Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zit nog steeds te azen op een paar AC speakers, zouden we die niet met een stel direct bij de fabriek kunnen kopen?
appel heeft ze, maar of lelijk beuken fineer of bordeaux rood (nu nog wat gouden ornamentjes erbij en je kunt zo de nieuwe yab yum beginnen :X). Ik wil die pianolak-zwarte namelijk ,en dan wel de leisure 2 deluxe modellen, maar wil eigenlijk met wat mensen wat direct @fabriek kopen ivm shipping (en dan maar wat meer qua gewone prijs dokken),

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Boudewijn schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:16:
Ik zit nog steeds te azen op een paar AC speakers, zouden we die niet met een stel direct bij de fabriek kunnen kopen?
appel heeft ze, maar of lelijk beuken fineer of bordeaux rood (nu nog wat gouden ornamentjes erbij en je kunt zo de nieuwe yab yum beginnen :X). Ik wil die pianolak-zwarte namelijk ,en dan wel de leisure 2 deluxe modellen, maar wil eigenlijk met wat mensen wat direct @fabriek kopen ivm shipping (en dan maar wat meer qua gewone prijs dokken),
Die wil ik ook. Maar dan wel voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja ik wil met een man of 10 de fabriek bellen en kijken wat we aan prijs kunnen doen, en wat shipment gaat kosten.
Qinq: wil je mee zoiets opzetten? Kost je wat tijd, maar levert je wel geld op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hebben ze ook betaalbare zuilspeakers? die boekenplank speakers halen mij niet genoeg laag.

Maargoed zuilspeakers zullen qua verzendkosten wel helemaal niet interresant zijn om in china te bestellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2008 23:27 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
MaCe1337 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:38:
[...]

Sorry, maar dat crappy geval is geen match voor een isotek hoor.
Hoezo "crappy", omdat het met de losse hand getekend is ?
Iedere elektro- technicus kan zien dat het een goed ontwerp is.
Als je de H&W openmaakt kom je nog niet eens de helft van de hier gebruikte componenten tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:26:
hebben ze ook betaalbare zuilspeakers? die boekenplank speakers halen mij niet genoeg laag.

Maargoed zuilspeakers zullen qua verzendkosten wel helemaal niet interresant zijn om in china te bestellen.
Als we iets opzetten wil ik wel voor je informeren.
Zeker met de boot (nee niet airmail ;) ) valt dat best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

beetje offtopic, maar wel leuk/informatief om te lezen.
The Death of High Fidelity Let op! fake malware remover spam
Artikel van Rolling Stone over mastering.

Sorry mod. Ik kom dat soort zooi nooit tegen met Opera.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-01-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

moborunner schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:48:
[...]

Hoezo "crappy", omdat het met de losse hand getekend is ?
Iedere elektro- technicus kan zien dat het een goed ontwerp is.
Als je de H&W openmaakt kom je nog niet eens de helft van de hier gebruikte componenten tegen.
Ik vond het er ook niet slecht uitzien en zelfs wel vernuftig gemaakt. En inderdaad de H&W heeft de helft aan componenten. Trouwens bij de H&W zijn de stopcontacten serie geschakeld..Het stekkerblok waar jij mij kwam is parallel geschakeld.

In principe moet dit minder rotzooi geven van onderlinge beïnvloedbare apparatuur en iedere aansluiting geeft een eigen ferrietring.De H&W heeft er welgeteld 1. Voor de zekerheid nog maar's de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hstadman/GW.JPG

Vergelijk dit eens met het ontwerp waar moborunner mee kwam...Of het een match is voor de isotek.kan ik niet zeggen. Moet dan eerst een foto van de binnenkant hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 25-01-2008 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:55:
[...]
Vergelijk dit eens met het ontwerp waar moborunner mee kwam...Of het een match is voor de isotek.kan ik niet zeggen. Moet dan eerst een foto van de binnenkant hebben
Ik heb de binnenkant van zowel de Isotek als PS Audio gezien in het verleden en beiden zien er alles behalve zo uit. Zal even kijken of ik een fotootje kan maken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Anoniem: 219813 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:33:
@rhodes..buizen kunnen ff tijd nodig om 'los' te komen. Vreemd maar waar. Ik weet nog toen ik de MHZS cd33 speler voor het eerst aansloot. Heftig teleurgesteld..'flubby' laag, plaatsing een zooitje, enz. Maar dan een dag of twee kwam daar aardig verbetering in..Hetzelfde als met de russische buizen van Tubeworks..die geven nu pas (na 2 weken) eindelijk het laag goed weer..

Overigens je 'probleem' wordt beschreven op hear.nl (http://64.233.183.104/sea...=1&gl=nl&client=firefox-a)

Pas na een week werd het wat... :)
Bedankt voor de link. Zijn omschrijving komt in ieder geval overeen met mijn bevindingen. Geduldig afwachten dus... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat doet het ertoe wat er in zo'n filter zit :? Als dat wat erin zit maar doet wat het moet doen. En zoals je kunt zien in het linkje dat ik eerder al poste doet een filter van 30 euro vrijwel net zoveel als die dure dingen van 1000+ euro's. Het grote verschil zit hem erin dat de stekkers onderling ook gefilterd zijn. Dat is eenvoudig op te lossen: koop voor ieder apparaat een eigen filter van 30 euro. Voor 1600 euro kun je dan 53 apparaten een filter geven :+

@Rolling Stone artikel van ]eep: What else is new? Er is zelfs een heel topic over Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd :) Verder krijg ik wel de kriebels als ik de argumenten lees om zoveel compressie te gebruiken, want er klopt in veel gevallen geen drol van :'( Anyway, ik ga maar verder in het topic waar het thuis hoort. bedankt voor de link!

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 25-01-2008 12:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah je maakt mij ook niet wijs dat in een high-end versterker van Graaf, cambridge etc duizenden euro's aan onderdelen zitten, maar dat kosten die amps wel ;)

1 vordeel: die duurdere filters hebben wel veel mooiere looks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

mace

Sapere Aude

Cambridge is niet zo duur.

Kijk als je het over Krell of Mark Levinson of Linn hebt, of ASR Emitters enzo, tja.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

was ook maar een voorbeeld,

maar een cambridge amp van 800 euro zit ook lang geen 700 euro aan onderdelen in,

bekijk een hardwirered buzienbak eens van binnen, stelt helemaal niets voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep en Voodooless..

Mooi artikel over de cd's en mastering ervan..Ik kan sinds een jaar of twee niet echt meer een cd vinden die mijn aandacht blijft vasthouden en vroeg me af of ik aan mij lag of aan de opnames..Ik dacht aan mij. Misschien vind ik muziek niet spannend meer, ben ik anders gaan luisteren (van rock naar meer jazz en vocalisten en folk), enz.

Maar na het lezen van het artikel weet ik verdomd zeker dat de muziekindustrie de boel, voor mij althans, aan het verkloten is. Een van de laatste cd's dat normaal was opgenomen voor mijn gevoel en mijn aandacht vasthield was..Nora Jones. En verdomd ook in het artikel wordt de cd aangehaald als een goed voorbeeld van een normale opname..

Thanks voor de interessante artikel jeep!

Anyway..verdere discussie zal ik (mede)voeren op de desbetreffende topic. Eerst de voorgaande 42 pagina naspitten...

maar wat ik wel al las dat ze kennelijk geloven in de SACD bullshit..We hebben zeer uitvoerig beide formaten getest..met diverse SACD/CD maar wederom door de mastering gaat de SACD echt niet beter klinken. En waarom werd/word het niets met het formaat SACD?

Omdat sony voor 10 jaar alleen-recht heeft op het maken en ontwikkelen van de chip. En zoals we weten maken die geen kwaliteitsspul..maar niet getreurd..het alleen-recht zit er bijna op en dan kunnen de echte chipsbouwer, crystal, BB, national semi-conductor en Wolfson beginnen met het maken van de chip.

Zelfs Wadia heeft geprobeerd met de sony SACD chip fatsoenlijk geluid uit hun spelers te krijgen en da's matig gelukt.

@dirk38..Ben zeer tevreden met de MHZS CD33. Vandaag nog aangesloten gehad op een thiel 0.5 en copland EL34 amp. De speler klonk voor het geld verrassend goed. Strak laag en transparant hoog en midden. Ben dus zeer benieuwd hoe de speler gaat klinken na de modificatie bij Koifarm.
Tip is wel om meteen die chineze buizen eruit te wippen en te vervangen voor 5670 buisjes. Kost weinig en je hebt echt des te meer plezier ervan.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 25-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Chaoss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:24:
bekijk een hardwirered buzienbak eens van binnen, stelt helemaal niets voor :+
Ja klopt. Maar je zet ze niet zo even aan de lopende band in elkaar. Ik zou het in ieder geval niet binnen een week klaar hebben _/-\o_

Ik heb inmiddels ook wat meer ervaring met een 6n3 omruilen voor een 5670 in een cd speler. Dat klinkt inderdaad erg veel beter. Worden die 5670 buisjes nu echt nergens meer nieuw gemaakt. Ik bedoel is er alleen maar een keuze tussen Beijng 6N3, 6H3 NOS Russisch en GE 5670?

Elke tip welkom! Vooral nieuwe productie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Close or identical 5670WA, CK5670, CK5670WA, CV2575, CV4013, CV5894, CV8247, GL5670
Different rating or performance 2C51, 2C51L, 396A, 6385, 6854, 6CC42, 6N3P*, 6N3PE*, CV2831
Different filament voltage 18C51
Van duncanamps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Let wel even op he, close or identical. Close OR !!!.
Die 18C51 moet een eitje zijn trouwens om aan te sluiten.
Ken van die buisjes alleen de 6n3p trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 12:03
Waar kan ik die 5670 buisjes dan het beste vandaan halen ? en welk type merk raden jullie aan.voor mijn MHZS CD33,
zie zoveel types op ebay staan van 3 euro per stuk tm 30 euro per 2.
wat is dan een gangbare prijs voor deze buisjes.

edit: is dit wat ?

http://cgi.ebay.nl/6N3P-2...egoryZ14947QQcmdZViewItem

heb ik er gelijk 10. >:)

[ Voor 43% gewijzigd door dirk38 op 25-01-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@crafty

zou je eens willen uitleggen waarom de lage gevoeligheid van de Azumi speakers geen nadelige gevolgen hebben voor de geluidskwaliteit icm. buizenversterkers? ik dach namelijk dat een hogere gevoeligheid juist voor buizenamps beter is... oftewel kun je mij overtuigen waarom ik niet naar een speaker van 88-90db hoef te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
dirk38 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:47:
Waar kan ik die 5670 buisjes dan het beste vandaan halen ? en welk type merk raden jullie aan.
Zonder je toepassing en budget te weten kunnen we daar weinig over vertellen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dirk...dit zijn mooie en niet belachelijk dure 5670 (http://thetubestore.com/nos-5670.html)
Deze heb ik toendertijd van Jeep overgekocht samen met een setje RCA. JAN GE klonken ' ietjes' homogener dan de RCA's..

Verzendkosten zijn mij ff ombekend omdat ik ze dus van jeep heb gekocht. Maar als het economische beter uit komt dat je boven een bepaald bedrag uit komt..kun je me eventueel nog mailen/overleggen voor een gezamenlijke koop. De buizen zijn nooit weg tenslotte. En mogelijke meerdere liefhebbers?
dirk38 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:47:
Waar kan ik die 5670 buisjes dan het beste vandaan halen ? en welk type merk raden jullie aan.voor mijn MHZS CD33,
wat is dan een gangbare prijs voor deze buisjes.

edit: is dit wat ?

http://cgi.ebay.nl/6N3P-2...egoryZ14947QQcmdZViewItem

heb ik er gelijk 10. >:)
Of wil je misschien gelijk 80 buizen voor $110 (plus $29 verzendkosten)? >:) Is 95 euro. Dus € 1,18 p/st.. :P

Ook via ebay..Ik weet niet of het wat is..ik heb wel een set 6sn7 van russische makelaardij en doen het verdomd goed...dat wel. :Y

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 25-01-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nette prijs, maar thetubestore vind ik normaal vrij duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn..ik was ook ff verbaasd toen ik het zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er nog meer van hoor... die GE 5670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:04:
@crafty

zou je eens willen uitleggen waarom de lage gevoeligheid van de Azumi speakers geen nadelige gevolgen hebben voor de geluidskwaliteit icm. buizenversterkers? ik dach namelijk dat een hogere gevoeligheid juist voor buizenamps beter is... oftewel kun je mij overtuigen waarom ik niet naar een speaker van 88-90db hoef te zoeken?
Graag,

Ik zal het wat breder maken dan alleen mijn Azumi's. Het heeft te maken met het uitgangsvermogen en de dempingsfactor van de versterker. De meeste single ended versterkers hebben weinig uitgangs vermogen. (300B +-8 Watt, 2A3 +- 5 Watt, EL34 +- 12 Watt) Naast single ended versterkers heb je push pull versterkers. Die hebben wat meer vermogen en een wat hogere dempings factor. (KT88 +-40 Watt, EL 34 +- 30 Watt).

Single ended versterkers hebben uitzonderingen daar gelaten, dus minder grip op de luidspreker en minder vermogen. De match met de luidspreker moet bij deze versterkers dus goed passen: lieftst speakers met een rendement boven de 90dB en een makkelijke liefst hoge impedantie. Dus geen vierweg speakers met een zeer grillig impedantieverloop en dips onder de 3 ohm in het laag.

Push Pull versterkers hebben wat meer grip en wat meer vermogen. Nu kom ik weer terug op de Azumi mini tl. Die werkt prima samen met een KT88 push pull versterker van + 30 Watt. Het gemis aan rendement valt hier makkelijk op te lossen door de volume knop wat verder open te draaien. (En ze zijn makkelijk aan te sturen door het minimalistische filter en de 8 Ohm impedantie ;) )

Een groot verschil tussen buizen en transistoren is dat een buis op zeer laag vermogen zeer weinig vervormt en een transistor op een zeer laag vermogen juist meer vervormt. Met wat meer vermogen draait de zaak om dan is de transistor weer in het voordeel. Vandaar de combinatie buis en hoogrendement speakers.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Het is een vrij algemeen antwoord. Er zijn ook single ended versterkers met 20 Watt per kanaal. En push pulls met zeer weinig vermogen. Als je zeer hoog rendement speakers gaat gebruiken kom je weer andere problemen tegen. Dan heb je al snel last van ruis en brom in een versterker. Ruis en brom die je op een gewone luidspreker niet eens opvalt.

Een transitor versterker kan het dus echt nodig hebben dat ie goed aan het werk gezet moet worden om te klinken. Ik ben zelf van mening dat een luidspreker altijd een zo eenvoudig mogelijke belasting voor een versterker moet vormen. Veel moderne speaker ontwerpen zijn gebouwd met transistors in gedachte. Zie bijvoorbeeld de vele ontwerpen waar men 3 of 4 woofers in een zuil boven elkaar zet...

Bekijk de combinatie versterker en luidspreker het liefst als een geheel. Zeker met buizen versterkers. Simpel de "beste" versterker en de "beste" luidspreker aan elkaar knopen werkt niet. De ene combinatie kan goed samen werken de andere niet. Zelf luisteren voor je beslist over een bepaalde combinatie helpt veel ellende voorkomen. Vooral met de lastigere kleine SE versterkers.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 26-01-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Crafty hartelijk dank voor de uitleg!

zijn de Azumi speakers bij jouw op een KT88 amp te beluisteren? en heb je bepaalde openingstijden of op afspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Chaoss. Wil je me een pm sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 14:11
Pff waar zijn die gasten bij Ornec toch mee bezig. Kreeg ik anderhalve week geleden nog de belofte dat mijn order nu MET SPOED behandeld zou worden, omdat 'ie eigenlijk al verzonden had moeten zijn, krijg ik nu gewoon geen enkele reactie terug (mail, skype)!

En er zit gewoon geen progressie in de zaak. Nog steeds staat mijn order status op 'Processing'. Ik wist dat het wat langer zou gaan duren dan gewoonlijk, maar dat ze hun beloftes nu ook nog eens niet nakomen en absoluut niet bereikbaar zijn vind ik echt schandalig.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste mod-sessie bij Koifarm is geweest en was, wat mij betreft een succes!

Overigens. Koifarm dien je te lezen als koi-farm en niet zoals ik dacht koif-arm. Want koifarm slaat namelijk op zijn vijver met koikarpers en zich kennelijk nogal goed reproduceren. Net zoals op een boerderij ;)

Door te carpoolen met Basher (als ik me niet vergis is dat zijn GoTnaam) waren we om 11.00 bij Koifarm waar we verwelkomd werden met koffie en koek. Koifarm is een zeer geschikte kerel die zich ook gedurende de gehele dag zich niet de kop gek liet maken door de bezoekende audio-malloten zoals mijzelf, hermankora, basher en nog een soort van 'stille vennoot' die wel dit forum leest maar er zich niet verder mee bemoeid (mocht je het lezen. Welkom!).

First thing first. Koifarm gaf eerst even een gedegen introductie voor de leken onder ons hoe we het ombouwschema van de MHZS cd33 moesten lezen. Daarna heeft hij ons wegwijs gemaakt in de vele condensatoren die er bestaan en voor ons, naar aanleiding van o.a. zijn eigen bevindingen, grofweg ingedeeld in meerdere 'goede soorten' zoals de clarity cap polypropyleen condensatoren en jensen papier in olie condensatoren, enz.

Ik en 'de stille vennoot' wilden graag onze MHZS CD33 ombouwen terwijl Basher en Herman problemen hadden met hun versterker. Met name de versterker van Basher, een Yaqin 5881 amp, bleek namelijk na enkele minuten al zo heet te worden dat je er een ei op kunt bakken. Terwijl bij herman de versterker (een music angel KT88) nogal plopte over zijn speakers als die hem aanzette en de bekende brom was weer's aanwezig.

In het geval van herman, bleek het redelijk eenvoudig verholpen te kunnen worden de nodige weerstanden erin te bouwen en te zorgen voor betere aarding. Zoals bekend zorgt music angel amp niet voor goede aarding.

Ook het geval van basher bleek uiteindelijk en fluitje van een cent. Per uitgang zaten er namelijk twee weerstanden op..Door simpelweg 1 weerstand bij ieder kanaal weg te halen was het probleem opgelost. Geen oververhitte transformatoren meer. Basher heeft daarnaast de hemd van koifarm zijn lijf gevraagd over diverse kleinere problemen met zijn amp. Die hij waarschijnlijk in de toekomst aan gaat pakken.

In de tussentijd waren ik en 'stille vennoot' druk doende met het ombouwen. Een ding is zeker..de opamp is zijn geheel omzeilt en er is ook geen filtering meer toepast. De dac zit nu in feite rechtstreeks op de buizentrap aangesloten. Omdat ik voor de polypropyleen condensator koos en stille vennoot voor papier in olie konden we nadien mooi het resultaat beluisteren.

De clarity cap polypropyleen condensator klonk ietswat minder vol en het laag kwam wat minder gedefinieerd over. Koifarm vond het zelfs wat wollig klinken. Plaatsing en detail klonk fraai en diepte dik in orde

De papier in olie condensator klonk dynamisch, het laag liep verder door en goed gedefinieerd. Het hoog en midden was duidelijk aanwezig en klonk gekleurd..wat vol en rond....plaatsing en detail klonken eveneens goed en diepte is dik in orde.

Om 16.00 zijn Basher en ik helaas weer op pad gegaan omdat Basher nog afspraken had staan die avond..Dus met een volle buik van de heerlijk spaghetti die Mw. Koifarm (en daar we eigenlijk best wel aan toe) had gemaakt :)

Al met al was het een zeer leerzame dag geweest en wil dus Koifarm van harte bedanken voor zijn heldere uitleg, kennis en hulp bij het solderen!!!! d:)b

Eenmaal thuis..het geheel meteen aangesloten alwaar ik merkte dat ik de volumeknop van de amp behoorlijk wat verder open moest trekken (eerst tot een kwart en nu tot de helft). Dus de opamp had in die zin wel zeker een functie.
Daarna is behoorlijk wat experimenteer geweest met buizen want in de huidige opstelling met 5670 JAN GE in de CD-P en de siemens ECC83 in de amp klonk het geheel niet goed. Het hoog raakte weg (' vervloog' als het ware en miste diepte) en het laag klonk niet diep meer..

Dus de 5670 RCA's in de CD-P gedaan en EH ecc83 in de amp. Ja..stukken beter...Het hoog is weer strak, midden duidelijk maar het laag blijft wat licht en heeft minder doortekening...
Dus de ecc803 van JJ in de amp..levert geen verbetering in het laag maar het midden klinkt wat voller en het hoog..sprankelijker....mmmhhh...als je bedenkt dat JJ typisch een wat warme 'buizengeluid' geven....

Maar goed wat merk in nu aan verbetering/verslechtering:
Verbetering zit het met name in de plaatsing en de doortekening van het geluid. Deze neemt behoorlijk toe..en de details en doortekening in het middengebied neemt verder toe...je kunt in de gitaaraanslag horen dat gitarist over diverse snaren gaat. Het was daarvoor meer een 'blur'. Hetgeen ik frappant vond..is dat waar ik dacht dat het bijv. in een nummer 1 gitaar betrof met feedback het toch bleek te gaan om 2 gitaren. Dus diepte en plaatsing nemen beduidend toe. Da's zijn de grootste voordelen.

Nadelen. De volumepotmeter moet bij mij, in ieder geval, een stuk verder opgetrokken worden wil ik hetzelfde volume halen als voorheen..en tja...verder merk ik op het moment geen nadelen...Enkel dat ik wel denk..dat de papier in olie condensatoren beter passen in het totaalplaatje i.p.v. de clarity cap..De papier in olie versie klonk frisser, voller en het laag is een stuk dieper en gedefinieerder dan de clarity cap..Maar dat betekend wel dat de cd-p wel een ' warme gloed' krijgt in zijn klankbeeld..maar uh..eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg..

De clarity cap klinkt wat tammer en verder kan ik niets meer over zeggen omdat ik verdere referentiepunten inmiddels ben vergeten door het luisteren thuis.

Ik heb in ieder geval van koifarm nog een set papier in olie condensatoren overgekocht..en ga die op termijn wel's proberen..Maar eerst wil ik dit in zijn geheel 's inspelen!! Maar voor degene die a.s. zaterdag gaan...bedenk vooraf goed wat je nu aan klankbeeld hebt en wat voor klankbeeld je nastreeft want met slechts 2 condensatoren kun je het beeld al behoorlijk beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Even voor de duidelijkheid: papier in olie en polypropyleen condensatoren zijn GEEN elco's. Elco's zijn enkel de elektrolytische condensatoren. Dus die tonnetjes met een + en een - ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_O- _O- _O- Dus daarom zat er geen + - aan!! 8)7 Do I feel stupid!! Technisch ben ik een leek..heel langzaam komt daar verandering in.. :N

Anyway verhaal aangepast! :w

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 28-01-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Anoniem: 219813 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:21:
_O- _O- _O- Dus daarom zat er geen + - aan!! 8)7 Do I feel stupid!! Technisch ben ik een leek..heel langzaam komt daar verandering in.. :N

Anyway verhaal aangepast! :w
Trek het je niet niet aan Bronco ! ik weet ook (nog) niet alles ! een condensator bestaat nog steeds , tenminste zo heb ik het ooit geleerd, uit twee geleiders gescheiden door een niet geleider ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hoeft ook niet alles te weten natuurlijk! Niemand weet alles.

De schuldige is natuurlijk de elco die er origineel in zit om DC tegen te houden. Het is tamelijk logisch om te denken dat als je die vervangt met iets anders, dat dat dan ook wel een elco zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:22:
De clarity cap polypropyleen condensatoren klonk ietswat minder vol en het laag kwam wat minder gedefinieerd over. Koifarm vond het zelfs wat wollig klinken. Plaatsing en detail klonk fraai en diepte dik in orde

De papier in olie, klonk dynamisch, het laag liep verder door en goed gedefinieerd. Het hoog en midden was duidelijk aanwezig en klonk gekleurd..wat vol en rond....plaatsing en detail klonken eveneens goed en diepte is dik in orde.
Ik heb nu ook clarity caps in beide versterkers gedaan en in het begin klonk de bas idd wat flodderig. Maar dat trekt bij als ze wat ingespeeld zijn.

Ik hoop dat we zaterdag ook een CD33 hebben want mijne is nog steeds niet binnen.
Ik heb wel wat anders om naar te kijken hoor. :)

Wat ik dan wel weer snap is dat er op bidirectionele caps geen plus en min staan omdat je ze om kunt draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-01-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep. Je gaat neem ik aan jij je verdienstelijk zult maken voor hemaworst? Ik ben benieuwd wat zijn vader van de KT88 amp zal vinden!.

@freddyfish...Ja..Ik denk dat ornec in de volgende startpost ook maar geschrapt moeten worden in de lijst van website waar je electronica, enz..kunt kopen. Best jammer want ze hebben leuke prijzen maar met slechte service heb je daar niets aan.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 29-01-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Of iig een duidelijke melding in rode letters, dat Ornec ontzettend traag is met leveren en een hele slechte communicatie heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 00:16
leuk verslag bronco.b. Maar begrijp ik het goed als het wisselen van buizen grotere invloed heeft dan het omzeilen van het filter en andere condensatoren? Ik heb een tijdje geleden ook pio's in m'n Bada laten zetten en kan je indrukken wat dat betreft wel onderschrijven. Wellicht is het inspelen ook nog factor om rekening mee te houden.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61754

Ik heb nog een MHZS CD33 in de aanbieding voor een mod! heb zelf alleen andere buisjes besteld (moeten er nog in). Eventuele arbeid/onderdelen kosten vergoed ik graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Bronco.b schreef
Eenmaal thuis..het geheel meteen aangesloten alwaar ik merkte dat ik de volumeknop van de amp behoorlijk wat verder open moest trekken (eerst tot een kwart en nu tot de helft). Dus de opamp had in die zin wel zeker een functie.
Mocht je weer een hoger uitgands signaal voor je speler willen dan moet je 2 weerstanden per kanaal wisselen van de 1e buizentrap. Mail mij maar voor een beschrijving. De meeste mensen vinden het prettig als het regelgebied van de potmeter iets groter wordt.

Iedereen die er zondag was, bedankt van mij en mijn vrouw voor de leuke presentjes. Dit hadden wij niet verwacht. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zijn er geen foto's gemaakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, door de drukte vergeten. Ik zal er zaterdag aan proberen te denken. Voor de mods, schema's en foto's zie de onderstaande link. Wel even aanmelden.

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61754 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:41:
Ik heb nog een MHZS CD33 in de aanbieding voor een mod! heb zelf alleen andere buisjes besteld (moeten er nog in). Eventuele arbeid/onderdelen kosten vergoed ik graag....
Ik heb je een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61754

Ben vandaag laat thuis van m'n werk maar ik beantwoord em vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:40:
leuk verslag bronco.b. Maar begrijp ik het goed als het wisselen van buizen grotere invloed heeft dan het omzeilen van het filter en andere condensatoren? Ik heb een tijdje geleden ook pio's in m'n Bada laten zetten en kan je indrukken wat dat betreft wel onderschrijven. Wellicht is het inspelen ook nog factor om rekening mee te houden.
Nee absoluut niet. Het meeste verschil zat hem juist in het gebruik van de condensatoren! We hebben namelijk de chinese en JAN GE buis uitgewisselend. De verschillen tussen de buizen was miniem in tegenstelling tot de condensatoren. Echter ik merkte thuis dat je RCA net ietsjes beter op zijn plek vielen in het geheel.

Volgens koifarm zou trouwens de clarity cap haast niet ingespeeld hoeven te worden, wederom, in tegenstelling tot de papier in olie condensator. Die moest nog wel ingespeeld worden. Echter ik merk sinds vandaag dat het laag wat meer definitie krijgt en het gehele klankbeeld beter op zijn plaats valt. Het passief filter werkt grandioos voor de doortekening en minieme details. Zoals vribratie in violen en hammond orgeltjes enzo.

Wel heb ik sterke verschillen bemerkt bij het gebruik van de v.v. buizen in de Yaqin-amp. Waar eerst de siemens goed klonk..klinkt nu de JJ ecc83 zeer mooi.
Anoniem: 235262 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:46:
Bronco.b schreef

[...]

Mocht je weer een hoger uitgands signaal voor je speler willen dan moet je 2 weerstanden per kanaal wisselen van de 1e buizentrap. Mail mij maar voor een beschrijving. De meeste mensen vinden het prettig als het regelgebied van de potmeter iets groter wordt.

Iedereen die er zondag was, bedankt van mij en mijn vrouw voor de leuke presentjes. Dit hadden wij niet verwacht. d:)b
Met veel plezier gegeven..was tenslotte een leuke dag! Op het moment weet ik nog niet wat ik prettiger vind..Dus ik wacht daar nog even mee...maar zo op het eerste gezicht lijkt het inderdaad wel prettiger om een grotere regelgebied te hebben. Is wat nauwkeuriger op het juiste volume te zetten. Ik was echter ff bang dat het ruisniveau significant zou toenemen bij een hoger volume..maar dat is niet aan de orde..Mijn speler is gewoon stil..

Maar mocht ik het willen veranderen..mail ik je uiteraard..bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 29-01-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
@jeep:
hoi, pc gechrashed en telefoon gereset(zo'n windows phone, dus je nummer en email kwijt). Ik heb je een PM gestuurd.

@bronco.b. Ik ben ook zeer benieuwd wat mijn vader van de kt88 vind. Volgende week ga ik samen met hem lekker mijn 300b naast de kt88 beluisteren.

[ Voor 41% gewijzigd door hemaworst op 29-01-2008 22:59 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verdomme..heb ik vier RCA 6SN7GTB op de kop getikt met dollar (lage) buisvoeten. Bleek van de 4 buizen er een een normale voet te hebben.

Ben ik met de verkoper overeengekomen dat hij me zijn laatste dollarvoet 6SN7 toe gaat sturen. Blijkt dat die een scheur in het glas heeft en zo lek is als een mandje want het kwik is helemaal aangetast en waar het kwik zit is die helemaal wit uitgeslagen.

Dan vervolgens...heb ik de anderen in de amp geprikt. Staat een, zoals dat heet volgens mij heet, te oscilleren. De buis licht fel blauw op, tikt en om de gloeidraad heen licht ie ook blauw op. Net alsof die in de fik staat. Ook hier lijkt het kwik aangetast. Dus mogelijk ook lek..

Mooi koop gedaan maar niet heus... :( :( :( :( :( :(

gelukkig heeft de buis geen verdere schade opgeleverd aan de amp.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 30-01-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004

Voor de liefhebbers…
Op de homepage van ene Lukasz Fikus, een zelf benoemde audiofiel, heb ik een aantal interessante artikelen gevonden.

Hij heeft o.a. de Music Angel 845, Liang 845, MA 300B en Cain T35 gekocht via Ebay en onder handen genomen.

Over de De Music Angel 845 zegt hij:
‘Horrible. The muddy sound resembles the neighbours fighting behind the wall, not music. And DEFINITELY not Music Angel...’

Maar na enige modificaties:
‘BINGO! This is a real SET 845 amp. It plays fantastic music, it is powerful, dynamic, transparent, wide, deep, 3D. If we could upgrade further the output transformers we would be talking world class. But even with the 10 $ upgrade which I did - this is the big amp killer. I think it is the best value in the world market. I cant think of any amp in the 3000 $ range that could seriously beat the MA845.’

Verder zijn op deze website ook DIY AC power filters te vinden, mods voor CD spelers enz.

http://lampizator.eu/AMPLIFIERS/AMPS.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmpppf als ik die site zo doorlees krijg ik het idee dat amps uit china standaard zwaar waardeloos zijn? :? tenmisnte degene die hij daar onder handen heeft genomen kraakt hij totaal af!

zakt de moed je toch van in de schoenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:00:
Ben ik met de verkoper overeengekomen dat hij me zijn laatste dollarvoet 6SN7 toe gaat sturen. Blijkt dat die een scheur in het glas heeft en zo lek is als een mandje want het kwik is helemaal aangetast en waar het kwik zit is die helemaal wit uitgeslagen.

Dan vervolgens...heb ik de anderen in de amp geprikt. Staat een, zoals dat heet volgens mij heet, te oscilleren. De buis licht fel blauw op, tikt en om de gloeidraad heen licht ie ook blauw op. Net alsof die in de fik staat. Ook hier lijkt het kwik aangetast. Dus mogelijk ook lek..

Mooi koop gedaan maar niet heus... :( :( :( :( :( :(

gelukkig heeft de buis geen verdere schade opgeleverd aan de amp.
offtopic:
ik heb nog wel goede (NOS) liggen ,zoals geDMed.

Het is btw geen kwik in een buis, maar dat is je getter (en die bestaat meestal niet uit kwik).
Oscilleren is niet te zien aan oplichten, dat is een ionisatie dus geen goed vacuum waardoor de getter idd is aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

@]EEP..

Een aantal maanden geleden gaf je in deel 4 van dit topic aan een versterker gekocht te hebben, de HiFi KT 88
de vv buisjes zijn 6J8P~5693 en KT88 in SET.
Zijn de 5693 inderdaad drop-in replacements voor de 6J8P? Ik heb die amp ook en ben op zoek naar wat vervangers om mee te tube-rollen. Ik kan er alleen niet precies achterkomen wat nu drop-in replacements zijn voor deze buizen. lees allerlei verschillende type's, vandaar mijn vraag.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Volgens duncanamps:

Close or identical CK5693, CV3699 , slaat dan op de 5693

Ik vind het wel humor trouwens, een beam-tetrode in single-ended-triode zetten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 30-01-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ik had zelf ook al gevonden:

6SJ7GT en 6SL7WGT. Maar ben er nog niet zeker van dat dit drop-in replacements zijn.

Wil de vervangers toch graag in een glasbuis. Het oog wil ook wat, aangezien ze vol in het zicht staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Killer op 30-01-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Die staalbuizen kunnen tevens microfonisch zijn.
Als je wil testen heb ik er nog wel paar voor je liggen.

edit1: Die zijn er btw ook als glasbuizen hoor !

edit2: over replacing: tijd om de datasheet even te kijken? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 30-01-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:19:
Een aantal maanden geleden gaf je in deel 4 van dit topic aan een versterker gekocht te hebben, de HiFi KT 88
Zijn de 5693 inderdaad drop-in replacements voor de 6J8P? Ik heb die amp ook en ben op zoek naar wat vervangers om mee te tube-rollen. Ik kan er alleen niet precies achterkomen wat nu drop-in replacements zijn voor deze buizen. lees allerlei verschillende type's, vandaar mijn vraag.
5693 zijn metalen Rode premium buisjes die alleen door RCA gemaakt worden en idd direct omgewisseld kunnen worden. Ik heb er trws nog 2 over (1 van Amperex en 1 GE, maar dat zijn dus eigenlijk ook RCA). Verder heb ik 6AC7(VT112) en 6SJ7(VT116) van GE en RCA en Ken-Rad die allemaal gewoon omwisselbaar zijn.

En er zijn idd ook ...GT glazen versies. Ik had er een paar metalen die super microfonisch waren, je hoorde met input omzetten echt "TWoinggggg", maar voor het geluid maakte het weinig uit. Ik zie trouwens niet wat een metalen of glazen buitenkant met microfonie te maken hebben. Dat zit m eerder in de opbouw van de binnenkant.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 30-01-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dat maakt dus wel uit.
Als die buis microfonisch is en er trilt ook maar iets word je compleet chagrijnig.
Zeker als je muziek nogal hard staat kunnen de buizen meetrillen bij die chinese dingen.

Als we dit mogen geloven is het gewoon een ECC82
http://www.vacuumtubesinc.com/hos5693.html

Mijn ervaring is dat staalbuizen daar meer last van hebben, geen idee waarom het komt.
Maar " ik hoor het" ;) .
Na wat zoeken las ik net dat het door resonanties oid kan komen, het blijft iigt wat vaag.
Maar goed, hij wilde toch al een glazen model.

[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 30-01-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:51:
[...]

offtopic:
ik heb nog wel goede (NOS) liggen ,zoals geDMed.

Het is btw geen kwik in een buis, maar dat is je getter (en die bestaat meestal niet uit kwik).
Oscilleren is niet te zien aan oplichten, dat is een ionisatie dus geen goed vacuum waardoor de getter idd is aangetast.
whatever..ik zag dat de 'getter' dus aangetast is..of het nou oscilleren is of ionisatie..hij werd wel blauw. Is er verdomme niet een simpel lijstje waar al die k*t termen vermeld worden >:) Dan kom ik ook minder als een l*l over 7(8)7 . Hoe dan ook..lijkt op kwik! })

en ja ik weet het..ik ben een ....period ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 30-01-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het is afaik soort magnesium, en ligt in het mandje (!) onder de top van de buis (bij een ECC iig).
Na het afzuigen en afsluiten van de buis is er geen perfect vacuum, waarna door inductie de getterstof op wordt geblazen en daardoor tegen de bovenkant van de buis wordt gedrukt.

Dit is de zilveren laag, en die zal de laatste beetjes zuurstof opnemen.
Oscilleren is het trillen van het geluidssignaal in dit geval door storing oid, terwijl ioniseren het blauw uitslaan van de lucht (het kleine beetje) is door de hoogspanning in het vacuum. Bij een goed vacuum is er *geen* (nagenoeg geen) lucht, dus gebeurt het niet bij goede buizen.

* Boudewijn mag dan een non-believer en cynicus zijn, maar ik weet wel waar ik het over heb ;)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.r-type.org/pics/aaa0046.jpg
Hier zie je het mandje erg goed zitten :).

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 30-01-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wist ik ook nog. Heb een buize-boekie gekoch..maar waar het spul uit bestaat was ik vergeten en ik dach..kwik! soort van magnesium mag ook.

BTW heb echt een goedkope buizensite gevonden:
http://www.banzaitubes.com/

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 30-01-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmm die kende ik nog niet; wel grappig dat de 6550 matched goedkoper is van EHX dan de niet matched 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yaqin heeft de MC10l verbeterd. Deze EL34 versterker heeft nu de ruststroom instelling van buiten toegankelijk. Het nadeel van de oude versie was dat de gehele bovenplaat eraf moest om de ruststroom in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/mc10.jpg

Deze nieuwe versie is al voor € 275,- incl. verzending naar Nederland te koop vanuit China.
Deze versterker samen met de MHZS33 CD speler ( € 200,- ) vind ik de beste koop voor het geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 30-01-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Anoniem: 235262 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:11:
Yaqin heeft de MC10l verbeterd. Deze EL34 versterker heeft nu de ruststroom instelling van buiten toegankelijk. Het nadeel van de oude versie was dat de gehele bovenplaat eraf moest om de ruststroom in te stellen.

[afbeelding]

Deze nieuwe versie is al voor € 275,- incl. verzending naar Nederland te koop vanuit China.
Deze versterker samen met de MHZS CD speler ( € 200,- ) vind ik de beste koop voor het geld.
Zo, das interressant :) ....Waar, waar

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja dat is wel mooie prijs, linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier, niet te gelijk bieden anders wordt die duurder.

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=019

of hier iets duurder

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=023

Voor tuberollers bied deze versterker zeer veel mogelijkheden. Eindbuizen 6CA7 of KT77, voorbuizen ECC85 of ECC88, zie ook hieronder.

http://www.roehren-und-ho....php?t=80&highlight=mc10l

Ronny

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 30-01-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja die loopt nog, en de shipping is 35 pond duurder.... door de required insurance.
Ik weet niet welke lamlul dat bedacht heeft, maar dat vind ik niet echt netjes. Iedereen kijkt nml direct naar de gewone shipping prijs.

Kennis heeft voor de grap eens die 35p eraf-gepraat en plotseling kwam dat pakket niet aan ... beetje raar. Hoor namelijk wel vaker van die verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze shippinginsurance gebruikt bijna indereen in china, de twee bovenstaande aanbieders (leshele, what a thakei )zijn zeer betrouwbaar en communiceren zeer goed. In hun geschiedenis zul je mij( mayonbram ) vinden. Ik heb al vaak zaken met hun gedaan. Binnen 7 a 14 dagen alles thuis gehad.

MC10l + ship + ins = 200 Bpound = € 270,-

voor btw en invoer moet je geluk hebben, heb ik al vaak gehad.

Shipping gaat naar nederland het beste via airmail.

Ronny

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 30-01-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 12:03
Ja heb deze versterker toen der tijd ook geprobeerd te bestellen maar werd alleen via luchtpost verzonden naar nederland vanwege het gewicht (meer dan 20 kilo) het vreemde is dat holland wel in het sea mail lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dirk38 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:58:
Ja heb deze versterker toen der tijd ook geprobeerd te bestellen maar werd alleen via luchtpost verzonden naar nederland vanwege het gewicht (meer dan 20 kilo) het vreemde is dat holland wel in het sea mail lijstje staat.
Klopt. alleen via airmail. De prijs € 275,- is inclusief airmail en verzekering. Super lage prijs voor deze versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 235262 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:11:
Deze versterker samen met de MHZS33 CD speler ( € 200,- ) vind ik de beste koop voor het geld.
waar kun je die voor 200,- krijgen dan?

goedkoopste die ik kan vinden was bij Richtonaudio die bied hem aan met een startprijs van 10 of 20 pond, als je geluk hebt krijg je hem daar dan voor.

maargoed dan komt er nog 140,- pond voor airmile bij en 25 pond verzekering. komt het totaal dus op 185,- GBP omgerekend zo'n 250,- euro

dat is dan wel via airmail, gewone post komje inderdaad rond de 205,- in beide gevallen moet je veel geluk hebben wat betreft de douane... anders betaal je nog eens 60 euro belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dat is 205 pond.

Airmail: 135P.
Shipping 35P.
Dan mag de versterker max 35P doen... dus nog 5P stijgen in dik 1 dag. Ik denk dat je of een geluksvogel bent, of een optimist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

euh khad het nu even over de Mhzs cd speler, die ging begin deze weeg weg voor 10 pond... en ik twijfelde nog of ik zou bieden 8)7

hij staat nu op ebay voor 20 pond... nog een koopje denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De prijs van de MHZS speler was die van mijn laatste speler afgelopen september. Het kan dus nu wel zijn dat je meer betaald. Maar beneden de € 300,- is nog altijd beste koop voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

gekocht via ebay neem ik aan? welke aanbieder als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Chaoss schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:36:
euh khad het nu even over de Mhzs cd speler, die ging begin deze weeg weg voor 10 pond... en ik twijfelde nog of ik zou bieden 8)7

hij staat nu op ebay voor 20 pond... nog een koopje denk ik
MHZS cd speler staat ook nog op het menu bij me....Welke club kon je nou geld overmaken naar Engeland??..Ornec??
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MHZS33 player hier voor € 275,-

http://cgi.ebay.nl/MHZS-C...2QQtcZphotoQQcmdZViewItem

en € 256,- bij richton audio

Ronny

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 30-01-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:10:
[...]

5693 zijn metalen Rode premium buisjes die alleen door RCA gemaakt worden en idd direct omgewisseld kunnen worden. Ik heb er trws nog 2 over (1 van Amperex en 1 GE, maar dat zijn dus eigenlijk ook RCA). Verder heb ik 6AC7(VT112) en 6SJ7(VT116) van GE en RCA en Ken-Rad die allemaal gewoon omwisselbaar zijn.

En er zijn idd ook ...GT glazen versies. Ik had er een paar metalen die super microfonisch waren, je hoorde met input omzetten echt "TWoinggggg", maar voor het geluid maakte het weinig uit. Ik zie trouwens niet wat een metalen of glazen buitenkant met microfonie te maken hebben. Dat zit m eerder in de opbouw van de binnenkant.
Nou ik ga het zien..heb nu vie E-Bay voor een habbekrats 3 Raytheon 6SJ7GT NOS buisjes op de kop getikt ($17 inclusief verzending)..Gaan we het wel zien...Grote plof, of boel plezier..het wordt een van de twee. Wat ik uit de chinese datasheet van de 6J8P kon halen, doet er sterk op lijken dat de 6SJ7GT gewoon drop-in replacement zouden moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

silitek schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:46:
[...]

MHZS cd speler staat ook nog op het menu bij me....Welke club kon je nou geld overmaken naar Engeland??..Ornec??
:)
yup Ornec... maar daar zou ik maar niet aan beginnen als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wat betreft ebay aankopen. Check ecbuy365 ook 's..

@koifarm..Het enige nadeel van de MC10-L is dat de v.v. buizen geen gangbare type zijn...6N1..of zijn er ook gangbare types die passen..??

dit ook weer een leuke tekst van de website van Yaqin:
'Grade has enlarged circuit and " long end type " phase inverter for SRPP ago, output transformer adopt Japan produce audio frequency special-purpose silicon steel sheet (Z10 ) and high strength enameled wire and special to is it make craft make to wind uhh...ja..bedoelen ze dat de amp ruist? _O-

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 31-01-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:55:
Voor wat betreft ebay aankopen. Check ecbuy365 ook 's..

@koifarm..Het enige nadeel van de MC10-L is dat de v.v. buizen geen gangbare type zijn...6N1..of zijn er ook gangbare types die passen..??

dit ook weer een leuke tekst van de website van Yaqin:
'Grade has enlarged circuit and " long end type " phase inverter for SRPP ago, output transformer adopt Japan produce audio frequency special-purpose silicon steel sheet (Z10 ) and high strength enameled wire and special to is it make craft make to wind uhh...ja..bedoelen ze dat de amp ruist? _O-
Er kunnen 6N6 types in, mijn favoriet. De versterking is wel lager. Maar dat is alleen maar beter. De Yaqin heeft een ingangsgevoeligheid van 250mV. Onze apparatuur is meestal 1000mV. Dus iets minder gevoelig komt alleen maar beter uit. Verder alle ECC85 en 88 typen dus keuze genoeg. De mooiste eindbuizen vind ik EH 6CA7 buizen, lekkere warme volle buizenklank. De JJ KT77 eindbuizen doen het ook goed op deze versterker, meer detail en strakkere bas maar minder warm.
Buizen wisselen op deze versterker is goedkoop. 6N6 ( € 4,- ) , EH 6CA7 ( € 12,50 ). De orginele buizen spelen ook al heel goed.Zie onder voor meer over de VV buizen.

http://www.roehren-und-ho...ewtopic.php?p=68879#68879

Ik vind de klankkleur van de yaqin MC10L heel veel lijken op de Yaqin MC 5881 deze heb ik dus afgelopen zondag gehoord. Voordeel van de MC10L is iets meer vermogen, aparte ruststroom instelling.

Leuk die vertalingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 31-01-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm..da's inderdaad een hele verbetering..met de MC10-L. Zal de verkoop ook wel goed doen. Altijd fijn dat je zelf de boel in kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

heren hier even een tip , ik heb gisteren een paartje Brimar 13d5 = ecc82 = 12au7 = ecc802s binnen gekregen die ik besteld heb via Ebay en ik moet zeggen dat deze ,ondanks dat zij m.i. nog goed ingespeeld moeten worden , nu al uitstekend klinken in mijn MA KT 88 .Ik heb hier zo'n $ 55 voor betaald ex bezorging dus grijp die kans want ik ben bang dat deze buizen over enige tijd vergane glorie zijn .. Kingaudio vraagt voor deze buizen bijvoorbeeld € 120 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik had Richtonaudi @ ebay gevraagt welke pakketdeinst hij gebruikt (DHL, UPS of?) krijg ik als reply "hong kong post" 8)7

iemand enig idee bij welke europese pakket dienst het dan terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:15:
ik had Richtonaudi @ ebay gevraagt welke pakketdeinst hij gebruikt (DHL, UPS of?) krijg ik als reply "hong kong post" 8)7

Bijna alles uit china wat ik heb gekocht is met hong kong post verstuurd. Iedere keer een andere bezorgdienst van UPS, GLS tot lokale koeriers. Bij aankomst in nederland worden de pakketten verdeeld over de verschillende koeriersdiensten hebben ze mij verteld en gezien mijn ervaringen klopt het ook. Om de invoer en BTW te ontduiken moet je geluk hebben met de douane of op naam van je eigen zaak bestellen ( kun de btw verrekenen ).

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter

komt hier idd met hk post binnen 8)7.

ja erg raar.... en geen invoerrechten tot nu toe.
De 'dealer' is wel tnt maar die bemoeien zich er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

even vooraf melden: ik wil geen kabel discussie veroorzaken!

Maar als ik de MHZs cd speler bestel akn ik ook direct wel kabels mee bestellen.

nou staat op ebay deze "High Quality Audio Cable for tube amplifier"

Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/04/i/000/b5/1b/eba1_10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/06/i/000/b5/1b/e66f_10.JPG

kwaliteit ziet er goed uit, maar waarom deze kabel nou speciaal voor tube-amps is??

of zou ik evengoed deze kunnen nemen:
Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/03/i/000/b3/eb/0abd_10.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..als tweaker maak je interlinks zelf :9 . Wat kosten de kabels?..Kijk ook een op pagina1 een DIY kabel met prima specificatie's.

;)

Edit: "High Quality Audio Cable for tube amplifier" moet je met een korreltje zout nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 01-02-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als tweaker heb ik daar helemaal geen zin in... :+

bovenstaande kabels gaan voor 1GBP weg vaak komt ongeveer 20 pond aan Airmail bij.

en die kables uit de SP zien er ook degelijk uit.. maar richton verkoop dat merk niet. Maargoed ik gleoof ook niet in bepaalde merken en hele dure kables... ik geloof wel in kwaliteit een kabel moet dik, goed afgeschermd en goede plugs hebben... en daar betaal je al snel een paar tientjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij was steeds TNT de nederlandse transporteur..
Boudewijn schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:34:
[...]

komt hier idd met hk post binnen 8)7.

ja erg raar.... en geen invoerrechten tot nu toe.
De 'dealer' is wel tnt maar die bemoeien zich er niet mee.
Vreemd..ik heb ook via TNT voor alle rechten moeten betalen. Ze stuurde me een invoerrechtenformulier toe waar ik alles (kosten goed en transportkosten) op aan moest geven. Ik ben kennelijk steeds de l*l :(
Chaoss schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:25:
Als tweaker heb ik daar helemaal geen zin in... :+

bovenstaande kabels gaan voor 1GBP weg vaak komt ongeveer 20 pond aan Airmail bij.

en die kables uit de SP zien er ook degelijk uit.. maar richton verkoop dat merk niet. Maargoed ik geloof ook niet in bepaalde merken en hele dure cables... ik geloof wel in kwaliteit een kabel moet dik, goed afgeschermd en goede plugs hebben... en daar betaal je al snel een paar tientjes voor.
Ik heb via rich ton..een powerchord gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/06/i/000/bc/99/27f9_10.JPG
En moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben..Meer rust in geluidsbeeld..wat betreft de interlink..ach..voor die paartjes tientjes zou ik gewoon's proberen. Als het dezelfde resultaten geeft als de powerchord..heb je voor weinig toch best een leuke kabel..En in een interlink is een interlink..dus dat verhaal van 'audiocable for tube amplifier' is bullshit.

Overigens ik zou dan de kabel nemen met WBT pluggen. Alleen al 4 WBT pluggen kosten je al 50 euro (it looks likes the real thing! Of het dus namaak is, is moeilijk te zien). Mocht de interlink niks zijn heb je in ieder geval goeie pluggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 01-02-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

wat zijn WBT-pluggen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/288nlht.jpg
;)
WBT is een merk voor allerlei pluggen e.d. en ze maken pluggen van zeer hoogwaardige kwaliteit.

Edit: Dit zijn fakes. :/

Afbeeldingslocatie: http://www.wbt.de/uploads/tx_ttproducts/WBT-0150-gr.jpg

De chinese pluggen hebben nog het oude WBT logo.
De echte pluggen hebben een glad verguld binnenwerk, terwijl deze neppers ruw zijn.
De echte pluggen hebben een klein torx-schroefje om de kabel vast te houden, maar deze hebben gewoon een platkop.

FAKE DUS!!!

Dit wil overigens niet zeggen dat het slechte stekkers zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door mace op 01-02-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Vanwege noodweer in Hongkong wordt er momenteel niets verzonden :S Effe geduld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

MaCe1337 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:24:
[...]

[afbeelding]
;)
WBT is een merk voor allerlei pluggen e.d. en ze maken pluggen van zeer hoogwaardige kwaliteit.

Edit: Dit zijn fakes. :/

[afbeelding]

De chinese pluggen hebben nog het oude WBT logo.
De echte pluggen hebben een glad verguld binnenwerk, terwijl deze neppers ruw zijn.
De echte pluggen hebben een klein torx-schroefje om de kabel vast te houden, maar deze hebben gewoon een platkop.

FAKE DUS!!!

Dit wil overigens niet zeggen dat het slechte stekkers zijn.
Indien de neppers een ruw oppervlak hebben is het ongetwijfeld "spuitgietwerk" en dat nu is net een slechte kwaliteit voor toepassing als hifi plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prachtig.. :P ik zat later ookal ff de denken..'ze zijn gespoten en ruw..zo zien WBT's er niet uit'...Dat van die logo was me niet eens opgevallen. Goed gezien mace!

Het kan haast ook niet want ze moeten die pluggen importeren vanuit duitsland en ik heb me laten vertellen dat china een hoge importbelasting kent van zo'n 30%. Dus dan kunnen zie de interlink niet voor een habbekrats aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Chaoss schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:59:
even vooraf melden: ik wil geen kabel discussie veroorzaken!

kwaliteit ziet er goed uit, maar waarom deze kabel nou speciaal voor tube-amps is??
Omdat de kabel dan 100E duurder mag zijn? :+

wbt discussie: meet eens, wss is die kabel net zo goed electrisch gezien als de echte.
Alleen de afwerking is dus (discutabel!) minder.

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 01-02-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou ook geen neppers komen maar gewoon iets wat er fatsoenlijk uitziet. Als je voor een paar tientjes een set goede kabels hebt mag je zelf proberen of ze de moeite waard zijn. Dan (als je daarin gelooft dan he?) mag je zelf de klank en kwaliteit bepalen zonder af te kunnen gaan op zgn reviews van de bladen. 8)
Als je ziet wat je voor die zelfde paar tientjes krijgt in de winkel dan is de keus toch snel gemaakt?

Ik ben ooit begonnen met een flink stuk dik ptt-coax wat in onze tuin was blijven slingeren, en wat wel degelijk een stuk beter klonk dan de Oehlbach 2x2,5² die ik voordien had.

Oh sorry. Ik bedoel met neppers artikelen die met opzet nagemaakt zijn van dure merkartikelen. Waar dus een logotje opstaat enz. Ik heb liever iets wat niet probeert te drijven op andermans bekendheid maar gewoon zelf iets goeds maakt. Desnoods uit dezelfde fabriek.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 01-02-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Wat is er mis met die neppers? Het koper is geen merk-koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op een ander forum in discussie met mensen die hebben aangetoond dat elke CD speler hetzelfde klinkt. Wij weten hier wel anders.

http://www.hififorum.nl/i...10650.msg178910#msg178910

Als je zin hebt doe mee. Er zitten te veel techneuten en te weinig genieters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Boudewijn schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:27:
Wat is er mis met die neppers? Het koper is geen merk-koper?
Als je neppers koopt steun je de criminelen want dat zijn het die deze rommel maken.
Een echte WBT plug die niet zo achterlijk spuitgegoten is zal ongetwijfeld beter passen, betere contactdruk hebben, minder last van oxidatie en waarschijnlijk ook lagere weerstand en een betere impedantiekarakeristiek hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 01-02-2008 17:02 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.