silitek schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:31:
[...]
Yep,.deze kon ik al. Echter heb ik geen enkele brom of superhete traffo's. Zijn jongens hiero die het wel hebben..
Ik wil een koptelefoon versterker aanschaffen en wil zo'n chinese met buizen wel eens een kans geven. Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met chinese koptelefoon versterkers?
The little dot zie ik voorbijkomen, maar ben vooral benieuwd naar die van Mingda.
Ik hoor het graag van jullie.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
238? Dat is wel érg veel zeg! Ik heb het net nagemeten en ik heb hier in Twente 224 volt nu.Boudewijn schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:29:
Hmm hier in noordbrabant meet ik ook regelmatig 238 enzo hoor, @50Hz (dat klopt hier altijd wel)
(meting gedaan met een Fluke115, half jaartje oud).
De frequentie is sowieso altijd wel goed, want dat wordt landelijk geregeld i.v.m. klokken die op 50hz werken. Als ze bijvoorbeeld op een dag 3Hz gemist hebben, dan laten ze het net 3 seconden op 51 Hz lopen als het ware, om de tijd in te halen. handig voor de nixie klokken enzo.

maarja, weinig aan te doen he.
Oh en nee, mijn apparatuur werkt prima.... geen interesse in allerlei goldplated stekkerdozen enzo hoor
Waarom wil je graag een chinese?Killer schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:03:
Even heel wat anders:
Ik wil een koptelefoon versterker aanschaffen en wil zo'n chinese met buizen wel eens een kans geven. Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met chinese koptelefoon versterkers?
The little dot zie ik voorbijkomen, maar ben vooral benieuwd naar die van Mingda.
Ik hoor het graag van jullie.
Is relatief duur door de shipping en vrij goed zelf te maken
Jamaar, en de zelfinductie dan van de temperatuurbehandelde goudkristallen?Boudewijn schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:19:
@MaCe: I know van die frequentie, maar de 238 is idd niet echt heel fijn![]()
maarja, weinig aan te doen he.
Oh en nee, mijn apparatuur werkt prima.... geen interesse in allerlei goldplated stekkerdozen enzo hoor
Je zou hoogstens een variac kunnen gebruiken om op 230 uit te komen.
238 valt binnen de norm, ze mogen namelijk 10% 6% afwijken van 230. Dan zou je dus op 244 uit kunnen komen in het ergste geval, dat vind ik best wel veel.
[ Voor 14% gewijzigd door mace op 17-01-2008 01:27 ]

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's
Dat was semi-grappig bedoeld.Boudewijn schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:50:
@Mace: waarom een variac? Het werkt atm prima hoor
Ik heb begin januari nog een versterker door hem laten leveren. Hij was wat aan de late kant met excuses. (in november besteld) Normaal gesproken doet hij het snel. Gewoon een nieuwe mail sturen en vragen hoe het staat met de levering. Normaal antwoordt hij binnen een week. Heb geduld, normaal belazert hij je niet.operatingeskimo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:29:
Heeft iemant van jullie onlangs nog contact gehad met Timaudio? Ik heb 20 dagen geleden geld aan hem overgemaakt maar sindsdien hoor ik niets meer van hem. Terwijl hij voorheen altijd erg snel op mailtjes reageerde. Kan zijn dat hij met vakantie is ofzo maar ik vind het toch vreemd.
Vertel eens over die impedantie issuesgeldersscheepje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:38:
@killer Ik heb er hier twee staan: de Bada PH-1 en een HIFI-6p13p (zoek maar op E-bay, onder verschillende namen te koop in verschillende specificaties, is eigenlijk een versterker met koptelefoonuitgang). Die laatste is trouwens te koop dus als je belangstelling hebt? Beide klinken goed, ik vind het meer dan waar voor het geld wat ze me hebben gekost. Wel oppassen met de impedantie, ze blijken nogal gevoelig hiervoor. De Bada blijft omdat deze volgens mijn vrouw meer looks heeft (hij is kleiner en geen zichtbare buizen..
)...
Ik wil graag een buizenbakje dat buiten mooi klinken ook mooi moet ogen. Als ik zelf iets ga fabriceren, ga ik dat laatste zeker niet halen. Het oog wil ook wat zeg maar. En ondanks de verzendkosten is dat spul relatief nog erg goedkoop. (Ging er laats nog een los op E-Bay voor 0.99GBP (Ex verzenden)...Ik was net te laat!Boudewijn schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:19:
[...]
Waarom wil je graag een chinese?
Is relatief duur door de shipping en vrij goed zelf te maken

Heb ik!geldersscheepje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:38:
@killer Ik heb er hier twee staan: de Bada PH-1 en een HIFI-6p13p (zoek maar op E-bay, onder verschillende namen te koop in verschillende specificaties, is eigenlijk een versterker met koptelefoonuitgang). Die laatste is trouwens te koop dus als je belangstelling hebt? .......
Anoniem: 13443
Hoeveel de impedantie uitmaakt weet ik niet, ik weet wel dat het voor mijn Beyerdynamic DT880 of MDR-F1 geen verschil maakt (250 Ohm en 12 Ohm resp.). Hij geeft zelf aan 300-600 Ohm, dus dat zou een reden kunnen zijn, maar ik denk dat 250 of 300 niet zoveel uitmaakt dat het ineens niet klinkt.
Voor goede info moet je eens kijken op head-fi.org.
Je kunt ook gewoon eens met de naam van 1 van de volgende googlen:
G&W T2.6F
Bada PH-1 (goed maar wordt heet) of PH-12 (schijnt zeer goed te zijn)
Cayin HA-1A (duur maar zeer goed en tevens gewone triode/UL versterker)
Opera Cyber-20 en 30
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 18-01-2008 02:20 ]
Heb hem nog niet uitgebereid beluisterd, maar is zonder meer een vooruitgang tov de koptelefoonuitgang van de Tjoeb cd-speler
Hij ziet en voelt zeer degelijk. Is geen buizenversterker, maar gewoon solid state. Als je een bestelling doet bij Ornec kun je deze voor een leuk prijsje mee laten komen.
Zelf gebruik ik deze met een Sennheiser HD650. Er zit een manual bij die veel koptelefoons beschrijft. ze "zeggen" dat de HD650 als referentie koptelefoon is gebruikt. Altijd leuk
Enige probleem vind ik dat als ik wil luisteren altijd de interlinks uit de normale versterker moet halen. Er zit wel een doorlus mogelijkheid op de koptelefoonversterker, maar om deze dan te gebruiken moet de koptelefoonversterker altijd aan staan en ik vond dat het best een grote invloed had op het geluidsbeeld. Je kunt de koptelefoonversterker ook zelfs als voorversterker gebruiken.
Zit er nu aan te denken om een extra RCA uitgang op de cd-speler te laten maken. Ben benieuwd of dit een goede oplossing kan zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door Balboa op 18-01-2008 10:36 ]
Handtekening
Thanks, ik wacht het even af.Trunksmd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:35:
[...]
Ik heb begin januari nog een versterker door hem laten leveren. Hij was wat aan de late kant met excuses. (in november besteld) Normaal gesproken doet hij het snel. Gewoon een nieuwe mail sturen en vragen hoe het staat met de levering. Normaal antwoordt hij binnen een week. Heb geduld, normaal belazert hij je niet.
Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's
Anoniem: 219813
Ik vanmiddag weer gebeld en inderdaad, de bestelling had verstuurd moeten worden maar dit is niet gebeurd. Nu wordt mijn bestelling als het goed is met spoed behandeld, mag hopen dat ie begin volgende week dan eindelijk verstuurd wordt...:S
Ik kan echt niet meer langer wachten op mn G&W 2006x. Ik snap sowieso al niet dat het een maand moet duren om zo'n bestelling (versterker en wat kabels) bij elkaar te krijgen en te versturen, en dan ook nog de belofte niet nakomen.
Lage prijzen, maar daar staat dus wel tegenover dat je echt geduld moet hebben en vooral nergens op moet rekenen.
Anyway..wel enorm vervelend voor je! Dat zondermeer!!
Het is allemaal vrij amateuristisch, maar dat is ook de lol (doordat het vrij goedkoop is).
Tsja kiezen of delen he
Maar het is ook allemaal niet zo rampzalig, gelukkig. Het duurt gewoon ietsje langer. Nu maar duimen dat de bestelling ongedeerd aankomt!
Anoniem: 235262
Import belasting plus btw altijd over aankoopprijs+shipping. Jammer he.Boudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:44:
Even vraagje, hoe zit dat met import belasting: is dat alleen over de aankoopprijs of over aankoopprijs+shipping? Had ik gisteren nml een leuke discussie over
En daar heb jij een leuke discussie over? OK, dan kom ik dus NIET op jouw verjaardag
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-01-2008 16:21 ]
gemiddeld genomen is de invoerrechten tussen de 4 á 5%.
[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 19-01-2008 17:31 ]
Dank je welAnoniem: 13443 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:20:
Nee. Invoerrechten gaan over de kosten van het goed dat je invoert, varierend per soort. En de BTW gaat dan over de totale waarde van het goed+invoerrechten en transportkosten.
En daar heb jij een leuke discussie over? OK, dan kom ik dus NIET op jouw verjaardag

Hier te koop:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...14259042#ebayphotohosting
Waarom zou iemand dat ding nemen?
Als in: het kost netto 130$ ofzo (inc shipping), wat is de lol van het kitje? (ik bedoel vooral: is dit kwaliteit? Ik vind het er dubieus uitzien

kijk ook naar deze linkBoudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:58:
Dit is dus een bouwkitje.
Waarom zou iemand dat ding nemen?
Als in: het kost netto 130$ ofzo (inc shipping), wat is de lol van het kitje? (ik bedoel vooral: is dit kwaliteit? Ik vind het er dubieus uitzien)

http://www.jarl.or.jp/Jap...e-amp/making-tube-amp.htm
Dual mono ( super kanaalscheiding )
Batterij voeding ( geen brom )
Hoorn luidsprekers ( hoog rendement )
Buizen met gouden opdruk ( 30 jaar oud, op geen kosten bespaard )
En dit alles voor nog geen € 100,- thuis.

Deze CD recorder past mooi bij de set.
http://cgi.ebay.com/Gramo...egoryZ19015QQcmdZViewItem
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 19-01-2008 18:52 ]
Vertel?! Als het ding als versterker subliem klinkt, zou het toch niet uitmaken wat hij aanstuurt? Tenzij hij natuurlijk problemen heeft met de hoge impedantie van een koptelefoon. Ik dacht dat koptelefoon versterkers juist zo geconstrueerd waren dat ze goed overweg kunnen met de hoge impedantie en dat de koptelefoon uitgang op een gewone versterker of cd-speler vaak een schakelingetje is wat 'erbij' zit. Dus niet echt kwalitatief goed zeg maar (qua geluid dan), misschien dat hij daarom niet zo brilliant klinkt op een koptelefoon?Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 02:18:
ik wil niemands verkoop in de war schoppen, maar als de 6P13P even goed klinkt met een koptelefoon als mijn KT88 dan kan ik daar niet erg enthousiast over worden. Daar ga ik niet de stereo voor aanzwengelen.........
Ik ben wel benieuwd waaom die KT88 niet zo lekker klinkt op een koptelefoon. De uitgang van een PC is normaal namelijk ook niet zo super voor het aansturen van hoge impedanties. Ik hoor echt een enorm verschil als ik de koptelefoon direct aansluit op mijn PC, of als ik hem aansluit op de PC met een versterker ertussen (waarvan ik weet dat die een erg goede koptelefoon sectie heeft). Dus als de KT88 net zo klinkt als op de PC, dan twijfel ik aan de koptelefoonuitgang van de KT88. (No flame)
Geldersscheepje..You got an answer!geldersscheepje schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:48:@ killer you've mail...
Het klinkt goed hoor. Maar minder geweldig dan ik me meen te herinneren van een Musical Fidelity. Voor mij goed genoeg maar voor af en toe eens luisteren met de koptelefoon wel jammer om daarvoor de kwaliteit van de gewone ls-uitgang te compromitteren. Dus ik heb de UGT uitgangsdraad direct naar de luidsprekeruitgang geleid en van daar naar de koptelefoon. Dus als ik koptel. ga luisteren moet ik de luidsprekers even afkoppelen.
Ik heb trouwens ook de koppelcondensatoren vervangen met clarity-caps (1 waarde hoger; 0.33 uF) en daar wordt hij een stuk opener van, minder korrellig. En natuurlijk andere voorversterkerbuisjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-01-2008 22:09 ]
Wat een troep zeg.Anoniem: 235262 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:56:
Zie hier super chinesche versterker met luidsprekers.
[afbeelding]
Hier te koop:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...14259042#ebayphotohosting
Ik was gisteren een beetje melig en kwam toen de bouwkit tegen.
Heb hem voor mijn zoon besteld ( 11 jaar ), dan kan die lekker zijn eerste buizenversterker zelfbouwen. Meteen met hoornluidsprekers.
Jong geleerd, oud gedaan.
Anoniem: 235262 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:19:
[...]
Ik was gisteren een beetje melig en kwam toen de bouwkit tegen.
Heb hem voor mijn zoon besteld ( 11 jaar ), dan kan die lekker zijn eerste buizenversterker zelfbouwen. Meteen met hoornluidsprekers.
Jong geleerd, oud gedaan.
Tubes....It's what make music music!
Precies andersomKiller schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:38:
De uitgang van een PC is normaal namelijk ook niet zo super voor het aansturen van hoge impedanties.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Zo was ik ook ooit 's een keer melig..had meteen 'per ongeluk' een yaqin MC-10-L gewonnen.
Overigens als je startpagina van Yaqin bezoekt (http://www.yaqin.cn/en/company.html) staat er als slogan: 'music because of you but moving'
uhhhh...ja volkomen duidelijk
Een Edison Phonograph Kit!
[ Voor 4% gewijzigd door rhodes54 op 21-01-2008 10:20 ]
Anoniem: 249660
het is een magere troost, maar vorig jaar 30 oktober heb ik bij ornec een bestelling geplaatst
en wacht nog steeds op de levering:
G&W T2.6F koptelefoonversterker; Grado RS1; reservebuizen en kabels
eerder dat jaar ergens in maart had ik de consonance reference cd-speler gekocht
bij ornec en ontvangen na 3 weken.
blijkbaar is het niet zo evident meer om chinese hi-fi veilig en goedkoop te bemachtigen.
ik zit hier ook erg mee verveeld.
Dat is nog het ergste niet....Anoniem: 219813 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:40:
@koifarm..Ik vind het geen troep. Het ziet er wel el cheapo uit..dat wel..maar als bouwproject samen met je zoon absoluut geinig..
Zo was ik ook ooit 's een keer melig..had meteen 'per ongeluk' een yaqin MC-10-L gewonnen.
Overigens als je startpagina van Yaqin bezoekt (http://www.yaqin.cn/en/company.html) staat er als slogan: 'music because of you but moving'
uhhhh...ja volkomen duidelijk
Galblaas? WTF???we engage in power amplifier research and production more than 10 years.
Produce high-fidelity the electron tubes amalgamate work putting (gallbladder ) , electron tube earphone , grade electron tube ago, before put stone work behind gallbladder, grade before Hi-Fi is pure, grade after being pure, AV home theater work is put, the progression yard mixes the Chinese percussion instrument in front of the Karaoka disc, the advanced work of sound appliances in the car is put, the stereo work of the computer is put, high-grade power amplifiers , such as Dolby AC-3 series ,etc.. The products are sold to the American-European developed country and all parts of the world mainly. And get the favorable comment.
Our factory especially pays attention to talents, the designer comes from the electronic university of every famous brand , engaged in the specialized electronic engineer of stereo . Our factory has already passed national 3C and CB authentication . The staff pass vocational training on duty. It is self-contained to measure, the raw materials select for use and import Japan , U.S.A. , Germany, Taiwan and domestic famous factory raw materials, through screening strictly, wearing out, quality is first-class. The after-sale service is perfect, for many years, gain the favor of the counterparts people from all walks of life!
Warmly welcome all old and new customers messenger write to us the connection , negotiate. Our factory can produce other electronic products according to customer's request development in addition!

This has babelfish written all over it.
Ik heb hier wat foto's van mijn nieuwe Ming Da set. Ze zijn matig van kwaliteit maar heb ze even snel gemaakt.Anoniem: 219813 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:25:
@rhodes54..Very cool! Tja met 805 buizen kun je een lampje minder aanzetten. Zet anders pics op het net..wil het geheel wel's zien.

[ Voor 38% gewijzigd door rhodes54 op 21-01-2008 14:52 ]
Werkelijk schitterend. Welke drivers staan er bij je?...Mocht je in vervolgd pics posten gebruikrhodes54 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:41:
[...]
Ik heb hier wat foto's van mijn nieuwe Ming Da set (sorry, heb alleen imageshack tot mijn beschikking). Ze zijn matig van kwaliteit maar heb ze even snel gemaakt.
1. 2. 3. 4.
http://allyoucanupload.webshots.com/
Thanks! Gelijk even aangepast.silitek schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:47:
Werkelijk schitterend. Welke drivers staan er bij je?...Mocht je in vervolgd pics posten gebruik
http://allyoucanupload.webshots.com/
Wat bedoel je met drivers? Mijn speakers?
Yeprhodes54 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:53:
[...]
Thanks! Gelijk even aangepast.
Wat bedoel je met drivers? Mijn speakers?
Voor degenen die de speakers niet kennen: Het zijn in basis 2 weg monitors, aangevuld met laag drivers. Aan de binnenkant is de speaker ook dicht tussen het laag en midhoog zodat de snelheid van een monitor gewaarborgd blijft.
Ik heb wat audio hardware via DHL uit duitsland laten komen, maar die staan nu al een week bij de douane (lijkt me dat als je vliegt vanuit China dat dat ook zo is, is dat zo?), hoe lang gaat zoiets normaliter duren? Het is gewoon een ordinaire fabrieks-dac, dus niets obscuurs\bomachtigs.
Anoniem: 204096
@boudewijn..Normaal gesproken als het bij DHL staat kan het waar dezelfde nacht of de dag erop ingeklaard zijn. Als je waar blijf staan, zoals in jouw geval, is de douane het dus niet eens met de papieren en moet de verzender extra papieren sturen en dat kan lang duren. Na 10 dagen maken ze sowieso het pakket open als ze nog steeds geen aanvullende papieren hebben ontvangen..en tja..dan wordt er een schatting gemaakt en daar over invoerrechten, btw en bla, bla..betaald.
Als het goed is kun je de tracking bijhouden en staat daar ook aangegeven dat de inklaring of iets dergelijks problemen geeft. Neem contact met DHL op binnen kantooruren. Aan de hand van de trackingsnummer kunnen ze verder helpen.
Ik heb dat twee keer mee mogen maken
Maar wat bedoel met een fabrieks-dac? Gewoon een chip en wat onderdelen? Of toch daadwerkelijk een apparaat?
Edit: K*t..ik lees nu pas dat het waar uit duitsland komt..uhhh...dan is vreemd dat het er niet door heen komt..enwel precies om de redenen die crafty aangeeft. Maar als het waar oorspronkelijk uit china komt en via duitsland komt gaat mijn verhaal nog steeds op. Herkomst is noch immer china
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 21-01-2008 15:39 ]
Klopt, al is deze dit weekend vervangen door de Isotek SigmasAnoniem: 219813 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:34:
@rhodes...looks very nice indeed..Volgens mij zag ik een PSaudio stroomfilter of niet?
Ik heb hier nu drie netfilters in huis en heb er recentelijk nog 2 beluisterd in een veel duurdere prijsklasse dus ik zal gelijk mijn bevindingen opsommen.
1. G&W TW-03E
Doet prima wat gevraagd wordt: lijkt alle pieken en rommel keurig weg te filteren. Ik hoor geen tikken meer van de koelkast die aanslaat. Geen klankmatige verbetering merkbaar
2. PS Audio UPC200
Filtering werpt duidelijk zijn vruchten af. Totale geluidsbeeld is rustiger, plaatsing en diepte worden verbeterd. Ook TV beeld wordt contrastvoller en scherper.
3. Isotek Sigmas
In de duurdere prijsklasse maar je krijgt er ook wat voor terug. Punten die ik opnoem bij 2 zijn allemaal in veel sterkere mate hoorbaar. TV beeld is nu ontzettend strak, scherp en rustig.
De sigmas kan tot 6 ampère leveren op de 7 voudig gefilterde outputs en 10 ampère op de 5 voudig gefilterde outputs.
Niet in huis maar wel beluisterd:
4 & 5 Isotek Titan en Torus Power
Klankmatig verschil met de Sigmas kan ik niet waarnemen. Klinken beiden net zo goed. Lijkt me alleen zinvol wanneer je een systeem hebt die veel stroom verbruikt en/of een versterker hebt die erg veel piekvermogen moeten kunnen leveren.
Bedankt voor je verslag van de verschillende filters. Dat strook vwb de G&W dus wel met mijn bevindingen.
Toch wil het er bij mij (mijn verstand) nog steeds niet in dat een stroomfilter verbetering geeft.
Ik heb nog ns naar mijn Relyon/Hifi KT88 met de koptelefoon geluisterd en ik moet zeggen dat het toch wel beter klinkt dan via de pc. Maar de beleving is via de koptelefoon is toch wel minder dan via de speakers.
Maar jeep..als je wel gelooft in het goed aansluiten van je apparatuur op fase. En plaatsing en diepte beter wordt. Hoe komt het dan dat je niet gelooft dat een stroomfilter dat kan vergemakkelijken?
Welke argumenten heb je daarvoor? Wat ik veelal merk bij een goed filter is met name rust in geluidsbeeld en diepte verfijnder is..
En dan natuurlijk Muziek uit het verre oosten.
NU lijkt het me leuk om chinese speakers te halen. de aurum cantus leisure 2deluxe lijkt me wel wat. De SE versie vind ik een beetje duur, dus ik denk dat ik de normale wil:
http://cgi.ebay.nl/AURUM-....m118.l1247QQcmdZViewItem
Nu begreep ik dat de normale niet veel verschilt van de SE, maar ik kan het mis hebben.
Nu wil ik er graag een amp bij met remote. De keuze is dus dun bezaaid:
- Yaqin El34: http://cgi.ebay.nl/YAQIN-....m118.l1247QQcmdZViewItem
- http://cgi.ebay.nl/YAQIN-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Zijn er al andere positieve verhalen te horen over andere chinese speakers? Aurum cantus wordt namelijk met de dag duurder.
@koifarm: Jij had toch die 6v6 besteld? Hoe bevalt hij?
[ Voor 13% gewijzigd door hemaworst op 21-01-2008 21:56 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Ik bedoel daarmee: het is gewoon consumentenprut (een Arcam black box). Het is niet chinees, maar ik denk dat ik hier wel het juiste topic voor dit soort dingen heb.Anoniem: 219813 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:34:
@rhodes...looks very nice indeed..Volgens mij zag ik een PSaudio stroomfilter of niet?
@boudewijn..Normaal gesproken als het bij DHL staat kan het waar dezelfde nacht of de dag erop ingeklaard zijn. Als je waar blijf staan, zoals in jouw geval, is de douane het dus niet eens met de papieren en moet de verzender extra papieren sturen en dat kan lang duren. Na 10 dagen maken ze sowieso het pakket open als ze nog steeds geen aanvullende papieren hebben ontvangen..en tja..dan wordt er een schatting gemaakt en daar over invoerrechten, btw en bla, bla..betaald.
Als het goed is kun je de tracking bijhouden en staat daar ook aangegeven dat de inklaring of iets dergelijks problemen geeft. Neem contact met DHL op binnen kantooruren. Aan de hand van de trackingsnummer kunnen ze verder helpen.
Ik heb dat twee keer mee mogen makenen bij DHL gevraagd naar het faxnummer van het desbetreffende douanekantoor en de persoon die verantwoordelijk is voor de inklaring (dat weten ze namelijk wel). En meteen een betalingsbewijs en factuur gefaxt..over het algemeen klaren ze dan je goed snel in.
Maar wat bedoel met een fabrieks-dac? Gewoon een chip en wat onderdelen? Of toch daadwerkelijk een apparaat?Zodra het een apparaat is gaat de douane moeilijk doen als het waar € 1 kost (zou ik haast ook niet geloven, als ik niet beter wist)
.
Edit: K*t..ik lees nu pas dat het waar uit duitsland komt..uhhh...dan is vreemd dat het er niet door heen komt..enwel precies om de redenen die crafty aangeeft. Maar als het waar oorspronkelijk uit china komt en via duitsland komt gaat mijn verhaal nog steeds op. Herkomst is noch immer china
TNT formulier staat hier:
http://tweakers.net/ext/f/EQ0QmwKCBufmaeyMZo27dhOP/full.jpg
En de status (auslandsendung aanklikken) hier:
http://nolp.dhl.de/nextt-...?lang=de&idc=931781263651
Erg raar vind ik het dus, idd omdat het binnen de EU is (en ik wel vaker spullen uit Dld haal, dat gaat altijd hardstkke snel).
Dat als het wel zo is ik daar ook weer een bak met geld aan moet gaan uitgeven.Anoniem: 219813 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:41:
Maar jeep..als je wel gelooft in het goed aansluiten van je apparatuur op fase. En plaatsing en diepte beter wordt. Hoe komt het dan dat je niet gelooft dat een stroomfilter dat kan vergemakkelijken?
Welke argumenten heb je daarvoor? Wat ik veelal merk bij een goed filter is met name rust in geluidsbeeld en diepte verfijnder is..
En dat als ik allerlei logische argumenten aan kan voeren om te rechtvaardigen dat ik geloof dat het onmogelijk is dan kan ik rustig slapen. (dat is dus net zoiets als je foute aankoop verdedigen)
De juiste Leisure 2 die je moet zoeken is een vierkant doosje. Die is met versturen veel goedkoper omdat die net wel met zeevracht kan. De Leisure 2 MKII is / \-vormig en net te zwaar en moet dus met luchtvracht. Scheelt in geluid weinig maar komt dus veel duurder uit.hemaworst schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:24:
NU lijkt het me leuk om chinese speakers te halen. de aurum cantus leisure 2deluxe lijkt me wel wat. De SE versie vind ik een beetje duur, dus ik denk dat ik de normale wil:
foute link want Leisure2MKII=Chinese Leisure2SE
Nu begreep ik dat de normale niet veel verschilt van de SE, maar ik kan het mis hebben.
Nu wil ik er graag een amp bij met remote. De keuze is dus dun bezaaid:Zijn er nog meer amps met remote die het overwegen zijn? Aangezien ik de ruimte moet delen met mensen die ook van pop en house(en andere rommel) houden denk ik dat een 300B afvalt.
Zijn er al andere positieve verhalen te horen over andere chinese speakers? Aurum cantus wordt namelijk met de dag duurder.
Die versterkers: de EL34 is een Single Ended. Ik denk dat het ook een beetje precisie vs volle klank is.
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 22-01-2008 00:29 ]
Kost ook niet belachelijk veel, en je potmeter gaat er meteen op vooruit.
Nee, ik had een audioromy FU29 besteld. 1 dag beluisterd, 1 dag aan gesleuteld, de volgende dag weggegeven. Zat een irritante brom in, die veroorzaakt werd door de trafo's en microfonische FU29 buizen. Ik had verder zelf geen zin om hier meer tijd aan te besteden.hemaworst schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:24:
@koifarm: Jij had toch die 6v6 besteld? Hoe bevalt hij?
Daar heb je helemaal gelijk in. Eenmaal gehoord (en overtuigd) wil je namelijk écht niet meer zonder. Dus als je nog eens geld over hebt ben je van harte uitgenodigd de Sigmas te proberen maar tot die tijd zou ik hem ontwijken.Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:00:
[...]
Dat als het wel zo is ik daar ook weer een bak met geld aan moet gaan uitgeven.
En dat als ik allerlei logische argumenten aan kan voeren om te rechtvaardigen dat ik geloof dat het onmogelijk is dan kan ik rustig slapen. (dat is dus net zoiets als je foute aankoop verdedigen)
Het PS Audio filter is qua prijs/prestatie een mooie tussenoplossing. Maar ja, ik denk dat iedereen het fenomeen wel kent: Vroeg of laat wil je altijd een stapje vooruit.

Ik heb express in mijn vergelijking het tv beeld meegenomen omdat mensen van nature veel visueler dan auditief zijn ingesteld en dus gelijk kunnen zien wanneer er een verschil is. Mijn vriendin zij dat ze het beeld opeens zo mooi en scherp vond, zonder dat ze ergens vanaf wist.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mijn muziekcollectie vliegt alle kanten uit en ik heb dan ook veel electronische muziek. In mijn beleving gaat deze muziekstijl prima samen met een 300B. De 300B is in staat een geweldig geluidsbeeld neer te zetten, synths zijn lekker breed, bassen rond en warm, hoog niet meer zo agressief. Je mag dan wel van sublaag missen maar je krijgt er zoveel moois voor terug dat je dat laag echt niet mist.hemaworst schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:24:
Zijn er nog meer amps met remote die het overwegen zijn? Aangezien ik de ruimte moet delen met mensen die ook van pop en house(en andere rommel) houden denk ik dat een 300B afvalt.
De G&W zit op 100 piek, de PS Audio UPC 200 was ooit een kleine 800 euro maar deze moet je nu wel voor de helft kunnen vinden aangezien hij niet meer wordt gemaakt. De Sigmas zit op 1600 (auw...). De Isotek Titan en Torus Power zit rond 2400/2500 euro geloof ik, de investering in mijn ogen in ieder geval niet waard als je de klankmatige verschillen vergelijkt met de Sigmas.Chaoss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:40:
wat kosten die PS Audio UPC200 en Isotek Sigmas dan? en waar kun je ze kopen?

die 800 is te voerwegen, maar nog een hoop geld in vergelijking met die G&W... en het is wle fijn dat die een hoorbaar en zichtbaar verschil oplevert!
tzou voor mij wel handig zijn aangezien ik nergens ge-aarde stopcontacten heb... en lekker alle apperatuur op 1 groep incl verlichting etc... er zal dus "storing" genoeg zijn. En dat m'n LCD er beter beeld van krijgt is natuurlijk ook mooi meegenomen
Binnen de EU -> vrij verkeer van goederen en personen. Dus geen invoerrechten en normaal gesproken BTW van het land van het bedrijf, of evt. BTW van het land van de ontvanger, maar daar zit normaal gesproken niet of nauwelijks verschil in (BTW normaal gesproken is ergens tussen de 15 en de 25% in EU landen).Boudewijn schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:40:
Heeft iemand verder nog ervaring met binnen de EU spullen verslepen? (nav mijn DHL gedoe). Ik ben nml bang zo belasting te moeten gaan betalen enzo
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Dhl maar eens een mailtje gestuurd
[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 22-01-2008 16:07 ]
Zo'n bedrag is inderdaad een hoop geld maar het levert in mijn ogen (oren) zoveel op dat mij het de investering waard is. Anders had ik het wel bij mijn PS Audio gehouden.Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:21:
Dat bedoel ik dus. Wat 'n geld! Dat staat toch niet in verhouding? Zo'n investering is toch nooit in verhouding te krijgen of je moet in de tienduizenden Euro's gaan uitgeven?
Tel daar nog bij op dat ik op het punt stond een LCD tv aan te schaffen omdat ik wel eens wat scherper en contrastvoller beeld wilde hebben + de kleine lettertjes van mijn WE op mijn scherm goed wilde kunnen lezen. Dat probleem is met het netfilter helemaal verholpen. De aanschaf kan dus wachten waarmee ik weer 800 piek uitspaar.
Edit: Wat ik nog even kwijt wil over het voordeel van netfiltering is dat veel mensen een rommelig en dichtgeslibt laag wijten aan hun speakers, versterker of akoestiek van de ruimte terwijl vaak de vervuiling van het lichtnet één van de grote veroorzakers is. Ook het midlaag loopt veel minder snel dicht met filtering. Piano of akoestiche gitaar met vocalen zijn vaak problematisch aan de onderkant en moeilijk uit elkaar te houden. Als laatste wil ik nog de galmstaartjes aankaarten. Zonder filter verdwijnen ze opeens in het niets in een volle mix, met filtering kun je ze keurig blijven volgen (in hoeverre mogelijk bij 44,1Khz/16bit cd's).
Dit zijn nog een paar kleine details waar je ook eens op moet letten wanneer je een filter gaat beoordelen.
[ Voor 31% gewijzigd door rhodes54 op 22-01-2008 17:35 ]
Anoniem: 205004
€1.600,- voor een netfilter O.M.G! Zelfs al is er een aanmerkelijke verbetering dan is 3.500 oude guldens voor schone stroom absurd. Ik toets audio en gerelateerde apparatuur altijd aan twee dingen. Is het klankmatig beter én is het 'bang for the buck' (en daarmee bedoel ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten). Er is echt NO WAY in deze wereld dat er in een netfilter voor meer dan enkele tientjes (dat is al veel) aan elektronica zit. In het DIY circuit zijn diverse filterontwerpen te vinden die je voor een habbekrats in elkaar zet. Een netfilter is namelijk bepaald geen 'rocket science'.rhodes54 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:22:
[...]
Zo'n bedrag is inderdaad een hoop geld maar het levert in mijn ogen (oren) zoveel op dat mij het de investering waard is. Anders had ik het wel bij mijn PS Audio gehouden.
Geweldig deze logica !Tel daar nog bij op dat ik op het punt stond een LCD tv aan te schaffen omdat ik wel eens wat scherper en contrastvoller beeld wilde hebben + de kleine lettertjes van mijn WE op mijn scherm goed wilde kunnen lezen. Dat probleem is met het netfilter helemaal verholpen. De aanschaf kan dus wachten waarmee ik weer 800 piek uitspaar.
Edit: Het gebruik van netfilters of netspannings stabilisatoren, of iedere andere vorm van power-conditioning is vrijwel altijd overbodig. Het soort stoorsignalen die KUNT horen bevinden zich logischerwijs in de frequentieband die we als mens kunnen horen, dus tussen 20 tot 20.000hz. Een tik door het aanslaan van een koelkast bijvoorbeeld. Het probleem is dat de meeste filters pas filteren vanaf ongeveer 1Mhz. Een computer kan nare stoorsignalen uitspugen maar ook dit zijn stoorsignalen in de vele Mhz'en. Interferentie kan er voor zorgen dat deze signalen vertaald worden naar het hoorbare cq zichtbare gebied. Deze situatie doet zich eigenlijk alleen voor in radio en analoge TV ontvangers. In andere analoge audio apparatuur (versterkers en zo) zijn er intern geen frequenties die met een stoorsignaal zouden kunnen interfereren. Bij digitale audio apparatuur zijn er frequenties van een flink aantal MHz in het geding, maar de kans dat interferenties tussen die signalen en een stoorsignaal van buitenaf tot problemen leiden is heel erg klein.
Een goed voorbeeld om aan te geven hoe ongevoelig audio en ook videoapparatuur is voor storingen van buitenaf is wel de GSM. Een GSM genereert best een behoorlijke veldsterkte. Leg je GSM maar eens op je versterker of hou hem tussen de kabels. Ik hoor echt geen verschil en ik denk niemand niet! Zelfs niet tijdens een feestje thuis waarbij misschien wel 20 mobieltjes aanstaan eventueel met bluetooth. De router en laptop met Wifi die aanstaan enzovoort!
Ander voorbeeld: Zonder het te weten kun je door de ligging van je kabels spontaan een antenne hebben gemaakt. Twee speakers met in het midden een versterker bijvoorbeeld. De kabels naar links en rechts vormen zo een perfecte dipoolantenne. Het heeft geen enkel effect op je geluidskwaliteit. Maar voor fabrikanten is het misschien wel het volgende 'ei van Columbus' om iets nieuws aan de man te kunnen brengen (voor het oplossen van niet bestaande problemen).
Veel belangrijker is het om net- en signaalkabels goed gescheiden te houden. Alhoewel dit voornamelijk is voor signaalkabels met een zeer laag niveau (zoals een platenspeler of microfoon).
Aarden van audioapparatuur heeft zo wie zo geen invloed op de geluidskwaliteit en heeft alleen een functie voor veiligheid. Alles aarden kan zelfs nadelig zijn als er daardoor een aardlus ontstaat. Stel je versterker sluit je geaard aan. Je tuner (gekoppeld aan de versterker) hangt ook aan aarde maar dan via de coax waarvan het feitelijke aardpunt vaak ver buitenshuis ligt. Er is hier al sprake van een aardlus. In 99,9% van de gevallen zal dit echter geen probleem veroorzaken.
Fase kan wel van invloed zijn. Het omdraaien van een stekker kan een brom verhelpen. Dit wil nog wel eens voorkomen als een computer is aangesloten op het zelfde stekkerblok of groep als de audio-apparatuur
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 23-01-2008 00:21 ]
Hop,hop,hop!
Laat je niet gek maken met die outrageous prijzen die men voor dit soort actieve filters+reshapers vraagt.Chaoss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:40:
wat kosten die PS Audio UPC200 en Isotek Sigmas dan? en waar kun je ze kopen?
Ik heb onlangs een Belkin pure av aangeschaft en het geluid klinkt als een huis voor.....330 euro....
http://www.transtec.nl/article.php?id=9409
Belkin PureAV Home Theater Power Console PF50
Ik zeg niet dat een netfilter niet kan werken maar alleen dat het in de meeste gevallen geen nut heeft. Als hij verschil ziet met netfilter kan dat prima. Maar het is dus niet zo dat dit automatisch voor iedereen zo is. Er is blijkbaar iets in zijn huis of in de buurt van wat stoorsignalen genereert. Belangrijker is het om te beseffen dat een netfilter nooit €1.600,- mag kosten. Er zit simpelweg geen elektronica in of ontwikkelingskosten die deze prijs rechtvaardigen.Chaoss schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:47:
leuk zo'n semi-technische onderbouwing, maar waarom hoort EN ziet hij dan een verbetering? allemaal spychisch? en ook zijn vriendin ziet een vrbetering zonder dat ze wist van het netfilter?
Nou ja, volgens mij zit het er ergens tussenin. Direct luidsprekers op de kaart is geen optie inderdaad. Dat is wel erg laag, maar 50 Ohm of iets dergelijks zal prima gaan. Maar 300Ohm van een Sennheiser klinkt toch niet echt lekker, al was het maar door het beperkte volume\vermogen van de uitgangvoodooless schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:30:
[...]
Precies andersomEen PC kan lage impdanties van koptelefoon moeilijk aansturen. Dat is welliswaar niet zo laag als speakers, maar nog steeds laag genoeg om een te zware belasting te vormen.
Ik ben natuurlijk ook benieuwd waarom de Sigmas zo'n verbetering geeft. In ieder geval filtert hij in 3 layers beginnend bij 20Khz oplopend tot 1 Ghz. Op de Isotek website is een leuk gekleurd sheetje te vinden. Ik kan geen technische data meer vinden van de PS Audio UPC 200 maar ik meen me ter herinneren dat het principe in de manual werd uitgelegd. Deze was lang niet zo uitgebreid als die van de Sigmas.Anoniem: 205004 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:47:
[...]
Geweldig deze logica !
Hè, laat me nou gewoon in mijn waan!![]()
Edit: Het gebruik van netfilters of netspannings stabilisatoren, of iedere andere vorm van power-conditioning is vrijwel altijd overbodig. Het soort stoorsignalen die KUNT horen bevinden zich logischerwijs in de frequentieband die we als mens kunnen horen, dus tussen 20 tot 20.000hz. Een tik door het aanslaan van een koelkast bijvoorbeeld. Het probleem is dat de meeste filters pas filteren vanaf ongeveer 1Mhz. Een computer kan nare stoorsignalen uitspugen maar ook dit zijn stoorsignalen in de vele Mhz'en. Interferentie kan er voor zorgen dat deze signalen vertaald worden naar het hoorbare cq zichtbare gebied. Deze situatie doet zich eigenlijk alleen voor in radio en analoge TV ontvangers. In andere analoge audio apparatuur (versterkers en zo) zijn er intern geen frequenties die met een stoorsignaal zouden kunnen interfereren. Bij digitale audio apparatuur zijn er frequenties van een flink aantal MHz in het geding, maar de kans dat interferenties tussen die signalen en een stoorsignaal van buitenaf tot problemen leiden is heel erg klein.
Anyway, Ik wil er derhalve nog bijzeggen dat ik hem wel voor een mooie prijs heb kunnen kopen. Maar ik denk toch echt dat ik de 1600 Euro ervoor over zou hebben.
Dit vind ik geen goede beredenering. Dacht je dat die Mercedes van een ton 90.000 euro kost om te bouwen? En dan maar niet te spreken over de Nike schoenen die voor 5 Euro per paar worden geproduceerd in China? Als je naar de kostprijs gaat kijken om de waarde te bepalen dan durf je helemaal niks meer te kopen...Anoniem: 205004 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:21:
[...]
Belangrijker is het om te beseffen dat een netfilter nooit €1.600,- mag kosten. Er zit simpelweg geen elektronica in of ontwikkelingskosten die deze prijs rechtvaardigen.
[ Voor 13% gewijzigd door rhodes54 op 23-01-2008 11:55 ]
Ziet er goed uit voor 330 piek. Zou hem graag willen vergelijken met de 'dure jongens'. Ik heb nu nog de mogelijkheid hem te testen met andere filters. Als je in bent voor een vergelijking en toevallig in de buurt van Haarlem woont lijkt mij het erg leuk. Zo niet, dan ga ik kijken of ik de hand kan leggen op zo'n ding. Want stel, hij is net zo goed als de Sigmas, dan weten we gelijk welk filter we achteraam moeten.vinz98 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:28:
Ik heb onlangs een Belkin pure av aangeschaft en het geluid klinkt als een huis voor.....330 euro....
http://www.transtec.nl/article.php?id=9409
Belkin PureAV Home Theater Power Console PF50
Btw. Van die Mercedes van € 90.000,- gaat in ieder geval de helft rechtstreeks naar de staat. De oplichters.
En als je dan ziet wat het doet, dan ben je met een ding voor 30 euro niet veel slechter uit. Enkel de beïnvloeding van de stekkers onderling doet het ding niet, maar dat mag geen 1570 euro waard zijn dacht ik zo
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
LOL, daar zijn we het in ieder geval over eens. OPLICHTERS zijn het!Anoniem: 205004 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:10:
Klopt helemaal wat je zegt. Ik had er beter bij kunnen zetten dat technisch gezien een netfilter geen €1.600,- mag kosten om de genoemde reden. Net zo min een paar Nikes € 150,- kan kosten.
Btw. Van die Mercedes van € 90.000,- gaat in ieder geval de helft rechtstreeks naar de staat. De oplichters.
Gisteren voor het eerst de Ming Da MC-Phono 2006 beluisterd. Voorlopig ben ik nog niet onder de indruk. Zo plat als een dubbeltje, matige kanaalscheiding, laag zit dicht en hoog is alles behalve fris. Maar volgens PA heeft hij zeker 150 uur nodig voordat hij goed klinkt dus ik ben benieuwd. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij écht zo beroerd klinkt als hij nu doet.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
vinz98_AT_gmail.comrhodes54 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:08:
[...]
Als je in bent voor een vergelijking en toevallig in de buurt van Haarlem woont lijkt mij het erg leuk.
Ik heb hem ook niet vergelijk met anderen omdat we niet veel van dat soort dingen op schap hebben liggen. Maar als jij en rhodes een vergelijk gaan doen zet dan aub jullie bevinden op GoT.
Jongens ! zo'n netfilter bouw je voor enkele euro's toch zelf (en beter) !Chaoss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:41:
tjah is idd een hoop geld... die 1600 euro zou ik ook nooit voor een netfilter betalen,
die 800 is te voerwegen, maar nog een hoop geld in vergelijking met die G&W... en het is wle fijn dat die een hoorbaar en zichtbaar verschil oplevert!
tzou voor mij wel handig zijn aangezien ik nergens ge-aarde stopcontacten heb... en lekker alle apperatuur op 1 groep incl verlichting etc... er zal dus "storing" genoeg zijn. En dat m'n LCD er beter beeld van krijgt is natuurlijk ook mooi meegenomen
Kijk op lampizator.eu onder ac.mains filter.
Er zijn genoeg stekkerdozen te koop waar je dat schema in kwijt raakt.

Overigens je 'probleem' wordt beschreven op hear.nl (http://64.233.183.104/sea...=1&gl=nl&client=firefox-a)
Pas na een week werd het wat...
@operatingeskimo..wat had je besteld dan? Ben het ff kwijt..
off topic:
Kijk eens. Da's met recht een buizenbak te noemen..Succes met buizen swappen

Op de website http://www.atma-sphere.com/products/index.html is nog meer van dit soort gestoorde ontwerpen te vinden!!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 24-01-2008 10:39 ]
Sorry, maar dat crappy geval is geen match voor een isotek hoor.moborunner schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:55:
[...]
Jongens ! zo'n netfilter bouw je voor enkele euro's toch zelf (en beter) !
Kijk op lampizator.eu onder ac.mains filter.
Er zijn genoeg stekkerdozen te koop waar je dat schema in kwijt raakt.
die kerel die een rekenmachine met alleen maar ECC'tjes had gemaakt was ook geniaal btw
Voor filters en andere spullen hebben we toch het elfjes draadje? Is dat soort spul mi prima op zijn plekAnoniem: 219813 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:06:
Aangezien filters, snoeren e.d. zo veel vragen oproepen is het misschien beter een aparte topic op te starten dan 3 pagina's alhier er aan te besteden. Begrijp me niet verkeerd..er is veel over te zeggen maar het past niet binnen dit topic, als je mij het vraagt..tenminste niet in de mate zoals er nu over geschreven wordt.
Een Classic 16.6Anoniem: 219813 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:33:
@operatingeskimo..wat had je besteld dan? Ben het ff kwijt..
Anoniem: 208865
Als die bak betaalbaar te koop is in China dan bestel ik ze direct.Anoniem: 219813 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:33:
off topic:
Kijk eens. Da's met recht een buizenbak te noemen..Succes met buizen swappen![]()
[afbeelding]
Een Demo van Ron Ploeger (Callas-audio) met die versterker is nog steeds een van de beste die ik mij kan herineren. Wel moet de speaker goed matchen met de versterker.
Kun je eens wat prijsinformatie geven wat de amp kost en hoeveel de verzendkosten zijn? Tim heeft er nml nooit prijzen bijstaan.
@boudewijn...ik vind het zo'n discussie worden waar je nooit uitkomt. Net zoals kabels e.d. Je hebt voor -en tegenstanders. Believers en non-believers, enz. Maar goed je hebt enigzins gelijk maar wat mij betreft mag het er wat minder over gaan. That's all..
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 24-01-2008 22:03 ]
True.Anoniem: 219813 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:10:
[...]
@boudewijn...ik vind het zo'n discussie worden waar je nooit uitkomt. Net zoals kabels e.d. Je hebt voor -en tegenstanders. Believers en non-believers, enz. Maar goed je hebt enigzins gelijk maar wat mij betreft mag het er wat minder over gaan. That's all..
Daarom wil ik hier ook bewust die discussie niet aangaan. Dit moet over chinese hifi gaan mi. Beetje offtopic is prima, maar als het over kabels gaat (waarvan je weet dat het discussie voeren wordt) moet je gewoon in dat andere topic gaan zitten
[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 24-01-2008 22:03 ]
zijn jullie hier nog steeds tevreden met deze speler ?.
laat hem naar me toesturen via sea mail, dus het duurt nog wel even voor dat ik hem heb, iemand nog tips wat ik op de vrachtbrief moet laten zetten.
Ja hoor. Ik heb er 715 euri voor betaald. De belasting komt er waarschijnlijk nog bij. Hij geeft per email altijd een totaalprijs incl. verzendkosten op. Ik heb ook elders de prijzen opgevraagd en na een beetje sjoppen kwamen Tim en Chinese HIFI ongeveer op hetzelfde uit. Ik heb Tim overigens met nadruk verzocht om op de invoice de versterker en de verzendkosten te specificeren zodat de douane zelf niet gaan lopen schatten wat de verzendkosten zijn want dat kan verkeerd uitpakken als je pech hebt.Anoniem: 13443 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:44:
[...]
Kun je eens wat prijsinformatie geven wat de amp kost en hoeveel de verzendkosten zijn? Tim heeft er nml nooit prijzen bijstaan.
die ene voor 10 pond? zag hem vanmiddag nog staan jah, echt belachelijk goedkoop! ok die 105 pond verzending en 25pond verzekering maken het dan weer duur, maar dan nog is het erg geodkoop!dirk38 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:34:
Nou heb de gok maar genomen en een MHZS CD 33 CD speler gekocht bij richtonaudio.
zijn jullie hier nog steeds tevreden met deze speler ?.
laat hem naar me toesturen via sea mail, dus het duurt nog wel even voor dat ik hem heb, iemand nog tips wat ik op de vrachtbrief moet laten zetten.
overigens zou ik zelf wel kiezen voor airmail, hebje hem binnen 2 weken, en anders zit je 2-3maand te wachten... dan maar 35 pond extra betalen,
Dit topic is gesloten.