@balboa, afterlife en Boudewijn,
Ik ben een echte verkoper! De meeste mensen hebben geen weet van de Chinese markt en vinden dit ook te risicovol. Dus werk ik met de spullen die wij verkopen en probeer binnen het budget van de klant een zo'n muzikaal mogelijk resultaat te behalen. Dat houdt dus in als iemand een budget van 2000 euro te besteden heeft maar ik/we weten een set samen te stellen dat 1000 euro is, is het ook prima.
Dat is simpelweg de filosofie van de zaak waarvoor ik werk. Uiteraard denk ik soms de mijne ervan als iemand met bijv. een densen voor -en eindtrap de deur uit gaat. But that's none of my business! Hij is tevreden en dat telt..En eigen handel ernaast? Nee, ik handel sowieso niet in audiospullen..het is gewoon hobby.
Het is eigenlijk ook best wel leuk. Iemand gaat tevreden de deur met een set van 4000 euro terwijl de mijne van 1000 euro op een kwalitatief even hoog niveau speelt. Dat maakt me dan weer extra tevreden met wat ik heb.
Chaoss schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:48:
De Shuguang lijkt me wel de beste amp voor mij, maar ik wil eigenlijk eerst nog ergens een amp met KT88 eindbuizen beluisterne voordat ik definitief bestel.
en ik ben nog druk zoekende naar een leuk setjes speakers..
@chaoss..Tja..je mag gerust bij mij komen luisteren maar da's wel in Twello (bij Deventer)..
Wat betreft speakers...het is uiteraard lastig dat je die chinese speakers bijna nergens kunt beluisteren en dat is wel nodig. Ik denk dat de enige manier dus luisteren is en daarvoor moet je toch bij een audiozaak zijn. Daarna kun je snuffelen op internet om de speakers goedkoper te krijgen.
In de basis denk ik Epos, Totem en Dynaudio het beste aansluiten bij een buizenamp vanwege het neutrale karakter. B&W sluit per definitie minder goed aan vanwege het ' warme karakter'. Daarnaast is de vraag wat voor soort speakers je wil.
Vloerstaanders of monitor..In de basis zou je kunnen zeggen dat bij vloerstaanders het laag verder door loopt wat ten koste van de transparantie en openheid. En bij monitoren is veelal de transparantie en de openheid van het midden en hoog beter maar loopt het laag minder door..Dit alles is kort door de bocht gezegd hoor! Er zijn vloerstaanders die een homogeen geluidsbeeld geven zoals thiel maar die kosten nogal wat (1500 p/st).
[
Voor 41% gewijzigd door
Anoniem: 219813 op 16-01-2008 10:59
]