Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.138 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:16:
[...]

artikel kan niet gevonden worden
Uitverkocht al helaas |:( Singstar + 2 Microfoons (PS3) 49,99 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
Webby_143 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:52:
[...]

Ik kocht hem zondagavond voor 69,95 dollar. Betaald via mastercard, werd meteen verified. Maandagochtend werd ie verzonden en toen zag ik dat ie 10 dollar goedkoper was geworden, maar ik had al betaald @!#
ik heb hem ook zondag avond besteld en betaald en ik pas vanochtend bericht gekregen dat ie is verzonden dus dan ga ik even een mailtje sturen want dit is dus gewoon naai

*edit* site is ineens sloom

*edit2* mailtje is verstuurd, we zullen zien of ik $10 terug krijg

[ Voor 26% gewijzigd door iwaarden op 15-01-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb ze ook gemailt. Ik zag op de site dat ze stiekum bij shipping date 3 minuten na de order date hebben vermeld, zodat de prijs nog correct zou zijn. Maar ik heb het shipping mailtje in mijn inbox zitten en die is echt ruim 24 uur later verstuurd :)

Ben wel benieuwd. Net een nieuwe tv, eindelijk 720p, straks ook rumble en de ultieme super stardust ervaring is compleet!

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Webby_143 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:12:
Ik heb ze ook gemailt. Ik zag op de site dat ze stiekum bij shipping date 3 minuten na de order date hebben vermeld, zodat de prijs nog correct zou zijn. Maar ik heb het shipping mailtje in mijn inbox zitten en die is echt ruim 24 uur later verstuurd :)
bij mij ook, zit alleen bijna 20 min tussen order en shipping maar vanochtend pas bericht gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hee!!

Heb volgens mij een probleem, sinds net leest hij namelijk mijn spellen van CD's niet meer :S toen ik Assasins Creed er uit haalde en NBA 2k8 er in stopte bleef ie telkens laden (rechtsboven dat zandloper achtig ding) en nou maakt het niet uit welk spel ik er in stop, hij leest mn schijfjes telkens niet. Ge-downloade spellen doen het wel.. DVD's ook niet!!

Heb net ook de stroom er ff afgehaald, maar dat wilde ook niet helpen :S weet iemand of dit vaker voor komt, of er een oplossing voor? ;(

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Is helaas een veelvoorkomend probleem met de 40GB. Opsturen is waarschijnlijk nog de enige optie...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 21:54
@rosmalen: ik had het probleem ook een aantal dagen geleden maar dan met de 60gb versie. De cd vasthouden in de lade terwijl hij hem erin probeert te trekken hielp bij mij wel, hij laad de spellen nu weer. Waarschijnlijk iets waardoor de cd lade niet goed wordt afgesloten na eruit halen cd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Zucht... puff...

Eindelijk Ninja Gaiden uitgespeeld. Wat is level 17 een bitch zeg... Nu verder aan AC.

Iemand nog toevallig NGS willen ruilen tegen CoD4?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 17:42
Wat gebeurd er als je een tweede RMA aanvraag doet. Ik heb namelijk nog steeds geen verzendinformatie ontvangen en inmiddels drie maal met de helpdesk gebeld.

Daar beweren ze dat en de computer die de PDF-en moet genereren met verzendlabels en de mailserver in storing staan, terwijl er op verschillende fora mensen zijn die vandaag en gisteren gelijk de RMA mail en verzendlabels ontvangen.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik een tweede RMA aanmaak, maar weet niet precies of ik op een of andere manier aansprakelijk ben met een dubbele RMA aanvraag.

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Hmm net terug van basketballen en heb em in de tussentijd laten pruttelen door em compleet opnieuw te laten installeren, maar hij werkt dus echt niet meer :( Bagger!!

Baal er flink van, maar wat kan ik nu het beste doen.. heb het Sony Nederland Helpdesk nummer hier. Heb ik er wat aan om direct daar melding te maken of kan ik em het beste meteen terug brengen naar de Bart Smit waar ik hem destijds heb gekocht?!

Heeft Sony trouwens ook zo'n service net als bij een Xbox, dat ze em komen halen en weer terug komen brengen?!

thnx alvast voor de antwoorden, ik baal nog even verder!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:19:
Heb zojuist ook maar een DS3 bij yesasia besteld. Voor de 37 euro (USD 54.99) die ik moest betalen kan je hem hier als hij uitkomt ook niet krijgen neem ik aan. Aangezien ik toch niet zo goed ben in wachten was dat argument voldoende om me over de streep te halen :-)
Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen... Ik heb 'm hier ook besteld :+
Nu nog een paar weekjes wachten en hopen dat meneer douane belangrijkere dingen te doen heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

scorpie schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:51:
Wow, big news! PC games streamen naar je PS3, including Crysis!

[video]

*O*
bron: http://www.ps3fanboy.com/...-to-your-ps3-with-no-lag/
Zorgt de PS3 er dan alleen voor dat de data van de pc naar de tv wordt gezonden.
Of laat de PS3 de game die je streamt draaien, dus dat de PS3 de taak van de pc over neemt?

Want als de PS3 alleen de data naar de tv stuurt kan je ook gewoon je pc via dvi op je tv aan sluiten lijkt me zo. Zou wel tof zijn als je via via zo een dikke game als Crysis zou kunnen spelen, want mijn pc gaat die game echt niet draaien. Nu weet ik niet of een PS3 krachtig genoeg is, maar wel een stuk krachtiger dan mijn pc in ieder geval (nog wel: tot in maart de 9800GTX uit is 8) )
politrix schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:04:
Wat gebeurd er als je een tweede RMA aanvraag doet. Ik heb namelijk nog steeds geen verzendinformatie ontvangen en inmiddels drie maal met de helpdesk gebeld.

Daar beweren ze dat en de computer die de PDF-en moet genereren met verzendlabels en de mailserver in storing staan, terwijl er op verschillende fora mensen zijn die vandaag en gisteren gelijk de RMA mail en verzendlabels ontvangen.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik een tweede RMA aanmaak, maar weet niet precies of ik op een of andere manier aansprakelijk ben met een dubbele RMA aanvraag.
Gewoon bellen met Sony en weer op knopje 5 drukken voor problemen/vragen met je PS3.
Aan de hand van je postcode en serial-nummer van je PS3 kunnen ze heel je log met meldingen achterhalen. Wellicht maken ze geen tweede RMA aan, maar sturen ze de oude nog eens.

Ikzelf heb trouwens ook nog steeds geen mail gehad terwijl ik gisteren ook had gebeld. Maar gelukkig is mijn probleem opeens gefixed. Kwestie van stroom er een keer volledig af.

En wat kan je verliezen als je belt en je te horen krijgt dat een 2e RMA niet mag. Je bent hooguit 3 minuten kwijt en het is niet eens een duur 0900-nummer :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
KillaH87 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:27:
[...]

ik heb hem ook zondag avond besteld en betaald en ik pas vanochtend bericht gekregen dat ie is verzonden dus dan ga ik even een mailtje sturen want dit is dus gewoon naai

antwoord gehad, ze passen neits meer aan omdat de boel al is verzonden, krijg die $10 dus niet terug die ze me hebben genaaid.
FeaR1986 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Zorgt de PS3 er dan alleen voor dat de data van de pc naar de tv wordt gezonden.
Of laat de PS3 de game die je streamt draaien, dus dat de PS3 de taak van de pc over neemt?

Want als de PS3 alleen de data naar de tv stuurt kan je ook gewoon je pc via dvi op je tv aan sluiten lijkt me zo. Zou wel tof zijn als je via via zo een dikke game als Crysis zou kunnen spelen, want mijn pc gaat die game echt niet draaien. Nu weet ik niet of een PS3 krachtig genoeg is, maar wel een stuk krachtiger dan mijn pc in ieder geval (nog wel: tot in maart de 9800GTX uit is 8) )
de naam zegt het al, "streamen" het word dus nog steeds door je pc gedaan, voordeel bij SD-tv's is dat je de resolutie een stuk omlaag kan zetten omdat de TV toch niet meer kan weergeven dan 800x600 of iets dergelijks.

als je dus een draadloos muis en toetsenbord setje neemt kun je beter een kabel van je pc naar de tv leggen

[ Voor 49% gewijzigd door iwaarden op 15-01-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden ben ik aan Ratchet & Clank begonnen, wat een fantastisch spel. Maar ik zit nu op een punt waar ik absoluut niet verder kom. Waar zit ik? Op de planeet Mukow en ben op zoek naar de 6 items, waarvan ik er 5 gevonden heb. De hele planeet ben ik nu precies 10 keer helemaal uitgeplozen, maar helaas. Ook Crushto heb ik een koekje van eigen deeg gegeven en kan nu vaker meedoen aan het Tournament.
Diverse malen heb ik de melding gekregen dat het 6e item niet op deze planeet te vinden is, terwijl in de guide http://guides.ign.com/guides/819456/page_20.html duidelijk staat dat alle 6 items te vinden zijn in deze vicinity.
Kan iemand mij aub helpen, want ik kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50
KillaH87 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:27:
[...]

Same here, maar ik kan op de site van Yesasia nergens een mailadres vinden? Zou je die even voor me kunnen posten? Er staat alleen een hele zwik aan telefoonnummers, maar ik ga natuurlijk niet zitten bellen :z

Verder wel tevreden met de services van Yesasia. Eerste DS3 besteld voor 45 euro, inmiddels is hij dus 10 dollar goedkoper, daar wil ik wel van genieten, zeker met het oog op mogelijk douanekosten :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:
Tijdje geleden ben ik aan Ratchet & Clank begonnen, wat een fantastisch spel. Maar ik zit nu op een punt waar ik absoluut niet verder kom. Waar zit ik? Op de planeet Mukow en ben op zoek naar de 6 items, waarvan ik er 5 gevonden heb. De hele planeet ben ik nu precies 10 keer helemaal uitgeplozen, maar helaas. Ook Crushto heb ik een koekje van eigen deeg gegeven en kan nu vaker meedoen aan het Tournament.
Diverse malen heb ik de melding gekregen dat het 6e item niet op deze planeet te vinden is, terwijl in de guide http://guides.ign.com/guides/819456/page_20.html duidelijk staat dat alle 6 items te vinden zijn in deze vicinity.
Kan iemand mij aub helpen, want ik kom er niet meer uit.
Ik kon de laatste eerst ook niet vinden. Heb je de hele fontein al uitgekamd?
Boven de poort waar je binnenkomt zit er ook één, vanaf de fontein gezien aan de rechterkant (springen met R2 ingedrukt). Dat was degene die ik steeds miste.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:52:
[...]

Boven de poort waar je binnenkomt zit er ook één, vanaf de fontein gezien aan de rechterkant (springen met R2 ingedrukt). Dat was degene die ik steeds miste.
Thx ....die boven de poort dat zou hem best wel eens kunnen zijn...ga het morgen gelijk proberen, nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DarkShadow schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:42:Misschien willen ze wel dat je het op 720p speelt, het maakt nogal wat uit en het zou me niets verbazen als de ps3 het gewoon niet trekt op 1080p.
Ik heb het inmiddels ook eens geprobeerd in 720p maar daar heb je net zo goed last van de tearing. Met name in delen van het spel waar je redelijk ver kan kijken is het een drama als je rondkijkt. Zou er nog een patch voor Uncharted komen om de tearing issues op te lossen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
hesr schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:52:
[...]

Daar heb ik ook heel lang naar gezocht. Ik zag hem toen ik met de "luchtpont" terug naar Ratchets ruimteschip werd gebracht en op een van de gebouwen aan de buitenkant opeens iets zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Shailesh schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:39:
[...]

Same here, maar ik kan op de site van Yesasia nergens een mailadres vinden? Zou je die even voor me kunnen posten? Er staat alleen een hele zwik aan telefoonnummers, maar ik ga natuurlijk niet zitten bellen :z

Verder wel tevreden met de services van Yesasia. Eerste DS3 besteld voor 45 euro, inmiddels is hij dus 10 dollar goedkoper, daar wil ik wel van genieten, zeker met het oog op mogelijk douanekosten :)
antwoord gehad, ze passen niets meer aan omdat de boel al is verzonden, krijg die $10 dus niet terug die ze me hebben genaaid.

je kunt bij je bestelling via de site zelf vragen stellen aan de klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ehm, waar gaat dit over? Wanneer je iets voor bedrag X besteld hebt, dan krijg je dat ook voor bedrag X. Dat het bestelde artikel 10min later goedkoper is geworden is jammer, maar je bent akkoord gegaan met een hoger bedrag. Je bent dus niet genaaid, je hebt gewoon spijt. Daar schiet je echter niks mee op want YesAsia moet toch ergens een grens trekken?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

KillaH87 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:41:
[...]

antwoord gehad, ze passen niets meer aan omdat de boel al is verzonden, krijg die $10 dus niet terug die ze me hebben genaaid.

je kunt bij je bestelling via de site zelf vragen stellen aan de klantenservice
Ik snap jou niet, je vindt een controller voor een bepaald bedrag, bent het eens met dat bedrag en betaalt dat bedrag en krijgt het ook voor dat bedrag. Wat later is datzelfde product goedkoper, jij zeurt dat je geld van ze moet krijgen, maar je was het zelf eens met de aankoop op het moment dat je het betaalde. Dit is hetzelfde als je bijvoorbeeld op de markt een appel koopt voor 1 euro en je later geld terug wilt omdat iemand anders er 20 cent van heeft afgedingt. Jij was het toch op dat moment eens met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Omdat de PS3 'slechts' 2x Blueray speed heeft (9MB/second) en de XBOX360 12x DVD (16MB/second) zal Sony mogelijk in de toekomst die speed upgraden maar 3x of 4x Blueray, of zal zulke hardware nooit veranderen? Op het internet lees ik dat een aantal developers die speed op z'n zachts gezegd niet ideaal vinden, zeker niet als ze de volledige 50 GB en echte grote HD spellen willen maken. Dan zit je gewoon tien of meer seconden te wachten op een laadscherm om na door een deur te zijn gegaan weer 10 seconden te wachten. Denk aan spellen met veel grote kamers.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Gerwin schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:23:
Omdat de PS3 'slechts' 2x Blueray speed heeft (9MB/second) en de XBOX360 12x DVD (16MB/second) zal Sony mogelijk in de toekomst die speed upgraden maar 3x of 4x Blueray, of zal zulke hardware nooit veranderen? Op het internet lees ik dat een aantal developers die speed op z'n zachts gezegd niet ideaal vinden, zeker niet als ze de volledige 50 GB en echte grote HD spellen willen maken. Dan zit je gewoon tien of meer seconden te wachten op een laadscherm om na door een deur te zijn gegaan weer 10 seconden te wachten. Denk aan spellen met veel grote kamers.
Ten eerste is er natuurlijk de standaard aanwezige HDD waar de PS3 gebruik van kan maken voor caching, ten tweede is de leessnelheid van de Bluray drive constant, van zowel de binnenste ring als de buitenste ring.
Bij een DVD-rom is de 12x speed maximaal op een single layer aan de buitenrand, ongeveer 8x speed op de binnenring en wanneer het een dual layer disk is meestal zo rond 8x op de buitenring en maximaal 5x op de binnenring.

Daarbij kan je juist op een Bluray disc vanwege de enorme capaciteit de content vaker op de disc zetten zodat er minder vaak gezocht moet worden op disc (seektime verminderen dus).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 2x BD nou echt ideaal is, maar volgens mij worden de 'problemen' overdreven.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Atomsk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:58:
Ehm, waar gaat dit over? Wanneer je iets voor bedrag X besteld hebt, dan krijg je dat ook voor bedrag X. Dat het bestelde artikel 10min later goedkoper is geworden is jammer, maar je bent akkoord gegaan met een hoger bedrag. Je bent dus niet genaaid, je hebt gewoon spijt. Daar schiet je echter niks mee op want YesAsia moet toch ergens een grens trekken?
philotra schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:07:Ik snap jou niet, je vindt een controller voor een bepaald bedrag, bent het eens met dat bedrag en betaalt dat bedrag en krijgt het ook voor dat bedrag. Wat later is datzelfde product goedkoper, jij zeurt dat je geld van ze moet krijgen, maar je was het zelf eens met de aankoop op het moment dat je het betaalde. Dit is hetzelfde als je bijvoorbeeld op de markt een appel koopt voor 1 euro en je later geld terug wilt omdat iemand anders er 20 cent van heeft afgedingt. Jij was het toch op dat moment eens met de prijs?
punt 1, ben een nerderlander dus ik hoor er over te zeuren
punt 2, gaat niet alleen om dat het gebeurt maar hoe het gebeurd, in het computersysteem staat dat de controller 20 min na de bestelling is verzonden, voor de prijs is verandert maar werkelijk is die pas vanochtend verzonden.
punt 3, principe, iedereen die bij launch een PS3 koopt voelt zich genaait als je 2 maanden later voor 100 euro minder een controller en 2 spellen er bij krijgt, je kunt wel zeggen van niet maar het is echt wel zo.

ze hebben dus de prijs verandert voor het artikel is verzonden dus eigenlijk had ik wel het verschil terug moeten krijgen.en jouw marktvoorbeeld klopt niet, je kunt het beter vergelijken met deze:

marktkoopman: 10 appels! 1euro!
jij: 10 appels graag, geeft 1euro
marktkoopman: dankjewel, schreeuwt dan 10 appels! 50 cent!, geeft jou dan 10 appels
jij:.....

juist ja jij voelt je ook genaaid als zoiets gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Atomsk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:58:
Ik ben het met je eens dat je niet genaaid bent, maar je hebt als prijsbewuste consument natuurlijk wel het gevoel dat je minder had kunnen betalen als je een dag of 2 had gewacht. Er zit geen maand(en) tussen dat je het voor jezelf als early adopter goed kan praten. Het blijft gewoon jammer, en ik zal geen moord en brand schreeuwen, 41 euro die ik heb betaald (of 45 euro 2 weken eerder) is nog altijd een prima prijs, maar als je goedkoper kan, waarom niet? Wie weet geeft de site het verschil wel terug in de vorm van een coupon..je weet het maar niet.
philotra schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:07:+
[...]

Ik snap jou niet, je vindt een controller voor een bepaald bedrag, bent het eens met dat bedrag en betaalt dat bedrag en krijgt het ook voor dat bedrag. Wat later is datzelfde product goedkoper, jij zeurt dat je geld van ze moet krijgen, maar je was het zelf eens met de aankoop op het moment dat je het betaalde. Dit is hetzelfde als je bijvoorbeeld op de markt een appel koopt voor 1 euro en je later geld terug wilt omdat iemand anders er 20 cent van heeft afgedingt. Jij was het toch op dat moment eens met de prijs?
Zie voor het eerste gedeelte hierboven. Nav je voorbeeld, die is erg krom. Het gaat hier niet om een indiv. prijsverlaging, maar om een algemene. En ik vind het je goedrecht om als consument te proberen om het verschil gecompenseerd te krijgen. Dat het niet altijd lukt, jammer, maar dommer is wanneer je het niet eens geprobeerd hebt, en een ander lukt het wel ;)

Maar goed, is allemaal lichtelijk offtopic.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
ik zou het ook proberen, want nee heb je, en nee kan je krijgen, en misschien ook ja... ;) snappie ;)
ik vind wel dat je met recht je zo kan voelen. denk maar aan de wet kopen op afstand. in principe doe je dat nu dus ook. maar ik weet niet hoe het zit met in azie kopen VANUIT nederland.

early adopters WETEN dat ze early adopters zijn, jij verwacht niet dat je vlak erna met allemaal aanbiedingen komt.
maar dat is dus het vervelende, misschien hebben ze wel, na zo-veel-honderd DS3's kan de prijs omlaag, dus waarom zouden ZIJ het voor jou goedkoper maken?
ik begrijp hoe je je voelt, maar dat is het risico juist.. aan de andere kant... er zijn nu ook mensen die nog nooit van tweakers.net hebben gehoord of yesasia die gewoon een sixaxis kopen voor 50...
dus 10euro/dollar... als je vind dat het veel is moet je er achteraan gaan...

***edit***
oeps, was vergeten het bericht te sturen en nu is Shailesh me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door StWesleyT op 16-01-2008 01:53 . Reden: dubbelpost ]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 posts voor ocharme 10 dollar (of 7 euro). Je mag best trots zijn op jezelf 8)7 Ga je nu honger lijden omdat je voor een luxeproduct 7 euro te veel betaald hebt? Koopjes willen doen in Asië, en dan waarschijnlijk ook nog niet moeilijk doen over de astronomische verzendkosten, maar wel gaan lopen zeiken over een miniem verschil. Seriously, get a life :/

nu terug over de ps3 graag, ipv al dan niet overprijsde DS3 controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Seraphus-Y schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:32:
[...]

Ten eerste is er natuurlijk de standaard aanwezige HDD waar de PS3 gebruik van kan maken voor caching, ten tweede is de leessnelheid van de Bluray drive constant, van zowel de binnenste ring als de buitenste ring.
Bij een DVD-rom is de 12x speed maximaal op een single layer aan de buitenrand, ongeveer 8x speed op de binnenring en wanneer het een dual layer disk is meestal zo rond 8x op de buitenring en maximaal 5x op de binnenring.

Daarbij kan je juist op een Bluray disc vanwege de enorme capaciteit de content vaker op de disc zetten zodat er minder vaak gezocht moet worden op disc (seektime verminderen dus).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 2x BD nou echt ideaal is, maar volgens mij worden de 'problemen' overdreven.
Dat met maximaal 12 speed dat begrijp ik, en dat Blueray een constante snelheid heeft begrijp ik ook, maar zoals jezelf al zegt 2x speed voor iets wat eigenlijk heel snel moet gaan is natuurlijk niet echt ideaal. 1.5x speed is nodig voor 1080p films dus heeft Sony gewoon gedacht niet hoger te gaan dan 2x standaard. Maar zit het er in als de kosten lager worden dat Sony de snelheid van een nieuwe batch consoles met hogere speeds gaat shippen? Voor developers maakt dat in principe toch niets uit, anders dan dat ze de processorsnelheid bijvoorbeeld veranderen... ze doen het immers ook met de HD grote. Hoe kun je als developer er nu van uitgaan dat er ruimte vrij is op de HD bijvoorbeeld? En als je alles dubbel of tripple gaat opslaan op de schijf dan gaat het voordeel van die 25GB/50GB ook een beetje verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Gerwin schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:25:
[...]

Dat met maximaal 12 speed dat begrijp ik, en dat Blueray een constante snelheid heeft begrijp ik ook, maar zoals jezelf al zegt 2x speed voor iets wat eigenlijk heel snel moet gaan is natuurlijk niet echt ideaal. 1.5x speed is nodig voor 1080p films dus heeft Sony gewoon gedacht niet hoger te gaan dan 2x standaard.
Zit je nu appels en peren te vergelijken? Van die peren moet je ook appels maken als je dat wilt doen. 2x Blu-ray <> 12x DVD speed. In dit geval zijn het de Kb die per seconden verstuurd worden.

Blu-ray in de PS3 leest met een constante snelheid:
62x CD speed (150 Kb/s per speed)
8x DVD (1350 Kb/s per speed)

Waarbij de snelheid van de PS3 constant is, en 12x DVD leessnelheid variabel.
Maar zit het er in als de kosten lager worden dat Sony de snelheid van een nieuwe batch consoles met hogere speeds gaat shippen?

Voor developers maakt dat in principe toch niets uit, anders dan dat ze de processorsnelheid bijvoorbeeld veranderen...
Zodra je een hogere doorvoer snelheid hebt, moet je meer bits en bytes verwerken. Dat kost meer processortijd. Oude spellen die een levels van Blu-ray streamen kunnen daardoor misschien niet meer zonder problemen werken omdat de data te snel beschikbaar die eerst verwerkt moet worden. Als gamer zou je dit ervaren als haperingen in het beeld.

Conclusie is dat het dus voor Sony noodzaak is om de specificatie ten alle tijden gelijk te houden.
ze doen het immers ook met de HD grote. Hoe kun je als developer er nu van uitgaan dat er ruimte vrij is op de HD bijvoorbeeld?
De PS3 neemt 8Gb (bron?) in beslag. Een klein gedeelte is beschikbaar voor het OS zeg 500Mb. De rest is wat developers kunnen gebruiken.
Als die vol is, dan gooi je dat weg. Het enige "probleem" is dat je voorgaande game waarvan je de data hebt weggegooid, de volgende keer als je die start opnieuw alles cached.
En als je alles dubbel of tripple gaat opslaan op de schijf dan gaat het voordeel van die 25GB/50GB ook een beetje verloren.
HD geeft je snelle toegang naar files die je snel moet hebben voor dat moment. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Ik sta op het punt om een degelijke stereoset te kopen voor mijn kamer. Hierbij koop ik ook een receiver (Denon AVR 1708 ). Deze heeft de mogelijkheid om digitaal geluid ingevoerd te krijgen en dit over te zetten naar de boxen.

Nu heb ik mijn PS3 middels een component aansluiting aangesloten (groen, blauw en rood) en nog 2 stekkers voor de audio (rood en wit). Echter nu zit er achterop mijn PS3 een digitalout poortje.

Wanneer ik een kabel aansluit achterin de ps3 en die doorstuur naar de digitalin op de receiver dan lijkt mij dat ik digitaal geluid heb? Kan ik gebruik maken van de tulpaansluiting voor beeld en daarnaast een digitalout gebruiken voor het geluid?

En daarnaast heeft het zin dat als ik digitalout gebruik op de ps3 en ik deze invoer op de receiver dat de boxen gewoon 2 stereo boxen zijn? Kortom heb ik daar profijt van of niet?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
ari3 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:10:
[...]
Ik heb het inmiddels ook eens geprobeerd in 720p maar daar heb je net zo goed last van de tearing. Met name in delen van het spel waar je redelijk ver kan kijken is het een drama als je rondkijkt. Zou er nog een patch voor Uncharted komen om de tearing issues op te lossen?
Nee.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Maximus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:16:
Ik sta op het punt om een degelijke stereoset te kopen voor mijn kamer. Hierbij koop ik ook een receiver (Denon AVR 1708 ). Deze heeft de mogelijkheid om digitaal geluid ingevoerd te krijgen en dit over te zetten naar de boxen.

Nu heb ik mijn PS3 middels een component aansluiting aangesloten (groen, blauw en rood) en nog 2 stekkers voor de audio (rood en wit). Echter nu zit er achterop mijn PS3 een digitalout poortje.

Wanneer ik een kabel aansluit achterin de ps3 en die doorstuur naar de digitalin op de receiver dan lijkt mij dat ik digitaal geluid heb? Kan ik gebruik maken van de tulpaansluiting voor beeld en daarnaast een digitalout gebruiken voor het geluid?

En daarnaast heeft het zin dat als ik digitalout gebruik op de ps3 en ik deze invoer op de receiver dat de boxen gewoon 2 stereo boxen zijn? Kortom heb ik daar profijt van of niet?
Yep. Je kunt op de PS3 aangeven hoe je je geluid doorgestuurt wilt hebben (o.a. Optical/HDMI) de Reciever zal het dan omzetten naar DD/DTS etc.. Dit zal per spel verschillen, meeste ondersteunen echter minimaal DD 5.1

Zelf heb ik zijn PS3 aangesloten middels HDMI op mn LCD en middels optical op mn reciever. Werkt als een trein.

[ Voor 4% gewijzigd door HoefMeistert op 16-01-2008 08:48 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:16:

Je kan tegelijkertijd beeld voeren via component en geluid via de optische uitgang. Ik heb hetzelfde gedaan tot ik voor kort een hdmi kabel heb gekocht, nu gebruik ik de hdmi uitgang samen met de optische.
Of je er profijt van hebt? Het zal vast en zeker een stuk beter klinken dan je ingebouwde tv-speakers, surround sound zal je er echter niet uit krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik had wel af en toe last van tearing in Uncharted maar om nou te zeggen dat het echt storend was zo als bij AC... nee. Veelal viel het mee.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:49:
[...]

Of je er profijt van hebt? Het zal vast en zeker een stuk beter klinken dan je ingebouwde tv-speakers, surround sound zal je er echter niet uit krijgen :*)
Natuurlijk wel. DTS en Dolby Digital 5.1 geluid gaan gewoon via dat SDIFkabeltje hoor. Moet je natuurlijk wel meer dan 2 boxen op je versterker hebben aangesloten, maar je kunt wel degelijk surround sound krijgen.

Anyway, het is allemaal gewoon in te stellen via het PS3 configuratiemenu.

[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 16-01-2008 09:46 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Economische nieuwsflash: een product is zoveel waard als wat jij ervoor wil betalen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Volgens mij is er, mede door de tweakers hier, een ware run ontstaan op DS3 controllers. Toen ik hem bestelde was die nog goed leverbaar, maar nu:
Expected Ship Out Date
Jan/30/2008
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem besteld? ( en als het yesasia is, waar zie je die expected date ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

@ TerranGhost en HoefMeistert

Ik zal geen 5.1 geluid over de boxen krijgen maar het aansluiten van het geluid via een optische kabel en dan beeld laten verlopen via de tulp kabels dat is gewoon mogelijk en biedt dus wel meerwaarde?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 09:14

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Melniek schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:24:
Volgens mij is er, mede door de tweakers hier, een ware run ontstaan op DS3 controllers. Toen ik hem bestelde was die nog goed leverbaar, maar nu:
Expected Ship Out Date
Jan/30/2008
;(
Heb hem gisteren bij YesAsia besteld en hij is gisteren verstuurd... Op de website staat dat ze er genoeg op voorraad hebben... Heb wel de witte besteld, dat even terzijde.. :D

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Maximus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:32:

Ik zal geen 5.1 geluid over de boxen krijgen maar het aansluiten van het geluid via een optische kabel en dan beeld laten verlopen via de tulp kabels dat is gewoon mogelijk en biedt dus wel meerwaarde?
Via een optical kabeltje heb je digitaal geluid. Dat zal altijd wel beter zijn dan die analoge (rood/wit) tulp kabels. En het beeld kan dan altijd nog via Groen/blauw/rood.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Maximus schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:32:

Als je maar 2 boxen aangesloten hebt niet nee.... Indien je echter een 5.1 boxen set hebt aangesloten en je sluit het geheel aan middels optische kabel zal het echter wel gebeuren..
Je dient alles natuurlijk wel te configureren in de PS3. Als je daar DTS & DD5.1 uitvinkt zal die het niet naar je reciever zenden (welke het wel ondersteund)

Zoals je lezen in de bovenstaande post heb ik em aangesloten middels HDMI & optical & TerranGhost heeft in het verleden de boel aangesloten gehad middels Component & optical.

Helder ?

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

KillaH87 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:50:marktkoopman: 10 appels! 1euro!
jij: 10 appels graag, geeft 1euro
marktkoopman: dankjewel, schreeuwt dan 10 appels! 50 cent!, geeft jou dan 10 appels
jij:.....

juist ja jij voelt je ook genaaid als zoiets gebeurd
Niet helemaal juist, want je "appels" waren al verzonden. Jammer, maar logisch dat je geen vergoeding krijgt. Zelf had ik met mn tv dat die niet op voorraad was en dat ik dus iets van 2weken moest wachten totdat ie werd verstuurd. Ondertussen ging de prijs 75-100euro omlaag, en toen heb ik ook gemaild dat ik dat bedrag vergoed wilde hebben. Hebben ze ook netjes gedaan, want anders had ik gewoon geannuleerd en als ik dan mn geld terug had weer opnieuw besteld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

HoefMeistert dank voor de extra uitleg :) 't is nu helder :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met 3busymen of videogamesplus.ca als je Warhawk besteld krijg je zo pakketje maar die dounane zit dat natuurlijk veel sneller dan gewone bubbel envelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:36:
[...]

Heb hem gisteren bij YesAsia besteld en hij is gisteren verstuurd... Op de website staat dat ze er genoeg op voorraad hebben... Heb wel de witte besteld, dat even terzijde.. :D
En welke datum stond er in jouw bevestigingsmails als Expected Ship Out Date?

Heb hem ook gister besteld ( de witte ), maar bij mij is de verwachte Ship Out Date 29 januari. Nu maar hopen dat de verwachte datum niet al te nauwkeurig is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
supernova schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:36:
[...]

Ik heb de zwarte besteld en bij beide staat nu usually ships within 7-14 days.

@Magni_NL Je vindt het inderdaad terug in de mails, in de bevestigingsmail stond nog de 16de, maar er ging anderhalve dagoverheen voor de betaling bij hun binnen was en nu is het dus de 30ste geworden. -O-
Hopelijk hebben ze die gewoon ruim ingeschat en versturen ze hem een dezer dagen en anders nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Mijn DS3 heeft me redelijk veel gekost. Ik heb namelijk 27 euro moeten bijbetalen :(
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:52:
Iemand ervaring met 3busymen of videogamesplus.ca als je Warhawk besteld krijg je zo pakketje maar die dounane zit dat natuurlijk veel sneller dan gewone bubbel envelop.
Mijn Warhawk van videogamesplus.ca zat in een doosje en ik heb niets extra moeten bijbetalen :)

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 16-01-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar even bestellen,Trouwens is die game een beetje leuk online?En die headset is die wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 09:14

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:53:
[...]

En welke datum stond er in jouw bevestigingsmails als Expected Ship Out Date?

Heb hem ook gister besteld ( de witte ), maar bij mij is de verwachte Ship Out Date 29 januari. Nu maar hopen dat de verwachte datum niet al te nauwkeurig is :-)
Bij mij staat gewoon "Shipped On: Jan 16,2008" en "was successfully shipped on [Jan 16,2008], and you should be receiving it shortly" er bij.

Dus ik mag aannemen dat het ook klopt... Kan het ook op de website terug vinden..

Edit/ Heb dus ook de witte besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door supernova op 16-01-2008 11:27 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:10:
Dan maar even bestellen,Trouwens is die game een beetje leuk online?En die headset is die wat?
De game is enorm goed en de headset werkt ook prima :)
Het grappige is dat ik normaal nooit online shooters speel, maar deze heeft zulke goeie gameplay dat ik m uren achter elkaar kan spelen.
Het enige nadeel is dat ik Omega Down nog niet heb kunnen kopen, omdat ik die uit de Amerikaanse store moet kopen...

[ Voor 90% gewijzigd door SToRM666 op 16-01-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

3busymen doet er wel lang over ... bijna 2 weken aan het wachten. jammer maar goed het is wel veel goedkoper!

CoD4 uitgespeeld! nu op Hard!

[ Voor 13% gewijzigd door NoTimeRemains op 16-01-2008 12:06 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
kan iemand misschien testen hoe goed MGS 1 draait op de 40GB PS3 via backwards compatibility, op de site staat dat ie doet maar dat er glitches in zitten, wil weten of deze echt gameplay beinvloeden want dan haal ik hem niet.

is de enigste MG die ik nog een keer uit moet spelen en straks natuurlijk MGS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

KillaH87 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:51:
kan iemand misschien testen hoe goed MGS 1 draait op de 40GB PS3 via backwards compatibility, op de site staat dat ie doet maar dat er glitches in zitten, wil weten of deze echt gameplay beinvloeden want dan haal ik hem niet.

heb hem zelf niet en heb zelf de 60gb variant, maar mgs 1 moet toch huurbaar zijn in verschillende videotheken? gewoon even vragen of ze de game nog hebben voor verhuur/verkoop (heb hem bij videoland tijdje terug gezien voor 5 euro). Dit natuurlijk wanneer je hier geen antwoord krijg op je vraag ;)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Dxue schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:02:
[...]

heb hem zelf niet en heb zelf de 60gb variant, maar mgs 1 moet toch huurbaar zijn in verschillende videotheken? gewoon even vragen of ze de game nog hebben voor verhuur/verkoop (heb hem bij videoland tijdje terug gezien voor 5 euro). Dit natuurlijk wanneer je hier geen antwoord krijg op je vraag ;)
ach ik haal hem wel gewoon, kost hier ook €5 bij de 2dehands winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Melniek schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:03:
[...]

Ik heb de zwarte besteld en bij beide staat nu usually ships within 7-14 days.

@Magni_NL Je vindt het inderdaad terug in de mails, in de bevestigingsmail stond nog de 16de, maar er ging anderhalve dagoverheen voor de betaling bij hun binnen was en nu is het dus de 30ste geworden. -O-
Hopelijk hebben ze die gewoon ruim ingeschat en versturen ze hem een dezer dagen en anders nog even geduld hebben.
Mjehh, zal inderdaad wel meevallen hoor. In mijn bevestigingsmail vorige week stond 23e als shipdate (9e besteld) uiteindelijk 14 verstuurd, hoop hem dan ook ergens volgende week te verwachten, douaneloos uiteraard O-)

Wel jammer dat de zwarte in prijs is verlaagd. Ik had al een witte, en had geen zin om meer te betalen voor de zwarte, dus nu 2 witte. Maar goed, als ze wit blijven vind ik ze mooier dan de zwarte, maar tis altijd wat met die witte dingen die geel willen worden :P

[ Voor 15% gewijzigd door B-Bandit op 16-01-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 14:30

Heeft de 40GB nou wel backwards compatibility? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik dacht dat de backwards compatibility uit de 40GB gehaald was :/

Maar misschien zit ik er wel naast hoor :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

MGS 1 is een PSX spel. De 40GB PS3 heeft wel BC van PSX spellen.

Leve de tweakers nieuwsberichten vol verwarring :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm een psx spel spelen op je HD TV. Dat zal een ervaring zijn :-)

(Via remote play lijkt het me dan wel weer lachen, als ik een PSP en PSX games had tenminste )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:12:
Hmmm een psx spel spelen op je HD TV. Dat zal een ervaring zijn :-)

(Via remote play lijkt het me dan wel weer lachen, als ik een PSP en PSX games had tenminste )
Upgesampelde PS1 games..speelbaar maar zeker niet mooi maar tja PS1 games zelf zijn niet mooi, om van 320x240 naar 720p te gaan betekent wel HEEL VEEL pixels erbij bedenken! Playstation 2 hebben een betere resolutie dus ja die zijn mooier na upsamplen!

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 16-01-2008 14:50 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E2TK schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:59:
[...]

Heeft de 40GB nou wel backwards compatibility? :?
Ja, of laat ik het zo zeggen het enige ps1 spel wat ik nog had (FFIX) draaide gewoon goed. De backwards compatibility van de 40gb versie geld alleen voor de ps1, niet voor de ps2 spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
jmmr, ze hadden geen MGS meer, dan maar ff op marktplaats zoeken

warhawk is trouwens ook binnen, ga hem nu lekker spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

swampy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:34:
[...]
Upgesampelde PS1 games..speelbaar maar zeker niet mooi maar tja PS1 games zelf zijn niet mooi, om van 320x240 naar 720p te gaan betekent wel HEEL VEEL pixels erbij bedenken! Playstation 2 hebben een betere resolutie dus ja die zijn mooier na upsamplen!
Nofi, maar dat speelbaar maar zeker niet mooi is toch maar deels waar naar mijn mening.
Want speelbaar is het verre van. Ik heb namelijk WipeOut gedownload voor €4,99 uit de PS Store en spijt als haren op mijn hoofd, want het ziet er gewoon niet uit. En noem me een zeikerd en zeg dat gameplay boven graphics gaat, maar dat gaat voor die game echt niet op.

Wel jammer dat het zo gigantisch tegen valt, want er staan nog wel wat andere PSX-games in de Store die me wel leuk lijken.

Maar dan wachten we gewoon op Wipe Out HD, of hoe die titel ook mag heten.

Had trouwens The Darkness nog een keer in mijn PS3 gestopt om te zien hoe het eindlevel ook al weer in elkaar zat en dus ook het eindfilmpje. Je had gelijk dat het best een mooi einde is. Alleen vind ik het nog wel steeds jammer dat als je de fatale kogel afvuurt het niet extra speciaal gemaakt is. Iets met meer bloed en wellicht een slomo erin zou het einde nog wat specialer hebben gemaakt.
Helaas kon ik me er niet toe zetten om die game nog een keer vanaf het begin te spelen though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
FeaR1986 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:59:
Ik heb namelijk WipeOut gedownload voor €4,99 uit de PS Store en spijt als haren op mijn hoofd, want het ziet er gewoon niet uit. En noem me een zeikerd en zeg dat gameplay boven graphics gaat, maar dat gaat voor die game echt niet op.
Ik heb die ook eens gekocht en heb m een tijd geleden maar gewist, echt een enorm slecht spel. Destruction Derby is daarentegen wel een leuk spel om af en toe eens te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SToRM666 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:08:
[...]
Ik heb die ook eens gekocht en heb m een tijd geleden maar gewist, echt een enorm slecht spel. Destruction Derby is daarentegen wel een leuk spel om af en toe eens te spelen :)
Ik heb nog steeds gemenge gevoelens over mijn aankopen uit de PS Store.
Zoals gezegd viel WipeOut me dus ontzettend tegen. En ook de aankoop van LocoRoco was niet om over naar huis te schrijven. Die game was op de PSP zeer vermakelijk en op de PS3 had het nog leuker kunnen zijn door de motion-sensor in de controller. Maar nu moet je een vaag vlindertje aansturen... mislukte kans. Maar die game was gelukkig maar €2,99.

Andere twee aankopen ben ik dan wel erg over te spreken. Tekken is gewoon de volle €9,99 waard, alleen jammer dat je meteen over alle characters beschikt en dus niets hoeft te unlocken als in de overige Tekken-games. Maar niet echt een major min punt.
Andere game die ik ook heb ik Flow. Niet de meest spannende game, maar zeer leuk als je stoned en/of dronken bent. Zo rustgevend om dat beestje heen en weer te zien zwemmen en wat dingetjes te doen eten. En dat muziekje er dan bij _/-\o_

Ik wacht nog steeds tot Pain in de EU Store te downloaden is, want de game-trailer die wel beschikbaar is ziet er wel tof uit. Niet een game die je uren achter elkaar moet en wil spelen. Maar meer een game die je even opstart om een mannetje tegen een gebouw aan te beuken. En in de US-store staat die game voor $9,99 dus wellicht krijgen wij m voor een euro of €7,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

FeaR1986 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:15:
Andere twee aankopen ben ik dan wel erg over te spreken. Tekken is gewoon de volle €9,99 waard, alleen jammer dat je meteen over alle characters beschikt en dus niets hoeft te unlocken als in de overige Tekken-games. Maar niet echt een major min punt.
Andere game die ik ook heb ik Flow. Niet de meest spannende game, maar zeer leuk als je stoned en/of dronken bent. Zo rustgevend om dat beestje heen en weer te zien zwemmen en wat dingetjes te doen eten. En dat muziekje er dan bij _/-\o_
Tekken wordt hier veel gespeeld, altijd leuk als er een paar vrienden langs komen: ff een potje tekken. Enige wat ik mis is een training mode, maar wat wil je voor 10 euro _/-\o_

En flow is meer kunst dan een game. Een vriend van me die het spel voor het eerst speelde had iets van WTF is dat. De volgende keer was het 'laat mij dat ene vage spel weer eens spelen'. En flow kan ik echt ruim een uur lang spelen, de muziek en geluiden doen het hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doe ik iets helemaal verkeerd met Flow I guess. Je hapt met je "figuurtje" toch die blobjes en je bent meteen in het volgende level!? Meer *is* er toch niet te doen? Heb het niet veel kans gegeven hoor, dacht dat ik echt niet de persoon er voor was maar misschien zit er wel meer aan vast dan binnen tien seconden een level te hebben gehaald! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:06:
Volgens mij doe ik iets helemaal verkeerd met Flow I guess. Je hapt met je "figuurtje" toch die blobjes en je bent meteen in het volgende level!? Meer *is* er toch niet te doen? Heb het niet veel kans gegeven hoor, dacht dat ik echt niet de persoon er voor was maar misschien zit er wel meer aan vast dan binnen tien seconden een level te hebben gehaald! ;-)
Je moet het ook niet echt als een spel zien, en de game rushen is helemaal uit den boze. Je 'moet' eerst iedereen die je tegenkomt op eten alle bolletjes eten en dan naar het volgende level(als je rode bolletje eet ga je een niveau omlaag, en met de blauwe omhoog). Op een gegeven moment ben je dan net zo groot als die andere joekels. On ondertussen natuurlijk genieten van die mooie muziek, en artistieke beelden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arm1n op 16-01-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Laatst online: 31-07 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:06:
Een level is meer dan een stukje omlaag.

Je hapt de figuurtjes om groter te worden, en als je vindt dat je groot genoeg bent ga je naar beneden (rood cirkel dingetje) en zo ga je net zo lang naar beneden en hap je dingen op en groei je steeds meer, totdat je aan het einde een groot beest moet opeten (en daarna een ander figuur krijgt), of totdat je denkt dat je beter wat groter kan worden, en dan hap je een blauw cirkel dingetje om omhoog te gaan.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Arm1n schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:19:
[...]

Je moet het ook niet echt als een spel zien, en de game rushen is helemaal uit den boze. Je 'moet' eerst iedereen die je tegenkomt op eten alle bolletjes eten en dan naar het volgende level(als je rode bolletje eet ga je een niveau omlaag, en met de blauwe omhoog). Op een gegeven moment ben je dan net zo groot als die andere joekels. On ondertussen natuurlijk genieten van die mooie muziek, en artistieke beelden. :)
Maar je hebt op diepere levels ook grote en rode wezens (krabachtigen) die je aanvallen.
Om die diepere levels te bereiken moet je wel eerst een level of tien alles op eten wat je maar ziet.
Om die rode vijandige wezens op te eten moet je hun zwakke punt raken (verschilt per beestje) en als je het goed doet vallen de rode wezens dan uit elkaar in de bolletjes die je weer kan eten.

Maar er was ooit sprake van een add-on voor Flow.
Dat je kon kiezen als welk beestje je begon en dat er ook meer verschillende vijanden waren.
Maar helaas heb ik daar niets meer van vernomen.

Ook mooi trouwens als je op Flow staat in de XMB hoe subtiel dan "Life Could be Simple" rechtsonder in beeld komt. Een korte zin die wel heel het spel samenvat.

Edit:
Beetje overbodige post dit nu aangezien Sentry het verhaal over de rode beesten al aanhaalde...
Moet toch iets sneller leren typen :+

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 16-01-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dan! Thanks guys, toch nog maar een keer proberen dan!

(Las op IGN wel over die uitbreiding by the way, die is er dus op zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

FeaR1986 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:26:
Dat je kon kiezen als welk beestje je begon en dat er ook meer verschillende vijanden waren.
Volgens mij staat de add-on gewoon in de us store...
En als je het level hebt uitgespeeld dan krijg je een niew beestje (bv krab of die dolfijnachtige), in totaal zijn er dr 5 of 6. Elk met hun eigen vijanden en speciale skills.
Als ik het spel opstart dan kan ik kiezen wel beestje ik heb. Ik weet niet wat er in die addon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FeaR1986 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:26:
[...]
Blijkbaar moet je toch wat beter je best doen. Er zitten al 4 (toch?) verschillende beestjes. Na verder spelen kun je daar al uit kiezen. De add-on (die snel zal uitkomen: 31 januari) brengt nog extra beestjes met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Even een vraagje over muziek naar je HD kopieren. Ik maak een map MUSIC aan op mn USB stick. Vervolgens kopieer ik daar de map met Lossless wav bestanden onder. In deze is dan \MUSIC\Dire Straits\Communique\*.wav.

Nu aat het kopieren prima maar hij blijft zeggen unknown op mn PS3 wat ik ook doe. Hoe kan ik er voor zorgen dat er gewoon Dire Straits komt te staan en daaronder een map Communique?

[ Voor 4% gewijzigd door Kenny_026 op 16-01-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50
kbloem schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:58:
Even een vraagje over muziek naar je HD kopieren. Ik maak een map MUSIC aan op mn USB stick. Vervolgens kopieer ik daar de map met Lossless wav bestanden onder. In deze is dan \MUSIC\Dire Straits\Communique\*.wav.

Nu aat het kopieren prima maar hij blijft zeggen unknown op mn PS3 wat ik ook doe. Hoe kan ik er voor zorgen dat er gewoon Dire Straits komt te staan en daaronder een map Communique?
2 mappen diep max dus MUSIC/Artiest/*.wav voor auto herkenning. Of druk driehoekje show all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Frank J. schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:05:
[...]

2 mappen diep max dus MUSIC/Artiest/*.wav voor auto herkenning. Of druk driehoekje show all
Ja dat is het probleem niet echt. Maar op mn PS staat als mapnaam UNKNOWN. En daar wil ik juist vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Arm1n schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:40:
[...]
Volgens mij staat de add-on gewoon in de us store...
En als je het level hebt uitgespeeld dan krijg je een niew beestje (bv krab of die dolfijnachtige), in totaal zijn er dr 5 of 6. Elk met hun eigen vijanden en speciale skills.
Als ik het spel opstart dan kan ik kiezen wel beestje ik heb. Ik weet niet wat er in die addon zit.
Shiver23 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:40:
[...]
Blijkbaar moet je toch wat beter je best doen. Er zitten al 4 (toch?) verschillende beestjes. Na verder spelen kun je daar al uit kiezen. De add-on (die snel zal uitkomen: 31 januari) brengt nog extra beestjes met zich mee.
Ik heb al meer beestjes, maar had die game zo lang niet meer gespeeld dat ik vergeten was hoe het nu ook alweer precies in elkaar zit. Als je de game opstart en één level naar beneden gaat (dus het level na het FLOW-beginscherm) kan je daar kiezen welk beestje je pakt. Ik keek net alleen in het beginscherm en daar kan je niets kiezen. Maar ik ben reeds in het bezit van het dolfijntje, de kwal en dat beestje waarmee je begint. Maar zoals gezegd heb ik die game al maanden niet meer gespeeld en vandaar dat ik het niet exact meer wist... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

kbloem schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:14:
[...]

Ja dat is het probleem niet echt. Maar op mn PS staat als mapnaam UNKNOWN. En daar wil ik juist vanaf.
Met vierkantje kun je op ID3 informatie sorteren. Op Genre of artiest bijvoorbeeld.

Wil je het in een andere map krijgen, pas dan bij het bestand de map aan. (driehoekje op het bestand en dan aanpassen).
Mijn tip hiervoor: noem het eerste allemaal 1 of a ofzo bij de bestanden. Verander daarna de mapnaam naar dat wat je wilt hebben ipv iedere keer de volledige mapnaam in te voeren.

@Fear1986: ok, het is je vergeven :>

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 16-01-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politrix
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 17:42
Edit: al gevonden!

[ Voor 83% gewijzigd door politrix op 16-01-2008 19:32 ]

Untappd: politrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Shiver23 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:17:
[...]
@Fear1986: ok, het is je vergeven :>
O+

Net trouwens Flow maar eens uitgespeeld, want dacht dat ik alles "characters" dus al had, maar het blijken er zes in totaal te zijn.
Wel leuk hoe ze dat op het einde hebben gedaan met die graphics...

En offtopic:
Flow lijkt me echt heel gaaf op die Philips Aurea :9~
politrix schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:28:
Heeft iemand enig idee waar ik de garantievoorwaarden van de ps3 kan vinden. In de twee manuals die ik heb kan ik ze niet vinden.
Bij je PS3 zit als het goed is een wit boekje met op de voorkant "Veiligheid en Ondersteuning" (onderste titel, daarboven staan nog de Franse, Duitse en Italiaanse titels).
Op pagina 81 tot en met 82 daarvan staan de garantievoorwaarden.
Tussen de hoofdstukken "Verhelpen van storingen" en "De harde schijf verwijderen/vervangen" in.
Dus het is wel logisch geplaatst ;)

Edit:
En nu niet snel gaan edit-en dat je het gevonden hebt :(

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 16-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Zijn er al meer mensen die hun Spiderman box van Play.com hebben ontvangen. Ik wil net deel 2 gaan bekijken en merk op dat die geen Nederlandse ondertiteling bevat.
Niet een heel groot probleem, maar toch opmerkelijk, aangezien de twee andere delen deze wel hebben.
Iemand die hetzelfde heeft ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Laatst online: 06-09 11:11
ik ben echt toe aan GTA IV XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Melniek schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:56:
Zijn er al meer mensen die hun Spiderman box van Play.com hebben ontvangen. Ik wil net deel 2 gaan bekijken en merk op dat die geen Nederlandse ondertiteling bevat.
Niet een heel groot probleem, maar toch opmerkelijk, aangezien de twee andere delen deze wel hebben.
Iemand die hetzelfde heeft ondervonden?
Yep, klopt!! Maar het viel me dus mee dat 2 vd 3 wel ondertiteling hebben. Voor mij hoeft er geen NL subs op te zitten maar is toch wel handig als er andere mensen bij zijn die ook een film willen kijken. Maar goed dit heeft weinig met de PS3 te maken, dus graag weer on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Anders ik wel... Can't wait. Maarja het duurt nog minstens tot april.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Je bent lang niet de enige denk ik.

Persoonlijk wacht ik met een nieuwe console halen tot GTA IV. Dan beslis ik wel of het een X360 wordt of een PS3, maar ik neig steeds meer naar de laatste.

4 april toch, of is dat nog niet zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

FeaR1986 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:59:Nofi, maar dat speelbaar maar zeker niet mooi is toch maar deels waar naar mijn mening.
Want speelbaar is het verre van. Ik heb namelijk WipeOut gedownload voor €4,99 uit de PS Store en spijt als haren op mijn hoofd, want het ziet er gewoon niet uit. En noem me een zeikerd en zeg dat gameplay boven graphics gaat, maar dat gaat voor die game echt niet op.
Ik had een vooruitziende blik toen wipeout1 net uit was, want ik vond er toen al weinig aan. Niet echt een soepele gameplay. Maar dat is een probleem voor het grootste gedeelte van de 1e generaties 3d-games. Vechtspellen zijn wel een goed voorbeeld. Vergelijk maar een streetfighter met een 3d-fighter als battle arena toshinden. De houdbaarheid van FFIX is ook alweer veel groter dan FFVII, dat is nu echt dikke stront door een trechter. En race-games (zoals wipe-out) zijn ook enorm geëvolueerd. Ik geloof niet dat je je alleen aan de gfx hebt gestoord.

Ik zou zonder problemen een game als ff9 of mgs kunnen spelen. In het begin is het ff wennen, maar daarna speel ik de game zonder plezier. Natuurlijk wel 2-3meter van je scherm gaan zitten en niet met je neus er recht bovenop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik ben ff in de war. Ik had van een maatje zijn 360 te leen voor een week met kerst. Ik was daar goed in teleurgesteld en besloot dan voor de PS3 te gaan, nu heb ik een PS3 60 GB gekocht, met Assasins' Creed. Kijk ik achter op de cover van de game, zie ik dat die 720p aan kan! :S En achter op de cover van de X-Box cover stond 720p/1080i/1080p
Ik heb speciaal ook een 40" Full HD TV gekocht, met een contrast ratio van 15.000:1 dus ik dacht ff te gaan knallen met die PS3... Maar klopt het dan dat die game een lagere res. heeft dan die van de 360? Heb namelijk nog geen HDMI kabel gekocht, maar als dat zo is dan kan ik het net zo goed laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
Nee, je PS3 scaled het gewoon op naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Dat is wel een dynamische contrast ratio he :P

En een hdmi-kabel is natuurlijk wel handig (of heb je al een component kabel?), want 720p krijg je niet door een scart-kabel geduwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

nvanthoff schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:53:
Ik ben ff in de war. Ik had van een maatje zijn 360 te leen voor een week met kerst. Ik was daar goed in teleurgesteld en besloot dan voor de PS3 te gaan, nu heb ik een PS3 60 GB gekocht, met Assasins' Creed. Kijk ik achter op de cover van de game, zie ik dat die 720p aan kan! :S En achter op de cover van de X-Box cover stond 720p/1080i/1080p
Ik heb speciaal ook een 40" Full HD TV gekocht, met een contrast ratio van 15.000:1 dus ik dacht ff te gaan knallen met die PS3... Maar klopt het dan dat die game een lagere res. heeft dan die van de 360? Heb namelijk nog geen HDMI kabel gekocht, maar als dat zo is dan kan ik het net zo goed laten...
1. Koop een HDMI kabel want je zult het nodig hebben voor een beetje High Def

2. Zo wat, de xbox360 heeft een hardware scaler, die kan elke game wel op 1080p draaien. Of de games ZELF 1080p is, tja..dat kan niemand je zeker vertellen!

3. Speel gewoon de game en geniet ervan, Soms moet je gewoon blij zijn met wat je hebt!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

swampy schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:03:
[...]

2. Zo wat, de xbox360 heeft een hardware scaler, die kan elke game wel op 1080p draaien. Of de games ZELF 1080p is, tja..dat kan niemand je zeker vertellen!
Ik kan je wel vertellen dat het niet zo is. AC is 720p en wordt vanaf daar gescaled naar 1080i/p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
vanaf WAAR? wat is vanaf daar? dan kan het toch nog steeds hardware-matig ge-scaled zijn?

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwtje waar ik net achter kwam nadat ik de podcast zat te luisteren en hier nog niemand over gehoord heb:
In de japanse versie van de Burnout demo kun je met een Nakamura Ikusa GT racen! (een andere auto dan de US demo dus die we al een maandje kunnen spelen)
Ik moet zeggen dat hij best lekker rijdt, maar zit er pas een paar minuten achter.

Video link Nakamura Ikusa GT: http://www.youtube.com/v/n8hLo27kMrQ&rel=1

/me heeft zonet ook Burnout Paradise ge-pre-ordered bij onze 3 drukke mannen :D

Hopelijk snel binnen dus (release date 22 Jan 08) zodat ik zo snel mogelijk meer van Paradise City kan verkennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Arx schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 06:20:
[...]

Zit je nu appels en peren te vergelijken? Van die peren moet je ook appels maken als je dat wilt doen. 2x Blu-ray <> 12x DVD speed. In dit geval zijn het de Kb die per seconden verstuurd worden.

Blu-ray in de PS3 leest met een constante snelheid:
62x CD speed (150 Kb/s per speed)
8x DVD (1350 Kb/s per speed)

Waarbij de snelheid van de PS3 constant is, en 12x DVD leessnelheid variabel.
Dat verhaal met de speeds had ik dacht ik toch gelijk gemaakt, maar blijkbaar zit er meer verschil in dan de speeds te converteren 1x Blueray is 36.0Mbps 1x DVD speed is 11Mbps. Dus 2x Blueray is 72 Mbps, 12x DVD is 132Mbps. Blueray zou in tegenstelling tot XBOX360 bijna 2x trager zijn. Tweemaal hoger laadtijden.

Echter over het verschil tussen deze consoles wil ik niet zo'n punt maken, maar meer het feti dat spellen groter worden. Hierbij denk ik aan kamers die bijvoorbeeld uit heel erg veel HD data bestaat en bij elke keer als je door een deur gaat gelezen moet worden. Resulterende in laadtijden van 10-15 seconden per kamer.
Zodra je een hogere doorvoer snelheid hebt, moet je meer bits en bytes verwerken. Dat kost meer processortijd. Oude spellen die een levels van Blu-ray streamen kunnen daardoor misschien niet meer zonder problemen werken omdat de data te snel beschikbaar die eerst verwerkt moet worden. Als gamer zou je dit ervaren als haperingen in het beeld.
Als je een hogere doorvoer snelheid hebt moet de processor meer bytes verwerken. Maar zal de bottleneck niet eerder de speed van de drive zijn in plaats van de processorkracht? Denk aan spellen als Oblivion waar om de zoveeltijd 'loading' in beeld staat omdat de drive nog niet zover is...
Conclusie is dat het dus voor Sony noodzaak is om de specificatie ten alle tijden gelijk te houden.
Dat is ook het grote voordeel van consoles, de developers weten species wat de specs zijn en kunnen exact bepalen wat er op het beeld staat. Echter zoals ik eerder aantipte, in hoeverre staat een snellere drive daar haaks op?
De PS3 neemt 8Gb (bron?) in beslag. Een klein gedeelte is beschikbaar voor het OS zeg 500Mb. De rest is wat developers kunnen gebruiken.
Als die vol is, dan gooi je dat weg. Het enige "probleem" is dat je voorgaande game waarvan je de data hebt weggegooid, de volgende keer als je die start opnieuw alles cached.
Dus mensen moeten per spel in het slechtste geval bereid zijn om een mirror op de HD te hebben van de Blueray disk 50 GB op de HD weg aan ruimte? Kan niet de bedoeling zijn toch? Daarbij komt dat het wel heel erg lang duurt om bijvoorbeeld maar 10 GB te mirroren met een snelheid van 2x Blueray speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Gerwin schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Dat verhaal met de speeds had ik dacht ik toch gelijk gemaakt, maar blijkbaar zit er meer verschil in dan de speeds te converteren 1x Blueray is 36.0Mbps 1x DVD speed is 11Mbps. Dus 2x Blueray is 72 Mbps, 12x DVD is 132Mbps. Blueray zou in tegenstelling tot XBOX360 bijna 2x trager zijn. Tweemaal hoger laadtijden.
Uitgaande dat de developer de DVD taktisch inricht, dus de bestanden die vaak geraadpleegt worden in de buitenring plaatsen en seektijden buiten beschouwing gelaten, is het antwoord ja. Of je het als gebruiker ook merkt die snelheid... De games die ik heb laden allemaal snel in. Ik heb alleen 1 kanttekening erbij. Ik denk dat Sony hierin echt een geniale zet heeft gedaan, wat voor het halen van deze snelheid maakt de 2x Blu-ray drive 1700RPM tegen 7100RPM van een 12x DVD drive. In praktijk betekend dat de Blu-ray drive in de PS3 nauwelijks te horen is.
...

Dus mensen moeten per spel in het slechtste geval bereid zijn om een mirror op de HD te hebben van de Blueray disk 50 GB op de HD weg aan ruimte? Kan niet de bedoeling zijn toch? Daarbij komt dat het wel heel erg lang duurt om bijvoorbeeld maar 10 GB te mirroren met een snelheid van 2x Blueray speed.
Klopt. Maar ook dit is weer een keuze van de developer. Als je Encharted pakt, hiervan merk je niet eens dat die de Hd gebruikt. Eerste keer Assissins Creed opstarten is daarintegen ... :Z slaapverwekkend irritant lang (>5 minutes...).

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 16-01-2008 22:21 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Gerwin schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Ja en nee. Toch ga je namelijk in deze vergelijking uit van de standaard snelheid van de BD en de max. snelheid van de DVD.
Dat de DVD-drive uiteindelijk sneller is betwijfel ik niet, maar dus niet 2x trager.
Echter over het verschil tussen deze consoles wil ik niet zo'n punt maken, maar meer het feti dat spellen groter worden. Hierbij denk ik aan kamers die bijvoorbeeld uit heel erg veel HD data bestaat en bij elke keer als je door een deur gaat gelezen moet worden. Resulterende in laadtijden van 10-15 seconden per kamer.
Niet dus, dmv streaming/caching op de HDD. Het hangt er maar net vanaf hoe dit soort dingen worden opgelost. Soms worden gewoon creatieve oplossingen bedacht door de developers om je niet de indruk te geven dat het spel aan het laden is (zoals bijv. het ronddraaien van een switch voordat de andere kamer open gaat... in de achtergrond wordt het natuurlijk allemaal geladen, maar het onderbreekt de game-ervaring niet.)
[...]
Als je een hogere doorvoer snelheid hebt moet de processor meer bytes verwerken. Maar zal de bottleneck niet eerder de speed van de drive zijn in plaats van de processorkracht? Denk aan spellen als Oblivion waar om de zoveeltijd 'loading' in beeld staat omdat de drive nog niet zover is...
Dat zie je dus bij de Xbox360 variant, niet bij de PS3 (door de eerder vermelde HDD).

[...]
Dat is ook het grote voordeel van consoles, de developers weten species wat de specs zijn en kunnen exact bepalen wat er op het beeld staat. Echter zoals ik eerder aantipte, in hoeverre staat een snellere drive daar haaks op?

[...]

Ik heb liever dat ik 1x lang moet wachten en eventueel een keer wat game-data moet verwijderen dan dat ik continue tegen een "loading data/environment" scherm zit aan te kijken, ook al duurt dat 2 sec. Tel daar bij op de herrie die de meeste DVD-drives maken t.o.v. de stille BD-drive. Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Ik heb een usb adapter voor mijn ipod, dit is een adapter en stekker in één. Bedoelt dus om via een usb kabeltje je ipod te laden.
Nu vraag ik mij af of ik die ook veilig kan gebruiken om mijn sixaxis op te laden. ik heb een 40 gb dus maar 2 usb poorten, aan 1 poort hangt mijn 30 gb ipod en de ander grbruik ik voor mijn draadloze toetsenbord en muis.

het zou mooi zijn als ik de sixaxis dus via het stop contact kan opladen.Afbeeldingslocatie: http://blog.wired.com/photos/uncategorized/ipodcharger_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
RobertRedCap schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:38:
Ik heb een usb adapter voor mijn ipod, dit is een adapter en stekker in één. Bedoelt dus om via een usb kabeltje je ipod te laden.
Nu vraag ik mij af of ik die ook veilig kan gebruiken om mijn sixaxis op te laden. ik heb een 40 gb dus maar 2 usb poorten, aan 1 poort hangt mijn 30 gb ipod en de ander grbruik ik voor mijn draadloze toetsenbord en muis.

het zou mooi zijn als ik de sixaxis dus via het stop contact kan opladen.[afbeelding]
dat kan !! ik doe het met mij sony walkman oplader

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tech in SPV graag, mediacenter-discussies kunnen in dit topic.