luister of het in links/rechts plaatsvindt.
Eerst elimineren: Trek de inputs er eerst van af, luister of de ruis weg is.
Zet de volume regelaar op nul, luister of de ruis weg is.
Zet alle andere apparaten in de buurt uit, luister of de ruis weg is.
Dan weet je (iets) meer.
De mute is inderdaad verraderlijk, als dit niet hielp dan zit het in je eindversterker.
Luister of het in links/rechts plaatsvindt.
Verwijderd
heb de pre nog even op een andere amp aangesloten en daar was de ruis een heel stuk minder en op een aanvaardbaar niveau (maar mag nog steeds minder).
Lijkt erop dat de pre en de Jungsons monoblokken elkaar niet mogen
Heb de monoblokken ook op een andere pre getest en dat gaf een "aanvaardbare" ruis.
Zou je met de gain op de monoblokken het euvel verminderen? (zit er wel niet op aan de buitenkant maybe intern?)
Zoiets had ik ergens gelezen.
Lijkt erop dat de pre en de Jungsons monoblokken elkaar niet mogen
Heb de monoblokken ook op een andere pre getest en dat gaf een "aanvaardbare" ruis.
Zou je met de gain op de monoblokken het euvel verminderen? (zit er wel niet op aan de buitenkant maybe intern?)
Zoiets had ik ergens gelezen.
Uhh is dat een matching-issue? Elke goede amp hoort op elke goede pre-amp te werken.Lijkt erop dat de pre en de Jungsons monoblokken elkaar niet mogen
Gain verlagen zal werken ja, dan wordt de ruis minder versterkt, maar of en hoe dat kan is een 2e.
Zitten alle buizen netjes in de voetjes?
Verwijderd
tja dat had ik ook gehooptBoudewijn schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:55:
[...]
Uhh is dat een matching-issue? Elke goede amp hoort op elke goede pre-amp te werken.
Ik zal morgen de pre openschroeven , ik zag alwel dat de buisjes in soort gesloten houdertje zitten.Gain verlagen zal werken ja, dan wordt de ruis minder versterkt, maar of en hoe dat kan is een 2e.
Zitten alle buizen netjes in de voetjes?
Ja maar haal ze eens los en zet ze er opnieuw in.
Soms zit dat niet goed en heb je het effect wat jij hebt, met name bij een voorbuis is dat relevant.
Soms zit dat niet goed en heb je het effect wat jij hebt, met name bij een voorbuis is dat relevant.
Verwijderd
hmm buishouder heb ik eraf maar buisjes zitten erg vast in hun voetjes
buisjes toch gewoon omhoog tillen?
btw. het zijn in totaal 8 buisjes:
4x 12ax7b
4x 12at7
China
SHUGANG
4x 12ax7b
4x 12at7
China
SHUGANG
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 14:25 ]
Ja gewoon met een draaiende beweging de buisjes er uit "masseren".Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:13:
hmm buishouder heb ik eraf maar buisjes zitten erg vast in hun voetjes
4x 12ax7b
4x 12at7
China
SHUGANG
Hoe leg je dat uit... trek de buis een beetje naar opzij en laat hem 1-2 mm loskomen, duw hem nu net zo ver naar achter en dan weer naar de andere zij en zo "draai" je hem er uit zonder te veel geweld.
Mja en breek je je buisvoet 
Draaiend
.
Gewoon rechtoomhoog, buis bij de voetjes (plastic deel, hebben ECCs alleen helaas niet...) pakken en trekken.

Draaiend

Gewoon rechtoomhoog, buis bij de voetjes (plastic deel, hebben ECCs alleen helaas niet...) pakken en trekken.
Verwijderd
Heb ze met een beetje wiebelen losgekregen
en ook weer netjes stevig terug geplaatst maar helaas geen verandering in ruis.
Denk dat ik andere buisjes ga bestellen van Tungsol of EI
Moet ik alle 8 buisjes vervangen?
Heb hier voor info gekeken:
http://thetubestore.com/12ax7review.html
btw. nog bedankt voor de tips everyone
en ook weer netjes stevig terug geplaatst maar helaas geen verandering in ruis.
wel wierd hoor, Shuguang maakt best veel buizen die vaak stock voorkomen in chineese amps... je zou verwacht dat het wel goed zit met dat merk.
Verwijderd
@Rampagecab..
Lijkt me sterk dat het in de buizen zit...Mogelijk dat een defect onderdeel in de versterker zelf het probleem is...Als die echt zwaar ruist..
Of simpelweg een ontwerpfout
Lijkt me sterk dat het in de buizen zit...Mogelijk dat een defect onderdeel in de versterker zelf het probleem is...Als die echt zwaar ruist..
Of simpelweg een ontwerpfout
Denk niet dat andere buizen je ruis laat verdwijnen. Maar daar weten de expert jongens hier meer vanVerwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:25:
en ook weer netjes stevig terug geplaatst maar helaas geen verandering in ruis.![]()
Edit: hehe...Bronco.b net iets sneller
[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 03-02-2008 16:19 ]
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
draaiend daarmee wordt bedoeld dan een je een rondslingerende beweging maakt. Niet dat je de voet eruitdraait als een gloeilamp. Het heet 'tuberolling' vanwege die beweging. Als je een buis die echt vastzit er recht omhoog in 1x er uit probeert te trekken heb je goed kans dat je jezelf zeerdoet of de buis vernield. Maargoed. 'T was al gelukt 
Àls je andere buisjes wilt proberen kun je beter bij BTB in duitsland kopen, die zijn goedkoop en geven goede service en verzenden is maar €7. Ei zijn daar iig veel goedkoper. Of bij TubeTown idem.
Verder heb ik het vermoeden dat het niet echt aan de buisjes zal liggen. Maar andere erin zal het geluid wel verbeteren.
Àls je andere buisjes wilt proberen kun je beter bij BTB in duitsland kopen, die zijn goedkoop en geven goede service en verzenden is maar €7. Ei zijn daar iig veel goedkoper. Of bij TubeTown idem.
Verder heb ik het vermoeden dat het niet echt aan de buisjes zal liggen. Maar andere erin zal het geluid wel verbeteren.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 18:54 ]
Verwijderd
Het uitgangssignaal word toch bepaalt door de buisjes ?Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:12:
Verder heb ik het vermoeden dat het niet echt aan de buisjes zal liggen.
Als andere buisjes niet helpen dan moeten de eindbakken getuned worden denk ik.
hebben alle eindbakken een gain potmeter intern of zoiets?
Verwijderd
Rampagecab..En stel je nou 's voor dat er iets stuk is in de voortrap? Laat of ga die eerst controleren voor de andere oplossingen denk. En trouwens ruizen de eindbakken ook met een andere voortrap?
Of is dat enkel en alleen de doge die problemen geeft? Ik zou die eerst aan alle kanten controleren/nakijken en bla bla..voor je iets gaat doen met of aan je eindbakken..
Hou het simpel want eer je weet, weet je helemaal niet meer waar het probleem ligt omdat alles overhoop is geweest!
Of is dat enkel en alleen de doge die problemen geeft? Ik zou die eerst aan alle kanten controleren/nakijken en bla bla..voor je iets gaat doen met of aan je eindbakken..
Hou het simpel want eer je weet, weet je helemaal niet meer waar het probleem ligt omdat alles overhoop is geweest!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 20:48 ]
RampageCab, heb je een multimeter? Zoja, meet eens de weestand over de ingang van je Jungson versterkers, en zet de waarde hier effe neer?
[quote]Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:25:
wink wink boudewijn....
Gevonden met een beetje googelen:
Nee, een buis ruist dermate weinig dat je er geen last van moet hebben.
Veelal is door schakeling de voeding meer de oorzaak van de ruis dan de buis zelf.
wink wink boudewijn....
Gevonden met een beetje googelen:
Nee, een buis ruist dermate weinig dat je er geen last van moet hebben.
Veelal is door schakeling de voeding meer de oorzaak van de ruis dan de buis zelf.
[ Voor 47% gewijzigd door vinz98 op 03-02-2008 21:44 ]
Verwijderd
hoi,voodooless schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:52:
RampageCab, heb je een multimeter? Zoja, meet eens de weestand over de ingang van je Jungson versterkers, en zet de waarde hier effe neer?
47k ohm , tenminste als ik het goed heb gedaan met de pennen op cinch ingang.
moet ik de pre ook meten?
@bronco
de eindbakken ruizen een stuk minder met een andere voortrap
de buizenpre ruist ook veel minder met op andere eindbakken (maar mag nog steeds minder).
Krijg er beetje een punthoofd van

47K zou probleemloos moeten zijn. Helaas kun je de uitgangsimpedantie niet zo simpel meten
Meet voor de grap ook eens de eindtrap die minder ruiste. Meet die toevallig hoger dan 47K?
Verwijderd
Zoals belooft een foto van een dagje modden in Nieuw Amsterdam.

Deze groep was net zo leergierig als de vorige groep en zogen de informatie uit mij. Maar ook onderling werden vele ervaringen uitgewisseld. Voor mij waren de meegebrachte voorversterkers en versterkers zeer interesant omdat hier voor mij onbekende types bijzaten en ik nu toch een indruk van deze types heb kunnen krijgen.
Bedank namens mijn vrouw en mij voor de meegebrachte presentjes.

Deze groep was net zo leergierig als de vorige groep en zogen de informatie uit mij. Maar ook onderling werden vele ervaringen uitgewisseld. Voor mij waren de meegebrachte voorversterkers en versterkers zeer interesant omdat hier voor mij onbekende types bijzaten en ik nu toch een indruk van deze types heb kunnen krijgen.
Staat de apparatuur op een geaard stopcontact zoniet zorg dan dat in iedergeval de Jungson geaard draait want die kan gaan brommen zonder aarden. Je kunt de jungson aarden door deze te verbinden met een kale cv buis.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:28:
[...]
Het uitgangssignaal word toch bepaalt door de buisjes ?
Als andere buisjes niet helpen dan moeten de eindbakken getuned worden denk ik.
hebben alle eindbakken een gain potmeter intern of zoiets?
Ook is het goed alle apparatuur los te koppelen behalve de voor en de eindversterker en te kijken of er dan nog steeds een brom/ruis is.
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Paulie72 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:37:
Je kunt de jungson aarden door deze te verbinden met een kale cv buis.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Leuk om iedereen zo verwoed bezig te zien! Welke type versterkers waren er dan? En waren er dit keer ook weer grote verschillen waarneembaar in de cd-spelers?Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:49:
Zoals belooft een foto van een dagje modden in Nieuw Amsterdam.
[afbeelding]
BTW heeft iemand ervaring met de russische 6N3P-EV tubes voor in de MHZS CD-speler???
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 10:11 ]
yaqin MC100B
Gisteren heb ik de Yaqin mc 100B bij mijn vader gebracht. Hij was er echt super blij mee.Vergeleken met zijn Harman Kardon set klonk het 100x beter. Op de Dali Suite 2.5 SE klonk het super. Qua volume kon hij veel(heel veel) harder dan mijn 300B op zijn boxen.
Kwam goed uit, want hij houdt van erg Pärt(klassiek) en dergelijke muziek. Mijn 300b klonk dan te zacht op zijn boxen.
Mod MHZS CD33
Ik heb nog geen tijd gehad om goed naar mijn cd speler te luisteren, maar één ding viel me op.
De volumeknop van mijn versterker moet vééééél verder open dan voorheen. Dat is op zich niet zo erg, maar ik ben me al 3x te tering geschrokken toen ik van input wisselde.
@KoiFarm, kan je aangeven welke weerstand ik moet aanpassen om het uitgangs signaal iets te verhogen?
Gisteren heb ik de Yaqin mc 100B bij mijn vader gebracht. Hij was er echt super blij mee.Vergeleken met zijn Harman Kardon set klonk het 100x beter. Op de Dali Suite 2.5 SE klonk het super. Qua volume kon hij veel(heel veel) harder dan mijn 300B op zijn boxen.
Kwam goed uit, want hij houdt van erg Pärt(klassiek) en dergelijke muziek. Mijn 300b klonk dan te zacht op zijn boxen.
Mod MHZS CD33
Ik heb nog geen tijd gehad om goed naar mijn cd speler te luisteren, maar één ding viel me op.
De volumeknop van mijn versterker moet vééééél verder open dan voorheen. Dat is op zich niet zo erg, maar ik ben me al 3x te tering geschrokken toen ik van input wisselde.
@KoiFarm, kan je aangeven welke weerstand ik moet aanpassen om het uitgangs signaal iets te verhogen?
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Ik wil op zich wel een goede A/D ter beschikking stellen alleen is het even afhankelijk op welke termijn jullie hem nodig hebben omdat ik de komende weken weinig tot geen tijd heb.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:04:
Daarom bouwen ze nu zelf een betere A/D omvormer. Wat zij doen is het frequentie gebied van een speler glad trekken met een voor die speler gecorrigeerde CD. Zodat het uitgangssignaal voor elke speler even vlak en even luid is. Als je dan gaat luisteren klinken heel veel spelers het zelfde. Wel is er verschil waar te nemen in verschillende manieren van analoge filtering en mijn toevoeging verschil in sampling frequentie. Maar gelukkig zijn niet alle spelers het zelfde en even plat in hun frequentie gebied.
Meten is weten maar alles weten maakt niet gelukkig.
Verwijderd
@hemaworst..ik schrok me eerst ook de tering..dat ik de volume meer open moest draaien..maar uiteindelijk ben ik er wel blij mee...ik kan nu verder beter en makkelijk de volume instellen...hemaworst schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:51:
yaqin MC100B
Mod MHZS CD33
De volumeknop van mijn versterker moet vééééél verder open dan voorheen. Dat is op zich niet zo erg, maar ik ben me al 3x te tering geschrokken toen ik van input wisselde.![]()
En in het begin moest ik zeer wennen aan het 'nieuwe geluidsbeeld'. Het leek in het begin of het een rommelig geheel was, plaatsing verkeerd was en het geluidsbeeld niet homogeen klonk maar naar enkele uren was dit geheel verdwenen.
Of het nu aan mijn oren lag of toch het inspelen is me onbekend. Anyway..uiteindelijk ben ik er zeer blij mee. Microdetails en ruimte zijn een stuk beter....
Daar de genoemde Jungson niet aangesloten kan worden op een geaard stopcontact want het betreft hier een oudere woning waar geen aarding aanwezig is.kraats schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:58:
[...]
Nee, dat kan door een goed geaarde wandcontactdoos te gebruiken. Aarden via de CV is not-done én gevaarlijk! En aangezien cv-leidingen tegenwoordig steeds vaker kunststof zijn heeft het zelfs ook geen nut meer.
De oplossing om de aarding van de CV leiding te halen is alleen maar om te testen of dit verschil uit maakt.
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Dat is niet alleen een probleem van ouder huis, ik woon in een relatief "jong" huis (ongeveer 15jr oud) moest blijkbaar allemaal zo goedkoop mogelijk want ik heb ook nergens aarding.
Maar idd, tijdelijk even proberen door een draadje op een kale CV buis te houden kan geen kwaad lijkt me.
Wat ook relevant kan zijn wat voor apperaten zitten er nog meer op dezelfde groep? die zijn bij ons ook superwazig ingedeeld... als er nu een magnetron of wasmachine oid op dezelfde groep zit kan dat ook voor storing zorgen
Maar idd, tijdelijk even proberen door een draadje op een kale CV buis te houden kan geen kwaad lijkt me.
Wat ook relevant kan zijn wat voor apperaten zitten er nog meer op dezelfde groep? die zijn bij ons ook superwazig ingedeeld... als er nu een magnetron of wasmachine oid op dezelfde groep zit kan dat ook voor storing zorgen
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 04-02-2008 11:12 ]
Waarom is aarden via de CV gevaarlijk ? uiteindelijk zit dat hele systeem ook op je aardpen aangesloten (als het goed is )kraats schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:58:
[...]
Nee, dat kan door een goed geaarde wandcontactdoos te gebruiken. Aarden via de CV is not-done én gevaarlijk! En aangezien cv-leidingen tegenwoordig steeds vaker kunststof zijn heeft het zelfs ook geen nut meer.
Omdat je niet weet of het wel een aarde is!
Verder kan er dus rommel op (oooh de audiofielen gaan gek worden
) zitten.
Het is zelfs verboden aldus : http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm
Verder kan er dus rommel op (oooh de audiofielen gaan gek worden
Het is zelfs verboden aldus : http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm
Verwijderd
we hadden het over ruis, niet storing...
Aarden op de cv-leiding kan wel als die zoals vroeger gebruikelijk van metaal is en zijn eigen aarde heeft. Maar ik heb het ook eens boven in de flat bij mijn broer gedaan en toen stond ik onder stroom. Er liep iets van 30-40V tussen de aarde uit het stopcontact en de verwarming zodat je het echt door je arm voelde lopen. Niet altijd aan te bevelen dus.
Het is onmogelijk dat je in het huis helemaal geen aarde hebt. Het is nml verplicht voor wasmachine aansluitingen en verwarmingsapparaten. je kunt dan via de plafondpotten wel aarde trekken naar je stopcontact. Als je niet weet hoe dat moet vraag dan maar eens in je omgeving rond naar een handige klusser/electricien. Het kost je hoogstens een rol geel/groen installatiedraad en een uurtje werk.
Nu nog even 2 foto's van de workshop bij Koifarm.

Hier geeft Koifarm uitleg over het schema van de MHZS op het grote scherm

En dit zijn de solderende tweakers onder het toeziend oog van Koifarm. (klik voor grotere versie)
We waren dus met 4 dezelfde cd-spelers tegelijk aan het modificeren. Dezelfde mod, maar met wat andere caps hier en daar. Mr Okkienokkie had er al mooie paper in oil caps in. Hemaworst stond hier even op mij te wachten omdat ik het soldeerwerk deed, maar heeft later ook zelf gesoldeerd. De mannen tegenover zijn ook bezig met het uitgangs-pcb. We hebben allemaal de opamps eruit gehaald en de caps verbeterd. Sommige met clarity-caps andere met PiO. Dus erg veel verschil zit er niet in denk ik. Onder in beeld soldeert moborunner aan een buizenuitgangstrap de pootjes van de buizenvoet om andere buisjes in de Shanling CD100S te zetten. Hoe het allemaal klinkt kon ik niet zo erg goed beoordelen.
We hadden verder nog wat dingen mee zoals Een Yaqin MS12, een van Medevoort digitale versterker en een zelfgemaakte buffer, en van mij de FV34A en KT88 en de Jolida JD9 phono. De KT88 versterker wordt altijd erg heet maar de buizen blijken gewoon in het groene gebied te werken (88mA?) volgens Koifarms spreadsheet. De buizen slijten dus niet overmatig. Dat is een hele geruststelling, kan ik gerust betere KT88's er in zetten. De Yarland kunnen nog een paar dingetjes aan gedaan worden waar was in feite goed. De Jolida phono zit een onregelmatig rateltje in dat we er niet zonder schema uit konden halen.
Het was dus een leuke, drukke en leerzame dag. Er waren onbekende gezichten en onverwacht bekende gezichten bij. Dat leverde ook leuke verhalen op over het onstaan van de Okkienokkie (platenwasmachine) en dat gaf weer extra moed om zelf dingen aan te pakken. Elektronica is niet altijd zo moeilijk als het lijkt maar ook gewoon leuk om mee te knutselen. Als je het maar veilig doet.
Aarden op de cv-leiding kan wel als die zoals vroeger gebruikelijk van metaal is en zijn eigen aarde heeft. Maar ik heb het ook eens boven in de flat bij mijn broer gedaan en toen stond ik onder stroom. Er liep iets van 30-40V tussen de aarde uit het stopcontact en de verwarming zodat je het echt door je arm voelde lopen. Niet altijd aan te bevelen dus.
Het is onmogelijk dat je in het huis helemaal geen aarde hebt. Het is nml verplicht voor wasmachine aansluitingen en verwarmingsapparaten. je kunt dan via de plafondpotten wel aarde trekken naar je stopcontact. Als je niet weet hoe dat moet vraag dan maar eens in je omgeving rond naar een handige klusser/electricien. Het kost je hoogstens een rol geel/groen installatiedraad en een uurtje werk.

En dit zijn de solderende tweakers onder het toeziend oog van Koifarm. (klik voor grotere versie)
We waren dus met 4 dezelfde cd-spelers tegelijk aan het modificeren. Dezelfde mod, maar met wat andere caps hier en daar. Mr Okkienokkie had er al mooie paper in oil caps in. Hemaworst stond hier even op mij te wachten omdat ik het soldeerwerk deed, maar heeft later ook zelf gesoldeerd. De mannen tegenover zijn ook bezig met het uitgangs-pcb. We hebben allemaal de opamps eruit gehaald en de caps verbeterd. Sommige met clarity-caps andere met PiO. Dus erg veel verschil zit er niet in denk ik. Onder in beeld soldeert moborunner aan een buizenuitgangstrap de pootjes van de buizenvoet om andere buisjes in de Shanling CD100S te zetten. Hoe het allemaal klinkt kon ik niet zo erg goed beoordelen.
We hadden verder nog wat dingen mee zoals Een Yaqin MS12, een van Medevoort digitale versterker en een zelfgemaakte buffer, en van mij de FV34A en KT88 en de Jolida JD9 phono. De KT88 versterker wordt altijd erg heet maar de buizen blijken gewoon in het groene gebied te werken (88mA?) volgens Koifarms spreadsheet. De buizen slijten dus niet overmatig. Dat is een hele geruststelling, kan ik gerust betere KT88's er in zetten. De Yarland kunnen nog een paar dingetjes aan gedaan worden waar was in feite goed. De Jolida phono zit een onregelmatig rateltje in dat we er niet zonder schema uit konden halen.
Het was dus een leuke, drukke en leerzame dag. Er waren onbekende gezichten en onverwacht bekende gezichten bij. Dat leverde ook leuke verhalen op over het onstaan van de Okkienokkie (platenwasmachine) en dat gaf weer extra moed om zelf dingen aan te pakken. Elektronica is niet altijd zo moeilijk als het lijkt maar ook gewoon leuk om mee te knutselen. Als je het maar veilig doet.
En daarom is het verboden, niet alleen jij kunt een opdonder krijgen maar ook anderen.Aarden op de cv-leiding kan wel als die zoals vroeger gebruikelijk van metaal is en zijn eigen aarde heeft. Maar ik heb het ook eens boven in de flat bij mijn broer gedaan en toen stond ik onder stroom. Er liep iets van 30-40V tussen de aarde uit het stopcontact en de verwarming zodat je het echt door je arm voelde lopen. Niet altijd aan te bevelen dus.
Welke kerel ben jij op de foto hierboven?
Hier een verslagje van de workshop bij Koifarm.
Een leerzame en gezellige dag waarbij onze gastheer overstelpt werd met vragen.
Na een gedegen uitleg over het modden en de MHZ in het bijzonder werd er gretig gesloopt en gesoldeert.
Mijn mod was vrij simpel :omsolderen van de reeds door mij gemodde buisvoeten naar een 6n6p buis.
Resultaat thuis na 12 uur inbranden :bijna de sound die ik in gedachten had ,maar de buizen zijn nog niet helemaal ingespeelt dus het is nog even afwachten.
Het klankbeeld is nu al wat voller met geen afname van details.
Ook de verzorging was excellent, met een heerlijke spaghetti in de middag.
Grote klasse Koifarm !! ,bedankt voor deze mooie dag.
Een leerzame en gezellige dag waarbij onze gastheer overstelpt werd met vragen.
Na een gedegen uitleg over het modden en de MHZ in het bijzonder werd er gretig gesloopt en gesoldeert.
Mijn mod was vrij simpel :omsolderen van de reeds door mij gemodde buisvoeten naar een 6n6p buis.
Resultaat thuis na 12 uur inbranden :bijna de sound die ik in gedachten had ,maar de buizen zijn nog niet helemaal ingespeelt dus het is nog even afwachten.
Het klankbeeld is nu al wat voller met geen afname van details.
Ook de verzorging was excellent, met een heerlijke spaghetti in de middag.
Grote klasse Koifarm !! ,bedankt voor deze mooie dag.
Verwijderd
Boudewijn schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:46:
Welke kerel ben jij op de foto hierboven?
offtopic:
Ik had een rode trui aan op de foto van Koifarm.
Ehh, ik heb mijn eigen foto's zelf genomen, dus ik ben degene die er niet op staat. Logisch toch? Maarre, sommige nicks zoek je idd niet achter personen. Alleen JTB had ik gelijk goed.
Ik had een rode trui aan op de foto van Koifarm.
Ehh, ik heb mijn eigen foto's zelf genomen, dus ik ben degene die er niet op staat. Logisch toch? Maarre, sommige nicks zoek je idd niet achter personen. Alleen JTB had ik gelijk goed.
Oh ja: RESPECT voor degenen die van zo ver zijn komen rijden!
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 17:34 ]
Verwijderd
@de modders..Was mister okkienokkie..de okkienokkie man die de platenwasmachine heeft bedacht? Het blijkt namelijk dat een concurrent, die een soortgelijk apparaat had, totaal niet blij was met zijn superplaten wasmachine. Omdat de okkienokkie relatief gezien nogal goedkoop en zeer goed is!!
Anyway..nogmaals de vraag heeft iemand ervaring met de russische 6N3P-EV tubes voor in de MHZS CD-speler:?
Ik zit er namelijk sterk aan te denken er een aantal te kopen voor een test. Tezij iemand op voorhand al zegt dat de zijn ruk zijn
Anyway..nogmaals de vraag heeft iemand ervaring met de russische 6N3P-EV tubes voor in de MHZS CD-speler:?
Ik zit er namelijk sterk aan te denken er een aantal te kopen voor een test. Tezij iemand op voorhand al zegt dat de zijn ruk zijn
Verwijderd
ja. Tot mijn verbazing ja.de okkienokkie man die de platenwasmachine heeft bedacht
En de russische 6N3P-EV zijn ok maar niet super. Het zijn speciale longlife stevige versies.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 19:47 ]
Verwijderd
Ook nog even de andere amp gemeten en die was inderdaad een stukje hoger 55,7Kvoodooless schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:42:
47K zou probleemloos moeten zijn. Helaas kun je de uitgangsimpedantie niet zo simpel metenMeet voor de grap ook eens de eindtrap die minder ruiste. Meet die toevallig hoger dan 47K?
Gister ook nog de boel op een geaarde wcd aangesloten en helaas geen chocola.
btw er was nooit sprake van een brom oid.
Verwijderd
Ik heb op tubes asylum het volgende gevonden (dit is overigens slechts een mening en niet de mijneVerwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:46:
[...]
ja. Tot mijn verbazing ja.
En de russische 6N3P-EV zijn ok maar niet super. Het zijn speciale longlife stevige versies.
'ust been through tube rolling with a Phono preamp that uses this tube; WE396A is nice, Raytheon Black plate 2C51, early 1950s, is incredibly smooth, and some 1960s JAN 5670s arent bad either
Avoid JAN 5670 GEs tho, cheap looking and sound nasty compared to the others
Dirt cheap tubes now, but maybe not for long'
Tja...en vond dit nog:
'As a follow up, I recently got JAN GE 5670 and Russian 6N3P-EV (military spec, low noise). 6N3P-EV has the lowest noise of all the 2C51 I've tried. It is very accurate sounding, a great tube for hi-fi. JAN GE 5670 has the a similar noise level as Chinese 6N3, but is significantly warmer. It does not have the accuracy of 6N3P-EV, but I prefer its warmth with K1000. In fact, the GE tube will probably be too warm and too euphonic in other systems but I prefer it for now'.
en deze als laatste:
'I now prefer 6N3P-EV over GE JAN 5670, due to clarity. Tuberolling is a lot of fun and in my limited experience the key seems to be cahracter and synergy rather than hunting down expensive, exotic tubes. It is also good ear-training to differentiate the differences between tubes'
mmmhhh..ga's toch eens proberen...die russische buizen kosten geen drol...
Echter of het ook zo ervaar is twijfelachtig. Try before you die..
alg. info over de buis:
The 6N3P (Russian: 6Н3П) is a Russian-made direct equivalent of the 2C51 vacuum tube. It is slightly larger in size than the American tube.
6N3P was widely used for FM band radio input unit stages (nearly all 1960s Soviet radios with FM band all employed the same input unit on a separate subchassis). Currently, it has some use in DIY preamps. A ruggedized/industrial version of the tube is designated 6N3P-EV (Russian: 6Н3П-ЕВ)
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 20:47 ]
Waarom zou het twijfelachtig zijn? Omdat ze goedkoop zijn?Echter of het ook zo ervaar is twijfelachtig. Try before you die..
alg. info over de buis:
The 6N3P (Russian: 6Н3П) is a Russian-made direct equivalent of the 2C51 vacuum tube. It is slightly larger in size than the American tube.
Ik gberuik een aantal sovjet modellen, en ben er best tevreden over.
Spul is vaak mil. spec, en dat is dus een vrij strikte norm.
ik heb een vraag. volg dit onderwerp al een tijdje en wil de overstap naar een chineese buizen versterker wagen. nu zit ik met een probleem. mijn huidige set bestaat uit de volgende componenten cd-speler : philips cdd 882, versterker : philips dfa 888 , boxen : philips fb 825
nu is het probleem dat de cd-speler alleen een loopwerk is en geen dac bevat. dus om de versterker te vervangen zou ik dus of ook nog een losse dac, welke?, moeten aanschaffen of een nieuwe cd-speler, mhzs?.
wat is wijsheid. ben opzich tevreden met de cd-speler, met het bekende loopwerk. dus vroeg mij af wat jullie denken dat het beste resultaat gaat geven met een beperkt budget in het achterhoofd.
nu is het probleem dat de cd-speler alleen een loopwerk is en geen dac bevat. dus om de versterker te vervangen zou ik dus of ook nog een losse dac, welke?, moeten aanschaffen of een nieuwe cd-speler, mhzs?.
wat is wijsheid. ben opzich tevreden met de cd-speler, met het bekende loopwerk. dus vroeg mij af wat jullie denken dat het beste resultaat gaat geven met een beperkt budget in het achterhoofd.
Wat is een beperkt budget?
Mischien slim om een Chinese dac te kopen en een goedkopere versterker? Dat is wel fijner bij upgraden.
Anderszijds kosten die MHZS cd-spelers ook niet bijster veel, en die zijn best leuk.
Mischien slim om een Chinese dac te kopen en een goedkopere versterker? Dat is wel fijner bij upgraden.
Anderszijds kosten die MHZS cd-spelers ook niet bijster veel, en die zijn best leuk.
zat aan 600/700 euro te denken. wilde als ik een dac ging kopen ook op de chinese markt kijken. maar heb van dac's niet zoveel kaas gegeten. er is daarover hier ook niet veel langs gekomen. dus weet niet aan wat voor prijs ik moet denken.
Pfff dat is best lastig... je kunt een nette MHZS cd speler en een El34 ampje pakken.
Ben je bij elkaar je 700E kwijt, en heb je toch cd-setup.
Nadeel is dat je 2x cd-speler hebt... ik denk alleen niet dat je voor de prijs van die cd speler een losse DAC hebt
.
Ben je bij elkaar je 700E kwijt, en heb je toch cd-setup.
Nadeel is dat je 2x cd-speler hebt... ik denk alleen niet dat je voor de prijs van die cd speler een losse DAC hebt
Zelf heb ik de Yaqin MC10L (EL 34 PushPull) met een MHZS 33 op FB815 speakers aangesloten gehad. Persoonlijk vond ik dit net even te wollig klinken. Ook de ruimtelijkheid vond ik tegen vallen.
Rustige jazz is er wel mee te beluisteren, maar als je van rock muziek houd is dit geen lekkere combinatie.
M'n CEC 3300 versterker vind ik veel beter klinken in combinatie met de FB815. Het geluid komt dan toch verder naar voren en voor mn gehoor ook meer omhoog. Het geheel klinkt frisser en vermoeit minder snel.
Aan de andere kant is het wel weer zo dat de Yaqin weer beter klinkt op Onix Reference 1 speakers.
Op deze speakers klinkt de CEC veel te schel en mis ik duidelijk de warme klank.
Als je dus een buizenversterker wilt proberen op de FB's raad ik je aan een Yarland te bestellen via Crafty. Als het niet lekker klinkt in combinatie met je speakers kun je ze altijd terugsturen.
Ik heb nu zelf een goedkope dac (Zero dac) besteld via Ebay. Ik ben geen techneut, maar deze schijnt goed in elkaar te zitten en is makkelijk te modificeren.
Deze is nu onderweg en ik verwacht er inclusief eventuele BTW en invoerheffingen niet meer dan 150 Euro in totaal voor kwijt te zijn.
Als we dan de som opmaken:
Yarland EL84 buizenversterker via Crafty: 300
MHZS 33 CD speler via ebay: 250
Zero DAC: 150
Totaal:700 Euro.
Je kunt ook wachten met de CD speler en je loopwerk op de DAC aansluiten.
Rustige jazz is er wel mee te beluisteren, maar als je van rock muziek houd is dit geen lekkere combinatie.
M'n CEC 3300 versterker vind ik veel beter klinken in combinatie met de FB815. Het geluid komt dan toch verder naar voren en voor mn gehoor ook meer omhoog. Het geheel klinkt frisser en vermoeit minder snel.
Aan de andere kant is het wel weer zo dat de Yaqin weer beter klinkt op Onix Reference 1 speakers.
Op deze speakers klinkt de CEC veel te schel en mis ik duidelijk de warme klank.
Als je dus een buizenversterker wilt proberen op de FB's raad ik je aan een Yarland te bestellen via Crafty. Als het niet lekker klinkt in combinatie met je speakers kun je ze altijd terugsturen.
Ik heb nu zelf een goedkope dac (Zero dac) besteld via Ebay. Ik ben geen techneut, maar deze schijnt goed in elkaar te zitten en is makkelijk te modificeren.
Deze is nu onderweg en ik verwacht er inclusief eventuele BTW en invoerheffingen niet meer dan 150 Euro in totaal voor kwijt te zijn.
Als we dan de som opmaken:
Yarland EL84 buizenversterker via Crafty: 300
MHZS 33 CD speler via ebay: 250
Zero DAC: 150
Totaal:700 Euro.
Je kunt ook wachten met de CD speler en je loopwerk op de DAC aansluiten.
Verwijderd
@diegene die een yaqin 5881 amp hebben. Op ebay ben ik via de ebay-winkel van sovcom een russiche equivalent tegengekomen van de 5881 eindbuis. 8 stuks voor € 33 euro plus € 11 euro verzendkosten. Totaal dus € 44 euro.(http://cgi.ebay.nl/RARE-5...egoryZ58174QQcmdZViewItem)
Misschien interessant om te weten
En voor de prijs hoef je het ook niet te laten dacht ik zo
@boudewijn..De chinese 6N3P buis is crap..en aangezien jeep veel ervaring heeft met buizen en aangaf dat de russische variant, volgens hem, ook niet bijster interessant is twijfel ik gewoon..Maar goed ik heb ook russische 6SN7 buizen en die bevallen prima..
Ik heb de gok gewaagd en 10 stuks gekocht..Nu ff afwachten op de levering, inspelen en horen of het iets is..ben wel zeer benieuwd want her en der lees ik best goeie recensies over de russische mil.specs. buis. Wordt vervolgt
Misschien interessant om te weten
@boudewijn..De chinese 6N3P buis is crap..en aangezien jeep veel ervaring heeft met buizen en aangaf dat de russische variant, volgens hem, ook niet bijster interessant is twijfel ik gewoon..Maar goed ik heb ook russische 6SN7 buizen en die bevallen prima..
Ik heb de gok gewaagd en 10 stuks gekocht..Nu ff afwachten op de levering, inspelen en horen of het iets is..ben wel zeer benieuwd want her en der lees ik best goeie recensies over de russische mil.specs. buis. Wordt vervolgt
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 10:58 ]
Verwijderd
Kijk hier in het eerste schema.hemaworst schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:51:
Mod MHZS CD33
De volumeknop van mijn versterker moet vééééél verder open dan voorheen. Dat is op zich niet zo erg, maar ik ben me al 3x te tering geschrokken toen ik van input wisselde.![]()
http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4178
R15 = 33k wordt 15k en R17=56k wordt 82k, De orginele waarden staan ook op de print. Kun je ze beter vinden.
Lukt het niet stuur mij dan een mail.
Op zoek naar wat PIO's voor mijn Shanling speler kwam ik op Ebay twee types tegen:
de K40y en de K42y (de eerste is grijs en de ander groen van kleur)
Welke kan ik het beste nemen kwalitatief gezien ?
Heb 2,3 tot 10 mf nodig per kanaal,dus ik moet parallel schakelen, de k40 is er in 0,33 mf
en de k42 in 1mf.
.
Heb 2,3 tot 10 mf nodig per kanaal,dus ik moet parallel schakelen, de k40 is er in 0,33 mf
en de k42 in 1mf.
.
Verwijderd
Neem de K42y 1 uF en gebruik er 2 parallel per kanaal, dit is genoeg. Low cut off voor jouw is dan 10 Hz. Als je ze gaat bestellen meestal per 8 ,10 of 20, ik kan er ook nog wel 8 gebruiken. Stuur maar een mail.moborunner schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:17:
Op zoek naar wat PIO's voor mijn Shanling speler kwam ik op Ebay twee types tegen:
en de k42 in 1mf.
.
Ronny
10 mF = 10.000 uF. Lijkt me niet dat je zoveel nodig hebt
Verwijderd
Ik zou deze Dac kopen:mrfunky schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:27:
zat aan 600/700 euro te denken. wilde als ik een dac ging kopen ook op de chinese markt kijken. maar heb van dac's niet zoveel kaas gegeten. er is daarover hier ook niet veel langs gekomen. dus weet niet aan wat voor prijs ik moet denken.
http://cgi.ebay.nl/brand-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
En deze versterker:
http://cgi.ebay.nl/KT88-H...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Die DAC is heel mooi, maar in de beschrijving staat dat ie upsampling is, en dat is ie dus niet. Ziet er verder netjes uit
En waarom zou je nou net die 2 dingen kopen?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:49:
[...]
Ik zou deze Dac kopen:
http://cgi.ebay.nl/brand-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
En deze versterker:
http://cgi.ebay.nl/KT88-H...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Verwijderd
als hij zegt dat hij die zou kopen hoeft hij dat toch niet uit te leggen? Ik vind het wel een goed advies; goede goedkope DAC en een degelijke buizenversterker met veel vermogen waar je alles mee aan kunt sturen.
Ik ben zelf meer liefhebber van SET vanwege de precisie en ruimte, maar dan kom je vaak in de problemen met matching met de speakers. Dan moet je een flink rendement (>87dB/W minimaal) hebben.
Ik ben zelf meer liefhebber van SET vanwege de precisie en ruimte, maar dan kom je vaak in de problemen met matching met de speakers. Dan moet je een flink rendement (>87dB/W minimaal) hebben.
offtopic:
ik bedoelde eigenlijk dat je zelf weer zo weinig bijdraagt. Je manier van vragen stellen vind ik niet zo fijn
ik bedoelde eigenlijk dat je zelf weer zo weinig bijdraagt. Je manier van vragen stellen vind ik niet zo fijn
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 17:10 ]
Wat is er mis met een vraag naar een onderbouwing? Dat kan immers voor anderen van belang zijn als ze deze ook in overweging zouden nemen. Anders heb je totaal niets aan deze info.
Ik hoop trouwens dat deze specs niet klopt:
Ik hoop trouwens dat deze specs niet klopt:
Signal to Noise Ratio 8dB (A Weight)
[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 05-02-2008 15:43 ]
Mja voodooless neemt me de woorden uit de mond... en je bekrachtigt mijn argument zelf ook al door te nuanceren met je SET verhaal.
Ze hebben bij Pacific Audio een Xindak DAC 3 demo model voor een leuke prijs te koop, 150 piek! Lijkt me een prima prijs voor zo'n DAC.mrfunky schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:27:
Die buisjes zijn niet ok voor de 5881/ 6l6GC:..Althans volgens tubeworks. Pin me er niet opvast!!weet het verders ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:35:
@diegene die een yaqin 5881 amp hebben. Op ebay ben ik via de ebay-winkel van sovcom een russiche equivalent tegengekomen van de 5881 eindbuis. 8 stuks voor € 33 euro plus € 11 euro verzendkosten. Totaal dus € 44 euro.(http://cgi.ebay.nl/RARE-5...egoryZ58174QQcmdZViewItem)
Misschien interessant om te wetenEn voor de prijs hoef je het ook niet te laten dacht ik zo
Citaat:
6P3S-E (6P3C-E) Russian 5881/6l6G equivalent.
Deze eindbuizen zijn de militaire versie van de 6P3S, dus verstevigd en uitgerust met dubbele top-getter.
Een zeer goed alternatief voor 5881/6L6G Buizen. LET OP, niet te verwarren met 6L6GC, die hebben een hogere maximale anode-dissipatie.
Zeer goede buizen met korte voet. Geproduceerd door : Reflector
Pa 20,5W
Ri 25 Kohm
S 6 mA/V
Cga 1,0pF
Vamax= 400V (Pa > 8W 300V)
Vg2max = 300V
Tubes....It's what make music music!
Wat is er precies mis mee? Ik snap het even niet.
Verwijderd
De boxen philips FB825 hebben 88 db rendement. Het geluid is vol en detailrijk. Met dit rendement vallen SE uittrappen bij mij af. Aangezien het geluid al vol is ( mid/bas). Zou ik geen EL34 PP nemen. Wat extra vermogen is ook goed, dus mijn keus zou een KT88 PP amp zijn. De yaqin MC100B ( €500 ) is voor zijn prijs de beste koop, vind ik.mrfunky schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:14:
ik heb een vraag. volg dit onderwerp al een tijdje en wil de overstap naar een chineese buizen versterker wagen. nu zit ik met een probleem. mijn huidige set bestaat uit de volgende componenten cd-speler : philips cdd 882, versterker : philips dfa 888 , boxen : philips fb 825
Zijn CD loopwerk bevalt hem goed. De door mij voorgestelde Lite DAC-AM is voor € 75,- niet te verslaan. Aangezien de tegenwoordige DAC's allemaal zeer goed presteren en verschillen onderling vinden spijkers op laag water zoeken is. Behalve de DAC's met buizenbuffer, hier zijn makkelijker klank verschillen te vinden.
Verwijderd
Merkwaardig mijn volume knop moet slechts van 10.00 naar 12.00 en dan tetter ik echt al de tent uit.hemaworst schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:51:
Mod MHZS CD33
Verwijderd
De Van Medevoort is geen digitale versterker maar een klasse D amp.[b]]eep schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
We hadden verder nog wat dingen mee zoals Een Yaqin MS12, een van Medevoort digitale versterker en een zelfgemaakte buffer, en van mij de FV34A en KT88 en de Jolida JD9 phono.
Deze klasse D versterker is volgens een ietwat ander ontwerp filosofie gemaakt dan de hier meestal gebruikte Hypexjes. Er is derhalve een goed hoorbaar klank verschil tussen deze twee ontwerpen. De Van Medevoort geeft mij een "buizen versterker gevoel".
Verwijderd
Iemand zit fout..maar waarsilitek schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:52:
[...]
Die buisjes zijn niet ok voor de 5881/ 6l6GC:..Althans volgens tubeworks. Pin me er niet opvast!!weet het verders ook niet.
Citaat:
6P3S-E (6P3C-E) Russian 5881/6l6G equivalent.
Deze eindbuizen zijn de militaire versie van de 6P3S, dus verstevigd en uitgerust met dubbele top-getter.
Een zeer goed alternatief voor 5881/6L6G Buizen. LET OP, niet te verwarren met 6L6GC, die hebben een hogere maximale anode-dissipatie.
Zeer goede buizen met korte voet. Geproduceerd door : Reflector
Pa 20,5W
Ri 25 Kohm
S 6 mA/V
Cga 1,0pF
Vamax= 400V (Pa > 8W 300V)
Vg2max = 300V
![]()
Echter ze allemaal zeggen op ebay dat de 6L6GC dus een 5881 buis is..maar aangezien ze op ebay ongeveer 15 euro per 4 kosten! Terwijl mister tubeworks daar 15 euro p/st..voor rekent zou ook een verklaring kunnen zijn...
Anybody suggestions?? Schiet mij maar lek..ik kan onvoldoende de verschillen ontdekken..enkel de prijsverschillen zijn me zeer duidelijk..
ps. de RCA 6SN7GTB zijn trouwens zeer mooie buisjes..voor diegene die een MC100-B hebben van Yaqin. De doortekening en precisie is echt fantastisch
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 20:58 ]
Verwijderd
Overzicht 5881/6l6 type's:
Tube Maxpower anodevoltage screenvoltage
6L6 / G / GA / GB 19W 360V 270V
KT66 (1940s+) 25W 500V 400V
EL37 25W 800V 800V
5932 21W 400V 300V
5881 23W 360V 270V
6L6 GB/ WGB 23W 360V 270V
6L6GC 30W 500V 450V
7581 30W 500V 450V
7581A 35W 500V 450V
6P3S-E 20W 250V 250V
6P3S 20W 350V 250V
De 6p3s-e heeft een max anode spanning van 250V, dus kan de 5881/6l6gc niet vervangen behalve als je zeker weet dat de anode spanning beneden de 250V is. Dit lijstje kwam weer van die oude chinesche man op de antiekmarkt in weerselo.
De 6l6gc kan de 5881 vervangen maar niet andersom dus 5881 kan de 6l6gc niet vervangen. De max.anode spanning is hier de beperkende factor.
Tube Maxpower anodevoltage screenvoltage
6L6 / G / GA / GB 19W 360V 270V
KT66 (1940s+) 25W 500V 400V
EL37 25W 800V 800V
5932 21W 400V 300V
5881 23W 360V 270V
6L6 GB/ WGB 23W 360V 270V
6L6GC 30W 500V 450V
7581 30W 500V 450V
7581A 35W 500V 450V
6P3S-E 20W 250V 250V
6P3S 20W 350V 250V
De 6p3s-e heeft een max anode spanning van 250V, dus kan de 5881/6l6gc niet vervangen behalve als je zeker weet dat de anode spanning beneden de 250V is. Dit lijstje kwam weer van die oude chinesche man op de antiekmarkt in weerselo.
De 6l6gc kan de 5881 vervangen maar niet andersom dus 5881 kan de 6l6gc niet vervangen. De max.anode spanning is hier de beperkende factor.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 21:21 ]
bedankt voor alle adviezen.
hoewel ik wel benieuwd ben hoe een buizen cd-speler klinkt denk ik toch voor een dac te gaan. ook voor het afspelen van lossless vanaf mijn computer.
mijn keuze voor versterker is nog niet helemaal gemaakt. maar neig wel richting een kt88.
nu maar kijken of ebay een beetje wil meewerken en geen last krijg van het chinese nieuwjaar.
hoewel ik wel benieuwd ben hoe een buizen cd-speler klinkt denk ik toch voor een dac te gaan. ook voor het afspelen van lossless vanaf mijn computer.
mijn keuze voor versterker is nog niet helemaal gemaakt. maar neig wel richting een kt88.
nu maar kijken of ebay een beetje wil meewerken en geen last krijg van het chinese nieuwjaar.
'T zijn beide UcD's gebruik makende van het zelfde Philips patent. Filosofie is dus feitelijk hetzelfde. Het grote verschil is dat Van Medevoort een Philips chipje gebruikt dat niet meer gemaakt word, en de Hypex UcD een custom ontwerp door de bedenker van het pantent zelf ontworpen. Ze klinken zeker anders, en sommigen vinde de Van Medevoort mooier, anderen de UcD's.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:23:
De Van Medevoort is geen digitale versterker maar een klasse D amp.
Deze klasse D versterker is volgens een ietwat ander ontwerp filosofie gemaakt dan de hier meestal gebruikte Hypexjes. Er is derhalve een goed hoorbaar klank verschil tussen deze twee ontwerpen. De Van Medevoort geeft mij een "buizen versterker gevoel".
Verwijderd
ik kom tot mijn stomme verbazing een luidspreker uit 2003 tegen

AH! Njoe Tjoeb Black Tjoelips. Lijkt dat niet ergens op? Ze kosten maar €1750,-
Ik had ze nog nooit gezien en ik kan er ook geen informatie over vinden. Zou het bij 'prototypes' gebleven zijn? AH! Njoe Tjoeb heeft er zelfs geen informatie over op hun website.
edit:
toch specs gevonden
Zo te zien een G2 tweeter en AC-165 woofer met iets ander wisselfilter.

Ik had ze nog nooit gezien en ik kan er ook geen informatie over vinden. Zou het bij 'prototypes' gebleven zijn? AH! Njoe Tjoeb heeft er zelfs geen informatie over op hun website.
edit:
toch specs gevonden
AH! Black TjoeLipS
Brand : AH!
Type : Black TjoeLipS
Design: 2-way vented box
Frequency Response : 45Hz - 40kHz
Sensitivity : 88dB/1
Impendance : 8 Ohms Nominal
Power Requirement : 509-200W recommended
Crossover Frequency: 2200hZ
Crossover Attenuation Slope: Woofer - 12dB, Tweeter 18dB
Finish: Piano Black
Dimensions (H x W x D): 410mm x 225mm x 359mm
Net Weight: 16kgs/pc
de BLACK TJOELIPs een verder door ontwikkelde gemodde leisure 2 se van Aurum cantus met geheel nieuw filter en bekabeling,
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 03:43 ]
Dat merk maakt wel leuke spullen, maar ik neem het met zo'n naam gewoon niet serieus.
En nu ze aan het betere jatwerk doen al helemaal niet.
En nu ze aan het betere jatwerk doen al helemaal niet.
Die woofer is kleiner, zeker niet de AC165 denk ik zo. Ik denk dat dit de woofer van de Leisure 2 is. Maar ik kan me vergissen. Voor de rest zijn de specs exact gelijk aan de aurum cantus leisure speakers.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 03:11:
ik kom tot mijn stomme verbazing een luidspreker uit 2003 tegen
[afbeelding]
edit:
toch specs gevonden
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door JTB81 op 06-02-2008 08:41 ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Verwijderd
AH Tjoeb..doet overwegend alleen maar modificaties? En wat kabelspaghetti..Dus dan is het niet zo vreemd dat ze aurum cantus speakers onder handen hebben genomen..
OK, OK---------maar dan is de letter u ook nog steeds geen micro symboolvoodooless schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:25:
10 mF = 10.000 uF. Lijkt me niet dat je zoveel nodig hebt
kan ik ook lezen als voltage.... of misschien ultra ?
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
zijn hier mensen die ervaring hebben met richtonaudio? Kheb een MHZS cd33 "gewonnen" had een verzoek om betaal gegevens ingediend via ebay, met als opmerking dat ik nog wachte op mijn paypal activatie (is inmiddels gebeurd).. Maar ik heb nog niets van hem gehoord... maar ik zal wel ongeduldig zijn
Verwijderd
In mijn geval reageerde hij vlot..Mogelijk dat het slechte weer de communicatie vertraagd? Of het chinese nieuwjaar dat morgen begint..
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:49 ]
Voltfaradmoborunner schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:31:
OK, OK---------maar dan is de letter u ook nog steeds geen micro symbool
Wat kwalitatief de verschillen tussen K40 en K42 zijn weet ik niet. Hier staat wel wat meer info: http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-115744.html . Spul komt schijnbaar uit Rusland.
ist niet bijna tijd voor een tube-rolling topic? dit topic gaat inmiddels meer over Tubes / tube-rolling dan over Chineese Hifi... Maakt mij verder niet uit, maar toen ik laatst een stuk terug moest lezen om iets op te zoeken, viel het me wel op en zoeken daar de juite info over Chineese hifi wordt er niet simpeler van.
Verwijderd
@chaoss..Of o.a. ik moet het minder over tube-rolling hebben
Het houdt me namelijk nogal bezig
. Trouwens..heb jij al een buizen amp gekocht?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:58 ]
Verwijderd
In China is het nu heftig vakantie tijd! Chinees Nieuwjaar.Chaoss schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:39:
zijn hier mensen die ervaring hebben met richtonaudio? Kheb een MHZS cd33 "gewonnen" had een verzoek om betaal gegevens ingediend via ebay, met als opmerking dat ik nog wachte op mijn paypal activatie (is inmiddels gebeurd).. Maar ik heb nog niets van hem gehoord... maar ik zal wel ongeduldig zijn
De mijne komt ook bij jouw leverancier vandaan en de goede man laat echt wel weer van zich horen.
daar zal het wel aan liggen dan... maargoed ik ben natuurlijk ongeduldig
Wat ik me afvroeg: Worden er ook electrostatische luidsprekers in China gemaakt? Omdat bij de fabrikage van electrostaten veel handwerk komt kijken zou dit best wel eens heel aantrekkelijk kunnen zijn.
Verder ben ik ook benieuwd of trafo's voor electrosten in China gemaakt worden. Heeft iemand ervaring met de aanschaf van dergelijke componenten uit China? Kennelijk maken ze daar wel veel trafo's voor buizenversterkers.
Verder ben ik ook benieuwd of trafo's voor electrosten in China gemaakt worden. Heeft iemand ervaring met de aanschaf van dergelijke componenten uit China? Kennelijk maken ze daar wel veel trafo's voor buizenversterkers.
Je kan ook gewoonmoborunner schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:31:
[...]
OK, OK---------maar dan is de letter u ook nog steeds geen micro symbool
code:
typen om de 1
| _O_ of _/-\o_ |
Hardstikke duur door de shippingprijzen (loodzwaar); dat is echt een fors nadeel van zo'n trafo.Poecillia schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:04:
Wat ik me afvroeg: Worden er ook electrostatische luidsprekers in China gemaakt? Omdat bij de fabrikage van electrostaten veel handwerk komt kijken zou dit best wel eens heel aantrekkelijk kunnen zijn.
Een beetje electro-staat heeft dikke trafo's (dikker dan van een buizenbak) dus het gaat een behoorlijke prijs worden verwacht ik.
Heb ze btw nog niet zien verschijnen @ ebay.
kunje beter een setje Magnepan electrostaten op marktplaats scoren, de odste modellen kunje vanan 200,- krijgen en dei iets nieuwere voor 350-450 oplopend tot 1500+ voor hele jonge modellen. Dat schijnen nog goeie speakers te zijn ook.
Verwijderd
Magnepan is leuk maar de levensduur is zeer slecht..zo'n 5 jaar. En van de oudere modellen is vervanging zo dusdanig duur dat je met wat bijbetaling nieuwe kunt kopen. Er zit namelijk een ontwerpfout in. Het geheel is te open waardoor er onnodig veel stof tussen de ribben komt.Chaoss schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:45:
kunje beter een setje Magnepan electrostaten op marktplaats scoren, de odste modellen kunje vanan 200,- krijgen en dei iets nieuwere voor 350-450 oplopend tot 1500+ voor hele jonge modellen. Dat schijnen nog goeie speakers te zijn ook.
Quad is uiteraard duurder...heel wat duurder zelfs maar daarvan is de levensduur zo'n 15 jaar en zijn de vervangingkosten lager. Ik zou er niet snel aan magnepan's beginnen.
En electrostaten hebben, net zoals buizenbakken, een eigen groep liefhebbers..Maar da's een zeer geringe markt. Ik heb diverse electrostaten beluisterd maar ik vind het allemaal nog tam klinken en uiteraard mis ik het nodige laag. En nee...een sub is geen optie..levert altijd gezeik op met instellen, faseverschuiving, enz...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 18:21 ]
Verwijderd
daar hebben ze toch een revolutionair apparaat voor uitgevonden:Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:18:
[...]
Magnepan is leuk maar de levensduur is zeer slecht..zo'n 5 jaar. En van de oudere modellen is vervanging zo dusdanig duur dat je met wat bijbetaling nieuwe kunt kopen. Er zit namelijk een ontwerpfout in. Het geheel is te open waardoor er onnodig veel stof tussen de ribben komt.
http://www.hitachi-powert...cs/WDE3600_EPS_Prev_1.jpg
Dit topic is gesloten.