Mars18 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:50:
[...]
ik vind het zo KUT spel, argh ik erger me dood, schieten,passen, alles met maar 1 knop. ik scoor niet. als ik uittrap komt die in de voeten van de tegenstander.
en dan verlies ik met 4-0,ben ik barca. en speel ik tegen een hele slechte ploeg uit spanje
pfff
Het is een arcade game, maar niet easy to learn, hard to master. Het spel heeft een hele hoog leercurve vooral omdat de bal dus niet aan je voet 'plakt'.
Uitschieten is eigenlijk alleen riskant als je direct op een van je verdedigers speelt, de truck is hoog uit te schieten door na het schieten naar achteren te bewegen. je kan dan door de as of via de flanken.
Verder is in dit spel een waarheid van Cruyff helaas niet van toepassing, namelijk 'de bal is altijd sneller dan een speler' in dit spel is zeker tegen de ai de tegenstander wel sneller. De oplossing hierop is weten waar je aanvaller zijn en engels spelen. Dus lange halen naar voren.
En als je genoeg bal gevoel hebt wordt het makkelijk om spelers te ontwijken en zelfs rondjes om ze heen te lopen.
Ikzelf heb het spel ooit onder de knie gekregen door met de opstelling 5-3-2 te spelen, je hebt dan 5 verdedigers wat erg helpt om tegen doelpunten te voorkomen. Scoren is trouwens vrij makkelijk, de keepers hebben van dichtbij erg veel, maar van afstand zijn ze zeer zwak. Je kent dit wsl wel van fifa, maar als je met swos gewoon kijkt hoe er tegen je gescoord word dan kan je dit ook zelf proberen na te doen.
Het makkelijkst doelpunten maken is proberen met een diagonaal schot vanaf zo'n 16-20 meter te scoren.
Ik zou je graag uitnodigen om tegen mij te spelen, maar vandaag kreeg ik 2x achterelkaar 'disconnected' ik denk dus dat swos wat strenger met NAT omgaat dan andere spellen (is bij mij moderate, ik moet toch maar weer gaan spelen met port forwarding denk ik

)