Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" en 27") - Deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 43.758 views sinds 30-01-2008

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 11:36
Zodra een reseller de 2408WFP in zijn assortiment heeft ga ik hem bestellen. Heb er lang genoeg op gewacht :D
Ik hoop dat er binnenkort een aantal reviews komen die alle negatieve punten van de voorganger van tafel gooien. :)

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JME schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:50:
[...]

Wat bedoel je met "dat soort dingen"? En wat heeft de allergie van je vader ermee te maken? Heb je geen eigen mening?
Neem me niet kwalijk, maar ik ben zelf een beetje allergisch voor dit soort ongefundeerde provocerende posts...
Inderdaad. Nogal kansloos. Je moet dan iig niet zeuren dat hij nergens meer is te krijgen want dat is 'ie dus wel en nog voor een goede prijs ook.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 23:37
sOid schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:06:
[...]

Inderdaad. Nogal kansloos. Je moet dan iig niet zeuren dat hij nergens meer is te krijgen want dat is 'ie dus wel en nog voor een goede prijs ook.
idd Qsix _/-\o_

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 12:08
SChief schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:07:
Ik doe liever geen zaken met qsix en dat soort dingen, m'n vader is er allergisch voor.. ;)
Waar is je vader allergisch voor? :X

Qsix is gewoon een bedrijf zoals ieder andere, niets geen oplichters, doen netjes hun werk en reageren snel op je vragen. Je krijgt gewoon een dode-pixel vrij scherm, tjah, de doos wordt voor jij hem binnen krijgt één keer opengemaakt om dat te controleren... So what, als je scherm kapot of beschadigd blijkt te zijn heb je altijd nog de wet van koop op afstand. En trouwens Qsix doet helemaal niet zo moeilijk over het ruilen van het scherm.

Beetje rare uitspraak. :N

En ik kan het zeggen want ik heb ervaring met Qsix. Ben ook niet de enige die kan beamen dat Qsix een top bedrijf is. :Y

Bij andere bedrijven moet je pixelgarantie bij kopen voor 50 euro ofzo. :X

Work hard & be brave.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

De grote vraag blijft nog altijd of de 2408 een s-ips heeft of een pva.

Ik heb nu wel de 3008, maar als de 2408 een s-ips heeft dan was ik daar ook heel erg blij mee, aangezien de prijs/kwaliteit dan wel heel erg fijn is :P.

Daarom hoop ik stiekem dat het een pva is en ik toch voor mij de goede keus heb gemaakt >:).

specs

• Xof
Tripp schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 00:20:
De grote vraag blijft nog altijd of de 2408 een s-ips heeft of een pva.

Ik heb nu wel de 3008, maar als de 2408 een s-ips heeft dan was ik daar ook heel erg blij mee, aangezien de prijs/kwaliteit dan wel heel erg fijn is :P.

Daarom hoop ik stiekem dat het een pva is en ik toch voor mij de goede keus heb gemaakt >:).
Ipv van 1x de 3008 had je 2x de 2408 kunnen kopen :P (dat is iig wel hetgene wat ik ga doen)
Het zou natuurlijk super zijn als het een S-IPS scherm wordt en ik denk dat die kans ook best groot is. Alle geruchten geven ook aan dat het een S-IPS scherm wordt. Maar al zou het een PVA scherm worden zou ik hem natuurlijk nog nemen :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 01:33
Beetje rare uitspraak over QSix idd :? denk dat je pa dan beter maar helemaal geen beeldscherm kan kopen...

@ 2408... al is het een S-PVA ipv S-IPS... nog altijd beter dan TN ;)

[Voor 23% gewijzigd door Knightwolf op 18-01-2008 05:11]

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 22:27
Welke geruchten geven aan dat het een IPS scherm wordt? is er uberhaupt wel een 24" IPS paneel?

Volgens mij wordt de 2408 gewoon weer een PVA

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04-2022
MXL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:15:
...is er uberhaupt wel een 24" IPS paneel?
...
Ja. De 24" iMac bevat een IPS-paneel, evenals de Nec 2490WUXi. HELAAS is dit laatste scherm niet in Nederland (Europa) leverbaar, en NEC heeft ook geen plannen om dat te doen. Schijnt een geweldig scherm te zijn...

• Knightwolf
Hazro HZ24W, 5ms G2G, 24"WS LG.Philips S-IPS (LM240WU2)

nog 1, maar klopt dat er bijna geen 24" S-IPS schermen zijn...

[Voor 30% gewijzigd door Knightwolf op 18-01-2008 09:46]

Anoniem: 31211

Even een beetje offtopic vraagje, weet iemand een winkel waar ik de maten van 24" 27" en 30" met elkaar kan vergelijken? Ik ben in de mediamarkt Arnhem geweest maar daar hebben ze vrijwel niets, misschien een grotere mediamarkt ergens of iets?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 31211 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:23:
Even een beetje offtopic vraagje, weet iemand een winkel waar ik de maten van 24" 27" en 30" met elkaar kan vergelijken? Ik ben in de mediamarkt Arnhem geweest maar daar hebben ze vrijwel niets, misschien een grotere mediamarkt ergens of iets?
Bij de Saturn in Hoofddorp is er veel te vinden, daar ga ik meestal heen als ik wat wil zien.

Over die post van allergie, mijn excuus. Waarom ik dat zei kan je in de vorige post vinden (EDIT). QSix ziet er wel heel netjes uit ja, dat moet ik toegeven.

You save everyone, but who saves you?

• Xof
MXL schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:15:
Welke geruchten geven aan dat het een IPS scherm wordt? is er uberhaupt wel een 24" IPS paneel?

Volgens mij wordt de 2408 gewoon weer een PVA
Ik moet hier even op terugkomen. Dit waren geructen van november zag ik, dus daar klopt sowieso niks meer van. Het kan dus nog steeds beide kanten op.

Volgens mij hebben de Apple schermen en Dell schermen nog wel eens dezelfde panels gebruikt toch? Als Dell dan Apple achterna zou gaan zou dat mooi zijn.

Edit: Als ik naar Eizo kijk vermelden ze bij S-PVA schermen een kijkhoek van 178 graden en 170 graden voor S-IPS. Klopt dit?
Omdat Dell ook met 178 graden komt.
Edit2: Maakt dus niks uit zie ik, want Dell zet over 178 graden bij. (S-PVA en S-IPS)

[Voor 25% gewijzigd door Xof op 18-01-2008 16:01]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 31211 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:23:
Bij Dell in Amsterdam staan ze allemaal naast elkaar. :Y)
Maar of de 2408 er al staat...denk ik niet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Xof
I ordered it on the night of 1/16 when that link was posted, and they cancelled it today, 1/18, trying to sell me the 2407. So it's not officially available yet, but they are just getting ready. They told me to come back and order it when it is officially out.
Bron: Engadget comment

Lekker handig van Dell :P
We zullen dus nog wel even moeten wachten. En voordat die hier in Nederland leverbaar is zijn we sowieso wel een maand verder denk ik.

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

philotra schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:25:
Een vraagje over de 2407WFP: Hoe zit het als je HD-ready of Full HD er naar toe stuurt? Kan je dan bij full HD onder en boven 2 60 pixel hoge balken krijgen? en bij 720p en klein blokje in het midden van het scherm? (1:1 pixelmapping) Kan je met de monitor als je 720p hebt, het beeld oprekken zonder de verhouding aan te passen? (dus oprekken totdat de linker en rechter kant de rand van het scherm raken en onder en boven nog steeds twee zwarte balken te hebben(1080p)).
Heeft iemand enige ervaring die deze vragen zou kunnen beantwoorden? Het is wel een beslissende factor bij mij aankoop.

[Voor 3% gewijzigd door philotra op 19-01-2008 21:49]

• Tripp

Tripp

Wreah

1080p werkt alleen op de DVI ingang, je krijgt dan idd 60 pixels boven en onder als zwart. composite kan max 1080i of 720p.

bron: http://www.zdnet.com.au/r...39023402,339280535,00.htm

Overigens wordt 720p ook goed gescaled op 1:1, zowel composite als DVI.

[Voor 67% gewijzigd door Tripp op 19-01-2008 23:21]

specs

• Knightwolf
Tripp schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:07:

Overigens wordt 720p ook goed gescaled op 1:1, zowel composite als DVI.
Uhm, met 1:1 wordt er niets gescaled ;)
Alleen met Aspect en Fill wordt er gescaled, met 1:1 zie je alleen het aantal pixels van de bron met rondom zwarte rand. Of wat bedoelde je?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Gamer

mobile

deCube schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:50:
[...]

Waar is je vader allergisch voor? :X

Qsix is gewoon een bedrijf zoals ieder andere, niets geen oplichters, doen netjes hun werk en reageren snel op je vragen. Je krijgt gewoon een dode-pixel vrij scherm, tjah, de doos wordt voor jij hem binnen krijgt één keer opengemaakt om dat te controleren... So what, als je scherm kapot of beschadigd blijkt te zijn heb je altijd nog de wet van koop op afstand. En trouwens Qsix doet helemaal niet zo moeilijk over het ruilen van het scherm.

Beetje rare uitspraak. :N

En ik kan het zeggen want ik heb ervaring met Qsix. Ben ook niet de enige die kan beamen dat Qsix een top bedrijf is. :Y

Bij andere bedrijven moet je pixelgarantie bij kopen voor 50 euro ofzo. :X
Moet ik beamen, prima service, snelle respons en prima produkt.

Anoniem: 44159

Ik wilde ook bij Qsix bestellen, maar toen ik dat tijdens mijn bestelling bij Dell aangaf, zakten ze meteen met hun prijs om de prijs van qsix te matchen... En ik heb er ook gewoon 5 jaar garantie en gratis verzending bijgekregen. Ik geloof best dat ze te vertrouwen zijn hoor, maar waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 44159 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:50:
Ik wilde ook bij Qsix bestellen, maar toen ik dat tijdens mijn bestelling bij Dell aangaf, zakten ze meteen met hun prijs om de prijs van qsix te matchen... En ik heb er ook gewoon 5 jaar garantie en gratis verzending bijgekregen. Ik geloof best dat ze te vertrouwen zijn hoor, maar waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?
Omdat sommige monitoren niet meer bij Dell te krijgen zijn en nog wel bij Qsix :)

• Tripp

Tripp

Wreah

Knightwolf schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:14:
[...]

Uhm, met 1:1 wordt er niets gescaled ;)
Alleen met Aspect en Fill wordt er gescaled, met 1:1 zie je alleen het aantal pixels van de bron met rondom zwarte rand. Of wat bedoelde je?
Ehh ja, foutje. Met aspect zou het goed gescaled worden, met zwarte randjes boven en onder bij 720p.

specs

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 08:50
sOid schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Omdat sommige monitoren niet meer bij Dell te krijgen zijn en nog wel bij Qsix :)
En omdat Qsiq pixel garantie geeft? (bij de prijs in)
Bij dell mogen er geloof ik nog tientallen kapot zijn, licht ligt er geloof ik aan welk gedeelte van het scherm het optreed.

• sOid
  • Niet online
Lennart_1337 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:32:
[...]

En omdat Qsiq pixel garantie geeft? (bij de prijs in)
Bij dell mogen er geloof ik nog tientallen kapot zijn, licht ligt er geloof ik aan welk gedeelte van het scherm het optreed.
Ook daar heb je gelijk in :)

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zou het verstandig zijn om op dit moment nog snel een 2007WFP aan te schaffen, met oog op het verdwijnen van dit model van de site van Dell? De enige 'opvolger' van Dell heeft een TN-paneel en daar zit ik niet op te wachten. Over een echte 2008WFP is mij niets bekend. Gaat die er komen? Het is een beetje zonde om vlak voor de introductie van een nieuw model 350e uit te geven aan een 'verouderd' exemplaar...

24" is mij te duur, en wat betreft 20-22" IPS-schermen is deze Dell schijnbaar de enige betaalbare keus.

• sOid
  • Niet online
Stellar schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:49:
Zou het verstandig zijn om op dit moment nog snel een 2007WFP aan te schaffen, met oog op het verdwijnen van dit model van de site van Dell? De enige 'opvolger' van Dell heeft een TN-paneel en daar zit ik niet op te wachten. Over een echte 2008WFP is mij niets bekend. Gaat die er komen? Het is een beetje zonde om vlak voor de introductie van een nieuw model 350e uit te geven aan een 'verouderd' exemplaar...

24" is mij te duur, en wat betreft 20-22" IPS-schermen is deze Dell schijnbaar de enige betaalbare keus.
Ik zit heel erg met dezelfde tweestrijd... Ik denk dat ik 'm maar gewoon ga kopen. Als er een nieuwe uitkomt betekend het per slot van rekening niet meteen dat de 2007 slecht is ofzo.

• Tripp

Tripp

Wreah

Nee precies. Al zou de nieuwe betere kleuren hebben dan is dat verschil nauwelijks zichtbaar. Alleen met apparaatjes zal je het verschil statistisch aan kunnen tonen.

Je kan het wel zien, maar dan moet je de hele tijd gaan vergelijken tussen 2 schermen(naast elkaar zetten), of het verschil moet dusdanig groot zijn dan je het direct ziet, maar dat gaat echt niet het geval zijn.

De 2007 is een ideale 20" monitor imo :).

specs

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 14:50
Hmm.. ik lees net iets leuks over de 2408WFP:

link

Dus een nieuw S-IPS paneel van LG-Philips? Zou mooi zijn :9

• Knightwolf
Ok ik heb slecht nieuws :'(
heb zojuist een stuk of 7 dooie sub-sub-pixels in m'n 2707WFP gevonden. Bril af en nog geen 5 cm van het scherm af wat rondzoeken heb ik er een stuk of 4 gevonden. Met een supermacro foto er van maken zag ik dat er nog meer op de foto's stonden.

Alleen zichtbaar bij gitzwart weergave. Alles met enige kleur en ze zijn al niet meer zichtbaar. Het zijn alleen miniscule delen van een subpixel die wat doorlaten, op normale kijkafstand dan ook eigenlijk niet te zien ondanks dat ik nu weet waar ik moet kijken. Maartoch, dit zijn er best veel!

Helaas nog niet eerder gevonden, het scherm heb ik nou zeker een week of 3, denk niet dat ik er nou nog mee terug kan?

[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 21-01-2008 12:16]

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
Heb je hem bij Dell of Qsix gekocht?

Anoniem: 236493

Voor de verandering eens een wat negatievere ervaring met de 2007wfp. Al in de eerste week dat ik de mijne had zag ik dat het beeld flikkerde met sommige kleuren. Vooral wat donkerdere grijs/bruin tinten, bijvoorbeeld de achtergrond van programma's als Photoshop en Visual Studio en textures in TF2. Ik had mijn monitor gekocht bij Qsix en mocht meteen ruilen (ik had bij mijn eerste mails al filmpjes van mijn en andere 2007wfps met het probleem gevoegd) . Toen begon het gedoe:

-Eerst kreeg ik een 2007fp (niet breedbeeld) toegestuurd
-Toen zou mijn monitor opgehaald worden voordat ik een juiste had ontvangen
-Na een tijd bleek dat ophalen toch niet door te gaan
-Toen kreeg ik twee 2007wpf's toegestuurd, waarvan ik er één terug moest sturen (dit is trouwens wel prima geregeld, ben gecompenseerd etc)
-De nieuwe monitor had het geknipper ook. Ik suggereerde of het niet handiger was misschien nog eens te ruilen wanneer er een nieuwe revisie uitkomt, hier is niet op gereageerd.
-Toen met een nieuwe monitor het geknipper nog niet weg was, meldde Qsix mij dat het probleem meestal voorkomt doordat de brightness te laag staat en dat het aan de elektriciteit in mijn huis kon liggen. Natuurlijk moet die monitor gewoon werken op alle brightness instellingen en is er met mijn stroom is ook niets mis, maar ik heb voor de zekerheid beide nog getest etc. Het geknipper is niet weg te krijgen.
-Nu krijg ik opeens iets van een maand na het terug-UPSen van de fp en wfp bericht dat ik mijn verzendbewijzen moet opsturen (gelukkig had ik ze nog). Meteen aan Qsix laten weten dat ik het geknipper niet wegkrijg, en nu beweren die dat niemand anders het probleem heeft en dat het aan mijn apparatuur moet liggen.

Terwijl ik helemaal aan het begin al met meerdere computers heb getest, gelinkt heb naar anderen met het probleem, mijn scherm gefilmd heb met het geknipper EN dat ze zelf met oplossingen gekomen zijn.

Nu ligt dit gedoe deels aan qsix en deels aan Dell, maar fijn is het niet. Kortom: de monitor bevalt niet en de service nog minder.

Meer mensen met het probleem:
http://www.youtube.com/watch?v=GH8AMmg2Ykg
http://www.youtube.com/wa...G-QndcXL8&feature=related
http://www.youtube.com/wa...Gw5dM_W24&feature=related
http://www.dellcommunity...._monitor&message.id=63625

• sOid
  • Niet online
Wow dat is echt zwáár irritant zeg :S Je zou maar gevoelig zijn voor epileptische aanvallen :/

Hier is nog een filmpje van het probleem:
http://www.youtube.com/watch?v=gkXH1BvHbV4
zelfs op 100% brightness is het geknipper bij mij nog te zien, vooral als er niet-knipperende kleuren naast zitten.

Qsix heeft ondertussen gemaild dat ze het probleem nog eens zullen bekijken, dus ik blijf licht optimistisch. Op dit probleem na is de monitor perfect :(

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 236493 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:55:
zelfs op 100% brightness is het geknipper bij mij nog te zien, vooral als er niet-knipperende kleuren naast zitten.

Qsix heeft ondertussen gemaild dat ze het probleem nog eens zullen bekijken, dus ik blijf licht optimistisch. Op dit probleem na is de monitor perfect :(
Hoe snel merkte je dat flikkeren op? Als in: wanneer ik 'm bij Qsix ga ophalen (halfuurtje met auto dus goed te doen) en daar ff test, kan ik 't dan meteen of die monitor deze kuur ook heeft of niet?

Ik zag het na een uur of zo, toen ik voor het eerst Photoshop opende. Door de brightness lager te zetten wordt het duidelijker, zoals je in dat filmpje ziet. Hoe duidelijk/ergelijk het is bij de brightness waar je hem op wilt gebruiken hangt natuurlijk van de persoon en precieze monitor af. Naar mijn ervaring hangt het ook van de belichting af.

In ieder geval, als je het wilt testen kun je dat goed doen door fullscreen een grijs vlak weer te geven (r/g/b allemaal 128).

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 236493 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:35:
Ik zag het na een uur of zo, toen ik voor het eerst Photoshop opende. Door de brightness lager te zetten wordt het duidelijker, zoals je in dat filmpje ziet. Hoe duidelijk/ergelijk het is bij de brightness waar je hem op wilt gebruiken hangt natuurlijk van de persoon en precieze monitor af. Naar mijn ervaring hangt het ook van de belichting af.

In ieder geval, als je het wilt testen kun je dat goed doen door fullscreen een grijs vlak weer te geven (r/g/b allemaal 128).
Werkt een gradient misschien beter? Van zwart naar wit dus.

En bedankt voor je reactie :)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

SD5k

>4&X

Is er iemand die ervaring heeft met de SP2208WFP? En waarom is deze eigenlijk zoveel goedkoper dan de E228WFP? Kwa specs kan ik niet echt duidelijke verschillen vinden in ieder geval. :?

Het gaat dus om dit scherm (wat nog maar sinds kort op de markt is):
http://snpi.dell.com/sna/images/products/mv_large/20_861-10022.jpg

Het enige wat ik zelf kan verzinnen is het ontbreken van HDCP op de DVI poort, maar dit wordt dan weer gecompenseerd met een HDMI poort die waarschijnlijk wel HDCP heeft..? Of zit ik er nu heel erg naast.
Ook heeft de SP2208WFP een hogere contrastwaarde, wat me alleen maar een voordeel lijkt.

offtopic:
Excuses als ik dit in het verkeerde topic hebt geplaatst, maar dit is wat het dichtst in de buurt kwam.

[Voor 9% gewijzigd door SD5k op 22-01-2008 13:49]

• Knightwolf
Heb voor de zekerheid ff gecontroleerd, ze hebben beide een TN-film in ieder geval dus daar zal het niet aan liggen..

• Tripp

Tripp

Wreah

Dazzyon schreef op maandag 21 januari 2008 @ 00:04:
Hmm.. ik lees net iets leuks over de 2408WFP:

link

Dus een nieuw S-IPS paneel van LG-Philips? Zou mooi zijn :9
Nog steeds een gerucht, die resellers zijn nou ook niet altijd de slimste :z.

specs

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 10:14
Na ruim anderhalf jaar een 2407wfp ref.A03 gebruikt te hebben had ik een paar weken terug een tweede 24 inch erbij gekocht, de 2407hc versie. Heb nu een probleem met één van deze schermen in dualscreen opstelling namelijk met de "oude" 2407wfp.

Het probleem is dat het scherm op een willekeurig moment op zwart beeld gaat. Dit lijkt op powersave mode maar het verschil is dat de powerknop groen blijft branden. Aan en uitdrukken werkt niet, het lijkt wel of hij bevriest. Ik moet helemaal de stroom eraf halen en vervolgens weer erop om weer beeld te krijgen.

Beide schermen zijn aangesloten via DVI op een ATI x1900xtx met catalyst 8.1. Heb beide schermen afzonderlijk getest maar het probleem doet zich vooralsnog alleen voor in dualscreen opstelling. Aardig iritant probleem dit en ik hoop stiekem dat het mijn videokaart is aangezien ik deze al wilde vervangen.

• philotra

philotra

Kanter schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:06:
Na ruim anderhalf jaar een 2407wfp ref.A03 gebruikt te hebben had ik een paar weken terug een tweede 24 inch erbij gekocht, de 2407hc versie. Heb nu een probleem met één van deze schermen in dualscreen opstelling namelijk met de "oude" 2407wfp.

Het probleem is dat het scherm op een willekeurig moment op zwart beeld gaat. Dit lijkt op powersave mode maar het verschil is dat de powerknop groen blijft branden. Aan en uitdrukken werkt niet, het lijkt wel of hij bevriest. Ik moet helemaal de stroom eraf halen en vervolgens weer erop om weer beeld te krijgen.

Beide schermen zijn aangesloten via DVI op een ATI x1900xtx met catalyst 8.1. Heb beide schermen afzonderlijk getest maar het probleem doet zich vooralsnog alleen voor in dualscreen opstelling. Aardig iritant probleem dit en ik hoop stiekem dat het mijn videokaart is aangezien ik deze al wilde vervangen.
Zeker weten dat het aan het beeldscherm ligt? heb je bijvoorbeeld de monitoren andersom ook aangesloten op je videokaart?

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 10:14
philotra schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:13:
[...]

Zeker weten dat het aan het beeldscherm ligt? heb je bijvoorbeeld de monitoren andersom ook aangesloten op je videokaart?
Heb ik ook al geprobeerd maar zonder resultaat. Maakt niet uit op welke poort of welke primaire of secondary is ingestelt hij valt gewoon uit. Ben er nu wel bijna zeker van dat het aan de videokaart ligt. Heb hem vanmiddag even bij iemand aan z'n pc gehangen en tot nu toe niks aan de hand.

• arnem_
  • Laatst online: 02-06 15:32
Sorry, beetje offtopic en niet eens een vraag.

In de categorie "Ik en m'n Dell 2407WFP-HC":

Gisteren mijn te instabiele bureau te hard aangetikt/gestoten waardoor het scherm vlak naar voren op het bureau viel :O. Na deze weer rechtop gezet te hebben ben ik minuten lang op mijn knieën gaan zitten en heb elke mogelijk instantie dan wel entiteit bedankt voor het feit dat de schade nihil is. Bij tweede inspectie blijkt op de plek waar mijn muis liep een zeer lichte verkleuren op te treden. Jammer, moet je maar niet zo dom zijn O-). Ik mag van geluk spreken denk ik.....

• Knightwolf
De V-vorm voet van de "07-serie" monitoren vinden de meesten qua design iets mooier dan het zwarte rechthoekige vlak van de "08-serie" (hoewel mijn 2707 ook zo'n nieuwer model voet heeft)... toch is denk ik dat nieuwe model een heel stuk degelijker, zwaarder en stabieler dan de "V-poot".

Het blijft hoe dan ook balen natuurlijk, maar hoewel mijn 27" groter en dus hoger is dan jouw 24" zie ik die echt niet omvallen met een stevige duw tegen de tafel (in mijn geval staat m'n bureau aan de muur vast maar als ik voel hoeveel kracht er nodig is aan de bovenkant van het scherm voor er uberhaupt pas beweging in de voet komt...). Hopelijk is er niet meer schade dan je nu hebt kunnen ontdekken.

Dat is wel een voordeel aan het nieuwere design, een heel stuk degelijker en stabieler :) en ag, lelijk vind ik het niet.

Ik heb met alletwee mijn hagelnieuwe 2407WFP-HC schermen problemen. Het zogenaamde "blue lines effect". Willekeurig verschijnende blauwe lijnen en blauwe vlekken in delen van het scherm, vooral de lichte stukken.

En dan moet je dus de Dell support gaan bellen. DRA-MA. Eerst de chat geprobeerd. "Meneer, u heeft een XPS systeem dus ik kan u niet helpen. Bel maar met Ierland". 3 keer verkeerd doorverbonden. Ruim een half uur in de wacht gestaan voor ik eindelijk geholpen werd door een niet te verstaan Engels (?) sprekend vrouwtje. Doorverbonden. Kwartier in de wacht. Heel de CD van Delta Goodrem inmiddels al 3 keer compleet voorbij horen komen. "Meneer, heeft u uw DVI kabel al vervangen?" Nee, ik heb hem gewoon aangesloten met de meegeleverde kabel. "Ok, probeert u het dan even met een andere DVI-kabel en bel morgen maar even terug als het nog niet werkt. Fijne dag nog!"

W.T.F. ???

Ik sta op springen hier nu. Koop je 3 XPS systemen en twee 2407WFP-HC's en dan wordt je zo behandeld als er iets mis mee is... Verkoopafdeling heb je bij Dell binnen 10 seconden aan de lijn, maar zodra je betaald hebt zak je bij Dell dus blijkbaar weg in de ellende die customer support heet...

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2022

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Je hebt absoluut gelijk dat zo lang in de wacht staan niet normaal is, dat is zeker zeer klantonvriendelijk van Dell. Het antwoord dat je een andere DVI kabel moet proberen kan ik wel een beetje begrijpen, het is zonde als het blijkt dat het toch aan een brakke DVI kabel ligt, en ze laten het scherm helemaal naar ierland komen. Als het aan de DVI kabel ligt, en deze is van Dell, hoort deze natuurlijk wel netjes vervangen te worden.

Dat doet er nog steeds niet aan af dat de behandeling door de klantenservice verder op z'n minst onnetjes is. Jammer van Dell.

Everybody lies

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 10:23
XplodingForce schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:06:
[...]

Je hebt absoluut gelijk dat zo lang in de wacht staan niet normaal is, dat is zeker zeer klantonvriendelijk van Dell. Het antwoord dat je een andere DVI kabel moet proberen kan ik wel een beetje begrijpen, het is zonde als het blijkt dat het toch aan een brakke DVI kabel ligt, en ze laten het scherm helemaal naar ierland komen. Als het aan de DVI kabel ligt, en deze is van Dell, hoort deze natuurlijk wel netjes vervangen te worden.

Dat doet er nog steeds niet aan af dat de behandeling door de klantenservice verder op z'n minst onnetjes is. Jammer van Dell.
Het kan ook goed gaan bij dell. Vorige maand heeft mijn harde schijf het opgegeven, een samsung spinpoint 250Gig. Al snel werd een vervanging gestuurd met een installatie cd van xp pro. Dell heeft wel vijf keer contact opgenomen om te vragen of het allemaal in order was. Tot slot is de pc remote overgenomen en zijn de laatste vraagtekens verholpen.

Kan niets anders zeggen dat het in dit geval goed is gegaan.

en om ontopic te geraken blijf ik rustig wachten op de nieuwe 2408.

[Voor 3% gewijzigd door tw_eek op 28-01-2008 19:44. Reden: ontopic tekst]

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04
Ik sta op het punt een tft scherm te kopen voor fotobewerking. Mede gezien de prijs ben ik uitgekomen op de Dell UltraSharp 2007wfp S-IPS. Kheb er nog wel een vraag over aan de gebruikers alhier.

Wordt de tekst, doordat het een breedbeeld scherm is, uitgerekt/dikker waardoor het wat onscherper wordt? Vandaag liep ik bij de mediamarkt (waar uitsluitend TN panelen staan :S) en het viel me op dat de tekst bij de widescreens niet scherp en dun was, maar waziger en dik.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 16:49

PromoX

Flying solo

Tommy The Cat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:55:
Wordt de tekst, doordat het een breedbeeld scherm is, uitgerekt/dikker waardoor het wat onscherper wordt?
Lijkt me niet als zowel de resolutie en de afmetingen van het scherm beide een verhouding hebben van 16:10. Ik heb in ieder geval geen problemen met die van mij en ben het ook nog nooit tegengekomen in reviews. Ook niet mbt andere types/merken. Ik denk dat het dan eerder een geval is van slecht afgestelde schermen.

And I'm the only one and I walk alone.

• Tommy The Cat
Zie de volgende reviews:

Dell_Ultrasharp_2007WFP
Dell_UltraSharp_3007WFP

Hoogst verbazend dat het gemeten contrast van de 2007 uitkomt op 144:1! Dat is wel heel veel lager dan het opgegeven contrast. Nog gekker is dat de 3007 uitkomt op een gemeten contrast van 249:1 terwijl de opgegeven contrastwaarde lager is :S

Edit:
De dell serie scoort uberhaupt laag in deze testen. Onder de 20 inchers 27e van de 28 geteste monitoren, waarom lijkt het scherm hier op GoT dan toch zo succesvol :s?

[Voor 14% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-01-2008 23:50]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 19:47
Het gedrag dat jij beschrijft heb ik ook met een combinatie van 3007WFP en 2001FP. Ik gebruik Vista en voordat ik de beta van SP1 geïnstalleerd had was het genoeg om even CTRL-ALT-DEL te drukken waarna de monitor weer tot leven kwam. Sinds de beta moet ik daadwerkelijk even de stroom van het beeldscherm afhalen waarna het probleem opgelost is.

VREEMD
Kanter schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:06:

Hans van Zijl

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 23:41

TerraGuy

The weirdo with the beard

Anoniem: 236493 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:55:

Dat probleem heb ik ook, en inderdaad, verder is de monitor perfect. Ik heb me er maar bij neergelegd. Tjsa, elke monitor die ik heb gezien heeft een onhebbelijkheid, bij deze is dat dus knipperende beelden in grote grijze vlakken. Zoveel mogelijk grijze vlakken vermijden en je hebt een beest van een monitor voor een lage prijs!

Maar ik vraag me ook af hoe dat nu komt, had natuurlijk liever gehad dat het niet zo was..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 10:55
Tommy The Cat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:55:
Wordt de tekst, doordat het een breedbeeld scherm is, uitgerekt/dikker waardoor het wat onscherper wordt? Vandaag liep ik bij de mediamarkt (waar uitsluitend TN panelen staan :S) en het viel me op dat de tekst bij de widescreens niet scherp en dun was, maar waziger en dik.
Ik zie dat hier in veel slechte computershops in Sydney ook,
maar dat komt omdat die lui er geen verstand van hebben en die dingen aan laten staan op een niet-native resolutie. (Zetten ze een 1900x1200 op 1024x768 :'))
Daardoor zie je dus de scaling(interpolatie)-artifacts.

• Ultraman
  • Laatst online: 14:25

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als dit ding: Dell UltraSharp 2408WFP echt een S-IPS paneel gaat hebben zoals sommige bronnen, bijvoorbeeld het forum waar naar gelinked werd even terug, beweren dan is de kans aanwezig dat ik mijn 2007WFP ergens rond de zomer eens ga upgraden...
Misschien trouwens leuk om een vermelding van dit nieuwe model te doen in de startpost ;)
Tommy The Cat schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:21:
De dell serie scoort uberhaupt laag in deze testen. Onder de 20 inchers 27e van de 28 geteste monitoren, waarom lijkt het scherm hier op GoT dan toch zo succesvol :s?
Ik denk omdat het schermen zijn die er goed uit zien, zowel kwa beeld als design en ook mooie features aan boord hebben. Verder maken goede garantieregelingen en een levercier die niet duur levert (Qsix anyone?), de boel af :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb op beide 2407wfp-hc schermen ook soms het "blue lines effect". Soms is het de kleur geel, maar ik heb niet dat knipperende beeld uit het filmpje wat CyrusTheVirusNL postte (http://www.youtube.com/watch?v=ZSYyAJZRMps). Als ik het scherm uit zet en weer aan dat is het tot nu toe nog altijd weg geweest.

@CyrusTheVirusNL vond Dell het een geldige reden om je schermen om te ruilen? Ik heb mijn schermen van QSix besteld, maar nog nooit gerept over het probleem. Alleen heb ik het een keer in dit topic gemeld, maar doen waren er niet meer mensen die er "last" van hadden.

Heb net weer gebeld en als alles goed is bellen ze me vandaag terug. Ik sta er gewoon op dat ze het oplossen, of dat ik monitoren krijg waar dit probleem niet meer aanwezig is. Vooral als je het scherm gebruikt voor het bekijken van video of foto's, of als je een game speelt zijn de blauwe lijnen/vlakken bijzonder irritant, en vind ik persoonlijk het scherm zelfs onbruikbaar. Ik zal het antwoord van Dell hier posten zodra ik iets weet.

Ik heb wat foto's gemaakt van het probleem. Ik zal ze hier ook even wegzetten. Kwaliteit is niet denderend (mobiele telefoon cam), maar je ziet goed wat het probleem inhoudt, en vooral ook hoe erg het is.

http://i7.photobucket.com/albums/y261/BASSANOVA/monitor%20problemen%20dell/DSC01461.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y261/BASSANOVA/monitor%20problemen%20dell/DSC01457.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y261/BASSANOVA/monitor%20problemen%20dell/DSC01454.jpg

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 44159 op 29-01-2008 10:20. Reden: toevoegen foto's]

• Knightwolf
Damn dat is niet mis met die blauwe strepen zeg :o dat zou voor mij een onmiddelijk retourtje naar leverancier worden. Dit vind ik echt hoogst onacceptabel. Die 'support' van Dell wat je eerder beschreef gaat ook nergens over. Ik hoop voor je dat Dell dit alsnog snel netjes en goed oplost en ben dan ook benieuwd hoe dit gaat aflopen.
LDenninger schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 01:34:
[...]

Ik zie dat hier in veel slechte computershops in Sydney ook,
maar dat komt omdat die lui er geen verstand van hebben en die dingen aan laten staan op een niet-native resolutie. (Zetten ze een 1900x1200 op 1024x768 :'))
Daardoor zie je dus de scaling(interpolatie)-artifacts.
^^ wat hij zegt.
Ik vind de Mediamarkt nou ook niet echt een geweldige winkel om dit soort dingen te gaan bekijken.

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Gaat de 2408WFP niet veel duurder worden dan z'n voorganger als ie een S-IPS paneel ipv PVA heeft?

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik snap echt niet dat nu nog bekend is wat voor panel er in de 2408 zit. Hij is toch al te koop in america?

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 23:09
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuw breedbeeld scherm. Ik gebruik 'm alleen voor tekst en internet browsen, ik vind het belangrijk dat de tekst goed leesbaar is - maar kleurechtheid en inkijkhoek maakt niet veel uit. Mijn voorkeur is de Dell Ultrasharp 2208WVP vanwege de scherm grootte en de verstelbare voet.

Na dit forum te hebben doorgelezen (tis heel wat _/-\o_ ) duizelt het me echter. Is de 2007 niet beter? in sommige reviews lees ik echter dat tekst niet zo heel scherp is terwijl het scherm ook nog kleiner is (ben een beetje kippig dus ik moet wel wat grote karakters hebben). Ik heb nu in 19" met 1280*1024.

Ik heb nu een el-cheapo Acer in bruikleen. Beeld hiervan is prima geschikt voor mij, maar ik heb liever het uiterlijk en de mogelijkheden van Dell.

Enig advies :*)

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 23:41

TerraGuy

The weirdo with the beard

Als je wat kippig bent, is de 2007WFP misschien wat aan de kleine kant. Je raakt er wel aan gewend dat alles klein is, maar de 22" versie is dan toch een betere optie: zelfde resolutie, maar alles is net wat prettiger qua grootte.
De beeldkwaliteit van een 2007WFP is een stuk beter, vanwege het S-IPS-paneel, waar de 2208WFP een TN-paneel heeft (zie dit wikipedia-artikel met verschillen tussenn TN/S-IPS panelen). Maar als je je prima vermaakt met een goedkope (lees: TN-paneel bevattende ;)) Acer, dan is het zeker geen miskoop.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Tommy The Cat
Ik zit met een dilemma.

Kheb de 2007wfp aangeschaft, maar helaas heb ik 'm nog niet werkend kunnen aanschouwen omdat ik 'm nog niet heb kunnen plaatsen.
Er zijn twee mogelijkheden. Ik kan 'm in m'n kelder plaatsen alwaar ik een vrij nieuwe HTPC heb staan en ik kan 'm boven plaatsen en aan m'n 6 jaar oude computer hangen met een Ti4200 Geforce (als ik me dat goed herinner 8)7 , kheb er al enige tijd niet meer naar omgekeken). Natuurlijk gaat mijn voorkeur er in eerste instantie ivm snelheid naar uit om de zaak aan m'n htpc te hangen, maar gezien de bestemming en de grootte van de kelder blijkt dit bijzonder problematisch. Het is dus veel praktischer om de zaak boven aan m'n oude pc te hangen.

Nu vraag ik mij af (de Ti4200 heeft DVI) of dit met het oog op beeldkwaliteit (dus niet snelheid) verschil maakt. Zo ja, dan kan ik dit meenemen in mijn afweging.

• Knightwolf
Wat is dan het probleem als ik vragen mag, als je hem gewoon boven aan die Ti4200 kan hangen? Dat lijkt me dan maar een kleine moeite, en heb je vast een indruk van je scherm. Verder moet je ruimte beneden in je kelder wel uitermate klein zijn als een 20" LCD daar nog niet past... Qua beeldkwaliteit lijkt me niet dat het uitmaakt, nieuwere videokaarten gaat het vooral om meer snelheid en meer 3D mogelijkheden en prestaties.

Ik weet verder niet waar dat scherm voor bestemd was bij aanschaf? Als dat je kelder-PC was zul je daar toch ruimte moeten maken lijkt me... Anders een beetje zinloze uitgave geweest :P

[Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 04-02-2008 19:03]

• deCube
Knightwolf schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:01:
Wat is dan het probleem als ik vragen mag, als je hem gewoon boven aan die Ti4200 kan hangen? Dat lijkt me dan maar een kleine moeite, en heb je vast een indruk van je scherm. Verder moet je ruimte beneden in je kelder wel uitermate klein zijn als een 20" LCD daar nog niet past... Qua beeldkwaliteit lijkt me niet dat het uitmaakt, nieuwere videokaarten gaat het vooral om meer snelheid en meer 3D mogelijkheden en prestaties.

Ik weet verder niet waar dat scherm voor bestemd was bij aanschaf? Als dat je kelder-PC was zul je daar toch ruimte moeten maken lijkt me... Anders een beetje zinloze uitgave geweest :P
Ik denk juist dat hij bedoelt dat de kelder te groot is voor het scherm. :+ Naja we zien wel...

Het verschil in kwaliteit zal je echt niet merken, als dat je vraag is en je er niet op gamed / film kijkt tenminste.

Beetje concreter graag. :P

Work hard & be brave.

• Tommy The Cat
Mannen. Goed om te horen dat er qua beeldkwaliteit, lees fotoweergave, geen verschil is te verwachten tussen een gedateerde en moderne pc (of videokaart). Het gaat me dus idd niet om het afspelen van games of video. Dat laatste gebeurt in de kelder. Het is idd een kleine ruimte dat ik volledig heb benut. We zitten daar met maximaal drie man naar een projectiescherm te kijken. Lang nagedacht, maar ik kan de Dell gewoon niet fatsoenlijk kwijt.

Laat ik niet teveel afdwalen :). Conclusie is dat als het gaat om de weergave van foto's ik van jullie mag aannemen dat het in verband met scherpte, contrast, kleurechtheid, etc.. niet uitmaakt welke pc ik gebruik.

• wildcheese
TerraGuy schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:32:
Als je wat kippig bent, is de 2007WFP misschien wat aan de kleine kant. Je raakt er wel aan gewend dat alles klein is, maar de 22" versie is dan toch een betere optie: zelfde resolutie, maar alles is net wat prettiger qua grootte.
De beeldkwaliteit van een 2007WFP is een stuk beter, vanwege het S-IPS-paneel, waar de 2208WFP een TN-paneel heeft (zie dit wikipedia-artikel met verschillen tussenn TN/S-IPS panelen). Maar als je je prima vermaakt met een goedkope (lees: TN-paneel bevattende ;)) Acer, dan is het zeker geen miskoop.
Bedankt voor de info, ik heb besloten om voor de 22" te gaan. :+

• Knightwolf
Tommy The Cat schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:55:
Laat ik niet teveel afdwalen :). Conclusie is dat als het gaat om de weergave van foto's ik van jullie mag aannemen dat het in verband met scherpte, contrast, kleurechtheid, etc.. niet uitmaakt welke pc ik gebruik.
Ik verwacht niet dat je daarin verschil gaat zien nee :) Heb hier nog een ouwe P200MMX staan die ik ook op m'n 2707 heb aangesloten en het enige is dat die niet hoger dan 1024x768 gaat op 32 bit kleur en de monitor dus moet scalen. Dat geeft wazig beeld, maar als ik de monitor op 1:1 instel is het net zo goed vlijmscherp en websites en foto's zien er net zo goed uit als op m'n P4 :)

• Tommy The Cat
Zojuist heb ik de 2007wfp voor het eerst aangesloten en aangezet. Uiteraard begon ik met het testen op pixels e.d. Hiervoor gebruik ik DTP.

Wat me als eerst opviel is het volgende. Als ik een volledig zwart scherm laat weergeven, en ik de monitor dan van verschillende hoeken bekijk, dat het zwart verkleurt naar bv blauw, paars en zelfs geel/goen afhankelijk van de hoek waarmee je kijkt. Zwart (overduidelijk geen zwart overigens) blijft dus niet zwart, zelfs niet onder een in mijn ogen vrij lichte lichte hoek.

Welnu de zwartwaarde is een van de redenen dat ik voor een kwalitatief S-IPS paneel heb gekozen, maar dit is een behoorlijke afknapper.

Laat ik voor de zekerheid eerst maar eens vragen of dit niet een paneel defect is?

• deCube
Tommy The Cat schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:02:
Zojuist heb ik de 2007wfp voor het eerst aangesloten en aangezet. Uiteraard begon ik met het testen op pixels e.d. Hiervoor gebruik ik DTP.

Wat me als eerst opviel is het volgende. Als ik een volledig zwart scherm laat weergeven, en ik de monitor dan van verschillende hoeken bekijk, dat het zwart verkleurt naar bv blauw, paars en zelfs geel/goen afhankelijk van de hoek waarmee je kijkt. Zwart (overduidelijk geen zwart overigens) blijft dus niet zwart, zelfs niet onder een in mijn ogen vrij lichte lichte hoek.

Welnu de zwartwaarde is een van de redenen dat ik voor een kwalitatief S-IPS paneel heb gekozen, maar dit is een behoorlijke afknapper.

Laat ik voor de zekerheid eerst maar eens vragen of dit niet een paneel defect is?
Weet je zeker dat je de S-IPS versie hebt en niet de S-PVA?

Work hard & be brave.

• Tommy The Cat
Euh ja (of nee?), immers: bij Qsix het S-IPS model aangeschaft. Je zegt dat mijn beschrijving een S-PVA kenmerk is?

• PromoX
  • Laatst online: 04-06 16:49

PromoX

Flying solo

Tommy The Cat schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:19:
Euh ja (of nee?), immers: bij Qsix het S-IPS model aangeschaft. Je zegt dat mijn beschrijving een S-PVA kenmerk is?
Volgens mij is het juist een typisch kenmerk van S-IPS.
There’s only one specific defect – when you’re looking at the screen from a side, black color acquires a characteristic violet hue (by the way, this defect allows telling an IPS matrix from any other).

And I'm the only one and I walk alone.

• Knightwolf
Ik heb een S-PVA en ik heb dergelijke trekjes totaal niet. Onder verschillende hoeken boven onder links en rechts zie ik wel ietwat helderheid/contrast verschil maar echt verkleuren doet het niet.

• Tommy The Cat
Zonet een aantal films afgespeeld en gegamed. Tijdens het afspelen van een film (ongeacht welke of in welk programma) loopt er regelmatig een horizontaal lijntje over het beeld. Van onder naar boven. Ik heb geprobeerd hier een foto van te maken, maar je ziet het helaas niet zodra je het beeld stil zet. Tijdens het gamen zag ik banding. En echt niet zo'n klein beetje ook. Dit tezamen met de kleurverschillen bij zwart maakt dit scherm tot een behoorlijke tegenvaller. Ik stuur 'm dan ook terug en ik twijfel over inruil.

Edit, ja het is een rev04 :)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 22:58
Hm. Mijn 2407fp (rev04) heeft een vreemd probleem.
De aan/uit switch zit blijkbaar los en het ronde knopje draait daardoor van zijn positie af waarna ik hem niet meer aan of uit kan drukken. Met veel moeite kan ik het knopje terugdraaien waarna hij het weer doet.

Ik twijfel of ik hem voor garantie op zal sturen (heb hem ook via qsix/ebay) maar ben bang dat ik hem een tijd kwijt ben of bijv. een mindere variant terug krijg. Het probleem is op zich niet dramatisch, maar ben wel bang dat het erger kan worden.

Mijn vraag is of iemand van jullie dit probleem herkent en wat jullie zouden doen?

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb mijn 2007wfp binnen!

Aan het begin was het even wennen aan de scherpte, maar ik vind het beeld steeds beter worden. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt tav het formaat; grotere letters dan dit hoef ik niet. Color banding zie ik af en toe, bvb de gradients op kieskeurig.nl (ook in desktop mode). Maar ik denk dat de meeste LCD's daar wel problemen mee hebben. Uniformiteit, wat ik erg belangrijk vind, lijkt erg goed. Overigens had ik hiervoor een 17" Iiyama VM pro 413.

Wat me wel opvalt is dat het beeld erg helder is! Gisteren heb ik een cd-hoesje gedownload en uitgeprint. Het uitgeprinte exemplaar was veel donkerder dan die op het beeld! Ik zit dus nog te spelen met de brightness, tussen de 20 en 35 ongeveer (default = 50, maar dat is echt veel te helder imo). Eigenlijk zou ik mijn monitor willen calibreren, maar zo'n spyder is wel erg duur!

Verder wel jammer dat de brightness het enige is dat je met DVI-D in kunt stellen. Maar aan de andere kant ook wel logisch gezien de aard van het signaal.

Al met al ben ik er erg tevreden over. Alleen de brightness is voor mijn gevoel nog niet helemaal goed.

Net met Rob van QSix gebeld over mijn knipper probleem; ze hebben mijn monitor bekeken en bij hun knippert hij niet, behalve op hele lage brightness. Toch krijg ik voor de zekerheid een nieuwe toegestuurd _/-\o_ . Als deze ook het probleem nog heeft kan ik er wel mee leven, na zoveel gedoe van beide kanten. Ik denk dus dat het gewoon zo is dat de backlight altijd een beetje knippert en dat, afhankelijk van de elektriciteit, het ook zo kan zijn dat hij bij hogere brightness dit heeft.

Nou ja ik denk dus dat het een randgeval is, verder ben ik erg tevreden over het scherm op alle andere vlakken. In ieder geval top service van QSix, er waren wat misverstanden maar daar zijn we nu helemaal uit.

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Op de een of andere manier werkt mijn usb-hub niet meer. Usb stick of externe hdd zijn niet zichtbaar als ik ze eraan hang. De externe hdd krijgt wel power want het lampje brand. Ik heb al systeemherstel uitgevoerd. Via apparaatbeheer laten zoeken naar nieuwe hardware. Drivers van het scherm opnieuw geinstalleerd. Niets heeft geholpen. Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg op mijn 2007WFP. Ik draai overigens XP SP2.

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2020
Over het color banding issue: volgens mij is de gradient op kieskeurig gewoon low-bit, en dat laat deze monitor goed zien. Als ik een screenshot maak en met de Gimp de gradient creëer met dezelfde uiterste kleurwaarden, is er van banding geen enkele sprake. Voorwaarde is dan wel dat de image mode op "desktop" staat.

• Anoniem: 209140
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 02:24:
Als dit ding: Dell UltraSharp 2408WFP echt een S-IPS paneel gaat hebben zoals sommige bronnen, bijvoorbeeld het forum waar naar gelinked werd even terug, beweren dan is de kans aanwezig dat ik mijn 2007WFP ergens rond de zomer eens ga upgraden...
Misschien trouwens leuk om een vermelding van dit nieuwe model te doen in de startpost ;)

[...]
Ik denk omdat het schermen zijn die er goed uit zien, zowel kwa beeld als design en ook mooie features aan boord hebben. Verder maken goede garantieregelingen en een levercier die niet duur levert (Qsix anyone?), de boel af :)
Ik hoop dat ik goed gekeken heb in dit topic. Maar volgens mij is het niet genoemd.
Een uitgebreide review vande 3008WFP is te vinden bij Prad.de
http://www.prad.de/new/mo...08/test-dell-3008wfp.html

Voor hardcore grafici niet DE keuze. Maar blijkbaar de beste allrounder around. Op dit moment :)

• Sagittarius
  • Niet online
Wat is een goede en betaalbare bureaumontagestandaard voor de 2007FP?
Modbreak:Dat is een bureaumontagestandaard die aan jouw kwaliteits- en kosteneisen voldoet :z

Maar verder is dit vooral een basic vraagje waar geen eigen inzet uit ademt en die dus niet in een topic als dit thuishoort.

[Voor 63% gewijzigd door dion_b op 12-02-2008 11:08]

Anoniem: 238775

Ben benieuwd wat de 2408 moet gaan kosten bij release (Qsix). Als dit veel duurder is dan dat de 2407 nu is neig ik toch naar de LG L245WP-BN of eventueel de 2707WFP als ik die voor een goed prijsje ergens kan krijgen.

• philotra

philotra

Voorde geinterreseerden: hier kun je alvast de user's guide vinden van de Dell 2408WFP. Ik kan presoonlijk niet wachten totdat hij uit is, ik ga hem, zodra hij uit is, zeer snel kopen.

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

PesaH schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:50:
Op de een of andere manier werkt mijn usb-hub niet meer. Usb stick of externe hdd zijn niet zichtbaar als ik ze eraan hang. De externe hdd krijgt wel power want het lampje brand. Ik heb al systeemherstel uitgevoerd. Via apparaatbeheer laten zoeken naar nieuwe hardware. Drivers van het scherm opnieuw geinstalleerd. Niets heeft geholpen. Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg op mijn 2007WFP. Ik draai overigens XP SP2.
Niemand?

• Knightwolf
Ik neem aan dat je een in de monitor geingetreerde USB-hub bedoelt? Die USB-hub zal niks met het scherm en de monitordrivers te maken hebben. Het is een losstaand apparaat maar mede-geintegreerd in de buizing.

En je hebt dan een externe hdd via je in de monitor geingegreerde USB-hub aangesloten? Maakt het daarbij nog uit of de monitor aan of uit staat? (bij mijn 2707 valt iig de geingegreerde USB memorycardreader uit als ik de monitor uit zet).

Als het in de USB-hub zelf zit ga je daar weinig aan vinden ben ik bang, dan zou je de monitor moeten terugsturen. En om zeker te zijn of het aan die USB-hub ligt, heb je die hdd en/of andere apparaten ook al rechtstreeks op de PC aangesloten gehad of het niet daar aan ligt?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
De monitor moet inderdaad aan stan voor de USB hub. Het eerste wat ik zou checken is de usb kabel tussen mintor en pc.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Anoniem: 108939

Vanaf 20 februari kan de 2408WFP besteld worden las ik op een ander forum.
En begin maart worden de beeldschermen geleverd.
Nog eventjes geduld dus :)

• JME
  • Laatst online: 14:27

JME

zeg maar Jamie

Prijsindicatie dan ook nu al bekend?

[Voor 9% gewijzigd door JME op 13-02-2008 12:12]

• philotra

philotra

Anoniem: 108939 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:16:
Vanaf 20 februari kan de 2408WFP besteld worden las ik op een ander forum.
En begin maart worden de beeldschermen geleverd.
Nog eventjes geduld dus :)
Enig idee wanneer Qsix ze dan zal hebben? Zou je een linkje naar dat forum willen plaatsen?

Anoniem: 108939

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1264046&page=5

Bij post #83

Qsix zal ze ook begin maart hebben neem ik aan.
Ik kreeg vandaag van Qsix de Dell 2007fp en die werd bezorgd door een Duitse koerier. De beeldschermen komen uit Duitsland denk ik. Zal wel een groot Dell hoofdkantoor zitten.

[Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 108939 op 13-02-2008 17:54]

• wildcheese
Bravo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:56:
Een tijdje terug heb ik tweedehands een 2407WFP aangeschaft, een aankoop waar ik nog steeds blij mee ben.
Helaas zit ik met een klein probleempje wat ik niet kan oplossen: mijn andere schermen gaan nadat de screensaver is afgelopen op een soort PowerSave modus of Standby. Zo ver ik kan zien zit dat ook op dit scherm, maar werkt het niet. In plaats van standby krijg ik de melding "No VGA Cable".
Iemand die dit ook heeft (gehad) en een mogelijke oplossing weet?

Het scherm is via VGA aangesloten op een NVidia 7600GS, zou de overstap naar DVI dit probleem verhelpen?

edit: Voor dat iemand zegt dat ik mijn kabels beter moet vastzetten, deze zitten reeds goed vast, voor de zekerheid nog eens extra vastgedrukt en gecontroleerd, maar het helpt niet :'(
AH, dat heb ik dus ook met mijn 2208WFP, ik heb 2 computers aangesloten (1 met DVI en 1 met VGA). Toen ik later de VGA PC aansloot had ik ook dat de monitor die melding gaf.

Na lang puzzelen ook de oplossing gevonden: je moet de originele of een op z'n minst een kabel met alle 15 pins connected gebruiken. Bij veel VGA kabels in de losse verkoop is pin 9 niet aangesloten om ook oudere monitoren aan te kunnen sluiten. Blijkbaar gebruikt de Dell juist die +5V voor een signalering ofzo.

Heel vreemd, maar ik heb het op deze manier opgelost.

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

domdomdom kabeltje zat los |:( |:( 8)7

• Knightwolf
Da's best dom ja, maar goed het is dus opgelost? :)

Mijn baas zegt niet voor niks altijd met problemen met computers en andere apparatuur, check eerst alle kabels en connectors! En hij heeft er tot nu toe vrijwel altijd gelijk in gehad :)

[Voor 65% gewijzigd door Knightwolf op 13-02-2008 20:16]

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

nou, ik moet de geheugenplankjes in me hoofd ook maar eens aandrukken want ik dacht echt dat ik het al gecontrolleerd had :S:S

maar...het is opgelost ja :)

[Voor 11% gewijzigd door PesaH op 13-02-2008 22:48]

Anoniem: 31211

Die prijs :(

Hoeveel % zit Qsix hier gewoonlijk onder?

• hapSnap
  • Laatst online: 03-06 12:16
Die prijs valt toch wel mee? Ik meen dat de 2407 rond de 1000 euro zat toentertijd. Ik schat dat Qsix de 2408 voor rond de 650 euro aan kan bieden.

Dan wel ja. Aangezien de 7 nu 599 is moet het zeker niet veel duurder dan dat worden. Er is amper wat veranderd.

Nu de vraag; wachten op reviews voor input lag?

• philotra

philotra

Anoniem: 238775 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:23:
Dan wel ja. Aangezien de 7 nu 599 is moet het zeker niet veel duurder dan dat worden. Er is amper wat veranderd.

Nu de vraag; wachten op reviews voor input lag?
Mij is ook de vraag of dit scherm pixel mapping 1:1 ondersteunt.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nice, precies wanneer ik er een nodig heb :) Nog eventjes wachten en dan schaf ik hem aan, komt in de plaats van een 20" apple cinema display. Wel een kleine achteruitgang wat betreft looks, maar vooruitgang wat betreft grootte en aansluitmogelijkheden (waaronder die cardreader vind ik geniaal).

De apple gaat naar me pa :P

edit: waarom heeft ie 2 DVI poorten :? 2 pc's aansluiten ofzo ? :D

[Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 14-02-2008 19:34]

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04 16:52
Als Qsix hem aanbiedt voor 650 en hij goed overweg kan met games & films komt deze zeker en vast in mijn kamer terecht! Wat een mooi ogend scherm!

Hopelijk volgen de reviews snel...

In het topic kom ik ook meerdere reacties tegen die elk van elkaar verschillen wat betreft het gebruiktepaneel? Welk paneel zit er hier nou juist in? Geen TN paneel neem ik aan? (178° kijkhoek)

[Voor 45% gewijzigd door Addiction op 14-02-2008 19:47]

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee