Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zijn er mensen waarbij ik eens een buizenversterker mag beluisteren? (liefst regio noord nl, woon zelf in Drachten) zou helemaal mooi zijn als het een amp is met een vergelijkbare buizen setup als de Shuguang Sg502.

wat die gevoeligheid betreft kvin het echt zoo jammer dat de Crafty Azumi speakers een gevoeligheid hebben van maar 85db, het zijn prachtige speakers om te zien en erg betaalbaar.. en het zijn nog transmissielijn speakers ook.

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2008 23:41 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240317

@chaos. Als ik 'm heb ben je welkom hoor. De Classic 16.6 is redelijk vergelijkbaar. Ik verwacht de versterker binnen een paar week. Ik woon in de prov. Groningen.

TZT stuur ik je wel een PB'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Chaoss schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:31:

wat die gevoeligheid betreft kvin het echt zoo jammer dat de Crafty Azumi speakers een gevoeligheid hebben van maar 85db, het zijn prachtige speakers om te zien en erg betaalbaar.. en het zijn nog transmissielijn speakers ook.
Hoi,

Ontwerper van de Azumi hier. De Azumi combineert perfect met een KT88 Push pull. Ik demo de Azumi met de Yarland pro88se. Wat voor een versterker wil je er "opzetten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 240317 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:48:
@chaos. Als ik 'm heb ben je welkom hoor. De Classic 16.6 is redelijk vergelijkbaar. Ik verwacht de versterker binnen een paar week. Ik woon in de prov. Groningen.

TZT stuur ik je wel een PB'tje
thanx, weet niet of ik nog zolang wacht met bestellen, maar dat zine we wel :) op welke speakers ga je de classic aansluiten?
Anoniem: 204096 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 03:13:
[...]

Hoi,

Ontwerper van de Azumi hier. De Azumi combineert perfect met een KT88 Push pull. Ik demo de Azumi met de Yarland pro88se. Wat voor een versterker wil je er "opzetten"?
Ben er nog niet helemaal uit, maar op dit moment is de kans het grootst dat het de Shuguang SG502b wordt

[ Voor 69% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@trunksmd..een goedkoop en in mijn ogen althans goeie speler is de MHZS CD33. Op GoT is daar al aardig veel over geschreven. In ieder geval is de prijs/kwaliteitverhouding goed te noemen en speelt ie de meeste standaard westerse merken (NAD, marantz, Denon, cambridge, enz.) zeker weg.

@pavlof..alvast gefeliciteerd met je aanschaf. Ik ben benieuwd naar je bevindingen..De amp ziet er super uit. Classic staat met name bekend om zijn transistor amps.

Overigens heb ik gold lion KT88 buizen in mijn amp zitten. Ik ben daar wel zeer tevreden over maar of het de investering waard is geweest is een tweede.

Het is t.o.v. de shuguang buizen slechts kleine nuance verschillen merkbaar. Ik heb wel gemerkt dat het veranderen van de v.v.buizen een enorme verandering oplevert..dus door bijv. de ecc83 (12ax7) te gaan tuberollen..zoals meer definitie, meer diepte, betere plaatsing. Ik zou in eerste instantie dus die buizen gaan vervangen in plaats van je eindbuizen.

@chaoss..op welke speakers wil je eventueel je buizen-amp aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 219813 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:04:
@chaoss..op welke speakers wil je eventueel je buizen-amp aansluiten?
mjah kheb nog geen speakers, die zoek ik dus tegelijkertijd... en jah dat maakt de zoektocht en het maken van keuzen niet gemakkelijker, Op dit moment heb ik het meeste interesse voor transmissielijn speakers, omdat die een strakke lage bas kunnen weergeven. de Crafty speakers zijn prachtig om te zien, lekker moderne looks.

jammergenoeg zijn er 2'de hands niet gigantisch veel transmissie speakers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Chaoss schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:22:jammergenoeg zijn er 2'de hands niet gigantisch veel transmissie speakers te vinden.
Dan ga je toch zelf knutselen ;) Zat DIY TL ontwerpjes, ook met units uit China!

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 13-01-2008 12:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Even een tip ;) voor mensen die 12ax7 of aanverwante buizen wil gaan vervangen en het regelgedrag van hun volumepotmeter vervelend vinden. Gebruik 5751 buizen, deze hebben een gain ( versterking ) die 20% lager is als de 12ax7 buizen. Hierdoor moet/kan de volumepotmeter verder open. De meeste buizen versterkers hebben namelijk een te grote ingangs gevoeligheid. ( 250 of 500 mV) terwijl onze apparatuur 1000 of 2000mV uitgang heeft. Verder verbeterd de signaal/ruis verhouding.Vooral de goldpin varianten van de 5751 buis zijn aan te raden. De buizen zijn niet duur.

http://www.btb-elektronik.de/de/preise_hersteller.htm

http://cgi.ebay.nl/Electr...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Deze gebruik ik zelf in de Yaqin MC 100B.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 13-01-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 22:04

b0p

Anoniem: 240317 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:06:
ik heb mijn muziek ook wel eens via mijn MacBook laten lopen in de set. (via Airtunes)
Mijn advies: ga voor een goede CD speler, dat was hier echt een zeer groot verschil!
Ik stream momenteel mijn muziek m.b.v. Airtunes naar de Airport Express. Opstelling: AE>Diyeden SVDAC01 Plus>Trends TA10.1>zelfbouw speakers. Ik heb zelf toch niet echt te klagen over de geluidskwaliteit van deze opstelling.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg net bericht dat ik de Classic begin februari geleverd krijg. Nog ff wachten dus |:(

@ Bronco: Bedankt voor je buizentip! Jij had waarschijnlijk de Shuguan KT88-98 erin zitten voor de wissel zeker? Ik heb gehoord dat dat erg goede buizen zijn. En een topper in de prijs/kwaliteitverhouding. In de versterker die ik heb besteld zitten de Shuguan 6550C daar kan ik weinig over vinden op internet. Maar inderdaad is het beter is wat te tweaken met de vv buisjes. Is ook iets aantrekkelijker qua prijs :*)

Classic is inderdaad bekend vanwege een paar goede transistor versterkers maar vergeet de Classic 16.0 niet hoor. Volgens mij ook een van hun beter lopende producten. Ik ga mijn versterker aansluiten op een Scan Speak Event. Dit is en zelfbouw transmissielijn speaker van Speaker&CO. Het filter is door hen ge-upgraded met grote spoelen en condensatoren (Trictec & Audyn Cap+) Ik heb de tweeter vervangen door een Seas tweeter. Dit geeft een rustiger en vloeiender hoog. Ook sluit het beter aan bij de Midwoofer. Met wat voor versterker draai jij?

@b0p: tja, mijn ervaring met Airtunes was toch dat het meer een soort 'tunerachtig' geluid werd. De CD speler klinkt muzikaler en een stuk directer zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 00:16
Anoniem: 240317 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:58:
Ik krijg net bericht dat ik de Classic begin februari geleverd krijg. Nog ff wachten dus |:(
Ken het gevoel. Geduld is een schone zaak en de Classic zal de moeite waard zijn om er even op te wachten ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pavlof..geen dank, Jeep kwam namelijk met deze tip...maar ja eigenwijs zijn hé en dus toch 200$ kostende eindbuizen gekocht. Beetje zonde van het geld. Ik denk dat ik net zo goed EH KT88 had kunnen nemen. Maar goed dat ga ik testen in de toekomst en ja..eerst waren het de KT88 van Shuguang en die doen het prima.

Ik heb een Yaqin MC100-B amp met 2 x 12AX7 (ECC83), 4 x 6SN7GTB en 4 x KT88 buizen aan boord. Overigens heb ik nog een quote voor je van de site: http://www.qualityhifi.nl...it_van_buizen_deel_5.html

'Eindbuizen vervangen moet ik leken afraden. Op de eerste plaats is vaak een afregeling nodig; op de tweede plaats zijn er sub versies die een beperkter voedingsspanningsbereik hebben.Een bekend voorbeeld is de 6550'

De KT88 en 6550 lijken verdomd hetzelfde maar zijn dat niet!! Je kunt dus wel in de amp de KT88 kwijt maar visaversa is dat niet aan te raden. Ik zou ivm dat KT88 buizen beter leverbaar zijn dan de 6550 eerder omkijken naar KT88 eindbuizen in de toekomst. Maar uhh...ik zou, als jou was, eerst de 6550 die je nu hebt eerst verbranden. En eventueel wel andere signaalbuizen gebruiken en inderdaad that will safe you some money..denk bijv. aan siemens en telefunkenbuizen...via marktplaats goed te vekrijgen.

Overigens lees ook de tip van Koifarm!! Aangaande de 12AX7 en de eventuele vervangers!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-01-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@bronco, gewoon stroommeting van je buis is niet zo lastig?
Verder evt de negative grid voltage omhoogdraaien, en dan langzaam afregelen. 1x gedaan hebben, en dan kun je het toch wel?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn..yeah of course..mij ging het meer om de typenummers van de buizen. Pavlof geeft aan dat hij alleen zoekt op 6550 terwijl die misschien niet weet dat hij ook kan KT88 buizen kan nemen. Middels het stukje van quality hifi probeer ik aan te tonen dat er een verschil is tussen deze buizen.

Overigens voor diegene die een MC100-B amp hebben van Yaqin. Koifarm gaf me de tip de buizen af te stellen op 0,45V i.p.v. tussen de 0,55 en 0,6V (zoals de instruction manuel aangeeft). De buizen branden dan namelijk in minder dan 1000 uur!! al op. Ik heb de buizen op deze instelling gezet en merk qua geluid geen verschil. Ook kan ik ze nu stabieler houden. Op 0,55V lukte me dat slecht!

Overigens blijkt, volgens Koifarm, de KT88 buizen sowieso een beperkte levensduur te hebben dan ik dacht. Ik dacht zelf zo'n 5000 uur. Maar volgens koifarm 2000 uur. da's alsnog zo'n 5,4 uur luisterplezier per dag maar toch als je dure KT88 buizen koopt..weet dat ze dus snel op fikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Te lage filamentsspanning (daar hebben we het over?) is slecht.
Dan treedt er cathode poisoning op; gewoon 6.3V (of wat er in de datasheet staat dus) doen.
Anders idd niet gek dat ze niet lang meegaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef
Te lage filamentsspanning (daar hebben we het over?) is slecht.
Dan treedt er cathode poisoning op; gewoon 6.3V (of wat er in de datasheet staat dus) doen.
Anders idd niet gek dat ze niet lang meegaan
Volgens mij is gloeispanning iets anders als roosterspanning instellen om de ruststroom van de buis in te stellen.
Boudewijn het klopt dat bij eindbuizen de gloeispanning het beste op de zelfde waarde kan worden ingesteld/gebruikt als de fabriekant dat opgeeft. Voorversterker buizen mogen een lagere( max 20% ) gloeispanning hebben en hebben daardoor een langere levensduur.

De instelling van de ruststroom beinvloed veel meer, niet alleen het werkingsgebied van de buis maar ook het opgenomen vermogen in rust en de levensduur. Bij gelijk blijvend opgenomen vermogen is de levensduur van een buis langer als de anode spanning hoog is en de ruststroom resp. laag is. Voor de Yaqin MC 100 B is de anode spanning vrij hoog 490V de chinesen stellen de rustroom hoog in 60 mA vandaar de snelle veroudering van de buizen. Volgens een oud tabelletje van mij is de beste ruststroom bij 490V tussen de 40 en 45mA. Dit tabelletje heb ik gekregen van een heel oud chineesje op de rommelmarkt in weerselo.

Tabel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@Koifarm: kom eens met een bron van die 20% ;)Ok opnieuw gelezen.

Verder: klopt we hadden het ook over ruststroom, en vervolgens begint bronco over 0.5 en 0.6v. ik dacht dat hij het over filamentsspanning had (ik las dus 5 en 6V :X).
Feit blijft dat het nog steeds raar is , ook na opnieuw lezen.... een stroom uitdrukken in volts?

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 13-01-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V, Ma, mhz >:) Soms weet ik niet waar ik over l*l en laat me dan maar leiden door onze vertrouwde modder Koifarm. Waar mij het om gaat is dat de buis zo lang mogelijk mee gaat en zeker wanneer ik 200 dollar voor die krengen betaald heb!

Maar zo te merken, boudewijn klopt zijn verhaal dus en heb ik me enkel vergist in de aanduiding :+

Anyway...KT88 buizen gaan dus niet lang mee helaas en ja..ik ben teminste in staat mijn buizen te biasen, ook in volts })

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ghehe, mja ik neem dingen vrij letterlijk en heb hier een grote black-magic sensor. Hij ging niet af, maar ik snapte de post ook niet :+

Daarom dus even de vraag om uitleg ;)

Iemand al geprobeerd wat met regeneration van die Chinese tubes te doen?
En: hoe zit het eigenlijk met lekken van die dingen? Als in: zijn er al mensen met shuguang enzo die een wittig uitslaande getter hebben? (en dat zonder de buis + hamer combinatie ;))

@bronco: wat bedoel je nou precies met biasen?

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 13-01-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Vraag aan de heren buizen techneuten, ik heb een oudere Chinese bak met 4 x 300B. Een van de buizen piept een beetje, hetgeen versterkt door de speakers wordt weergegeven. Als ik er vervolgens zachtjes tegenaan tik is het vaak weer weg maar het komt weer terug. Volgens mij heet dit fenomeen microfonie? Is dit een teken dat ze hun langste tijd gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Koifarm: Die Yaqin MC100-B ziet er ook mooi uit. Mooie dubbele trafo's! Ik google'de ff op de naam Yaqin MC100-B en kwam gelijk op marktplaats uit :-) Hoor je bij de Yaqin MC100-B ook veel verschil tussen de Triode en de Ultra-liniare stand en zo ja welke stand heeft de voorkeur?

Naar aanleiding van je/jullie verhaal besluit ik eerst maar naar de bestaande eindbuizen te laten staan. In de voorversterker gedeelte van de Classic 16.6 zitten standaard 12BH7 buisjes van EH en en Chinese ECCC81. Merk onbekend.

Maar in mijn CD speler zitten nog vier leuke ECC81 buisje van Siemens (801S buisjes) Ga ik daar wel ff mee wisselen. Deze Siemens buisjes bevallen me erg goed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja dat die buisjes het leuk doen in je cd-speler betekent niet dat ze het goed doen in je amp.
Wat heb je als referentie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:37:
Mja dat die buisjes het leuk doen in je cd-speler betekent niet dat ze het goed doen in je amp.
Wat heb je als referentie gebruikt?
Alleen de CD speler want de versterker moet nog komen. In de CD speler zitten standaard buisjes van het type: USA 6201. Waar die USA in dit geval voor staat weet ik niet. Van de 6201 weet ik dat het de (military) versie van de ECC81 is, iets beter dan de standaard naar schijnt. Mijn ervaring is dat de Jungson CD speler aanzienlijk beter klinkt met de Siemens ECC 801 S buisjes. Mijn referentie is in dit geval dus onder andere mijn eigen oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
USA is waarschijnlijk een JAN achtige benaming?
Ok, heb je spullen voor een meting? :) (ik trek het niet in twijfel , maar ben gewoon benieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:05:
@Koifarm: kom eens met een bron van die 20% ;)Ok opnieuw gelezen.

Verder: klopt we hadden het ook over ruststroom, en vervolgens begint bronco over 0.5 en 0.6v. ik dacht dat hij het over filamentsspanning had (ik las dus 5 en 6V :X).
Feit blijft dat het nog steeds raar is , ook na opnieuw lezen.... een stroom uitdrukken in volts?
De anodestroom wordt vaak gemeten over een weerstand van 10 Ohm. U = I x R en viola stroom wordt spanning. 55 mA stroom over een 10 Ohm anode weerstand is 550 mV = 0,55V zodoende komt men aan spanningen als men over ruststroom praat. ;)
Anoniem: 240317 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:35:
@ Koifarm: Die Yaqin MC100-B ziet er ook mooi uit. Mooie dubbele trafo's! Ik google'de ff op de naam Yaqin MC100-B en kwam gelijk op marktplaats uit :-) Hoor je bij de Yaqin MC100-B ook veel verschil tussen de Triode en de Ultra-liniare stand en zo ja welke stand heeft de voorkeur?
Mijn voorkeur heeft de stand ultralinear, de lage tonen vind ik dan wat meer aanwezig bij mijn KEF/Dynaudio luidsprekers. Het mid en hoog gebied verneem ik geen verschil of ik nu triode of ultralinear draai.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 13-01-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de USA gewoon de standaard buisjes zijn (merkloos) Verder ben ik 'gewoon' een luisteraar en geen technicus. Ik heb dan ook geen meetapparatuur enzo. Maar ik durf nog wel op mijn oren te vertrouwen hoor. ;) Als ik voor de meetresultaten zou gaan had ik mijn Primare niet weggedaan. Want in de meetresultaten komt een buizenversterker er vaak ook niet beter uit toch?

Ondanks de grotere vervorming of minder goede specs vind ik dat de buizenverterkers die ik tot nu toe hoorde, in combinatie met mijn huidige speakers, wel 'lekkerder' klonken. Maar dat is natuurlijk altijd weer een persoonlijke smaak. En over die smaak wil ik hier twisten hoor, ieder zijn ding toch? 8)

Iets heel anders: Wat ik wel vaag vind in deze hobby is de 'match' van apparatuur onderling. De Primare heeft hier altijd prachtig geklonken op bijv. B&W en Dynaudio speakers. Op die speakers klonk buizen apparatuur ook goed. De Primare kon alleen niet goed overweg met de Scan Speak :/

Nu heb ik hier tijdelijk een Jungson JA 88E. Deze versterker klingt hier weer briljant. Zo goed dat een kennis' m na een luistersessie ook graag wilde beluisteren en mogelijk kopen. Eenmaal op zijn set aangesloten was de magie verdwenen. Dat soort zaken blijven toch wel vaag vind ik...
Goed geluid lijkt soms ook een beetje mazzel te zijn door net de 'juiste' apparatuur met elkaar te verbinden. Maar hoe kom je daar naar achter :? Het duitse bad Audio is daar wel mee bezig geweest geloof ik maar daar begreep ik niet veel van. Maar misschien blijft deze hobby daarom wel zo leuk! 7(8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 240317 op 14-01-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 235262 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:30:
[...]

De anodestroom wordt vaak gemeten over een weerstand van 10 Ohm. U = I x R en viola stroom wordt spanning. 55 mA stroom over een 10 Ohm anode weerstand is 550 mV = 0,55V zodoende komt men aan spanningen als men over ruststroom praat. ;)
Dat weet ik, maar dat is gewoon krom.
Als in: ja het klopt prima... maar praat dan gewoon over de stroom en niet over de spanning over die shunt-weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 240317 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:32:

Iets heel anders: Wat ik wel vaag vind in deze hobby is de 'match' van apparatuur onderling. De Primare heeft hier altijd prachtig geklonken op bijv. B&W en Dynaudio speakers. Op die speakers klonk buizen apparatuur ook goed. De Primare kon alleen niet goed overweg met de Scan Speak :/

Nu heb ik hier tijdelijk een Jungson JA 88D. Deze versterker klingt hier weer briljant. Zo goed dat een kennis' m na een luistersessie ook graag wilde beluisteren en mogelijk kopen. Eenmaal op zijn set aangesloten was de magie verdwenen. Dat soort zaken blijven toch wel vaag vind ik...
Goed geluid lijkt soms ook een beetje mazzel te zijn door net de 'juiste' apparatuur met elkaar te verbinden. Maar hoe kom je daar naar achter :? Het duitse bad Audio is daar wel mee bezig geweest geloof ik maar daar begreep ik niet veel van. Maar misschien blijft deze hobby daarom wel zo leuk! 7(8)7
klopt! je kan wel zeggen datje het leuk vindt, maar eignelijk vinnik het maar irritant! ben nu al letterlijk maanden bezig met "research".. oftewel veel reviews lezen van versterkers en speakers, genoeg meningen te vinden daar ligt het niet aan, maar soms lopen die mening nogal wat uiteen...en idd lees ik vaak dat de "matching" van versterker en speakers er soms gewoonweg niet is... :?

keuzes maken is op die manier wel erg lastig! men zegt dan wel dat eerst de spekers uitgezocht en gekocht meoten worden en dan de versterker, maar als je vervolgens een (buizen) amp in china besteld en je hebt een mismatch dan ben je dr mooi klaar mee 8)7 kunje vervolgens weer andere speakers gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:24:
[...]

..maar als je vervolgens een (buizen) amp in china besteld en je hebt een mismatch dan ben je dr mooi klaar mee 8)7 kunje vervolgens weer andere speakers gaan zoeken.
uuhh ja... :S ik wordt daar ook best wat nerveus van hoor. Ik zou dit een aantal jaar geleden ook nooit gedaan hebben hoor. Maar leve internet! (Marktplaats, Hear en Hifi.nl. )
Mijn ervaring is dat je nu veel makkelijker als vroeger iets kan proberen. Apparatuur is vaak sneller en voor normaler bedrag verkocht. Er zijn meestal meer mensen die wat gokjes wagen. Zodoende durf ik nu wel aan, maar ik kan je ergernis wel begrijpen hoor! Het kost veel tijd... maar ja ik mag graag reviews lezen... ;)
In mijn geval is het nu wel makkelijk. Mocht de Classic niet 'matchen' dan blijft de Jungson hier staan. Hou ik nog geld over ook! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

en speakers zijn 2'de hands redelijk te vinden, marktplaats staat vol speakers, genoeg diveriteit aan goede merken... en het prijsverschil met nieuwe spekaers is wel de moeite waard.

op wat voor speakers ga je die Classic amp aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt genoeg keus hoor! In eerste instantie sluit ik de Classic aan op mijn (tweede hands gekocht) en door mij opgeknapte Scan Speak Events. Deze speaker bevalt eigenlijk best goed. (Wel na upgrade van filter componenten en tweeter). Maar sinds ik chinese hifi heb gehoord zit ik ook wel weer vaak naar die prachtig afgewerkte Aurum Cantus speakers te kijken. (stopt het dan nooit.. :N ) ik las dacht ik alleen ergens op dit forum dat ze een behoorlijk laag rendement hebben en wat moeilijker te combineren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

rendement van de Aurum Cantus valt best erg mee hoor. De AC drivers hebben een behoorlijk hoog rendement. Dubbele basdrivers (impedantie>4 Ohm en dus -3dB) geeft ook problemen. De 87dB/W van de Leisure 2 kun je met een 10W buizenversterker nog behoorlijk volume uit krijgen zelfs in een normale woonkamer. Ik heb de Leisure2SE op mijn 10W Yarland gehoord en dat was een hele mooie combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat betreft match speakers en electronica is er maar één weg. Luisteren..vergeet al die bullshit recensies op internet maar..je zult het met je eigen oren moeten beoordelen.

Wat iemand neutraal vind klinken kan een ander gekleurd vinden. Zo zijn in mijn beleving dynaudio neutraal te noemen en B&W heeft die typische engelse warme klank..Een beetje goeie audiozaak zal meer dan bereid zijn je diverse speakers te laten horen op je eigen set..

Verder verschil ik van mening met Koifarm aangaande Ultralineair en triode stand. Het laag is inderdaad strakker bij UL stand maar dan mis ik wat diepte en scherpte (plaatsing en detail rijkheid). Voor mijn gevoel geven ze dan meer een soort van EL34 geluid. Veel kracht maar minder finesse.

In de triodestand geven de buizen beter diepte, doortekening en plaatsing..het laag is inderdaad wat 'slapper' maar voor mijn gevoel alsnog strak genoeg..maar goed dat is slechts een mening....

En verder ben ik het met jeep eens. Een buizenbak kan gemiddeld genomen goed overweg met speakers met een gevoeligheid vanaf 86 á 87dB/W. Ik heb zelfs al dynaudio audience 52SE (gevoeligheid 85dB) op de MC100-B aangesloten gehad en dat ging ronduit prima..(mooie speakers overigens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal mee eens, uiteindelijk is het gewoon een kwestie van goed luisteren en geduld. Mijn speakers zijn 87 db dus dat gaat vast goed komen.

@ Jeep: Leuk om te horen dat Yarland en Aurum Cantus een goede match is? Ik heb ooit een veel simpele ribon tweeter gehoord en dat klonk al zo mooi... Die combi bij jou zal dan inderdaad fraai in het hoog geklonken hebben. 8)

Nog even een simpele gebruikers vraag: kun je tijdens het luisteren een buizenversterker direct switchen tussen Triode en Ultra liniar? (dus zonder de amp uit te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhh lijkt me niet, omdat je de uitgangs transformator anders moet bedraden.
Het zou mischien met hv relais kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je van vuurwerk houd dan kan het.
Ik zou het echter zeker niet doen. Je hoeft je versterker ook niet lang uit te doen. Het hoeft alles bij elkaar geen minuut te duren (paar seconden zelfs). Het gaat sneller dan buizen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:20:

Verder verschil ik van mening met Koifarm aangaande Ultralineair en triode stand. Het laag is inderdaad strakker bij UL stand maar dan mis ik wat diepte en scherpte (plaatsing en detail rijkheid). Voor mijn gevoel geven ze dan meer een soort van EL34 geluid. Veel kracht maar minder finesse.

In de triodestand geven de buizen beter diepte, doortekening en plaatsing..het laag is inderdaad wat 'slapper' maar voor mijn gevoel alsnog strak genoeg..maar goed dat is slechts een mening....
Jouw mening is net zo van belang als mijn mening. Bij het beoordelen zijn luidsprekers van groot belang. Mijn huidige KEF IQ3 luidsprekers klinken leuk voor hun geld( € 130,- ) maar hebben zeer slechte plaatsing en een piepklein tweetertje. Hierdoor zijn subtiele verschillen niet waarneembaar.

Maar ik heb nog een paar dynaudio tweeters in een oude doos liggen. Met een beetje knutsel werk is het dit geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/kefmod.jpg

En plaatsing, breedte, detail meerdere malen verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:18:
als je van vuurwerk houd dan kan het.
Ik zou het echter zeker niet doen. Je hoeft je versterker ook niet lang uit te doen. Het hoeft alles bij elkaar geen minuut te duren (paar seconden zelfs). Het gaat sneller dan buizen wisselen.
@jeep..Dus als ik goed lees kan ik ' warme buizen' zomaar uit de amp halen zodra de stroom eraf is?

@koifarm...uhhh...heb je recentelijk die tweeter van dynaudio erop gemonteerd? Op een andere foto van jouw set zag ik ze namelijk niet (maar heb er eerlijk gezegd ook niet opgelet). Je hebt dan, neem ik aan, de kef-tweeter uitgeschakeld?

Zo wordt het wel een bijzonder ontwerp ;) .
[b]Pavlof schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:03:

Nog even een simpele gebruikers vraag: kun je tijdens het luisteren een buizenversterker direct switchen tussen Triode en Ultra liniar? (dus zonder de amp uit te zetten)
Uhh.ik heb per ongeluk een keer de switch van triode naar UL omgegooid terwijl ik dacht dat de amp uit was.. |:( Dat vonden de buizen, denk ik, niet fijn. Een harde 'pok' geluid over de speakers en buizen die even ' wit-blauw op-flitsten'. Was dus geen aanrader. :N

Later wilde mijn vrouw de amp uitzetten en ja hoor zij gebruikte de switch op de voorkant (om de pre-amp uit te schakelen). Dus kregen de buizen nog 'n keer een opdonder }:|

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 14-01-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ bronco! bedankt voor de 'praktijkschets' ik zal het niet gaan testen. Gelukkig zit de swits achter op de versterker in mijn geval. mocht een huisgenoot het willen proberen in de toekomst :/

Ik had begrepen dat een buizenverstreker min. 10 min uit moest staan voor ie weer aan mag of een buizenwissel plaatsvind. Maar goed, ik heb er verder geen verstand van. Ik weet wel dat ik er bij het aan en uitzetten van de gloeilampen in huis niet echt over nadenk! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm...uhhh...heb je recentelijk die tweeter van dynaudio erop gemonteerd? Op een andere foto van jouw set zag ik ze namelijk niet (maar heb er eerlijk gezegd ook niet opgelet). Je hebt dan, neem ik aan, de kef-tweeter uitgeschakeld?
Afgelopen weekend gemaakt van twee kastpoten, spikes en Dynaudio MD100. Filter aangepast en kef tweeter afgekoppeld. Verder zie je op de foto de kant en klare hybride hypex versterker behuizing. 180 Watt buizensound uit zo een klein kastje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm..Ik zat me al ff. af te vragen...Maar meen je niet.zo'n kassie...We zullen het gaan horen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 219813 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:47:
[...]

@jeep..Dus als ik goed lees kan ik ' warme buizen' zomaar uit de amp halen zodra de stroom eraf is?

Zo wordt het wel een bijzonder ontwerp ;) .

[...]

Uhh.ik heb per ongeluk een keer de switch van triode naar UL omgegooid terwijl ik dacht dat de amp uit was.. |:( Dat vonden de buizen, denk ik, niet fijn. Een harde 'pok' geluid over de speakers en buizen die even ' wit-blauw op-flitsten'. Was dus geen aanrader. :N

Later wilde mijn vrouw de amp uitzetten en ja hoor zij gebruikte de switch op de voorkant (om de pre-amp uit te schakelen). Dus kregen de buizen nog 'n keer een opdonder }:|
Buizen kunnen het hebben, alleen moet je de pinnen wel tegelijk uittrekken op zich.

Verder is het erger als je de trafo's (half) losmaakt ivm oscillaties :)
* Boudewijn swapt ook wel eens in een draaiende amp buisjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 19:41

mace

Sapere Aude

Anoniem: 219813 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:47:
Versterkers moeten ook gewoon wife-proof gemaakt worden eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:46[/message]:

Buizen kunnen het hebben, alleen moet je de pinnen wel tegelijk uittrekken op zich.

Verder is het erger als je de trafo's (half) losmaakt ivm oscillaties :)
* Boudewijn swapt ook wel eens in een draaiende amp buisjes >:)
Explain! Want why in the hell's name zou ik de trafo's los willen halen?
MaCe1337 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:01
Kweet niet..misschien hadden die Chineze sufferds...niet zo stom moeten zijn de knop op de voorkant te zetten >:) En de aan/uit knop op de zijkant..dat werkt voor menig persoon nogal verwarrend :S

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 15-01-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

MaCe1337 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:01:
[...]

Vrouwen moeten gewoon naar de muziek luisteren en verder zich niet met de techniek bemoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maar mijn vrouw is gek op alles wat een stekker heeft :D

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:39:
maar mijn vrouw is gek op alles wat een stekker heeft :D

:/
Werkt die niet op batterijen of kost dat weer te veel geld?

Maar goed...Laten we er maar over ophouden voor het geheel ontaard in totale onzin..Zit jij trouwens nog te dubben wat voor amp het wordt? Of ben er helemaal uit?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 15-01-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Mijn chick vindt buizenversterkers weer helemaal niks. Eindelijk een leuk warm klinkend geluidje van yarland kunnen vinden voor weinig geld, gaat het feest alsnog niet door. "de MM had een leuk strak design van Yamaha staan en de verkoper zei dat ie vet klonk" :( Vermoeide shit.
Maar fock it, ik ga 'm toch halen. Voor mijn part dump ik 'm in een kast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

XunFar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:25:
Mijn chick vindt buizenversterkers weer helemaal niks. Eindelijk een leuk warm klinkend geluidje van yarland kunnen vinden voor weinig geld, gaat het feest alsnog niet door. "de MM had een leuk strak design van Yamaha staan en de verkoper zei dat ie vet klonk" :( Vermoeide shit.
Maar fock it, ik ga 'm toch halen. Voor mijn part dump ik 'm in een kast ofzo.
Zou een buizenamp niet in een kast dumpen.... :X gaat niet goed komen. Een juweeltje mag/moet gezien worden.

En je chick moet je gewoon opvoeden ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:14:
[...]

Explain! Want why in the hell's name zou ik de trafo's los willen halen?
Als je van UL naar triode wil overgaan zul je je trafo anders aan je buis moeten hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

silitek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:38:
[...]

Zou een buizenamp niet in een kast dumpen.... :X gaat niet goed komen. Een juweeltje mag/moet gezien worden.

En je chick moet je gewoon opvoeden ;)
Tsja, je weet man; ik wil gewoon geen herrie in huis (vooral niet met een leuke buisamp in huis).
Hoe kan ik haar opvoeden? Ik heb haar deze topic al laten lezen, maar ze kwam na 3 minuten weer naar beneden hobbelen met een rood hoofd. "ja te hoog nerd-gehalte, snap niks van wat ze daar allemaal schrijven, en de foto's zijn niet mooi". Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Je B+ aan het chassis hangen en vragen of ze hem even uitzet? >:)

Tsja begrip moet je kweken, maar als mensen waarlijk niets om audio geven is het een verloren zaak. Ik ken ook iemand die probeert te verdedigen dat hij x-duizend euro in een auto steekt... is mi ook totaal zonde van het geld ;) Gewoon accepteren dat ze het niet op de juiste waarde weet te schatten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Boudewijn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:02:
Je B+ aan het chassis hangen en vragen of ze hem even uitzet? >:)

Tsja begrip moet je kweken, maar als mensen waarlijk niets om audio geven is het een verloren zaak. Ik ken ook iemand die probeert te verdedigen dat hij x-duizend euro in een auto steekt... is mi ook totaal zonde van het geld ;) Gewoon accepteren dat ze het niet op de juiste waarde weet te schatten dus.
:P

Das nou juist het probleem. Ze geeft heel veel om audio, maar ze luistert verkeerd. Wat zij mooi vindt, vind ik weer waardeloos klinken. Geluid is persoonlijk, ik weet, maar mijn gehoor is gewoon beter ontwikkeld, ik ben ook muzikant in men vrije uurtjes, ik weet ook niet of dat verschil maakt, maar uhm zij luistert rustig naar het journaal via dolby surround. En ik moet elke keer mee om die meuk van MM en BCC en al die zooi-winkels te beluisteren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik weet het!

Stokslagen. }:|

:+

Maar eventjes serieus.
Haar andere muzieksmaak, dat is gewoon het gebrek aan smaak. :P
HiFi koop je nooit en te nimmer bij de BCC of MM

Er is niks mis met yamaha, sony of denon ofzo, maar je moet wel het wat duurdere spul hebben.

[ Voor 75% gewijzigd door mace op 15-01-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
XunFar schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:15:
[...]

:P

Das nou juist het probleem. Ze geeft heel veel om audio, maar ze luistert verkeerd. Wat zij mooi vindt, vind ik weer waardeloos klinken. Geluid is persoonlijk, ik weet, maar mijn gehoor is gewoon beter ontwikkeld, ik ben ook muzikant in men vrije uurtjes, ik weet ook niet of dat verschil maakt, maar uhm zij luistert rustig naar het journaal via dolby surround. En ik moet elke keer mee om die meuk van MM en BCC en al die zooi-winkels te beluisteren. 8)7
Mja ieder zijn meug. Neem jij haar ook mee naar dure hifi stuff ? :) En als zij met surround geluid het journaal wil kijken, laat lekker doen... heb jij toch geen last van?

Ik heb hier ouders die de meest slechte hardwaresmaak hebben ooit (niet onderhouden, geen middenbereik te horen @speakers, brakke kabels (ze kraken gewoon bij beweging)) en heb me er maar bij neergelegd (zolang ik er maar niet van hoeft te 'genieten').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Zijn er eigenlijk mensen hier die ervaring met Jungson Beauty Deity speakers hebben? :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Cheetah schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:00:
Zijn er eigenlijk mensen hier die ervaring met Jungson Beauty Deity speakers hebben? :)
Wat wil je weten dan?..hoe ze klinken?. In combinatie met?..Je kunt beter deze monitor speakers gaan beluisteren bij de dealer
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

silitek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:11:
Wat wil je weten dan?..hoe ze klinken?. In combinatie met?..Je kunt beter deze monitor speakers gaan beluisteren bij de dealer :)
Ik dacht zelf niet aan de monitors (BD1/2) maar aan de Beauty Deity 5. Dat zijn echt plaatjes i.m.o :)
Kan ze aardig goedkoop uit Duitsland laten overkomen, maar ben benieuwd met welk merk bekendere speakers ze qua klankbeeld een beetje vergelijkbaar zijn. Zoveel dealers zijn er helaas niet van in NL.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xunfar...ff serieus....als ze vriendin/vrouw wel mee wil of uit haar zelf wel voorstelt om naar de MM en BCC :r te gaan om naar 'audiospullen' te luisteren dan is ze, neem ik aan, wel te porren voor een luisterafspraak bij een echte hifizaak

(daar bedoel ik iedere goeie audiozaak mee afgezien van Hobo hifi. Dat zijn dozenschuivers }) ).

Maak het haar eventueel gemakkelijk door alvast eerst zelf naar zo'n zaak te gaan en je te laten voorlichten. En dan met name over amp-speakers combi's. Als je dan het een en ander 'filtert' op klank, prijs/kwaliteit, enz...maak dan een afspraak voor een luistersessie met spullen van jouw smaak.

Sleep je vrouw mee en laat haar dan's die heerlijke klanken horen van een echte audioset! Menig vrouw gaat dan wel overstag omdat ze niet kunnen ontkennen dat het beter klinkt...

Ik ben part-time verkoper in een audiozaak..maak dus vaak dit soort dingen mee ;) Daarna is hopelijk het pad vereffend om een buizebakie aan te schaffen want tja...1000-1500 euro voor bijv. een cyrus of een Densen amp is veel geld. Met 300 euri je een gelijkwaardig presterend apparaat! Als ze dan niet om is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verreweg de meeste dames die ik ken hebben veel meer belangstelling voor esthetics dan klank :P
Als ze je over het algemeen 'een mooi setje' willen laten zien dan gaat dat niet over hoe die klinkt >:)

O.m. vandaar ook mijn belangstelling voor de BD5's... hogere G.A.F... als ze dan ook nog eens klinken... ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cheetah..als je ze echt goedkoop uit duitsland kunt laten komen is het een optie.

Ik ken de klank van de speakers niet. Mogelijk dat Jeep je verder kan helpen. Hij heeft, volgens mij, toentertijd de eerste Startpost geschreven en heeft mogelijk ervaring met de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet meer wie het was hier, die had de BD-2 (die met fineer) via Pacific audio. Die bevielen zeer goed. Dat was de eerste keer dat PA hier ter sprake kwam.
Die levert ze dus ook. Maar ik weet niet of hij (PA) ze zelf al kent.

Gelukkig heeft mijn vrouw goede oren. Die hoort het verschil wel ook al dacht ze eerst van niet. Ik heb haar gewoon uitgelegd waar ze naar moet luisteren: waar staat de zanger, naar voren of naar achteren. Hoe groot is ie? Waar staan de anderen? Probeer je te focussen op 1 muzikant en luister wat hij speelt. Is het 1 brei of kun je elke muzikant afzonderlijk horen? Kun je een moeilijk loopje of rithmes moeiteloos volgen?
Ik denk dat de vriendin van Xunfar zich graag midden tussen het geluid voelt. En dat is anders dan naar het gebeuren kijken/ er vóór staan. Surround is nou eenmaal heel anders dan goede stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:49
iemand ervaring met de Advance Acoustic MAP 105 versus de Yushang Classic 6.10?
De map 105 doet momenteel nog geen 400 euri's bij Polectro versus de 6.10 van 429 bij PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep..ik heb advance acoustic gehoord. Ook de MAP 105. Flink veel kracht, dynamiek en plaatsing redelijk tot goed en daar blijft het bij...helaas. Ik kon verder weinig diepte en finesse merken in het geluid en dat maakt, voor mij althans, juist de muziek..

Voor hetzelfde geld (en een beetje meer) zijn Cayin spark, G&W en Classic nog een optie. Kijk voor een richtlijn van de prijzen o.a. op www.ornec.com en vraag tim van www.timaudio.com (ook als je gewenste type niet op de site staat van Tim. Meestal kan die de amp alsnog ritselen) om een vrijblijvende offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:54:

Maar goed...Laten we er maar over ophouden voor het geheel ontaard in totale onzin..Zit jij trouwens nog te dubben wat voor amp het wordt? Of ben er helemaal uit?
De Shuguang lijkt me wel de beste amp voor mij, maar ik wil eigenlijk eerst nog ergens een amp met KT88 eindbuizen beluisterne voordat ik definitief bestel.

en ik ben nog druk zoekende naar een leuk setjes speakers..

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 16-01-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Koop gewoon zo'n draadloze 5.1 koptelefoon voor je vriendin, kan ze naar hartelust GTST in semi-5.1 kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:
Yep..ik heb advance acoustic gehoord. Ook de MAP 105. Flink veel kracht, dynamiek en plaatsing redelijk tot goed en daar blijft het bij...helaas. Ik kon verder weinig diepte en finesse merken in het geluid en dat maakt, voor mij althans, juist de muziek..

Voor hetzelfde geld (en een beetje meer) zijn Cayin spark, G&W en Classic nog een optie. Kijk voor een richtlijn van de prijzen o.a. op www.ornec.com en vraag tim van www.timaudio.com (ook als je gewenste type niet op de site staat van Tim. Meestal kan die de amp alsnog ritselen) om een vrijblijvende offerte.
Hoe vindt jou baas het dat je met zo'n dubbele mening in de hifi zaak staat? Thuis lekker luisteren naar een chinees setje van +/-1000 euro..........................of ben jij ook zo'n "echte" verkoper?? Nee toch?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Dubbele mening? Een verkoper probeert dingen te verkopen die z'n zaak aanbiedt, daar is 'ie voor aangenomen. Niks mis mee.
Ter vergelijking: ik ben programmeur bij een bedrijf dat Windows only oplossingen biedt. Binnen het bedrijf weet iedereen dat ik nogal Linux minded ben voor veel oplossingen, maar naar een klant toe zal ik dat niet gauw ventileren, omdat we dat niet kunnen leveren. Misschien is dat een dubbele mening, maar in de baas z'n tijd kan ik 't me niet veroorloven om m'n eigen mening te laten prevaleren.
Kwestie van prioriteiten stellen: principes tegenover een baan en inkomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Balboa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:30:
[...]

Hoe vindt jou baas het dat je met zo'n dubbele mening in de hifi zaak staat? Thuis lekker luisteren naar een chinees setje van +/-1000 euro..........................of ben jij ook zo'n "echte" verkoper?? Nee toch?
Prima zolang hij de spullen van zijn baas verkoopt? het wordt anders als hij zegt (in dienst van de baas): ik heb een handel in mooi spul, hier heb je mijn kaartje ... veel goedkoper dan bij <baas>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@balboa, afterlife en Boudewijn,

Ik ben een echte verkoper! De meeste mensen hebben geen weet van de Chinese markt en vinden dit ook te risicovol. Dus werk ik met de spullen die wij verkopen en probeer binnen het budget van de klant een zo'n muzikaal mogelijk resultaat te behalen. Dat houdt dus in als iemand een budget van 2000 euro te besteden heeft maar ik/we weten een set samen te stellen dat 1000 euro is, is het ook prima.

Dat is simpelweg de filosofie van de zaak waarvoor ik werk. Uiteraard denk ik soms de mijne ervan als iemand met bijv. een densen voor -en eindtrap de deur uit gaat. But that's none of my business! Hij is tevreden en dat telt..En eigen handel ernaast? Nee, ik handel sowieso niet in audiospullen..het is gewoon hobby.

Het is eigenlijk ook best wel leuk. Iemand gaat tevreden de deur met een set van 4000 euro terwijl de mijne van 1000 euro op een kwalitatief even hoog niveau speelt. Dat maakt me dan weer extra tevreden met wat ik heb.
Chaoss schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:48:

De Shuguang lijkt me wel de beste amp voor mij, maar ik wil eigenlijk eerst nog ergens een amp met KT88 eindbuizen beluisterne voordat ik definitief bestel.

en ik ben nog druk zoekende naar een leuk setjes speakers..
@chaoss..Tja..je mag gerust bij mij komen luisteren maar da's wel in Twello (bij Deventer)..

Wat betreft speakers...het is uiteraard lastig dat je die chinese speakers bijna nergens kunt beluisteren en dat is wel nodig. Ik denk dat de enige manier dus luisteren is en daarvoor moet je toch bij een audiozaak zijn. Daarna kun je snuffelen op internet om de speakers goedkoper te krijgen.

In de basis denk ik Epos, Totem en Dynaudio het beste aansluiten bij een buizenamp vanwege het neutrale karakter. B&W sluit per definitie minder goed aan vanwege het ' warme karakter'. Daarnaast is de vraag wat voor soort speakers je wil.

Vloerstaanders of monitor..In de basis zou je kunnen zeggen dat bij vloerstaanders het laag verder door loopt wat ten koste van de transparantie en openheid. En bij monitoren is veelal de transparantie en de openheid van het midden en hoog beter maar loopt het laag minder door..Dit alles is kort door de bocht gezegd hoor! Er zijn vloerstaanders die een homogeen geluidsbeeld geven zoals thiel maar die kosten nogal wat (1500 p/st).

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-01-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
@bronco.b Bedoelde het ook niet lullig, maar persoonlijk heb ik nergens een grotere hekel aan dan wanneer die verkopers beginnen te roepen van "deze is echt goed, die heb ik thuis ook" en meer van dat soort uitspraken. Ben ooit een keer bij een Hobo binnen geweest en kreeg daar ook een beetje een beklemmend gevoel.

Maar het is idd mooi als iemand "tevreden" de zaak uitloopt met een set van 4000 euro terwijl jou set van meer dan de helft op een gelijkwaardig of beter niveau speelt. Kan me dat goed voorstellen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Afgelopen zaterdag is mijn Ming Da set door Pacific afgeleverd. Toevallig was mijn vriendin net boodschappen halen toen de boel werd gebracht. Toen ze terugkwam trok ze helemaal wit weg bij het zien van de 4 megadozen die de huiskamer vulde. Maar toen de set eenmaal uit de doos was plaatste ze de opmerking die mijn weekend helemaal goed maakte: "Ze zijn wel groot maar ze zien erg erg stoer uit!" Pfffieuw! Pak van m'n hart. 's Avonds alleen de buizenamps aan (zitten 2 805's in dus dat geeft prima sfeerlicht) met wat kaarsjes en een glaasje wijn en toen voegde ze er nog aan toe dat ze het er zelfs romantisch uit vond zien in het donker. _/-\o_
Het lijkt alsof ik ongelooflijke mazzel heb :-)

Nog even over de set zelf: Dit is de eerste buizenamp die ik heb gekocht (overstap van Marantz PM 80 MKII) en ondanks dat de buizen nog helemaal nieuw zijn, en wat kleine mankementjes aan de monoblokken (brommetje) is het nu al een verademing om naar te luisteren. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het is inderdaad een cliché, maar als ik wat verkoop wat ik thuis ook heb dan zeg ik het ook, maar dan meen ik het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 219813 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:48:
@chaoss..Tja..je mag gerust bij mij komen luisteren maar da's wel in Twello (bij Deventer)..

Wat betreft speakers...het is uiteraard lastig dat je die chinese speakers bijna nergens kunt beluisteren en dat is wel nodig. Ik denk dat de enige manier dus luisteren is en daarvoor moet je toch bij een audiozaak zijn. Daarna kun je snuffelen op internet om de speakers goedkoper te krijgen.

In de basis denk ik Epos, Totem en Dynaudio het beste aansluiten bij een buizenamp vanwege het neutrale karakter. B&W sluit per definitie minder goed aan vanwege het ' warme karakter'. Daarnaast is de vraag wat voor soort speakers je wil.

Vloerstaanders of monitor..In de basis zou je kunnen zeggen dat bij vloerstaanders het laag verder door loopt wat ten koste van de transparantie en openheid. En bij monitoren is veelal de transparantie en de openheid van het midden en hoog beter maar loopt het laag minder door..Dit alles is kort door de bocht gezegd hoor! Er zijn vloerstaanders die een homogeen geluidsbeeld geven zoals thiel maar die kosten nogal wat (1500 p/st).
ik zoek ook niet echt specifiek chineese speakers, mag best Engels of Europees zijn aangezien daar ook goeie merken vandaan komen. :)

Eigenlijk zoek ik speakers met een strakke bass (hoef echt geen subwoofer stampend niveau) ten behoeve van pop en de wat moderne jazz muziek die regelmatig van een iets steviger bass gebruik maken (Gare du nord, jazzanova, dat soort dingen), verder vindt ik plaatsing erg belangrijk, dimensie in de muziek, het herkennen van de afzonderlijke instrumenten en natuurlijke (verstaanbare) stemmen. Hoeft niet super audiofiel te zijn maar gewoon goed. Waar ik een hekel aan heb zijn hoge scherpe S tonen/klanken.

Vandaar dat ik vooral naar zuilspeakers aan het kijken ben, ik denk dat die er het beste bijpassen khoef ook geen grote joekels (max 1 meter) want het luistergedeelte van de woonkamer is niet ontzettend groot.

wat voor speakers gebruik je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

rhodes54 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:25:
Afgelopen zaterdag is mijn Ming Da set door Pacific afgeleverd. Toevallig was mijn vriendin net boodschappen halen toen de boel werd gebracht. Toen ze terugkwam trok ze helemaal wit weg bij het zien van de 4 megadozen die de huiskamer vulde. Maar toen de set eenmaal uit de doos was plaatste ze de opmerking die mijn weekend helemaal goed maakte: "Ze zijn wel groot maar ze zien erg erg stoer uit!" Pfffieuw! Pak van m'n hart. 's Avonds alleen de buizenamps aan (zitten 2 805's in dus dat geeft prima sfeerlicht) met wat kaarsjes en een glaasje wijn en toen voegde ze er nog aan toe dat ze het er zelfs romantisch uit vond zien in het donker. _/-\o_
Het lijkt alsof ik ongelooflijke mazzel heb :-)

Nog even over de set zelf: Dit is de eerste buizenamp die ik heb gekocht (overstap van Marantz PM 80 MKII) en ondanks dat de buizen nog helemaal nieuw zijn, en wat kleine mankementjes aan de monoblokken (brommetje) is het nu al een verademing om naar te luisteren. Heerlijk!
Proficiat met je set!

Mijn vriendin had in het begin ook twijfels en vond het maar een kitsch-ding. Nu heeft ze hem gehoord en inderdaad met het de gewone verlichting uit brengt ie "sfeer".
Me = :)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

MaCe1337 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:50:
Ik weet het!

Stokslagen. }:|

:+

Maar eventjes serieus.
Haar andere muzieksmaak, dat is gewoon het gebrek aan smaak. :P
HiFi koop je nooit en te nimmer bij de BCC of MM

Er is niks mis met yamaha, sony of denon ofzo, maar je moet wel het wat duurdere spul hebben.
We hebben nu een zwarte bakbeest (letterlijk, staat op een zware woofer van 1 meter bij 1 meter en is anderhalf meter hoog met even hoge zuilen) van een Sony staan. Is ook haar meuk, heeft zij meegenomen. Stamt uit 2000. Als je het geluid heel goed op mekaar afstemt kan je daar best leuk geluid uit halen. Maar niet echt mijn geluid. Stamt uit de tijd dat dolby surround zo whoeppiee was.

Ook perfect te gebruiken als je van die irritante buren hebt die heel veel lawaai maken. Das ook de enige pluspunt van dat kreng. Bass gaat echt door merg en been heen, laat staan houten vloeren :P >:) Nu heeft het in mijn ogen niet echt een functie want we zitten nu in een goed afgesloten huis. Ook al zouden de buren een discoparty houden met 500 man, dan nog hoor je niks. Ik heb zo'n hekel aan dat beest he. Elke cd tovert ie om tot een ware houseparty. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Boudewijn schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:59:
[...]

Mja ieder zijn meug. Neem jij haar ook mee naar dure hifi stuff ? :) En als zij met surround geluid het journaal wil kijken, laat lekker doen... heb jij toch geen last van?

Ik heb hier ouders die de meest slechte hardwaresmaak hebben ooit (niet onderhouden, geen middenbereik te horen @speakers, brakke kabels (ze kraken gewoon bij beweging)) en heb me er maar bij neergelegd (zolang ik er maar niet van hoeft te 'genieten').
Zou ik graag willen, maar we wonen hier maar net in deze stad. Ik ken niet zoveel goede hifi winkels hier. We zijn 1 keer samen naar een winkel geweest op een woonboulevard. hij had best leuke spullen staan. gaf ons een duur visitekaartje met de nadruk op bel ons en maak een afspraak voor een luistersessie. we hadden zoiets van ja whatever boy, whatever, zoveel kopers heb je niet in de winkel staan, je had ons best wat kunnen laten horen. Maar die winkel was ook niet echt iets wat onder onze budget zou vallen. Kan wel, maar dat ga ik er nooit voor betalen denk ik. Goed geluid hoeft echt niet meer dan 2000 euro te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:05:
@bronco.b Bedoelde het ook niet lullig, maar persoonlijk heb ik nergens een grotere hekel aan dan wanneer die verkopers beginnen te roepen van "deze is echt goed, die heb ik thuis ook" en meer van dat soort uitspraken.
Dat is ook irritant. Ik geef aan enkel met welke speakers/amps of cd-spelers we goeie ervaring mee hebben en dan is het aan de klant om te gaan luisteren. Het is slechts dat ' wij' weten welke combi goed klinken (bijv. arcam met B&W, Rega met Dynaudio, enz.) maar als de klant een combi wil dat hij lekker vindt klinken en ik niet. Wie ben ik om te zeggen dat het verkeerd is? Zolang de klant maar tevreden is. That's all that counts (en zich prettig voelt en niet belazerd!!).

@rhodes54..Very cool! Tja met 805 buizen kun je een lampje minder aanzetten. Zet anders pics op het net..wil het geheel wel's zien.

@chaoss..uhhh..niet al te best op het moment. Namelijk B&W 303 :( . Ik mot eerst geld hebben eer ik nieuwe kan kopen..Het geheel klinkt nu te warm in mijn oren. Binnenkort (wanneer ik mijn rijbewijs heb) sleep ik geheel naar de zaak en ga ik andere speakers beluisteren. Op het moment is de Dynaudio 52SE versie mijn favoriet (beluisterd op de Rega klonk ie geweldig). :)

@xunfar...met 2000 euro kom je redelijk ver. Zeker als een buizenbak welkom is in het huis. Maar ik zou zeggen maak die luisterafspraak..laat die gozer toch voor je rennen, maak gebruik van zijn kennis en geef je budget aan. Als die goed is..kan die best met wat leuks komen. Overigens als hij alleen stond in de zaak kan het zijn ie dan geen luistersessies doet want op moment dat je eraan begint stroomt altijd de zaak vol met als gevolg een klote luistersessie en klanten die de zaak uitlopen omdat ze ongeduldig worden omdat je de boel aan het omprikken bent voor de luistersessie Is mij al te vaak overkomen. We plannen daarom luistersessies als we twee man staan (of regelen een tweede man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 219813 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:25:

@chaoss..uhhh..niet al te best op het moment. Namelijk B&W 303 :( . Ik mot eerst geld hebben eer ik nieuwe kan kopen..Het geheel klinkt nu te warm in mijn oren. Binnenkort (wanneer ik mijn rijbewijs heb) sleep ik geheel naar de zaak en ga ik andere speakers beluisteren. Op het moment is de Dynaudio 52SE versie mijn favoriet (beluisterd op de Rega klonk ie geweldig). :)
zag net een leuk setje B&W 603 3s op marktplaats staan voor 500,- redelijke prijs, maar toen als ik net je vorige post, was me al vaker opgevallen dat B&W redelijk "warm" klintk als daar de "warme" klank van een tube-amp bijkomt kan ik me voorstellen dat het totaalplaatje te warm wordt.

zal ook eens gaan kijken naar dynaudio, maar als ik in dit topic niet ergens dat die lastig te matchen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:25:
@rhodes54..Very cool! Tja met 805 buizen kun je een lampje minder aanzetten. Zet anders pics op het net..wil het geheel wel's zien.
Dat ben ik zeker van plan maar heb helaas de tijd nog niet gehad. Ik zal ze zeker posten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Chaoss schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:07:
[...]

ik zoek ook niet echt specifiek chineese speakers, mag best Engels of Europees zijn aangezien daar ook goeie merken vandaan komen. :)

Eigenlijk zoek ik speakers met een strakke bass (hoef echt geen subwoofer stampend niveau) ten behoeve van pop en de wat moderne jazz muziek die regelmatig van een iets steviger bass gebruik maken (Gare du nord, jazzanova, dat soort dingen), verder vindt ik plaatsing erg belangrijk, dimensie in de muziek, het herkennen van de afzonderlijke instrumenten en natuurlijke (verstaanbare) stemmen. Hoeft niet super audiofiel te zijn maar gewoon goed. Waar ik een hekel aan heb zijn hoge scherpe S tonen/klanken.

Vandaar dat ik vooral naar zuilspeakers aan het kijken ben, ik denk dat die er het beste bijpassen khoef ook geen grote joekels (max 1 meter) want het luistergedeelte van de woonkamer is niet ontzettend groot.

wat voor speakers gebruik je zelf?
Chaoss ga eens luisteren bij RAF naar PARADIGM MONITOR 7 v5 € 380 per stuk!
Deze voldoen naar mijn mening precies aan jouw eisen.

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=8725

Vloerstaande 2,5-weg luidspreker met SuperDrive technologie voor een krachtige, heldere weergave met ultralage vervormingswaarden. Met vloeistof gekoelde 25 mm H-PDT dôme tweeter, 140 mm M-ICP bass/midrange driver en twee 140 mm polypropylene woofers. Frequentiebereik 54 Hz-20 kHz ± 2 dB, impedantie 8 Ohm. Geschikt voor versterkers van 15 tot 180 Watt continu, nominale belastbaarheid 130 Watt. Afm. (hxbxd) 938 x 165 x 298 mm. Uitvoering kersen. Wordt geleverd incl. spikes.

p.s. het rendement van deze weergevers is 94db .

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 247027 op 16-01-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

@bronco

Buizen zijn uit den boze. Ze vindt ze niet mooi. :/ anders had ik die yarland gehaald met een setje goede zuilen/boxjes. Ik moet niet alleen rekening houden met het geluid maar ook hoe zo'n setje eruit ziet. Vermoeiend.
Zo'n woonkamer moet toch voor ons beide prettig zitten.
Als de een zich doodergert aan een apparaat dan is dat zonde van het geld. Zij zal er uiteindelijk ook het meest gebruik van maken. Ik hou sowieso niet veel van huiskamergeluid; ik heb het idee dat het geluid weer terugkaatst wat de instrumenten in de war schopt. Daarom ook die hekel aan surround geluid; leuk voor een film met veel effecten maar voor muziek is dat anders. Surround heeft ook de neiging om muziekinstrumenten alle kanten uit te gooien. Vooral die virtual surround dingen. Lijkt wel of het op een soort van random-manier de muzieknoten door je huiskamer heen slingert. Dan hoor je daar akkoord D en huppa G# hoor je dan weer ergens in de hoek van de kamer vallen. Frustrerend als ik een loopje probeer uit te zoeken om het na te kunnen spelen op de piano of whatever.

Ze stonden daar met 4 man in die winkel. 3 man zat in een hoekje wat te leuten met een klant. En de cd's had ik bij me. Waarschijnlijk is de opmerking "wat is die zooi duur" van me vrouw in de verkeerde keelgat geschoten waarom ie naar zijn visitekaartje greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 247027 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Chaoss ga eens luisteren bij RAF naar PARADIGM MONITOR 7 v5 € 380 per stuk!
Deze voldoen naar mijn mening precies aan jouw eisen.
zien er goed uit, lekker hoog rendement, bedankt voor de tip! maar haalt deze de lage bas een beetje goed? volgens de specs is het frequentie bereik 54hz - 20khz is niet heel erg laag.

@xunfar, je weet dat de meeste buizen pre-amps de buizen niet zichtbaar hebben? als je dat combineert met een leuke transistor eindtrap dan heb je een versterker die er gewoon strak uitziet.

maar vindt ze de moderne strakke amps zoals bv van Doge, Cayin en Shuguang ook niet mooi, de letterlijke woorden van mijn vrouw toen ze de Shuguang SG503 zag: "dat ziet er wel interresant uit"

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 16-01-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Chaoss schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:40:
[...]

@xunfar, je weet dat de meeste buizen pre-amps de buizen niet zichtbaar hebben? als je dat combineert met een leuke transistor eindtrap dan heb je een versterker die er gewoon strak uitziet.

maar vindt ze de moderne strakke amps zoals bv van Doge, Cayin en Shuguang ook niet mooi, de letterlijke woorden van mijn vrouw toen ze de Shuguang SG503 zag: "dat ziet er wel interresant uit"
ik weet helemaal niks. het enige wat ik weet is hoe het wel moet klinken. merknamen, technische specs etc laten me koud. Het is een gevoelskwestie.

Het moet zo strak mogelijk zijn en goed passen in de inrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Xunfar...4 man in de zaak! En dan nog te beroerd..Zonde..en tja sommige verkopers zijn snel op hun p*k getrapt. da's waar! Als merken, specs, enz...je niets zeggen kun je ook het geluid niet vinden dat je zoekt..tis dan net kaartlezen zonder kaart en dan op gevoel proberen thuis te komen.

@Chaoss..Tja wat is moeilijk, dynaudio's zijn vaak zo'n 85-87dB. De meeste 20-30 watt buizenamp moet daar geen problemen mee hebben. Paradigm monitor ken ik niet zo...ik zal ze 's een keer gaan beluisteren. 54hz..is prima. Het is een 2 1/2 weg speaker dat betekend dat er een passieve speaker inzit die zorgt voor wat extra laag.

Focal speakers is ook nog een optie.. Ik vond het laag en midden prima alleen het hoog wat schel en kon wat meer definitie gebruiken. Maar ik heb de speakers in niet ideale omstandigheden beluisterd. Focals zitten ergens tussen de 87-90dB en ongeveer in dezelfde prijsklasse

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-01-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Anoniem: 219813 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:12:
@Xunfar...4 man in de zaak! En dan nog te beroerd..Zonde..en tja sommige verkopers zijn snel op hun p*k getrapt. da's waar! Als merken, specs, enz...je niets zeggen kun je ook het geluid niet vinden dat je zoekt..tis dan net kaartlezen zonder kaart en dan op gevoel proberen thuis te komen.
was een ballentent joh. hij had op zen minst wat foldertjes kunnen geven.
ey maar ik doe alles op gevoel man, en ik ben nooit verdwaald.
hey maar doe eens een suggestie. Een leuke audiozaak in zuid-holland? geef me eens iets waar ik mee kan beginnen. en dan komt de rest vanzelf hoop ik :/ ik zie alleen maar mediamarkt om me heen en bcc. en hoe heet die andere winkel? die ook als een soort van mm werkt maar met een andere naam.
ach fock it. weet niet meer. Oh ja Saturn :O
Ik zie veel moois langskomen in deze thread maar ik weet niet wat ik er mee aan moet. Die dealer van Crafty in Nijmegen was gesloten afgelopen zaterdag. Gelukkig kon ik bij een vriend terecht die de yarland ook had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Oops
http://www.qualityhifi.nl/Winkels_Zuid_Holland.html
Iemand ervaring met een van deze winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturn is de moedermaatschappij van MM >:)
Overgaauw, Leiden ken ik....wel aardige lui. Veel spullen.
Rik Stoet, Den Haag. Nogal bekend wegens hun stoet-kit doe-het-zelf buizenbakken. Bestaan al behoorlijk lang. Moeten haast wel mensen hebben rondlopen die verstand van zaken hebben.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-01-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

@bronco ik dacht al dat die kleuren zo bekend kwamen >:)
bedankt!

http://www.multifoon.nl/ <--- de winkel waar ik geweest ben
Op afspraak, omdat wij u graag aan het luisteren hebben op een moment dat het u én ons schikt.
Nou mij schikte het wel, alleen hen blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb op het volgende gegoogled maar niets bruikbaars kunnen vinden,

tot in hoeverre heeft de impendance van een speaker invloed op het geluid? vaak zijn speakers 4 OF 8ohm, zo af en toe kom je speakers tegen van 6Ohm hoe sluit je die aan op een buizen amp die uitgangen heeft voor 4 OF 8 ohm?

ben in mijn zoektoch nu een paar keer speakers tegengekomen van 6ohm... zien ze er leuk uit, goeie specs verder blijken ze 6 ohm te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Op je 4 ohm hangen lijkt me :)
Breem quote:
Luidsprekers worden geleverd met een impedantie of weerstand van 8 Ohm of 4 Ohm. Een enkele keer zie je wel eens 2 Ohm of 16 Ohm.

Voor huiskamer Hifi is 8 Ohm het meest gebruikelijk.

Bij luidsprekers voor gebruik in de auto is 4 Ohm zo'n beetje de standaard. De achtergrond is de beperkte voedingsspanning van 12 Volt in de auto. Met een lagere luidspreker impedantie kun je bij de zelfde spanning meer vermogen maken. Zie "brugschakeling"

Het een is niet beter of slechter dan het andere. Maar je moet er wel op letten dat de versterker er mee overweg kan.

Alle versterkers kunnen met 8 Ohm luidsprekers werken. Ze zijn echter alleen geschikt voor 4 Ohm als dat er duidelijk op staat.
Op een versterker voor 4 Ohm kun je gerust luidsprekers van 8 Ohm aansluiten, maar dan wordt het maximum versterker vermogen niet gehaald.

Andersom is af te raden, want je kunt de versterker opblazen. (Nou ja, meestal gaat het wel goed, als de versterker een flink vermogen kan leveren en je toch nooit zo hard speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Was het niet zo dat bij buizenversterkers het juist superbelangrijk is dat de impedantie klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ zie boudewijn...nee dus..Geldt slechts een kant op. Dus 6 ohm speakers kunnen moeiteloos op 4 ohm aansluitingen. In feite kunnen 6 ohm ook op 8 ohm aansluitingen. De kans dat de amp stuk gaat is zeer gering..let wel! Zeer Gering en dus niet onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond deze link voor de Yaqin MC 5881 A eigenaren.

http://www.diyaudio.com/f...ead.php?s=&threadid=97618

Koelere versterker en minder brom.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 16-01-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik ben btw niet zeker van mijn zaak, maar vetrouw breem's quotes wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok dat is nuttige info, iig mooi om te weten dan 4 OF 8ohm niet beter/of slechter is dan het ander,

twijfel nu wel een beetje aan die 5 en 6ohm speakers die je soms ziet... dei zou ik dus op 4Ohm moeten aansluiten waardoor het max vermogen van de versterker niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het is zo dat het maximale vermogen niet gehaald wordt, maar het is wel zo dat hoe hoger de impedantie, des te meer controle een versterker over een speaker heeft.

Lage ohm > Meer volume, meer bass enz..
Hoge ohm > Lager volume, maar vooral strakker!

Ik ga zelf voor strak geluid ipv boemerig geluid.

Nu is wat ik hier typ overdreven natuurlijk, maar dit is in theorie het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 235262 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:38:
Ik vond deze link voor de Yaqin MC 5881 A eigenaren.

http://www.diyaudio.com/f...ead.php?s=&threadid=97618

Koelere versterker en minder brom.
Yep,.deze kon ik al ;) . Echter heb ik geen enkele brom of superhete traffo's. Zijn jongens hiero die het wel hebben.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Chaoss schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:40:
[...]

zien er goed uit, lekker hoog rendement, bedankt voor de tip! maar haalt deze de lage bas een beetje goed? volgens de specs is het frequentie bereik 54hz - 20khz is niet heel erg laag.
Mede daarom zelf gaan luisteren en google even rond of iemand dichter bij jouw huis deze dingen ook heeft staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

silitek schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:31:
[...]

Yep,.deze kon ik al ;) . Echter heb ik geen enkele brom of superhete traffo's. Zijn jongens hiero die het wel hebben.. :|
Ik denk dat de problemen van die gast vooral komen door het hogere voltage wat daar vaak nog steeds op 240 volt ligt, en op sommige plekken richting de 250 gaat!

Hier in ons kikkerlandje waar het op 220~230 ligt heb je veel minder problemen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.