Upgrade Versatel 4>20mbit, nieuwe modem nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb van te voren even op de search gezocht hiero maar kon zo gauw niets relevants vinden, vandaar dat ik dit topic open.

Beste mensen,
Eind november afgelopen jaar werden we vriendelijk opgebeld door een medewerker van Versatel/Tele2 of wij misschien een leuke aanbieding wilden aangaan, namelijk:
- Upgrade van 4mbit naar 20mbit/seconde
- Weer digitale TV erbij, wat we ooit hadden opgezegd om kosten te besparen en omdat we het toch niet gebruikten.
- 75 euro gratis tegoed om uit te geven in de filmwinkel op de decoder.

Deze aanbieding zijn we aan gegaan en sinds ongeveer 15 december zouden we 20mbit internet moeten hebben.
Echter, heb ik vandaag de dag nog steeds niets sneller dan ongeveer 7mbit (waar ik eerst met het 4mbit abbo maximaal 6mbit haalde... 8)7).
We hebben al Versatel een belletje gegeven om te vragen of we geen nieuwe ADSL2+ modem moeten hebben omdat ons oude 4mbit abbo volgens mij geen ADSL2 was. Er werd gezegd dat dit niet nodig was, maar heb echter toch mijn twijfels aangezien ik geen 20mbit haal en ik maar 1,6km van de centrale zit. Verder zegt de website van tele2 onder onze login dat we vrolijk 20mbit hebben...

Weten jullie hier meer vanaf?
Alvast bedankt!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Wel handig om dan ook even het merk en type modem te noemen wat er nu staat, dan kunnen we zien of dat ADSL2 ondersteund of niet :/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk merk en type modem heb je? Al gekeken of die ADSL2+ aankan? Je zult hoogstwaarschijnlijk geen 20 Mbit halen, dat is de maximale snelheid in ideale condities.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:59
20mbit halen lijkt me inderdaad sterk. Als het goed is kunnen ze met een lijnmeting wel zien wat je maximaal haalbare snelheid is.

• MacBreQ
Ik heb het even nagekeken, en heb een Davolink DV-201AMR. Ik kan niet zo gauw hem opzoeken op de site van Davolink, aangezien de link naar het Engelse gedeelte een blank page geeft.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MacBreQ schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:01:
Ik heb het even nagekeken, en heb een Davolink DV-201AMR. Ik kan niet zo gauw hem opzoeken op de site van Davolink, aangezien de link naar het Engelse gedeelte een blank page geeft.
Al gezocht op GoT? Daar vind je:
Versatel 20mbit gebruikerservaringen
Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!
Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2
Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3
Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4
Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5
Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6
[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7
Lijkt me toch behoorlijk relevant ;)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 06-01-2008 16:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MacBreQ
Maar ja, dat is niet echt iets wat relevant is naar mijn probleem... Ik zal anyway de topics even doorlezen. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MacBreQ schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:14:
Maar ja, dat is niet echt iets wat relevant is naar mijn probleem... Ik zal anyway de topics even doorlezen. :)
Hoe weet je dat het niet relevant is? Daar moet je toch eerst voor gaan lezen en zoeken. De eerste geeft al aan dat mensen hetzelfde modem hebben, en wel hogere snelheden halen.

Verder geldt dat de afstand van de centrale erg belangrijk is, en de kwaliteit van de koperdraadjes in je huis. Zie de onderstaande grafiek als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.adslforum.nl/images/overig/adslspeed.jpg

Die 20 Mbit is het maximaal haalbare in ideale condities. Die ga je dus gewoon niet halen. Het modem is niet het probleem.

• MacBreQ
Naja, ik kom in de topics niet echt andere mensen met hetzelfde probleem tegen. (Met dezelfde situatie alsin upgrade, that is...)
Maar als ik het goed begrijp word ik gewoon genaaid door Tele2 doordat ze ons een nieuw abbonement aansmeren, waarvan we de snelheid niet eens kunnen halen? (Zullen ze wel vooraf hebben gekeken.)

[ Voor 11% gewijzigd door MacBreQ op 06-01-2008 16:35 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
MacBreQ schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:32:
Naja, ik kom in de topics niet echt andere mensen met hetzelfde probleem tegen. (Met dezelfde situatie alsin upgrade, that is...)
Maar als ik het goed begrijp word ik gewoon genaait door Tele2 doordat ze ons een nieuw abbonement aansmeren die we niet eens kunnen halen? (Zullen ze wel vooraf hebben gekeken.)
Ik weet niet precies hoe het zit, want dat vertel je niet, maar meestal zijn de ADSL2+ abo's even duur of zelfs nog goedkoper dan een gewoon ADSL abo. Ik betaal nu voor Planet (KPN) ADSL van 3Mbit zo'n 35 euro per maand, voor dat geld heb je een een ADSL2+ Internet plus Bellen abo.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maar goed als je naar het plaatje van gambieter kijkt is je snelheid dus vrij normaal als je 1.6 Km van de centrale zit....

Genaaid wordt je niet, je kunt maximaal 20Mbit halen niemand garandeerd je een snelheid.

Ik weet niet wat je nu extra betaald voor dat abbo maar als dat niet al te veel is dan is het toch in ieder geval mooi meegenomen van 4 naar 7 Mbit.

[ Voor 73% gewijzigd door ik222 op 06-01-2008 16:47 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MacBreQ schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:32:
Maar als ik het goed begrijp word ik gewoon genaaid door Tele2 doordat ze ons een nieuw abbonement aansmeren, waarvan we de snelheid niet eens kunnen halen? (Zullen ze wel vooraf hebben gekeken.)
Nee, je hebt waarschijnlijk de aanbieding niet goed bekeken. Geen enkele provider garandeert een snelheid, het is de maximaal haalbare snelheid afhankelijk van de omstandigheden. Een auto kan ook harder dan 100, maar op een natte, slipperige weg zal hij dat niet halen. Wordt je dan genaaid door de autofabrikant? ;)

Het grootste gedeelte van de tijd zul je die 13 Mbit trouwens niet missen.

• cornfed99111
  • Laatst online: 30-11 01:44
@ MacBreQ

Je hebt geen nieuw modem/router nodig. Dat is een van de actuele apparaten die ze uitgeven.
Je krijgt die alleen als in je centrale ADSL2+ beschikbaar is.

Waarom je maar 7 Mbit haalt heeft te maken dat de TV stream ongeveer 5 Mbit verbruikt.
Dus samen 12 Mbit. Maar hoe heb je die snelheid getest? Doe enkele downloads van een versatel
server, dan weet je het zeker. http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Verwijderd

De snelheid die daadwerkelijk gehaald wordt is inderdaad van een hoop factoren afhankelijk. De belangrijkste factor is inderdaad de afstand naar de wijkcentrale. Indien die afstand inderdaad 1600 meter bedraagt is 7mbit aan de lage kant (er vanuitgaande dat de TV-decoder uitgeschakeld is, want deze neemt inderdaad een paar mbit in beslag).

Wat verder heel belangrijk is is dat het modem met een zo kort mogelijke kabel direct op je hoofdaansluiting (ISRA-punt) aangesloten is, en dat de hoofdaansluiting in goede staat is (geen overbodige bedrading, sluiting of oxidatie van het koper). Indien je ook telefoneert via het Tele2-modem kan je ook de splitter verwijderen, mocht die nog aangesloten zijn.

Voor een accurate snelheidsmeting dien je overigens af te gaan op het Tele2 testbestand, te vinden op http://www2.versatel.nl/100mb.bin .
Pagina: 1